Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Of gewoon RR installeren dan. LOS is echt geen magische ROM. In mijn ogen is Resurrection Remix vele malen beter vanwege de grote verzameling aanpassingen die gedaan kunnen worden. Plus RR based op Oreo is gewoon official en zeer stabiel.woutur schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:49:
Zo, ik kan me aanmelden in dit topic. 4X Global version besteld. Zal eerst gewoon MIUI blijven draaien. Zit toch al op 7.1.1 als ik me niet vergis. Heb ik ooit de behoefte aan een hogere Android versie, installeer ik LineAgeOS wel die dan tegen die tijd (hoop ik) deze telefoon ondersteund. Gezien het feit dat de bijna identieke 3S al wel ondersteuning heeft, lijkt me dit geen onwaarschijnlijk scenario.
Daar is de unlock, root en xiaomi.eu ROM voor uitgevondeneasyriider schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:03:
De belangrijkste tekortkoming van de meegeleverde MIUI versie is dat die geen Nederlands bevat. Nu kan ik me in het Engels ook prima redden, maar ik vind het toch wel prettig dat de menu's in het Nederlands vertoond worden.

Even op de RR pagina gekeken en het ziet er veelbelovend uit. Hoe zit het met ondersteuning van toestel specifieke shit zoals notification LED's en batterijduur? Werken zaken zoals fitnessapps, maps, bluetooth connecties, bankapps en dergelijken ook goed icm de 4X?LoeWn schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:02:
[...]
Of gewoon RR installeren dan. LOS is echt geen magische ROM. In mijn ogen is Resurrection Remix vele malen beter vanwege de grote verzameling aanpassingen die gedaan kunnen worden. Plus RR based op Oreo is gewoon official en zeer stabiel.
[Voor 38% gewijzigd door woutur op 08-03-2018 16:18]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Notification led is natuurlijk gewoon werkend. Sterker nog, bij RR voor de R4X zijn verschillende kleuren ook werkend. Iets wat niet standaard is voor de R4X.
De andere dingen die je noemt werken bij mij gewoon allemaal. Onder alle ROM's eigenlijk wel. Al kan GPS ontvangst nog weleens verschillen tussen ROM's. GPS was bij de stock MIUI ROM niet best. Bij Xiaomi.eu en alle andere custom ROM's wel goed.
Batterijduur!Kiswum schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:07:
Waarom wordt er gekozen voor de Redmi 4X en niet voor de kant en klare (maar grotere) Xiaomi Mi A1? Komt dat door het prijsverschil of is daar nog niet naar gekeken?
Ik snap dat jij en meer mensen dat erg belangrijk zouden vinden, maar het was eigenlijk alleen een specifieke vraag voor humptydumpty i.v.m. zijn specifieke wens om een telefoon te regelen voor iemand zonder verstand van Android. Een standaard Xiaomi (Redmi 4X) met de unlock procedure zou ik daarom niet aanraden, maar wel een Xiaomi met Android One incl. de NL taal.
humptydumpty schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:27:
Heeft iemand een advies voor een rom met Nederlands voor iemand op leeftijd.
Zit zelf op RR maar deze telefoon is niet voor mij maar iemand op leeftijd met absoluut geen enkel verstand van android.
Mijn Dank!
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik heb de standaard GApps erop geinstalleerd, maar er blijkt nergens een update functie aanwezig te zijn.
Is er een manier om een OTA update te doen ?
Grootte van het toestel. Het vasthouden wordt anders een probleem. Een groot toestel doet dan gewoon pijn om vast te houden. Een groot en duidelijk scherm is dan wel weer fijn. Maar ja, als je die niet vast kan houden om te bellen heb je er ook niets aan.Kiswum schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:36:
[...]
Ik snap dat jij en meer mensen dat erg belangrijk zouden vinden, maar het was eigenlijk alleen een specifieke vraag voor humptydumpty i.v.m. zijn specifieke wens om een telefoon te regelen voor iemand zonder verstand van Android. Een standaard Xiaomi (Redmi 4X) met de unlock procedure zou ik daarom niet aanraden, maar wel een Xiaomi met Android One incl. de NL taal.
[...]
Daar komt bij dat ik zelf ook een 4x gebruik. Op die manier hoef ik dus ook niet informatie over tig toestellen bij te houden. En kan tevens het hele toestel naar wens aanpassen.
Top! Dank je wel! Die site was ik kwijt. De link staat geloof ik ergens in het begin van dit draadje maar kon hem nergens meer vinden. Staat trouwens ook niet in het rom overzicht voor de 4x bij XDA. Bedankt!
De gouden combinatie voor mij zou overdag een 4X zijn voor onderweg en s'avonds op de bank een toestel met groter scherm. Is wel omslachtig maar gezien de prijzen van Xiaomi nog niet eens een heel slecht ideehumptydumpty schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:05:
[...]
Grootte van het toestel. Het vasthouden wordt anders een probleem. Een groot toestel doet dan gewoon pijn om vast te houden. Een groot en duidelijk scherm is dan wel weer fijn. Maar ja, als je die niet vast kan houden om te bellen heb je er ook niets aan.
Daar komt bij dat ik zelf ook een 4x gebruik. Op die manier hoef ik dus ook niet informatie over tig toestellen bij te houden. En kan tevens het hele toestel naar wens aanpassen.
[...]
Top! Dank je wel! Die site was ik kwijt. De link staat geloof ik ergens in het begin van dit draadje maar kon hem nergens meer vinden. Staat trouwens ook niet in het rom overzicht voor de 4x bij XDA. Bedankt!

Zag dat jij ook op Globe Rom zit. Hoeveel accu duur heb jij zo gemiddeld?XeNeRgY schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:27:
[...]
De gouden combinatie voor mij zou overdag een 4X zijn voor onderweg en s'avonds op de bank een toestel met groter scherm. Is wel omslachtig maar gezien de prijzen van Xiaomi nog niet eens een heel slecht idee
Werk op de bank met een tablet, kosten tegenwoordig ook bijna "niets" meer. Alles op de nas dus alle apparaten (tv boxjes, telefoons, tablet, computer) syncen via mijn nas (bookmarks, documenten, foto's enz, mail doe ik via imap). Het enige nadeel is dat thuis mijn internet up snelheid wat te langzaam is. Dus buiten met de telefoon ff een filmpje op de nas kijken dat buffert.
Batterij is fantastisch. Ik doe zeker 2 dagen op 1 lading.humptydumpty schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:53:
[...]
Zag dat jij ook op Globe Rom zit. Hoeveel accu duur heb jij zo gemiddeld?
Werk op de bank met een tablet, kosten tegenwoordig ook bijna "niets" meer. Alles op de nas dus alle apparaten (tv boxjes, telefoons, tablet, computer) syncen via mijn nas (bookmarks, documenten, foto's enz, mail doe ik via imap). Het enige nadeel is dat thuis mijn internet up snelheid wat te langzaam is. Dus buiten met de telefoon ff een filmpje op de nas kijken dat buffert.
Ik 5 dagen op AOSPextended, waarvan 8 uur screen on time.XeNeRgY schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:37:
[...]
Batterij is fantastisch. Ik doe zeker 2 dagen op 1 lading.

Het is de global versie die ik binnen heb, er staat nu een global rom stable versie 8.5.2.0 (MAMMIED) op, nu zegt mij dat verder niks. Maar behalve dat het niet in NL te zetten is, is er een reden om het hele unlock proces in te gaan en er wat anders op te zetten?
Mijn redmi note 2 prime had ik het laatste 1,5 jaar ook op een stable rom staan met alleen geen NL... dat werkte prima... toch zie ik iedereen de moeite nemen om er iets anders op te zetten.... dus vraag ik me nu af: why? En kan ik dat soms ook beter doen?
Als je Nederlandse taal wilt, kun je het beste kijken naar Xiaomi.eu , daar is ook alle Chinese meuk uitgehaald.pband schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:01:
2 redmi 4x -en besteld via de xiaomi online store op aliexpress. Er is er 1 binnen gekomen!?! Even afwachten nog....
Het is de global versie die ik binnen heb, er staat nu een global rom stable versie 8.5.2.0 (MAMMIED) op, nu zegt mij dat verder niks. Maar behalve dat het niet in NL te zetten is, is er een reden om het hele unlock proces in te gaan en er wat anders op te zetten?
Mijn redmi note 2 prime had ik het laatste 1,5 jaar ook op een stable rom staan met alleen geen NL... dat werkte prima... toch zie ik iedereen de moeite nemen om er iets anders op te zetten.... dus vraag ik me nu af: why? En kan ik dat soms ook beter doen?
Als je meer stock Android wilt naar XDA forum.
De XRN2 was het laatste type waar geen bootloader lock op zat en daar zou eventueel redelijk eenvoudig een NL rom op geïnstalleerd kunnen worden. Sindsdien is alles iets minder simpel.pband schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:01:
2 redmi 4x -en besteld .....?
........
Mijn redmi note 2 prime had ik het laatste 1,5 jaar ook op een stable rom staan met alleen geen NL......
Aangezien je dit niet hebt gedaan was je zo te zien tevreden zonder NL. In dat geval voldoet de Global rom prima.
Thx, ja idd, ik was er verder goed tevreden over, maar vroeg me af of er toch nadelen zijn buiten het niet-NL?elinx schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:00:
[...]
De XRN2 was het laatste type waar geen bootloader lock op zat en daar zou eventueel redelijk eenvoudig een NL rom op geïnstalleerd kunnen worden. Sindsdien is alles iets minder simpel.
Aangezien je dit niet hebt gedaan was je zo te zien tevreden zonder NL. In dat geval voldoet de Global rom prima.
De eerste tijd heb ik overigens wel xiaomi eu rom erop gehad, tot ik eens moest updaten ivm problemen, toen ben ik naar de stable rom gegaan.
Miui vind ik wel prettig, stock android is ook prima, maar gaat me vooral om de combi en bv de prestaties. Ik heb wel eens begrepen dat sommige roms niet goed met het accubeheer omgaan en ander weer een slechte camera prestatie hebben... ik wil vooral de beste prestaties, NL is daarbij niet van belang. Ik had niet eens meer door dat ik geen NL op mijn RN2P had...PerlinNoise schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:27:
[...]
Als je Nederlandse taal wilt, kun je het beste kijken naar Xiaomi.eu , daar is ook alle Chinese meuk uitgehaald.
Als je meer stock Android wilt naar XDA forum.

Is die makkelijk te installeren op een nieuwe R4x? En qua updates goed bij te houden?XeNeRgY schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:13:
Ik zit ook op Globe, werkt prima.
Ja en wekelijkse updates.pband schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:25:
[...]
Is die makkelijk te installeren op een nieuwe R4x? En qua updates goed bij te houden?
Net zo makkelijk als alle andere custom roms, via twrp. De MiGlobe-rom is een getweakte EU-rom.pband schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:25:
....
Is die makkelijk te installeren op een nieuwe R4x? En qua updates goed bij te houden?
Voorwaarde is dat de bootloader unlocked is. Zodra dat het geval is dan ben je vrij om te kiezen en is installeren net zo makkelijk als eerder op je XRN2p
Iedere rom heeft voor en nadelen. Met Miui weet je zeker dat alles werkt zoals Xiaomi het bedoeld heeft, hoewel dit natuurlijk niet het beste voor jou hoeft te zijn. Met andere custom rom's (xda) is het goed lezen en uitproberen wat bij jou past.
Heb ik ook hier...BB-One schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:08:
Ik heb nu een ruime week mijn redmi 4x in gebruik en kom nu achter een vervelend iets... Ik ben gewend als ik het alarm zet van mijn telefoon om de telefoon dan uit te zetten en al mijn telefoons tot nu toe gingen dan vanzelf aan, maar de redmi 4x dus niet.... plus dat de telefoon bij het opnieuw opstarten de tijd 'kwijt' is en deze weer van het netwerk moet krijgen. Meer mensen deze ervaring of is er gewoon wat kapot?

Maar deze 4x gaat ook 5 dagen op batterij mee, dus laat hem gewoon aanstaan.
Hmm da's raar. Bij mij doet die dit wel? Als in alarm staat aan > telefoon uitzetten > op de tijd van alarm gaat het alarm gewoon af + telefoon is aan.BB-One schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:08:
Ik heb nu een ruime week mijn redmi 4x in gebruik en kom nu achter een vervelend iets... Ik ben gewend als ik het alarm zet van mijn telefoon om de telefoon dan uit te zetten en al mijn telefoons tot nu toe gingen dan vanzelf aan, maar de redmi 4x dus niet.... plus dat de telefoon bij het opnieuw opstarten de tijd 'kwijt' is en deze weer van het netwerk moet krijgen. Meer mensen deze ervaring of is er gewoon wat kapot?
Thx. Iedereen overigens voor de replies! Ik denk dat ik dan maar nog even bij de standaard MIUI blijf, kreeg gister in eens weer een update(s)... zit nu op (uit mijn hoofd) android 7.01 en miui 9.2.4elinx schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:23:
[...]
Net zo makkelijk als alle andere custom roms, via twrp. De MiGlobe-rom is een getweakte EU-rom.
Voorwaarde is dat de bootloader unlocked is. Zodra dat het geval is dan ben je vrij om te kiezen en is installeren net zo makkelijk als eerder op je XRN2p
Iedere rom heeft voor en nadelen. Met Miui weet je zeker dat alles werkt zoals Xiaomi het bedoeld heeft, hoewel dit natuurlijk niet het beste voor jou hoeft te zijn. Met andere custom rom's (xda) is het goed lezen en uitproberen wat bij jou past.
Tot nu toe bevalt de 4x wel... al moet ik erg wennen aan het kleinere scherm...
Ps. Iemand met ervaring zoals ik nu heb: 2 telefoons in 1 bestelling gedaan bij xiaomi online store op ali, de ene al lang binnen en werkend... de ander nog geen teken van leven!?!?

Welke ROM draai je? Ik draai de onofficiële lineage os 15. Zal het dan aan de software liggen?Roybs schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:23:
[...]
Hmm da's raar. Bij mij doet die dit wel? Als in alarm staat aan > telefoon uitzetten > op de tijd van alarm gaat het alarm gewoon af + telefoon is aan.
Ik heb de redmi 4x 3 GB 32Gb.
android version: 7.0 NRD90M
MIUI version: miui global 9.2 | Stable
9.2.1.0 (NCFMIEK)
heb ook redmi 4x 3gb 32gb!
Ik zou ook eens naar de machtigingen kijken. Miui heeft dit nogal rommelig geregeld, zodat je op diverse plaatsen moet kijken. bv Veiligheidsapp. Instellingen/apps instellingen/beveiliging enz.BB-One schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:04:
Ga ik die eens installeren, kijken of het software of hardware matig is. Dank!
Ik draai op dit moment geen miui maar lineage os 15.elinx schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:33:
[...]
Ik zou ook eens naar de machtigingen kijken. Miui heeft dit nogal rommelig geregeld, zodat je op diverse plaatsen moet kijken. bv Veiligheidsapp. Instellingen/apps instellingen/beveiliging enz.
Ik zie het nu...... overheen gelezen.BB-One schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:41:
.....
Ik draai op dit moment geen miui maar lineage os 15.
Hoe een telefoon reageert op bepaalde zaken kan te maken hebben met de rom of de kernel.
Dit hangt van de ontwikkelaar ervan af, waar prioriteiten zijn gesteld. gemak, performance of lange accuduur en alles wat ertussen zit.
edit.
Blijkbaar kan het niet met LOS15.
Ik heb het net ook vergeefs geprobeerd met RR585 (afgeleid van LOS14)
[Voor 11% gewijzigd door elinx op 19-03-2018 19:51]
Dus met miui werkt het dus wel en met lineage niet. Gaan we er maar even over nadenken of ik miui wil hebben dan. Van het weekend maar miui volledig installeren en even een weekje gebruiken.elinx schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:29:
[...]
Ik zie het nu...... overheen gelezen.
Hoe een telefoon reageert op bepaalde zaken kan te maken hebben met de rom of de kernel.
Dit hangt van de ontwikkelaar ervan af, waar prioriteiten zijn gesteld. gemak, performance of lange accuduur en alles wat ertussen zit.
edit.
Blijkbaar kan het niet met LOS15.
Ik heb het net ook vergeefs geprobeerd met RR585 (afgeleid van LOS14)
Heb meerdere file Explorers op mijn 4x met rr-luis rom staan maar ik kan maar niet mijn SD kaart benaderen uit twrp en niet het intern geheugen van mijn 4x van uit een file Explorer. Kan dus wel mijn nandroid backup zien en selecteren in het interne geheugen maar niet via TIG file explorers. Gedownloade roms kan ik er niet bij zetten. Magisk is geïnstalleerd en ROM is geroot.
Backup naar SD via twrp lukt dus ook niet.
Wat doe ik fout?
Mijn dank!
[Voor 5% gewijzigd door humptydumpty op 20-03-2018 17:16]
Daarvoor is root en een root explorer nodig die specifieke rechten krijgt toegekend voor deze externe SD kaart.humptydumpty schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:47:
.....
Heb meerdere file Explorers op mijn telefoon met rr-luis staan maar ik kan maar niet mijn SD kaart benaderen uit twrp en niet het intern geheugen van mijn 4x van uit een file Explorer. .....
De kaart is dan te zien als een nummer.
In twrp kan je bij opties de SD kaart toewijzen.
[Voor 9% gewijzigd door elinx op 20-03-2018 16:03]
Dank je wel. Het is gelukt.elinx schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:00:
[...]
Daarvoor is root en een root explorer nodig die specifieke rechten krijgt toegekend voor deze externe SD kaart.
De kaart is dan te zien als een nummer.
In twrp kan je bij opties de SD kaart toewijzen.
Had root en had de app rechten gegeven. Toch kwam ik er niet in maarr na wat gefriemel in twrp op jou advies,

Was zo frustrerend, kon in 1 file explorer het interne geheugen zien met de oude geflashte rom en in een andere file explorer de sd met de te flashen rom. Uitwisselen ging niet. Nu wel.
Vind trouwens de bestandsstructuur waardeloos, de logica ontgaat me tot nu toe.
De logica van Google houdt in dat de voorkeur ligt bij het interne geheugen. Alleen media kon op de externe SD kaart. via systeem apps.humptydumpty schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:42:...........
Vind trouwens de bestandsstructuur waardeloos, de logica ontgaat me tot nu toe.
Sinds de laatste Android versies kunnen gebruiker apps onder voorwaarden toch weer, via extra handelingen, gebruik maken van de externe SD kaart. Anders zou je de SD kaart ook kunnen toevoegen bij de interne SD kaart om zo het interne geheugen uit te breiden
Dank je wel, nu begrijp ik de logica wel.elinx schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 00:15:
[...]
De logica van Google houdt in dat de voorkeur ligt bij het interne geheugen. Alleen media kon op de externe SD kaart. via systeem apps.
Sinds de laatste Android versies kunnen gebruiker apps onder voorwaarden toch weer, via extra handelingen, gebruik maken van de externe SD kaart. Anders zou je de SD kaart ook kunnen toevoegen bij de interne SD kaart om zo het interne geheugen uit te breiden

Factory reset heeft niks geholpen en nu bezig met een data recovery tool omdat belangrijke bestanden op de telefoon niet waren geback-upt #$#@$#@$.
Anyway: weet iemand of ik een oude ROM makkelijk terug kan zetten zonder brick?
Of weet iemand dat v9.2.5.0 het probleem heeft opgelost?
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Als je om deze reden een factory reset uitvoert en dan ook nog zonder fatsoenlijke backup achter de hand, kan je beter niet aan flashen beginnen via MiFlash icm met een gelockte bootloader.DJMaze schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:35:
Een vriendin is automatisch geüpdatet naar 9.2.4.0 NAMMIEK (global rom) en sindsdien heeft ze buiten de stad Groningen amper tot geen bereik.
Factory reset heeft niks geholpen .............
Anyway: weet iemand of ik een oude ROM makkelijk terug kan zetten zonder brick?...............
In dat geval moet het via recovery. Ik weet niet of een downgrade mogelijk is en of ook de modem wordt meegeflasht.
Hier kan je een overzicht van de R4X roms vinden. (Voor recovery en fastboot)
Daar staat de originele pagina.
[Voor 3% gewijzigd door elinx op 26-03-2018 08:40]
Ik heb dit ongedaan gemaakt door een factory reset onder TWRP (wipe data, cache, Dalvik)
Maar nu kijk ik al anderhalf uur tegen allerlei balletjes aan (standaard bootscherm).
Er komt geen einde aan. Tips?
Backup terugzetten in TWRP of je huidige rom nog een keer flashen?hansdegit schreef op donderdag 5 april 2018 @ 21:27:
Tegen beter weten in heb ik vandaag geprobeerd MobileIron te installeren op RR 6.0. Lukte niet, maar toen was mijn foon wél ge-encrypt.
Ik heb dit ongedaan gemaakt door een factory reset onder TWRP (wipe data, cache, Dalvik)
Maar nu kijk ik al anderhalf uur tegen allerlei balletjes aan (standaard bootscherm).
Er komt geen einde aan. Tips?
Dank voor je hulp!
Weet iemand hier een oplossing voor?
Heeft de beste 4G dekking,
Ikzelf heb de 4x global (dus band 20) met de eu rom erop geinstalleerd.
Nu merk ik veel dat ik het H teken zie bij verbinding met mobiele gegevens, met daarnast 2 of 3 streepjes, maar ik toch geen internet heb.
Dan zet ik vliegtuigmodus aan en af, dan werkt het weer even (springt dan even op LTE) dan paar sec later gaat de verbinding weer weg, maar het H teken blijft wel staan.
Ben inmiddels aan mijn 3de simkaart bezig van orange, collegas op het werk (het is vooral daar) hebben allen slechte verbinding, behalve diegene met orange, die hebben de beste verbinding.
Maar ik dus niet.
Hoe kan dit?
Ik krijg dus wel verbindingaanduiding, maar eigenlijk ben ik ofline...
H is geen LTE he?denhans08 schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:22:
Ik ben recent overgestapt naar Orange (belgie)
Heeft de beste 4G dekking,
Ikzelf heb de 4x global (dus band 20) met de eu rom erop geinstalleerd.
Nu merk ik veel dat ik het H teken zie bij verbinding met mobiele gegevens, met daarnast 2 of 3 streepjes, maar ik toch geen internet heb.
Dan zet ik vliegtuigmodus aan en af, dan werkt het weer even (springt dan even op LTE) dan paar sec later gaat de verbinding weer weg, maar het H teken blijft wel staan.
Ben inmiddels aan mijn 3de simkaart bezig van orange, collegas op het werk (het is vooral daar) hebben allen slechte verbinding, behalve diegene met orange, die hebben de beste verbinding.
Maar ik dus niet.
Hoe kan dit?
Ik krijg dus wel verbindingaanduiding, maar eigenlijk ben ik ofline...
Maar internetinstellingen kloppen? Andere simkaartslot geprobeerd?
Wanneer het andere simslot niet werkt, controleer of die wel op LTE staat via een code in de Dailer, zie mijn eerdere bericht in dit topic.
[Voor 6% gewijzigd door Dr. Donald op 27-04-2018 09:20. Reden: Typos]
als ik het afzet en terug op gaat hij even naar LTE dan switched hij naar H en het is dan dat het al eens durft gebeuren dat het wegvalt zonder dat ik er aanduiding van krijgDr. Donald schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 04:33:
[...]
Het is geen LTE he?
Maar internetinstellingen kloppen? Andere simkaartslot geprobeerd?
Wanneer het andere simslot niet werkt, controleer of die wel op LTE staat via een code in de Daimler, zie mijn eerdere bericht in dit topic.
instellingen kloppen volgens site orange
Ander slot zou ik kunnen proberen, maar ik gebruik een sd kaart
Ik heb in eerste instantie MIUI global version gebruikt daar werkte het prima, maar sinds ik naar RR Oreo ben overgestapt werkt de FP sensor na een reboot niet meer. Ik kan wel gewoon m'n vinger instellen, ook na een reboot, maar zodra ik een reboot doe doet de FP sensor helemaal niks meer. Vingers verwijderen gaat ook niet meer, dus als ik 5 vingers heb ingesteld en reboot is de FP sensor niet meer te gebruiken totdat ik een nieuwe ROM installeer.
Op XDA heb ik er wel wat over gevonden met een mogelijk oplossing maar deze werkt bij mij ook niet.
XDA - Fingerprint and encrypted device
Zijn er andere mensen met hetzelfde probleem of een oplossing?
Of is de enige oplossing het uitschakelen van encryptie?(dit heb ik nog niet geprobeerd)
Ligt aan de kernel (onderdeel van boot.img). Als je een custom rom wilt gebruiken kan je je data toch niet meer hergebruiken. Dus in TWRP (must) custom ROM (zip) installeren, data partitie opnieuw formatteren (dan is ie unencrypted) en alles opnieuw instellen. (let op je photo's zijn dan ook weg!!! eerst even naar je PC kopieren)bauke1994 schreef op zondag 29 april 2018 @ 14:14:
Ik maak al een tijdje met veel plezier gebruik van m'n Redmi 4X maar ik krijg de FP sensor niet goed aan de praat op custom roms.
Zijn er andere mensen met hetzelfde probleem of een oplossing?
Of is de enige oplossing het uitschakelen van encryptie?(dit heb ik nog niet geprobeerd)
Ook even de LUIS kernel daarna nog installeren (zip).
Update ook even de "modem firmware" naar versie 35.
Dus in TWRP:
- install kernel
- install system (rom)
- install firmware
- wipe data + cache partitie
- optie: install SuperSu 2.82 zip (http://www.supersu.com/download)
Ben zelf inmiddels expert met de Redmi 4X

Hier kun je de laatste RR 585 en kernel vinden:
http://luis-builds.de/dow...iaomi_Redmi_4X_(santoni)/
EDIT 3feb19: beste kernel van Luis is hier te downloaden: https://forum.xda-develop...p=77482575&postcount=1026
Daarna kan je mijn tweak file er nog everheen flashen in TWRP. Die is hier te vinden: https://forum.xda-develop...dmi-4x-stock-rom-t3658724 (o.a. init_qcom_post_boot_flash_V15.zip)
EDIT 11 sep 2018: meest recente xda topic -> hier
Succes
[Voor 10% gewijzigd door tweakradje op 03-02-2019 22:20]
Ik zit op de eu rom met twrp.
Nu deed ik manueel een zoek in de update app en zag ik dus een nieuwe Stan. Maar hij download die wel maar op het einde faalt hij. Hoewel de file wel op de gsm staat.
Gaat over
xiaomi.eu_multi_HM4X_8.4.12_a3bcc5586d_v9-7.1.zip
Wat kan ik nu doen.
Kan ik de laatste downloaden en met twrp die gewoon installen over de huidige versie zodat ik alles behoud van settings?
Of moet ik van 0 beginnen?
Bij mij gaf hij op het einde ook een foutmelding, ik heb hem via een PC gedownload en daarna in mapje gezet op phone, toen via updater app de update uitgevoerd. Alles blijft gewoon behouden.denhans08 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:45:
Hallo, ik heb al even geen melding van een update gehad.
Ik zit op de eu rom met twrp.
Nu deed ik manueel een zoek in de update app en zag ik dus een nieuwe Stan. Maar hij download die wel maar op het einde faalt hij. Hoewel de file wel op de gsm staat.
Gaat over
xiaomi.eu_multi_HM4X_8.4.12_a3bcc5586d_v9-7.1.zip
Wat kan ik nu doen.
Kan ik de laatste downloaden en met twrp die gewoon installen over de huidige versie zodat ik alles behoud van settings?
Of moet ik van 0 beginnen?
Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2
Hoopte dat het met de nieuwe update verdween maar de vertraging zit er nog steeds in.
Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2
Uitzetten, openmaken (achterzijde eraf) en heel goed het water laten verdampen. Zolang de telefoon afgesloten is heb je op bepaalde punten regelmatig condens omdat het niet wegkan. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom het niet continu is. Er zal nl minimaal water inzitten vanwege de korte tijd en kleine openingen waar het water door naar binnen gekomen is.Hagele schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:48:
.............paar seconden in de waterbak van de hond is gevallen............ Iemand een suggestie? ............
En kom je er niet uit, houd ik me aanbevolen voor een donor telefoon. Heb de míjne laten vallen en het scherm ligt aan duigen.
[Voor 28% gewijzigd door woutur op 16-06-2018 08:53]

Iemand nog ideeën? Het betreft de global 32/3GB versie.

Update: Ik heb bij de KPN winkel het simkaartje laten vervangen en handmatig de APN naar portalmmm.nl geswitched. De combinatie hiervan of één van de twee heeft het probleem opgelost, ik kan weer bellen over de grens.

[Voor 29% gewijzigd door xdr92 op 08-08-2018 16:48]
Spelen met de netwerk instellingen durft nog wel eens helpen. Het kan via 'hidden' menu dat je kan oproepen via de instellingen of via een code in de dialer.denhans08 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:18:
[...]
als ik het afzet en terug op gaat hij even naar LTE dan switched hij naar H en het is dan dat het al eens durft gebeuren dat het wegvalt zonder dat ik er aanduiding van krijg
instellingen kloppen volgens site orange
Ander slot zou ik kunnen proberen, maar ik gebruik een sd kaart
Lees bijvoorbeeld deze pagina eens na.
Wat je mislukte update betreft: je kan gewoon de juiste versie downloaden via Xiaomi.eu en installeren via TWRP. De OTA updates durven inderdaad wel eens mislukken.
is er iemand die de google assistent werkend heeft?
Hier lukt dat dus niet. Heb een app google.
Maar echt die assistent krijg ik niet gevonden.
Drukken op de home knop en iets vragen werkt, maar ok google gaat niet...
wordt dit niet ondersteund bij deze smartphone?
Het toestel ondersteunt geen 'always on' 'OK Google' zoals de Google Home en dergelijken. Ik moet zelf altijd eerst de Home knop even indrukken. Als je eenmaal in de app zit, kan je wel het 'OK Google' commando gebruiken.denhans08 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:25:
Hallo,
is er iemand die de google assistent werkend heeft?
Hier lukt dat dus niet. Heb een app google.
Maar echt die assistent krijg ik niet gevonden.
Drukken op de home knop en iets vragen werkt, maar ok google gaat niet...
wordt dit niet ondersteund bij deze smartphone?
Ondertussen heb ik nog steeds geen handzame opvolger voor dit toestel gevonden. Ben nog steeds op zoek naar iets moderns met een maximale lengte van 140 mm, alle 4g banden en niet te duur.
ik heb een jaar terug die custom rom`s ( 8.3) erop gezet kan ik nu ineens naar miu 10 updaten of gaat het dan mis?
euhmmmm
Als mijn scherm niet gebarsten zou zijn, zou ik het niet zo erg vinden..cactusman schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:29:
wij hebben er nog steeds 2 in huis en doen het meer dan prima... iemand een idee hoeveel updates je kan missen?
ik heb een jaar terug die custom rom`s ( 8.3) erop gezet kan ik nu ineens naar miu 10 updaten of gaat het dan mis?
Ik heb van het weekend de laatste GlobeRom via TWRP erop gezet. Hiervoor draaide ik een versie uit maart ofzo.
Ging bijna vlekkeloos. Moest wel twee keer opstarten. Maar dat kan ook ongeduld geweest zijn. Voordat ik in het inlogscherm kwam duurde het echt lang!
[Voor 5% gewijzigd door woutur op 24-10-2018 15:35]
Werkt inderdaad prima al sla je dik 1 jaar over en tig versie`s... update probleemlooswoutur schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:35:
[...]
Als mijn scherm niet gebarsten zou zijn, zou ik het niet zo erg vinden..
Ik heb van het weekend de laatste GlobeRom via TWRP erop gezet. Hiervoor draaide ik een versie uit maart ofzo.
Ging bijna vlekkeloos. Moest wel twee keer opstarten. Maar dat kan ook ongeduld geweest zijn. Voordat ik in het inlogscherm kwam duurde het echt lang!

euhmmmm
Heb veel last van battery drain, gaat geeneens enkele uren mee nu.
Andere vraag, bevat de officiële roms nu ook Nederlands? begrijp ik dat goed?
Dan nog een mededeling, Xiaomi.eu stopt met ondersteunen van deze telefoon: Excuses voor de verwarring
[Voor 6% gewijzigd door DoeEensGek op 06-01-2019 12:53]
Ik zie geen EOL staan bij de Redmi 4X.DoeEensGek schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:59:
Paar vragen, wie heeft/gebruikt hier de laatste versie van miui?
Andere vraag, bevat de officiële roms nu ook Nederlands? begrijp ik dat goed?
Dan nog een mededeling, Xiaomi.eu stopt met ondersteunen van deze telefoon:
[Afbeelding]
Ja, NL zit in de officiële rom.
Dit topic gaat over de 4x (santoni) niet de 4 (prada). De laatste is inderdaad EOL.DoeEensGek schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:59:
Dan nog een mededeling, Xiaomi.eu stopt met ondersteunen van deze telefoon:
[Afbeelding]
Google eens op "google duo battery drain". Misschien heb je daar last van.DoeEensGek schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:59:

als ik hem aansluit, dan zie ik Redmi 4X in Windows Explorer staan, maar ik kan geen bestanden zien
Heeft iemand een advies?
Standaard staat de Redmi op "opladen via USB".eyeman schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:39:
Het is mij nooit gelukt mijn Redmi 4X goed met de PC te verbinden ....
Nadat je de USB met je PC verbonden hebt, de notificatiebalk op je telefoon naar onder trekken en "Bestandsoverdracht via USB" selecteren.
Als je daarna in de Windows verkenner op Redmi klikt kan je interne of externe SD kaart kiezen om je betsanden te zien.

Draait nog best goed ook zelfs. (3GB RAM / 32GB storage versie van de 4X)
Was de telefoon van mijn moeder en ik dacht, laat ik eens kijken wat er nog mee kan. Best veel dus

[Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 19-02-2022 23:31]
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi Redmi 4X] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Redmi 4X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken