Vliegen, Techniek en achtergrond Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.071.026 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:40
alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:44:
Hoe wordt er nu vanaf Schiphol naar Japan gevlogen? Hebben de toestellen voldoende range om 'onderlangs' te gaan?
Niet met KLM meer, die hebben vluchten die richting op allemaal opgeschort.

https://www.nu.nl/economi...ina-vanwege-sancties.html

[ Voor 14% gewijzigd door renegrunn op 28-02-2022 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
alexbl69 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:44:
Hoe wordt er nu vanaf Schiphol naar Japan gevlogen? Hebben de toestellen voldoende range om 'onderlangs' te gaan?
Dat vroeg ik mij ook af maar KL867 lijkt vooralsnog geschrapt te zijn.

Wel heb ik een Air France vlucht kunnen vinden die nu 'onderlangs' gaat. In principe heeft de 777 genoeg vliegbereik maar het zal meer brandstof kosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usuz0qk_CjzKgaL0qRC699LKDYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dpj6ajvU6TqgDRyLOkJVlJf0.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Er was vorige week ook een cargovlucht (747) Amsterdam - Nagoya die de route onderlangs nam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQJpADhuQVMjfKVQt9yB7FR8wwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUKYchAOZseJACF52QNXskaE.jpg?f=fotoalbum_large

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

franssie

Save the albatross

Het is ook niet de wereld van verschil om onderlangs (ik heb een wereldbol thuis en dan zijn de afstanden net wat anders dan ze op een mercatorprojectie kaart lijken) al zullen heersende windrichtingen en lokale heffingen voor het gebruik van het luchtruim ook een rol spelen in het kiezen van de route.
Zou je ook om China heen willen vliegen, dan wordt het wel een stuk omreizen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb gelezen dat Finnair zijn vluchten naar Japan bv. gewoon opgeschort heeft momenteel. Een grotere afstand betekent niet alleen een langere vlucht, meer brandstof, maar ook je personeel langer in de lucht houden (en dus meer moeten betalen), vluchtschema's die herbekeken dienen te worden etc. ...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:58
Ik ben voor de maatregelen, maar gezien vliegmaatschappijen nu extra kosten maken zullen die kosten uiteindelijk ook bij de passagier terecht komen. Want door het omvliegen heb je nu te maken met meer brandstof, minder vluchten per crew per tijdseenheid als normaal en/of op langere vluchten extra personeel. Maar goed, nu het weer mag zullen mensen vast ook wel die paar euro extra willen neerleggen om dan toch eindelijk weer is op vakantie te kunnen gaan.

Overigens vraag ik me af waarom je steeds nabij de grens met Okraine steeds Amerikaanse Blackhawks ziet cirkelen? Het is niet alsof er ieder moment een inval plaats zou gaan vinden. Dat er tankers / awacs vliegen is logisch, maar het nut van die heli's ontgaat mij.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:54:
Het is ook niet de wereld van verschil om onderlangs (ik heb een wereldbol thuis en dan zijn de afstanden net wat anders dan ze op een mercatorprojectie kaart lijken) al zullen heersende windrichtingen en lokale heffingen voor het gebruik van het luchtruim ook een rol spelen in het kiezen van de route.
Zou je ook om China heen willen vliegen, dan wordt het wel een stuk omreizen.
Ligt helemaal aan je definitie van wereld van verschil.
Zo doet de LH8384 van FRA naar Tokyo er 2 uur langer over (12:45 ipv 10:45), wat wel degelijk een enorme impact heeft op de operatie.
12 tot 14 ton extra brandstof, crew die misschien over hun wettelijke/cao limieten gaan, doorverbindingen die niet meer werken en eventueel het verliezen van landingsrechten omdat je je oorspronkelijke tijd niet kunt waarmaken (in (post)corona tijd niet echt een gevaar).

Daarnaast kan het zo druk worden op de overgebleven routes naar het oosten dat vertragingen op gaan treden wat bovenstaande nog erger maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
plus dat plm. 4 uur extra onderweg (heen en terug) invloed heeft op hoeveel kisten je beschikbaar hebt om een vlucht te doen. Dwz als je 777 gescheduled was om naar japan en terug te vliegen en daarna naar de VS en terug dan kan dat wellicht niet meer uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Fly-guy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Ligt helemaal aan je definitie van wereld van verschil.
Zo doet de LH8384 van FRA naar Tokyo er 2 uur langer over (12:45 ipv 10:45), wat wel degelijk een enorme impact heeft op de operatie.
12 tot 14 ton extra brandstof, crew die misschien over hun wettelijke/cao limieten gaan, doorverbindingen die niet meer werken en eventueel het verliezen van landingsrechten omdat je je oorspronkelijke tijd niet kunt waarmaken (in (post)corona tijd niet echt een gevaar).

Daarnaast kan het zo druk worden op de overgebleven routes naar het oosten dat vertragingen op gaan treden wat bovenstaande nog erger maakt.
Ja en vergeet niet dat er niet zomaar permits zijn voor de andere routes. Vooral over China is dat erg lastig. Kan zo dagen tot weken duren om dat ingeregeld te krijgen (meeste maatschappijen zijn daar direct mee gestart toen de inval plaatsvond).

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onigiri
  • Niet online
Op de korte termijn is de vraag voor passagiers niet zo hoog dat minder vluchten voor problemen zorgt, op de meeste bestemming is het aantal vluchten nog steeds significant lager dan 2 jaar geleden . Japan, Korea, China of Taiwan (de grootste probleem locaties vanuit Europa) binnenkomen is lastig en nog niet weggelegd voor de gemiddelde toerist/zakenreiziger.
de beperkte aantallen passagiers zijn vast bereid om in Bangkok over te stappen (eerder genoemde landen zijn ook daarvoor niet makkelijk) of vliegen met een Aziatische maatschappij (Volgens mij heeft daar nog geen een land het luchtruim gesloten voor Russische maatschappijen). Laatste is denk ik het grootste risico voor de Europese maatschappijen.

Vracht kon wel eens een heel ander verhaal worden. Er valt niet alleen een belangrijke route weg, maar ook een van de grootste maatschappijen (AirBridgeCargo).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:29
Piet91 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:16:
Het lijkt er op dat de Antonov An-225 Mriya is verwoest:

[Twitter]

[Afbeelding]

Tweet van de Oekraïense Minister van Buitenlandse Zaken:

[Twitter]

Haar laatste vlucht was op 5 februari van Billund terug naar Kiev: https://www.flightradar24...ircraft/ur-82060#2ab77ee5

13 februari stond ze buiten die hangars:
EDIT: vermoedelijk zijn er dus ook een aantal(?) An-124 verwoest.

[Afbeelding]
http://spotters.net.ua/file/?id=133636&size=large
;( ;( ;(

De gedeelde tweet lijkt niet correct of op z'n minst op dit moment niet betrouwbaar verifieerbaar. In het kader van voorkomen van verspreiding van fake news zijn deze daarom verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/G0094Gy/3c273ba2922f9b5d.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door deepbass909 op 04-03-2022 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hier nog een korte video van het vernietigde vliegtuig:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
XWB schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:54:
Hier nog een korte video van het vernietigde vliegtuig:

[Twitter]
Wel een bijzonder shot op het einde van de video met het NATO logo in beeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOngfitfFw7bp0MBpXX4bhIDhbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Q0m3Zb5HnIkxsZNsbb1LOZa.png?f=fotoalbum_large

Neem aan dat NATO uitsluitend afnemer is (geweest) van de diensten van Antonov?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:25
Aeroflot 7030 is zojuist het Poolse luchtruim ingevlogen. In de historie kan ik vinden dat het een lijnvlucht is naar Leipzig. Ik ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen.

https://www.flightradar24.com/AFL7030/2b04c3f5

[ Voor 12% gewijzigd door LongBowNL op 04-03-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
LongBowNL schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:07:
Aeroflot 7030 is zojuist het Poolse luchtruim ingevlogen. In de historie kan ik vinden dat het een lijnvlucht is naar Leipzig. Ik ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen.

In-flight niets. Bij landen bemanning arresteren en toestel aan de ketting?

Edit: als ik op de website van Leipzig airport kijk, verwachten ze ook geen vlucht..

[ Voor 10% gewijzigd door renegrunn op 04-03-2022 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 22:32
De registratie is uit Bermuda, is dit niet eentje die geleased is en die ze misschien terug aan het halen zijn?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
renegrunn schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:01:
Neem aan dat NATO uitsluitend afnemer is (geweest) van de diensten van Antonov?
Ja, ook van de AN-124 vluchten. Daar is/was een strategisch contract voor ("diensten op afroep")

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:25
Keiichi schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:13:
De registratie is uit Bermuda, is dit niet eentje die geleased is en die ze misschien terug aan het halen zijn?
Volgens Planespotters.net is hij geleased van Sberbank Leasing. Het zou kunnen, maar dat is een Russische bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob

Er zijn een rijtje uitzonderingsgronden waarop er toch gevlogen mag worden. Kan best zijn dat het onder een van deze uitzonderingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn

Lijkt te gaan landen op Budapest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tegen beter weten in bleef je hopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:52
Als ik Twitter zo bekijk lijkt AFL7030 een repatriëringsvlucht te zijn. Of het Hongaren die van Rusland naar Hongarij gaan of vice versa is niet helemaal duidelijk

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:16

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Sand0rf schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:38:
Als ik Twitter zo bekijk lijkt AFL7030 een repatriëringsvlucht te zijn. Of het Hongaren die van Rusland naar Hongarij gaan of vice versa is niet helemaal duidelijk
Mogelijk beide (uitwisseling).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Tegen beter weten in bleef je hopen...
Die gaat zeker nooit meer vliegen. Was er trouwens niet een Chinees plan om een aantal nieuwe An-225's te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:44:
Die gaat zeker nooit meer vliegen. Was er trouwens niet een Chinees plan om een aantal nieuwe An-225's te bouwen?
Ja, maar nooit doorgang gevonden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 18-09 20:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3lmOZkqi_BGr2x_eiMqkHiI6aQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eebkVWk4W4mRkO91GMWkoFix.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
En dat is de "humanitarian exemption" in de NOTAMS die vluchten verbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop voor de crew van deze kist dat er ook gauw een uitzondering komt.
Die willen ook naar huis lijkt mij...
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/vp-bac
Toestel staat al een aantal dagen op Schiphol sinds de sluiting van het luchtruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Bobbje schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:08:
[...]

;( ;( ;(

[mbr]De gedeelde tweet lijkt niet correct of op z'n minst op dit moment niet betrouwbaar verifieerbaar. In het kader van voorkomen van verspreiding van fake news zijn deze daarom verwijderd.[/]

[Afbeelding]
Damn, het is te hopen dat die 2e hull nog intact is want hier bouw je niks meer van...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 00:09
downtime schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Was er trouwens niet een Chinees plan om een aantal nieuwe An-225's te bouwen?
Een aantal niet, maar er zijn ideeën geweest om het tweede airframe af te bouwen. Die plannen zijn altijd gestrand ivm een gebrek aan geld. Kan niet echt achterhalen waar dit airframe nu staat.

Tweede airframe:
Afbeeldingslocatie: https://imgproc.airliners.net/photos/airliners/2/7/3/1759372.jpg

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Tom Paris Het mooie van deze foto is dat je echt een klein toestelletje ziet dat zwanger is van het laadruim.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
No Fly Zone boven Oekraïne: Piloten uit India be like, Hold My Beer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Megalodon_67 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:46:
Die hoort eerder in WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10 thuis.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Megalodon_67 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:46:
Zoiets speelde vorig weekend al en bleek toen ook al een onjuist bericht te zijn. Het is een estimated position, niet de werkelijke positie van het toestel. Toestel (VT-ANA) heeft op vlucht AI117 het luchtruim van Oekraïne gewoon vermeden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt7UfNVkE17rAAmGwp9h1vzcvNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pk8uwKHcWQpxZXNstGhvtndE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door voske op 05-03-2022 15:48 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Russen hebben blijkbaar geen zin om de geleasede vliegtuigen terug te geven:
De Russische luchtvaartmaatschappij Aeroflot vliegt vanaf dinsdag nauwelijks meer buiten de eigen landsgrenzen. Alleen vluchten binnen Rusland en naar Belarus gaan dan nog door. Andere Russische maatschappijen nemen vergelijkbare stappen.

Met de stap voldoet Aeroflot aan een opdracht van de Russische luchtvaartautoriteiten. Die riep luchtvaartmaatschappijen die leasevliegtuigen hebben van Westerse bedrijven op om niet meer buiten de landsgrenzen te vliegen. Daarmee wordt voorkomen dat die vliegtuigen in beslag worden genomen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Tsja niet onverwacht. Als leasemaatschappij wil je je bezitting veilig stellen (beslag) een als vliegmaatschappij zijnde wil je je vliegtuigen niet gelijk kwijt, en weten dat je personeel weer terug komt. Worden leuke onderhandelingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of de VP-BAC (Aeroflot A320) die al een aantal dagen op Schiphol staat, nog weg mag. Of dat ie aan de ketting gaat.
Weet niet of het toestel in eigendom is, of geleased.
Hoop maar dat er rekening gehouden word met de crew.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:52:

De crew kan altijd de trein naar Moskou nemen. Het is een eindje rijden maar voorlopig hoeven ze toch niet meer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

downtime schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:54:
[...]
De crew kan altijd de trein naar Moskou nemen. Het is een eindje rijden maar voorlopig hoeven ze toch niet meer te werken.
Of ze boeken een vlucht naar Helsinki en nemen vanaf daar de trein naar St. Petersburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ben benieuwd of de VP-BAC (Aeroflot A320) die al een aantal dagen op Schiphol staat, nog weg mag. Of dat ie aan de ketting gaat.
VP-BAC is een leasekist en eigendom van GTLK Europe, geregistreerd in Ierland.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

XWB schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:16:
[...]
VP-BAC is een leasekist en eigendom van GTLK Europe, geregistreerd in Ierland.
Die gaat dus voorlopig niet naar Moskou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is niet waar, binnen Rusland en naar Belarus wordt gewoon door Aeroflot gevlogen. Dus ook een A320 crew kan ingezet worden.
Toegegeven, er zijn waarschijnlijk meer crewleden dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:00:
[...]

Dat is niet waar, binnen Rusland en naar Belarus wordt gewoon door Aeroflot gevlogen. Dus ook een A320 crew kan ingezet worden.
Ik ben niet up to date met Aeroflot. Is de tijd voorbij dat binnenlands vooral met Russisch materieel werd gevlogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:02:
[...]

Ik ben niet up to date met Aeroflot. Is de tijd voorbij dat binnenlands vooral met Russisch materieel werd gevlogen?
Yup, men heeft in de vredestijd flink geïnvesteerd in Boeings en Airbussen.
Zie: https://www.airfleets.net/flottecie/Aeroflot.htm
Niet alleen Aeroflot overigens.
Rossiya ook bijv:
https://www.airfleets.net/flottecie/Rossiya.htm

En zo zijn er nog een paar Russische Airlines. Gaat geloof ik rond de 600 toestellen totaal die van Boeing/Airbus afkomstig zijn.
Stond onlangs een artikel over op Up/Luchtvaartnieuws, kan em alleen zo 1,2,3 niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:32
downtime schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:02:
[...]

Aeroflot groep heeft een behoorlijk aantal SSJ's, maar die hebben niet de capaciteit (en ook niet de betrouwbaarheid) van A320's. Verder zijn er een hoop MC21's besteld, maar die moeten nog gebouwd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
exelletor schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Aeroflot groep heeft een behoorlijk aantal SSJ's, maar die hebben niet de capaciteit (en ook niet de betrouwbaarheid) van A320's. Verder zijn er een hoop MC21's besteld, maar die moeten nog gebouwd worden.
Maar ook in de SSJs zit redelijk wat westerse techniek waar ze nu geen reserveonderdelen meer voor krijgen. Ben heel benieuwd hoe lang ze daar mee zonder kunnen.

Zelfde geldt voor de MC21, waarvan ik me afvraag of deze nu überhaupt (af)gebouwd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
[...]

Vliegen via IST is ook nog steeds een optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
Net zo goed als Rusland rekening houdt met de Oekraïense burgers?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:03:
[...]

Net zo goed als Rusland rekening houdt met de Oekraïense burgers?
Verplaats jezelf eens in die crew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:22:
[...]
Verplaats jezelf eens in die crew?
Die staat het vrij asiel aan te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:03:
[...]

Of ze boeken een vlucht naar Helsinki en nemen vanaf daar de trein naar St. Petersburg.
Succes met boeken als je geld niet beschikbaar is. Russische banken zijn immers buitengesloten van het betalingssysteem, alsmede Russische creditcards

Ik weet niet alle details, maar er is vanuit de beroepsgroep in Nederland contact met die crew. Wat precies het plan is, weet ik niet, maar ze zijn niet aan hun lot overgelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:03:
[...]

Dat kan niet meer, omdat de UIC de Russische spoorwegen wil verbannen uit de IUR, waardoor er geen treinverkeer meer mogelijk is van en naar Rusland.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Er staat ook nog een Aeroflot toestel hier in GVA, dat vorige week tevergeefs een poging heeft gedaan om een uitzondering te regelen voor de terugkeer naar Rusland. De vlucht had 144 passagiers (en bemanning). Ik vermoed dat een deel van de passagiers al een alternatieve oplossing geregeld heeft.

Daarnaast staan hier ook nog wat prive-vliegtuigen van Russen. Maar die kunnen wat mij betreft lekker wegroesten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:30:
[...]
Dat kan niet meer, omdat de UIC de Russische spoorwegen wil verbannen, waardoor er geen treinverkeer meer mogelijk is van en naar Rusland.

[Twitter]
Toen ik het schreef, wist ik niet beter, dan dat de trein tussen St. Petersburg en Helsinki nog reed en dat de organisatie daarachter van plan was dat zolang mogelijk te blijven doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:37
Hopelijk vind ik hier mensen die mij kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een graph en log met de vliegbewegingen van de PH-UMC, de op Volkel gestationeerde lifeliner, op zondag 27 februari 2022, tussen 17.00 en 19.00u. Deze is ingezet tijdens de (succesvolle) reanimatie van mijn vrouw. We proberen het beeld compleet te krijgen.

Hartelijk dank!

Dankjewel voor de hulp. @Piet91 heeft de gewenste info met me gedeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Joris748 op 07-03-2022 09:27 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:32
Joris748 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:19:
Hopelijk vind ik hier mensen die mij kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een graph en log met de vliegbewegingen van de PH-UMC, de op Volkel gestationeerde lifeliner, op zondag 27 februari 2022, tussen 17.00 en 19.00u. Deze is ingezet tijdens de (succesvolle) reanimatie van mijn vrouw. We proberen het beeld compleet te krijgen.

Hartelijk dank!
Je kan de historie vinden bij Flightradar. Om die te downloaden, moet je wel een betaald account hebben. Of bedoel je iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u49Dco9WeuGPaijwwDO7-faKUfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEr0Hr6m50dVN1vtacrm4N2C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
exelletor schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:47:
[...]

Je kan de historie vinden bij Flightradar. Om die te downloaden, moet je wel een betaald account hebben. Of bedoel je iets anders?

[Afbeelding]
Dat bedoel ik inderdaad. Ik heb geen betaald account en ik ben op zoek naar een enthousiasteling die wel een betaald account heeft en dit voor mij wil maken. Vind het vooral fijn om te weten waar deze in die tijdspanne gevlogen heeft. De lifeliner stond 6 minuten na de 112 melding al aan de grond (in Heesch) en ik heb begrepen dat de melding kwam terwijl hij al in de lucht zat.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 12:55
Joris748 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:16:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad. Ik heb geen betaald account en ik ben op zoek naar een enthousiasteling die wel een betaald account heeft en dit voor mij wil maken. Vind het vooral fijn om te weten waar deze in die tijdspanne gevlogen heeft. De lifeliner stond 6 minuten na de 112 melding al aan de grond (in Heesch) en ik heb begrepen dat de melding kwam terwijl hij al in de lucht zat.
https://globe.adsbexchang...10.3&showTrace=2022-02-27

Dit is ook nog een site waar je alle vluchten van die dag door kan spitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 14:30
Freee!! schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Toen ik het schreef, wist ik niet beter, dan dat de trein tussen St. Petersburg en Helsinki nog reed en dat de organisatie daarachter van plan was dat zolang mogelijk te blijven doen.
De Finse spoorwegen rijden nog wel, zijn zelfs van plan ritten uit te breiden. Vanavond item in NOS journaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Boeing stopt met titanium kopen uit Rusland:

https://www.flightglobal....n-titanium/147824.article

Airbus zal vast volgen, verwacht ik.

Rusland is/was de grootste leverancier van titanium voor Airbus en Boeing.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ben benieuwd hoe dat te handhaven is, smokkel is van alle tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
franssie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:51:
Ben benieuwd hoe dat te handhaven is, smokkel is van alle tijden.
Ik neem aan dat er in de luchtvaart met materiaalcertificaten wordt gewerkt. Dat zou een goede stok achter de deur zijn: je verwerkt geen materialen waarvan de herkomst, samenstelling en eigenschappen niet bekend zijn en gedocumenteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Joris748 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:38:
[...]
Ik neem aan dat er in de luchtvaart met materiaalcertificaten wordt gewerkt. Dat zou een goede stok achter de deur zijn: je verwerkt geen materialen waarvan de herkomst, samenstelling en eigenschappen niet bekend zijn en gedocumenteerd zijn.
Waar komt de rest van het titanium vandaan :? Hoe goed zijn de procedures in dat land/die landen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Joris748 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:38:
[...]

Ruw materiaal is prima achteraf (na omsmelten etc) te certificeren. Dat lukte zelfs bij bloeddiamanten, nazigoud en wat al dan niet. Kwaliteit zegt niet altijd alles over oorsprong. Al is er met isotopen onderzoek etc dacht ik wel steeds meer af te leiden. Een luchtvaartbouwer zit daar nu echt niet op te wachten, Tony Chocelony Titanium, die willen bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:26
No worries. Rusland is niet meer nummero uno in de wereld. Dat zijn hun vrienden. Dus dat gaat pas een probleem worden zodra Taiwan een issue wordt. (Gaat ook niet al te lang duren ben ik bang :X )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNhLdrjXsAEBNqm?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52

4POX

Everybody is wired

Ik heb enkele keren gebruik gemaakt van China Airlines. (Het is een Taiwanese maatschappij.) Ik ben aan het bedenken hoe ik terug ga vliegen naar Nederland. Normaal vliegt China Airlines van Taiwan naar Amsterdam over Rusland. Maar ze gaan niet over China. Je ziet op de kaart dat vliegtuig naar het noordelijke punt van China vliegt en dan richting het westen gaat.

Ik was nu benieuwd hoe ze nu vliegen. Het lijkt erop dat ze Rusland ontwijken. Ik begrijp de route niet.

https://www.flightradar24.com/data/flights/ci73

Waarom eerst naar Hong Kong vliegen en daarna pas over China vliegen. Waarom geen rechte route? Is China verdeelt in politieke regios? Waarom vloog CI in het verleden niet over China. Maar nu wel?

Eerste afbeelding hoe ze nu vliegen.

Tweede afbeelding de omweg die ze in het verleden namen om maar niet over China te vliegen. (Screenshot van September 2018)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXyx01D7L1YcnpD7jiwIIB1CJnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s85fiDtKvjpcQQ5F4MsZSOZS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xFflmmjeWB_-2pMAEw-MO6WKXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9DlWVXC98v0ZX5RLATDqc12.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door 4POX op 13-03-2022 08:52 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

4POX schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:43:
Ik heb enkele keren gebruik gemaakt van China Airlines. (Het is een Taiwanese maatschappij.) Ik ben aan het bedenken hoe ik terug ga vliegen naar Nederland. Normaal vliegt China Airlines van Taiwan naar Amsterdam over Rusland. Maar ze gaan niet over China. Je ziet op de kaart dat vliegtuig naar het noordelijke punt van China vliegt en dan richting het westen gaat.

Ik was nu benieuwd hoe ze nu vliegen. Het lijkt erop dat ze Rusland ontwijken. Ik begrijp de route niet.

https://www.flightradar24.com/data/flights/ci73

Waarom eerst naar Hong Kong vliegen en daarna pas over China vliegen. Waarom geen rechte route? Is China verdeelt in politieke regios? Waarom vloog CI in het verleden niet over China. Maar nu wel?

Eerste afbeelding hoe ze nu vliegen.

Tweede afbeelding de omweg die ze in het verleden namen om maar niet over China te vliegen. (Screenshot van September 2018)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat betreft het niet rechtstreeks van ROC naar PRC vliegen, rechtstreekse vluchten zijn niet toegestaan, vluchten via HKG wel (landing is ondertussen niet meer verplicht geloof ik).

En in een verder verleden maakten ze een tussenlanding in BKK (doet EVA Air nog steeds).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Dacht ook altijd dat er geen rechtstreekse vluchten van China naar Taiwan waren. Maar zag laatst zo'n aircrash programma over vlucht TransAsia 235, maar die vloog direct van Taipei (Taiwan) naar Kinmen (China). Tenminste, dat was de bedoeling.

Kijk net op FR24 en zie dat diezelfde vlucht nu ook nog wordt gemaakt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZuqXuRXakpNH0cekjngjaCGJ14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcmtB2cOx2jE030Y09Y2Bcxu.png?f=fotoalbum_large

Dit is toch rechtstreeks van Taiwan naar China (vv)?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
De PH-PBA is onderweg: https://www.flightradar24.com/PHPBA/2b1eeccc

Kwam net over mijn woonplaats Hilversum, blijft een imposant gezicht en gehoor

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Freee!! schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:14:
[...]

Wat betreft het niet rechtstreeks van ROC naar PRC vliegen, rechtstreekse vluchten zijn niet toegestaan, vluchten via HKG wel (landing is ondertussen niet meer verplicht geloof ik).

En in een verder verleden maakten ze een tussenlanding in BKK (doet EVA Air nog steeds).
Hong Kong heeft de functie als een toegangspoort voor vliegtuigen. Klinkt zo ouderwets :D

Zijn die stippenlijnen de oorzaak van het ADS-B verbod waar China mee bezig is?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

4POX schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:43:

Waarom eerst naar Hong Kong vliegen en daarna pas over China vliegen. Waarom geen rechte route? Is China verdeelt in politieke regios?
China is verdeeld in militaire regio’s. Militairen mogen bijna overal vliegen en civiele vliegtuigen moeten allerlei rare routes vliegen om de militaire gebieden te ontwijken. Wordt al jaren over geklaagd maar de militairen hebben het daar nu eenmaal voor het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Niet online
Zowel China Airlines als KLM vliegt al jaren (ten minste voor corona) rechtstreeks tussen Amsterdam en Taipei. KLM vanaf 2012 en China airlines vanaf ongeveer 2016.
Vanuit Taipei gaat de vlucht dan of ten oosten van china langs en over Rusland, of richting Hongkong en dan over China en dan Rusland, vanuit Amsterdam dezelfde route, maar ook wel via Turkije, India, zuid-China en Hongkong.
Rechtstreeks van Taipei richting Beijing/Shanghai is niet toegestaan, alleen aan de zuidelijke kant, voornamelijk richting Hongkong, mag de Taiwan strait overgestoken worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tom Paris
onigiri schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:12:
Zowel China Airlines als KLM vliegt al jaren (ten minste voor corona) rechtstreeks tussen Amsterdam en Taipei.
KLM vliegt niet naar Taipei... KLM Asia wel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:11:
Dacht ook altijd dat er geen rechtstreekse vluchten van China naar Taiwan waren. Maar zag laatst zo'n aircrash programma over vlucht TransAsia 235, maar die vloog direct van Taipei (Taiwan) naar Kinmen (China). Tenminste, dat was de bedoeling.

Kijk net op FR24 en zie dat diezelfde vlucht nu ook nog wordt gemaakt...
[Afbeelding]

Dit is toch rechtstreeks van Taiwan naar China (vv)?
Kinmen hoort dan ook eigenlijk bij de Republic of China en dus niet de PRC, oftewel het is onderdeel van Taiwan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Derek S. schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Kinmen hoort dan ook eigenlijk bij de Republic of China en dus niet de PRC, oftewel het is onderdeel van Taiwan.
Bedankt, dat wist ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:38:
[...]

Bedankt, dat wist ik niet.
Ruben Terlou heeft er een interessante aflevering over gemaakt in zijn 3e (of was het alweer de 4e?) serie over China. Wist voor het zien van deze aflevering ook niet van het bestaan af. https://www.npostart.nl/c.../08-12-2019/VPWON_1295982

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
Leuke serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

https://nypost.com/2022/0...irplanes-left-in-country/

Ben benieuwd wat hiervan de gevolgen zijn. Het verhuren van een vliegtuig is opeens niet meer zo lucuratief.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
4POX schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:38:
https://nypost.com/2022/0...irplanes-left-in-country/

Ben benieuwd wat hiervan de gevolgen zijn. Het verhuren van een vliegtuig is opeens niet meer zo lucuratief.
De eerste beste keer dat ze buiten Rusland landen staan ze aan de ketting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:40:
[...]

De eerste beste keer dat ze buiten Rusland landen staan ze aan de ketting.
Vandaar ook het eerdere nieuws (~ week geleden) dat de Russiche overheid airlines verteld heeft niet meer buiten Rusland te vliegen met geleasete vliegtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Nah, daar heb je dan 400+ geleasede vliegtuigen waarmee je Rusland niet uit kan. Zó groot is de interne markt daar nou ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:48
Ik heb even gezocht, maar volgens mij kan dit niet ontbreken in dit topic. Een super interessante en leuke podcast over de ontwikkeling van de vliegtuigindustrie op het gebied van veiligheid:

Aviation podcast Black Box Down

Crashes zijn natuurlijk een trieste zaak, maar hoe het leidt tot veiligere vliegtuigen en processen is heel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:39:
Nah, daar heb je dan 400+ geleasede vliegtuigen waarmee je Rusland niet uit kan. Zó groot is de interne markt daar nou ook weer niet
Ja ik ben 't niet met je oneens maar ondertussen vliegt aeroflot en hun dochtermaatschappijen (Rossia en Aurora) en S7 alleen nog maar binnen Rusland (en Minsk in Belarus als enige internationale bestemming). Ze zeggen in hun verklaring niet direct waarom maar aangenomen wordt dat ze bang zijn hun westerse geleasete vliegtuigen kwijt te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iran 2.0. Donortoestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Piet91 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Maar uiteindelijk is dat toch een soort van kannibalisme? En hoe dan ook kom je met een niet gecertificeerde kist niet buiten je eigen luchtruim (hoop ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
Piet91 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Iran heeft het 'voordeel' dat de EU nog enigszins open staat om te helpen met het leveren van reserveonderdelen voor Airbus toestellen. Rusland kan het helemaal vergeten nu. Ben heel benieuwd hoe lang je door kunt gaan met kannibalisatie van je vloot als je totaal geen support meer krijgt vanuit leveranciers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Tom Paris schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:29:
[...]

Iran heeft het 'voordeel' dat de EU nog enigszins open staat om te helpen met het leveren van reserveonderdelen voor Airbus toestellen. Rusland kan het helemaal vergeten nu. Ben heel benieuwd hoe lang je door kunt gaan met kannibalisatie van je vloot als je totaal geen support meer krijgt vanuit leveranciers.
Geen 'officiële' checks, geen software updates (ook geen nav updates?). Dat gaat niet lang duren denk ik.

En mochten ze ooit internationaal weer worden toegelaten dan mogen ze om te beginnen bijna al hun toestellen inleveren en forse boetes betalen wat een instant faillissement betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Wel genoeg spare parts om de vliegtuigen die dan nog wel vliegen een flinke tijd in de lucht te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Wel genoeg spare parts om de vliegtuigen die dan nog wel vliegen een flinke tijd in de lucht te houden.
Echter geen software updates. En als ze ooit nog internationaal willen vliegen, zullen deze niet geregistreerde spare parts ook voor de nodige problemen zorgen (naast het probleem van niet betaalde vliegtuigen, verzekeringen, etc).

Wat ze ook doen, de (internationale) Russische luchtvaart is geheel kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Fly-guy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Echter geen software updates. En als ze ooit nog internationaal willen vliegen, zullen deze niet geregistreerde spare parts ook voor de nodige problemen zorgen (naast het probleem van niet betaalde vliegtuigen, verzekeringen, etc).

Wat ze ook doen, de (internationale) Russische luchtvaart is geheel kapot.
Dat was het toch al? Misschien is het mijn onderbewuste. Mijn herinneringen zeggen dat de afgelopen jaren de meeste vliegtuig ongelukken in Rusland waren.

Ik zag het nieuws in een tweet. Maar jullie geven zoveel extra informatie over hoe dit kan uitgroeien tot een groot probleem. Veel piloten krijgen waarschijnlijk niet de juiste trainingen meer (Ik weet niet of er simulatoren zijn in Rusland). De netflix docu over de 737 Max heeft zoveel uitgelegd over bijscholing van pilioten. Buitenlandse piloten zullen Rusland verlaten. Russische piloten zijn gek om terug te keren en te gaan werken voor een Russische maatschappij. Het kan geen toeval zijn dat Putin is begonnen met een highspeed trein netwerk.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waar hij ook weer westerse technologie voor nodig heeft ;).

De HST tussen Sint-Petersburg en Moskou bv. is ook gewoon Siemens-spul zoals de Duitse ICE.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Borromini schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:23:
Waar hij ook weer westerse technologie voor nodig heeft ;).

De HST tussen Sint-Petersburg en Moskou bv. is ook gewoon Siemens-spul zoals de Duitse ICE.
Daar kunnen ze nog een stoomtrein voor hangen bij een mankement. 🚂

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Zie dat er vanuit Rusland nog van en naar Turkije gevlogen wordt. Kunnen ze dat blijven doen als de deadline waarop ze hun geleasde toestellen in hadden moeten leveren verloopt? Of kan er dan ook in Turkije beslag worden gelegd op die toestellen?

En mogen ze met toestellen die (softwarematig) niet up-to-date zijn ook nog buiten hun landsgrenzen vliegen? Neem aan dat ze ook geen nieuwe Airacs meer ontvangen en dat een van een warez site geplukte variant niet geaccepteerd wordt :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:52:
Zie dat er vanuit Rusland nog van en naar Turkije gevlogen wordt. Kunnen ze dat blijven doen als de deadline waarop ze hun geleasde toestellen in hadden moeten leveren verloopt? Of kan er dan ook in Turkije beslag worden gelegd op die toestellen?

En mogen ze met toestellen die (softwarematig) niet up-to-date zijn ook nog buiten hun landsgrenzen vliegen? Neem aan dat ze ook geen nieuwe Airacs meer ontvangen en dat een van een warez site geplukte variant niet geaccepteerd wordt :).
Ik neem aan dat de Turkse autoriteiten daar wel hun gedachten over hebben. Daarnaast zijn deze vliegtuigen ook niet verzekerd en als ze al een Russische verzekeringsmaatschappij hebben is het maar de vraag of deze kan uitbetalen als er iets in Turkije gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 13:40

Garyu

WW

Zelfs de Irkut MC-21 draait op westerse technologie, die niet meer aangeleverd mag worden. Dus ook die zullen het daglicht wel nooit gaan zien, ondanks dat ze "bijna af" zijn... :(

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:58
Los van wat de heer Poetin wil, hebben de maatschappijen er niet veel meer baat bij om dan de toestellen terug te leveren aan de lease maatschappijen en die te vriend te houden? Mocht het ooit weer kunnen zullen die mogelijk welwillender zijn als wanneer je als maatschappij nu zegt, jouw toestel krijg je nooit meer terug.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Van de week voor het eerste in een A220 gezeten, wat een ongelofelijk fijn toestel is dat. Als je daarna moet overstappen in een 737 dan valt pas echt goed op wat een ontzettende rammelbakken dat zijn.

Ik vond de ervaring van de a220 on par met de a350 op het gebied van geluid in de cabine.

Verder ook met de 747-8 gevlogen, die is ook significant stiller dan een 777. Helaas is het een uitstervend ras.
Pagina: 1 ... 106 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Voor vragen over reizen, tickets, frequent flyer programma's, kan je hier terecht:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Discussies over de crashes met de 737 Max niet hier, maar in topic Ontwikkelingen omtrent de Boeing 737 Max
Discussie over staatssteun aan luchtvaartmaatschappijen, die passen in KLM AF en andere luchtvaartmijs in tijden van corona-steun?