Dat heb ik gedaan, in de strekking van dat ik verwacht dat hij geen tochthok gaat bouwen. Daarop gaf hij aan dat ze beter dan anderen bouwen, en ik maar aan moest geven waar extra op te letten.
Ze bouwen ook nul op de meter en passief woningen, dus ik heb het idee dat hij best wel weet wat ik bedoel, maar niet een harde waarde wil roepen omdat het een huis is wat ze zo eerder gebouwd hebben. Dat kan ik me dan okk wel voorstel,en.
Ik verwacht er samen wel uit te komen.
aikink schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:54:
[...]
Omdat die prijs bij dat tochthok hoort? Of dacht je dat al die tapes, cellenband, luchtdichte pasta's en folies niets kosten, laat staan het aanbrengen daarvan?
En heeft de architect/tekenaar de basisprincipes van luchtdicht bouwen wel in de gebouwdetaillering verwerkt? Want daar begint het al. Of verwacht je van de aannemer dat ie de engineering (opnieuw) moet gaan doen? Zijn ook uren, dus kosten die in rekening gebracht kunnen worden (of in mindering van de tekenaar als die niet conform uitvraag heeft geleverd).
Anders
hier zo een account aanmaken, staan heel wat gratis leveranciersdetails (en basisprincipes) op mocht je echt werk willen maken van een luchtdicht gebouw.
Thx voor de link, daar ga ik wel even kijken.
Ik betwijfel of het afplakken van de isolatie zo veel geld moet kosten.
En dat ze de pur bus niet pakken, maar een flexibel blijvende oplossing lijkt me ook vanzelfsprekend.
Wij hebben geen architect, dat doet deze bouwer zelf.
Het gaat mij bijvoorbeeld over de punten waar schuin dak op de verdiepingsvloer komt. Wat isolatie achter F-ijzer, en daar ook tocht afdichting toe passen. Zelfde bij aanhechting plat top dak op schuin dak. Daar staan 2 stukken hout die op elkaar moeten sluiten. Moet toch echt wel iets van compriband of zo tussen om dat goed lucht dicht te krijgen.
Als de standaard echter is: eerdere quote aanhalen: past het shit gebruiken we kit, past het ruim, gebruiken we schuim. Dan zijn naden luchtdicht afplakken en compriband wel even schrikken denk ik.
Ze zullen toch moeten verandefen en een keer aan BENG moeten voldoen binnen afzienbare tijd.
Of moet het daarvoor 600€ per m3 worden ?
[
Voor 59% gewijzigd door
jacovn op 11-09-2017 21:38
]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase