Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +3Henk 'm!

Xiaomi Redmi 4X Ervaringen & Discussie Topic

De verschillende versies zijn als volgt
- 2GB RAM en 16 GB ROM
- 3GB RAM en 32 GB ROM
- 4GB RAM en 64 GB ROM

De codename voor de Xiaomi Redmi 4X serie is: Santoni of HM4X

Links:

Officiële Chinese Redmi 4X pagina (openen met Chrome voor een vertaling)
[Xiaomi Redmi 4X] Levertijden & Prijzen
[Xiaomi Redmi 4X] Het grote Accessoires topic

Voorgaande Redmi Topics:

[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 3] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 4A] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 4] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Redmi 4 Pro] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi Pro] Ervaringen & Discussie

Chinaphone topics:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Speciale Xiaomi topics:

[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Het grote MIUI custom-ROM-topic

Specificaties:

Scherm formaat:1280 x 720 pixels, 5" (~296 ppi)
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren, 2,5D Gorilla Glass
Multitouch:10 vingers
Chipset:Qualcomm MSM8940, Snapdragon 435
CPU:64 bits octa-core A53 8*1,4GHz
GPU:Adreno 505
SD card:Micro SD
Opslag geheugen (ROM):16/32/64 GB
Werkgeheugen (RAM):2/3/4 GB
Waterdicht:Nee
Hoofdtelefoon aansluiting:Ja, 3,5mm
Luidspreker:Ja, mono
Simkaart:1x Micro en 1x Nano-sim
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 2100/1800/850/2600/900MHz (Bl/B3/B5/B7/B8)
WLAN:Wifi 802.11 b/g/n, 2,4GHz, Wifi Direct, DLNA, Wifi hotspot
Bluetooth:v4.2, A2DP
NFC:Nee
Vingerafdrukscanner:Ja, aan de achterkant
USB:Micro USB 2.0(MHL), USB On-the-go
Camera (achterkant):13 MP, F2.0 aperture, autofocus, LED verlichting, PDAF focus
Video:1920 x 1080 Full-HD@30fps, video stabilisatie, gezichtsherkenning, filmen met LED verlichting
Camera (voorkant):Max 5MP, F2.2 aperture
Video:71280 x 720 HD @30fps
Sensoren:Snelheid, afstand, stappenteller, beweging, gyroscoop, nabijheid, licht, infrarood
Radio:Stereo FM radio (via een bedrade hoofdtelefoon)
GPS:GPS, A-GPS, Beidou, GLONASS
Formaat:139,24 x 69,96 x 8,65 mm
Gewicht:150g
Accu:Niet verwisselbare Li-Ion 4100 mAh accu
Kleuren leverbaar:Roze, goud en mat zwart
Led kleuren:Wit

De verschillen tussen de Redmi 4A, 4, 4X & 4 Pro:
Redmi 4A
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4a_mini.jpg
Redmi 4
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4_mini.jpg
Redmi 4X
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4x_mini.jpg
Redmi 4 Pro
https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi4Pro/RM4pro_mini.jpg
5" 720p 296ppi5" 720p 296ppi5" 720p 296ppi5" 1080p 441ppi
Qualcomm Snapdragon 425 4*1,4GHzQualcomm Snapdragon 430 8*1,4GHzQualcomm Snapdragon 435 8*1,4GHzQualcomm Snapdragon 625 8*2,0GHz
13MP / f2.213MP / f2.213MP / f2.013MP / f2.2
5MP / f2.25MP / f2.25MP / f2.25MP / f2.2
Bluetooth 4.1Bluetooth 4.1Bluetooth 4.2Bluetooth 4.2
A/B/G/N (2,4GHz)A/B/G/N (2,4 & 5GHz)A/B/G/N (2,4GHz)A/B/G/N (2,4 & 5GHz)
16GB Opslag16GB Opslag16/32/64GB Opslag32GB Opslag
2GB RAM2GB RAM2/3/4GB RAM3GB RAM
Enkele flitserEnkele flitserEnkele flitserDualtone flitser
3120 mAh4100 mAh4100 mAh4100 mAh
5V / 1A5V / 2A5V / onbekend5V / 2A
Kunststof achterkantMetalen achterkantMetalen achterkantMetalen achterkant
139,9mm/70,4mm/8,5mm141,3mm/69,6mm/8,9mm139,2mm/69,9mm/8,6mm141,3mm/69,6mm/8,9mm
131g156g150g156g

De Redmi 4X ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE2, 3, 5, 81900, 1800, 900 MHz
WCDMA1, 2, 5, 82100, 1900, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 5 ,7, 82100, 1800, 850, 2600, 900MHz

Helaas ontbreekt de veel gebruikte band 20/800MHz, waardoor 4G beperkt werkt op het netwerk van Tele2, Vodafone en KPN.

Product foto's:

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

quote:
_root schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:48:
Wat een geweldig toestel is dit toch.
Prachtige afwerking, mooie software, prima geluid, snelle vingerafdruk scanner.

Inmiddels 2 weken de versie 16/2 in bezit, 110 euro compleet binnen in Nederland.
Door de grote accu met dual sim, BT, WiFi, GPS aan, toch 60 uur zonder lader.
Wow 60uur! Ik kom net op 1,5 - 2 dagen (34-40 uur) :(
Hoe lang staat je scherm uit, voer je nog speciale dingen uit om dit voor elkaar te krijgen?

Bij de Redmi 4 Pro (met dezelfde accu), haal ik wel met gemak de 2 dagen waarbij het scherm 5-6 uur in gebruik is.
Ik moet dan wel bekennen dat ik het meeste aan heb staan wat veel consumenten ook aan hebben. Het is dus niet 'getweaked'.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb de telefoon ook in de volle zon gehad (ook met de automatische verlichting aan) en dat ging zonder problemen. Check dus ook altijd voor de zekerheid de slider voor de achtergrond verlichting.

Het is net zo goed als veel andere telefoons die ik heb getest.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik zag het bericht zojuist op Facebook voorbij komen. Het kan de officiële Global versie zijn inclusief Engelse beschrijving op de doos, handleiding, EU stekker van Xiaomi en de Global build.

Echter zou het onderstaande stuk dan niet kloppen met de officiële internationale release, het lijkt dus een aanpassing in de rom:

aandacht---- voorMuti-Language ondersteund. we installeren custom firmware voor u.

Daarnaast is er ook een 4/64GB variant erbij gekomen, waarbij die juist de benaming pro zou moeten hebben. "Pro" wordt dit webwinkels vaak aangeduid als de beste versie in dezelfde lijn.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen als ie binnen komt.

Kiswum wijzigde deze reactie 22-05-2017 07:43 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik heb het even gecheckt en bij Banggood lijkt het in ieder geval de internationale release te zijn.
Eventueel kunnen we daarover verder praten in het prijzen en levertijden topic.

Ik zal in de openingspost nog wel informatie geven over de internationale versies.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Gerard4 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:16:
[...]

Als ik de slider in een donker omgeving op min. zet zie ik nog nauwelijks wat. In een normale situatie moet ik op goed geluk al zoeken naar de slider. Zover wordt het dan gedimd. Misschien is er met roottoegang iets te regelen?
Het wit is ook veel warmer dan bij de 3s. De gevoeligheid is wel beter dan bij de 3s. Die vond ik wat te gevoelig. Vaak klikte de 3s al door bij scrollen.
Het is toch goed dat de achtergrond verlichting minimaal is als je hem op min zet in een donkere omgeving? Volgens mij ging het erom dat de verlichting niet goed genoeg was in de buitenlucht, in de zon. Daar zou het fel genoeg moeten zijn als je hem zo fel mogelijk maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Appeltjeeitje schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:02:
Uit de andere thread;

[...]

Ik heb de TWRP Santoni gevonden maar welke ADB gebruik jij voor de 4x?
Ik weet niet zeker welke ADB ik heb gebruikt. Ik heb MiFlash geïnstalleerd, maar ik heb ook Mi PC Suite geïnstalleerd. In het laatste geval is de Adb in de program files te vinden:
C:\Program Files (x86)\Xiaomi\MiPhone\Google\Android

Dat is overigens gewoon een adb die voor alle telefoons gebruikt kan worden.
Ik heb een bestaande script aangepast, zodat de juiste packages worden geïnstalleerd voor de Redmi 4X. Daardoor hoef ik de commando's niet zelf in te tikken :).

Miui is hetzelfde voor alle telefoons, de werking van de knoppen zijn hetzelfde, maar het kan zijn dat de vruchttong er als extra optie bij zit (mits het wordt ondersteund).

Je kunt bij short press alleen de Menu aanpassen, maar bij de long press zijn alle knoppen aan te passen.

Zojuist getest op de Mi4 met xiaomi.eu rom: Miui 8.3 / 7.5.25

Instellingen -> extra instellingen -> knoppen

quote:
svianen schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:47:
Kan iemand mij helpen met de juiste TWRP files? Ik heb het eea geprobeerd, maar kom steeds terug in de default recovery van Xiaomi. Bootloader is unlocked. Ik heb bij de developer options OEM unlocking en USB debugging aan gezet.
De juiste TWRP files worden in de wekelijkse update topics geplaatst op Xiaomi.eu. Elke telefoon heeft z'n eigen download link.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Wat is voor jullie de reden geweest om de Redmi 4X te kopen en niet de Redmi 4Pro?

Ik zie persoonlijk 2 voordelen: 4G voor iedereen die geen T-Mobile heeft en de iets betere camera.

De snelheid, optimalisatie en accuduur zijn bij de 4 Pro namelijk een stuk beter.

Mocht je nog willen switchen, dan kan ik kijken of ik bij mijn contactpersoon van Banggood iets kan aanpassen voor jullie.

Hier zijn mijn 2 Redmi reviews:

productreview: Xiaomi Redmi 4 Pro Grijs review door Kiswum

productreview: Xiaomi Redmi 4X (3GB ram, 32GB opslag) Zwart review door Kiswum

quote:
easyriider schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:58:
[...]

Dat allemaal is in ieder geval in de laatste weekly 7.5.19 (7.5.25 is er niet voor de 4X) flink verbeterd t.o.v. de laatste stable.
Ik heb geen gebruik gemaakt van de stable rom's. Deze rom's lopen namelijk 1-5 weken achter op de weekly releases. Ik heb alleen getest met de weekly builds waarbij 7.5.11 mijn laatste release was. Daarbij merkte ik dat de 4x nog steeds in een nacht 10% zakt en dat is te veel verlies in standby i.c.m. de "niet storen" modus.
Ik hoop dat deze drain sindsdien is opgelost , maar ik vrees het ergste, want ik zie daarover niets in de changelogs staan:

https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-18-19.40096/
https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-25.40192/

quote:
humptydumpty schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:33:
Na de review van Kiswum (wat een mooie review!) te hebben gelezen wil ik er ook een.
Heb alleen nog 3 vragen voor dat ik bestel.

Is er een manier om usb-otg toch werkend te krijgen? Of blijft het bij een geheugenstick?

Ben niet bekend met miui maar op het eerste gezicht lijkt het dat xiaomi met miui het tweaken wat eenvoudiger heeft gemaakt dan android orgineel.
Bedankt voor het compliment!
quote:
Is er een manier om usb-otg toch werkend te krijgen? Of blijft het bij een geheugenstick?
Ik ben het vergeten te testen, maar over het algemeen test ik het altijd bij Micro USB aansluitingen. De laatste tijd heb ik dat niet gedaan, doordat ik het niet werkend kreeg op mijn USB-C smartphones. Dat kan te maken hebben met de converters die ik daarvoor heb gebruikt.

Maar ik vermoed dat dit de uitslag minimaal het onderstaande zal zijn, net als bij de Redmi 2 Note:

USB OTG

USB stick (Kingston 4GB DT101 G2)Werkt zonder problemen
Toetsenbord en muis (Logitech K400)Werkt zonder problemen
USB -> Lan converter (Sitecom LN-030)Werkt niet, wordt niet herkend

Let op, het is niet getest, maar een vermoeden o.b.v. mijn ervaring met andere telefoons.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
fifa4ever schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:19:
[...]

Ik wacht zelf nog op mijn redmi 4x, maar ik ben mij al een beetje aan het inlezen in de verschillende ROM's. Ik ben op zoek naar een ROM die ik 1x moet installeren met de computer en vervolgens gewoon OTA automatisch kan blijven updaten.

Ik las dat de xiaomi.eu roms ook Nederlandse taal ondersteunen, dus dit heeft mijn voorkeur. Maar kan deze OTA geupdate worden? Ook zie ik door de bomen het bos niet meer op de site van xiaomi.eu. Welke ROM is nou geschikt voor de Redmi 4X? En wat is precies het verschil tussen weekly en stable? Is de weekly een soort beta met dus kans op fouten?
Wil je ota updates? Dan zal een Xiaomi. eu rom niets voor je zijn. Automatische updates zijn sinds een jaar of 3 niet meer mogelijk.
Wil je de Nederlandse taal + Ota updates, dan is dat ook niet mogelijk met Miui, wellicht dat het met andere Android rom's wel mogelijk is, maar vaak missen er dan nog onderdelen zoals Bluetooth en een stabiele WiFi verbinding.

Probeer er ook voor te zorgen dat de reseller een originele Xiaomi/Miui rom erop laat staan en trap niet in de Multi Language rom's inclusief Nederlands.

Ota updates? Die zijn verkrijgbaar voor alle originele rom's en ik denk dat de Global build dan het beste bij je zal passen.

Ik vind het erg goed dat je nu al informatie vergaard voor het aanschaffen van een Xiaomi. Goed bezig!

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
fifa4ever schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Thanks voor je antwoord! Jammer dat OTA niet mogelijk is met de xiaomi.eu ROM.

Ik heb de Redmi 4X global van Banggood besteld, dus ik denk dat ik de Global build die jij aanraadt er dan op heb staan.

Ik twijfel echter nog wel om dan toch de xiaomi.eu ROM er op te zetten, omdat ik vaak een schone installatie zonder onnodige chinese troep wel fijn vind. Als je eenmaal de xiaomi.eu ROM geinstalleerd hebt, is het dan veel moeite om updates te doen? Kan dit zonder bijkomst van PC en behoud je al je geinstalleerde apps en gegevens? Dan is het misschien nog te overzien...
Banggood gebruikt normaal gesproken een eigen ML rom, echter heb ik hier op het forum gelezen dat ze de originele rom voor de 4X leveren. Komt dat doordat de telefoon te nieuw is of omdat ze iets met mijn feedback hebben gedaan?

Ik hoop voor je dat de originele of Global rom erop staat.

Als je het eenmaal hebt aangepast naar de xiaomi.eu rom, dan is het een fluitje van een cent om een update te installeren.
Hier even een quote uit mijn eigen review onder het kopje software:
productreview: Xiaomi Redmi 4X (3GB ram, 32GB opslag) Zwart review door Kiswum
quote:
De telefoons heb ik vrij eenvoudig om kunnen zetten naar een Xiaomi.eu rom. Na deze aanpassing is het installeren van een nieuwe rom zeer eenvoudig. Download de gewenste rom versie en laad het in via de standaard Updater app.
In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst!

quote:
Gerard4 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:57:
[...]

Ik denk dat de 'international versions' minder last hebben van reseller roms.
Dat verwacht ik ook, helaas maakt Xiaomi niet voor elke smartphone een Internationale versie. De internationale versies zijn voor ons de meest interessante uitvoeringen.
quote:
BarnOwl schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:39:
[...]

Ik heb trouwens net even de complete review gelezen en inderdaad verdien je een pluim voor de review, Kiswum! d:)b
Ik denk dat het batterijgebruik dat je in je review beschrijft inderdaad een kwestie is van een beter OS. Hopelijk dat ze hier nog iets aan doen!
Bedankt! Ik denk zelf ook dat de drain te wijten is aan de software en niet de hardware.
Ik gebruik nu ongeveer een week een Mi4 LTE met Snapdragon 801. De performance komt overeen met de SD435, maar bij de Mi4 is geen drain waar te nemen, terwijl deze cpu waarschijnlijk een stuk minder zuinig is (en de accu is ook nog minder krachtig).
quote:
Gerard4 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:38:
[...]

Over 2 weken wordt de redmi 5 gepresenteerd met de Sd 652 4g ram en Full Hd. Dat lijkt me bijna dezelfde als de redmi 4pro.
Wellicht wat later in 2017 een redmi 5 international versie met B20..?
Het zijn nog geruchten, maar ik zal het in de gaten houden. Als hij wordt uitgebracht, dan zal ik er een blog over schrijven en op mijn Tweakblog plaatsen.

quote:
fifa4ever schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:04:
Ik heb altijd standaard mijn telefoon op "stil" staan. Wel heb ik trillen bij stille modus aan staan. Het probleem is echter dat whatsapp geen meldingen bij mij geeft wanneer mijn scherm uit staat en dus ook niet trilt. Weet iemand hoe dit kan?

Mijn instellingen:

Stille modus: aan
Trillen indien stil: aan
Batterij gebruik whatsapp: Geen beperkingen (las dat dit een oplossing kon zijn)
Whatsapp instelling: Meldingsgeluiden aan, trillen standaard.

Edit: Ter info, ik draai de xiaomi.eu stable rom.
Ik herken het probleem, onder andere bij Gmail en Whatsapp.

Ga naar de app Veiligheid -> batterij -> app batterijbespaarder -> kies je app en zorg dat die bovenaan komt bij "aangepast". Dit doe je eoor de app aan te tikken en daarna voor "geen beperking" te kiezen.

Andere mogelijkheid: Instellingen, batterij en prestatie, batterij van apps beheren. Deze moet op uit staan.

quote:
fifa4ever schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:01:
[...]

[...]

Deze instellingen had ik inmiddels al gedaan. Alle beperkingen voor whatsapp staan uit m.b.t de batterij. Autostart van whatsapp staat ook aan... Er moet vast ergens nog een instelling verkeerd staan, maar ik weet niet welke.

Edit:

Ik lees op het MIU forum meer mensen met dit probleem... Het lijkt toch echt een bug te zijn. Hierbij alsnog mijn precieze instellingen, heeft iemand misschien alsnog een oplossing?

[afbeelding]
Ik mis nog een screenshot van je accu.
quote:
Andere mogelijkheid: Instellingen, batterij en prestatie, batterij van apps beheren. Deze moet op uit staan.

quote:
easyriider schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 01:17:
[...]

Belsimpel is er wel duidelijk over op z'n website en hoewel de bewering over 4G maar half klopt is het dus niet de Global versie:
  • Je kunt met dit toestel geen gebruik maken van 4G-internet in Nederland
  • Je kunt geen Nederlandse taal gebruiken, maar Engels is gewoon beschikbaar
https://www.belsimpel.nl/xiaomi-redmi-4x#plus-en-minpunten
Vorig jaar heb ik daarover met een productexpert van Belsimpel gesproken.
De reden waarom ze aangeven dat 4G niet werkt op alle Xiaomi producten, is doordat ze geen valse verwachtingen willen scheppen voor met name Tele2 gebruikers. Vodafone en KPN werkt wel, maar niet optimaal genoeg. Op T-Mobile werkt 4G sowieso wel.

Om teleurstelling te voorkomen hebben ze het dus doorgetrokken naar: Het kan niet. De praktijk en Tweakers zullen iets anders aangeven.

Global rom's hebben geen NL ondersteuning, maar daar kun jij iets aan doen ;):
http://en.miui.com/thread-1052212-1-1.html

Oh, ik lees nu de reactie van @2020Media: NL kun je alleen instellen in de Xiaomi.eu rom, maar doordat die niet in bulk is te leveren, zal die rom eigenlijk nooit bij webwinkels te koop zijn.
Als je een Xiaomi met de NL taal binnenkrijgt, wees dan voorzichtig. Het zal een eigen gemaakte rom zijn van de tussenhandelaar. Om de kosten te dekken zitten er vaak extra tools in dergelijke rom's, dus wees voorzicht met je wachtwoorden en internetverbruik. Gooi daar zo snel mogelijk een originele rom op of probeer de Xiaomi.eu rom erop te installeren.

(Ondersteuning voor dergelijke bloated /homebrew rom's geef ik zelf overigens niet vanwege vele bugs en de tijd die je vaak nodig hebt om te kunnen flashen.)

Kiswum wijzigde deze reactie 17-01-2018 13:37 (25%)

quote:
humptydumpty schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:27:
Heeft iemand een advies voor een rom met Nederlands voor iemand op leeftijd.
Zit zelf op RR maar deze telefoon is niet voor mij maar iemand op leeftijd met absoluut geen enkel verstand van android.

Mijn Dank!
Mijn advies: een andere telefoon die gewoon op de NL markt verkrijgbaar is. Dat is mijn advies voor iedereen die zonder geduld en/of kennis aan de gang wil met een Xiaomi smartphone.

Verder moet je met elke Xiaomi tegenwoordig aan de slag met het aanpassen van de bootloader en installatie van een nieuwe rom. Als het niet lukt om de Xiaomi.eu rom (met NL) erop te zetten, dan is de kans groot dat het ook niet gaat lukken met andere rom's waar ook Nederlands op zit. Ik verwacht dat het unlocken van de bootloader het lastigst is als je de rom wil vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
hannez80 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:22:
[...]

Kan ik jou handleiding in topic xiaomi bootlader unlocken voor deze redmi 4x ook gebruiken?

Heb 4x gisteren voor mijn schoonvader bij ibuygou besteld en wil gaan Lineage gaan draaien. Heb zelf de Mi6 en ben in afwachting van de Mi7 :)
Ja hoor, je kunt in ieder geval het eerste gedeelte gebruiken. Ik ben zelf ook benieuwd naar de Mi7, maar ik ben bang dat deze nog groter zal zijn dan de Mi6. Maar goed dat is offtopic :D

Waarom wordt er gekozen voor de Redmi 4X en niet voor de kant en klare (maar grotere) Xiaomi Mi A1? Komt dat door het prijsverschil of is daar nog niet naar gekeken?

Wat betreft de voorwaarden van Miui, als alles is geflashed, dan hoef je van geen enkele Miui dienst gebruik te maken. Als je gebruik wil maken van automatische backups, telefoon tracker en automatische updates, dan is dat wel weer gedeeltelijk noodzakelijk, bijvoorbeeld door middel van een actief Miui account.
Voor de rest kun je vanaf de start al direct aangeven dat je niet mee wil doen met het gebruikersprogramma en dat er geen diagnostische gegevens bewaard mogen worden. Alles blijft gewoon werken en je moet alleen nog maar toestemming hebben aan Google in gebruik te maken van die services die op Amerikaanse servers worden bewaard.

@XeNeRgY duidelijk antwoord, ik weet precies waar je bedoelt. Ik heb nu een Mi6, maar het liefst gebruik ik een telefoon tot max 140mm, zoals de nieuwe XZ2 Compact of Essential PH1.

Ik ben zelf ook een fan van compacte smartphones. Je behoort niet tot een uitstervend ras, maar men neemt genoegen met alternatieven die dan maar wat groter zijn.

quote:
Ik snap dat jij en meer mensen dat erg belangrijk zouden vinden, maar het was eigenlijk alleen een specifieke vraag voor humptydumpty i.v.m. zijn specifieke wens om een telefoon te regelen voor iemand zonder verstand van Android. Een standaard Xiaomi (Redmi 4X) met de unlock procedure zou ik daarom niet aanraden, maar wel een Xiaomi met Android One incl. de NL taal.
quote:
humptydumpty schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:27:
Heeft iemand een advies voor een rom met Nederlands voor iemand op leeftijd.
Zit zelf op RR maar deze telefoon is niet voor mij maar iemand op leeftijd met absoluut geen enkel verstand van android.

Mijn Dank!

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True