De langste commerciële vlucht voor Qantas.
Er zijn langere commerciële vluchten geweest zowel in afstand als tijdsduur.
Qua afstand - deze dus 14.683 km.(gevlogen afstand 15.037 km.); de Singapore - New York vluchten zijn 15.350 kilometer maar daadwerkelijk gevlogen afstand gaan soms ruim over de 17.000 kilometer.
Air India van Delhi naar San Francisco vliegen via de Grote Oceaan i.p.v. de kortere route over de Atlantische Oceaan vanwege de gunstige luchtstromen waarbij de gevlogen afstanden ook over de 15.000 kilometer gaan.
Air Tahiti Nui vloog een aantal keren non-stop Papeete naar Parijs (i.p.v. tussenstop in Los Angeles) met afstanden die over de 16.000 kilometer gingen. Grappig genoeg kun je die ook nog als (langste) binnenlandse vluchten rekenen.
En dan qua vluchtduur; niets kan tippen aan de Double Sunrise vluchten van Qantas in de jaren '40.
Met de PBY Catalina vliegboten tussen Perth en Sri Lanka met gemiddelde vluchttijden van zo'n 28 tot 32 uur.
Of later de Lockheed L-1649 Starliners tussen Londen en San Francisco/Los Angeles die meer dan 23 uur in de lucht hingen.
Niets ten nadele van deze vlucht(en) natuurlijk, het zijn altijd nog bizarre prestaties wat tegenwoordig kan.
De Qantas vluchten van Sydney naar Johannesburg worden niet voor niets de
loneliest flights in the world genoemd. En dan ging deze nog heel wat zuidelijker.
En je andere (ongewassen) buurman begint je uitvoerig over z'n darmoperatie te vertellen.

CyBeR schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:08:
edit: De fuck ik open de FR24 pagina weer en nu is 't vluchtpad letterlijke kilometers naar 't westen opgeschoven tov wat ik open had toen 'ie hier over zou moeten vliegen dus ik keek ws gewoon keihard de verkeerde kant uit.
FR24 verloor de KDC-10 een aantal keer, zal wel vanwege de lage hoogte zijn geweest.
ADSB Exchange verloor 'm niet.
De Qantas Perth - Londen vluchten zijn nagenoeg even ver/lang met een gemiddelde vluchtduur van zo'n 17 uur (en uitschieters naar 18+ uur).
Zelf hun langste vluchten van Project Sunrise (oostkust van Australie naar Europa en VS) met de A350-1000 krijgen economy stoelen.