• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11

Xiaomi heeft drie goedkope smartphones aangekondigd. De Redmi 4A, 4 en 4 Pro kosten omgerekend tussen de 80 en 145 euro, en beschikken over een grote accu, een 5"-scherm en een metalen behuizing. Xiaomi brengt de toestellen alleen in China uit.

Het instapmodel, dat voor 499 yuan in de winkels ligt, is de Redmi 4A. Omgerekend en met btw is dat ongeveer 80 euro. Voor dat geld biedt Xiaomi een Qualcomm Snapdragon 425-quadcore, 2GB ram en 16GB opslagcapaciteit, dat met een micro-sd-kaartje uitgebreid kan worden. De camera heeft een 13-megapixelresolutie en het 5"-scherm toont 1280x720 pixels. De accu heeft een capaciteit van 3120mAh.

De Redmi 4 beschikt over specificaties die vergelijkbaar zijn met die van de 4A, maar heeft ook een vingerafdrukscanner. Verder is de soc een Snapdragon 430-octacore en heeft hij een hogere accucapaciteit van 4100mAh. Het toestel wordt voor 699 yuan verkocht, wat omgerekend en met btw ongeveer 113 euro is.

Het duurste model van de drie, de Redmi 4 Pro, beschikt over een Snapdragon 625-soc, 3GB ram, 32GB uitbreidbare opslagcapaciteit en een 1080p-scherm van hetzelfde 5"-formaat. De camera heeft een 13-megapixelsensor en pdaf. Hij beschikt net als de Redmi 4 over een 4100mAh-accu en een vingerafdrukscanner. De telefoon kost 899 yuan, omgerekend en met btw 145 euro.

De telefoons draaien op MIUI 8, dat op Android 6.0 is gebaseerd. Welke frequentiebanden de telefoons ondersteunen, is nog niet bekend. Telefoons van Xiaomi missen vaak ondersteuning voor bepaalde banden die in Europa worden gebruikt, zoals de 800MHz-band.

Hoewel deze modellen alleen in China uitkomen, lijkt Xiaomi de mogelijkheden van de internationale markt te onderzoeken. In oktober begon de fabrikant in Polen met de verkoop van Europese versies van de Redmi 3S, Redmi Note 3 en Mi 5. Deze telefoons ondersteunen, in tegenstelling tot hun Chinese tegenhangers, wel alle 4g-banden in Europa. Verder heeft het bedrijf een internationale versie van de Mi Note 2 aangekondigd, die ook alle frequentiebanden ondersteunt.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de Xiaomi Redmi 4 Pro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinMIUI
CPUQualcomm® Snapdragon™ 625
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM3GB
ROM32GB (uitbreidbaar tot 128GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, Infrarood, A-GPS, GLONASS, Beidou, 2,4Ghz b/g/n
AansluitingenMicro-USB, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner, Acceleratormeter, Gyroscope, Nabijheidssensor, Lichtsensor
Scherm5" Full-HD-scherm
Back Camera13MP, f2.2, PDAF, met dubbele Ledflitser
Camera5MP f2.2
Accu4100 mAh (Niet vervangbaar)
KleurGoud, Grijs, Zilver
Afmetingen141,3 x 69,6 x 8,9 mm
Gewicht156 g
Prijs999 yuan (Omgerekend 134 euro)
Release DatumNovember
BijzonderhedenDual Micro/Nano-Sim
AccessoiresUSB-C datakabel, Oplader, Quick Guide, Garantiecertificaat

De Redmi 4 Pro ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE2, 3, 5, 81900, 1800, 900 MHz
WCDMA1, 2, 5, 82100, 1900, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 72100, 1800, 2600MHz

Helaas ontbreekt de veel gebruikte band 20 en 8, waardoor 4G beperkt werkt op het netwerk van Tele2, Vodafone, T-Mobile en KPN.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.010-11-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Alle gebruikte T-mobile frequenties worden wel ondersteund.
Onzin. De 900 MHz frequentie van T-Mobile wordt niet ondersteund.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Momus schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:58:
[...]
Onzin. De 900 MHz frequentie van T-Mobile wordt niet ondersteund.
Bedankt voor je subtiele reactie. Ik heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:04
Italiaanse (mini) "review" met een paar camera samples:
http://gizchina.it/2016/1...t-buy-anteprima-gizchina/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

waarom blijft men dit ' reviews ' noemen wanneer het gewoon puur reclame is. Het is niet alsof Gizchina Xiaomi's gaat afkraken, anders krijgen ze geen gratis spullen meer.
Het is leuk te lezen voor de foto's maar hier je mening op baseren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Klopt, normaal voegen dit soort "reviews" weinig toe, maar aangezien het (een van) de eerste is met een paar echte camera samples en benchmarks leek het me het vermelden waard. Het wachten is natuurlijk op echte in depth reviews.

Ben vooral benieuwd naar de accuduur, het scherm (max brightness, de 1080p resolutie interesseert me niet echt) en de storage performance. CPU zit wel snor qua performance en energieverbruik lijkt me. Camera lijkt op het eerste gezicht niet echt een vooruitgang te zijn als ik de voorbeelden bekijk, dat wordt afwachten.

Ben een tevreden Redmi 3 Pro bezitter, maar zit te dubben of ik de gok gewoon moet wagen en de Redmi 4 Dark Grey nu meteen moet bestellen om het zelf uit te vinden... :)

[Update] besteld bij TopOne, als het goed is volgende week in huis met DHL.

[ Voor 24% gewijzigd door iisworks op 12-11-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Omdat het toestel nog nieuw is zijn de ROM opties nog zeer beperkt. Nog geen Global ROM, nog geen TWRP, geen CM13, officiële Unlock werkt misschien..

Opties bij TopOne voor levering:

####
For Redmi4 , the original factory ROM has only English and no “Play Store”. The official global ROM won’t be released recently. We have worked out the custom ROM. We believe that the one will be released by Xiaomi.eu soon. We would like to provide the solutions below:
1. Send you the sealed box. You can flash the ROM by Xiaomi.eu by yourself in the near future.
2. Unseal the box to do "Quality Control" and install “Play Store”. You can flash the ROM by Xiaomi.eu by yourself in the near future.
3. Wait until the multi-language ROM by Xiaomi.eu is available. We can flash it for you. It will take a few days.
4. We can flash the custom ROM for you. But the language may be not translated perfectly. It may be with bug as it’s a new model.
Please be sure you are able to flash the ROM by yourself if you choose solution 1 and 2. We can guide you if you need assist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Er is een TWRP uit:
http://en.miui.com/forum....4&extra=page%3D1&mobile=2

Download:
https://www.androidfilehost.com/?fid=457095661767115901

Ik ga direct testen als hij binnen is en unlock lukt.

DEV ROM: http://en.miui.com/download-320.html

PS: Redmi 4 pro code naam is markw.

[ Voor 18% gewijzigd door iisworks op 16-11-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-03 02:42
iisworks schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:08:
Er is een TWRP uit:
http://en.miui.com/forum....4&extra=page%3D1&mobile=2

Download:
https://www.androidfilehost.com/?fid=457095661767115901

Ik ga direct testen als hij binnen is en unlock lukt.

DEV ROM: http://en.miui.com/download-320.html

PS: Redmi 4 pro code naam is markw.
Dit is geweldig nieuws! _/-\o_
De Xiaomi.eu ROM voor de Redmi 4 Pro is ook al beschikbaar dus het feest is compleet.

Ik verwacht mijn Redmi 4 Pro elk moment binnen te krijgen.
Hopelijk kan de Redmi 4 Pro al worden geunlocked?

Het Mi account met unlock rechten heb ik al.
Uiteraard moet Xiaomi dit wel vrij geven en moet de unlock server het nieuwe toestel kunnen herkennen.

Kortom, @iisworks houd mij op de hoogte :>

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03-2024
Potentieel domme vraag: is er een verschil tussen de Pro en de Prime? Want die ROM link hier boven wijst naar de Prime?

• rens-br
Modbreak:Berichten met betrekking tot rooten, unlocken, flashen en custom ROM's moeten voortaan in: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Rooten & Custom ROM's

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag ook de Pro besteld als vervanger van mijn Note 3 Pro die ik toch wat te groot vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
rens-br schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:50:
Modbreak:Berichten met betrekking tot rooten, unlocken, flashen en custom ROM's moeten voortaan in: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Rooten & Custom ROM's
Beste Rens @rens-br,
Is het niet mogelijk om topics te bundelen?

Je hebt nu onafhankelijke topics van de Redmi 4, 4a, 4 prime en sommige noemen hem 4 pro.
Met elk model ook nog eens daar onder een eigen topic: Ervaringen & Discussie, Levertijd & Prijzen, Rooten & Custom ROM's en
Het grote Accessoires topic.

Voorts zijn er dubbele topics.

Nu geeft dat een gigantische versnippering en is door de bomen, haast het bos niet meer te zien.
Kortom geen overzicht en dadelijk 2, 4, 6 keer dezelfde vraag.

Voorheen werd het geheel redelijk bij elkaar gehouden in het topic Redmi 3
Met bijvoorbeeld de Redmi 3 waar de 3, 3s, 3s international, 3 pro bij elkaar besproken werden.

Dit soort discussie is hier offtopic en hoort in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile. Plaats daar even een post, dan kunnen we het er over hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 18-11-2016 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:24:
[...]

Beste Rens @rens-br,
Is het niet mogelijk om topics te bundelen?

Je hebt nu onafhankelijke topics van de Redmi 4, 4a, 4 prime en sommige noemen hem 4 pro.
Met elk model ook nog eens daar onder een eigen topic: Ervaringen & Discussie, Levertijd & Prijzen, Rooten & Custom ROM's en
Het grote Accessoires topic.

Voorts zijn er dubbele topics.

Nu geeft dat een gigantische versnippering en is door de bomen, haast het bos niet meer te zien.
Kortom geen overzicht en dadelijk 2, 4, 6 keer dezelfde vraag.

Voorheen werd het geheel redelijk bij elkaar gehouden in het topic Redmi 3
Met bijvoorbeeld de Redmi 3 waar de 3, 3s, 3s international, 3 pro bij elkaar besproken werden.
*knip*.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 18-11-2016 08:42 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:34

knakworst

Get more sats!

*knip*.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 18-11-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Eerste indruk in vergelijking met mijn RM3 Pro met CM13 (licht gebruik, geen gaming, wifi/bt/gps uit, 3G aan):
- Uiterlijk: wellicht iets fraaier, maar hij zit bij mij in een transparant hoesje dus dat boeit niet echt
- UI: prima, maar eerlijk gezegd geen verschil, traagheid storage lijkt nog steeds de beperkende factor
- Scherm: ik was tevreden met 720p, de RM3 lijkt een fractie helderder op max brightness (ook qua leesbaarheid in zonlicht)
- DTW (Double tap to wake) is handig
- FP scanner: sneller dan de RM3, maar de 3S die ik had was ook al sneller dan de 3.
- GPS/Compas: identiek, was al perfect
- Camera: eerste indruk: identiek (zelfde camera module denk ik)
- CPU: Hier heb ik mijn hoop op gevestigd: hopelijk levert de 625 vanwege het 14nm proces nog betere accuduur!

Kort samengevat: ik zou er een Redmi 3(S) Pro niet voor inruilen!

[ Voor 88% gewijzigd door iisworks op 24-11-2016 13:11 ]

• kelly.hipolito
iisworks schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:39:
Eerste indruk in vergelijking met mijn RM3 Pro met CM13 (licht gebruik, geen gaming, wifi/bt/gps uit, 3G aan):
- Uiterlijk: wellicht iets fraaier, maar hij zit bij mij in een transparant hoesje dus dat boeit niet echt
- UI: prima, maar eerlijk gezegd geen verschil, traagheid storage lijkt nog steeds de beperkende factor
- Scherm: ik was tevreden met 720p, het scherm lijkt wat feller, maar nog niet in direct zonlicht getest
- DTW (Double tap to wake) is handig
- FP scanner: sneller dan de RM3, maar de 3S die ik had was ook al sneller dan de 3.
- GPS/Compas: identiek, was al perfect
- Camera: eerste indruk: identiek (zelfde camera module denk ik)
- CPU: Hier heb ik mijn hoop op gevestigd: hopelijk levert de 625 vanwege het 14nm proces nog betere accuduur!

Hier wil ik graag wat kleine dingen aan toevoegen.

- Het Redmi 4 Pro toestel is zwaarder dan de 3S en een fractie groter en dikker. Dat voel je gelijk.
- Het trilmotortje voelt beter aan. Bijvoorbeeld bij het typen e.d.
- T.o.v. de 3S is het extra werkgeheugen van 1 GB erg lekker, helemaal als je bij de 3S, door persoonlijk gebruik erg weinig over hebt.
- Ik vrees echter een mindere accuduur, o.a. daar het beeld meer capaciteit heeft en de flitser is aangevuld met dual-led verlichting.

Ik zou er een Redmi 3S voor inruilen mocht je net als mij werkgeheugen te kort komen.
Een Redmi 3S Pro zou ik niet inruilen.

Mocht je nog geen Redmi hebben dan zou ik absoluut voor de Redmi 4 Pro gaan.
Jammer genoeg is de Redmi 4 Pro die ik hier heb niet van mij. Ik zal het voorlopig met mijn Redmi 3 S moeten doen ;) .

• iisworks
Hij is idd ook iets zwaarder, maar niet dusdanig dat het me stoort.

De Dark Grey kleur is trouwens meer zilver en vrijwel identiek aan de Grey van de Redmi 3 serie, dus helaas niet zo donker als de foto's doen vermoeden.

De accu zal moeten blijken na een aantal laadcycli... De gebruikte panel/cpu combi zou nog positief uit kunnen pakken, ondanks de hogere resolutie.

[ Voor 18% gewijzigd door iisworks op 24-11-2016 16:50 ]

• XeNeRgY
  • Niet online
Ben erg benieuwd, de mijne ligt momenteel in de UK dus hoop dat ik morgen de postbode mag verwachten. Heb een Redmi Note 3 Pro ingeleverd hiervoor omdat ik die te groot vind. Heb zelf de kleur Silver besteld omdat die volgens de foto hetzelfde is als de Note 3 en 3S (witte voorkant).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kelly.hipolito
iisworks schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:48:
Hij is idd ook iets zwaarder, maar niet dusdanig dat het me stoort.

De Dark Grey kleur is trouwens meer zilver en vrijwel identiek aan de Grey van de Redmi 3 serie, dus helaas niet zo donker als de foto's doen vermoeden.
Helemaal met je eens.
Al moet ik wel zeggen dat wat betreft de kleur het mij niet stoort.
Ik vind de Dark Grey een mooie telefoon. De kleur combinatie vind ik prima.
XeNeRgY schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:51:
Ben erg benieuwd, de mijne ligt momenteel in de UK dus hoop dat ik morgen de postbode mag verwachten.
Ik heb mijn ervaring rondom het unlocken, installeren en configureren van de Xiaomi Redmi 4 Pro/Prime en Xiaomi.eu ROM hier op het forum gezet.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Het ging bij mij goed en ik was lekker snel klaar.
Leuke telefoon die Xiaomi Redmi 4 Pro, voor een nog leukere prijs :)
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, morgen!

