Acties:
  • +1 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
LoeWn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:48:
[...]

Waarom Android 6 en niet 7? Anders sowieso RR5.8.5.

En is de 6.0 versie van RR niet stabiel?

Waar heb je Xposed voor nodig?

Misschien dat er een andere mogelijkheid is voor je.
In het kort, ik wil geen persoonlijke informatie delen maar wel enige gebruiksvriendelijkheid.
Dus bv geen whatsapp, clouddiensten van derden enz maar wel een eigen nas als cloud, bank app en offline routeplanner.

Tot nu toe gebruikte ik daarvoor oa Xprivacy.
Xprivacy word ondersteund tm android 6 en om te installeren heb je Xposed nodig.
Eigenlijk is dit een doodlopend spoor want na 6 is het afgelopen. (Jammer want het is een hele prettige app)

Een andere optie is geen playstore, een zeer goede firewall en nog wat tweaks.
Dan zit je dus met die bank app want de bank verplicht je uit de playstore je app te halen.
Met MicroG kan dat, alleen moet je dan een rom hebben die spoofing kan.

RR kan dat niet en gaan ze niet inbouwen, kan wel maar willen ze niet (heb het idee ivm google).
LineageOS hetzelfde verhaal, als de LineageOS rom voor de 4x een official build zou zijn dan was er een oplossing maar dat is die niet.

Heb zo beetje alle roms gezien maar RR was inderdaad de prettigste. Als ik geen Xprivacy of MicroG zou willen had ik RR gewoon laten zitten.

Dus ik zoek nog steeds een android 6 rom (het liefst met xposed en zonder bloadware, helaas is cm13 niet stabiel)
Of een rom met MicroG of met spoofing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Oké ik begrijp 'm.

Bij deze: RR5.8.5 unofficial met MicroG support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Oh wat ben ik blij!
Had op xda al gezocht maar niets gevonden. Deze is recent.
Kan ik eindelijk de telefoon echt gaan gebruiken. Heb hem al maanden liggen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeWn, vraagje. Ik heb de telefoon nu een aantal dagen in gebruik, echter bevalt miui me niet helemaal. Tevens wat issues met notificaties en de browser (eu weekly rom). Op XDA is er voldoende aanbod qua roms, echter na veel leeswerk zie ik dat er issues zijn met heating en batterij (telefoon uitvallen bij 15 a 20%). Heb jij (positieve) ervaringen met bepaalde roms met de huidige 7.x android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
Nee ik heb totaal geen ervaring met de klachten die je nu noemt.
Ik moet zeggen dat ik de andere ROM's niet zo volg. Ik kan je verzekeren dat zowel de officiele als de niet officiele versie van RR5.8.5 hier geen last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ook AospExtended is op mijn toestel bug vrij.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lineage werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie D
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:26
Nu na een paar weken gebruik bevalt mij de 4X uitstekend. Ik voel niet (meer) de behoefte om een andere ROM te installeren. Het toestel functioneert uitstekend en de ontbrekende NL taal is slechts even wennen.
Voor mijn werk heb ik de beschikking over een Samsung S5. Die reageert trager en heeft een veel onpraktischer vingerafdrukscanner.
Ook de foto's kunnen wij wel bekoren. Natuurlijk, met ongunstige lichtomstandigheden is er veel ruis te zien, maar voor de mooie plaatjes gebruik ik mijn Canon S1 of Olympus DSLR.
Maar met voldoende daglicht zien de foto's van de 4X er mooi belicht uit en haarscherp. Op mijn laptop heb ik nu een achtergrondfoto die zo mooi scherp is dat die het verdient om als vergroting aan de muur te hangen.
Tot nu toe één minpuntje ontdekt. De plug van de koptelefoon/oordopjes blijft niet lekker zitten. Het is of het stekkertje net niet ver genoeg naar binnen gedrukt kan worden met als gevolg een niet stabiel signaal.
Anders maar eens een BT koptelelefoon aanschaffen. Helaas is dan de FM radion niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Harrie D schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:11:
Het toestel functioneert uitstekend en de ontbrekende NL taal is slechts even wennen.
Je kunt zelf wel NL toevoegen op de Global rom dmv het volgende.
En als je een foutmelding krijgt bij het ADB commando dan: Go to settings> Additional setting> Developer options> turn on usb debugging (Security settings)

Misschien niet helemaal 100% maar toch wel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Harrie D schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:11:
Nu na een paar weken gebruik bevalt mij de 4X uitstekend. Ik voel niet (meer) de behoefte om een andere ROM te installeren. Het toestel functioneert uitstekend en de ontbrekende NL taal is slechts even wennen.
Voor mijn werk heb ik de beschikking over een Samsung S5. Die reageert trager en heeft een veel onpraktischer vingerafdrukscanner.
Ook de foto's kunnen wij wel bekoren. Natuurlijk, met ongunstige lichtomstandigheden is er veel ruis te zien, maar voor de mooie plaatjes gebruik ik mijn Canon S1 of Olympus DSLR.
Maar met voldoende daglicht zien de foto's van de 4X er mooi belicht uit en haarscherp. Op mijn laptop heb ik nu een achtergrondfoto die zo mooi scherp is dat die het verdient om als vergroting aan de muur te hangen.
Tot nu toe één minpuntje ontdekt. De plug van de koptelefoon/oordopjes blijft niet lekker zitten. Het is of het stekkertje net niet ver genoeg naar binnen gedrukt kan worden met als gevolg een niet stabiel signaal.
Anders maar eens een BT koptelelefoon aanschaffen. Helaas is dan de FM radion niet meer te gebruiken.
Heb je het met meerdere oordoppen geprobeerd? Hier werkt het namelijk prima, blijven uitstekend zitten.

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Is er een manier om te kijken of je inderdaad de global version gekregen hebt?
Ik heb 2 Redmi 4x's via Geekbuying aangekocht maar op 1 doosje zit een sticker "Global version" en 1tje niet en ik heb natuurlijk bewust de global version besteld.

Ik heb al gekeken naar de serial check bij Xiaomi maar die biedt weinig soelaas.
Een van de 2 wordt herkend maar dan nog staat er geen info bij.
http://www.imei.info geeft ook geen succes, die geeft band 20 (800) niet aan als aanwezig.
De juiste app hiervoor heb ik ook nog niet gevonden.

[ Voor 37% gewijzigd door DarkFire1985 op 23-11-2017 17:39 ]

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:40
DarkFire1985 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:37:
Is er een manier om te kijken of je inderdaad de global version gekregen hebt?.......
Misschien dat een app als LTE Discovery of Signal Check , B20 zichtbaar maakt.
Indien dat het geval is heb je de global version.

[ Voor 22% gewijzigd door elinx op 24-11-2017 00:04 . Reden: links toegevoegd ]

• Harrie D
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:26
Probleem met het stekkertje van de hoofdtelefoon opgelost. Scheen met de zaklamp in de opening en zag onderin een propje katoen. Natuurlijk afkomstig uit de broekzak van de spijkerbroek. Voorzichtig eruit gefrunnikt en zie daar. De plug past uitstekend. Goed contact, dus heerlijk muziek luisteren.

• DarkFire1985
elinx schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:36:
[...]

Misschien dat een app als LTE Discovery of Signal Check , B20 zichtbaar maakt.
Indien dat het geval is heb je de global version.
LTE Discovery had ik geprobeerd maar werd ik ook niet veel wijzer van.
Ik zal Signal Check eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
DarkFire1985 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:41:
[...]

LTE Discovery .....werd ik ook niet veel wijzer van.
........
Misschien dat Network Signal Guru het beter doet, omdat deze app specifiek met Qualcomm werkt

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 24-11-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
elinx schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 00:02:
[...]

Misschien dat Network Signal Guru het beter doet, omdat deze app specifiek met Qualcomm werkt
Thanks!
Het nadeel van deze apps is echter dat je root nodig hebt, en die heb ik (nog) niet.
Ik heb in ieder geval de unlock aangevraagd, daarna hoop ik het te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
DarkFire1985 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:32:
....
..... dat je root nodig hebt, en die heb ik (nog) niet.
Dat verklaart eea. mbt de werking. Een andere methode is via het opvragen van FCC ID, maar die moet dan wel ergens te vinden zijn op of in de verpakking of telefoon. Als de 4X alleen een Chinese goedkeuring heeft dan kan je er weinig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DarkFire1985 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:32:
[...]
Het nadeel van deze apps is echter dat je root nodig hebt, en die heb ik (nog) niet.
De 4X wordt geleverd met Android 6, maar in Android 7 zit een api waarmee een app de gebruikte LTE band kan opvragen, dus zonder root, en dat is toegepast in LTE Discovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
easyriider schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:18:
[...]

De 4X wordt geleverd met Android 6, maar in Android 7 zit een api waarmee een app de gebruikte LTE band kan opvragen, dus zonder root, en dat is toegepast in LTE Discovery.
Ah, ik heb vanmiddag wat uit te zoeken.
Ik laat het nog wel weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
Hoeveel SOT (Screen On Time) hebben jullie en met welke firmware?
Ik haal tussen de 10 a 11 uur met Resurrection Remix 5.8.5 en er zijn screenshots van gebruikers die tegen 14 of 17 uur halen. Waarschijnlijk met backlight uit ofzo. Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://cs5-3.4pda.to/11517464.png

http://4pda.ru/forum/inde...&view=findpost&p=67130476

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ach als je echt je best gaat doen en alles perfect daarvoor in gaat stellen is een +50% geen schokbarend resultaat. Ik heb dat ook weleens gedaan met mijn Sony z3c. Vliegtuigmodus (as you can see in the screenshot), blacklight all the way down. Alle processen uitzetten, scherm op altijd aan zetten en dan maar aan de kant leggen.. Zo heb ik met mijn Sony weleens 12 uur gehaald. Of anders, zo weinig mogelijk het scherm aanzetten om vervolgens 2,5 week te halen.

Maar 17 uur met nog 10% over is best wel knap.. Dat ga ik niet halen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
elinx schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:02:
[...]
Dat verklaart eea. mbt de werking. Een andere methode is via het opvragen van FCC ID, maar die moet dan wel ergens te vinden zijn op of in de verpakking of telefoon. Als de 4X alleen een Chinese goedkeuring heeft dan kan je er weinig mee.
easyriider schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:18:
[...]

Bedankt beide, het is me gelukt om te checken door eerst te updaten naar MIUI 9 en Android 7.
LTE Discovery gaf hierna netjes de band aan en beide waren zojuist verbonden op band 20.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarrood
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 23:00
Gisterenavond deze besteld: https://www.geekbuying.co...phone---Black-380327.html vanuit het Duitse magazijn.

Ik zocht al langere tijd naar een niet te brede nieuwe telefoon als vervanger voor mijn Nokia Lumia 830 die helaas kuren begint te vertonen, maar daarnaast ook het moet gaan doen zonder een aantal apps die ik vaak gebruik (snifsnif).

Ik heb de Global Version 3gb/32gb besteld, ook al heb ik een T-Mobile abonnement, maar voor de toekomst is dat toch een fijn idee.

Nu is mijn vraag; als ik de redmi 4x binnenkort binnenkrijg, zijn er dan nog instellingen die ik meteen moet aanpassen en ook is het mij niet helemaal duidelijk of ik wel/niet moet flashen/unlocken enz. Ik ga ervan uit dat ik een versie krijg met WEL de engelse taal, maar niet de NL taal. Is dat de enige reden om iets aan te passen?
En is de ROM met de NL taal net zo zuinig en stabiel enz als de originele global rom van Xiaomi?

Ik heb zeker de fora doorgelopen, en vind daar veel duidelijke stappenplannen voor flashen, gebruik van tools enz, maar niet zozeer waarom ik dit wel/of juist niet zou doen. Dus graag wat hulp van ervaren Xiaomi gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
haarrood schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:01:.............
En is de ROM met de NL taal net zo zuinig en stabiel enz als de originele global rom van Xiaomi?

Ik heb zeker de fora doorgelopen, en vind daar veel duidelijke stappenplannen voor flashen, gebruik van tools enz, maar niet zozeer waarom ik dit wel/of juist niet zou doen. ..........
Op zich is er niks mis met de global rom, excl NL taal en regio. Net als de EU rom is deze gebaseerd op de China rom. Alleen is de EU rom nog meer geoptimaliseerd voor de EU en net zo stabiel.
Wil je NL taal en regio, geen vreemde Chinese apps of tekens, geoptimaliseerde gps enz dan is de EU rom of een andere custom rom (bv RR of LOS) de keus.
Als je echter je niet wilt wagen aan unlocken, flashen enz. en EN taal is geen probleem, kan je prima uit de voeten met de standaard global Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarrood
elinx schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:15:
[...]
Wil je NL taal en regio, geen vreemde Chinese apps of tekens, geoptimaliseerde gps enz dan is de EU rom of een andere custom rom (bv RR of LOS) de keus.
Als je echter je niet wilt wagen aan unlocken, flashen enz. en EN taal is geen probleem, kan je prima uit de voeten met de standaard global Rom.
Oké, dat is duidelijk; dat wordt dus wel een andere ROM oid erop zetten, gebruik nl de GPS behoorlijk vaak. En dan is de NL taal en regio ook meteen mooi meegenomen.
Nog tips over wat ik er dan op zet en hoe? bij voorkeur ook met de reden waarom dit de beste optie zou zijn, of verwijzing naar.....

Achtergrond: Ik kom van Windows Phone af, dus dit is mijn 1e android en Xiaomi telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
haarrood schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:35:
...............
Nog tips over wat ik er dan op zet en hoe? bij voorkeur ook met de reden waarom dit de beste optie zou zijn, of verwijzing naar.........
De standaard rom is Miui. Of dit nu de originele versie of de EU versie is. De launcher daarvan heeft wel wat weg van IOS. Ook de beveiligingsinstellingen zijn vergaand, maar warrig.
Aan de andere kant zijn er custom rom's. Daarvan is bv Resurrection Remix er één van die voorzien is van een lading optimalisaties en toevoegingen die van deze rom een volwaardige tegenhanger van Miui maken.

Even zoeken levert wat reviews van RR op.
Of de basis daarvan LineageOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 21:38

Daytona

Autoracen is voor watjes

Iemand meer problemen met Simpel?
Ik heb voor mijn moeder vorig jaar een Redmi 4X gekocht. Werkte prima, tot ze 2 weken geleden overstapte van Simyo naar Simpel. Heeft een dag of 10 gewerkt, maar nu vanaf vrijdag geen bereik (alleen noodoproepen) meer.

Ik heb het toestel destijds unlocked en er een Xiaomi.eu rom opgezet. Gisteren maar een update gedaan naar de laatste .eu stable (v9.1.1.0) zonder resultaat.

Ik heb de thuis een Leeco Le Max 2 en een Redmi 3S (MiUI global rom) die beide probleemloos werken een met Simpel sim. De simkaart uit de 4X werkt wel in mijn Le Max 2, maar andersom niet. Dus het probleem zit in de Redmi 4X lijkt me.

Ik heb de APN's nagekeken. De T-Mobile Mms instellingen zijn gelijk als die in mijn Le Max, maar de Internet instellingen kan ik niet openen. Wel stonden er een aantal BEN apn's welke ik verwijderd heb. Maar ook dat zonder resultaat.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Apn's zijn je laatste probleem. Eerst verbindig krijgen. Installeer eens Quickshortcut maker uit de store. Dan zoeken op telefooninfo en starten. In het engels dacht ik gsm info.
Daar zie je type netwerk en gsm mast info.
Je kan daar ook wisselen naar gsm en lte etc. Mogelijk helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

tweakradje schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:45:
Apn's zijn je laatste probleem. Eerst verbindig krijgen. Installeer eens Quickshortcut maker uit de store. Dan zoeken op telefooninfo en starten. In het engels dacht ik gsm info.
Daar zie je type netwerk en gsm mast info.
Je kan daar ook wisselen naar gsm en lte etc. Mogelijk helpt dat.
Bedankt voor je reply,
Ik weet niet waarvoor Quickshortcut maker dient, maar als ik bij SIM status info kijk onder instellingen/status heb ik een signaalsterkte van 0.

Ik nu het netwerktype op 4G en 3G geprobeerd zonder signaal te krijgen. Op 2G heb ik wel signaal en kan er eindelijk weer gebeld worden.

Maar ik neem aan dat er hier wel Redmi 4X gebruikers zijn die wel van 3G/4G gebruik kunnen maken met een Simpel sim?

Zou een officiële Xiaomi Global rom nog verschil maken met de huidige Xiaomi.eu rom?

[ Voor 4% gewijzigd door Daytona op 28-11-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Daytona schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:05:
[...]

Ik nu het netwerktype op 4G en 3G geprobeerd zonder signaal te krijgen. Op 2G heb ik wel signaal en kan er eindelijk weer gebeld worden.
Een paar weken geleden plaatste iemand hier een bericht over een soortgelijk probleem:
Zorro schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:59:
Aanvankelijk ineens spontaan geen enkele verbinding meer via de SIM kaart, geen netwerk gevonden.
Na veel zoeken, zie ook onderstaand de thread op het miui forum, blijkt dat 2G wel werkt. Verder niks. En inderdaad, tel op 2G gezet en het werkt.

[ Voor 34% gewijzigd door easyriider op 28-11-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

@easyriider Thanks, die had ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarrood
elinx schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:25:
[...]
De standaard rom is Miui. Of dit nu de originele versie of de EU versie is. De launcher daarvan heeft wel wat weg van IOS. Ook de beveiligingsinstellingen zijn vergaand, maar warrig.
Aan de andere kant zijn er custom rom's. Daarvan is bv Resurrection Remix er één van die voorzien is van een lading optimalisaties en toevoegingen die van deze rom een volwaardige tegenhanger van Miui maken.

Even zoeken levert wat reviews van RR op.
Of de basis daarvan LineageOS.
Oké, dank je wel.
Gisteren bericht gekregen van Geekbuying dat mijn R4x onderweg is, hopelijk kan ie door de sintdrukte toch goed en vlot de weg vinden.
Als ik alles zo lees weet ik nog steeds niet zo goed waar ik voor moet kiezen.
Ik zoek iets wat goed en betrouwbaar werkt, gps gebruik ik zeer regelmatig dus geoptimaliseerd voor EU is fijn, NL taal is een voordeel. Ik heb geen ervaring met flashen, bootloaders laden enz.
Is het echt een verschil de EU rom en de global rom mbt de GPS?
Nu gaat mijn voorkeur uit naar de EU rom.

Ik heb ook niet zo'n zin om na het in gebruik nemen van de telefoon nog een keer te moeten wijzigen (alle gegevens en instellingen opnieuw enz).

voor de EU rom ben ik al meerdere stappenplannen tegengekomen en ook zelfs een tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
haarrood schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:32:
..... Ik heb geen ervaring met flashen, bootloaders laden enz.
Is het echt een verschil de EU rom en de global rom mbt de GPS?
Nu gaat mijn voorkeur uit naar de EU rom.

Ik heb ook niet zo'n zin om na het in gebruik nemen van de telefoon nog een keer te moeten wijzigen (alle gegevens en instellingen opnieuw enz).

voor de EU rom ben ik al meerdere stappenplannen tegengekomen en ook zelfs een tool.
mbt GPS
De GPS eerst naar Chinese GPS servers gaat zoeken en dan pas meer lokaal, maar er komt wel een stabiele en betrouwbare GPS verbinding tot stand. Als de telefoon meteen gebruik maakt van EU GPS servers dan is er sneller een fix.
De standaard rom is verder gewoon bruikbaar en je kan evt. synchroniseren met Google ipv vroeger alleen met Mi cloud.
Als je een andere rom overweegt kan je de backup vanaf Google terugzetten.

Ik gebruik daarvoor eigenlijk altijd MyBackup of Titanium app en een Wifipass backup app, maar de laatste keer ging via Google ook soepel. Vanaf Windows Phone zullen de mogelijkheden beperkt zijn, maar van Android naar Android gaat eea best soepel.
Ik heb persoonlijk nimmer met de standaard rom gewerkt. Niet met Xiaomi, maar ook niet met andere China phones. Altijd via XDA gezocht naar een alternatief en dan de backup van de oude telefoon overgezet.
Wel altijd vooraf aan het flashen een zgn. Nandroid backup van de partities gemaakt met TWRP voor het geval iets niet goed gaat of de nieuwe rom niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Afgaande op de gelekte specs van de Redmi 5 wordt dat een 5.7" toestel. Qua grootte dus helaas geen 5" Redmi meer, daar baal ik stevig van. Ik overweeg een extra 4X te kopen als toekomstige vervanger van deze omdat een groter toestel niet in mijn handen past. Zou de 4X over een jaar ik nog snel genoeg zijn voor standaard apps? Kan me niet voorstellen dat die dan ineens veel meer vragen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Aghanim schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:27:
..... extra 4X te kopen al.....Zou de 4X over een jaar ik nog snel genoeg zijn voor standaard apps? Kan me niet voorstellen dat die dan ineens veel meer vragen namelijk.
Het niet zozeer de snelheid waar het om gaat maar de hoeveelheid geheugen en de Android versie die er nog op kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Er zijn inmiddels 2 nieuwe kernels uit waarvan die van pano01 (4pda) best aardig draait. Gisteren een paar uur gedraaid om te ervaren. Het grote voordeel (tot nu toe) is de ondersteuning van de RGB notificatie LED. Er zijn Redmi 4X versies met en zonder kleur notificatie LED functie.

Werkt prima en is een welkome aanvulling. In RR kan je per melding een kleur kiezen of auto. Batterij status kan je ook een kleur geven.
Na een dag wel weer mijn RR boot.img terug gezet omdat de kernel nog niet stabiel genoeg werkt.

Mocht je het willen proberen dan wel even de bestaande /system/lib/module/wlan.ko kopieren naar de /sdcard map. Die wordt nl. overschreven met een nieuwe. Als je daarna met TWRP je oude boot.img terugzet moet je je originele wlan.ko ook even terug kopieren.

Linkje: https://forum.xda-develop...om-kernel-pano01-t3712157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:17
Weet iemand of de 4/64GB versie ook band 20 ondersteund ?

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_635898.html?wid=21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Card Nox schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:17:
Weet iemand of de 4/64GB versie ook band 20 ondersteund ...............................
Nee, staat duidelijk in de specificaties.

"International version" betekent in dit geval, dat zowel FDD/TD 4G banden worden ondersteund en de telefoon is voorzien van een veeltalige rom.

Wireless Connectivity: CDMA
Network type: GSM+CDMA+WCDMA+TD-SCDMA+FDD-LTE+TD-LTE
2G: GSM B2/B3/B5/B8
CDMA: CDMA 2000/1X BC0
3G: WCDMA B1/B2/B5/B8
TD-SCDMA: TD-SCDMA B34/B39
4G: FDD-LTE B1/B3/B5/B7/B8
TDD/TD-LTE: TD-LTE B38/B39/B40/B41(2555-2655MHz)

Alleen deze 3/32GB "Global version" ondersteunt B20.
(Deze ook, maar is momenteel uitverkocht)

[ Voor 70% gewijzigd door elinx op 10-12-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:17
elinx schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:37:
[...]
Nee, staat duidelijk in de specificaties.

"International version" betekent in dit geval, dat zowel FDD/TD 4G banden worden ondersteund en de telefoon is voorzien van een veeltalige rom.

Wireless Connectivity: CDMA
Network type: GSM+CDMA+WCDMA+TD-SCDMA+FDD-LTE+TD-LTE
2G: GSM B2/B3/B5/B8
CDMA: CDMA 2000/1X BC0
3G: WCDMA B1/B2/B5/B8
TD-SCDMA: TD-SCDMA B34/B39
4G: FDD-LTE B1/B3/B5/B7/B8
TDD/TD-LTE: TD-LTE B38/B39/B40/B41(2555-2655MHz)

Alleen deze 3/32GB "Global version" ondersteunt B20.
(Deze ook, maar is momenteel uitverkocht)
Had de specs gelezen, maar twijfel altijd over informatie op zulke sites maar dan wordt mijn vermoeden (helaas) bevestigd. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Card Nox schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:53:
....twijfel altijd over informatie op zulke sites ......
Twijfel is altijd goed, maar in dit geval zou ik de gok niet durven wagen als het zo duidelijk in de specificaties staat.
"Second opinion" via Kimovil bevestigd ook het ontbreken van B20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Vandaag de AOSP Extended rom geinstalleerd, omdat ik wat rare dingen had met de Xiaomi.eu rom (notificaties die maar terug bleven komen e.d.).

Ben behoorlijk onder de indruk, stock android, en werkt best wat soepeler dan de laatste MIUI die ik had. Tot nog toe geen enkel issue kunnen vinden.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 09:33

Zorro

Z

[...]

Bedankt voor je reply,
Ik weet niet waarvoor Quickshortcut maker dient, maar als ik bij SIM status info kijk onder instellingen/status heb ik een signaalsterkte van 0.

Maar ik neem aan dat er hier wel Redmi 4X gebruikers zijn die wel van 3G/4G gebruik kunnen maken met een Simpel sim?

Zou een officiële Xiaomi Global rom nog verschil maken met de huidige Xiaomi.eu rom?
Scheelt niks. Heb hier precies hetzelfde. Met de Global Xiaomi ROM.

Dacht laatst dat het vanzelf weer goed gekomen was, maar of ik heb verkeerd gekeken, of het is weer gewoon terug. Ik den kdat ik verkeerd gekeken heb en het gewoon nooit goed gekomen is nadat het begonnen is.

Ik heb eerder in het topic ergens een link gezet naar het Xiaomi forum waar meer mensen hetzelfde hebben. Oplossing helaas nergens.

[ Voor 43% gewijzigd door Zorro op 17-12-2017 21:01 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
[...]

Mijn zoon heeft een Global edition Redmi 4x (snapdragon) die met Simpel de 4G gewoon kan gebruiken.
Gebruikt de originele miui 8 rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
Welke ROM hebben de echte tweakers draaien?

Zelf zit ik nu op .os met default kernel. Maar batterijduur is echt bagger. Ligt volgens mij ook meer aan firmware v27 (kan dat?)
Ik las dat Citrus icm clarity kernel echt heel goed is voor de batterij (0,4% drain overnight). Dus ik denk dat ik die maar eens ga proberen en als deze bevalt vasthouden tot er een goede Oreo ROM komt.
Wat overigens niet lang meer gaat duren. De devs zijn er hard mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
LoeWn schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:53:
Welke ROM hebben de echte tweakers draaien?

Zelf zit ik nu op .os met default kernel. Maar batterijduur is echt bagger. Ligt volgens mij ook meer aan firmware v27 (kan dat?)
Ik las dat Citrus icm clarity kernel echt heel goed is voor de batterij (0,4% drain overnight). Dus ik denk dat ik die maar eens ga proberen en als deze bevalt vasthouden tot er een goede Oreo ROM komt.
Wat overigens niet lang meer gaat duren. De devs zijn er hard mee bezig
Ik draai de Globe Rom, is een getweakte versie van de EU MIUI rom. Gaat prima 2 volle dagen mee op 1 batterij en dat is voor mij meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik wil een 4X updaten die nog op MIUI 8 en Android 6 draait. Hier wil ik de laatste stable op zetten op basis van MIUI 9 en Android 7. Is het nu verstandig of noodzakelijk om een factory reset te doen voor of na de updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ja. Verschil tussen 6 en 7 is op het gebied qua kernels vrij groot. En, waarom zou je het niet doen? Miui backup is 0 moeite.

Minimaal TWRP backup maken als je TWRP hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
LoeWn schreef op zondag 24 december 2017 @ 01:45:
Ja. Verschil tussen 6 en 7 is op het gebied qua kernels vrij groot. En, waarom zou je het niet doen? Miui backup is 0 moeite.

Minimaal TWRP backup maken als je TWRP hebt
Hoe maak jij dan een MIUI backup? Via de Mi cloud? TWRP doe ik sowieso altijd maar dan moet je alsnog alles opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Aghanim schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:43:
.... TWRP doe ik sowieso altijd maar dan moet je alsnog alles opnieuw instellen.
Weet je zeker dat je dan wel zowel de data als de systeempartitie terugzet? Want omdat er complete partities teruggezet worden zou alles exact moeten zijn als vlak voor het moment van de backup, dus alsof er niks gebeurd is.
Anders is dat met een Google of Miui backup, want daar gaat het alleen om de apps en data ervan.
Persoonlijk doe ik altijd een lokale backup met bv Titanium of MyBackup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
elinx schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:33:
[...]
Weet je zeker dat je dan wel zowel de data als de systeempartitie terugzet? Want omdat er complete partities teruggezet worden zou alles exact moeten zijn als vlak voor het moment van de backup, dus alsof er niks gebeurd is.
Anders is dat met een Google of Miui backup, want daar gaat het alleen om de apps en data ervan.
Persoonlijk doe ik altijd een lokale backup met bv Titanium of MyBackup.
Klopt, ik zet ook nooit een twrp backup terug want dat is gewoon een image van de oude situatie. Titanium vind ik ook niet altijd even lekker werken en met Google drive backup is de hoeveelheid gebackupte onderdelen beperkt vind ik. Daarom doe ik meestal een factory reset en stel ik alles opnieuw in. Zo gebeurd. Punt is alleen dat vriendinnen en schoonmoeders daar anders naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik heb een probleem. Ik heb de xiaomitool gedownload, twrp geinstaleerd en met het instaleren van SU is de telefoon opnieuw de xiaomi.eu miui 8 gaan herinstaleren.
Ok, ook goed doe ik het daarna nog een keer naar 9
Nu wil miui 8 niet opstarten. De telefoon start op maar bij de aanmelding op het mi account kan ik niks meer omdat de 'veiligheidsinfo van het apparaat niet...'
Verder gaat de melding niet.
Daaronder staat;
Er is een servicefout opgetreden, probeer later opnieuw.

Of ik nu annuleer of Probeer opnieuw doe, ik krijg altijd dezelfde opmerking.

Via de tool kan ik de telefoon ook niet benaderen omdat ik eerst USB Debugging moet aanzetten. Alleen kom ik niet verder in de telefoon dan het aanmeldscherm bij MI account.

Ik weet even niet meer wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
En toen deed ie het opeens wel na 3 keer opstarten. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1127ncy.png
Waar kan ik de gedownloade rom selecteren?

Ik probeer de other recovery file wel..

[ Voor 18% gewijzigd door Gerard4 op 04-01-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Het is gelukt. Alleen krijg ik telkens de melding van een nieuwe versie. De updater app loopt vast, dus als er een nieuwere versie is kan ik die niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Maakt het qua custom ROM/Xiaomi.eu MIUI ondersteuning nog uit of je de global variant neemt of de niet-global variant?

Ik wil dit toestel graag aanschaffen maar gebruik geen band 20. Heeft het de global versie dan nog voor- of nadelen?
Of zijn er inmiddels betere alternatieven voor deze prijs (en ong. dezelfde afmetingen van het toestel)?

[ Voor 18% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-01-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
barzi schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:03:
Maakt het qua custom ROM/Xiaomi.eu MIUI ondersteuning nog uit of je de global variant neemt of de niet-global variant?

Ik wil dit toestel graag aanschaffen maar gebruik geen band 20. .............
Nee, als je de rom gaat vervangen en geen behoefte hebt aan B20, maakt het niet uit of je de Global versie (met B20) neemt of niet.
De aanwezigheid van B20 is hardwarematig bepaald en heeft niks met de Rom keuze te maken.

Als je alleen gebruik maakt van WiFi en niet van mobiele data maakt het allemaal niks uit.
Is dat wel het geval dan ben je igv 4G beperkt met de keuze van een provider (lees T-mobile).

Het enige nadeel wat er is kan je nu nog niet inschatten, is in het geval je overstapt op een andere provider of je toestel wilt verkopen/overdragen aan iemand met een andere provider die 4G over B20 ondersteunt.
3G wordt stapsgewijs uitgefaseerd en ben je aangewezen op 2G/4G.

NB
Na de overname van Tele2 heeft echter ook T-mobile 4G-B20 binnen zijn netwerk. Hoewel nu nog niet aan de orde, zal dat later vast ook in gebruik genomen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 05-01-2018 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakradje
Beste tweakers en Redmi 4X gebruikers,

Ik ben inmiddels bij V8 van mijn aangepaste init script aangeland. Mochten er gebruikers zijn die dit willen testen kunnen ze die hier downloaden: http://forum.xda-develope...ntid=4380877&d=1515199216

Globaal genomen zijn er de volgende aanpassingen gedaan op het standaard script:
- betere batterij door uitzetten cpu cores als die niet nodig zijn
- snellere io voor flash geheugen, verhoogde klok en caching

Zou wel even een backup maken van je originele /etc/init.qcom.post_boot.sh script!!!!

Zou op alle ROM's moeten werken daar het een qualcomm script is.

Hoor het graag wat jullie ervaringen zijn.

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denhans08
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-06-2022
Ik heb de smartphone nu een tijd en ben best tevreden, zeker voor die prijs!

Maar nu heb ik enkele dagen in luxemburg gezeten, ergens boven op een berg en hoewel de mensen met een samsung/iphone/sony gewoon normaal 4G hadden had ik met momenten zelfs geen service of edge.

Vliegtuigmodus aanzetten en weer afzetten gaf toch een kleine minuut 4G, maar dan viel de service alweer weg.

Best wel jammer, hoewel dat prijsverschil ergens moet zitten natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
denhans08 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:18:
..............

Best wel jammer, hoewel dat prijsverschil ergens moet zitten natuurlijk
Wat een eigenaardige conclusie. Voor een goede ontvangst ben je afhankelijk van veel meer zaken dan alleen je telefoon. De provider en onderlinge (roaming)afspraken tussen providers spelen daarbij een grote rol. Het hangt er namelijk maar net vanaf hoe 4G aangeboden wordt.

[ Voor 108% gewijzigd door elinx op 08-01-2018 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
Gerard4 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:59:
En toen deed ie het opeens wel na 3 keer opstarten. Vreemd
Had je van xiaomi al een unlock van je bootloader gekregen. Misschien nu wel em daarvoor niet? Rechts onder in de hoek van het scherm kan je soms zien dat het programma bezig is.
Gerard4 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:59:
Het is gelukt. Alleen krijg ik telkens de melding van een nieuwe versie. De updater app loopt vast, dus als er een nieuwere versie is kan ik die niet gebruiken.
Als die dat nog steeds doet kan je misschien proberen de nieuwste met de hand te downloaden van de site en te installeren. (Als je het nodig vind om die te gebruiken)

Heb je na de flash gecontroleerd of twrp er nog op stond. Bij mij is die soms weg en soms niet.

Binnenkort zullen we weer moeten flashen dan komen de roms uit met de patch tegen het processor lek. (Google heeft de patch al uitgebracht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Ik heb de boel nogmaals geflasht en toen deed de updater het wel. Die geeft aan bij de controle dat ik kan updaten. Alleen is dat de zelfde .eu-rom die er al op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Ter info. Toch nog en nieuwe RR 5.8.5 Official ;)

RR-N-v5.8.5-20180107-santoni-Final

https://sourceforge.net/p...ctionremix/files/santoni/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
tweakradje schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:58:
Ter info. Toch nog en nieuwe RR 5.8.5 Official ;)

https://sourceforge.net/p...ctionremix/files/santoni/
Dit is er veranderd tov de vorige versie:

Changelog:
-Merged December Secuirty Patch
-Magisk Updated to v15.0
-Kernel changed to CAF from Prebuilt
-Kernel upstream to 3.18.91
-Sound control Added
-Fast charge Added by default enabled
-ElementalX governor Added
-Alucard Governor Added
-Zen I/O scheduler Added
-Beoffla Generic Wakelocks Added
-Fixed BT Mac Address
-Fixed Recent Key in Device tree
-Add exFAt and NTFS support
-Fixed Blur lockscreen
-Add and enabled f2fs and sdcardfs
-Night light Added
-Source code synced on 07/01/2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb mogelijk interesse in dit toestel. Ondersteund dit toestel Band 20 (800MHz)? Ik heb namelijk Tele2. En daarnaast vraag ik me af hoe het met Androidupdates en beveiligingsupdates zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Stefan22 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:26:
Ik heb mogelijk interesse in dit toestel. Ondersteund dit toestel Band 20 (800MHz)? Ik heb namelijk Tele2. En daarnaast vraag ik me af hoe het met Androidupdates en beveiligingsupdates zit.
ja als je de global version koopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
DarkFire1985 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:37:
Is er een manier om te kijken of je inderdaad de global version gekregen hebt?
Ik heb 2 Redmi 4x's via Geekbuying aangekocht maar op 1 doosje zit een sticker "Global version" en 1tje niet en ik heb natuurlijk bewust de global version besteld.

Ik heb al gekeken naar de serial check bij Xiaomi maar die biedt weinig soelaas.
Een van de 2 wordt herkend maar dan nog staat er geen info bij.
http://www.imei.info geeft ook geen succes, die geeft band 20 (800) niet aan als aanwezig.
De juiste app hiervoor heb ik ook nog niet gevonden.
Hoe is het bij jou afgelopen? Band 20? En hoe heb je dit gecontroleerd?

Kreeg net er ook een binnen van geekbuying, uit het Germany warehouse. Er zit geen sticker op global version (wel bewust besteld) en er staat made in Indonesië op (mijn vorige met global version sticker was made in China).

IMEI.info helpt bij mij ook niet zowel de telefoon met de global version sticker op de doos als die zonder zijn volgens IMEI.info een redmi Note 4x. Klopt dus niet.

*#*#4636#*#* geeft bij mij ook geen juiste info omdat ik alleen de LTE band zie waarmee ik verbonden ben. (Mijn huidige provider ondersteund geen 800mhz / band 20)
Heb wel een app gevonden waarmee je kunt zien welke banden op je mobiel zitten (NSG). Daar moet je wel root voor hebben. Mijn 4x (mag138) met global sticker heeft 800mhz / band 20 volgens NSG.

Iemand anders misschien ook een oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door humptydumpty op 15-01-2018 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
humptydumpty schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Hoe is het bij jou afgelopen? Band 20? En hoe heb je dit gecontroleerd?

Kreeg net er ook een binnen van geekbuying, uit het Germany warehouse. Er zit geen sticker op global version (wel bewust besteld) en er staat made in Indonesië op (mijn vorige met global version sticker was made in China).

IMEI.info helpt bij mij ook niet zowel de telefoon met de global version sticker op de doos als die zonder zijn volgens IMEI.info een redmi Note 4x. Klopt dus niet.

*#*#4636#*#* geeft bij mij ook geen juiste info omdat ik alleen de LTE band zie waarmee ik verbonden ben. (Mijn huidige provider ondersteund geen 800mhz / band 20)
Heb wel een app gevonden waarmee je kunt zien welke banden op je mobiel zitten (NSG). Daar moet je wel root voor hebben. Mijn 4x (mag138) met global sticker heeft 800mhz / band 20 volgens NSG.

Iemand anders misschien ook een oplossing?
He humptydumpty, zie hier:
DarkFire1985 in "[Xiaomi Redmi 4X] Ervaringen & Discussie"
Je hebt Android 7 voor LTE Discovery nodig.
Bedankt beide, het is me gelukt om te checken door eerst te updaten naar MIUI 9 en Android 7.
LTE Discovery gaf hierna netjes de band aan en beide waren zojuist verbonden op band 20.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Laatst online: 13-08 22:32
Hoe zit het nou met de Nederlandse taal in Android op Xiaomi telefoons als je deze vanuit een Nederlandse webwinkel besteld? Ik heb deze vraag ook voorgelegd aan een aantal grote Nederlandse webwinkels en ik krijg steevast het antwoord het het toestel in te stellen is in het Nederlands. Zelfs als ik uitleg dat de Xiaomi global rom officieel geen Nederlands ondersteund.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
2020Media schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:10:
Hoe zit het nou met de Nederlandse taal in Android op Xiaomi telefoons als je deze vanuit een Nederlandse webwinkel besteld?
Belsimpel is er wel duidelijk over op z'n website en hoewel de bewering over 4G maar half klopt is het dus niet de Global versie:
  • Je kunt met dit toestel geen gebruik maken van 4G-internet in Nederland
  • Je kunt geen Nederlandse taal gebruiken, maar Engels is gewoon beschikbaar
https://www.belsimpel.nl/xiaomi-redmi-4x#plus-en-minpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Laatst online: 13-08 22:32
easyriider schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 01:17:
[...]

Belsimpel is er wel duidelijk over op z'n website en hoewel de bewering over 4G maar half klopt is het dus niet de Global versie:
Dit was mij inderdaad al opgevallen. Ik heb daarna een e-mail gestuurd naar Conrad die dit toestel ook verkoopt met exact hetzelfde EAN-nummer en ze er op gewezen dat het toestel van Belsimpel niet instelbaar is in de Nederlandse taal. Toch zeggen zij dat het toestel van hun wel in het Nederlands in is te stellen.

Ook mobiel.nl zegt dat de Xiaomi toestellen die ze verkopen gewoon instelbaar zijn in de Nederlandse taal, Ik weet niet zo goed meer welke informatie ik nou moet vertrouwen.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
easyriider schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 01:17:
[...]

Vorig jaar heb ik daarover met een productexpert van Belsimpel gesproken.
De reden waarom ze aangeven dat 4G niet werkt op alle Xiaomi producten, is doordat ze geen valse verwachtingen willen scheppen voor met name Tele2 gebruikers. Vodafone en KPN werkt wel, maar niet optimaal genoeg. Op T-Mobile werkt 4G sowieso wel.

Om teleurstelling te voorkomen hebben ze het dus doorgetrokken naar: Het kan niet. De praktijk en Tweakers zullen iets anders aangeven.

Global rom's hebben geen NL ondersteuning, maar daar kun jij iets aan doen ;):
http://en.miui.com/thread-1052212-1-1.html

Oh, ik lees nu de reactie van @2020Media: NL kun je alleen instellen in de Xiaomi.eu rom, maar doordat die niet in bulk is te leveren, zal die rom eigenlijk nooit bij webwinkels te koop zijn.
Als je een Xiaomi met de NL taal binnenkrijgt, wees dan voorzichtig. Het zal een eigen gemaakte rom zijn van de tussenhandelaar. Om de kosten te dekken zitten er vaak extra tools in dergelijke rom's, dus wees voorzicht met je wachtwoorden en internetverbruik. Gooi daar zo snel mogelijk een originele rom op of probeer de Xiaomi.eu rom erop te installeren.

(Ondersteuning voor dergelijke bloated /homebrew rom's geef ik zelf overigens niet vanwege vele bugs en de tijd die je vaak nodig hebt om te kunnen flashen.)

[ Voor 25% gewijzigd door Kiswum op 17-01-2018 13:37 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Heeft iemand toevallig een fix voor de Santoni image, waarbij de scherm rotatie eindelijk weer werkt? Dit is echt een top toestel en top image, alleen scherm kantelen werkt niet.
Men zegt dat je iets met persist.img nieuw/nogmaals erover heen moet flashen via fastboot, maar die geeft aan geen rechten te hebben, terwijl mijn bootloader geunlocked is.

Iemand toevallig een idee?

dit gevonden, maar werkt dus niet: https://xiaomifirmware.co...ensor-proximity-redmi-4x/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\Fastboot>fastboot erase persist
erasing 'persist'...
FAILED (remote: 'erase' operation on partition persist is not allowed)
finished. total time: 0.004s

C:\Fastboot>fastboot flash persist persist.img
target reported max download size of 535822336 bytes
sending 'persist' (4716 KB)...
OKAY [ 0.163s]
writing 'persist'...
FAILED (remote: 'flash' operation on partition persist is not allowed)
finished. total time: 0.185s

[ Voor 42% gewijzigd door brianb op 22-01-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Outlook en gmail synchroniseren niet op de mobiele dataverbinding. Ik kan er maar niet achter komen waarom niet. Alles staan aan en open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Ik heb een global edition besteld. Kreeg een doosje zonder sticker Global version erop. De vorige 2 waren wel met sticker en Made in china. Deze made in Indonesia. Maar heeft wel band 20 dus. Blijkbaar zegt de sticker dus niet alles :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

brianb schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:55:
Heeft iemand toevallig een fix voor de Santoni image, waarbij de scherm rotatie eindelijk weer werkt? Dit is echt een top toestel en top image, alleen scherm kantelen werkt niet.
Men zegt dat je iets met persist.img nieuw/nogmaals erover heen moet flashen via fastboot, maar die geeft aan geen rechten te hebben, terwijl mijn bootloader geunlocked is.

Iemand toevallig een idee?

dit gevonden, maar werkt dus niet: https://xiaomifirmware.co...ensor-proximity-redmi-4x/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\Fastboot>fastboot erase persist
erasing 'persist'...
FAILED (remote: 'erase' operation on partition persist is not allowed)
finished. total time: 0.004s

C:\Fastboot>fastboot flash persist persist.img
target reported max download size of 535822336 bytes
sending 'persist' (4716 KB)...
OKAY [ 0.163s]
writing 'persist'...
FAILED (remote: 'flash' operation on partition persist is not allowed)
finished. total time: 0.185s
Telefoon van de vrouw had dit ook. Laatste versie van miui (global, maar ook xiaomi.eu) doet het daar gewoon wel. Heb geen custom rom kunnen vinden waarbij het werkt.

Ze heeft een witte, en alle eerdere waren zwart die ik heb geflasht. Wel allemaal global. Ik gok dat in de witte en andere sensor zit, of een iets andere hardware revisie...

De fix die jij noemt heb ik niet geprobeerd.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Is de miui 9.2.1 oke? Ik lees over batterij drains. Ook schijnt de nieuwe patch voor de processor behoorlijk capaciteit te kosten. Ik heb de updater meldingen uitgezet omdat die meldingen bleef geven. Iemand ervaring met deze nieuwe stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Gerard4 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:29:
Is de miui 9.2.1 oke? Ik lees over batterij drains. Ook schijnt de nieuwe patch voor de processor behoorlijk capaciteit te kosten. Ik heb de updater meldingen uitgezet omdat die meldingen bleef geven. Iemand ervaring met deze nieuwe stable?
Ik heb de EU versie vorige week geïnstalleerd, en was inderdaad een aantal keer veel sneller door mijn batterij heen. Eén keer zelfs van 20% naar nul in een paar seconden...
De laatste 3 dagen lijkt de batterij iets langer mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Hoogie2004 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:31:
[...]

Telefoon van de vrouw had dit ook. Laatste versie van miui (global, maar ook xiaomi.eu) doet het daar gewoon wel. Heb geen custom rom kunnen vinden waarbij het werkt.

Ze heeft een witte, en alle eerdere waren zwart die ik heb geflasht. Wel allemaal global. Ik gok dat in de witte en andere sensor zit, of een iets andere hardware revisie...

De fix die jij noemt heb ik niet geprobeerd.
Heb zelf een zwarte, maar heb inmiddels gelezen dat de Lineage image wel werkt met rotatie. Verder is die volgens mij vrij identiek (de vroegere cyanogenmod is dit). Ik wil deze nog wel erover heen flashen, maar was destijds met de Resurrection van nu ook een drama. Dan start die weer niet via TWRP, moet ik die eerst flashen, en ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om alle apps weer nieuw te moeten installeren en configureren. Zit nog een beetje in dubio. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zijn er mensen die een niet MIUI rom gebruiken (wellicht al Android 8?) zoals Nitrogen OS? En wat zijn de ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
De laatste versie van de firmware, V32, lost eindelijk een wakelock (battery drain) probleem op.
Eerdere versies hadden veel system *alarm* en *launcher* wakelocks.
Je kan de V32 zip hier downloaden en flashen in TWRP recovery:

https://forum.xda-develop...how-to/firmwares-t3682965

Note: Firmware is geen Android ROM. Het bevat o.a. de software voor het 4G modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:33
Ik ben reeds 2 weken in bezit van een nieuwe Redmi 4X, echter sinds deze morgen heb ik een vervelende 'bug'.
Mijn scherm hangt na enkele willekeurige secondes/minuten. De apps werken vrolijk verder maar ik krijg geen respons meer op het touchscreen. Enkel de power-knop uit/aan en ik kan weer enkele seconden verder.

Iemand zelfde ervaringen hiermee? Of ideeen?

Ik heb ondertussen de ROM geupdate van 9.2.4.1 naar 9.2.5.0, maar zonder gewenst effect.

Thanks a million!

[ Voor 0% gewijzigd door MemeRaiZ op 01-03-2018 14:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
MemeRaiZ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:57:
Ik ben reeds 2 weken in bezit van een nieuwe Redmi 4X, echter sinds deze morgen heb ik een vervelende 'bug'.
Mijn scherm hangt na enkele willekeurige secondes/minuten. De apps werken vrolijk verder maar ik krijg geen respons meer op het touchscreen. Enkel de power-knop uit/aan en ik kan weer enkele seconden verder.

Iemand zelfde ervaringen hiermee? Of ideeen?

Ik heb ondertussen de ROM geupdate van 9.2.4.1 naar 9.2.5.0, maar zonder gewenst effect.

Thanks a million!
En na de update een full wipe gedaan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
Hallo ChinaGeek,
Dat heb ik ook gedaan. Hard reset. Enigzins wat verbetering maar nog steeds dezelfde issues alleen iets minder vaak lijkt wel.. too bad :(
Retour/garantie aanmelden vrees ik?
Hopelijk gaat dat via de site waar ik besteld heb (banggood).
Grt Raizy

[ Voor 8% gewijzigd door MemeRaiZ op 05-03-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
MemeRaiZ schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:19:
Hallo ChinaGeek,
Dat heb ik ook gedaan. Hard reset. Enigzins wat verbetering maar nog steeds dezelfde issues alleen iets minder vaak lijkt wel.. too bad :(
Retour/garantie aanmelden vrees ik?
Hopelijk gaat dat via de site waar ik besteld heb (banggood).
Grt Raizy
Klinkt dan toch als software issue. Heb je dalvik cache wipe gedaan na installatie van nieuwe rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
Ik heb even op moeten zoeken wat het inhoud om deze Dalvin Cache wipe uit te voeren, maar daarvoor moet de tel een unlocked bootloader hebben.

Ik heb de telefoon gister aangemeld bij Banggood en ik mag de tel terugsturen. Zodra ze de tel ontvangen hebben sturen een nieuwe en vergoeden ze de verzendkosten.

Klinkt goed allemaal, maar ben nog sceptisch. Anyways, ik laat over enkele weken weten dat de status is.
Voor nu even terug naar m'n Redmi3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
MemeRaiZ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:02:
Ik heb even op moeten zoeken wat het inhoud om deze Dalvin Cache wipe uit te voeren, maar daarvoor moet de tel een unlocked bootloader hebben.

Ik heb de telefoon gister aangemeld bij Banggood en ik mag de tel terugsturen. Zodra ze de tel ontvangen hebben sturen een nieuwe en vergoeden ze de verzendkosten.

Klinkt goed allemaal, maar ben nog sceptisch. Anyways, ik laat over enkele weken weten dat de status is.
Voor nu even terug naar m'n Redmi3.
Bij Banggood zit je wel goed. Bij Gearbest ed sites zou ik minder 'blij' zijn met een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
Heeft iemand een advies voor een rom met Nederlands voor iemand op leeftijd.
Zit zelf op RR maar deze telefoon is niet voor mij maar iemand op leeftijd met absoluut geen enkel verstand van android.

Mijn Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
humptydumpty schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:27:
Heeft iemand een advies voor een rom met Nederlands voor iemand op leeftijd.
Zit zelf op RR maar deze telefoon is niet voor mij maar iemand op leeftijd met absoluut geen enkel verstand van android.

Mijn Dank!
Mijn advies: een andere telefoon die gewoon op de NL markt verkrijgbaar is. Dat is mijn advies voor iedereen die zonder geduld en/of kennis aan de gang wil met een Xiaomi smartphone.

Verder moet je met elke Xiaomi tegenwoordig aan de slag met het aanpassen van de bootloader en installatie van een nieuwe rom. Als het niet lukt om de Xiaomi.eu rom (met NL) erop te zetten, dan is de kans groot dat het ook niet gaat lukken met andere rom's waar ook Nederlands op zit. Ik verwacht dat het unlocken van de bootloader het lastigst is als je de rom wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Kiswum schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:50:
[...] Ik verwacht dat het unlocken van de bootloader het lastigst is als je de rom wil vervangen.
Kan ik jou handleiding in topic xiaomi bootlader unlocken voor deze redmi 4x ook gebruiken?

Heb 4x gisteren voor mijn schoonvader bij ibuygou besteld en wil Lineage gaan draaien. Heb zelf de Mi6 en ben in afwachting van de Mi7 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
hannez80 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:22:
[...]

Kan ik jou handleiding in topic xiaomi bootlader unlocken voor deze redmi 4x ook gebruiken?

Heb 4x gisteren voor mijn schoonvader bij ibuygou besteld en wil gaan Lineage gaan draaien. Heb zelf de Mi6 en ben in afwachting van de Mi7 :)
Ja hoor, je kunt in ieder geval het eerste gedeelte gebruiken. Ik ben zelf ook benieuwd naar de Mi7, maar ik ben bang dat deze nog groter zal zijn dan de Mi6. Maar goed dat is offtopic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Ah, fijn!
Mooi ook dat de 4x global version band 20 ingebakken heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Waarom Lineage? Voor de gemiddelde ouder is een OS dat dicht bij de iPhone zit over het algemeen het meest gebruiksvriendelijk is mijn beeld. Dat vind ik juist sterk aan MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Goeie. Meer een gevoel hoor. Meest gebruikte apps komen gewoon op het homescreen, daar zal het niet aan liggen. Lineage voor gevoel toch net meer snappy. Weet niet hoe het zit met memory management, battery life tussen Miui en Lineage bij een x4 3gb / 32gb? Iemand al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
Kiswum schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:50:
[...]

Mijn advies: een andere telefoon die gewoon op de NL markt verkrijgbaar is. Dat is mijn advies voor iedereen die zonder geduld en/of kennis aan de gang wil met een Xiaomi smartphone.

Verder moet je met elke Xiaomi tegenwoordig aan de slag met het aanpassen van de bootloader en installatie van een nieuwe rom. Als het niet lukt om de Xiaomi.eu rom (met NL) erop te zetten, dan is de kans groot dat het ook niet gaat lukken met andere rom's waar ook Nederlands op zit. Ik verwacht dat het unlocken van de bootloader het lastigst is als je de rom wil vervangen.
Die bootloader unlocken doe ik, het flashen ook.
Wil gewoon iets wat stabiel is voor die persoon eenvoudig en prettig in het gebruik. Als de icoontjes en letters eenvoudig wat groter kunnen en een goede auto backup en auto update. Dat is in dit geval veel belangrijker dan Root, microG, vpn enz.
Aghanim schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:31:
Waarom Lineage? Voor de gemiddelde ouder is een OS dat dicht bij de iPhone zit over het algemeen het meest gebruiksvriendelijk is mijn beeld. Dat vind ik juist sterk aan MIUI.
Goed idee!
Ik heb zo langzamerhand heel wat roms op de 4X global uit geprobeerd maar die dus niet. (Chinese Big Brother dus gelijk er overheen geflashed) Heb zojuist de privacy voorwaarden van Miui doorgelezen. Ze zijn een stuk duidelijker en korter dan die van google. Samenvatting: Alles is van ons en we doen er mee wat we willen. Je kunt je afmelden en wij zullen binnen een redelijke termijn je informatie verwijderen (wij bepalen wat een redelijke termijn is). Na afmelden loop je de kans dat je onze fijne producten niet meer kunt gebruiken.

Ben zelf nogal verknocht aan de resurrection remix Luis build maar voor een gemiddelde oudere is wellicht een MIUI rom een goed idee. Vind de XIAOMI.eu rom wel groot 1.1GB tov RR van 555mb
Voor een rom met Nederlands moet ik dan een Xiaomi.eu rom hebben, dacht ik?
Iemand ervaring met de 8 of de 9?

En inderdaad wat hannez80 vraagt: "Weet iemand hoe het zit met memory management, battery life tussen Miui en Lineage bij een x4 3gb / 32gb? Iemand al ervaringen mee?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Waarom wordt er gekozen voor de Redmi 4X en niet voor de kant en klare (maar grotere) Xiaomi Mi A1? Komt dat door het prijsverschil of is daar nog niet naar gekeken?

Wat betreft de voorwaarden van Miui, als alles is geflashed, dan hoef je van geen enkele Miui dienst gebruik te maken. Als je gebruik wil maken van automatische backups, telefoon tracker en automatische updates, dan is dat wel weer gedeeltelijk noodzakelijk, bijvoorbeeld door middel van een actief Miui account.
Voor de rest kun je vanaf de start al direct aangeven dat je niet mee wil doen met het gebruikersprogramma en dat er geen diagnostische gegevens bewaard mogen worden. Alles blijft gewoon werken en je moet alleen nog maar toestemming hebben aan Google in gebruik te maken van die services die op Amerikaanse servers worden bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kiswum schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:07:
Waarom wordt er gekozen voor de Redmi 4X en niet voor de kant en klare (maar grotere) Xiaomi Mi A1? Komt dat door het prijsverschil of is daar nog niet naar gekeken?

Wat betreft de voorwaarden van Miui, als alles is geflashed, dan hoef je van geen enkele Miui dienst gebruik te maken. Als je gebruik wil maken van automatische backups, telefoon tracker en automatische updates, dan is dat wel weer gedeeltelijk noodzakelijk, bijvoorbeeld door middel van een actief Miui account.
Voor de rest kun je vanaf de start al direct aangeven dat je niet mee wil doen met het gebruikersprogramma en dat er geen diagnostische gegevens bewaard mogen worden. Alles blijft gewoon werken en je moet alleen nog maar toestemming hebben aan Google in gebruik te maken van die services die op Amerikaanse servers worden bewaard.
Voor mij persoonlijk vanwege de grootte. Ik vind de A1 en andere 5.5" toestellen te groot om prettig met 1 hand te bedienen. Ik zal wel van een uitstervend ras zijn maar bediening met 1 hand is nou eenmaal mijn manier van werken. Op de bank is het prima met 2 handen maar onderweg lopend of bijvoorbeeld in de supermarkt vind ik 1 hand een stuk handiger.

Ik heb de hoop, die overigens al bijna weg is, dat met bezelless er ook 5.2" toestellen zouden komen in een 5" behuizing maar het lijkt er op alsof de 5.6" schermen de nieuwe kleine maatstaaf worden. Ook die toestellen zijn te groot voor 1 hand bediening, ik heb de Redmi 5 en Huawei P Smart geprobeerd.

Zelfs 5.15" vind ik al op/over het randje. Heb een Mi5S gehad maar die vond ik duidelijk groter dan de 4X.
Van mij mag Xiaomi een 4X maken met NFC, Snapdragon 6xx en 1080P SoC. Helaas is de 4 Prime niet meer beschikbaar in zwart. Of de 4X met MIUI waar een custom kernel in kan zodat je kunt overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Aghanim duidelijk antwoord, ik weet precies waar je bedoelt. Ik heb nu een Mi6, maar het liefst gebruik ik een telefoon tot max 140mm, zoals de nieuwe XZ2 Compact of Essential PH1.

Ik ben zelf ook een fan van compacte smartphones. Je behoort niet tot een uitstervend ras, maar men neemt genoegen met alternatieven die dan maar wat groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kiswum schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:38:
@Aghanim duidelijk antwoord, ik weet precies waar je bedoelt. Ik heb nu een Mi6, maar het liefst gebruik ik een telefoon tot max 140mm, zoals de nieuwe XZ2 Compact of Essential PH1.

Ik ben zelf ook een fan van compacte smartphones. Je behoort niet tot een uitstervend ras, maar men neemt genoegen met alternatieven die dan maar wat groter zijn.
Ik vind de XZ2 compact dan een matige implementatie van een compact toestel. Die heeft nog steeds een beperkte screen-to-body ratio van 73,5%. Als dat 80% of meer was geweest, wat meer van deze tijd is (zeker bij high end toestellen) dan had het toestel een stuk kleiner geweest of ruimte gehad voor 5.3" scherm.

Ik twijfel nog om de Mi6 te kopen, dat is wel het meest aansluitend bij wat ik wil voor een relatief kleine telefoon maar als deze net zo in de hand ligt als de Mi5s, die nogal scherpe scherm randen heeft, dan wordt dat niks denk ik.

Heb intussen al 3 telefoons gekocht sinds de 4X (Redmi 5, Huawei P Smart, Mi5S) maar keer steeds terug, voornamelijk vanwege de grootte. Al merk ik in de vergelijking wel dat een betere DPI/resolutie toch wel prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
humptydumpty schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 02:16:
[...]
Ben zelf nogal verknocht aan de resurrection remix Luis build maar voor een gemiddelde oudere is wellicht een MIUI rom een goed idee. Vind de XIAOMI.eu rom wel groot 1.1GB tov RR van 555mb
Voor een rom met Nederlands moet ik dan een Xiaomi.eu rom hebben, dacht ik?
Iemand ervaring met de 8 of de 9?
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de globeROM, gebaseerd op Xiaomi.eu maar met de mogelijkheid onnodige apps weg te laten en zaken zoals root toe te voegen.

http://mi-globe.com/rom-b...i4x.png&realname=RedMi+4X

De versienummers kunnen wel een beetje verwarrend zijn. De versienummers van de wekelijke releases zijn gebaseerd op de betreffende datum, dus de meest recente 8.3.1 heeft geen betrekking op MIUI 8 maar op de datum 1 maart 2018 en bevat MIUI 9.3.

Daarnaast heb je nog de keuze uit twee stable versie, die beginnen met V9, en daar heeft de negen wel betrekking op de MIUI versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik zit ook op Globe, werkt prima.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Xiaomi Redmi 4X] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Redmi 4X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken