Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Voor zover ik het weet heb je altijd de EDL methode nodig om van de vendor ROM af te komen, als nieuwe rom kan je dan inderdaad de global ROM installeren of de developer ROM.

Unlocken kan alleen als je een developer ROM op je telefoon hebt staan, dat kan dus niet met je huidige vendor ROM.

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:12
xileS schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:19:
[...]

Maar zodra ik op refresh klik in de MiFlash tool, krijg ik: "De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld."

Wat doe ik fout?
Ik kan 123 in je verhaal niet terug vinden welke Windows versie je gebruikt.
Heb je de Driver Signature Enforcement uitgezet?

Staat dit aan dan kun je de meest vreemde fouten krijgen, maar het kan ook gewoon goed gaan.
Als ik hier op het forum her en der lees zou je het (inderdaad) ook even op een andere computer kunnen proberen. Velen hebben wel succes wanneer ze dit op een ander systeem proberen. (Zie bijv. het topic over de Redmi 3). Bijvoorbeeld een Windows 7 machine.

Resumerend: Bij het flashen toentertijd heb ik totaal geen hinder ondervonden.
Ik heb exact gedaan wat ik ook heb opgeschreven, niets meer, niets minder en bij mij met succes!

[ Voor 27% gewijzigd door kelly.hipolito op 13-01-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Ik kan 123 in je verhaal niet terug vinden welke Windows versie je gebruikt.
Heb je de Driver Signature Enforcement uitgezet?

Staat dit aan dan kun je de meest vreemde fouten krijgen, maar het kan ook gewoon goed gaan.
Als ik hier op het forum her en der lees zou je het (inderdaad) ook even op een andere computer kunnen proberen. Velen hebben wel succes wanneer ze dit op een ander systeem proberen. (Zie bijv. het topic over de Redmi 3). Bijvoorbeeld een Windows 7 machine.

Resumerend: Bij het flashen toentertijd heb ik totaal geen hinder ondervonden.
Ik heb exact gedaan wat ik ook heb opgeschreven, niets meer, niets minder en bij mij met succes!
Windows 10 64 bit. Hmm Driver Signature Enforcement, had daar eigenlijk nooit van gehoord. Maar blijkbaar staat dat dan standaard aan. Thanks ga er zo even naar kijken :).

/edit
Zojuist even op een andere Windows 10 64 bit pc geprobeerd, zonder eerst de "Driver Signature Enforcement" uit te zetten. Op deze PC kreeg ik niet die rare melding in MiFlash, dus de Dev rom erop zetten is gelukt!

Toestel is nu ook geunlocked, maar ik sta nu voor de keuze welke Xiaomi.eu firmware erop te gaan flashen. Blijkbaar zijn er dus meerdere. Ik heb alvast de volgende gedownload:
xiaomi.eu_multi_HM4Pro_6.11.17_v8-6.0
xiaomi.eu_multi_HM4Pro_6.12.15_v8-6.0
xiaomi.eu_multi_HM4Pro_7.1.12_v8-6.0
xiaomi.eu_multi_HM4Pro_V8.1.3.0.MBECNDI_v8-6.0

1e 3 zijn weekly's en de laatste is een stable. Als ik het goed begrepen heb zijn weekly's gewoon dev versies, met een wekelijkse update en een stable zoals de naam al zegt een stabiele versie. Telefoon is van mijn vriendin en ik denk niet dat ze elke week gaat updaten, dus ik neem aan dat ik beter voor de stable versie kan kiezen. Of zal iemand toch aanraden om voor een weekly te gaan?

Ik ga iig morgen wel weer verder met flashen.

[ Voor 34% gewijzigd door xileS op 14-01-2017 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
xileS schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Windows 10 64 bit. Hmm Driver Signature Enforcement, had daar eigenlijk nooit van gehoord. Maar blijkbaar staat dat dan standaard aan. Thanks ga er zo even naar kijken :).

/edit
Zojuist even op een andere Windows 10 64 bit pc geprobeerd, zonder eerst de "Driver Signature Enforcement" uit te zetten. Op deze PC kreeg ik niet die rare melding in MiFlash, dus de Dev rom erop zetten is gelukt!

Toestel is nu ook geunlocked, maar ik sta nu voor de keuze welke Xiaomi.eu firmware erop te gaan flashen. Blijkbaar zijn er dus meerdere. Ik heb alvast de volgende gedownload:
xiaomi.eu_multi_HM4Pro_6.11.17_v8-6.0
xiaomi.eu_multi_HM4Pro_6.12.15_v8-6.0
xiaomi.eu_multi_HM4Pro_7.1.12_v8-6.0
xiaomi.eu_multi_HM4Pro_V8.1.3.0.MBECNDI_v8-6.0

1e 3 zijn weekly's en de laatste is een stable. Als ik het goed begrepen heb zijn weekly's gewoon dev versies, met een wekelijkse update en een stable zoals de naam al zegt een stabiele versie. Telefoon is van mijn vriendin en ik denk niet dat ze elke week gaat updaten, dus ik neem aan dat ik beter voor de stable versie kan kiezen. Of zal iemand toch aanraden om voor een weekly te gaan?

Ik ga iig morgen wel weer verder met flashen.
toon volledige bericht
Goed bezig! Wat fijn om te horen dat het gelukt is!
Als ik jouw was zou ik voor de stable gaan.

Deze stable is gemaakt voor het dagelijkse gebruik en als ik als vrouw naar mijn omgeving kijk.
Is er geen enkele behoefte om developers spulletjes te draaien, laat staan elke week updates of er maar überhaupt aan te moeten denken.

Developer ROM en frequent updaten met weekly ROM's is echt iets voor Tweakers ;)
Een vriendin van mij met haar Xiaomi draait netjes stable en uiteraard helemaal blij.

P.s. vergeet niet als je voor de de stable ROM kiest, om in TWRP het volgende uit te voeren na de installatie:

- Wipe 'dalvik' gelijk na de installatie, en ga terug naar het hoofdmenu.
- Kies voor 'Wipe'. Hierna kun je rebooten.

Anders crashed de Gallery APP enz. continu omdat de stable ROM behoorlijk verschilt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

Mooi dat het gelukt is! Zo simpel is het mij nooit gelukt :(

Ik draai de .22 xiaomi.eu dev ROM van eind December, voor wat ik las op het Xiaomi forum had die geen bugs. Maar de stable ook niet lijkt me :)

[ Voor 6% gewijzigd door DOK op 14-01-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 06:39:
[...]

Goed bezig! Wat fijn om te horen dat het gelukt is!
Als ik jouw was zou ik voor de stable gaan.

Deze stable is gemaakt voor het dagelijkse gebruik en als ik als vrouw naar mijn omgeving kijk.
Is er geen enkele behoefte om developers spulletjes te draaien, laat staan elke week updates of er maar überhaupt aan te moeten denken.

Developer ROM en frequent updaten met weekly ROM's is echt iets voor Tweakers ;)
Een vriendin van mij met haar Xiaomi draait netjes stable en uiteraard helemaal blij.

P.s. vergeet niet als je voor de de stable ROM kiest, om in TWRP het volgende uit te voeren na de installatie:

- Wipe 'dalvik' gelijk na de installatie, en ga terug naar het hoofdmenu.
- Kies voor 'Wipe'. Hierna kun je rebooten.

Anders crashed de Gallery APP enz. continu omdat de stable ROM behoorlijk verschilt.

Succes!
toon volledige bericht
Thanks voor de hulp :) .
Zal nog wel even samenvatten wat ik gedaan heb, misschien dat het anderen van pas komt:

Als voorbereiding altijd eerst unlock rechten aanvragen via http://en.miui.com/unlock/. Dit had ik al gedaan, voordat ik het toestel had besteld, aangezien het soms lang kan duren. Voor de zekerheid met 2 accounts gedaan, vreemd genoeg kreeg ik voor 1 account wel sms dat ik unlock rechten had en voor de andere niet (maar ze deden het allebei).

Om van een Vendor ROM naar Xiaomi.eu ML ROM te komen

Eerst dit gevolgd t/m het kopje "Development ROM installeren":
kelly.hipolito in "[Xiaomi Redmi 3] Ervaringen & Discussie"
Dit lukte niet op de 1e pc die ik probeerde, als je ook rare meldingen krijgt in MiFlash is het handig om het eerst op een andere pc te proberen. Dit ging bij mij namelijk wel gelijk goed.

En daarna heb hier ik alles gevolgd vanaf "Toestel unlocken met unlocking tool":
kelly.hipolito in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

/edit

Is hieronder aangepast door kelly :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kelly.hipolito
xileS schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:11:
[...]

Thanks voor de hulp :) .
Zal nog wel even samenvatten wat ik gedaan heb, misschien dat het anderen van pas komt:

Als voorbereiding altijd eerst unlock rechten aanvragen via http://en.miui.com/unlock/. Dit had ik al gedaan, voordat ik het toestel had besteld, aangezien het soms lang kan duren. Voor de zekerheid met 2 accounts gedaan, vreemd genoeg kreeg ik voor 1 account wel sms dat ik unlock rechten had en voor de andere niet (maar ze deden het allebei).

Om van een Vendor ROM naar Xiaomi.eu ML ROM te komen

Eerst dit gevolgd t/m het kopje "Development ROM installeren":
kelly.hipolito in "[Xiaomi Redmi 3] Ervaringen & Discussie"
Dit lukte niet op de 1e pc die ik probeerde, als je ook rare meldingen krijgt in MiFlash is het handig om het eerst op een andere pc te proberen. Dit ging bij mij namelijk wel gelijk goed.

En daarna heb hier ik alles gevolgd vanaf "Toestel unlocken met unlocking tool":
toon volledige bericht
Ik merk op dat er vaker vragen komen over zaken die niet in mijn handleiding staan.
Daarom heb ik mijn handleiding uitgebreid.

De Xiaomi Redmi 4 Pro/Prime unlocken, installeren en configureren m.b.t. de Xiaomi.eu ROM handleiding omvat nu alle handelingen van A tot Z, startent bij 0 naar uiteindelijk een Xiaomi Redmi 4 Pro met Xiaomi.eu.

Deze aangepaste handleiding kent de volgende onderdelen:

- MI account aanmaken, activeren en aanvragen unlock rechten.
- Development ROM installeren met de updater tool.
of
- Development ROM installeren met de MIUI ROM Flashing Tool.
- Toestel unlocken met unlocking tool.
- Xiaomi.eu firmware plaatsen op telefoon en TWRP Recovery installeren.
- Met TWRP Xiaomi.eu firmware installeren.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wat mij opviel toen ik de specificaties ging vergelijken, voordat ik het besteld had, is dat ik geen ondersteuning zag voor 802.11n 5GHz WiFi voor de Redmi 4 Pro.

Maar ik zag dat die gewoon prima met 5GHz WiFi kon connecten, alleen haalt die maar max 50 Mbps.

Waarschijnlijk geen complete specificatielijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
kelly.hipolito schreef op zondag 15 januari 2017 @ 03:32:
[...]

Ik merk op dat er vaker vragen komen over zaken die niet in mijn handleiding staan.
Daarom heb ik mijn handleiding uitgebreid.......
Bedankt kelly! Net mijn redmi 4 prime succesvol geupdate door het volgen van uw walkthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDiTo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-05 10:07
Same here! Hartstikke bedankt Kelly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23

nwagenaar

God, root. What's the differen

En ondertussen zijn er al enkele (unofficial) ports beschikbaar van Android 6.0.1 ROM's als CM13, LineageOS13 en ResurrectionRemix.

Afgelopen weekend enkele getest en mijn ervaring is om ze nog even links te laten liggen:

- Veel problemen met batterijverbruik (workaround is aanwezig, maar nog steeds komt het niet in de buurt van MIUI8)
- Camera hangt met regelmaat
- Enkele edities zitten vol met Chinese bloatware

Wellicht dat zodra Xiaomi de kernelsources vrijgeeft dat wij de beschikking krijgen over goede ports. Maar mijn advies is om voorlopig gebruik te blijven maken van MIUI...

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-04 21:50
Hoi,

Ik heb sinds gister Lineage OS 13 draaien, tot zover geen problemen als je dit topic gebruikt: https://forum.xda-develop...01-03-unofficial-t3540701

Ik kan nog weinig over de accu zeggen, het zal vast iets minder zijn maar ik vind MIUI ook wel erg agressief dus dat heb ik er graag voor over. Zal over een paar dagen een update doen, tot zo ver;
- Vloeiender
- Nova Launchers werkt stabieler (& TeslaUnread blijft werken).
- Meer geheugen/opslag vrij :-)

Nog geen problemen met de camera gehad of memory leaks (zie stappen of XDA), wel probleem met TWRP... recovery wil niet opstarten, moet ik via fastboot doen (extra stap maar werkt perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Zelfs na de build.prop aanpassing had ik enorm veel problemen met de opneem functie, ongeacht de gekozen camera applicatie (Google Camera, CM/LineageOS Camera, FV-5 Camera/Cinema) en zelfs het schieten van plaatjes leverde redelijk wat FC's op.

Overigens doe ik gemiddeld 3 dagen met MIUI terwijl de LineageOS versie het "maar" een 1,5 dag uithield (zonder de GPS aanpassing zelfs maar een dag).

Dat neemt niet weg dat de build wel lekker vlot werkte, maar ik wacht tot even liever totdat de kernelsources beschikbaar komen zodat ze gecompileerde versie maken ipv een geporte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
Yes, dat zou het mooiste zijn natuurlijk!

Ik heb de telefoon vanacht helemaal opgeladen, is kijken hoe het gaat. De camera (verschillende apps) geven bij mij geen problemen, daarnaast is de camera toch al niet super dus gebruik hem niet heel veel. Ik had best een paar tientjes overgehad voor een goede camera. Een toestel met deze specs en een goede camera zou voor mij het perfect toestel zijn geweest :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 21:43

Racing_Reporter

Contentmaker

Nielsvdk schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:57:
Yes, dat zou het mooiste zijn natuurlijk!

Ik heb de telefoon vanacht helemaal opgeladen, is kijken hoe het gaat. De camera (verschillende apps) geven bij mij geen problemen, daarnaast is de camera toch al niet super dus gebruik hem niet heel veel. Ik had best een paar tientjes overgehad voor een goede camera. Een toestel met deze specs en een goede camera zou voor mij het perfect toestel zijn geweest :-)
Probeer eens OpenCamera, maakt het al ietsje beter (met name video :) )

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19
Ik heb een Xiaomi Redmi 4A gekocht. Voor 110,78 euro.

Nu moet ik de DHL het volgende betalen en ik vroeg mij af of dit normaal is:
Beschrijving van de goederen
CELLPHONE
BTW bedrag
EUR 30,24
Administratieve kosten
EUR 14,50
BTW Administratieve kosten
EUR 3,05
Totaal te betalen bedrag
EUR 47,79

Heb eerder duurdere telefoons besteld, en daarvan waren de kosten lager (bijvoorbeeld 20/30 euro).
Dit is bijna 50% van de prijs van de telefoon! Iemand de zelfde ervaringen of klopt dit niet? Dan weet ik of ik het moet betalen of moet gaan bellen met DHL. Bedankt alvast.

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
egelalexander schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:24:
Ik heb een Xiaomi Redmi 4A gekocht. Voor 110,78 euro.

Nu moet ik de DHL het volgende betalen en ik vroeg mij af of dit normaal is:
Beschrijving van de goederen
CELLPHONE
BTW bedrag
EUR 30,24
Administratieve kosten
EUR 14,50
BTW Administratieve kosten
EUR 3,05
Totaal te betalen bedrag
EUR 47,79

Heb eerder duurdere telefoons besteld, en daarvan waren de kosten lager (bijvoorbeeld 20/30 euro).
Dit is bijna 50% van de prijs van de telefoon! Iemand de zelfde ervaringen of klopt dit niet? Dan weet ik of ik het moet betalen of moet gaan bellen met DHL. Bedankt alvast.
toon volledige bericht
Dit is helaas een gangbare praktijk van DHL en er is weinig aan te doen.
DHL schiet de Douane kosten voor en rekent hiervoor administratiekosten.

Administratie kosten en BTW administratie kosten zijn bij DHL hoog met als het gevolg dat je met wat pech,
zelfs meer administratiekosten moet betalen dan de daadwerkelijke Douane verplichtingen.

Tip!
Kies bijvoorbeeld in de toekomst (indien mogelijk) voor levering door Postnl, verzending vanuit of via UK of kijk voordat je besteld of een winkel Douane service heeft. Net als ibuyyou. Dit scheelt een hoop.
En voorkomt onnodige kosten.

Ik weet het, het is vervelend en je hebt nu niet veel aan mijn antwoord maar doe er je voordeel mee de volgende keer ;)
steejt schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Bedankt kelly! Net mijn redmi 4 prime succesvol geupdate door het volgen van uw walkthrough.
MacDiTo schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:44:
Same here! Hartstikke bedankt Kelly.
Geen dank.
Welkom bij de Redmi 4 familie!

[ Voor 3% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 17:55
Zijn er meer mensen die geen verbinding met een exchange server kunnen maken?
Kan met geen mogelijkheid connectie maken met de agenda van het werk.

Mijn oude xiaomi die nog op android 5 zit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eoghlear schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:31:
Zijn er meer mensen die geen verbinding met een exchange server kunnen maken?
Kan met geen mogelijkheid connectie maken met de agenda van het werk.

Mijn oude xiaomi die nog op android 5 zit werkt prima.
Welke melding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist. Meer niet. Volgens miui forum is het een bug.

[ Voor 7% gewijzigd door Eoghlear op 26-01-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Eoghlear schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:23:
[...]

Gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist. Meer niet. Volgens miui forum is het een bug.
Waarschijnlijk heb je een gebruikersnaam die niet je e-mailadres is. Bijvoorbeeld:
Jan.Jansen@Bedrijf.nl en je gebruikersnaam is dan Jansen21.

Probeer eens het volgende:
- Nieuwe Exchange account toevoegen
- In het scherm waar je alleen je gebruikersnaam en wachtwoord in kunt voeren (dus niet bij de uitgebreide of handmatige instellingen maar echt het eerste scherm) doe je het volgende:
- type je emailadres bij 'gebruikersnaam' - nadat je deze getypt hebt wis je deze direct weer - type nu je gebruikersnaam in het veld 'gebruikersnaam'
- ga vervolgens naar wachtwoord en type je wachtwoord.
- ga naar 'verder/volgende/OK'

Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
Battery met Lineage, het is geen MIUI maar vind het genoeg gezien stock android veel fijner werkt.

Screenshot 1
Screenshot 2

Bluetooth heeft de hele tijd aangestaan en de sonos app ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Nielsvdk op 28-01-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:21
Nielsvdk schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:29:
Battery met Lineage, het is geen MIUI maar vind het genoeg gezien stock android veel fijner werkt.
Inderdaad tot nu toe ongeveer de helft op CM/Lineage varianten. Helaas nog altijd een fors verschil met de ongeëvenaarde standby tijd van EU MIUI: 4 dagen met >4u schermtijd, waarbij ik tegenwoordig naast 3G data ook Wifi en GPS (High Accuracy) altijd aan laat staan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
Probleem met MIUI vind ik dat ondanks dat je voor apps zoals OneDrive/MS Authenticator aangeeft ze niet te willen limiteren hij ze toch uitzet (dus geen auto sync van foto's enzo). Nova werkt ook niet altijd top, zeker Tesla.... als CM./Lineage ook zo aggresief ingesteld wordt komt het vast dichter in de buurt.

Persoonlijk heb ik liever dat alle apps gewoon werken zoals het hoort, telefoon ligt toch op de draadloze lader als ik slaap dus voor mij geen probleem dat de duur iets korter is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Nielsvdk schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:29:
het is geen MIUI maar vind het genoeg gezien stock android veel fijner werkt.

Screenshot 1
Screenshot 2

Welke Lineage mod gebruik je? Een eigen gecompileerd exemplaar?
Ik zie de Redmi 4 Pro er niet bij staan? https://www.lineageosrom....g-official-lineageos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik vind de batterijduur met Lineage maar bedroevend eerlijk gezegd. Heb een keer 10 uur schermtijd gehaald en 2.5 dagen standby tijd op MIUI met alle opties/apps gewoon actief. Schermtijd van 5 uur haalde ik op mijn Galaxy S6 met 2500MAH batterij ook nog wel. Maar als je iedere avond gewoon oplaadt kom je er natuurlijk wel prima je dag mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Nielsvdk schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:33:
Probleem met MIUI vind ik dat ondanks dat je voor apps zoals OneDrive/MS Authenticator aangeeft ze niet te willen limiteren hij ze toch uitzet (dus geen auto sync van foto's enzo). Nova werkt ook niet altijd top, zeker Tesla.... als CM./Lineage ook zo aggresief ingesteld wordt komt het vast dichter in de buurt.
Ik heb op MIUI Background Battery Saving uitgezet en daarnaast Auto Startup toegestaan voor alles wat ik actief wil houden (Launcher, Whatsapp, Buienalarm etc.). Ik moet zeggen dat dat op zich behoorlijk goed werkt, en al mis ik de vertrouwde interface van Lineage, ik kan met wat tweaks prima met MIUI leven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
XeNeRgY schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 06:14:
[...]

Waarschijnlijk heb je een gebruikersnaam die niet je e-mailadres is. Bijvoorbeeld:
Jan.Jansen@Bedrijf.nl en je gebruikersnaam is dan Jansen21.

Probeer eens het volgende:
- Nieuwe Exchange account toevoegen
- In het scherm waar je alleen je gebruikersnaam en wachtwoord in kunt voeren (dus niet bij de uitgebreide of handmatige instellingen maar echt het eerste scherm) doe je het volgende:
- type je emailadres bij 'gebruikersnaam' - nadat je deze getypt hebt wis je deze direct weer - type nu je gebruikersnaam in het veld 'gebruikersnaam'
- ga vervolgens naar wachtwoord en type je wachtwoord.
- ga naar 'verder/volgende/OK'

Werkt dat?
toon volledige bericht
Dit had ik ook reeds gelezen op het miui forum. Geen succes tot nu toe. Moet als ik nieuwe account toevoeg (zakelijk optie) ook een mailadres invullen. Staat niet direct een optie tot gebruikersnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Eoghlear schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:30:
[...]

Dit had ik ook reeds gelezen op het miui forum. Geen succes tot nu toe. Moet als ik nieuwe account toevoeg (zakelijk optie) ook een mailadres invullen. Staat niet direct een optie tot gebruikersnaam.
En andersom? Dus eerst je gebruikersnaam in het emailveld typen, dit weghalen en dan je emailadres er neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
XeNeRgY schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:10:
[...]

En andersom? Dus eerst je gebruikersnaam in het emailveld typen, dit weghalen en dan je emailadres er neerzetten?
Helaas. Ga maar eens naar een third party oplossing zoeken. En het miui forum afstruinen.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Eoghlear schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:30:
[...]

Helaas. Ga maar eens naar een third party oplossing zoeken. En het miui forum afstruinen.

Bedankt voor het meedenken.
Balen. Ik had namelijk hetzelfde probleem en dit was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Laatst online: 05-11-2024
Misschien gekke vraag maar hoe is de snelheid met de miui rom werkt het toestel snel met opnenen van apps ?ik heb zelf een MI5 gehad deze is helaas gesneuveld.
(van de tafel gevallen) en zocht naar een ander toestel.

Zag trouwens ook dat topone niets meer verkoopt zou jammer zijn want was een goede verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik vind het toestel erg snel. Had hiervoor een Galaxy S6 en die was natuurlijk supersnel, dat verschil merk je enigszins maar het is niet echt heel groot. Snel genoeg dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Laatst online: 05-11-2024
XeNeRgY schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:34:
Ik vind het toestel erg snel. Had hiervoor een Galaxy S6 en die was natuurlijk supersnel, dat verschil merk je enigszins maar het is niet echt heel groot. Snel genoeg dus :)
Top ! bedankt voor je antwoord ik ga deze ook bestellen moet toch weer een telefoon hebben.
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Paperbag24 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:08:
Misschien gekke vraag maar hoe is de snelheid met de miui rom werkt het toestel snel met opnenen van apps ?ik heb zelf een MI5 gehad deze is helaas gesneuveld.
(van de tafel gevallen) en zocht naar een ander toestel.

Zag trouwens ook dat topone niets meer verkoopt zou jammer zijn want was een goede verkoper.
Top-one gestopt? Zag ik gisteren in alle haast niets van (heb nog even op AliExpress gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Eoghlear schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:23:
[...]

Top-one gestopt? Zag ik gisteren in alle haast niets van (heb nog even op AliExpress gekeken).
Het lijkt er inderdaad op dat Top-One niet meer actief is.
Daar de webwinkel op ALI nog steeds een kerst thema heeft, men al tijden niet reageert op vragen.

Wanneer je binnen de betreffende webwinkel op een product klikt de pagina of niet meer bestaat of het item niet meer geleverd wordt. En tot slot. de prijzen. Die ineens explosief stegen zonder noemenswaardige reden.
Gevalletje Liquiditeitsprobleem?

Via Ebay de laatste tijd ook diverse webwinkels gesneuveld. Zelfde laken een pak.
Een goed lopende webwinkel met goede recensies. Levert ineens niet meer of verhoogt de prijzen gigantisch, zonder noemenswaardige reden.

Hopelijk heeft iedereen zijn of haar goederen geleverd gekregen :/

[ Voor 6% gewijzigd door kelly.hipolito op 02-02-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Vreemd inderdaad. Vele bestellingen bij gedaan, altijd prima geleverd tegen goed prijzen.

Edit:
Iemand al ergens gelezen of lineage voor de telefoon zal uitkomen? Zag wel een onofficiële build op xda voorbij komen maar, daar zaten nog allerlei bugs in.

Edit 2:
Zie iets voor me al allerlei links staan. Die eerst maar eens bekijken.

[ Voor 62% gewijzigd door Eoghlear op 02-02-2017 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
Heb zojuist de lineage rom er even op gehad maar wilde weer teug naar een backup die ik met TWRP had gemaakt. Nadat ik TWRP er er weer op had gezet met flashify en de backup had terug gezet moet ik bij het eerste keer opstarten mijn sim pin en toestel pin geven. Die eerste werkt prima de tweede wil ie niet accepteren en nu moet ik inmiddels 29 minuten tot de volgende poging.

Iemand dit al eerder gezien/gehad?

Edit:
Opgelost door TWRP er opnieuw op te flashen en via de ingebouwde filemanager wat files te verwijderen. *.key en lock.db.

Zie de link hier mocht je er ooit tegen aan lopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Eoghlear op 03-02-2017 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Zojuist de 20170201 versie van de lineageos rom (mod) er op gezet. Alles lijkt soepel te lopen.
Morgen de hele dag maar eens testen. Zoek alleen nog een goede file explorer waarmee ik /system bestanden mee kan aanpassen.

[ Voor 27% gewijzigd door Eoghlear op 06-02-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

LineageOS draait an sich redelijk, maar de batterijduur van deze ROM is echt belabberd ten opzichte van MIUI. Dat en er zijn nog steeds issues met opnemen zodra je gebruik maakt van Google Camera of LineageOS Camera applicatie.

Wat wel leuk is dat ik met Camera FV-5 pictures in RAW format en dat je met de Cinema FV-5 applicatie opnames in UltraHD (4K) kan maken :)

Desondanks ben ik gisteren weer teruggegaan naar MIUI. 3 dagen doen met de batterij ipv 1 dag is toch een aanzienlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 06:55
Hoe ervaren jullie de belkwaliteit van de telefoon? Hoor vaker (en heb zelf gemerkt met de oneplus one) dat de belkwaliteit van de telefoons toch iets lager liggen dan de telefoons die 'normaal' hier beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Persoonlijk vind ik de belkwaliteit meer dan redelijk, ik hoor geen klachten van mensen dat ik slecht te verstaan ben en vice versa.

Wel is de speaker zwakker dan die van mijn Lumia 950 en heb je wat vervorming zodra deze op z'n hardst staat. Maar ach, voor een telefoon van minder dan 150 euro mag je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
nwagenaar schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:16:
LineageOS draait an sich redelijk, maar de batterijduur van deze ROM is echt belabberd ten opzichte van MIUI. Dat en er zijn nog steeds issues met opnemen zodra je gebruik maakt van Google Camera of LineageOS Camera applicatie.

Wat wel leuk is dat ik met Camera FV-5 pictures in RAW format en dat je met de Cinema FV-5 applicatie opnames in UltraHD (4K) kan maken :)

Desondanks ben ik gisteren weer teruggegaan naar MIUI. 3 dagen doen met de batterij ipv 1 dag is toch een aanzienlijk verschil.
Ook met de versie van 1 februari?
Hij is sinds half zeven vanmorgen van de stroom af en zit (met beperkt gebruik) nog op 96%. Even de rest van de dag afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Eoghlear schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:18:
[...]
Ook met de versie van 1 februari?
Hij is sinds half zeven vanmorgen van de stroom af en zit (met beperkt gebruik) nog op 96%. Even de rest van de dag afwachten.
Yep, ik heb die afgelopen weekend geïnstalleerd en twee dagen gebruikt. Het verbruik is wel minder dan de voorgaande versies, maar echt veel beter was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Gisteren de laatste LineageOS erop gezet + XPosed, ziet er zover prima uit. Hopelijk dat standby van deze build beter is dan voorgaande versies:
https://forum.xda-develop...01-03-unofficial-t3540701

[Update] Camera is geen issue, was in de war met de 16MP op mijn andere Redmi's want dit is een 13MP. :) Maar de wakelock issues lijken nog steeds vrij extreem, zit al op 55% na nog geen dag. TWRP MIUI Backup teruggezet...

[ Voor 61% gewijzigd door iisworks op 08-02-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
iisworks schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:52:
Gisteren de laatste LineageOS erop gezet + XPosed, ziet er zover prima uit. Hopelijk dat standby van deze build beter is dan voorgaande versies:

Het viel me wel op dat de camera geen 11MP 16:9 keuze heeft, zien jullie dat ook (zie alleen keuzen vanaf 12MP ipv 16MP) ?
Heb de versie van 20170201 nu ook al bijna anderhalve dag draaien nog steeds op de eerste acculading.
In dat topic hebben ze het ook over de snap camera. Heb je die app ook er op gezet? Misschien heeft die meer opties.

Zal eens kijken xposed allemaal doet zie dat veel voorbij komen maar, nooit in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Gisteren de laatste LineageOS erop gezet + XPosed, ziet er zover prima uit.
Eoghlear schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:15:
[...]
Zal eens kijken xposed allemaal doet zie dat veel voorbij komen maar, nooit in verdiept.
Ben erg benieuwd naar jullie ervaring met Xposed.
Ik ben niet echt tevreden over Xposed.

Ik draai Xiaomi.eu 7.2.9 en XposedInstaller_3.1.1 i.c.m. xposed-v87-sdk23-arm64-MIUI-edition-by-SolarWarez.
To slot root d.m.v. SR3-SuperSU-v2.79-SR3.

Met Xposed krijg ik regelmatig dat APPS klagen over het ontbreken van root rechten, of dit veel te laat opmerken. Zodat de APP niet of nauwelijks functioneert.
Dit terwijl Supersu de rechten wel degelijk heeft toegekend.

Daarnaast is het met Xposed regelmatig drijfzand waarbij APPS helemaal verslikken in traagheid.
Dit geldt voor een kale Xposed, alsmede Xposed met Xposed modulen aan.
Zonder Xposed geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
kelly.hipolito schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:40:

Ik draai Xiaomi.eu 7.2.9 en XposedInstaller_3.1.1 i.c.m. xposed-v87-sdk23-arm64-MIUI-edition-by-SolarWarez.

Daarnaast is het met Xposed regelmatig drijfzand waarbij APPS helemaal verslikken in traagheid.
Zelfde config en werkelijk geen issues. Nooit gehad op mijn vorige androids ook (Galaxy 5 Neo, Redmi 3/Pro/Note).
Ik gebruik zelf alleen Rootcloak en xMIUI, dus wellicht ligt het meer aan de gebruikte modules dan het framework...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
kelly.hipolito schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:40:
[...]

[...]

Ben erg benieuwd naar jullie ervaring met Xposed.
Ik ben niet echt tevreden over Xposed.

Met Xposed krijg ik regelmatig dat APPS klagen over het ontbreken van root rechten, of dit veel te laat opmerken. Zodat de APP niet of nauwelijks functioneert.
Dit terwijl Supersu de rechten wel degelijk heeft toegekend.

toon volledige bericht
Heb uiteindelijk geen xposed meer geïnstalleerd. Zag er geen meerwaarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Gisteren de Redmi 4 Pro van mijn vrouw binnen gekregen van Goldway op AliExpress. Gisteren dus een unlock gedaan, maar wat een drama was dat. Ik kon er geen enkele andere officiele rom op krijgen. Ik wilde de developer rom erop zetten om daar het toestel mee te unlocken. Via de updater app kreeg ik een fout, dat ik alleen van een stable naar de developer rom kon, volgens de gegevens zat er een stable rom op. Vervolgens via de MiFlashTool geprobeerd, maar hier was hij steeds een seconde bezig met flashen en gaf daarna aan dat het succesful was. Maar er veranderde niets. Na allerlei dingen geprobeerd te hebben (2,5 uur later), maar gewoon geprobeerd te unlocken met de MiUnlockTool. Tot mijn grote verbazing lukte dat gewoon zonder enig probleem. Daarna de xiaomi rom erop geflasht en nu een blije vrouw thuis zitten met een werkende telefoon.

Het enige vreemde wat ik zie ten opzichte van mijn Xiaomi Redmi Note 3 Pro, is dat als opstart naar recovery (Volume + en Power), dat ik dan eerst in een ander menu kom (Overwegend Chinees, maar waar wel iets in staat met Download, Recovery en Fastboot) en als ik daar kies voor Recovery, dan kom ik pas in TWRP. Is dat standaard gedrag van deze telefoon, of heb ik toch nog iets niet helemaal goed gedaan bij het flashen van TWRP?

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
Toevallig, ik kreeg hem ook gister binnen voor mijn moeder en zelfde unlock problemen... helaas was het niet zo simpel voor mij en ik moest deze methode gebruiken (http://en.miui.com/thread-310325-1-1.html). Ik was serieus verbaasd dat dit werkte... en daarna was unlocken geen probleem omdat dan eindelijk de developer build erop staat. Dit is mijn derde toestel wat ik unlock en zeker de meest lastige!

Dat recovery menu is standard, dat heeft mijn eigen ook al vanaf het begin. Ik heb in developer options advanced restart aangezet en als je dan recovery kiest gaat hij direct naar TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memartin91
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:15
Ook ik heb gister mijn Redmi 4 Pro binnengekregen. Ik heb hem van Goldway en er zit "MIUI Global 8.0 I Stable" op. Het is voor mij de eerste telefoon uit China en ik snap dus niet helemaal het gebeuren omtrent het unlocken. Ik heb wel dit topic gevonden (kelly.hipolito in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken") die uitlegt WAT er moet gebeuren. Maar ik snap vooral niet WAAROM iedereen hier zijn telefoon unlockt.

Vandaar de vragen:
* Waarom gebruiken mensen hier niet de software waarmee hij geleverd is?
* Zou ik met de huidige software nog updates ontvangen (al dan niet vertraagd)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

memartin91 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:55:
Ook ik heb gister mijn Redmi 4 Pro binnengekregen. Ik heb hem van Goldway en er zit "MIUI Global 8.0 I Stable" op. Het is voor mij de eerste telefoon uit China en ik snap dus niet helemaal het gebeuren omtrent het unlocken. Ik heb wel dit topic gevonden (kelly.hipolito in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken") die uitlegt WAT er moet gebeuren. Maar ik snap vooral niet WAAROM iedereen hier zijn telefoon unlockt.

Vandaar de vragen:
* Waarom gebruiken mensen hier niet de software waarmee hij geleverd is?
* Zou ik met de huidige software nog updates ontvangen (al dan niet vertraagd)?
Omdat er een kans is dat de huidige software is aangepast door de leverancier, omdat er misschien adware opstaat, omdat je de extra talen uit de Xiaomi.eu ROM wil gebruiken, omdat het kan?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memartin91
Jeroenneman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:34:
[...]

Omdat er een kans is dat de huidige software is aangepast door de leverancier, omdat er misschien adware opstaat, omdat je de extra talen uit de Xiaomi.eu ROM wil gebruiken, omdat het kan?
Bedankt! Vooral de mogelijkheid tot adware is voor mij een geldige reden om hem ook te unlocken. Nog één aanvullende vraag:
- Hoe zit het met updates na het unlocken? Kan hij automatisch (online) geupdate worden zoals bij mijn eerdere Android smartphones, of moet je elke keer de laatste update er handmatig opzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
memartin91 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:28:
[...]

Bedankt! Vooral de mogelijkheid tot adware is voor mij een geldige reden om hem ook te unlocken. Nog één aanvullende vraag:
- Hoe zit het met updates na het unlocken? Kan hij automatisch (online) geupdate worden zoals bij mijn eerdere Android smartphones, of moet je elke keer de laatste update er handmatig opzetten?
Handmatig flashen. Maar dat is een kwestie van 5 min werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Laatst online: 23:19
Heb een Redmi note 4 met een vreemd probleem. Ik heb de laatste tijd last van het feit dat als ik in mijn afbeeldingen zit dat hij vast loopt. Nu gebeurde dat weer, dus ik denk; ik reboot even mijn telefoon.
Nu reboot hij en krijg ik dus helemaal geen beeld meer, hij is helemaal zwart. Wel hoor ik nog berichtjes binnen komen dus hij staat gewoon aan. Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Bij dit model kan je ook niet zomaar de accu eruit halen.. :F

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Nielsvdk schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:53:
Toevallig, ik kreeg hem ook gister binnen voor mijn moeder en zelfde unlock problemen... helaas was het niet zo simpel voor mij en ik moest deze methode gebruiken (http://en.miui.com/thread-310325-1-1.html). Ik was serieus verbaasd dat dit werkte... en daarna was unlocken geen probleem omdat dan eindelijk de developer build erop staat. Dit is mijn derde toestel wat ik unlock en zeker de meest lastige!

Dat recovery menu is standard, dat heeft mijn eigen ook al vanaf het begin. Ik heb in developer options advanced restart aangezet en als je dan recovery kiest gaat hij direct naar TWRP.
Fijn om te horen dat dat menu standaard is, scheelt weer kopzorgen :P

Ik ben blij dat ik dat niet hoefde te proberen. Wat een drama zeg. Fijn dat het jou wel gelukt is. Misschien is het bij mij ook wel een aantal factoren geweest. Eerst heb ik geprobeerd om de developer rom erop te krijgen via de updater app, dit werkte niet. Daarna geprobeerd om dit te doen via fastboot en MiFlashTool (andere ROM natuurlijk de fastboot developer rom), ook die kreeg ik er niet op. Vervolgens via de updater app wel een update binnen gekregen en die geinstalleerd. Daarna nog een keer geprobeerd om de developer versie te Flashen via de updater app. Geen succes. Toen nogmaals met MiFlash, ook geen succes. En toen maar gewoon geprobeerd om te unlocken, wat dus tot mijn verbazing werkte.

Goldway geeft wel aan dat ze een andere versie erop flashen dan standaard, ik had nog gevraagd om een gesealde doos met originele rom, maar dat zou dan twee maanden extra duren, omdat ze nu een voorraad hadden en die dus allemaal al hadden voorzien van een eigen rom. Volgende keer ga ik waarschijnlijk gewoon iets meer uitgeven om een gesealde box te krijgen met een originele rom. Dat scheelt heel veel ergernissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:00
Ik heb vorige week vrijdag, 2-10, op Geekbuying een Xiaomi Redmi 4 Pro besteld (Spain stock). Deze heb ik eergisteren ontvangen, 16-10. Bij het opstarten van de telefoon stond Nederlands tussen de mogelijk talen. Ik heb het configuratieproces afgerond en heb toen gekeken welke MIUI versie op de telefoon stond.

De telefoon is geleverd met MIUI Global 8.0 / Stable 8.0.5.0.0 (MBECNDG). Een seller rom?
Met de guide van kelly.hipolito heb ik vervolgens de 'developer' rom geflashed, via tools en dan de updater. De telefoon succesvol geflashed en nu staat er V8.1.2.0.MBEMIDI (MIUI8) op. Een eventueel volgende stap is het unlocken van de bootloader om de EU rom erop te zetten.

Krijgt de huidige software OTA updates? Het is namelijk geen probleem dat de systeemtaal Engels is, dan bespaar ik me liever de moeite.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Wat gaaf dat er de laatste dagen zoveel nieuwe Redmi 4 Pro eigenaren bij zijn gekomen.
Welkom bij de familie!
iisworks schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:26:
[...]

Zelfde config en werkelijk geen issues. Nooit gehad op mijn vorige androids ook (Galaxy 5 Neo, Redmi 3/Pro/Note).
Ik gebruik zelf alleen Rootcloak en xMIUI, dus wellicht ligt het meer aan de gebruikte modules dan het framework...
Dank voor je reactie en het meedenken.
Ik ben gestopt met Xposed, daar de meeste ROOT APPS die ik gebruik.
Ook functioneren met enkel SuperSU.

Ik heb dus eigenlijk Xposed niet nodig.
Maar het was uiteraard wel leuk om gewoon even te proberen.
Millert schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:41:
Ik heb vorige week vrijdag, 2-10, op Geekbuying een Xiaomi Redmi 4 Pro besteld (Spain stock). Deze heb ik eergisteren ontvangen, 16-10. Bij het opstarten van de telefoon stond Nederlands tussen de mogelijk talen. Ik heb het configuratieproces afgerond en heb toen gekeken welke MIUI versie op de telefoon stond.

De telefoon is geleverd met MIUI Global 8.0 / Stable 8.0.5.0.0 (MBECNDG). Een seller rom?
Met de guide van kelly.hipolito heb ik vervolgens de 'developer' rom geflashed, via tools en dan de updater. De telefoon succesvol geflashed en nu staat er V8.1.2.0.MBEMIDI (MIUI8) op. Een eventueel volgende stap is het unlocken van de bootloader om de EU rom erop te zetten.

Krijgt de huidige software OTA updates? Het is namelijk geen probleem dat de systeemtaal Engels is, dan bespaar ik me liever de moeite.
Als je de stock ROM gebruikt.
Raad ik je aan om even naar AnalyticsCore te kijken.

Deze APP stuurt elke 24 uur een MB of 5 (zelf getest met test telefoon) aan vermoedelijk persoonlijke data gelinkt aan jouw IMEI, MAC address etc *. door naar een Xiaomi server.
Daarnaast kan het programma's installeren en vervangen zonder tussenkomst van de eindgebruiker.
Ook kan de verkoper daarboven op nog zijn eigen spyware meeleveren.

Deze spyware rommel is niet aanwezig op de Xiaomi.eu ROM.
Zoals @Jeroenneman terecht aanhaalt is dat meer dan een goede reden om te kiezen voor de Xiaomi.eu ROM.

* https://www.thijsbroenink...s-app-reverse-engineered/

[ Voor 8% gewijzigd door kelly.hipolito op 18-02-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Analytics core was ook in de EU rom aanwezig maar is er, nadat bekend werd dat dit verdachte software was , uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Weet iemand of er nog een international version komt met b20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
XeNeRgY schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:31:
Analytics core was ook in de EU rom aanwezig maar is er, nadat bekend werd dat dit verdachte software was , uit gehaald.
Gelukkig is dit stukje software al bijna een half jaar niet meer vertegenwoordigd in de Xiaomi.eu ROM ;)
Gerard4 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:57:
Weet iemand of er nog een international version komt met b20?
Ik zou het niet weten omdat er daar al een behoorlijke tijd radio stilte over is? Komt b20 überhaupt nog wel? Daar Xiaomi druk bezig is om ander, nieuwe modellen te releasen.

Maar alle gekheid op een stokje, heb je b20 zeker nodig?
Mocht een b20 ondersteunend toestel daadwerkelijk komen, is het terugkijkend op de Redmi 3s b20 een stuk duurder t.o.v. het normale model. Sommige aanbieders rekende toentertijd zelfs + 50 tot 60% extra.

Daarnaast. Ik haal met T-mobile op een non b20 toestel, de normale dus gewoon de maximale haalbare 4G snelheid. (Getest i.c.m. met diverse Hollandse 4G telefoons op meerdere locaties).

Waarschijnlijk heb je het al gedaan maar voor een ieder die een b20 toestel overweegt.
Check eerst de frequenties bij jouw provider.
Net als bij mij heb je grote kans dat het normale model gewoon 4G ondersteund.

[ Voor 61% gewijzigd door kelly.hipolito op 19-02-2017 16:20 . Reden: Nieuwe reactie toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Ja, heb het nodig omdat ik voor mn werk overal zit. Sinds ik 4g heb is de verbinding overal goed. Ik heb nu de 3s met b20, bevalt me goed. Omdat ik thuis wat telefoons door kan schuiven wacht ik op een volgende 5inch met b20 en een wat snellere snapdragon.

De b20 versie van de 3s is overigens niet duurder, en via geekbuying.com ook geen rommel Rom's. Hij was duurder omdat het vanuit Spanje verstuurd werd met bumper en glasprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

Helaas heb ik de b20 ook echt nodig. Vandaag even getest met een telefoon zonder b20 en Vodafone en mijn internet snelheid is dan in de buurt van thuis 6x zo laag.. (max 2-3 Mbps)

Mijn vriendin heeft de Redmi 4 en t-mobile, daar maakt het weinig voor uit.

[ Voor 28% gewijzigd door DOK op 19-02-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2024

psyy138

blackbulls.nl

Ik heb al een tijdje mijn Redmi 4 Pro (met vendor rom van HK goldway) binnen maar ik krijg deze maar niet geunlockt of geflasht.

Ter info, ik heb al een account met unlock rechten voor mijn mi5s en dat ging in 1 keer goed.
30 dagen gewacht en kon vervolgens een unlock aanvragen voor de redmi4 pro met hetzelfde account, sms is ontvangen en via de site geunlockt en ik zou dus unlock rechten moeten hebben op het zelfde account voor dit toestel.

Als ik de dev rom probeer te installeren krijg ik elke keer de melding; Can't verify update, Couldn't verify update package.

Dus ik dacht dan maar meteen proberen de telefoon te unlocken maar dan krijg ik constant de melding;
Couldn't verify device, current account is different from the account info on the device.

Pogingen;
Ik heb geprobeerd met en zonder sim kaart.
Telefoon weer terug naar fabrieksinstellingen met de vendor rom.
mi account in en uitgelogd op de telefoon
locatie aangezet zodat die zichtbaar is in mi cloud
OEM unlocking en usb debugging staan aangevinkt bij developer

Doe ik iets fout of heeft iemand enig idee?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memartin91
@psyy138 Ik ben vandaag een volle dag bezig geweest en heb exact het zelfde probleem. Er staan heel veel oplossingen op het internet voor net verschillende situaties, maar altijd is minstens één van de stappen niet uit te voeren.

Op veel plekken staat er dat de oplossing is om eerst de developer rom erop te zetten. Dit lukt alleen niet met de standaard update methode en ook niet bij alle gegeven alternatieven. Dit is een nieuwer probleem, omdat bij MIUI 8.1 de EDL mode niet geactiveerd kan worden en het daarom niet lukt om de "Qualcomm HS-USB QDLoader 9008" driver te instaleren. Vandaar dat veel oude tutorials niet blijken te werken.

Ik ga nu nog één keer proberen om terug te keren naar oudere software (voor 8.1), dan werkt de EDL mode en kan je de developer rom erop zetten. Het enige alternatief is denk ik de DIY deep flash cable waar een paar posts terug naar gelinkt is.

Als ik dit had geweten had ik denk ik nooit deze telefoon gekocht. Hopelijk lukt het snel!

-EDIT- Terugkeren naar oudere software lukt niet. Hij zegt dan iets van "it is impossible to flash to older versions". In dat geval zit je in een loop:
- Unlock kan niet, want geen developer
- developer instaleren kan niet, want geen driver
- driver instaleren kan niet, want EDL kan niet
- EDL kan niet, want werkt niet in 8.1
- downgraden kan niet, want niet geunlocked

VRAAG: Iemand toevallig in de randstad regio die een deep flash cable thuis heeft liggen??? Lijkt me fijner dan een DIY methode

[ Voor 20% gewijzigd door memartin91 op 20-02-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

memartin91 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:57:
@psyy138 Ik ben vandaag een volle dag bezig geweest en heb exact het zelfde probleem. Er staan heel veel oplossingen op het internet voor net verschillende situaties, maar altijd is minstens één van de stappen niet uit te voeren.

Op veel plekken staat er dat de oplossing is om eerst de developer rom erop te zetten. Dit lukt alleen niet met de standaard update methode en ook niet bij alle gegeven alternatieven. Dit is een nieuwer probleem, omdat bij MIUI 8.1 de EDL mode niet geactiveerd kan worden en het daarom niet lukt om de "Qualcomm HS-USB QDLoader 9008" driver te instaleren. Vandaar dat veel oude tutorials niet blijken te werken.

Ik ga nu nog één keer proberen om terug te keren naar oudere software (voor 8.1), dan werkt de EDL mode en kan je de developer rom erop zetten. Het enige alternatief is denk ik de DIY deep flash cable waar een paar posts terug naar gelinkt is.

Als ik dit had geweten had ik denk ik nooit deze telefoon gekocht. Hopelijk lukt het snel!

-EDIT- Terugkeren naar oudere software lukt niet. Hij zegt dan iets van "it is impossible to flash to older versions". In dat geval zit je in een loop:
- Unlock kan niet, want geen developer
- developer instaleren kan niet, want geen driver
- driver instaleren kan niet, want EDL kan niet
- EDL kan niet, want werkt niet in 8.1
- downgraden kan niet, want niet geunlocked

VRAAG: Iemand toevallig in de randstad regio die een deep flash cable thuis heeft liggen??? Lijkt me fijner dan een DIY methode
toon volledige bericht
Geen idee wat ik de vorige keer verkeerd heb gedaan maar het is mij gelukt.
Ik had dus een global vendor rom erop staan en je kan niet van global normaal/vendor naar dev china.

Wat heb ik uiteindelijk gedaan;
global rom geinstalleerd via update (http://bigota.d.miui.com/...BEMIDI_a8edfe4ee7_6.0.zip)
ingelogd met mi account
dev options aangezet
in dev options onder oem unlock staat iets van status unlock en dan kan je onderaan op add account klikken.
telefoon geboot in fastboot
mi unlock gestart en HET WERKT gewoon, het is een wonder :D

succes

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memartin91
Fijn dat het bij jou wel gelukt is, ik heb het opgegeven.

Kan je "global rom geinstalleerd via update" iets verder specifiseren?
* Welke global rom heb je gebruikt (versie nummer)?
* Wat is de exacte procedure die je gevolgd hebt bij "via update"?

Alvast bedankt! Ik ga het over een weekje nog maar eens proberen. Hopelijk helpt dat dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

memartin91 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:57:
Fijn dat het bij jou wel gelukt is, ik heb het opgegeven.

Kan je "global rom geinstalleerd via update" iets verder specifiseren?
* Welke global rom heb je gebruikt (versie nummer)?
* Wat is de exacte procedure die je gevolgd hebt bij "via update"?

Alvast bedankt! Ik ga het over een weekje nog maar eens proberen. Hopelijk helpt dat dan
http://bigota.d.miui.com/...BEMIDI_a8edfe4ee7_6.0.zip
map op de telefoon aanmaken met de naam "download_rom" zonder " natuurlijk :).
rom naar toe verplaatsen en via de update app de rom selecteren.

Heb jij ook een global vendor rom of een andere?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

Bij mij ging het ook niet zo makkelijk, maar op de onderstaande manier lukte het wel:
maertenr schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Ik heb deze gevolgd (niet alle links werken meer, soms even googlen, let er op dat de je miflash beta gebruikt, voor de unlocktool kon ik ook gewoon de engelse ipv chinese versie gebruiken):

Let's start.
First of all, to unlock the phone, we need to be on a Chinese Developer ROM. The point here is sometimes Online Vendors put fake roms on our phones, so this procedure can be used to get rid of it even if you don't need to unlock or flash other roms, even if you want to stay on official MIUI.

THINGS NEEDED:
  • Download your necessary fastboot rom (suffix must be .tgz NOT zip), uncompress it on a folder on the desktop named HMPro or whatever, NO SPACES (http://en.miui.com/a-234.html, in our case we must choose Redmi 4 Prime Latest China Developer Version Fastboot File Download). As said before, if you need to simply get rid of the vendor fake rom, you could flash a stable version of the official rom or even (if available) an international rom
  • Install PDAnet drivers on your PC, and follow the installation process. Even if your PC says you have ADB drivers installed, go ahead and install these. DO NOT SKIP USB INSTALL, otherwise drivers will be installed just for bluetooth, which is not what we want. Select "other" when asked about the make of the phone. (http://pdanet.co/bin/PdaNetA4197.exe) (EDIT: in plaats van deze drivers kan je ook de adb drivers gebruiken die in de miflash beta map staan (onder drivers/qualcomm)
Let's begin to flash the fastboot rom/Chinese Developer Rom: On the phone, click multiple times on MIUI Version in settings/info about phone until it says you're a developer
  • On the phone, go to Additional Settings, Developer Options, enable USB debugging, and OEM unlocking
  • Connect phone to pc
  • If the PDANET drivers were installed correctly, the phone should have a pop up saying "do you permit adb debugging from this computer?". Flag "always permit". (this pop up could not appear if you flagged it during PDANET installation). (Reboot the PC after the installation).
  • Open a cmd window (ctrl+alt+del, new activity, cmd) (or as pilililo2 -thanks!- noted, simply press shift + left click" in the window where adb/fastboot is installed and then click open command window here)
    write in that window "cd " (cd+space, no quotes obviously) and drag in the cmd window the minimal adb folder, which you extracted from the zip file before, press enter. This way the cmd window knows you are entering and executing files from that specific folder. Press enter.
  • Type "adb devices" (no quotes, I'm going to assume you realised it as of now) your phone should be on the list (in numbers, no names)
  • Type "adb reboot edl"
  • Open Mi Flash, select the folder of the tgz fastboot rom you previously uncompressed, give it ok
  • Click "refresh", your phone should pop up in the window under COM something (depending on which port you connected it to)
  • Click flash, and wait for it to complete. If after clicking "flash" the app gives you an error, try another port, another cable, or reboot the phone, reboot in Edl mode and try to be a little quicker from an app to to the other. (LET OP: dit flashen moest bij mij heel snel nadat de telefoon in EDL modus kwam, binnen 5 seconden, anders werkt het niet meer..)
  • Once complete, disconnect the phone, keep the power button pressed and boot. Connect to a WiFi network, but skip everything else on the setup wizard, including the Mi Account.
  • Go to phone info on settings, enable developer options, enable USB debugging and OEM unlocking as well. Under OEM unlocking, there's an option with which you can bind you phone with the Mi Account. Do that, with account ID and password. There will be an error, but don't worry about it.
  • Go to Mi Account, and enable the Mi Find service, then go to i.mi.com on the PC and locate the phone via GPS. Once found, proceed.
Now to the UNLOCK part:
  • On the PC, open Mi Unlock Tool, the Chinese one. Click on the button below the Chinese stuff (it says you understand that unlocking your device could lead to bla bla bla), log in to your account (the same as the phone, with unlocking privileges obviously).
  • Once you see the screen showing the phone with the cable detached, turn off the phone, put it in fastboot (Vol down+power) mode, connect it to the PC.
  • Click on the only button available, wait until the process is done.
Now you're unlocked and ready to flash whichever rom you want!
As you're unlocked now, let's move on to flashing TWRP recovery and any rom you wish:
  • Now go to the pc, open a cmd window, do the "cd" thing as before
  • Connect the phone to the pc, type "adb devices", give consent to the pop up on the phone. Type "adb reboot fastboot". (or put in fastboot mode as I explained before)
You should see the phone rebooting, and presenting you a Mi rabbit on the screen.
  • On the cmd window, type "fastboot flash recovery recovery.img". It should take like 3 seconds. Type "fastboot boot recovery.img", your phone will restart in TWRP, in Chinese.
  • Flag the element, slide the slider. Go to settings (the second to last button on the right), change the language under the globe icon to whatever you're comfortable with.
  • Go back to the main menu, click on "Wipe", and slide.
  • Now go back to the menu once more, click "install", select the Xiaomi.eu rom you previously put on a microsd card (remember, we wiped all content on internal memory!), flash.
  • Wipe cache/dalvik when you're done, and be prepared to wait about 10 minutes.
All DONE.

bron: https://xiaomi.eu/communi...t-rid-of-fake-roms.36883/
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memartin91
Ik ga het binnenkort wel weer eens proberen. In ieder geval goed om te horen dat het bij jullie uiteindelijk gelukt is, dan zou het mij ook ooit moeten lukken ;-)

Nog één vraag:
- Doen jullie het unlocken met of zonder simkaart erin, en met of zonder wi-fi aan?

- EDIT -
Toch nog een extra vraag:
- Wat zei hij bij jou toen je op "add acount" drukt bij de developer settings? Bij mij zegt hij iets van 86023: hardwareld

[ Voor 23% gewijzigd door memartin91 op 21-02-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

memartin91 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:34:
Ik ga het binnenkort wel weer eens proberen. In ieder geval goed om te horen dat het bij jullie uiteindelijk gelukt is, dan zou het mij ook ooit moeten lukken ;-)

Nog één vraag:
- Doen jullie het unlocken met of zonder simkaart erin, en met of zonder wi-fi aan?
Met sim kaart en wifi aan en verder alle meldingen accepteren.
- EDIT -
Toch nog een extra vraag:
- Wat zei hij bij jou toen je op "add acount" drukt bij de developer settings? Bij mij zegt hij iets van 86023: hardwareld
Zoiets inderdaad en vervolgens werkte het unlocken als een trein.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Het unlocken en vragen daarover kun je beter stellen in [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Best een dood topic zeg. Had ik eigenlijk niet verwacht gezien de goede prijs/kwaliteitverhouding van de 4 Pro.

Ondertussen blijft het wachten op Android 7, al werkt de huidige EU rom voor mij meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:45
Wellicht offtopic, doordat dit over het aanpassen van rom's gaat.

Probleem: Redmi 4 Pro is geleverd met een eigen gebakken rom. Na het omzetten van die rom naar de orignele Stable build is het niet mogelijk geweest om verder te flashen. Flashen naar een Dev rom lukt niet vanuit de Updater app, want dan krijg je te zien dat die update niet mogelijk is: Stable naar Dev.
Flashen naar Xiaomi.eu ook niet, want je krijgt te zien dat je er een niet-originele rom erop wilt zetten.
TWRP erop zetten gaat niet, want de bootloader is gelocked. Bootloader unlocken lukt niet, want het apparaat is niet compatible. Het lijkt erop dat ze de telefoon softwarematig hebben gebricked/gesloopt, waardoor er geen originele verwijzing is naar het ID van de telefoon.

Ik heb de afgelopen 2 dagen iemand geprobeerd te helpen om zijn Goldway Redmi 4 Pro om te zetten naar de DEV build van Xiaomi. Helaas is dat niet gelukt (we zijn samen 7 uur bezig geweest en hij was daarvoor ook velen uren zoet). Ik ga dit niet omrekenen naar uurloon, want ik heb hem vooral geholpen om een oplossing te kunnen geven voor anderen. Ik heb hier 1 les uit geleerd die ik eigenlijk vaker heb gegeven, maar dit keer heb ik het met eigen ogen gezien:

Tip: Koop je Xiaomi niet via Goldway of eis de originele rom!

Alle tips van de laatste pagina zijn doorlopen en het verbaast me dat de bootloader unlocked blijft, gewoon beveiligd is tegen schrijven en tegelijkertijd kun je hem niet met de Xiaomi Unlocktool niet unlocken.
Ik heb dit weekend zelf een Redmi 4 Pro besteld bij iBuygou en ik ben benieuwd of ik tegen hetzelfde zal aanlopen of dat het prijsverschil van €25,- gerechtvaardigd is voor een telefoon met de originele rom.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

Hmm, die van mij kwam ook van Goldway en het lukte mij niet met de guide van Kelly, maar wel met de guide die ik op de vorige pagina heb gepost. Heb je het ook via EDL geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door DOK op 08-03-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Die van "mij" kwam ook van Goldway en is prima gelukt met de guide van Kelly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Kiswum schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:56:

Probleem: Redmi 4 Pro is geleverd met een eigen gebakken rom. Na het omzetten van die rom naar de orignele Stable build is het niet mogelijk geweest om verder te flashen. Flashen naar een Dev rom lukt niet vanuit de Updater app, want dan krijg je te zien dat die update niet mogelijk is: Stable naar Dev.
Flashen naar Xiaomi.eu ook niet, want je krijgt te zien dat je er een niet-originele rom erop wilt zetten.
TWRP erop zetten gaat niet, want de bootloader is gelocked. Bootloader unlocken lukt niet, want het apparaat is niet compatible. Het lijkt erop dat ze de telefoon softwarematig hebben gebricked/gesloopt, waardoor er geen originele verwijzing is naar het ID van de telefoon.

Ik heb de afgelopen 2 dagen iemand geprobeerd te helpen om zijn Goldway Redmi 4 Pro om te zetten naar de DEV build van Xiaomi. Helaas is dat niet gelukt (we zijn samen 7 uur bezig geweest en hij was daarvoor ook velen uren zoet). Ik ga dit niet omrekenen naar uurloon, want ik heb hem vooral geholpen om een oplossing te kunnen geven voor anderen. Ik heb hier 1 les uit geleerd die ik eigenlijk vaker heb gegeven, maar dit keer heb ik het met eigen ogen gezien:

Alle tips van de laatste pagina zijn doorlopen en het verbaast me dat de bootloader unlocked blijft, gewoon beveiligd is tegen schrijven en tegelijkertijd kun je hem niet met de Xiaomi Unlocktool niet unlocken.
Ik heb dit weekend zelf een Redmi 4 Pro besteld bij iBuygou en ik ben benieuwd of ik tegen hetzelfde zal aanlopen of dat het prijsverschil van €25,- gerechtvaardigd is voor een telefoon met de originele rom.
toon volledige bericht
Mijne kwam ook val goldway af en had een global vendor rom.
Wat ik heb gedaan is de global dev rom geinstalleerd want die ging fijn loos.
Met die dev rom kan je vervolgens de rest doen.

Dit komt omdat je NIET van global vendor naar dev china kan gaan maar wel naar dev global.
Test het maar eens uit.

Deze rom had ik gebruikt http://bigota.d.miui.com/...BEMIDI_a8edfe4ee7_6.0.zip

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
@Kiswum Ik had ook problemen met het flashen van de originele rom op dit device via Goldway. Gelukkig kon ik wel de bootloader unlocken en TWRP flashen, maar het heeft me ook 3 uur gekost in totaal. Iemand anders heeft het met een deep flash cable gedaan, heb je dat al geprobeerd? Meer info hier: http://en.miui.com/thread-310325-1-1.html (is een ander model telefoon, maar die methode schijnt te werken over meerdere soorten modellen).

Lijkt er inderdaad op dat Goldway er een rom op zet die de hele zaak verstiert. Ik hoor er in mijn omgeving meer verhalen over. Bij TopOne had ik een originele rom, bij Goldway had ik die ook kunnen krijgen, maar dan moest ik geloof ik twee maanden wachten. Ik bestel ook niet meer daar. Betaal liever wat meer voor een originele rom en geen gezeik tijdens het flashen.

[ Voor 6% gewijzigd door YdieresiS op 09-03-2017 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb gisterenavond laat, het goede nieuws ontvangen. Het is die jongen gelukt (met veel uithoudingsvermogen) om de rom succesvol te flashen naar Xiaom.eu, zodat NL nu ook beschikbaar is.
Het grote verschil met de overige dagen, is dat in 1 van de tips iets van PDAnet stond. Door dat links te laten liggen en fastboot te gebruiken ipv adb, is het uiteindelijk gelukt.

(aangezien ik het gehele proces en downloads niet zelf heb doorlopen, vertel ik dit even uit derde hand. Ik heb hem vanaf een bepaald punt geholpen, maar dan met eigen recovery bestanden, twrp, adb en fastboot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-02 19:12
Ha, dat word leuk. Ik wacht namelijk ook op een redmi 4 pro via goldway. Wel gevraagd of ze de rom laten zoals het is dus ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik ben geen held met roms flashen, dus ik zoek altijd een duidelijke handleiding als voorbereiding i.p.v. zelf alles te moeten uitvogelen. Was het jullie met deze handeiding van Kelly ook niet gelukt?:

Ik had idd ook wel wat problemen dev rom erop te krijgen omdat mijn versie van Goldway ook een Vendor rom erop had. Mijn 1e pogingen waren allemaal niet gelukt, aardig wat tijd aan verspild. Maar toen ik het de volgende dag op een andere PC ging proberen ging wel gewoon prima met MiFlash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024

toon volledige bericht
Ik heb ook een redmi pro via goldway gekocht ook een probleem met de vendor ROM, maar de oplossing was uiteindelijk simpel. De miflash procedure uitvoeren in de EDL mode ipv fastboot. Toen was het zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Kasj schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:06:
[...]

Ik heb ook een redmi pro via goldway gekocht ook een probleem met de vendor ROM, maar de oplossing was uiteindelijk simpel. De miflash procedure uitvoeren in de EDL mode ipv fastboot. Toen was het zo gepiept.
In de EDL mode kunnen we de bootloader niet unlocken en MiFlash kwam niet verder dan 50%. Uiteindelijk heeft hij het via Fastboot wel voor elkaar kunnen krijgen.

Morgen mag ik in ieder geval aan de slag met mijn eigen (tijdelijke) Redmi 4 Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Kiswum schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:06:
[...]

In de EDL mode kunnen we de bootloader niet unlocken en MiFlash kwam niet verder dan 50%. Uiteindelijk heeft hij het via Fastboot wel voor elkaar kunnen krijgen.

Morgen mag ik in ieder geval aan de slag met mijn eigen (tijdelijke) Redmi 4 Pro :)
Klopt, daarom moet je in die EDL mode eerst de officiële Chinese dev rom flashen met miflash. Daarna kun je de bootloader wel unlocken, twrp flashen met fastboot en via twrp xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

Kasj schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 04:03:
[...]

Klopt, daarom moet je in die EDL mode eerst de officiële Chinese dev rom flashen met miflash. Daarna kun je de bootloader wel unlocken, twrp flashen met fastboot en via twrp xiaomi.eu.
Yes, zo werkte het bij mij ook. Maar dat is ook wat in de guide op de vorige pagina staat, mochten anderen hier ook problemen mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik ervaar veel problemen met bluetooth met de 4 Pro. Aangezien het met meerdere apparaten mis gaat moet het haast wel aan de 4 Pro liggen:
- carkit Peugeot 2016: regelmatig geen geluid met bellen via de carkit - reconnect bluetooth lost het op
- Flitsmeister auto start na bluetooth connectie met auto werkt niet. Met de Note 3 Pro werkte het prima
- Forerunner 230: connecten met horloge lukt enkel sporadisch, op Galaxy S6 in no time

Ervaren jullie ook koppelproblemen met andere apparaten? Ik heb dit in meerdere EU-rom versies.

Ik baal hier wel van, vind het echt het perfecte toestel maar overweeg toch om over te stappen hierdoor :(

[ Voor 9% gewijzigd door XeNeRgY op 10-03-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 08:40

Heb een Redmi 4 Pro bij iBuygou vandaan. Had problemen toen ik het stappenplan van Kelly Hipolito volgde en de Global Stable die erop zat naar Global Dev wilde flashen om te unlocken. Ik kreeg via de updater de melding dat het niet mogelijk was. Er is (was?) nl. geen Global Dev voor de 4 Pro waardoor het niet lukt, zoals YdieresiS opmerkte. Zo ongeveer van alles en nog wat aan tips van allerlei sites geprobeerd, maar niets lukte. Ik stond op het punt met een deepflash kabel te gaan stoeien toen ik eerst nog even probeerde of ik tegen beter weten in "gewoon" de Global Stable die erop stond kon unlocken via mijn unlockaccount. Tot mijn verrassing lukte dit en kon ik daarna TWRP installern en Xiaomi.eu flashen.

Heeft mij een paar avonden gekost, hoop dat ik iemand die het toestel via iBuygou koopt dit kan besparen.

Na een week of 2 gebruik ben ik zeer tevreden over de telefoon, met name de batterij gaat bij mij lang mee, haal met gemak 2 dagen....al moet ik nog wennen aan de MIUI energiebesparingsmodus die o.a. mijn alarm app eerst in de weg zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana
Nielsvdk schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:31:
[...]

Ik zie het niet onder privacy in de eu rom. Alleen versleutelen met ww
Inmiddels toestel aangeschaft en encryptie gevonden. Staat onder: Extra instellingen > Privacy > Apparaat vergrendelen met vergrendelschermwachtwoord.

Tot nu toe geen problemen ondervonden met encryptie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
@guarana "Mijn" telefoon is binnen en gelukkig waren er via DHL geen extra kosten :) De doos was gesealed, maar de iBuygou sticker zat gewoon onder de plastic verpakking. Hiermee wil ik direct benadrukken dat een gesealde verpakking een wassen neus en elke webshop kan dat op een telefoondoos wikkelen Het zegt dus niets over de meegeleverde rom. Mensen hoeven zich daarvoor geen illusies te maken.

De Global rom van Miui was meegeleverd en nadat ik was aangemeld op het wifi netwerk, kon ik de OTA update direct installeren. Het betreft dus een originele Global ROM van Miui. Het is waarschijnlijk niet de originele rom waarmee Chinese telefoons worden geleverd.
Vervolgens heb ik binnen 20 minuten de Xiaomi rom op de telelefoon kunnen zetten. Het was eigenlijk preceis zoals het was beschreven op de downloadpagina van Xiaomi.eu. Ik snap niet goed dat het verkeerd is gegaan bij jou.

Hier een recap:
- Ga naar de Unlockpagina, eventueel rechten aanvragen (was niet nodig voor mij).
- Mi Unlock downloaden en installeren
- Upload alvast een Xiaomi.eu rom naar de telefoon.
- Volg de instructies van de Mi Unlock app
- Ga verder en dan zal binnen een minuut de statusbar volledig op 100% staan.
- Zorg ervoor dat je adb en fastboot ergens op je Windows systeem hebt staan, bijvoorbeeld c:\Xiaomi-flash. Je kunt hem eventueel uit de MiFlash folder halen: C:\Program Files (x86)\Xiaomi\MiPhone\Google\Android
Zorg er ook voor dat je de juiste (Chinese) TWRP van de Xiaomi.eu pagina download.
- Open cmd, ga naar c:\xiaomi-flash en voer de onderstaande commando's uit, zoals is aangegeven op de Xiaomi.eu download pagina:
code:
1
2
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img

Installeer de Xiaom.eu rom en wipe daarna de cache, dalvik en (als je het kan vinden), de lokale data.

Je telefoon start daarna op met de Xiaomi.eu rom.
Van begin tot eind heeft mij dit zo'n 20 minuten gekost met een nieuwe Xiaomi Redmi 4 Pro toestel. Het unlock proces heb ik zelf nooit volledig doorlopen, maar ik vermoed dat ik wat privileges heb opgebouwd bij Xiaomi:
Kiswum
User Group: Diamond Member
Credits: 1427

@XeNeRgY , ik ga de telefoon reviewen en het koppelen met de autoradio en BT headset komen sowieso aan bod. Ik vermoed dat ik de telefoon begin volgende week in gebruik heb. Tot die tijd houd ik me bezig met benchmarks.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 10-03-2017 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guarana
Kiswum schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:31:
@guarana "Mijn" telefoon is binnen en gelukkig waren er via DHL geen extra kosten :) De doos was gesealed, maar de iBuygou sticker zat gewoon onder de plastic verpakking. Hiermee wil ik direct benadrukken dat een gesealde verpakking een wassen neus en elke webshop kan dat op een telefoondoos wikkelen Het zegt dus niets over de meegeleverde rom. Mensen hoeven zich daarvoor geen illusies te maken.

De Global rom van Miui was meegeleverd en nadat ik was aangemeld op het wifi netwerk, kon ik de OTA update direct installeren. Het betreft dus een originele Global ROM van Miui. Het is waarschijnlijk niet de originele rom waarmee Chinese telefoons worden geleverd.
Vervolgens heb ik binnen 20 minuten de Xiaomi rom op de telelefoon kunnen zetten. Het was eigenlijk preceis zoals het was beschreven op de downloadpagina van Xiaomi.eu. Ik snap niet goed dat het verkeerd is gegaan bij jou.
Ik ging ervanuit dat je van Global naar Dev Rom moest flashen voordat je kan unlocken, dit wordt in veel guides genoemd. Toen ik erachter was dat je gewoon kon unlocken met de Global was ik ook binnen 20 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemarr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Dames en Heren,

Zelf heb ik qua telefoons geen ervaringen met Xiaomi's.
Nu wil mijn moeder een nieuw toestel en komt ze met deze link aanzetten:

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_609478.html

Raden jullie deze aan en waar zou ik op moeten letten?
Zijn namelijk teveel varianten om uit te kiezen.

4G netwerk, 16 of 32gb, 13 of 16mp camera, etc, etc.
Ik zie door de specificaties de telefoon niet meer. :?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:29
Ze adverteren bij Gearbest met 'international version', maar die heeft geen (volledige ondersteuning) voor 4g van KPN/Vodafone (band 20).
Daar moet je dus wel op letten mocht dat nodig zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Er is ondertussen een officiële global rom lees ik op XDA.
nwagenaar schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:16:

[Update] Camera is geen issue, was in de war met de 16MP op mijn andere Redmi's want dit is een 13MP. :) Maar de wakelock issues lijken nog steeds vrij extreem, zit al op 55% na nog geen dag. TWRP MIUI Backup teruggezet...
Ik wil LineageOS ook gaan proberen om af te komen van mijn bluetooth problemen (hopelijk ligt het aan MIUI). Op de Redmi Note 3 was het flashen van CM wat spannend omdat je extra firmware moest flashen en daardoor ook weer lastiger terug kon naar MIUI. Als ik op XDA lees wat de instructies bij de 4 Pro zijn:

How to install:
1) Flash TWRP
2) Wipe System, Dalvik ART/Cache, Data, Cache
3) flash ROM
4) Download and flash GAPPS (HERE GAPPS, choose ARM64 - 6.0 - recommended Nano or Pico)
5) Reboot to System

Dat is een stuk eenvoudiger dan voorheen. Is dit ook hoe jullie het hebben gedaan? En terug naar MIUI doe je dan door vooraf een nandroid backup te maken (alles aanvinken) en deze weer in TWRP terug te zetten?
Hebben jullie verder nog iets moeten doen?

Normaal zou het inderdaad zo eenvoudig moeten zijn maar omdat de Note 3 anders ging wil ik het even dubbelchecken :)

Ps. werkt de vingerafdrukscanner in deze versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
@XeNeRgY Ik heb de eerste benchmarks uitgevoerd en ik zal de telefoon morgen in gebruik nemen. Hierbij zal ik morgen ook de Bluetooth verbinding testen op een Jabra headset en Parrot autoradio met Android. Nieuwe MediaTek chipsets worden niet ondersteunt, maar ik heb nooit problemen gehad met een Qualcomm chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemarr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
dutchgio schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:50:
Ze adverteren bij Gearbest met 'international version', maar die heeft geen (volledige ondersteuning) voor 4g van KPN/Vodafone (band 20).
Daar moet je dus wel op letten mocht dat nodig zijn. ;)
Dankjewel!
Zal er waarschijnlijk voor kiezen.
4G is namelijk niet een gamechanger.

Als het zo simpel is als op ieder ander telefoon wil ik dan wel een kale ROM erop zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
XeNeRgY schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:30:

Dat is een stuk eenvoudiger dan voorheen. Is dit ook hoe jullie het hebben gedaan? En terug naar MIUI doe je dan door vooraf een nandroid backup te maken (alles aanvinken) en deze weer in TWRP terug te zetten?
Hebben jullie verder nog iets moeten doen?

Normaal zou het inderdaad zo eenvoudig moeten zijn maar omdat de Note 3 anders ging wil ik het even dubbelchecken :)
Als je eenmaal unlocked bent en TWRP erop hebt is het inderdaad zo simpel. Gewoon weer een MIUI EU ROM erop als het niet bevalt, of TWRP backup terug. Helaas was het verschil in standbytijd mij dus veel te groot om op Lineage te blijven, hoe graag ik ook zou willen. De FP sensor functioneerde in de build die ik begin februari had prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ik draai al weken de lineage versie van 20170201. Komt van het XDA forum. Ik moet zeggen dat ik zeker 2 dagen standby tijd heb met deze versie.

Ook de vingerafdrukscanner werkt gewoon probleemloos.

Voor het installeren heb ik ook de onderstaande stappen gevolgd zoals al eerder aangegeven:

1) Flash TWRP
2) Wipe System, Dalvik ART/Cache, Data, Cache
3) flash ROM
4) Download and flash GAPPS (HERE GAPPS, choose ARM64 - 6.0 - recommended Nano or Pico)
5) Reboot to System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Hier draait nu de versie van 9 maart. Werkt prima zo op het eerste oog en ook bluetooth connectie problemen lijkt toch in de MIUI rom te zitten, zo werkte bij mij automatisch starten van Flitsmeister bij een bluetooth koppeling niet en nu wel.

Nog even stoeien met contacten synchronisatie, zowel uit Exchange als Whatsapp zie ik geen contacten toegevoegd worden, alleen maar e-mailadressen. Dat is op zich vreemd want ik beheer mijn contacten al 10 jaar via Exchange en dat werkt altijd uitstekend.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Het grote Accessoires topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken