Official Resurrection Remix 5.8.5 Final is te downloaden en hij doet het wederom prima! Nu ook met 4 kleuren LED. <LINK>
Jeroen
Jeroen
Vreemd. Vind de RR camera juist beter. Heb je de optie "Kleurruis verwijderen" uitgezet? Daarnaast brengt de optie "persist.camera.llnoise=1" in build.prop ook een hele verbetering in low light situaties. Je hebt dan natuurlijk wel kleurruis maar niet hinderlijk en best scherpe foto's.LoeWn schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:00:
Ik zit er zelf ook al een paar dagen op te wachten. Ik zou jouw reactie ook al staan op XDA.
Overigens ben ik zelf niet 100% tevreden over 5.8.4. De camera is echt matig tot slecht tegenover de andere ROM's en daarnaast gaat het opladen heel traag.
Yep, die heb ik gekocht, 5 GHz werkt prima.jobr schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:57:
De Note 4 Global edition ondersteunt overigens wel 5 Ghz. Is alleen een maatje groter.
[ Voor 21% gewijzigd door Jerie op 05-10-2017 15:52 . Reden: Teruggestuurd ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dat is inderdaad het risico dat je loopt. Al zijn sommige webshops coulanter qua oplossingen dan dat je het toestel weer terug moet sturen.Jerie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:54:
[...]
Yep, die heb ik gekocht, 5 GHz werkt prima.
Het eerste uur deed hij het OK. Firmware geupdate naar de laatste versie. Google account ingesteld. Terwijl ik e.e.a. in aan het instellen was begon het scherm iedere 4 seconden 2 seconden uit en 2 seconden aan te gaan. Soms doet hij het niet, maar na een tijdje te gebruiken begint het weer.
Best een leuk toestel voor deze prijs, maar hier heb ik natuurlijk niets aan.
Inmiddels is hij teruggestuurd. De telefoon kostte 173 EUR, de transportkosten waren 25 EUR op de heenweg, en nu nog 'ns 20 EUR om het terug te sturen. Ik hoef geen nieuwe, dit soort geintjes zijn mij te gortig. Koop wel wat anders.
Gekocht bij HonorBuy. Heb me geld nog niet terug. Ze zijn tot nu toe netjes, en kundig met Google Translate.
Je zit in het verkeerde topic voor een Note 4.Wessel0077 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:49:
Hoi Jerie,
Was dat de 4gb ram en 64GB versie?
Ik heb nl een oogje op. Ook bij honorbuy.
[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 05-10-2017 20:51 ]
Ja, die was het, vanuit EU warenhuis. (Heeft invloed op verzendtijd en verzendkosten, maar ook mogelijk op inklaringskosten). Hij kwam uit Italië, en hij is teruggestuurd naar Slovenië.Wessel0077 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:49:
Hoi Jerie,
Was dat de 4gb ram en 64GB versie?
Ik heb nl een oogje op. Ook bij honorbuy.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Waar heb je hem gekocht?Aghanim schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:09:
Ik kreeg onlangs, bij een klein defect, de keuze of ik de telefoon wilde opsturen ter reparatie of 50€ retour. Vond ik best coulant.
Jeroen
Als je naar een andere versie van Android gaat is flashen met behoud van apps meestal niet mogelijk of vragen om problemen of extra werk. Zelfde geldt voor rom's van verschillende oorsprong. Alle apps plus data backuppen met een lokaal backup programma zoals bv MyBackup, Helium of Titanium werkt dan het snelste. Ook mogelijk is Google of Mi (mbt Miui) backup via internet, maar dat doe ik eigenlijk nooit.Piet400 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:52:
......Hoe doen jullie dat bij het upgraden van een rom ?
[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 08-10-2017 17:23 ]
Ok, bedankt voor de info. zijn er specifieke partities die ik moet backuppen of 'gewoon' alle partities die er zijn ?elinx schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:21:
[...]
Vooraf een Twrp backup van je partities is ook handig als er met flashen echt iets mis gaat en je snel weer terug wilt naar de oude situatie.
