@
guarana "Mijn" telefoon is binnen en gelukkig waren er via DHL geen extra kosten

De doos was gesealed, maar de iBuygou sticker zat gewoon onder de plastic verpakking. Hiermee wil ik direct benadrukken dat een gesealde verpakking een wassen neus en elke webshop kan dat op een telefoondoos wikkelen Het zegt dus niets over de meegeleverde rom. Mensen hoeven zich daarvoor geen illusies te maken.
De Global rom van Miui was meegeleverd en nadat ik was aangemeld op het wifi netwerk, kon ik de OTA update direct installeren. Het betreft dus een originele Global ROM van Miui. Het is waarschijnlijk niet de originele rom waarmee Chinese telefoons worden geleverd.
Vervolgens heb ik binnen 20 minuten de Xiaomi rom op de telelefoon kunnen zetten. Het was eigenlijk preceis zoals het was beschreven op de downloadpagina van Xiaomi.eu. Ik snap niet goed dat het verkeerd is gegaan bij jou.
Hier een recap:
- Ga naar de Unlockpagina, eventueel rechten aanvragen (was niet nodig voor mij).
- Mi Unlock downloaden en installeren
- Upload alvast een Xiaomi.eu rom naar de telefoon.
- Volg de instructies van de Mi Unlock app
- Ga verder en dan zal binnen een minuut de statusbar volledig op 100% staan.
- Zorg ervoor dat je adb en fastboot ergens op je Windows systeem hebt staan, bijvoorbeeld c:\Xiaomi-flash. Je kunt hem eventueel uit de MiFlash folder halen: C:\Program Files (x86)\Xiaomi\MiPhone\Google\Android
Zorg er ook voor dat je de juiste (Chinese) TWRP van de Xiaomi.eu pagina download.
- Open cmd, ga naar c:\xiaomi-flash en voer de onderstaande commando's uit, zoals is aangegeven op de Xiaomi.eu download pagina:
code:
1
2
| fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img |
Installeer de Xiaom.eu rom en wipe daarna de cache, dalvik en (als je het kan vinden), de lokale data.
Je telefoon start daarna op met de Xiaomi.eu rom.
Van begin tot eind heeft mij dit zo'n 20 minuten gekost met een nieuwe Xiaomi Redmi 4 Pro toestel. Het unlock proces heb ik zelf nooit volledig doorlopen, maar ik vermoed dat ik wat privileges heb opgebouwd bij Xiaomi:
Kiswum
User Group: Diamond Member
Credits: 1427
@
XeNeRgY , ik ga de telefoon reviewen en het koppelen met de autoradio en BT headset komen sowieso aan bod. Ik vermoed dat ik de telefoon begin volgende week in gebruik heb. Tot die tijd houd ik me bezig met benchmarks.
[
Voor 4% gewijzigd door
Kiswum op 10-03-2017 15:33
]