Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik overweeg deze telefoon te kopen voor mijn dochtertje (als veredelde iPod, zonder SIM). Voor haar belangrijk: frontcamera en geluid uit interne speakers (lekker meezingen met Youtube en filmpjes maken...).

Is het geluid een beetje "te doen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
tollo71 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 07:35:
Ik overweeg deze telefoon te kopen voor mijn dochtertje (als veredelde iPod, zonder SIM). Voor haar belangrijk: frontcamera en geluid uit interne speakers (lekker meezingen met Youtube en filmpjes maken...).

Is het geluid een beetje "te doen"?
Het geluid uit de speakers is niet denderend, maar voldoet wel denk ik voor je dochter. Bij hrt gros van de smartphones en tablets is dat niet zo denderend, maar wel degelijk verschil. Is een iets grotere tablet niet een optie, beter voor filmpjes etc (7,8 of 10")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
ToFast schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:58:
[...]

Het geluid uit de speakers is niet denderend, maar voldoet wel denk ik voor je dochter. Bij hrt gros van de smartphones en tablets is dat niet zo denderend, maar wel degelijk verschil. Is een iets grotere tablet niet een optie, beter voor filmpjes etc (7,8 of 10")?
Ik verwacht voor dit geld geen top geluid, dus "volstaat voor deze prijsklasse" is goed genoeg (en dat lijkt hier te gelden, als ik je goed begrijp).

Een tablet zou kunnen, maar het idee is om na de zomervakantie 2017 haar een pre-paid abbo te geven en dan is een smartphone handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 22:12
Aghanim schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:35:
Ik vraag bij Top One altijd om een sealed box en flash dan de EU rom. Standaard zit een een China Stable rom op maar daar zit wel Chinese troep in.
xileS schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:10:
[...]

Ah duidelijk, thanks, gewoon voor een sealed box vragen dus. Dan zelf maar inlezen en flashen.

/Edit
Alvast een handleiding gevonden, moest vast lukken hiermee:
kelly.hipolito in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"
Helemaal met @XeNeRgY eens.
Vraag om een gesealed exemplaar.

Je weet immers nooit wat de leverancier heeft gedaan met een uitgepakte telefoon.
Dit kan troepware zijn wat is geïnstalleerd, telefoon kan beschadig zijn geraakt (er worden immers erg veel telefoons in een rot tempo geflashed / bijna iedereen levert standaard met eigen ROM).
En het kan flashen naar een .EU ROM bemoeilijken omdat er zaken zijn aangepast.

Dus vraag na bestellen even per reactie om een gesealed exemplaar.

Tot slot.
De eerste dag flash ik mijn telefoon nooit en kijk ik eerst of het toestel perfect werkt.
Het functioneren met een telefoon met troepware is haast onmogelijk.
Continu springen er ongevraagde Chinese APPs in beeld.
Heel irritant. Ik weet het, het is geen representative test maar het is gewoon geen doen.

Het is best vervelend om een nieuwe telefoon gelijk te flashen.
Immers er bestaat een angst dat het gelijk fout gaat.

Toch na even een zure appel heb je er zoveel profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ben ik met je eens maar het is wel zo dat je er eigenlijk niet aan ontkomt om te flashen als je een Chinese telefoon koopt. Prijstechnisch is het super interessant maar je moet er dus wel wat voor doen. Het alternatief is een duurder NL-toestel wat out of the box goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:24:
[...]

[...]

Helemaal met @XeNeRgY eens.
Vraag om een gesealed exemplaar.

Je weet immers nooit wat de leverancier heeft gedaan met een uitgepakte telefoon.
Dit kan troepware zijn wat is geïnstalleerd, telefoon kan beschadig zijn geraakt (er worden immers erg veel telefoons in een rot tempo geflashed / bijna iedereen levert standaard met eigen ROM).
En het kan flashen naar een .EU ROM bemoeilijken omdat er zaken zijn aangepast.

Dus vraag na bestellen even per reactie om een gesealed exemplaar.

Tot slot.
De eerste dag flash ik mijn telefoon nooit en kijk ik eerst of het toestel perfect werkt.
Het functioneren met een telefoon met troepware is haast onmogelijk.
Continu springen er ongevraagde Chinese APPs in beeld.
Heel irritant. Ik weet het, het is geen representative test maar het is gewoon geen doen.

Het is best vervelend om een nieuwe telefoon gelijk te flashen.
Immers er bestaat een angst dat het gelijk fout gaat.

Toch na even een zure appel heb je er zoveel profijt van.
Troepware klinkt niet goed ;p. Ik ga jullie advies opvolgen, thanks! Met jouw handleiding moet het hoop ik wel lukken, zonet alvast een unlock code aanvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlnoodle
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
xileS schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:24:
[...]

Troepware klinkt niet goed ;p. Ik ga jullie advies opvolgen, thanks! Met jouw handleiding moet het hoop ik wel lukken, zonet alvast een unlock code aanvraagt.
Het was ook mijn eerste "China phone" en met de uitleg van dit forum eigenlijk probleem kunnen rooten (moet je er ook nog rekening mee houden dat er nog eerst een "vendor" rom opstond. Mijn beste advies is wel dat je eerste alle stappen goed doorleest voordat je er aan begint zodat je zeker niets overslaat of vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
phlnoodle schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:28:
[...]

Het was ook mijn eerste "China phone" en met de uitleg van dit forum eigenlijk probleem kunnen rooten (moet je er ook nog rekening mee houden dat er nog eerst een "vendor" rom opstond. Mijn beste advies is wel dat je eerste alle stappen goed doorleest voordat je er aan begint zodat je zeker niets overslaat of vergeet.
Dit is niet haar eerste China phone, hiervoor had ze een Xiaomi Redmi Note 3. Die had ze zelf meegenomen uit China en zat dus ook vol troep. Dit had ik uiteindelijk opgelost door Global te flashen met EDL en MiFlash, maar deze optie is geloof ik (nog) niet beschikbaar voor de Redmi 4 Pro. Dit was voldoende voor haar, destijds lukte het mij namelijk niet eens om een unlock code aan te vragen voor de ML rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 20:13
Nog een informatieve review met wat vergelijkingen:
YouTube: Xiaomi Redmi 4 Prime Review \[4K]: 4 Day Battery Life

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 09:38
kelly.hipolito schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:54:
[...]

Helemaal met je eens.
Al moet ik wel zeggen dat wat betreft de kleur het mij niet stoort.
Ik vind de Dark Grey een mooie telefoon. De kleur combinatie vind ik prima.

[...]

Ik heb mijn ervaring rondom het unlocken, installeren en configureren van de Xiaomi Redmi 4 Pro/Prime en Xiaomi.eu ROM hier op het forum gezet.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Het ging bij mij goed en ik was lekker snel klaar.
Leuke telefoon die Xiaomi Redmi 4 Pro, voor een nog leukere prijs :)
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, morgen!
Heb je stappen voor TWRP gevolgd en net in 1 half uurtje 2 Redmi 4 pro's geflashed naar de laatste xiaomi.eu versie. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Eoghlear schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:39:
[...]
Heb je stappen voor TWRP gevolgd en net in 1 half uurtje 2 Redmi 4 pro's geflashed naar de laatste xiaomi.eu versie. Bedankt!
Goed bezig! Het is inderdaad een klein klusje, als je alle stappen en programmatuur bij de hand hebt.
Veel plezier met je twee nieuwe aanwinsten. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 22:52
Vraagje aan de eigenaars van een Redmi 4 Pro:

Ik overwoog de aankoop van een Huawei Nova, maar de specs van de Redmi 4 Pro zijn eigenlijk over de gehele lijn beter, lijkt me, en de prijs is een pak lager.

Zijn er dan nog redenen om niet voor de Redmi te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dryhte schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:11:

Ik overwoog de aankoop van een Huawei Nova, maar de specs van de Redmi 4 Pro zijn eigenlijk over de gehele lijn beter, lijkt me, en de prijs is een pak lager.

Als je geen kaas hebt gegeten van flashen van nieuwe Roms, heb je met de Redmi 4 een lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Momus schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:14:
[...]

Als je geen kaas hebt gegeten van flashen van nieuwe Roms, heb je met de Redmi 4 een lastige keuze.
flashen is niet optioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dryhte schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:21:
[...]

Jawel, maar vaak krijg je exemplaar met rotte vendorsoftware, De EU roms zijn gewoon beter geschikt voor gebruik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito

Wat betreft redenen om niet voor een Redmi te gaan.
Garantie.
Als garantie belangrijk voor je is en je staat voor een snelle afhandeling.
Is een Redmi wellicht niet geschikt.
Redmi's uit China zijn spotgoedkoop met veel waar voor je geld... maar kent ook nadelen.

Garantie in China is doorgaans 6 maanden tot max 1 jaar.
iBuyGou biedt extra garantie maar hou rekening, dat garantie procedures niet zo snel gaan als in Nederland.

Alleen al de verzending kan per enkele reis weken duren, met pech krijg je ook nog (wederom) een douane claim, als men het toestel dan uiteindelijk terug stuurt. En dat is alleen de reis. Te samen met reparatie ben je je toestel makkelijk maanden kwijt. (Ervaringen genoeg te vinden op internet).

iBuyGou heeft een Spaans reparatie unit maar ik heb tot nog toe geen gebruik hoeven maken van een garantie claim. Dus ik heb daar geen ervaring mee.

Ik zie het een beetje als eigen risico als ik wat uit China zou laten komen.
Mijn max voor een enkel product uit China is ongeveer 150$.

Je moet het kleine risico met bestellen, verzenden, evt garantie en flashen (wat @Momus ook terecht schrijft) durven te nemen maar je krijgt er veel voor terug ;)

[ Voor 5% gewijzigd door kelly.hipolito op 23-12-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Mja... https://www.thegrandstore.nl/ - blijkbaar verzenden die uit .nl (geen verzendingskosten, geen douanekosten, 1,5j garantie) - wel 205€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dryhte schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:23:
Mja... https://www.thegrandstore.nl/ - blijkbaar verzenden die uit .nl (geen verzendingskosten, geen douanekosten, 1,5j garantie) - wel 205€
Benieuwd welke multilang ROM erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Momus schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:41:
[...]

Benieuwd welke multilang ROM erop zit.
'k heb 't even nagevraagd:
Dit gaat om een door onze leverancier aangepaste MIUI 8 Global ROM. Deze ROM is dan ook niet vrij te vinden/downloaden op internet. Enkel de Europese talen zijn hieraan toegevoegd.
Niet die van xiaomi.eu dus. Toch maar te flashen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dryhte schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:16:
[...]

'k heb 't even nagevraagd:

[...]

Niet die van xiaomi.eu dus. Toch maar te flashen dan?
Mwah. Reken maar dat er ook het nodige aan spy-/adware toegevoegd is. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Vergeet niet de camerakwaliteit. Hier ben ik toch wel lichtelijk in teleurgesteld, want als het donkerder wordt is het JANKEN.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Dryhte schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:21:
[...]

Dryhte schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:23:
E205 vind ik behoorlijk veel, daar hetzelfde toestel voor omgerekend E126, op te halen is via Aliexpress.
Als ik het goed begrijp flash je liever niet, vandaar jouw vraag.

Mocht je liever vanuit Nederland bestellen zou je kunnen vragen of Thegrandstore de Xiaomi.eu rom wil flashen. Als service voor de prijs van E205.
Overigens zijn er ook genoeg China stores die Xiaomi.eu kostenloos flashen.

Nadeel je moet dit zelf meteen vragen in de comments anders is het toestel al verstuurd, het duurt dan langer wat betreft levering, plus je weet nooit of ze alsnog niet wat extra rommel APPS installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door kelly.hipolito op 23-12-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Draai nu de laatste xiaomi.eu weekly (22-12) en bij mij crashed de play store constant. Iemand anders ook deze ervaring? De versie van vorige week vertoont dezelfde kuren.

Ben nu de versie van nog een week eerder aan het downloaden. om die te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eoghlear schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:36:
Draai nu de laatste xiaomi.eu weekly (22-12) en bij mij crashed de play store constant. Iemand anders ook deze ervaring? De versie van vorige week vertoont dezelfde kuren.

Ben nu de versie van nog een week eerder aan het downloaden. om die te flashen.
Heb je de cache al geleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ja. Cache geleegd via de instellingen. Hij komt telkens als ik google specieke updates wil uitvoeren met een crash.
Chrome kan ik dus niet installeren evenals de update van de android system webview. Moet zeggen dat ik met alle Xiaomi's die ik tot nu toe gehad heb nog nooit heb meegemaakt.

Tevens merk ik wel dat deze wat minder frequenties ondersteund. ik heb niet vaak vol 3G bereik thuis. Zijn dezelfde banden dus zou niet uit moeten maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Eoghlear op 24-12-2016 14:08 . Reden: Radio frequenties hetzelfde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:56:
E205 vind ik behoorlijk veel, daar hetzelfde toestel voor omgerekend E126, op te halen is via Aliexpress.
Als ik het goed begrijp flash je liever niet, vandaar jouw vraag.
Zo groot is het verschil niet als je de duty free verzendkosten meerekent (22€). Al is er dan ook geen reden meer om het toestel in NL te kopen behalve garantie natuurlijk.

Ik kan overigens nergens een CM build vinden voor de 4 Pro. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
Als jullie van de developer naar de xiaomi.eu rom gaan. Wat wipen jullie in TWRP?

Edit: Heb het probleem gevonden. Ik wipe in TWRP altijd alles voordat ik de xiaomi.eu rom er overheen flash (kan me niet herinneren dat ik dat ooit anders gedaan heb). Echter daar gaat het mis. Als ik system en internal storage niet mee wipe dan gaat het goed.

[ Voor 61% gewijzigd door Eoghlear op 24-12-2016 18:45 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Aghanim schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:28:
[...]

Zo groot is het verschil niet als je de duty free verzendkosten meerekent (22€). Al is er dan ook geen reden meer om het toestel in NL te kopen behalve garantie natuurlijk.

Ik kan overigens nergens een CM build vinden voor de 4 Pro. Klopt dat?
Nee, dan is ie nog maar bijna 50% duurder inderdaad... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-04 21:50
Ik heb het toestel nu een weekje binnen, kom van de Redmi 3s af en bij beide had het rooten nog wat voet in aarde (wel gelukt, leuke uitdaging). De accu duur van de Redmi 3s was al ideaal, met deze is het fantastisch.... je kan er de hele dag meespelen en hij is nog niet leeg :-)

Het grootste nadeel is de camera in het donker/kunstlicht voor mij persoonlijk, maar dit wist ik van te voren en de voordelen (soc, scherm, build quality & prijs) wegen zwaarder. Vaak zijn de china phones 5.5inch wat ik persoonlijk gewoon te groot vind,.

Ik wissel vaak van telefoon, dit is mijn 6de china phone (onder 175 euro) en zeker de beste tot dusver alleen geen 4g helaas..

Waarschijnlijk blijft deze mijn daily driver tot dat de Zuk Edge uitkomt en alles waar maakt, alhoewel ik een hogere prijs en niet extreem veel betere camera verwacht wat ik zo lees.

Anyway, voor de prijs en een beetje root/flash kennis een top toestel als de camera en 4g (non t-mobile) je niet te veel storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 15:43
Ik zou de Redmi 4 pro willen kopen maar wil dan wel weten of het ge-encrypt kan worden. In het verleden heb ik een Mi2s gekocht. Helaas bleek het toen dat het niet mogelijk was de gehele mobiel te encrypten, alleen bestanden. Voor mijn werk is volledige encryptie verplicht als je met een privé mobiel op het bedrijfsnetwerk wilt en daardoor kon ik de mobiel niet gebruiken.

Ik heb al gezocht of volledige encryptie in MIUI 8 zit, maar het is mij niet helemaal duidelijk geworden. Zou iemand mij misschien uitsluitsel kunnen geven of het mogelijk om volledige encryptie toe te passen in MIUI 8, met name in de EU-rom?

Verder zou ik ook willen weten of een eventuele root na een update ongedaan kan worden gedaan, nog een eis van mijn werkgever ....

Update: Inmiddels heb ik het er toch op gewaagd en een Redmi 4 Pro aangeschaft en van een xiaomi.eu stable rom voorzien. Encryptie kan gewoon aan en uit worden gezet. Tot nu toe geen problemen mee ondervonden.

[ Voor 12% gewijzigd door guarana op 10-03-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdSouris
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-05 13:25
Uiteindelijke is het gelukt om mn redmi 4 prime te unlocken!
En wel via dit draadje: http://en.miui.com/thread-429397-1-1.html
Vervolgens de 2e methode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsvdk
guarana schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:32:
Ik zou de Redmi 4 pro willen kopen maar wil dan wel weten of het ge-encrypt kan worden. In het verleden heb ik een Mi2s gekocht. Helaas bleek het toen dat het niet mogelijk was de gehele mobiel te encrypten, alleen bestanden. Voor mijn werk is volledige encryptie verplicht als je met een privé mobiel op het bedrijfsnetwerk wilt en daardoor kon ik de mobiel niet gebruiken.

Ik heb al gezocht of volledige encryptie in MIUI 8 zit, maar het is mij niet helemaal duidelijk geworden. Zou iemand mij misschien uitsluitsel kunnen geven of het mogelijk om volledige encryptie toe te passen in MIUI 8, met name in de EU-rom?

Verder zou ik ook willen weten of een eventuele root na een update ongedaan kan worden gedaan, nog een eis van mijn werkgever ....
Ik zie het niet onder privacy in de eu rom. Alleen versleutelen met ww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Merken jullie ook dat push meldingen wat vertraagd binnen komen?
Ik merk vaak dat er wel een kwartier of langer tussen het verzenden van een Whatsapp naar mij en voordat mijn telefoon melding maakt. Zelfs geld voor mails.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Eoghlear schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:13:
Merken jullie ook dat push meldingen wat vertraagd binnen komen?
Ik merk vaak dat er wel een kwartier of langer tussen het verzenden van een Whatsapp naar mij en voordat mijn telefoon melding maakt. Zelfs geld voor mails.
Batterij instellingen aanpassen, daar zit dat hem meestal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03-2024
Inderdaad, MIUI heeft blijkbaar een erg agressieve "power saving mode" optie. Ik heb deze gewoon helemaal uitgeschakeld en sindsdien geen problemen meer (ook niet met de battrylife, trouwens, zo'n joekel van een batterij... ;-) ).

https://2.bp.blogspot.com...QCLcB/s1600/02.inside.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07-2024
Hallo mede-tweakers,

Pas geleden een Redmi 4 Pro voor mijn vader gekocht bij 'Top One' op Aliexpress. Toestel vlot binnen via Engeland (DHL verzendoptie), zeker een aanrader. Het toestel voelt erg degelijk aan, werkt snel en was met de multi-language rom ook zo geconfigureerd. Echter krijg ik de mobiele dataverbinding maar niet aan de praat, geen 3G, geen 4G, ... nada. Wat mij nog wel opviel is dat ik bij Regio, niet kon kiezen voor Nederland, ik heb de dichtstbijzijnde maar gepakt, Duitsland.

Mijn vader gebruikt Ziggo, en zelfs met het handmatig configureren van het toegangspunt (APN) volgens de informatie van Ziggo werkt het niet. Bellen en sms'en werkt verder wel en de sim werkt ook in mijn eigen HTC10 zonder problemen.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Alvast bedankt.

Screenshot toestelinformatie.

Screenshot APN.

Met vriendelijke groet,

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
Raar, ik heb geen problemen gehad (Vodafone) en ik heb verschillende landen gekozen... heeft nooit uitgemaakt.

Heb je een andere simkaart al eens geprobeerd als test in het toestel, dus niet andersom  met de sim in je HTC?

Mijn toestel komt ook bij Top One vandaan, heb wel geroot en de EU rom erop gegooid (heb je ook NL taal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
RobertR schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:22:
Hallo mede-tweakers,

Pas geleden een Redmi 4 Pro voor mijn vader gekocht bij 'Top One' op Aliexpress. Toestel vlot binnen via Engeland (DHL verzendoptie), zeker een aanrader. Het toestel voelt erg degelijk aan, werkt snel en was met de multi-language rom ook zo geconfigureerd. Echter krijg ik de mobiele dataverbinding maar niet aan de praat, geen 3G, geen 4G, ... nada. Wat mij nog wel opviel is dat ik bij Regio, niet kon kiezen voor Nederland, ik heb de dichtstbijzijnde maar gepakt, Duitsland.

Mijn vader gebruikt Ziggo, en zelfs met het handmatig configureren van het toegangspunt (APN) volgens de informatie van Ziggo werkt het niet. Bellen en sms'en werkt verder wel en de sim werkt ook in mijn eigen HTC10 zonder problemen.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Alvast bedankt.

Screenshot toestelinformatie.

Screenshot APN.

Met vriendelijke groet,

Robert
Als je Nederlands als taal kan kiezen, raad ik je aan je te gaan verdiepen in flashen. Want dan heb je een gare reseller rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
Ja heb ook mijn eigen simkaart van vodafone geprobeerd in het toestel, werkte ook niet. Nederlandse taal had hij al.
Ik kan inderdaad Nederlands als taal kiezen, van wat ik er over lees denk ik dan ook dat jouw vermoeden klopt. Kun je mij wellicht in de goede richting sturen? Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
RobertR schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:03:
[...]

Ja heb ook mijn eigen simkaart van vodafone geprobeerd in het toestel, werkte ook niet. Nederlandse taal had hij al.

[...]

Ik kan inderdaad Nederlands als taal kiezen, van wat ik er over lees denk ik dan ook dat jouw vermoeden klopt. Kun je mij wellicht in de goede richting sturen? Thx :)
Als je dit topic doorleest heb je voldoende info om het voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
[...]

[...]

Nou ja, het is verstandig, voordat je hem helemaal ingericht hebt, je te verdiepen in het flashen van een Xiaomi.eu rom. Nu heb je er sowieso een aangepaste ROM op staan en die zijn niet betrouwbaar.
Dus lees je in op dit forum, het staat er vol met tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

[...]

Hiermee moet het denk ik wel lukken, als je het nog niet had kunnen vinden.

Was ook van plan het toestel bij Top One te bestellen, maar geen haast mee gehad omdat ik op vakantie ben. Maar de grijze is al een tijdje uitverkocht daar en zie nu sinds gisteren dat de prijs nu al tegen de 200 euro is ex verzenden. Dat is best een forse prijsstijging in een keer, dus denk dan toch om ergens anders te bestellen (misschien bij Goldway waar de prijs nog redelijk is) en maar een iets langere levertijd voor lief nemen.

/edit
Oh fijn, is inmiddels 244 euro bij Top One. En bij Goldway ook inmiddels tegen de 200.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 29-12-2016 06:19 ]

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Dan nog even iets anders, de FM-RADIO! Hij zit erop, maar wie heeft hem al aan de praat gekregen? Zo ja, met welke app? Op zich zou het nice zijn en heb er ook wel een paar euro voor over, maar tot zover kom ik niet verder dan een nog niet gekochte Spirit FM app en nog een handjevol apps die meteen crashen als je ze start. Er is niet echt iets universeels om dit mee aan te sturen, blijbaar :(

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Aghanim
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:36:
[...]

Hiermee moet het denk ik wel lukken, als je het nog niet had kunnen vinden.

Was ook van plan het toestel bij Top One te bestellen, maar geen haast mee gehad omdat ik op vakantie ben. Maar de grijze is al een tijdje uitverkocht daar en zie nu sinds gisteren dat de prijs nu al tegen de 200 euro is ex verzenden. Dat is best een forse prijsstijging in een keer, dus denk dan toch om ergens anders te bestellen (misschien bij Goldway waar de prijs nog redelijk is) en maar een iets langere levertijd voor lief nemen.

/edit
Oh fijn, is inmiddels 244 euro bij Top One. En bij Goldway ook inmiddels tegen de 200.
WTF, inderdaad zeg! Net even zelf gekeken en ondertussen dus bijna 100 euro duurder dan wat ik er 6 weken geleden voor betaald heb.

• xileS
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:23:
[...]

WTF, inderdaad zeg! Net even zelf gekeken en ondertussen dus bijna 100 euro duurder dan wat ik er 6 weken geleden voor betaald heb.
Ja heel gek, weet niet wat die Top One allemaal aan het doen is, prijs is inmiddels 2x flink verhoogt in korte tijd. Bij Goldway was het dus ook verhoogt, maar ineens lijkt de prijs weer normaal.

/edit
Ik ben nu trouwens in Tokyo, maar bedenk mij net is deze telefoon niet hier gewoon ergens voor een fatsoenlijke prijs te koop? Ik ben nog geen telefoon winkel tegen gekomen, maar maar ik heb nog wel een week de tijd. Wellicht dat ik het nog tegen kom of online kan bestellen en naar de hotel kan laten verzenden bijvoorbeeld.
Volgens mij was van dit toestel maar 1 versie beschikbaar toch? Niet dat ik straks 1 koop die alleen voor Azië bruikbaar is.

/edit2
Heb even snel online gezocht, lijkt best lastig te vinden hier. Denk toch maar uit China bestellen en hopelijk niet al te lang na terugkomst binnen in Nederland.

[ Voor 41% gewijzigd door xileS op 30-12-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:39:
[...]

Ja heel gek, weet niet wat die Top One allemaal aan het doen is, prijs is inmiddels 2x flink verhoogt in korte tijd. Bij Goldway was het dus ook verhoogt, maar ineens lijkt de prijs weer normaal.

/edit
Ik ben nu trouwens in Tokyo, maar bedenk mij net is deze telefoon niet hier gewoon ergens voor een fatsoenlijke prijs te koop? Ik ben nog geen telefoon winkel tegen gekomen, maar maar ik heb nog wel een week de tijd. Wellicht dat ik het nog tegen kom of online kan bestellen en naar de hotel kan laten verzenden bijvoorbeeld.
Volgens mij was van dit toestel maar 1 versie beschikbaar toch? Niet dat ik straks 1 koop die alleen voor Azië bruikbaar is.

/edit2
Heb even snel online gezocht, lijkt best lastig te vinden hier. Denk toch maar uit China bestellen en hopelijk niet al te lang na terugkomst binnen in Nederland.
TopOne duurde bij mij nu 3x in totaal 1 week dat het toestel binnen was. Dus als je met DHL Express verzendt dan moet je dat wel redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Een kort vraagje.
Kun je 'Hide Sensitive Notifications' bij een Xiaomi Redmi 4 Pro toestel aan zetten?
Zodat je wel een notificatie krijgt op je lockscreen van bijv. Whatsapp of SMS maar niet de inhoud van het bericht zelf.

Kan het 123 niet vinden, weet niet of ik er naast kijk of dat het gewoon niet kan.
Ik weet zeker dat het bij stock Android mogelijk is.

Vooralsnog vind ik bij Xiaomi Miui enkel de optie om de notificaties compleet te blokkeren of Whatsapp geheel privé te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door kelly.hipolito op 30-12-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 06:13:
[...]

TopOne duurde bij mij nu 3x in totaal 1 week dat het toestel binnen was. Dus als je met DHL Express verzendt dan moet je dat wel redden.
Ja, maar ga dus niet bij Top One bestellen als die daar 267 e kost ;p. Bij Goldway is die nog wel redelijk geprijst (alleen de de grijze versie wel het duurst). En ik begrijp van de verkoper dat ze geen sealed box verkopen, maar dat ze alleen geopende met custom firmware op voorraad hebben. Gaat dat problemen opleveren met flashen? En bij Goldway kan je geloof ik beter voor de middelste verzendmethode kiezen (om extra douane kosten te voorkomen) en dus geen DHL. Dus levertijd zal dan denk ik iets langer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
kelly.hipolito schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:46:
Een kort vraagje.
Kun je 'Hide Sensitive Notifications' bij een Xiaomi Redmi 4 Pro toestel aan zetten?
Zodat je wel een notificatie krijgt op je lockscreen van bijv. Whatsapp of SMS maar niet de inhoud van het bericht zelf.

Kan het 123 niet vinden, weet niet of ik er naast kijk of dat het gewoon niet kan.
Ik weet zeker dat het bij stock Android mogelijk is.

Vooralsnog vind ik bij Xiaomi Miui enkel de optie om de notificaties compleet te blokkeren of Whatsapp geheel privé te maken.
Nee, jammergenoeg is dit niet beschikbaar in MIUI, ik heb er ook lang achter zitten zoeken maar bleek dan dat het gewoon niet in MIUI zit, je kan enkel de notificaties volledig blokkeren op je lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
Hallo allen,

Dank voor jullie hulp tot dusver, met deze kelly.hipolito in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken" link en wat andere tutorials ben ik al wat verder. Ik heb de development rom geinstalleerd gekregen met behulp van de Flashing tool.

Helaas zit ik daarna vast bij het unlocken van het toestel, via http://en.miui.com/unlock/ een aanvraag gedaan maar deze is nog in afwachting ("Submitted. Please wait for the review"). Even vervelend dat mijn vader het toestel nu even niet kan gebruiken maar goed het zal moeten. Iemand ervaring mee betreft hoe lang dit duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Daar kan je geen duur op plakken, gebeurt echt random. Ik had het bv in 1,5u ontvangen terwijl ik dit nooit eerder had gedaan of ervaring ermee had. Anderen dan weer in een week of 2. Je zult dus gewoon moeten wachten, wie weet ontvang je het straks wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
xileS schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:33:
[...]

En ik begrijp van de verkoper dat ze geen sealed box verkopen, maar dat ze alleen geopende met custom firmware op voorraad hebben. Gaat dat problemen opleveren met flashen?
Ik voorzie vooralsnog geen problemen maar wel extra werk.
Je zult waarschijnlijk gelijk aan de slag moeten met de MIUI ROM Flashing Tool, daar er een aangepaste ROM opstaat.

Een aangepaste ROM laat zich met de standaard 'updater tool', die op de telefoon staat. Meestal niet bijwerken naar Developer ROM. Zoals je weet is de Developer ROM nodig om de telefoon te unlocken. Om er überhaupt eigen ROM's op te kunnen draaien.
Gines schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:47:
[...]

Nee, jammergenoeg is dit niet beschikbaar in MIUI, ik heb er ook lang achter zitten zoeken maar bleek dan dat het gewoon niet in MIUI zit, je kan enkel de notificaties volledig blokkeren op je lockscreen.
Dank voor je snelle reactie.
Fijn! Dat iedereen zo hulpvaardig is hier ;) een kleine moeite bespaart een ander een (achteraf blijkt) doelloze langdurige zoekactie.
RobertR schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:23:
Hallo allen,

Dank voor jullie hulp tot dusver, met deze kelly.hipolito in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken" link en wat andere tutorials ben ik al wat verder. Ik heb de development rom geinstalleerd gekregen met behulp van de Flashing tool.

Helaas zit ik daarna vast bij het unlocken van het toestel, via http://en.miui.com/unlock/ een aanvraag gedaan maar deze is nog in afwachting ("Submitted. Please wait for the review"). Even vervelend dat mijn vader het toestel nu even niet kan gebruiken maar goed het zal moeten. Iemand ervaring mee betreft hoe lang dit duurt?
Gines schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:26:
Daar kan je geen duur op plakken, gebeurt echt random. Ik had het bv in 1,5u ontvangen terwijl ik dit nooit eerder had gedaan of ervaring ermee had. Anderen dan weer in een week of 2. Je zult dus gewoon moeten wachten, wie weet ontvang je het straks wel.
Ik kan spijtig maar waar @Gines enkel bevestigen.
Het kan een paar uur duren maar ook 21 werkdagen (zoals voorheen op de Xiaomi website stond na aanvraag, reden: vanwege de grote vraag). Hopelijk krijg je snel unlock permissie. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door kelly.hipolito op 30-12-2016 18:26 . Reden: Reactie op nog een vraag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:08:
[...]

Ik voorzie vooralsnog geen problemen maar wel extra werk.
Je zult waarschijnlijk gelijk aan de slag moeten met de MIUI ROM Flashing Tool, daar er een aangepaste ROM opstaat.

Een aangepaste ROM laat zich met de standaard 'updater tool', die op de telefoon staat. Meestal niet bijwerken naar Developer ROM. Zoals je weet is de Developer ROM nodig om de telefoon te unlocken. Om er überhaupt eigen ROM's op te kunnen draaien.
Ah ok thanks, moet dus iets meer werk voor over hebben. Zag dat deze procedure dan buiten de scope valt van je handleiding. Kan neem ik aan het eerst alsnog proberen met de updater tool om de developer rom erop te krijgen en anders waarschijnlijk deze tool proberen? En dan verder met de unlocking tool.

Zonet besteld bij Goldway op Ali via CasbackXL, scheelt weer 7,54 euro. Ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 31-12-2016 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Je kunt altijd in het Note 3 of Redmi 3 topic kijken. Die lopen al langer en bevatten veel info. Ondanks dat het andere toestellen zijn werken de tutorials prima voor de Redmi4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ben naar dit toestel aan het kijken als vervanger van een HTC Desire 820 van vrouwlief. Toevallig zie ik dat hij alleen vandaag in de "sale" is voor 129,99, bij Geekbuying:
http://www.geekbuying.com...tphone---Gold-373909.html

Zie ik iets geks over het hoofd, of is dit een goede prijs?
Ze heeft overigens nu een Ben simkaart, wat dus op het T-mobile netwerk is. Volgens 4G.nl gebruikt T-Mobile de volgende frequenties voor 4G:

900 MHz 2G / 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
1800 MHz 2G / 4G KPN / Vodafone / T-Mobile
2100 MHz 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
2600 MHz 4G KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM

Dan zou dit toestel dus prima 4G moeten kunnen gebruiken, toch?
We wonen in omgeving Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
Eindelijk de mogelijkheid om de Redmi 4 pro van mijn vader te unlocken, daarna was het een eitje om de EU rom te installeren waar het toestel nu op draait (over het toestel). Dank voor de hulp iedereen :) .

Helaas werkt het mobiele netwerk op de Ziggo simkaart van mijn vader nog steeds niet maar ik heb het idee dat het een probleem is met de simkaart zelf. Bij beschikbare netwerken zie ik Ziggo namelijk ook niet terug. Raar probleempje wel is dat ik bij een aangepast toegangspunt de MNC instelling niet kan aanpassen, volgens Ziggo moet deze op 18 staan maar als ik de standaardwaarde van 04 verander en de wijzigingen opslaan verdwijnt het toegangspunt in zijn geheel. 3 andere simkaarten van verschillende providers deden het echter direct in de Redmi, dit waren wel nano-sims die in slot 2 van de simtray zaten. Die van mijn vader is een micro sim in zit in slot 1 van de simtray. Heb bij Ziggo maar een nieuwe simkaart aangevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
xileS schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 02:58:
[...]

Ah ok thanks, moet dus iets meer werk voor over hebben. Zag dat deze procedure dan buiten de scope valt van je handleiding. Kan neem ik aan het eerst alsnog proberen met de updater tool om de developer rom erop te krijgen en anders waarschijnlijk deze tool proberen? En dan verder met de unlocking tool.
Ik heb destijds de Developer ROM op de Redmi S3 geïnstalleerd met de MIUI ROM Flashing Tool.
De handleiding en de te nemen stappen, die ik voor de Redmi S3 heb geschreven komt grotendeels overeen met de Redmi 4 Pro, en is hieronder te raadplegen.

kelly.hipolito in "[Xiaomi Redmi 3] Ervaringen & Discussie"

Let er wel op dat je alle handelingen converteert van Redmi S3 naar Redmi 4 Pro.
En niet perrongelijk de Redmi S3 ROM installeert op de Redmi 4 Pro e.d.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 20:25
Ik ben vandaag begonnen om mijn Redmi 4 Prime naar een Xiaomi.eu rom te krijgen.

Dev Rom zonder problemen erop (met ADB devices en MiFlash beta)

Echter krijg hem niet unlocked. Ingelogd op zowel telefoon als via unlocktool met met MIUI ID.
Unlocktool blijft echter hangen op 50% met ""Couldn't verify Device. Current account is different from the account info on the device"

Deze link daarna gevolgd: http://en.miui.com/thread-429397-1-1.html , teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas...no luck.

Iemand wellicht een briljant idee?
Computer draait WIN10/64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdSouris
  • Laatst online: 24-05 13:25
EvJd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:33:
Ik ben vandaag begonnen om mijn Redmi 4 Prime naar een Xiaomi.eu rom te krijgen.

Dev Rom zonder problemen erop (met ADB devices en MiFlash beta)

Echter krijg hem niet unlocked. Ingelogd op zowel telefoon als via unlocktool met met MIUI ID.
Unlocktool blijft echter hangen op 50% met ""Couldn't verify Device. Current account is different from the account info on the device"

Deze link daarna gevolgd: http://en.miui.com/thread-429397-1-1.html , teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas...no luck.

Iemand wellicht een briljant idee?
Computer draait WIN10/64bit
Zelfde probleem gehad, kijk even in dit draadje:
[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvJd
Precies hetzelfde gedaan als gisteren (2e methode van draadje opnieuw gedaan) en zowaar...het werkt! Hij is unlocked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 18:51

psyy138

blackbulls.nl

Ik heb mijn mi5s al eerder geunlocked, moet ik dan nu ook voor mijn redmi 4 pro unlock aanvragen of hoe werkt dat?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:17
psyy138 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:06:
Ik heb mijn mi5s al eerder geunlocked, moet ik dan nu ook voor mijn redmi 4 pro unlock aanvragen of hoe werkt dat?
Je kan met 1 account maar 1x per maand een toestel unlocken.
Dus ofwel nieuw account aanmaken, ofwel vraag je met hetzelfde account een nieuwe aanvraag aan (als dit niet in dezelfde maand valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

bottom line schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:34:
[...]

Je kan met 1 account maar 1x per maand een toestel unlocken.
Dus ofwel nieuw account aanmaken, ofwel vraag je met hetzelfde account een nieuwe aanvraag aan (als dit niet in dezelfde maand valt)
Weet jij zo of ze met maand, echt een maand bedoelen of 30 dagen geleden?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:17
psyy138 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:43:
[...]

Weet jij zo of ze met maand, echt een maand bedoelen of 30 dagen geleden?
30 dagen geleden denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
Zojuist mijn nieuwe redmi 4 pro voorzien van de laatst xiaomi weekly build. Nu vroeg ik me af, als er een nieuwe build uitkomt, zet je die er dan ook op via Twrp? Of gaat dat via de updater binnen Miui? En worden dan al je gegevens gewist en inlogs bij bijv Facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
EvJd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:56:
Zojuist mijn nieuwe redmi 4 pro voorzien van de laatst xiaomi weekly build. Nu vroeg ik me af, als er een nieuwe build uitkomt, zet je die er dan ook op via Twrp? Of gaat dat via de updater binnen Miui? En worden dan al je gegevens gewist en inlogs bij bijv Facebook?
Deze kun je gewoon 'dirty' flashen via TWRP. Dus via 'install zip' de nieuwe rom over de bestaande heen flashen. Je houdt dan al je gegevens en data. Via de updater app zou ik niet doen, al komt daar bij mij sowieso geen OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Laatst online: 24-05 20:13
Hier wordt een CM13.1 RR build genoemd die clean en stabiel lijkt:
https://forum.xda-develop...o-welcome-t3510654/page12

Die ga ik maar eens proberen, want ik snak naar een overzichtelijke CM ROM. :)

[Update] Geïnstalleerd met Xposed en en al mijn apps terug gezet met TitaniumBackup en op het eerste gezicht geen blokkerende issues. Moest wel de verderop genoemde Boot update ZIPs installeren om LED blink en Bootloader/Recovery menu werkend te krijgen. Eens even aankijken...

[Update] En backup van MIUI DEV teruggezet, deze CM13 build heeft teveel idle battery drain, ik haal zo te zien <2 dagen ipv 4 dagen op MIUI bij identiek gebruik.

[ Voor 56% gewijzigd door iisworks op 08-01-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
Heeft iemand Google Drive of Dropbox werkend gekregen op dit toestel met een XIAOMI.EU build?

Wanneer ik uit de playstore Dropbox wil installeren, crasht de playstore. Losse Dropbox.apk laat zich installeren , maar dan crasht Dropbox als ik hem wil openen.

Als alternatief Google Drive aan het proberen. Deze werkt wel, maar moet handmatig mijn foto's selecteren die ik wil uploaden naar Google Drive. Dit doe ik via de galerij, waarna de galerij crasht (maar ik wel mijn foto's naar de Drive kan uploaden.

Bij mijn vorige telefoon werd bij een wifi verbinding automatisch mijn foto's geuploaded naar mijn Dropbox map. Dit zou ik graag weer willen.

Overigens werkt synchroniseren met Mi Cloud ook niet, maar ik neem aan dat dit komt omdat ik een custom Rom (xiaomi.eu) heb geinstalleerd? Dus heb synchronisatie Mi Cloud maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dropbox werkt bij mij prima. Heb het even gedownload en opgestart voor je en dat lukt. Ik zit op een EU building van 6 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
Aghanim schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:52:
Dropbox werkt bij mij prima. Heb het even gedownload en opgestart voor je en dat lukt. Ik zit op een EU building van 6 weken geleden.
Ik zit op de build van vorige week dus wellicht een bug dan hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Ik lees hier voornamlijk verhalen over flashen/unlocken etc, maar out-of-the-box met Engelstalige "China stable ROM" werkt het eigenlijk ook verrassend goed. Na een (heel eenvoudige) installatie van Google Play store en verwijderen van een 10 a 15 Chinese apps blijft er een (op het oog) vrij kale, makkelijk werkbare UI over.

Eerst maar eens even een tijdje proberen of dochterlief op deze manier hiermee uit de voeten kan. Flashen kan altijd nog, maar de eerste bevindingen met "stock" MIUI 8 zijn verrassend positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
tollo71 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:37:
Ik lees hier voornamlijk verhalen over flashen/unlocken etc, maar out-of-the-box met Engelstalige "China stable ROM" werkt het eigenlijk ook verrassend goed. Na een (heel eenvoudige) installatie van Google Play store en verwijderen van een 10 a 15 Chinese apps blijft er een (op het oog) vrij kale, makkelijk werkbare UI over.

Eerst maar eens even een tijdje proberen of dochterlief op deze manier hiermee uit de voeten kan. Flashen kan altijd nog, maar de eerste bevindingen met "stock" MIUI 8 zijn verrassend positief.
Als je de stock ROM gebruikt.
Raad ik je aan om naast de '0 a 15 Chinese apps' ook even naar AnalyticsCore te kijken.

Deze APP stuurt elke 24 uur een MB of 5 (zelf getest met test telefoon) aan vermoedelijk persoonlijke data gelinkt aan jouw IMEI, MAC address etc *. door naar een Xiaomi server. Daarnaast kan het programma's installeren en vervangen zonder tussenkomst van de eindgebruiker.

* https://www.thijsbroenink...s-app-reverse-engineered/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
EvJd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:29:
[...]

Ik zit op de build van vorige week dus wellicht een bug dan hopelijk.
Probleem is opgelost ! Probleem bleek te zijn dat ik niet in de internal storage kon. Opgelost door in twrp naar geavanceerd te gaan en fix contexts te doen. Daarna werkt alles weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:22:
[...]

Als je de stock ROM gebruikt.
Raad ik je aan om naast de '0 a 15 Chinese apps' ook even naar AnalyticsCore te kijken.

Deze APP stuurt elke 24 uur een MB of 5 (zelf getest met test telefoon) aan vermoedelijk persoonlijke data gelinkt aan jouw IMEI, MAC address etc *. door naar een Xiaomi server. Daarnaast kan het programma's installeren en vervangen zonder tussenkomst van de eindgebruiker.

* https://www.thijsbroenink...s-app-reverse-engineered/
Hmm, dat klinkt niet best. Eens kijken of ik het verkeer naar Xiaomi kan blokken, zoals beschreven in dat blog. Bedankt voor de waarschuwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:48
Na de gebruikersreview van de maand te hebben gelezen ben ik overtuigd, de RedMi 4 pro is de telefoon die mijn (kapotte) Z3 compact gaat vervangen.
Alleen 1 probleem ik zit bij Vodafone, nu heb ik gelezen dat er waarschijnlijk een internationale versie aan zit te komen, maar ik heb nog geen idee wanneer. Iemand die hier meer informatie over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Frank!in schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:37:
Na de gebruikersreview van de maand te hebben gelezen ben ik overtuigd, de RedMi 4 pro is de telefoon die mijn (kapotte) Z3 compact gaat vervangen.
Alleen 1 probleem ik zit bij Vodafone, nu heb ik gelezen dat er waarschijnlijk een internationale versie aan zit te komen, maar ik heb nog geen idee wanneer. Iemand die hier meer informatie over heeft?
Dat weet niemand en wordt ook nooit officieel gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Momus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Dat weet niemand en wordt ook nooit officieel gecommuniceerd.
Dan ga ik het nog even afwachten en maar op zoek naar een plan B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 22:14

OnAcid

aka 303BASS

Er is nu wel een officiële global rom beschikbaar: http://en.miui.com/download-320.html#466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlnoodle
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik wil graag naar global rom gaan nu hij uitgekomen is (huidige rom: miu 8.2 xiaomi.eu beta) aangezien ik toch een paar (kleine bugs) heb op dit moment die dan hopelijk opgelost zijn.
Ben ik mis dat ik nu gewoon de updater tool kan gebruiken om deze te flashen of is het niet zo eenvoudig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De internationale versie (Global Version) van de Redmi 4A is beschikbaar
Met ondersteuning voor band 20 (800Mhz). Helaas zonder ondersteuning voor T-Mobile band 8 (900Mhz). Hopen dat de Pro dit wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
pdidi schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:55:
Met ondersteuning voor band 20 (800Mhz). Helaas zonder ondersteuning voor T-Mobile band 8 (900Mhz). Hopen dat de Pro dit wel krijgt.
Kijk dat is goed nieuws voor mij! Hopelijk volgt de pro snel + die extra band :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hmm. Ik begrijp dus dat er een global rom uit is. Mijn bestelde Redmi 4 Pro is nog niet binnen, maar ik was van plan om hier de EU rom erop te doen. Ik krijg het waarschijnlijk geleverd met een chinese vendor rom.

Ik had op een Xiaomi Redmi Note 3 ook de Global versie geïnstalleerd en dat voldeed prima, aangezien die gewoon de Engelse taal heeft. Ik had destijds deze handleiding gevolgd, maar wellicht kan dit al veel makkelijker? Bv met de Updater app of met Mi PC Suite. Dit ging vorige keer niet met het vorige toestel, dus vandaar dat ik het via EDL en MiFlash had gedaan. Misschien gaat het met de Redmi 4 Pro die nog moet binnen komen wel makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejt
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik zie hier door het bos de bomen niet meer. Er zijn blijkbaar verschillende manieren op de xiaomi.eu roms te flashen?

Heeft er iemand een linkje naar een up to date walkthrough?
Wat ik eerst van plan was:
1. developer rom installeren via updater app
2. de telefoon unlocken
3. twrp op één of andere manier op het toestel krijgen
4. via twrp de xiami.eu rom flashen.

Is dit de veiligste en simpelste manier? Of zijn er betere alternatieven?

Blijkbaar maakt het ook uit wat voor type rom je er op hebt staan als je hem thuis aankrijgen.
Stel dat er bij mij de china stable rom op staat, hoe ga ik dan verder?

Alvast bedankt.

Een verstrooide Redmi 4 Pro bezitter

[ Voor 14% gewijzigd door steejt op 12-01-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

steejt schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:12:
Ik zie hier door het bos de bomen niet meer. Er zijn blijkbaar verschillende manieren op de xiaomi.eu roms te flashen?

Heeft er iemand een linkje naar een up to date walkthrough?
Wat ik eerst van plan was:
1. developer rom installeren via updater app
2. de telefoon unlocken
3. twrp op één of andere manier op het toestel krijgen
4. via twrp de xiami.eu rom flashen.

Is dit de veiligste en simpelste manier? Of zijn er betere alternatieven?

Blijkbaar maakt het ook uit wat voor type rom je er op hebt staan als je hem thuis aankrijgen.
Stel dat er bij mij de china stable rom op staat, hoe ga ik dan verder?

Alvast bedankt.

Een verstrooide Redmi 4 Pro bezitter
op xiaomi.eu en https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/index staan zat handleidingen.
kortweg; telefoon unlocken - recovery flashen - rom op de telefoon zetten met fastboot - alles wipen - rom installeren - opstarten en klaar ;)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb ook vandaag de Redmi 4 pro binnen (hoogstwaarschijnlijk met Chinese vendor rom). Dit is wat ik hiervoor alvast had verzameld hier op GoT qua handleidingen:

Voor een gesealed exemplaar:

"Mocht je toch beschikken over een toestel met een aangepaste ROM dan is er een optie m.b.t. de MIUI ROM Flashing Tool. De procedure m.b.t. de MIUI ROM Flashing Tool valt echter buiten de scope van deze"

Daarvoor heb ik deze link bewaard:
kelly.hipolito in "[Xiaomi Redmi 4 Pro] Ervaringen & Discussie"

Volgens mij is er nu ook een optie om de Global rom erop te flashen ipv de EU rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steejt
  • Laatst online: 07-08-2023
Thanks peeps. Hier kan ik wel mee verder. Vanavond eens proberen.
Krijg er toch altijd een beetje schrik van, door dat 'brick' gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Vraagje, dit is sowieso een Vendor rom neem ik aan?
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2mer1ps.jpg

Op het eerste gezicht valt er helemaal geen troep te zien, zal uiteraard wel verborgen zijn als ik het goed begrepen had.

[ Voor 37% gewijzigd door xileS op 12-01-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
pdidi schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:55:
Ik ben nogal sceptisch als het om specificaties gaan die alleen maar bij één of hooguit een paar winkels staan zonder dat dit geverifieerd is. Het komt zo vaak voor dat een winkel er wat bij verzint, zeker als het om frequenties gaat. Je kan dan wel klagen bij de winkel, maar of je krijgt een paar euro terug (als je geluk hebt), of je mag op eigen kosten het toestel terugsturen voor een refund.

Ik zou even afwachten tot er meer bekend is. Ik zit er zelf ook op te wachten (ook op de pro versie met b8 en b20 dan).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
yodeluxe schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:10:
[...]

Ik ben nogal sceptisch als het om specificaties gaan die alleen maar bij één of hooguit een paar winkels staan zonder dat dit geverifieerd is. Het komt zo vaak voor dat een winkel er wat bij verzint, zeker als het om frequenties gaat. Je kan dan wel klagen bij de winkel, maar of je krijgt een paar euro terug (als je geluk hebt), of je mag op eigen kosten het toestel terugsturen voor een refund.

Ik zou even afwachten tot er meer bekend is. Ik zit er zelf ook op te wachten (ook op de pro versie met b8 en b20 dan).
Ik ook :) . Maar in dit geval betreft het de officiele Xiaomi webwinkel, waar je toch vanuit mag gaan dat de info klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:01:
[afbeelding]

Op het eerste gezicht valt er helemaal geen troep te zien, zal uiteraard wel verborgen zijn als ik het goed begrepen had.
Gewoon de DEV rom er op doen via de Updater app. Als dat niet lukt dan weet je gelijk dat je een vendor rom hebt. Anders even nalezen/navragen bij je leverancier. Ik laat de box altijd sealed, dan weet ik zeker dat ik een China Stable heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
pdidi schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:10:
[...]

Ik ook :) . Maar in dit geval betreft het de officiele Xiaomi webwinkel, waar je toch vanuit mag gaan dat de info klopt.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is dat niet de officiële Xiaomi webwinkel die op AliExpress.
Aghanim schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Gewoon de DEV rom er op doen via de Updater app. Als dat niet lukt dan weet je gelijk dat je een vendor rom hebt. Anders even nalezen/navragen bij je leverancier. Ik laat de box altijd sealed, dan weet ik zeker dat ik een China Stable heb.
Ik ga vanavond ermee aan de slag, als het goed is moet het idd een vendor rom zijn. Goldway kon helaas geen gesealde box leveren en bij Topone zijn ze asociaal duur ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:31:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is dat niet de officiële Xiaomi webwinkel die op AliExpress.

[...]
Ik denk dat je idd gelijk hebt :D
Ik zie overigens wel dat ie ook bij Honorbuy gelist is ook zonder b8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
steejt schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:28:
Krijg er toch altijd een beetje schrik van, door dat 'brick' gedoe..
Ik weet precies hoe je je voelt.
Dat had ik ook met mijn nieuw Redmi 4 Pro toestel.

Je pakt je hagel nieuwe toestel uit, bent er zuinig op maar moet gelijk behoorlijk ingrijpend aan de slag.
Het is even door de zure appel heen bijten maar het beoogde resultaat is het relatief kleine risico meer dan waard ;)

P.s. ik heb mijn Redmi 4 Pro handleiding t.b.v. het unlocken, installeren en configureren. kelly.hipolito in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken" Bijgewerkt. De download link van de TWRP bestanden was verlopen.
xileS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:31:
bij Topone zijn ze asociaal duur ineens.
Is er al meer bekend over het feit dat TopOne ineens zo significant duurder is geworden?
Doorgaans reageert TopOne binnen een werkdag op de chat, nu gewoon niet meer.
Op geen enkele vraag. Ook niet via een nieuw account waar nog nooit eerder 'moeilijke' vragen zijn gesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door kelly.hipolito op 12-01-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:10:
[...]

Is er al meer bekend over het feit dat TopOne ineens zo significant duurder is geworden?
Doorgaans reageert TopOne binnen een werkdag op de chat, nu gewoon niet meer.
Op geen enkele vraag. Ook niet via een nieuw account waar nog nooit eerder 'moeilijke' vragen zijn gesteld.
Heb een paar weken geleden TopOne ook een paar berichten gedaan, heb hier ook geen enkele reactie op gehad... (vandaar dat ik het maar bij Goldway heb besteld, kon helaas alleen gesealede box krijgen). Redmi 4 pro is nu ook uitverkocht in hun store zo te zien. Misschien was de stock gewoon laag en dat hij daarom de prijs even lekker omhoog heeft gedaan? Dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

xileS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:01:
[afbeelding]

Dat is inderdaad een vendor ROM, alle officiële Xiaomi roms hebben maar 4 cijfers.

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 06:57:
[...]

Ik heb destijds de Developer ROM op de Redmi S3 geïnstalleerd met de MIUI ROM Flashing Tool.
De handleiding en de te nemen stappen, die ik voor de Redmi S3 heb geschreven komt grotendeels overeen met de Redmi 4 Pro, en is hieronder te raadplegen.

kelly.hipolito in "[Xiaomi Redmi 3] Ervaringen & Discussie"

Let er wel op dat je alle handelingen converteert van Redmi S3 naar Redmi 4 Pro.
En niet perrongelijk de Redmi S3 ROM installeert op de Redmi 4 Pro e.d.

Succes!
Aangezien ik dus een phone met de vendor rom heb, probeerde ik zonet de dev rom erop te zetten met MiFlash om daarna de EU rom erop te flashen. Maar het wilt niet echt lukken. Ik zal vast iets verkeerds doen.

-XiaoMiFlash geïnstalleerd
-Redmi 4 Prime Latest China Developer Version Fastboot File gedownload en uitgepakt
-XiaoMiFlash opgestart en uitgepakte map geselecteerd
-tel in herstelmodus gestart, aangesloten en op download geklikt

Maar zodra ik op refresh klik in de MiFlash tool, krijg ik: "De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld."

Wat doe ik fout? Hopelijk lukt het morgen wel op een andere pc.Trouwens scherm van tel gaat uit zodra ik op download klik in de herstelmodus, maar dat is denk ik normaal? En het gaat pas weer aan als ik powerknop lang ingedrukt houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Bij mij moest het flashen in edl modus met adb. Dat lukte met een vendor rom niet via download modus.

Klopt trouwens dat je scherm zwart is in download modus.

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Oh, ik had het gevoel dat het een driver probleem was ofzo. Straks nog even op een andere pc proberen. Als dat niet lukt moet ik het via EDL en adb proberen begrijp ik om de Developer rom erop te krijgen. Iemand toevallig een link naar een guide hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maertenr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 12:50
xileS schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:30:
Oh, ik had het gevoel dat het een driver probleem was ofzo. Straks nog even op een andere pc proberen. Als dat niet lukt moet ik het via EDL en adb proberen begrijp ik om de Developer rom erop te krijgen. Iemand toevallig een link naar een guide hiervoor?
Ik heb deze gevolgd (niet alle links werken meer, soms even googlen, let er op dat de je miflash beta gebruikt, voor de unlocktool kon ik ook gewoon de engelse ipv chinese versie gebruiken):

Let's start.
First of all, to unlock the phone, we need to be on a Chinese Developer ROM. The point here is sometimes Online Vendors put fake roms on our phones, so this procedure can be used to get rid of it even if you don't need to unlock or flash other roms, even if you want to stay on official MIUI.

THINGS NEEDED:
  • Download your necessary fastboot rom (suffix must be .tgz NOT zip), uncompress it on a folder on the desktop named HMPro or whatever, NO SPACES (http://en.miui.com/a-234.html, in our case we must choose Redmi 4 Prime Latest China Developer Version Fastboot File Download). As said before, if you need to simply get rid of the vendor fake rom, you could flash a stable version of the official rom or even (if available) an international rom
  • Install PDAnet drivers on your PC, and follow the installation process. Even if your PC says you have ADB drivers installed, go ahead and install these. DO NOT SKIP USB INSTALL, otherwise drivers will be installed just for bluetooth, which is not what we want. Select "other" when asked about the make of the phone. (http://pdanet.co/bin/PdaNetA4197.exe) (EDIT: in plaats van deze drivers kan je ook de adb drivers gebruiken die in de miflash beta map staan (onder drivers/qualcomm)
Let's begin to flash the fastboot rom/Chinese Developer Rom: On the phone, click multiple times on MIUI Version in settings/info about phone until it says you're a developer
  • On the phone, go to Additional Settings, Developer Options, enable USB debugging, and OEM unlocking
  • Connect phone to pc
  • If the PDANET drivers were installed correctly, the phone should have a pop up saying "do you permit adb debugging from this computer?". Flag "always permit". (this pop up could not appear if you flagged it during PDANET installation). (Reboot the PC after the installation).
  • Open a cmd window (ctrl+alt+del, new activity, cmd) (or as pilililo2 -thanks!- noted, simply press shift + left click" in the window where adb/fastboot is installed and then click open command window here)
    write in that window "cd " (cd+space, no quotes obviously) and drag in the cmd window the minimal adb folder, which you extracted from the zip file before, press enter. This way the cmd window knows you are entering and executing files from that specific folder. Press enter.
  • Type "adb devices" (no quotes, I'm going to assume you realised it as of now) your phone should be on the list (in numbers, no names)
  • Type "adb reboot edl"
  • Open Mi Flash, select the folder of the tgz fastboot rom you previously uncompressed, give it ok
  • Click "refresh", your phone should pop up in the window under COM something (depending on which port you connected it to)
  • Click flash, and wait for it to complete. If after clicking "flash" the app gives you an error, try another port, another cable, or reboot the phone, reboot in Edl mode and try to be a little quicker from an app to to the other. (LET OP: dit flashen moest bij mij heel snel nadat de telefoon in EDL modus kwam, binnen 5 seconden, anders werkt het niet meer..)
  • Once complete, disconnect the phone, keep the power button pressed and boot. Connect to a WiFi network, but skip everything else on the setup wizard, including the Mi Account.
  • Go to phone info on settings, enable developer options, enable USB debugging and OEM unlocking as well. Under OEM unlocking, there's an option with which you can bind you phone with the Mi Account. Do that, with account ID and password. There will be an error, but don't worry about it.
  • Go to Mi Account, and enable the Mi Find service, then go to i.mi.com on the PC and locate the phone via GPS. Once found, proceed.
Now to the UNLOCK part:
  • On the PC, open Mi Unlock Tool, the Chinese one. Click on the button below the Chinese stuff (it says you understand that unlocking your device could lead to bla bla bla), log in to your account (the same as the phone, with unlocking privileges obviously).
  • Once you see the screen showing the phone with the cable detached, turn off the phone, put it in fastboot (Vol down+power) mode, connect it to the PC.
  • Click on the only button available, wait until the process is done.
Now you're unlocked and ready to flash whichever rom you want!
As you're unlocked now, let's move on to flashing TWRP recovery and any rom you wish:
  • Now go to the pc, open a cmd window, do the "cd" thing as before
  • Connect the phone to the pc, type "adb devices", give consent to the pop up on the phone. Type "adb reboot fastboot". (or put in fastboot mode as I explained before)
You should see the phone rebooting, and presenting you a Mi rabbit on the screen.
  • On the cmd window, type "fastboot flash recovery recovery.img". It should take like 3 seconds. Type "fastboot boot recovery.img", your phone will restart in TWRP, in Chinese.
  • Flag the element, slide the slider. Go to settings (the second to last button on the right), change the language under the globe icon to whatever you're comfortable with.
  • Go back to the main menu, click on "Wipe", and slide.
  • Now go back to the menu once more, click "install", select the Xiaomi.eu rom you previously put on a microsd card (remember, we wiped all content on internal memory!), flash.
  • Wipe cache/dalvik when you're done, and be prepared to wait about 10 minutes.
All DONE.

bron: https://xiaomi.eu/communi...t-rid-of-fake-roms.36883/

[ Voor 90% gewijzigd door maertenr op 13-01-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Thanks, maar ben vandaag nog niet aan toe gekomen. Maar ik bedenk mij net, moet ik niet eerst misschien het toestel unlocken met unlocking tool voordat ik de Development ROM installeer via 'MIUI ROM Flashing Tool'?

Want ik probeerde gisteren deze en deze guides te volgen en daar staat het andersom, misschien dat het daarom niet lukte?

Of is er misschien een makkelijke manier om de Global ROM op een vendor ROM toestel te flashen? Dat moet denk ik ook wel voldoen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Het grote Accessoires topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken