• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:25

Xiaomi heeft drie goedkope smartphones aangekondigd. De Redmi 4A, 4 en 4 Pro kosten omgerekend tussen de 80 en 145 euro, en beschikken over een grote accu, een 5"-scherm en een metalen behuizing. Xiaomi brengt de toestellen alleen in China uit.

Het instapmodel, dat voor 499 yuan in de winkels ligt, is de Redmi 4A. Omgerekend en met btw is dat ongeveer 80 euro. Voor dat geld biedt Xiaomi een Qualcomm Snapdragon 425-quadcore, 2GB ram en 16GB opslagcapaciteit, dat met een micro-sd-kaartje uitgebreid kan worden. De camera heeft een 13-megapixelresolutie en het 5"-scherm toont 1280x720 pixels. De accu heeft een capaciteit van 3120mAh.

De Redmi 4 beschikt over specificaties die vergelijkbaar zijn met die van de 4A, maar heeft ook een vingerafdrukscanner. Verder is de soc een Snapdragon 430-octacore en heeft hij een hogere accucapaciteit van 4100mAh. Het toestel wordt voor 699 yuan verkocht, wat omgerekend en met btw ongeveer 113 euro is.

Het duurste model van de drie, de Redmi 4 Pro, beschikt over een Snapdragon 625-soc, 3GB ram, 32GB uitbreidbare opslagcapaciteit en een 1080p-scherm van hetzelfde 5"-formaat. De camera heeft een 13-megapixelsensor en pdaf. Hij beschikt net als de Redmi 4 over een 4100mAh-accu en een vingerafdrukscanner. De telefoon kost 899 yuan, omgerekend en met btw 145 euro.

De telefoons draaien op MIUI 8, dat op Android 6.0 is gebaseerd. Welke frequentiebanden de telefoons ondersteunen, is nog niet bekend. Telefoons van Xiaomi missen vaak ondersteuning voor bepaalde banden die in Europa worden gebruikt, zoals de 800MHz-band.

Hoewel deze modellen alleen in China uitkomen, lijkt Xiaomi de mogelijkheden van de internationale markt te onderzoeken. In oktober begon de fabrikant in Polen met de verkoop van Europese versies van de Redmi 3S, Redmi Note 3 en Mi 5. Deze telefoons ondersteunen, in tegenstelling tot hun Chinese tegenhangers, wel alle 4g-banden in Europa. Verder heeft het bedrijf een internationale versie van de Mi Note 2 aangekondigd, die ook alle frequentiebanden ondersteunt.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de Xiaomi Redmi 4A.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinMIUI
CPUQualcomm® Snapdragon™ 425
GPUQualcomm® Adreno™ 308
RAM2GB
ROM16GB (uitbreidbaar tot 128GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, Infrarood, A-GPS, GLONASS, Beidou, 2,4Ghz b/g/n
AansluitingenMicro-USB, 3,5mm audio aansluiting
SensorenAcceleratormeter, Gyroscope, Nabijheidssensor, Lichtsensor
Scherm5" HD-scherm
Back Camera13MP, f2.2, PDAF, met enkele Ledflitser)
Camera5MP f2.2
Accu3120 mAh (Niet vervangbaar)
KleurGoud, Roze Goud
Afmetingen139,9 x 70,4 x 8,5 mm
Gewicht131,5 g
Prijs499 yuan (Omgerekend 67 euro)
Release DatumNovember
BijzonderhedenDual Micro/Nano-Sim
AccessoiresUSB-C datakabel, Oplader, Quick Guide, Garantiecertificaat

De Chinese Redmi 4A versie ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE2, 3, 8, 51900, 1800, 900 MHz
WCDMA1, 2, 5, 82100, 1900, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 72100, 1800, 2600MHz

Helaas ontbreekt de veel gebruikte band 20 en 8, waardoor 4G beperkt werkt op het netwerk van Tele2, Vodafone, T-Mobile en KPN.

De Global Redmi 4A versie ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE2, 3, 8, 51900, 1800, 900, 850 MHz
WCDMA1, 2, 5, 82100, 1900, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 7, 4, 20, 52100, 1800, 2600, 1700, 800, 850 MHz

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.010-11-2016Topic aangemaakt
V1.102-02-2017Global versie informatie toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 5% gewijzigd door rens-br op 22-03-2017 07:31]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:25
Modbreak:Vragen met betrekking tot het installeren van een EU-Rom / custom ROM of een andere ROM dan stock horen thuis in: Het grote MIUI custom-ROM-topic en zijn die kant op verplaatst.

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-06 14:47
Heb deze telefoon nu een aantal dagen in bezit en werkt echt prima. Ook snel. Heb hem gekocht voor 110 euro. Helaas kwam DHL aanzetten met 50 euro douane/btw kosten. Maar ben er als nog blij mee!

According to my calculations the problem doesn't exist.

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
-

[Voor 111% gewijzigd door Gerard4 op 15-04-2017 09:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-06 05:14
Heb zelf de nieuwe grijze aangeschaft inmiddels, wilde graag een b20 xiaomi en deze bevalt me prima. :) Vriendin had enkele maanden geleden de goudroze in gebruik genomen en was toch wel onder de indruk van de prijs/kwaliteit.

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-11-2019
Mijn vriendin is op zoek naar een goedkope telefoon en deze lijkt me wel wat.

Zie dat die bij Ibuygou in het zwart 100 dollar is.
https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-16gb-rom-8655.html

Hoe zijn de ervaringen nu een tijdje gebruik van jullie?

En komt deze via Ibuygou direct met de xiaomi.eu rom en dus in het nederlands?

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
stansfield schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:31:
Mijn vriendin is op zoek naar een goedkope telefoon en deze lijkt me wel wat.

Zie dat die bij Ibuygou in het zwart 100 dollar is.
https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-16gb-rom-8655.html

Hoe zijn de ervaringen nu een tijdje gebruik van jullie?

En komt deze via Ibuygou direct met de xiaomi.eu rom en dus in het nederlands?
Als je 2 tientjes meer uitgeeft, heb je de 4X met 3gb 32gb, fingerprint en 4100mah accu. Das toch wel ff net wat fijner, het overwegen waard! Heeft ook een snapdragon 435 8core ipv 425 4core

• stansfield
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:43:
[...]

Als je 2 tientjes meer uitgeeft, heb je de 4X met 3gb 32gb, fingerprint en 4100mah accu. Das toch wel ff net wat fijner, het overwegen waard! Heeft ook een snapdragon 435 8core ipv 425 4core
Deze bedoel je?
https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-32gb-rom-8779.html
Maar die heeft dan geen xiaomi.eu rom toch? en dus geen nederlands en ook bootlocker neem ik aan?

• Niet online
stansfield schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:48:
[...]

Deze bedoel je?
https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-32gb-rom-8779.html
Maar die heeft dan geen xiaomi.eu rom toch? en dus geen nederlands en ook bootlocker neem ik aan?
Dat is de Non-Global - kijk anders even op Kimovil.com, ideale website om de goedkoopste verkoper te vinden voor chinaphones.

Een een global rom heeft (zeker voor een tweaker!) Niet zoveel voeten in de aarde hoor, met even hobbyen heb je die er zelf ook op :)

• stansfield
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:51:
[...]

Dat is de Non-Global - kijk anders even op Kimovil.com, ideale website om de goedkoopste verkoper te vinden voor chinaphones.

Een een global rom heeft (zeker voor een tweaker!) Niet zoveel voeten in de aarde hoor, met even hobbyen heb je die er zelf ook op :)
Ben niet heel erg een tweaker ;) kijk hier mee voor de kennis van andere. Andere rom heb ik er wel eens op gezet. Maar is deze dan gelocked of niet?

• Niet online
stansfield schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:58:
[...]

Ben niet heel erg een tweaker ;) kijk hier mee voor de kennis van andere. Andere rom heb ik er wel eens op gezet. Maar is deze dan gelocked of niet?
Met de global rom er al op, kant en klaar:
https://m.aliexpress.com/...8-01630-VnYZvQVf#autostay

• stansfield
En bij een global rom zit een play store, is het in het engels (maar kan ik spelling in whatsapp bijvoorbeeld op nederlands zetten enz?)

• Niet online
stansfield schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:10:
[...]

En bij een global rom zit een play store, is het in het engels (maar kan ik spelling in whatsapp bijvoorbeeld op nederlands zetten enz?)
Invoertaal kan je altijd op elke taal instellen (ik gebruik de Redmi 3s pro met official rom).

Maar gezien de talen die ze aangeven, ziet hier multilanguage in. Ook voor weergavetaal dus

• stansfield
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:30:
[...]

Invoertaal kan je altijd op elke taal instellen (ik gebruik de Redmi 3s pro met official rom).

Maar gezien de talen die ze aangeven, ziet hier multilanguage in. Ook voor weergavetaal dus
Maar niet op nederlands toch? of kan dat in de multilanguage rom wel?

Je hebt toch een global rom zonder nederlands en de xiaomi.eu rom met nederlands? of heb ik dat verkeerd?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:56
mijn zus heeft nu de Redmi 4a.
Nu ben ik aan het kijken voor een Samsung J5 Pro telefoon. (va eglobal)
Welke camera vinden jullie beter?

IK vind het moeilijk....

• ffk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 11:48
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een grijze redmi 4a met 32gb geheugen. De telefoon werd bezorgd bij het postkantoor en ik moest 18 euro betalen.
Is het iemand al gelukt om de xiomi.eu-rom te installeren?

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-06 16:12
Hoi

Ik heb zojuist een Global Version Xiaomi Redmi 4A 2GB RAM 32GB ROM Mobile Phone Snapdragon 425 Quad Core CPU 5.0 via Aliexpress
Met Global Rom dus.
Volgens de site heeft deze versie voor 4 G de volgende banden

4G: FDD LTE B1/3/4/5/7/20 ( 2100/ 1800/ 1700/ 850/ 2600 / 800);
TD-LTE B38:2600/B40 (2300MHZ).

Mijn provider is T mobile en die gebruikt 3 en 20
Dus dit zou in principe toch goed moeten werken ?
Als je bij belsimpel kijkt.geven ze het volgende op

Let op: Dit toestel werkt niet volledig op het Nederlandse 4G-netwerk. Gebruikmaken van het 3G-netwerk om te kunnen internetten is echter wel mogelijk. Er wordt ook geen Nederlandstalige handleiding bij dit toestel geleverd. Ook is er geen optie om Nederlands als taal in te stellen.

Mag ik hieruit concluderen dat de door belsimpel geleverde toestellen geen global ROM geïnstalleerd hebben?

Het niet hebben van Nederlands maakt me niet zoveel uit.
Whatsapp kan je toch wel op nederlands instellen.

Ik ben benieuwd, levertijd een dag of 14.

Alvast bedankt voor de reacties

• ronk1961
Nou inmiddels is de telefoon binnen.
Ik moest €21 afrekenen op het postnl afhaal punt.
Totaal was ik dus €115 kwijt.
Dat was inclusief een siliconen hoes en schermfolie
En heeft er een maand tussen bestellen en leveren gezeten.
waarvan een dag of 12 vertraging door de Nederlandse douane.

Het is de global versie zo uit de doos gekomen.

volgens de bijgesloten beschrijving
zijn de lte banden 1 3 4 5 7 8 20 40 en 41 met 25 dBm vermogen

Net speedtest gedaan op T-mobile (LTE) speedtest.nl
download 21870 kbps
upload 2160 kbps
Ik heb de gok genomen en het valt goed uit. >:)
Dus inmiddels is hij denk ik prima bruikbaar op alle netwerken.
Voor deze prijs dus een uitstekend toestel.

Mijn eerste plan was om de Rom aan te passen.
Maar voorlopig hou ik hem zo.
Hij is nu engels talig, Maar de spellings controle in whatsapp is gewoon in het Nederlands.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik heb op de 4A voor mijn zoon de xiaomi.eu rom geinstalleerd.
Ik loop tegen erg lage wifi download snelheid aan, max 150KB/s... Mijn wifi thuis is prima. Online lees je bij diverse xiaomi's veel klachten hierover. Is hier iets aan te doen?

Edit: Oplossing was in de router de 2.4Ghz settings aan te passen naar enkel 11n mode ipv 11nbg mixed mode

[Voor 18% gewijzigd door vandermark op 07-02-2018 14:56]

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• stansfield
Mijn vrouw heeft deze telefoon ook. Maar is nu al haar contacten kwijt. Iemand enig idee welke instelling ze hiervoor gewijzigd heeft en hoe ik dit weer terug kan vinden in miui?

• ronk1961
stansfield schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:30:
Mijn vrouw heeft deze telefoon ook. Maar is nu al haar contacten kwijt. Iemand enig idee welke instelling ze hiervoor gewijzigd heeft en hoe ik dit weer terug kan vinden in miui?
Staat er geen backup bij je google account of MI cloud ?

• stansfield
ronk1961 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:05:
[...]

Staat er geen backup bij je google account of MI cloud ?
Is al opgelost. Even opnieuw haar account aanmelden en klaar.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:34
Kan je gewoon maps navigatie gebruiken op deze mobiel, ondanks gebrek aan compass sensor?
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden: [Xiaomi Redmi 4A] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Redmi 4A] Het grote Accessoires topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee