Vliegen, Techniek en achtergrond Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.071.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:56
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:15:
[...]

Eigenlijk vreemd dat er met zoveel technologie in een vliegtuig en de cockpit dáár nog geen voorziening voor is getroffen. Zelfs met een eenvoudige smartphone kan dat tegenwoordig al want ook hier is, zoal voor de meeste zaken al, een appje voor. :)

Meerdere zelfs.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oluha
https://play.google.com/s...velert.akarshan.drivelert
https://play.google.com/s...m.mindtechapps.drivealert
Die zijn er ook wel, wel optioneel. In een B777 kan er bijvoorbeeld een alarm afgaan als er een tijdje geen interactie met het vliegtuig meer is geweest. Crew alertness monitor heet dat systeem.
Maar dat is natuurlijk geen oplossing voor vermoeidheid, het houdt je alleen wakker.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yEgTXB8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:48:
[...]

De hoofdreden zal zelden tot nooit vermoeidheid zijn, maar er zijn verschillende ongelukken waarbij de onderliggende oorzaak wel degelijk in die hoek te zoeken is.
Zo stond de gezagvoerder van de crash van flydubai in Rostov op het punt het bedrijf te verlaten vanwege vermoeidheid door de roosters, is de crash van colganair aan vermoeidheid toegeschreven en zijn er inmiddels meerdere vluchten waarbij beide piloten in slaap gevallen zijn, maar dat liep goed af.

Daarnaast zijn er talloze gevallen waarbij vermoeidheid niet bewezen is, maar makkelijk genoeg wel als onderliggend probleem aan te wijzen is. Alleen hoor je dat niet in de rapportage.
Nog een aantal voorbeelden waar oververmoeidheid een rol gespeeld heeft bij een vliegramp:

- Wikipedia: Korean Air Flight 801 (228 doden)
- Wikipedia: American Airlines Flight 1420 (11 doden)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:08

franssie

Save the albatross

Hier de routes van de ' belevingsvluchten' https://www.nhnieuws.nl/n...t-dit-zijn-de-vliegroutes

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:27
Waarom doen ze alleen vertrekkende vluchten richting het noord-westen? Zo krijgt het noord-oosten en het zuiden helemaal geen ervaring met het geluid wat hierbij geproduceerd wordt.

Edit, blijkbaar is het maar de helft van de aantal routes. Alles staat wel hier:
https://belevingsvlucht.n...fault.aspx#folder=1027764

[ Voor 14% gewijzigd door LordSinclair op 30-05-2018 09:55 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:28
LordSinclair schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:52:
[...]
Zo krijgt het noord-oosten en het zuiden helemaal geen ervaring met het geluid wat hierbij geproduceerd wordt.
Misschien is dat juist de bedoeling ;).

Geintje... Volgens de Tubantia vliegt men wel degelijk over dit gebied: https://www.tubantia.nl/b...j-jou-langskomt~af97c8a7/

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22
grappig, eerst was er sprake van Amersfoort en omgeving, nu vliegen ze daar met een grote bocht omheen zo te zien...

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kan hem niet vinden op flightradar, komt zeker door de vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:08

franssie

Save the albatross

@hjs Ik heb zelf om eerlijk te zijn niet gezocht. Ik ben wel van plan om de diverse regionale omroepen vanavond of morgen te bezoeken op hun internetsites om te kijken wat voor rapportages ze gemaakt hebben.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De oorspronkelijke starttijd was 15:20, maar sindsdien al twee keer een melding dat die vertraagd is. :(
Ministerie IenW
De belevingsvlucht is vertraagd en vertrekt naar verwachting om 15.50uur #belevingsvlucht We houden u op de hoogte.
Ministerie IenW
Door een technisch mankement kan de #belevingsvlucht nog niet vertrekken. De verwachting is nu dat deze 16.30uur vertrekt. We houden u op de hoogte.
https://twitter.com/MinIenW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:54

Pazo

Mroaw?

Ja, dat hoort ook bij de beleving; vertraging :)

Gegevens om het vliegtuig straks op te zoeken:

Callsign TRA51
registratienummer PH-HXL
vluchtnummer HV051

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

sowieso een wat vage test, zo'n vliegpad is toch een km of 30 breed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
https://www.flightradar24...XL&filter_callsign=TRA051

Nu nog niks, maar straks (als het goed is) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
De belevingsvlucht vertrekt om 16.35uur. Door het technische mankement wordt er een ander toestel (van hetzelfde type) ingezet. Alle tijden in het schema schuiven hierdoor 1 uur en 15 minuten op.
Dus die link naar flightradar klopt ook niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door easyriider op 30-05-2018 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Ik kijk trouwens meestal via https://global.adsbexchange.com/VirtualRadar/desktop.html.
Hier zie je namelijk ook militaire vliegtuigen en helikopters op. Volgens mij op Flightradar24 niet.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik vraag me af wat voor invloed wind heeft op deze belevingsvlucht. Ik woon in Harderwijk en kan er potentieel last van hebben, maar als de wind vanaf het zuiden komt zal dat toch een stuk minder zijn dan wanneer de wind vanaf het noorden komt.
Ik snap dus het nut niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-10 18:19
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:15:
[...]

Eigenlijk vreemd dat er met zoveel technologie in een vliegtuig en de cockpit dáár nog geen voorziening voor is getroffen. Zelfs met een eenvoudige smartphone kan dat tegenwoordig al want ook hier is, zoals voor de meeste zaken al, een appje voor. :)

Meerdere zelfs.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oluha
https://play.google.com/s...velert.akarshan.drivelert
https://play.google.com/s...m.mindtechapps.drivealert
Ja en dan? "u bent moe, parkeer nu uw vliegtuig" Als je ergens 12km hoog boven een of andere oceaan hangt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:35:
[...]

Ja en dan? "u bent moe, parkeer nu uw vliegtuig" Als je ergens 12km hoog boven een of andere oceaan hangt :P
Moe zijn is 1 ding, daadwerkelijk in slaap vallen is iets erger nog. Echter met de tendens om de werktijden limieten te zien als target, zal dat wel steeds vaker een gevaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

PH-HXJ geworden? #belevingsvlucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Volgens mij zit ie in de lucht.

PH-HXJ
TRA23V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Pazo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:43:
Volgens mij zit ie in de lucht.

PH-HXJ
TRA23V
Zie hem alleen niet online

Dacht hem te zien, maar die gaat naar Malaga :)

[ Voor 42% gewijzigd door alexbl69 op 30-05-2018 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De technische problemen lijken opgelost, er is een vervangend toestel ingezet met registratie PH-HZO. Het vluchtnummer en het callsign blijft hetzelfde. De verwachte vertrektijd is omstreeks 17.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

hjs schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:45:
De technische problemen lijken opgelost, er is een vervangend toestel ingezet met registratie PH-HZO. Het vluchtnummer en het callsign blijft hetzelfde. De verwachte vertrektijd is omstreeks 17.00 uur.
Ah vandaar. PH-HJX vliegt al op 11000ft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 08:32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02
En het vliegtuig is aan het taxien. Callsign nog niet aan dus nog niet te volgen via de algemene link.

Edit: en net op dat moment komt het callsign online. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Aquafreak op 30-05-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Precies twee uur na de geplande tijd vertrokken, dus op het tijdschema zijn alle tijden twee uur later, dus dat kan zonder rekenmachine. ;)

https://www.belevingsvluc...adFiles.ashx?idnv=1029401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Wel leuk dat je live de geluidsmetingen van de verschillende meetpunten kunt bekijken:

https://munisense.live/belevingsvlucht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
easyriider schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:41:
Wel leuk dat je live de geluidsmetingen van de verschillende meetpunten kunt bekijken:

https://munisense.live/belevingsvlucht/
Opmerkelijk, vliegtuigpassage zit meestal zo rond 56 dB(A), terwijl er meer waarnemingen te zien zijn (trekkers, brommers, andere vliegtuigen) die hogere pieken (>60dB) veroorzaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De conclusie van de meeste mensen nav die test-vlucht was dat het wel meeviel. Toch gaan de actievoerders door met hun verzet, hebben ze al aangekondigd: https://www.nu.nl/binnenl...ag-niet-in-luchtruim.html

Klinkt als afgestudeerde en gediplomeerde beroepsklagers: klagen om het klagen zelf, ook al valt de (vermeende) overlast wel mee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het zou ook gek zijn als ze nu opeens stoppen met klagen. >:) Mij lijkt het vooral onomkeerbaar, dus je stopt energie in iets waar je geen resultaat van gaat krijgen. Wat jij beroepsklagers noemt ;)

Ik woon in het midden van Nederland en op een avond als gisteren hoor je de opstijgende vluchten vanaf Schiphol (15000 tot 20000 ft). Je hoort ze goed als je buiten zit, maar last heb je er niet van. Laatst was ik bij bekenden in Woerden waar ze dalen overkwamen op 3000-4000 ft, naar mijn idee hoor je dat nog minder.
Kortom, het is allemaal persoonlijke perceptie. Gisteren zat iedereen natuurlijk ook met gespitste oren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 15:30

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe ver woon je van Schiphol als ze met 15.000-20.000 voet overkomen? Ik woon op 45-50 km van Eindhoven, Dusseldorf en Beek en ik hoor de verkeersvliegers nooit. Er komt wel eens een militair vliegtuig laag over en af en toe een privévliegtuig, maar dat is niets iets om over te klagen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Een leeg vliegtuig door het midden of straks vele volle vliegtuigen door de hele breedte van het vluchtpad zal uitmaken lijkt me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:01:
Hoe ver woon je van Schiphol als ze met 15.000-20.000 voet overkomen? Ik woon op 45-50 km van Eindhoven, Dusseldorf en Beek en ik hoor de verkeersvliegers nooit. Er komt wel eens een militair vliegtuig laag over en af en toe een privévliegtuig, maar dat is niets iets om over te klagen.
Hemelsbreed zo'n 60 km. Het is ook alleen op bepaalde dagen en bepaald baangebruik. Valt mij alleen op met mooi weer omdat we dan buiten zitten :P Mij hoor je ook niet klagen hoor, ik stel alleen iets vast.

Zojuist vroeg ik aan m'n collega die in Kampen woont of hij de belevingsvlucht gehoord had. "Ja rond 15 uur was het een enorme herrie en daarna nog een paar keer".
Ik: "dat kan niet, steeg pas om 17 uur op vanaf Schiphol". Je had z'n gezicht moeten zien |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 31-05-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 01:01
hjs schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:19:
Een leeg vliegtuig door het midden of straks vele volle vliegtuigen door de hele breedte van het vluchtpad zal uitmaken lijkt me?
En waarom zou een vol vliegtuig meer geluid produceren?
Cheesy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:27:
[...]
Zojuist vroeg ik aan m'n collega die in Kampen woont of hij de belevingsvlucht gehoord had. "Ja rond 15 uur was het een enorme herrie en daarna nog een paar keer".
Ik: "dat kan niet, steeg pas om 17 uur op vanaf Schiphol". Je had z'n gezicht moeten zien |:(
Tja, dat is natuurlijk een groot probleem met dit soort zaken. Als mensen er vooraf al van overtuigd zijn dat ze ergens last van zullen hebben, krijgen ze er natuurlijk ook last van. Dan kun je observaties, metingen en berekeningen blijven doen, dat zal maar weinig veranderen aan het resultaat.

[ Voor 53% gewijzigd door Arrne op 31-05-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Arrne schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:38:
[...]

