Sinds omstreeks augustus van 2017 is het weer mogelijk om TRÅDFRI lampen te koppelen met een Hue Bridge. Hoewel in de media deze compatibiliteit voornamelijk positief wordt beschreven is mijn ervaring toch anders.
Het blijkt namelijk zo te zijn dat bij sommige gebruikers (waaronder ik) de Ikea lampen soms cq. vaak even uitgaan.
Zoals beschreven door @aawe mwan:
Bij sommigen lijkt dit na een tijdje over te gaan bij anderen (weer ik) blijft dit fenomeen zich voordoen. Gezien het feit dat het zich alleen voor lijkt te doen bij een specifieke combinatie, lijkt het eerder richting een firmware dan een hardware probleem te gaan.
Ik ben benieuwd naar hoe de lampen gebruikt worden en of er misschien een verband is het tussen gebruik en het knipperen. Wat misschien relevant is:
1) Knipperden je TRÅDFRI lampen (vt)?
2) Knipperen je TRÅDFRI lampen (tt)?
3) Zo nee, wanneer stopte dat?
4) Hoeveel lampen heb je in je setup (#TRÅDFRI, #Hue)
5) Gebruik je scenes?
6) Firmware versies
7) Zigbee kanaal
Wellicht dat dit voldoende info geeft om dit ook te melden bij Hue cq. Ikea. Het lijkt me namelijk redelijk simpel om met een vermogensmeter en de Ikea firmware de root cause te vinden.
Het blijkt namelijk zo te zijn dat bij sommige gebruikers (waaronder ik) de Ikea lampen soms cq. vaak even uitgaan.
Zoals beschreven door @aawe mwan:
Philips lamp | Ikea lamp | |
---|---|---|
Ikea hub | Werkt zonder knipperprobleem | Werkt zonder knipperprobleem |
Philips hub | Werkt zonder knipperprobleem | Knippert een paar keer in de eerste uren na het koppelen |
Osram hub | Werkt zonder knipperprobleem | Werkt zonder knipperprobleem |
Orvibo hub | Geen support | Werkt zonder knipperprobleem |
Bij sommigen lijkt dit na een tijdje over te gaan bij anderen (weer ik) blijft dit fenomeen zich voordoen. Gezien het feit dat het zich alleen voor lijkt te doen bij een specifieke combinatie, lijkt het eerder richting een firmware dan een hardware probleem te gaan.
Ik ben benieuwd naar hoe de lampen gebruikt worden en of er misschien een verband is het tussen gebruik en het knipperen. Wat misschien relevant is:
1) Knipperden je TRÅDFRI lampen (vt)?
2) Knipperen je TRÅDFRI lampen (tt)?
3) Zo nee, wanneer stopte dat?
4) Hoeveel lampen heb je in je setup (#TRÅDFRI, #Hue)
5) Gebruik je scenes?
6) Firmware versies
7) Zigbee kanaal
Wellicht dat dit voldoende info geeft om dit ook te melden bij Hue cq. Ikea. Het lijkt me namelijk redelijk simpel om met een vermogensmeter en de Ikea firmware de root cause te vinden.
[ Voor 0% gewijzigd door jaspervz op 15-01-2018 14:03 . Reden: Zigbee kanaal toegevoegd aan vragenlijst ]