Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-06 21:35
Vraagje,

Ik heb in de google home app dit staan kwa lampen en kamer:

(mijn naam) middenkamer
(mijn naam) middenkamer lamp
(mijn naam) slaapkamer lamp

Nu is het probleem dat als ik zeg zet (mijn naam) middenkamer aan dat die bovenstaande lampen aanzet.

zeg ik zet (mijn naam) middenkamer uit. dan zet die alleen de middenkamer lamp uit en niet de slaapkamer lamp.

Hij zegt dan ook ik schakel (mijn naam) middenkamer lamp uit.

Wat is de beste oplossing om ervoor te zorgen dat die slaapkamer lamp ook uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19
@sgouman de kracht is juist dat je groepen kan gebruiken om lampen samen aan en uit te zetten. De oplossing lijkt me dan ook voor de hand liggend - verander de naam van middenkamer lamp in iets simpels en makkelijk te onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
1e sets heb ik geprobeerd, wertk prima allemaal.

Bij het aansluiten van extra lampen kom ik erachter dat ze storen op de power Line adapter die het internet signaal naar mijn settopbox regelt (dezelfde groep in dit geval).
Zelfs als de lampen uitstaan is er geen verbetering. Stroom van de lampen af, en ik kan weer TV kijken.

Kabel trekken is erg lastig daar. Wie heeft hetzelfde probleem en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 17:33
Ik heb gisteren deze lampen + verbindingshub aangeschaft.
Ik krijg alleen de stembesturing via google assistant niet werkend.
De lampen staan wel gewoon in mijn Home app en via de app kan ik ze ook gewoon bedienen.
Maar als ik het met mijn stem wil doen krijg ik telkens de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BOurFCBFQppoxFP6cj49BmM0/full.jpg

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:50

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

servival7 schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:07:
De lampen staan wel gewoon in mijn Home app en via de app kan ik ze ook gewoon bedienen.
[Afbeelding]

Ik zeg zelf gewoon "zet de woonkamer aan" of "zet de woonkamer op 50%" en dat werkt. Het is wel Siri dus wellicht werkt dat sowieso anders.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ik heb een zoekpoging gewaagd, maar een antwoord nog niet kunnen vinden.
Momenteel hebben we een KaKu ICS-2000 en ik overweeg over te stappen naar Ikea Trådfri. Is het middels de app, dan wel Apple Home mogelijk om ook timers als zonsopkomst/zonsondergang in te stellen? Dat heb ik nu ook en is eigenlijk een van de weinige vereisten waaraan de Ikea oplossing moet voldoen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
DeNachtwacht schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:28:
[...]

Ik zeg zelf gewoon "zet de woonkamer aan" of "zet de woonkamer op 50%" en dat werkt. Het is wel Siri dus wellicht werkt dat sowieso anders.
Geeft bij mij precies dezelfde melding dat apparaten niet beschikbaar zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servival7
mchl8 schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:49:
Momenteel hebben we een KaKu ICS-2000 en ik overweeg over te stappen naar Ikea Trådfri. Is het middels de app, dan wel Apple Home mogelijk om ook timers als zonsopkomst/zonsondergang in te stellen? Dat heb ik nu ook en is eigenlijk een van de weinige vereisten waaraan de Ikea oplossing moet voldoen :).
Dit kan via de Tradfri app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
servival7 schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:59:
[...]

Super, dank je wel voor je snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 16:16

winDOS

6.22

mchl8 schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:01:
[...]

Super, dank je wel voor je snelle antwoord!
Ik ga je dan wel teleur stellen, in de Tradfri app zelf is dit echt niet mogelijk. Je kunt wel timers zetten op gewenste tijdstippen maar niet aan de hand van zonsondergang of opgang.

Met Homekit is het volgens mij wel mogelijk maar dat weet ik niet zeker.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Ik dacht dat hij het ook bedoelde aan de hand van tijdstippen. Zo niet, mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:09
Met homekit is dit gewoon mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41

ArCadE

No banana available

CyPh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:00:
[...]

Toevallig zit mijn vader met hetzelfde probleem. Hij heeft ze gisteren even mee naar mij genomen, na diverse resetten kreeg ik er af en toe een werkend, maar meestal vondt hij ze niet. Na een reset als eentje werkte (moest sowieso gebeuren omdat ze niet aan mijn bridge gehangen moesten worden) kreeg de bridge hem weer niet gevonden. Ik vermoed dat met zo'n 10 resets, elke lamp 1x (afzonderlijk van elkaar) gevonden werd :? 8)7
Ik heb nu 3 nieuwe gehaald met 1839 als productiedatum en die doen het gelijk 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41

ArCadE

No banana available

Je zou het ook kunnen proberen met de IFTTT applicatie. Daar zitten ook zonsopgang en ondergang mogelijkheden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 18:41
Je kan met de KaKu ICS-2000 ook Ikea Trådfri lampen en dergelijke gebruiken.
Werken alle volgens het ZigBee systeem.
Bij mij werkt dat ook prima zonder problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
defusion schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:55:
[...]

Meer mensen deze ervaring? Is 3 weken gebruikelijk?
Denk dat ik dan toch maar voor de hue sensor ga als dat het geval is.
Ik draai de remote dimmer, remote schakelaar met dimmer en bewegingssensor al sinds augustus op de meegeleverde batterij.

De dimmer stond volgens openhab al sinds in gebruik name op 60% en is afgelopen weekend naar de 47% gezakt (gebruik m wat vaker nu), de schakelaar staat nog op 74% en de bewegingssensor is ook sinds afgelopen weekend naar 60% gegaan in het overzicht.

Als de low warning knop van rood naar groen gaat is het tijd om te wisselen.

Ik kan me wel voorstellen dat de remotes het fijn vinden als ze met enigszins goed signaal contact hebben met de lampen. Dus als je wat lampen tussendoor uitzet (spanningsloos) en de remote is continu aan het zoeken, dan gaat het hard.

Openhab batterij status

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
servival7 schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:07:
[Afbeelding]

ik heb toevallig aan mijn google home gisteren ook de NL taal toegevoegd. Daarmee viel me ook gelijk op dat NL nog niet de smarthome functies kan benaderen, als ik t in het engels vraag werkt het gewoon.. lijkt me dus een probleem met google home vooralsnog.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servival7
Korras schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:27:
[...]

ik heb toevallig aan mijn google home gisteren ook de NL taal toegevoegd. Daarmee viel me ook gelijk op dat NL nog niet de smarthome functies kan benaderen, als ik t in het engels vraag werkt het gewoon.. lijkt me dus een probleem met google home vooralsnog.
Ik heb mijn huis verwijderd en alles weer opnieuw toegevoegd. Nu werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 09:55
RVervuurt schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:01:
[...]

Yes, dan gaan ze gewoon uit :) Ik ga binnenkort de plugs omwisselen, om te kijken of die van 150 LEDjes dan aangaat. Als dat het geval is (en die met 50 LEDjes blijft uit na wisseling), ben ik er in ieder geval zeker van dat het de Trådfri plug is.
Eindelijk kunnen testen en ook bij andere plugs van Trådfri geven de LEDjes zwak licht. Er loopt dus constant stroom doorheen, ondanks dat ie "uit" staat. Schakel ik het stopcontact uit (dat kan hier in Denemarken, veel zo niet alle stopcontacten hebben een knop) gaan de LEDjes echt helemaal uit, dus het ligt aan de Trådfri.

Beetje gek wel en ik ben benieuwd of een hardware-geek hier eens naar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_swinkels
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb afgelopen week 8 Ikea Tradfri lampen gekocht.

Bij 6 lampen kreeg ik de lamp niet gereset (6x aan/uit), ik ben toen naar de klantenservice gegaan.
Meneer van de lampen afdeling kreeg het ook niet voor elkaar om ze te resetten, uiteindelijk die lampen dus terug gebracht, en 6 nieuwe lampen meegenomen. Deze 6 nieuwe lampen kon ik wel restten.

Ik heb toen ook 5 lampen meegenomen met grote fitting, hiervan is het gelukt om er 1 te resetten, en 4 lampen dus niet.

Heeft iemand enig idee hoe het komt dat sommige lampen niet zijn te resetten, doe ik iets fout? Meneer van de Ikea had ook geen idee namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

RVervuurt schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:40:
Eindelijk kunnen testen en ook bij andere plugs van Trådfri geven de LEDjes zwak licht. Er loopt dus constant stroom doorheen, ondanks dat ie "uit" staat. Schakel ik het stopcontact uit (dat kan hier in Denemarken, veel zo niet alle stopcontacten hebben een knop) gaan de LEDjes echt helemaal uit, dus het ligt aan de Trådfri.

Beetje gek wel en ik ben benieuwd of een hardware-geek hier eens naar kan kijken.
Op de volgende pagina heb ik een teardown gevonden:
https://diystuff.nl/tradfri/ikea-tradfri-wall-outlet-switch/

Hierin is te zien dat er in de smart-plug een relais module zit, een relais is een fysieke onderbreking van de verbinding. (Bij gebruik hoor je het mechanische van het relais ook schakelen)

Een "lekstroom" door een relais heen lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. En daarmee ook de kans dat er stroom door iets wat is aangesloten op een smartplug kan lopen van fase naar nul.

Er zijn nog tal van mogelijkheden waardoor een LED kerstsnoer aan kan gaan met maar 1 kant (Fase of Nul) aangesloten, dat is onder andere afhankelijk van hoe het snoer zelf is aangesloten maar ook van de omgeving waar dit effect optreedt.

Ik zie dit niet als een defect van de smart-plug, maar als een gevolg van vele factoren.

Ik ga er ook vanuit dat de schakelaar op het stopcontact zelf beide polen (Fase en Nul) onderbreekt, en dat het effect daardoor niet optreedt.

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
tom_swinkels schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:50:

Bij 6 lampen kreeg ik de lamp niet gereset (6x aan/uit), ik ben toen naar de klantenservice gegaan.
Meneer van de lampen afdeling kreeg het ook niet voor elkaar om ze te resetten, uiteindelijk die lampen dus terug gebracht, en 6 nieuwe lampen meegenomen. Deze 6 nieuwe lampen kon ik wel restten.

Ik heb toen ook 5 lampen meegenomen met grote fitting, hiervan is het gelukt om er 1 te resetten, en 4 lampen dus niet.

Heeft iemand enig idee hoe het komt dat sommige lampen niet zijn te resetten, doe ik iets fout? Meneer van de Ikea had ook geen idee namelijk.
De resetprocedure is nogal gek, volgens mij. Je moet dus in uit beginnen (als ik het goed begrijp) en daarna 6x aan/uit doen. De 7e keer zet je 'm alleen maar aan en dan zou ie gereset moeten zijn.

Ik kreeg het echter ook niet aan de praat (ook niet bij lampen die eerder wel toegevoegd waren aan Hue), dus toen maar direct aan m'n Homey gehangen, die ze doorduwt naar Homekit. De Homey vereist trouwens dat je de lamp één keer uit en dan weer aanzet, voordat je 'm kan toevoegen, maar dat kan zijn omdat de Homey moet weten welke lamp er moet worden toegevoegd, in het geval dat je meerdere lampen in pairing-mode hebt.
GoGoHaRrY schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:58:
[...]

Op de volgende pagina heb ik een teardown gevonden:
https://diystuff.nl/tradfri/ikea-tradfri-wall-outlet-switch/

Hierin is te zien dat er in de smart-plug een relais module zit, een relais is een fysieke onderbreking van de verbinding. (Bij gebruik hoor je het mechanische van het relais ook schakelen)

Een "lekstroom" door een relais heen lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. En daarmee ook de kans dat er stroom door iets wat is aangesloten op een smartplug kan lopen van fase naar nul.

Er zijn nog tal van mogelijkheden waardoor een LED kerstsnoer aan kan gaan met maar 1 kant (Fase of Nul) aangesloten, dat is onder andere afhankelijk van hoe het snoer zelf is aangesloten maar ook van de omgeving waar dit effect optreedt.

Ik zie dit niet als een defect van de smart-plug, maar als een gevolg van vele factoren.

Ik ga er ook vanuit dat de schakelaar op het stopcontact zelf beide polen (Fase en Nul) onderbreekt, en dat het effect daardoor niet optreedt.
Ik zie het ook niet (meer) als defect, maar meer als iets raars. Lijkt me niet dat het ooit de bedoeling was van IKEA om een constante stroom door te sturen. Maar als het kerstsnoer met één kant al aan kan gaan, zou het probleem zich niet moeten voordoen als ik de stekker 180 graden draai, toch?

[ Voor 33% gewijzigd door RVervuurt op 17-12-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

RVervuurt schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:01:
Ik zie het ook niet (meer) als defect, maar meer als iets raars. Lijkt me niet dat het ooit de bedoeling was van IKEA om een constante stroom door te sturen. Maar als het kerstsnoer met één kant al aan kan gaan, zou het probleem zich niet moeten voordoen als ik de stekker 180 graden draai, toch?
Bij een dergelijke test zou ik de plug 180 graden draaien t.o.v. het stopcontact. Er is een kans dat de plug nu de nul onderbreekt, als de plug andersom zit onderbeekt deze in ieder geval de andere pool. Een nul is over het algemeen wat schoner dan de fase, waardoor een effect als deze minder snel zal optreden.

Alleen de stekker andersom hangt weer stark af hoe er in het snoer gelijkspanning gemaakt word van de wisselspanning van het lichtnet het zou zomaar kunnen dat er gekozen is voro een manier waar dast niet meer uitmaakt.

Het zou bijvoorbeeld ook kunen nkomen doro een sterk electomagnetisch veld van iets in de buurt maar dat vind ik persoonlijk al wat ver gezocht.

Murphy was an optimist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:55

Arjan A

Cenosillicafoob

Dat gedrag met kerstledjes was me vorig jaar in de tuin ook al eens opgevallen.
Het snoer hangt achter zo'n 433MHz stekker, en in de uit-stand komt er toch nog een klein beetje licht uit. Als ik vervolgens 1 zo'n led je aanraakte, ging die harder branden en de rest zachter. Ik heb er verder geen aandacht aan geschonken toen, maar nu ik dit hierboven zo lees, herken ik het weer.
't Is dat ik er nog niet aan toe ben gekomen om de kerstverlichting buiten op te hangen, maar misschien deze week toch maar eens doen en zien of 180 graden draaien helpt...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
GoGoHaRrY schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:12:
[...]

Bij een dergelijke test zou ik de plug 180 graden draaien t.o.v. het stopcontact. Er is een kans dat de plug nu de nul onderbreekt, als de plug andersom zit onderbeekt deze in ieder geval de andere pool. Een nul is over het algemeen wat schoner dan de fase, waardoor een effect als deze minder snel zal optreden.

Alleen de stekker andersom hangt weer stark af hoe er in het snoer gelijkspanning gemaakt word van de wisselspanning van het lichtnet het zou zomaar kunnen dat er gekozen is voro een manier waar dast niet meer uitmaakt.

Het zou bijvoorbeeld ook kunen nkomen doro een sterk electomagnetisch veld van iets in de buurt maar dat vind ik persoonlijk al wat ver gezocht.
Ik moet toegeven dat ik alleen de stekker van de lichtjes heb omgedraaid, niet de plug zelf! Dat ga ik straks proberen!

Er is geen sterk elektromagnetisch veld, want dat zouden ze ook licht moeten geven zonder dat ze ingeplugd zijn, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door RVervuurt op 17-12-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 12:41

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb thuis een aantal Tradfri lampen hangen aan een Philips Hue Hub. Heeft het zin om de Ikea versie ook te halen zodat ik de lampen kan updaten? Of is updaten niet echt nodig als nu gewoon alles werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

tom_swinkels schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:50:

St@m in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

En de daarop volgende berichten. Ze zijn prima te resetten, maar je moet het wel precies goed doen

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 17-12-2018 16:04 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:11

TYZ

Voor de mensen die er nog steeds mee worstelen: er is een héél duidelijk filmpje van Ikea over het resetten van Trådfri-lampen.

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

TYZ schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:15:
Voor de mensen die er nog steeds mee worstelen: er is een héél duidelijk filmpje van Ikea over het resetten van Trådfri-lampen.
En mocht 't ook met dat bekende filmpje niet lukken, dan kan o.a. een E27 ook defect zijn en moet je terug naar de IKEA voor een vervangende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
Fabske schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:00:
Er is 20% Korting op IKEA Tradfri (en ander LED) lampen bij IKEA
https://www.ikea.com/nl/n...partments/lighting/10744/

Tradfri:
https://www.ikea.com/nl/n...partments/lighting/36812/

T/m 24 december. (je moet wel zo'n family pasje hebben)

Alleen de lampen dus niet de remotes e.d.!
En ook niet op de FLOALT LED-panelen, kwam ik gisteren achter :(

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_swinkels
JBS schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:52:
[...]
En mocht 't ook met dat bekende filmpje niet lukken, dan kan o.a. een E27 ook defect zijn en moet je terug naar de IKEA voor een vervangende.
Zoals ik aangeef hebben we dat al geprobeerd zelfs de medewerker van Ikea lukte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

JeroenH schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:58:
[...]

En ook niet op de FLOALT LED-panelen, kwam ik gisteren achter :(
goed om te weten, wilde er misschien twee halen maar dan wacht ik nog even, zijn mij net die 20% te duur.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_swinkels
RVervuurt schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:01:
[...]

De resetprocedure is nogal gek, volgens mij. Je moet dus in uit beginnen (als ik het goed begrijp) en daarna 6x aan/uit doen. De 7e keer zet je 'm alleen maar aan en dan zou ie gereset moeten zijn.

Ik kreeg het echter ook niet aan de praat (ook niet bij lampen die eerder wel toegevoegd waren aan Hue), dus toen maar direct aan m'n Homey gehangen, die ze doorduwt naar Homekit. De Homey vereist trouwens dat je de lamp één keer uit en dan weer aanzet, voordat je 'm kan toevoegen, maar dat kan zijn omdat de Homey moet weten welke lamp er moet worden toegevoegd, in het geval dat je meerdere lampen in pairing-mode hebt.
Dat is inderdaad precies de procedure die we gevolgd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Hurricane schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:55:
Ik heb thuis een aantal Tradfri lampen hangen aan een Philips Hue Hub. Heeft het zin om de Ikea versie ook te halen zodat ik de lampen kan updaten? Of is updaten niet echt nodig als nu gewoon alles werkt?
Als het werkt is updaten niet nodig, kun je weer geld besparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ

TYZ

JBS schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:52:
[...]
Defect kan natuurlijk altijd, en gelukkig doet IKEA normaalgesproken niet moeilijk over omruilen. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat er zó veel lampen defect uit de winkel komen als hier soms lijkt.
Ik heb zelf een stuk of 30 Trådfri lampen, uit verschillende batches, waarvan ik er met geen enkele een probleem gehad heb.

De resetprocedure is inderdaad nogal specifiek, dus ik denk dat in ieder geval een deel van de 'defecten' te verklaren is door onduidelijkheid hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

TYZ schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:07:
[...]

Defect kan natuurlijk altijd, en gelukkig doet IKEA normaalgesproken niet moeilijk over omruilen. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat er zó veel lampen defect uit de winkel komen als hier soms lijkt.
Ik heb zelf een stuk of 30 Trådfri lampen, uit verschillende batches, waarvan ik er met geen enkele een probleem gehad heb.

De resetprocedure is inderdaad nogal specifiek, dus ik denk dat in ieder geval een deel van de 'defecten' te verklaren is door onduidelijkheid hierover.
Heb er zelf ook 25+ en slechts 1 was niet te resetten. Bij de IKEA vertelde ze ook dat er erg veel lampen als defect worden teruggebracht die in werkelijkheid niet defect waren. Sinds enige tijd hebben ze bij de klantenservice een dimmer liggen om dat ter plekke te testen. Voorheen werden ze klakkeloos omgewisseld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 09:27

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Hurricane schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:55:
Nee, dat is compleet nutteloos, simpelweg omdat er voor de Tradfri lampen geen nieuwe softwareversies meer gemaakt zijn sinds ze werken op de Philips hub.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ

TYZ

JBS schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:13:
[...]
Heb er zelf ook 25+ en slechts 1 was niet te resetten. Bij de IKEA vertelde ze ook dat er erg veel lampen als defect worden teruggebracht die in werkelijkheid niet defect waren. Sinds enige tijd hebben ze bij de klantenservice een dimmer liggen om dat ter plekke te testen. Voorheen werden ze klakkeloos omgewisseld.
Het ontwerpteam zal zich nog wel eens achter de oren gekrabd hebben of een dedicated resetknopje uiteindelijk toch niet goedkoper geweest was... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
RVervuurt schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:17:
[...]