[ Voor 3% gewijzigd door kelly.hipolito op 24-11-2016 20:00 ]

• XeNeRgY
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:54:
Ik heb mijn ervaring rondom het unlocken, installeren en configureren van de Xiaomi Redmi 4 Pro/Prime en Xiaomi.eu ROM hier op het forum gezet.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Het ging bij mij goed en ik was lekker snel klaar.
Leuke telefoon die Xiaomi Redmi 4 Pro, voor een nog leukere prijs :)
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, morgen!
Bedankt! En bedankt voor de link! Gaat wel goed komen, onlangs nog een 3S en Note 3 voorzien van de EU roms. Probleem nu is alleen dat ik geen toestemming voor de bootloader unlock krijg :( . Vorige 2 keer was het binnen een dag akkoord en nu wacht ik met 2 accounts al 5 dagen op een akkoord en is een eerder gebruikt account afgekeurd omdat ik te weinig actief ben op het forum blijkbaar. Erg frustrerend.

• kelly.hipolito
XeNeRgY schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:08:
[...]

Bedankt! En bedankt voor de link! Gaat wel goed komen, onlangs nog een 3S en Note 3 voorzien van de EU roms.
Gaat zeker goed komen. Ik vind het altijd erg vervelend dat je overal, her en der je spulletjes moet verzamelen.
In de handleiding heb ik alles bij elkaar gezet. Dan ben je zo klaar.
[b]XeNeRgY schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:08
Probleem nu is alleen dat ik geen toestemming voor de bootloader unlock krijg :( . Vorige 2 keer was het binnen een dag akkoord en nu wacht ik met 2 accounts al 5 dagen op een akkoord en is een eerder gebruikt account afgekeurd omdat ik te weinig actief ben op het forum blijkbaar. Erg frustrerend.
Eens. Het aanvragen van unlock rechten is het vervelendste onderdeel in het geheel.
Miui meldt ook niet voor niets bij de aanvraag dat de vraag zo groot is dat het tot 21 werkdagen kan duren.

Best frustrerend, aangezien je meteen aan de slag wilt gaan met je nieuwe aanwinst.
Ik heb overigens gelezen dat Xiaomi de bootloader heeft geïntroduceerd omdat veel Chinese leveranciers leverde met eigen ROM's (meestal rommel ROM's). Maar dat gebeurt nog steeds dus dan gaat dat het doel een beetje voorbij. Het geeft nu enkel hinder als je de telefoon wilt voorzien van een 'goed willende' Europese ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:21:
Eens. Het aanvragen van unlock rechten is het vervelendste onderdeel in het geheel.
Miui meldt ook niet voor niets bij de aanvraag dat de vraag zo groot is dat het tot 21 werkdagen kan duren.

Best frustrerend, aangezien je meteen aan de slag wilt gaan met je nieuwe aanwinst.
Ik heb overigens gelezen dat Xiaomi de bootloader heeft geïntroduceerd omdat veel Chinese leveranciers leverde met eigen ROM's (meestal rommel ROM's). Maar dat gebeurt nog steeds dus dan gaat dat het doel een beetje voorbij. Het geeft nu enkel hinder als je de telefoon wilt voorzien van een 'goed willende' Europese ROM.
Echt bizar. Mijn toestel ligt bij DHL in Eindhoven en wordt (als het goed is) vandaag bezorgd. Dus ik log maar eens in bij Mi Unlock en heb sinds vanochtend unlock rechten gekregen >:) . Net op tijd dus!

Zal jouw stappenplan in elk geval gebruiken bij het omzetten naar de EU rom en, indien nodig, nog aanvullen of wijzigen als ik ergens tegenaan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04 14:22

Racing_Reporter

Contentmaker

Hoe vinden jullie de speakers en audio via de 3.5mm jack? En is het toestel lagvrij? (Er waren wat comments en video's dat, vermoedelijk door de software, MIUI) de boel wat lagt en ook 3D performance is niet waanzinnig met stotters ingame. Nou weet ik dat de Adreno 506 geen super-GPU is, btw ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Racing_Reporter op 25-11-2016 12:37 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
XeNeRgY schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:34:
[...]

Echt bizar. Mijn toestel ligt bij DHL in Eindhoven en wordt (als het goed is) vandaag bezorgd. Dus ik log maar eens in bij Mi Unlock en heb sinds vanochtend unlock rechten gekregen >:) . Net op tijd dus!

Zal jouw stappenplan in elk geval gebruiken bij het omzetten naar de EU rom en, indien nodig, nog aanvullen of wijzigen als ik ergens tegenaan loop.
Het is altijd fijn om geluk te hebben.
Ik zou zeggen vul aan, vul aan, met z'n alle staan we immers sterker!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Graag een antwoord, hoe is dit voor jullie? Mijn huidige telefoon ligt aan de beademing dus ik moet en wil zsm bestellen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik hoor geen verschil met andere toestellen en heb zelf geen problemen met lag. In games weet ik niet want die speel ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Okee, dank je wel :) Ik kom van een Galaxy S4 af, dus het zal iig een stap voorwaarts zijn, maar luister wel veel muziek, browse regelmatig en doe nog wel eens een langere tocht op GPS. Would be a lovely phone, me thinks, for the price!

Uitgebreide review: http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_4_prime-review-1526.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:04
Iemand al ervaring met dit toestel in combinatie met T-Mobile en/of kpn?
Ik zoek een nieuw toestel voor m'n werk.
Max budget 300 inclusief assesoires. Dus hoesje, screenprotector en mogelijk koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
gasemans schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:50:
Iemand al ervaring met dit toestel in combinatie met T-Mobile en/of kpn?
Ik zoek een nieuw toestel voor m'n werk.
Max budget 300 inclusief assesoires. Dus hoesje, screenprotector en mogelijk koptelefoon.
Ik gebruik deze met KPN en dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Alleen de bandjes voor 4G is waarschijnlijk een probleem bij sommige providers (Vodafone). Mijne is besteld, kan niet snel genoeg komen! :9

(Bij Ibuygou trouwens, en het is echt superraar, sindsdien krijg ik op een ander, lijkend mailadres opeens allerlei mailtjes uit Sheiszen voor Xiaomi-telefoons :/ :/ :/ )

[ Voor 59% gewijzigd door Racing_Reporter op 28-11-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:55:
Alleen de bandjes voor 4G is waarschijnlijk een probleem bij sommige providers (Vodafone). Mijne is besteld, kan niet snel genoeg komen! :9

(Bij Ibuygou trouwens, en het is echt superraar, sindsdien krijg ik op een ander, lijkend mailadres opeens allerlei mailtjes uit Sheiszen voor Xiaomi-telefoons :/ :/ :/ )
Dat klopt, maar dat was de vraag niet haha. Ik heb overigens zeer regelmatig 4G met KPN en anders vrijwel altijd HSPDA (3G+). Eigenlijk altijd snel genoeg om te internetten en dergelijke. Voor mij in elk geval geen reden om het toestel te laten liggen.

Wachten is irritant he! Gelukkig was de mijne er na 8 dagen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

XeNeRgY schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:41:
[...]

Dat klopt, maar dat was de vraag niet haha. Ik heb overigens zeer regelmatig 4G met KPN en anders vrijwel altijd HSPDA (3G+). Eigenlijk altijd snel genoeg om te internetten en dergelijke. Voor mij in elk geval geen reden om het toestel te laten liggen.

Wachten is irritant he! Gelukkig was de mijne er na 8 dagen al.
Het was gelukkig een sidenote ;)

Heb jij hem daar ook besteld? De mijne staat nu nog op Paid........ ongeduldiiiiiiiiiiiiig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:49:
[...]

Het was gelukkig een sidenote ;)

Heb jij hem daar ook besteld? De mijne staat nu nog op Paid........ ongeduldiiiiiiiiiiiiig!
Nee ik bestel altijd bij Top One. Nu 3x gedaan en 2x na 8 dagen en 1x na 7 dagen bij mij thuis bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

XeNeRgY schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:52:
[...]

Nee ik bestel altijd bij Top One. Nu 3x gedaan en 2x na 8 dagen en 1x na 7 dagen bij mij thuis bezorgd.
Hmm, ik heb 'm voor de garantie daarvandaan laten komen. Laten we hopen dat het goed gaat komen met de voorraad, ben vast niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Accuduur lijkt prima in orde. Op EU weekly met 3G altijd aan (wifi/bt/gps normaal uit) en licht gebruik (bellen/whatsapp/browsen): na bijna 2 dagen (48u) 50% over, 3:45 schermtijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466350

Ik heb hem inmiddels ook binnen. Ben er tot nu toe erg tevreden over, zelfs zonder de weekly EU rom. Ik heb deze er helaas nog niet op kunnen zetten omdat er een global rom op zit die me nog geen developer versie laat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
iisworks schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:18:
Accuduur lijkt prima in orde. Op EU weekly met 3G altijd aan (wifi/bt/gps normaal uit) en licht gebruik (bellen/whatsapp/browsen): na bijna 2 dagen (48u) 50% over, 3:45 schermtijd!
De accuduur is hier ook dikke prima!
In mijn geval gaat de batterij hard achteruit als BT aan staat.
Maar dat heb/had ik bij haast alle Xiaomi's.
Anoniem: 466350 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:42:
Ik heb hem inmiddels ook binnen. Ben er tot nu toe erg tevreden over, zelfs zonder de weekly EU rom. Ik heb deze er helaas nog niet op kunnen zetten omdat er een global rom op zit die me nog geen developer versie laat flashen.
Mocht de telefoon zich niet laten bijwerken naar de Developer ROM, vanwege het feit dat de leverancier een andere ROM heeft geinstalleerd. Met een Fastboot Update kun je elke telefoon voorzien van een nieuwe ROM. Voor de Redmi 4 Pro zie hier > http://en.miui.com/a-234.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb via fastboot geprobeerd de developer rom er op te zetten, dit lukte niet waardoor hij niet meer wil opstarten. Inmiddels wordt de melding bij het flashen via fastboot gegeven: critical partition flashing is not allowed, wat met de gelockte bootloader te maken lijkt te hebben. Voorlopig kan ik dus geen kant op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Woei, de mijne is onderweg! Enorm benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Het is wat rustig in het topic. Naar mijn mening helaas ook vrij weinig spannends te vertellen t.o.v. de Redmi 3(s) serie. Nu enkele weken verder doet de RM4 zijn werk netjes op de EU weekly's, met zo nu en dan wat bugjes (vnl FC's). Accuduur is voorbeeldig: ik red steeds ongeveer 4 dagen met 3 uur schermtijd. Al had ik het gevoel dat ik dat met MIUI op mijn RM3 Pro ook ongeveer haalde, iets wat op CM13 zeker niet lukte.

MIUI is dan wel weer even wennen om alles naar wens in te stellen en te tweaken om b.v. iets simpels als WhatsApp notifications betrouwbaar te ontvangen in deep sleep (battery saver settings). Ik wacht weer met smart op CM13/CM14. :)

PS: Hier wordt een CM13 build gelinkt:
http://forum.xda-developers.com/t/redmi-4-prime

[ Voor 6% gewijzigd door iisworks op 06-12-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
iisworks schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:57:
Het is wat rustig in het topic. Naar mijn mening helaas ook vrij weinig spannends te vertellen t.o.v. de Redmi 3(s) serie. Nu enkele weken verder doet de RM4 zijn werk netjes op de EU weekly's, met zo nu en dan wat bugjes (vnl FC's). Accuduur is voorbeeldig: ik red steeds ongeveer 4 dagen met 3 uur schermtijd. Al had ik het gevoel dat ik dat met MIUI op mijn RM3 Pro ook ongeveer haalde, iets wat op CM13 zeker niet lukte.

MIUI is dan wel weer even wennen om alles naar wens in te stellen en te tweaken om b.v. iets simpels als WhatsApp notifications betrouwbaar te ontvangen in deep sleep (battery saver settings). Ik wacht weer met smart op CM13/CM14. :)

PS: Hier wordt een CM13 build gelinkt:
http://forum.xda-developers.com/t/redmi-4-prime
Is inderdaad een beetje jammer dat het topic zo weinig ontwikkelt. Komt denk ik ook omdat er erg veel Redmi's zijn en voor iedere Redmi een apart topic is gemaakt. Al was dat bij de Note 3 Pro ook het geval en daar was wel erg veel activiteit.

Ook ik ben in elk geval tevreden met de RM4. Inderdaad af en toe een FC maar verder een stabiele rom. Batterij is inderdaad fantastisch, ik haal meestal 3 dagen met zo'n 6-7 uur schermtijd zonder enige power saving opties aan.

Heb zelf op een Redmi nog geen CM gedraaid. Vind Miui namelijk wel een fijn systeem, ziet er toch wat vriendelijker uit dan CM en ik mis eigenlijk amper features. Maar in de toekomst ga ik wel eens CM14 flashen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Nou, de mijne is binnen. Hilarious fail, deed de simkaartlade er ondersteboven in. Gek he, dat hij de sim niet zag :D Na die confrontatie bleek alles best wel te werken, maarrrrr.... nu zitten we dus te wachten op de unlockcode! Binnen 10 dagen antwoord........ duuuuuurt laaaaaaaaang.
Anoniem: 466350 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:10:
Ik heb via fastboot geprobeerd de developer rom er op te zetten, dit lukte niet waardoor hij niet meer wil opstarten. Inmiddels wordt de melding bij het flashen via fastboot gegeven: critical partition flashing is not allowed, wat met de gelockte bootloader te maken lijkt te hebben. Voorlopig kan ik dus geen kant op..
Al gelukt ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
XeNeRgY schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:01:
[...]

Is inderdaad een beetje jammer dat het topic zo weinig ontwikkelt. Komt denk ik ook omdat er erg veel Redmi's zijn en voor iedere Redmi een apart topic is gemaakt. Al was dat bij de Note 3 Pro ook het geval en daar was wel erg veel activiteit.
Die activiteit zal nog wel komen :)
Al ben ik het helemaal met je eens dat ondanks het gereduceerde aantal topics.
Het nog steeds te gefragmenteerd is.

Maarja... De Redmi 4 * is nog steeds meer een paar weken (maandje) oud.
Gegeven het feit dat de Redmi 3 de laatste tijd op diverse plaatsen in de uitverkoop staat.
Is er ook nog steeds veel directe concurrentie. Er kiezen nog steeds veel nieuwe eigenaren voor de Redmi 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:51:
Nou, de mijne is binnen. Hilarious fail, deed de simkaartlade er ondersteboven in. Gek he, dat hij de sim niet zag :D Na die confrontatie bleek alles best wel te werken, maarrrrr.... nu zitten we dus te wachten op de unlockcode! Binnen 10 dagen antwoord........ duuuuuurt laaaaaaaaang.
Had je die niet al aangevraagd na het bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

XeNeRgY schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:51:
[...]

Had je die niet al aangevraagd na het bestellen?
Nee helaasch, ik dacht ergens dat het automatisch verliep of dat het niet nodig was. Niet bij stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:12
Anoniem: 466350 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:10:
Ik had wat problemen met unlocken, maar dankzij deze tutorial ben ik er uiteindelijk wel uitgekomen: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html.

Het meest essentiele is dat je niet via fastboot de rom probeert te flashen, want dit lukt niet als de bootloader gelocked is. Met "adb reboot edl" luktte het me uiteindelijk via de miflash beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Die guide bespreekt flashen via EDL wat grotere risico's met zich meebrengt op een brick. Als het niet nodig is en gewoon via TWRP kan zou ik altijd daar voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem uiteindelijk via Mi PC suite terug gekregen op de orginele rom. Binnenkort maar weer eens kijken of EU rom toch lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik ben behoorlijk aan het twijfelen door de Redmi 4.

Op papier ziet alles er meer dan prima uit. Deftige en zuinige SoC, flinke batterij, 1080p scherm, en voor een lage prijs.

Maar op Youtube zie ik dan toch vragen voorbijkomen over WiFi ontvangst, stutters in de UI, en het feit dat MIUI toch behoorlijk van stock afwijkt. In hoeverre wen je hieraan?

Also: er zijn behoorlijk wat resellers te vinden. Wat is een normale prijs om te betalen? Bij Honorbuy staat ie voor 159 USD, op Aliexpress voor 169USD, maar op andere sites soms voor 139 USD. Is Honorbuy een zeer goede reseller?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
XeNeRgY schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:53:
Die guide bespreekt flashen via EDL wat grotere risico's met zich meebrengt op een brick. Als het niet nodig is en gewoon via TWRP kan zou ik altijd daar voor kiezen.
Ik heb vrijwel alle opties geprobeerd, via de updater app de fastboot zip flashen -> Could not verify. Via recovery mode, kwam niet voorbij de "plug in usb cable" fase. Via miflash en fastboot mode -> markw device is not recognized. EDL was dus zo'n beetje mijn laatste optie en gelukkig werkte dat wel.

victor496 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:47:

Ik heb hem uiteindelijk via Mi PC suite terug gekregen op de orginele rom. Binnenkort maar weer eens kijken of EU rom toch lukt.
Hoe is je dat gelukt? Mijn telefoon werd niet herkend terwijl ik deze gewoon in recovery modus had gezet...

[ Voor 24% gewijzigd door thecompany op 08-12-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:43:
Ik ben behoorlijk aan het twijfelen door de Redmi 4.

Op papier ziet alles er meer dan prima uit. Deftige en zuinige SoC, flinke batterij, 1080p scherm, en voor een lage prijs.

Maar op Youtube zie ik dan toch vragen voorbijkomen over WiFi ontvangst, stutters in de UI, en het feit dat MIUI toch behoorlijk van stock afwijkt. In hoeverre wen je hieraan?

Also: er zijn behoorlijk wat resellers te vinden. Wat is een normale prijs om te betalen? Bij Honorbuy staat ie voor 159 USD, op Aliexpress voor 169USD, maar op andere sites soms voor 139 USD. Is Honorbuy een zeer goede reseller?
Bij mij werkt alles hartstikke vloeiend, ik heb geen stutters in de UI. De wifi is prima, netwerk ontvangst mobiel is beter dan mijn Galaxy S6 (ik kan nu wel in parkeergarages bellen) en MIUI zelf werkt uitstekend. Iedere rom wijkt zo ongeveer af van stock, het is net wat je prettig vindt. MIUI is gebruiksvriendelijker dan een stock of AOSP rom als je het mij vraagt. Je kunt overigens ook prima CM flashen als je dat wilt.

Ik heb zelf volgens mij 152$ betaald via Ali Express bij Top One voor de Pro versie. Daar heb ik nu 3x een toestel besteld en altijd binnen 1 week tijd thuis op de deurmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
Quick question: bestelling bij TopOne gedaan, enkele dagen geleden binnen gekomen. ROM versie is 8.0.5.0.0 (MBECNDG). Blijkbaar een "vendor ROM"? Updaten doet niets.

Ik heb begrepen dat ik dus beter even een andere ROM flash. CM is nog niet beschikbaar? Dus dan maar een ROM van xiaomi.eu? Maar nu komt het: de welke precies, gaat deze updaten in de toekomst naar iets stabiels en is er ergens een "foolproof" howto? Is m'n eerste Chinaphone en ben precies wat verwend geweest met GUI flash tools voor m'n Nexussen in het verleden... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
cloink schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:30:
Quick question: bestelling bij TopOne gedaan, enkele dagen geleden binnen gekomen. ROM versie is 8.0.5.0.0 (MBECNDG). Blijkbaar een "vendor ROM"? Updaten doet niets.

Ik heb begrepen dat ik dus beter even een andere ROM flash. CM is nog niet beschikbaar? Dus dan maar een ROM van xiaomi.eu? Maar nu komt het: de welke precies, gaat deze updaten in de toekomst naar iets stabiels en is er ergens een "foolproof" howto? Is m'n eerste Chinaphone en ben precies wat verwend geweest met GUI flash tools voor m'n Nexussen in het verleden... ;-)
Ik heb de telefoon ook bij topone besteld en had precies dezelfde versie. Met geen mogelijkheid kreeg ik de bootloader geunlocked, kreeg alleen maar verify errors. Daarna deze tutorial gevolgd:
http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html waardoor ik de developer rom kon installeren. Blijkbaar is deze manier wel hard brick gevoelig dus misschien is het updaten via pc suite beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
thecompany schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:14:
[...]
Ik heb de telefoon ook bij topone besteld en had precies dezelfde versie. Met geen mogelijkheid kreeg ik de bootloader geunlocked, kreeg alleen maar verify errors. Daarna deze tutorial gevolgd:
http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html waardoor ik de developer rom kon installeren. Blijkbaar is deze manier wel hard brick gevoelig dus misschien is het updaten via pc suite beter.
Thanks! Ondertussen helaas van de regen in de drup...

Hier dus ook met geen stokken de bootloader te unlocken ("Current account is different from from the account info on the device"). Uiteindelijk wel de Chinese Developer ROM geinstalleerd gekregen, maar nu zit ik nog wat vaster, daar ik nu niets meer kan flashen ("critical partition flashing is not allowed") en ook EDL mode is nu uitgeschakeld ("device locked, oem edl is not allowed"). En ook de PC Suite is geen optie, daar deze (tijdelijk?) unsupported is (bende amateurs zeg... :( ): http://en.miui.com/thread-414449-1-1.html

Dus ik zit nu muurvast met de dev ROM, die ik uiteraard niet als daily ga gebruiken (temeer omdat de GSM eigenlijk voor de dochter van 10 is...).

Any ideas? :'(

[ Voor 35% gewijzigd door cloink op 10-12-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdSouris
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:11
hier zelfde ervaring: besteld via gearbest met 8.0.5.0.0 (MBECNDG) rom. Via EDL naar chinese developers rom, heb alle unlock rechten, maar ook hier de melding ("Current account is different from from the account info on the device") inmiddels 100 forum draadjes afgezocht en geprobeerd. Helaas nog geen oplossing in zicht.

Verder: prachtig toestel, mooier dan ik verwachte...nu nog hopen op een oplossing:)

Het lukt trouwens wel om via i.mi.com de telefoon te localiseren, de accounts kloppen dus.

[ Voor 10% gewijzigd door vdSouris op 10-12-2016 19:01 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
cloink schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:37:
[...]

Thanks! Ondertussen helaas van de regen in de drup...

Hier dus ook met geen stokken de bootloader te unlocken ("Current account is different from from the account info on the device"). Uiteindelijk wel de Chinese Developer ROM geinstalleerd gekregen, maar nu zit ik nog wat vaster, daar ik nu niets meer kan flashen ("critical partition flashing is not allowed") en ook EDL mode is nu uitgeschakeld ("device locked, oem edl is not allowed"). En ook de PC Suite is geen optie, daar deze (tijdelijk?) unsupported is (bende amateurs zeg... :( ): http://en.miui.com/thread-414449-1-1.html

Dus ik zit nu muurvast met de dev ROM, die ik uiteraard niet als daily ga gebruiken (temeer omdat de GSM eigenlijk voor de dochter van 10 is...).

Any ideas? :'(
Enable Oem unlock heb je aangevinkt in de settings neem ik aan?

Ik vraag altijd met 2 accounts unlockrechten aan om problemen te voorkomen. Dus ik zou het dan opnieuw proberen met een ander account.

Verder moet je dus altijd om een gesealde doos vragen, dan heb je de China stable er op staan en staat er binnen 60 min de xiaomi.eu op. Nu 3x gedaan, werkt uitstekend.

Voor de unlock problemen anders nog even verder zoeken qua guide, er zijn er echt honderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
XeNeRgY schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:11:
Enable Oem unlock heb je aangevinkt in de settings neem ik aan?

Voor de unlock problemen anders nog even verder zoeken qua guide, er zijn er echt honderden.
Ja hoor, echt alles al geprobeerd, de unlock tool weigert dienst. Ben niet de enige helaas, velen zeggen "gewoon X dagen wachten", nou leuk...
XeNeRgY schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:11:
Ik vraag altijd met 2 accounts unlockrechten aan om problemen te voorkomen. Dus ik zou het dan opnieuw proberen met een ander account.
Ok, goede tip, ga ik zeker ook proberen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
cloink schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:14:
[...]

Ja hoor, echt alles al geprobeerd, de unlock tool weigert dienst. Ben niet de enige helaas, velen zeggen "gewoon X dagen wachten", nou leuk...

[...]

Ok, goede tip, ga ik zeker ook proberen dan!
Zonder te impliceren dat je wellicht toch iets verkeerd hebt gedaan bevreemdt het me wel dat ik de afgelopen 6 weken 3 toestellen geunlockt heb zonder problemen. Met de 4 Pro kreeg ik pas rechten op de dag van unlock zelf, kon meteen aan de slag. Wellicht eens proberen om met je ID nummer in te loggen ipv email of telefoon nr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
XeNeRgY schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:20:
[...]

Zonder te impliceren dat je wellicht toch iets verkeerd hebt gedaan bevreemdt het me wel dat ik de afgelopen 6 weken 3 toestellen geunlockt heb zonder problemen. Met de 4 Pro kreeg ik pas rechten op de dag van unlock zelf, kon meteen aan de slag. Wellicht eens proberen om met je ID nummer in te loggen ipv email of telefoon nr?
Als ie het goed had gedaan, had ie nu een unlocked toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Momus schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:59:
[...]

De vraag is of het bij hem/haar zelf fout gaat of bij Xiaomi. Ondanks dat het mij prima lukt is de Xiaomi software en unlock website nogal buggy. Daarom zou ik dat nooit volledig uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
XeNeRgY schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:03:
[...]

De vraag is of het bij hem/haar zelf fout gaat of bij Xiaomi. Ondanks dat het mij prima lukt is de Xiaomi software en unlock website nogal buggy. Daarom zou ik dat nooit volledig uitsluiten.
Ik wel. Als je alles doet zoals voorgeschreven, lukt het altijd. Het zijn veel stappen. En ze luisteren nauw. Maar het is mij nog nooit niet gelukt. En ik heb er al heel wat gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Volgens mij wel een goede opsomming in 1 video voor het unlocken:

YouTube: Guide to Unlock Bootloader on Xiaomi Redmi 4 Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
Momus schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:59:
[...]

Oh? Wat zou ik dan verkeerd hebben kunnen doen? Ik heb trouwens het met elke vorm van login reeds geprobeerd: email, telefoonnr en ID. Heb dus momenteel de officiële Chinese dev ROM en de laatste unlock tool (ook de 3 vorige geprobeerd, incluis de Chinese versie). Telkens dezelfde melding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
cloink schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:41:
[...]

Oh? Wat zou ik dan verkeerd hebben kunnen doen? Ik heb trouwens het met elke vorm van login reeds geprobeerd: email, telefoonnr en ID. Heb dus momenteel de officiële Chinese dev ROM en de laatste unlock tool (ook de 3 vorige geprobeerd, incluis de Chinese versie). Telkens dezelfde melding...
Je hebt hem ook al terug naar fabrieksinstellingen gezet en daarna de juiste inlog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
Bedankt, heb ik dus allemaal gedaan. Het enige is wel dat ik m'n account op voorhand had aangemaakt (toen de gsm nog onderweg was). Misschien is dat iets? Zal een nieuwe account aanmaken, vanop de gsm en opnieuw de unlock sms afwachten, wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
Momus schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:47:
[...]

Je hebt hem ook al terug naar fabrieksinstellingen gezet en daarna de juiste inlog geprobeerd?
Ja, al meerdere malen ge-factory reset, helaas. Heb echt al alles geprobeerd, ik vermoed dat er toch iets mis zit aan de kant van Xiaomi (al dan niet veroorzaakt door iets wat ik heb gedaan) en zal even van 0 beginnen met een nieuwe account dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
cloink schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:49:
[...]

Bedankt, heb ik dus allemaal gedaan. Het enige is wel dat ik m'n account op voorhand had aangemaakt (toen de gsm nog onderweg was). Misschien is dat iets? Zal een nieuwe account aanmaken, vanop de gsm en opnieuw de unlock sms afwachten, wie weet...
Nee dat maakt niks uit. Ik vraag de rechten altijd direct aan zodra ik het toestel besteld hebt. Dan komt het meestal mooi op tijd bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

cloink schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:49:
[...]

Geen idee, ook mijn eerste keer. Maar ondertussen zijn we vijf dagen verder, nog niks gehoord. Als reden opgegeven dat ik graag gebruik maalte vh Google Play Store ecosysteem.. Hopen dat ze dat niet afwijzen als reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Racing_Reporter schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:50:
[...]

Geen idee, ook mijn eerste keer. Maar ondertussen zijn we vijf dagen verder, nog niks gehoord. Als reden opgegeven dat ik graag gebruik maalte vh Google Play Store ecosysteem.. Hopen dat ze dat niet afwijzen als reden.
Je hebt je verify code wel per sms gekregen? Ik zou gewoon naar de unlockpagina gaan elke dag en als je de unlocktool kunt downloaden, heb je beet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Momus schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:29:
[...]

Je hebt je verify code wel per sms gekregen? Ik zou gewoon naar de unlockpagina gaan elke dag en als je de unlocktool kunt downloaden, heb je beet.
Update, het is gelukt! :)

Zorg wél dat je de PC suite van Mi op je pc hebt, ervoor borkte hij 'm dat het misging en hij het toestel niet kon verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:02:
[...]

Update, het is gelukt! :)

Zorg wél dat je de PC suite van Mi op je pc hebt, ervoor borkte hij 'm dat het misging en hij het toestel niet kon verifiëren.
Ik ben blij voor je dat het gelukt is maar de MI PC Suite heb ik nog nooit geïnstalleerd op mijn pc, alleen de unlock tool. Misschien dat de suite bepaalde drivers installeert die je nodig had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

XeNeRgY schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:52:
[...]

Ik ben blij voor je dat het gelukt is maar de MI PC Suite heb ik nog nooit geïnstalleerd op mijn pc, alleen de unlock tool. Misschien dat de suite bepaalde drivers installeert die je nodig had?
Jep, klopt, maar dat komt possibly omdat de telefoon nog nooit eerder aan de pc had gehangen. Kan dus ook niet zeggen of het dan door de standaarddrivers wel goed was gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlnoodle
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
Een maandje geleden ook een redmi 4 pro/prime besteld op geekbuying, ondanks dat ik snelle DHL levering gekozen had (ongeveer 5 werkdagen tot levering) toch een maand moeten wachten omdat er stock problemen waren volgens de klantendienst.

Eerste ervaringen (het is sowiso mijn eerste "china phone") zijn wel heel positief voor een GSM van 140 euro (wel pech gehad om nog eens 25 euro import kosten te hebben moeten betalen) zeer tevreden (komend van een galaxy s4).
Alleen vind ik de kleuren van het scherm toch niet wow (waarschijnlijk mis ik toch de hevige amoled samsung schermen hier). Had natuurlijk ook pech dat er een vendor rom opstond en met een bang hartje vandaag dan maar de hele procedure gestart om de EU rom erop te krijgen. Tot mijn verbazing ging dit vrij vlot en na 2 uurtjes rustig "werken" is het allemaal gelukt. Toch een bedanktje voor ondermeer de prima uitleg van kelly.hipolito! Het is voor dit soort informatie dat het tweakers forum toch een echte meerwaarde is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
phlnoodle schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:40:
Een maandje geleden ook een redmi 4 pro/prime besteld op geekbuying, ondanks dat ik snelle DHL levering gekozen had (ongeveer 5 werkdagen tot levering) toch een maand moeten wachten omdat er stock problemen waren volgens de klantendienst.

Eerste ervaringen (het is sowiso mijn eerste "china phone") zijn wel heel positief voor een GSM van 140 euro (wel pech gehad om nog eens 25 euro import kosten te hebben moeten betalen) zeer tevreden (komend van een galaxy s4).
Alleen vind ik de kleuren van het scherm toch niet wow (waarschijnlijk mis ik toch de hevige amoled samsung schermen hier). Had natuurlijk ook pech dat er een vendor rom opstond en met een bang hartje vandaag dan maar de hele procedure gestart om de EU rom erop te krijgen. Tot mijn verbazing ging dit vrij vlot en na 2 uurtjes rustig "werken" is het allemaal gelukt. Toch een bedanktje voor ondermeer de prima uitleg van kelly.hipolito! Het is voor dit soort informatie dat het tweakers forum toch een echte meerwaarde is!
Ik snap niet wat je bedoelt met import kosten? Als je bij TopOne bestelt betaal je ongeveer 25€ voor de snelle levering maar is het sowieso gegarandeerd duty free. Bedoel je met de import kosten niet gewoon de verzendkosten?

Verder is het voor dit geld inderdaad een heel goed toestel. Alleen de camera is vrij matig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlnoodle
heb 'm niet op topone besteld maar op geekbuying, en wel degelijk de pech gehad dat er "duty" kosten bijgekomen zijn... camera nog niet echt getest maar binnenshuis merk ik wel op dat hij idd matig is maar een goede camera is voor mij eigenlijk maar bijkomstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Iemand die al draait op een EU ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdSouris
Hier nog niks opgeschoten....Couldn't verify device. Current account is different from the account info on the device. Zit inmiddels wat te prutsen met de drivers in fastboot mode.

Kan kiezen uit de volgende:
Android bootloader interface
Android bootloader interface version 11.0.0.0 [28-Aug-16]
Android ADB interface
Android bootloader interface version 7.0.0.0 [22-Aug-13]

na installatie verschijnt de telefoon respectievelijk als:
LeMobile android Device - Android bootloader Interface
Kedacom USB device - Android Bootloader Interface
Android Phone - Android ADB interface

zou iemand die wel kan unlocken willen kijken met welke driver dat was?

[ Voor 0% gewijzigd door vdSouris op 15-12-2016 11:36 . Reden: typo ]

• XeNeRgY
  • Niet online
vdSouris schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:43:
Hier nog niks opgeschoten....Couldn't verify device. Current account is different from the account info on the device. Zit inmiddels wat te prutsen met de drivers in fastbood mode.

Kan kiezen uit de volgende:
Android bootloader interface
Android bootloader interface version 11.0.0.0 [28-Aug-16]
Android ADB interface
Android bootloader interface version 7.0.0.0 [22-Aug-13]

na installatie verschijnt de telefoon respectievelijk als:
LeMobile android Device - Android bootloader Interface
Kedacom USB device - Android Bootloader Interface

zou iemand die wel kan unlocken willen kijken met welke driver dat was?
Bij mij was het Android Phone die daarna direct herkend werd als Xiaomi Redmi 4.
Ja, sinds een maand ongeveer.

• vdSouris
XeNeRgY schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:12:
[...]

Bij mij was het Android Phone die daarna direct herkend werd als Xiaomi Redmi 4.

[...]

Verscheen de telefoon als Android phone - Xiaomi Redmi 4 in fastboot modus? :?

• phlnoodle
Draai ook de EU-rom. Toch wel een stuk beter dan die vendor rom die er oorspronkelijk opstond...

[ Voor 151% gewijzigd door phlnoodle op 15-12-2016 13:00 ]

• phlnoodle
[...]

[...]

Idem bij mij...

• XeNeRgY
  • Niet online
vdSouris schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:38:
[...]

Verscheen de telefoon als Android phone - Xiaomi Redmi 4 in fastboot modus? :?
Ik weet het voor 95% zeker inderdaad. Op W10.

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

[...]

[...]

Kan je vertellen welke versie van TWRP jij hebt gebruikt? Ik kom uit op MattW, qua ROM en TWRP, maar dan moet je volgens mij de compatibility checker uitzetten omdat hij hem anders niet pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:10:
[...]

Kan je vertellen welke versie van TWRP jij hebt gebruikt? Ik kom uit op MattW, qua ROM en TWRP, maar dan moet je volgens mij de compatibility checker uitzetten omdat hij hem anders niet pakt.
Volgens mij die van cofface. Is hier te downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door XeNeRgY op 15-12-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

XeNeRgY schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:35:
[...]

Volgens mij die van cofface. Is hier te downloaden.
Hmm... die heb ik met enige pijn en moeite geïnstalleerd, alleen kom ik nu de recovery niet in, wordt getrakteerd door het plaatje van de Xiaomi-telefoon. M'n device is wel unlocked en TWRP is volgens mij succesvol geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/25i6xs0.jpg

Weird. Recovery gaat dus nergens heen, power off en Vol+ & Power idem.

[ Voor 11% gewijzigd door Racing_Reporter op 18-12-2016 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:05:
[...]

Hmm... die heb ik met enige pijn en moeite geïnstalleerd, alleen kom ik nu de recovery niet in, wordt getrakteerd door het plaatje van de Xiaomi-telefoon. M'n device is wel unlocked en TWRP is volgens mij succesvol geïnstalleerd.

[afbeelding]

Weird. Recovery gaat dus nergens heen, power off en Vol+ & Power idem.
Probeer het eens via fastboot (nadat je dus twrp geflasht hebt direct het volgende commando):

fastboot boot xxxxx.img

Ervan uitgaande dat je de cofface twrp hernoemd hebt naar recovery.img wordt het:

fastboot boot recovery.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

XeNeRgY schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:24:
[...]

Probeer het eens via fastboot (nadat je dus twrp geflasht hebt direct het volgende commando):

fastboot boot xxxxx.img

Ervan uitgaande dat je de cofface twrp hernoemd hebt naar recovery.img wordt het:

fastboot boot recovery.img
Ah, die had ik ook geprobeerd direct na TWRP te flashen, maar ik kreeg een error terug. This adbd's $ADB_VENDOR_KEYS is not set; try 'adb kill-server' if that seems wrong.

Opgelost tijdelijk door de Android-map in documenten te verwijderen (nieuw aangemaakt), kan voorkomen bij nieuwe devices schijnt. En adb kill-server werkte ook, had alleen niet meteen naar recovery geboot. Straks nieuwe poging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
iisworks schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:39:

@iisworks nu je de Redmi 4 Pro inmiddels een tijdje hebt.
Wat is de accuduur van de Redmi 4 Pro t.o.v. Redmi 3(S) Pro?

De 625 CPU zou in essentie zuiniger moeten zijn maar met een scherm met meer capaciteit.
Vermoed ik een mindere accuduur.
Tenslotte is het scherm een van de grootste, zo niet de grootste energie slurpers.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
kelly.hipolito schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:32:
[...]

@iisworks nu je de Redmi 4 Pro inmiddels een tijdje hebt.
Wat is de accuduur van de Redmi 4 Pro t.o.v. Redmi 3(S) Pro?
De 625 CPU zou in essentie zuiniger moeten zijn maar met een scherm met meer capaciteit.
Vermoed ik een mindere accuduur.
Tenslotte is het scherm een van de grootste, zo niet de grootste energie slurpers.
Het is mogelijk geen eerlijk vergelijk omdat ik CM13 op de 3 Pro had staan (die was minder zuinig dan MIUI), maar subjectief lijkt hij iig erg goed, max ca. 4 dagen met 4u schermtijd bij licht gebruik en op de Pro haalde ik op het laatst maar 2.5. En ik hoor anderen over 6u schermtijd op de RM4.

Het scherm is bij mij trouwens zeker niet de grootste verbruiker bij licht gebruik, "Android System" staat steevast bovenaan (50%). Vanaf Lollipop (na Kitkat) is het accuverbruik van het OS naar mijn idee een stuk hoger geworden, vnl. door de location functies in standby, zelfs met Location in " Battery saving mode. Desondanks doet de RM4 het dus prima op MIUI! Maar zodra er een redelijk bugvrije CM13/14 komt ga ik weer overstappen.

PS: Standaard ook hier wifi/gps/BT uit, 3G data aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik haal met de 4 Pro prima 3 dagen standby en 5 uur SoT of 2 dagen standby en 9 uur SoT. Battery saving gebruik ik niet op dit toestel, is nergens voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
iisworks schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:23:
[...]

Het scherm is bij mij trouwens zeker niet de grootste verbruiker bij licht gebruik, "Android System" staat steevast bovenaan (50%). Vanaf Lollipop (na Kitkat) is het accuverbruik van het OS naar mijn idee een stuk hoger geworden, vnl. door de location functies in standby, zelfs met Location in " Battery saving mode.
Ik realiseer mij nu dat wellicht mijn scherm op 1 staat omdat bij mij zaken als wifi (uit als scherm uit gaat), locatie, blue-tooth standaard uit staat. Dit bespaart blijkbaar een aanzienlijke hoeveelheid energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
XeNeRgY schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:57:
Ik haal met de 4 Pro prima 3 dagen standby en 5 uur SoT of 2 dagen standby en 9 uur SoT. Battery saving gebruik ik niet op dit toestel, is nergens voor nodig :)
Ik doelde hier puur op de Location settings (GPS), aangezien die zowel in High Accuraty als Battery Saving Network Location aan zal hebben waardoor ik last heb van wakelocks + meer drain. Maar de locatiebepaling is tegenwoordig wel een vrij essentiële functie. :)

Overigens heeft MIUI standaard ook een battery saving mode aanstaan voor user apps, waardoor ik problemen had met oa Whatsapp push notifications die niet aankwamen in deep sleep. Voor specifieke apps moest ik dit uitzetten, iets waar ik met CM13 nooit problemen mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik heb met MIUI geen problemen met Whatsapp en/of push notifications maar ik gebruik, zoals gezegd, de battery saver niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

http://en.miui.com/thread-239494-1-1.html

Hebben mensen deze al geprobeerd uit de Theme Store? Ziet er goed uit als je het mij vraagt. Helaas zie ik nog wel steeds gekleurde icons in de statusbalk van notificaties.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Vriendin is van plan deze telefoon te bestellen, aangezien gisteren haar Xiaomi Redmi Note 3 is gestolen. Ik heb even zitten te vergelijken, maar qua specificaties zal dit toestel prima voldoen denk ik. Telefoon is wel ietsjes kleiner maar dat is niet erg/of misschien wel beter.

Wat mij net ook opviel is dat deze telefoon geen 802.11n 5GHz wifi heeft? Niet dat dit direct een probleem is, maar dit vind ik wel een beetje vreemd. Dacht dat nieuwe toestellen dat allemaal wel ondersteunden, maar dat zal met China phones wel anders zijn dan.

Op de Redmi Note 3 had ze de Global Rom draaien, maar deze is nog niet beschikbaar begrijp ik voor de Redmi 4 Pro. De plan is om deze te bestellen bij TopOne met DHL. Ik las daar wel goede ervaringen over, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het zit met de ROM die erop zit. Er staat wel dat er al een multi-language ROM erop wordt gezet, maar zal dit zonder al die Chinese troep zijn? En dus gelijk al goed bruikbaar zijn zonder te moeten flashen? Enige wat voor haar belangrijk is dat het een stabiele rom is met Engelse of Nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik vraag bij Top One altijd om een sealed box en flash dan de EU rom. Standaard zit een een China Stable rom op maar daar zit wel Chinese troep in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
XeNeRgY schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:35:
Ik vraag bij Top One altijd om een sealed box en flash dan de EU rom. Standaard zit een een China Stable rom op maar daar zit wel Chinese troep in.
Haar vorige Xiaomi telefoon had ze in China zelf gekocht, die zat idd gigantisch vol met Chinese troep. Zonder iets te doen, was tel ineens leeg (waarschijnlijk door alle software dat op achtergrond draaide).

Maar als ik de beschrijving van Top One mag geloven, wordt er al een multi-language ROM erop gezet. Is die niet gelijk al prima geschikt voor haar dan? Scheelt weer gedoe en tijd om zelf te flashen. Of zal hier ook heel veel Chinese troep er nog op zitten? Dan kan ik idd ook beter voor een sealed box vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
xileS schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:09:
[...]

Haar vorige Xiaomi telefoon had ze in China zelf gekocht, die zat idd gigantisch vol met Chinese troep. Zonder iets te doen, was tel ineens leeg (waarschijnlijk door alle software dat op achtergrond draaide).

Maar als ik de beschrijving van Top One mag geloven, wordt er al een multi-language ROM erop gezet. Is die niet gelijk al prima geschikt voor haar dan? Scheelt weer gedoe en tijd om zelf te flashen. Of zal hier ook heel veel Chinese troep er nog op zitten? Dan kan ik idd ook beter voor een sealed box vragen.
Geen idee maar het is dan een vendor rom (dus niet officieel) en dat vertrouw ik niet. Ik zou altijd voor safe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
XeNeRgY schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:02:
[...]

Geen idee maar het is dan een vendor rom (dus niet officieel) en dat vertrouw ik niet. Ik zou altijd voor safe gaan.
Ah duidelijk, thanks, gewoon voor een sealed box vragen dus. Dan zelf maar inlezen en flashen.

/Edit
Alvast een handleiding gevonden, moest vast lukken hiermee:
kelly.hipolito in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

[ Voor 19% gewijzigd door xileS op 19-12-2016 23:05 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Het grote Accessoires topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken