Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sigmundfreund
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:29
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Hier in een ver verleden last van gehad. Vrij snel daarna een Apple TV neer gezet en toen waren bij mij te vertragingen weg. Heb het nu alleen nog heel zelden.
Hm, best een heftige oplossing. Heb niet per se behoefte aan een Apple TV want ik heb al een Shield en dat is voorzover ik ze vergelijk wel een veel veelzijdiger apparaat. Maar misschien eens tweedehands een deal proberen te vinden. Als dat in elk geval de bediening van alles instant maakt is dat het misschien ook wel waard.

• SMFLK
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 27-07 16:09
MAdD schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Open de ikea app
Klik op het tandwieltje
helemaal onder in staat:

Ontkoppel de app

Als je dat doet, kan je een nieuwe hub toevoegen
Er verschijnt helaas geen tandwiel in de Ikea app, hij probeert meteen te koppelen…

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-07 21:04
@SMFLK Als je de app opent, krijg je dan wel de melding dat er een nieuwe verbindingshub is gevonden? Zo niet, dan vermoed ik dat de nieuwe hub niet met je interne netwerk is verbonden. Wellicht even een ander kabeltje gebruiken?

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• SMFLK
robertwebbe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:44:
@SMFLK Als je de app opent, krijg je dan wel de melding dat er een nieuwe verbindingshub is gevonden? Zo niet, dan vermoed ik dat de nieuwe hub niet met je interne netwerk is verbonden. Wellicht even een ander kabeltje gebruiken?
Nee die melding verschijnt ook niet. Lampje van internet brand wel en ik heb maar 1 netwerk dus daar kan het ook niet mis gaan.

Kabels vervangen, geen resultaat.

App opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft meteen zoeken naar de hub ipv een nieuwe toevoegen.

Krijg het idee dat ik een defect apparaat heb gekregen van IKEA

• de_lange
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 11:28
teacher schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:52:
Yes, hier hue, icasa, gledopto (dimmer) en trafdri op de hub.
Als je HomeKit gebruikt: de "niet hue/tradfri" spulletjes doen het niet.
Dus even een Hue lamp halen en die proberen te connecteren met een Ikea afstandsbediening aan de Tradfri hub lukt niet?

• robertwebbe
@SMFLK Als je niet te ver uit de buurt woont zou ik hem inderdaad gaan ruilen.

• jwhoogervorst
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 29-07 16:19
@SMFLK: (reactie van 8:39...)Hier ook i(pad)OS.
Achter het tandwieltje rechtsboven en dan zit onderaan de optie.
En anders moet je de app even verwijderen en opnieuw installeren.
Dan gooit hij als het goed is de instellingen weg.

[Voor 4% gewijzigd door jwhoogervorst op 29-06-2021 13:30]

Voor elke oplossing is er een probleem!

• SMFLK
robertwebbe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:55:
@SMFLK Als je niet te ver uit de buurt woont zou ik hem inderdaad gaan ruilen.
Dat is het probleem helaas. Heb al 2 maanden gewacht op de GU10 spots in kleur en nu dit weer… begint bijna duurkoop te worden.

• SMFLK
jwhoogervorst schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:24:
@SMFLK: (reactie van 8:39...)Hier ook i(pad)OS.
Achter het tandwieltje rechtsboven en dan zit onderaan de optie.
En anders moet je de app even verwijderen en opnieuw installeren.
Dan gooit hij als het goed is de instellingen weg.
Die opties krijg ik allemaal niet in de app. Hij lijkt heel de hub niet te zien helaas. Dat lampje van het Tradfri netwerk gaat niet aan, terwijl die zelfs zonder internet zou moeten branden volgens mij

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

de_lange schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Dus even een Hue lamp halen en die proberen te connecteren met een Ikea afstandsbediening aan de Tradfri hub lukt niet?
jawel.

Wise enough to play the fool

• de_lange
Cool! Had er nog niets over gelezen, nog video's ofzo gezien hierover. Ga ik toch eens uitproberen dan.

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Wat is bij jullie de levensduur van GU10 ikea tradfiri lampjes, die van mij zijn nu 2 tot 3 jaar en geven 1 voor 1 de geest. Meestal gaat er 1 sub ledje uit en gaan de andere knipperen. Van de 13 zijn er nu al 4 kapot. Heb er ook 1 waarvan 1 ledje blijft branden op een heel laag niveau.

Speelt padel!

• Technomancer
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 28-07 16:08
Ik heb een heel simpele set bij IKEA gekocht, namelijk deze: https://www.ikea.com/nl/n...-set-met-dimmer-10435926/

Bestaat uit 1 lamp + 1 dimmer. Er staat bij dat deze al gekoppeld zijn. Je raadt het al, het werkt niet! Ik heb de lamp in de fitting geschroefd met de stroom erop, en de lamp brandt. De dimmer doet niets.. heb al geprobeerd te pairen (binnen 5 cm naast de lamp houden en 10 sec de pairknop indrukken), gebeurt niets. Andere batterij geprobeerd, geprobeerd te resetten (door 4x op pair te drukken) etc. De lamp brandt wel maar reageert met geen mogelijkheid op de dimmer. IKEA om hulp gevraagd via Twitter maar die hebben het over resetten (wat dus niet werkt). Ben ik nou gek of kan er iets kapot zijn? Alvast bedankt :)

[Voor 12% gewijzigd door Technomancer op 30-06-2021 16:42]

• ShaneV
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:36

ShaneV

Nikonian

Quantor schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:23:
Wat is bij jullie de levensduur van GU10 ikea tradfiri lampjes, die van mij zijn nu 2 tot 3 jaar en geven 1 voor 1 de geest. Meestal gaat er 1 sub ledje uit en gaan de andere knipperen. Van de 13 zijn er nu al 4 kapot. Heb er ook 1 waarvan 1 ledje blijft branden op een heel laag niveau.
Herkenbaar. Heb exact het zelfde voorgehad. Voorlopig is het bij 2 gebleven. Ondertussen zijn ze allemaal 2 jaar oud m.u.v. de vervangde gu10's.

www.shanevandewalle.be

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
@Technomancer Als je de resetknop van de afstandsbediening 4x snel heb geklikt, zie je dan wel de rode led knipperen? Als dat niet het geval is, dan lijkt mij de afstandsbediening defect gezien je ook al de batterij hebt gewisseld.

Als die wel knippert: wachten totdat die uitgeknipperd is (kan ruim een minuut duren), dan nog 15 seconden extra wachten en dan knopje indrukken en tegen de lamp houden. Als het goed is zal je lamp dan iets gaan knipperen na enkele seconden. Pas als het knipperen van de lamp zelf is opgehouden, de koppelknop los laten.

• Technomancer
robertwebbe schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:33:
@Technomancer Als je de resetknop van de afstandsbediening 4x snel heb geklikt, zie je dan wel de rode led knipperen? Als dat niet het geval is, dan lijkt mij de afstandsbediening defect gezien je ook al de batterij hebt gewisseld.

Als die wel knippert: wachten totdat die uitgeknipperd is (kan ruim een minuut duren), dan nog 15 seconden extra wachten en dan knopje indrukken en tegen de lamp houden. Als het goed is zal je lamp dan iets gaan knipperen na enkele seconden. Pas als het knipperen van de lamp zelf is opgehouden, de koppelknop los laten.
Dan denk ik dat de remote/dimmer kapot is, want die heeft nooit iets gedaan sinds ie uit de verpakking is. Er knippert niets (weet ook niet of er een rode led op die nieuwe dimmer zit hoor). Kan drukken wat ik wil maar er gebeurt gewoonweg niets. Omruilen maar dan.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06:52

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Technomancer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Dan denk ik dat de remote/dimmer kapot is, want die heeft nooit iets gedaan sinds ie uit de verpakking is. Er knippert niets (weet ook niet of er een rode led op die nieuwe dimmer zit hoor). Kan drukken wat ik wil maar er gebeurt gewoonweg niets. Omruilen maar dan.
Of een lege batterij? Die rode led is namelijk nauwelijks te zien. Je moet echt weten dat er een lampje gaat branden...

Me.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Zijn er eigenlijk mensen die de 'snelkoppelingsknop' gebruiken? Ben wel benieuwd waarvoor.

• Technomancer
GerCor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:26:
[...]

Of een lege batterij? Die rode led is namelijk nauwelijks te zien. Je moet echt weten dat er een lampje gaat branden...
Mja, dan zou de batterij van IKEA die erbij zat leeg moeten zijn, plus de door mij geteste vervangende batterij die ik nog had liggen zou dan ook leeg geweest moeten zijn. Kan nog wel een derde batterij gaan kopen en proberen maar denk dat het aan iets anders ligt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertwebbe
Palomar schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:37:
Zijn er eigenlijk mensen die de 'snelkoppelingsknop' gebruiken? Ben wel benieuwd waarvoor.
Ik. In de slaapkamer om met 1 klik de gordijnen dicht te doen en 1 bedlampje op 1% te zetten zonder tegen de Google speaker te hoeven praten. Werkt prima.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:05
Heb er hier al 5 hangen. Geconfigureerd in HomeKit.
3 stuks starten een radiozender op diverse speakers in huis, eentje bedient het licht op de slaapkamer en eentje de bureauverlichting op de studeerkamer.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Serena
Ben benieuwd, nieuwe software aan het installeren. Zal ik dadelijk wel weer tig stekkers/lampen aan en uit kunnen zetten om alles weer werkend te krijgen in de app.

• Palomar
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:56:
[...]

Ik. In de slaapkamer om met 1 klik de gordijnen dicht te doen en 1 bedlampje op 1% te zetten zonder tegen de Google speaker te hoeven praten. Werkt prima.
Serena schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:43:
[...]

Heb er hier al 5 hangen. Geconfigureerd in HomeKit.
3 stuks starten een radiozender op diverse speakers in huis, eentje bedient het licht op de slaapkamer en eentje de bureauverlichting op de studeerkamer.
Aha, dat klinkt wel handig. Echter om de scène weer 'uit' te zetten zou je dan eigenlijk dus ook weer een uitknop moeten hebben?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Serena schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:45:
Ben benieuwd, nieuwe software aan het installeren. Zal ik dadelijk wel weer tig stekkers/lampen aan en uit kunnen zetten om alles weer werkend te krijgen in de app.
Inderdaad. 1 van de 3 sportjes onder de overkapping grijs. Even de 230V eraf halen en er weer op. Is weer actief. Overigens had de app zelf de update gedownload en geïnstalleerd.

Nou zit ik er - nu al - aan te denken om de stopcontacten van Ikea te gebruiken onder de overkapping om de kerstverlichting aan te sturen. Ik ben benieuwd tegen hoeveel graden onder nul de stopcontacten bestand zijn.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-07 18:59
Ik heb er hier ook twee in gebruik (of eigenlijk 1 regelmatig in gebruik. Ik heb er binnen homekit de standaard "welterusten"scene aangekoppeld. dus als je naar bed gaat even lang ingedrukt houden en die scene wordt geactiveerd.
En voor de "1x kort" druk heb ik hem momenteel op een scene staan die de ventilator start en na 10 minuten weer uit zet (ik wil niet een draaiende ventilator de hele nacht boven m'n hoofd"
en ik moet zeggen dat het grootste deel van de tijd dit prima werkt.
En ja, je kan ook siri gebruiken voor "welterusten" etc, maar ik vind dit zo prettiger.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

blazez schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb er hier ook twee in gebruik (of eigenlijk 1 regelmatig in gebruik. Ik heb er binnen homekit de standaard "welterusten"scene aangekoppeld. dus als je naar bed gaat even lang ingedrukt houden en die scene wordt geactiveerd.
En voor de "1x kort" druk heb ik hem momenteel op een scene staan die de ventilator start en na 10 minuten weer uit zet (ik wil niet een draaiende ventilator de hele nacht boven m'n hoofd"
en ik moet zeggen dat het grootste deel van de tijd dit prima werkt.
En ja, je kan ook siri gebruiken voor "welterusten" etc, maar ik vind dit zo prettiger.
Ik ben ook op zoek naar een ventilator voor in de overkapping. Heb je die ook in zo'n plugin stopcontact om te activeren en te de-activeren!? Want een extra wandcontactdoos van de fabrikant zelf om de ventilator wil ik niet en de bijbehorende afstandsbedieningen zijn over het algemeen spuuglelijk. En anno 2021 moet ik dat natuurlijk met mijn telefoon kunnen bedienen.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
GerCor schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:23:
[...]

Inderdaad. 1 van de 3 sportjes onder de overkapping grijs. Even de 230V eraf halen en er weer op. Is weer actief. Overigens had de app zelf de update gedownload en geïnstalleerd.

Nou zit ik er - nu al - aan te denken om de stopcontacten van Ikea te gebruiken onder de overkapping om de kerstverlichting aan te sturen. Ik ben benieuwd tegen hoeveel graden onder nul de stopcontacten bestand zijn.
Hier hangt er al eentje sinds het bestaan van die dingen onder de overkapping. Kan dus prima tegen kou.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blazez
[...]

Ik ben ook op zoek naar een ventilator voor in de overkapping. Heb je die ook in zo'n plugin stopcontact om te activeren en te de-activeren!? Want een extra wandcontactdoos van de fabrikant zelf om de ventilator wil ik niet en de bijbehorende afstandsbedieningen zijn over het algemeen spuuglelijk. En anno 2021 moet ik dat natuurlijk met mijn telefoon kunnen bedienen.
Ja, de ventilator is een oudere gewone domme ventilator met een los kastje met een 1 t/m 5 stand. Deze staat standaard op 1 (is voldoende. De stekker zit in een slim stopcontact (koogeek of ikea weet ik even zo niet). en daarmee heb ik binnen homekit een scene gemaakt (ventilator aanzetten).
Bij de configuratie van de knop kan je voor lang drukken of kort drukken iets instellen. daar heb ik dus voor kort drukken de "ventilator aanzetten"scene gekozen en bij "schakel uit" 10 minuten staan.
En dat blijkt prima te werken. gaat netjes aan en 10 minuten later (bij testen is natuurlijk 1 minuut handiger) gaat hij weer uit..

• Serena
Palomar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:04:
[...]

[...]

Aha, dat klinkt wel handig. Echter om de scène weer 'uit' te zetten zou je dan eigenlijk dus ook weer een uitknop moeten hebben?
Als je hem in HomeKit instelt heb je een korte druk en een lange druk.
Die gebruik ik.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mooi man. Zijn van die dingen waar je over na zit te denken terwijl anderen dat allang gerealiseerd hebben. Vanaf het begin dat we de overkapping hebben wil ik er zo'n plafondventilator in hebben. Geeft een Amerikaans sfeertje.

Me.

• GigaPixels
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 29-07 18:32
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 Release Version: 1.17.0
30th June 2021
New features and changes in Gateway: 1.15.34
Apple HomeKit Upgrade from ADK2.1 to ADK5.0
Support for Battery % for Shortcut button & Motion Sensor in Apple Homekit
Bug fixes – Motion sensor support in AHK, CoAP issues

New features and changes in Accessories:
SILVERGLANS LED Driver-EU & NA variant (V-1.0.021)
TRÅDFRI N2, bulb design opal E27 - Globe & Tubular 470lm WS3.0 (V-1.0.012)
TRÅDFRI N1 bulb deco clear - E27 & E14 globe 250lm WW3 (V-1.0.010)
New Product.

• winDOS
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 29-07 21:12

winDOS

6.22

GigaPixels schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:08:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
30th June 2021

New Product.
Ja verrot weer, kon weer een tiental lampen af om de stroom er af te halen. Zo irritant dat de laatste tijd bij elke update van de hub een x aantal lampen hun verbinding verliest.

C:\>Signature.bat

• tafmaf
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:56
Wilde eigenlijk de schakelaars er tussen uit halen maar die laat ik maar lekker waar ze zijn.
Dan kan ik de lampen weer makkelijker aan de gang krijgen mocht er weer een update komen.

• robertwebbe
@tafmaf Je kunt ook altijd nog even de aardlekschakelaar testen. Volgens mij behoor je deze eens per 6 maanden te testen op juiste werking. Voorheen gebruikte ik het weekend voor de zomer- en wintertijd voor maar dit kan ook een mooie aanleiding zijn.

• blazez
GigaPixels schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:08:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
30th June 2021

New Product.
Staat inderdaad meteen in Homekit met het batterijniveau van d knop en de sensor. netjes.
Plus sinds een paar dagen is ook ineens de bewegingssensor weer wakker geworden. Een poos terug mee aan het stoeien geweest maar iedere keer na een tijdje kwamen er geen meldingen meer binnen als de sensor beweging zag. Nu al een paar dagen iedere keer een melding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvdw310
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 24-07 19:17
hallo,

is het mogelijk een tradfri product te koppelen aan zowel een tradfri afstandsbediening en een klikaanklikuit afstandsbediening of controlstation ?

Grtz Manfred

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ray68NL
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 15-07 20:37
Toch nog een vraag over de afstand.
Mijn huis staat op een kavel van 13 meter bij 28 meter.
De verbindings hub komt in de meterkast (M).
De meterkast (M) bevindt zit helemaal links op de kavel op 12,5 meter van de voorzijde.

Ga ik met 1 verbindingshub in de meterkast lampen in de uithoeken van mijn tuin bereiken?
Zo nee kan ik dan meerdere verbindingshubs gebruiken?

[Voor 13% gewijzigd door ray68NL op 04-07-2021 23:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:03

BoGu5

hmmmz

ray68NL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:49:
Toch nog een vraag over de afstand.
Mijn huis staat op een kavel van 13 meter bij 28 meter.
De verbindings hub komt in de meterkast (M).
De meterkast (M) bevindt zit helemaal links op de kavel op 12,5 meter van de voorzijde.

[Afbeelding]

Ga ik met 1 verbindingshub in de meterkast lampen in de uithoeken van mijn tuin bereiken?
Zo nee kan ik dan meerdere verbindingshubs gebruiken?
Zolang je maar lampen (nodes) door je huis verspreid hebt is de plek van je hub niet heel interessant. Zigbee (waar Tradfri op draait) is een mesh netwerk. Nodes zoeken dus automatisch een andere node op. Dit hoeft niet de hub te zijn.

request.getCookies();

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de_lange
winDOS schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Ja verrot weer, kon weer een tiental lampen af om de stroom er af te halen. Zo irritant dat de laatste tijd bij elke update van de hub een x aantal lampen hun verbinding verliest.
Hier ook weer. Ik zie nu ook dat, als er meerdere lampen in een armatuur hangen, dat je niet meer kan zien welke lamp nu grijs is geworden of niet: ze staan nu allemaal in het grijs, en ze werken perfect als je ze via de app bedient.

Straf dat batterij percentages overal worden weergegeven, behalve in de Ikea app zelf...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:56
Vraagje aan de mensen die een Ikea Tradfri GU10 met kleuren hebben. Doet deze wel echt RGB?
Volgens de Ikea pagina doet ie maar 9 kleuren, het lijkt er op dat het groene ledje ontbreekt.

https://www.ikea.com/nl/n...en-wit-spectrum-80439228/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMFLK
Wie kan mij helpen met het installeren van een nieuwe hub? De oude heeft de geest gegeven en de nieuwe wordt niet gezien door de app. Ik heb er zelfs al 1 omgewisseld omdat ik dacht dat het stuk was maar dit gaf hetzelfde euvel.

Power lampje brandt constant
Netwerk lampje brandt constant
Tradfri lampje pulseert

Ik krijg in de app nergens een optie om een oude hub te verwijderen of een QR te scannen. De app kan eigenlijk alleen zoeken naar een hub maar vindt deze dus niet.

Alles al herstart, andere kabels en utp aansluitingen geprobeerd, niet werkt.

De vrouw zou nu graag na 2 weken de lampen wel weer eens kunnen bedienen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
SMFLK schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:08:
Wie kan mij helpen met het installeren van een nieuwe hub? De oude heeft de geest gegeven en de nieuwe wordt niet gezien door de app. Ik heb er zelfs al 1 omgewisseld omdat ik dacht dat het stuk was maar dit gaf hetzelfde euvel.

Power lampje brandt constant
Netwerk lampje brandt constant
Tradfri lampje pulseert

Ik krijg in de app nergens een optie om een oude hub te verwijderen of een QR te scannen. De app kan eigenlijk alleen zoeken naar een hub maar vindt deze dus niet.

Alles al herstart, andere kabels en utp aansluitingen geprobeerd, niet werkt.

De vrouw zou nu graag na 2 weken de lampen wel weer eens kunnen bedienen.
App verwijderen en opnieuw installeren?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMFLK
Toppe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:10:
[...]

App verwijderen en opnieuw installeren?
Keer of 5 gedaan, komt steeds met hetzelfde terug helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!
SMFLK schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:15:
[...]

Keer of 5 gedaan, komt steeds met hetzelfde terug helaas.
Gateway los koppelen, app laten zoeken. Krijg je als het goed is een oranje scherm, dan je gateway aansluiten en wachten tot hij ‘ready’ is. Daarna stappen in het oranje scherm volgen.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMFLK
Toppe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:25:
[...]

Gateway los koppelen, app laten zoeken. Krijg je als het goed is een oranje scherm, dan je gateway aansluiten en wachten tot hij ‘ready’ is. Daarna stappen in het oranje scherm volgen.
Helaas, dit is de winnende tip ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!
SMFLK schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:57:
[...]

Helaas, dit is de winnende tip ook niet.
iOS, Android? Ander toestel geprobeerd? Tablet geprobeerd, gereset?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robertwebbe
Andere router geprobeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SMFLK
Toppe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:05:
[...]

iOS, Android? Ander toestel geprobeerd? Tablet geprobeerd, gereset?
iPhone van de baas geprobeerd en daar vond hij wel een nieuwe hub, schiet mij maar lek. Toen alles was geïnstalleerd vond mijn iPhone ineens ook een nieuwe hub.

Geen idee wat er mis is gegaan maar voor nu werkt het weer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12:13

_Eend_

TWotW!

mvdw310 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:28:
hallo,

is het mogelijk een tradfri product te koppelen aan zowel een tradfri afstandsbediening en een klikaanklikuit afstandsbediening of controlstation ?

Grtz Manfred
Kort antwoord: Nee.

Lang antwoord: KlikAanKlikUit is 'ouderwets' en ondersteunt (tenzij dit (vrij) recent is veranderd) geen Zigbee. Ik kan ook zo snel niet vinden of de KaKu Control Station Zigbee ondersteunt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
_Eend_ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:00:
[...]

Kort antwoord: Nee.

Lang antwoord: KlikAanKlikUit is 'ouderwets' en ondersteunt (tenzij dit (vrij) recent is veranderd) geen Zigbee. Ik kan ook zo snel niet vinden of de KaKu Control Station Zigbee ondersteunt.
De ICS2000 ondersteunt wel degelijk Zigbee (al een aantal jaar). En ook de oude 433MHz eenwegstandaard. Dit is dus handig, zodat je je oude kaku apparatuur kunt gebruiken ivm nieuwe Zigbee-spullen (en ook bijv. een Zigbee-lamp inschakelen met een 433MHz zender).

Het antwoord op de vraag van @mvdw310 of je een Ikea remote kunt gebruiken icm. de ICS2000 (want dat is wat ie volgens mij uiteindelijk wil) is wat lastiger te beantwoorden. Het is mij wel gelukt met 1 Ikea remote. Deze heb ik zowel gekoppeld aan 2 tradfri-lampen (die ook aan de ICS2000 gekoppeld zijn) als aan de ICS2000. Hiermee kan ik dus met de Ikea remote de lampen aanzetten en dimmen en tevens met de ICS2000 bedienen (en bijv. regels aanmaken).
Het lukte mij echter niet om een tweede Ikea remote aan de ICS2000 te koppelen. Daar lijkt een beperking in te zitten.

Anyway, in het kaku ICS2000 topic heeft iemand uitgelegd hoe het moet: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57876480

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de_lange
SMFLK schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:57:
[...]

iPhone van de baas geprobeerd en daar vond hij wel een nieuwe hub, schiet mij maar lek. Toen alles was geïnstalleerd vond mijn iPhone ineens ook een nieuwe hub.

Geen idee wat er mis is gegaan maar voor nu werkt het weer
Als je hub defect is, en je moet inderdaad een nieuwe hub gebruiken, bestaat er dan een manier om alle instellingen van de oude hub over te zetten naar de nieuwe hub? Het lijkt me heel wat werk om anders alles weer terug te gaan koppelen met de nieuwe hub.

• Tux3.14
Tux3.14 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:20:
Vraagje aan de mensen die een Ikea Tradfri GU10 met kleuren hebben. Doet deze wel echt RGB?
Volgens de Ikea pagina doet ie maar 9 kleuren, het lijkt er op dat het groene ledje ontbreekt.

https://www.ikea.com/nl/n...en-wit-spectrum-80439228/
Iemand? ;w

• Tux3.14
:+
Thanks.

Staat alleen niet echt ergens bij of er een groene LED inzit. Njah ik gok het er maar op, hoop dat er stiekem wel inzit en dat er ooit met een update wel meerdere kleuren mogelijk zijn.

• Sandermm
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Tux3.14 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:24:
[...]

Thanks.

Staat alleen niet echt ergens bij of er een groene LED inzit. Njah ik gok het er maar op, hoop dat er stiekem wel inzit en dat er ooit met een update wel meerdere kleuren mogelijk zijn.
Ik denk het niet, je kunt wel een lime kleur mixen, maar de basiskleuren zonder app zijn denk ik de ledjes.

• Tux3.14
Tux3.14 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:24:
[...]

Thanks.

De handleiding van de GU10 Color 345LM is niet up to date. Heb er eerder vandaag 2 aangeschaft en heeft een groene LED. Er zijn veel meer kleuren mogelijk dan wat er in de handleiding staat omschreven. In feite worden alle kleuren ondersteunt die je ook bij andere lampen in de Ikea Tradfri app ziet.

• Albs
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 29-07 13:22
Tot voor kort stuurde mijn hub 5 GU-lampen aan via de timer.
Opeens werkte dat niet meer.
Ik meld afstandsbediening aan bij de hub (gaat goed) en daarna wil ik de lampen aanmelden via de app.
Hij ziet er niet 1 meer in de app terwijl de afstandsbediening ze wel gewoon ziet en ook kan bedienen.
Ik werk volgens de juiste procedure.

Wat gaat hier niet goed ???

• KillerDream
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-07 21:09
Ik heb sinds deze week ook opeens problemen dat lampen niet reageren nadat het zeker een jaar probleemloos hebben gewerkt. Heb HUB reset gedaan, afstandsbediening weer gekoppeld en voor zekerheid voorzien van nieuwe knoopcel. Alle lampen 6x aan en uit gedaan. Maar kan alle 8 de lampen niet koppelen aan afstandsbediening en HUB, lampen gaan niet pulseren krijgt geen melding in de app. Tips zijn welkom.

[Voor 7% gewijzigd door KillerDream op 10-07-2021 16:55. Reden: Toevoeging]

• Technomancer
Technomancer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Nog even een update over dit probleem: ik heb de set teruggebracht en een nieuwe besteld, en die werkte direct vanuit de doos. Dus ik had de eerste keer een defecte unit gekregen. Ben er blij mee!
Albs schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:23:
Tot voor kort stuurde mijn hub 5 GU-lampen aan via de timer.
Opeens werkte dat niet meer.
Ik meld afstandsbediening aan bij de hub (gaat goed) en daarna wil ik de lampen aanmelden via de app.
Hij ziet er niet 1 meer in de app terwijl de afstandsbediening ze wel gewoon ziet en ook kan bedienen.
Ik werk volgens de juiste procedure.

Wat gaat hier niet goed ???
Wifi Router naast je Ikea Hub liggen? Als afstand tussen Wifi Router en Ikea Hub kleiner is dan 50cm, kan ook dit soort problemen optreden.

• Standby
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 28-07 15:17
Ben zelf lekker aan het knutselen geweest om 2 afstandsbedieningen weg te werken. Steuntjes uitgeprint en vast gelijmd in het raamwerk.
Enige wat ik nog moet doen is de bedrading achter de schakelaar doorverbinden en een kapje kopen/maken om het netjes af te doppen zodat de lampen alleen nog maar via de nieuwe afstandsbediening werkt.

Blaat het niet dan schaapt het niet

• Wachten...
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 26-07 18:57
Ik heb een hue bridge bij mijn ouders geïnstalleerd met IKEA lampen en wilde wat scenes voor ze aanmaken met verschillende lichtsterktes en wat variërend licht (warm licht en wit licht).

Nu kom ik er alleen achter dat dit helemaal niet werkt. Ik kan enkel alle lampen op een bepaalde lichtsterkte en licht warmte zetten, maar niet een scène maken met variaties hierin. Althans, de scene aanmaken lukt wel, maar reageert niet goed.

Het werkt wel als ik er 2x op druk, maar vindt dat echt geen oplossing voor mijn ouders. Zie ik iets over het hoofd? Of heeft iemand een/de tip voor mij om hier goed omheen te werken?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Standby schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:14:
Ben zelf lekker aan het knutselen geweest om 2 afstandsbedieningen weg te werken. Steuntjes uitgeprint en vast gelijmd in het raamwerk.
Enige wat ik nog moet doen is de bedrading achter de schakelaar doorverbinden en een kapje kopen/maken om het netjes af te doppen zodat de lampen alleen nog maar via de nieuwe afstandsbediening werkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oké. Wegwerken? Maar ik zie ze nog steeds. Daarnaast. Het nut ontgaat mij volledig.

Me.

• robertwebbe
@Wachten... Een snelkoppelknop?

[Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 12-07-2021 19:49]

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:51
Standby schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:14:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom niet de andere schakelaars van Tradfri gebruiken? Dat lijkt nog meer op een gewone schakelaar dan deze units.

Ik zou eerder de schakelaars hebben vervangen door stopcontacten, lampen doorlussen zodat ze altijd stroom hebben en de knopjes erboven/eronder.

• waah
Wachten... schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:08:
Ik heb een hue bridge bij mijn ouders geïnstalleerd met IKEA lampen en wilde wat scenes voor ze aanmaken met verschillende lichtsterktes en wat variërend licht (warm licht en wit licht).

Nu kom ik er alleen achter dat dit helemaal niet werkt. Ik kan enkel alle lampen op een bepaalde lichtsterkte en licht warmte zetten, maar niet een scène maken met variaties hierin. Althans, de scene aanmaken lukt wel, maar reageert niet goed.

Het werkt wel als ik er 2x op druk, maar vindt dat echt geen oplossing voor mijn ouders. Zie ik iets over het hoofd? Of heeft iemand een/de tip voor mij om hier goed omheen te werken?
Volgens mij is er een dingetje met de Hue hub dat je Ikea lampen maar 1 ding tegelijk kan updaten. Dus lichtkleur óf helderheid. En daardoor werkt het met 2x drukken dus wel

• Wachten...
@waah Dat dit probleem na al die jaren nog steeds aanwezig is verbaasd me. Had dit niet verwacht, maar duidelijk verhaal.

@robertwebbe Op zich been aardig idee, maar dit lost mijn probleem niet op omdat ik verschillende lichtsterktes wil binnen een zone. Maar ik zal de buttons meenemen om het een end ander eventueel the vermakkelijken.

• robertwebbe
@Wachten... Volgens mij kun je in een scène per lamp instellingen doen.

• Wachten...
robertwebbe schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:51:
@Wachten... Volgens mij kun je in een scène per lamp instellingen doen.
Ja dat klopt. Het instellen is geen probleem, maar het daadwerkelijk wisselen is een probleem.

Dit komt wellicht door het gebruik van een hue bridge die het commando maar 1x verstuurt zoals @waah al aanga

Maar mocht ik er naast zitten..... Iedere oplossing is welkom :)

• waah
@Wachten... tja waarschijnlijk moet je de schuld toch bij Philips zoeken in dit geval ;-) die hebben er een handje van om het toch net ff anders te doen dan de standaard Zigbee regels voorschijven.

Met Home Assistant heb ik namelijk 0 problemen met Ikea Tradfri en Hue gemixt. Behalve kleurverschil

• Wachten...
waah schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:01:
@Wachten... tja waarschijnlijk moet je de schuld toch bij Philips zoeken in dit geval ;-) die hebben er een handje van om het toch net ff anders te doen dan de standaard Zigbee regels voorschijven.

Met Home Assistant heb ik namelijk 0 problemen met Ikea Tradfri en Hue gemixt. Behalve kleurverschil
Ja was ik al bang voor. Ik draai zelf ook HA met alles door elkaar, en kon inderdaad geen problemen ontdekken. Vandaar dat ik deze gok heb gewaagd, maar helaas.

Toch jammer dat je zigbee apparaten koopt, maar dat het toch niet lekker werkt. Ik kan ook geen review vinden waar dit probleem in genoemd wordt. Ík vraag me dan altijd af hoe ze dit testen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
waah schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:01:

Nee is een bug van Ikea lampen, deze kunnen niet meerdere commando's te gelijk afhandelen.

Wat Hue Bridge doet, voor 3rd party lampen, is niet een scene bericht naar lamp sturen, maar meerdere berichten achter elkaar sturen, om lamp aan te zetten, dim level goed te zetten (beide met 1 bericht) en een bericht om kleur (temperatuur) te veranderen. Maar omdat eerste bericht een transitie op de lamp start, kan de Ikea lamp tijdens deze transitie (e.g. move to level with on/off in x milliseconden) geen tweede bericht om bijvoorbeeld kleur te veranderen verwerken..... (en dit is normaal ZigBee gedrag, niets afwijkends)

ZigBee lampen van andere fabrikanten hebben dit probleem niet en werken gewoon met Hue Bridge.

Keuze om dit zo te doen is omdat aantal Scene's die op een lamp kan worden vast gelegd, niet vast gelegd is in de specificatie, en omdat Hue Bridge dit niet kan weten, stuurt men uit voorzorg geen Scenes naar 3rd party lampen om te voorkomen dat deze lampen helemaal niets doen! Dus is eigenlijk netjes hoe Hue dit probeert te omzeilen en het werkt ook goed voor alle lampen, behalve de Ikea lampen.

Is al vanaf release Ikea Tradfri bekent, maar Ikea weigert het om dit probleem te fixen, waarschijnlijk om hun eigen Hub te pushen.....

[Voor 21% gewijzigd door Erik1971 op 13-07-2021 09:10]

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:02
Erik1971 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:01:
[...]

ZigBee lampen van andere fabrikanten hebben dit probleem niet en werken gewoon met Hue Bridge.
Die zou ik niet zo hard willen stellen. Ik heb Osram Ledstrips en die vertonen hetzelfde gedrag als de Ikea lampen.
Sahi_NL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Die zou ik niet zo hard willen stellen. Ik heb Osram Ledstrips en die vertonen hetzelfde gedrag als de Ikea lampen.
Okay wist ik niet, kan zijn dat ze dezelfde chip en bijbehorende software stack (soort van chip operation system) gebruiken?

Begreep dat Inrr lampen bijvoorbeeld wel goed werken. Heb zelf alleen Hue, LivingColors en Ikea lampen en bij Ikea Color Temp lamp heb ik dit probleem ook.

[Voor 10% gewijzigd door Erik1971 op 13-07-2021 11:32]

• Albs
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 29-07 13:22
Erik1971 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Wifi Router naast je Ikea Hub liggen? Als afstand tussen Wifi Router en Ikea Hub kleiner is dan 50cm, kan ook dit soort problemen optreden.
De router van Ziggo hangt er ongeveer 80 cm vanaf maar de wifi daarvan is uitgeschakeld
Albs schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:26:
[...]

De router van Ziggo hangt er ongeveer 80 cm vanaf maar de wifi daarvan is uitgeschakeld
Okay, dan kun je dat uitsluiten als probleem, zit waarschijnlijk het in de app of hub, kan me herinneren dat in begin periode van Tradfri het regelmatig gebeurde dat hub en app connectie verloren en niet meer te herstellen was, maar dat is met meerde updates al weer gefixed?!

Kan zijn dat Ziggo Router geen nieuw Ip adres meer uitdeelt voor je Tradfi Hub, dan helpt het om je Ziggo router opnieuw op te starten (kan door 5 minuten stroom eraf te halen). Heb zelf met ook met Ziggo Router probleem dat deze soms geen nieuw Ip adres meer uitdeelt aan gekoppelde apparaten!

• waah
[...]

Nee is een bug van Ikea lampen, deze kunnen niet meerdere commando's te gelijk afhandelen.

Wat Hue Bridge doet, voor 3rd party lampen, is niet een scene bericht naar lamp sturen, maar meerdere berichten achter elkaar sturen, om lamp aan te zetten, dim level goed te zetten (beide met 1 bericht) en een bericht om kleur (temperatuur) te veranderen. Maar omdat eerste bericht een transitie op de lamp start, kan de Ikea lamp tijdens deze transitie (e.g. move to level with on/off in x milliseconden) geen tweede bericht om bijvoorbeeld kleur te veranderen verwerken..... (en dit is normaal ZigBee gedrag, niets afwijkends)

Keuze om dit zo te doen is omdat aantal Scene's die op een lamp kan worden vast gelegd, niet vast gelegd is in de specificatie, en omdat Hue Bridge dit niet kan weten, stuurt men uit voorzorg geen Scenes naar 3rd party lampen om te voorkomen dat deze lampen helemaal niets doen! Dus is eigenlijk netjes hoe Hue dit probeert te omzeilen en het werkt ook goed voor alle lampen, behalve de Ikea lampen.

Is al vanaf release Ikea Tradfri bekent, maar Ikea weigert het om dit probleem te fixen, waarschijnlijk om hun eigen Hub te pushen.....
Tja die kan je ook omdraaien natuurlijk :+
Het aantal scènes is niet in de specificatie vastgelegd, maar dat ze scènes moeten ondersteunen wel.

Je kan als klant wel kiezen om het aantal scènes te beperken omdat een Ikea lamp niet zoveel ondersteund. Dan is er een workaholics of een oplossing. Met de huidige manier kan je nu dus niets met scènes…

En dat is waarschijnlijk om de Hue Hub te pushen.

En als je kijkt naar wat Philips allemaal anders doet dan de standaard met hun lampen, zie ik eerder Philips daarvoor aan. Philips is ook de enige die al een hue bridge update heeft verplicht (v1 hun naar V2)

Met de nieuwe standaard CHIP zie je dat terug. Krijgen lampen gewoon een eigen IP en kunnen ze dus direct met elkaar communiceren zonder dat je een bridge nodig hebt! Ideaal!

3x raden wie tóch een bridge gaat verplichten bij CHIP :+

[Voor 3% gewijzigd door waah op 13-07-2021 20:44]

• ray68NL
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 15-07 20:37
Ik ben nog op zoek naar witte led strips voor in de tuin die ik kan aansluiten op Ikea Smart Home. Heeft iemand een goede tip ?
waah schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:43:
[...]

Tja die kan je ook omdraaien natuurlijk :+
Het aantal scènes is niet in de specificatie vastgelegd, maar dat ze scènes moeten ondersteunen wel.

Je kan als klant wel kiezen om het aantal scènes te beperken omdat een Ikea lamp niet zoveel ondersteund. Dan is er een workaholics of een oplossing. Met de huidige manier kan je nu dus niets met scènes…

En dat is waarschijnlijk om de Hue Hub te pushen.

En als je kijkt naar wat Philips allemaal anders doet dan de standaard met hun lampen, zie ik eerder Philips daarvoor aan. Philips is ook de enige die al een hue bridge update heeft verplicht (v1 hun naar V2)

Met de nieuwe standaard CHIP zie je dat terug. Krijgen lampen gewoon een eigen IP en kunnen ze dus direct met elkaar communiceren zonder dat je een bridge nodig hebt! Ideaal!

3x raden wie tóch een bridge gaat verplichten bij CHIP :+
Hmm, dat is wel erg kort door de bocht, Philips had ook niets kunnen doen met scenes voor 3d party lampen, als ze echt wilde pushen! Is waar dat lampen minimaal opslag voor 1 scene moeten hebben (dacht zelfs 3, maar is lang geleden dat ik specificatie heb gelezen), dus zit er weinig anders op dan de oplossing die ze gekozen hebben.

En wat CHIP betreft, voor CHIP producten die middels 6LowPan werken, heb je nog steeds een edge router nodig, wat een IP naar 6LowPan bridge is, zoals Hue Bridge dit voor ZigBee doet. En Signify kiest ervoor om voor hun producten bij ZigBee te blijven, om de bestaande producten niet in 1 klap zinloos te maken, in plaats daarvan implementeren ze CHIP alleen op de Hue Bridge, zodat je op deze manier je bestaande producten alsnog met CHIP ecosysteem kunt laten samenwerken.

En Hue V1 Bridge werkt nog steeds, alleen als je de nieuwste features wilt (en buitenhuis bediening), zul je over moeten, dat heet vooruitgang, en Signify had zeker 1,5 jaar van te voren al aangekondigd dat ze zouden stoppen met nieuwe ontwikkelingen voor V1 bridge, dus is niet zo dat ze in eens de stekker uit trokken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 22:38
[...]

(...)

Ik heb gemerkt dat dit issue bij de nieuwste generatie kleurenlampen ("CWS3.0") opgelost is, zowel de E14, de E27 als de GU10.

Ik heb er een aantal van elk gekoppeld aan m'n Hue bridge en ze veranderen netjes van kleur én helderheid als je van scene wisselt.

Deze nieuwe generatie dimt ook verder terug dan de oude kleurlampen. Ongeveer vergelijkbaar met de Hue-lampen.

[Voor 5% gewijzigd door TYZ op 14-07-2021 15:27. Reden: Aanvulling over dimmen]

Efficiency is intelligent laziness...

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 11:55
Mijn god zeg.. eergisteren een Fyrtur gordijn besteld bij de Ikea en ik wil het gebruiken met alleen de remote die er al bij zit. Standaard zou dit al met elkaar gekoppeld moeten zijn, maar dat is het niet het geval, geen connectie..

Op de website van Ikea staat dat de remote standaard gekoppeld is aan het gordijn, maar dat werkt dus niet. Ga je verder kijken, zie je dat je de remote ook kan koppelen met meerdere gordijnen, maar dat lijkt niet de juiste manier te zijn om de remote te laten werken met het gordijn.

Nu aan de telefoon met de klantenservice en nog iemand op de chat om mijn kansen maar te vergroten, maar blijkbaar weet niemand hoe je dat met elkaar kan koppelen, dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen hoe ik een standaard remote (dus zonder gateway etc) gekoppeld krijg met het gordijn, iemand?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
@CasGas
In deze video staan de stappen uitgelegd om te koppelen:

Mogelijk druk je de knopjes op het gordijn niet hard genoeg in (moet vrij hard). Of wacht je niet lang genoeg na het resetten van de remote totdat die klaar is (na 4x snel klikken, wachten tot de interne led uitgeknipperd is) of koppel de versterker nog een keer opnieuw zoals in het onderste video te zien is.

[Voor 26% gewijzigd door robertwebbe op 14-07-2021 17:47]

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik snap ook nooit waarom mensen naar een klantenservice bellen voor uitleg hoe iets zou moeten werken. YouTube staat vol met uitleg.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
@GerCor Haha, precies wat mijn kinderen zeggen.

• liter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-07 20:20
Hi! Ik heb 4 FYRTUR rolgordijnen hangen. Erg tevreden maar nu is er eentje van slag. Pas na een paar commando's (via de app of afstandsbediening) zit er beweging in. Maar dan vaak nog steeds met stoten. Ik heb de gordijn al gereset, maar nog steeds hetzelfde probleem. Hopelijk iemand met een goede tip 🙏

Acties:
  • +1Henk 'm!
TYZ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Ik heb gemerkt dat dit issue bij de nieuwste generatie kleurenlampen ("CWS3.0") opgelost is, zowel de E14, de E27 als de GU10.

Ik heb er een aantal van elk gekoppeld aan m'n Hue bridge en ze veranderen netjes van kleur én helderheid als je van scene wisselt.

Deze nieuwe generatie dimt ook verder terug dan de oude kleurlampen. Ongeveer vergelijkbaar met de Hue-lampen.
Goed nieuws!

• robertwebbe
@liter Heb je de accu al een keer goed opgeladen?

• liter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-07 20:20
Zeker! Zelfs gewisseld om er zeker van te zijn. Maar helaas hetzelfde probleem. Kijk het nog even aan en anders reset ik alle gordijnen en hub

• TYZ
TYZ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Wat ik overigens wel gemerkt heb bij de nieuwste kleurlampen (toe nu toe overigens alleen bij de E27-variant), is dat ze af en toe spontaan resetten. Beginnen ze eerst langzaam te knipperen en daarna op terug op de default stand, alsof je ze een handmatige reset geeft. Gebeurt ongeacht of ze aan of uit staan, en lijkt niets te maken te hebben met de stroomvoorziening (alle andere lampen blijven gewoon in werking nl).

Uiteraard zijn ze dan ook de verbinding met de bridge kwijt en moet je ze opnieuw koppelen. Komt ongeveer 1x per maand voor, is tot nu toe met 3 verschillende lampen gebeurd (van de 4 die ik heb).

Hebben meer mensen dit gedrag gemerkt?

Ik gebruik ze in combinatie met een Hue-bridge en ze hebben de release-firmware (nieuwer is er ook niet). Omdat het bij 3 verschillende lampen gebeurt, lijkt het iets in de firmware te zijn, eventueel in combinatie met de Hue-bridge.

TYZ schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:55:
[...]

Wat ik overigens wel gemerkt heb bij de nieuwste kleurlampen (toe nu toe overigens alleen bij de E27-variant), is dat ze af en toe spontaan resetten. Beginnen ze eerst langzaam te knipperen en daarna op terug op de default stand, alsof je ze een handmatige reset geeft. Gebeurt ongeacht of ze aan of uit staan, en lijkt niets te maken te hebben met de stroomvoorziening (alle andere lampen blijven gewoon in werking nl).

Uiteraard zijn ze dan ook de verbinding met de bridge kwijt en moet je ze opnieuw koppelen. Komt ongeveer 1x per maand voor, is tot nu toe met 3 verschillende lampen gebeurd (van de 4 die ik heb).

Hebben meer mensen dit gedrag gemerkt?

Ik gebruik ze in combinatie met een Hue-bridge en ze hebben de release-firmware (nieuwer is er ook niet). Omdat het bij 3 verschillende lampen gebeurt, lijkt het iets in de firmware te zijn, eventueel in combinatie met de Hue-bridge.
Ik heb meerdere Tradfri lampen aan Hue Bridge hangen, maar herken dit probleem niet.

Je hebt de lampen niet achter een fysieke dimmer zitten? Want dat kan raare problemen geven, zoals resettende lampen en is ook niet goed voor levensduur van de lampen, ook als de dimmer op 100% staat, kan dit nog steeds problemen geven!

• TYZ
@Erik1971 Nee hoor, netjes rechtstreeks op het stopcontact. Maar het gaat ook specifiek om één type lamp, de nieuwe E27 806lm kleurlamp. Heb dit gedrag bij 3 verschillende exemplaren gemerkt, elk op een andere plek in huis. Het komt alleen te infrequent voor om een patroon te kunnen ontdekken.

De nieuwste E14 470 lm kleurlamp, en de GU10-spot hebben het euvel niet.

Ik heb ze nog niet getest i.c.m. m'n Tradfri hub, dus ik weet ook niet of het aan de combi met Hue ligt, of gewoon aan de lamp zelf.

TYZ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:56:
@Erik1971 Nee hoor, netjes rechtstreeks op het stopcontact. Maar het gaat ook specifiek om één type lamp, de nieuwe E27 806lm kleurlamp. Heb dit gedrag bij 3 verschillende exemplaren gemerkt, elk op een andere plek in huis. Het komt alleen te infrequent voor om een patroon te kunnen ontdekken.

De nieuwste E14 470 lm kleurlamp, en de GU10-spot hebben het euvel niet.

Ik heb ze nog niet getest i.c.m. m'n Tradfri hub, dus ik weet ook niet of het aan de combi met Hue ligt, of gewoon aan de lamp zelf.
Okay, het is zeker interessant om te weten wat ze doe als ze aan Tradfri hub hangen, of ze dan niet meer resetten. Je zou eigenlijk verwachten dat ze bij Ikea hun Tradfri lampen ook testen met een Hue hub en wellicht nog een paar andere die populair zijn, naast hun eigen Tradfri Hub?!

Verder hoe zijn de kleuren van deze lampen, wanneer ze aan Hue hub hangen, zitten ze nu meer in de buurt van de Hue kleuren lampen?

• Tanooki
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
De hoogslaper van mijn zoon wil ik voorzien van een bed/leeslampje. Aangezien ik daar geen 220v wil hebben, ben ik aan het kijken naar hetTradfri assortiment. Ik vraag mij alleen af of dat niet ernstig overkill is, aangezien hij geen behoefte heeft aan dimmer, bewegingssensor of andere slimme functies, en het eigenlijk zelfs niet draadloos hoeft. Enige voorwaarde is dat de lichtbron vlakbij het bed geen 220v is.

Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat nu de meest simpele oplossing is in dit geval. Of is Tradfri hier niet geschikt voor?

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tanooki schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:20:
De hoogslaper van mijn zoon wil ik voorzien van een bed/leeslampje. Aangezien ik daar geen 220v wil hebben, ben ik aan het kijken naar hetTradfri assortiment. Ik vraag mij alleen af of dat niet ernstig overkill is, aangezien hij geen behoefte heeft aan dimmer, bewegingssensor of andere slimme functies, en het eigenlijk zelfs niet draadloos hoeft. Enige voorwaarde is dat de lichtbron vlakbij het bed geen 220v is.

Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat nu de meest simpele oplossing is in dit geval. Of is Tradfri hier niet geschikt voor?
Tradfiri is toch ook gewoon 220 voor de aansluiting voor de lampen? Of bedoel je dat je niet wil dat hij een knopje heeft naast zijn bed dat direct aangesloten zit op die lamp?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• waah
Tanooki schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:20:

Waarom niet zo'n lampje op batterijen? O-) Die je kan indrukken voor licht?

Dat is de simpelste oplossing. genoeg licht op te lezen. Alleen ff zoeken naar eentje met warm wit licht (2700k) en niet zo'n Action blauw-lamp-geval :D want dan leest die het boek in één nacht uit :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12:03
No offence, maar als die oud genoeg is om te lezen, is die dan niet oud genoeg om te snappen dat je niet met je tong in een fitting moet zitten? :? En anders inderdaad een lampje met een adapter of batterijen ofzo?
Of een lampje waarbij het peertje achter een kapje zit? Kost extra moeite om open te maken,maar is misschien de snelste oplossing zonder continue batterijen te vervangen.

• Tanooki
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Tradfiri is toch ook gewoon 220 voor de aansluiting voor de lampen? Of bedoel je dat je niet wil dat hij een knopje heeft naast zijn bed dat direct aangesloten zit op die lamp?
Ik dacht dat de Tradfri driver aansluitingen heeft voor 12v verlichting, of is die alleen voor geintegreerde 12v (kast)verlichting?

De suggestie van @waah van een lampje op batterijen is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar zou dan wel iets willen dat vanzelf uitschakelt na x minuten.
Hopjesvla79 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:07:
No offence, maar als die oud genoeg is om te lezen, is die dan niet oud genoeg om te snappen dat je niet met je tong in een fitting moet zitten?
No offence taken. Dat snapt hij zeker, maar het gaat mij erom dat het ook veilig is als hij zijn slaap met zijn armen ligt te zwaaien.

[Voor 25% gewijzigd door Tanooki op 28-07-2021 11:13]

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12:03
Tanooki schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Ik dacht dat de Tradfri driver aansluitingen heeft voor 12v verlichting, of is die alleen voor geintegreerde 12v (kast)verlichting?

De suggestie van @waah van een lampje op batterijen is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar zou dan wel iets willen dat vanzelf uitschakelt na x minuten.
dat zou nog een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je zelf iets gaan klussen met hun kastverlichting idd. Vanzelf uitgaan na bepaalde x minuten is niet iets wat standaard door Tradfri ondersteund wordt. Wel uit gaan op een specifiek tijdstip. Van de andere kant heb jij natuurlijk wel de volledige controle over de verlichting, dus kan je vanaf de bank de lamp uit zetten.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tanooki schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Waarschijnlijk heb je gelijk dat die werken op 12V :)

Die Tradfri heeft ook als voordeel dat jij hem uit kan zetten en je kan zien dat hij aan is als hij stiekem te lang door leest. Al heeft hij dat ook zo door en dan gebruikt hij wel een ander lampje :p Bedlampjes met timer zijn er redelijk wat van.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Stalensnuitje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-07 21:06
Misschien al oud nieuws, maar vanmiddag in Zwolle zag ik ze in de losse verkoop liggen in metaal-look, maar die zie ik op de NL site niet terug. Wel in Tsjechië trouwens.

Ik zag er een Zigbee logo op staan, dus ik heb m maar meegepakt. Nu eens een nieuwe poging doen om Zigbee2mqtt aan de praat te krijgen :X

[Voor 11% gewijzigd door Stalensnuitje op 29-07-2021 21:03]

Pagina: 1 ... 94 95 96 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True