Ik heb er weer een dagje blowerproof liquid opsmeren opzitten.
Dit keer de stelkozijn binnenmuur.
Eerst de overtollige pur uitstulpingen wegsnijden:
Daarna lekker insmeren met blowerproof liquid:
Dit is de 1e laag, morgen de 2e laag die veel gemakkelijker gaat. De eerste trekt wat in de ondergrond als kzs en pur openingen en dan strijkt het minder makkelijk. De 2e laag gaat in verhouding lekker soepel en maakt de laag compleet dicht.
Edit:
Normaal stucked de stukadoor tot aan stelkozijn toe, en dekken ze de overgang van stelkozijn naar stuckwerk af met een plank. Tussen kunstof kozijn en. Stelkozijn zit ook een kier die ze volschuimen en dan die afdekplank erop plakken/plaatsen.
De schilder moet dan de naad kitten en zo wordt het volgens de bouwer lucht dicht daar.
Dit zou beter moeten zijn omdat de overgang binnenmuur en stelkozijn de grens van de schil is. Dicht je dit af met een water en lucht dicht membraam, zou het beter lucht dicht moeten zjn.
De rest van de afwerking komt er dan normaal overheen uiteraard (stuckwerk, afwerk plank en kitten van schilder
Moet lukken voordat de stukadoor komt.
Ik merk wel al dat er totaal geen tocht etc is. Dus in de inloopkast wordt het minder fijn om te werken na een tijd nu de ventilatie nog niet werkt. Het lijkt prima lucht dicht te worden. (Er zit daar wel een raam wat open kan, maar dan kun je die laag niet smeren)
De bouwer zit ook niet stil. Vandaag is de carport gemaakt. Morgen komt de dakdekker de platte daken carport, garage, keukenuitbouw en veranda afmaken. Ook mijn dakluik komt als het goed is erin.
De kozijnen van de ramen zitten er overal in, het glas op de bovenverdieping ook.
De voordeur pui past niet, geen rekening met de dorpel gehouden
Hopenlijk komen ze morgen het glas beneden afmaken.
En de schouw voor de nuts komt woensdag of donderdag (precieser kon hij het niet maken)
[
Voor 41% gewijzigd door
jacovn op 18-06-2018 21:31
]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase