• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Xiaomi heeft drie goedkope smartphones aangekondigd. De Redmi 4A, 4 en 4 Pro kosten omgerekend tussen de 80 en 145 euro, en beschikken over een grote accu, een 5"-scherm en een metalen behuizing. Xiaomi brengt de toestellen alleen in China uit.

Het instapmodel, dat voor 499 yuan in de winkels ligt, is de Redmi 4A. Omgerekend en met btw is dat ongeveer 80 euro. Voor dat geld biedt Xiaomi een Qualcomm Snapdragon 425-quadcore, 2GB ram en 16GB opslagcapaciteit, dat met een micro-sd-kaartje uitgebreid kan worden. De camera heeft een 13-megapixelresolutie en het 5"-scherm toont 1280x720 pixels. De accu heeft een capaciteit van 3120mAh.

De Redmi 4 beschikt over specificaties die vergelijkbaar zijn met die van de 4A, maar heeft ook een vingerafdrukscanner. Verder is de soc een Snapdragon 430-octacore en heeft hij een hogere accucapaciteit van 4100mAh. Het toestel wordt voor 699 yuan verkocht, wat omgerekend en met btw ongeveer 113 euro is.

Het duurste model van de drie, de Redmi 4 Pro, beschikt over een Snapdragon 625-soc, 3GB ram, 32GB uitbreidbare opslagcapaciteit en een 1080p-scherm van hetzelfde 5"-formaat. De camera heeft een 13-megapixelsensor en pdaf. Hij beschikt net als de Redmi 4 over een 4100mAh-accu en een vingerafdrukscanner. De telefoon kost 899 yuan, omgerekend en met btw 145 euro.

De telefoons draaien op MIUI 8, dat op Android 6.0 is gebaseerd. Welke frequentiebanden de telefoons ondersteunen, is nog niet bekend. Telefoons van Xiaomi missen vaak ondersteuning voor bepaalde banden die in Europa worden gebruikt, zoals de 800MHz-band.

Hoewel deze modellen alleen in China uitkomen, lijkt Xiaomi de mogelijkheden van de internationale markt te onderzoeken. In oktober begon de fabrikant in Polen met de verkoop van Europese versies van de Redmi 3S, Redmi Note 3 en Mi 5. Deze telefoons ondersteunen, in tegenstelling tot hun Chinese tegenhangers, wel alle 4g-banden in Europa. Verder heeft het bedrijf een internationale versie van de Mi Note 2 aangekondigd, die ook alle frequentiebanden ondersteunt.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de Xiaomi Redmi 4 Pro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinMIUI
CPUQualcomm® Snapdragon™ 625
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM3GB
ROM32GB (uitbreidbaar tot 128GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, Infrarood, A-GPS, GLONASS, Beidou, 2,4Ghz b/g/n
AansluitingenMicro-USB, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner, Acceleratormeter, Gyroscope, Nabijheidssensor, Lichtsensor
Scherm5" Full-HD-scherm
Back Camera13MP, f2.2, PDAF, met dubbele Ledflitser
Camera5MP f2.2
Accu4100 mAh (Niet vervangbaar)
KleurGoud, Grijs, Zilver
Afmetingen141,3 x 69,6 x 8,9 mm
Gewicht156 g
Prijs999 yuan (Omgerekend 134 euro)
Release DatumNovember
BijzonderhedenDual Micro/Nano-Sim
AccessoiresUSB-C datakabel, Oplader, Quick Guide, Garantiecertificaat

De Redmi 4 Pro ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE2, 3, 5, 81900, 1800, 900 MHz
WCDMA1, 2, 5, 82100, 1900, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 72100, 1800, 2600MHz

Helaas ontbreekt de veel gebruikte band 20 en 8, waardoor 4G beperkt werkt op het netwerk van Tele2, Vodafone, T-Mobile en KPN.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.010-11-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:38
Top One heeft hem op voorraad voor 152:
https://www.aliexpress.co...GB-ROM-5/32762520854.html

Als vanouds voor EUR21 met DHL binnen een week in huis zonder douane kosten.

Iemand al besteld?

[Update] Ik heb hem besteld met bezorging via DHL.

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 11-11-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 15:47
Heb de bestelling uit staan via Aliexpress, moet helaas nog wat langer wachten vanwege leverproblemen, zodra ie binnen is zal ik wat ervaringen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03-2024
Hier ook gisteren besteld met bezorging via DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-04 18:00
Heeft iemand er al een ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
Neen, nog niet verscheept zelfs... :'(

• thecompany
Bij mij is de telefoon dinsdag verstuurd met DHL, hoop hem volgende week binnen te hebben.

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-04 18:00
thecompany schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:11:
Bij mij is de telefoon dinsdag verstuurd met DHL, hoop hem volgende week binnen te hebben.
waar heb je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:38
Voor de mijne (besteld bij TopOne) heb ik net de trace code voor DHL van CN -> UK binnen, daarna moet hij naar NL.

De vorige bestelling bij TopOne had ik in 6 dagen na bestellen thuis, maar nu lijkt hij dus pas bij DHL te zijn binnengekomen na 6 dagen. Anyway... hopelijk deze week binnen.

[Update 20/11]
Shipment on hold - EAST MIDLANDS - UK.
Wellicht is komende dinsdag reëel...

[Update 21/11] Afgeleverd in UK bij meneer Ding, hij stuurt 'm door naar NL en dat ging volgens mij vrij rap de vorige keer. :)

[Update 22/11] Afgeleverd.

[ Voor 55% gewijzigd door iisworks op 22-11-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ook bij Topone, nog weinig voortgang bij DHL tracking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466350

Ik heb er donderdag ook een bested bij honorbuy, hij bevindt zich nu nog in Hong Kong volgens DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
Algemene tip: bij TopOne geen bundel met hoesje bestellen. Die hoesjes zijn nl. moeilijker te leveren dan de telefoon, zo blijkt, waardoor mijn bestelling extra vertraging oploopt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Nou morgenavond kan het feest beginnen, dan zou DHL de telefoon moeten afleveren. Heb de unlock app al gedownload en blijkbaar heeft mijn account permissies maar nooit een sms of iets dergelijks gehad.

Kan iemand voor mij checken wat er gebeurd als je hier op unlock now klikt en je nog geen permissies hebt? http://en.miui.com/unlock/. Ik kom direct bij het downloaden van de unlock tool uit ipv het formulier voor de aanvraag, lijkt me dat ik dus permissies heb... Beetje offtopic, zal morgenavond verdergaan in het Root topic. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door thecompany op 21-11-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 10:43
Heb de mijne binnen! Top toestel. Battery is de beste ooit. Nu op 87% Max helderheid en 1,5 uur sot. Toestel is ook niet laggy. Eerste indruk positief. Dit in tegenstelling tot de redmi Note 4. Batterij viel ontzettend tegen. Heb denk ik wel 15 roms geflashed maar nooit meer dan 3 uur sot gehad. Enorme standby battery drain. Afwachten wat ik allemaal tegenkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Goed om te horen! Welke rom draai je? Al een poging gedaan om de telefoon te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Laatst online: 05-06 10:43
Werd geleverd met Global. Nog geen poging gedaan. Het werkt nu goed en met de Note 4 heb ik geflashed tot in den treure maar werd het er niet beter op. Later gewoon rooten en chinacrap eraf. Nu nog 33% battery over en ruim 6 uur sot. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notopic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:36
Zojuist besteld via https://www.ibuygou.com/ . Ben benieuwd wanneer het binnen komt. Dan direct een xiaomi.eu ROM er maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ben van plan om deze tel bij Topone (met DHL, vanwege douane kosten) te bestellen of heeft iemand anders toevallig een beter adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:08

psyy138

blackbulls.nl

https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.zNkzsi
Net de grey redmi 4 pro prime 32gb bij goldway (aliexpress) met pu case besteld voor 157,93
Dit is Inclusief de 15 euro korting d.m.v. "new users coupon"

Als die binnen is ff testen of ik uiteindelijk de redmi 4 of mi5s ga gebruiken.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hmm zo te zien is de grijze niet op voorraad bij Topone en bij goldway is er geen DHL optie zonder douane kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

xileS schreef op maandag 26 december 2016 @ 00:15:
Hmm zo te zien is de grijze niet op voorraad bij Topone en bij goldway is er geen DHL optie zonder douane kosten.
Klopt en daarom heb ik deze keer bij goldway besteld IPV top-one.
Overigens als je bij goldway sellers shipment optie kiest heb je ook geen douane kosten.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
psyy138 schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:17:
[...]

Klopt en daarom heb ik deze keer bij goldway besteld IPV top-one.
Overigens als je bij goldway sellers shipment optie kiest heb je ook geen douane kosten.
Hmm. Het is voor mijn vriendin en ze twijfelt nog welke kleur, maar is die middelste shipment sowieso zonder douane kosten? Die heeft wel een levertijd van 17-36 dagen zo te zien. Dan is de DHL optie van Topone toch sneller/beter. En is die net op tijd binnen als we terug zijn van vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

xileS schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:23:
[...]

Hmm. Het is voor mijn vriendin en ze twijfelt nog welke kleur, maar is die middelste shipment sowieso zonder douane kosten? Die heeft wel een levertijd van 17-36 dagen zo te zien. Dan is de DHL optie van Topone toch sneller/beter. En is die net op tijd binnen als we terug zijn van vakantie.
Klopt, ik heb ook liever topone maar wou perse de grijze zodat je die lelijke zwarte rand niet hebt.
Ja, mij is verteld dat je geen extra kosten hebt bij de middelste shipment. Kan je trouwens ook terug lezen in hun shop bij shipment.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
psyy138 schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:39:
[...]

Klopt, ik heb ook liever topone maar wou perse de grijze zodat je die lelijke zwarte rand niet hebt.
Ja, mij is verteld dat je geen extra kosten hebt bij de middelste shipment. Kan je trouwens ook terug lezen in hun shop bij shipment.
Haha dat is precies de reden die ik haar gaf om voor de grijze te kiezen en nu twijfelt ze ;p. Ik weet niet of bekend is wanneer de grijze bij Topone weer op voorraad is, heb het nagevraagd maar (nog) geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

xileS schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:43:
[...]

Haha dat is precies de reden die ik haar gaf om voor de grijze te kiezen en nu twijfelt ze ;p. Ik weet niet of bekend is wanneer de grijze bij Topone weer op voorraad is, heb het nagevraagd maar (nog) geen reactie.
Grijs/zwart is ook ver weg het populairst en daardoor ook duurder en niet altijd op voorraad.

Vanwege de actie bij goldway heb ik het niet gevraagd en gewoon direct daar gekocht.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
psyy138 schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:36:
[...]

Grijs/zwart is ook ver weg het populairst en daardoor ook duurder en niet altijd op voorraad.

Vanwege de actie bij goldway heb ik het niet gevraagd en gewoon direct daar gekocht.
Lol valt mij nu idd op dat de gouden bv 20 euro goedkoper is bij Goldway. Welke actie bedoel je? Is zeker al verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

xileS schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:23:
[...]

Lol valt mij nu idd op dat de gouden bv 20 euro goedkoper is bij Goldway. Welke actie bedoel je? Is zeker al verlopen?
nog 13 uur; https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.zNkzsi

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Oh, maar grijze is nu voor 155,04 ex verzenden beschikaar. Volgens mij is dat niet echt duurder dan gisteren toch? Wel zie ik nu het toestel bij Topone opeens wel gigantisch in prijs gestegen is (en ze hebben nog steeds geen grijze). Is ineens 194,76 ex verzenden :s.

Bij BangGood is die ook in de aanbieding nu voor 141,74, maar ze hebben alleen de gouden ze te zien :s. Deze wordt opgestuurd uit HK dus komt dan waarschijnlijk ook nog douanekosten bij (iemand die toevallig weet op hoeveel extra kosten je moet rekenen?). Daarnaast is de gouden bij Goldway alsnog goedkoper.

Dat lijkt nu de beste optie te zijn dan, aangezien Topone nu zo duur is. Levertijd zal dan vast iets langer zijn.

/edit

Hmm had gisteren moeten bestellen, prijzen bij beide winkels zijn erg omhoog gegaan. Bij Top One is het nu zelfs 244 en bij goldway 194 euro, ex verzenden. Iemand toevallig ervaring met deze winkel (en hoeveel de douane kosten ongeveer kunnen zijn)?

[ Voor 11% gewijzigd door xileS op 29-12-2016 06:24 ]

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 19:51
xileS schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:45:
[...]

Wel zie ik nu het toestel bij Topone opeens wel gigantisch in prijs gestegen is.
/edit

Hmm had gisteren moeten bestellen, prijzen bij beide winkels zijn erg omhoog gegaan. Bij Top One is het nu zelfs 244 en bij goldway 194 euro, ex verzenden.
Het valt mij inderdaad op dat Topone zo gigantisch in prijs is gestegen.
Naast de substantiële prijsverhoging voor de Xiaomi Redmi 4 Pro,
vraagt men nu zelfs voor de Mi Band2 en Mi oordopjes 70 $ per stuk.

Het is natuurlijk enkel gissen maar heeft Topone een liquiditeitsprobleem?
Of wellicht slachtoffer van het succes op een andere manier?

Je gaat uiteraard niet zomaar aan je prijzen sleutelen in deze orde van grote (+50 tot 70 %).

Tot slot wat betreft Goldway. Bij mij zijn de prijzen daar net als voorheen.

• xileS
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:02:
[...]

Het valt mij inderdaad op dat Topone zo gigantisch in prijs is gestegen.
Naast de substantiële prijsverhoging voor de Xiaomi Redmi 4 Pro,
vraagt men nu zelfs voor de Mi Band2 en Mi oordopjes 70 $ per stuk.

Het is natuurlijk enkel gissen maar heeft Topone een liquiditeitsprobleem?
Of wellicht slachtoffer van het succes op een andere manier?

Je gaat uiteraard niet zomaar aan je prijzen sleutelen in deze orde van grote (+50 tot 70 %).

Tot slot wat betreft Goldway. Bij mij zijn de prijzen daar net als voorheen.
Ah Goldway heeft waarschijnlijk ook zitten sleutelen met de prijs, zag vanochtend en hele andere (hogere) prijs. Nou lijkt die idd weer normaal. Snel bestellen dan maar. Wachten op Top One, totdat die de grijze heeft en normale prijzen gaat waarschijnlijk ook wel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
De zilveren kunnen bestellen voor 145 USD bij Gearbest via deze link :) :

http://www.xiaomitoday.com/deal-alert-grab-xiaomi-redmi-4-for-just-145-coupon-inside/

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Nice, alleen bij Gearbest kan alleen nog wel douane kosten erbij komen denk ik? Code werkt zo te zien alleen op de zilveren en gouden en niet op de grijze.

Had zelf al voor het nieuwe jaar besteld bij Goldway op AliExpress voor 162,99 inclusief "seller's shipping method" (een grijze), maar is blijkbaar net pas gisteren verzonden wegens vakantie. Verkoper geeft aan dat het ongeveer 15-45 dagen kan duren totdat ik hem ontvang. Iemand toevallig ervaring hoe lang deze shipping methode in praktijk duurt maar NL. Hoop namelijk dat die sneller binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

xileS schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 02:30:
[...]

Nice, alleen bij Gearbest kan alleen nog wel douane kosten erbij komen denk ik? Code werkt zo te zien alleen op de zilveren en gouden en niet op de grijze.

Had zelf al voor het nieuwe jaar besteld bij Goldway op AliExpress voor 162,99 inclusief "seller's shipping method" (een grijze), maar is blijkbaar net pas gisteren verzonden wegens vakantie. Verkoper geeft aan dat het ongeveer 15-45 dagen kan duren totdat ik hem ontvang. Iemand toevallig ervaring hoe lang deze shipping methode in praktijk duurt maar NL. Hoop namelijk dat die sneller binnen is.
Ik heb ook de grijze (3gb versie) bij goldway gekocht op 25-12-2016.
Tracking geeft aan dat de telefoon nu ergens in nederland is, dus reken maar uit hoelang het is ;)
psyy138 schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:57:
https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.zNkzsi
Net de grey redmi 4 pro prime 32gb bij goldway (aliexpress) met pu case besteld voor 157,93
Dit is Inclusief de 15 euro korting d.m.v. "new users coupon"

Als die binnen is ff testen of ik uiteindelijk de redmi 4 of mi5s ga gebruiken.
25e besteld, net binnen gekomen.
geen douane kosten, stond 50 euro android phablet op.
was overigens niet meer in de gesealde box.

vanavond meteen xiaomi.eu erop knallen.

[ Voor 28% gewijzigd door psyy138 op 05-01-2017 14:09 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

vorige post gewijzigd

[ Voor 109% gewijzigd door psyy138 op 05-01-2017 14:03 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
xileS schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 02:30:
[...]

Ja wel een kans op inderdaad, we gaan het zien. Ik heb gekozen voor "Netherlands registered" en gevraagd of ze voorzorgsmaatregelen willen nemen :)

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
psyy138 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:23:
[...]

Ik heb ook de grijze (3gb versie) bij goldway gekocht op 25-12-2016.
Tracking geeft aan dat de telefoon nu ergens in nederland is, dus reken maar uit hoelang het is ;)

[...]

25e besteld, net binnen gekomen.
geen douane kosten, stond 50 euro android phablet op.
was overigens niet meer in de gesealde box.

vanavond meteen xiaomi.eu erop knallen.
Ah 2 weken dus, jammer dat die ik besteld heb niet gelijk verzonden is. Nee klopt, goldway heeft geen gesealde boxen op voorraad. Had ik ook al naar gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Even een vraagje. Als ik bij Banggood of bij gearbest koop. Komen er douanekosten bij? Het kost daar rond 160 euro.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hamoudi1995 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:28:
Even een vraagje. Als ik bij Banggood of bij gearbest koop. Komen er douanekosten bij? Het kost daar rond 160 euro.
Ik heb geen ervaring met telefoons bestellen bij Banggood en Gearbest, maar ik vermoed dat daar wel douane kosten erbij komen. Aangezien zo'n telefoon ruim boven de 22 euro kost. Banggood heeft wel voor sommige producten de verzendmethode PDM (geloof ik?), waarbij je geen douanekosten hoeft te betalen. Alleen wordt deze verzendoptie nog niet voor alle producten aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Thanks!

Verder iemand ervaringen bij eglobal.nl? Heb ik daar echt 2 jaar garantie en geen douanekosten? Als bijv. Zwart is niet leverbaar . komt ie wel?

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
【France】 The shipment is being forwarded, please wait patiently.
2017-01-06 01:13:00 [GMT+8]

Is de status nu van mijn bestelling bij Goldway. Dit was dus met de "Seller's Shipping Method". Gaat blijkbaar dus via Frankrijk, vandaar dat er dan geen douane kosten erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

Edit: oeps, dat is geen vraag voor het prijzen topic

[ Voor 156% gewijzigd door DOK op 09-01-2017 17:52 ]

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 22:14

OnAcid

aka 303BASS

Ik heb de mijne via honorbuy EU direct shipping besteld; vrijdag's besteld, dinsdag in huis. Je betaalt iets meer voor verzenden, maar verder geen gezeur met douanekosten of lang wachten.

http://www.honorbuy.com/28-eu-direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zonet een sms gekregen van DPD, mijn bestelling bij Goldway wordt blijkbaar binnen een uur geleverd vandaag. Had verwacht dat het met PostNL bezorgd zou worden, maar het wordt dus bezorgd door DPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

xileS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:08:
Zonet een sms gekregen van DPD, mijn bestelling bij Goldway wordt blijkbaar binnen een uur geleverd vandaag. Had verwacht dat het met PostNL bezorgd zou worden, maar het wordt dus bezorgd door DPD.
DPD had ik ook en ook via goldway (sellers shipment method)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
psyy138 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:31:
[...]

DPD had ik ook en ook via goldway (sellers shipment method)
Zojuist ontvangen (tijdvak van DPD is altijd wel netjes binnen een uur), met een EU adapter en een screen protector.

Misschien een beetje offtopic, maar was het nog zonder problemen gelukt om xiaomi.eu rom erop te zetten?

Heb nu deze handleiding alvast bij de hand. En omdat deze telefoon waarschijnlijk al gelasht is met chinese vendor rom moet ik eerst de developer rom erop krijgen.

Volgens mij is er nu ook een optie om de Global rom erop te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

xileS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Zojuist ontvangen (tijdvak van DPD is altijd wel netjes binnen een uur), met een EU adapter en een screen protector.

Misschien een beetje offtopic, maar was het nog zonder problemen gelukt om xiaomi.eu rom erop te zetten?

Heb nu deze handleiding alvast bij de hand. En omdat deze telefoon waarschijnlijk al gelasht is met chinese vendor rom moet ik eerst de developer rom erop krijgen.

Xiaomi.eu moet zeker geen probleem zijn want de miui8 stable is er al voor de redmi 4 pro

Zelf moet ik nog even wachten want je kan maar 1 keer per maand een unlock code aanvragen. Heb namelijk 22 november mijn mi5s geunlockt dus even wachten.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
xileS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Enig idee hoe je op een nieuwe telefoon met China stable rom de Global stable flasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
jooncheez schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:59:
[...]

Enig idee hoe je op een nieuwe telefoon met China stable rom de Global stable flasht?
Geen idee, maar misschien kan dit beter hier besproken worden. Ik ben nog aan het proberen om van een vendor rom naar een EU rom te komen, maar waarschijnlijk is flashen naar een Global versie eenvoudiger.

Trouwens mijn bestelde phone bij Goldway (met sellers shipment method) was eerder binnen dan verwacht. Het was pas 5 januari verzonden en heb het al op 12 januari ontvangen.

[ Voor 15% gewijzigd door xileS op 13-01-2017 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
jooncheez schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Ja wel een kans op inderdaad, we gaan het zien. Ik heb gekozen voor "Netherlands registered" en gevraagd of ze voorzorgsmaatregelen willen nemen :)

Ben benieuwd.
Telefoon binnen via Gearbest in 6 dagen :O Geen bericht gehad tot nu toe dat er nog extra belasting betaald moet worden :) Helaas wel een vendor rom erop terwijl ik om een sealed box had gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Niet online

DOK

Hamoudi1995 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:00:
Thanks!

Verder iemand ervaringen bij eglobal.nl? Heb ik daar echt 2 jaar garantie en geen douanekosten? Als bijv. Zwart is niet leverbaar . komt ie wel?
Heb daar wel eens een camera gekocht en dat ging prima. Toen geen douane kosten want verzonden binnen EU. Garantie geen ervaring mee want (gelukkig) nog niet nodig gehad.

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:11
Per ongeluk verkeerd geplaatst, mag weg deze post.

[ Voor 89% gewijzigd door egelalexander op 26-01-2017 12:57 ]

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Laatst online: 06-06 14:59
xileS schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:16:
【France】 The shipment is being forwarded, please wait patiently.
2017-01-06 01:13:00 [GMT+8]

Is de status nu van mijn bestelling bij Goldway. Dit was dus met de "Seller's Shipping Method". Gaat blijkbaar dus via Frankrijk, vandaar dat er dan geen douane kosten erbij komen.
Hoe lang heeft hij op die status gestaan bij jou? Bij mij lijkt hij nu in Frankrijk te blijven hangen. Staat daar op sinds 7-2-2017:
2017-02-07 00:43:00【France】 The shipment is being forwarded, please wait patiently.

Heb ook gekozen voor Sellers Shipping Method.

Gaat hij daarna via die track and trace nog verder, of krijg je dan ineens spontaan een melding van DPD? Ik had ook ergens PostNL zien staan, maar volgens jullie verhalen komt de DPD.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
YdieresiS schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:54:
[...]

Hoe lang heeft hij op die status gestaan bij jou? Bij mij lijkt hij nu in Frankrijk te blijven hangen. Staat daar op sinds 7-2-2017:
2017-02-07 00:43:00【France】 The shipment is being forwarded, please wait patiently.

Heb ook gekozen voor Sellers Shipping Method.

Gaat hij daarna via die track and trace nog verder, of krijg je dan ineens spontaan een melding van DPD? Ik had ook ergens PostNL zien staan, maar volgens jullie verhalen komt de DPD.
Ik heb het even weer opgezocht:
2017-01-12 Thursday
12:23:00 Delivered. Thank you for using SF Express. Looking forward to serving you again
09:13:00 Delivery in progress
2017-01-10 Tuesday
09:50:00 Shipment in transit at Roissy,FRANCE. Thanks for your waiting.
2017-01-06 Friday
01:13:00 Shipment in transit at Roissy CDG,FRANCE. Thanks for your waiting.
2017-01-05 Thursday
16:28:55 Shipment arrive at 【Hong Kong Tsing Yi Distribution Center】
16:02:06 Shipment loaded at 【Kwun Tong】, send to 【Hong Kong Tsing Yi Distribution Center】
14:29:39 S.F. Express has picked up the shipment
Als je de juiste 06 nr hebt achtergelaten, krijg je idd een sms'je van DPD (tijdvak van een uur geloof ik) de dag dat het bezorgd wordt. Tenminste dat was bij mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
xileS schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:59:
[...]

Ik heb het even weer opgezocht:

[...]

Als je de juiste 06 nr hebt achtergelaten, krijg je idd een sms'je van DPD (tijdvak van een uur geloof ik) de dag dat het bezorgd wordt. Tenminste dat was bij mij zo.
Thanks voor het checken, duidelijk antwoord.

Je krijgt dus nog eerst wel een update voordat hij daadwerkelijk afgeleverd gaat worden en bij jou duurde het ongeveer 4 dagen voordat hij verder ging. Dan kan ik mijn vrouw inseinen dat ze ergens in die periode beschikbaar moet zijn om haar telefoon in ontvangst te nemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
YdieresiS schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:04:
[...]

Thanks voor het checken, duidelijk antwoord.

Je krijgt dus nog eerst wel een update voordat hij daadwerkelijk afgeleverd gaat worden en bij jou duurde het ongeveer 4 dagen voordat hij verder ging. Dan kan ik mijn vrouw inseinen dat ze ergens in die periode beschikbaar moet zijn om haar telefoon in ontvangst te nemen :-)
DPD pakket ********** wordt vandaag bezorgd tussen 11:58 en 12:58. Live-tracking: www.mijnDPDpakket.nl SMS-code: *****

Sms'je van 12 januari ook even opgezocht. Dus idd de dag van de bezorging een SMS van DPD gehad. En DPD heeft bij mij tot nu toe altijd keurig binnen de tijdvak van een uur geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
xileS schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:09:
[...]

DPD pakket ********** wordt vandaag bezorgd tussen 11:58 en 12:58. Live-tracking: www.mijnDPDpakket.nl SMS-code: *****

Sms'je van 12 januari ook even opgezocht. Dus idd de dag van de bezorging een SMS van DPD gehad. En DPD heeft bij mij tot nu toe altijd keurig binnen de tijdvak van een uur geleverd.
Top, heel erg bedankt, dan weet ik waar ik aan toe ben. Wordt zo een stuk duidelijke dan de informatie van de reseller. Evaringen zijn wat dat betreft altijd beter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:09

Moofnor

King of my castle

Om dan ook maar even mijn ervaring te delen:
2/2 Redmi 4 Pro/prime grijs besteld bij Geekbuying ES warehouse.
4/4 verzonden met MRW
6/4 vertrokken uit spanje
8/4 Thuis afgeleverd door FedEx

Zover ik online kon vinden krijg je een berichtje van FedEx wanneer ze je pakket bezorgen, maar ik had mijn mobiele nummer verkeerd ingevuld, en de geekbuying helpdesk was er niet snel genoeg meer bij om dat aan te passen.
Het trackingsysteem van MRW is erg summier, en de naam van ontvanger weergeven vind ik ook niet een topplan. Het enige nuttige wat ik er van heb kunnen herleiden is de datum waarop het pakket spanje heeft verlaten.
Verder lekker snel verzonden, geen importkosten, standaard china gele envelop.

Over de telefoon, Geekbuying voorziet deze van een vendor rom (Global 8.0.5.0.0).
Na wat googlen eenvoudig vervangen door Global 8.1.2.0.
Nu aan het wachten op unlocktoestemming, maar tot nu toe prima tevreden gebruiker.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
YdieresiS schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Top, heel erg bedankt, dan weet ik waar ik aan toe ben. Wordt zo een stuk duidelijke dan de informatie van de reseller. Evaringen zijn wat dat betreft altijd beter _/-\o_
Communicatie met de resellers uit China is sowieso niet altijd even gemakkelijk ;p. En idd zullen ervaringen van medetweakers beter zijn, aangezien het denk ik ook per land kan verschillen.

Ik had het ook voor mijn vriendin besteld en ze is er erg tevreden over gelukkig. Als je het nog niet gedaan had, raad ik je aan om alvast unlock rechten aan te vragen zodat als je het ontvangt meteen kan flashen.

Deze handleiding van medetweaker kelly kan ook van pas komen, als je die nog niet had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
xileS schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:45:
[...]

Communicatie met de resellers uit China is sowieso niet altijd even gemakkelijk ;p. En idd zullen ervaringen van medetweakers beter zijn, aangezien het denk ik ook per land kan verschillen.

Ik had het ook voor mijn vriendin besteld en ze is er erg tevreden over gelukkig. Als je het nog niet gedaan had, raad ik je aan om alvast unlock rechten aan te vragen zodat als je het ontvangt meteen kan flashen.

Deze handleiding van medetweaker kelly kan ook van pas komen, als je die nog niet had gevonden.
Dat heb ik allemaal al geregeld :) Ik heb al ervaring met een Redmi Note 3 Pro. Echter had ik deze bij TopOne besteld en die leveren tegenwoordig vrij weinig meer aan telefoons en als er nog wat staat, staat het op een kerstpagina en is het behoorlijk prijzig vergeleken bij andere shops. Maar bedankt voor de tips, zeker ook omdat anderen hier ook baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
YdieresiS schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:48:
[...]

Dat heb ik allemaal al geregeld :) Ik heb al ervaring met een Redmi Note 3 Pro. Echter had ik deze bij TopOne besteld en die leveren tegenwoordig vrij weinig meer aan telefoons en als er nog wat staat, staat het op een kerstpagina en is het behoorlijk prijzig vergeleken bij andere shops. Maar bedankt voor de tips, zeker ook omdat anderen hier ook baat bij hebben.
Toevallig komt mijn vriendin ook van een Redmi Note 3, maar die is vlak voor kerst gestolen (waarschijnlijk dacht de dief dat het een dure iPhone was :'))

Was zelf ook van plan deze tel bij TopOne te bestellen. Ik heb zelf nog nooit daar besteld, maar hoorde er goede verhalen over. Maar precies het moment dat ik wou bestellen, waren de prijzen gigantisch omhoog gegaan. En nu lijken ze idd nauwelijks nog iets te verkopen vreemd genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
2017-02-10 13:57:00 【France】 The shipment is being forwarded, please wait patiently.
2017-02-07 00:43:00 【France】 The shipment is being forwarded, please wait patiently.
2017-02-06 18:55:29 【HONG KONG】 Shipment arrive at HONG KONG distribution center
2017-02-06 18:19:40 【HONG KONG】 Shipment transiting to next station
2017-02-06 13:47:14 【HONG KONG】 S.F. Express has picked up the shipment

Ik weet niet wat er gebeurt, maar het lijkt erop dat de telefoon nog niet komt. Bovenstaande is de status zoals die er net op staat. Ik hoopte dat na het bericht van 10-02 snel de melding kwam van de DPD, maar het lijkt dus alsof het toestel nog in Frankrijk ligt. Ondertussen maar bij Goldway de vraag uitgezet of zij weten wat er voor oponthoud zorgt.

--edit--
Er had moeten staan bij de laatste keer, the shipment has been forwarded. Ik krijg net een SMS van de DPD dat ze vandaag proberen af te leveren. Toch nog redelijk binnen de termijn waarvan ik dacht dat geleverd zou worden. De tekst in de track and trace is alleen niet helemaal duidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door YdieresiS op 14-02-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 07:39
OnAcid schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:54:
Ik heb de mijne via honorbuy EU direct shipping besteld; vrijdag's besteld, dinsdag in huis. Je betaalt iets meer voor verzenden, maar verder geen gezeur met douanekosten of lang wachten.

http://www.honorbuy.com/28-eu-direct
Thanks voor de tip, precies wat ik zocht! Alleen als ik de telefoon in mijn winkelwagen doe krijg ik bij shippingmethode te zien: DHL from China en nog 2 Chinese verzendmethoden. Dan lijkt het er dus op dat ie niet uit de EU komt? Maar ik zie ook nergens anders een mogelijkheid om aan te geven dat de telefoon uit de EU moet komen.
Hoe heb jij dat gedaan?

EDIT: ik zie al wat er fout ging. Ik had er ook een hoesje + glass bij gedaan, maar die moeten uit China komen. Helaas :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Frank!in op 17-02-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:01
Ik heb vorige week vrijdag, 2-10, op Geekbuying een Xiaomi Redmi 4 Pro besteld (Spain stock) voor mijn vriendin. Ik heb hierbij de extra verzendopties genomen voor verzekerd verzenden en return service. Deze heb ik afgelopen donderdag ontvangen, 16-10. Eerst een mail gekregen van een Spaanse verzendmaatschappij een dag later van FedEx dat het pakket was overgedragen aan hun. Belangrijk is het mobiele nummer goed op te geven, dit gebruikt FedEx in de communicatie.

Ik heb gekozen voor de bundel met cover en glass protector. http://www.geekbuying.com...tphone---Gold-375232.html

Voor de mensen die willen weten welke software erop staat vanuit Geekbuying, ook gepost in het ervaringen topic. Bij het opstarten van de telefoon stond Nederlands tussen de mogelijk talen. Ik heb het configuratieproces afgerond en heb toen gekeken welke MIUI versie op de telefoon stond.

De telefoon is geleverd met MIUI Global 8.0 / Stable 8.0.5.0.0 (MBECNDG). Een seller rom?
Met de guide van kelly.hipolito heb ik vervolgens de 'developer' rom geflashed, via tools en dan de updater. De telefoon succesvol geflashed en nu staat er V8.1.2.0.MBEMIDI (MIUI8) op. Een eventueel volgende stap is het unlocken van de bootloader om de EU rom erop te zetten.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youke
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-06-2017
Ik zou graag de 4 pro (Snapdragon 625) willen kopen, waar kan ik dit het beste doen, ik heb al gezien dat hij niet in stock is bij topone
https://www.honorbuy.com/...l-version-32gb-black.html
En graag zou ik ook willen weten wat, qua hoesje de beste bescherming biedt tegen vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

youke schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:14:
Ik zou graag de 4 pro (Snapdragon 625) willen kopen, waar kan ik dit het beste doen, ik heb al gezien dat hij niet in stock is bij topone
https://www.honorbuy.com/...l-version-32gb-black.html
En graag zou ik ook willen weten wat, qua hoesje de beste bescherming biedt tegen vallen
top-one bestaat niet meer, 1 persoon daarvan heeft/wil en doorstart maken (trust-buy.com) maar sinds enkele dagen is de site offline

goldway is volgens mij nu de beste shop op aliexpress (https://goldway.nl.aliexpress.com/store/311331)

the solution shop heeft, zover ik weet, als enige "tax free shipping" en qua prijzen liggen ze redelijk gelijk met goldway (https://thesolutionshop.global).

hoesje is altijd persoonlijke smaak maar vaak krijg je een gratis transparante tpu case en screenprotector die vaak al voldoen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin Greener
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2020
Ik heb deze telefoon laatst besteld en hij beviel me erg goed. Nou wou ik er weer één bestellen alleen hij lijkt nergens meer beschikbaar te zijn, behalve tegen hele hoge prijzen. Weet iemand of deze lijn eruit gaat en er binnenkort een nieuw model komt, of is hij gewoon tijdelijk niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senseibas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-03-2022
Ik heb me ook scheel gezocht, maar nergens fatsoenlijke prijzen. Iemand uitkomst?

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Nog steeds niemand een toko die hem in stock heeft? Of iemand die ook weet of er een global versie gaat komen?

Stond op het punt om een 4X global te bestellen maar heb toch liever deze dan de 4X vanwege de 625..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Ben ook nog opzoek inderdaad, en wil ook graag de 4 pro ipv 4x om dezelfde reden als hierboven. Op aliexpress hebben wel een paar shops m, alleen omdat de grotere jongens hem niet hebben, begin ik toch wat te twijfelen of dit wel klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben me de laatste dagen ook suf aan het googlen, maar kom hem eigenlijk alleen op Geekbuying tegen, maar volgens mij is hij daar ook out of stock (gezien de "in stock notice")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465208

Misschien als je snel bent kan je m via deze AliExpress link kopen, of is deze niet goed omdat alleen Russisch en Spaans als talen staan gemarkeerd?
Pagina: 1