Net andersom, je kan Trådfri lampen via Hue bedienen maar andersom niet.Lord_Dain schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:15:
Ik ben een beetje zoekende naar in hoeverre de Tradfri hub en lampen samen (kunnen) werken met Philips Hue. Vooral omdat er de nodige aanbiedingen voorbij komen de afgelopen tijd waarbij ik denk, 'hebbuh' maar dan niet bestel omdat ik nu alleen maar IKEA spulleboel heb. Zoals ik het tot nu toe begrepen heb kan ik Philips Hue lampen wel aansturen met een Tradfri bridge, maar Ikea lampen niet met de Hue Bridge?
[...]
Dit werkt bij mij wel, sterker nog ik zie in mijn groep/ruimte zowel de draadloze sensor, als de afstandsbediening(dimmer) en 2 lampen. Heb je e.e.a. wel in de goede volgorde gekoppeld?
Ik kan ook heel eenvoudig de sfeer instellingen gebruiken nu voor deze ruimte en het ook met de AB doen. Het enige nadeel van koppeling met een bewegingssensor overigens is dat het licht natuurlijk uit wil (en gaat) op basis van de in de sensor ingestelde timer (in ons geval 1 minuut) en dat is soms onhandig als je bv. aan het klussen bent in een naastgelegen ruimte.
Uiteindelijk is het idee natuurlijk dat je niet afhankelijk bent van één platform en juist daarom is HomeKit of Google Home zo interressant, het maakt niets uit of je voor Hue, Trådfri of straks ook Xiaomi gaat. Je koppelt alles in één app en klaar.
Ik heb nu Hue en Trådfri door elkaar heen en bewust de keus gemaakt om beide gateways te blijven gebruiken. Alleen de Hue is leuk maar voor die €30 wil ik ook updates etc blijven ontvangen.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!