Acties:
  • +1Henk 'm!

Xiaomi Redmi 4X Het grote Accessoires topic

De verschillende versies zijn als volgt
- 2GB RAM en 16 GB ROM
- 3GB RAM en 32 GB ROM
- 4GB RAM en 64 GB ROM

De codename voor de Xiaomi Redmi 4X serie is: Santoni of HM4X

Links:

Officiële Chinese Redmi 4X pagina (openen met Chrome voor een vertaling)
[Xiaomi Redmi 4X] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 4X] Levertijden & Prijzen

Voorgaande Redmi Topics:

[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 3] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 4A] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 4] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Redmi 4 Pro] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi Pro] Ervaringen & Discussie

Chinaphone topics:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Speciale Xiaomi topics:

[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Het grote MIUI custom-ROM-topic

Specificaties:

Scherm formaat:1280 x 720 pixels, 5" (~296 ppi)
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren, 2,5D Gorilla Glass
Multitouch:10 vingers
Chipset:Qualcomm MSM8940, Snapdragon 435
CPU:64 bits octa-core A53 8*1,4GHz
GPU:Adreno 505
SD card:Micro SD
Opslag geheugen (ROM):16/32/64 GB
Werkgeheugen (RAM):2/3/4 GB
Waterdicht:Nee
Hoofdtelefoon aansluiting:Ja, 3,5mm
Luidspreker:Ja, mono
Simkaart:1x Micro en 1x Nano-sim
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 2100/1800/850/2600/900MHz (Bl/B3/B5/B7/B8)
WLAN:Wifi 802.11 b/g/n, 2,4GHz, Wifi Direct, DLNA, Wifi hotspot
Bluetooth:v4.2, A2DP
NFC:Nee
Vingerafdrukscanner:Ja, aan de achterkant
USB:Micro USB 2.0(MHL), USB On-the-go
Camera (achterkant):13 MP, F2.0 aperture, autofocus, LED verlichting, PDAF focus
Video:1920 x 1080 Full-HD@30fps, video stabilisatie, gezichtsherkenning, filmen met LED verlichting
Camera (voorkant):Max 5MP, F2.2 aperture
Video:71280 x 720 HD @30fps
Sensoren:Snelheid, afstand, stappenteller, beweging, gyroscoop, nabijheid, licht, infrarood
Radio:Stereo FM radio (via een bedrade hoofdtelefoon)
GPS:GPS, A-GPS, Beidou, GLONASS
Formaat:139,24 x 69,96 x 8,65 mm
Gewicht:150g
Accu:Niet verwisselbare Li-Ion 4100 mAh accu
Kleuren leverbaar:Roze, goud en mat zwart
Led kleuren:Wit

De verschillen tussen de Redmi 4A, 4, 4X & 4 Pro:
Redmi 4A
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4a_mini.jpg
Redmi 4
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4_mini.jpg
Redmi 4X
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4x_mini.jpg
Redmi 4 Pro
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4pro_mini.jpg
5" 720p 296ppi5" 720p 296ppi5" 720p 296ppi5" 1080p 441ppi
Qualcomm Snapdragon 425 4*1,4GHzQualcomm Snapdragon 430 8*1,4GHzQualcomm Snapdragon 435 8*1,4GHzQualcomm Snapdragon 625 8*2,0GHz
13MP / f2.213MP / f2.213MP / f2.013MP / f2.2
5MP / f2.25MP / f2.25MP / f2.25MP / f2.2
Bluetooth 4.1Bluetooth 4.1Bluetooth 4.2Bluetooth 4.2
A/B/G/N (2,4GHz)A/B/G/N (2,4 & 5GHz)A/B/G/N (2,4GHz)A/B/G/N (2,4 & 5GHz)
16GB Opslag16GB Opslag16/32/64GB Opslag32GB Opslag
2GB RAM2GB RAM2/3/4GB RAM3GB RAM
Enkele flitserEnkele flitserEnkele flitserDualtone flitser
3120 mAh4100 mAh4100 mAh4100 mAh
5V / 1A5V / 2A5V / onbekend5V / 2A
Kunststof achterkantMetalen achterkantMetalen achterkantMetalen achterkant
139,9mm/70,4mm/8,5mm141,3mm/69,6mm/8,9mm139,2mm/69,9mm/8,6mm141,3mm/69,6mm/8,9mm
131g156g150g156g

De Redmi 4X ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE2, 3, 5, 81900, 1800, 900 MHz
WCDMA1, 2, 5, 82100, 1900, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 5 ,7, 82100, 1800, 850, 2600, 900MHz

Helaas ontbreekt de veel gebruikte band 20/800MHz, waardoor 4G beperkt werkt op het netwerk van Tele2, Vodafone en KPN.

Product foto's:

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-05 19:20
Ok, ik zie dat er hier nog weinig geplaatst wordt, dus ik bijt de spits af.

Op AliExpress heb ik een Nillkin hoes gekocht. Deze heb ik op mijn vorige telefoon jaren gebruikt en hij heeft hem goed beschermd.

LINK

https://tweakers.net/ext/f/VeCvs4m3kmMk144OIQ6sZjRh/thumb.jpg

Verder heb ik een goede hard glas screenprotector gevonden die perfect over het gebogen scherm past:

LINK

https://tweakers.net/ext/f/MlLSRDQXGjF8YL5136U8yFCY/thumb.jpg

Beide accessoires zorgen voor een goede bescherming voor de telefoon en kost je niet een vermogen. Ik had ze beide binnen in ongeveer 10 dagen nog vóór ik de telefoon had ontvangen.

[Voor 17% gewijzigd door BarnOwl op 11-09-2017 16:32. Reden: Link aangepast]

Jeroen

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sinds een week heb ik een TPU cover van Gearbest. Van heel dun materiaal gemaakt en goed afgewerkt dat mooi aansluit op de telefoon waardoor die nauwelijks groter wordt. Nu kan ik de telefoon oppakken zonder dat ik het gevoel heb dat die uit m'n handen glijdt.

http://www.gearbest.com/cases-leather/pp_624799.html

Acties:
  • +2Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:45
Met betrekking tot tempered glass screen protectors is het oppassen geblazen bij het bestellen ervan voor de Redmi 4x.
De 4X heeft nl een licht gebogen scherm aan de randen, waardoor een vlakke glas protector tot een rand van ca 5 à 8mm niet hecht en een lelijke lichte rand laat zien.

De oplossing die leveranciers daarvoor gevonden hebben zijn meervoudig.

1. de randen vullen met een gel-achtige vloeistof
2. de protector zo klein maken dat deze alleen op het vlakke gedeelte hecht
3. de protector aan de randen van een flexibel materiaal voorzien wat wel hecht.
4. een voorgevormde screen protector van ander (kunststof) materiaal

Alle vier hebben zo hun nadelen.
1. De gebruikte vloeistoffen verschillen nogal en de één houdt langer dan de ander, maar moet je regelmatig vernieuwen. Ook is niet duidelijk wat er gebeurd aan de bovenzijde waar de sensoren zitten.
2. Als de protector zo klein is, zijn de hoeken niet echt beschermd en voorkom je alleen eventuele krassen of ondervang je een puntbelasting midden op het scherm. Echter ervaring bij vallen leert dat het toch meestal de randen en hoeken betreft welke beschadigen. Ander nadeel is dat de maat niet vermeld wordt door de verkoper en je dus toch weer witte randen te zien kan krijgen.
3. Het flexibele materiaal beschermt de hoeken en randen wel, maar mi minder dan tempered glass. Bovendien zie ik hier en daar berichten dat de hechting van dat flexibele materiaal op de randen ook niet ideaal is. Maar toch lijkt deze vorm op dit moment de beste bescherming voor de 4X.
4. Ander materiaal zou bv TPU of PET kunnen zijn wat een lagere hardheid heeft, maar wel het hele LCD beschermt. Voordeel is dat deze protector waarschijnlijk een betere dekking heeft dan glas en dat ook de hoeken beter beschermt zijn, maar het LCD zelf juist weer wat minder.
(Maar getuige deze omschrijving is ook PET geen garantie voor onzichtbare randen)

Edit:
De Redmi 4X is met 2 verschillende schermen in omloop:
Het blauwige BOE scherm is vlakker dan het gelige EBBG scherm. eea betekent dat de zichtbare randen bij het BOE scherm veel smaller zijn icm tempered glass dan bij het EBBG scherm (dat ik heb).

Feitelijk is er (momenteel) voor het EBBG scherm geen passend tempered glass te vinden en ben je aangewezen op film.
Het type is te controleren door bij Miui instellingen, "Over apparaat", herhaald op kernelversie te tikken en device info op te vragen. De eerste regel is de LCD waar je deze code in ziet staan.
Een andere manier (of igv custom firmware) is dmv de app Aida(64) .
Hiermee kan je de hardware (oa LCD - Display/ Panel ID) controleren.

bron

[Voor 52% gewijzigd door elinx op 17-07-2017 15:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarnOwl
Ok, duidelijk, dan heb ik dus een BOE scherm, want ik heb geen enkel probleem met mijn 9H 2.5D screenprotector...........

[Voor 64% gewijzigd door BarnOwl op 11-09-2017 10:15. Reden: Verkoper veranderde link]

Jeroen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
BarnOwl schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:23:
Ok, duidelijk, dan heb ik dus een BOE scherm, ..........[/url]
Waarschijnlijk wel, maar wil je dit aub controleren en bevestigen via de instellingen of Aida app.
Bij voorbaat dank

https://i.imgur.com/MNMdJMG.png

[Voor 41% gewijzigd door elinx op 17-07-2017 00:28]

• BarnOwl
https://tweakers.net/ext/f/EkqySPVU6LFenYAYg29JjPbt/thumb.png

Jeroen

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-06 15:38
Het is een EBBG scherm maar de door @BarnOwl gebruikte screenprotector is helemaal recht. Het is een type 1 zoals omschreven door @elinx.

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 23:06
bauke1994 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:05:
Het is een EBBG scherm maar de door @BarnOwl gebruikte screenprotector is helemaal recht. Het is een type 1 zoals omschreven door @elinx.
Dat klopt, maar als je de fotos ziet van BarnOwl zie je geen lelijke rand (zeker niets zoals de foto van elinx)(dus geen type 1?).
Zelf zojuist mijn glas binnen gekregen. Ik zal deze vanavond plaatsen op mijn EBBG scherm en de resultaten posten.
(Als ik de foto van BarnOwl lijkt het de Black Frame Full Covered te zijn van het merk CHYI, Zelf ga ik vanavond een Black Frame Full Covered van MOFi proberen)

[Voor 18% gewijzigd door W.Wonderland op 17-07-2017 16:47]

• elinx
Bedankt voor de reacties. Ik heb er twee geprobeerd en allebei geven de lelijke rand van ca. 7 à 8mm.
Als je de zijkanten aanraakt dan zie je die rand even groter en kleiner worden. Er is dus absoluut geen hechting.
Met vloeistoffen wil ik niet aan de gang, maar heb ook niet zomaar vertrouwen dat eea goed komt als ik de beschrijving van verkopers mag geloven.
De verkoper van de protectors liet weten dat het een uitzondering was, en dat dit soms gebeurd, maar de tweede gaf exact hetzelfde resultaat. Ik heb een resend daarom geweigerd en een slechte feedback gegeven. Dispute vond ik wat ver gaan, want als ik eerder geweten had wat ik nu weet had ik deze nimmer besteld.

Daarom ben ik blij met de reacties en ervaringen, zodat ik, maar ook anderen er wat aan hebben.
Niet duidelijk is welk type BarnOwl heeft toegepast, want de link biedt verschillende opties, wo de full protectie met de zwarte flex randen (3). Ook kan het misschien zijn dat het type van BarnOwl aan de randen wat meer lijm heeft dan in het midden, want echt veel ruimte zit er niet op de randen.In beide gevallen is een vloeistof overbodig.

Ook kan het zijn dat er verschil zit in de kromming van de diverse ebbg schermen. In dat laatste geval heb ik een probleem, omdat je dan niks meer kan vertrouwen.
W.Wonderland schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:11:
..........
Zelf zojuist mijn glas binnen gekregen. Ik zal deze vanavond plaatsen op mijn EBBG scherm en de resultaten posten.
Ben benieuwd wat voor soort je besteld hebt.

[Voor 19% gewijzigd door elinx op 17-07-2017 15:45]

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 23:06
Zojuist mijn screen protector geplaatst.

MOFi Screen protector (https://nl.aliexpress.com...-9H-2-5D/32799287465.html)
Toestel is de Global Redmi 4X 3GB / 32GB Black (2017.05)
Scherminformatie: ili9881c_HD720p_video_EbbgDJN

De resultaten zien er exact zo uit als op de foto van BarnOwl. :)

Cover welke ik gebruik: Silicone PU Protective back Black.
https://nl.aliexpress.com...mi-redmi/32799021458.html)
Deze is iets dikker en ruwer dan de case welke easyriider een paar post terug laat zien.
De gearbest versie heb ik ook maar deze ligt minder "glad" in de hand en bevalt mij beter.

• elinx
W.Wonderland schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:46:
Zojuist mijn screen protector geplaatst.
..............

De resultaten zien er exact zo uit als op de foto van BarnOwl. :)
...........
Een full protection exemplaar met zwarte randen dus. Dat zit erg netjes
Ik begreep dat deze randen van flex materiaal met lijm zijn en op die manier de lcd curve kunnen opvangen.
Kan je eea toelichten aub

[Voor 3% gewijzigd door elinx op 18-07-2017 00:23]

• BarnOwl
Sja, het lijkt erop dat er verschillende schermen zijn.......... Ik moet zeggen dat ik niets merk van een gebogen scherm. Of het moet alleen het uiterste randje zijn (1mm). De protector is ca 1mm kleiner, dat zou het verklaren.

Jeroen

• elinx
BarnOwl schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:32:
Sja, het lijkt erop dat er verschillende schermen zijn.......... Ik moet zeggen dat ik niets merk van een gebogen scherm. Of het moet alleen het uiterste randje zijn (1mm). De protector is ca 1mm kleiner, dat zou het verklaren.
Verschillende schermen en verschillende protectors, maar niet alles past op elkaar.
Je hebt een link gegeven van de webshop die meerdere types aanbiedt, maar niet aangegeven welke je uiteindelijk had besteld.

De kromming is minimaal, maar voor kaarsrecht glas voldoende om niet te hechten op de randen.
De types met een zwarte (of goud of wit) omranding verhullen dit omdat, zoals ik begrepen heb er lijm onder deze randen zit.

• BarnOwl
elinx schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:38:
[...]
Verschillende schermen en verschillende protectors, maar niet alles past op elkaar.
Je hebt een link gegeven van de webshop die meerdere types aanbiedt, maar niet aangegeven welke je uiteindelijk had besteld.
Als je op de links drukt krijg je vanzelf de X4 optie, <LINK>

Zo te zien is deze speciaal gemaakt voor de Xiaomi Redmi 4X Pro 4X3 GB RAM 32 GB Snapdragon 435 Global versie

EDIT: Verkoper veranderde link!

Ik heb nu één van de protectors al een paar maanden op mijn 4X zitten en hij past perfect!

[Voor 43% gewijzigd door BarnOwl op 11-09-2017 16:35. Reden: Veranderding link verkoper]

Jeroen

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:17
Heb zojuist de redmi note 4x 16gb via gearbest besteld voor 105 euro. Flash sale. Ben benieuwd hoe lang het duurt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee