• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb de 4x global ook binnen sinds gisteren.

Moet zeggen dat ik bij MIUI gemengde gevoelens heb. Wijzigen van de home screens niet echt intuitief (hoe bijvoorbeeld een map in zijn gehele verwijderen? ik kreeg het niet voor elkaar)

Heb er maar nova opgezet.

Volgende probleem is dat ik geen 'badges' krijg bij mijn apps. Dus een rondje met het aantal nieuwe berichten in whatsapp/mail etc. Bij een zoektocht op internet lijkt het dat dat niet werkt als MIUI optimizations aanstaat. MIUI optimization uitzetten is dan weer niet aan te raden omdat dan bijvoorbeeld de batterij nogal snel leeg is.

Probleem dat mensen hier herkennen? Het is zo'n overdosis aan opties op allerlei verschillende plaatsen dat ik stiekem hoop dat het toch te fixen valt als je maar weet waar precies.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
BarnOwl schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:56:
........afwachten dus maar........
Of ....., zolang het nog kan, een oudere versie installeren om de 72 uur te omzeilen.
Piet400 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:34:
.........
Weten jullie of er sites zijn met een uitgebreider assortiment aan hoesjes voor de RedMi 4X ?
Ik zie op de Chinese sites veelal dezelfde hoesjes terug komen en de diversiteit is niet groot.................
Helaas ben ik er ook achter gekomen dat de R4X slecht wordt vertegenwoordigd.
Met de andere Xiaomi gsm's heb ik dit nimmer ervaren. Bovendien heb ik het gevoel dat een aantal accessoires niet specifiek bedoeld zijn voor de 4X, hoewel dit wel als zodanig vermeld wordt.
Ik heb bv een tempered glass protector gekocht, maar kom er bij plakken achter dat het scherm licht bol is, waardoor aan de zijkanten 5mm geen hechting is en het ontzettend lelijk en goedkoop staat.
Ook met hoesjes moet je uitkijken dat het toch niet voor een andere R4 bestemd is, waarvan de camera op een andere plek zit.
nietorigineel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:51:
.............
Moet zeggen dat ik bij MIUI gemengde gevoelens heb. .............
Heb er maar nova opgezet. ............
Probleem dat mensen hier herkennen? Het is zo'n overdosis aan opties op allerlei verschillende plaatsen ............
Jazeker, maar ben erachter gekomen dat de weinig aangeboden custom rom's helaas ook niet optimaal zijn. Daarom ook maar Apex launcher.over Miui.

[Voor 71% gewijzigd door elinx op 29-06-2017 23:41]

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-10-2022
Kijk
elinx schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:52:
Ik heb bv een tempered glass protector gekocht, maar kom er bij plakken achter dat het scherm licht bol is, waardoor aan de zijkanten 5mm geen hechting is en het ontzettend lelijk en goedkoop staat.
Ik heb precies hetzelfde met al 2 types tempered glass protectors. Heb je al 1 gevonden die past of ander type protector?

Hier heb ik een passend hoesje weg. Gearbest leverde hem uiteindelijk.

• elinx
  • Nu online
Davema schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 06:41:
............
Ik heb precies hetzelfde met al 2 types tempered glass protectors. Heb je al 1 gevonden die past of ander type protector?

.........een passend hoesje ...........
Nee, nog geen andere gekocht, maar wel iets gevonden wat zou kunnen werken. Ik kan wel als compensatie van de verkoper een vervangingsexemplaar krijgen, maar vraag me af of ik daar iets aan heb. Want glas is en blijft vlak.
Deze verkoper wijst op het gebogen scherm van de R4X en biedt een ander type screenprotector aan (PET)

Passend hoesje heb ik wel, maar is niet meer dan een goedkope tijdelijk oplossing om later op een fraaier exemplaar over te stappen.

[Voor 26% gewijzigd door elinx op 30-06-2017 00:19]

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-05 19:20
Ik heb een goede hardglas screenprotector gevonden en een case die al bijna twee jaar mijn Oneplus one beschermde. Het staat in het Xiaomi Redmi 4X accessoire topic

Jeroen

• BarnOwl
[quote]elinx schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:52:
[...]
Of ....., zolang het nog kan, een oudere versie installeren om de 72 uur te omzeilen.

Werkt helaas niet hier.......maar, goed nieuws! Als ik hem nu probeer te unlocken zie ik dat ik minder dan 70 uur heb te gaan in versie 2.2.406.5 van de unlock tool, dus ik neem aan dat het binnenkort gaat lukken! Op de één of andere manier heb ik de permissie sms nooit ontvangen.

Jeroen

• elinx
  • Nu online
BarnOwl schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:37:
,,,,,,,,,Op de één of andere manier heb ik de permissie sms nooit ontvangen.
Kan, vandaar mijn advies regelmatig naar de unlock site te gaan.
Ik kon nog wel meteen unlocken met een oudere versie. Misschien heeft Xiaomi eea gewijzigd bij de servers. Het was wel al eerder aangekondigd dat het eens zou gebeuren.

[Voor 7% gewijzigd door elinx op 30-06-2017 19:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarnOwl
Inmiddels heb ik hem inderdaad unlocked gekregen en heb er de laatste Xiaomi.EU weekly update opgezet.
Ik zou eigenlijk een goede Lineage rom erop willen maar deze rom doet het op dit toestel prima. Ik heb nu een uitstekende verbinding en kan gewoon praten in mijn headset en hij doet alles wat ik wil.

Ik vind dit toch wel een prima telefoon voor weinig geld! d:)b

Edit: Hier is een link met een methode die mijn 4X in twee minuten had voorzien van TWRP en root.

[Voor 17% gewijzigd door BarnOwl op 07-07-2017 09:38. Reden: Link toegevoegd]

Jeroen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 10:18
Zijn er mensen met de global variant die problemen ervaren met het 4G netwerk van vodafone? op de note 4 (global), kan je geen gebruik maken van 4G in het 1e sim slot. Overige netwerken werken wel gewoon...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 20:47
Er is een nieuwe update voor de 4x global. (MIUI 8.2.10.0 MAMMIEA) (reken op een half uur voor het installeren van de update)
Alles werk behalve dat ik nu wel een melding krijg bij de gmail app dat er een probleem is met google play service.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:26

Nicap

Tsssk....

Ik zit nog op 8.2.2.0 en krijg ook geen nieuwe updates te zien als ik op verversen druk. Moet ik een andere regio selecteren oid?

Nevermind, er blijkt al 8.2.10.0 op te staan.

[Voor 16% gewijzigd door Nicap op 09-07-2017 19:45]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:27
Mijn Xiaomi Redmi 4x is helaas in het water gevallen. Ik heb het achterfrontje van de telefoon eraf gehaald en hem inmiddels een week laten drogen in rijst. Ik heb de telefoon geprobeerd aan te zetten, maar dit gaat helaas niet goed.

De telefoon start op met het fastboot scherm en gaat dan na een paar seconden weer uit en start dan vervolgens weer gelijk op in het fastboot scherm. En dit herhaalt zich oneindig (tot de batterij leeg is denk ik).

Is de telefoon overleden? Of heeft iemand nog tips wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
humptydumpty schreef op zondag 9 juli 2017 @ 17:15:
Er is een nieuwe update voor de 4x global. (MIUI 8.2.10.0 MAMMIEA) (reken op een half uur voor het installeren van de update)
Alles werk behalve dat ik nu wel een melding krijg bij de gmail app dat er een probleem is met google play service.
Is dat niet eoa India Rom?

Op xiaomi.eu staat wel de nieuwe_multi_HM4X_V8.2.18.0.MAMCNEA_v8-6.0.zip

[Voor 17% gewijzigd door Gerard4 op 09-07-2017 21:30]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 23:14
Ik heb 8.2.10.0 als MIUI versie erop staan obv Android 6.0.1, maar welke eu rom moet ik dan hebben? Ik heb de eerste keer de 1 na laatste gepakt, maar dat ging niet goed. Telefoon bleef op Mi logo hangen.
Gelukkig weer kunnen redden via de Mi Flash tool en de originele global rom.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• elinx
  • Nu online
rimave schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:42:
............ Ik heb de eerste keer de 1 na laatste gepakt, maar dat ging niet goed. .............
Lekker vaag
Heb je het in dat geval over een stable of een weekly versie.
Dat maakt nl nogal verschil.
Zelf had je de stable versie erop op basis van MM 6.0, terwijl de laatste (v7.6.15 en later) EU weekly rom's op basis van N 7.1 zijn. Alleen dalik/art en cache wissen zal dan waarschijnlijk niet voldoende zijn.
Een andere oorzaak kan zijn dat je de verkeerde rom hebt geprobeerd ipv de versie voor de Santoni (codenaam van de 4X).
.

• BarnOwl
rimave schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:42:
Ik heb 8.2.10.0 als MIUI versie erop staan obv Android 6.0.1, maar welke eu rom moet ik dan hebben? Ik heb de eerste keer de 1 na laatste gepakt, maar dat ging niet goed. Telefoon bleef op Mi logo hangen.
Gelukkig weer kunnen redden via de Mi Flash tool en de originele global rom.
De laatste .eu rom die je erop kunt zetten is de weekly 7.6.29 beta. Die heb ik nu al een weekje draaien en geen enkel probleem. Behalve natuurlijk het batterij verbruik dat bij MIUI 9 opgelost schijnt te worden.

Jeroen

• elinx
  • Nu online
BarnOwl schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:35:
.....

De laatste .eu rom die je erop kunt zetten is de weekly 7.6.29 beta. .........
Wel bijblijven hé :) weekly v 7.7.7 is de laatste EU versie voor de santoni op basis van N 7.1.
Zelf ook nog de v7.6.29 waar ik erg tevreden over ben. mbt accugebruik is me niks opgevallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de oudere versies (op basis van MM 6.0) er nimmer op gehad heb sinds de korte tijd dat ik hem heb. Scheelt het echt veel?

[Voor 32% gewijzigd door elinx op 12-07-2017 09:14]

• BarnOwl
elinx schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:47:
[...]

Wel bijblijven hé :) weekly v 7.7.7 is de laatste EU versie voor de santoni op basis van N 7.1.
Zelf ook nog de v7.6.29 waar ik erg tevreden over ben. mbt accugebruik is me niks opgevallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de oudere versies (op basis van MM 6.0) er nimmer op gehad heb sinds de korte tijd dat ik hem heb. Scheelt het echt veel?
Shit.....ben je me weer te slim af.... ;)

Over dat accugebruik: Na de review van TS gelezen te hebbenviel het accu gebruik me enigszins tegen met de Rom die erop stond. Gezien de specs van het toestel en de enorme (4100mah) accu dacht ik dat hij minstens 2 dagen mee moest gaan, niet dus. Als ik Google maps gebruik en ik heb ca 5-10 belletjes op een dag, whatsapp en sms en verzenden en ontvangen van email dan gaat hij echt geen twee dagen mee. Ook niet met de laatste weekly.....

Ik zag wel dat dat een algemene klacht was met deze telefoon en hoop dat het met MIUI 9 wordt verholpen.

Jeroen

• elinx
  • Nu online
BarnOwl schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:13:
.....
Over dat accugebruik: Na de review van TS gelezen te hebbenviel het accu gebruik me enigszins tegen met de Rom die erop stond. Gezien de specs van het toestel en de enorme (4100mah) accu dacht ik dat hij minstens 2 dagen mee moest gaan, niet dus. Als ik Google maps gebruik en ik heb ca 5-10 belletjes op een dag, whatsapp en sms en verzenden en ontvangen van email dan gaat hij echt geen twee dagen mee.

Ik zag wel dat dat een algemene klacht was met deze telefoon en hoop dat het met MIUI 9 wordt verholpen.
Ik heb ook de Redmi Note 3 SE met 4100mAh, maar met beide toestellen doe ik (gevoelsmatig zonder wetenschappelijke onderbouwing) even lang voor ik de accu moet gaan laden (ca 2 dagen, 5-6 uur SOT).
Ik heb wel verschillende rom's in gebruik. Op de RN3SE LOS13 en op de R4X Mi-Globe.
De laatste is een getweakte EU versie zonder Mi sync, misschien dat dat het verschil maakt.

Voor een vergelijking zou feitelijk dezelfde rom als van TS geinstalleerd moeten worden, want ook evt gewijzigde hardware (per batch) kan een rol spelen. Er zijn in ieder geval verschillende display's (ebbg en boe) in omloop op de 4X.

[Voor 8% gewijzigd door elinx op 12-07-2017 09:54]

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op Xiaomi.eu houdt iemand voor de Redmi 4X bij op welke punten de nieuwe versie verbeterd of verslechterd is.
7.7.7 report for Redmi 4x (HM4X):
  • Baseband : OK
  • RAM handling: OK
  • Auto-Brightness: works now, but about 30 % to dark in general and reaction bit too slow
  • GPS: OK (I think with global stable 6.0 there were bit more chinese satellites, but not sure)
  • MTP: OK
  • SMS: OK
  • Battery drain: OK (quite perfect)
  • Battery charging: OK
  • Camera: OK
  • USB-Tethering: OK
  • Set up personal Hotspot building ("mobile wlan hotspot" for tethering): OK (thanks for that)
https://www.xiaomi.eu/com...40698/page-10#post-376301

Mijn eigen ervaring is ook dat sinds de eerste beta op basis van Android 7.1 het accuverbruik sterk verbeterd is.

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 20:47
@Gerard4

Heb hem gewoon via het update menu binnen gekregen en geïnstalleerd.

[Voor 89% gewijzigd door humptydumpty op 13-07-2017 15:53]

• rimave
Ik snap er geen lor van. Ik heb Vodafone. Met de 4x met Global rom heb ik gewoon 4g. Flash ik hem met een EU rom dan wisselt het tussen 3g, lte en h+, maar geen 4g. Hoe krijg ik wel 4g? Welke rom moet ik dan hebben?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• easyriider
  • Niet online
LTE is hetzelfde als 4G. Dat staat bij mij ook bovenaan bij een 4G verbinding met Telfort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Voor wie interesse heeft heb ik in het accessoires topic de resultaten geplaatst van een mini (www) onderzoekje mbt tot tempered glass icm de Redmi 4X.
Dit naar aanleiding van mijn eerder gemelde (niet zo beste) ervaringen hiermee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
rimave schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:33:
Ik snap er geen lor van. Ik heb Vodafone. Met de 4x met Global rom heb ik gewoon 4g. Flash ik hem met een EU rom dan wisselt het tussen 3g, lte en h+, maar geen 4g. Hoe krijg ik wel 4g? Welke rom moet ik dan hebben?
De global rom 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
rimave schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:33:
Ik snap er geen lor van..........wisselt het tussen 3g, lte en h+, maar geen 4g. .........
easyriider schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:02:
LTE is hetzelfde als 4G. ,,,,,,,,,,,,
4G: FDD-LTE B1/B3/B4/B5/B7/B8/B20/B38/B40

Het is dus een kwestie van weergave op je display en heeft niks met de ontvangst te maken.

Niet duidelijk is waarom het bij de diverse Miui rom's verschillend is.
De EU rom heeft nl ook de Xiaomi rom als basis.
Enige verschil is dat de EU tegenwoordig op basis van de bèta versie is, waardoor de onderliggende Android versie verschilt.

[Voor 25% gewijzigd door elinx op 16-07-2017 12:45]

• rimave
De 4x is wel een toestel wat ontzettend traaag laad. Ik heb al de originele 5v 2a lader gebruikt en 1 van de iPad, die is 5.2v en 2.5a, maar dat opladen schiet echt niet op.

Ok, op het xiaomi forum geven ze als tip om de telefoon uit te zetten tijdens het laden.
Dat is toch geen oplossing. Mijn iPhone laad minstens 50% op in 30 min.

[Voor 32% gewijzigd door rimave op 19-07-2017 19:02]

• Gerard4
Dat klopt wel ja. Ik vind het niet erg omdat ik toch nooit hoef bij te laden. Bovendien is het trage laten wel beter voor de batterij.
De telefoons met snelladen die ik tot nu toe in huis heb, hebben flink minder batterij capaciteit na een jaar.

[Voor 4% gewijzigd door Gerard4 op 19-07-2017 22:05]

• jtenbrink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-05 06:43
Ik heb zojuist mijn HM4X binnen gekregen en wil graag de ROM updaten naar nederlands. Als ik echter krijg bij Xiaomi.eu zie ik nergens de HM4X ROM ertussen staan. Moet ik een andere downloaden?

• elinx
  • Nu online
jtenbrink schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:17:
............ zie ik nergens de HM4X ROM ertussen staan.....
Toch staat die daar echt tussen. (xiaomi.eu_multi_HM4X_7.7.20_v8-7.1.zip)

[Voor 3% gewijzigd door elinx op 27-07-2017 20:17]

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
Kan iemand me even in het kort uitleggen hoe het zit met de 4g ondersteuning. Ik zie steeds band 20 wel en niet erbij staan enzo. Dat is de band die meestal mist.

Welke tel ondersteunt nou welke bands?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• elinx
  • Nu online
Ewivis schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:17:
Kan iemand me even in het kort uitleggen hoe het zit met de 4g ondersteuning...............
Welke tel ondersteunt nou welke bands?
In Nederland wordt 4G aangeboden via Band 1/3/7/8/20 (2100/1800/2600/900/800 MHz) en in Belgie Band 3/20 (1800/800 MHz)
Op Chinese toestellen zit meestal (voor Nederland geschikt) alleen band 1/3/7.
Ook de Redmi 4X wordt zonder B20 aangeboden (4G: FDD-LTE B1/B3/B5/B7/B8).
"Even" een korte opsomming geven van telefoons zal dan ook niet gaan

Als je een Chinees toestel aanschaft moet je goed naar de specificaties kijken mbt 4G FDD-LTE dat alle banden daar vermeld worden. Alleen het typenummer is niet voldoende.
Er moet een andere omschrijving bij staan, zoals met de toevoeging "Global Edition" van de Redmi 4X het geval is (4G: FDD-LTE B1/B3/B4/B5/B7/B8/B20/B38/B40)

Echter de naam "Global" is niet altijd een garantie dat alle banden ondersteund worden, want er is bv ook een Global rom en een International version die de desbetreffende banden missen, maar alleen verwijzen naar de firmware. Ook wil een verkoper weleens een fantasienaam gebruiken.
Een ander Xiaomi type werd bv weer verkocht onder de naam Special Edition of informeel onder Taiwan version.
Daarom let altijd goed op de genoemde LTE banden in de specificaties.

Via deze site kan je zoeken naar telefoons die alle NL 4G banden ondersteunen, door de banden te selecteren bij 4G connectivity.

[Voor 18% gewijzigd door elinx op 28-07-2017 23:44]

• Ewivis
elinx schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:55:
[...]
In Nederland wordt 4G aangeboden via Band 1/3/7/8/20 (2100/1800/2600/900/800 MHz) en in Belgie Band 3/20 (1800/800 MHz)
Op Chinese toestellen zit meestal (voor Nederland geschikt) alleen band 1/3/7.
Ook de Redmi 4X wordt zonder B20 aangeboden (4G: FDD-LTE B1/B3/B5/B7/B8).
"Even" een korte opsomming geven van telefoons zal dan ook niet gaan

Als je een Chinees toestel aanschaft moet je goed naar de specificaties kijken mbt 4G FDD-LTE dat alle banden daar vermeld worden. Alleen het typenummer is niet voldoende.
Er moet een andere omschrijving bij staan, zoals met de toevoeging "Global Edition" van de Redmi 4X het geval is (4G: FDD-LTE B1/B3/B4/B5/B7/B8/B20/B38/B40)

Echter de naam "Global" is niet altijd een garantie dat alle banden ondersteund worden, want er is bv ook een Global rom en een International version die de desbetreffende banden missen, maar alleen verwijzen naar de firmware. Ook wil een verkoper weleens een fantasienaam gebruiken.
Een ander Xiaomi type werd bv weer verkocht onder de naam Special Edition of informeel onder Taiwan version.
Daarom let altijd goed op de genoemde LTE banden in de specificaties.

Via deze site kan je zoeken naar telefoons die alle NL 4G banden ondersteunen, door de banden te selecteren bij 4G connectivity.
Ok dank je. Even gekeken op de site:

https://www.kimovil.com/e...dmi-note-44gb-64gb-global

https://www.kimovil.com/e...uy-xiaomi-redmi-4x-global

Beide zouden moeten werken op 800 mhz toch?

• elinx
  • Nu online
Ewivis schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:31:
...........

Beide zouden moeten werken op 800 mhz toch?
Klopt, beide zijn de Global Editions van Xiaomi.
In dat geval weet je dus dat dit type Xiaomi bestaat met 800MHz, maar bij bestellen is het zaak goed op de specificaties te letten, dat je ook daadwerkelijk het gewenste toestel besteld.

Vaak wordt een type namelijk met diverse opties aangeboden en is er een kans dat er verwarrende naamgeving gebruikt wordt, waardoor je uiteindelijk toch een verkeerd toestel krijgt.
Dat is bv het geval bij deze webshop met maar liefst 36 keuzeopties voor de Redmi 4X, waar de omschrijving "Global ver" en "Global rom" door elkaar wordt gebruikt, terwijl slechts één ervan B20 ondersteunt. Ook op AliExpress komt dat voor.

Check en dubbelcheck is dan het advies, voor je de bestelling gaat afronden.

[Voor 9% gewijzigd door elinx op 29-07-2017 11:36]

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-06 15:41
Ik heb al het een en ander in het topic gelezen, maar er heerst nog sterke twijfel bij mij over de Xiaomi Redmi 4X. Op dit moment beschik ik over een iPhone 6, deze werkt prima, maar op den duur moet er toch iets anders komen, dus ik heb besloten dit alvast door te zetten. Ik heb gezworen nooit meer zoveel geld neer te leggen voor een nieuwe iPhone omdat de payoff me te laag is ten opzichte van de goedkopere toestellen tegenwoordig.

Een van de toestellen waar ik naar kijk is de Samsung J5/J7, maar dus ook de Xiaomi 4X. Kan ik de Xiaomi 4X met dit ontzettend lage bedrag beschouwen als waardige volledige vervanger voor mijn iPhone en kan ik er de komende 1,5-2 jaar mee door? Of zou ik dan toch naar een andere telefoon moeten zoeken (300 euro voor een telefoon met beperkte garantie is me niets waard).

• elinx
  • Nu online
Jordymt schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:26:
........ sterke twijfel bij mij over de Xiaomi Redmi 4X. .............. Kan ik de Xiaomi 4X met dit ontzettend lage bedrag beschouwen als waardige volledige vervanger voor mijn iPhone en kan ik er de komende 1,5-2 jaar mee door? ..............
Probleem met deze vraag is de weging van je teleurstellingen tav de Iphone en de echte verwachtingen tav de Redmi 4X, die in een heel andere klasse valt.
De R4X is een budget toestel dus er zijn concessies gedaan tav de hardware. Je kan niet verwachten dat een dergelijk toestel je Iphone overtreft.

Persoonlijk heb ik altijd met een degelijk budget toestel (ZTE, Xiaomi) zeker 2 jaar gedaan, maar heb nimmer een high-end Iphone of Samsung gehad.
Gezien de specificaties zal de R4X mi de J5 overtreffen en is gelijkwaardig aan de J7.

Los daarvan weet ik niet hoelang je een Iphone gehad hebt, maar de overgang van IOS naar Android vergt meestal ook nogal wat aanpassing en gewenning.

[Voor 17% gewijzigd door elinx op 29-07-2017 16:04]

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-06 15:41
elinx schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:23:
[...]
Probleem met deze vraag is de weging van je teleurstellingen tav de Iphone en de echte verwachtingen tav de Redmi 4X, die in een heel andere klasse valt.
De R4X is een budget toestel dus er zijn concessies gedaan tav de hardware. Je kan niet verwachten dat een dergelijk toestel je Iphone overtreft.

Persoonlijk heb ik altijd met een degelijk budget toestel (ZTE, Xiaomi) zeker 2 jaar gedaan, maar heb nimmer een high-end Iphone of Samsung gehad.
Gezien de specificaties zal de R4X mi de J5 overtreffen en is gelijkwaardig aan de J7.

Los daarvan weet ik niet hoelang je een Iphone gehad hebt, maar de overgang van IOS naar Android vergt meestal ook nogal wat aanpassing en gewenning.
Dankje.
Ik ga sowieso over naar Android, dus iPhone is een afgesloten hoofdstuk. Heb eerder Android telefoons gehad, dus of het echt tegen zal gaan vallen ben ik niet zo bang voor. Ik zoek nog even verder dan :).

• Gerard4
MIUI lijkt wel wat op IOS.
Je gaat geen spijt van een 4X krijgen. Op internet ook alleen maar erg veel positieve recensies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Gerard4 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:14:
MIUI lijkt wel wat op IOS.
Je gaat geen spijt van een 4X krijgen........
"lijkt" maar is het niet :) Dat maakt de gewenning misschien nog wel lastiger.

Voor dat bedrag is er geen vergelijkbaar toestel te vinden en is het zeker een goed apparaat, maar het is zeker geen high-end. Alles staat en valt met de verwachtingen die je hebt als je de R4X aanschaft.

[Voor 10% gewijzigd door elinx op 30-07-2017 20:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiem
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-05-2021
Ik ben van plan voor het eerste een Xiaomi mobiele telefoon aan te schaffen. Ik voel het meeste voor de global versie van de Xiaomi Redmi 4X. Bij deze wilde ik vragen of het verstandig is om voor een xiaomi telefoon te gaan, ondanks dat ik geen ervaring heb met het handmatig installeren van rom's en dergelijke (ik wil het natuurlijk wel leren, zodat ik de nieuwe versie van android erop kan krijgen). Ik vind het zonde om een telefoon van een groot en bekend merk te kopen, terwijl de specificaties die je krijgt in het niets vallen tegen de absurd hoge prijs. Als het af te raden is, dan weet ik dat ik niet verder hoef te kijken naar deze telefoons.
Sorry als ik deze post in de verkeerde topic plaats.

Groetjes,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
elinx schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:14:
[...]

"lijkt" maar is het niet :) Dat maakt de gewenning misschien nog wel lastiger.
Met de mi-globe rom lijkt het met een gewijzigde indeling van de statusbalk nog meer op ios: ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Kiem schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:22:
.......... (ik wil het natuurlijk wel leren, zodat ik de nieuwe versie van android erop kan krijgen). Ik vind het zonde om een telefoon van een groot en bekend merk te kopen,
....
Xiaomi is een groot en bekend merk, maar niet op de hele wereld bekend ,omdat zijn hoofdmarkt nog in China ligt. De officiële eu shop ligt Polen.
Dit zal echter gaan veranderen nu Xiaomi een mega lening en patentdeals heeft gesloten om wereldwijd uit te breiden als bv Huawei al heeft gedaan.

Een Xiaomi R4X is een prima toestel, zelfs als je (nog) niet wilt flashen. De global rom werkt prima. Helaas echter geen NL.
Het flashen is sterk te vereenvoudigen als je gebruik maakt van de XiaoMitool (zie bootloader topic)

@easyriider I know. De Mi Globe rom bevalt mij ook beter dan de eu rom, omdat er zaken verwijderd en toegevoegd kunnen worden.

[Voor 14% gewijzigd door elinx op 30-07-2017 21:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mc Roy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-05-2021
Als ik het goed begrijp heeft de Redmi 4 een 5.5" scherm en 4gb ram en de Redmi 4x een 5" scherm en max 3gb ram?
Wat raden jullie aan? Is die 4gb echt een meer waarde?
Ik ben namelijk op zoek naar een op volger van mijn Redmi 3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
nee, alleen de "Note" serie heeft een 5,5 inch scherm. De Redmi zelf 5 inch.
Bovendien is de resolutie vh 5 inch scherm lager, fhd vs hd en de cpu minder snel, SD625 vs 435. Kortom het zijn twee verschillende toestellen die beiden op een andere manier met ram geheugen omgaan.
3 vs 4GB ram in wel hetzelfde toestel merk je misschien alleen met zeer veel apps open en multitasking.

[Voor 49% gewijzigd door elinx op 30-07-2017 22:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiem
elinx schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Xiaomi is een groot en bekend merk, maar niet op de hele wereld bekend ,omdat zijn hoofdmarkt nog in China ligt. De officiële eu shop ligt Polen.
Dit zal echter gaan veranderen nu Xiaomi een mega lening en patentdeals heeft gesloten om wereldwijd uit te breiden als bv Huawei al heeft gedaan.

Een Xiaomi R4X is een prima toestel, zelfs als je (nog) niet wilt flashen. De global rom werkt prima. Helaas echter geen NL.
Het flashen is sterk te vereenvoudigen als je gebruik maakt van de XiaoMitool (zie bootloader topic)

@easyriider I know. De Mi Globe rom bevalt mij ook beter dan de eu rom, omdat er zaken verwijderd en toegevoegd kunnen worden.
Bedankt voor je reactie. Als ik er voor kies om de global rom te houden, krijg ik dan OTA updates (android 7.0)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Kiem schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:57:
....... OTA updates (android 7.0)
ja, zolang je het toestel onaangeroerd laat.
Ik weet echter niet of OTA mogelijk is van Android 6 naar 7 of Miui8 naar Miui9, omdat dit meer is dan een update en een upgrade betreft, waarvoor meestal een reset is vereist.
Ikzelf heb nl nimmer de originele rom op een Xiaomi gehouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiem
elinx schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:23:
[...]
ja, zolang je het toestel onaangeroerd laat.
Ik weet echter niet of OTA mogelijk is van Android 6 naar 7 of Miui8 naar Miui9, omdat dit meer is dan een update en een upgrade betreft, waarvoor meestal een reset is vereist.
Ikzelf heb nl nimmer de originele rom op een Xiaomi gehouden.
Ah okee, vertoont de telefoon verder haperingen in gebruik?

• Ewivis
Toch maar het zekere van het onzekere genomen: een Lenovo P2...

Via Marktplaats, 200 euro.

Ofwel, bedankt voor de antwoorden en succes hier verder!

• elinx
  • Nu online
Kiem schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:31:
[...]

Ah okee, vertoont de telefoon verder haperingen in gebruik?
Veel hangt van de firmware af, die ik meteen heb vervangen, maar de originele wel als basis heeft en daar heb ik geen vreemde zaken waargenomen

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:00
Zaterdag Lineage 14.1 geflashed. Draait tot nu toe heerlijk! Enige bug is dat de tijd bij 'automatisch' niet altijd klopt bij opstarten. Maar eenmalig handmatig instellen is natuurlijk geen probleem.

• elinx
  • Nu online
LoeWn schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:53:
Zaterdag Lineage 14.1 geflashed....
.... dat de tijd bij 'automatisch' niet altijd klopt bij opstarten......
Als dat alles is, dan valt het mee. Kan misschien via build. prop geregeld worden, dat de NL tijdzone wordt gekozen bij opstarten, als hij het niet kan onthouden.

• LoeWn
Goed idee. Dat zou best kunnen inderdaad.

Inmiddels al een andere oplossing gevonden; Resurrection Remix installeren :+

Ik zag vanochtend dat dezelfde developer ook een RR ROM uitgebracht heeft op basis van 7.1.2. Dus maar overgeschakeld naar deze, puur voor de brede modifcatiemogelijkheden. Maar ben meteen van het bugje af.

• BarnOwl
LoeWn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:18:
Goed idee. Dat zou best kunnen inderdaad.

Inmiddels al een andere oplossing gevonden; Resurrection Remix installeren :+

Ik zag vanochtend dat dezelfde developer ook een RR ROM uitgebracht heeft op basis van 7.1.2. Dus maar overgeschakeld naar deze, puur voor de brede modifcatiemogelijkheden. Maar ben meteen van het bugje af.
Inderdaad, prima rom! Het enige dat nog niet werkt is Volte, maar daar wordt aan gewerkt.......

Jeroen

• LoeWn
Ja het gaat hard de laatste dagen met de development. Er is een telegram groep eaar een hoop devvers elkaar helpen. Komt goed dus.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:56
ik kom er niet echt uit.
als ik de global version berstel, en ik zit hier de EU rom op .. heb ik dan wel of niet 4g?

• elinx
  • Nu online
Aggressor schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:44:
...
als ik de global version berstel, en ik zit hier de EU rom op .. heb ik dan wel of niet 4g?
Je vraagstelling is niet helemaal juist, want alle toestellen ondersteunen 4G, alleen niet alle frequenties, maar een selectie.
Vooral kpn en vodafone kunnen beperkt zijn.

Met de Global Edition van de Redmi 4X ontvang je wel alle 4G frequenties, waarbij het vooral gaat om 800 MHz, band 20 (controleer voor je bestelt de FDD-LTE 4G specificaties van het toestel)

De geïnstalleerde rom, global version of niet, maakt daarbij niet uit en heeft niks met 4G ontvangst te maken. Voordeel van de EU rom is dat hij NL taal ondersteunt.

nb
Er kan dus wat verwarring ontstaan met de term "Global", wat "wereld" (lees" buiten China") betekent, maar mbt de rom inhoudt dat er meer talen (maar geen nl) inzitten en mbt de smartphone dat er meer frequentiebanden worden ontvangen.

[Voor 17% gewijzigd door elinx op 07-08-2017 11:07]

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:56
elinx schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 01:19:
[...]

Je vraagstelling is niet helemaal juist, want alle toestellen ondersteunen 4G, alleen niet alle frequenties, maar een selectie.
Vooral kpn en vodafone kunnen beperkt zijn.

Met de Global Edition van de Redmi 4X ontvang je wel alle 4G frequenties, waarbij het vooral gaat om 800 MHz, band 20 (controleer voor je bestelt de FDD-LTE 4G specificaties van het toestel)

De geïnstalleerde rom, global version of niet, maakt daarbij niet uit en heeft niks met 4G ontvangst te maken. Voordeel van de EU rom is dat hij NL taal ondersteunt.

nb
Er kan dus wat verwarring ontstaan met de term "Global", wat "wereld" (lees" buiten China") betekent, maar mbt de rom inhoudt dat er meer talen (maar geen nl) inzitten en mbt de smartphone dat er meer frequentiebanden worden ontvangen.
Naja ik bedoel heb ik dan nog steeds B20 800mhz?
IK heb deze gekocht https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1141850.html

Volgens de specificaties heeft deze wel B20 800mhz.

Dus als ik de EU rom installeer, dan veranderd er niks?

• elinx
  • Nu online
Aggressor schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:31:
.......
Volgens de specificaties heeft deze wel B20 800mhz.

.... EU rom installeer, dan veranderd er niks?
Precies, want B20 is hardware gerelateerd

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 12:12
Hallo tweakers, heb de Redmi 4x een paar dagen en ben begonnen om een draadje op te zetten op XDA forum over wat tweaks. Mocht je geinteresseerd zijn kijk dan even hier: https://forum.xda-develop...dmi-4x-stock-rom-t3658724

Veel plezier met je Redmi 4x ;)

• easyriider
  • Niet online
Als je aan dat topic nog de tag xiaomi-redmi-4x toevoegt is het ook te vinden in
https://forum.xda-developers.com/t/xiaomi-redmi-4x

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 17:39
Wat ik mij afvraag in deze is als je er weer een andere rom opzet ben je dan ook alles wat je hebt geinstalleerd enzo weer kwijt dus net als fabrieksinstellingen.

445033

stronger schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:10:
Wat ik mij afvraag in deze is als je er weer een andere rom opzet ben je dan ook alles wat je hebt geinstalleerd enzo weer kwijt dus net als fabrieksinstellingen.
Als je bij Miui blijft normaal gesproken niet. Met een afwijkende ROM dus wel. Nu heb ik gister na lange tijd de laatste EU Rom stable erop willen zetten en liep de telefoon vast. Resultaat was dat ik na een aantal pogingen middels TWRP mij niets anders restte dan een volledige wipe en daarna de installatie opnieuw heb gedaan. Had helaas geen backup gemaakt met TWRP. Maak dus een backup middels TWRP, kan je altijd terug. (Mijn sd kaart had niet meer genoeg ruimte. Volgende keer maak ik dus wel ruimte). Wekelijks updaten van EU Rom is overigens grote onzin en onnodig.

• tweakradje
easyriider schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:34:
Als je aan dat topic nog de tag xiaomi-redmi-4x toevoegt is het ook te vinden in
https://forum.xda-developers.com/t/xiaomi-redmi-4x
Was ik idd vergeten. Omdat het achteraf niet kan heb ik de moderator gevraagd er een tag aan te hangen.
Dank.

• easyriider
  • Niet online
445033 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:16:
[...]
Wekelijks updaten van EU Rom is overigens grote onzin en onnodig.
Sinds vrijdag is er een update naar MIUI 9, wel een leuke toevoeging is split screen waardoor je twee apps tegelijk kunt bekijken.

• LoeWn
En hoe zit het met de opstartsnelheid van de applicaties? Is dit echt 'drastisch' verbeterd?

Zelf geen zin om MIUI 9 te gaan installeren op de HM4X. Volgende week maar eens proberen op m'n oude MI2S

• easyriider
  • Niet online
Voor m'n gevoel werkt het wel iets vlotter, maar je zou beide versies naast elkaar met een stopwatch moeten vergelijken denk ik.

• mweus
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-11-2022
Anoniem: 938129 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:36:
Sinds kort heb ik 2 Xiaomi phones(Redmi Note 4x/Redmi 4x). Bij beide heb ik continu last van een slechte 4g verbinding. Mijn provider is Tele2 en ik moet zeggen met mijn oude Samsung J5 nooit problemen met verbinding gehad.

Bij de "about phone" instellingen (internal memeory/phone information 1) gekozen voor LTE only. Als ik deze instelling gebruik geeft ie eerst No Service, totdat ik wifi aanzet. Het 2e probleem wat ik krijg is dat bij deze instelling ik niet kan bellen of gebeld worden. Ik heb het hele draadje doorgelezen, maar zag niemand anders met dit probleem voorbij komen.

Weet iemand wellicht een oplossing voor dit probleem, alvast bedankt.
op het T-Mobile netwerk heb ik hier ook last van. Met wifi aan lijk je verbinding te hebben maar onderwater is de telefoon nog aan het registreren (volgens LTE discovery) en kun je niet bellen/gebeld worden. Zet je wifi uit, dan lijkt de telefoon tot ontdekking te komen dat er helemaal geen verbinding is.

Ik heb nog geen oplossing gevonden en had gehoopt die hier te vinden. Wat ik wel lees is dat het gewoon zou moeten werken :(

Marc

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag een 4X besteld als vervanger voor een Zuk Z2 die ik verkoop. Vriendin is erg blij met de 4X en ik vind de bouwkwaliteit erg mooi waarbij het toestel goed in de hand ligt.

Ben wel benieuwd of ik ga merken dat dit toestel een 720p scherm heeft. Heb de laatste jaren altijd 1080p op een 5" scherm gehad en verhoog meestal ook de DPI nog wat.

Helaas kon ik de 4 Pro nergens meer vinden, die heb ik vorig jaar een tijd gehad en dat is echt een top toestel.

• XeNeRgY
  • Niet online
Klopt het dat er geen stable is specifiek voor de HM4X? Die zie ik op beide mirror websites er niet bij staan. Wel de 4, 4A en 4 Pro maar niet de 4X. Nu wil ik sowieso wel de weekly nemen dus dat is geen probleem maar het valt me op dat er geen stable rom is.

Die was er wel want 3 maanden geleden heb ik de 4X van mijn vriendin op een stable geflasht.

• elinx
  • Nu online
XeNeRgY schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Klopt het dat er geen stable is specifiek voor de HM4X? Die zie ik op beide mirror websites er niet bij staan. ....
Hier toch wel? Daar zie ik er een drietal staan.

• XeNeRgY
  • Niet online
elinx schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:16:
[...]

Hier toch wel? Daar zie ik er een drietal staan.
Sorry, ik was niet duidelijk. Er is geen MIUI 8.5 stable voor de 4X lijkt het.

• elinx
  • Nu online
XeNeRgY schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Sorry, ik was niet duidelijk. Er is geen MIUI 8.5 stable voor de 4X lijkt het.
Klopt, maar de laatste stable is van juli 2017, dus redelijk recent.

• _-Tijmen-_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04-2018
Heb net mijn telefoon ontvangen en zie dat veel mensen hun telefoon boatloaden en er een custom rom op zetten, maar wat is hier het voordeel van? Ga geen hele spannende dingen met mijn telefoon doen.

• elinx
  • Nu online
_-Tijmen-_ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:39:
...... een custom rom op zetten, maar wat is hier het voordeel van? .........
Het hangt ervan af wat je wenst.
Soms wordt een telefoon geleverd met een rom van de verkoper incl. bv vage spam-apps.
In dat geval is het in ieder geval raadzaam om een originele Xiaomi rom te flashen.
Als je dan toch daarmee aan de gang gaat wordt meestal in één moeite door het slot eraf gehaald en een custom geflasht.

De EU rom is bv afgestemd op de Europese markt en heeft oa de NL taal toegevoegd die bij Xiaomi ontbreekt, ook op de Global rom.
Een andere custom rom zou bv weer betekenen dat je geen Miui meer hebt, dus zonder de Mi voor- en nadelen.

Echter is het alleen mogelijk om een custom rom te installeren als het slot van de bootloader wordt gehaald.
Als je dat allemaal niet kan schelen en Engels geen probleem is, kan je prima uit de voeten met de originele Xiaomi rom.

[Voor 17% gewijzigd door elinx op 31-08-2017 16:49]

• LoeWn
_-Tijmen-_ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:39:
Heb net mijn telefoon ontvangen en zie dat veel mensen hun telefoon boatloaden en er een custom rom op zetten, maar wat is hier het voordeel van? Ga geen hele spannende dingen met mijn telefoon doen.
Leesvoer

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 19:47
elinx schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:27:
[...]

De EU rom is bv afgestemd op de Europese markt en heeft oa de NL taal toegevoegd die bij Xiaomi ontbreekt, ook op de Global rom.
Je kunt zelf wel NL toevoegen op de Global rom dmv het volgende.
En als je een foutmelding krijgt bij het ADB commando dan: Go to settings> Additional setting> Developer options> turn on usb debugging (Security settings)

Misschien niet helemaal 100% maar toch wel behoorlijk.

• elinx
  • Nu online
jobr schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:23:
...........
Je kunt zelf wel NL toevoegen op de Global rom ............
Ik ben op de hoogte van de app "More Locale" waarmee je achteraf geïnstalleerde apps wel in het Nederlands kan krijgen, maar dat was niet aan de orde bij de vraag van @_-Tijmen-_ waar ik antwoord op gegeven heb.

Maar voor degenen die toch (deels) Nederlands willen, maar geen root of rom willen flashen kan het interessant zijn.

Persoonlijk ben ik van mening dat het activeren van developer settings en installeren van adb en drivers niet eens zo een flinke stap verwijderd is van rooten, unlocken en flashen. Vooral als je dit via XiaomiTool doet.

[Voor 16% gewijzigd door elinx op 31-08-2017 23:03]

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 19:10
Ik heb net een nieuwe RedMi 4x binnen gekregen en had al unlock rechten aangevraagd. echter gaat de teller van 72 uur pas lopen nadat ik m'n account heb ingevoerd op de telefoon. da's een beetje jammer.

Nu is er nog een toestel onderweg, de RedMi Note 4x en daar maak ik ook alvast een account voor aan en vraag daar unlock rechten voor aan. echter kan ik voorkomen dat ik bij binnenkomst van het toestel alsnog weer 72 uur moet wachten ?

• elinx
  • Nu online
Piet400 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:27:
........ kan ik voorkomen dat ik bij binnenkomst van het toestel alsnog weer 72 uur moet wachten ?
Nee, dat kan helaas niet meer
Je kan pas unlocken als het toestel 72 uur aan jouw account gebonden is.
Dat kan alleen als je het in bezit hebt.

• Piet400
elinx schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:04:
[...]

Nee, dat kan helaas niet meer
Je kan pas unlocken als het toestel 72 uur aan jouw account gebonden is.
Dat kan alleen als je het in bezit hebt.
Ok, bedankt voor de info. Jammer maar het is niet anders.
Duidelijk antwoord in ieder geval.

• Piet400
Ik heb net een poging gewaagd om de europese ROM te installeren, omdat ik dan de Nederlandse taal heb.
Helaas is er het e.e.a. niet goed gegaan.

Ik heb vanuit TWRP een wipe gedaan van de cache e.d. maar ook van system. nu kan ik het toestel niet op een normale manier benaderen. het enige dat werkt is FastBoot. maar ik weet niet hoe ik daar vandaan een ROM erop krijg.

Overigens heb ik de S-droid toolkit beschikbaar, daar zit een unbrick functie in, maar anders dan FastBoot krijg ik niet voor elkaar.

suggesties zijn welkom.

• elinx
  • Nu online
Piet400 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:12:
......

Ik heb vanuit TWRP een wipe gedaan van de cache e.d. maar ook van system. nu kan ik het toestel niet op een normale manier benaderen. het enige dat werkt is FastBoot. .....
Het is je gelukt om twrp erop te krijgen en je hebt na het wipen niet meteen de eu rom geflasht, maar een reboot uitgevoerd. Als dat het geval is zou twrp nog steeds benaderbaar moeten zijn. (of je moet deze ook "gewiped" hebben)
Zowel V+ plus power zou twrp moeten opstarten. Anders V+ en V- plus power proberen.
Power loslaten zodra Mi in beeld komt.
Anders proberen vanuit fastboot twrp op te starten.
fastboot boot recovery.img vervolgens V+ indrukken en dan pas enter om twrp te booten

Ik raad aan verder XiaomiTool te gebruiken, die automatiseert het hele proces. Ik heb het zelf nog niet gebruikt maar er wel veel positieve berichten over gelezen, mbt gemak.
Je kan bv ook twrp ermee flashen dus misschien ook booten.

[Voor 8% gewijzigd door elinx op 02-09-2017 00:35]

• tweakradje
Zelf draai ik inmiddels een week Resurrection Remix (Official version) op de Redmi 4X. Ben erg tevreden en het draait beter (soepel en accu vriendelijk!) dan dat ik verwacht heb. Alles werkt bij mij. (heb wel gelezen dat er bij sommige Redmi 4x gebruikers de Fingerprint scanner en IR niet werken. Wordt nog aan gewerkt)
Naast de enorme hoeveelheid slimme instellingsmogelijkheden ondersteunt het ook SubStratum themes (nog niet geprobeerd). Magisk SU zit er al ingebakken (root). FM Radio heeft RDS, Miui niet.
Het enige dat ik nog mis bij RR is een systeem profiel trigger op tijd. Om bijv op tijd vliegtuigstand in/uit te schakelen.
Een bijkomstig voordeel van RR is dat het beter scoort in Antutu dan de Miui global ROM. Namelijk 43000 tegen 41000. Ik ga niet meer terug naar Miui ROM in elk geval.

Voor wie wil testen: https://sourceforge.net/p...ctionremix/files/santoni/

Wel eerst met TWRP een backup maken (boot/system/data) van je huidige ROM, kan je makkelijk weer terug!

[Voor 11% gewijzigd door tweakradje op 02-09-2017 00:14]

• elinx
  • Nu online
tweakradje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:10:
..... Resurrection Remix (Official version) op de Redmi 4X. Ben erg tevreden .......
Voor wie wil testen: https://sourceforge.net/p...ctionremix/files/santoni/
.........
Ik vind het jammer dat op XDA de R4X niet echt op gang komt en dat de officiele versie van ResurrectionRemix daar niet (meer) ter sprake komt.
Ik heb hem zelf vanaf het begin op de Redmi Note 3 Kate draaien en ben er ook heel tevreden over.
De R4X is niet van mijzelf, daarom eerder de Mi Globe rom (getweakte eu rom) geïnstalleerd.
Daar is de gebruiker zeer tevreden over dus ik durf niet voor te stellen om alsnog RR te installeren.

• Piet400
elinx schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:59:
[...]

Het is je gelukt om twrp erop te krijgen en je hebt na het wipen niet meteen de eu rom geflasht, maar een reboot uitgevoerd. Als dat het geval is zou twrp nog steeds benaderbaar moeten zijn. (of je moet deze ook "gewiped" hebben)
Zowel V+ plus power zou twrp moeten opstarten. Anders V+ en V- plus power proberen.
Power loslaten zodra Mi in beeld komt.
Anders proberen vanuit fastboot twrp op te starten.
fastboot boot recovery.img vervolgens V+ indrukken en dan pas enter om twrp te booten

Ik raad aan verder XiaomiTool te gebruiken, die automatiseert het hele proces. Ik heb het zelf nog niet gebruikt maar er wel veel positieve berichten over gelezen, mbt gemak.
Je kan bv ook twrp ermee flashen dus misschien ook booten.
Bedankt voor de zeer nuttige info.
Ik heb hem weer aan de praat gekregen (met XiaoMiFlash) en daarna de tool gebruikt zoals jij adviseert. Dat ging erg soepel en je hoeft niet moeilijk te doen. een aanrader !

Thnx.

• easyriider
  • Niet online
tweakradje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:10:
Een bijkomstig voordeel van RR is dat het beter scoort in Antutu dan de Miui global ROM. Namelijk 43000 tegen 41000. Ik ga niet meer terug naar Miui ROM in elk geval.
Zojuist getest met de nieuwste EU versie van mi-Globe:

• XeNeRgY
  • Niet online
Piet400 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:12:
Ik heb net een poging gewaagd om de europese ROM te installeren, omdat ik dan de Nederlandse taal heb.

Ik heb vanuit TWRP een wipe gedaan van de cache e.d. maar ook van system. nu kan ik het toestel niet op een normale manier benaderen. het enige dat werkt is FastBoot. maar ik weet niet hoe ik daar vandaan een ROM erop krijg.

Overigens heb ik de S-droid toolkit beschikbaar, daar zit een unbrick functie in, maar anders dan FastBoot krijg ik niet voor elkaar.

suggesties zijn welkom.
Je hebt dan een reboot gedaan nadat je wipe system hebt gedaan. Er is dan niks te booten want je hebt je rom etc. verwijderd. Het is echt essentieel om een tutorial te volgen en ook goed te lezen wat je stap voor stap moet doen. Rebooten na een wipe system staat daar niet bij in elk geval ;)
Ik moet nog 24 uur wachten tot de unlock om de 4X te gebruiken. Kom van een Zuk Z2 die een Antutu score van ruim 130.000 heeft. Nu geloof ik niet zo in die scores en ben juist vooral benieuwd naar hoe vloeiend de 4X in dagelijks gebruik werkt. Gamen enzo doe ik niet.

[Voor 17% gewijzigd door XeNeRgY op 02-09-2017 08:08]

• elinx
  • Nu online
Piet400 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:14:
......
Ik heb hem weer aan de praat gekregen (met XiaoMiFlash)...........
MiFlash?
Betekent dit dat geen van de "boot naar twrp" opties werkten en dat je weer opnieuw begonnen bent?
XeNeRgY schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:05:.
Je hebt dan een reboot gedaan nadat je wipe system hebt gedaan. Er is dan niks te booten want je hebt je rom etc. verwijderd. ............
Hoezo? De basis van een rom bestaat uit een boot, system en data partitie.
Daarnaast heb je nog een flink aantal andere partities, zoals bv recovery, dalvik en cache, en nog een aantal die er altijd blijven staan omdat die hardware gebonden zijn. (wipen daarvan geeft een zgn. brick)

Volgens mij waren de recovery en boot partitie niet gewist, dus recovery (twrp) zou nog opgestart moeten kunnen worden.

Anders ligt het als ook deze twee partities gewist waren.
In dat geval is opnieuw beginnen met een complete Xiaomi rom het meest voor de hand liggend.

[Voor 8% gewijzigd door elinx op 02-09-2017 09:21]

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 22:37
Hallo allemaal,

ik heb momenteel een Redmi 3S en daar ben ik nog altijd heel tevreden mee. Nu zag ik dat er in februari de 4X is uitgekomen, met nagenoeg dezelfde specs (alleen een nieuwe revisie van de Snapdragon), dezelfde Android versie, maar een wat andere kleur.

Ook ben ik berichten gekomen van mensen die het scherm van de 3S helderder vinden dan de 4X.
Ik heb eerder al eens de Note 3 vergeleken met 3S en kwam toen ook tot de conclusie dat de Note 3 een minder helder scherm had. In de metingen van gsmarena krijgt het 4X scherm ook minder nits toebedeeld als de 3S. Het lijkt mij dus aannemelijk dat Xiaomi voor de 4X een goedkoper scherm heeft gebruikt dan voor de 3S.

Zijn er mensen die beide telefoons hebben en dit kunnen bevestigen?

De slotvraag die ik dus heb: Heeft het voor 3S eigenaren wel zin om over te stappen naar de 4X? Wat zijn de mogelijke voordelen hiervan. Het lijkt me niet aannemelijk dat beide telefoons nog Android 7.0 of nieuwer gaan krijgen?

• elinx
  • Nu online
easyriider schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:47:.....
Zojuist getest met de nieuwste EU versie van mi-Globe:
.....
Kom kom, Mi Globe vind ik persoonlijk alweer beter dan de EU rom sec, maar als je niet zo tevreden bent met Miui als geheel, dan is Resurrection Remix een verademing.

• elinx
  • Nu online
Cooler_King schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:27:
.
.. een Redmi 3S ........4X ..., met nagenoeg dezelfde specs .

.......scherm van de 3S helderder vinden dan de 4X.
....... Note 3 vergeleken met 3S ....... Note 3 een minder helder scherm had. ...........
Zijn er mensen die beide telefoons hebben en dit kunnen bevestigen?....
Ik heb zelf een RN3 en met de R3S en R4X gewerkt en de R4X is wel de betere van de twee laatsten, maar niet zoveel beter dat het een echte upgrade is.

Xiaomi past verschillende hardware toe in hetzelfde toesteltype (bv de goodix en fpc fingerprint sensor en tianma, ebbg en boe lcd) Dat gebeurd per productie batch.
Ook de RN3 en R3S zijn voorzien van verschillende lcd schermen.

Daardoor is dit niet zomaar op typenummer te vergelijken, want zelfs binnen één type zijn er verschillen.
mbt de R4X heb ik hier eerder melding van gemaakt om een andere reden.
ebbg is bv wat gelig en lijkt wat minder helder dan het koelere blauwig van boe en tianma.

Mijn RN3 is voorzien van een tianma lcd en de R4X van een ebbg lcd.
Echter de resolutie is verschillend waardoor de RN4 ook weer wat scherper lijkt.
Het is dan ook appels met peren vergelijken.
Helaas weet ik niet welke lcd in de R3S zit, want die toestellen heb ik niet meer.
Persoonlijk vind ik het scherm van alle toestellen acceptabel genoeg.

[Voor 53% gewijzigd door elinx op 02-09-2017 11:58]

• Cooler_King
Bedankt voor de feedback. Hoe kan ik zien welk scherm ik heb in mijn 3S?

• elinx
  • Nu online
Cooler_King schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:14:
...Hoe kan ik zien welk scherm ik heb......
Bij Miui instellingen, "Over apparaat", 100000x op kernelversie tikken :) en device info opvragen.
De eerste regel is de LCD waar je deze code (ebbg, boe, auo, tianma) in ziet staan.

Boe van JDI wordt over het algemeen als beste beoordeeld en ebbg van Foxconn als de minste.
Helaas heb ik nimmer lux waarden (helderheid) gezien van de verschillende schermen

Een andere manier (of igv custom firmware) is dmv de app Aida64 .
Hiermee kan je de hardware (oa LCD - Display/ Panel ID) controleren.

[Voor 24% gewijzigd door elinx op 02-09-2017 12:02]

• Cooler_King
Ok, mijn 3S heeft idd een BOE - hx8394f

• elinx
  • Nu online
Dan heb je het best beoordeelde scherm, logisch dat alle andere schermen minder lijken, mbt op helderheid. Helaas is het altijd afwachten welk scherm je krijgt geleverd.

• easyriider
  • Niet online
Mijn 4X heeft een ebbg scherm en hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb vind ik het een prima scherm met een mooie kleurenweergave.

EBBG staat voor Eyeball Business Group, een divisie van Foxconn die displays maakt. Daartoe behoort ook Sharp, dat vorig jaar door Foxconn overgenomen is.

• elinx
  • Nu online
easyriider schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:10:
.... .. geen vergelijkingsmateriaal heb vind ik het een prima scherm .....
Daar ligt het ook meestal aan. Ik heb dezelfde ervaringen.
Cooler_King schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:27:..... Het lijkt me niet aannemelijk dat beide telefoons nog Android 7.0 of nieuwer gaan krijgen?
Nog even een reactie op je vraag.
Als je veel waarde hecht aan de Android versie.
Voor Android 7 kan je meestal wel terecht bij de bouwers van custom rom's. (igv SnapDragon uitvoeringen)
Bij Xiaomi ligt meestal de nadruk op de ondersteuning van de nieuwste Miui versies, die vaak ook een aantal zaken uit de hogere Android versie in zich hebben.
Als je toch hecht aan Miui. Een enkele keer verschijnt er een Miui port van een ander Xiaomi type met een hogere Android versie, maar in zo een geval betreft het nimmer een officiele versie.

[Voor 69% gewijzigd door elinx op 02-09-2017 12:52]

• XeNeRgY
  • Niet online
elinx schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:28:
[...]
Kom kom, Mi Globe vind ik persoonlijk alweer beter dan de EU rom sec, maar als je niet zo tevreden bent met Miui als geheel, dan is Resurrection Remix een verademing.
Heb je bij Mij Globe ervaring met de governor instelling? Mijn vriendin heeft een 4X met een Xiaomi.eu rom en als ik haar telefoon gebruik mis ik soms het beetje extra performance. Keyboard wat soms pas na 1 seconde beschikbaar is of het toestel reageert niet direct op het indrukken van de back knop. Is wel nog een Android 6 rom.

Nu ben ik benieuwd of dit beter is door de governor op performance te zetten in de Mi Globe rom die ik op mijn 4X wil zetten. De setting suggereert wel dat het een flinke aanslag op je batterij is. Daarom ben ik normaal fan van 'interactive' maar die lijkt bij deze kernel niet beschikbaar.

• elinx
  • Nu online
XeNeRgY schreef op zondag 3 september 2017 @ 08:06:
[...]

Heb je bij Mij Globe ervaring met de governor instelling? .......
Nee, heb hem op "balanced" staan die wel wat efficienter om zou gaan met de accu dan de default governor. Ik heb de ervaringen die jij noemt met "lag" niet.
Ik heb ergens gekeken hoe de governors werken mbt het aan/uitschakelen en van de timers van de afzonderlijk kernen en vond dit toch het beste compromis tussen de twee uitersten:
Bij performance draaien alle kernen op de hoogste snelheid.
Bij powersave zo min mogelijk kernen en nimmer op de hoogste snelheid.

Maar feitelijk kan je het toch proberen, gewoon 2x dezelfde rom, maar andere governor downloaden.

[Voor 21% gewijzigd door elinx op 03-09-2017 10:11]

• XeNeRgY
  • Niet online
elinx schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:33:
[...]
Nee, heb hem op "balanced" staan die wel wat efficienter om zou gaan met de accu dan de default governor. Ik heb de ervaringen die jij noemt met "lag" niet.
Ik heb ergens gekeken hoe de governors werken mbt het aan/uitschakelen en van de timers van de afzonderlijk kernen en vond dit toch het beste compromis tussen de twee uitersten:
Bij performance draaien alle kernen op de hoogste snelheid.
Bij powersave zo min mogelijk kernen en nimmer op de hoogste snelheid.

Maar feitelijk kan je het toch proberen, gewoon 2x dezelfde rom, maar andere governor downloaden.
Klopt. Is sowieso ook wel aan te passen in de rom zelf of via een app. Merk jij op balanced veel haperingen of is alles erg soepel in het dagelijks gebruik?
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi Redmi 4X] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Redmi 4X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee