Ik heb recent een aantal van hun smartplugs gekocht en het werkt prima samen met m'n Homey (Trådfri beta-app) en Homekit (HomeyKit app). Echter viel me de afgelopen nachten wat op: LED-kerstverlichting met 50 lampjes (volgens mij) heeft een zeeeeeeer lage lichtoutput als de smartplug
uit staat!
Een close-up in een donkere kamer, gespeeld met levels zodat het iets beter zichtbaar is
Heeft iemand dit ook gemerkt? Ik heb helaas niets waarmee ik de stroom kan meten (ik heb zo'n schroevendraaiertje met een LED-je welke ik eventueel kan proberen), dus ik kan niet zeggen hoeveel output er is, maar er is output, dat is wel duidelijk.
Gelukkig niets om wakker van te worden, maar het is er overduidelijk als de rest van het appartement donker is. De smartplug op een andere plek in m'n appartement (ook met kerstverlichting, maar 150 lichtjes) doet niets. Hierdoor zijn er naar mijn idee twee mogelijkheden:
1) De IKEA Trådfri smartplugs hebben altijd een heel lage output, genoeg om 50 dimbare ledjes van een beetje stroom te voorzien
2) Deze specifieke Trådfri smartplug is kapot en ze horen 0 stroom door te geven als ze uit staan.
Iemand die het eventueel kan testen met een meter en mij kan vertellen welke situatie van de bovenstaande twee juist is?
P.S. Wat een gemis trouwens, dat deze dingen geen hardwarematige aan/uitknop hebben! (en dan heb ik het niet over de draadloze schakelaar). Als ik zou moeten kiezen, zou ik toch weer voor Osrams smartplug gaan, is ook nog eens een stuk kleiner!
[
Voor 9% gewijzigd door
RVervuurt op 10-12-2018 15:58
]