Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:17
Hoor graag of iemand op een Lineage build ook rond 4 dagen standby haalt met ca. 4u schermtijd, dan stap ik over. :)

Het schijnt allemaal te maken te hebben met het feit dat de kernel source nog niet beschikbaar is waardoor de device specifieke power optimalisaties niet gedaan kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
iisworks schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:38:
Hoor graag of iemand op een Lineage build ook rond 4 dagen standby haalt met ca. 4u schermtijd, dan stap ik over. :)

Het schijnt allemaal te maken te hebben met het feit dat de kernel source nog niet beschikbaar is waardoor de device specifieke power optimalisaties niet gedaan kunnen worden...
Heb het toestel vanochtend van de oplader gehaald dus zal het bijhouden voor je. Vermoed overigens dat ik dat sowieso niet ga halen. Verder werkt Lineage verrassend goed moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 08:45
Ik heb BT getest met Xiaomi.eu rom: 7.3.2 en ik kan muziek afspelen met mijn Jabra headset en ik kan verbinden met mijn Parrot autoradio. Bellen heb ik nog niet geprobeerd.
Update 1:
Muziek afspelen via de autoradio lukt overigens ook dmv BT
@XeNeRgY Update 2:
Bellen vanuit de auto is geen probleem met deze rom.

[ Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 16-03-2017 19:50 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Kiswum schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:24:
Ik heb BT getest met Xiaomi.eu rom: 7.3.2 en ik kan muziek afspelen met mijn Jabra headset en ik kan verbinden met mijn Parrot autoradio. Bellen heb ik nog niet geprobeerd.
Update 1:
Muziek afspelen via de autoradio lukt overigens ook dmv BT
Goed om te horen. Het lastige is dat het die dingen bij mij over het algemeen ook werkten, maar het sporadisch dus niet lukte. Vooral irritant was dat ik niks hoorde als ik belde via de carkit en dat Flitsmeister niet automatisch start bij een bluetooth verbinding. Kun je dat wellicht eens testen?

Lineage nu 1 dag in gebruik en ben erg positief. Eigenlijk alleen even geflasht om te kijken of ik daar de bluetooth problemen niet tegen zou komen (en dat blijkt inderdaad zo te zijn!) maar ga het voor nu toch gebruiken als dagelijkse rom.

De 4 dagen standby ga ik er niet mee redden. Heb nu 12 uur van de lader af + 2 uur schermtijd en nog zo'n 70% batterij over. Verwacht op 2 dagen standby met 4 uur schermtijd uit te komen. Voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-02 19:12
Onder het motto nooit opgeven, ik had ook een fantastische troep rom erop, unlocken werkte niet enzo, weer veel frustratie... maarrrrrr je moet dus inloggen op je telefoon plus find my device aanzetten. Nadat ik via een global stable het maar weer eens ging proberen uiteindelijk toch gelukt. Nu nog bezig met de xiaomi.eu rom erop krijgen, want echt meewerken ho maarrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:28
Ik heb het topic doorgenomen en lees vooral heel veel over het flashen van roms. Niet heel gek, gezien we op Tweakers zitten.

Toch vraag ik me af of er mensen zijn die met stock rom draaien en wat hun ervaringen daar mee zijn. Hoe bevalt dit toestel "out of the box"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:39
JJerome schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:14:
Ik heb het topic doorgenomen en lees vooral heel veel over het flashen van roms. Niet heel gek, gezien we op Tweakers zitten.

Toch vraag ik me af of er mensen zijn die met stock rom draaien en wat hun ervaringen daar mee zijn. Hoe bevalt dit toestel "out of the box"?
Ik zou je dit niet aanraden omdat de meeste verkopers er een eigen rom op zetten. Wat ik dan nog wel zou kunnen aanraden is de originele rom van Xiaomi erop zetten (zou eenvoudig moeten lukken (ligt eraan hoeveel de verkoper aan de rom heeft gesloopt)). Dan eventueel de Global versie. Enige wat je dan niet kunt instellen is dat je locatie Nederland is, dan moet je uitwijken richting Spanje en dergelijke. Ik heb een week met de originele rom op de Redmi note 3 pro gelopen omdat ik nog geen unlockrechten had, dat beviel op zich prima en veel verschil zit er niet tussen de xiaomi.eu rom en de originele rom, alleen wat handigheden en optimalisaties (waar je wel wat van merkt).

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

JJerome schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:14:

Mijn dochter het een Note 3 met een Global Rom, ik een Note 2 met een EU Rom en merk afgezien van het ontbreken NL totaal geen verschil in gebruik. Ik vind flashen, zeker met die locks tegenwoordig totaal overbodig (of je moet perse Nederlands willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Laatst online: 09:28
445033 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:02:
[...]

Mijn dochter het een Note 3 met een Global Rom, ik een Note 2 met een EU Rom en merk afgezien van het ontbreken totaal geen verschil in gebruik. Ik vind flashen, zeker met die locks tegenwoordig totaal overbodig (of je moet perse Nederlands willen).
Ik dacht dat de Global Rom juist al de Nederlandse taal had? Ik overweeg juist een exemplaar met de originele (Chinese) rom te kopen, en deze dan op Engels in te stellen. Zelf even Google Play te installeren en that's it (voor nu!). Zou dit het gebruik beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

JJerome schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Ik dacht dat de Global Rom juist al de Nederlandse taal had? Ik overweeg juist een exemplaar met de originele (Chinese) rom te kopen, en deze dan op Engels in te stellen. Zelf even Google Play te installeren en that's it (voor nu!). Zou dit het gebruik beperken?
De Chinese zal je problemen opleveren met de GPS vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Chinese apps en mogelijk spyware zijn voor mij de redenen om sowieso te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
JJerome schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Geen NL helaas, maar in principe kun je zo goed als alles op een originele rom als op een Xiaomi.eu rom. Het werkt vooral net wat prettiger met de Europese instellingen. GPS en Weerapps (buienradar) zijn beter afgestemd op Europa verder blijkt dat je geen reclame apps hebt en minder synchronisatie verkeer naar China (om de updates te controleren bijvoorbeeld).

Voor de rest is het een prima rom om te gebruiken, maar ik stap zo snel mogelijk over op xiaom.eu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 22:12
Het niet kunnen verbergen van notificaties op het vergrendelscherm is voor mij een doorn in het oog.
Gelukkig is deze optie nu beschikbaar en is het probleem daarmee getackeld.
Redmi 4 Pro, met de laatste MIUI 8 ROM 7.3.16.

* New - Option for hiding the content of notifications on Lock screen
guarana schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:17:
[...]

Ik ging ervanuit dat je van Global naar Dev Rom moest flashen voordat je kan unlocken, dit wordt in veel guides genoemd. Toen ik erachter was dat je gewoon kon unlocken met de Global was ik ook binnen 20 minuten klaar.
Tot voor kort was de Developer ROM noodzakelijk kwaad voor het unlocken van een Xiaomi toestel.
Zoals Xiaomi op het Miui forum beschrijft, heeft men al een behoorlijke tijd geleden, de wens uitgesproken om unlocken ook toe te staan op de normale ROM. Blijkbaar is die tijd nu gekomen.

[ Voor 64% gewijzigd door kelly.hipolito op 17-03-2017 05:39 . Reden: Extra reactie toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
iisworks schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:38:

Nog even een update voor je.

Eerste batterijlading was dus 2 dagen standby en 4 uur schermtijd. Momenteel zit ik op batterijlading 2 en heb ik 28 uur standby tijd en 4.5 uur schermtijd en nog 46% batterij over. Beetje vreemd want nu lijk ik een stuk beter uit te gaan komen zonder dat ik veel dingen anders heb gedaan dan op de vorige lading.

Overigens heb ik wel echt alles aan staan (Google Now - Flitsmeister - Push mail etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
kelly.hipolito schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 05:05:
Het niet kunnen verbergen van notificaties op het vergrendelscherm is voor mij een doorn in het oog.
Gelukkig is deze optie nu beschikbaar en is het probleem daarmee getackeld.
Redmi 4 Pro, met de laatste MIUI 8 ROM 7.3.16.

* New - Option for hiding the content of notifications on Lock screen
Wat verstaat je onder verbergen? Wel een notificatie op het vergrendelscherm, maar geen inhoud? Dan is dat inderdaad nieuw.

Bedoel je puur het weergeven van een notificatie van een bericht?
In mijn huidige 7.3.2 EU release kan ik namelijk per app aangeven of de notificatie op het vergrendelscherm mag worden weergeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iisworks
RM4 Source code released:
https://github.com/MiCode...enSource/tree/markw-m-oss

Binnenkort eindelijk echte roms ipv ports!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

XeNeRgY schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:02:
Chinese apps en mogelijk spyware zijn voor mij de redenen om sowieso te flashen.
Op een Global zitten helemaal geen Chinese apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
445033 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:23:
[...]

Op een Global zitten helemaal geen Chinese apps.
In de Chinese wel en daar reageerde ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Kiswum schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:56:
[...]

Wat verstaat je onder verbergen? Wel een notificatie op het vergrendelscherm, maar geen inhoud? Dan is dat inderdaad nieuw.

Bedoel je puur het weergeven van een notificatie van een bericht?
In mijn huidige 7.3.2 EU release kan ik namelijk per app aangeven of de notificatie op het vergrendelscherm mag worden weergeven.
Ik bedoel dat het daadwerkelijke bericht bijvoorbeeld: "hoi mam!" is gemaskeerd met "hidden content".
New - Option for hiding the content of notifications on Lock screen
Eerlijkheidshalve vind ik de bovenstaande optie niet terug in de laatste MIUI 8 ROM 7.3.16.
Weet iemand hem te vinden? Of is deze functie zoals beschreven door @Kiswum reeds beschikbaar maar simpelweg tot vandaag nog niet beschreven in de changelog?
iisworks schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:11:
RM4 Source code released:
https://github.com/MiCode...enSource/tree/markw-m-oss

Binnenkort eindelijk echte roms ipv ports!
Goed nieuws.
Jammer dat LineageOS nog niet echt lijkt aan te slaan bij Xiaomi toestellen.
Naast de Redmi 4, heeft de Redmi 3S nu een maandje of 4 de bronnen beschikbaar maar nog geen officiële LineageOS ROM.

Voorts is een poort via XDA leuk maar je ziet vaak na een voortvarende start dat het project al snel afroomt. Iets waar uiteraard niets op aan te merken is omdat het geheel vrijwillig is maar een ROM gebruiken zie ik als iets voor de lange termijn. Voorbeeld. Een Galaxy S3 die met LineageOS nog steeds prima up-to-date is.

@iisworks @XeNeRgY Welke ROM gebruik jij momenteel?

[ Voor 6% gewijzigd door kelly.hipolito op 17-03-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik gebruik momenteel Lineage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
XeNeRgY schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Nog even een update voor je.

Eerste batterijlading was dus 2 dagen standby en 4 uur schermtijd. Momenteel zit ik op batterijlading 2 en heb ik 28 uur standby tijd en 4.5 uur schermtijd en nog 46% batterij over. Beetje vreemd want nu lijk ik een stuk beter uit te gaan komen zonder dat ik veel dingen anders heb gedaan dan op de vorige lading.

Overigens heb ik wel echt alles aan staan (Google Now - Flitsmeister - Push mail etc.).
Wat haalde je op MIU met vergelijkbaar gebruik? En heb je in Lineage de "disable NetworkLocationService" workaround toegepast om drain te voorkomen zoals beschreven in:
https://forum.xda-develop...01-03-unofficial-t3540701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
iisworks schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:17:
[...]

Wat haalde je op MIU met vergelijkbaar gebruik? En heb je in Lineage de "disable NetworkLocationService" workaround toegepast om drain te voorkomen zoals beschreven in:
Vind het lastig om goed te vergelijken maar ik denk dat ik gemiddeld met MIUI een extra dag standby haalde. Was wel tevreden gisteren toen ik 6.30 uur schermtijd bleek te hebben gehaald met 2 dagen standby op Lineage. Lijkt er op dat ik er prima 2 dagen mee kan doen dat is voor mij voldoende.

Heb die workaround niet toegepast maar BetterBatteryStats geeft bij mij ook niet aan dat ik de location wakelock heb.

Hoe lang heb jij/jullie getest met Lineage om een goed beeld te krijgen van het batterijgebruik? Ik heb namelijk de indruk dat het steeds beter wordt. Zit nu op batterijlading 3 met nog 47% batterij en 48 uur standby + 5 uur schermtijd. Ben benieuwd waar ik uit kom.

[ Voor 14% gewijzigd door XeNeRgY op 20-03-2017 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
XeNeRgY schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:55:
[...]

Hoe lang heb jij/jullie getest met Lineage om een goed beeld te krijgen van het batterijgebruik? Ik heb namelijk de indruk dat het steeds beter wordt. Zit nu op batterijlading 3 met nog 47% batterij en 48 uur standby + 5 uur schermtijd. Ben benieuwd waar ik uit kom.
Vroeger moest de accu vaak "ingewerkt" worden en was er soms wel 20% toename te merken na een paar laadcycli, maar eerlijk gezegd heb ik de indruk dat dat de laatste jaren niet meer nodig is. En elke keer als ik terug ga naar MIU heb ik de oude vertrouwde accuduur ook direct weer terug.

Wel baseer ik dat soort conclusies altijd uitsluitend op een cyclus van 100 -> ca 0%, aangezien de relatie percentage vs tijd niet over de hele lading lineair is. Vaak doe je met de eerste 50% een stuk langer dan de resterende 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
iisworks schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Vroeger moest de accu vaak "ingewerkt" worden en was er soms wel 20% toename te merken na een paar laadcycli, maar eerlijk gezegd heb ik de indruk dat dat de laatste jaren niet meer nodig is. En elke keer als ik terug ga naar MIU heb ik de oude vertrouwde accuduur ook direct weer terug.

Wel baseer ik dat soort conclusies altijd uitsluitend op een cyclus van 100 -> ca 0%, aangezien de relatie percentage vs tijd niet over de hele lading lineair is. Vaak doe je met de eerste 50% een stuk langer dan de resterende 50%.
Ik merk bij Lineage dat het na een keer of 2 opladen echt een stuk beter is geworden. Haal nu prima 3 dagen op 1 batterij en merk eigenlijk weinig verschil met MIUI. Echt super. Dat was bij de eerste batterijlading echter niet zo.

Helaas gisteren mijn Redmi laten vallen en heb een barst rechtsonder in de hoek. Maar eens kijken of het eenvoudig is om het scherm te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Gisteren de laatse Lineage build (22/03) geinstalleerd van:

Nu de kernel code vrijgegeven is zouden eventuele bugs de komende tijd opgelost moeten kunnen worden. Xposed erop gedaan en al mijn apps met TB teruggezet. Vandaag even helemaal opladen en een paar dagen aankijken hoe de accu zich gedraagt. :)

[ Voor 15% gewijzigd door iisworks op 25-03-2017 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
iisworks schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:18:
Gisteren de laatse Lineage build (22/03) geinstalleerd van:

Nu de kernel code vrijgegeven is zouden eventuele bugs de komende tijd opgelost moeten kunnen worden. Xposed erop gedaan en al mijn apps met TB teruggezet. Vandaag even helemaal opladen en een paar dagen aankijken hoe de accu zich gedraagt. :)
Erg goed om te horen dat de bron is vrij gegeven.
Hierdoor is een officiële Lineageos alleen maar dichterbij gekomen ;)

@iisworks Zou je eens kunnen kijken welke kernel je draait bij de laatste lineageos-unofficial?
Ik heb namelijk gelezen dat je de mKernel onafhankelijk moet flashen omdat je anders de Xiaomi port kernel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Kernel is een 3.18.24 lineageos met msdx321 in de info, lijkt mee een custom?

Overigens haal ik maar 65% Deep sleep vs. 85% op miui... Accu gaat ook nog vrij hard. Nog even afwachten hoe het afloopt.

[Update] Vannacht vrijwel geen drain, dus dat is beter. Na 1.5 dag op 65% bij 2:20h SOT is netjes, verwachte accuduur 2 dagen. Een zien of hij dat ook redt. Al met al ziet er iig stukken beter uit dan de builds die ik voorheen gebruikte want daarbij redde ik meestal nog geen 2 dagen!

[ Voor 85% gewijzigd door iisworks op 26-03-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
iisworks schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:59:
Kernel is een 3.18.24 lineageos met msdx321 in de info, lijkt mee een custom?
Het lijkt inderdaad een eigen gecompileerde kernel, daar het op een systeem genaamd msdx321-Archlinux gebrouwen is :)

Ik heb de nieuwe firmware van vandaag (26 maart 2017) even geprobeerd en het ziet er veelbelovend uit.
Het geheel loopt stabiel en werkt zoals het hoort (zonder overbodige tierelantijnen die telefoonfabrikanten altijd menen te moeten toevoegen aan Android maar dat is uiteraard toe te schrijven aan LineageOS).

Gegeven het bovenstaande.
Op naar een officiële LineageOS ;)
iisworks schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:59:
Overigens haal ik maar 65% Deep sleep vs. 85% op miui... Accu gaat ook nog vrij hard. Nog even afwachten hoe het afloopt.

[Update] Vannacht vrijwel geen drain, dus dat is beter. Na 1.5 dag op 65% bij 2:20h SOT is netjes, verwachte accuduur 2 dagen. Een zien of hij dat ook redt. Al met al ziet er iig stukken beter uit dan de builds die ik voorheen gebruikte want daarbij redde ik meestal nog geen 2 dagen!
Miui is naar mijn mening erg goed in het maximaal benutten van het laatste restje batterij stroom.
Uiteraard zet Miui hiervoor haar eigen besparingsmodule in met als gevolg dat, bij wijze van test, mijn Spotify regelmatig stop na verloop van tijd (Wellicht stroombesparingsfuntie na x minuten gebruik bij scherm uit).

Desalniettemin moet LineageOS nog wel wat verder te kietelen zijn lijkt me.
@iisworks Heb je Greenify of averwante APPS al eens geprobeerd op LineageOS?
Om het maximale eruit te halen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
In het verleden wel in de weer geweest met Greenifiy en soortgelijke apps (vooral met wat Samsungs als de S4 en S5 Neo omdat de accu daar tegeviel), maar dat leverde bij mij niet veel op zonder in te boeten aan betrouwbare push notifications. Na KitKat is de standby tijd op Android flink achteruit gegaan IMO. Op mijn LG G2 haalde ik ook 4 dagen, en dat op een 5.2" (ideale formaat!) Ik ben een lichte gebruiker, dus was vooral op zoek naar standby tijd. Ook helemaal geen zin meer om al teveel te tweaken overigens, hoewel ik een redelijk standaard custom ROM op zijn tijd niet kan laten (eerst CM, nu LOS), hehe.

Maar sinds de Redmi 3/4 maak ik me er niet meer druk om, die is gewoon super zelfs als hij flink gebruikt wordt (op MIUI dan). :) Als LOS daar uiteindelijk in de buurt komt ben ik helemaal tevreden omdat ik MIU een drama vind om de juiste settings/tweaks te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 26-03-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Laatst online: 16-04 17:55
kelly.hipolito schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:43:
[...]

Het lijkt inderdaad een eigen gecompileerde kernel, daar het op een systeem genaamd msdx321-Archlinux gebrouwen is :)

Ik heb de nieuwe firmware van vandaag (26 maart 2017) even geprobeerd en het ziet er veelbelovend uit.
Het geheel loopt stabiel en werkt zoals het hoort (zonder overbodige tierelantijnen die telefoonfabrikanten altijd menen te moeten toevoegen aan Android maar dat is uiteraard toe te schrijven aan LineageOS).

Gegeven het bovenstaande.
Op naar een officiële LineageOS ;)

[...]

Miui is naar mijn mening erg goed in het maximaal benutten van het laatste restje batterij stroom.
Uiteraard zet Miui hiervoor haar eigen besparingsmodule in met als gevolg dat, bij wijze van test, mijn Spotify regelmatig stop na verloop van tijd (Wellicht stroombesparingsfuntie na x minuten gebruik bij scherm uit).

Desalniettemin moet LineageOS nog wel wat verder te kietelen zijn lijkt me.
@iisworks Heb je Greenify of averwante APPS al eens geprobeerd op LineageOS?
Om het maximale eruit te halen. Ben benieuwd.
toon volledige bericht
Heb je ook de kernel flash gedaan of alleen de versie van 26-03 er op geflashed?
Ik wil de mijne ook weer updaten en vanaf 0 beginnen omdat ik de encryptie uit wil zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Volgens mij kun je een TWRP backup maken, Data formatteren zonder encryptie en dan restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Eoghlear schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:24:
[...]

Heb je ook de kernel flash gedaan of alleen de versie van 26-03 er op geflashed?
Komende vanaf de een na laatste Miui weekly heb ik een WIPE uitgevoerd.
Waarna ik het toestel enkel heb geflashed met LineageOS unofficial 26-03.

Ik moet je derhalve wel eerlijk vertellen dat ik regelmatig een crash? ervaar.
Het toestel staat dan ineens pardoes uit.

Ik ben weer terug gegaan naar Miui en wacht op de officiële LineageOS alvorens ik het voor dagelijks gebruik overweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Laatst online: 16-04 17:55
Duidelijk verhaal. Ik blijf nog wel even bij mijn huidige lineage build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 18:40
XeNeRgY schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:58:
Ik ervaar veel problemen met bluetooth met de 4 Pro. Aangezien het met meerdere apparaten mis gaat moet het haast wel aan de 4 Pro liggen:
- carkit Peugeot 2016: regelmatig geen geluid met bellen via de carkit - reconnect bluetooth lost het op
- Flitsmeister auto start na bluetooth connectie met auto werkt niet. Met de Note 3 Pro werkte het prima
- Forerunner 230: connecten met horloge lukt enkel sporadisch, op Galaxy S6 in no time

Ervaren jullie ook koppelproblemen met andere apparaten? Ik heb dit in meerdere EU-rom versies.

Ik baal hier wel van, vind het echt het perfecte toestel maar overweeg toch om over te stappen hierdoor :(
Wat later, maar zat even terug te lezen over BT. Heb exact hetzelfde. Peugeot en Garmin werken zeer brak, idem Fitbit. Heb jij al iets gevonden? Ik vrees dat ik flashen nog niet echt aan durf gezien de stappen en toekomstige updates.

Voor alle andere lezers. Wel echt een top toestel qua prijs kwaliteit. Chinese Rom ombouwen naar Engelstalige versie is mee goed gelukt. Bijna alle Chinese apps kun je er standaard afhalen en vervangen door de standaard Google versies. Mijn maps spreekt nu wel Engels ;)

[ Voor 12% gewijzigd door paknaald op 28-03-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
paknaald schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:05:
[...]

Wat later, maar zat even terug te lezen over BT. Heb exact hetzelfde. Peugeot en Garmin werken zeer brak, idem Fitbit. Heb jij al iets gevonden? Ik vrees dat ik flashen nog niet echt aan durf gezien de stappen en toekomstige updates.

Voor alle andere lezers. Wel echt een top toestel qua prijs kwaliteit. Chinese Rom ombouwen naar Engelstalige versie is mee goed gelukt. Bijna alle Chinese apps kun je er standaard afhalen en vervangen door de standaard Google versies. Mijn maps spreekt nu wel Engels ;)
Bij mij werkt Lineage een heel stuk beter. Bluetooth met Peugeot is nu helemaal in orde. Met Garmin nog wel geklooi helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik heb een upgrade van LineageOS naar de 26/03 versie gedaan vanuit de vorige build, maar helaas wat vage issues. Crashes van PlayServices, Gmail en een paar andere apps (opgelost door TB backup terug te zetten). Maar het ergste is de flinke battery drain met deze build. LineageOS staat weer met top bovenin de accu verbuikers, en verwachte accuduur is maar ca. 2 dagen. :(

Terug naar de vorige build denk ik maar.

[ Voor 25% gewijzigd door iisworks op 12-04-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Vanuit LineageOS TWRP Recovery mode in komen werkt bij mij niet meer. Iemand ook dat probleem?

De enige manier om in Recovery te komen is nu vanuit fastboot, of met vol+ en vol- + Power tegelijk vasthouden en powerknop loslaten bij logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:54
Ik heb interesse in de Redmi 4 pro, voor m'n wederhelft. Veel Chinese toestellen gehad, heb zelf nog de Jiayu S3 maar voor haar wil ik iets beters dan de Kingzone die ze nu heeft. Het is echter nogal stil op het levertijden en prijzen topic.
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
iisworks schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:08:
Vanuit LineageOS TWRP Recovery mode in komen werkt bij mij niet meer. Iemand ook dat probleem?

De enige manier om in Recovery te komen is nu vanuit fastbboot, of met vol+ en vol- + Power tegelijk vasthouden en powerknop loslate bij logo.
Met het normale knoppen commando lukt het bij mij ook niet. Ik doe het via fastboot momenteel.

Iemand overigens ervaring met het repareren van het scherm van de Redmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 22:56
subwaysurfer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:39:
Ik heb interesse in de Redmi 4 pro, voor m'n wederhelft. Veel Chinese toestellen gehad, heb zelf nog de Jiayu S3 maar voor haar wil ik iets beters dan de Kingzone die ze nu heeft. Het is echter nogal stil op het levertijden en prijzen topic.
Iemand een tip?
Ik heb hem gekocht bij Geekbuying, http://m.geekbuying.com/i...tphone---Gold-375222.html. Niet de goedkoopste, wel snel geleverd zonder eventueel bijkomende kosten.

Bij Banggood kan je nu bij de smartphones kiezen voor priority direct mail, hierbij zou je ook vrij moeten zijn van eventuele bijkomende kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Millert op 29-03-2017 19:21 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-04 21:50
subwaysurfer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:39:
Iemand een tip?
Heb er al twee DEZE aliexpress shop besteld, kiezen voor EU Express Shipping (werkt nu even niet) en je bent ongeveer 160 euro kwijt en geen invoerkosten.

Als je idd niet lang kan wachten kan je geekbuying doen, heb ik ook eens besteld en gaat perfect vanuit ES Warehouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Nielsvdk schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:32:
[...]

Heb er al twee DEZE aliexpress shop besteld, kiezen voor EU Express Shipping (werkt nu even niet) en je bent ongeveer 160 euro kwijt en geen invoerkosten.

Als je idd niet lang kan wachten kan je geekbuying doen, heb ik ook eens besteld en gaat perfect vanuit ES Warehouse
Dat is nog maar de vraag:

dutchgio in "\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 23:56
Van plan deze Redmi 4 pro te bestellen en wel via Ibuygou omdat ik met deze winkel goede ervaringen heb.

Echter nog 1 vraag, ondersteund de 4 pro een smart cover, dwz hij gaat automatisch aan/uit als je het hoesje openklapt? Uitgebreid gezocht, maar kan het nergens echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Achiel007 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:37:
Van plan deze Redmi 4 pro te bestellen en wel via Ibuygou omdat ik met deze winkel goede ervaringen heb.

Echter nog 1 vraag, ondersteund de 4 pro een smart cover, dwz hij gaat automatisch aan/uit als je het hoesje openklapt? Uitgebreid gezocht, maar kan het nergens echt vinden.
https://forum.xda-develop...p-wake-flip-case-t3573334

Als ik dit zo lees heeft ie dat wel bij het juiste hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Ik zou een origineel xiaomi hoesje bijbestellen, net als bij mijn mi4c, die heeft het gelukkig wel. Zijn toch wel gebruikers hier die het ook gebruiken? Of weten dat het erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 891759

Hoe is het voor $ 159 bij geekbuying?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Zou voor ongeveer dat bedrag, op dit moment, eerder deze nemen voor USD 175: https://m.banggood.com/Le...ml?p=QZ14021624945201505Y

Veel sneller, wat betere camera, zelfde formaat. Wel een wat kleinere batterij (3500 mah vs 4000 mah).