En waarom zou een vol vliegtuig meer geluid produceren?
Meer gewicht betekent meer motorvermogen nodig tijdens de klim en kruisvlucht.
Tja, dat is natuurlijk een groot probleem met dit soort zaken. Als mensen er vooraf al van overtuigd zijn dat ze ergens last van zullen hebben, krijgen ze er natuurlijk ook last van. Dan kun je observaties, metingen en berekeningen blijven doen, dat zal maar weinig veranderen aan het resultaat.
wildhagen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 04:42:
De conclusie van de meeste mensen nav die test-vlucht was dat het wel meeviel. Toch gaan de actievoerders door met hun verzet, hebben ze al aangekondigd: https://www.nu.nl/binnenl...ag-niet-in-luchtruim.html

Klinkt als afgestudeerde en gediplomeerde beroepsklagers: klagen om het klagen zelf, ook al valt de (vermeende) overlast wel mee.
Zelfs het ministerie het aan dat deze ene vlucht eigenlijk niet representatief is voor de situatie in de toekomst als Lelystad open gaat, dus om zorgen en klachten meteen af te wijzen puur gebaseerd op deze ene 737 is niet handig.
Daarnaast zijn er naast het geluid, ook zat punten waarop genoeg kritiek te leveren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:47:
[...]

Zelfs het ministerie het aan dat deze ene vlucht eigenlijk niet representatief is voor de situatie in de toekomst als Lelystad open gaat, dus om zorgen en klachten meteen af te wijzen puur gebaseerd op deze ene 737 is niet handig.
Daarnaast zijn er naast het geluid, ook zat punten waarop genoeg kritiek te leveren valt.
Dat klopt. Maar als je dan hierboven leest dat iemand al last had van de "herrie" terwijl de vlucht nog niet eens was vertrokken, zegt dat toch wel iets over de klager. Als een vlucht er niet is, en je hebt er zogenaamd toch overlast van, kost het mij moeite om zo'n klacht serieus te nemen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Fly-guy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:47:
[...]

Meer gewicht betekent meer motorvermogen nodig tijdens de klim en kruisvlucht.
Dit snap ik dus niet he? Je huurt een 737, om mensen iets te laten ervaren. Dat kost ongetwijfeld handen met klauwen. Waarom stoppen ze er dan niet ff wat dummy-bagage en dummy-passagiers in? Kleine moeite en het argument dat de vlucht dan niet representatief is, veeg je van tafel.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:57:
[...]

Dit snap ik dus niet he? Je huurt een 737, om mensen iets te laten ervaren. Dat kost ongetwijfeld handen met klauwen. Waarom stoppen ze er dan niet ff wat dummy-bagage en dummy-passagiers in? Kleine moeite en het argument dat de vlucht dan niet representatief is, veeg je van tafel.
Het is ook niet bedoeld als representatief. Verder boeien de argumenten niet, want het gaat toch wel door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Zo'n vlucht zal nooit representatief zijn aangezien de ervaring van lawaai afhankelijk is van ontzettend veel variabelen. Het maakt al verschil of het dag en nacht is bijvoorbeeld, laat staan de invloed van wind en dergelijke. Zo'n vlucht is puur om enige good will te tonen van de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Precies, gaat toch wel door.
Groei is errug belangrijk, schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:57:
[...]

Die vlucht, met alleen cockpitbemanning aan boord, kost 150 duizend euro. [...]
Of in die anderhalve ton ook de kosten zijn meegenomen van de stuurgroep Belevingsvlucht, die maandenlang over de kwestie heeft vergaderd [...] is niet bekend.
189 stoelen dus 793 euro per stoel voor een vlucht van 5 uur zonder stewards :D
Ik mag hopen dat de kosten van de stuurgroep er ook bijzitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:03:
Precies, gaat toch wel door.
Groei is errug belangrijk, schijnt.
Precies. Mensen zullen toch werk moeten hebben, we kunnen de economie nu eenmaal niet bevriezen, zoals de klagers willen. Mensen moeten ook wel eens reizen voor hun werk, en mensen (vast ook de klagers) willen ook wel eens op vakantie etc.

De klagers willen bijvoorbeeld neem ik aan ook gewoon produkten kopen, eten etc, en niet tegen lege schappen in de supermarkt aankijken etc. Daar heb je toch echt transport (vrachtwagens, schepen, vliegtuigen etc) voor nodig. In ieder geval zolang het nog niet mogelijk is ala Star Trek iets te transporteren / teleporteren met een beam oid.

We kunnen niet meer terug naar de situatie van de jaren 50, tenzij we accepteren dat we er op veel vlakken op achteruit zouden gaan t.o.v. andere landen die wel gewoon vooruit willen ipv achteruit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

wildhagen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:07:
[...]

Precies. Mensen zullen toch werk moeten hebben, we kunnen de economie nu eenmaal niet bevriezen, zoals de klagers willen. Mensen moeten ook wel eens reizen voor hun werk, en mensen (vast ook de klagers) willen ook wel eens op vakantie etc.
Als de prijzen voor vluchten nu eens realistisch zouden zijn, zal het aantal vluchten vast veel minder hard stijgen. Zolang je voor een 15 euro naar bv Barcelona kan vliegen is het erg aantrekkelijk om dat als leuk weekendje weg te kiezen ipv te gaan fietsen op de Veluwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:12:
[...]

Als de prijzen voor vluchten nu eens realistisch zouden zijn, zal het aantal vluchten vast veel minder hard stijgen. Zolang je voor een 15 euro naar bv Barcelona kan vliegen is het erg aantrekkelijk om dat als leuk weekendje weg te kiezen ipv te gaan fietsen op de Veluwe ;)
Als de prijzen realistisch zouden zijn, krijg je daar ook weer klagers over, want dan kost je vlucht naar bijvoorbeeld Bangkok geen 500 euro meer, maar 2000 euro voor je Economy seat (of nog meer).

Volgens mij las ik laatst ergens een artikel dat als je CO2-compensatie etc meerekent een ticket iets van 7000 euro (of dollar?) zou moeten kosten om het helemaal eerlijk te maken. Weet verder niet of het klopt.

Heb je daar weer klagers over ;)

Want als je het echt eerlijk wil maken moet je natuurlijk niet alleen BTW op brandstof gaan heffen, maaer ook de CO2-uitstoot compenseren.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 31-05-2018 09:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Cheesy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:04:
[...]

Is dat ook de gemiddelde ticketprijs van een Easyjet vlucht van die duur? Of zijn die kosten lichtelijk gechargeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:58:
[...]

Is dat ook de gemiddelde ticketprijs van een Easyjet vlucht van die duur? Of zijn die kosten lichtelijk gechargeerd?
Ik heb onlangs over een lange periode een vlucht van Easyjet gevolgd (vliegtijd 4,5 uur) en deze varieerde van 130 euro tot 280 euro enkele reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:58:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze een keer de naam op het ticket moeten wijzigen, dan zit je zo op anderhalve ton :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 08:32
Ik woon precies onder drie route's en gisteren is het vliegtuig dus ook drie keer over gevlogen. In twee van de drie gevallen maakt het vliegtuig een bocht, letterlijk boven mijn voortuin.

Heb ik er last van?

Dat is een lastige vraag. Het gaat in dit topic vooral over het geluid (omdat dat volgens mij een beetje de bedoeling was van de belevingsvlucht, om het geluid te ervaren) maar het gaat natuurlijk over meer zaken. Het wordt de klagers in dit topic verweten dat ze klagen om het klagen "want natuurlijk hoor je het vliegtuig, maar het valt wel mee".

Ja, op zich vind ik het geluid ook meevallen. Maar hoe zal dat zijn als er straks om de vijf minuten een vliegtuig in mijn voortuin op 1850 meter hoogte een bocht maakt? Valt het dan nog steeds mee? Of heb ik dan zoiets van; daar heb je alwéér eentje....(het geluid van de grasmaaier van de buren 1 keer per week valt ook mee, maar je wordt natuurlijk gek als de buurman 8 uur per dag aan het maaien zou zijn)

Tel hier alle debatten e.d. bij op die er al gevoerd zijn, het feit dat deskundigen zeggen dat de vliegtuigen eigenlijk hoger zouden kunnen vliegen (maar pas kan na de herindeling in (ik dacht) 2023) en alle milieu bezwaren, dan kan ik me best voorstellen dat de klagers die vóór de belevingsvlucht al klaagden uiteraard nu nog steeds klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-10 18:19
Cheesy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:04:
[...]

[...]

Die stewards moet je er nog wel even bijtellen dan. Want per x aantal passagiers ben je verplicht 1 steward aan boord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
peterkuli schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:28:
Ja, op zich vind ik het geluid ook meevallen. Maar hoe zal dat zijn als er straks om de vijf minuten een vliegtuig in mijn voortuin op 1850 meter hoogte een bocht maakt? Valt het dan nog steeds mee? Of heb ik dan zoiets van; daar heb je alwéér eentje....(het geluid van de grasmaaier van de buren 1 keer per week valt ook mee, maar je wordt natuurlijk gek als de buurman 8 uur per dag aan het maaien zou zijn)
Als er eens per 5 minuten 1 overkomt hoop ik dat Lelystad een nieuwe terminal krijgt :p

Het gaat gemiddeld om 2-3 vluchten per uur (30 per dag maar niet tussen 23.00-06.00). Ik woon zelf ook op een route waar ze overkomen tussen de 1200 en 1800 meter. Soms (2 a 3 keer per dag) zit er een grote kist op 1000 meter om reden X of Y.

Als je mij vraagt hoor je ze? Ja, nu je het vraagt wel (komt er net 1 over). Maar nee, ik hoor ze niet ook al zijn ze er wel.

En als het lekker weer is en ik zit in de tuin komen ze recht over. Ik zou ze niet willen missen. Blijft na al die jaren een mooi gezicht, ik volg een beetje wat er overkomt (nerd alert) en zie vooral een economische motor overkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Het is vandaag ook niet echt lekker vlieg weer. Nu op schiphol afhandelingsverbod ivm onweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
upclocker schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:20:
[...]

Het is vandaag ook niet echt lekker vlieg weer. Nu op schiphol afhandelingsverbod ivm onweer.
De buien zijn wel erg lokaal en tijdelijk. Ik weet niet of het in Breda ook zulk noodweer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:31:
[...]

De buien zijn wel erg lokaal en tijdelijk. Ik weet niet of het in Breda ook zulk noodweer was.
Breda International Airport ligt niet in Breda, ligt er een aardig eindje vandaan.

In Roosendaal waar ik woon, was het een enorm slecht weer. Dat ligt maar 15 km van Breda International Airport vandaan. Dus de kans dat het op Breda International Airport ook spookte is zeker niet denkbeeldig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:01
De tegenstanders van Lelystad airport bestaan ook niet allemaal maar uit mensen die tegen het geluid zijn natuurlijk. Denk ook aan andere luchtruim gebruikers in dit gebied (Zweefvliegers,parachutisten, General aviation.) Er zijn zelf clubs die gewoon kunnen opdoeken omdat dit plan met de huidige routes maar wordt doorgedrukt. Naar mijn mening zouden die vliegtuigen van Lelystad makkelijk het luchtruim kunnen delen met vluchten van en naar Schiphol. Maar dan moet het luchtruim structureel worden heringedeeld. En daar wil onze overheid natuurlijk niet op wachten.

Je kan dus niet alle tegenstanders over 1 kan scheren. Op het huidige plan ben ik gewoon tegen maar ik zie wel mogelijkheden zodat we allemaal gebruik kunnen maken van het luchtruim boven Nederland.

Voor zover dit betoog van een mede luchtruim gebruiker :) (zweefvliegen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
upclocker schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:20:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2hhhuef.jpg

Lekker CBtje :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een enorm gave site waar je onweer (of beter gezegd; bliksem) kunt volgen: http://www.lightningmaps....at;r=0;t=3;s=0;o=0;b=;n=0;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een vluchtje met een luchtje. :+

Vliegtuig maakt extra landing om stinkende passagier te lozen
SCHIPHOL - Een Transaviavlucht van Gran Canaria naar Amsterdam is dinsdagavond uitgeweken naar Portugal om een wel heel bijzondere reden: er zat een passagier aan boord die zo ernstig stonk, dat zijn medereizigers onwel werden.

Dat meldt de Belgische nieuwssite VRT, die met passagier Piet van Haut sprak. "Het was echt een gigantische stank. De man zat op de laatste rij van het vliegtuig. De geur deed me denken dat de man al weken niet gewassen was."