Ik moet toegeven dat ik alleen de stekker van de lichtjes heb omgedraaid, niet de plug zelf! Dat ga ik straks proberen!

Er is geen sterk elektromagnetisch veld, want dat zouden ze ook licht moeten geven zonder dat ze ingeplugd zijn, toch?
Dit werkte! De Trådfri plug omgedraaid ipv de stekker van de kerstlichtjes en nu zijn ze helemaal uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:04
Ik heb hier regelmatig lampen die "Buiten bereik" raken. Meest recente voorbeeld: 3 E14 lampen met firmware versie 1.2.214 die onderling op 20cm afstand van elkaar zitten. Zijn alledrie op exact hetzelfde moment offline gegaan en heb ze nooit meer online kunnen krijgen. Reset procedure doorlopen (6x aan/uit; 1x aan), één voor één geprobeerd te pairen met de afstandsbediening - niets werkt. Iemand nog een clue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_swinkels
Het is mij ondertussen gelukt om alle Tradfri lampen te koppelen. De truc was inderdaad aan uit wachten aan uit wachten e.t.c.

Heel snel aan en uit werkt dus niet altijd!

Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

tom_swinkels schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:48:
Het is mij ondertussen gelukt om alle Tradfri lampen te koppelen. De truc was inderdaad aan uit wachten aan uit wachten e.t.c.

Heel snel aan en uit werkt dus niet altijd!

Thnx! :)
Het is ook niet heel snel aan EN uit. Maar heel kort aan en langer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_swinkels
Ortep schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:29:
[...]

Het is ook niet heel snel aan EN uit. Maar heel kort aan en langer uit
Toch raar dat de meneer van Ikea dat wel deed, en in het filmpje vind ik dat ze ook redelijk snel aan en uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

tom_swinkels schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:11:
[...]

Toch raar dat de meneer van Ikea dat wel deed, en in het filmpje vind ik dat ze ook redelijk snel aan en uit gaan.
Er moeten ook geen minuten tussen zitten. Het moet ook vrij snel. Maar er moet een verhouding tussen zitten.
Dus AAN moet zo kort mogelijk. UIT mag langer. Het filmpje ziet er haast uit al 1 seconde aan en 1 seconde uit. Wat bij _mij_ tot nu toe altijd werkte is: minder dan een halve seconde aan dus "klikklak" en een seconde uit. Dus "klik...klak"
Wat het filmpje laat zien is prachtig, maar werkt voor mij dus absoluut niet.
Lang wachten kan ook niet de bedoeling zijn, want anders zou de lamp na 6 keer gebruik automatisch in de pair mode gaan. Er zit dus een limiet aan het wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 18-12-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvanderzwet
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07-2021
Wat zijn momenteel de mogelijkheden om een bestaande lamp zoals bijvoorbeeld de 'Amp Normann Copenhagen' te kunnen dimmen via Trådfri?

Het vervangen van de lamp door een Trådfri model is hierbij geen optie omdat de lamp de uitstraling van de lamp bepaald.

Momenteel gebruik ik hiervoor een KAKU inbouwmodule maar deze (en andere lampen) wil ik graag vervangen, kan echter geen alternatief vinden wat compatible is met het IKEA systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een losse zigbee module voor inbouwdoeleinden?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:47
Heeft iemand nog een alternatief voor de Tradfri app?
Instelling zijn zeer beperkt en zoek iets waar meer instellingen zijn zoals:

- Aan en uit op basis van zonsondergang en opgang
- Variërende licht sterkte met tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
nickvanderzwet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:57:
Wat zijn momenteel de mogelijkheden om een bestaande lamp zoals bijvoorbeeld de 'Amp Normann Copenhagen' te kunnen dimmen via Trådfri?

Het vervangen van de lamp door een Trådfri model is hierbij geen optie omdat de lamp de uitstraling van de lamp bepaald.

Momenteel gebruik ik hiervoor een KAKU inbouwmodule maar deze (en andere lampen) wil ik graag vervangen, kan echter geen alternatief vinden wat compatible is met het IKEA systeem.
Ik denk dat het een goed idee is, om te kijken naar een systeem dat meerdere systemen samen kan brengen. Denk aan bijvoorbeeld een Homey. Dan kan je ook van alles tussen de knop en de lamp bouwen, zodat je de stroom kan regelen (even vergeten hoe het heet, maar kost een paar dollar op AliExpress).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
ChiMan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:42:

Je kunt kijken of je HassIO op een raspberry pi/Synology NAS oid kunt draaien? Is een aanrader, zeker in combinatie met Node-RED waar je dit soort events makkelijk in kunt stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyw00d op 18-12-2018 12:38 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Weet iemand of het nu al mogelijk is om LOSSE color lampen te kopen in de tradfri lijn? Dus zonder knoppen of bridges?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_art015
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-06 13:10
DennusB schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:27:
Weet iemand of het nu al mogelijk is om LOSSE color lampen te kopen in de tradfri lijn? Dus zonder knoppen of bridges?
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00408612/

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Thanks. Ze hebben zoveel soorten dat ik hem zo snel niet kon vinden. Snel maar eens een paar halen :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ChiMan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:42:

met homeassistant kan dat allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
home assistent is toch geen losse app, of bedoel je iets anders?
TrailBlazer schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:33:
[...]

met homeassistant kan dat allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee dat draai je op een los systeem zoals bijvoorbeeld een pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 02:44
Eind november heb ik diverse Tradfri lampen aangeschaft, waaronder 8 warm-witte GU10 lampen en een Tradfri hub.

Bijna alle GU10 lampen knipperen wanneer ze uit zijn geschakeld. Ik heb geen HUE producten in huis en de lampen zitten ook niet achter een dimmer.

Zijn er hier meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoe zit het met de dimbaarheid van de Trådfree lampen?

Op dit moment heb ik een ledlamp zonder dimmer van 200 lumen bij mijn bed, dat is goed om bij te lezen maar soms zou ik hem wat minder fel willen.

Ik zie dat de Trådfree lampen vanaf 400 lumen verkrijgbaar zijn, kunnen deze lampen gedimd worden tot een veel lagere felheid, minder dan 200 lumen?

Ik wil misschien de Trådfri afstandsbediening en een paar lampen te gaan uittesten, voorlopig zonder hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ze dimmen prima, maar ik heb geen idee hoe ik zonder gewone lichtmeter een lamp kan meten.
Ik heb een digitale camera (5DIII) en een lichtmeter voor analoge camera, dus ik kan wel eea meten, maar hoe ik dat op een voor jou zinnige manier doe weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ze gaan echt wel lager dan 200 lumen.
Ik schat ongeveer 50 lumen, althans de goedkope gu10 spotjes.
Hoewel mijn meetmethode niet heel nauwkeurig is: ik heb een zaklamp waarvan ik per niveau ongeveer weet hoeveel lumen het is, maar ivm. de spreiding van het licht is het niet te vergelijken. Zaklamp is meer gefocust zeg maar.

Moet wel zeggen dat de philips hue lampen die ik heb nog een heel stuk lager kunnen, en die heb ik ook in gebruik als nachtkastlampje (E27 in kleur).

Mijn zaklamp op standje 2, ca. 10 lumen, lijkt feller dan de hue lamp op 4000k op de laagste stand. (standje 1 is ca. 0,5 lumen, en daar zit het wel boven.). Zaklamp is ook 4000k, dus dat leek me de eerlijkste vergelijking.
Bij wit 4000k zit de hue dus waarschijnlijk onder de 10 lumen.

Vooral als je ook nog de kleur naar bijvoorbeeld oranje zet, wat ik 's nachts een erg prettige kleur vindt, kan 'ie behoorlijk laag. Met die kleur en de laagste stand stoor ik mijn vriendin ook niet als ik ga slapen, zonder dat ik ergens over hoef te struikelen of voelend de kamer door moet. Dan is het bijna vergelijkbaar met mijn zaklamp op de laagste stand, ook wel de 'moonlight' modus genaamd.

[ Voor 3% gewijzigd door defusion op 19-12-2018 23:18 ]

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Heeft iemand al uitgevonden hoe ik de Tradfri lampen kan koppelen aan zonsopkomst/ondergang tijden? En dan ook nog het liefst op basis van geofencing ;)
servival7 schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:59:
[...]

Is dat nieuw?

[ Voor 35% gewijzigd door El_Bandito op 20-12-2018 09:00 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• servival7
El_Bandito schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:59:
Heeft iemand al uitgevonden hoe ik de Tradfri lampen kan koppelen aan zonsopkomst/ondergang tijden? En dan ook nog het liefst op basis van geofencing ;)

[...]

Is dat nieuw?
Nee ik begreep hem verkeerd.
Zijn er al mensen hier die de Ikea schakelaar hebben gedemonteerd en voorzien hebben van een vaste pulse schakelaar?

Ik wil langzaam aan alles gaan vervangen, simpel weg omdat we ze wel aan doen, maar niet uit. Nadeel is wel overal plak schakelaars of geen fysieke schakelaars.

Een pulse schakelaar lijkt me dan een makkelijke oplossing?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Is dat nieuw?
Dan moet je met iets als Home assistant aan de slag.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:39

[...]

Is dat nieuw?
Tradfri lampen > Bridge > Domoticz :)
Ik ben er al uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1FnCp4glLIsjcRCijPcawT6W/full.jpg

Andere eind van het draadje op de pin met het streepje zetten: licht gaat aan

Nu nog kijken hoe ik een lasklem enzo kwijt kan in de wanddoos

Edit: je kan hem strippen tot op het printplaatje zelf. Hij is dan op het dikste punt 7mm, moet passen! :9~

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 20-12-2018 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

In mijn nieusgierigheid naar hoe de implementatie van de Google Assistant op de Tradfri producten werkt ben ik een smin mijn router gaan neuzen welk verkeer de Tradfri Hub nu eigenljik maakt naar het internet.
Want in de Google Home app zijn mijn Tradfri devices ook gewoon buitenshuis te bedienen.

Hierin viel mij op dat er verbinding werd gemaakt met een IP in een Amazon datacenter, dit terwijl ik alleen de Google Assistent geactiveerd heb.

Het verkeer gaat over poort TCP 8883, (hoogstwaarschijnlijk een "Secure MQTT" verbinding) welke geinitieerd wordt door de Tradfri Gateway.

Ik denk dat de IKEA zelf een Secure MQTT server in een Amazon datacenter heeft staan om de communicatie met oa de Google Assistant te kunnen faciliteren.

Maar het zou ook betekenen dat de Tradfri Gateway zelf ook al MQTT kan spreken en dus niet alleen CoAP......

Murphy was an optimist

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb dacht ik wel al eens eerder gelezen dat de ikea tradfri servers inderdaad bij Amazon zitten.
Verder geen idee.

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
defusion schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:00:
Ze gaan echt wel lager dan 200 lumen.
Ik schat ongeveer 50 lumen, althans de goedkope gu10 spotjes.
Hoewel mijn meetmethode niet heel nauwkeurig is: ik heb een zaklamp waarvan ik per niveau ongeveer weet hoeveel lumen het is, maar ivm. de spreiding van het licht is het niet te vergelijken. Zaklamp is meer gefocust zeg maar.

Moet wel zeggen dat de philips hue lampen die ik heb nog een heel stuk lager kunnen, en die heb ik ook in gebruik als nachtkastlampje (E27 in kleur).

Mijn zaklamp op standje 2, ca. 10 lumen, lijkt feller dan de hue lamp op 4000k op de laagste stand. (standje 1 is ca. 0,5 lumen, en daar zit het wel boven.). Zaklamp is ook 4000k, dus dat leek me de eerlijkste vergelijking.
Bij wit 4000k zit de hue dus waarschijnlijk onder de 10 lumen.

Vooral als je ook nog de kleur naar bijvoorbeeld oranje zet, wat ik 's nachts een erg prettige kleur vindt, kan 'ie behoorlijk laag. Met die kleur en de laagste stand stoor ik mijn vriendin ook niet als ik ga slapen, zonder dat ik ergens over hoef te struikelen of voelend de kamer door moet. Dan is het bijna vergelijkbaar met mijn zaklamp op de laagste stand, ook wel de 'moonlight' modus genaamd.
Bedankt defusion (en ook Boudewijn) voor het uitgebreide antwoord, dit klinkt best goed. Nu nog even uitzoeken welke lampen ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:55
nickvanderzwet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:57:

Er zijn meerdere opties, maar ik weet uit eigen ervaring dat Smartthings dit prima kan. Direct te koppelen met Ikea/Hue zonder bridge.
Maar daarnaast ook zwave modules ondersteunt, die gewoon achter een muurschakelaar ingebouwd kunnen worden (wel aan de prijs)

Enige nadeel:
Niet in NL te koop, je zult er dus een in de UK moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
Ik probeer hier 2 afstandsbedieningen te koppelen aan de bridge, maar de tweede kan ik niet verplaatsen naar dezelfde ruimte als de eerste. Is dat normaal?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:51:
Ik probeer hier 2 afstandsbedieningen te koppelen aan de bridge, maar de tweede kan ik niet verplaatsen naar dezelfde ruimte als de eerste. Is dat normaal?
Volgens mij kan je helemaal geen AB’s verplaatsen, gister nog geprobeerd en mij lukte het in elk geval niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05 18:19
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:51:
Een sensor en afstandbediening kun je met elkaar koppelen door op beide tegelijk het sync knopje te drukken. Misschien dat dit bij ab's onderling ook werkt. In mijn app staan de sensor en ab in 1 room.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pietervanhuizen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:54:
[...]

Een sensor en afstandbediening kun je met elkaar koppelen door op beide tegelijk het sync knopje te drukken. Misschien dat dit bij ab's onderling ook werkt. In mijn app staan de sensor en ab in 1 room.
Yup, heb ik nu ook gedaan om twee afstandsbedieningen aan 1 lamp te koppelen waardoor ik nu fysieke schakelaars heb die de Trådfri lamp aan en uit zetten maar ik ook de app kan blijven gebruiken. Demo: https://share.icloud.com/...RWCu4k17BBE-8N2EUKxQ#Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1028271

Ik heb voor ons nieuwbouwhuis GU10 spots van Philips gekocht. Zijn deze ook bruikbaar in de badkamer? Daar kom 4 spots waarvan 1 boven de douche.. Welk risico loop je? Dat de spot kapot gaat of ook kans op kortsluiting met verdere schade tot gevolg?
Dank voor meedenken alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:32
Anoniem: 1028271 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:56:
Ik heb voor ons nieuwbouwhuis GU10 spots van Philips gekocht. Zijn deze ook bruikbaar in de badkamer? Daar kom 4 spots waarvan 1 boven de douche.. Welk risico loop je? Dat de spot kapot gaat of ook kans op kortsluiting met verdere schade tot gevolg?
Dank voor meedenken alvast!
Dan moet je naar de IP klasse van je armatuur kijken. Voor de badkamer is de nodige IP klasse afhankelijk van de zone waar de spot komt. Boven de douche mag er geen 220 v dacht ik, wel 12 v. Als je Philips armaturen geschikt zijn voor de badkamer dan kunnen je Ikea spots daar in (als ze passen)

Een lamp die stuk gaat is pech, maar met vocht en stroom is de kans op elektrocutie een groter probleem wat kan komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Erwin_83 op 21-12-2018 20:19 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb inmiddels een lamp of 15 hangen maar bij de laatste batch met led lampen die ik van de week heb gehaald zijn er 3 waarbij 1 van de leds blijft knipperen wanneer de lamp 'uit' staat. Als ik de stroom eraf haal stopt het knipperen wel.

Vrees dat ik weer terug mag met deze leds.. Heeft iemand anders dit eerder gezien? Ja.. Dus.. Nog meer mensen die dit hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door vakantieman op 22-12-2018 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2024
Pazzie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:17:
Eind november heb ik diverse Tradfri lampen aangeschaft, waaronder 8 warm-witte GU10 lampen en een Tradfri hub.

Bijna alle GU10 lampen knipperen wanneer ze uit zijn geschakeld. Ik heb geen HUE producten in huis en de lampen zitten ook niet achter een dimmer.

Zijn er hier meer mensen met dit probleem?
Dit heb ik ook met mijn gu10 leds die ik deze week heb gehaald.. Heb je ze omgeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 02:44
vakantieman schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:44:
[...]

Dit heb ik ook met mijn gu10 leds die ik deze week heb gehaald.. Heb je ze omgeruild?
Ik heb IKEA gebeld en die hadden nog niet van het probleem gehoord. Ze gaven aan dat ik het beste terug kon gaan naar de lokale vestiging.

Gisteravond ben ik terug gegaan naar IKEA. Ik kon ze inruilen voor geld (of een tegoedkaart) en weer nieuwe aanschaffen. Ik denk niet dat ze er verder wat mee gaan doen.

Voor in de slaapkamer heb ik nu maar drie wit-spectrum GU10 lampen (de duurdere variant) aangeschaft. Ik las dat deze lampen het probleem waarschijnlijk niet hebben. Ik kan bevestigen dat deze tot nu toe in ieder geval nog niet knipperen wanneer ze 'uit' zijn.

Als vervanging van de overige GU10 lampen heb ik weer de warmwitte GU10 lampen (de goedkopere variant) aangeschaft. Een aantal van deze nieuwe lampen knipperen helaas ook.

Mijn eerste GU10 lampen hadden het nummer 1826-S en mijn huidige warmwitte GU10 lampen hebben het nummer 1838-S. Ik denk dus niet dat het aan één foute batch ligt.

Op Reddit las ik dat er meerdere mensen met dit probleem zijn:
https://www.reddit.com/r/..._faintly_when_turned_off/
https://www.reddit.com/r/...tlights_flickering_issue/

Ik las ook dat de lampen kunnen gaan knipperen wanneer ze met een Hue Bridge verbonden zijn (Hue Bridge + knipperende TRÅDFRI lampen). Ik heb ze niet met een Hue Bridge verbonden, maar met een Tradfri verbindingshub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 20:46
Gisteren even wat nieuwe tradfri lampjes erbij gehaald , is nu 20% family korting .. ook wist de medewerker mij te vertellen dat volgend jaar de Lunnom serie wordt “vertradfrid”.... dat zou erg mooi zijn.

Iemand bekend met het gerucht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DvD77 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:55:
Gisteren even wat nieuwe tradfri lampjes erbij gehaald , is nu 20% family korting .. ook wist de medewerker mij te vertellen dat volgend jaar de Lunnom serie wordt “vertradfrid”.... dat zou erg mooi zijn.

Iemand bekend met het gerucht ?
Ben vooral benieuwd hoe ze dat willen gaan doen. De charme van de Lunnom serie is natuurlijk dat de gloeidraden doorlopen tot in de fitting, de Trådfri lampen hebben allemaal die lelijke witte buik (die je niet ziet bij een reguliere lamp), biedt wel weer meteen kansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Toppe schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:06:
[...]

Volgens mij kan je helemaal geen AB’s verplaatsen, gister nog geprobeerd en mij lukte het in elk geval niet
Wellicht wat meer uitleg. Ik heb 2 lampen in de kamer welke ik dus elk met een afstandsbediening wil bedienen (voor gasten die niet zo technisch onderlegd zijn) maar ook met de app. Zodra ik in dezelfde kamer de tweede afstandsbediening wil toevoegen wordt deze in een nieuwe kamer geplaatst. Deze kan ik dus niet verplaatsen naar de eerste kamer.

Nu is dit geen heel groot probleem, maar meer voor het ordenen in de app moet ik nu de woonkamer opsplitsen in voor en achter, wat dus IMHO niet zou hoeven.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:57:
[...]

Wellicht wat meer uitleg. Ik heb 2 lampen in de kamer welke ik dus elk met een afstandsbediening wil bedienen (voor gasten die niet zo technisch onderlegd zijn) maar ook met de app. Zodra ik in dezelfde kamer de tweede afstandsbediening wil toevoegen wordt deze in een nieuwe kamer geplaatst. Deze kan ik dus niet verplaatsen naar de eerste kamer.

Nu is dit geen heel groot probleem, maar meer voor het ordenen in de app moet ik nu de woonkamer opsplitsen in voor en achter, wat dus IMHO niet zou hoeven.
Dit klopt. Neem de tweede AB die wordt toegevoegd in een nieuwe ruimte: Verwijder deze uit de app en reset deze (4x het koppelknopje indrukken), wacht even 10 seconde en druk dan eerst de koppelknop op de werkende AB in en direct daarna ook de koppelknop op de 'nieuwe' AB. Op veel plekken lees je dat je het direct tegelijk moet doen, dat heeft bij mij nog nooit gewerkt. Een kleine vertraging onderling werkt bij mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Worden dan niet de twee afstandsbedieningen gekoppeld aan dezelfde lamp? Ik wil ze dus elk afzonderlijk aan een lamp hebben. (zoals ik ze nu ook heb, alleen dus in de app staan ze dan niet in dezelfde ruimte)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:33:
Worden dan niet de twee afstandsbedieningen gekoppeld aan dezelfde lamp? Ik wil ze dus elk afzonderlijk aan een lamp hebben. (zoals ik ze nu ook heb, alleen dus in de app staan ze dan niet in dezelfde ruimte)
Ah, nu snap ik je. Uhm, ja dat wel inderdaad. Het Ikea spul is leuk, maar die app is echt waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18

flexje

got-father

Heeft iemand een tradfri dimmer werkend gekregen op zigbee2mqtt? Ik kan de dimmer wel pairen maar krijg een
code:
1
No converter available for 'ICTC-G-1' with cid 'genLevelCtrl', type 'cmdMoveWithOnOff'
error...

Op github staat deze issue ook alleen zie geen oplossing voorbij komen

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adoco
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-01-2019
Ik heb verschillende tradfi lampen naar volle tevredenheid werken icm Smartthings. Nu heb ik vandaag in de actie een aantal Trafri GU 10 lampen (pricewatch: Ikea TRÅDFRI Led-lamp GU10 400 lumen, draadloos dimbaar, wit spec...) gekocht. Echter deze passen door het uitsteeksel op de ledlamp niet door het inbouwarmatuur. Weet een van jullie misschien ook een bijpassend wit inbouwarmatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adoco schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:20:
Ik heb verschillende tradfi lampen naar volle tevredenheid werken icm Smartthings. Nu heb ik vandaag in de actie een aantal Trafri GU 10 lampen (pricewatch: Ikea TRÅDFRI Led-lamp GU10 400 lumen, draadloos dimbaar, wit spec...) gekocht. Echter deze passen door het uitsteeksel op de ledlamp niet door het inbouwarmatuur. Weet een van jullie misschien ook een bijpassend wit inbouwarmatuur?
Valt het uitstekende deel door je borg ring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:38
twee weken terug een aantal GUI10 lampen (warm wit) aangeschaft en 1 E27 (warm wit) voor in het voorraad hok. Alle GUI10 lampen krijg ik zonder problemen gereset (6 x aan/uit) en daarna gekoppeld in de HUE app. Ik heb geen Tradfri gate-way.

De E27 lamp krijg ik met geen mogelijkheid gereset. Heb ook al geprobeerd om hem te resetten door middel van 7 x aan/uit i.p.v. 6 maar hij komt maar niet te voorschijn. Ik zie hem ook niet knipperen zoals de GUI10 lampen doen na een reset (ter bevestiging).

Heb ik een maandagmorgen model of doe ik iets verkeerds? Hij zou up to date moeten zijn aangezien er op de doos iets van 18-36 stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuba-Angelo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-11-2024
R0y. schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:50:
twee weken terug een aantal GUI10 lampen (warm wit) aangeschaft en 1 E27 (warm wit) voor in het voorraad hok. Alle GUI10 lampen krijg ik zonder problemen gereset (6 x aan/uit) en daarna gekoppeld in de HUE app. Ik heb geen Tradfri gate-way.

De E27 lamp krijg ik met geen mogelijkheid gereset. Heb ook al geprobeerd om hem te resetten door middel van 7 x aan/uit i.p.v. 6 maar hij komt maar niet te voorschijn. Ik zie hem ook niet knipperen zoals de GUI10 lampen doen na een reset (ter bevestiging).

Heb ik een maandagmorgen model of doe ik iets verkeerds? Hij zou up to date moeten zijn aangezien er op de doos iets van 18-36 stond.
Ik had ook 1 lamp die niet gevonden werd. Met de app Hue Essentials bij lamp toevoegen
kiezen voor touchlink, dan is het wel gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:38
Scuba-Angelo schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:41:
[...]

Ik had ook 1 lamp die niet gevonden werd. Met de app Hue Essentials bij lamp toevoegen
kiezen voor touchlink, dan is het wel gelukt.
Bedankt. Ik ga het eens proberen met de Android telefoon van m'n werk, ik heb zelf namelijk enkel IOS devices.

Edit:
Werkt! Ik moet enkel even met een lamp in de meterkast gaan staan. Thnx!

[ Voor 9% gewijzigd door R0y. op 23-12-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirruk1970
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb eergisteren setje met dimmer en lamp gekocht. De dimmer is gekoppeld aan de verbindingshub, dat is gelukt. Nu probeer ik de dimmer met de lamp te koppelen, maar dat lukt niet.

Heb in he verleden vaker dat probleem gehad, meestal had dat te maken dat de dimmer moest updaten en daarna lukte het wel. Ook nu is de dimmer aan het updaten, maar dat al voor ruim 24 uur.

Wat doe ik verkeerd en weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
pietervanhuizen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:54:
[...]

Hopjesvla79 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:57:
Staat allemaal in de OP/gepind, meerbepaald hier :)
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:33:
Dan heb je dus idd gewoon 2 aparte groepen nodig... Een groep is gekoppeld aan een remote.
(En een 2de remote kan aan de 1ste remote gekoppeld worden indien je 2 fysieke remotes wil gebruiken voor 1 groep)

[ Voor 49% gewijzigd door Slonzo op 24-12-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Laatst online: 04-06 19:17
dirruk1970 schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:48:
Ik heb eergisteren setje met dimmer en lamp gekocht. De dimmer is gekoppeld aan de verbindingshub, dat is gelukt. Nu probeer ik de dimmer met de lamp te koppelen, maar dat lukt niet.

Heb in he verleden vaker dat probleem gehad, meestal had dat te maken dat de dimmer moest updaten en daarna lukte het wel. Ook nu is de dimmer aan het updaten, maar dat al voor ruim 24 uur.

Wat doe ik verkeerd en weet iemand een oplossing?
Ik had juist dat ik ná de firmware update van de dimmer puck niks meer kon pairen... Omgeruild voor een nieuwe bij de Ikea, en alles ingeregeld voordat de update van de puck klaar was. Werkt sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Dus, ik heb sinds een paar weken wat tradfri lampen in gebruik, als begin van ons slimme huis. Werkt allemaal goed. Alleen nu heb ik het volgende: We hebben gister voor kerst ook een stopcontact gekregen, en die hangt nu aan de kerstboom. En ineens is mijn vrouw ook geinteresseerd want dat is wel handig :). Heel mooi zou je zeggen, maar ik loop toch tegen een probleempje aan.

In zowel Google Home als in de tradfri app kan mijn vrouw gewoon de lampen en het stopcontact bedienen met de schakelaars. Echter als ze het met de google assistent op haar telefoon wil doen, dan werkt het niet. Dan krijgt ze de melding: "Sorry, ik kan tradfri ikea smart lighting niet bereiken". Dit is zowel op haar Iphone als op de smart speaker die we hebben (Citation One).

Het vreemde is, voor mij werkt het op allebei de manieren wel, ook via de slimme speaker! Dus de voicematch werkt goed, alleen mijn vrouw zou ook wel de lampen mogen bedienen van mij. Chromecast en dergelijke werken wel gewoon met haar account, het zijn alleen de Ikea spullen die niet willen werken op haar stem. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:20
Het is nog steeds niet mogelijk om een stekker rechtstreeks aan de hub te koppelen voor zover ik weet. Ik wil dit graag want ik heb nu 3 stekkers en 1 lamp op dezelfde AB zitten, dus als ik daarop druk dan gaat alles aan of uit. Meestal bedien ik via de app/hub, maar ik zou graag sommige stekkers niet via de AB kunnen bedienen. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.Kallaf
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-05-2023
PolderPloer! schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:01:
Het is nog steeds niet mogelijk om een stekker rechtstreeks aan de hub te koppelen voor zover ik weet. Ik wil dit graag want ik heb nu 3 stekkers en 1 lamp op dezelfde AB zitten, dus als ik daarop druk dan gaat alles aan of uit. Meestal bedien ik via de app/hub, maar ik zou graag sommige stekkers niet via de AB kunnen bedienen. Iemand ideeen?
Dat kan gewoon, maak een nieuwe groep, sleep de stekker uit zijn groep met AB en sleep naar de nieuwe groep zonder AB.

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 21:42
Ik heb net die dimmer toegevoegd aan de kit. Werkt gek genoeg heel anders dan je zou verwachten. Ik zie hem in de app niet terugkomen gekoppeld aan een kamer/groep met lampen. Je moet hem rechtstreeks koppelen aan een aantal lampen door ze 10 seconden met de sync button te syncen. Dat werkt makkelijk. Echter (bij mij) werkt dan de bediening en kleurinstellingen etc niet meer met de app. Ligt dat nou aan mij, of hoort dat echt zo te werken? Kan het me haast niet voorstellen namelijk, maar krijg het anders niet voor elkaar.

Verder werkt alles behoorlijk ok samen met Google Home voor de lezers hier; echter mega beperkt. Voorbeelden wat goed werkt:

- doe alle lampen aan/uit
- doe lampen slaapkamer aan/uit
- lampen keuken 50% (niet helderheid oid er bij zeggen want dan in google assistant (NL) van slag.

...dat was het dan zo’n beetje.

Wat niet lekker werkt is, hé Google:

- lampen kamer mood gezellig (oid) in de woonkamer. Moods zijn niet gekoppeld met google. Dat moet je steeds los per kamer in die app doen. Ik persoonlijk haat het om voor alles mn telefoon er bij te pakken.
- lampen woonkamer rood (werkt). Maar alles weer terugzetten op normaal niet.
- zet scenario ‘x’ in. Bijvoorbeeld lampen van woonkamer, slaapkamer etc aan, maar andere weer niet. Je kunt voor zo ver ik weet dus alleen alles aan of niets. Dit is veel te generiek.

Tot slot, leuke dingen doen is erg beperkt. Zat te zoeken of je tradfri wellicht met een toevoeging kan koppelen met je tv. Soort ambilight er van maken. Volgens mij is dit op geen enkele manier mogelijk. Iemand hier ervaring mee?

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
@Joppiesaus2 dat klopt wel. Je koppelt de lampen of met een hub of met een afstandsbediening. Beiden kan niet. Je moet de hub ook als een afstandsbediening zien. Dan is het wel logisch dat het niet kan

• Lord_Dain
  • Laatst online: 00:19
Ik ben een beetje zoekende naar in hoeverre de Tradfri hub en lampen samen (kunnen) werken met Philips Hue. Vooral omdat er de nodige aanbiedingen voorbij komen de afgelopen tijd waarbij ik denk, 'hebbuh' maar dan niet bestel omdat ik nu alleen maar IKEA spulleboel heb. Zoals ik het tot nu toe begrepen heb kan ik Philips Hue lampen wel aansturen met een Tradfri bridge, maar Ikea lampen niet met de Hue Bridge?
Joppiesaus2 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:07:
Ik heb net die dimmer toegevoegd aan de kit. Werkt gek genoeg heel anders dan je zou verwachten. Ik zie hem in de app niet terugkomen gekoppeld aan een kamer/groep met lampen. Je moet hem rechtstreeks koppelen aan een aantal lampen door ze 10 seconden met de sync button te syncen. Dat werkt makkelijk. Echter (bij mij) werkt dan de bediening en kleurinstellingen etc niet meer met de app. Ligt dat nou aan mij, of hoort dat echt zo te werken? Kan het me haast niet voorstellen namelijk, maar krijg het anders niet voor elkaar.
Dit werkt bij mij wel, sterker nog ik zie in mijn groep/ruimte zowel de draadloze sensor, als de afstandsbediening(dimmer) en 2 lampen. Heb je e.e.a. wel in de goede volgorde gekoppeld?

Ik kan ook heel eenvoudig de sfeer instellingen gebruiken nu voor deze ruimte en het ook met de AB doen. Het enige nadeel van koppeling met een bewegingssensor overigens is dat het licht natuurlijk uit wil (en gaat) op basis van de in de sensor ingestelde timer (in ons geval 1 minuut) en dat is soms onhandig als je bv. aan het klussen bent in een naastgelegen ruimte.

[ Voor 62% gewijzigd door Lord_Dain op 27-12-2018 14:22 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)