Dank jullie wel allemaal. Badkamer is a strong message!! Gaan we verder bespreken.
Even voor de duidelijkheid: op deze tekeningen staan de bijgebouwen niet ingetekend. Dit omdat dit de afgelopen keer door de welstand was afgeschoten. Deze gebouwen komen er wel en worden vergunningsvrij gebouwd. Totaal 65m2. Had ik wel mogen vermelden trouwens

onne schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:46:
[...]
Mooi ontwerp! Sluit me aan bij de opmerkingen over de badkamer.
Ik zou de buitendeur die in de keuken uitkomt, een meter opschuiven naar de bijkeuken. Ideaal met kinderen, kunnen ze daar al hun zooi dumpen, schoenen uit etc, en komen ze “schoon” de keuken binnen.
We gaan de badkamer nog een keer onder de loep nemen. De ruimte naast de keuken is een afgesloten ruimte (verborgen deur geïntegreerd in de keukenkasten) om keukenapparatuur en boodschappen te bewaren.
The Legend schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:31:
Mooi ontwerp! @
karelkale Voor de hand liggende opmerking is denk ik: waarom een badkamer waar je je kont niet kan keren op een verdieping met 5 (!) slaapkamers?
Heb nog even je posts teruggelezen. Maar met nu drie kleine kinderen en de wens voor verdere gezinsuitbreiding zou ik de badkamer echt verdubbelen qua oppervlakte. Wij hebben ook drie kinderen, en die gooi je als het ware toch ‘door de wasstraat’ savonds / sochtends. Dan sta je daar vaak wel met z’n allen, gaat je dat lukken op 7m2? Ook als de kinderen groter zijn hebben ze de ruimte wel nodig (nog los van of je jongens en meisjes hebt, dat lijkt me nog weer een extra dilemma).
Ik zou ook de wc anders plaatsen (of uit de badkamer halen) in de zin dat die niet in het zicht zit als je binnenkomt. Dan kun je tenminste naar de wc en douchen tegelijk, dat zie ik nu niet heel snel gebeuren in dit ontwerp.
Tnx. Neem ik mee!
keeperson schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:53:
@
karelkale Allereerst, wat een godskolere groot huis zeg! Stiekem wel een beetje jaloers. Hier zijn een aantal puntjes die me opvielen. Ik heb het een beetje vanuit mijn wensen bekeken, dus als jij er wel behoefte aan hebt, leg het vooral naast je neer.
- Ik zie geen plaats om je auto ergens weg te zetten.
- Wat is precies het verschil tussen een lounge en een woonkamer? In feite heb je nu 2 zithoeken.
- Het raampje van het toilet is erg klein, daar zal je ramenwasser je voor gaan vervloeken.

- Slaapkamers hebben allemaal een goede grote, ik vind alleen de badkamer van 7m² erg klein. Ik zou bij een huis van deze prijsklasse ook eigenlijk een ligbad verwachten.
- Ik vraag me af wat je met een berging zou moeten op de eerste verdieping (spullen bergen, duh).
- Ik vind het altijd prettig om het toilet en de douche te scheiden.
Ik heb geen behoefte om mijn auto's overdekt weg te zetten. Het is dat het verplicht is 2 parkeerplaatsen op eigen terrein te creëren.
Lounge en Woonkamer: geen flauw idee

Wij willen grote ruimtes, de exacte invulling is een living met TV en zonder TV. Een om samen met de kids TV te kijken, de ander om de kids af te schermen van alles wat digitaal is ( of zoiets).
In de berging komen opslagspullen en een soort wasruimte met wasmachine, strijkpop etc.
Andrehj schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:27:
[...]
Badkamer is idd veel te klein, maar wat ik ook echt heel erg mis:
Een huis van dit kaliber heeft toch echt een garage nodig. Liefst voor twee auto's, maar waar laat je bijvoorbeeld je fietsen en je tuingereedschap? Met zoveel kinderen heb je minimaal hetzelfde aantal fietsen, daarbij nog een fietskar, bakfiets etc etc.
Die bijkeuken/berging op de begane grond is daarvoor veel te klein, is alleen maar doorloopruimte en heeft niet eens een deur naar buiten?
Zelf zou ik in die garage ook nog plaats voor een fatsoenlijke werkbank willen, maar dat is misschien persoonlijk.
Aan weerzijden van het gebouw komen 2 bijgebouwn van in totaal 65 m2. Deze staan nu niet op de tekening omdat de welstand dit de laatste keer heeft afgeschoten. Wij gaan deze vergunningsvrij bouwen. Hier komt dan een berging voor alle spullen en een degelijke atelier om hobby's uit te oefenen. Maar ik ben het absoluut helemaal met je eens.
Road-runner83 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:06:
@
karelkale Lekker optrekje!
- Belangrijkste vraag: komt er airco op iig de tweede (en eigenlijk ook) en eerste verdieping? Dat lijkt me toch wel een must have met platte daken
- Badkamer is al vaker genoemd maar daar sluit ik me bij aan
- Rekening gehouden met zonwering? Rolluiken/screens is een stuk mooier als het inbouw is
- Komt er een aparte berging voor de fietsen?
De bedoeling is idd te gaan werken met airco's in alle ruimtes. Uiteraard weggewerkt. Verder komen overal rolluiken. (Ik vind screens veeeeel mooier, maar uit gemakzucht en veiligheid kiezen we voor weggewerkte rolluiken.)