marcel_piet schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:51:
Compriband is een lucht dichting. Als extra zou je de boel nog in kunnen smeren maar je kunt je beter focussen op de nok , tussen naden en de hoekkepers. Zorg ervoor dat die naden goed aangepakt worden. De nok eveneens met band en de naden binnen en buiten met flexibele pur foam
Volgens mij zit de dakplaat direct met hout tegen het platte dak aan. Geen compriband daar voor zover ik weet.
Omdat ik 4 schuine dakdelen heb (alle 4 kanten huis 60 graden dak) is inderdaad de hoek het meest kritisch.
Die hebben ze afgepurred, maar het dampscherm lijkt niet bijster goed door te lopen.
Het sluit allemaal minder mooi daar, dat gaf de uitvoerder ook toe. Hij zou het opvullen met hout en daarna pur. Dat lijkt hij gedaan te hebben.
Hier lijkt het redelijk:
En hier wat minder:

Ik neem aan dat er van beide kanten de membraam (doorzichtig plastic) had moeten zitten en dat dat dicht gemaakt had moeten worden.
En hier nog minder:
Ik heb nog 1 punt gevonden waar ik naar buiten kan kijken (2 cm2) en dat is alles. Dus ze lijken ze verder de naden wel allemaal onder handen genomen te hebben.
Hier::
Hier is ook te zien dat de schuine delen tegen het bovendeel aanstaan.
Voor zover ik weet zit hier geen compriband tussen, dus net boven witte plaat denk ik wel dat ik op die hout/hout naad blowerproof liquid ga smeren.
Het hoekje oo deze afbeelding is het enige hoekje waar ik licht door zie (dus een groot gat dan lijkt me)
Ik zal dat melden, wellicht zijn ze daar nog niet geweest met het afwerken.
Het probleem is dat de binnenkant van de dakplaat ook de eindafwerking is. Als ik dat met blowerproof liquid insmeer blijf je het zien. De E instalatuer gaf aan dat ik er wel gipslaat over heen kan zetten. Maar ja, alle dak platen nog een keer laag gipsplaat erop is ook niet wat ik wil.
Ik doe gewoon eerst die rand die achter dragend kneischot verdwijnt. Daar kan ik niet meer bij. Al die kap naden kan ik later nod wel bij. (Alleen de hoek naden die achter knieschot verdwijnen kan ik niet meer bij, dus die ga ik wellicht wel doen)
Edit: paar uur kwasten
Dit was met grof schoonmaken, los cement weghalen, en met stoffer losse dingen weghalen (De W man had me de bouwstofzuiger beloofd maar was hem vergeten) en 2 lagen opzetten goed 4 uur werk met 2 personen.
Volgende stap zal de wand plafond overgang zijn op BG en 1 hoog. Daar gaan ook wel een paar uurtjes inzitten, maar ik zal ze vragen eerst de naad af te werken. Je kunt met blowerproof liquid geen grotere gaten/naden vullen.
Er was me ook aangeraden om naden met acrylkit te vullen en die dan af te strijken.
[
Voor 39% gewijzigd door
jacovn op 27-05-2018 21:07
]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase