Ook een Nilan
Ik zit met het volgende probleem: in ons bijgebouw ga ik van lariksbalken (110x110 geschaafd) een groot kozijn maken tbv de glasgevel. Daar moet een deur met kozijn in komen. De deur wordt gemaakt van meranti, incl. het kozijn.
Ik moet dit kozijn A dus in het grote kozijn B plaatsen.
Ik heb een offerte liggen voor een deur met kozijn met onderstaand profiel. Dit kozijn A zou ik op onderstaande manier in het grote kozijn B kunnen plaatsen
:fill(white):strip_exif()/f/image/SvFZulFMQGot058H48csq3nP.png?f=user_large)
Punt is alleen dat ik zowel binnen als buiten eigenlijk geen speelruimte heb voor maatafwijkingen. Als het kozijn A rondom 5mm te klein blijkt (ik noem maar wat) heb je zowel binnen als buiten een kier van 5mm waar je in kijkt
Nu heb ik deze variant bij elkaar gezocht, die heeft dit probleem alleen aan de buitenzijde, maar het probleem is niet weg, want grote kans op een kier buiten
Het idee is gebaseerd op (niks unieks denk ik) de glasgevel van het indigo tiny house
Ik denk dat hier de tweede optie is toegepast, maar wel in een veel forsere balk.
Iemand een idee hierover? Ik heb echt zo weinig ervaring met kozijnen dat ik telkens weer met nieuwe dingen kom
Ik denk dat we misschien het tweede principe moeten toepassen, met 140x140 balken en een 67x114 kozijn, of 110x110 balken en een 67x90 kozijn.
Maar wat doe je dan met de kier die ongetwijfeld aan de buitenzijde ontstaat als het kozijn niet exact op maat is? Is dat een probleem?
De glasgevel komt volledig onder de overkapping, dus er zal nooit veel water op die deur komen, hooguit op de ene zijkant tot ong 1,5m hoog
Kozijn A pas opmeten als kozijn B geplaatst is?
[
Voor 7% gewijzigd door
Stefke op 21-04-2021 20:11
]