[ Voor 23% gewijzigd door DOK op 18-04-2017 17:54 ]

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
DeMaartenR schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:50:
Zou voor ongeveer dat bedrag, op dit moment, eerder deze nemen voor USD 175: https://m.banggood.com/Le...ml?p=QZ14021624945201505Y

Veel sneller, wat betere camera, zelfde formaat. Wel een wat kleinere batterij (3500 mah vs 4000 mah).
Ik had de Redmi 4 Pro en deze ging helaas stuk doordat ik deze had laten vallen. Toen voor de keuze gestaan om opnieuw de Redmi te nemen of voor de Zuk Z2 te gaan.
Voordelen die de Redmi in mijn ogen biedt zijn de bouwkwaliteit (meer premium) en batterijduur (toch al snel 1 dag meer dan de Z2). De voordelen die de Z2 biedt zijn snelheid (echt super snel), community ondersteuning (ROM’s op Android 7) en prijs/kwaliteit (specs).
Volgens mij heb je aan beide geen verkeerde koop. Dit zijn in mijn ogen de tot toestellen in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:23
Omdat er geen apart topic is voor de 4X maar even hier...

Zou het echt?

spoiler:
band 20

[ Voor 5% gewijzigd door LoeWn op 20-04-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

LoeWn schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:45:

Zou het echt?

spoiler:
band 20
Behalve de band 20 is deze niet zo interessant toch? Een SD 435 en geen full HD scherm.

Als een 5,5 inch scherm niet erg is dan heb je meer aan de Note 4x met band 20: https://m.aliexpress.com/...86-07593-Y7bAZbY#autostay

[ Voor 24% gewijzigd door DOK op 21-04-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
DeMaartenR schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:41:
[...]

Behalve de band 20 is deze niet zo interessant toch? Een SD 435 en geen full HD scherm.

Als een 5,5 inch scherm niet erg is dan heb je meer aan de Note 4x met band 20: https://m.aliexpress.com/...86-07593-Y7bAZbY#autostay
Het gaat me ook juist om de band 20 ;) Dat is inderdaad het speciale aan de telefoon.
De enige in de Redmi 4 reeks met band 20.. Sterker nog, de enige in de Redmi 4 en 3 reeks aangezien de Redmi 3s met band20 gewoon nergens meer te vinden is.

(Uiteraard heb ik het over de niet Note versies. 5.0" ftw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
LoeWn schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:45:

Zou het echt?

spoiler:
band 20
In dat geval mag je er altijd 1 aanmaken. De verschillen zijn te groot om Redmi X en Redmi 4 (pro) samen te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Nja zou kunnen.. Persoonlijk ben ik van mening dat één topic voor alle Redmi 4 modellen een stuk makkelijker zou zijn. Nu heb je 3 (met x er bij 4) topics waar zeer weinig in gepraat wordt en mensen dus niet snel geholpen worden bij problemen. Terwijl bij één centraal topic dit wel het geval is. De verschillen zijn dan ook zo klein dat voorkomende problemen best bij het andere model voor kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Telefoon voor de vriendin van de week binnen gekregen, gistereavond een uur of 3 bezig geweest om de europese rom erop te krijgen, eerste indrukken zijn goed, wel werkt het automatisch aangaan met het hoesje openklappan niet, zit het er nu wel of niet op? Ook zijn de onderste 3 knoppen niet verlicht, is dat software matig probleem of heeft hij dat gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

Achiel007 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:06:
Telefoon voor de vriendin van de week binnen gekregen, gistereavond een uur of 3 bezig geweest om de europese rom erop te krijgen, eerste indrukken zijn goed, wel werkt het automatisch aangaan met het hoesje openklappan niet, zit het er nu wel of niet op? Ook zijn de onderste 3 knoppen niet verlicht, is dat software matig probleem of heeft hij dat gewoon niet?
Dat heeft hij gewoon niet. Opvallend trouwens hoe veel mensen deze volgens mij voor hun vriendin kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
LoeWn schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:09:
Nja zou kunnen.. Persoonlijk ben ik van mening dat één topic voor alle Redmi 4 modellen een stuk makkelijker zou zijn. Nu heb je 3 (met x er bij 4) topics waar zeer weinig in gepraat wordt en mensen dus niet snel geholpen worden bij problemen. Terwijl bij één centraal topic dit wel het geval is. De verschillen zijn dan ook zo klein dat voorkomende problemen best bij het andere model voor kunnen komen.
Ik snap je gevoel en ik had voorheen hetzelfde, maar de spelregels bepalen iets anders. Achtergrond en discussie hierover kun je hier terugvinden.
Kiswum in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"

Je mag daar ook aangeven wat je ervan vindt en misschien wordt het beleid wel aangepast. Om te voorkomen dat dit een algemene Redmi 4 topic wordt, gaf ik je (en welke andere Tweaker) alvast een suggestie voor een nieuw topic ;)
P.s. het is ook uit eigen belang, want dan hoef ik zelf geen tijd in het maken van een nieuw topic te steken :D
DeMaartenR schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:11:
[...]

Dat heeft hij gewoon niet. Opvallend trouwens hoe veel mensen deze volgens mij voor hun vriendin kopen :)
Voor een schoonmoeder, mag dat ook ;)
Ik heb die van mij gekocht voor een review om te bekijken of deze op alle vlakken beter is dan het Redmi (1) WCDMA. Mijn conclusie was (uiteraard), dat het inderdaad zo is. Ze heeft hem nu twee weken in gebruik en ze is er dol op.

[ Voor 23% gewijzigd door Kiswum op 23-04-2017 11:56 . Reden: Extra reactie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn vriendin heeft blijkbaar al lang veel vastlopers met haar Redmi 4 Pro (komt ze nu pas mee -.-). Ze wilt daardoor gelijk een nieuwe telefoon xD, maar ik neem aan dat dit wel op te lossen moet zijn?

Van wat ik begrepen heb, gaat de telefoon op willekeurige momenten uit (of vastgelopen?) en gaat niet meer aan met de normale aan uit knop en is ook weleens voorgekomen dat het scherm ineens op zwart ging toen ze nog bezig was. Gaat vaak dan ongeveer een half uur met geen mogelijkheid aan. Ze houdt dan alle knoppen in om het weer aan te krijgen en komt dan in de fastboot modus heb ik begrepen (ze had het over een poppetje, dat maar niet weg ging xD).

Ik zou eigenlijk niet direct weten waar dit aan kan liggen of waar ik naar moet kijken. Iemand een idee? Haar telefoon zit op de Xiaomi.eu ML ROM / MIUI versie 8.1.3.0(MBECNDI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Telefoon van vriendin herkent ineens de sim kaart niet meer. Mijn simkaart erin gedaan, ziet hij ook niet. Nu maar de laatste eu rom flashen en hopen dat het dan wel werkt. Vreemd.

Nieuwste rom heeft ook niet geholpen, dacht ik wel, maar je kan maar proberen. Wat kan dit nu weer zijn, defect?

[ Voor 24% gewijzigd door Achiel007 op 09-05-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youke
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-06-2017
Ik woon in België en zou graag willen weten of de Snapdragon note 4 LTE onderdteunt, want ik weet dat een hoop andere smartphones (meeste van oudere makelij) geen LTE goed ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
youke schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 01:40:
Ik woon in België en zou graag willen weten of de Snapdragon note 4 LTE onderdteunt, want ik weet dat een hoop andere smartphones (meeste van oudere makelij) geen LTE goed ondersteunen
Ja dat doet het toestel. Welke lte banden ondersteunt je netwerk? Op basis van je antwoord kun je zien of deze telefoon ook geschikt is voor jouw Belgische provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youke
Kiswum schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:03:
[...]

Ja dat doet het toestel. Welke lte banden ondersteunt je netwerk? Op basis van je antwoord kun je zien of deze telefoon ook geschikt is voor jouw Belgische provider.
De ondersteunde banden zijn 800/20 1800/3 2600/7 voor LTE enkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@youke 800/20 is bij veel Chinese telefoons niet actief. Bij de internationale versies van Xiaomi telefoons is die wel actief. Deze telefoons zijn vooral te herkennen aan het CE label aan de achterzijde, Engelse beschrijving op de doos en het heeft altijd een Qualcomm processor aan boord.

1800/3 is bij zo goed als alle Chinese telefoons actief en daarmee zou je buitenshuis een goede en snelle verbinding kunnen hebben. Als ik het zo lees, is je provider geschikt voor elke Xiaomi telefoon.

p.s. dit is het Xiaomi Redmi 4 Pro topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youke
Kiswum schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:20:
@youke 800/20 is bij veel Chinese telefoons niet actief..

1800/3 is bij zo goed als alle Chinese telefoons actief en daarmee zou je buitenshuis een goede en snelle verbinding kunnen hebben. Als ik het zo lees, is je provider geschikt voor elke Xiaomi telefoon.

p.s. dit is het Xiaomi Redmi 4 Pro topic ;)
Als ik de 4 pro zou willen kopen. (met Snapdragon 625 dus) Waar zou ik die het beste kopen, en dan bedoel ik goedkoop(er) en met de juiste breedbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
youke schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:06:
[...]

Als ik de 4 pro zou willen kopen. (met Snapdragon 625 dus) Waar zou ik die het beste kopen, en dan bedoel ik goedkoop(er) en met de juiste breedbanden.
Je vraag is weer voor hier bedoelt: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Levertijd & Prijzen
;)

Maar ik kan tot nu toe alleen iBuygou aanraden. Van hen weet ik zeker dat ze de originele rom erop laten zitten of de Global rom erop zetten. Wil je het toch ergens anders kopen, check dan dit topic om te zien hoe lastig het kan zijn om rom problemen op te lossen van een aantal (aliexpress) webwinkels: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Wil je korting: In dit topic komen regelmatig kortingscoupons terecht: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
youke schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:06:
[...]

De redmi 4 Pro is er niet met band 20. De redmi 4x is er wel (met een minder snelle processor), en jemoet dan wel opletten dat je de juiste versie aanschaft.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerard4 op 10-05-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-04 16:55
Ik sta op het punt een Redmi 4 Pro te bestellen voor schoonzus, maar nu zie ik op AliExpress 2 verschillende types. De Redmi 4 Pro en de Redmi 4 Pro Prime. Ik heb de specs bekeken, maar ik zie eigenlijk geen verschil behalve de prijs.

Beide een Snapdragon 625 Octa Core CPU met 3 GB Ram

Weet iemand hier dit verschil?

Om het nog onduidelijker te maken, in beide urls staat een verwijzing naar Prime

Redmi 4 Pro:
https://www.aliexpress.co...1080-FHD/32766086429.html

Redmi 4 Pro Prime:
https://www.aliexpress.co...1080-FHD/32763320059.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
pro = prime.

Bij de 3-serie was dit ook een puzzel. Volgens mij heette het bij de 3 '3 Pro'.. en bij de 3s '3 Prime'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Volgens mij noemen wij Xiaomi's een pro als het de meeste uitgebreide versie is. In China bestaat alleen de Redmi Pro, maar niet alle andere varianten waar wij de Pro (benaming) op plakken. In India bestaan daadwerkelijk Prime versies en die worden ook zo door Xiaomi genoemd.
Het is verwarrend met die benamingen, maar het zou zomaar kunnen dat de reseller de primes uit India haalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 12-05-2017 15:00 . Reden: Vreemde zinnen aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 22:56
Een alternatief is Banggood, kies je voor Priority Direct Mail loop je geen risico op invoer/douane kosten. https://m.banggood.com/Xi...Smartphone-p-1102622.html

Heb zelf vorige week een Mi5 ontvangen via Banggood, bezorging via PostNL en keurig verpakt.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Ik heb vandaag de mijne geflashed met de xiaomi.eu rom, versie V8.2.1.0. Helaas is de Netflix app niet compatible :S
Heeft iemand anders dit ook of draaien jullie een andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bij mij staat Netflix ook niet in het app aanbod.
Ik draai de weekly 7.5.4 rom.

Wat zegt xiaomi.eu hierover, heb je al gegoogled? Kun je het sideloaden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Bedankt, ik ga het fixen en zal de volgende keer beter zoeken :$
Ik had alleen in het topic gekeken.

[ Voor 57% gewijzigd door subwaysurfer op 13-05-2017 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hmm, ik merk net dat ik de Netflix app wel op mijn telefoon heb staan. Vermoedelijk heb ik die er vorige maand op gezet. Dat was nog net voordat het werd "verboden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Netflix kwam bij mij met de volgende oplossing:

https://help.netflix.com/nl/node/12983

Heb een klacht ingediend (heb meerdere xiaomi devices met EU rom), maar vermoed dat het weer een minder legaal alternatief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 20:25
welke Weekly vinden jullie het fijnste draaien (zonder veel crashes) op de Redmi 4 Pro?
Ik gebruik momenteel de 7.2.9 , maar crasht regelmatig bij de Funda App...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
EvJd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:47:
welke Weekly vinden jullie het fijnste draaien (zonder veel crashes) op de Redmi 4 Pro?
Ik gebruik momenteel de 7.2.9 , maar crasht regelmatig bij de Funda App...
Je hebt inmiddels 17x de kans gehad om je rom te updaten. Als een app steeds crasht, dan zou ik zou ik eigenlijk al direct updaten.
Wat is de reden om te wachten?
De laatste versie die ik heb gebruikt op de 4pro was: 7.4.6. Mijn schoonmoeder draait die rom nog steeds zonder problemen.

Ik zou dus gewoon voor de laatste weekly gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
Kiswum schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:04:
[...]

Je hebt inmiddels 17x de kans gehad om je rom te updaten. Als een app steeds crasht, dan zou ik zou ik eigenlijk al direct updaten.
Wat is de reden om te wachten?
De laatste versie die ik heb gebruikt op de 4pro was: 7.4.6. Mijn schoonmoeder draait die rom nog steeds zonder problemen.

Ik zou dus gewoon voor de laatste weekly gaan.
Ik twijfel met updaten omdat het weekly's zijn en ik begrepen had dat niet alle weekly's goed waren. Dat er na het updaten bijvoorbeeld dan iets niet meer goed functioneert. Vandaar mijn vraag welke weekly jullie tevreden over zijn.
Toen ik gisteren op Xiaomi.eu keek, zag ik dat ik wel wat updates gemist had.... ;)

O ja, nog een vraag. Krijgen jullie ook standaard als je de telefoon opstart 3 puntjes bovenin te zien (als melding) ? Als ik naar beneden scroll betreft dit altijd de melding "SD Kaart Klik 'Ga naar de Explorer; , met daarnaast de mogelijkheid tot uitwerpen.

[ Voor 14% gewijzigd door EvJd op 29-05-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
EvJd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:45:
[...]

Ik twijfel met updaten omdat het weekly's zijn en ik begrepen had dat niet alle weekly's goed waren. Dat er na het updaten bijvoorbeeld dan iets niet meer goed functioneert. Vandaar mijn vraag welke weekly jullie tevreden over zijn.
Toen ik gisteren op Xiaomi.eu keek, zag ik dat ik wel wat updates gemist had.... ;)
Naar mijn idee zit er in 1 van de 15-20 updates een bug die een dag later vaak al is gefixt. De bugs worden altijd als commentaar toegevoegd door de gebruikers. Als je een update op zaterdag of zondag download, dan is de kans op bugs minimaal, want dan is alles al beoordeeld en eventuele opgelost.
Persoonlijk prefereer ik de weekly boven de stable builds vanwege de betere beveiliging (Android patches) en doordat ze best wel stabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
Kiswum schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:18:
[...]

Naar mijn idee zit er in 1 van de 15-20 updates een bug die een dag later vaak al is gefixt. De bugs worden altijd als commentaar toegevoegd door de gebruikers. Als je een update op zaterdag of zondag download, dan is de kans op bugs minimaal, want dan is alles al beoordeeld en eventuele opgelost.
Persoonlijk prefereer ik de weekly boven de stable builds vanwege de betere beveiliging (Android patches) en doordat ze best wel stabiel zijn.
Dank je! Dan ga ik maar weer eens een update uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
En XeNeRgY, scherm inmiddels vervangen?
Mijn dochter heeft haar GSM ook laten vallen en je raad het al, scherm kapot. Laten repareren in Nederland wel erg kostbaar ( > €100,- ) op Youtube staan een paar filmpjes met best duidelijke uitleg voor het wisselen van een Xiaomi scherm maar ben niet zeker of ik een juiste gevonden heb voor de Redmi 4 pro (kom ik denk ik pas achter als ik het toestel open maak)

Groter probleem is het aankopen van een "origineel" scherm, voor de Redmi 4 Pro. Niet bij Banggood maar ook niet bij aliexpress kunnen vinden.

# Iemand gelukt om een origineel scherm te vinden?
XeNeRgY schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:35:
[...]

Met het normale knoppen commando lukt het bij mij ook niet. Ik doe het via fastboot momenteel.

Iemand overigens ervaring met het repareren van het scherm van de Redmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 18:51

psyy138

blackbulls.nl

user-100 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:31:
En XeNeRgY, scherm inmiddels vervangen?
Mijn dochter heeft haar GSM ook laten vallen en je raad het al, scherm kapot. Laten repareren in Nederland wel erg kostbaar ( > €100,- ) op Youtube staan een paar filmpjes met best duidelijke uitleg voor het wisselen van een Xiaomi scherm maar ben niet zeker of ik een juiste gevonden heb voor de Redmi 4 pro (kom ik denk ik pas achter als ik het toestel open maak)

Groter probleem is het aankopen van een "origineel" scherm, voor de Redmi 4 Pro. Niet bij Banggood maar ook niet bij aliexpress kunnen vinden.

# Iemand gelukt om een origineel scherm te vinden?

[...]
https://nl.aliexpress.com...8f-4d9f-a402-5e0742c24da7

https://nl.aliexpress.com...8f-4d9f-a402-5e0742c24da7

Ik zie ze toch echt op ali

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Heb wel pech met de telefoon. Telefoon is vrijdag teruggekomen van reparatie, is een nieuw moederbord ingegaan. Hij was spontaan de IMEI nummers kwijtgeraakt. Dus niet tijdens een update maar gewoon tijdens normaal gebruik.

Backup terug gezet en alles werkte netjes. Gisteren tijdens gewoon gebruik het netwerk weer weggevallen. Daarnet pas tijd om te proberen, sim van telefoon gewisseld, dat werkt, andere sim in de xiaomi, niks.

Instellingen van netwerk provider naast elkaar gelegd, alles is hetzelfde. Tevens zijn gelukkig beide IMEI nummers nog aanwezig. Maar echt geen idee wat het nu kan zijn weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:50:
Mijn vriendin heeft blijkbaar al lang veel vastlopers met haar Redmi 4 Pro (komt ze nu pas mee -.-). Ze wilt daardoor gelijk een nieuwe telefoon xD, maar ik neem aan dat dit wel op te lossen moet zijn?

Van wat ik begrepen heb, gaat de telefoon op willekeurige momenten uit (of vastgelopen?) en gaat niet meer aan met de normale aan uit knop en is ook weleens voorgekomen dat het scherm ineens op zwart ging toen ze nog bezig was. Gaat vaak dan ongeveer een half uur met geen mogelijkheid aan. Ze houdt dan alle knoppen in om het weer aan te krijgen en komt dan in de fastboot modus heb ik begrepen (ze had het over een poppetje, dat maar niet weg ging xD).

Ik zou eigenlijk niet direct weten waar dit aan kan liggen of waar ik naar moet kijken. Iemand een idee? Haar telefoon zit op de Xiaomi.eu ML ROM / MIUI versie 8.1.3.0(MBECNDI).
Iemand een enig idee hoe dit op te lossen is? Ze heeft namelijk nog steeds hetzelfde probleem zegt ze, alleen weet ze het nu wel sneller weer aan te krijgen.

Zo te zien heeft ze ook nog nooit een update binnen gehad, aangezien ze nog steeds op 8.1.3.0 zit. Blijkbaar komen de xiaomi EU updates niet automatisch binnen? xiaomi.eu_multi_HM4Pro_V8.2.1.0.MBECNDL_v8-6.0.zip is de nieuwste versie die ik heb kunnen vinden. Deze kan gewoon gedownload worden en in de updater app worden ingeladen? Misschien dat daar al verbetering in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:46
Ik zou inderdaad eerst gewoon updaten, wellicht verhelpt dat het.
Updates komen inderdaad niet automatisch, dat moet je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ah want ik dacht dat EU roms automatisch OTA updates binnen kreeg. Maar het handmatig updaten kan dus dan idd met het zip bestand waar ik naar linkte via de updater app begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 940851

Hoi, Ik heb de Redmi 4 pro nu een weekje. Best tevreden.

Alleen verspringt de helderheid van de display regelmatig. Het komt voornamelijk voor als ik een App open heb staan. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb wat rondgezocht en wat simple hardware Appjes geprobeerd, maar dat leidt tot niets. Er zit gewoon de Global 8.2.4.0 Rom op en heb daar niks aan gedaan. Misschien iets met helderheid of accumodus?

Ik zou een Factory reset nog kunnen proberen, maar daar wacht ik liever mee. Net als een EUrom erop zetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-05 21:02
Anoniem: 940851 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:11:
Hoi, Ik heb de Redmi 4 pro nu een weekje. Best tevreden.

Alleen verspringt de helderheid van de display regelmatig. Het komt voornamelijk voor als ik een App open heb staan. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb wat rondgezocht en wat simple hardware Appjes geprobeerd, maar dat leidt tot niets. Er zit gewoon de Global 8.2.4.0 Rom op en heb daar niks aan gedaan. Misschien iets met helderheid of accumodus?

Ik zou een Factory reset nog kunnen proberen, maar daar wacht ik liever mee. Net als een EUrom erop zetten bijvoorbeeld.
Automatische helderheid uitzetten.
Notificatiescherm naar beneden halen en daar zal je het wel in kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Zaterdag Nilkin screenprotector binnengekregen voor de Redmi 4x. Altijd super tevreden over de screenprotectors van Nilkin, daarom voor de R4X ook maar weer gekozen. Maar wat blijft, het scherm van de R4X staat nét wat bol en aangezien de screenprotector erg stijf is plakt hij bij de randjes niet goed omdat daar het scherm iets naar beneden loopt. Daar zit na een weekend dus al stof en zand onder. Geen permanente oplossing dus.

Heeft iemand ervaring met screenprotectors voor de R4X? Of de R4? Volgens mij hebben deze hetzelfde glas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franss44
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-05 21:21
LoeWn schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:57:
Zaterdag Nilkin screenprotector binnengekregen voor de Redmi 4x. Altijd super tevreden over de screenprotectors van Nilkin, daarom voor de R4X ook maar weer gekozen. Maar wat blijft, het scherm van de R4X staat nét wat bol en aangezien de screenprotector erg stijf is plakt hij bij de randjes niet goed omdat daar het scherm iets naar beneden loopt. Daar zit na een weekend dus al stof en zand onder. Geen permanente oplossing dus.

Heeft iemand ervaring met screenprotectors voor de R4X? Of de R4? Volgens mij hebben deze hetzelfde glas?
Ik heb deze gekocht:
https://nl.aliexpress.com...e/634431_32812939360.html

Hij zit er redelijk netjes op vind ik zelf. Er kan in ieder geval geen vuil tussen komen omdat de randjes iets bol zijn uitgevoerd.
Je moet wel goed opletten welke je koopt, voor de RN4 of de RN4X, die zijn verschillend !
Het gaatje voor het notificatieledje zit namelijk net aan de andere kant.
Ik had dus de verkeerde besteld maar ik heb zelf een gaatje geprikt met de perforator.
De onder- en de bovenkant zijn niet transparant !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
@franss44 Thanks. Die ga ik dan maar proberen.

Tot nu toe heb ik de niet-transparante links laten liggen. Wat zijn hier de voor- en nadelen van? In mijn ogen is het best lelijk, maar ik moet het eerst maar eens live zien.

Krassen deze screenprotectors snel? Of heb je 'm nog niet zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franss44
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-05 21:21
LoeWn schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:38:
@franss44 Thanks. Die ga ik dan maar proberen.

Tot nu toe heb ik de niet-transparante links laten liggen. Wat zijn hier de voor- en nadelen van? In mijn ogen is het best lelijk, maar ik moet het eerst maar eens live zien.

Krassen deze screenprotectors snel? Of heb je 'm nog niet zo lang?
Ik heb hem pas een paar weken, maar ik denk dat het wel meevalt.
Gewoon proberen voor die paar centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-12-2021
Hoi,
Sinds kort ook een redmi 4a voor mijn zoontje gekocht. Eu rom 8.2.4.0 erop en gaan,...dat dacht ik dus.
Maar nu dus een probleem met pushnotifications van whatssap en gmail.
Heb volgens mij alles al geprobeert wat ik kon vinden op reddit,miui forum enz.
Van autostart tot dev.options miui baterij-optimalisatie. Lees ik ook dat dit een miui probleem is. Klopt dat? Jammer van xiaomi om dit probleem niet op te pakken.
Is er iemand met een oplossing?

Gr wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Veel problemen met de 4x van de vriendin.

Ging na 2 weken kapot, IMEI nummers spontaan kwijt. I.o.m. ibuygou opgestuurd naar Polen voor de reparatie. Daar hebben ze een nieuw moederbord erin gedaan en wel netjes als service geunlocked en xiaomi.eu rom erop.

Toestel terug in bezit, backup terug gezet alles werkt netjes en de volgende dag zonder iets te veranderen zag hij de sim wederom niet. IMEI nummers waren nog wel aanwezig, maar ook met andere sim in ander slot niet werken.

In overleg telefoon weer terug opgestuurd, kreeg ik wel het bericht dat als ik hem weer zou unlocken en hij defect zou gaan dat het geen garantie meer zou zijn. Duidelijk aangegeven dat hun zelf hem de laatste keer unlocked hadden. Zou een nieuw toestel krijgen bij ontvangst van het toestel in Polen maar hij is toch wederom voorzien van nieuw moederbord.

Toestel is nu weer terug in bezit, maar een tijdje de internationale rom draaien om te kijken wat het doet.

Op zich is het een fijn snel toestel met lange batterijduur, maandagmorgen model zullen we maar zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-03 22:49
Ik vraag me toch af waarom de moeite doen om die EU ROM erop te zetten.
Laat gewoon de globale ROM staan en gebruik de telefoon in het Engels en de Apps in het Nederlands.
Het zijn toch vooral de Apps die je gebruikt.
En dan heb je ook nog automatisch de updates of is dit te mooi om waar te zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
Hoi Karine1, heb jij met de globolal rom geen probleem met pushnotifications?

Onze redmi4a heb ik geflashed omdat mijn zoontje net 10j is en zijn engels niet goed.

Heeft niemand hier problemen met pushnotifications?

Mvg wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-03 22:49
Ik en twee collega's staan om het punt om er één te bestellen alleen dat software gedoe doet ons nog twijfelen.
Daarom dachten we van gewoon de global version er laten op te staan(Engels is toch alleen van toepassing op de instellingen dan) en apps dan in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Draai zelf al een aantal jaren op andere Xiaomi toestelen de xiaomi.eu roms. Dit bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
Hoi Achiel007,

Wat is ervaring met pushnotifications, voornamelijk whatsapp?
Ik heb al vanal geprobeert, zelfs whatsapp een system app gemaakt.

Gr wesley

[ Voor 26% gewijzigd door Wessel0077 op 17-07-2017 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 18:10
Wessel0077 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:57:
Hoi,
Sinds kort ook een redmi 4a voor mijn zoontje gekocht. Eu rom 8.2.4.0 erop en gaan,...dat dacht ik dus.
Maar nu dus een probleem met pushnotifications van whatssap en gmail.
Heb volgens mij alles al geprobeert wat ik kon vinden op reddit,miui forum enz.
Van autostart tot dev.options miui baterij-optimalisatie. Lees ik ook dat dit een miui probleem is. Klopt dat? Jammer van xiaomi om dit probleem niet op te pakken.
Is er iemand met een oplossing?

Gr wesley
De global rom heeft hetzelfde probleem. Ik en mijn vader hebben een Redmi note 4 en hebben beide (zoals vele anderen) het probleem van niet doorkomende notificaties. Met het aanpassen van instellingen zal je niet verder komen. (Zoals je zelf waarschijnlijk al hebt gemerkt.) Hopelijk ligt het aan de software en komt er ooit een oplossing hiervoor.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Het grote Accessoires topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken