Acties:
  • +3Henk 'm!

Xiaomi Redmi 4X Ervaringen & Discussie Topic

De verschillende versies zijn als volgt
- 2GB RAM en 16 GB ROM
- 3GB RAM en 32 GB ROM
- 4GB RAM en 64 GB ROM

De codename voor de Xiaomi Redmi 4X serie is: Santoni of HM4X

Links:

Officiële Chinese Redmi 4X pagina (openen met Chrome voor een vertaling)
[Xiaomi Redmi 4X] Levertijden & Prijzen
[Xiaomi Redmi 4X] Het grote Accessoires topic

Voorgaande Redmi Topics:

[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 3] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 4A] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 4] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Redmi 4 Pro] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi Pro] Ervaringen & Discussie

Chinaphone topics:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Speciale Xiaomi topics:

[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Het grote MIUI custom-ROM-topic

Specificaties:

Scherm formaat:1280 x 720 pixels, 5" (~296 ppi)
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren, 2,5D Gorilla Glass
Multitouch:10 vingers
Chipset:Qualcomm MSM8940, Snapdragon 435
CPU:64 bits octa-core A53 8*1,4GHz
GPU:Adreno 505
SD card:Micro SD
Opslag geheugen (ROM):16/32/64 GB
Werkgeheugen (RAM):2/3/4 GB
Waterdicht:Nee
Hoofdtelefoon aansluiting:Ja, 3,5mm
Luidspreker:Ja, mono
Simkaart:1x Micro en 1x Nano-sim
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 2100/1800/850/2600/900MHz (Bl/B3/B5/B7/B8)
WLAN:Wifi 802.11 b/g/n, 2,4GHz, Wifi Direct, DLNA, Wifi hotspot
Bluetooth:v4.2, A2DP
NFC:Nee
Vingerafdrukscanner:Ja, aan de achterkant
USB:Micro USB 2.0(MHL), USB On-the-go
Camera (achterkant):13 MP, F2.0 aperture, autofocus, LED verlichting, PDAF focus
Video:1920 x 1080 Full-HD@30fps, video stabilisatie, gezichtsherkenning, filmen met LED verlichting
Camera (voorkant):Max 5MP, F2.2 aperture
Video:71280 x 720 HD @30fps
Sensoren:Snelheid, afstand, stappenteller, beweging, gyroscoop, nabijheid, licht, infrarood
Radio:Stereo FM radio (via een bedrade hoofdtelefoon)
GPS:GPS, A-GPS, Beidou, GLONASS
Formaat:139,24 x 69,96 x 8,65 mm
Gewicht:150g
Accu:Niet verwisselbare Li-Ion 4100 mAh accu
Kleuren leverbaar:Roze, goud en mat zwart
Led kleuren:Wit

De verschillen tussen de Redmi 4A, 4, 4X & 4 Pro:
Redmi 4A
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4a_mini.jpg
Redmi 4
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4_mini.jpg
Redmi 4X
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4x_mini.jpg
Redmi 4 Pro
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4pro_mini.jpg
5" 720p 296ppi5" 720p 296ppi5" 720p 296ppi5" 1080p 441ppi
Qualcomm Snapdragon 425 4*1,4GHzQualcomm Snapdragon 430 8*1,4GHzQualcomm Snapdragon 435 8*1,4GHzQualcomm Snapdragon 625 8*2,0GHz
13MP / f2.213MP / f2.213MP / f2.013MP / f2.2
5MP / f2.25MP / f2.25MP / f2.25MP / f2.2
Bluetooth 4.1Bluetooth 4.1Bluetooth 4.2Bluetooth 4.2
A/B/G/N (2,4GHz)A/B/G/N (2,4 & 5GHz)A/B/G/N (2,4GHz)A/B/G/N (2,4 & 5GHz)
16GB Opslag16GB Opslag16/32/64GB Opslag32GB Opslag
2GB RAM2GB RAM2/3/4GB RAM3GB RAM
Enkele flitserEnkele flitserEnkele flitserDualtone flitser
3120 mAh4100 mAh4100 mAh4100 mAh
5V / 1A5V / 2A5V / onbekend5V / 2A
Kunststof achterkantMetalen achterkantMetalen achterkantMetalen achterkant
139,9mm/70,4mm/8,5mm141,3mm/69,6mm/8,9mm139,2mm/69,9mm/8,6mm141,3mm/69,6mm/8,9mm
131g156g150g156g

De Redmi 4X ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE2, 3, 5, 81900, 1800, 900 MHz
WCDMA1, 2, 5, 82100, 1900, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 5 ,7, 82100, 1800, 850, 2600, 900MHz

Helaas ontbreekt de veel gebruikte band 20/800MHz, waardoor 4G beperkt werkt op het netwerk van Tele2, Vodafone en KPN.

Product foto's:

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 21:58
Wat een geweldig toestel is dit toch.
Prachtige afwerking, mooie software, prima geluid, snelle vingerafdruk scanner.

Inmiddels 2 weken de versie 16/2 in bezit, 110 euro compleet binnen in Nederland.
Door de grote accu met dual sim, BT, WiFi, GPS aan, toch 60 uur zonder lader.

PVoutput 3250 WP

_root schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:48:
Wat een geweldig toestel is dit toch.
Prachtige afwerking, mooie software, prima geluid, snelle vingerafdruk scanner.

Inmiddels 2 weken de versie 16/2 in bezit, 110 euro compleet binnen in Nederland.
Door de grote accu met dual sim, BT, WiFi, GPS aan, toch 60 uur zonder lader.
Wow 60uur! Ik kom net op 1,5 - 2 dagen (34-40 uur) :(
Hoe lang staat je scherm uit, voer je nog speciale dingen uit om dit voor elkaar te krijgen?

Bij de Redmi 4 Pro (met dezelfde accu), haal ik wel met gemak de 2 dagen waarbij het scherm 5-6 uur in gebruik is.
Ik moet dan wel bekennen dat ik het meeste aan heb staan wat veel consumenten ook aan hebben. Het is dus niet 'getweaked'.

• _root
Kiswum schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:08:
[...]

Wow 60uur! Ik kom net op 1,5 - 2 dagen (34-40 uur) :(
Hoe lang staat je scherm uit, voer je nog speciale dingen uit om dit voor elkaar te krijgen?

Bij de Redmi 4 Pro (met dezelfde accu), haal ik wel met gemak de 2 dagen waarbij het scherm 5-6 uur in gebruik is.
Ik moet dan wel bekennen dat ik het meeste aan heb staan wat veel consumenten ook aan hebben. Het is dus niet 'getweaked'.
Maandag 06:30 van de lader, woensdag 21:00 er weer op :)

De pro heeft een hogere resolutie scherm en de soc is sneller, dus daar zal het verschil vandaan komen.
Verder niets aan gedaan, gebruik het scherm maar 1,5 uur per dag, maar bel er dan wel weer veel mee.
Met scherm vaak wel WA, mail, nieuws lezen en nummertjes kloppen om te bellen.

Was een aanschaf om een beetje mee te kunnen klooien met andere firmware omdat ik ook al enthousiast was over de note 4 van vrouw en kind, voor een Xiaomi gekozen, en dan wel een versie met een SD soc, vanwege de verschillende firmware.

Alleen is de telefoon vrij snel de daily driver geworden en is mijn oude LeTV 1s 500 in de kast gegaan.
Dus weer wat anders kopen om te spelen... :)

PVoutput 3250 WP

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Jammer dat de notification led alleen wit is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 10:56

Nicap

Tsssk....

Wellicht kan iemand even iets uitleggen wat betreft de rom versies.
Ik heb het toestel sinds gister binnen met rom 8.2.2.0. Nu lees ik her en der dat de global rom nog niet uit is. Dus dit is nog niet de global rom die erop staat?

Verder las ik dat de definitieve versie binnenkort uitkomt(of als is sinds een paar dagen), versie 8.2.9.0.

Op dit moment kan ik geen NL aanklikken, aangezien deze niet tussen de landen staat.
Gaat dit in de definitieve versie(8.2.9.0) wel komen?

Of kan ik beter de eu rom erop gaan zetten?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-03 14:49

Grannd

da Granndest

Officiële MIUI-roms hebben geen Nederlands, alleen de Xiaomi.eu rom bevat Nederlands.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
Helderheid met daglicht vind ik minimaal, de 3s geeft heel wat meer helderheid. Wel jammer want de batterij is groot genoeg om een behoorlijk helder scherm te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _root
Gerard4 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:09:
Helderheid met daglicht vind ik minimaal, de 3s geeft heel wat meer helderheid. Wel jammer want de batterij is groot genoeg om een behoorlijk helder scherm te geven.
Ik heb inmiddels al een paar keer in de felle zon gezeten met deze telefoon, maar het is me niet opgevallen dat er weinig licht uit kwam.

Ik ga morgen nog eens opletten, maar volgens mij is het display erg helder..

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 22:07
Gerard4 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:09:
Ik las dat je ook een geel scherm had.

Op youtube kwam ik inderdaad een filmpje tegen waarop wit nogal geel is.
Op andere filmpjes viel het me niet op.
Op het miui forum zijn er geen klachten.

De mijne is ook ook besteld en hoop toch dat ie net zo goed is als m'n 3S......

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb de telefoon ook in de volle zon gehad (ook met de automatische verlichting aan) en dat ging zonder problemen. Check dus ook altijd voor de zekerheid de slider voor de achtergrond verlichting.

Het is net zo goed als veel andere telefoons die ik heb getest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:34

Hoogie2004

Whohooooo

De startpost zegt het volgende:
Kiswum schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:34:
Helaas ontbreekt de veel gebruikte band 20/800MHz, waardoor 4G beperkt werkt op het netwerk van Tele2, Vodafone en KPN.
Dit is volgens mij niet meer waar, want er is een Redmi 4X Pro Global editie:

CPU ----------Snapdragon 435Octa Core tot 2.0 GHz (Adreno 505 GPU)
Screen ------- 5.0-inch 1280x720 p HD Screen
RAM + ROM -- 3 GB RAM + 32 GB ROM
Camera ------ 13MP Achteruitrijcamera, 5MP Front Camera
batterij ------ 4000 mAh (Mini)-4100 mAh (Typ)
aandacht---- voorMuti-Language ondersteund. we installeren custom firmware voor u.
netwerk--- Dual SIM Dual Standby(Micro Sim-kaart + Nano Sim-kaart/Micro Sim-kaart + Tf-kaart)
2G: GSM 850/900/1800/1900 MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G:FDD LTE B1/3/4/5/7/8/20/38/40

De benaming is een beetje vreemd, Pro Global, want het scherm is de 720p variant (en dus niet hetzelfde als de Pro), maar het geheugen en opslag komen wel overeen met de pro... Wel heel veel 4G banden ondersteund :)

Heb em besteld (na het sneuvelen van mijn huidige phone), dus ben benieuwd :)

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik zag het bericht zojuist op Facebook voorbij komen. Het kan de officiële Global versie zijn inclusief Engelse beschrijving op de doos, handleiding, EU stekker van Xiaomi en de Global build.

Echter zou het onderstaande stuk dan niet kloppen met de officiële internationale release, het lijkt dus een aanpassing in de rom:

aandacht---- voorMuti-Language ondersteund. we installeren custom firmware voor u.

Daarnaast is er ook een 4/64GB variant erbij gekomen, waarbij die juist de benaming pro zou moeten hebben. "Pro" wordt dit webwinkels vaak aangeduid als de beste versie in dezelfde lijn.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen als ie binnen komt.

[Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 22-05-2017 07:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Kiswum schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:43:
Ik zag het bericht zojuist op Facebook voorbij komen. Het kan de officiële Global versie zijn inclusief Engelse beschrijving op de doos, handleiding, EU stekker van Xiaomi en de Global build.

Echter zou het onderstaande stuk dan niet kloppen met de officiële internationale release, het lijkt dus een aanpassing in de rom:

Daarnaast is er ook een 4/64GB variant erbij gekomen, waarbij die juist de benaming pro zou moeten hebben. "Pro" wordt dit webwinkels vaak aangeduid als de beste versie in dezelfde lijn.
Ik wacht af :)
Hij wordt iig op meerdere plekken aangeboden, met dezelfde specs voor zover ik kan zien, dus die zullen vast wel kloppen. En als Engels als taal een optie is, ben ik al happy.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik heb het even gecheckt en bij Banggood lijkt het in ieder geval de internationale release te zijn.
Eventueel kunnen we daarover verder praten in het prijzen en levertijden topic.

Ik zal in de openingspost nog wel informatie geven over de internationale versies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
Kiswum schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:27:
Ik heb de telefoon ook in de volle zon gehad (ook met de automatische verlichting aan) en dat ging zonder problemen. Check dus ook altijd voor de zekerheid de slider voor de achtergrond verlichting.

Het is net zo goed als veel andere telefoons die ik heb getest.
Als ik de slider in een donker omgeving op min. zet zie ik nog nauwelijks wat. In een normale situatie moet ik op goed geluk al zoeken naar de slider. Zover wordt het dan gedimd. Misschien is er met roottoegang iets te regelen?
Het wit is ook veel warmer dan bij de 3s. De gevoeligheid is wel beter dan bij de 3s. Die vond ik wat te gevoelig. Vaak klikte de 3s al door bij scrollen.

[Voor 17% gewijzigd door Gerard4 op 22-05-2017 10:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Gerard4 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:16:
[...]

Als ik de slider in een donker omgeving op min. zet zie ik nog nauwelijks wat. In een normale situatie moet ik op goed geluk al zoeken naar de slider. Zover wordt het dan gedimd. Misschien is er met roottoegang iets te regelen?
Het wit is ook veel warmer dan bij de 3s. De gevoeligheid is wel beter dan bij de 3s. Die vond ik wat te gevoelig. Vaak klikte de 3s al door bij scrollen.
Het is toch goed dat de achtergrond verlichting minimaal is als je hem op min zet in een donkere omgeving? Volgens mij ging het erom dat de verlichting niet goed genoeg was in de buitenlucht, in de zon. Daar zou het fel genoeg moeten zijn als je hem zo fel mogelijk maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Florisoliemans
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03-2019
Voor mij hoeft de telefoon niet in het nederlands, maar kan ik wel autocorrect aanzetten of downloaden voor de Xiaomi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Florisoliemans schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:23:
Voor mij hoeft de telefoon niet in het nederlands, maar kan ik wel autocorrect aanzetten of downloaden voor de Xiaomi.
Je kan altijd Nederlands als toetsenbord-taal instellen (language suggesties / autocorrect zijn per taal te downloaden)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
Kiswum schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:23:
[...]

Het is toch goed dat de achtergrond verlichting minimaal is als je hem op min zet in een donkere omgeving? Volgens mij ging het erom dat de verlichting niet goed genoeg was in de buitenlucht, in de zon. Daar zou het fel genoeg moeten zijn als je hem zo fel mogelijk maakt.
Ja, alleen als het geheel te donker is klopt het ook dat ik onderin nauwelijks nog licht over heb. Ik hoop dat de waardes in te stellen zijn met root toegang (nooit gedaan), evenals het individueel instellen van kleuren.
Met alleen filterapps wordt het er ook niet helderder op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Uit de andere thread;
Kiswum schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:59:
[...]

Vanaf een originele telefoon was bij mij een Global rom voldoende. Dit was zonder aangepaste bootloader, crappy rom of recovery.
Ik kon bij de 4X (32GB), gewoon gebruik maken van de standaard situatie zoals ik die heb beschreven in mijn quote.

Uit de verpakking duurde het ongeveer 30 minuten waarna ik de nieuwste Xiaomi.eu rom kon gebruiken. Uiteraard was dit excl. het creëren van een update package. In die package plaats ik de juiste TWRP en ADB. De Xiaomi.eu rom download ik rechtstreeks vanaf de telefoon, waardoor ik niets extra's moet downloaden.
Ik heb de TWRP Santoni gevonden maar welke ADB gebruik jij voor de 4x?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Appeltjeeitje schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:02:
Uit de andere thread;

[...]

Ik heb de TWRP Santoni gevonden maar welke ADB gebruik jij voor de 4x?
Ik weet niet zeker welke ADB ik heb gebruikt. Ik heb MiFlash geïnstalleerd, maar ik heb ook Mi PC Suite geïnstalleerd. In het laatste geval is de Adb in de program files te vinden:
C:\Program Files (x86)\Xiaomi\MiPhone\Google\Android

Dat is overigens gewoon een adb die voor alle telefoons gebruikt kan worden.
Ik heb een bestaande script aangepast, zodat de juiste packages worden geïnstalleerd voor de Redmi 4X. Daardoor hoef ik de commando's niet zelf in te tikken :).

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beta voor Miui 8 op basis van Andoid Nougat start volgende week. Aanmelden kan tot 28 mei.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb de Redmi 4X Global version nu sinds een paar dagen. Al voor dat hij geleverd werd toestemming gevraagd om te mogen unlocken, en dat was binnen een halve dag geregeld.

Dus gelijk nadat ik hem ontvangen had de unlock tool gestart, maar helaas, de voortgangsindicator liep tot 99% en toen kwam de melding dat ik nog 72 uur moest wachten. Nu is het terug gebracht tot 34 uur, dus morgenavond hopelijk meer succes. ;)

Voordat je gaat unlocken moet je nog bij de developer options op de telefoon aangeven dat je wilt unlocken en de unlocktool als administrator uitvoeren.

De telefoon is geleverd met MIUI Global 8.2.7.0 Stable. Behalve het ontbreken van de Nederlandse taal geen redenen gevonden om over te gaan naar Xiaomi.eu, helemaal geen overbodige apps of instellingen die met China te maken hebben. Naast de taal kun je bij de region nog kiezen uit een flinke lijst met o.a. Bosnia, Haïti, Cameroon, Suriname maar helaas geen Netherlands, dus heb hier maar Germany gekozen.

Verder is die fingerprint sensor heel handig, je hoeft hem maar even aan te raken met je wijsvinger en meteen gaat het scherm aan.

• Gerard4
Als je een oudere miflash gebruikt hoef je geen 72 uur te wachten

• easyriider
  • Niet online
Ik heb ook ergens gelezen dat je met oudere versies geen wachttijd hebt, maar die schijnen dan niet te werken met de nieuwere telefoons zoals de Redmi 4X.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Is het mogelijk om de back en recent knoppen om te wisselen voor de 4x (zowel long press als short press)? Ik las nl. dat dit voor de 4 pro niet meer mogelijk zou zijn zonder externe app

[Voor 10% gewijzigd door pdidi op 26-05-2017 23:42]

Miui is hetzelfde voor alle telefoons, de werking van de knoppen zijn hetzelfde, maar het kan zijn dat de vruchttong er als extra optie bij zit (mits het wordt ondersteund).

Je kunt bij short press alleen de Menu aanpassen, maar bij de long press zijn alle knoppen aan te passen.

Zojuist getest op de Mi4 met xiaomi.eu rom: Miui 8.3 / 7.5.25

Instellingen -> extra instellingen -> knoppen

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-03 17:13
Kan iemand mij helpen met de juiste TWRP files? Ik heb het eea geprobeerd, maar kom steeds terug in de default recovery van Xiaomi. Bootloader is unlocked. Ik heb bij de developer options OEM unlocking en USB debugging aan gezet.

[Voor 19% gewijzigd door svianen op 27-05-2017 11:26]

• easyriider
  • Niet online
svianen schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:47:
Kan iemand mij helpen met de juiste TWRP files?
https://xiaomininja.com/2...-4x-guide-and-download-2/

Hiermee wil ik vandaag proberen Xiaomi.eu op de telefoon te zetten nadat ik hem gisteravond succesvol heb unlocked. Dus of dit goed werkt weet ik nu ook nog niet.
svianen schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:47:
Kan iemand mij helpen met de juiste TWRP files? Ik heb het eea geprobeerd, maar kom steeds terug in de default recovery van Xiaomi. Bootloader is unlocked. Ik heb bij de developer options OEM unlocking en USB debugging aan gezet.
De juiste TWRP files worden in de wekelijkse update topics geplaatst op Xiaomi.eu. Elke telefoon heeft z'n eigen download link.

• easyriider
  • Niet online
De download van die link hierboven bevat een .bat file, maar als die is opgestart vind die de fastboot.exe niet die in dezelfde directory staat. Dus maar even een cd toegevoegd met de juiste directory en toen lukte het om TWRP te installeren. Dat werd opgestart maar helaas in het Chinees, maar toch de juiste knop gevonden om over te schakelen naar Engels. De telefoon draait nu met MIUI 8.2.16.0 Stable van Xiaomi.eu in het Nederlands. :)

Vandaag heb ik er 7.5.19 beta op gezet en voor m'n gevoel werkt die een stuk soepeler. Vooral het scrollen door gecompliceerde websites gaat veel vloeiender.

[Voor 15% gewijzigd door easyriider op 28-05-2017 22:36. Reden: 7.5.19 beta]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-03 16:51
Ik heb er net eentje besteld voor 119 Euro bij Banggood (LINK).

Dit is de Global versie met alle G4 banden dus ook de 20. Als ik hem binnen heb zal ik me hier weer melden. Ik ben gewoon ontzettend nieuwsgierig hoe dit budget toestel het doet.

Je moet er echter wel snel bij zijn want de deal gaat nog zo'n 15 uur door...........

Jeroen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 16:22
Ah je bent me net voor. Ik heb de 4X een paar minuten geleden dezelfde besteld :-). Ik vind het toch wel fijn dat ze nu de Global versie met band 20 hebben. Ik zit op het KPN netwerk (Youfone). Het begint nu al te kriebelen.....en ben dan ook erg benieuwd :-D

Acties:
  • 0Henk 'm!
Wat is voor jullie de reden geweest om de Redmi 4X te kopen en niet de Redmi 4Pro?

Ik zie persoonlijk 2 voordelen: 4G voor iedereen die geen T-Mobile heeft en de iets betere camera.

De snelheid, optimalisatie en accuduur zijn bij de 4 Pro namelijk een stuk beter.

Mocht je nog willen switchen, dan kan ik kijken of ik bij mijn contactpersoon van Banggood iets kan aanpassen voor jullie.

Hier zijn mijn 2 Redmi reviews:

productreview: Xiaomi Redmi 4 Pro Grijs review door Kiswum

productreview: Xiaomi Redmi 4X (3GB ram, 32GB opslag) Zwart review door Kiswum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Net is de 4X hier binnen.
De unlocktool versie: miflash_unlock-en-2.2.406.5.zip wordt na uitpakken direct "onschadelijk" gemaakt door mijn virscanner.

Met de unlock van mn 3s (v1.1.) is unlocken zonder probleem gelukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 16:22
Kiswum schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:35:
Wat is voor jullie de reden geweest om de Redmi 4X te kopen en niet de Redmi 4Pro?

Ik zie persoonlijk 2 voordelen: 4G voor iedereen die geen T-Mobile heeft en de iets betere camera.

De snelheid, optimalisatie en accuduur zijn bij de 4 Pro namelijk een stuk beter.

Mocht je nog willen switchen, dan kan ik kijken of ik bij mijn contactpersoon van Banggood iets kan aanpassen voor jullie.

Hier zijn mijn 2 Redmi reviews:

productreview: Xiaomi Redmi 4 Pro Grijs review door Kiswum

Ik heb de Redmi 4 Pro niet eens zien staan bij Banggood, dus ik had verder geen idee. Ik heb dus ook geen flauw benul van het prijsverschil tussen de 2 toestellen. Ik was op zoek naar een goedkoop vakantietoestelletje waar ik een lokale simkaart in kan doen. Goed werkende 4G is toch wel belangrijk voor mij, want ik hang aan het KPN netwerk. Mocht de 4 pro in hetzelfde prijssegment zitten, dan houd ik met uiteraard aanbevolen om alsnog voor de pro te gaan. Uiteraard alvast bedankt voor het meedenken en je aanbod.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-10-2022
BarnOwl schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:24:

Dit is de Global versie met alle G4 banden dus ook de 20. Als ik hem binnen heb zal ik me hier weer melden. Ik ben gewoon ontzettend nieuwsgierig hoe dit budget toestel het doet.

Je moet er echter wel snel bij zijn want de deal gaat nog zo'n 15 uur door...........
Bedankt voor de tip. Ik heb hem ook zojuist besteld met PDM verzending. Na jarenlang plezier te hebben gehad van de Redmi 1S is het tijd voor wat nieuws met 4G ondersteuning.

Kiswum, dit is de tweede keer dat een review van jou mij over de streep heeft getrokken om voor Xiaomi te kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appeltjeeitje
De EU- rom draait. (

Enige probleem(pje) is dat de usb-kabel van de charger niet goed is. Hij gaat ook scheef op de connector. Lijkt me slecht voor de telefoon dus maar even een andere usb-kabel gebruikt.

Ik ga BG wel melden dat ie niet goed is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Dat allemaal is in ieder geval in de laatste weekly 7.5.19 (7.5.25 is er niet voor de 4X) flink verbeterd t.o.v. de laatste stable. Maar als er van de 4 Pro een global version was met band 20 had ik waarschijnlijk ook daarvoor gekozen.
easyriider schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:58:
[...]

Dat allemaal is in ieder geval in de laatste weekly 7.5.19 (7.5.25 is er niet voor de 4X) flink verbeterd t.o.v. de laatste stable.
Ik heb geen gebruik gemaakt van de stable rom's. Deze rom's lopen namelijk 1-5 weken achter op de weekly releases. Ik heb alleen getest met de weekly builds waarbij 7.5.11 mijn laatste release was. Daarbij merkte ik dat de 4x nog steeds in een nacht 10% zakt en dat is te veel verlies in standby i.c.m. de "niet storen" modus.
Ik hoop dat deze drain sindsdien is opgelost , maar ik vrees het ergste, want ik zie daarover niets in de changelogs staan:

https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-18-19.40096/
https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-25.40192/

• Gerard4
Batterijduur is bij de 4x wat minder ja.
De 20 band is voor mij de enige reden waarom ik geen pro gekocht heb.

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03 10:18
Na de review van Kiswum (wat een mooie review!) te hebben gelezen wil ik er ook een.
Heb alleen nog 3 vragen voor dat ik bestel.

Is er root voor de 4x global edition?
En kan je er Xposed op installeren? (Bij meerdere telefoons lukte me dat maar bij een gigaset me niet)
(Wil er Xprivacy op hebben en dan heb je bovenstaand nodig)

Is er een manier om usb-otg toch werkend te krijgen? Of blijft het bij een geheugenstick?

Ben niet bekend met miui maar op het eerste gezicht lijkt het dat xiaomi met miui het tweaken wat eenvoudiger heeft gemaakt dan android orgineel.
humptydumpty schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:33:
Na de review van Kiswum (wat een mooie review!) te hebben gelezen wil ik er ook een.
Heb alleen nog 3 vragen voor dat ik bestel.

Is er een manier om usb-otg toch werkend te krijgen? Of blijft het bij een geheugenstick?

Ben niet bekend met miui maar op het eerste gezicht lijkt het dat xiaomi met miui het tweaken wat eenvoudiger heeft gemaakt dan android orgineel.
Bedankt voor het compliment!
Ik ben het vergeten te testen, maar over het algemeen test ik het altijd bij Micro USB aansluitingen. De laatste tijd heb ik dat niet gedaan, doordat ik het niet werkend kreeg op mijn USB-C smartphones. Dat kan te maken hebben met de converters die ik daarvoor heb gebruikt.

Maar ik vermoed dat dit de uitslag minimaal het onderstaande zal zijn, net als bij de Redmi 2 Note:

USB OTG

USB stick (Kingston 4GB DT101 G2)Werkt zonder problemen
Toetsenbord en muis (Logitech K400)Werkt zonder problemen
USB -> Lan converter (Sitecom LN-030)Werkt niet, wordt niet herkend

Let op, het is niet getest, maar een vermoeden o.b.v. mijn ervaring met andere telefoons.

• easyriider
  • Niet online
humptydumpty schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:33:
M'n Fiio E10K DAC werkt er prima mee. Er staat dus ook genoeg spanning op de usb poort om de DAC van stroom te voorzien.

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Zo te zien is de prijs gedaald. Interessant :)

[Voor 89% gewijzigd door Camacha op 31-05-2017 22:48]

Persuader of bytes.

• humptydumpty
Dank jullie wel voor de antwoorden.
Fijn dat er stroom op de usb poort staat maar geen gegevens overdracht naar lan bevestigd mijn vermoeden.
Ik klungel graag met arduino maar het aansturen via de usb poort gaat hiermee niet lukken, denk ik.

Nu nog root en xposed maar de 4x is zo nieuw daar is waarschijnlijk nog geen info over.

• easyriider
  • Niet online
Bij de developer options kun je nog wel de usb poort configureren en daarbij kiezen uit o.a. USB Ethernet.

Een accu percentage van 64% nadat hij 25 uur geleden is opgeladen. ;)

• humptydumpty
Met het zoeken naar root voor dit toestel kwam ik dit tegen:

- Next update will be at 7.6.8

- No release for HM4X, MiMIX, Mi5S, Mi5SPlus, MiNote2 due to android 7.0 testing

Behalve de hm4x (redmi 4x) zijn het allemaal toestellen met een miui met android 7 als basis. Zou de 4x een miui met Android 7 als basis gaan gebruiken?

Stond hier op het xiaomi.eu forum:
https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-25.40192/ 2de bericht.

[Voor 9% gewijzigd door humptydumpty op 01-06-2017 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
BarnOwl schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:24:

Actie was gelukkig gisteravond er nog. Direct eentje besteld. Bedankt voor de tip! Wacht al tijden op zo'n tel. met volledige 4G ondersteuning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-03 15:15
Kiswum schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 06:49:
[...]

Ik heb geen gebruik gemaakt van de stable rom's. Deze rom's lopen namelijk 1-5 weken achter op de weekly releases. Ik heb alleen getest met de weekly builds waarbij 7.5.11 mijn laatste release was. Daarbij merkte ik dat de 4x nog steeds in een nacht 10% zakt en dat is te veel verlies in standby i.c.m. de "niet storen" modus.
Ik hoop dat deze drain sindsdien is opgelost , maar ik vrees het ergste, want ik zie daarover niets in de changelogs staan:

https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-18-19.40096/
https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-25.40192/
Ik wacht zelf nog op mijn redmi 4x, maar ik ben mij al een beetje aan het inlezen in de verschillende ROM's. Ik ben op zoek naar een ROM die ik 1x moet installeren met de computer en vervolgens gewoon OTA automatisch kan blijven updaten.

Ik las dat de xiaomi.eu roms ook Nederlandse taal ondersteunen, dus dit heeft mijn voorkeur. Maar kan deze OTA geupdate worden? Ook zie ik door de bomen het bos niet meer op de site van xiaomi.eu. Welke ROM is nou geschikt voor de Redmi 4X? En wat is precies het verschil tussen weekly en stable? Is de weekly een soort beta met dus kans op fouten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39
In China verkopen ze nu onder de naam 4X ook een soort kruising tussen de (andere?) 4X en Pro lijkt het. Heb er zelf eergisteren een besteld met een Snapdragon 625, 16GB/3GB en full HD screen. Volgens de website (en het doosje) is het echter wel echt een 4X.

Weet verder niet echt wat de verschillen tussen de 4X en de Pro zijn en dus ook niet echt of er redenen zijn om het toch een 4X te noemen, maar ik vind het toch apart dat ze toestellen met verschillende specs onder dezelfde naam uitbrengen.

Ben verder wel blij met het toestel en best ook wel een beetje verrast dat een phone van 100 euro zo compleet is en zo'n goede gebruikservaring biedt. Is toch veel vooruitgang geboekt de laatst jaren.

Edit: Foutje, bovenstaande klopt niet en ging over de Note 4X.

[Voor 4% gewijzigd door Snowdog op 02-06-2017 11:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!
fifa4ever schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:19:
[...]

Ik wacht zelf nog op mijn redmi 4x, maar ik ben mij al een beetje aan het inlezen in de verschillende ROM's. Ik ben op zoek naar een ROM die ik 1x moet installeren met de computer en vervolgens gewoon OTA automatisch kan blijven updaten.

Ik las dat de xiaomi.eu roms ook Nederlandse taal ondersteunen, dus dit heeft mijn voorkeur. Maar kan deze OTA geupdate worden? Ook zie ik door de bomen het bos niet meer op de site van xiaomi.eu. Welke ROM is nou geschikt voor de Redmi 4X? En wat is precies het verschil tussen weekly en stable? Is de weekly een soort beta met dus kans op fouten?
Wil je ota updates? Dan zal een Xiaomi. eu rom niets voor je zijn. Automatische updates zijn sinds een jaar of 3 niet meer mogelijk.
Wil je de Nederlandse taal + Ota updates, dan is dat ook niet mogelijk met Miui, wellicht dat het met andere Android rom's wel mogelijk is, maar vaak missen er dan nog onderdelen zoals Bluetooth en een stabiele WiFi verbinding.

Probeer er ook voor te zorgen dat de reseller een originele Xiaomi/Miui rom erop laat staan en trap niet in de Multi Language rom's inclusief Nederlands.

Ota updates? Die zijn verkrijgbaar voor alle originele rom's en ik denk dat de Global build dan het beste bij je zal passen.

Ik vind het erg goed dat je nu al informatie vergaard voor het aanschaffen van een Xiaomi. Goed bezig!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:37:
In China verkopen ze nu onder de naam 4X ook een soort kruising tussen de (andere?) 4X en Pro lijkt het. Heb er zelf eergisteren een besteld met een Snapdragon 625, 16GB/3GB en full HD screen. Volgens de website (en het doosje) is het echter wel echt een 4X.
Misschien ben je in de war met de Redmi Note 4X, die heeft ook de specificaties die je noemt maar is wel een stukje groter.

Maar in ieder geval als je zoekt naar info over de Redmi 4X kun je het beste -note in de zoekstring opnemen, anders kom je al snel op webpaginas die je half doorleest voor je doorhebt dat het over de Note 4X gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39
easyriider schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:17:
[...]

Misschien ben je in de war met de Redmi Note 4X, die heeft ook de specificaties die je noemt maar is wel een stukje groter.

Maar in ieder geval als je zoekt naar info over de Redmi 4X kun je het beste -note in de zoekstring opnemen, anders kom je al snel op webpaginas die je half doorleest voor je doorhebt dat het over de Note 4X gaat.
Je hebt helemaal gelijk, het is idd een Note 4X. Had niet echt door dat er twee versies ('normaal' en Note) waren, my bad. Maarja, iig dus ook wel een aanrader wmb ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fifa4ever
Kiswum schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:45:
[...]

Wil je ota updates? Dan zal een Xiaomi. eu rom niets voor je zijn. Automatische updates zijn sinds een jaar of 3 niet meer mogelijk.
Wil je de Nederlandse taal + Ota updates, dan is dat ook niet mogelijk met Miui, wellicht dat het met andere Android rom's wel mogelijk is, maar vaak missen er dan nog onderdelen zoals Bluetooth en een stabiele WiFi verbinding.

Probeer er ook voor te zorgen dat de reseller een originele Xiaomi/Miui rom erop laat staan en trap niet in de Multi Language rom's inclusief Nederlands.

Ota updates? Die zijn verkrijgbaar voor alle originele rom's en ik denk dat de Global build dan het beste bij je zal passen.

Ik vind het erg goed dat je nu al informatie vergaard voor het aanschaffen van een Xiaomi. Goed bezig!
Thanks voor je antwoord! Jammer dat OTA niet mogelijk is met de xiaomi.eu ROM.

Ik heb de Redmi 4X global van Banggood besteld, dus ik denk dat ik de Global build die jij aanraadt er dan op heb staan.

Ik twijfel echter nog wel om dan toch de xiaomi.eu ROM er op te zetten, omdat ik vaak een schone installatie zonder onnodige chinese troep wel fijn vind. Als je eenmaal de xiaomi.eu ROM geinstalleerd hebt, is het dan veel moeite om updates te doen? Kan dit zonder bijkomst van PC en behoud je al je geinstalleerde apps en gegevens? Dan is het misschien nog te overzien...

Acties:
  • 0Henk 'm!
fifa4ever schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Thanks voor je antwoord! Jammer dat OTA niet mogelijk is met de xiaomi.eu ROM.

Ik heb de Redmi 4X global van Banggood besteld, dus ik denk dat ik de Global build die jij aanraadt er dan op heb staan.

Ik twijfel echter nog wel om dan toch de xiaomi.eu ROM er op te zetten, omdat ik vaak een schone installatie zonder onnodige chinese troep wel fijn vind. Als je eenmaal de xiaomi.eu ROM geinstalleerd hebt, is het dan veel moeite om updates te doen? Kan dit zonder bijkomst van PC en behoud je al je geinstalleerde apps en gegevens? Dan is het misschien nog te overzien...
Banggood gebruikt normaal gesproken een eigen ML rom, echter heb ik hier op het forum gelezen dat ze de originele rom voor de 4X leveren. Komt dat doordat de telefoon te nieuw is of omdat ze iets met mijn feedback hebben gedaan?

Ik hoop voor je dat de originele of Global rom erop staat.

Als je het eenmaal hebt aangepast naar de xiaomi.eu rom, dan is het een fluitje van een cent om een update te installeren.
Hier even een quote uit mijn eigen review onder het kopje software:
De telefoons heb ik vrij eenvoudig om kunnen zetten naar een Xiaomi.eu rom. Na deze aanpassing is het installeren van een nieuwe rom zeer eenvoudig. Download de gewenste rom versie en laad het in via de standaard Updater app.
In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• humptydumpty
Ter info:

Uitleg over root en twrp voor de 4x:

http://en.miui.com/forum....1&extra=page%3D1&mobile=2

Ga er nu ook een bestellen. Als ik er Xposed op heb staan meld ik het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appeltjeeitje
humptydumpty schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:56:
Ter info:

Uitleg over root en twrp voor de 4x:

http://en.miui.com/forum....1&extra=page%3D1&mobile=2

Ga er nu ook een bestellen. Als ik er Xposed op heb staan meld ik het.
In die thread staan een paar klachten over de SU.
Ik heb hem gedownload en hij heet SR2-.....279
Ik had al een SR3-......279 gevonden.

Even wachten maar op bevestigingen van rooten op de 4x......

• Gerard4
Banggood gebruikt normaal gesproken een eigen ML rom, echter heb ik hier op het forum gelezen dat ze de originele rom voor de 4X leveren. Komt dat doordat de telefoon te nieuw is of omdat ze iets met mijn feedback hebben gedaan?
Ik denk dat de 'international versions' minder last hebben van reseller roms.

• BarnOwl
Gerard4 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:57:
[...]

Dat denk ik ook, ze zullen echt niet een Global edition zelf aanpassen als ze hem kant- en klaar van Xiaomi krijgen.

Ik heb nu twee jaar een Oneplus one met een custom rom. Ik vind dit nog steeds een geweldige telefoon die het prima doet. Probleem blijft echter het ontbreken van de 20 band. Dat is de reden dat ik dit toestel heb besteld.

Ik denk dat ik hem pas ga aanpassen als er een goede 7.1 rom beschikbaar komt, ik denk echter dat dit wishful thinking is en kan prima vooruit met de Engelse versie.

Ik heb trouwens net even de complete review gelezen en inderdaad verdien je een pluim voor de review, Kiswum! d:)b
Ik denk dat het batterijgebruik dat je in je review beschrijft inderdaad een kwestie is van een beter OS. Hopelijk dat ze hier nog iets aan doen!

Jeroen

• Gerard4

Over 2 weken wordt de redmi 5 gepresenteerd met de Sd 652 4g ram en Full Hd. Dat lijkt me bijna dezelfde als de redmi 4pro.
Wellicht wat later in 2017 een redmi 5 international versie met B20..?
Gerard4 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:57:
[...]

Dat verwacht ik ook, helaas maakt Xiaomi niet voor elke smartphone een Internationale versie. De internationale versies zijn voor ons de meest interessante uitvoeringen.
BarnOwl schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:39:
[...]

Ik heb trouwens net even de complete review gelezen en inderdaad verdien je een pluim voor de review, Kiswum! d:)b
Ik denk dat het batterijgebruik dat je in je review beschrijft inderdaad een kwestie is van een beter OS. Hopelijk dat ze hier nog iets aan doen!
Bedankt! Ik denk zelf ook dat de drain te wijten is aan de software en niet de hardware.
Ik gebruik nu ongeveer een week een Mi4 LTE met Snapdragon 801. De performance komt overeen met de SD435, maar bij de Mi4 is geen drain waar te nemen, terwijl deze cpu waarschijnlijk een stuk minder zuinig is (en de accu is ook nog minder krachtig).
Gerard4 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:38:
[...]

Over 2 weken wordt de redmi 5 gepresenteerd met de Sd 652 4g ram en Full Hd. Dat lijkt me bijna dezelfde als de redmi 4pro.
Wellicht wat later in 2017 een redmi 5 international versie met B20..?
Het zijn nog geruchten, maar ik zal het in de gaten houden. Als hij wordt uitgebracht, dan zal ik er een blog over schrijven en op mijn Tweakblog plaatsen.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Op dit moment is er van enige ondersteuning op XDA nog niet veel sprake voor de RedMi 4X (Santoni).
4PDA heeft wel al heel wat info en custom roms, oa (unofficial) LineageOS, Mokee en Flyme.
Wel nog op basis van Android 6.0.1, maar wel recente versies en updates.
Het gaat om Yandex of Google downloads, dus een account bij 4PDA is niet vereist.

[Voor 10% gewijzigd door elinx op 13-06-2017 00:43]

• fifa4ever
Ik heb altijd standaard mijn telefoon op "stil" staan. Wel heb ik trillen bij stille modus aan staan. Het probleem is echter dat whatsapp geen meldingen bij mij geeft wanneer mijn scherm uit staat en dus ook niet trilt. Weet iemand hoe dit kan?

Mijn instellingen:

Stille modus: aan
Trillen indien stil: aan
Batterij gebruik whatsapp: Geen beperkingen (las dat dit een oplossing kon zijn)
Whatsapp instelling: Meldingsgeluiden aan, trillen standaard.

Edit: Ter info, ik draai de xiaomi.eu stable rom.

[Voor 5% gewijzigd door fifa4ever op 13-06-2017 13:07]

• elinx
  • Nu online
fifa4ever schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:04:
........t whatsapp geen meldingen bij mij geeft wanneer mijn scherm uit staat en dus ook niet trilt. .................
Miui heeft op een aantal plekken zgn beveiligingsinstellingen. oa via een app "beveiliging" en via batterij saver instellingen. Daar moet je eens kijken wat de instellingen voor Whatsapp zijn.
Normaal gesproken moet je op alle plekken voor Whatsapp de restricties aanpassen. oa mbt autostart, notificaties ed.

[Voor 3% gewijzigd door elinx op 13-06-2017 18:10]

fifa4ever schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:04:
Ik heb altijd standaard mijn telefoon op "stil" staan. Wel heb ik trillen bij stille modus aan staan. Het probleem is echter dat whatsapp geen meldingen bij mij geeft wanneer mijn scherm uit staat en dus ook niet trilt. Weet iemand hoe dit kan?

Mijn instellingen:

Stille modus: aan
Trillen indien stil: aan
Batterij gebruik whatsapp: Geen beperkingen (las dat dit een oplossing kon zijn)
Whatsapp instelling: Meldingsgeluiden aan, trillen standaard.

Ik herken het probleem, onder andere bij Gmail en Whatsapp.

Ga naar de app Veiligheid -> batterij -> app batterijbespaarder -> kies je app en zorg dat die bovenaan komt bij "aangepast". Dit doe je eoor de app aan te tikken en daarna voor "geen beperking" te kiezen.

Andere mogelijkheid: Instellingen, batterij en prestatie, batterij van apps beheren. Deze moet op uit staan.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 14:26

woutur

Klauwtjes uit!

Ik mag me weer gaan inlezen op het gebied van unlocken :) Ik heb voor mijn vader de 4x besteld (en kreeg helaas net van DHL een BTW aanmaning: besteld via aliexpress, leverancier eternal team) en die zal em toch echt in het Nederlands moeten hebben. Gelukkig heb ik nog een aantal Xiaomi acounts liggen die ik vast kan gebruiken voor het unlocken. Dan meteen maar de laatste EU ROM erop. Ben benieuwd.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:20
Weet iemand of de 4X ook een high speed (60-120 fps) video mogelijkheid heeft op lagere resolutie? De 4Prime/Pro zou dat wel moeten hebben, evenals een aantal Note 4 modellen, maar ik kan daarover niets vinden voor de 4X.

[Voor 25% gewijzigd door mtr33 op 15-06-2017 07:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een aantal post verplaatst naar: [Xiaomi Redmi 4X] Levertijden & Prijzen. Berichten over prijzen e.d. horen daar thuis. Graag nu weer ontopic.

• fifa4ever
elinx schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:09:
[...]
Miui heeft op een aantal plekken zgn beveiligingsinstellingen. oa via een app "beveiliging" en via batterij saver instellingen. Daar moet je eens kijken wat de instellingen voor Whatsapp zijn.
Normaal gesproken moet je op alle plekken voor Whatsapp de restricties aanpassen. oa mbt autostart, notificaties ed.
Kiswum schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:34:
[...]

Ik herken het probleem, onder andere bij Gmail en Whatsapp.

Ga naar de app Veiligheid -> batterij -> app batterijbespaarder -> kies je app en zorg dat die bovenaan komt bij "aangepast". Dit doe je eoor de app aan te tikken en daarna voor "geen beperking" te kiezen.

Andere mogelijkheid: Instellingen, batterij en prestatie, batterij van apps beheren. Deze moet op uit staan.
Deze instellingen had ik inmiddels al gedaan. Alle beperkingen voor whatsapp staan uit m.b.t de batterij. Autostart van whatsapp staat ook aan... Er moet vast ergens nog een instelling verkeerd staan, maar ik weet niet welke.

Edit:

Ik lees op het MIU forum meer mensen met dit probleem... Het lijkt toch echt een bug te zijn. Hierbij alsnog mijn precieze instellingen, heeft iemand misschien alsnog een oplossing?

[Voor 10% gewijzigd door fifa4ever op 16-06-2017 20:36]

• easyriider
  • Niet online
De eerste weekly van Xiaomi.eu op basis van Android 7 is inmiddels ook gereed, als ik wat tijd heb komend weekend zal ik die eens uitproberen.

https://www.xiaomi.eu/com...7-6-15.40462/#post-373020
fifa4ever schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:01:
[...]

[...]

Deze instellingen had ik inmiddels al gedaan. Alle beperkingen voor whatsapp staan uit m.b.t de batterij. Autostart van whatsapp staat ook aan... Er moet vast ergens nog een instelling verkeerd staan, maar ik weet niet welke.

Edit:

Ik lees op het MIU forum meer mensen met dit probleem... Het lijkt toch echt een bug te zijn. Hierbij alsnog mijn precieze instellingen, heeft iemand misschien alsnog een oplossing?

[afbeelding]
Ik mis nog een screenshot van je accu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online

Sinds gisteravond 7.6.15 met Android 7 er op staan. Het werkt allemaal vlekkeloos. Alweer anderhalf uur geleden opgeladen en nog steeds een accu niveau van 100%. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fifa4ever
Kiswum schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 07:34:
[...]

Ik mis nog een screenshot van je accu.

[...]
Ik denk dat je deze bedoelt:

Ik heb het nu tijdelijk "opgelost" door het volume op minimaal te zetten en dus geen gebruik te maken van de stille modus. Niet echt ideaal, maar het werkt gewoon niet. Hoop dat er nog een update komt die het fixt.

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:20
mtr33 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:13:
Weet iemand of de 4X ook een high speed (60-120 fps) video mogelijkheid heeft op lagere resolutie? De 4Prime/Pro zou dat wel moeten hebben, evenals een aantal Note 4 modellen, maar ik kan daarover niets vinden voor de 4X.
Volgens Xiaomi zit slow motion video niet in de MUI versie op de 4X, maar er is wel een user mod voor gemaakt. Graag hoor ik of iemand die al succesvol heeft gebruikt op de Global 4X, dan ga ik 'm ook bestellen (video mode is een must helaas, anders had ik dat al gedaaan).

• najarip
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-02 13:09
fifa4ever schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:52:
[...]

Ik heb het nu tijdelijk "opgelost" door het volume op minimaal te zetten en dus geen gebruik te maken van de stille modus. Niet echt ideaal, maar het werkt gewoon niet. Hoop dat er nog een update komt die het fixt.
In de developer opties is er nog een instelling Turn on MIUI optimization. Deze heb ik uitgezet, want ik had ook problemen met notificaties. De batterij zaken heb ik ook allemaal ingesteld.
Ronald

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Davema
Omdat het mogelijk andere zou kunnen helpen die twijfel over deze 4G telefoon, zou ik graag de stappen delen die mij hebben geholpen tijdens het installeren van de Xiaomi.EU rom met Nederlandse taal.

Deze Redmi 4X Global (dus alle 4G banden, incl 20) was geleverd via Banggood met MUI Global 8.2 | stable 8.2.9.0 (MAMMIEA). Echter zonder de NL taal.

Globaal zijn deze stappen nodig.
1. Bootloader unlocken
2. TWRP inladen via fastboot
3. Laatste ROM flashen

Deze samenvatting is compleet gebaseerd op de handleidingen van kelly.hipolito en de vele posts van Kiswum in de Redmi forum’s. Bedankt daarvoor!

1. Telefoon bootloader unlocken (eenmalig)
o Unlock rechten aanvragen op: duurde bij mij 2 dagen, bevestiging per SMS: http://en.miui.com/unlock/
o PC: Unlock tool (MiFlash) downloaden op PC via zelfde site.
o hier staan dan ook de ADB driver en fastboot.exe in (later nodig bij TWRP laden)
- tel: naar developer options; MI unlock--> MUI account koppelen en MI unlock aanklikken
- PC: Opstarten PC Unlock tool (MiFlash) als Admin.
- Tel: Zet de telefoon uit.
- Tel: Zet de telefoon in Fastboot mode door: 'aan/uit knop' en 'volume naar beneden'
- PC: Druk in MiFlashUnlock op 'unlock' en vervolgens als de telefoon geunlocked is op 'reboot phone'. Ik moest 72 uur wachten (ivm. ‘binding’) na inloggen MiFlash tool en koppelen mui account op mijn tel.

2. TWRP laden als recovery (via fastboot en CMD.exe)
o https://xiaomi.eu/communi...-weekly-rom-releases.103/
o PC: Download TWRP santoni via bovenstaande link. Uitpakken naar twrp.img.
o Kopieer twrp.img en MiFlash unlock tool (oa.fastboot.exe en ADB driver) naar map naar keuze. Bv c:\flash\

3. Laatste Xiaomi.eu weekly multirom installeren :
o Downloaden:https://xiaomi.eu/community/forums/miui-weekly-rom-releases.103/ (in mijn geval laaste 7.5.19 obv. Android 6.01)
- Redmi 4X = santoni (HM4X)
- ROM op externe SD kaart zetten
o Tel: Opstarten in fastboot mode (vol down en aan)
o PC: Als Admin opstarten: CMD.exe
- Ga naar de map. bv c:\flash\
Code uitvoeren:
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img

o TWRP start in Chinees op de 1e keer. Taal van chinees naar Engels is:
- Klik op de 6e tegel (links naar rechts) en navigeer vervolgens naar het wereld bolletje.
o Wipe dalvik, cache, data (je begint dan weer meer een schone installatie)
o Dit heb ik uitgevoerd om er zeker van de zijn dat alle data weg was en is eigenlijk overbodig: Factory Reset; Wipe: internal storage, system & format data (failed). Deze stappen ontbreken dan ook in de Xiaomi.eu handleiding.
o Installeer de ROM vanaf externe SD kaart
o Opstarten 1e keer duurt bijna 10 min. (MI logo zichtbaar)
o Klaar.

Na bijna twee week gebruik ben ik super tevreden met deze telefoon welke in mijn ogen de perfecte prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik kijk al uit om de nieuwe update naar Android 7 binnenkort eens te proberen (tweede nightly is al uit zo te lezen).

• najarip
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-02 13:09
Sinds kort voor pasen ben ik de gelukkige eigenaar van de Redmi 4X global edition. Het is echt een mooie telefoon en werkt (voor mijn gebruik) fijn. Snel genoeg en mooi scherm.

Ik gebruik de telefoon nu in het engels omdat NL niet in de rom zit, dat is voor mij geen probleem en ik had nog even geen zin in het hele EU rom gebeuren.

Tot op heden heb ik echter nog geen enkele OTA update gezien en dat vind ik jammer. Zeker gezien de berichten dat Xiaomi wekelijks update. Ik zit op 8.2.2.0 stable en volgens mij is het geen shoprom, zie long screenshot (mooie functie trouwens).

Ligt dat aan de ROM of is Xiaomi met deze telefoon traag met updates?

Ronald

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarnOwl
Ik heb net de 4x binnen en ik heb de 8.2.9.0 er origineel opstaan. Waarschijnlijk geven ze alleen grotere updates vrij.

Jeroen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Met de Mi Globe rom draai ik nu Android 7.1.2 Nougat via Miui 8.6, v.7.6.22 bèta.
Mi Globe is wat vroeger sMiui was en is vervolgens weer gebaseerd op de Xiaomi.eu rom.
Via de expert settings enkele zaken toegevoegd zoals oa Magisk root en ook weer Mi zaken weggelaten (oa Mi live wallpapers en Mi sync). Alles werkt zonder problemen.

Ik heb kort LineageOS 13 er nog op gehad, die op zich ook wel goed werkte, maar daarvan komen amper updates uit en de GPS werkt weliswaar goed en is bruikbaar, maar krijgt geen fix.

NB
4PDA is volgens mij het enige forum waar de Redmi 4X volwaardig besproken wordt.
Op XDA is de aandacht ervoor minimaal.
Jammer want het toestel is een prima opvolger van de Redmi 3S, waar veel meer aandacht voor was.

[Voor 66% gewijzigd door elinx op 25-06-2017 14:06]

Anoniem: 938129

Sinds kort heb ik 2 Xiaomi phones(Redmi Note 4x/Redmi 4x). Bij beide heb ik continu last van een slechte 4g verbinding. Mijn provider is Tele2 en ik moet zeggen met mijn oude Samsung J5 nooit problemen met verbinding gehad.

Bij de "about phone" instellingen (internal memeory/phone information 1) gekozen voor LTE only. Als ik deze instelling gebruik geeft ie eerst No Service, totdat ik wifi aanzet. Het 2e probleem wat ik krijg is dat bij deze instelling ik niet kan bellen of gebeld worden. Ik heb het hele draadje doorgelezen, maar zag niemand anders met dit probleem voorbij komen.

Weet iemand wellicht een oplossing voor dit probleem, alvast bedankt.

• easyriider
  • Niet online
Met Telfort heb ik een prima 4G verbinding. Bij Sim kaart info / selectie netwerktype heb ik staan: Bij voorkeur 4G. Dus zal hij wel terugvallen op een ander netwerk als er eventueel problemen zijn. Volgens LTE Discovery zit ik meestal op band 3 en af en toe in the middle of nowhere ook wel op band 20. Verder gebruik ik nog de nieuwste versie van Xiaomi.eu met Android 7.

• BarnOwl
Wat een ongelooflijk idiote unlock policy heeft die Xiaomi. Iedere keer krijg ik device not supported terwijl ik een account heb gemaakt, een id nummer heb gekregen en een originele ROM erop heb die door het forum is herkend.......Is er ergens een andere unlock methode te vinden?

Normaal haal ik al sinds jaren mijn info vanaf XDA, maar daar is nog geen forum voor dit apparaat.....

Reden voor het unlocken is dat ik vandaag geprobeerd heb via de Google assistent ergens heen te navigeren, maar dan hoor ik dus alles in het Engels, en dat is een beetje lastig. Je kunt Google Maps wel opstarten met Nederlandse navigatie als je die instelt maar er is geen mogelijkheid om Google assistent in NL te gebruiken want dan krijg je dezelfde talenkeus die in deze "Global" rom zit en die is zonder Nederlands........ 8)7 ;) :)

[Voor 50% gewijzigd door BarnOwl op 26-06-2017 16:41]

Jeroen

• elinx
  • Nu online
BarnOwl schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:34:
........ Iedere keer krijg ik device not supported terwijl ik een account heb gemaakt, een id nummer heb gekregen en een originele ROM erop heb die door het forum is herkend.......Is er ergens een andere unlock methode te vinden?..........
Heb je het account wel via ontwikkelaar opties bij OEM unlocking aangemeld?
Find device aangezet en vervolgens via de website je telefoon laten "vinden" ?
Dan pas heb je het toestel aan je account gekoppeld.
Vervolgens kan je find device weer uitzetten en nogmaals proberen te unlocke

Een gehackte bootloader voor de 4X is er niet, dus je zal toch moeten doorzetten om hem te unlocken..
XDA mist weliswaar ondersteuning, maar zoals ik eerder aangaf 4PDA geeft dat wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarnOwl
elinx schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:51:
[...]
Heb je het account wel via ontwikkelaar opties bij OEM unlocking aangemeld?
Find device aangezet en vervolgens via de website je telefoon laten "vinden" ?
Dan pas heb je het toestel aan je account gekoppeld.
Vervolgens kan je find device weer uitzetten en nogmaals proberen te unlocke

Een gehackte bootloader voor de 4X is er niet, dus je zal toch moeten doorzetten om hem te unlocken..
XDA mist weliswaar ondersteuning, maar zoals ik eerder aangaf 4PDA geeft dat wel.
Heb ik allemaal gedaan .......ik lees echter ook verhalen dat mensen tot twee weken moesten wachten op hun unlock code. Dus afwachten maar.

In ieder geval bedankt voor je reactie :)

Maar ik blijf het idioot vinden, heb je dit al gelezen: LINK

Jeroen

• Davema
elinx schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:48:

NB
4PDA is volgens mij het enige forum waar de Redmi 4X volwaardig besproken wordt.
Op XDA is de aandacht ervoor minimaal.
Jammer want het toestel is een prima opvolger van de Redmi 3S, waar veel meer aandacht voor was.
Zou dit komen omdat de source code nog niet vrij is gegeven voor de Redmi 4X (santoni), zoals wel al voor de Redmi 4 Pro (markw)? Meer keuze in ROMs is natuurlijk altijd welkom, al moet ik zeggen dat Miui wel lekker werkt.

• elinx
  • Nu online
Davema schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:14:
.......
Zou dit komen omdat de source code nog niet vrij is gegeven voor de Redmi 4X (santoni),...............
Dat zou wel invloed kunnen hebben, maar dan vooral voor officiële Lineage en kernel builds.
Alle andere zaken, zoals besproken in het 4PDA forum komen meestal ook op XDA eerder aan bod.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
BarnOwl schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:05:
......
Heb ik allemaal gedaan ............ mensen tot twee weken moesten wachten op hun unlock code. Dus afwachten maar..............
Maar ik blijf het idioot vinden, heb je dit al gelezen:..............
Je krijgt geen unlockcode, maar toestemming om te unlocken. Die toestemming wil inderdaad wel eens wat langer op zich laten wachten.
Regelmatig naar de unlock site gaan, dan zie je de status van je aanvraag.
Als je een link ziet naast een Mi mascotte heb je toestemming.

Tja, Xiaomi houdt van "klantenbinding" en wil graag dat je deel uitmaakt van hun infrastructuur..
Maar eerlijk gezegd heb ik met de 4 Xiaomi's (2x R3S, 1x RN3SE en nu 1x R4X) geen enkel probleem met unlocken gehad. Alleen de eerste keer met flashen van de R3S een brick via MiFlash tgv een foutje met de drivers.

• BarnOwl
elinx schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:52:
[...]
Je krijgt geen unlockcode, maar toestemming om te unlocken. Die toestemming wil inderdaad wel eens wat langer op zich laten wachten.
Regelmatig naar de unlock site gaan, dan zie je de status van je aanvraag.
Als je een link ziet naast een Mi mascotte heb je toestemming.
Wat bedoel je? Het enige wat ik krijg op de unlock site is te zien op bijgevoegd screenshot....

https://tweakers.net/ext/f/hewGqMRCLI9IX7DOITeUDu07/thumb.png

[Voor 22% gewijzigd door BarnOwl op 27-06-2017 18:17]

Jeroen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 23:00
BarnOwl schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:13:
[...]

Wat bedoel je? Het enige wat ik krijg op de unlock site is te zien op bijgevoegd screenshot....

[afbeelding]
Ja daar staat een grote button met "Unlock Now"

Gisteravond nog gedaan, account aangemaakt en op unlock now gedrukt.
(eventueel inloggen) en dan je naam en Tel nummer invoeren en reden.
Per omgaande krijg je een SMS met code welke je direct moet invoeren (geldigheid 5 min).
Daarna gaat de tijd lopen (met de melding dat het tot 10 dagen kan duren).
Indien je gedurende die tijd weer op de unlock knop drukt krijg je te zien dat je aanvraag nog bezig is (in behandeling) .
Zodra je mag unlocken krijg je weer een sms waarin staat dat het mag (meer niet).
Als je na deze SMS op unlock now drukt krijg je een ander scherm waarop je een tool kan downloaden.
Gisteravond om 21:15 unlock aangevraagd, en om 01:00 vannacht toestemming gekregen.

Toestel is nog onderweg dus verder ben ik nog niet.
De unlock permissie is dus gekoppeld aan je account welke je moet invoeren in de gedownloade tool.

• elinx
  • Nu online
BarnOwl schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:13:
...
....
Zoals W.Wonderland al aangeeft kan je via die site unlock rechten aanvragen.
Maar daarna ook de status van je aanvraag bekijken. Je hebt unlockrechten verkregen als de Mi mascotte (fastboot afbeelding) te zien is. Je hoeft dan niet te wachten op de sms die misschien nooit komt.

[Voor 10% gewijzigd door elinx op 28-06-2017 01:13]

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-03 10:24

jeka

Support your local club.

Kiswum schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:05:
[...]

Het zijn nog geruchten, maar ik zal het in de gaten houden. Als hij wordt uitgebracht, dan zal ik er een blog over schrijven en op mijn Tweakblog plaatsen.
Weet je hier al iets van? Ik zit er ook over te denken om een redmi te kopen maar als de 5 (note) bijna uitkomt wacht ik daar liever op.

FCG

• BarnOwl
elinx schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 01:00:
[...]

Zoals W.Wonderland al aangeeft kan je via die site unlock rechten aanvragen.
Maar daarna ook de status van je aanvraag bekijken. Je hebt unlockrechten verkregen als de Mi mascotte (fastboot afbeelding) te zien is. Je hoeft dan niet te wachten op de sms die misschien nooit komt.
elinx en W.Wonderland, bedankt voor jullie feedback. Ik zal even uitleggen wat er met mijn aanvraag gebeurd:

Als ik de stappen volg in het Unlock scherm gebeurd er het volgende:

Ik start miflash_unlock.exe:

Na miflash_unlock opgestart te hebben

Dan log ik in met mijn account:

https://tweakers.net/ext/f/OJU1FFkipOkzCL2mbNLioTRs/thumb.png

En vervolgens krijg ik dit:

https://tweakers.net/ext/f/MxklkX9hiCIqFxKJVMpy5zrM/thumb.png

Is het nu een kwestie van afwachten of is er iets anders fout gegaan? Ik heb op 25 juni mijn unlock permissie aangevraagd.
Ik heb in dev. Options OEM unlock aangevinkt en USB foutmelding. Verder open ik miflash_unlock als administrator.

[Voor 3% gewijzigd door BarnOwl op 28-06-2017 10:03]

Jeroen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
BarnOwl schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:56:
......
Als ik de stappen volg in het Unlock scherm gebeurd er het volgende:

Ik start miflash_unlock.exe:
......

En vervolgens krijg ik dit:

[afbeelding]

Is het nu een kwestie van afwachten of is er iets anders fout gegaan? Ik heb op 25 juni mijn unlock permissie aangevraagd.
............
Is de 72 uur wachttijd al om? Anders een oudere versie van het programma gebruiken.
Heb je ook via "find device" je gsm aan je account gekoppeld.

Probeer ook eens de status van je unlock rechten te controleren via een andere browser of andere computer. Je moet dan weer het download scherm krijgen.
Het zou misschien kunnen zijn dat je toch geen unlockrechten hebt. In dat geval opnieuw aanvragen.

[Voor 23% gewijzigd door elinx op 28-06-2017 11:44]

• BarnOwl
elinx schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:31:
[...]
Is de 72 uur wachttijd al om? Anders een oudere versie van het programma gebruiken.
Heb je ook via "find device" je gsm aan je account gekoppeld.

Probeer ook eens de status van je unlock rechten te controleren via een andere browser of andere computer. Je moet dan weer het download scherm krijgen.
Het zou misschien kunnen zijn dat je toch geen unlockrechten hebt. In dat geval opnieuw aanvragen.
Kijk, daar kom ik verder mee, maar.......

Nu heb ik het via Opera geprobeerd dankzij jouw tip en ik kreeg dus vrijwel direct unlock permissie, Toen ging alles verder normaal tot ik op 99% van het unlocken de volgende melding kreeg:

https://tweakers.net/ext/f/PgdgYPgDj4nN3cwyPdlzk4r2/thumb.png

Dus helaas pindakaas maar geen resultaat............ :'(

Jeroen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davema
Dat is normaal. Je moet op je telefoon nog je account koppelen en unlock aanklikken.

Maw naar developer options; MI unlock--> MUI account koppelen en MI unlock aanklikken

Ik vrees dan je dan ook nog 72 uur moet wachten.

• BarnOwl
Ok, tnx, afwachten dus maar........

Jeroen

• Davema
Ja. Maar je moet dus wel eerst je account koppelen op je telefoon. Via de unlock tool op je pc zie je dan of je nog moet wachten (binding) als je het weer probeert.

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 18:52
Iets heel ander dan unlocken :)

Weten jullie of er sites zijn met een uitgebreider assortiment aan hoesjes voor de RedMi 4X ?
Ik zie op de Chinese sites veelal dezelfde hoesjes terug komen en de diversiteit is niet groot.

Ik ben op zoek naar hoesjes met leuke prints erop e.d. maar nog niet gevonden.
Wellicht heeft iemand hier nog een tip ?
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi Redmi 4X] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Redmi 4X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee