@
najim_el
Een aantal willekeurige dingen die me te binnen schieten vanuit m'n eigen proces bij het zien van je plattegrond. Ik hoef er absoluut geen antwoorden op, maar misschien wat ter overweging.
- Wat doe je met de ruimte direct buiten de hal op de begane grond? Persoonlijk vind ik dit het nadeel van de U-vorm. In mijn ogen heb je een heel stuk waar je weinig mee kan, behalve van zithoek naar keuken lopen.
- Wil je een speelhoek in de keuken? Ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar ik vind het ook prettig als ik in de woonkamer kan zitten met zicht op een speelhoek. Misschien nog wel liever dan vanuit de keuken.
- Als je een inloopkast hebt met kleding aan 1 zijde, heb je dan niet heel veel "verkeersruimte" in die kast? Korter maar breder lijkt me efficienter.
- Wat doe je met de ruimte onder de trap naar de bovenverdieping?
- Je hebt de werkkamer op de 1e verdieping. Heb je daar niet liever 1 van de slaapkamers van de bovenverdieping? Dat scheelt mogelijk een hoop geloop naar badkamer en WC.
- Hoe groot is je tuin? Ga je echt op een balkon/dakterras zitten? Als je geen terras op de 1e verdieping doet (bereikbaar vanaf de bovenste) scheelt dat ook een stuk gang/overloop.
- Hoe is je huis georienteerd? Ik zie op 2 kanten veel glas en op 1 niks. Is dat logisch verdeeld? Wil je nog iets met zonnewering?
- Heb je een technische ruimte? Bergruimte? Je hebt geen klassieke zolder waar dit allemaal kan
- Waar laat je je was? In de wasruimte is niet veel plek. Zeker niet als er een droogrek bij moet. En omkleden doe je wss vooral op de 1e verdieping.
- Er zit een slaapkamer direct boven de ouderslaapkamer. Speelt dat een rol voor geluid?
- Staat er nou een bank in de ouderslaapkamer? Ga je daar echt zitten of is het meer een opbergplek voor kleding?
- Wat doe je naast je meterkast? Is dat de kapstok?
- Als je werkkamer naar de begane grond gaat.. kan je dan de meters van de 2e verdieping toevoegen aan de 1e, en gelijk maken aan de begane grond?