Normaal gesproken is de boot, system en data partitie voldoende. Van andere partities een backup maken kan geen kwaad, als je die nog niet hebt. (bv een backup van de efs partitie is belangrijk, want die bevat oa het imei nummer)Piet400 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:05:
[...]
Ok, bedankt voor de info. zijn er specifieke partities die ik moet backuppen of 'gewoon' alle partities die er zijn ?
Ik heb net een 4x global en ik krijg hier ook geen verbinding met Vodafone 4g, in sim 2 overigens ook niet. Stop ik de simkaart weer in mijn oude telefoon, heb ik direct wel weer 4g. Had je nog een oplossing gevonden?dageeknerd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:21:
Zijn er mensen met de global variant die problemen ervaren met het 4G netwerk van vodafone? op de note 4 (global), kan je geen gebruik maken van 4G in het 1e sim slot. Overige netwerken werken wel gewoon...
dageeknerd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:52:
[...]
Ja alleen in het nano slot (met vodafone). Andere providers hebben gewoon 4g in beide simkaart slots...
[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Donald op 10-10-2017 18:31 ]
Een eu versie is een global versie?dingens schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:47:
is de eu versie beter kwa batterij duur ivm de global versie?
Beetje vreemde en onduidelijke vraag.dingens schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:47:
is de eu versie beter kwa batterij duur ivm de global versie?
[ Voor 19% gewijzigd door elinx op 11-10-2017 11:07 ]
Zover ik weet bestaat er ook xiaomi.eu als rom wat gebaseerd is op de chinese miui maar dan met NL. Dan de global, die wel veel talen ondersteund maar geen NL. Ook schijnt de xiaomi.eu versie weeklijkse stabiele versies uittebrengen en heeft het meer mods.LoeWn schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:58:
[...]
Een eu versie is een global versie?
Of heb je het over de ROM? In dat geval; Geen merkbaar verschil zover ik weet. Maar ben geen dagelijkse MIUI gebruiker
Ah sorry ik had er bij moeten vermelden dat ik het over de rom hadelinx schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:50:
[...]
Omdat de basis van alle roms dezelfde is maakt het batterijgebruik niet uit. Dat is pas het geval als het sensorgebruik en bv ook de kernel gewijzigd wordt in bv een custom rom.
dingens schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:53:
[...]
Zover ik weet bestaat er ook xiaomi.eu als rom wat gebaseerd is op de chinese miui maar dan met NL.......
Alleen vraag ik me af of het dat ook echt voordeel opleverd in vergelijking met de global versie in termen van batterij duur?
Is het ook mogelijk om alles te formateren en het weer erop te flashen zonder de bootloader the unlocken?
Zoals gezegd hebben de Global als de EU rom beide dezelfde basis en zal batterijgebruik geen merkbaar verschil opleveren, zolang er geen custom kernel wordt geflasht.dingens schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:54:
.....
Ah sorry ik had er bij moeten vermelden dat ik het over de rom had
[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 11-10-2017 13:50 ]
Helder.elinx schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:38:
[...]
[...]
Zoals gezegd hebben de Global als de EU rom beide dezelfde basis en zal batterijgebruik geen merkbaar verschil opleveren, zolang er geen custom kernel wordt geflasht.
Een originele Xiaomi rom (Chi, global of dev) kan altijd met MiFlash (of XiaomiTool) worden uitgevoerd, unlocked of niet. Daarbij is het mogelijk om alles te formateren.
In geval je een custom rom (bv de EU rom) wilt flashen zonder de bootloader te unlocken is er een risico op een brick. Daarom is unlocken van de bootloader in dat geval altijd aangeraden.
Bij andere toestellen werd de bootloader door een gehackte versie vervangen, omdat unlocken niet mogelijk was. Of dit ook nog mogelijk is bij de R4X betwijfel ik, want Xiaomi heeft steeds meer zaken mbt de bootloader en gebruik van fastboot beperkt.
[ Voor 3% gewijzigd door dingens op 12-10-2017 08:48 ]
| live and give like no one else |
Dat kan bij Miui ook, op dezelfde manier als bij stock android.3x3 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:21:
Ik zou graag iets willen weten over de 4X of xiaomi in zijn algemeenheid.
Ik wil dit toestel graag kopen om android apps op te testen.
Ik las en heb gezien dat in het besturingssysteem van Xiaomi het menu anders werkt dan bij Stock android.
Kun je developer-mode in android op een xiaomi (met global rom) eenvoudig unlocken?
De indelingen van de menu's zijn wat anders. MIUI heeft meer opties dan stock. En in mijn ogen is het een wirwar en zijn er totaal onlogische keuzes gemaakt qua indeling. Maar als ik zo even nadenk ga jij niks missen voor het testen van apps.3x3 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:21:
Ik zou graag iets willen weten over de 4X of xiaomi in zijn algemeenheid.
Ik wil dit toestel graag kopen om android apps op te testen.
Ik las en heb gezien dat in het besturingssysteem van Xiaomi het menu anders werkt dan bij Stock android.
Kun je developer-mode in android op een xiaomi (met global rom) eenvoudig unlocken?
[ Voor 8% gewijzigd door LoeWn op 12-10-2017 16:42 ]
Ik zit te twijfelen tussen die twee toestellen.LoeWn schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:41:
[...]
De indelingen van de menu's zijn wat anders. MIUI heeft meer opties dan stock. En in mijn ogen is het een wirwar en zijn er totaal onlogische keuzes gemaakt qua indeling. Maar als ik zo even nadenk ga jij niks missen voor het testen van apps.
edit: Ik ben wel benieuwd waarom je zowel een redmi 4x als een mi 6 wilt kopen om te testen. Of zit je nog te twijfelen?
| live and give like no one else |
Er is in de basis geen verschil tussen de EU rom en de Miui rom. Waarom de ene app wel werkt en de andere niet kan meer redenen hebben. Wel root/ geen root, Wel een lock/ geen lock enz. Build.prop mods, governor mods , beveiligingsinstellingen enz. Als het echt een bug in de EU rom betreft wordt deze meestal binnen niet al te lange tijd gerepareerd. De rom wordt niet voor niks wekelijks vernieuwd.dingens schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:37:
[.......
1) Op de Miui eu forum bij "bugs" staan er bugs waarbij ik lees dat X werkt op Global en China maar X niet werkt op eu, dit gaat dan voornamelijk over bijgeleverde apps of over geintregeerde miui apps die niet goed werken of apps uit de playstore zoals online bankieren of samsung gear. .............
Grootste probleem waardoor apps in Miui soms niet werken zoals verwacht heeft met de beveiligings instellingen te maken, die soms anders, onlogisch en op verschillende plaatsen te vinden zijn.3x3 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:21:
I......
[ Voor 40% gewijzigd door elinx op 12-10-2017 17:13 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 15-10-2017 21:42 ]
MX player al geprobeerd?Il 2 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:25:
...of is er een betere videospeler te downloaden die dit wel kan?
Even een update op mijn ervaring met HonorBuy. Heb ze gisteren nog 'ns gemailed hoe het zit met de refund (gezien ik 3 van de 6 weken in mijn PayPal claim periode zit, en gezien ze volgens track & trace het toestel een week geleden in Slovenie hebben ontvangen). Vanmorgen reactie gekregen en netjes een refund gekregen van al mijn kosten behalve de kosten om het terug te sturen (a 20,xx EUR aangetekend naar Slovenie). Ik weet niet zeker of je dat laatste bij herroepingsrecht wel terug kunt krijgen in Nederland. Het is in ieder geval niet altijd het geval. Bij een RMA krijg ik de laatste tijd wel een retourbon waardoor het me niets kost.Jerie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:48:
[...]
Ja, die was het, vanuit EU warenhuis. (Heeft invloed op verzendtijd en verzendkosten, maar ook mogelijk op inklaringskosten). Hij kwam uit Italië, en hij is teruggestuurd naar Slovenië.
Dat dit het risico was, tja. Verbaasd me nog dat ik überhaupt geld terug mag vragen. Als ik hem in Nederland had gekocht was ik 7 EUR kwijt geweest aan S&H. En Belsimpel heeft hem ook (de 3 GB / 32 GB gaat voor 180 IIRC). Ik had graag dat hij 1,5 jaar meeging tot een andere telefoon uit komt waar we allebei op wachten. Ik had verwacht dat m'n partner deze telefoon binnen een jaar zou laten vallen, en dan oeps. Ook een reden, nadat ik hem zag, om hem terug te sturen en voor iets te gaan dat dichter bij 5" ligt. (Maar als hij niet stuk was, had ik hem gehouden.)
Zou niet weten hoe ze coulanter hadden kunnen zijn. Alle S&H betalen? Ik neem aan dat alle nieuwe S&H in elk geval (NL of CN of whatever) gratis zou zijn geweest. Wat dat betreft is het dan ook niet zo slim van me om de order te cancellen.
We zullen zien hoeveel geld ik terug krijg. Zal m'n post t.z.t. even editten, of opnieuw reageren.
Bij PayPal krijg je altijd goede reacties als er iets mis gaat. Ik zit nu al jaren bij PayPal en als er iets mis gaat en je doet alles keurig volgens de regels krijg je je geld terug.Jerie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:04:
[...]
Even een update op mijn ervaring met HonorBuy.
Dwz dat ik mijn gehele PayPal transactie van 198,xx EUR terug heb gekregen. Ik moet toegeven dat ik dat niet had verwacht. Ik had verwacht dat het me meer moeite zou kosten, of dat ze de verzendkosten niet terug zouden betalen. Voor mij een meevaller en misschien ook handig voor anderen om te weten.
Jeroen
Ik had in beginsel gezeur verwacht van HonorBuy; niet PayPal. Kijk de feedback die ze krijgen er maar op na. De meesten zijn positief, maar er zitten ook een paar tussen die dat niet zijn.BarnOwl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:56:
[...]
Bij PayPal krijg je altijd goede reacties als er iets mis gaat. Ik zit nu al jaren bij PayPal en als er iets mis gaat en je doet alles keurig volgens de regels krijg je je geld terug.
Welke versie van LOS (lees variant, ik zie er 2 op xda) heb je er op gezet? Ik heb er ook een onderweg, had mijn Zuk Z2 verkocht om da ik de Mi A1 heb maar, kan niet aan het formaat wennen. Dus nu m aar tijdelijk naar de 4x global.LoeWn schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:35:
Ik kan je de RR 5.8.5 Final aanbevelen. Deze is toch meer stable dan de LOS 14.1 kan ik je uit ervaring vertellen. Nou moet ik wel bekennen dat het ruim 2 maanden geleden is dat ik LOS gebruikt heb.
Volgens mij was het de versie van TingyiChen. Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.Eoghlear schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:53:
[...]
Welke versie van LOS (lees variant, ik zie er 2 op xda) heb je er op gezet? Ik heb er ook een onderweg, had mijn Zuk Z2 verkocht om da ik de Mi A1 heb maar, kan niet aan het formaat wennen. Dus nu m aar tijdelijk naar de 4x global.
Ik dacht dat je bij Paypal 180 dagen had voor geschillen?Jerie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:35:
[...]
Ook heb je 1,5 maand (45 dagen) de tijd om een claim in te dienen. Ik zat al op de helft. Als ik nu een nieuwe telefoon had laten komen, dan had ik misschien wel weer terug moeten sturen met het risico dat ik dan wel bij die 1,5 maand in de buurt kom. Mij niet gezien.
Wat moet je doen?
Als je van Aankoopbescherming gebruik wilt maken, moet je binnen 180 dagen na betaling een geschil openen. Als je dit doet, vraag je PayPal een beslissing te nemen.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Omfg...Sherlock schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:05:
[...]
Ik dacht dat je bij Paypal 180 dagen had voor geschillen?
https://www.paypal.com/nl...aypal-safety-and-security
[...]
Die had ik ook op het oog. Ga hem flashen zodra ie binnen is.LoeWn schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:28:
[...]
Volgens mij was het de versie van TingyiChen. Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
Zo die heb je dan pittig aan de prijs gekocht! Voor dat geld heb je een Redmi Note 4.pvdplanet schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:58:
Leuke telefoon, net de 3 gig / 32GB versie binnen voor 152 Euro incl verzenden uit de UK
De stekker is anders, no problem.
Heb effe gekeken naar de MIUI, die was Global 8.2. Update naar 8.5.8 is gaande
https://www.kimovil.com/e...uy-xiaomi-redmi-4x-globalGoVegan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:58:
Het is misschien al wel voorbij gekomen,
een site was die een lijst heeft met chinese webshop waar je de redmi 4x het goedkoopst kunt halen.
kan de site nergens weer vinden.
ja dat was hem
Overheen gelezenLoeWn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:26:
Ik gaf juist aan dat RR beter is dan LOS. Maar ik hou je natuurlijk niet tegen
Die vraag is 5 posts eerder nog beantwoordCrazymoose schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:46:
Iemand toevallig nog een goede verkoopsite? Ben van plan de Redmi 4x te kopen, nadat ik mijn oneplus one en daarna samsung note 3 (geleend) in korte periode heb gesloopt. Besefte me dat ik te weinig geef om smartphones om er meer dan 200 euro aan uit te geven. Doe alleen een beetje internetten, redditen, muziek luisteren, etc.
Kan alleen door de bomen het bos niet meer vinden wat betreft verkoop sites zowel binnen als buiten de eu. aliexpres, geek (iets met spanje ;P). Hoopte op een advies van iemand hier voor een goede site.
nu zat ik bij geekbuying te kijken omdat dat deze meerder Europese warehouses hebben.Aghanim schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:39:
Kan verschillend zijn. de Global version moet je hebben die heeft band 20. Een Global rom heeft alleen internationale talen.
Hey. U bedoelt die lijst met verschillende sites? kimovil? Dan kom ik terug op mijn originele post. Ik zou niet weten welke daarvan 'betrouwbaar' is of hoe het werkt met evt verzending (en kosten) etc. Heb er totaal geen ervaring mee. Stel ik kies de bovenste, want die is het goedkoopst, is die er dan het snelst. Heb ik dan de goede versie. Global version en niet global rom, ofzoiets. Het is niet de bedoeling dat u het werkt voor mij moet doen. Maar als u mij in de goede richting zou kunnen sturen?Aghanim schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:36:
[...]
Die vraag is 5 posts eerder nog beantwoord
[ Voor 21% gewijzigd door elinx op 24-10-2017 09:51 ]
My life is in 2D, How about yours?
Miui 9 is nog in beta, dus zelf flashen of wachten op stable, schijnt niet lang meer te duren.BroederM schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:38:
Vandaag een Redmi 4x globale ROM 64gig binnen gekregen!!!
Maar voordat mijn vriendin hem in gebruik neemt wil ik hem updaten naar MIUI 9 maarre, bij "check voor updates" "no updates"![]()
Ik ben geen fan van zelf rom flashen enz.
Iemand een tip hoe ik toch naar MIUI 9 kan gaan?
Thanks, kreeg al het gevoel dat het een beta was. (misschien had ik niet moeten zoeken nadat ik ben wezen sporten #OnderDrukVanHetMeisje)PerlinNoise schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:56:
[...]
Miui 9 is nog in beta, dus zelf flashen of wachten op stable, schijnt niet lang meer te duren.
My life is in 2D, How about yours?
Heb je de RR van hun eigen website of via XDA/Github? Ik zie dat ze namelijk op de officiele website een final versie hebben staan sinds 29-09.LoeWn schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:26:
Ik gaf juist aan dat RR beter is dan LOS. Maar ik hou je natuurlijk niet tegen
Zonder band 20..(!)..Leo. P. Klepper schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:38:
Ik heb de 4x hier besteld: https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F122519296733
Afhankelijk van je provider hoeft dat niet erg te zijn. Overigens vind ik 4G bereik ook wel wat overdreven, heb zelf de afgelopen jaren op 3G+ (HSPDA) gezeten met Xiaomi en Zuk toestellen en daar laden pagina's en Netflix etc. ook snel (genoeg). Voor mij is het geen must have wat dat betreft.
Voor mij geen probleem, heb T-mobile, heeft beter bereik in bepaalde gebieden in de kop van Noord-Holland dan KPN.
Je kunt inderdaad even een andere rom of weekly proberen, anders lijkt het me de hardware...Sherlock schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:48:
Soms gaat het scherm in 1 keer aan, soms moet je wel 20 keer drukken voordat hij aangaat. Als hij in zo'n toestand is, kan je ook niet gebeld worden. Ik hoopte dat het scherm dan aan zou gaan, maar ook dat lukte niet.
Is dit een bekend probleem, en/of heeft iemand nog tips om te proberen? Ik wil deze week nog wel een weekly ROM van Xiaomi.eu installeren, wellicht dat dat nog iets oplevert.
Anoniem: 832187
De Global version is momenteel zowel in de black of gold uitvoering beschikbaar bij Geekbuying in het duitse wharehouse! Ik heb hem zelf ook vorige week besteld en was binnen 5 dagen binnen. Ik wacht nu op de toestemming om de Redmi 4x te unlocken om er de xiaomi.eu op te flashen.GoVegan schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:40:
[...]
nu zat ik bij geekbuying te kijken omdat dat deze meerder Europese warehouses hebben.
alleen de global versions zijn er niet op voorraad.
nu hebben ze wel de 4/64GB met global ROM
dus niet de international version.
deze heeft dus geen B4 en B20
Maar als ik het goed begrijp heb ik, wanneer ik T-Mobil heb, hier toch geen hinder van.
En gewoon overal volop 4G?
This phone will only work with CDMA 2000/1* BCD
2G:GSM B5/B8/B3/B2;
3G:WCDMA B1/B2/B5/B8;
4G:FDD-LTE B1/B3/B7/B5/B8(TDD-LTE: B38/B39/B40/B41)
Koppel wel alvast je Mi Account aan je toestel, anders moet je straks ook nog 72 uur daarop wachten .Anoniem: 832187 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:06:
[...]
De Global version is momenteel zowel in de black of gold uitvoering beschikbaar bij Geekbuying in het duitse wharehouse! Ik heb hem zelf ook vorige week besteld en was binnen 5 dagen binnen. Ik wacht nu op de toestemming om de Redmi 4x te unlocken om er de xiaomi.eu op te flashen.
Ik doe het altijd met de vingerafdruk scanner, het scherm gaat dan vrijwel gelijk aan nadat ik de sensor heb aangeraakt. Dat gaat alleen met een geregistreerde vingerafdruk, anderen kunnen de telefoon alleen ontwaken door het intoetsen van een code.Sherlock schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:48:
Af en toe duurt het wel heel lang voordat het scherm aangaat, nadat je op de powerknop gedrukt hebt om hem te ontwaken. Ik heb nu ook aangezet dat het via de volumeknoppen kan, maar dat geeft hetzelfde resultaat. Via gestures hetzelfde geprobeerd, om te kijken of het aan de fysieke knoppen ligt, maar dat helpt ook niet.
Ah, dat was ik nog vergeten te melden; dat hadden we ook al geprobeerd. Ik ben bang dat er toch iets niet helemaal goed iseasyriider schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:52:
[...]
Ik doe het altijd met de vingerafdruk scanner, het scherm gaat dan vrijwel gelijk aan nadat ik de sensor heb aangeraakt. Dat gaat alleen met een geregistreerde vingerafdruk, anderen kunnen de telefoon alleen ontwaken door het intoetsen van een code.
Vraagje over dat unlocken.Aghanim schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:49:
[...]
Koppel wel alvast je Mi Account aan je toestel, anders moet je straks ook nog 72 uur daarop wachten .
[ Voor 8% gewijzigd door GoVegan op 03-11-2017 13:51 ]
Had ik reeds gedaan, maar bedankt voor je mededeling. Redmi 4x heb ik inmiddels unlocked en na installatie van TWRP ook de weekly eu version erop geplaatst.Aghanim schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:49:
[...]
Koppel wel alvast je Mi Account aan je toestel, anders moet je straks ook nog 72 uur daarop wachten .
De weekly eu is dat een beetje stabiel ?Anoniem: 832187 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:37:
[...]
Had ik reeds gedaan, maar bedankt voor je mededeling. Redmi 4x heb ik inmiddels unlocked en na installatie van TWRP ook de weekly eu version erop geplaatst.
De weekly eu version is redelijk stabiel voor normaal dagelijks gebruik.GoVegan schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:42:
[...]
De weekly eu is dat een beetje stabiel ?
en krijg je dan echt elke week een update?
wat zouden jullie adviseren, de stable weekly?
Gisteravond de weekly ROM van Xiaomi.eu erop gezet, en het probleem is verdwenenSherlock schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:48:
Af en toe duurt het wel heel lang voordat het scherm aangaat, nadat je op de powerknop gedrukt hebt om hem te ontwaken. Ik heb nu ook aangezet dat het via de volumeknoppen kan, maar dat geeft hetzelfde resultaat. Via gestures hetzelfde geprobeerd, om te kijken of het aan de fysieke knoppen ligt, maar dat helpt ook niet.
Soms gaat het scherm in 1 keer aan, soms moet je wel 20 keer drukken voordat hij aangaat. Als hij in zo'n toestand is, kan je ook niet gebeld worden. Ik hoopte dat het scherm dan aan zou gaan, maar ook dat lukte niet.
Is dit een bekend probleem, en/of heeft iemand nog tips om te proberen? Ik wil deze week nog wel een weekly ROM van Xiaomi.eu installeren, wellicht dat dat nog iets oplevert.
[ Voor 9% gewijzigd door ..Christiaan.. op 03-11-2017 08:15 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Misschien slecht T-Mobile netwerk?..Christiaan.. schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:10:
Geen internet met Simpel op mijn 4x
Ik krijg wel het 4G symbool, maar online gaan lukt niet. Ik heb de qualcomm processer. Mijn vrouw heeft de mtk versie en zij heeft wél internet via simpel. Ik heb haar instellingen exact overgenomen, maar geen verbinding. Hiervoor had ik Youfone en no problemo.
Handmatig apn toevoegen volgens Simpel site werkt ook niet.
Yup. Al 2 vervangen. De eerste was anders dan het origineel aangezien het scherm aan de randen niet afgerond is. Ideaal voor screenprotectors. Alleen het nadeel was dat de touch duidelijk minder was.Eoghlear schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:18:
Heeft iemand al eens een scherm vervangen van dit toestel?
Vandaag 2 hagelbuien in Duitsland meegemaakt op de motor en na de tweede was ik nergens meer droog.
De telefoon ook niet. Deze doet het nog wel, scherm gaat aan enz echter reageert het niet meer op touch.
Al iemand ervaring?
Dat had ik dus ook. Als je toch wil flashen zou ik hem alvast unlocken, dan hoef je straks niet te wachten.Harrie D schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:03:
Heb de topics over het installeren van een andere ROM al gelezen, maar vertrouw het mijzelf nog niet toe om hiermee aan de slag te gaan. Omdat Miui9 in aantocht is wil ik eerst deze grote update afwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door humptydumpty op 06-11-2017 14:49 ]
Mooi om te horen. Heb al een scherm besteld gisteren, zit alleen nu tot die tijd zonder telefoon dus ben even naar een tussen oplossing aan het zoeken.LoeWn schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:30:
[...]
Yup. Al 2 vervangen. De eerste was anders dan het origineel aangezien het scherm aan de randen niet afgerond is. Ideaal voor screenprotectors. Alleen het nadeel was dat de touch duidelijk minder was.
Vervolgens nog een andere besteld. Deze heb ik zelf al ruim 2 maanden in gebruik. Geen verschil met origineel te vinden. Dat is deze
Overigens is vervangen echt een eitje..
Noop. Maar werkt het zelfde als z'n kleine broertje.Eoghlear schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:08:
[...]
Mooi om te horen. Heb al een scherm besteld gisteren, zit alleen nu tot die tijd zonder telefoon dus ben even naar een tussen oplossing aan het zoeken.
Heb je toevallig ook al eens van een Redmi Note 4 MTK een scherm vervangen? mijn neefje kwam net binnen die had zijn laten vallen.
Simpel internet werkt, maar zodra ik mijn werksim ban TMobile erin doe werkt alleen TMobile internet en simpel niet. Kunnen de verschillende maar toch dezelfde netwerken elkaar bijten?
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Herkenbaar, maar dat ligt niet aan de rom, maar aan de beveiligingsinstellingen van Miui.woutur schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:46:
..... geen Whatsappjes meer door. .i. Herkenbaar en opgelost in latere ROMs?
[ Voor 14% gewijzigd door elinx op 08-11-2017 13:19 ]
Alle rechten zijn reeds toegekend. Mijn eigen telefoon (Redmi 3S) heeft geen batterijprofielen toegekend aan Whatsapp en ik krijg alle meldingen altijd direct. Ik zal toch eens kijken.elinx schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:13:
[...]
Herkenbaar, maar dat ligt niet aan de rom, maar aan de beveiligingsinstellingen van Miui.
Is een aparte system app voor. "beveiliging of "veiligheid" of "security" met een groen icoontje.
Alle rechten voor Whatapp aanzetten lost dit op. Meldingen van Whatsapp gaat via systeeminstellingen.
Aangezien het na een reboot wel werkt zou ook de batterijbesparing wel eens erg streng kunnen zijn ingesteld, waardoor Whatsapp na verloop van tijd afgesloten wordt.
.....
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Waarom Android 6 en niet 7? Anders sowieso RR5.8.5.humptydumpty schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:05:
Ik zoek me rot naar een stabiele rom voor dit toestel waar MicroG op draait of een android 6 rom met Xposed tot nu toe niet gevonden. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand een tip voor me? Mijn dank!
Ik heb xposed nu een stuk of 8 x geïnstalleerd op verschillende gsm's. Xposed itself mag goed zijn, maar de themes zijn vaak slecht. Ik heb het eraf gegooid omdat het vaak een bron van problemen is.humptydumpty schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:05:
Ik zoek me rot naar een stabiele rom voor dit toestel waar MicroG op draait of een android 6 rom met Xposed tot nu toe niet gevonden. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand een tip voor me? Mijn dank!
[ Voor 9% gewijzigd door BarnOwl op 15-11-2017 16:55 ]
Jeroen
PVoutput 3250 WP
ik snap de relatie tussen Xposed en themes niet?BarnOwl schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:51:
[...]
Ik heb xposed nu een stuk of 8 x geïnstalleerd op verschillende gsm's. Xposed itself mag goed zijn, maar de themes zijn vaak slecht. Ik heb het eraf gegooid omdat het vaak een bron van problemen is.
Ik heb zelfs duurdere themes gebruikt maar zelfs af en toe totaal gestoorde roms gekregen, misschien ben ik het, maar in ieder geval draait alles prima zonder Xposed.........
In ieder geval ga ik mee met LoeWn: RR is een prima rom en de 4X draait als een zonnetje......geweldige telefoon voor dat geld. IZeker als je een 5"zoekt!
Anoniem: 137422
Een stable versie is niets meer dan een ankerpunt na een flink aantal wekelijkse updates.Anoniem: 137422 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:36:
...de stable of de weekly? En waarom? Ik wil niet wekelijks updaten.....
[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 17-11-2017 17:49 ]
Anoniem: 137422
Dankjewel voor je heldere reactie. Ik ga aan de slag met de nieuwste weeklyelinx schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:46:
[...]
Je hoeft dus echt niet elke week te updaten, nadat je de nieuwste weekly geflasht hebt, als je tevreden over de werking bent.
Wat bedoel je precies met een "LCD met frame" ?Overigens, wat ik er niet bij verteld heb.. Koop alsjeblieft bij de RedMi series een LCD met frame er bij. Het scheelt je zoveel moeite en ergenis bij het vervangen..
[ Voor 15% gewijzigd door LoeWn op 18-11-2017 12:59 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq