Volgens de WarmteVerliesBerekening 10KW bij -10.
Aangezien ik helemaal geen gas meer heb leek het mij verstandig voor de 11,2KW variant te kiezen.
Omdat ik ook mijn SWW ermee verwarm is een beetje extra vermogen niet weg.
Ook heeft de 11,2KW variant ten opzichte van de 8KW variant geen nadelen (los van de prijs), ze moduleren alle 2 terug tot 4,5KW.
Ik wou persé een Mitsubishi Zubadan hebben omdat deze het opgegeven vermogen garandeert tot -15 zonder elektrisch element (COP=1).
Heel veel warmtepompen geven een vermogen op bij een buitentemperatuur van 7 graden, maar die vermogens heb je pas nodig bij -10, en dat verschilt nogal bij veel WP leveranciers.
[...]
Hoeveel db een wp is kun je gewoon opzoeken. Lijkt me sterk dat elk merk dit roept, maar mijn Enviline is bij 20% stiller dan de Panasonic van Grolsch (op papier tenminste), maar hoeveel stiller dat klinkt als je er naast staat? Geen idee....
Luisteren is het enige advies en dan het liefst op verschillende momenten.
Ik heb een Mitsubishi en geen Panasonic, en de ervaringen in het L/W WP topic is dat een Panasonic stiller zou zijn als de Mitsubishi.
Welke Enviline krijg je

Ik neem aan dat je voor Full-Electric gaat (zonder gas)
Nefit is dus ook zo'n WP leverancier die het vermogen opgeeft bij +7 graden maar die als het koud wordt gewoon met een elektrisch element gaat werken.