Overgeven van stank
Sommige passagiers werden ziek van de stank en moesten zelfs overgeven. De man werd daarom in het toiletgedeelte van het vliegtuig gezet, om de verspreiding van zijn geur te minimaliseren. Ook besluiten de stewardessen geen eten en drinken te serveren.

De sfeer in het vliegtuig bleef ondanks alle genomen maatregelen onrustig, waarna de gezagvoerder besloot om de passagier via een extra landing in Faro uit het vliegtuig te halen. Volgens VRT is de man daar met een ambulance afgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik wil er eigenlijk helemaal niet over doorzeuren, maar dit viel mij net wel op.

Om te beginnen; deze kop en deze zin in de inleiding:

Ruim 2400 meldingen over belevingsvlucht, bijna de helft ervaart overlast
Zo'n 2400 mensen deden dat: bijna de helft gaf aan de geluidsoverlast 'luider dan normaal' te vinden.
Bijna de helft ondervind dus overlast. Eens verder in het artikel duiken dan...
Luider dan normaal
De eerste resultaten van de Belevingsmelder laten zien dat in 47 procent van de gevallen het geluid van de overkomende Boeing 'luider dan normaal' was. 18 procent van de mensen vond de geluidsoverlast juist meevallen, terwijl de overige 35 procent het geproduceerde geluid als normaal bestempelde.
Dus 47% geeft aan geluid luider dan normaal is. (Wat is überhaupt normaal?),
maar (35 + 18 =) 53% (meerderheid met marge) geeft dus geen verschil of juist dat het meeviel.
Lekker suggestieve titel dan.

En dan dit:
Om 17.22 uur, twee uur en twee minuten na de geplande vertrektijd, startte de belevingsvlucht pas. Toen hadden al 79 mensen een voorschot genomen op de naderende overlast door hun stem uit te brengen.
Lekker betrouwbaaar dan.

En dan die kaart (staat in de link maar ook hier.)
Daar staan meldingen van overlast waar die Transavia kist niet eens in de buurt is geweest. :')

Maar ach, alleen maar bevestiging dat dit soort meldpunten totaal onbetrouwbaar zijn en niets toevoegen.
Net als bijvoorbeeld dat meldpunt vuurwerkoverlast.
Jammer dat ze dan wel worden gebruikt om conclusies uit te trekken.

Let wel; deze meldingen komen dus van een initiatief van RTV Oost, die staan los van de officiële meetpunten die in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zijn gedaan; en waarvan de globale resultaten pas morgen bekend gemaakt zullen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Piet91 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:05:
Ik wil er eigenlijk helemaal niet over doorzeuren, maar dit viel mij net wel op.

Om te beginnen; deze kop en deze zin in de inleiding:

Ruim 2400 meldingen over belevingsvlucht, bijna de helft ervaart overlast

[...]

Bijna de helft ondervind dus overlast. Eens verder in het artikel duiken dan...

[...]

Dus 47% geeft aan geluid luider dan normaal is. (Wat is überhaupt normaal?),
maar (35 + 18 =) 53% (meerderheid met marge) geeft dus geen verschil of juist dat het meeviel.
Lekker suggestieve titel dan.

En dan dit:

[...]

Lekker betrouwbaaar dan.

En dan die kaart (staat in de link maar ook hier.)
Daar staan meldingen van overlast waar die Transavia kist niet eens in de buurt is geweest. :')

Maar ach, alleen maar bevestiging dat dit soort meldpunten totaal onbetrouwbaar zijn en niets toevoegen.
Net als bijvoorbeeld dat meldpunt vuurwerkoverlast...

Let wel; deze meldingen komen dus van een initiatief van RTV Oost, die staan los van de officiële meetpunten die in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zijn gedaan; en waarvan de globale resultaten pas morgen bekend gemaakt zullen worden..
Het is zo'n flauwekul allemaal. Als je bewust gaat luisteren en al behoort tot de klagers dan zal de overlast alleen maar bevestigd worden en is het natuurlijk erger dan normaal.

Eigenlijk hadden ze op een mooie zomer avond onaangekondigd een toestel die route moeten laten vliegen en dan kijken hoeveel klachten ze krijgen en achteraf vragen naar de ervaring.

Dit artikel slaat dus werkelijk nergens op inderdaad want het gaat om een belevingsvlucht en niet om een onderzoek...

[ Voor 3% gewijzigd door upclocker op 31-05-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
In Creil stond het enige meetpunt waar het vliegtuig tijdens de laatste passage aan het klimmen was. Bij alle andere meetpunten daalde het vliegtuig of bleef op gelijke hoogte. Dat gaf een geluidsniveau van ruim 60dB, zo'n 10 dB hoger dan de meeste andere meetpunten. Daar hebben ze wel reden tot klagen zou je zeggen.

Daar werd echter niet geklaagd over het geluid, maar werd het geluid minder luid dan normaal ervaren, wat blijkt uit die groene stip.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qDebHid.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:31
Afbeeldingslocatie: https://cdn.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2018/05/top-gun-2-600x600.jpg

Eerste foto van Top Gun: Maverick. Tom Cruise keert uiteraard terug, de echte ster van de film natuurlijk niet. Wat veel filmwebsites er niet van weerhoudt om dit soort dingen te schrijven:
Cruise tweeted a picture on the first day of filming on the Joseph Kosinski-directed project, a throwback picture showing Cruise’s iconic character looking at his F-14A Tomcat.
:P

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-05-2018 20:11 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Eh, F18 toch ?
Maar daarom de smile natuurlijk.

Persoonlijk moest ik toch ff zoeken om zeker te zijn dat het geen F14 was :+

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/F-14A_VF-102_Front_View_in_Front_of_Carrier.JPEG

[ Voor 89% gewijzigd door hjs op 31-05-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nope, Top Gun speelde zich toch echt af in een F-14 :)

edit: ow, je bedoelt de sequel, excuus :)

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 31-05-2018 20:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

wildhagen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:30:
[...]

Nope, Top Gun speelde zich toch echt af in een F-14 :)
Zekers, maar die staat toch niet op de bijgeplaatste foto :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-10 18:12
Nope, dat is gewoon een F-18. Maar wel opvallend, lang werd gedacht dat Maverick een F-35 zou gaan vliegen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Je wil Maverick toch niet in zo'n gammele, rammelende overpriced F-35 stoppen.

Geef hem dan een kwalitatieve fatsoenlijke kist, zoals de F-18 idd :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:31
Wel interessant is dat het toestel op de foto een F/A-18F is, de tweezits uitvoering. Logisch vanuit het verhaal gezien, Maverick zal dus weer een buddy hebben.

Een andere reden dat de F-18 is gekozen en niet de F-35 is denk ik omdat Cruise gezegd schijnt te hebben de CGI tot een minimum te willen beperken en dus zoveel mogelijk met aerial photography wil werken. Mogelijk dat men dergelijke stunts niet wil doen met een nieuwe toestel. Daarnaast vliegt de naval version van de F-35, de C uitvoering, volgens mij nog niet in dienst.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Ben nog benieuwder naar wat de Russen nu voor toestel hebben ipv de MIG-28. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Weet er trouwens iemand wat de problemen zijn die Cityjet heeft met hun Sukhois? Zijn nieuwe dingen, en van de zes die Cityjet heeft staan er vier aan de grond 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:31:
Weet er trouwens iemand wat de problemen zijn die Cityjet heeft met hun Sukhois? Zijn nieuwe dingen, en van de zes die Cityjet heeft staan er vier aan de grond 8)7
Kan het niet echt vinden, anders dan 'technische problemen', waar o.a. dit artikel over spreekt: https://flightlevel.be/56...yjet-zorgen-annuleringen/

Overigens dus niet allemaal tegelijkertijd, het speelt over de periode van een hele maand.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Vind het ergens wel jammer dat een klassieker als Top Gun ruim 30 jaar na dato alsnog een sequel krijgt. Hoewel Cruise er nog goed uit ziet is hij toch al weer 55. Hij hoeft nog niet bepaald met een rollator het toestel in gelepeld worden, maar echt geloofwaardig is het allemaal niet.

In de regel halen dit soort films het bij lange na niet ten opzichte van het origineel, maar wellicht worden we positief verrast. Dat ze voor de F-18 hebben gekozen i.p.v. de F-35 is in ieder geval al een goed begin :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-10 18:12
wildhagen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:03:
Je wil Maverick toch niet in zo'n gammele, rammelende overpriced F-35 stoppen.
Lol. Talk to the pilots, dan weet je beter ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 05:29
Vliegen en politiek:

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/34176603_2175477292469420_6870178958822866944_o.jpg?_nc_cat=0&oh=62db7ef2a88ab7f27984746528ff60e6&oe=5B804CCB

CATHAY PACIFIC ALS EERSTE MET A350-1000 VANAF SCHIPHOL
SCHIPHOL - Cathay Pacific introduceert per 1 december de gloednieuwe Airbus A350-1000 op de route Amsterdam-Hongkong. Dat meldt Marco van Naarden, sales & marketing manager Benelux van Cathay Pacific, aan Reismedia. De A350-1000 is een nieuw type op Schiphol.

De luchtvaartmaatschappij uit Hongkong neemt op 19 juni de allereerste A350-1000 in ontvangst. In totaal heeft Cathay Pacific twintig van deze toestellen in bestelling.

Het toestel wordt eind september geïntroduceerd op de lijndienst Hongkong-Washington. Amsterdam behoort samen met Madrid en Tel Aviv tot de volgende bestemmingen die met de zuinigere en stillere A350-1000 worden aangevlogen.

“Vanaf 1 december zetten we de A350-1000 dagelijks in vanaf Amsterdam, in plaats van de huidige Boeing 777-300ER”, zegt Van Naarden. De A350-1000 krijgt een volledig nieuw interieur en biedt plaats aan 334 passagiers, waarvan 46 in Business, 32 in Premium Economy en 256 in Economy Class.

In Business Class staan de full-flat stoelen in een 1-2-1-indeling, zodat alle passagiers direct toegang tot het gangpad hebben. In Premium Economy is de configuratie 2-4-2 en in Economy 3-3-3. De introductie van de A350-1000 betekent volgens Van Naarden een impuls op productniveau.

Impuls
Ten opzichte van de ‘Triple 7’ heeft het nieuwe toestel zes stoelen minder. Van Naarden: “Daar staat tegenover dat we zes stoelen in Business Class erbij krijgen. Bovendien is de A350-1000 vijftig procent kosteneffectiever dan de 777-300ER.”

Cathay Pacific vliegt al met de kleinere A350-900, waarvan het er 22 in dienst heeft. Dat ten opzichte van de -1000 zeven meter kortere type wordt onder meer ingezet op de eerder dit jaar geopende lijndienst van Hongkong naar Brussel.
And in other news:

STAATSSECRETARIS SNEL: VLIEGTAKS KOMT ER SOWIESO
DEN HAAG - Ondanks fel protest van KLM en Schiphol komt er sowieso een vliegtaks op vluchten vanuit Nederland, zo zei staatssecretaris Menno Snel van Financiën donderdag. Als het in Europees verband niet lukt, dan zal Nederland die alleen invoeren.

“Het kan niet zo zijn dat mensen over benzine wel belasting moeten betalen, maar voor de vervuiling van een vliegtuig niet”, aldus Snel in het Radio 1-programma 1 op 1. De vliegtaks zal volgens hem in 2021 ingevoerd worden.

"In de tussentijd gaan we bedenken wat de beste oplossing is. Ik wil het liefst een gezamenlijke, Europese vliegtaks. Als dat niet lukt kunnen we besluiten om belasting te heffen op basis van uitstoot of geluidsoverlast. En als dat niet lukt komt er een ordinaire taks op het vliegticket.”

KLM en Schiphol zijn sterk tegen de invoering van de vliegtaks, uit vrees voor een verslechtering van de concurrentiepositie. Zij hoopten dat het kabinet tot inkeer zou komen, maar Snel maakt korte metten met die hoop. “Die vliegtaks komt er, hoe dan ook."

Waarschijnlijk zal voor korte vluchten een taks van 7 euro betaald moeten worden, voor middellange vluchten 22 euro en voor lange vluchten 40 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Pfff wat een anti luchtvaart kabinet is het ook, en dat met de VVD er in. Vorige keer was het ook zo'n succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Vreemd dat ze dan een vliegtaks direct op een vliegticket willen zetten. Buitenlanders die een retourvlucht hebben geboekt betalen dan alsnog geen belasting.

Ik zie liever een (hogere) belasting op de brandstof, die maatschappijen zelf dus gaan doorbelasten. Hierdoor pak je meteen alle vliegtuigen die vertrekken, en niet alleen weer een gedeelte.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
upclocker schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:07:
[...]

Pfff wat een anti luchtvaart kabinet is het ook, en dat met de VVD er in. Vorige keer was het ook zo'n succes...
Net zoals het tot op heden pro luchtvaart is geweest, eindelijk dat het heilige huisje luchtvaart eindelijk ook meer bijdraagt aan de kosten van de samenleving al is een vliegtaks zoals genoemd mijn inziens niet de manier

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als je een global issue probeert op te lossen met een local 'solution'...dan heb je het niet begrepen.
Herinnert hij zich dit debacle niet meer?
Wikipedia: Vliegbelasting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:41:
[...]
Net zoals het tot op heden pro luchtvaart is geweest, eindelijk dat het heilige huisje luchtvaart eindelijk ook meer bijdraagt aan de kosten van de samenleving al is een vliegtaks zoals genoemd mijn inziens niet de manier
90% van de wereld samenleving dankt ons kabinet hartelijk voor de zet in de rug ten opzichte van de Nederlandse luchtvaart...

Wel een goed middel om het geld wat in onze economie zou gaan, weg te geven aan het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:01:
Als je een global issue probeert op te lossen met een local 'solution'...dan heb je het niet begrepen.
Herinnert hij zich dit debacle niet meer?
Wikipedia: Vliegbelasting
Hij zegt toch ook niet dat hij het niet zonder de EU wil doen? Hij wil juist als EU blok zijnde hieraan iets doen zodat deze vervuiling - net zoals andere vervuiling - gelijk wordt belast. Iets wat in de huidige tijd een meer dan prima streven is. Als de EU hierin als blok niets wil doen lijkt het mij eveneens prima om hierin wellicht een voorloper in te zijn. Dat het een risico voor de economie is klopt en mijn inziens niet onacceptabel, het consequent belasten van al de overige vervoersstromen en het ontzien van de luchtvaart is voor mij minder acceptabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Napo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:18:
[...]

Hij zegt toch ook niet dat hij het niet zonder de EU wil doen? Hij wil juist als EU blok zijnde hieraan iets doen zodat deze vervuiling - net zoals andere vervuiling - gelijk wordt belast. Iets wat in de huidige tijd een meer dan prima streven is. Als de EU hierin als blok niets wil doen lijkt het mij eveneens prima om hierin wellicht een voorloper in te zijn. Dat het een risico voor de economie is klopt en mijn inziens niet onacceptabel, het consequent belasten van al de overige vervoersstromen en het ontzien van de luchtvaart is voor mij minder acceptabel
Grote verschil met andere vervoersmiddelen is dat luchtvaart in Nederland uitsluitend internationaal is en dus werkt zoiets alleen als je mondiale afspraken maakt of anders misschien in europees verband. Anders snijd je jezelf als land alleen maar in de vingers en lever je meer in dan dat het oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Napo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:18:
[...]
Als de EU hierin als blok niets wil doen lijkt het mij eveneens prima om hierin wellicht een voorloper in te zijn. Dat het een risico voor de economie is klopt en mijn inziens niet onacceptabel, het consequent belasten van al de overige vervoersstromen en het ontzien van de luchtvaart is voor mij minder acceptabel
Het is een vrij kortzichtige en (imho) ook domme uitspraak van de staatssecretaris om nu op voorhand al te verklaren dat als we er Europees niet uitkomen Nederland dit in z'n eentje gaat doen.

Dat is voor met name België en Duitsland namelijk een reden om niet echt hun best te doen voor een Europese oplossing. Indien dit mislukt krijgen die landen er namelijk 'gratis' tig-duizenden klanten bij.

Woon zelf in de grensstreek en vlieg eigenlijk alleen al vanaf Duitse vliegvelden, dus voor mij persoonlijk maakt het geen bal uit. Maar het zou wel heel jammer zijn voor de Nederlandse economie, want je weet op voorhand dat dit plan zeer snel in ons gezicht zal ontploffen.

Het is ook niet alsof dit nog niet eerder is geprobeerd of zo 8)7. Tien jaar geleden wisten ze niet hoe snel ze het weer af moesten schaffen, wat is er nu verandert ten opzichte van toen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

alexbl69 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:52:
[...]
wat is er nu verandert ten opzichte van toen?
De poppetjes en verder niets. Helaas heeft de politiek geen geheugen (en over ambtenaren die hun stokpaardjes berijden zal ik verder maar zwijgen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:43
Freee!! schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:25:
[...]

De poppetjes en verder niets. Helaas heeft de politiek geen geheugen (en over ambtenaren die hun stokpaardjes berijden zal ik verder maar zwijgen).
Off-topic ON
Hoe ouder ik word, hoe minder ik snap dat politici überhaupt een land mogen besturen :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Freee!! schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:25:
[...]

Het is inderdaad zeker niet voor het eerst dat men een vroeger gefaald beleid alsnog weer opnieuw wil gaan invoeren. Het enige 'voordeel' is dat we nu met een overbelast Schiphol zitten en niet weten waar we met al die toename van vluchten naartoe moeten. Hierdoor zou dat aantal weer wat af kunnen nemen tot een meer manageable niveau.

Met de extra opbrengsten van de taks zou het qua inkomsten voor de overheid misschien niet al te slecht uitpakken. Voor andere (markt)partijen zal het anders zijn alhoewel er ook vast weer partijen zijn die er wel bij varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

nustys schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:06:
[...]
Off-topic ON
Hoe ouder ik word, hoe minder ik snap dat politici überhaupt een land mogen besturen :? 8)7
Dat mogen ze dan ook alleen maar bij gebrek aan andere idioten die het zouden willen doen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Air Belgium's eerste reguliere lijnvlucht naar Hong Kong is onderweg: https://www.flightradar24.com/ABB851/1198294f

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Piet91 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:31:
Air Belgium's eerste reguliere lijnvlucht naar Hong Kong is onderweg: https://www.flightradar24.com/ABB851/1198294f
Eindelijk! Kist 2 vliegt voor Air France naar Libreville :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 05:29
Zo! Mazzel dat dit goed ging:

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wow, de eerste A380's nu al naar de sloper.

[ Voor 6% gewijzigd door Megalodon_67 op 05-06-2018 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
Ik vond dit eigenlijk ook wel een interessant geval, waarbij de motor af en toe weer vermogen krijgt. Tja wat doe je dan? Ga je voor zekerheid en maak je een noodlanding, of probeer je je vliegtuig te redden met een kans dat het fout afloopt.

Het is dus soms eigenlijk maar beter dat de boel er maar helemaal mee ophoudt dan dat het nog maar gedeeltelijk werkt, omdat je dan een duidelijk plan hebt en je er aan houdt.
Wel zonde van de P51 ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-10 12:01
Niet heel verassend toch?
Relatief veel waard in onderdelen en het betreft de eerste modellen die waarschijnlijk zwaarder zijn dan de latere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
n0pe schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 00:18:
[...]

Niet heel verassend toch?
Relatief veel waard in onderdelen en het betreft de eerste modellen die waarschijnlijk zwaarder zijn dan de latere modellen.
Waarom zijn de eerdere modellen zwaarder dan de nieuwere? Waar zit dat hem in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 12:55

mambo No5

Bad Apple?

^ Optimalisaties in het productieproces die gaanderweg ingevoerd worden?

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
gop1 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 01:12:
[...]

Waarom zijn de eerdere modellen zwaarder dan de nieuwere? Waar zit dat hem in?
De eerste zijn meestal iets overengineerd. En daarnaast wordt het productie process inderdaad geoptimaliseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ach, de eerste 787 is ook al gesloopt inmiddels: https://www.luchtvaartnie...amliner-helemaal-gesloopt

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dbk7j5rU8AAUIhO.jpg

Zoals anderen al opmerkte: minder efficiente, zwaardere, toestellen dan de latere modellen.

Singapore Airlines heeft als vervanging van die oudste A380s een tijd terug ook nieuwere (efficientere) A380's besteld. Weet ff niet of die al geleverd zijn.

Wat gebeurt er als je A319 een hagelbui tegenkomt? Nou, dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/De8F7PaV4AAknJ_.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/De8F7O2X0AQIskp.jpg
Een hagelstorm heeft zondag grote schade veroorzaakt aan een Airbus A319 van American Airlines. Er ontstond een groot gat in de neuskegel en de cockpitramen barstten. Dat gebeurde kort nadat het toestel was opgestegen vanaf San Antonio.

Het toestel, onderweg naar Phoenix, week uit naar El Paso. Dit tot opluchting van de volgens Amerikaanse media huilende en overgevende passagiers, die angstige momenten meemaakten.

“Dingen vlogen door de lucht”, meldde een passagier via Twitter. Volgens een andere inzittende was de turbulentie op een gegeven moment zo erg dat het toestel omlaag viel “zoals in een achtbaan”.

Door de gebarsten cockpitramen hadden de piloten vrijwel geen zicht naar voren, zo meldden ze aan de luchtverkeersleiding.
Zie https://www.luchtvaartnie...n-neus-amerikaanse-airbus

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
's werelds eerst gebouwde Boeing 777 is met pensioen.
B-HNL, een 777-200ER van Cathay Pacific heeft op 31 mei haar laatste commerciële vlucht gemaakt.

Dit toestel maakte op 12 juni 19954 de eerste 777 vlucht:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ck75QswW0AABO53.jpg

Tot april 1997 heeft Boeing dit toestel als testvliegtuig gebruikt. Hierna werden de twee Pratt & Whitney PW4074 motoren vervangen door twee Rolls Royce RB211 en werd op 6 december 2000 aan Cathay Pacific geleverd.

De Boeing staat nu bij HAECO in Xiamen.
Het gerucht gaat dat ze in het Museum of Flight in Seattle komt te staan.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.jetphotos.com/full/2/56823_1040337660.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/7/5/6/1486657.jpg?v=v40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
Piet91 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:54:
's werelds eerst gebouwde Boeing 777 is met pensioen.
B-HNL, een 777-200ER van Cathay Pacific heeft op 31 mei haar laatste commerciële vlucht gemaakt.

Dit toestel maakte op 12 juni 1995 de eerste 777 vlucht:

[afbeelding]

Tot april 1997 heeft Boeing dit toestel als testvliegtuig gebruikt. Hierna werden de twee Pratt & Whitney PW4074 motoren vervangen door twee Rolls Royce RB211 en werd op 6 december 2000 aan Cathay Pacific geleverd.

De Boeing staat nu bij HAECO in Xiamen.
Het gerucht gaat dat ze in het Museum of Flight in Seattle komt te staan.

[afbeelding]
[afbeelding]
Geeft toch wel het verschil weer tussen het succes van de Boeing T7 en de minder succesvolle A380. Een toestel uit 1995 vs een toestel uit 2007 schat ik.
Pagina: 1 ... 23 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Voor vragen over reizen, tickets, frequent flyer programma's, kan je hier terecht:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Discussies over de crashes met de 737 Max niet hier, maar in topic Ontwikkelingen omtrent de Boeing 737 Max
Discussie over staatssteun aan luchtvaartmaatschappijen, die passen in KLM AF en andere luchtvaartmijs in tijden van corona-steun?