Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01:29
4POX schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 07:24:
[...]

Weet je ook de reden? Ik gebruik deze route omdat het goedkoop is en ik de 350 een fijn vliegtuig vind. Wat is anders aan de 777?
Capaciteit denk ik.

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Lijkt me ook, een 777-300ER van China Airlines heeft 358 seats, een A350-900 bij hen 306. Scheelt toch een slok op een borrel.

Virussen? Scan ze hier!

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 10:20
Piet91 schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:47:
KLM EN AIR MAURITIUS STAKEN MAURITIUS-VLUCHTEN

[...]

Die nieuwe Air Mauritius A350's gaan hier dus nooit komen en blijft Surinam Airways weer als enige A340-operator over op Schiphol (hoewel die laatste al maandenlang niet heeft gevlogen)

[Afbeelding]
Met Emirates als concurrentie (2x per dag een A380 en, als ik zo snel even kijk een lagere prijs) op een vakantieroute snap ik dat ze de stekker eruit trekken.

/post

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:08
Ik snap dat ook. En het vrij gekomen slot gebruik je dan voor een andere route.

• wildhagen
  • Niet online
Ik vond het sowieso al een vreemde route. Mauritius is nou een typische vakantiebestemming, los van toerisme heb je daar bijzonder weinig op economisch vlak, dus zakenreizigers op die route zijn volgens mij op de vingers van één voet te tellen.... ook is het geen grote of zelfs maar regionale hub van enige betekenis, dus transfer-passagiers heb je er ook niet echt.

Directe route van Parijs snap ik dan beter, gezien de historische banden tussen beide landen (als kolonie en kolonisator), maar vanaf Schiphol? Gezien het gebrek aan slots denk ik dat er logischere, betere routes zijn.

wildhagen wijzigde deze reactie 16-04-2019 09:59 (11%)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• el ix
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 02-10 23:06
Prachtige plaat: ik tel zes MD-11's en twee 747-400's uit Nederland :-)

Maar een ander toestel is mijn favoriet: die 747-SP net buiten de groep, op het hoekje 8)

el ix wijzigde deze reactie 16-04-2019 10:35 (8%)

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:07
wildhagen schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:55:
Ik vond het sowieso al een vreemde route. Mauritius is nou een typische vakantiebestemming, los van toerisme heb je daar bijzonder weinig op economisch vlak, dus zakenreizigers op die route zijn volgens mij op de vingers van één voet te tellen.... ook is het geen grote of zelfs maar regionale hub van enige betekenis, dus transfer-passagiers heb je er ook niet echt.

Directe route van Parijs snap ik dan beter, gezien de historische banden tussen beide landen (als kolonie en kolonisator), maar vanaf Schiphol? Gezien het gebrek aan slots denk ik dat er logischere, betere routes zijn.
De vlucht zat goed vol toen ik hem nam in november met best veel overstappers uit Duitsland.

• Saus
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
el ix schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:11:
[...]
Tegelijkertijd: het gaf wél een kick om daar te zijn :)
Dat is ook een beetje de bedoeling. Je ziet die graveyards altijd op het internet. Als ik dan een keer in de buurt ben wil ik best ff aan het hek gaan staan voor een half uurtje. Alleen bij welk hek is dan nog de vraag. Als ik wat websites bekijk zie je bij beide (Mojave of Victorville) niet super veel. Iemand first hand ervaringen bij Victorville?

• wildhagen
  • Niet online
menzo schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:50:
[...]

De vlucht zat goed vol toen ik hem nam in november met best veel overstappers uit Duitsland.
Ja ok, maar november is dan ook zomer en buiten de cycloonperiode dus hoogseizoen qua toerisme daar..

Hoeveel reizigers zijn er in het cycloonseizoen (januari-maart) of in de winter (mei-september) bijvoorbeeld?

En waren dat allemaal zakenlui, of waren het toch grotendeels toeristen (en dus maar enkele maanden per jaar volle bak)?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Clever girl

XWB schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:39:

En als je goed kijkt zie je de eerste Delta A330neo geparkeerd staan, deze keer met motoren:

[Afbeelding]
Nu ook van dichtbij:

AIRBUS A330-941Neo (MSN 1920) by Eric GUTIERREZ, on Flickr

It takes two fools to argue.

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

Diverse leasemaatschappijen zijn begonnen met het terughalen van hun kisten bij Jet Airways.
CDB Aviation has filed applications to deregister two Airbus A330-300s operated by Jet Airways, while Castlelake and Orix Aviation have also filed similar motions to take back Boeing 737-800s.

They are the first widebody aircraft that a lessor has applied to have deregistered, with most filings to date seeking deregistration of 737s and ATR 72s.

Ten 737NGs have now been deregistered in accordance with requests form the lessors that manage them, while there are 19 requests that are still pending.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:14

• Piet91
Vanavond om 21:15 - 21:45 uur op NPO2:

Andere Tijden - Een aangekondigde vliegramp
Op woensdag 7 juni 1989 stort bij dichte mist een passagiersvlucht van SLM neer nabij Zanderij in Paramaribo. Het toestel vliegt te laag en raakt de boomtoppen. Het rolt om de lengteas en stort om 04.27 uur plaatselijke tijd ondersteboven neer. De ramp eist 176 levens, waaronder een groot deel van het Kleurrijk Elftal, profvoetballers van Surinaamse afkomst, op weg om in Suriname een toernooi te spelen. Elf mensen overleven het ongeluk.

Een onderzoek wordt ingesteld en er blijkt van alles mis te zijn. Twee vliegers zijn te oud, een derde heeft geen brevet. De bemanning is ingehuurd via een Amerikaans uitzendbureau voor vliegpersoneel waarvan de papieren nauwelijks gecheckt zijn. SLM-gezagvoerder Frank de Miranda stelt, enkele weken voor het vliegongeluk, misstanden op het gebied van veiligheidsprocedures en de technische staat van de vliegtuigen aan de kaak bij zijn werkgever. In plaats van naar hem te luisteren, wordt hij geschorst. Hij is dan ook niet verbaasd over de crash.

Marlea Kogeldans verliest bij de ramp haar broer Ruben, een talentvolle voetballer. Ze weigert te schikken en procedeert tegen SLM totdat haar geld op is, maar tot een veroordeling komt het niet. Voetballer Radjin de Haan overleeft het ongeluk en wil zo snel mogelijk weer op topniveau voetballen ondanks een gebroken ruggenwervel.

In Andere Tijden een reconstructie van de gebeurtenissen rond het vliegongeluk en de nasleep ervan.

• Piet91
OPENING NIEUWE PIER OP SCHIPHOL MET EEN JAAR UITGESTELD
SCHIPHOL - De bouwwerkzaamheden van de nieuwe pier op Schiphol duren langer dan gepland. De nieuwe A-pier zou oorspronkelijk eind dit jaar al in gebruik worden genomen, maar dat wordt uitgesteld naar december 2020. Dat heeft Schiphol donderdag bekendgemaakt.

Schiphol werkt al enige tijd aan een nieuwe pier. In maart vorig jaar werden de eerste beelden van de nieuwe pier naar buiten gebracht en sindsdien vordert de bouw, maar het doel om de pier al eind dit jaar in gebruik te nemen leek behoorlijk ambitieus. Schiphol-topman Dick Benschop zinspeelde er in februari al op dat de bouw meer tijd in beslag zou nemen.

In de nieuwe A-pier komen ook voorzieningen voor de grens- en beveiligingscontrole. Hiermee kunnen alle typen passagiers (Schengen, Non-Schengen, gescreend en niet gescreend) worden gefaciliteerd.

Extra verdieping
Op Schiphol vinden meer bouwwerkzaamheden plaats. Om in Vertrek 1, voor vluchten naar Schengenlanden, voldoende ruimte te bieden aan alle passagiers, plaatst Schiphol een extra verdieping. Op deze zogeheten mezzanine komen ook beveiligingscontroles, net als in Vertrek 2 en 3. De bouw ligt volgens Schiphol op schema. De geplande ingebruikname is medio volgend jaar.

Ook voor vliegtuigen verandert er het een en ander. Zo breidt Schiphol tussen nu en volgend jaar het aantal parkeerplekken voor grotere vliegtuigen uit op het U-platform uit naar elf. De uitbreiding is volgens Schiphol nodig omdat luchtvaartmaatschappijen steeds meer widebodyvliegtuigen inzetten op vluchten vanaf de luchthaven.

Dubbele taxibaan
Verder komt er een tweede viaduct over snelweg A4, waardoor vliegtuigen daar makkelijker in twee richtingen kunnen taxiën. De werkzaamheden zijn gestart en liggen op schema. De dubbele taxibaan Quebec wordt in fases aangelegd en de ingebruikname van de eerste fase is naar verwachting in 2021.

• Piet91

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

KLM wordt weer een All Boeing vloot.
Nou ja... Zodra die A330's over een paar jaar met pensioen gaan.
Nieuwe Airbussen komen en voorlopig niet.

https://www.luchtvaartnie...voor-klm-meer-boeing-787s

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

Nieuws uit Toulouse:

Air Mauritius heeft zijn eerste A330neo in ontvangst genomen. Toestel biedt plaats voor 288 passagiers.

En de eerste A330neo voor AirAsia X is uit de verf gerold. De luchtvaartmaatschappij wil met dit toestel opnieuw vluchten naar Europa aanbieden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11-10 15:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Na Embraer dat grotendeels wordt overgenomen door Boeing en Bombardier hun C-series aan Airbus heeft overgedaan staat er een nieuwe speler op: Mitsubishi. Dit dus in die Embraer E / Bombardier CRJ klasse.
Mitsubishi initially planned test flights in 2012 but blew past that deadline because of production difficulties. Now the company, which makes ships, nuclear power plants and aerospace components, expects to have the plane ready for customers next year, a timetable that will test the company, said Mitsubishi Aircraft Corp. President Hisakazu Mizutani.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoe zit daar technisch in elkaar, Boeing/Embraer?

Vziw was Airbus/Bombardier geen overname, wel verregaande samenwerking en marketing door Airbus van de Bombardier-portfolio?

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:11
Borromini schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:05:
Hoe zit daar technisch in elkaar, Boeing/Embraer?

Vziw was Airbus/Bombardier geen overname, wel verregaande samenwerking en marketing door Airbus van de Bombardier-portfolio?
Inderdaad, 51% van het C series programma hebben ze overgenomen. Bombardier blijft verder gewoon een eigen bedrijf. Dus wel samenwerking, geen complete overname.

• Saus
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:37:
[...]

Inderdaad, 51% van het C series programma hebben ze overgenomen. Bombardier blijft verder gewoon een eigen bedrijf. Dus wel samenwerking, geen complete overname.
Over 6 jaar kan Airbus eenzijdig een optie lichten om de rest van de aandelen van Bombardier tegen de dan geldende marktwaarde te kopen (weet niet hoe het met de aandelen van de overheid van Québec zit).

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:59
Saus schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:14:
[...]

Over 6 jaar kan Airbus eenzijdig een optie lichten om de rest van de aandelen van Bombardier tegen de dan geldende marktwaarde te kopen (weet niet hoe het met de aandelen van de overheid van Québec zit).
maar dat zal dan alleen om de rest van de aandelen in het C programma zijn lijkt me.

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

Saus schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:14:
[...]

Dat gaat om de aandelen van het CSeries programma.

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

XWB schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:49:
De eerste Air France A350 is uit assembly gerold :)

[Afbeelding]

F-WZFN Airbus A350 Air France by @Eurospot, on Flickr

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

XWB schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:59:
Boeing lijkt een quality control issue met de nieuwe KC-46 tanker te hebben. De US Air Force heeft de leveringen daarom tijdelijk stopgezet.

[...]

Het komt wel vaker voor dat items tijdens assembly in het vliegtuig blijven liggen. Daarom hebben Boeing en Airbus zogenaamde quality control inspectors, maar kennelijk is er bij de KC-46 leveringen iets niet helemaal goed gegaan.

De nieuwe tanker loopt al twee jaar achter op schema en is naar schatting $3 miljard over budget. Daarnaast is de eerste batch KC-46 tankers nog niet in staat om vliegtuigen bij te tanken, omdat de zogeheten refueling pods pas in 2020 gecertificeerd zullen worden.
Boeing zou ook quality control issues met de 787 te hebben:

Claims of Shoddy Production Draw Scrutiny to a Second Boeing Jet
A ladder and a string of lights left in planes' tails. Bolts left in engines. Chewing gum holding together a door's trim.

Workers at a 787 Dreamliner plant in South Carolina have complained of defective manufacturing, debris left on planes and pressure to not report violations.

XWB wijzigde deze reactie 21-04-2019 14:19 (10%)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die berichten dat de Dreamliner met tape aan elkaar hangt doen al een heel stuk langer de ronde toch?

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:55
Dezelfde problemen plagen ook de KC-46 (767-afgeleide tanker): U.S. Air Force Again Halts Delivery of Boeing’s Tanker Over Debris

Edit: zie nu dat dat juist een reactie op 767 bericht was 8)7

Tom Paris wijzigde deze reactie 21-04-2019 17:53 (10%)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Piet91
United Airlines zal vandaag hun nieuwe livery aankondigen. Zoals vooraf aangegeven is het geen compleet nieuwe livery, maar meer een aanpassing van de huidige.

De livery moet nog officieel aangekondigd worden; de beelden zijn al bekend:

Dit was het eerst:

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

Damn, wat lelijk :X

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:21
Vind het één van de meer geslaagde livery-updates eerlijk gezegd, vooral de voorkant.

Alleen jammer dat alle kleur uit de staart is verdwenen.

iRacing Profiel

• wildhagen
  • Niet online
Ik vind dit een mooi voorbeeld dat een verandering niet per se een verbetering hoeft te zijn.

Ik vind de oude toch echt een heel stuk mooier. Vooral die letters zo dwars over de raampjes heen ipv erboven vind ik er echt niet uitzien...

Virussen? Scan ze hier!

• Piet91
Nog even omhoog kijken...de Nederlandse Catalina PH-PBY vliegt deze dagen haar laatste vluchten boven Nederland, waaronder vandaag en op moment van posten: https://www.flightradar24.com/PHPBY/204589b1
Lelystad, 23 april 2019

Gewaardeerde belangstellenden,
De laatste vluchten mogen nog uitgevoerd worden. Op het schema staan nog de datums woensdag 24 april drie vluchten, dan vrijdag 26 april twee vluchten, dan nog zondag 28 april drie vluchten, dan nog woensdag 1 mei waarschijnlijk twee vluchten, zaterdag 4 mei nog twee vluchten, en zondag 5 mei 2019 de finale van twee vluchten. Deze twee zullen de laatste vluchten worden boven Nederland.
Hierna zal er een 50 uurs inspectie nog uitgevoerd worden in de hangaar. Tijdens deze inspectie wordt ook de Catalina gereed gemaakt voor de vlucht naar de Verenigde Saten. Die vertrek datum is nu vastgesteld op dinsdag 28 mei 2019. Deze datum zou zo maar kunnen veranderen door bijvoorbeeld de weersomstandigheden. Wij proberen u via deze pagina op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen.
https://catalina-pby.nl/

Stichting Catalina - Consolidated PBY-5A Catalina - PH-PBY by Jesse Vervoort, on Flickr

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

Nu Jet Airways aan de grond staat heeft Boeing een flink aantal uitstaand bestellingen geschrapt. Het merendeel daarvan is vermoedelijk de backlog van Jet Airways.

Boeing axes 210 orders after India's Jet stops flying

In Renton staan enkele onafgewerkte Jet Airways 737's waarvoor nu een nieuwe eigenaar gezocht zal moeten worden.

B737 VT-JXM Renton Seattle 23.03.19 by Jonathan Francis, on Flickr

XWB wijzigde deze reactie 24-04-2019 23:21 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Slapstick verhaal ik zeg je.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• alexbl69
En er lijkt maar geen eind aan te komen.

Dat voorbeeld van die schermen ook... Ze moesten nieuwe bestellen omdat de bestaande 6 jaar continu aan hebben gestaan, zonder dat er ooit een echte vlucht op heeft gestaan.

Ten eerste vraag je je dan af waarom niemand op het idee is gekomen om die dingen een keer uit te doen. Het tweede is waarom ze dan direct nieuwe schermen hebben besteld (die wellicht ook nu weer 24/7 aan staan), terwijl ze dat in mijn ogen beter kunnen doen als duidelijk is dat de geplande openingsdatum nu wel een keer gehaald zou kunnen worden. De levertijd van die dingen zal toch in maanden uitgedrukt worden, niet in jaren.

iRacing Profiel

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:13:
Nog even omhoog kijken...de Nederlandse Catalina PH-PBY vliegt deze dagen haar laatste vluchten boven Nederland, waaronder vandaag en op moment van posten: https://www.flightradar24.com/PHPBY/204589b1

[...]

https://catalina-pby.nl/

[Afbeelding]Stichting Catalina - Consolidated PBY-5A Catalina - PH-PBY by Jesse Vervoort, on Flickr
Zijn de tijden en routes van vandaag ook bekend?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
Homeland schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:09:
Zijn de tijden en routes van vandaag ook bekend?
Nu: https://www.flightradar24.com/PHPBY/204b9638

Volgende vlucht zal ook wel snel hierna volgen. Exacte tijden/routes zijn mij niet bekend.
De afgelopen keren vloog ze min of meer een rondje IJsselmeer.

Piet91 wijzigde deze reactie 26-04-2019 12:47 (9%)

• wildhagen
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:00:
Vandaag de roll-out van de eerste 737-MAX200, aka de 737 Sardientjes Edition:

[...]

Bron: https://www.luchtvaartnie...x-200-rolt-de-fabriek-uit

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze 737 MAX 200 Sardientjes Editie heeft nu ook de spuithal doorlopen draagt nu zijn definitieve livery:

Hij zal uiteraard voorlopig nog niet worden afgeleverd, maar in de storage verdwijnen ivm het schandaal rond 737 MAX-Gate.

Virussen? Scan ze hier!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alexbl69 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:47:
[...]

Het tweede is waarom ze dan direct nieuwe schermen hebben besteld (die wellicht ook nu weer 24/7 aan staan), terwijl ze dat in mijn ogen beter kunnen doen als duidelijk is dat de geplande openingsdatum nu wel een keer gehaald zou kunnen worden. De levertijd van die dingen zal toch in maanden uitgedrukt worden, niet in jaren.
Zal nog een klus zijn om die schermen op te hangen en dat wil je er niet bij hebben in the last-minute rush (last-decade rush zal het in dit geval wel worden) om het vliegveld in bedrijf te nemen. Alles wat je al gedaan hebt is maar gedaan. Wel zijn ze hopelijk slim genoeg om die schermen nu wel uit te zetten en ze alleen periodiek te testen.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ze staan gewoon aan hoor :p Ik reed laatst langs toen ik opsteeg van Schoneveld. Als je mazzel hebt kom je echt heel dicht langs de terminal. De schermen stonden duidelijk aan. Het is echt een compleet vliegveld. Lampen binnen en buiten staan ook aan, evenals alle verlichting van de gates.

Ook interessant, uit het lokale sufferdje: De schermen zijn vervangen omdat ze hun maximale levensduur hadden bereikt. Echter, ze werkten allemaal nog zonder problemen en zonder kleurverschil. Als je ze had laten hangen, hadden ze het in 2025 ook nog wel gedaan.

PWM wijzigde deze reactie 26-04-2019 17:29 (31%)

• wildhagen
  • Niet online
Die transportbanden (soort horizontale roltrappen, ben ff de naam kwijt) schijnen daar ook al jarenlang gewoon werkeloos hun rondjes te draaien, net als dingen als de airconditioning-installatie, bagage-banden, en verlichting etc.

Zal wel een soort Duitse logica zijn ofzo, allemaal.

Dat je ze af en toe opstart om alles draaibaar te houden en te testen is logisch, maar waarom in 's hemelsnaam dat soort installaties jarenlang nutteloos laten ronddraaien?

Wat een waanzinnige energieverspilling zeg.

Misschien moeten de Duitsers ook eens even contact opnemen met mensen die ervaren zijn in het aanleggen van vliegvelden. Zelf hebben ze blijkbaar de kennis, kunde, capaciteit etc er niet voor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:24

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:33:
<>
Misschien moeten de Duitsers ook eens even contact opnemen met mensen die ervaren zijn in het aanleggen van vliegvelden. Zelf hebben ze blijkbaar de kennis, kunden, capaciteit er niet voor.
Ik noem een Schiphol - op veel vlakken zijn het naar mijn mening prutsers (een soort rupsje-nooit-genoeg syndroom zonder enige focus als het op slots aankomt) maar vliegvelden bouwen kunnen ze wel.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:38:
[Afbeelding]B-17881 by C.F Li, on Flickr

Per 9 juli 2019 verruilt EVA Air de Boeing 777-300ER voor hun nieuwe 787-9 op de drie-wekelijkse vluchten van Taipei naar Amsterdam. (die op heen- en terugweg een stop maken in Bangkok).
Hiermee gaat de totale capaciteit per vlucht van 323 passagier (38 business, 64 premium- en 221 economy) naar 304 (26 business en 278 economy). Premium Economy verdwijnt dus ook.
Nope, gaat niet door.
De Taiwanese luchtvaartmaatschappij EVA Air ziet af van het voornemen om met de Boeing 787-9 Dreamliner op Schiphol te vliegen. Het type zou vanaf 9 juli de huidige Boeing 777-300ER vervangen op vluchten tussen Schiphol en Taipei, met een tussenstop in Bangkok.

Door het afblazen van de plannen kan EVA Air nu naast Business en Economy ook de Premium Economy Class blijven aanbieden, die de Boeing 777 in tegenstelling tot de Dreamliner wél heeft. De Boeing 777-300ER telt bovendien meer stoelen: 318 tot 338 (afhankelijk van het exacte vliegtuig) tegenover 304 in de Dreamliner.

"De beslissing om de Dreamliner niet op de route in te zetten is om operationele redenen genomen", laat Cyriel Oude Hengel, Head of Passenger Sales & Marketing bij EVA Air, desgevraagd weten.
Zie https://www.luchtvaartnie...-dreamliner-naar-schiphol

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
Dat je die post nog weet.

Zojuist is de 2e ex-Transaero 747-8i vertrokken vanaf Victorville richting San Antonio, Texas:
https://www.flightradar24.com/BOE077/204cc902

Haar zusterschip (eveneens een ex-Transaero 747-8i) ging haar 4 weken geleden voor:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n894ba#1ff2f34c
Beide toestellen hebben 2 jaar in Victorville gestaan.

In San Antonio zullen de 747's worden omgebouwd tot de nieuwe VC-25B's.
Levering van de twee toestellen aan de United States Air Force staat voor eind 2024.
Toestellen zijn bij levering dan dus 8 jaar oud.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Begrijp ik nu goed dat er 2 Russische tweedehands 747's worden omgebouwd tot de nieuwe Air Force One's... :?

• alexbl69
TheFlightChannel heeft een reconstructie van MP495 gemaakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Piet91
Megalodon_67 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:31:
Begrijp ik nu goed dat er 2 Russische tweedehands 747's worden omgebouwd tot de nieuwe Air Force One's... :?
Jep.

Met de side-note dat deze toestellen nooit aan Transaero zijn geleverd aangezien die maatschappij failliet ging voor levering. Die toestellen hebben dus nooit commerciële vluchten gemaakt.
Ze hadden al wel een Transaero cabine.

Piet91 wijzigde deze reactie 26-04-2019 21:49 (34%)

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

XWB schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:03:
De eerste en enige A350 in bestelling voor Evelop Airlines heeft eerder deze maand zijn eerste testvlucht gemaakt in Toulouse. Opvallend aan deze kist zijn de hoeveelheid stoelen: maar liefst 432! Daarmee wordt het record van FrenchBee, dat 411 stoelen in zijn A350 heeft, doorbroken.

Ik heb nog geen foto's van de cabin gezien, maar zeker weten dat dit een 10-abreast opstelling is.

[Afbeelding]
Airbus A350 Evelop Air EC-NBO by French Painter, on Flickr
De seat map staat inmiddels online. Blijkt toch 9-abreast te zijn, die kist is simpelweg uitgerust met alleen maar economy class stoelen.

https://www.evelop.com/nuestra-flota

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Misschien vreemde vraag maar eentje waarvan ik echt niet kan bedenken waar ik het antwoord zou kunnen vinden. Dus misschien in dit topic?

Waarom kreeg de KLM al vóór haar oprichting in 1919 het predicaat Koninklijk terwijl dit normaal gesproken voorbehouden is aan maatschappijen met een lange en onbesproken staat van dienst. En de NS, die al sinds 1917 onder de huidige naam opereert, heeft nooit het predicaat Koninklijk gekregen. Waarom geen Koninklijke Spoorwegen maar wel Koninklijke Luchtvaart Maatschappij?

• CyBeR
  • Niet online
KLM is simpelweg een uitzondering geweest in een tijd waar er nog minder harde regels waren voor het predicaat Koninklijk, en waarschijnlijk omdat 't een prestigeonderneming moest worden en vanwege het internationale karakter van een dergelijke onderneming.

De NS is nog geen 100 jaar oud en zal dat predicaat waarschijnlijk pas in 2038 krijgen, net als (tegenwoordig) Koninklijke Schiphol.

Overigens is NS van 1938, niet van 1917; dat waren voorgangers zoals de HIJSM.

CyBeR wijzigde deze reactie 28-04-2019 17:57 (9%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyBeR schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:56:
KLM is simpelweg een uitzondering geweest in een tijd waar er nog minder harde regels waren voor het predicaat Koninklijk, en waarschijnlijk omdat 't een prestigeonderneming moest worden en vanwege het internationale karakter van een dergelijke onderneming.
Dat klinkt plausibel.
CyBeR schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:56:
De NS is nog geen 100 jaar oud en zal dat predicaat waarschijnlijk pas in 2038 krijgen, net als (tegenwoordig) Koninklijke Schiphol.

Overigens is NS van 1938, niet van 1917; dat waren voorgangers zoals de HIJSM.
Hierover kun je twisten. Van Wikipedia:
In 1917 ging de HSM meer samenwerken met de SS, NCS en NBDS, en werd de belangenmaatschap Nederlandse Spoorwegen opgericht. Dit mondde uit in een fusie en de oprichting van de N.V. Nederlandsche Spoorwegen op 2 augustus 1937. De exploitatie van de NCS werd in 1919 door de SS overgenomen. Het Nederlandse deel van de NBDS werd in 1926 genationaliseerd en door SS overgenomen. De aanleiding voor het samengaan was zowel economisch als ideologisch.
Ik zie meerdere data die je als startdatum van de NS kunt nemen. 1917 zou prima kunnen, 1926 ook, en als staatsbedrijf had er ook een uitzondering gemaakt kunnen worden mede omdat de NS voortkomt uit bedrijven die veel ouder zijn. Volgens mij is het geen harde regel dat een bedrijf 100 jaar oud moet zijn.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

KLM is inderdaad Koninklijk opgericht en dat was ook toen al vrij uitzonderlijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

XWB schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:06:
[...]

Blijkbaar krijgen die JAL A350 toestellen wat fancy stickers opgeplakt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer: https://www.jal.co.jp/en/dom/A350/
En daar is de eerste:

Msn321 F-WZHF 29/4/2019 by A380_TLS_A350, on Flickr

F-WZHF Airbus A350 Japan Airlines by @Eurospot, on Flickr

Acties:
  • +3Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Misschien wel een nieuwe aanpak voor het ijs probleem op vleugels.
De nieuwe coating zorgt voor een brosse verbinding tussen het oppervlak en het ijs. Bij deze brosse verbinding moet je wat kracht uitoefenen om een breuk in het ijs te laten ontstaan, maar die breuk verspreidt zich daarna vanzelf over het oppervlak. Daardoor komt de hele ijslaag los en glijdt weg. Bij de aluminiumplaat was het gewicht van het ijs zelf al genoeg om de eerste breuk te laten ontstaan.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Piet91
MEDEWERKER SCHIPHOL GEWOND DOORDAT AMBULIFT OMVALT
SCHIPHOL - Bij de B-pier op Schiphol is vanochtend een ambulift omgekieperd. Eén van de twee medewerkers raakte daarbij lichtgewond en is ter plaatse medisch behandeld. Er zaten geen passagiers in het voertuig.

Er is melding van het incident gemaakt bij de arbeidsinspectie, zo laat een woordvoerder van Schiphol aan Luchtvaartnieuws weten. Over de oorzaak kon hij nog niets zeggen.

Ambulift
Als een vliegtuig niet aan een connected gate (een slurf) geparkeerd staat, dan wordt er een ambulift gebruikt om passagiers met een ernstige lichamelijke beperking van en naar het vliegtuig te brengen. Zij hoeven daardoor geen trap te beklimmen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Piet91
Overigens, bij de 'buren' loopt een leuk/interessant topic:

[Vraag wat je wil] aan een verkeersvlieger
Dit deel kunnen we vragen stellen aan een piloot, dus ben jij benieuwd wat er in de cockpit gebeurt, of hij wel eens applaus kijgt voor zijn landingen en hoeveel de automatische piloot nou eigenlijk doet en of hij wel eens ruzie heeft met zijn co-piloot vraag het hier.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voor de liefhebbers, vandaag weer een te ontmantelen/slopen A340-600 te zien op Twente Airport:
Een Airbus A340-600 van Qatar Airways landt naar verwachting woensdagavond op Twente Airport. Het wordt de allerlaatste vlucht voor het viermotorige widebodyvliegtuig, dat op de voormalige vliegbasis wordt ontmanteld en gerecycled door AELS.

Het toestel met de registratie A7-AGB (zie foto boven dit artikel) is in september 2006 nieuw vanaf de Airbus-fabriek aan Qatar Airways afgeleverd. De afgelopen dertien jaar deed het toestel dienst op met name verre vluchten voor de luchtvaartmaatschappij uit het Golfstaatje Qatar.

De viermotorige A340-600 is de afgelopen jaren steeds meer uit de gratie geraakt. De toestellen zijn vervangen door de zuinigere tweemotorige Boeing 777's, Boeing 787's en Airbus A350's. Met een lengte van 75.30 meter is de A340-600 het op één na langste passagiersvliegtuig ter wereld. Alleen de Boeing 747-8 is langer.

Eerder landden er al twee Boeing 747-400’s van KLM, twee Airbus A340-300’s van Air France en een A340-300 van SWISS op Twente Airport om door AELS 'gesloopt' te worden. Ook twee Boeing 737’s van TUI vonden in Twente hun Waterloo. De bruikbare onderdelen worden doorverkocht, de rest van het toestel wordt gerecycled.

De aankomst van vlucht QR3251 vanuit Doha is volgens AELS om 19.40 uur (17.40 uur UTC) op Twente Airport.
Bron: https://www.luchtvaartnie...qatar-airways-naar-twente

Gaat dus om dit toestel, in februari dit jaar vloog het nog op Rome, hier tijdens de landing vastgelegd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
wildhagen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:14:
Voor de liefhebbers, vandaag weer een te ontmantelen/slopen A340-600 te zien op Twente Airport:

Bron: https://www.luchtvaartnie...qatar-airways-naar-twente

Gaat dus om dit toestel, in februari dit jaar vloog het nog op Rome, hier tijdens de landing vastgelegd.

[Afbeelding]
Slechts 4 A340-600's in de vloot gehad, gisteren vlogen ze hun laatste commerciële A340(-600) vlucht van Bangkok naar Doha.

Toestel is onderweg: https://www.flightradar24.com/QTR3251/205aa407

Piet91 wijzigde deze reactie 01-05-2019 16:43 (5%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een stukje oud-Hollandsche luchtvaartgeschiedenis....

De allerlaatste gebouwde Fokker was vandaag weer terug in Nederland. Dit toestel, een Fokker 70, is in 1997 als allerlaatste uit de Fokker-fabrieken gerold, voor het faillesement.
Eindhoven Airport ontving donderdag een bijzondere bezoeker, in de vorm van een Fokker 70 die bestemd is voor het op Curaçao gevestigde Jetair Caribbean. Het toestel was in 1997 de allerlaatste Fokker die werd gebouwd, voordat de fabriek definitief de deuren sloot.

De Fokker 70 in kwestie werd in 1997 gebouwd voor Vietnam Airlines. In 2015 verhuisde het toestel naar Indonesië, waar het sindsdien voor TransNusa vloog.

Op 30 april begon de Fokker aan de lange reis naar Nederland. Van Surabaya vloog het vliegtuig achtereenvolgens naar Chittagong in Bangladesh, Ahmedabad in India, Muscat in Oman, Hurghada in Egypte, Izmir in Turkije en Belgrado in Servië naar Eindhoven.

Binnenkort moet het toestel, eveneens met een aantal tussenstops, naar Curaçao worden gevlogen. Daar wordt het toegevoegd aan de vloot van start-up Jetair Caribbean, dat op dit moment nog over één Fokker 70 beschikt.
Bron: https://www.luchtvaartnie...andt-op-eindhoven-airport

Dit betreft dus een Fokker 70, msn 11585, die in 1997 aan Vietnam Airlines is geleverd, met registratie VN-A504. Daarna vloog het, vanaf 2015, als PK-TNR voor TransNusa, en nu verhuisd het dus naar de andere kant van de wereld.

Het toestel in 2004 voor Vietnam Arlines in hun oude livery:

In 2012, in de nieuwe livery:

En als PK-TNR in 2015 voor TransNusa:

Virussen? Scan ze hier!

• franssie

franssie

Save the albatross

@wildhagen wat sommigen hier hebben met de 747 heb ik met deze dame. Wat een schitterend vliegtuig blijft het. En de 50 ook overigens, maar ik heb een zwak voor hoogdekkers.
<3

• wildhagen
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:56:
@wildhagen wat sommigen hier hebben met de 747 heb ik met deze dame. Wat een schitterend vliegtuig blijft het. En de 50 ook overigens, maar ik heb een zwak voor hoogdekkers.
<3
Ik denk dat je een T-Tail bedoelt? De F70 is namelijk een laagdekker, geen hoogdekker.

Een hoogdekker is bijvoorbeeld de Dornier 328 (die dan ook nog eens een T-Tail is):

Virussen? Scan ze hier!

• franssie

franssie

Save the albatross

@wildhagen nee de F50. De good-old prop.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah, begreep je verkeerd, dacht dat je het over de 70 had als hoogdekker :)

Virussen? Scan ze hier!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

De Fokker 70, daar heb ik zo vaak ingezeten voor de Norwich-Schiphol en vice versa vluchten. Goede oude tijd, nu zijn het bijna altijd Airbus A319/A320s voor de LGW-AMS vluchten ;)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11-10 17:58
Wie-o-wie kan mij helpen?
Voor mijn zoon ben ik op zoek naar een hoge resolutie versie van deze "foto" (voor een canvas):
http://i59.tinypic.com/2q1rno2.jpg

Deze foto is slechts 1200 × 675, ik zoek een grotere versie en google laat me in de steek :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19:04
daxy schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:25:
Voor mijn zoon ben ik op zoek naar een hoge resolutie versie van deze "foto" (voor een canvas):
[Afbeelding]

Deze foto is slechts 1200 × 675, ik zoek een grotere versie en google laat me in de steek :)
KLM al rechtstreeks benaderd, via Twitter ofzo?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +4Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@daxy zelfs op deze resolutie kan ik zien dat deze met paint 1.0 bewerkt is tot de nieuwe sidderaal livery. Deze ga je niet op een hogere resolutie vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-10 14:58
@franssie je hebt natuurlijk helemaal gelijk (en zelfs voor paint 1.0 belachelijk slecht gedaan), maar ik denk dat @daxy heel blij zou zijn met de oude livery in hoge resolutie ;)
http://www.lokhoff.nl/wp-content/uploads/2016/09/boeing-787-dreamliner-klm-800x350.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11-10 17:58
Hmmbob schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:41:
[...]

KLM al rechtstreeks benaderd, via Twitter ofzo?
Yup, net voordat ik dit poste heb ik mediarelaties gemailed, nog geen reactie.
franssie schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:45:
@daxy zelfs op deze resolutie kan ik zien dat deze met paint 1.0 bewerkt is tot de nieuwe sidderaal livery. Deze ga je niet op een hogere resolutie vinden.
Brrr... had ik even gemist. Dat is wel heel slecht gedaan! (dit was een foto eerder gepost op Tweakers, had even beter moeten zoeken dus :) ).
MBV schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:52:
@franssie je hebt natuurlijk helemaal gelijk (en zelfs voor paint 1.0 belachelijk slecht gedaan), maar ik denk dat @daxy heel blij zou zijn met de oude livery in hoge resolutie ;)
[Afbeelding]
Ha, die is veel beter, alleen nog geen hoge resolutie. Oude livery is geen probleem inderdaad. Thanks _/-\o_

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Piet91

Ter ere van 4 mei zou een van de twee nog vliegwaardige Avro Lancasters zaterdag twee rondvluchten maken boven Nederland. Helaas staat bovenstaande Lancaster langer dan gepland in onderhoud en de vluchten gaan niet door.

En 's werelds oudste nog vliegende Consolidated PBY Catalina, de - nu nog - Nederlandse PH-PBY maakt op zondag 5 mei, Bevrijdingsdag, haar allerlaatste vluchten boven Nederland.
Om 12 uur vertrekt de kist vanaf Aviodrome voor de vlucht naar het Zuiden.
Om 13:30 uur verekt de kist vanaf Aviodrome voor de Noordelijke vluchten en zal om 14:00 voor het laatste landen.
Er zal op een hoogte van 300 meter gevlogen worden.

PH-PBY by Richard P!, on Flickr

Hierna zal de Catalina een inspectie ondergaan en zal daarna vertrekken naar de Verenigde Staten; vertrek staat op dit moment gepland voor 28 mei.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11-10 15:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Piet91 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:57:
[Afbeelding]

Ter ere van 4 mei zou een van de twee nog vliegwaardige Avro Lancaster zaterdag twee rondvluchten maken boven Nederland. Helaas staat bovenstaande Lancaster langer dan gepland in onderhoud en de vluchten gaan niet door.
Die zou ook bij ons in Limburg over komen.
En 's werelds oudste nog vliegende Consolidated PBY Catalina, de - nu nog - Nederlandse PH-PBY maakt op zondag 5 mei, Bevrijdingsdag, haar allerlaatste vluchten boven Nederland.
Om 12 uur vertrekt de kist vanaf Aviodrome voor de vlucht naar het zuiden.
Ik wist niet dat "boven de rivieren" nu ook al als zuiden wordt gerekend? :o

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 19:58

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Voor mij als Amsterdammer is alles verder dan Utrecht " het zuiden" :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-10 14:58
Om 12 uur vertrekt de kist vanaf Aviodrome voor de vlucht naar het Zuiden.
Om 13:30 uur verekt de kist vanaf Aviodrome voor de Noordelijke vluchten en zal om 14:00 voor het laatste landen.
Er zal op een hoogte van 300 meter gevlogen worden.

[Afbeelding]PH-PBY by Richard P!, on Flickr
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hierna zal de Catalina een inspectie ondergaan en zal daarna vertrekken naar de Verenigde Staten; vertrek staat op dit moment gepland voor 28 mei.
Ik zie geen landing op het water gepland staan, daar waren ze volgens mij al eerder mee gestopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[Afbeelding]

Ter ere van 4 mei zou een van de twee nog vliegwaardige Avro Lancaster zaterdag twee rondvluchten maken boven Nederland. Helaas staat bovenstaande Lancaster langer dan gepland in onderhoud en de vluchten gaan niet door.
Jammer! Zo'n grote Lancaster is toch altijd wel mooi om te zien.

Ik vind het jammer dat ze ook geen vervangend toestel hebben geregeld, zoals de B-25 Mitchell van de Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht

Of is dat toestel momenteel ook niet inzetbaar?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:59
mrsar schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:13:
Voor mij als Amsterdammer is alles verder dan Utrecht " het zuiden" :P
Vanuit A'dam is Utrecht richting "het oosten", maar ik bemoei niet O-)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12-10 16:11

_Christiaan_

Master of SOG

daxy schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:25:
[Afbeelding]

Ik heb even in onze beeld database gekeken maar ik kon deze specifieke foto niet vinden. Wel een hoop andere mooie, stuur me even een DM als je geïnteresseerd bent in een andere.

_Christiaan_ wijzigde deze reactie 03-05-2019 17:21 (35%)

NOSIG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
wildhagen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:07:
Ik vind het jammer dat ze ook geen vervangend toestel hebben geregeld, zoals de B-25 Mitchell van de Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht

Of is dat toestel momenteel ook niet inzetbaar?
Schijnbaar staat die B-25 al heel erg lang aan de grond vanwege problemen met de vleugelophanging.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

De eerste A330neo voor Aircalin is uitgerold in Toulouse:

F-WWCM Airbus A330 Neo Air Calin by @Eurospot, on Flickr

In dat kader, één van de volgende TAP Air Portugal A330neo toestellen heeft een Star Alliance livery gekregen:

F-WWYR Airbus A330 Neo Air Portugal by @Eurospot, on Flickr

Ook Air China heeft een Star Alliance livery laten schilderen op één van zijn volgende A350 toestellen:

F-WZNJ Airbus A350 Air China by @Eurospot, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:55:
[...]

Schijnbaar staat die B-25 al heel erg lang aan de grond vanwege problemen met de vleugelophanging.
Ah ok, dat wist ik niet.

Ander akkefietje in de VS:
Een Boeing 737-800 van Miami Air is op het militaire vliegveld van het Amerikaanse Jacksonville van de landingsbaan geschoten en in het water terechtgekomen. Alle 142 inzittenden en bemanningsleden hebben het overleefd, meldt de politie op Twitter.

Het gaat om een gecharterd toestel dat was opgestegen vanuit Guantanamo Bay op Cuba. Het vliegtuig belandde rond 21.40 uur in de St. Johns River die door Florida stroom, nadat het toestel het einde van de landingsbaan was voorbijgeschoten. Hoe dan kon gebeuren is niet bekend.

De sheriff van Jacksonville laat weten dat het vliegtuig niet is gezonken. Op beelden is te zien hoe de Boeing 737 in de rivier drijft. De hulpdiensten proberen te voorkomen dat brandstof zich over het water verspreidt.

Volgens Amerikaanse media was er spraken van zware onweersbuien op het moment van het incident.

De betrokken Boeing is 18 jaar oud en werd vorig jaar nog op huurbasis ingezet voor TUI fly in Nederland.
Bron: https://www.luchtvaartnie...an-landingsbaan-in-rivier

Zoals het artikel al meldt vloog dit toestel, de N732MA, vorig jaar (en ook in 2016 en 2017) nog voor TUI in Nederland op huurbasis, zoals hier op 2 september 2018 tijdens de landing op Schiphol:

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel grappig om te zien dat er echt niks aan die livery gedaan is buiten het logo van Tui vervangen door dat van die nieuwe maatschappij :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:28:
Wel grappig om te zien dat er echt niks aan die livery gedaan is buiten het logo van Tui vervangen door dat van die nieuwe maatschappij :D
TUI was de nieuwe maatschappij hier. Miami Air verhuurde de kist aan TUI. Waarom een complete repaint voor een tijdelijke lease tenzij de hurende partij geld er voor neer wil leggen? ;)

Transavia doet/deed hetzelfde met Gol Airlines uit Brazilië. Toestellen die slechts gedeeltelijk in de livery komen etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Vliegen er vandaag zomaar F16's rond, vol gas en op 200 meter hoogte? Hier in De Bilt blijkbaar wel :o
ADS-b radar vind m niet...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:55
MikelenniuM schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:57:
Vliegen er vandaag zomaar F16's rond, vol gas en op 200 meter hoogte? Hier in De Bilt blijkbaar wel :o
ADS-b radar vind m niet...

Zal dit wel zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:56
wildhagen schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Ah ok, dat wist ik niet.

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals het artikel al meldt vloog dit toestel, de N732MA, vorig jaar (en ook in 2016 en 2017) nog voor TUI in Nederland op huurbasis, zoals hier op 2 september 2018 tijdens de landing op Schiphol:

[Afbeelding]
Ouch, ben regelmatig in de belly geweest van dat toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik heb gisteren ook drie keer in vrij korte tijd een enkele F16 over zien komen (bij het Kazemattenmuseum op Kornwerderzand). Het enige dat me echt verbaasde, was dat ik er geen twee zag, dacht dat ze altijd in formatie vlogen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

Bombardier heeft besloten om zijn wing factory in Belfast en Marokko te verkopen. Hier worden de vleugels voor de A220 (CSeries) gemaakt. Het bedrijf geeft aan zich te willen focussen op treinen en privévliegtuigen.
Bombardier’s CEO, Alain Bellemare announced yesterday the company will streamline to a Train and Business jet company.

This means there is no longer place for a Commercial aircraft division nor its Aerostructures parts in Belfast and Morocco serving these aircraft.
The Belfast plant produces wings for the Airbus A220. This plant and the Morocco facility were reorganized previously into an Aerostructures unit that has been profitable.

Bombardier now labels these plants as non-core to its business.
Analyse: Bombardier selling off unique CSeries technology

Het was natuurlijk al langer duidelijk dat Bombardier niet meer geïnteresseerd is in het A220/CSeries programma. Airbus heeft nu 51% van de aandelen in handen, en heeft de optie om binnen drie jaar de laatste 49% over te nemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08-10 06:33

Streskip

Carlos

daxy schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:58:
[...]

Yup, net voordat ik dit poste heb ik mediarelaties gemailed, nog geen reactie.

[...]

Brrr... had ik even gemist. Dat is wel heel slecht gedaan! (dit was een foto eerder gepost op Tweakers, had even beter moeten zoeken dus :) ).

[...]

Ha, die is veel beter, alleen nog geen hoge resolutie. Oude livery is geen probleem inderdaad. Thanks _/-\o_
Foto ziet er uit als zo'n typische reclame foto, de achtergrond is nogal bewerkt (gevoel van snelheid toegevoegd door de wolken zo wazig te maken etc). Moet het perse die kist zijn of mag het ook een andere mooie hoge resolutie foto zijn? Er zijn best wat mooie plaatjes te vinden :)

The squeeky wheel gets the grease.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:11

gws24

Thinking is hard!

wildhagen schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Ah ok, dat wist ik niet.

foto bij daglicht:

https://pbs.twimg.com/media/D5vpDppXoAE_Itm.jpg:large

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Nog mazzel dat die kist niet op die steiger is geschoven, was een stuk minder goed afgelopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:50
Is zo'n kist na zo'n ongeval eigenlijk nog wel luchtwaardig te krijgen? Of is het beter om alles demonteren en de onderdelen te verkopen?

Speel ook Airplane Manager | De moeilijke puzzel!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:28:
Volgens een Twitteraar was dit toestel ter tijdelijke vervanging van een van de grounded 737 Max toestellen van TUI. Kunnen ze nu dus naar vervanging van de vervanging gaan zoeken. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:11

gws24

Thinking is hard!

Freee!! schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:44:
[...]

Nog mazzel dat die kist niet op die steiger is geschoven, was een stuk minder goed afgelopen.
Inderdaad, dan had die nog wel eens op zijn kant kunnen rollen met alle gevolgen van dien. Toch wel apart dat zo'n steiger dan in het verlengde van de baan is gebouwd.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:17:
Is zo'n kist na zo'n ongeval eigenlijk nog wel luchtwaardig te krijgen? Of is het beter om alles demonteren en de onderdelen te verkopen?
Gezien de wat hogere leeftijd van het toestel (18 jaar) denk ik persoonlijk dat dit toestel tot scheermesjes en conservenblikjes verwerkt zal worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:07
gws24 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 03:29:
[...]

Inderdaad, dan had die nog wel eens op zijn kant kunnen rollen met alle gevolgen van dien. Toch wel apart dat zo'n steiger dan in het verlengde van de baan is gebouwd.
Het is niet zomaar een steiger. Het is de constructie waar de hials op staan. Dit zijn de palen met landingslichten die je 's nachts naar de baan begeleiden.

Is wel vrij handig dat die in één lijn met de baan staan opgesteld :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
Megalodon_67 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 01:46:
[...]

Volgens een Twitteraar was dit toestel ter tijdelijke vervanging van een van de grounded 737 Max toestellen van TUI. Kunnen ze nu dus naar vervanging van de vervanging gaan zoeken. :+
Afgelopen vrijdag van Gran Canaria naar Düsseldorf een TUI vlucht gehad uitgevoerd door een A321 van Just Us Air (JOC). Blijkbaar een Roemeense tent.

Had ik nog nooit van gehoord.

Ze hebben 3 toestellen, een A391, A320 en een A321.

Niks mis mee, beetje 'Spartaans'. Wat ik persoonlijk wel mooi vond was dat ze geen IFE hebben, maar elke stoel wel een tablethouder heeft. Dat is in de praktijk veel handiger (en een 'klein beetje' goedkoper ;) ).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:07
Megalodon_67 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 01:46:
[...]

Miami Air vliegt al jarenlang in het zomerseizoen voor TUI als capaciteit uitbreiding. Hebben ook jarenlang voor Transavia de zomerversterking gedaan.
Deze kist was dus meer om de zomerdrukte op te vangen, dan de Max perikelen op te lossen.

Overigens heeft TUI een gigantische bak capaciteit extern ingehuurd om de operatie te kunnen draaien. Dit moet echt klauwen met geld kosten. Op Scramble staat een mooi lijstje met een overzicht van alle kisten die dit zomerseizoen voor TUI NL gaan vliegen: https://forum.scramble.nl...=38410&start=3705#p929731

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
De allerlaatste Catalina vlucht is onderweg: https://www.flightradar24.com/PHPBY/2066abaf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
BounceCloud schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:07:
[...]

Overigens heeft TUI een gigantische bak capaciteit extern ingehuurd om de operatie te kunnen draaien. Dit moet echt klauwen met geld kosten. Op Scramble staat een mooi lijstje met een overzicht van alle kisten die dit zomerseizoen voor TUI NL gaan vliegen: https://forum.scramble.nl...=38410&start=3705#p929731
14 kisten zo te zien, inclusief de net verongelukte Miami Air-kist. Maar van die 14 zijn er sowieso al 4 van TUI Belgium, dus eigenlijk van de eigen holding. En één van Surinam Airways, en die samenwerking loopt ook al langer.

Blijven er dus 9 in te huren kisten over. Ja, is een hoop, maar ik vind het nog wel te overzien, gezien de diversiteit aan problemen die er op dit moment spelen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:59

Correctie, om 13:30 duwden ze 'm naar achter en gingen ze een half uur lang staan olie peilen ofzo, hij ging om 14:00 pas de lucht in :+

EDIT: shitty phone pic warning. Er stonden genoeg echte spotters om mooie foto's te maken :+

En daarna weer anderhalf uur terug naar huis.

FastFred wijzigde deze reactie 05-05-2019 18:48 (30%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:55
Verder weinig informatie nog, maar:

https://twitter.com/dimsm.../1125068956644126720?s=08

Als je bij die account kijkt, staat dat er slechts 5 gewonden zijn.

Het gaat om een Sukhoi Superjet 100.
Pagina: 1 ... 51 ... 61 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True