Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0077
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-12-2021
Hoi Jomas,
Merci voor je reply, heb me suf gezocht en al veel zogenaamde oplossingen geprobeerd.
Heb op deze manier wel kennis gemaakt met het apparaat.

Ik vind het best een kwalijke zaak dat er zo veel lof is voor de "miui ROM", maar dat er weinig word geklaagd over push notificaties of een oplossing. Ook vanuit Xiaomi zelf.

Had ik het geweten had ik me de moeite bespaard voor het unlocken, twrp, euRom, supersu...... alhoewel, blijft leuk om met rond te klooien.

Maar dit heeft me wel weer wat dagen wakker/bezig gehouden.
Nu maar wachten op een Stable " lineage os"....voor de 4a.

Groetjes wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Automatische helderheid uitzetten.
Notificatiescherm naar beneden halen en daar zal je het wel in kunnen vinden
Thanks. Simpel, kon niet anders.

Weet iemand wat nu een origineel scherm van dit toestel is? Op aliexpress worden er zoveel aangeboden, maar allemaal andere fabrikant. Als zo'n scherm nu zelf met wat moeite te vervangen is, dan koop ik er 1 op voorraad. Kapot gaat hij waarschijnljk toch wel een keer en dan kan ik hem gelijk vervangen. Helaas heb ik nog geen YouTube filmpje gevonden waarbij de redmi 4 pro helemaal uit elkaar wordt gehaald en ook weer in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:05
Wessel0077 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 05:49:
Hoi Achiel007,

Wat is ervaring met pushnotifications, voornamelijk whatsapp?
Ik heb al vanal geprobeert, zelfs whatsapp een system app gemaakt.

Gr wesley
Om ervoor te zorgen dat bepaalde apps actief blijven (geldt ook voor refresh van widgets zoals buienalarm) stel ik in MIUI altijd in:
- Energiebesparing "Uit"
- Toestemmingen: "Auto start" aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige maand heb ik mij een Xiaomi Mi Redmi 4 pro aangeschaft via TomTop.com.
Link naar het toestel dat ik kocht: https://www.tomtop.com/xiaomi-5/p-p1716s-us.html

Helaas ondervind ik volgende problemen:
- slecht mobiel internet (E, H en met uitzondering soms H+)
- Van verschillende apps krijg ik geen meldingen (bvb. buienalarm, niko home control,...)

De provider is Orange en de SIM kaart is pas nieuw. Met de oude SIM kaart had ik bovenstaande problemen ook maar Orange dacht dit op te lossen met een nieuwe SIM kaart.

Wat mij wel ook opviel is dat bij de apparaatinstellingen de regio België, Nederland, Frankrijk,... niet in de lijst staat. Hier heb ik Duitsland genomen.

Kocht ik een verkeerd toestel dat niet bestemd is voor de Belgische markt?

Ik ben ten einde raad en hoop hier duidelijkheid/oplossing te vinden over de problemen dat ik ondervind.

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:48
Welke band gebruikt orange daar voor 4g? deze toestel heeft geen band 20 wat veel word gebruikt in Nederland.
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 03:15:
Vorige maand heb ik mij een Xiaomi Mi Redmi 4 pro aangeschaft via TomTop.com.
Link naar het toestel dat ik kocht: https://www.tomtop.com/xiaomi-5/p-p1716s-us.html

Helaas ondervind ik volgende problemen:
- slecht mobiel internet (E, H en met uitzondering soms H+)
- Van verschillende apps krijg ik geen meldingen (bvb. buienalarm, niko home control,...)

De provider is Orange en de SIM kaart is pas nieuw. Met de oude SIM kaart had ik bovenstaande problemen ook maar Orange dacht dit op te lossen met een nieuwe SIM kaart.

Wat mij wel ook opviel is dat bij de apparaatinstellingen de regio België, Nederland, Frankrijk,... niet in de lijst staat. Hier heb ik Duitsland genomen.

Kocht ik een verkeerd toestel dat niet bestemd is voor de Belgische markt?

Ik ben ten einde raad en hoop hier duidelijkheid/oplossing te vinden over de problemen dat ik ondervind.

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
@Verwijderd

Orange gebruikt de combinatie van 800-1600-2600. Hier zit dus de band 20(800) in die het toestel niet ondersteunt.

Het toestel probeert dan terug te vallen op 1600 of 2600. Maar aangezien deze minder ver reiken dan de 800, zul je deze niet kunnen bereiken als je ver van masten af zit. Mocht je in stedelijk gebied zitten, zal het wel meevallen. Hier staan de masten dichter op elkaar en is dus de kans groter dat je binnen het bereik van 1600 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBarryNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 04:43:
Welke band gebruikt orange daar voor 4g? deze toestel heeft geen band 20 wat veel word gebruikt in Nederland.

[...]
Ik heb het 4G tekentje ook nog nooit in beeld gezien. 3G, H+ en helaas zefs ook soms E of G. Ik woon in de Randstad en heb een abonnement bij HollandsNieuwe (Vodafone). Ik vrees dat er niet meer uit te halen valt. Iemand wel 4G met HollandsNieuwe?

Laatst in de EU trouwens helemaal geen internet, terwijl ik wel 3G op het scherm had. Instellingen voor roaming 5x gecheckt en wat geprobeerd, dat was het niet. Zodra ik de grens over reed had ik weer internet. Er was een soort landelijke storing dat weekend bij HN, zag ik later op internet. Die storing hield bij mij denk ik een paar dager langer aan, tot ik weer in Nederland was. Ik verwacht de volgende keer geen problemen te hebben, maar krijg toch graag bevestigd dat iemand met HN gewoon heeft kunnen internetten in de EU. Met een Redmi 4 Pro natuurlijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:26:
[...]

Ik heb het 4G tekentje ook nog nooit in beeld gezien. 3G, H+ en helaas zefs ook soms E of G. Ik woon in de Randstad en heb een abonnement bij HollandsNieuwe (Vodafone). Ik vrees dat er niet meer uit te halen valt. Iemand wel 4G met HollandsNieuwe?
Bij Hollandse Nieuwe heb je apart 4G ingeschakeld nodig in je abonnement. Zie ook: https://www.hollandsnieuwe.nl/4g als dat niet in je abonnement zit, dan heb je ook nooit 4G in je scherm staan.

Met het de grens over gaan moet je zorgen dat je roaming aan hebt staan, als roaming niet aanstaat, dan krijg je geen verbinding met internet in het buitenland. Roaming kun je aanzetten bij Mobiele Netwerken onder settings. Daar staat een instelling voor internationale roaming.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YdieresiS schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:50:
[...]

Bij Hollandse Nieuwe heb je apart 4G ingeschakeld nodig in je abonnement. Zie ook: https://www.hollandsnieuwe.nl/4g als dat niet in je abonnement zit, dan heb je ook nooit 4G in je scherm staan.

Met het de grens over gaan moet je zorgen dat je roaming aan hebt staan, als roaming niet aanstaat, dan krijg je geen verbinding met internet in het buitenland. Roaming kun je aanzetten bij Mobiele Netwerken onder settings. Daar staat een instelling voor internationale roaming.
Dank je wel voor de reactie, maar dat is allemaal in orde hoor. Op oude telefoon wel 4G. En roaming stond natuurlijk gewoon aan. Roaming is toch altijd internationaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeWn schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:12:
@Verwijderd

Orange gebruikt de combinatie van 800-1600-2600. Hier zit dus de band 20(800) in die het toestel niet ondersteunt.

Het toestel probeert dan terug te vallen op 1600 of 2600. Maar aangezien deze minder ver reiken dan de 800, zul je deze niet kunnen bereiken als je ver van masten af zit. Mocht je in stedelijk gebied zitten, zal het wel meevallen. Hier staan de masten dichter op elkaar en is dus de kans groter dat je binnen het bereik van 1600 zit.
Het probleem doet zich eigenlijk vooral voor op m'n werk.
Op de site van het werk staan 3 zendmasten (proximus, Base en Orange).

Dicht bij het werk (buiten) heb ik slechts E of H van ontvangst. Verder van het werk meer H of H+.
Bij mij thuis heb ik buiten dus ook gewoon H of H+ en toen heb ik eens een speedtest gedaan met als resultaat; ping 101ms, download 5,68 Mbps en upload 2,14 Mbps.

Geeft het ontbreken van band 20 (800) zo'n drastisch gevolg aan de snelheid van mobiel internet? Ook al ben ik in de buurt van een zendmast? Of is er in mijn geval toch meer aan de hand?

Het probleem van geen app meldingen te krijgen van buienalarm en Niko Home Control is vermoedelijk nog een ander probleem? Heeft dit iets te maken dat ik in mijn toestel de regio België niet kon selecteren?

Alvast aan iedereen bedankt voor jullie support!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Iemand de laatste EU weekly MIUI9 al geprobeerd?
https://xiaomi.eu/community/threads/7-9-14.41552/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-08 16:50
Vrijdag erop gezet, geen problemen tot nu toe. MIU9 voelt bij mij vlotter aan dan MIUI8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nark0tiX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 19:09

Nark0tiX

Software Engineer

verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Nark0tiX op 26-09-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Eindelijk een bruikbare Unofficial maar stabiele LineageOS 14.1:
https://forum.xda-develop...-lin+eageos-14-1-t3682512

[Update] Alles lijkt te werken, en geen battery drain na 2 dagen (dat had ik wel bij alle andere builds). Volgens stats ga ik de 4 dagen totaal halen met licht gebruik, net als op MIUI.

[Update 2] En ook na een paar weken: prima voor dagelijks gebruik, nog geen vreemde zaken tegengekomen!

[ Voor 28% gewijzigd door iisworks op 12-11-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Blijkbaar zit er een barst in het scherm van de Redmi 4 Pro van mijn vriendin, na een val. Aangezien repareren waarschijnlijk niet veel goedkoper zal zijn dan een nieuwe telefoon kopen (deze voor 163 euro aangeschaft zo te zien), leek mij het weer een mooi moment om een nieuw mobiel uit te zoeken. Vreemd genoeg is ze een Xiaomi fangirl geworden, dus het moet een Xiaomi toestel zijn xD.

Hiervoor had ze een Xiaomi Redmi Note 3, zo ver ik heb kunnen merken bevielen beiden toestellen best goed. Ze heeft dus uiteraard geen high end toestel nodig, voordeel is dan ook vaak dat accu vaak veel langer mee kan. Graag zou ze wel een betere camera willen, aangezien deze wel vaak tegen vielen. Telefoon mag wel iets groter zijn dan deze Redmi 4 Pro en duo sim is ook een must.

Iemand toevallig gelijk al wat aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
xileS schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 01:21:
...Aangezien repareren waarschijnlijk niet veel goedkoper zal zijn dan een nieuwe telefoon kopen (deze voor 163 euro aangeschaft zo te zien)...
Pardon? Nog geen €25.. En dat incl. frame zodat elke tweaker dit gemakkelijk zelf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

LoeWn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:03:
[...]

Pardon? Nog geen €25.. En dat incl. frame zodat elke tweaker dit gemakkelijk zelf kan.
Heb je een tip waar je het vandaan haalt dan? Ik mag ook op zoek naar een vervanger voor die van mij, hoewel de barst niet onoverkomelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
LoeWn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:03:
[...]

Hmm, mja dat is als je zelf aan de slag gaat. Bedoelde meer als je het door een winkel laat repareren (als die überhaupt de juiste onderdelen op voorraad heeft).

Ik heb het gevoel dat haar voorkeur toch uit gaat naar een nieuw toestel, aangezien ze wel een betere camera wilt.

Aan andere kant heb ik helemaal geen ervaring met schermen vervangen. Ik weet niet of ergens een duidelijke (video) tutorial staat en hoeveel tijd dit mij gaat kosten. Anders is het misschien een beter idee om het toestel voor een mooie prijs aan een andere tweaker te verkopen (die het eventueel zelf wilt repareren) of te bewaren als een backup toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:57
Weet iemand nog waar dit model te koop is in de 3/32GB uitvoering gray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Card Nox schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:18:
Weet iemand nog waar dit model te koop is in de 3/32GB uitvoering gray?
Waar heb je al gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Heb hem vorige week besteld (Y).

EDIT: vandaag ontvangen, ziet er netjes uit al vind ik de achterkant niet zo mooi 'klinken'. Niet erg belangrijk want heb er meteen een glas screenprotector en hoesje omheen gewikkeld.

De komende dagen het ding vergelijken met de Mi4c en kijken hoe erg ik er custom ROM op wil hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Card Nox op 28-12-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Card Nox schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 18:10:
[...]
De komende dagen het ding vergelijken met de Mi4c en kijken hoe erg ik er custom ROM op wil hebben.
Vandaag even 2 foto's gemaakt en de kwaliteit van de Mi4c was vele malen beter, zoveel beter dat ik het vreemd vond. Dus even de Redmi 3 Prime van de vriendin gepakt en ook doe maakt veel betere foto's. Ik draai de standaard software 8.5.4.0 global stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Card Nox schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:06:
[...]

Vandaag even 2 foto's gemaakt en de kwaliteit van de Mi4c was vele malen beter, zoveel beter dat ik het vreemd vond. Dus even de Redmi 3 Prime van de vriendin gepakt en ook doe maakt veel betere foto's. Ik draai de standaard software 8.5.4.0 global stable.
Jep, tenzij er daglicht is, is het enigszins janken met deze telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Er was daglicht, het vreemde vind ik dat de R3Prime betere foto's maakt als zijn opvolger,en dan bedoel ik beduidend beter. Ik dacht wellicht zit er iets in deze update of is er een algemene setting of zo over het het hoofd heb gezien. Wellicht toch maar eens een custom Ron gaan proberen om te kijken of het beter wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Card Nox schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:09:
Er was daglicht, het vreemde vind ik dat de R3Prime betere foto's maakt als zijn opvolger,en dan bedoel ik beduidend beter. Ik dacht wellicht zit er iets in deze update of is er een algemene setting of zo over het het hoofd heb gezien. Wellicht toch maar eens een custom Ron gaan proberen om te kijken of het beter wordt of niet.
Ik zou de stock camera overslaan en gaan voor OpenCamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Zojuist geïnstalleerd, zal hem morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik zie alleen een groot custom rom topic voor de hele groep, maar niet specifiek voor de Redmi 4 Pro.

Is er al Android 8 te vinden met een (custom) rom?

Wacht nu op de unlock mogelijkheid a 72 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Dank je wel.

Na de 72 uur unlock draai ik nu de Xiaomi EU rom, moet nog even testen en proberen hoe deze bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik draai nu de Global Stable maar wil het liefst terug naar AOSP oid. Twijfel nu tussen RR en AICP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Card Nox schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:47:
Ik draai nu de Global Stable maar wil het liefst terug naar AOSP oid. Twijfel nu tussen RR en AICP.
AOSP vind ik echt niet fijn. Ben juist blij met geen app drawer meer te hebben, ideaal :). RR schijnt een battery drain te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik installeer al sinds jaar en dag Nova Launcher Prime met Tesla Unread, dus die stock launcher wordt na dag 1 niet meer gebruikt :). Lees net ook goede dingen over LOS van karenv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:52
Mogen we van Xiaomi een Miui 9 Global Stable rom verwachten voor de Redmi 4 Prime? Kan er weinig over vinden. Voor toestellen met vergelijkbare hardware is de update al enige tijd beschikbaar.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Iemand enig idee hoe ik bij imui 9 aparte meldingen kan krijgen op mijn lockscreen?

Als voorbeeld, krijg ik 1 mail binnen dan zie ik de afzender en het onderwerp. Komt daar een 2de mail achteraan, dan staat er alleen "2 berichten", terwijl ik de inhoud van bericht 2 ook wil lezen / zien op mijn lockscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje de Redmi 4 Pro en vind het een super toestel!! Ik heb wel een vraagje en vroeg me af of iemand me kan helpen. Als ik bijvoorbeeld iets bestel op AliExpress en ik wil betalen met Ideal, gaat hij standaard naar de fullsite van ING, maar heb een app en wil dat het daar naartoe gaat, hoe kan ik dat instellen? Op de Android van bijv Samsung gaat dat heel gemakkelijk, maar op de Redmi kan ik het nergens vinden en je krijgt geen pop op met de vraag of ik het wil. Hartelijk dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik gebruik deze telefoon nu een maand en ben erg tevreden. Ik draai Lineage OS 14.1, vanmorgen nog een kleins OTA Update geïnstalleerd.

De telefoon is erg vloeiend, heeft nooit hangers of apps die crashen (meteen even afkloppen) en de batterij duur is amazing. Ik zit meestal rond de 10uur verdeeld over 2 a 3 dagen. Multitasking werkt ook perfect (het grootste hekel punt wat ik bij mijn vorige telefoon had, de Mi4c).

Fotos in HDR zien er ook nog acceptabel uit.

Al met al een prachtig telefoontje in een relatief klein jasje met voldoende snelle hardware en een uitmuntende accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Na 3 maanden gebruik ga ik afscheid nemen van dit beestje, als iemand nog een toestel zoekt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Sinds gisteren een zeer nette Android 8.1 ROM op m'n Redmi 4 Pro gezet,

xda: AICP - 13 van unterwelt

Na lang wachten werkt hier nu alles op, dus ook camera, Fingerprint, etc. Ben nog niet heel ver met testen maar voorlopig werken al mijn apps, fingerprint reageert prima, camera schiet gewoon plaatjes.

Al met al een prima 8.1 ROM die geschikt is voor dagelijks gebruik voor zover ik kan zien. Ook nog geen gekke battery-drain voorlopig. Dual-sim functie werkt ook prima. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09 12:58
Heb nu ruim een jaar dit toestel en hij bevalt mij top. Het enige nadeel is alleen dat mijn microfoon sinds een paar maanden zeer slecht werkt. Wanneer ik gebeld word of zelf bel verstaan mensen mij zeer slecht. Als ik op Google rond zoek zijn er ontzettend veel problemen met de microfoon en deze lijken allen software matig te zijn.

Zijn meerdere die hier last van hebben en eventueel een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Hoi! Ik ben ondertussen alweer bijna 4 jaar eigenaar van dit toestel. Afgezien van de nodige butsen en schrammen (en barstjes, helaas) ben ik wel aan het kijken naar een nieuwe accu. Garantie hebben we toch al niet meer ;) Wie heeft zich hier gewaagd aan dit project? Volgens Ifixit heb je wel wat extra tools nodig.. 'difficult'.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Redmi 4 Pro] Het grote Accessoires topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken