In het kort, ik wil geen persoonlijke informatie delen maar wel enige gebruiksvriendelijkheid.LoeWn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:48:
[...]
Waarom Android 6 en niet 7? Anders sowieso RR5.8.5.
En is de 6.0 versie van RR niet stabiel?
Waar heb je Xposed voor nodig?
Misschien dat er een andere mogelijkheid is voor je.
Dus bv geen whatsapp, clouddiensten van derden enz maar wel een eigen nas als cloud, bank app en offline routeplanner.
Tot nu toe gebruikte ik daarvoor oa Xprivacy.
Xprivacy word ondersteund tm android 6 en om te installeren heb je Xposed nodig.
Eigenlijk is dit een doodlopend spoor want na 6 is het afgelopen. (Jammer want het is een hele prettige app)
Een andere optie is geen playstore, een zeer goede firewall en nog wat tweaks.
Dan zit je dus met die bank app want de bank verplicht je uit de playstore je app te halen.
Met MicroG kan dat, alleen moet je dan een rom hebben die spoofing kan.
RR kan dat niet en gaan ze niet inbouwen, kan wel maar willen ze niet (heb het idee ivm google).
LineageOS hetzelfde verhaal, als de LineageOS rom voor de 4x een official build zou zijn dan was er een oplossing maar dat is die niet.
Heb zo beetje alle roms gezien maar RR was inderdaad de prettigste. Als ik geen Xprivacy of MicroG zou willen had ik RR gewoon laten zitten.
Dus ik zoek nog steeds een android 6 rom (het liefst met xposed en zonder bloadware, helaas is cm13 niet stabiel)
Of een rom met MicroG of met spoofing.