Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 172 ... 272 Laatste
Acties:
  • 2.612.124 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 15:23
EdwinV schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:29:
[...]

€550/m3 inclusief of exclusief btw? Wij kwamen voor een sleutelklare schuurwoning uit op €675/m3 exclusief btw.
Ik ging uit van incl btw... Maar dit zijn serieuze hogere prijzen.
Sleutel klaar is voor ons wel exclusief keuken, tuin en vloer e.d. Daar rekenen we ook 100 tot 150k voor. Dan kom ik op 720 per m3 incl btw als ik die mee reken.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 15:08
RoelsRules schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Sleutel klaar is voor ons wel exclusief keuken, tuin en vloer e.d. Daar rekenen we ook 100 tot 150k voor. Dan kom ik op 720 per m3 incl btw als ik die mee reken.
Naast dat bedrag is er bij ons ook nog geld naar keuken, tuin en stoffering gegaan ja. Wij hebben wel een speciaal huis: prefab HSB uit een Duitse fabriek, bijna een passief huis. Als je traditioneel gaat bouwen en de eisen wat lager legt, kun je zeker lager uit komen in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus010
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Elja schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:34:
[...]

@battler bouwt met Allurebouw, hij was recent niet heel positief.
Maar wellicht een incident.

Zelf zijn wij met Groothuisbouw bezig.
We zijn daar vooralsnog enthousiast over. :)
Thanks, met Groothuisbouw kwamen wij niet veel verder omdat we een maximale nokhoogte van 10m moeten hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 15:23
EdwinV schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Naast dat bedrag is er bij ons ook nog geld naar keuken, tuin en stoffering gegaan ja. Wij hebben wel een speciaal huis: prefab HSB uit een Duitse fabriek, bijna een passief huis. Als je traditioneel gaat bouwen en de eisen wat lager legt, kun je zeker lager uit komen in de kosten.
Idee was om traditioneel te bouwen maar wil wel zo ver als mogelijk richting passief. Hebben de architect een richtprijs mee gegeven en die kwam met dat 550 haalbaar moest zijn... Maar als je zo al die bedragen hoort...

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:18
Martinus010 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:38:
Goedenavond allen,

Wij gaan morgen tekenen voor een mooi stuk grond in Berkel en Rodenrijs!

We hebben al met enkele partijen gesproken en voor nu hebben wij bij Allure en Thuis in Bouwen het beste gevoel.

Is er iemand die zijn of haar ervaringen met één van deze twee partijen met ons wil delen?
Wij hebben een gesprek gehad bij Thuis in Bouwen maar kwamen met onze wensen (in eerste instantie 8) ) goedkoper uit bij Buitenhuis Villabouw en het ontwerp was ook een stuk beter... Twee van onze buren hebben er wel mee gebouwd, volgens mij tevreden.

Als je bij de standaard blijft zijn catalogusbouwers uiteraard wel goedkoper. Wij wilden te veel aanpassen waardoor het niet interessant meer was.

[ Voor 9% gewijzigd door Dengra op 31-01-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 17:29
RoelsRules schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Exclusief grond (412k), keuken (25k), badkamers (22k), vloeren, etc komen wij per m3 uit op 490 euro inclusief btw. Wel catalogusbouw.

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 17:29
Martinus010 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:39:
[...]
Thanks, met Groothuisbouw kwamen wij niet veel verder omdat we een maximale nokhoogte van 10m moeten hanteren.
Ik weet niet hoe ver je er vanaf zat bij het type woning dat jullie gekozen hadden, maar je kunt de hoogtes laten aanpassen. Wij zijn bezig met een GH2. De goot mocht maar 6 meter hoog, 6,60 met 10% regeling vanuit de gemeente. Daar kon Groothuisbouw de woning (voor een meerprijsje) op aanpassen.

Nokhoogte was voor ons niet nodig om aan te passen, maar was ook mogelijk.

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vandelangeadem
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-10-2024
Goedenavond allen,

We hebben al met enkele partijen gesproken en voor nu hebben wij bij Allure en Thuis in Bouwen het beste gevoel.

Is er iemand die zijn of haar ervaringen met één van deze twee partijen met ons wil delen?
Gefeliciteerd! Zo te horen heb je je al breder georiënteerd. Voor wat het waard is: buren hebben met Livingstone gebouwd. Beloven op hun site een maatwerk, maar mijn indruk is dat het een soort catalogusbouw is met meer opties. Afhankelijk van je wensen wellicht een alternatief als je niet uit de voeten kunt met de standaardontwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus010
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Vandelangeadem schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:54:
[...]

Gefeliciteerd! Zo te horen heb je je al breder georiënteerd. Voor wat het waard is: buren hebben met Livingstone gebouwd. Beloven op hun site een maatwerk, maar mijn indruk is dat het een soort catalogusbouw is met meer opties. Afhankelijk van je wensen wellicht een alternatief als je niet uit de voeten kunt met de standaardontwerpen.
Thanks

Livingstone kwam bij ons aanzienlijk duurder uit, ze geven wel aan hoogwaardig materiaal te gebruiken en kunnen echt turn-key opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:02
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 06:57

Sen

<-->

jowi_kuro schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:25:
Over kosten gesproken; wat mij erg tegenvalt zijn de kosten voor het bouwen van een kelder. Compleet onderkelderen ging in mijn geval over de 50-60K, en bijv. een prefab bak van bijv. 6x4m ofzo, kost in de catalogus misschien 8K ofzo, maar dan... afgraven, grondwater, grond kwijt zien te raken (pfas) transport, kraan huren, isolatie, trap, dak er op, integratie met de rest van de woning erboven... brengt zo’n goedkoop prefab doosje van 8K ook al snel naar de 30K. Erg jammer, ik had juist gehoopt dat een kelder niet zo duur was als je die meteen meeneemt bij de bouw... of ben ik verkeerd voorgelicht?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoeveel van die 50 tot 60 k heb je ook bij een normale fundering? Je kan de kelder dan gebruiken als fundering of komt dat er nog eens bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25
jowi_kuro schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:25:
Over kosten gesproken; wat mij erg tegenvalt zijn de kosten voor het bouwen van een kelder. Compleet onderkelderen ging in mijn geval over de 50-60K, en bijv. een prefab bak van bijv. 6x4m ofzo, kost in de catalogus misschien 8K ofzo, maar dan... afgraven, grondwater, grond kwijt zien te raken (pfas) transport, kraan huren, isolatie, trap, dak er op, integratie met de rest van de woning erboven... brengt zo’n goedkoop prefab doosje van 8K ook al snel naar de 30K. Erg jammer, ik had juist gehoopt dat een kelder niet zo duur was als je die meteen meeneemt bij de bouw... of ben ik verkeerd voorgelicht?

Als het budget het toe zou laten zou ik best wel een flinke kelder willen, helaas groter dan de grootste prefab (minimal 4m breed binnen) voor bijv. een mancave/home theater ofzo. Probleem is een beetje dat je nu moet beslissen of je budget het in de toekomst toelaat ;) ...
Per saldo tikken die kosten behoorlijk aan. In mijn geval was het een no-brainer omdat we de ruimte willen en de gemeente het bestemmingsplan zo ingericht heeft dat ik niet een losstaande garage kan bouwen. Per saldo, mede dankzij een tegenvallende grondgesteldheid, lijkt het erop dat de m's in de kelder duurder zijn dan die in die bovenbouw.

Hm.. Ik zit net de vloerverwarming van de verdieping in te tekenen. En dan valt op dat 73 m2 ineens maar 50 m2 effectief is...

[ Voor 5% gewijzigd door StevenK op 01-02-2021 07:21 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• H34H
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-05 14:30
Wij zijn inmiddels weer een stapje verder in het proces. Mede dankzij de feedback uit dit topic zijn we met de architect terug gegaan naar de tekentafel.
Situatie: kavel van 615m2 met tuin op het noorden. Huis is nu op de zuidoostelijke hoek van de kavel bedacht, zodat je in de middag / avond, maximaal van de zon profiteert.

Onderstaand de nieuwe schetsen. Hier hebben we zelf een veel beter gevoel bij. Het voldoet aan praktisch al onze wensen. Tussen de woonkamer en keuken komen ensuite deuren.
Hebben jullie nog aandachtspunten bij dit ontwerp?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:39

ChUcKiE

Dus........

Ik was voordat we een besloten hebben om een uitgetekende woning + aannemer + grond in een pakket te kopen, bezig met Selekthuis. Dat ziet er uit als een goede partij, die hun zaakjes op orde hebben (op papier).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
@H34H Ziet er goed uit. Hoe heb je de keukenopstelling in gedachte?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Sen schreef op maandag 1 februari 2021 @ 05:16:
[...]

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoeveel van die 50 tot 60 k heb je ook bij een normale fundering? Je kan de kelder dan gebruiken als fundering of komt dat er nog eens bij?
Nee, fundering is alsnog nodig. Overigens is die 50-60 heel conservatief, zal een stuk hoger zijn.
Op zich als ik het budget had, zou ik het compleet onderkelderen gewoon doen, maar aangezien het passen en meten is, hoopte ik met een kleinere prefab kelder toch nog binnen budget iets te kunnen doen, maar als ik het zo omreken is een prefab kelder per m2 dus veel duurder dan compleet onderkelderen... dat is het punt wat ik bedoel. Zal compleet onderkelderen van 8x12m misschien iets van 60K zijn, een prefab kelder van 4x6 zit je ook al snel aan 30K als je alles optelt. Dat is feitelijk 3-4x zo duur... maar goed als je “maar” 30K hebt te besteden, kun je op die manier wel een kelder bouwen natuurlijk. Maar ja, als ik 30K extra had zou ik op dit moment denk ik eerder de woning iets breder en langer maken :) Ik kom eigenlijk gewoon een ton tekort -O- maar volgens mij kom je altijd een ton tekort, wat je ook doet 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
H34H schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:36:
Wij zijn inmiddels weer een stapje verder in het proces. Mede dankzij de feedback uit dit topic zijn we met de architect terug gegaan naar de tekentafel.
Situatie: kavel van 615m2 met tuin op het noorden. Huis is nu op de zuidoostelijke hoek van de kavel bedacht, zodat je in de middag / avond, maximaal van de zon profiteert.

Onderstaand de nieuwe schetsen. Hier hebben we zelf een veel beter gevoel bij. Het voldoet aan praktisch al onze wensen. Tussen de woonkamer en keuken komen ensuite deuren.
Hebben jullie nog aandachtspunten bij dit ontwerp?

***members only***
Ik zou de deur tussen de entree en de woonkamer iets verder richting voordeur doen, dan heb je meer plek om je jas op te hangen en schoenen te stallen.

Ook zou ik even meubels gaan intekenen zodat je een veel beter beeld krijgt of het allemaal goed past.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 01-02-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H34H
battler schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:04:
@H34H Ziet er goed uit. Hoe heb je de keukenopstelling in gedachte?
Ons idee is nu een gedeelte met twee hoge kasten en aanrecht langs de linkermuur en een (schier-)eiland in het verlengde van de woonkamer.
Hebben nu de vraag uitstaan bij een lokale keukenboer om mee te denken, wellicht hebben zij nog goede ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H34H
Ernemmer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:15:
[...]

Ik zou de deur tussen de entree en de woonkamer iets verder richting voordeur doen, dan heb je meer plek om je jas op te hangen en schoenen te stallen.

Ook zou ik even meubels gaan intekenen zodat je een veel beter beeld krijgt of het allemaal goed past.
Goeie, hier zaten we al mee te puzzelen. Onze huidige bank ik vrij breed en dat zou in deze positie niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
H34H schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:22:
[...]

Goeie, hier zaten we al mee te puzzelen. Onze huidige bank ik vrij breed en dat zou in deze positie niet passen.
Nieuw huis, nieuwe bank :D

Misschien ook de draairichting van de deur veranderen, meestal gaat ie open richting de zithoek.

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 01-02-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H34H
Net nieuw gekocht en net heel blij mee, maar ik vrees het idd ook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaguer
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
EdwinV schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Dit klinkt erg op wat wij voornemens zijn. HSB richting passiefhuis. Met welke bouwer zijn jullie aan de slag (gegaan)?

Edit: al gevonden; met Brüggemann lees ik. Daar gaan wij toevallig binnenkort eens kijken in de fabriek! Zijn jullie tevreden over het proces met ze en de kwaliteit van bouw en afwerking?

[ Voor 15% gewijzigd door Leaguer op 01-02-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-06 16:05
Leaguer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Dit klinkt erg op wat wij voornemens zijn. HSB richting passiefhuis. Met welke bouwer zijn jullie aan de slag (gegaan)?

Edit: al gevonden; met Brüggemann lees ik. Daar gaan wij toevallig binnenkort eens kijken in de fabriek! Zijn jullie tevreden over het proces met ze en de kwaliteit van bouw en afwerking?
Wij zijn met een lokale partij in zee gegaan, Randewijk Beter Wonen heeft het SIP Casco laten bouwen door Isokern.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EdwinV
Leaguer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:04:
[...]

We zijn heel tevreden over de kwaliteit van de bouw en afwerking. We hebben ook een keuring door Eigen Huis laten doen en die man had eigenlijk geen opmerkingen. Hij zei dat je duidelijk kunt zien dat er Duitse degelijkheid staat.

Net zoals bij elke bouw gingen er ook bij ons dingen niet helemaal goed. Brüggemann is geen full-service aannemer. Ze leveren hele goede HSB en kennen fijne partijen die andere zaken voor je kunnen regelen. Maar hierdoor werd ik zelf een halve aannemer: een Duits casco, een Duitse fundeerder, een Nederlandse elektricien, een Duitse loodgieter, een Belgische installateur van regenwaterinstallaties, Nederlandse stukadoor/schilder. En vooral op de grens van de werkzaamheden ontstaan dan de problemen, mede door mijn onervarenheid. Bij ons zat dat bijvoorbeeld in de mantelbuizen voor de meterkast, daar was te weinig kennis voor aanwezig, dus onze meterkast is meerdere keren afgekeurd. Dat zal een Nederlandse aannemer niet snel overkomen. Maar veel Nederlandse aannemers moet je niet vragen om in 6 maanden op de afgesproken dag een huis neer te zetten, dat kan Brüggemann dan weer zonder problemen: begin 2020 hebben we getekend, 31 augustus kwamen de eerste wanden, 21 december zijn we verhuisd.

Over het algemeen zijn we tevreden over het proces en het resultaat. Een volgende keer zou ik een paar dingen anders aanpakken. Het fijne is dat Brüggemann ook open stond voor die feedback en nu al dingen anders aanpakt. Veel plezier in de fabriek, heel gaaf om daar rond de lopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJCT
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-06 21:06
jowi_kuro schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:15:
[...]

Nee, fundering is alsnog nodig. Overigens is die 50-60 heel conservatief, zal een stuk hoger zijn.
Op zich als ik het budget had, zou ik het compleet onderkelderen gewoon doen, maar aangezien het passen en meten is, hoopte ik met een kleinere prefab kelder toch nog binnen budget iets te kunnen doen, maar als ik het zo omreken is een prefab kelder per m2 dus veel duurder dan compleet onderkelderen... dat is het punt wat ik bedoel. Zal compleet onderkelderen van 8x12m misschien iets van 60K zijn, een prefab kelder van 4x6 zit je ook al snel aan 30K als je alles optelt. Dat is feitelijk 3-4x zo duur... maar goed als je “maar” 30K hebt te besteden, kun je op die manier wel een kelder bouwen natuurlijk. Maar ja, als ik 30K extra had zou ik op dit moment denk ik eerder de woning iets breder en langer maken :) Ik kom eigenlijk gewoon een ton tekort -O- maar volgens mij kom je altijd een ton tekort, wat je ook doet 8)7
Wij hebben een kleine prefab kelder, 4250*2450*2600. En onze kelder-kosten (en gerelateerde) komen uit op:
grondwerk en maatvoeren (ook voor fundering) € 7,500.00
fundering+combinatievloer leggen € 15,010
prefab kelder+dakplaat en vervoer € 6,323
plaatsingskosten (kraan) € 875.00

Dit is excl trap en berekeningen van de constructeur.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Dan zit ik inderdaad goed in de richting met totaal 30K voor een beetje prefab kelder. De kelder zelf zijn de kosten niet, een grotere kelder is niet veel duurder.

Isolatie van de kelder zit bij de prijs in, of heb je daar geen behoefte aan?

[ Voor 19% gewijzigd door jowi op 01-02-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaguer
  • Niet online
EdwinV schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:12:
[...]

We zijn heel tevreden over de kwaliteit van de bouw en afwerking. We hebben ook een keuring door Eigen Huis laten doen en die man had eigenlijk geen opmerkingen. Hij zei dat je duidelijk kunt zien dat er Duitse degelijkheid staat.

Net zoals bij elke bouw gingen er ook bij ons dingen niet helemaal goed. Brüggemann is geen full-service aannemer. Ze leveren hele goede HSB en kennen fijne partijen die andere zaken voor je kunnen regelen. Maar hierdoor werd ik zelf een halve aannemer: een Duits casco, een Duitse fundeerder, een Nederlandse elektricien, een Duitse loodgieter, een Belgische installateur van regenwaterinstallaties, Nederlandse stukadoor/schilder. En vooral op de grens van de werkzaamheden ontstaan dan de problemen, mede door mijn onervarenheid. Bij ons zat dat bijvoorbeeld in de mantelbuizen voor de meterkast, daar was te weinig kennis voor aanwezig, dus onze meterkast is meerdere keren afgekeurd. Dat zal een Nederlandse aannemer niet snel overkomen. Maar veel Nederlandse aannemers moet je niet vragen om in 6 maanden op de afgesproken dag een huis neer te zetten, dat kan Brüggemann dan weer zonder problemen: begin 2020 hebben we getekend, 31 augustus kwamen de eerste wanden, 21 december zijn we verhuisd.

Over het algemeen zijn we tevreden over het proces en het resultaat. Een volgende keer zou ik een paar dingen anders aanpakken. Het fijne is dat Brüggemann ook open stond voor die feedback en nu al dingen anders aanpakt. Veel plezier in de fabriek, heel gaaf om daar rond de lopen!
Bedankt voor het delen van jouw ervaringen! Als ik je zo lees is het misschien wel aan te raden om - als je met een Brüggemann in zee gaat - dan een goede bouwbegeleider te betrekken bij het proces, die de coördinatie van de afbouw uit handen neemt? Mits dat natuurlijk nog past in het budget...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJCT
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-06 21:06
jowi_kuro schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:39:
Dan zit ik inderdaad goed in de richting met totaal 30K voor een beetje prefab kelder. De kelder zelf zijn de kosten niet, een grotere kelder is niet veel duurder.

Isolatie van de kelder zit bij de prijs in, of heb je daar geen behoefte aan?
Dat zou het een stuk moeilijker maken (en duurder). Via de onverwarmde berging kom je in de kelder, waar ook de warmtepomp komt te staan. We hopen dat het geen koudebrug zal zijn, maar zeker weten doen we dat dus niet.

Laatste redmiddel zou dan kunnen zijn om van binnenuit te isoleren, als dat mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
Leaguer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:52:
[...]

Bedankt voor het delen van jouw ervaringen! Als ik je zo lees is het misschien wel aan te raden om - als je met een Brüggemann in zee gaat - dan een goede bouwbegeleider te betrekken bij het proces, die de coördinatie van de afbouw uit handen neemt? Mits dat natuurlijk nog past in het budget...
Als je zelf weinig tijd hebt voor de bouw en niet zoveel kennis hebt, dan is dat aan te raden ja. Brüggemann werkt tegenwoordig ook met een Nederlandse bouwbegeleider samen die ze soms naar voren schuiven volgens mij. Ik had gelukkig veel tijd en met dank aan het internet/GoT ook redelijk veel kennis 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Peacefield78 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:55:
@jowi_kuro Heel gaaf ontwerp! Enige minpunt in mijn ogen is de werkplek zo op de slaapkamer.
Zie het niet als een slaapkamer, maar als een open ruimte, met meerdere functies of zones. Breek met de standaard conventies :) Ik heb afgelopen jaren in een open space loft gewoond, feitelijk 1 ruimte van 10x10m met hoge plafonds, waarin een kookgedeelte, woongedeelte, werkplek, slaapgedeelte etc zat zonder echt muren. Alleen de wc had een deur... Ook daar was de badkamer open, midden in de ruimte, wel afgescheiden met een roomdivider, dus wel genoeg privacy, dus ik ben niet anders gewend, ik vind al die aparte hokjes en kamertjes juist niet prettig. 1 uitzondering, ik miste in de loft een flinke hobbyruimte waar je wat kan bouwen en rommelen, zonder dat je meteen alles steeds op moet ruimen. Dan is het wel handig dat je een deur achter je dicht kunt doen. In een open space living ben je altijd aan het opruimen omdat alles in zicht is. Met dit huis, omdanks dat het 2 verdiepingen zijn, hoop ik nog steeds dat open gevoel te houden, beide ruimtes staan open met elkaar in verbinding. Alleen de hobbykamer en garage zijn apart en afsluitbaar. Dat open gevoel was bij een eerste opzet nog groter omdat er een vide gepland was, maar daar zie ik om diverse eerder genoemde redenen vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@jowi_kuro Het kan ook heel goed aan mijn not quite clean desk policy liggen dat ik niet dol ben op een werkplek in de slaapkamer 🙈😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Tja, kan ik wel weer een heel verhaal ophangen over open space living en dat deze ruimte dus geen slaapkamer is, maar dat heeft niet veel zin denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
EdwinV schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:35:
[...]

Als je zelf weinig tijd hebt voor de bouw en niet zoveel kennis hebt, dan is dat aan te raden ja. Brüggemann werkt tegenwoordig ook met een Nederlandse bouwbegeleider samen die ze soms naar voren schuiven volgens mij. Ik had gelukkig veel tijd en met dank aan het internet/GoT ook redelijk veel kennis 8)
Bruggeman zijn wij ook geweest, zag er allemaal top uit (ook bij huis in aanbouw geweest) maar de prijs lag wel heel ver boven wat we in gedachte hadden (~60% meer voor t casco).

Voor dik €800incl/m3 zou ik eigenlijk wel wat ontzorging verwachten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Martinus010 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:39:
[...]

Bijzonder, vrienden van ons hebben ook Groothuisbouw een GH2 en die nok is echt niet hoger dan 10m (Wij zitten in hetzelfde project van kavels, maar ons huis is de GL6 en is totaal ,7m hoog). Kostte wel meer door hem af te vlakken en ze hebben daardoor geen vliering meer. En op het dak staan vier schoorstenen op de hoekpunten. Dus kan zeker wel met GHB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@jowi_kuro Ah ok, ik bedoelde niet aan jouw punt voorbij te gaan dat het dus geen slaapkamer is. Ik bedoel dat ik liever niet slaap waar ik ook mijn werkplek heb. En dat ligt misschien ook aan feit dat mijn werkplek vaak wat chaotisch en rommelig is. Dus zo’n heel open space living is waarschijnlijk niet zo mijn ding. Vind het er wel vaak prachtig uitzien bij anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:06
jowi_kuro schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:15:
[...]

Op zich als ik het budget had, zou ik het compleet onderkelderen gewoon doen, .....
Ik val hier bijna van mijn stoel: ik heb hier een offerte liggen voor een kelder met een oppervlak van 200m² in een soort Z-vorm, plus 12 meter hellingbaan, pompputten, watergoot, keerwanden, verjongen en nog wat speciale dingen voor circa 60K.

Nu is de offerte vrij overzichtelijk gespecificeerd en dus heb ik 'jouw' kelder eens doorgerekend. Bij 12x8 kom ik op een 20K uit...

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Is dat ook incl. uitgraven & afvoeren grond, wegpompen grondwater etc? 20K dat wil nog wel proberen uit mijn budget te persen... zeker als dat een compleet onderkelderde woning oplevert. Mag ik vragen waar je die offerte hebt laten maken?

*edit* ik vermoed dat in belgie huizen bouwen stukken goedkoper is dan in NL, en daar ook geen ellende met regelgeving rond stikstof, pfas grond etc...

[ Voor 24% gewijzigd door jowi op 01-02-2021 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-06 22:04
Goedenavond allen,

Wij bouwen momenteel met Bloemfontein, een woning gelijk aan de GH2 van Groothuis alleen net wat kleiner (845m3). Onze ervaring met groothuis was ook dat er weinig mogelijk was in het aanpassen van de woning en dat ze erop bleven aansturen om hun maten aan te blijven houden. Wij kwamen er niet mee verder.
Nu erg tevreden over deze aannemer. Werken erg netjes en planning is superstrak.
Als je wil kan je een keer langs komen om te kijken bij onze bouw (50km vanaf rotterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Conrado schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:50:
[...]

Ik val hier bijna van mijn stoel: ik heb hier een offerte liggen voor een kelder met een oppervlak van 200m² in een soort Z-vorm, plus 12 meter hellingbaan, pompputten, watergoot, keerwanden, verjongen en nog wat speciale dingen voor circa 60K.
Ik dacht dat ik al lekker zat met 45k voor 118m2 :) Da's overigens alleen de kelderbouw, ex. btw. Per saldo kost zo'n kelder veel meer, maar ik maak er ook (nagenoeg) volledig woonruimte van.

[ Voor 14% gewijzigd door StevenK op 02-02-2021 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
StevenK schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 06:57:
[...]

Ik dacht dat ik al lekker zat met 45k voor 118m2 :) Da's overigens alleen de kelderbouw, ex. btw. Per saldo kost zo'n kelder veel meer, maar ik maak er ook (nagenoeg) volledig woonruimte van.
Dat klopt dan ongeveer wel met wat ik te horen kreeg? 96m2 voor 50-60K incl. btw...
Maar je zegt per saldo kost het meer? Wat bedoel je, wat komt er bij jou nog bij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
jowi_kuro schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:24:
[...]

Dat klopt dan ongeveer wel met wat ik te horen kreeg? 96m2 voor 50-60K incl. btw...
Maar je zegt per saldo kost het meer? Wat bedoel je, wat komt er bij jou nog bij dan?
Dat is alleen het bouwen van de kelder zelf. Die moet daarna net zoals de rest van de woning afgewerkt worden: kozijnen, deuren, vloerverwarming, dekvloer, stukwerk wanden, plafondafwerking, grondwerk, bronbemaling, nog meer grondwerk, fundering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
StevenK schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:30:
[...]

Dat is alleen het bouwen van de kelder zelf. Die moet daarna net zoals de rest van de woning afgewerkt worden: kozijnen, deuren, vloerverwarming, dekvloer, stukwerk wanden, plafondafwerking, grondwerk, bronbemaling, nog meer grondwerk, fundering.
Ja precies, afbouw is logisch, dat reken ik niet mee, maar vooral de laatste 4 punten kost nog wel flink wat extra natuurlijk ;) Het blijft een beetje moeilijk vergelijken.

Maar goed, ik krijg genoeg ruimte in het huis voor wat ik er mee wil. Ik zou eerlijk gezegd niet meer weten wat ik met een extra kelder zou doen, laat staan met een compleet onderkelderde woning. Maar het idee dat je flink de ruimte hebt staat me gewoon aan :) vroeger wilde ik graag een apart hometheater, maar ook daar kom ik op terug, ik heb dat nu liever in de woonkamer geintegreerd, ook al zal dat nooit een 100% bioscoopervaring worden. Ben bang dat een grote kelder bij mij gewoon leeg blijft, en zich alleen uitbetaald als ik het huis ooit zou verkopen. Tot die tijd heb ik er eigenlijk geen doel (meer) voor. Had ik een gezin gehad, dan was het een heel ander verhaal... dan zou de kelder mijn mancave worden, nu wordt het hele huis dat ;)

[ Voor 44% gewijzigd door jowi op 02-02-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaguer
  • Niet online
bbbrumbrum schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:54:
[...]

Bruggeman zijn wij ook geweest, zag er allemaal top uit (ook bij huis in aanbouw geweest) maar de prijs lag wel heel ver boven wat we in gedachte hadden (~60% meer voor t casco).

Da's inderdaad fors. Aan de telefoon zeiden ze tegen me richtprijs 650 €/m3. We willen niet een hele grote woning bouwen, dus dacht als ik dan van 700 uit ga, zit ik vast goed. Met welke aannemer zijn jullie nu in zee gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
Voor degene die ook een akoestische rapport moeten aanleveren, wij gaan het proberen met de excel template van https://geluidrapport.nl/downloads/ .

Hopelijk is dit voldoende voor de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:30
jowi_kuro schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:33:
[...]

Had ik een gezin gehad, dan was het een heel ander verhaal... dan zou de kelder mijn mancave worden, nu wordt het hele huis dat ;)
En je blijft het hele verdere leven alleen? Ik lees telkens terug dat je alleen voor jou een huis bouwt en dat daar je keuzes op gebaseerd zijn. Dat is verder prima, maar dat kan zomaar ineens beperkingen opleveren die dan misschien lastig op zijn te lossen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:51
No Hands schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:31:
[...]

En je blijft het hele verdere leven alleen? Ik lees telkens terug dat je alleen voor jou een huis bouwt en dat daar je keuzes op gebaseerd zijn. Dat is verder prima, maar dat kan zomaar ineens beperkingen opleveren die dan misschien lastig op zijn te lossen.
Man en woning zoeken partner :+ Je moet maar net die partner tegenkomen die ook op deze plek en in dit huis wil wonen. Geen succes gegarandeerd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Les Paulos
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-12-2024
battler schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:27:
Voor degene die ook een akoestische rapport moeten aanleveren, wij gaan het proberen met de excel template van https://geluidrapport.nl/downloads/ .

Hopelijk is dit voldoende voor de gemeente.
Om hierop aan te haken.... Degene die een stikstofberekening moeten toevoegen, ook dit kun je zelf doen. Het AERIUS (rekentool voor stikstofemissie)model is vrij toegankelijk op: https://calculator.aerius.nl/calculator/?locale=nl# Er staat ook een handleiding bij hoe je deze moet gebruiken. ik heb deze ook zelf ingevuld voor de mijn bestemmingsplanwijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31
bbbrumbrum schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:54:
[...]

Wij hebben ook met ze gesproken. Heel positief beeld van wat ze neerzetten, maar we waren niet blij met het contact helaas. Gebaseerd op het product had ik graag met ze willen bouwen, maar ze hebben zich eigenlijk ont-verkocht.
Nou zijn we ook wel heel kritisch over de omgang, maar dit was voor ons doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@Les Paulos Ik heb hier naar gekeken maar liep toen vast op wat gegevens. Misschien lukt dit in combinatie met de constructeur. Een aantal gegevens heb ik niet (uitstoot hoogte en vermogen wtw etc), die zij hopelijk wel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Les Paulos
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-12-2024
battler schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:20:
@Les Paulos Ik heb hier naar gekeken maar liep toen vast op wat gegevens. Misschien lukt dit in combinatie met de constructeur. Een aantal gegevens heb ik niet (uitstoot hoogte en vermogen wtw etc), die zij hopelijk wel hebben.
Ervanuitgaande dat iedereen die hier nieuw gaat bouwen, geen gasaansluiting meer krijgt, hoef je enkel de constructiefase mee te nemen in de AERIUS berekening. Dit is dus het vracht/personen-vervoer van de bouwlocatie tot de dichstbijzijnde provinciale- of snelweg. Ik heb hier gewoon een aanname gedaan van 2 vrachtwagens per week en 2 personenautos per dag.

Daarnaast kun je nog iets meenemen voor de werkzaamheden, denk aan wat groter materieel als kranen en bulldozers. Ook dit zijn aannamens. Zorg in ieder geval dat je in je berekening altijd op 0,00 mol/ha uitkomt. Anders zul je maatregelen moeten gaan nemen.

De reden dat je niks hoeft mee te nemen voor de definitieve situatie, is dat elektra geen stikstof uitstoot. Het gaat in deze berekening dus over gasgestookte installaties of verbrandingsmotoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
@Les Paulos Bedankt, ik ga er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:06
StevenK schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 06:57:
[...]

Hoe groter de kelder, hoe lager de kosten want muren zijn duurder dan vloer :)

De rest is erg afhankelijke van de locatie: hier op de zandgrond in ZO Brabant bouw je normaal gesproken op het zand en is de keldervloer in principe het fundament. Normaal gesproken, wat toen we de kelder uitgroeven van ons huidige huis (180 m²) kwamen we op bagger leem terecht en daarom staat onze kelder op 34 palen....

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
No Hands schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:31:
Ben over de 50, ik verwacht echt geen gezinnetje meer, en ook geen relatie. Zit er ook niet op te wachten, sorry... Mocht dat wel gebeuren dan kan het hobbyhok met 1 muurtje opgedeeld worden in 2 extra (kinder)kamers. Ook in het geval ik het verkoop, is er simpel en goedkoop een standaard gezinswoning met kamertjes van te maken.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 08:23
Mocht iemand t boeien, ik heb een nickchange aangevraagd
Stefke hoort dus vanaf nu bij dit huis ;) dat weten jullie wie ik ben
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxmkH2UD3aFlu1sb6Pw9ooUn9O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKe2uWdAN1XQpCEDkw5iNnmk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Cool huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Zeker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
tnx, ik denk dat jij de binnenkant ook wel leuk vind (over een maand of 2 een update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaguer
  • Niet online
Stefke schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:10:
Mocht iemand t boeien, ik heb een nickchange aangevraagd
Stefke hoort dus vanaf nu bij dit huis ;) dat weten jullie wie ik ben
[Afbeelding]
Toffe uitstraling! Hoe kan ik je oude posts terugvinden? Staan die onder een andere naam? Ben benieuwd met welke aannemer je hebt gewerkt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruubaan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:00
Leuk om jullie ervaringen allemaal te lezen, en ik heb zeer mooie huizen voorbij zien komen! Dit heeft mij aan het denken gezet en even overlegd met mijn wederhelft. Vanaf hier is het balletje gaan rollen. Namelijk, nu is de vraag of het een beetje reëel is om met een ander stel(goede vrienden van ons) een twee onder 1 kap neer te zetten.

Het idee is om zo laag mogelijke maandlasten te hebben door het toepassen van veel hogere isolatie waardes en een goede ligging op het zuiden(passiefhuis concept). Zonnepanelen ect.

Het budget dat we voor ogen hebben met z'n vieren is ongeveer 3,5 ton per stel. Wat betreft de grond zitten wij rond de 2-2,5 ton(Noord-Holland noord). Dit houdt dus 4,5 ton over voor het daadwerkelijk bouwen van de woning. Die eerdere genoemde 3.5 ton staat niet vast er kan meer worden geleend richting de 4 ton mocht dit nodig zijn.

Ook is er nog sprake van eigen geld dat rond de ton zit per stel.

Waar we een beetje opzoek naar zijn is 150-175 m2 oppervlakte per stel en toekomst gericht(nog geen kinderen).

Google helpt een hoop, maar toch hou je altijd die onzekerheden. Daar zie je vaak prijzen staan, maar zijn die dan voor 1 deel van het huis, en moet ik die dan verdubbelen?

Samengevat:
-Budget ongeveer 350k - 400k per stel zonder eigen geld;
-100k eigen geld per stel;
-Ongeveer opzoek naar 150-175 m2 huis per stel;
-600-1000m2 grond; (kosten tussen de 200-250 in onze regio)
-Bouwen in 2022;
-Passiefbouwen.

Is dit haalbaar?
Is passief bouwen haalbaar?
HSB ziet er erg interessant uit!

Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-06 22:32
Ruubaan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:22:
Leuk om jullie ervaringen allemaal te lezen, en ik heb zeer mooie huizen voorbij zien komen! Dit heeft mij aan het denken gezet en even overlegd met mijn wederhelft. Vanaf hier is het balletje gaan rollen. Namelijk, nu is de vraag of het een beetje reëel is om met een ander stel(goede vrienden van ons) een twee onder 1 kap neer te zetten.

Het idee is om zo laag mogelijke maandlasten te hebben door het toepassen van veel hogere isolatie waardes en een goede ligging op het zuiden(passiefhuis concept). Zonnepanelen ect.

Het budget dat we voor ogen hebben met z'n vieren is ongeveer 3,5 ton per stel. Wat betreft de grond zitten wij rond de 2-2,5 ton(Noord-Holland noord). Dit houdt dus 4,5 ton over voor het daadwerkelijk bouwen van de woning. Die eerdere genoemde 3.5 ton staat niet vast er kan meer worden geleend richting de 4 ton mocht dit nodig zijn.

Waar we een beetje opzoek naar zijn is 150-175 m2 oppervlakte per stel en toekomst gericht(nog geen kinderen).

Google helpt een hoop, maar toch hou je altijd die onzekerheden. Daar zie je vaak prijzen staan, maar zijn die dan voor 1 deel van het huis, en moet ik die dan verdubbelen?

Samengevat:
-Budget ongeveer 3,5-4 ton per stel zonder eigen geld.
-Ongeveer opzoek naar 150-175 m2 huis per stel.
-600-1000m2 grond.
-Bouwen in 2022
-Passiefbouwen

Is dit haalbaar?
Even heel kort door de bocht heb je dus in totaal 4 ton over om een twee onder een kapwoning van 300 a 350m2 te zetten?
Wil je alles laten doen, deels zelf of alles zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curtain
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-05 19:37

Curtain

Plannen en Organiseren

@Stefke Mooi zeg, met die geintegreerde zonnepanelen! Welk merk is dat?

Weer of geen weer: ik heb de details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubaan
Woody179 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:25:
[...]

Even heel kort door de bocht heb je dus in totaal 4 ton over om een twee onder een kapwoning van 300 a 350m2 te zetten?
Wil je alles laten doen, deels zelf of alles zelf?
Eigenlijk alles grotendeels laten doen. Ik ben zelf nog wel handig, maar het andere stel heeft geen ervaring met bouwen.

Er zal dan 4,5 ton zijn dat geleend worden. Daarnaast nog een spaarpot van 1 ton per stel.

Oftewel, 225000 per stel met ieder 1 ton aan eigengeld.

Ik weet nou niet of ik met het bovenstaande juist chaos creëer.

-350k-400k lenen per stel
-100k eigen geld over.
-Grond =200k-250k

[ Voor 15% gewijzigd door Ruubaan op 02-02-2021 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woody179
Ruubaan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:28:
[...]

Eigenlijk alles grotendeels laten doen. Ik ben zelf nog wel handig, maar het andere stel heeft geen ervaring met bouwen.

Er zal dan 4,5 ton zijn dat geleend worden. Daarnaast nog een spaarpot van 1 ton per stel.

Oftewel, 225000 per stel met ieder 1 ton aan eigengeld.
2x 3,5t hypotheek + 2x 1t spaargeld = 9T
9T - 4T(bouwgrond) = 5 T ( optimistisch) aan budget om een huis te laten bouwen van 300m2 gezamenlijk?

Uitgaande van de volgende rekensom:
300m2 x 3.5 = 1050m3 x 550m3 = 577,500 aan benodigde budget om een casco woning te laten zetten. En dan is er nog geen sprake van een passiefhuisbouw😅

Als ik het heel grof zou gokken zou ik zeggen dat je 2 a 2,5T tekort komt als je alles wil laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebruurs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-05 08:45
Mijn eerste berichtje hier op dit topic :)

Wij zijn aan het kijken wat mogelijk is om een huis zelf (te laten) bouwen. Nu hebben we een stuk grond op het oog via een ruimte voor ruimte project dat te koop (v.o.n.) staat via een makelaar. Heeft iemand ervaring met het aankopen van zo een stuk grond. Waar moet je bijvoorbeeld op letten? Is er ruimte om te onderhandelen of zijn staan die prijzen juist vast.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubaan
Woody179 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:41:
[...]

2x 3,5t hypotheek + 2x 1t spaargeld = 9T
9T - 4T(bouwgrond) = 5 T ( optimistisch) aan budget om een huis te laten bouwen van 300m2 gezamenlijk?

Uitgaande van de volgende rekensom:
300m2 x 3.5 = 1050m3 x 550m3 = 577,500 aan benodigde budget om een casco woning te laten zetten. En dan is er nog geen sprake van een passiefhuisbouw😅

Als ik het heel grof zou gokken zou ik zeggen dat je 2 a 2,5T tekort komt als je alles wil laten doen.
De totale kosten van de grond zijn hier niet zo hoog. Je kunt namelijk al bijna 1000 m2 kopen voor 250k.

Er zit natuurlijk wel rek in het budget, vanwege de lage rente leen ik liever 400k en kijk ik aan het einde van dit rit wat ik heb overgehouden om terug in de hypotheek te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ligt er vooral aan of er veel vraag voor is.... Puur grond heeft natuurlijk geen vaste prijs zoals bijvoorbeeld het bouwen van een huis. Hier in de omgeving wisselt het enorm qua euro/m2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:23

Samengevat:
-Bouwen in 2022;
-Passiefbouwen.

Is dit haalbaar?
Let wel even op of er op de grond een tweekapper gebouwd mag worden. Heb daar onlangs voor gekeken maar in de regio waar ik op zoek was mocht er volgens de verleende vergunningen nooit een tweekapper op maar enkel vrijstaand (en dat op kavels van >2000m2...). Uiteindelijk maar besloten voor projectbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
SquareOne schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:06:
[...]

Let wel even op of er op de grond een tweekapper gebouwd mag worden. Heb daar onlangs voor gekeken maar in de regio waar ik op zoek was mocht er volgens de verleende vergunningen nooit een tweekapper op maar enkel vrijstaand (en dat op kavels van >2000m2...). Uiteindelijk maar besloten voor projectbouw.
Meestal is het bij losse kavels vrijstaand, twee onder een kap bij een opgedeeld kavel, die opdeling is wel aan te vragen maar de ervaring leert dat dit een lang en kostbaar proces is.

Wij hadden het geluk dat de verkoper(particulier) dit al geregeld had. Situatie was bij ons of groot vrijstaand op het hele kavel of twee onder een kap op een opgedeeld kavel. Uiteindelijk hebben we zelf een 2e partij gezocht die de woning naast ons als investering wil bouwen/verhuren/verkopen. Het bestemmingsplan nog een keer laten wijzigen naar 2x vrijstaand zou ons (geschat) minimaal 50k en 2 jaar tijd kosten....

Dan steek ik mijn tijd liever in een goede akoestische scheiding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefke
Leaguer schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:16:
[...]

Toffe uitstraling! Hoe kan ik je oude posts terugvinden? Staan die onder een andere naam? Ben benieuwd met welke aannemer je hebt gewerkt!
Ik ben zelf de aannemer :*) ; heb bijna alles zelf gedaan, van fundering, casco, gevels, dak tot en met afwerking (een aantal kritische en specialistische dingen daargelaten, met name de gevlinderde binnenvloer, vv, meterkast en de tripleglas kozijnen)
Curtain schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:25:
@Stefke Mooi zeg, met die geintegreerde zonnepanelen! Welk merk is dat?
De panelen zijn van Benq, het indak system is van IRFTS Easyroof evolution. Volgens mij niet echt meer op de markt in nederland en ook niet erg eenvoudig te installeren, ondanks de naam. Op de uitbouw achter liggen er ook nog 4 met hetzelfde systeem.
Oorspronkelijk zouden er nog 2 rijen onder komen op het voordak, maar vonden we toch niet zo mooi en die pakken een groot deel van het jaar veel schaduw. Had achteraf ws. toch wel gekund, maar goed.
(Ben nu overigens bezig met een tuinhuis/berging waar er nog 24 op passen, plus nog eens een stuk of 20 tegen de tijd dat ik een EV heb)

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 02-02-2021 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online

Samengevat:
-Bouwen in 2022;
-Passiefbouwen.

Is dit haalbaar?
Ik ben bezig met een 2-onder-1 kap op een vrije kavel van ong. 180m2 + berging. Als basis hebben we deze woning gebouwd, maar dan wel veel aanpassingen/uitbreidingen gedaan. Prijs basiswoning in de link te vinden. Dit geldt per woning, dus je moet bedrag nog x2 doen.
https://www.rianthuis.nl/jaren30-type-elburg
Ik denk zelf dat het heel moeilijk gaat worden, want de woning in de link is nog geen passiefbouw. Als je uitgebreidere info wilt kan je me altijd berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:46
chris vw schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:47:
[...]

Ik ben bezig met een 2-onder-1 kap op een vrije kavel van ong. 180m2 + berging. Als basis hebben we deze woning gebouwd, maar dan wel veel aanpassingen/uitbreidingen gedaan. Prijs basiswoning in de link te vinden. Dit geldt per woning, dus je moet bedrag nog x2 doen.
Ik denk zelf dat het heel moeilijk gaat worden, want de woning in de link is nog geen passiefbouw. Als je uitgebreidere info wilt kan je me altijd berichten.
2x 4 ton hypotheek + 2x 1ton spaargeld. Kom je samen op 1 miljoen, min 2,5ton voor een kavel, dan zou dat moeten lukken als ik dat bedrag zie van jouw link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
Nuevocasa schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:58:
[...]

2x 4 ton hypotheek + 2x 1ton spaargeld. Kom je samen op 1 miljoen, min 2,5ton voor een kavel, dan zou dat moeten lukken als ik dat bedrag zie van jouw link.
Kavel is wel groot maar betreft een kavel voor een enkele woning, dus is ook x2, daar komt bij dat dat huis uit die link geen passiefhuis is. Met andere woorden, of catalogusbouw met heel veel meerwerk en dus hoge kosten.
Of alles maatwerk en daarmee alsnog veel duurder.

Ik ben over het algemeen iemand die veel uit een klein budget kan halen. Veel zelf doen, slim inkopen ect. Maar als je alles laat doen is alle winst in die zin voor het bouwbedrijf. Als je dan ook nog eens hoge wensen / verwachtingen er aan koppelt dan verdubbel je zown catalogus woning vrij makkelijk in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Woody179 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:07:
[...]

Kavel is wel groot maar betreft een kavel voor een enkele woning, dus is ook x2, daar komt bij dat dat huis uit die link geen passiefhuis is. Met andere woorden, of catalogusbouw met heel veel meerwerk en dus hoge kosten.
Of alles maatwerk en daarmee alsnog veel duurder.

Ik ben over het algemeen iemand die veel uit een klein budget kan halen. Veel zelf doen, slim inkopen ect. Maar als je alles laat doen is alle winst in die zin voor het bouwbedrijf. Als je dan ook nog eens hoge wensen / verwachtingen er aan koppelt dan verdubbel je zown catalogus woning vrij makkelijk in prijs.
Kavel x2 is helemaal niet zeker natuurlijk. Hij heeft daar nog niets over gezegd of de grond voor een 2kapper is of niet. 250k voor 1000m2, dan zijn er misschien ook 2 kleinere kavels beschikbaar als dat nodig is. En een miljoen voor een 2 onder 1 kap? Poeh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
Nuevocasa schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:05:
[...]

Kavel x2 is helemaal niet zeker natuurlijk. Hij heeft daar nog niets over gezegd of de grond voor een 2kapper is of niet. 250k voor 1000m2, dan zijn er misschien ook 2 kleinere kavels beschikbaar als dat nodig is. En een miljoen voor een 2 onder 1 kap? Poeh....
450 a 500k voor een twee onder een kap woning incl grond van dergelijk formaat is in de huidige markt geen gekke prijs hoor...
https://www.funda.nl/koop...int-annaziekenhuislaan-8/
Dertien in een dozijn twee onder een kapper projectbouw... Tel daar een vloer, keuken, twee badkamers, tuin, ect. bij op en je hebt je 5 ton....
En nogmaals... Dan heb je nog steeds geen passiefhuis, dat vergt echt wel wat meer dan een "standaard" huis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Woody179 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:17:
[...]

450 a 500k voor een twee onder een kap woning incl grond van dergelijk formaat is in de huidige markt geen gekke prijs hoor...
https://www.funda.nl/koop...int-annaziekenhuislaan-8/
Dertien in een dozijn twee onder een kapper projectbouw... Tel daar een vloer, keuken, twee badkamers, tuin, ect. bij op en je hebt je 5 ton....
En nogmaals... Dan heb je nog steeds geen passiefhuis, dat vergt echt wel wat meer dan een "standaard" huis....
Haha. Ja nu begin je over inclusief grond.... Daar had je het niet over. 2x grondprijs en reken ook maar het dubbele van de woningprijs, dat is wat je zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Een nieuwe dag, een nieuwe vraag :) wie heeft er ervaring met het aanbrengen van een akoestisch plafond? Dus geen achteraf spanplafond, geen verlaagd plafond, geen systeemplafond, ook geen maatregelen bedoeld om geluidsoverlast naar andere verdiepingen te beperken, maar een plafond met akoestisch spuit of stucwerk, al dan niet op speciale platen, ipv de normale plafond gipsplaten, om de akoestiek (galm etc) in de kamer te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online

Samengevat:
-Bouwen in 2022;
-Passiefbouwen.

Is dit haalbaar?
900k-1000k voor een 2/1 kap moet volgens mij best kunnen als je niet te speciaal gaat bouwen. ( helemaal passief is imo onzin, de laatste paar procentjes kosten onevenredig veel geld tov wat extra zonnepanelen)
Wel moet je even kijken dat de grond inderdaad bebouwd mag worden met een 2/1 kap.

1000m2 grond totaal
300m2 woonoppervlakte totaal

1000m2 x €250 = €250k voor de grond, maar als je dus voor de 600m2 x €200 gaat scheelt alweer 130k
300m2 x €2100 = €630k voor de woning

Totaal 880k bij 1000m2 grond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-06 10:20
@Ruubaan

Wij hebben zelf een kavel gekocht in Noord-holland noord van 936m2 voor 260k.
Wonen jullie nu ook al in Noord-holland noord? want de stukken kavels van 1000m2 die nog te koop zijn hier zijn grotendeels in kleine dorpen te vinden, is dat wat jullie zoeken?

Wij bouwen Casco 236m2 voor 240.000. Dat is dan een traditioneel huis en niet passief. tel daar een ton bij op en dan zit je wel zo'n beetje op de sleutelklaar prijs. Dan heb je van mij wat cijfertjes! hopelijk geeft het wat inzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubaan
Ernemmer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:30:
[...]

900k-1000k voor een 2/1 kap moet volgens mij best kunnen als je niet te speciaal gaat bouwen. ( helemaal passief is imo onzin, de laatste paar procentjes kosten onevenredig veel geld tov wat extra zonnepanelen)
Wel moet je even kijken dat de grond inderdaad bebouwd mag worden met een 2/1 kap.

1000m2 grond totaal
300m2 woonoppervlakte totaal

1000m2 x €250 = €250k voor de grond, maar als je dus voor de 600m2 x €200 gaat scheelt alweer 130k
300m2 x €2100 = €630k voor de woning

Totaal 880k bij 1000m2 grond
Nee precies, daar zit zeker wel wat in. Mooi om te horen dat het wel mogelijk is. Die 1000m2 is natuurlijk ook geen harde eis.(goed om over na te denken)

Die 2100 is dan zeker per m2 als je alles laat doen?

Zo zou ik zelf nog wel installatie/elektra werk kunnen doen, vloer leggen, verven en dergelijk zie ik ook zeker als een mogelijkheid. Voor het andere stel zullen bepaalde dingen wel een uitdaging gaan worden.
Aurum schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:07:
@Ruubaan

Wij hebben zelf een kavel gekocht in Noord-holland noord van 936m2 voor 260k.
Wonen jullie nu ook al in Noord-holland noord? want de stukken kavels van 1000m2 die nog te koop zijn hier zijn grotendeels in kleine dorpen te vinden, is dat wat jullie zoeken?

Wij bouwen Casco 236m2 voor 240.000. Dat is dan een traditioneel huis en niet passief. tel daar een ton bij op en dan zit je wel zo'n beetje op de sleutelklaar prijs. Dan heb je van mij wat cijfertjes! hopelijk geeft het wat inzicht.
Top rochelledw! Dat geeft zeker een idee!
Wij wonen hier zelf al inderdaad, wij kijken naar een stuk grond dat tussen Den Helder en Alkmaar ligt.

Bedankt voor jullie antwoorden!
chris vw schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:47:
[...]

Dank je! Ik zal je een DM sturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:11
@Ruubaan Hier nog een site met prijzen voor 2 onder 1 kappers: https://www.varianthuis.n...e/2-onder-1-kap-woningen/
Geen ervaring met deze bouwer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ruubaan schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:34:
[...]

Nee precies, daar zit zeker wel wat in. Mooi om te horen dat het wel mogelijk is. Die 1000m2 is natuurlijk ook geen harde eis.(goed om over na te denken)

Die 2100 is dan zeker per m2 als je alles laat doen?

Zo zou ik zelf nog wel installatie/elektra werk kunnen doen, vloer leggen, verven en dergelijk zie ik ook zeker als een mogelijkheid. Voor het andere stel zullen bepaalde dingen wel een uitdaging gaan worden.
De prijzen die ik gebruik bij de schatting zijn inderdaad als je alles laat doen en gewoon standaard spul gebruikt. Dus geen keuken van 30k en een badkamer van 30k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misty79
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-07-2022
@Ruubaan in HHW hebben ze in de Draai afgelopen jaar ook duokavels verkocht, speciaal voor vrienden, familie die naast elkaar willen wonen en bouwen. Misschien komen ze in de volgende kavelverkoop weer zo te koop.

Misty79

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:21
Iemand ervaring met het kopen van een opknapper en deze vervolgens platschuiven en nieuwbouw plaatsen?

We willen graag in ons dorp blijven, maar kavels en huizen binnen ons wensenlijstje zijn relatief zeldzaam.

Nu staat er een huis te koop voor 3ton op een kavel van 367 m2, het huis is klein (75m2) en slechte staat. Hier mag een behoorlijk bouwvak bebouwd worden van 6 bij 15 meter (bestemmingsplan al nagekeken). Echter opknappen en uitbouwen is naar verwachting duurder dan nieuwbouw.

Op een andere locatie ligt een lege kavel van 9 bij 31 meter voor 2,8 ton, welke bouwrijp wordt opgeleverd. Van deze kavel is de locatie beter, maar deze moet eigenlijk gekocht worden met de kavel ernaast om vervolgens bebouwd te worden met een 2-onder-1-kap. Voor vrijstaand stelt de gemeente onhaalbare eisen ten opzichte van zijgevels en erfgrens (resultaat een huis van 3 meter breed).

Kortom de opknapper kopen lijkt geen slechte deal, zeker aangezien slopen van een volledige woning volgens verschillende websites maar 10.000 euro kost.

Vraag mij alleen af welke volgorde van handelen handig is, de verkopende partij kan ik immers ook niet eeuwig aan het lijntje houden. We hebben een bepaald bedrag in ons hoofd voor onze maandlasten (na verhuizing), dat bepaald het hypotheekbedrag en dus het bouwbudget. Op basis van ons salaris kan er meer, maar dat doen we liever niet.

Voordat ik tot kopen (van de opknapper) overga wil ik eigenlijk twee dingen weten:
  • Kan ik bouwen wat ik wil binnen het beoogde budget
    Ik werk zelf in de bouw, kan prima het ontwerp maken, weet ook redelijk wat bepaalde zaken kosten, maar niet alles. En heb voor bepaalde zaken ook experts nodig (constructeur, adviseur installatie, ...) en offertes. Dit duurt een paar weken.
  • Mag ik bouwen wat ik wil van de gemeente (bestemmingsplan is vrij summier)
    Daarnaast zal ik bij de gemeente 'Principeverzoek voor bouwwerken' moet indienen, een formele bouwvergunning zou pas de volgende stap zijn, na aankoop van de locatie. Maar ook voor het beoordelen van een principeverzoek rekent de gemeente 8 tot 13 weken.
Kortom in het ergste geval hou ik de verkoper zo'n 13 weken aan het lijntje en is er ondertussen een andere geïnteresseerde gevonden.

Ben benieuwd of iemand eerder een soortgelijk project is aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:07
Ik denk niet dat je voor 10k een huis gesloopt en afgevoerd hebt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dengra
Arosa schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:31:
Iemand ervaring met het kopen van een opknapper en deze vervolgens platschuiven en nieuwbouw plaatsen?

We willen graag in ons dorp blijven, maar kavels en huizen binnen ons wensenlijstje zijn relatief zeldzaam.

Nu staat er een huis te koop voor 3ton op een kavel van 367 m2, het huis is klein (75m2) en slechte staat. Hier mag een behoorlijk bouwvak bebouwd worden van 6 bij 15 meter (bestemmingsplan al nagekeken). Echter opknappen en uitbouwen is naar verwachting duurder dan nieuwbouw.

Op een andere locatie ligt een lege kavel van 9 bij 31 meter voor 2,8 ton, welke bouwrijp wordt opgeleverd. Van deze kavel is de locatie beter, maar deze moet eigenlijk gekocht worden met de kavel ernaast om vervolgens bebouwd te worden met een 2-onder-1-kap. Voor vrijstaand stelt de gemeente onhaalbare eisen ten opzichte van zijgevels en erfgrens (resultaat een huis van 3 meter breed).

Kortom de opknapper kopen lijkt geen slechte deal, zeker aangezien slopen van een volledige woning volgens verschillende websites maar 10.000 euro kost.

Vraag mij alleen af welke volgorde van handelen handig is, de verkopende partij kan ik immers ook niet eeuwig aan het lijntje houden. We hebben een bepaald bedrag in ons hoofd voor onze maandlasten (na verhuizing), dat bepaald het hypotheekbedrag en dus het bouwbudget. Op basis van ons salaris kan er meer, maar dat doen we liever niet.

Voordat ik tot kopen (van de opknapper) overga wil ik eigenlijk twee dingen weten:
  • Kan ik bouwen wat ik wil binnen het beoogde budget
    Ik werk zelf in de bouw, kan prima het ontwerp maken, weet ook redelijk wat bepaalde zaken kosten, maar niet alles. En heb voor bepaalde zaken ook experts nodig (constructeur, adviseur installatie, ...) en offertes. Dit duurt een paar weken.
  • Mag ik bouwen wat ik wil van de gemeente (bestemmingsplan is vrij summier)
    Daarnaast zal ik bij de gemeente 'Principeverzoek voor bouwwerken' moet indienen, een formele bouwvergunning zou pas de volgende stap zijn, na aankoop van de locatie. Maar ook voor het beoordelen van een principeverzoek rekent de gemeente 8 tot 13 weken.
Kortom in het ergste geval hou ik de verkoper zo'n 13 weken aan het lijntje en is er ondertussen een andere geïnteresseerde gevonden.

Ben benieuwd of iemand eerder een soortgelijk project is aangegaan.
Je eerste vraag is of het haalbaar is binnen je budget maar volgens mij heb je je budget niet genoemd.

Overigens waren wij ook niet van plan om de maximale hypotheek uit te nemen maar we gaan zo'n 2 ton over het initiële budget en zitten nu toch op onze maximale hypotheek 8) . Door de lage rente gaan de lasten van de hypotheek niet omhoog t.o.v. van het huidige veel lagere bedrag dus we maken ons er niet te druk om!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
@Artbij : Op google heb ik al twee bedrijven gevonden die een huis tot 150 m2 voor 10.000 euro platschuiven en afvoeren (mits geen asbest). Ook op andere websites staan prijzen van 50 euro per m2. En vanuit mijn zakelijke ervaring met sloopbedrijven geloof ik die prijzen wel.

Met betrekking tot budget. Ik ken vierkante meter en kuubs prijzen uit dit topic, daarmee komen wij eerder bij ons maximale hypotheek bedrag.
Echter heb ik plannen om aluminium sandwichpanelen (bijvoorbeeld van Kingspan) te gebruiken als (een deel van de) gevel en dak. Aankoop daarvan zit op ongeveer 60 euro per m2, die zijn zowel van binnen- als buitenzijde gelijk afgewerkt, lekker strak, vlak en onderhoudsvrij en hebben een RC-waarde van 6,15 (en eventueel hoger). Ik heb dan wel een staalconstructie als draagstructuur nodig, maar onder aan de streep verwacht ik op lagere prijzen uit te komen dan reguliere kalkzandsteen+metselwerk of hsb. Ik kan als bouwkundig werkvoorbereider zelf de begroting voor een deel maken, maar ik heb tijd nodig om mijn inschattingen om te zetten naar concrete bedragen.

Mijn bericht hierboven gaat mij ook vooral hoe andere eerder zijn omgegaan met het fenomeen tijd in zo'n proces.

Het gaat overigen om een relatieve simpele compacte woning (5 bij 12 meter, goot op 6 meter en nok op 9 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 13:14
Arosa schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:20:

Het gaat overigen om een relatieve simpele compacte woning (5 bij 12 meter, goot op 6 meter en nok op 9 meter).
Is dat buitenwerks? Bij ons zijn de muren al 40cm dik dus dan houd je binnenwerks zo'n 420 cm over qua breedte, zou ik persoonlijk zonde vinden van de moeite. Heb je een specifiek ontwerp in gedachten (ben oprecht benieuwd naar de indeling namelijk)?

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
Bedankt voor je interesse, maar mijn tekening is verre van klaar. De sandwichpanelen hebben een dikte van 160 mm en zijn bedacht voor de langsgevels. Alleen ter plaatse van de natte ruimtes wil ik een voorzetwand plaatsen ten behoeve van de installaties. Dus het wordt wel enigszins industrieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem108
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-03 22:23
iWout schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:46:
[...]

Wij bouwen momenteel met Bloemfontein, een woning gelijk aan de GH2 van Groothuis alleen net wat kleiner (845m3). Onze ervaring met groothuis was ook dat er weinig mogelijk was in het aanpassen van de woning en dat ze erop bleven aansturen om hun maten aan te blijven houden. Wij kwamen er niet mee verder.
Nu erg tevreden over deze aannemer. Werken erg netjes en planning is superstrak.
Als je wil kan je een keer langs komen om te kijken bij onze bouw (50km vanaf rotterdam).
Mijn woning wordt door Groothuis gebouwd. In de verkoopgesprekken werden er mij mogelijkheden gegeven om de GH3 (GH2 met extra opties) aan te passen, lengtemaat kon per ~0.5m groter, maar ook kleiner, tot 12m minimaal. Breedtemaat kon ook groter. Dit was voor mij de reden om Groothuisbouw in zee te gaan ook. Ik heb met verkoper René gesproken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jochem108
Ik lees dat in dit topic veel vragen zijn over prijzen van standaard type configuraties huizen . Toen ikzelf nog op zoek was, had ik ook deze vragen. In de zoektocht ben ik de volgende catalogus bouwers tegengekomen, waarbij op de website, of na aanvragen van een folder met prijslijsten, snel prijsinformatie te verkrijgen is. Aangezien ik ook ervaring heb op gedaan in dit forum, dacht laat ik het delen. Sommige bedrijven bouwen alleen in specifieke regio's, hier dient rekening mee te worden gehouden. Wellicht bouwen ze ook buiten de regio, maar werken dan met een opslag op de totaalprijs.

Ik heb zelf voor Groothuis gekozen, aangezien communicatie vanaf dag 1 al goed verloopt, en mijn voorkeurswoning (GH3, sinds oktober 2020) aangeboden wordt.

https://janssen-bouw.nl/
https://www.roscobouw.nl/
https://www.allurebouw.nl/
https://www.vdm.nl/woningtypes/hamilton
https://www.brummelhuis.nl/woningen
https://www.architectuurwonen.nl/villatypes/
https://www.rianthuis.nl/
https://www.varianthuis.nl/product/type-vh-26/
https://www.goldewijk.nl/huis-configurator#woonstijl
https://www.woningencompe...sleutel-op-de-deur-wc418/
https://www.buitenhuisvillabouw.nl/
https://www.gorate.nl/basistype/Alle-stijlen
https://www.wensenco.nl/
https://www.presolidhome.nl/
https://www.selekthuis.nl/
https://www.groothuisbouw.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Jochem108 op 03-02-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
Jochem108 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:14:
Ik lees dat in dit topic veel vragen zijn over prijzen van standaard type configuraties huizen . Toen ikzelf nog op zoek was, had ik ook deze vragen. In de zoektocht ben ik de volgende catalogus bouwers tegengekomen, waarbij op de website, of na aanvragen van een folder met prijslijsten, snel prijsinformatie te verkrijgen is. Aangezien ik ook ervaring op gedaan in dit forum, dacht laat ik het delen. Sommige bedrijven bouwen alleen in specifieke regio's, hier dient rekening mee te worden gehouden. Wellicht bouwen ze ook buiten de regio, maar werken dan met een opslag op de totaalprijs.

Ik heb zelf voor Groothuis gekozen, aangezien communicatie vanaf dag 1 al goed verloopt, en mijn voorkeurswoning (GH3, sinds oktober 2020) aangeboden wordt.

Buitenhuis Villabouw is geen catalogusbouwer ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Jochem108 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:14:
Ik lees dat in dit topic veel vragen zijn over prijzen van standaard type configuraties huizen . Toen ikzelf nog op zoek was, had ik ook deze vragen. In de zoektocht ben ik de volgende catalogus bouwers tegengekomen, waarbij op de website, of na aanvragen van een folder met prijslijsten, snel prijsinformatie te verkrijgen is. Aangezien ik ook ervaring heb op gedaan in dit forum, dacht laat ik het delen. Sommige bedrijven bouwen alleen in specifieke regio's, hier dient rekening mee te worden gehouden. Wellicht bouwen ze ook buiten de regio, maar werken dan met een opslag op de totaalprijs.

Handig overzicht voor de openingspost van dit topic

Nog 2 catalogusbouwers:
https://www.poppink.nl/
https://klaassen.com/particulier/woningtypen/

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-06 22:04
Jochem108 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:03:
[...]

Mijn woning wordt door Groothuis gebouwd. In de verkoopgesprekken werden er mij mogelijkheden gegeven om de GH3 (GH2 met extra opties) aan te passen, lengtemaat kon per ~0.5m groter, maar ook kleiner, tot 12m minimaal. Breedtemaat kon ook groter. Dit was voor mij de reden om Groothuisbouw in zee te gaan ook. Ik heb met verkoper René gesproken.
Vreemd dat het blijkbaar uit maakt met wie je rond de tafel zit. Wij willen ongeveer 12x8 als hoofdbouw en dan een garage eraan vast als werkruimte. Bij ons bleef hij dus op hun standaardmaat hameren en oplossingen zoeken om de werkruimte in huis te plaatsen.
Nu gekozen voor deze aannemer en nog steeds geen spijt van.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• battler
Als we dan toch bezig zijn, dit zijn de bedrijven die ik heb overwogen:

Website
AllureBouw https://www.allurebouw.nl
Danilith https://www.danilith.nl/
Gorate http://www.gorate.nl
groothuisbouw https://www.groothuisbouw.nl/contact
SelectHuis https://www.selekthuis.nl/over-ons/
VariaHuis https://www.variahuis.nl/
VDM Woningen https://www.vdm.nl
Sustainer homes https://www.sustainerhomes.nl/
eigenwijsbouw https://www.eigenwijsbouw.nl
Finnhouse https://www.finnhouse.nl/contact/
Frame House http://prefabhome.eu/
HufHaus https://www.huf-haus.com/
In-Aanbouw https://www.inaanbouwnederland.nl/
Janssen-bouw https://www.janssen-bouw.nl
Kampa https://www.kampa-woningen.nl
MeerbouwPijnAcker https://www.meerbouw.nl/
Mi Casa http://www.micasa.nl
Olympa https://www.olympa.nl
peritusbouw https://www.peritusbouw.nl/home.aspx
PrefabWoningonline https://www.prefabwoningonline.nl/
Roweco Bouw https://www.rowecobouw.nl
Skilpod skilpod
solilux https://www.solilux.nl
studioschaeffer https://www.verbouwjeeigenhuis.nl/
Sustainer homes https://www.sustainerhomes.nl/
Tymber Buyildings https://www.tymberbuildings.com
uveenstra https://www.uveenstra.nl
vanvlietbouwenadvies https://www.vanvlietbouwenadvies.nl/
VGLoghouse https://www.vg-loghouses.nl
Zeecontainer https://www.zeecontainerwoningen.nl/contact/
https://www.aannemer-gigant.nl
Eemshout Prefab https://www.eemshout.nl/

Ik heb ook de contactgegevens maar het leek mij niet zo netjes om die in een post te delen.

[ Voor 3% gewijzigd door battler op 03-02-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik zoek een eerlijke hsb bouwer in t zuiden, iemand een tip? Gaat om een bijgebouw (Brabant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem108
Dat is een flinke lijst Battler, dat zal zeker helpen bij Forumlezers. Eigenlijk moet het een en ander gecategoriseerd worden naar:
1. Bouwmethode
2. Regio waar de bouwer actief is.

En vervolgens misschien goed om het in de openingspost te laten plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:07
Stefke schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:27:
Ik zoek een eerlijke hsb bouwer in t zuiden, iemand een tip? Gaat om een bijgebouw (Brabant)
De woorden "eerlijk" en 'bouwer" in een zin?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefke
Ja de spellingscontrole corrigeerde het maar ik had een workaround gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:38:
[...]

De woorden "eerlijk" en 'bouwer" in een zin?
Waarom niet, genoeg bouwers die gewoon goed werk leveren en eerlijk zijn is mijn ervaring in de bouw.

@Stefke geen idee of dit zuidelijk genoeg is maar ik heb goede ervaringen met http://ltmbouw.nl/

[ Voor 21% gewijzigd door Ernemmer op 04-02-2021 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Mijn ervaring is dat 80% van de partijen die ik hier wél iets laat doen onnodige steken laten vallen - bijv. uit een soort van laksheid/haast - , schade veroorzaken aan andere zaken, rotzooi niet opruimen, lomp zijn in hun werken. Ik heb bijna altijd extra werk in corrigeren, troep opruimen of schade herstellen. Af en toe komt er iemand die zijn werk gewoon netjes doet, correct is, met respect voor mijn spullen etc. Ik weet hoe mijn casco van binnen eruit ziet, ik denk dat veel huizen bij wijze van spreken met PUR aan elkaar hangen, maar je weet het niet omdat het stucwerk netjes is...
Ik snap die reactie wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 04-02-2021 09:26 ]

Pagina: 1 ... 172 ... 272 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Duurzame installaties en domotica hebben eigen fora met veel meer diepgang over dat onderwerp. Dit topic gaat over de perikelen omtrent het bouwen van een eigen woning.

Voor projectmatige woningbouw: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Je tuin is natuurlijk ook iets wat moet gebeuren na de bouw. Zie Het grote tuinen, balkons en plantentopic