• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:16
XeNeRgY schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:57:
......Merk jij op balanced veel haperingen of is alles erg soepel in het dagelijks gebruik?
Zoals ik al eerder aangaf heb ik goede ervaringen en loopt alles soepel. Ik merk niets van lag.

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-03 14:58
Een paar maanden geleden heb ik de Redmi 4 prime op AliExpress gekocht voor € 140,-
Nu heeft mijn pa ookt een nieuwe telefoon nodig en ik dacht voor hem ook dezelfde telefoon te kopen alleen deze is nu een stuk duurder (black voor +/- €210) en dat vind ik eigenlijk wel te duur.

Nu twijfel ik om voor mn pa dan maar de 4X aan te schaffen. Zoals ik lees heeft de 4X een (iets) mindere CPU en ook de resolutie van het scherm is lager, maar ik twijfel of hij hier last van zal hebben.

Is er qua gebruikerservaring veel verschil tussen de 4X en de 4 Prime of valt dit in de praktijk reuze mee en is het prijsverschil niet te rechtvaardigen?

• elinx
Vreesie schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:18:
...heb ik de Redmi 4 prime....-
......
Nu twijfel ik om voor mn pa dan maar de 4X aan te schaffen. ...(iets) mindere CPU en ook de resolutie van het scherm is lager, maar ik twijfel of hij hier last van zal hebben.......
Vergelijken met de R4Prime is in feite niet relevant
Het hangt er eerder vanaf wat je vader nu voor telefoon heeft en of de R4X een betere performance heeft.
Je vader zal hem moeten gebruiken.
Voor een vergelijking van de performance zou je Youtube kunnen proberen.

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
elinx schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:45:
[...]
Zoals ik al eerder aangaf heb ik goede ervaringen en loopt alles soepel. Ik merk niets van lag.
Gisteren Mi Globe geflasht. Eerste indruk is prima en inderdaad vrijwel lagvrij. Wat ik wel vreemd vind is dat er niks van de door mij gekozen settings in de rom builder is meegenomen bij de installatie. Zo had ik bijvoorbeeld geen root, geen addblock en ook zijn de browser en andere apps nog aanwezig. Had ik wipe system moeten doen ipv wipe date/factory reset?
Vreesie schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:18:
Een paar maanden geleden heb ik de Redmi 4 prime op AliExpress gekocht voor € 140,-
Nu heeft mijn pa ookt een nieuwe telefoon nodig en ik dacht voor hem ook dezelfde telefoon te kopen alleen deze is nu een stuk duurder (black voor +/- €210) en dat vind ik eigenlijk wel te duur.

Nu twijfel ik om voor mn pa dan maar de 4X aan te schaffen. Zoals ik lees heeft de 4X een (iets) mindere CPU en ook de resolutie van het scherm is lager, maar ik twijfel of hij hier last van zal hebben.

Is er qua gebruikerservaring veel verschil tussen de 4X en de 4 Prime of valt dit in de praktijk reuze mee en is het prijsverschil niet te rechtvaardigen?
Ik heb de 4 Prime gehad, helaas stuk laten vallen. Nu heb ik (sinds 1 dag) een 4X in gebruik. Eerste indruk is erg positief. Het scherm is prima, heb wel de DPI aangepast zodat er wat meer op kan. Performance is niet veel minder dan de prime. Verder ligt de 4X bij mij veel fijner in de hand. Ik zou gezien het prijsverschil de 4X nemen.

• elinx
XeNeRgY schreef op maandag 4 september 2017 @ 07:17:
..... . niks van de door mij gekozen settings in de rom builder is meegenomen bij de installatie. ...........
Ik heb bij Mi Globe juist deze zaken wel gekozen, maar de extra apps zoals MiXplorer, Weather, V4A, Dolby ed niet Ook de Mi sync en live wallpapers niet en die zijn ook niet aanwezig.
Wel is het zo dat volgens mij de systeem apps (mi sync, email, browser, root??) er wel gewoon inzitten, maar uitgeschakeld zijn. Een aantal zaken kan je niet kiezen, zoals advanced powerbutton.

Ik weet niet wat er gebeurd als je van een EU rom naar de Globe rom gaat, want die zijn feitelijk hetzelfde.
Echter system wordt overschreven en data had je gewist met oa wipe/factory reset, dus geen update uitgevoerd. Ik heb in het begin een aantal keer gewisseld met verschillende opties (ook 1x alles, 1x niks gekozen, exact gelijke grootte?), maar mij was niet opgevallen dat er apps achterblijven. Vreemd

[Voor 10% gewijzigd door elinx op 04-09-2017 08:08]

• XeNeRgY
  • Niet online
Na 4 dagen mag ik toch wel concluderen dat de 4X een fantastische telefoon is. Ik ondervind eigenlijk geen enkel minpunt, zeker niet voor deze prijs. Heb wel de dpi aangepast vanwege de lagere resolutie van het scherm. Buiten dat vind ik vooral de kleurweergave erg goed en het toestel ligt heerlijk in de hand. MIUI 9 is ook net weer wat beter op punten die ik voorheen miste. Afkomend de van een Snapdragon 820 valt ook de performance me erg mee.

Ik ben behoorlijk onder de indruk :)

• denhans08
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-06-2022
Hallo, ik ben van plan om een redmi 4x te kopen.
Maar heb wat vragen. Ik had graag de pro versie gehad. Dus 4gb ram,maar klopt het dat band 20 er dan niet op zit?

Dan moet het de 3gb versie worden. Dus global rom nemen dan. Deze heeft dan enkel de Engelse taal? En moet ik die dan nog rooten of u locken? Of werkt deze uit de doos?
Wat als ik de Europese rom eropzet. Gaat hij dan nooit updates uitvoeren tenzij ik er de volgende rom manueel opzet?

Hoelang gaat de batterij mee bij zwaar gebruik?

De global rom, zit deze al op Android 7?of moet ik dan weer gaan rooten?

Alvast bedankt.
Ik zie namelijk door het is de bomen niet...
Is de link van bang good (eerder gegeven in dit topic) nog steeds de betrouwbaarste?

• elinx
denhans08 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 01:22:
... pro versie .... band 20 er dan niet op zit?
....
Dan moet het de 3gb versie worden. Dus global rom nemen dan. .....
... Europese rom .. .... updates ...
...batterij ...

... Android 7....
....
Let op Global Edition is wat anders dan Global rom,
Voor B20 heb je de Global Edition nodig waar ook de Global rom op geinstalleerd is.

Er zijn echter ook edities waar wel de Global rom op zit maar die niet alle Europese banden ondersteunen.
Een telefoon is maar beperkt in het aantal banden, per exportregio worden daarom verschillende banden aangezet. Nederland zit daar niet bij, dus is het niet gebruikelijk dat B20 altijd wordt ondersteund.
Kijk dus altijd in de specificaties voor je besteld dat 4G FDD-LTE B20 ertussen staat
Via Kimovil kan je eenvoudig vooraf de specificaties van alle uitvoeringen bekijken (Pro heeft geen B20)

Xiaomi levert zijn telefoons met een Chinese rom of Global rom,
De eerste ondersteunt verschillende Chinese en Aziatische talen en Engels en heeft geen Playstore.
De tweede ondersteunt veel meer internationale talen, maar geen Nederlands en heeft Playstore.

Als je dan ook persé Nederlands wilt hebben moet je actie ondernemen. Dat kan via een app. More Locale of via het installeren van een custom rom, waar vaak de keus valt op Xiaomi EU rom.

Daarvoor moet je de bootloader unlocken, custom recovery (twrp) installeren en eventueel rooten.
Als je pech hebt moet je eerst nog voordat je de bootloader kunt unlocken een originele Xiaomi rom flashen omdat er één of andere vage rom van de verkoper op staat.
Een custom rom heeft geen ota's, wel kan je bv de eu rom via de updater app updaten na downloaden ervan.
Android 7 kan erop staan maar hoeft nog niet, hangt van de productiebatch af.
Nieuwste rom erop en dat is geregeld.
SOT ligt op ongeveer 7 uur

• alive
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 23:21
En de nieuwe xiaomi.eu rom heeft wel weer ota updates.

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
denhans08 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 01:22:
Ik zie namelijk door het is de bomen niet...
Is de link van bang good (eerder gegeven in dit topic) nog steeds de betrouwbaarste?
https://www.kimovil.com/e...uy-xiaomi-redmi-4x-global

Dit is de productpagina van Kimovil voor de global versie. Aan de rechterkant zie je een lijstje met links naar webwinkels waar die verkocht wordt. Maar dan moet je ook nog wel goed nakijken of het wel degelijk de global versie met band 20 is die de betreffende winkel verkoopt.

Met de links bovenaan het forum kom je via de pricewatch van de 3GB versie bij Belsimpel terecht. Je zou verwachten dat zo'n Nederlands bedrijf de global versie met band 20 verkoopt, maar dat is helaas niet het geval.

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik heb de 4X vorige week voor 131 bij Gearbest gekocht in het DE warehouse. Was binnen 4 dagen bij mij thuis. Wel wat duurder dan via CH of HK maar zonder grote verzendkosten maakt het amper verschil.

Bij mij crasht bij de laatste EU rom (Globe Rom) de mail app vrijwel continu. Anderen daar ook last van?

[Voor 21% gewijzigd door XeNeRgY op 07-09-2017 17:30]

• easyriider
  • Niet online
Ik gebruik de Gmail app, heb de mail app van MIUI nog nooit geprobeerd.

• denhans08
is besteld :-)
ben benieuwd

• denhans08
alive schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:14:
En de nieuwe xiaomi.eu rom heeft wel weer ota updates.
is dit dan de weekly build?
of gaat dat dan over de stable?

als je zo een weekly erop zet, moet je dan om de zoveel tijd er de volgende gaan opzetten door terug het hele proces te doorlopen?
Of is dat dan zo een update die automatisch kan gaan zoals we ze nu gewoon zijn op smartphones?

• alive
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 23:21
Als de bootloader unlocked is kun je een nieuwe rom downloaden en via de update app of via twrp erop zetten. Gaat heel eenvoudig. Je kunt natuurlijk ook steeds op de stables wachten.
Xiaomi.eu heeft tegenwoordig weer updates via ots maar de servers haperen wel nog wat.

• denhans08
Die update app is de app die vast op de smartphone staat? Of is dit nog een externe app? Dus ik ga gaan melding van update krijgen bij de weekly, maar via die app ga ik wel zien dat er een nieuwe versie is?
Als je dan zo een nieuwe weekly erop zet, blijft alles van settings enzo behouden?

• elinx
alive schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 08:07:
...kun je een nieuwe rom downloaden en via de update app of via twrp erop zetten.....
Dit is geen OTA, maar een meer eenvoudige manier van updaten
denhans08 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:53:
Die update app is de app die vast op de smartphone staat.... melding van update krijgen bij de weekly, ...
.... blijft alles van settings enzo behouden?
App hoort bij Miui, maar je gaat geen melding krijgen. Na updaten van een nieuwere versie van dezelfde rom blijft alles ongewijzigd mbt apps en instellingen.

• denhans08
Dus ik zet er een weekly op van xiaomi. EU en dan kan ik gewoon, wanneer ik wil een update doanloadwn met de app? Zonder pc te gebruiken? Dat is wel handig.

• elinx
denhans08 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:40:
....gewoon, wanneer ik wil een update doanloadwn met de app? Zonder pc ...
Nee, downloaden door naar xiaomi.eu te browsen, daarna via de update app dat bestand kiezen en gaan. Verder niks. Inderdaad zonder PC, maar geen OTA.
Zonder update app. kan je nagenoeg hetzelfde doen via twrp, maar die moet je eerst apart opstarten.

[Voor 9% gewijzigd door elinx op 09-09-2017 21:31]

• denhans08
aaah, ok

downloaden via de smartphone en dan zo updaten :-)

Ja sorry, ben daar echt een leek in het rooten en flashen van smartphones.
Ben wel computer aangelegd maar smartphone... :-)

ok bedankt
Maar voor de eerste keer de eu rom erop te zetten moet ik dit wel via twrp doen zeker hé? allez, dat zeggen de tutorials die ik gevonden heb toch.

• elinx
denhans08 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:04:.....
Maar voor de eerste keer de eu rom erop te zetten moet ik dit wel via twrp doen .....
Ja, want je gaat er een andere rom op installeren, dus er moet "gewiped" worden om met schone lei te starten. Bij updaten blijft dat deel juist intact.
Bovendien kan je vooraf eerst een complete backup maken via twrp, voor het geval er iets mis gaat.

• denhans08
Heb me wat ingelezen over die eu rom te installeren, maar zoveel info :-)

Ik moet dus de bootloader unlocken
nadat ik dit gedaan heb gewoon TWRP installeren, rom downloaden en alzo flashen?

Ik zag her en der ook adb passeren, en rooten, moet dit? wat zijn de voor en nadelen?

sorry voor de vele vragen
Misschien iemand een goede tutorial hoe deze op deze gsm de eu rom te zetten? stap voor stap?

• XeNeRgY
  • Niet online
denhans08 schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:26:
Heb me wat ingelezen over die eu rom te installeren, maar zoveel info :-)

Ik moet dus de bootloader unlocken
nadat ik dit gedaan heb gewoon TWRP installeren, rom downloaden en alzo flashen?

Ik zag her en der ook adb passeren, en rooten, moet dit? wat zijn de voor en nadelen?

sorry voor de vele vragen
Misschien iemand een goede tutorial hoe deze op deze gsm de eu rom te zetten? stap voor stap?
Die tutorial staat o.a. hier: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 21:39
Als je een andere ROM wilt testen raad ik aan in TWRP eerst een goede backup te maken van je huidige telefoon status (ROM). Zo kan je makkelijk weer terug.
- boot in TWRP mode
- kies backup, daarna boot, system en data aanvinken
- backup locatie interne SD

Nog even een korte opmerking erbij. De interne SD kaart is een deel van de data partitie (/data/media/0). Het mooie van TWRP is dat hij deze met rust laat als je bijvoorbeeld straks de data partitie wiped.
Tijdens het backuppen dan ook niet de interne SD kaart meenemen in de backup!!!

Succes

• Nasizen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:58
elinx schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:11:
[...]
Let op Global Edition is wat anders dan Global rom,
Voor B20 heb je de Global Edition nodig waar ook de Global rom op geinstalleerd is.

Er zijn echter ook edities waar wel de Global rom op zit maar die niet alle Europese banden ondersteunen.
Een telefoon is maar beperkt in het aantal banden, per exportregio worden daarom verschillende banden aangezet. Nederland zit daar niet bij, dus is het niet gebruikelijk dat B20 altijd wordt ondersteund.
Kijk dus altijd in de specificaties voor je besteld dat 4G FDD-LTE B20 ertussen staat
Via Kimovil kan je eenvoudig vooraf de specificaties van alle uitvoeringen bekijken (Pro heeft geen B20)

Xiaomi levert zijn telefoons met een Chinese rom of Global rom,
De eerste ondersteunt verschillende Chinese en Aziatische talen en Engels en heeft geen Playstore.
De tweede ondersteunt veel meer internationale talen, maar geen Nederlands en heeft Playstore.

Als je dan ook persé Nederlands wilt hebben moet je actie ondernemen. Dat kan via een app. More Locale of via het installeren van een custom rom, waar vaak de keus valt op Xiaomi EU rom.

Daarvoor moet je de bootloader unlocken, custom recovery (twrp) installeren en eventueel rooten.
Als je pech hebt moet je eerst nog voordat je de bootloader kunt unlocken een originele Xiaomi rom flashen omdat er één of andere vage rom van de verkoper op staat.
Een custom rom heeft geen ota's, wel kan je bv de eu rom via de updater app updaten na downloaden ervan.
Android 7 kan erop staan maar hoeft nog niet, hangt van de productiebatch af.
Nieuwste rom erop en dat is geregeld.
SOT ligt op ongeveer 7 uur
Goededag,

Ik wil graag een Xiaomi Redmi 4x Prime Global Edition bestellen, bedankt voor de link naar:Kimovil

Echter kan ik nergens de Global Edition versie vinden van de Prime / Pro versie.

Ook niet op aliexpress, banggood e.d.

Kan iemand mij helpen met waar ik deze mooie telefoon wel kan aanschaffen?

• elinx
Nasizen schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:39:
......
Ik wil graag een Xiaomi Redmi 4x Prime Global Edition bestellen....
Tja, je kan dat wel graag willen, maar je kan dan lang zoeken, want je zoekt iets wat niet bestaat.

Er is een Redmi 4 Pro (Prime) en een Redmi 4x, waarbij alleen de laatste in een Global Edition te verkrijgen is.
Wel is er de Redmi Note 4 Global Edition met dezelfde cpu als de R4Pro (625), maar die heeft een groter LCD (5 vs 5,5 inch).

[Voor 19% gewijzigd door elinx op 11-09-2017 08:02]

• dingens
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12-2022
okay heb zitten zoeken maar niet veel wijzer geworden.

vraag: Wat voor limitaties zijn er als je voor Engels kiest tijdens het configureren van rn4x ? i.e Hanteert het toestel ook de engels talige net nummers waneer je egnels gebruikt en in NL woont?

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:59
dingens schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:47:
okay heb zitten zoeken maar niet veel wijzer geworden.
ik zal dan ook een poging wagen om het uit te leggen:

Bij de RedMi series is het sowieso een zooitje met de s- en x-versies. Dan komen daar nog de pro en de prime versies bij.

Laten we even filteren op de global versions, aangezien je daar blijkbaar in geintresseerd bent (ivm met volledige 4G dekking). Dan zijn er namelijk 2 mogelijkheden: De redmi 4A (erg budget, en door de scherpe prijzen van de andere modellen niet aantrekkelijk) en de topper waar dit topic om gaat:
De RedMi 4X.

Bij de 4X is geen pro of prime versie beschikbaar. Er zijn wel global versions en niet global versions. Ik hoop dat onderstaand lijstje goed is.

- RedMi 4X 2gb/16gb
- RedMi 4X 3gb/32gb
- RedMi 4X 4gb/64gb
- Redmi 4X Global ROM 2gb/16gb
- Redmi 4X Global ROM 3gb/32gb
- RedMi 4X Global ROM 4gb/64gb
- Redmi 4X Global VERSION 3gb/32gb

De eerste 3 versies zijn de standaard versies. Deze worden geleverd met chinese oplader, ZONDER europese 4G banden en met chinees/engelse ROM zonder google apps en met chinese apps.
De 3 versies daarna (Global ROM) zijn hardwarematig hetzelfde, alleen worden geleverd met Global ROM. (meerdere talen, google apps en zonder chinese apps).
De laatste versie (Global Version, wordt ook wel international version genoemd) is de meest interessante. Deze heeft namelijk gewoon alle europese 4G banden, heeft een europese oplader en draait ook de Global ROM.

Opzich is de laatste dus de meest interessante. Ookal heb je band 20 niet nodig, kan ik je toch aanraden om deze te nemen doordat deze max €10 euro duurder is, en voor evt. verkoop interessanter is. Plus je weet nooit zeker wat je eigen toekomst plannen voor je provider zijn en wat de provider voor plannen met het netwerk heeft.

Nu is het dus alleen nog maar zoeken naar de juiste versie om te bestellen. Ik kan je aanraden om te kijken bij Banggood, Gearbest of geekbuying.
vraag: Wat voor limitaties zijn er als je voor Engels kiest tijdens het configureren van rn4x ? i.e Hanteert het toestel ook de engels talige net nummers waneer je egnels gebruikt en in NL woont?
Er zijn geen limitaties voor een engelse taal. Voor zover ik weet is het de provider die regelt of een netnummer internationaal is of niet.
Volgens mij bedoel jij namelijk of je bij engelse taal +31 dient te gebruiken. Dit is natuurlijk niet zo omdat dit provider geregeld is en je dit alleen in het buitenland hoeft te doen.

• dingens
quote: LoeWn
[...]

Er zijn geen limitaties voor een engelse taal. Voor zover ik weet is het de provider die regelt of een netnummer internationaal is of niet.
Volgens mij bedoel jij namelijk of je bij engelse taal +31 dient te gebruiken. Dit is natuurlijk niet zo omdat dit provider geregeld is en je dit alleen in het buitenland hoeft te doen.
Wanneer ik op mijn Oneplus One rom Engels instel en de dailer gebruik, ziet het erals volgt uit:

i.e new york pizza: 02012 12545 ipv 020 121 2545

is dit ook het geval bij de stock rom wanneer je voor engels kiest?

[Voor 9% gewijzigd door dingens op 11-09-2017 13:31]

• XeNeRgY
  • Niet online
dingens schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:27:
[...]

Wanneer ik op mijn Oneplus One rom Engels instel en de dailer gebruik, ziet het erals volgt uit:

i.e new york pizza: 02012 12545 ipv 020 121 2545

is dit ook het geval bij de stock rom wanneer je voor engels kiest?
Als je alleen de taal op Engels zet heb sowieso de NL manier van netnummers en andere waarden. Ik kan me voorstellen dat het juist logisch is om de Engelse variant in de dialer te krijgen als je je land en regio instelt op de UK.

• dingens
XeNeRgY schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:22:
[...]

Als je alleen de taal op Engels zet heb sowieso de NL manier van netnummers en andere waarden. Ik kan me voorstellen dat het juist logisch is om de Engelse variant in de dialer te krijgen als je je land en regio instelt op de UK.
top, hoef ik geen eu versie the flashen.

nl spelling correctie is ook beschikbaar las ik...

mijn bestelling is vandaag verstuurd 8)

[Voor 22% gewijzigd door dingens op 11-09-2017 17:44]

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wanneer zal de Global stable Nougat update er zijn? Ik twijfel nog om nu de 4x te flashen..

i7 13700KF / NZXT N5 Z690 / RTX 3070 Ti

• XeNeRgY
  • Niet online
Majin Buu schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:06:
Wanneer zal de Global stable Nougat update er zijn? Ik twijfel nog om nu de 4x te flashen..
Geen idee maar de weekly van xiaomi.eu werkt uitstekend. Geen enkele bug ontdekt tot heden.

• XeNeRgY
  • Niet online
Iemand die de xiaomi.eu of globe rom gebruikt en daarin ook de optie gebruikt om een schema in te stellen wanneer de telefoon op DND/Silent gaat?

Bij mij lijkt dat niet goed te werken. Ik stel DND tussen 22:00 - 08:00 in en de 4X gaat goed op DND om 22:00 maar na 8:00 blijft DND actief. Heb al meerdere settings geprobeerd maar zonder resultaat.

Werkt dit bij jullie wel of is het een bug?

• denhans08
Ik heb een probleem

ik heb de smartphone unlocked
heb de twrp file eropgezet
en nu moest ik de eu rom op de gsm zijn intern geheugen zetten maar mijn computer zag dit niet.
Dus heb ik de gsm proberen herstarten, maar dat had ik precies niet mogen doen.
Hij blijft hangen op het mi logo
Power knop indrukken resulteert enkel in het herstartren.
Ik kan wel naar fastboot gaan.
Miflash tool laat de gsm dan weer wel zien in fastboot, maar geen gsmin mijn computer, hoewel usb debugging aanstond.

wat nu??

recovery mode werkt ook niet

[Voor 3% gewijzigd door denhans08 op 18-09-2017 11:38]

• XeNeRgY
  • Niet online
Kabel aan je toestel hangen en via cmd alsnog naar twrp booten via fastboot. Daar de rom weer flashen en als die er niet meer op staat dan via de SD kaart flashen.

• denhans08
probleem is dat ik dus alle adb drivers heb.
Maar als ik in cmd prompt kijkt naar devices er geen opkomen, gsm staat in fastboot en uiteraard aangesloten aan pc...
als ik dan de hele fastboot unlock procedure eens probeer lukt het tot hij zegt token verification failed bij fastboot oem unlock.

Ik krijg de gsm dus niet in twrp...

in apparaatbeheer staan bij android phone bootloader interface, apparaat aangesloten
onder hetzelfde staat ook android adb interface en hier staat een uitroepteken bij.

• XeNeRgY
  • Niet online
Dan is je driver voor de Redmi niet de juiste en moet je deze installeren. Het toestel moet herkend worden in fastboot met fastboot devices. Overigens herkent Windows de Redmi bij mij ook als ik in fastboot opstart.

Verder hoef je geen fastboot OEM unlock te doen dus ik zou sowieso even de tutorial er goed bij pakken.

Had je overigens USB Debugging in de developer settings van je rom aangezet?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:16

Sherlock

No Shit

Ik heb de Redmi 4X besteld voor mijn vrouw, ter vervanging van haar ASUS Pegasus Zenfone 3 die helaas iets te veel spanning op het scherm heeft moeten doorstaan.

Is het nu aan te raden om er direct een andere ROM op te zetten, of is die ROM die er standaard op staat prima te gebruiken? Gaat om beetje browsen en whatsappen.

• denhans08
XeNeRgY schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:16:
Dan is je driver voor de Redmi niet de juiste en moet je deze installeren. Het toestel moet herkend worden in fastboot met fastboot devices. Overigens herkent Windows de Redmi bij mij ook als ik in fastboot opstart.

Verder hoef je geen fastboot OEM unlock te doen dus ik zou sowieso even de tutorial er goed bij pakken.

Had je overigens USB Debugging in de developer settings van je rom aangezet?
als de driver niet de juiste is, hoe komt het dan eigenlijk dat hij toch twrp erop heeft kunnen zetten? of heeft dit niks met elkaar te maken.
Ik had de minimal_adb_fastboot_v1.4.2_setup geinstalleerd

USB debugging stond aan.

• denhans08
heb hem eens op de laptop geprobeerd, in fastboot krijg ik bij apparaatbeheer android bootloader interface, maar bij mijn pc niks.

• XeNeRgY
  • Niet online
denhans08 schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:50:
heb hem eens op de laptop geprobeerd, in fastboot krijg ik bij apparaatbeheer android bootloader interface, maar bij mijn pc niks.
Je moet (soms) ook je telefoon installeren met een driver. Als het goed is kun je die hier vinden maar ik weet het niet meer helemaal zeker.

Wat krijg je op je laptop als je fastboot devices doet?

[Voor 6% gewijzigd door XeNeRgY op 18-09-2017 14:57]

• denhans08
op de laptop krijg ik ook niks terug als ik fastboot evices doe.

Als ik dan fastboot oem device-info doe krijg ik wel respons...

ik krijg hem niet meer opgestart en ben bang dat het gedaan is met de telefoon...

die minimal adb fastboot setup is volgens de tutorials hetgeen er nodig is.

de gsm gaat ook gewoon niet meer af, als ik power druk herstart hij gewoon

• XeNeRgY
  • Niet online
denhans08 schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:20:
op de laptop krijg ik ook niks terug als ik fastboot evices doe.

Als ik dan fastboot oem device-info doe krijg ik wel respons...

ik krijg hem niet meer opgestart en ben bang dat het gedaan is met de telefoon...

die minimal adb fastboot setup is volgens de tutorials hetgeen er nodig is.

de gsm gaat ook gewoon niet meer af, als ik power druk herstart hij gewoon
heb je die driver geïnstalleerd die ik heb gelinkt?

• denhans08
die drivers heb ik al geprobeerd ja, staan er nu trouwens ook op

Heb nu terug de twrp kunnen booten met fastboot, dat is al iets.
Ik wou restore doen, maar er staat blijkbaar niks meer in de telefoon??
Ik heb de oude rom er blijkbaar al uitgegooid dan, wat ik niet snap.
Ik ben nu via een oud prul de rom op een micro sd kaart aan het zetten (duurt wel even)
Heb de kaart geformatteerd.

Het is dus echt het probleem dat ik de telefoon niet in windows zie, heb er wat meer hoop op, wat dat is iets dat wel doenbaar moet zijn.

[Voor 15% gewijzigd door denhans08 op 18-09-2017 16:06]

• denhans08
heb de zip file erop gezet maar twrp geeft niks aan op de sd kaart...
is geformatteerd als fat32

• XeNeRgY
  • Niet online
denhans08 schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:24:
heb de zip file erop gezet maar twrp geeft niks aan op de sd kaart...
is geformatteerd als fat32
Dus de driver werkte om te booten naar TWRP?

Je hebt waarschijnlijk format system/data gedaan en daarom is nu al je data weg. Dan is inderdaad de oplossing om een rom (zip) file op de SD-kaart te zetten en vanaf daar te flashen. Dat moet werken want zo heb ik het ook gedaan.

Kijk even in TWRP via de file explorer of je ook in de juiste map kijkt, uit mijn hoofd heb je bijvoorbeeld /SDCARD en nog 2 andere /FOLDERS waar je SD data kan staan

[Voor 3% gewijzigd door XeNeRgY op 18-09-2017 16:29]

• denhans08
ik heb 2 folders gevonden:

sdcard
en external sd card

maar beide vind hij niks op....

• XeNeRgY
  • Niet online
Je kan het nog via ADB proberen te pushen maar het moet ook prima werken om het via je PC naar je Redmi te kopiëren in Windows Explorer.

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06
Sherlock schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:29:
Ik heb de Redmi 4X besteld voor mijn vrouw, ter vervanging van haar ASUS Pegasus Zenfone 3 die helaas iets te veel spanning op het scherm heeft moeten doorstaan.

Is het nu aan te raden om er direct een andere ROM op te zetten, of is die ROM die er standaard op staat prima te gebruiken? Gaat om beetje browsen en whatsappen.
Ik gebruik voor de 5 stuks in mijn familie en vriendenkring gewoon de standaard rom, werkt meer dan uitstekend. Het enige nadeel is de dat de taal niet in het nederlands gezet kan worden.
Dan is bijvoorbeeld de navigatie van googlemaps ook in het engels, en dat klinkt niet altijd even geweldig met onze straatnamen :)
Ik heb nog niet gevonden hoe dat anders kan behalve de installatie morelocale2, dan werkt het wel.

PVoutput 3250 WP

• denhans08
nu staat terwijl opgestart in twrp, de redmi 4x als media speler in windows.
Maar als ik hem open zegt hij map leeg en er iets inzetten lukt niet...

en ik vind mijn sd kaartlezer niet

• denhans08
geen idee hoe, maar nu komt hij ook op mijn vaste desktop pc tevoorschijn als media speler

Afgezet, sd kaart erin, fastboot, twrp starten en nu is de rom aan het kopieren naar de sd kaart....

• XeNeRgY
  • Niet online
Een cardreader is ook handig in dit soort situaties :)

• denhans08
idd, maar het is gelukt, OEF!!

bedankt voor de bijstand

• XeNeRgY
  • Niet online
Veel plezier met je toestel :)

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55

Nikeo

Jawelles

Ik heb dit toestel gekocht voor mijn zusje (22). Ik heb zelf de redmi note 4 dus het installeren was gemakkelijk omdat ik dit al een keer gedaan had.

Ik heb er voor haar voor gekozen om de xiaomi EU rom er op te flashen omdat de OTA updates hiervoor weer schijnen te werken. Het toestel draait nu heel vlot op android 7.1. Komende van een samsung S4 moet ze ook wel aan deze Xiaomi skin kunnen wennen. Alvast anticiperend op het eventuele geval dat ze toch de skin niet werkbaar vind heb ik een vraag.

Heeft iemand recente ervaring met deze ROM voor de 4x? Met veel plezier draai ik op mijn note 4 LineageOs en dat werkt geweldig. Maar de development voor dit toestel lijkt toch iets trager te gaan dan voor de note 4. :)

[Voor 19% gewijzigd door Nikeo op 18-09-2017 19:47]

• denhans08
is er een mogelijkheid om de homescreens, te wisselen van plaats?
Heb gevonden hoe er bij te maken, maar links is de hoofd homescreen, maar zou deze in de midden willen hebben... zonder alles te moeten verzetten, dus liefst ineens heel het scherm

• elinx
Nikeo schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:45:
......Alvast anticiperend op het eventuele geval dat ze toch de skin niet werkbaar vind ........
denhans08 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:11:
is er een mogelijkheid om de homescreens, te wisselen van plaats?......
Als je er niet uitkomt met de Miui skin of homescreens, dan is het te overwegen om een andere launcher te installeren. Er is keuze genoeg en maakt een wereld van verschil. Je bent niet verplicht om bij de Miui launcher te blijven.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

_root schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:51:
[...]
Ik gebruik voor de 5 stuks in mijn familie en vriendenkring gewoon de standaard rom, werkt meer dan uitstekend. Het enige nadeel is de dat de taal niet in het nederlands gezet kan worden.
Dan is bijvoorbeeld de navigatie van googlemaps ook in het engels, en dat klinkt niet altijd even geweldig met onze straatnamen :)
Ik heb nog niet gevonden hoe dat anders kan behalve de installatie morelocale2, dan werkt het wel.
Top, bedankt voor je reactie!! Ik wacht het gewoon even af, mocht het dan toch niet bevallen kan ik er altijd nog een Xiaomi.eu ROM op zetten. (Of idd morelocale2)

• Leo. P. Klepper
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 12:57
Ik heb onlangs een Redmi 4X met Global ROM besteld via Ebay bij een Engelse aanbieder. Kon de taal gewoon in het NL instellen (is niet overal even goed vertaald). Nog geen Android Nougat via OTA beschikbaar. Wel een geweldig toestel na een jaar met een 5.5 inch strijkplank te hebben gewerkt. Ik ben een fanatieke gebruiker en de 4X haalt het einde van de dag met één telefoonlading (dat is inclusief tethering voor 2 tot 4 uur per dag). Tot nu toe zeer tevreden.

• elinx
Leo. P. Klepper schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:55:
..... Kon de taal gewoon in het NL instellen (is niet overal even goed vertaald). ......Tot nu toe zeer tevreden.
Als er Nederlands opstaat kan dat drie redenen hebben.
Het toestel is tweedehands cq refurbished, bootloader unlocked en de EU rom geinstalleerd.
Het toestel is nieuw, maar de bootloader is omzeild/gehackt en een vreemde rom geinstalleerd
Het toestel is nieuw, maar wel formeel unlocked en een vreemde rom geinstalleerd.
In alle gevallen krijg je geen OTA, want het betreft niet de originele Xiaomi rom die heeft namelijk geen Nederlands.

Ik denk persoonlijk dat er een vreemde rom is geïnstalleerd, omdat de vertaling niet altijd juist is.
Iets wat bij de EU rom wel goed geregeld is.

Als je alles laat zoals het is dan is er niks aan de hand. Ben je echter van plan om ooit te upgraden naar een andere versie van Android, loop je kans op een brick, omdat de bootloader weer op slot gaat.
Om zeker te zijn of de bootloader echt unlocked is, moet je een originele Xiaomi fastboot rom installeren.
Als hij dan nog steeds unlocked is, kan je een rom naar keuze installeren zonder verdere gevolgen.
Als hij dan op slot gaat kan je eerst unlocken, wat met elke andere rom niet kan.

• XeNeRgY
  • Niet online
Mijn 4X reboot regelmatig tijdens het bellen, erg irritant. Hebben anderen daar met de EU of Globe rom ook last van?

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 13:26
XeNeRgY schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:46:
Mijn 4X reboot regelmatig tijdens het bellen, erg irritant. Hebben anderen daar met de EU of Globe rom ook last van?
Probeer eens een schone installatie, grote kans dat dat het verhelpt. Zit je op de weekly of de stable?

• XeNeRgY
  • Niet online
bauke1994 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:07:
[...]

Probeer eens een schone installatie, grote kans dat dat het verhelpt. Zit je op de weekly of de stable?
Op de weekly en het is sinds een schone installatie gebeurd. Denk dat het in de weekly zit maar dan zouden anderen het ook moeten hebben. Gebeurt overigens sporadisch maar is wel irritant.

• easyriider
  • Niet online
Wat me net opviel aan de zojuist geïnstalleerde 7.9.21 was dat de notificatie led een kleurtje heeft. Je kunt nu bij de instellingen kleuren kiezen voor verschillende soorten meldingen. _/-\o_

• Leo. P. Klepper
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 12:57
elinx schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:50:
[...]
Als er Nederlands opstaat kan dat drie redenen hebben.
Het toestel is tweedehands cq refurbished, bootloader unlocked en de EU rom geinstalleerd.
Het toestel is nieuw, maar de bootloader is omzeild/gehackt en een vreemde rom geinstalleerd
Het toestel is nieuw, maar wel formeel unlocked en een vreemde rom geinstalleerd.
In alle gevallen krijg je geen OTA, want het betreft niet de originele Xiaomi rom die heeft namelijk geen Nederlands.

Ik denk persoonlijk dat er een vreemde rom is geïnstalleerd, omdat de vertaling niet altijd juist is.
Iets wat bij de EU rom wel goed geregeld is.

Als je alles laat zoals het is dan is er niks aan de hand. Ben je echter van plan om ooit te upgraden naar een andere versie van Android, loop je kans op een brick, omdat de bootloader weer op slot gaat.
Om zeker te zijn of de bootloader echt unlocked is, moet je een originele Xiaomi fastboot rom installeren.
Als hij dan nog steeds unlocked is, kan je een rom naar keuze installeren zonder verdere gevolgen.
Als hij dan op slot gaat kan je eerst unlocken, wat met elke andere rom niet kan.
Dat rommelen met die ROMs durf ik niet aan, dan laat ik het liever zo. Kan ik ergens zien welke ROM ik nou precies heb? MIUI Global 8.2 stable 8.2.5.0.0 (MAMCNEA) staat er bij MIUI versie...

• XeNeRgY
  • Niet online
Dat lijkt de China stable te zijn als je de code op Google intypt.

• elinx
Leo. P. Klepper schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:35:
............
Dat rommelen met die ROMs durf ik niet aan, dan laat ik het liever zo. ...
XiaomiTool neemt veel stappen uit handen, maar als je het niet aandurft zou ik zeker niet gaan rommelen.
De rom lijkt gelijk te zijn aan de China Stable, waar waarschijnlijk een aantal talen aan zijn toegevoegd en waarschijnlijk Playstore ook. Iets wat met de EU rom ook gebeurd, maar dan veel uitgebreider.

Als je ooit toch wilt updaten naar een andere Android versie, raad ik je aan om dan wel de originele Xiaomi Fastboot rom te installeren via MiFlash of XiaomiTool. Dan loop je het minste risico dat eea verkeerd gaat,

Laatste Miui8 rom's:
Global V8.5.2.0.MAMMIED
China V8.5.3.0.MAMCNED

[Voor 26% gewijzigd door elinx op 22-09-2017 19:07]

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:02
Ik heb interesse in de Redmi 4 en dan de global version. Belangrijk vind ik de kwaliteit van de camera. Voorzover ik te weten ben gekomen zijn er exemplaren met een Samsung en exemplaren met Sony camera. De Sony camera zou veel beter zijn.
Nu is het probleem dat ik nog nergens kan vinden welke een Sony camera heeft.
Iemand wel een idee?

• elinx
doggy1 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:43:
.....Redmi 4 en dan de global version..... exemplaren met een Samsung en exemplaren met Sony camera. .......
Ik ben reuze benieuwd hoe je aan deze informatie komt, want volgens mij heeft de global versie van de Redmi 4X een Samsung camera en die van de R4A is onbekend (dus geen Sony).
Het kan natuurlijk dat je eea verward met de Redmi Note 4, want die heeft wel een Sony camera.
bron

[Voor 3% gewijzigd door elinx op 22-09-2017 21:55]

• doggy1
Ja sorry, ik was idd niet duidelijk, maar ik bedoelde dus eigenlijk een Redmi 4(X) global(ivm G4), met snapdragon 625 en sony camera.
Bedankt trouwens voor de link.

• elinx
doggy1 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:59:
.... een Redmi 4(X) global(ivm G4), met snapdragon 625 en sony camera........
Ik denk dat je een telefoon zoekt die niet bestaat.
De specificaties die jij opnoemt gelden voor een Redmi Note 4, welke een wat groter display heeft dan de Redmi 4 (5,5 inch vs 5 inch)

[Voor 22% gewijzigd door elinx op 22-09-2017 22:10]

• doggy1
Deze mss? https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-note-4x
Snapdragon 625, Sony en 4G LTE 1800, 1900, 2100, 2300, 2500, 2600, 850 MHz

• elinx
doggy1 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:10:
.......Snapdragon 625, Sony en 4G LTE 1800, 1900, 2100, 2300, 2500, 2600, 850 MHz
Dit is géén Global versie, dus beperkt 4G in Nederland
Deze heeft wel max 4G bereik incl B20 (800MHz) is er in 32GB en 64GB versie

[Voor 10% gewijzigd door elinx op 22-09-2017 22:21]

• tweakradje
easyriider schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:50:
Wat me net opviel aan de zojuist geïnstalleerde 7.9.21 was dat de notificatie led een kleurtje heeft. Je kunt nu bij de instellingen kleuren kiezen voor verschillende soorten meldingen. _/-\o_
Is het nog net niet zo maar een stap in de goede richting. Ze hebben de library files (lights.msm8937.so) van de CM ROM van de Redmi 3S gebruikt. Niet helemaal compatible. Maar een kleurtje is altijd leuk.

Bron: http://4pda.ru/forum/inde...841683&st=0#entry64978644

• doggy1
elinx schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:12:
[...]
Dit is geen Global versie, dus beperkt 4G in Nederland
Deze heeft wel max 4G bereik incl B20 (800MHz) is er in 32GB en 64GB versie
Klopt idd. Het is wel verwarrend met al die modellen. Vraag me af wat concreet het voordeel(of nadeel) van de 4X tov de 4 is.

• elinx
doggy1 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:22:
[...]

Klopt idd. Het is wel verwarrend met al die modellen. Vraag me af wat concreet het voordeel(of nadeel) van de 4X tov de 4 is.
Ik hoop dat je wat duidelijker wilt zijn, want dit is het Redmi 4X topic en jij verwijst naar de Redmi NOTE 4 uitvoeringen. De door jouw gewenste Redmi 4X combinatie bestaat niet.
Staar je niet blind op een cijfer combinatie en een toegevoegde X.
De voor-en nadelen zijn persoonlijk (bv mbt LCD/prijs/B20/camera/fingerprint enz)
Xiaomi bedenkt de namen/typenummers afhankelijk van de uitvoering waardoor er zoveel varianten zijn.
Hardwarematig zijn er vaak weinig verschillen. Kimovil zet alles op een rijtje zodat je alle specificaties met elkaar kan vergelijken en zelf kan zoeken op jouw wensen.

De RN4X is er bv in een SD en MTK versie. De RN4 alleen met SD en een.B20 versie
Als je echter kiest voor SD625/Sony/B20 is de keus beperkt tot de RN4 Global.en valt alleen prijs/memory nog af te wegen.

[Voor 31% gewijzigd door elinx op 23-09-2017 09:12]

• doggy1
Het probleem is, dat als ik op Kimovil de telefoon zie die ik zou willen en dan naar de aanbevolen wwebwinkels ga, dat het daar niet duidelijk wordt welke camera er in zit. Dat is te lezen in reakties en vragen daar. Ook op het Miu forum wordt vaak gevraagd welke camera er in zit, Samsung of Sony .

Indien de vraag aan verkoper wordt gesteld, welke camera, dan weet men het niet. Dat maakt het dus onduidelijk. Ik wil zeker weten dat het een exemplaar met de Sony camera is..

• XeNeRgY
  • Niet online
doggy1 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:48:
Het probleem is, dat als ik op Kimovil de telefoon zie die ik zou willen en dan naar de aanbevolen wwebwinkels ga, dat het daar niet duidelijk wordt welke camera er in zit. Dat is te lezen in reakties en vragen daar. Ook op het Miu forum wordt vaak gevraagd welke camera er in zit, Samsung of Sony .

Indien de vraag aan verkoper wordt gesteld, welke camera, dan weet men het niet. Dat maakt het dus onduidelijk. Ik wil zeker weten dat het een exemplaar met de Sony camera is..
Weet je wel zeker dat je een 4X met 5" scherm wilt en niet een Note 4 met 5.5"? Ander zit je in het verkeerde topic namelijk. Zoals hierboven aangegeven is er geen 4X met Sony camera. Bovendien gaat geen een webwinkel die vraag voor je kunnen beantwoorden denk ik.

• doggy1
Dat weet ik, maar ik reageerde alleen nog op elinx die met de Kimovil tip kwam. Ik snap niet dat daar staat Sony camera, maar dat dit niet klopt als je bij de daar aangegeven webwinkels gaat kijken en ik hoopte een antwoord te vinden op de vraag" hoe weet ik zeker een exemplaar met Sony camera te krijgen als ik bestel".

• elinx
doggy1 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:22:
.... ..... .....hoe weet ik zeker een exemplaar met Sony camera te krijgen als ik bestel".
Dat kan nooit voor 100%.
Zonder bronvermelding kunnen we niks beoordelen. De enige bron die jij genoemd hebt ging over de R Note 4X, Ik heb mi duidelijk gemaakt dat de wensen die jij hebt alleen voor de R Note 4 gelden en inderdaad volgens de Kimovil bron. Een webwinkel die expliciet een ander merk camera vermeld heb je niet genoemd.

Als ik bv bij Banggood of GB kijk zie ik helemaal geen cameramerk genoemd in de specificaties, dus zeker weten zal je het nimmer als je Kimovil niet vertrouwd.
Als je 100% zekerheid wilt dan moet je niet voor een Chinese telefoon gaan.
Het antwoord op vragen van webwinkels (oa GB) zou ik helemaal niet vertrouwen omdat deze medewerkers, net als jij door de bomen het bos niet zien, want die verkopen alle merken, types en batches door elkaar heen samen met nog duizenden totaal andere producten dan telefoons. Het komt zelfs voor dat de antwoorden tegenstrijdig zijn. De R4X en RN4X worden vaak verward met elkaar ook op andere fora, maar zijn totaal verschillende telefoons.
De meest betrouwbare informatie komt van onafhankelijke reviews en fora en een site als van Kimovil.

De telefoon die jij besteld kan bovendien weer net even andere hardware bevatten omdat dit binnen een type per batch kan verschillen. Alleen wat in de produktspecificaties staat vermeld is de constante factor.

In dit R4X topic is dat bv al eens ter sprake gekomen mbt het toepassen van verschillende LCD schermen. En ja, er zit een kwaliteit verschil tussen de verschillende schermen (boe vs ebbg), maar dat wordt in de webshop en specificaties nimmer vermeld. Zeker weten dat je het beste (boe) scherm krijgt, kan dus niet.

[Voor 27% gewijzigd door elinx op 23-09-2017 22:58]

• doggy1
Bedankt voor jouw reaktie elinx.

• elinx
Niets te danken, ik wens je veel succes bij je eventuele keuze

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-02-2022
Ik heb niet deze hele thread gelezen, maar dit ter informatie:
Dit weekend de laatste OTA update geïnstalleerd, miui 8.5.1 gebaseerd op Nougat 7.1.2 op rooted Redmi4x 32/3gb met TWRP, global edition.
Alles werkt naar behoren, incl band 20.
Ik heb het idee dat het scherm smoother scrollt, maar dat kan ook inbeelding zijn. Batterij nog steeds goed (gps is/was de grootste stroomvreter). ANTUTU 45000+, iets hoger geworden.
Ik gebruikte Nova ipv Miui launcher dus geen ervaring met Miui.
Regio kan nu wel op Nederlands worden gezet (vorige versie gebruikte ik er Region Changer voor).
Laat maar weten als er vragen zijn.

P.

• Nark0tiX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 01:00
Heb de redmi note 4 global (oftewel de X dus zonder schroefjes naast de usb poort) nu een aantal dagen.

Vanaf het begin de 'resurrection remix OS' geïnstalleerd om te vergelijken met de 'MIU GLOBAL ROM' die een vriend van mij er op heeft staan.

Moet zeggen mijn telefoon lijkt nog een stukje sneller en de batterij duur is ongelooflijk, aanrader dus !

• elinx
Nark0tiX schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:33:
Heb de redmi note 4 global (oftewel de X ...........
Kan je misschien aangeven waarom deze melding belangrijk is in het Redmi 4X topic. (Oftewel zonder Note, maar met X)
:?

• Nark0tiX
elinx schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:27:
[...]
Kan je misschien aangeven waarom deze melding belangrijk is in het Redmi 4X topic. (Oftewel zonder Note, maar met X)
:?
Denk dat je verkeerd leest of ik het verkeerd uitleg. De Global versie wordt in China de 4X genoemd.
Het gaat dus om de zelfde versie als in de titel van dit topic genoemd wordt.

De versie met de infrarood sensor aan de zijkant en geen schroefjes naast de usb poort.

Wilde deze ROM dus aanraden.

• elinx
Nark0tiX schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:33:
Heb de redmi note 4 global.............
Nark0tiX schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:01:.......
Denk dat je verkeerd leest of ik het verkeerd uitleg. .......
Ik weet dat Xiaomi nogal verwarrende informatie geeft en dat verkopers er vaak nog een schepje verwarring bovenop doen, maar jij hebt het toch echt over een NOTE versie van de Redmi en dat is een heel ander toestel dan de gewone Redmi waar dit topic over gaat.
(ik laat 4 en 4X bewust even weg, omdat daar mi de verwarring ontstaat)
Een rom voor een compleet ander type toestel aanraden is mi dan ook niet aan de orde.

Dit topic gaat specifiek over de Redmi 4X, bekend onder de naam Santoni met een SD435 CPU en 5 inch LCD, die alleen met de type-aanduiding 4X wordt verkocht, zowel met als zonder 4G-B20.

Ook de andere Redmi "4" toestellen zijn anders en de rom's niet uitwisselbaar
Redmi 4 Prime/Pro- CPU Helio X25 (Markw), Redmi 4- CPU SD430 (Prada), Redmi 4A- CPU SD430 (Rolex)

Er is verder:
De Redmi NOTE 4X met een MTK Helio X20 CPU en 5,5 inch LCD, bekend onder de naam Nikel
De Redmi NOTE 4 of 4X met een SD625 CPU en 5,5 inch LCD, bekend onder de naam Mido
De laatste is het toestel waar jij het over hebt en wordt inderdaad met verschillende type aanduidingen verkocht (4 en 4X), maar betreft hetzelfde toestel.

[Voor 23% gewijzigd door elinx op 26-09-2017 22:32]

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 20:47
Is het iemand al gelukt om xposed te installeren op de redmi 4x? Waar kan ik de juiste xposed vinden?

Twrp, root en supersu was een eitje na het ontlocken maar nu nog xposed zodat ik xprivacy kan installeren.

• Nark0tiX
elinx schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:43:
[...]

[...]
Ik weet dat Xiaomi nogal verwarrende informatie geeft en dat verkopers er vaak nog een schepje verwarring bovenop doen, maar jij hebt het toch echt over een NOTE versie van de Redmi en dat is een heel ander toestel dan de gewone Redmi waar dit topic over gaat.
(ik laat 4 en 4X bewust even weg, omdat daar mi de verwarring ontstaat)
Een rom voor een compleet ander type toestel aanraden is mi dan ook niet aan de orde.

Dit topic gaat specifiek over de Redmi 4X met een SD435 CPU en 5 inch LCD, bekend onder de naam Santoni, die alleen met de type aanduiding 4X wordt verkocht, zowel met als zonder B20.

Ook de andere 5 inch LCD Redmi toestellen zijn anders, dus ook deze rom's zijn niet uitwisselbaar
Redmi 4 Prime/Pro CPU - Helio X25 (markw), Redmi 4-CPU SD430 (prada), Redmi 4A - CPU SD430 (rolex)

Er is verder:
De Redmi NOTE 4X met een MTK Helio X20 CPU en 5,5 inch LCD, bekend onder de naam Nikel
De Redmi NOTE 4 of 4X met een SD625 CPU en 5,5 inch LCD, bekend onder de naam Mido
De laatste is het toestel waar jij het over hebt en wordt inderdaad met verschillende type aanduidingen verkocht (4 en 4X), maar betreft hetzelfde toestel.
Oh lol inderdaad niet gezien dat het woordje note ontbrak in de titel ! Wat stom. Excuses.

• rscheepmaker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:10
Afgelopen vrijdag heb ik een update binnengekregen naar miui 8.5.2 (global). Sinds dien is mijn verbinding erg instabiel. Soms komt er emergency calls only te staan, regelmatig doet internet via 4g het ineens niet meer om het een paar minuten later gewoon weer te doen. Soms kan ik zelfs niet bellen of gebeld worden terwijl het bereik metertje vol bereik aangeeft. Voor deze update nooit problemen gehad. Heb zelfs al een Factory reset geprobeerd. Hebben andere mensen hier vergelijkbare problemen gehad?

• tweakradje
Ter info.
Vandaag of morgen nieuwe Final Nougat build Resurrection Remix: 5.8.5
Changelog: https://github.com/Resurr...lob/nougat/CHANGELOG.mkdn
Hier te downloaden: http://downloads.resurrectionremix.com/santoni/
Daarna op naar Oreo
Gebruik RR 5.8.4 Nougat nu zelf al een maandje en bevalt prima!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:59
Ik zit er zelf ook al een paar dagen op te wachten. Ik zou jouw reactie ook al staan op XDA.

Overigens ben ik zelf niet 100% tevreden over 5.8.4. De camera is echt matig tot slecht tegenover de andere ROM's en daarnaast gaat het opladen heel traag. De ROM is overigens wel ongeloofelijk snel. Helemaal als je onder instellingen > accu > energiebesparing en prestaties het prestatieprofiel op prestaties zet. Ik heb dan aan het eind van de avond nog tussen de 60 en 70% batterij over, dus dat is meer dan voldoende.

Laat 5.8.5 maar komen!

[Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 27-09-2017 16:11]

• easyriider
  • Niet online
De Snapdragon 435 heeft 5 GHz wifi maar dat is blijkbaar niet ingeschakeld door Xiaomi.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

easyriider schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:49:
De Snapdragon 435 heeft 5 GHz wifi maar dat is blijkbaar niet ingeschakeld door Xiaomi.
Is het dan mogelijk dat dit bij custom ROMS wel werkt? Of moet dat hardwarematig ingeschakeld worden?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:27

Hoogie2004

Whohooooo

Sherlock schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:30:
[...]

Is het dan mogelijk dat dit bij custom ROMS wel werkt? Of moet dat hardwarematig ingeschakeld worden?
De global rom, dev rom en xiaomi.eu rom ondersteunen het iig niet. Geen idee of het kan, wie weet missen die antennes wel ofzo.

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:15
De Note 4 Global edition ondersteunt overigens wel 5 Ghz. Is alleen een maatje groter.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi Redmi 4X] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Redmi 4X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee