NDF82 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:44:
[...]
Wat is er naast de temperatuur beheersbaarheid "niet zoals verwacht had/wil/moet"?
Wij krijgen dezelfde installatie (vloerverwarming met naregeling icm qualityflow) en ben nog een beetje bang voor geluidsoverlast bij de inblaaspunten en loeien onder de deuren.
De WP loopt zonder bron op electra. Die moduleeer niet en hakt er met 7 kW in.
Er is dus overshoot, ook door de instelling van de stooklijn. Dit moet proefondervindelijk vastgesteld worden.
De QF werkt prima op CO2 zo uit de doos min of meer.
Echter de douche wordt vochtig en dan gaat de QF naar hoger toerental (lees lawaai) en vonden we het te luid voor de andere punten op dezelfde plenum (de meet cyclus gaat door voor CO2 en als de HRU dan met 280+ m3/uur staat te trekken maakt een afzuigpunt lawaai.
Dus andere stand door instalateur en toen haast geen geluid maar weer te veel vocht.
Nu zit badkamer op andere plenum (beneden verdieping) en gaat hij niet naar hoger toerental op vocht.
Dus er wordt weer naar gekeken vrijdag. Ik zet nu de unit op hogere snelheid met de remote en dan werkt het voor vocht en geluid goed voor ons.
Mijn vrouw vind de geluiden die door afzuigpoort slaapkamer komen als de QF de CO2 meet niet fijn, dus daar komt een demper in.
Ik merk geen lawaai van lucht onder deuren door (wij hebben redelijke spleten onder de deuren)
Inblaaspunt hoor je wel als aantal m3 toeneemt, maar hangt in traphal in plafond 2e verdieping, en stoort ons niet als we in een kamer zijn (2e en 1e verdieping) Het fysieke geluid van de HRU300 op bepaalde toerentallen horen we wel, dat lijkt een soort resonantie te zijn in de ruimte, via de muren of deur of wat dan ook.
Een QF instellen is overigens niet zo moeilijk.
Fase 1: flow meter onder poort en 75 m3 uur instellen (per poort op de plenum) om leiding weerstand te vinden.
Fase 2: flow per aansluiting instellen (bouwbesluit of eigen wens/eis) - 75 m3 is veel te veel voor veel ruimtes.
Je hebt alleen een goede meter nodig.
[
Voor 8% gewijzigd door
jacovn op 14-11-2018 13:21
]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase