Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:00:
De batterijen van de bewegingsdetectoren gaan echt veel te snel leeg zeg. Hier houden ze het max 3 weken vol. Wordt een dure grap op die manier. Alleen al daarom zou ik deze zo veel mogelijk vermijden (in de toekomst) en het met een AB/voice control proberen op te lossen.
Meer mensen deze ervaring? Is 3 weken gebruikelijk?
Denk dat ik dan toch maar voor de hue sensor ga als dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 08:06
Is het mogelijk om de Ikea lamp aan zowel de Hue- als aan de Tradfri bridge te koppelen?
Of is het of of?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:35

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tip voor de liefhebbers; er loopt van 6 tot en met 26 december een 20% kortingsactie op alle TRÅDFRI lampen bij de Ikea. Alleen de sensoren en schakelaars doen niet mee. Maar nu wordt het wel heel aantrekkelijk om over te stappen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 21:03
defusion schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:55:
[...]

Ik mag blij zijn als ze 3 weken mee gaan. Bij mij is het 1,5 week (wel action batterijen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

defusion schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:55:
[...]

Ten eerste is 3 weken totaal niet gebruikelijk (Ikea adverteert geloof ik met 1 jaar gebruiksduur), ten tweede gebruik je die dingen nooit zodra het eenmaal gekoppeld is aan de app. Dat geldt voor mij i.i.g. Dus dan doe je er nog veel langer mee.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:58:
Tip voor de liefhebbers; er loopt van 6 tot en met 26 december een 20% kortingsactie op alle TRÅDFRI lampen bij de Ikea. Alleen de sensoren en schakelaars doen niet mee. Maar nu wordt het wel heel aantrekkelijk om over te stappen...
De combi sets doen gelukkig wel mee. Ik ga over twee weken even inslaan >:)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 13:48
Lord_Dain schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:31:
[...]

Het kan wel, zo heb ik dat hier op de overloop. Je moet de dimmer met de lampen koppelen en dan via een reddit 'hack' de dimmer en de sensor koppelen.
Top dat werkt inderdaad ^_^

Eerst alles resetten
Daarna aan de dimmer koppelen
En daarna de dimmer aan de bewegingssensor koppelen.

En voila, het werkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
AngelusHD schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:52:
[...]

Ok, goedkoop is dus duur koop in dit geval.

Hoe zit het met de Philips beweging sensor en de Trådfri gu10 spots icm philips hue en homekit?

Hue app kan ik sync'en met homekit en visa versa, als de ikea lamp direct of via hue app als een hue lamp werkt zou je toch zeggen dat deze zonder extra hub schakelbaar zijn toch?

bewegigsensors vallen in mijn geval dus af. De stekker zodra deze homekit compatible is zou nog is een leuke optie zijn want het is wel een aantrekkelijke prijs voor het schakelen van je kerstboom.
Gaat niet werken Hue geeft geen Tradfri lampen of andere devices door aan HomeKit. Andersom werkt het ook niet Hue lampen achter Tradfri bridge worden ook niet doorgegeven aan HomeKit!

Komt door de eisen die Apple stelt aan devices die HomeKit ondersteunen, is niet dat Ikea of Philips dit blokkeren uit eigen gewin! Heeft er mee te maken dat Apple eist dat alle devices die HomeKit ondersteunen ook de mogelijkheid hebben om software te kunnen updaten en voor Tradfri betekend dit dat je ook een Tradfri bridge nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
xFeverr schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:22:
Nee, Philips heeft er voor gekozen om enkel Philips-lampen ondersteuning te geven voor homekit (en Google Home?). Lampen van andere merken zal de Philips hub niet doorgeven. Ligt aan Philips dus...
Is toch iets anders, dat Philips Hue bridge geen Tradfri lampen doorgeeft met HomeKit is niet de keuze van Philips maar eis van Apple, andersom werkt het ook niet, Hue lampen achter Tradfri bridge worden ook niet doorgegeven aan HomeKit.

Voor Google Home en Alexa geeft Philips Hue bridge wel gewoon alle lampen die zijn aangesloten door, ongeacht of het Hue lampen of Tradfri of andere ZLL lampen zijn!

Of Tradfri bridge ook Hue lampen door geeft aan Google Home weet ik niet, maar lijkt mij van wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
bing69 schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:35:
Is het mogelijk om de Ikea lamp aan zowel de Hue- als aan de Tradfri bridge te koppelen?
Of is het of of?
Het is of of.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:30
Erik1971 schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:12:
[...]

Is toch iets anders, dat Philips Hue bridge geen Tradfri lampen doorgeeft met HomeKit is niet de keuze van Philips maar eis van Apple, andersom werkt het ook niet, Hue lampen achter Tradfri bridge worden ook niet doorgegeven aan HomeKit.

Voor Google Home en Alexa geeft Philips Hue bridge wel gewoon alle lampen die zijn aangesloten door, ongeacht of het Hue lampen of Tradfri of andere ZLL lampen zijn!

Of Tradfri bridge ook Hue lampen door geeft aan Google Home weet ik niet, maar lijkt mij van wel?
Aha, ik dacht dat de Hue Bridge ook niets doorgaf aan Google Home. In dat geval is het weer een gekke eis van Apple...

Mijn Tradfri bridge heeft overigens ook de Hue lampen door aan Assistent. Ging er dus vanuit dat dit ook met homekit zou gebeuren, maar dat zal dan ook wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Thanks, dat wordt dan weer Homebridge ondersteuning in Domoticz bouwen en de Ikea bridge retour sturen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05 03:40
Gisteravond bij de Ikea geweest om die smart plugs te kopen. Helaas daar ook compleet uitverkocht. Ze verwachten ze ergens eind december/begin januari pas weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 14:42
Sunfalls schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:08:
Gisteravond bij de Ikea geweest om die smart plugs te kopen. Helaas daar ook compleet uitverkocht. Ze verwachten ze ergens eind december/begin januari pas weer terug.
Online zelfs pas eind januari helaas..

Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
paul-s83 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:27:
[...]

Leuk gevonden deze workaround. Twee vraagjes:

1) Heb je hiervoor de trafdri hub nodig? Heb momenteel mijn Ikea tradfri lampen alleen aan mijn Hue bridge gekoppeld.
2) Moet je de Siri commando's in het engels opnemen, of kan dit ook in het nederlands?
1. Ja!!!
2. Nee, maar ik heb HomePods en die spreken voorlopig alleen nog Engels. Ben dus tijdelijk volledig overgestapt op Engels.
Kan dus ook in het Nederlands.

[ Voor 3% gewijzigd door Serena op 10-12-2018 13:25 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbb2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-10-2022
Nu deze lampen in de aanbieding zijn dit ik er aan te denken, als beginneling in domotica, om de woning vol te hangen met deze lampen. Voornaamste reden dat ik voor dit merk kies zal de prijs zijn.

Echter een aantal vragen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Hue bridge. Ik heb gehoord dat deze bridge meer mogelijkheden biedt voor deze lampen. Klopt dat? En zijn ze compatible?

Ik lees dat ik voor het installeren een extra afstandsbediening er bij moet halen. Is dit voldoende m.b.t. installatie of moet er meer "randapparatuur" worden aangeschaft?

Zijn er ook al lampen die kleuren weergeven?

En als laatst. Hoe verhoudt deze lamp zich toch Philips Hue?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
Ronbb2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:56:
Nu deze lampen in de aanbieding zijn dit ik er aan te denken, als beginneling in domotica, om de woning vol te hangen met deze lampen. Voornaamste reden dat ik voor dit merk kies zal de prijs zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Hue bridge. Ik heb gehoord dat deze bridge meer mogelijkheden biedt voor deze lampen. Klopt dat? En zijn ze compatible?

Ik lees dat ik voor het installeren een extra afstandsbediening er bij moet halen. Is dit voldoende m.b.t. installatie of moet er meer "randapparatuur" worden aangeschaft?

Alvast bedankt.
Lees even de eerste post. Al jouw vragen zijn al ruim aan bod gekomen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 09:55
Ik heb recent een aantal van hun smartplugs gekocht en het werkt prima samen met m'n Homey (Trådfri beta-app) en Homekit (HomeyKit app). Echter viel me de afgelopen nachten wat op: LED-kerstverlichting met 50 lampjes (volgens mij) heeft een zeeeeeeer lage lichtoutput als de smartplug uit staat!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3S7xKLw.jpg
Een close-up in een donkere kamer, gespeeld met levels zodat het iets beter zichtbaar is

Heeft iemand dit ook gemerkt? Ik heb helaas niets waarmee ik de stroom kan meten (ik heb zo'n schroevendraaiertje met een LED-je welke ik eventueel kan proberen), dus ik kan niet zeggen hoeveel output er is, maar er is output, dat is wel duidelijk.

Gelukkig niets om wakker van te worden, maar het is er overduidelijk als de rest van het appartement donker is. De smartplug op een andere plek in m'n appartement (ook met kerstverlichting, maar 150 lichtjes) doet niets. Hierdoor zijn er naar mijn idee twee mogelijkheden:
1) De IKEA Trådfri smartplugs hebben altijd een heel lage output, genoeg om 50 dimbare ledjes van een beetje stroom te voorzien
2) Deze specifieke Trådfri smartplug is kapot en ze horen 0 stroom door te geven als ze uit staan.

Iemand die het eventueel kan testen met een meter en mij kan vertellen welke situatie van de bovenstaande twee juist is?

P.S. Wat een gemis trouwens, dat deze dingen geen hardwarematige aan/uitknop hebben! (en dan heb ik het niet over de draadloze schakelaar). Als ik zou moeten kiezen, zou ik toch weer voor Osrams smartplug gaan, is ook nog eens een stuk kleiner!

[ Voor 9% gewijzigd door RVervuurt op 10-12-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:15
Weet iemand of er meer functie komen voor de Tradfri app en bridge?

Ik mis bijvoorbeeld:

- Felheid van licht met de motion sensor.
Vroeg in de avond 100% licht en 's nacht 25%.

- Lichten aan en uit op basis van zonsondergang en opgang.

etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

@RVervuurt probeer eens de stekker van de plug om te draaien. Led kan al bij inductieve stroompjes licht geven dus als de plug schakelt op de nul komt er toch 230V bij de lamp. Als je de stekker omdraait schakel je op de levende draad en dan zou het uit moeten blijven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

franssie schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:54:
@RVervuurt probeer eens de stekker van de plug om te draaien. Led kan al bij inductieve stroompjes licht geven dus als de plug schakelt op de nul komt er toch 230V bij de lamp. Als je de stekker omdraait schakel je op de levende draad en dan zou het uit moeten blijven.
Lijkt mij een goede tip, ik heb even gezocht naar een teardown en gevonden ( https://diystuff.nl/tradfri/ikea-tradfri-wall-outlet-switch/ ) en daar is te zien dat maar een van de polen van de Tradfri Plug voorzien is van een relais. De andere blijft dus "aangesloten" als het relais uitgeschakeld is.

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Grappig, dat wist ik niet, maar helaas niet de oplossing hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

RVervuurt schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:45:
[...]
Grappig, dat wist ik niet, maar helaas niet de oplossing hier!
Apart. En als je de plug eruit trekt gaan ze wel uit? (stomme controle vraag maar misschien woon je onder of boven een hoogspanningsleiding).

Het zou namelijk beteken dat er geen relais in zit (zoals wel bij klikaanklikuit). Dat kan maar dat verwacht je meer bij een PWM dimmer dan een schakelaar.
Uit de door @GoGoHaRrY gelinkte teardown kan ik niet opmaken hoe deze precies schakelt. Maar dat is misschien verder meer iets om in De EL-kroeg - Deel 4 te vragen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Ronbb2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:56:

Alvast bedankt.
Antwoord op eerste vraag, ja Tradfri lampen en alleen de lampen werken ook op Hue bridge, als je HomeKit van Apple wilt gebruiken zullen de Tradfri lampen niet zichtbaar zijn!

Tweede vraag als je Hue bridge gebruikt heb je geen Tradfri remote nodig, lees dit forum door voor de verschillende manieren waarop lampen kunnen worden aangesloten! Gebruik je een Tradfri bridge dan heb je ook een Tradfri remote of dimmer of sensor nodig om de lampen te koppelen!

Antwoord op laatste vraag Hue is veruit het beste systeem als het op verlichting aan komt, maar ook een stuk duurder.

Maar het Tradfri systeem lijkt zich niet te beperken tot alleen verlichting en dat kan in de toekomst heel interessant zijn (zo zijn er Rol gordijnen aangekondigd binnen het Tradfri eco systeem)!

Philips is daarin tegen heel goed met partner integraties met hun Friends of Hue programma!

Persoonlijk heb ik de voorkeur voor Philips Hue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik zag bij de Ikea AMS ZO vandaag Tradfri Smart locks liggen, geen beschrijving of iets dan ook? Iemand een idee wat deze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmmm dat lijkt me wel heel leuk... maar nog nergens een aankondiging gezien dus ik gok dat er een persbericht aan zit te komen dan...

Ik hoop het idd, ik juich het wel toe dat Ikea de smarthome eindelijk betaalbaar maakt. Het wachten is vooral op de slimme wandschakelaar/dimmer, dat is wat mij betreft de meest ideale oplossing voor verlichting die nu nog ontbreekt. Dan heb je niet eens slimme lampen meer nodig (zolang ze dimbaar zijn).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@DeNachtwacht het kostte maar EUR19,95 dus veel verwachting heb ik er niet van, wel nu spijt dat ik het niet heb meegenomen al zit ik nog op het Hue ecosysteem - dus ik had er niets aan gehad. Al gaan de ontwikkelingen bij Ikea wel dermate snel dat ik steeds meer voornemens ben wel over te stappen (als ik ga niet meer investeren in Hue). Als het een slot is zou ik het niet op mijn voordeur zetten (want connected) maar wel op mijn schuur voor de bezorgdiensten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

franssie schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:21:
Ik zag bij de Ikea AMS ZO vandaag Tradfri Smart locks liggen, geen beschrijving of iets dan ook? Iemand een idee wat deze zijn?
Was dat niet toevallig de ROTHULT?

https://m2.ikea.com/nl/nl/p/rothult-slim-slot-wit-00359739/

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Denk het! Lag tussen de afstandbedieningen voor de draadloze lampen dus verwarrend. Dus alleen leuk voor een geheim luikje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 13:03
Benieuwd of andere mensen hier ook tegenaan gelopen zijn...
Ik heb inmiddels, naast mijn hue lampen, een tweetal Tradfri LED1545G12 lampen toegevoegd aan de hue bridge. Met het juiste stappenplan een eitje. So far, so good...

Middels een combinatie van Domoticz, Aqara sensoren en Philips Hue schakel ik mijn verlichting.
Bijvoorbeeld bij beweging, doe ik een http request richting de hue bridge waarin ik de status van mijn groep meegeef in een JSON body.
Formatted JSON Data:
code:
1
2
3
4
5
6
{  
   "on":true,
   "bri":170,
   "ct":447,
   "transitiontime":30
}

Voor de Hue verlichting gaat dit goed en veranderen de lampen naar de juiste waarde. Echter lijkt dit niet te werken voor de Ikea Tradfri lampen. De kleurwaarde (ct in JSON voorbeeld) verandert wel, maar de brightness dan weer niet. Het lijkt echt hit or miss te zijn met de Ikea lampen... Bizarre is dat de status van de lampen wel zou kloppen, aldus de Hue bridge. Het lijkt er dus op alsof de Ikea lampen niet meerdere status veranderingen in één verzoek accepteren/ondersteunen...

Benieuwd of iemand al een keer eerder met dit bijltje heeft gehakt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Goeie tip, maar dat werkt natuurlijk alleen maar als je effectief een nuldraad hebt.
Ik weet niet of dat in Nederland nog voorkomt, maar in België kom je met regelmaat nog 3-fasige 230V aansluitingen in delta tegen, zonder nul :)
ErikCornelissen schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:20:
Ik heb inmiddels, naast mijn hue lampen, een tweetal Tradfri LED1545G12 lampen toegevoegd aan de hue bridge. Met het juiste stappenplan een eitje. So far, so good...

Middels een combinatie van Domoticz, Aqara sensoren en Philips Hue schakel ik mijn verlichting.
...
Dat lijkt mij eerder een vraag voor de Domoticz of Hue thread ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Slonzo op 10-12-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 13:03
Slonzo schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:44:

[...]

Dat lijkt mij eerder een vraag voor de Domoticz of Hue thread ;)
Over nagedacht, maar omdat het een eigenschap van de lamp lijkt te zijn, dacht ik, laat ik het in dit forum posten :)

Zal het bij de domoticz jongens ook een vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
Erik1971 schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:01:
[...]

Gaat niet werken Hue geeft geen Tradfri lampen of andere devices door aan HomeKit. Andersom werkt het ook niet Hue lampen achter Tradfri bridge worden ook niet doorgegeven aan HomeKit!

Komt door de eisen die Apple stelt aan devices die HomeKit ondersteunen, is niet dat Ikea of Philips dit blokkeren uit eigen gewin! Heeft er mee te maken dat Apple eist dat alle devices die HomeKit ondersteunen ook de mogelijkheid hebben om software te kunnen updaten en voor Tradfri betekend dit dat je ook een Tradfri bridge nodig hebt.
Dus als ik hue lampen met bridge en tradfri lampen zonder bridge aan homekit toevoeg dan kan ik toch vanuit homekit de lampen aansturen.

Homekit praat rechtsstreeks met hue bridge naar de hie lampen.

Homekit praat rechtstreeks met tradfri lampen die homekit compatible zijn.

Je kan ze dus automatiseren en scenes toevoegen en via siri en homekit app bedienen.

De bewegingsenor van hue en de lampen van tradfri zal wel het een en ander uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
AngelusHD schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:07:
[...]

Dus als ik hue lampen met bridge en tradfri lampen zonder bridge aan homekit toevoeg dan kan ik toch vanuit homekit de lampen aansturen.

Homekit praat rechtsstreeks met hue bridge naar de hie lampen.

Homekit praat rechtstreeks met tradfri lampen die homekit compatible zijn.

Je kan ze dus automatiseren en scenes toevoegen en via siri en homekit app bedienen.

De bewegingsenor van hue en de lampen van tradfri zal wel het een en ander uitsluiten.
Nee voor de Tradfri lampen moet je een Tradfri bridge kopen om ze met HomeKit te laten werken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:15
Erik1971 schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:16:
[...]

Nee voor de Tradfri lampen moet je een Tradfri bridge kopen om ze met HomeKit te laten werken!
@AngelusHD Je kunt de tradfri lampen aan de hue bridge koppelen en dan middels homebridge en de homebridge-hue plugin deze lampen werkend krijgen onder HomeKit. Je moet dan wel wat meer moeite doen (een tradfri bridge kopen is simpeler), maar met homebridge heb je uiteindelijk tig meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
meesje schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:24:
[...]

@AngelusHD Je kunt de tradfri lampen aan de hue bridge koppelen en dan middels homebridge en de homebridge-hue plugin deze lampen werkend krijgen onder HomeKit. Je moet dan wel wat meer moeite doen (een tradfri bridge kopen is simpeler), maar met homebridge heb je uiteindelijk tig meer mogelijkheden.
Vertel eens meer, heb nl de via de homebridge-hue plugin de hue lampen draaien maar de tradfri kampen komen er niet bij!

Als dat zou werken dan zou het geweldig zijn!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 08:38
Hoe is de zigbee reactie snelheid?

Stel een kleine (bad)kamer met 4 plafond tradfri spots en een wandschakelaar. Een dubbele klik laat de lampen steeds met 20% in sterkte verspringen. Is dit ook iets wat een beetje smooth gaat of is het echt beetje schokkerig?

Ben nu geen slimme dimmende lampen gewend; gewoon een wand schakelaar met draaiknop en kun je heel snel en fijn gewenste sterkte licht instellen. Fijn in een badkamer ‘s nachts.

Is dit ook na te bootsen? (Zeker omdat zigbee per lamp wordt geschakeld en niet als groep bij bv zwave met meerdere spots achter een relais.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:15
bing69 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:28:
[...]

Vertel eens meer, heb nl de via de homebridge-hue plugin de hue lampen draaien maar de tradfri kampen komen er niet bij!

Als dat zou werken dan zou het geweldig zijn!
Je hebt helemaal gelijk. Nog een keer goed gekeken naar https://www.npmjs.com/package/homebridge-hue
En inderdaad de Trådfri bulbs worden (nog) niet ondersteund. Wel bijvoorbeeld de Osram Smart+ stekkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
franssie schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:10:
[...]

Apart. En als je de plug eruit trekt gaan ze wel uit? (stomme controle vraag maar misschien woon je onder of boven een hoogspanningsleiding).

Het zou namelijk beteken dat er geen relais in zit (zoals wel bij klikaanklikuit). Dat kan maar dat verwacht je meer bij een PWM dimmer dan een schakelaar.
Uit de door @GoGoHaRrY gelinkte teardown kan ik niet opmaken hoe deze precies schakelt. Maar dat is misschien verder meer iets om in De EL-kroeg - Deel 4 te vragen.
Yes, dan gaan ze gewoon uit :) Ik ga binnenkort de plugs omwisselen, om te kijken of die van 150 LEDjes dan aangaat. Als dat het geval is (en die met 50 LEDjes blijft uit na wisseling), ben ik er in ieder geval zeker van dat het de Trådfri plug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
meesje schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:24:
[...]

Duidelijk, zijn dus 2 aparte netwerken die wel via homekit aangestuurd kunnen worden maar niet met elkaar kunnen praten.

Ikea componenten met ikeabridge indien alles homekit zou ondersteunen zou dit gewoon moeten werken. Dit zelfde geld voor Hue maar is het systeem is net even stabieler en meer door ontwikkeld.

Je dient dus een alternative bridge te hebben die ervoor kan zorgen dat deze 2 fabriekanten wel met elkaar kunnen praten. Homekit bied hier geen oplossing voor, wel kan homekit beide dus afzonderlijk sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door AngelusHD op 11-12-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
trekker22 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:53:
Hoe is de zigbee reactie snelheid?

Stel een kleine (bad)kamer met 4 plafond tradfri spots en een wandschakelaar. Een dubbele klik laat de lampen steeds met 20% in sterkte verspringen. Is dit ook iets wat een beetje smooth gaat of is het echt beetje schokkerig?

Ben nu geen slimme dimmende lampen gewend; gewoon een wand schakelaar met draaiknop en kun je heel snel en fijn gewenste sterkte licht instellen. Fijn in een badkamer ‘s nachts.

Is dit ook na te bootsen? (Zeker omdat zigbee per lamp wordt geschakeld en niet als groep bij bv zwave met meerdere spots achter een relais.
Waarom niet gewoon een Philips Hue-sensor ophangen (blijkbaar is de Trådfri-sensor niet zo goed qua batterijtijd, als ik dit topic mag geloven), die afhankelijk van de tijd van de dag, de lampen op een bepaalde sterkte zet? Bij mij thuis is het 100% tussen 7:30 en 23:00, daarna is het maar 10%, waardoor je ogen er dus niet uitbranden als je 's nachts naar de WC gaat. Daarnaast hoef je ook niet meerdere keren op de knop te drukken, voor de juiste lichtsterkte, waar je echt geen zin in hebt 's nachts.
AngelusHD schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:03:
[...]

Duidelijk, zijn dus 2 aparte netwerken die wel via homekit aangestuurd kunnen worden maar niet met elkaar kunnen praten.

Kortom ikea met ikea hub met ikea componenten als alles homekit zou ondersteunen zou gewoon moeten werken. Dit zelfde geld voor Hue maar is het systeem net even stabieler en door ontwikkeld.

Je dient dus een alternative bridge te hebben die ervoor kan zorgen dat deze 2 fabriekanten wel met elkaar kunnen praten. Homekit bied hier geen oplossing voor, wel kan homekit beide dus afzonderlijk sturen.
Alles kan gewoon via de Hue-bridge, alleen komt het niet door in de Homekit app. Dus "je dient dus een alternative bridge te hebben die ervoor kan zorgen dat deze 2 fabriekanten wel met elkaar kunnen praten" klopt niet!
franssie schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:21:
Dat zijn deze dingen: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00359739/

Geen onderdeel van Trådfri zover ik weet en ook niet voor bijvoorbeeld je voordeur, maar meer voor een kast of ladesysteem.

[ Voor 35% gewijzigd door RVervuurt op 11-12-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
[b]RVervuurt in "Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie"RVervuurt schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:03

Alles kan gewoon via de Hue-bridge, alleen komt het niet door in de Homekit app. Dus "je dient dus een alternative bridge te hebben die ervoor kan zorgen dat deze 2 fabriekanten wel met elkaar kunnen praten" klopt niet!
Dus ondanks dat de tradfri in de Hue bridge geregistreerd kunnen worden en via de Hue app bedient kunnen worden sync hij de ikea componenten niet met homekit zoals dat gebeurd bij de Hue componenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
AngelusHD schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:09:
[...]

Dus ondanks dat de tradfri in de Hue bridge geregistreerd kunnen worden en via de Hue app bedient kunnen worden sync hij de ikea componenten niet met homekit zoals dat gebeurd bij de Hue componenten.
Ja. Dat is precies wat iedereen al meerdere keren heeft gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
meesje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:53:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Nog een keer goed gekeken naar https://www.npmjs.com/package/homebridge-hue
En inderdaad de Trådfri bulbs worden (nog) niet ondersteund. Wel bijvoorbeeld de Osram Smart+ stekkers.
Ik heb deze plugin draaien met een tradfri driver, tradfri gu10 en osram smartplug.
Werkt bij mij prima. Misschien staat het niet goed geconfigureerd? Ben er zelf ook niet zo'n held mee maar heb het uiteindelijk wel werkend gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2afbxht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online

Bijvoorbeeld bij beweging, doe ik een http request richting de hue bridge waarin ik de status van mijn groep meegeef in een JSON body.
Formatted JSON Data:
code:
1
2
3
4
5
6
{  
}

Voor de Hue verlichting gaat dit goed en veranderen de lampen naar de juiste waarde. Echter lijkt dit niet te werken voor de Ikea Tradfri lampen. De kleurwaarde (ct in JSON voorbeeld) verandert wel, maar de brightness dan weer niet. Het lijkt echt hit or miss te zijn met de Ikea lampen... Bizarre is dat de status van de lampen wel zou kloppen, aldus de Hue bridge. Het lijkt er dus op alsof de Ikea lampen niet meerdere status veranderingen in één verzoek accepteren/ondersteunen...

Ik doe het zelf handmatig, dus nog niet zelf meegemaakt, maar wel eerder gelezen dat ze maar 1 commando tegelijk lijken te snappen.
Wellicht is het mogelijk om 2 afzonderlijke requests te sturen? Misschien met een kleine delay ertussen, indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 00:07

Formatted JSON Data:
code:
1
2
3
4
5
6
{  
}

Ikea Trådfri doet maar 1 operatie tegelijk (ik heb enkel ervaring icm Hue bridge). Een scene, regel, ... die beide aanpast zal dus niet correct werken: of de helderheid, of de kleurtemperatuur verandert, maar niet beide. Om die reden heb ik zelf mijn Trådfri spotjes teruggedaan en vervangen door Innr. Trådfri lampen die niet van kleur kunnen wisselen (slechts 1 bepaalde wittint) hebben hier geen last van, en met wat programmeren kan je er ook wel omheen (2 commandos met enkele seconden ertussen).

Ik weet niet of het probleem bij de input ligt (begrijpen van het bericht) of het uitvoeren (2 transities tegelijk doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
AngelusHD schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:03:
[...

Als je een iPad of Apple TV in huis hebt (HomePod?) dan kan die als soort van HomeKit bridge fungeren en alles wat HomeKit is met elkaar laten samen werken. Maar inderdaad met alleen een iPhone gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 08:38
RVervuurt schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:03:
[...]

Waarom niet gewoon een Philips Hue-sensor ophangen (blijkbaar is de Trådfri-sensor niet zo goed qua batterijtijd, als ik dit topic mag geloven), die afhankelijk van de tijd van de dag, de lampen op een bepaalde sterkte zet? Bij mij thuis is het 100% tussen 7:30 en 23:00, daarna is het maar 10%, waardoor je ogen er dus niet uitbranden als je 's nachts naar de WC gaat. Daarnaast hoef je ook niet meerdere keren op de knop te drukken, voor de juiste lichtsterkte, waar je echt geen zin in hebt 's nachts.
op de badkamer ben ik dit wel van plan. maar in grote leef keuken kan ik me voorstellen dat een scene volgens de motion / lux sensor niet altijd optimaal is en het sturen via een dimmer fijn is.

Bv met een puls druk / dubbele klik etc.

echter hoe reageren dan 4-6 tradfri GU10 spots? Of is het lampje voor lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 14:15
Hallo Allemaal,

Wij gaan binnenkort verhuizen, en ons toekomstige huis hangt vol met spotjes (halogeen), dus het lijkt me een mooi moment om over te stappen op LED / Smart. Nu heb ik de Ikea website afgestruind, en dit topic doorzocht maar er blijven een paar vragen open staan. Wellicht is hier het antwoord te vinden :-)

Een overzicht van mijn verlichtingswens:
Slaapkamer 1 (6 spots) - aan / uit / dimmen / kleurtemperatuur
Slaapkamer 2 (6 spots) - aan / uit / dimmen / kleurtemperatuur
Slaapkamer 3 (1 lamp) - aan / uit / dimmen / kleurtemperatuur
Trapgat / overloop (6 spots) - aan / uit / dimmen / bewegingssensor
Gang (1 lamp) - aan / uit met bewegingsensor
Woonkamer (8 spots) - aan / uit / dimmen / kleurtemperatuur
Keuken (1 lamp) - aan / uit / dimmen / kleurtemperatuur
Buitenlamp (1 lamp) - aan / uit

Totaal:
26 spots
3 E27 lampen

Ik denk de volgende benodigdheden nodig te hebben, klopt dit?:
1 Hub
5 Afstandsbedieningen (3 slaapkamers + keuken + woonkamer)
2 Bewegingssensoren (Gang + Trapgat)
26 spotjes GU10
3 x E27

Vragen:
- Hoe bevalt de kleurechtheid van het licht? De specificaties geven aan 80 of 90 CRI, is dat te weinig / storend?
- Hoe groot mag de afstand tot de HUB zijn? Klopt het dat de lampen zelf het signaal doorgeven aan volgende lampen (aangezien ze door het hele huis komen)?
- Kan ik een lamp standaard gedimt aan laten gaan tijdens bepaalde tijden? Bijv. >21:00 < 7:00 standaard gedimt (functioneel voor de overloop bijvoorbeeld)
- Heb ik goed begrepen dat een HUB 10 lampen OF afstandsbedieningen kan aansturen (waarbij iedere afstandsbediening dan ook weer 10 lampen kan besturen). Ergo, met mijn ene voorgestelde HUB, zit ik straks op 8 gekoppelde apparaten (5 afstandsbedieningen, 2 bewegingssensoren + 1 lamp rechtstreeks).

Nog tips en tricks?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
trekker22 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:12:
echter hoe reageren dan 4-6 tradfri GU10 spots? Of is het lampje voor lampje?
Reactiesnelheid is quasi instant. Heel af en toe blijft er eens 1 lamp achter die een tikje trager reageert, maar over het algemeen is er geen vertraging merkbaar (ik heb een groep met 3 lampen, 2 spots en een driver).
MrBasta schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:53:
Vragen:
- Hoe bevalt de kleurechtheid van het licht? De specificaties geven aan 80 of 90 CRI, is dat te weinig / storend?
- Hoe groot mag de afstand tot de HUB zijn? Klopt het dat de lampen zelf het signaal doorgeven aan volgende lampen (aangezien ze door het hele huis komen)?
- Kan ik een lamp standaard gedimt aan laten gaan tijdens bepaalde tijden? Bijv. >21:00 < 7:00 standaard gedimt (functioneel voor de overloop bijvoorbeeld)
- Heb ik goed begrepen dat een HUB 10 lampen OF afstandsbedieningen kan aansturen (waarbij iedere afstandsbediening dan ook weer 10 lampen kan besturen). Ergo, met mijn ene voorgestelde HUB, zit ik straks op 8 gekoppelde apparaten (5 afstandsbedieningen, 2 bewegingssensoren + 1 lamp rechtstreeks).

Nog tips en tricks?
Thx!
- Kleurechtheid van de white spectrum lampen is zo goed als verwacht kan worden, mij stoort het in elk geval niet.
- Zigbee is mesh; powered apparaten fungeren inderdaad als repeater.
- Je kan aan/uit tijden instellen in de app, maar als ik het me goed herinner kan je daar geen helderheid bij instellen. Voor dat soort functionaliteit moet je verder kijken naar een domotica pakket.
- Je kan per HUB 10 groepen van 10 apparaten aansturen*. Een lamp is ook een apparaat. Lampen kan je niet rechtstreeks koppelen, moet steeds via een remote.

edit:
Ik meen me te herinneren dat hier mensen waren met >10 apparaten in een groep. Misschien geldt die regel dus niet meer.

[ Voor 66% gewijzigd door Slonzo op 11-12-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Laatst online: 28-05 22:50
Ik zit te twijfelen of ik Google home (aantal boxen door het hele huis) moet kopen icm met tradfri. Echter, ik heb een aantal specifieke vragen die ik niet zo simpel kan vinden. Wat is een goede winkel of punt waar je goed advies kan inwinnen hierover? Sta ook open voor andere merken, alleen hue (wil hiervan de ledstrips) lijkt me wat overpriced. Echter, lijkt wel de meest uitgebreide versie. Even kijken of dat echt nodig is dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
Erik1971 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:19:
[...]

Als je een iPad of Apple TV in huis hebt (HomePod?) dan kan die als soort van HomeKit bridge fungeren en alles wat HomeKit is met elkaar laten samen werken. Maar inderdaad met alleen een iPhone gaat het niet werken.
Ik heb 2 appletv’s en een homepod als centrale hub voor homekit

Of ik nou appletv of homepod gebruik als centrale hub maakt niet echt uit, hoewel de homepod een logischere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
- Je kan aan/uit tijden instellen in de app, maar als ik het me goed herinner kan je daar geen helderheid bij instellen. Voor dat soort functionaliteit moet je verder kijken naar een domotica pakket.
Is Google Home te zien als zo'n domoticapakket wat dit soort dingen kan aansturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:21
MrBasta schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:53:
Onze woonkamer, eetkamer en keuken zijn 100% Tradfri nu (woonkamer+eetkamer 3 E27 peertjes, keuken twee Floalts onder de kastjes) en ik vind de lichtkleur erg prettig. Alle lampen staan 99,9% van de tijd op de "middelste" kleurwarmte. Ik vind het een heel goede lichtkwaliteit voor een leefruimte. Het is natuurlijk wel persoonlijk. Een heel enkele keer, als we een puzzel aan het maken zijn bijvoorbeeld, zetten we de lamp boven de eettafel op zijn felst en op koelwit, dat is voor "werk" iets prettiger. De hele warme stand gebruik ik eigenlijk nooit, die vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Omdat lichtkwaliteit heel persoonlijk is zou ik minimaal eens naar de Ikea gaan en de lampen daar bekijken, en ik zou er in jouw situatie ook gewoon eentje kopen en thuis een tijdje gebruiken. Pas dan weet je zeker of het voor jou ook acceptabel is.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:27
Alle lampen staan 99,9% van de tijd op de "middelste" kleurwarmte. Ik vind het een heel goede lichtkwaliteit voor een leefruimte.
Om deze reden heb ik gekozen voor de goedkopere variant, die alleen die middelste kleur heeft. Scheelt toch ongeveer de helft en dat kan met veel lampen best aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Al een tijd (lees paar jaar) Hue in huis hangen en wil de nieuwbouw straks uitbreiden met Tradfri spots (waarom? Er komen in totaal 15+ spots dus dan is Hue onbetaalbaar)

Ik zou het liefst alles op de Hue bridge laten werken (mijn buurman heeft ook de combi hue/tradfri, alleen hij stuurt alles aan via domoticz en sensoren)

Nu ben ik benieuwd of ik de 15 spots kan laten werken op de hue bridge, en dan in badkamer en uitbouw met 2 Hue dimmers overweg kan?
Lees hier nog wel eens dat als je tradfri incl tradfri dimmers gebruikt, ze dan niet meer in de app/bridge zichtbaar zijn namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
GewoonDennis schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:14:
Al een tijd (lees paar jaar) Hue in huis hangen en wil de nieuwbouw straks uitbreiden met Tradfri spots (waarom? Er komen in totaal 15+ spots dus dan is Hue onbetaalbaar)

Ik zou het liefst alles op de Hue bridge laten werken (mijn buurman heeft ook de combi hue/tradfri, alleen hij stuurt alles aan via domoticz en sensoren)

Nu ben ik benieuwd of ik de 15 spots kan laten werken op de hue bridge, en dan in badkamer en uitbouw met 2 Hue dimmers overweg kan?
Lees hier nog wel eens dat als je tradfri incl tradfri dimmers gebruikt, ze dan niet meer in de app/bridge zichtbaar zijn namelijk.
Heb hier 1 Tradfri E27 van 9,99 euro (de gene die alleen te dimmen is) aan Hue Bridge hangen en tot nu toe geen problemen gehad.

Lees alleen hier op forum dat de duurdere versies, die naast dimmen ook de kleur temperatuur kunnen veranderen, dat deze niet twee berichten tegelijk kunnen verwerken (e.g. kleur en dim level).

Dus als je de goedkoopste GU10 neemt, die alleen te dimmen is, zal het weinig problemen geven, maar tegenwoordig heeft Philips ook een goedkopere GU10 die alleen te dimmen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Vraag die ik nergens tegen kom. Wij hebben een lamp aan het plafond hangen waar design lampen in gaan (met van die grote ouderwetse gloeidraden, lekker energie zuinig ook ;-) ). Ziet er leuk uit, niet een lamp waar je dus tegen een led van Ikea wilt aankijken.

Is deze lamp ook in het tradfri ecosysteem op te nemen? Het is geen losse lamp waarmee ik met een slimme stekker kan werken. Is er wellicht iets wat je in de wandschakelaar kan doen o.i.d, of is dit simpelweg nog niet te automatiseren binnen het ecosysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Joppiesaus2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:21:
Vraag die ik nergens tegen kom. Wij hebben een lamp aan het plafond hangen waar design lampen in gaan (met van die grote ouderwetse gloeidraden, lekker energie zuinig ook ;-) ). Ziet er leuk uit, niet een lamp waar je dus tegen een led van Ikea wilt aankijken.

Is deze lamp ook in het tradfri ecosysteem op te nemen? Het is geen losse lamp waarmee ik met een slimme stekker kan werken. Is er wellicht iets wat je in de wandschakelaar kan doen o.i.d, of is dit simpelweg nog niet te automatiseren binnen het ecosysteem?
Geen antwoord op je vraag, maar voor energiezuinigheid zou je wel nog kunnen kijken naar zgn. led filament lampen. Ziet eruit als zo'n ouderwetse gloeidraad, maar is gewoon led.

Er bestaan overigens verschillende slimme wandschakelaars, maar ik weet niet of er iets is wat (makkelijk) te integreren is met de ikea hub. Je hebt dan denk ik al snel een los domoticapakket nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Erik1971 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:37:
[...]

Heb hier 1 Tradfri E27 van 9,99 euro (de gene die alleen te dimmen is) aan Hue Bridge hangen en tot nu toe geen problemen gehad.

Lees alleen hier op forum dat de duurdere versies, die naast dimmen ook de kleur temperatuur kunnen veranderen, dat deze niet twee berichten tegelijk kunnen verwerken (e.g. kleur en dim level).

Dus als je de goedkoopste GU10 neemt, die alleen te dimmen is, zal het weinig problemen geven, maar tegenwoordig heeft Philips ook een goedkopere GU10 die alleen te dimmen is!
Thanks voor je antwoord, jij gebruikt dus ook Philips dimmers en Ikea lampen in combi?
Ik zal eens kijken bij Philips, maar ik heb nu 15 GU10 tradfri's voor 5.59€ per stuk, daar gaat Philips niet in de buurt komen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
defusion schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:38:
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar voor energiezuinigheid zou je wel nog kunnen kijken naar zgn. led filament lampen. Ziet eruit als zo'n ouderwetse gloeidraad, maar is gewoon led.

Er bestaan overigens verschillende slimme wandschakelaars, maar ik weet niet of er iets is wat (makkelijk) te integreren is met de ikea hub. Je hebt dan denk ik al snel een los domoticapakket nodig.
Hey thanks. Die filament dingen ook gehad, heeft toch niet dat zelfde gevoel helaas. Vandaar laten liggen. Veel moeite moeten doen om die ouderwetse gloeidingen überhaupt nog te vinden :-).

Slimme wandschakelaars ook al gezocht, maar wordt weer ploeteren om te achterhalen of ze compatible zijn met tradfri / google home setup die ik in gedachten heb. Even doorzoeken dus :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
GewoonDennis schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:40:
[...]

Thanks voor je antwoord, jij gebruikt dus ook Philips dimmers en Ikea lampen in combi?
Ik zal eens kijken bij Philips, maar ik heb nu 15 GU10 tradfri's voor 5.59€ per stuk, daar gaat Philips niet in de buurt komen denk ik ;)
Nu je het zegt, nee heb mijn Ikea lamp achter een routine hangen, zet hem nooit aan of uit of dimmen met dimmer switch...

Toen ik hem heb toegevoegd, heb ik dat met Hue Dimmer Switch gedaan die niet via de Hue bridge maar rechtstreeks de lampen aanstuurd, en met deze directe aansturing ging het dimmen en zo goed.

Sowieso als dimmen rechtstreeks via App (Hue Bridge) goed gaat, en dat gaat goed kan ik bevestigen, dan werkt het ook goed met Hue Dimmer die normaal is aangesloten.

Heb 1 van mijn 4 Hue Dimmers niet via de Hue Bridge lopen, maar via een truk, rechtstreeks aan Hue Systeem gekoppeld, dit om te zorgen dat ik mijn Woonkamer en Keuken altijd kan bedienen met deze schakkelaar, ook als de Hue Bridge niet werkt of uit staat. Ander voordeel is dat de TouchLink feature van deze Dimmer Switch dan nog gewoon werkt (staat uit als deze via Hue Bridge werkt) en dan is het makelijker om lampen aan mijn Hue systeem te kopppelen, zoals de Tradfri lampen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBRIL
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-05 21:02
Joppiesaus2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:41:
[...]

Hey thanks. Die filament dingen ook gehad, heeft toch niet dat zelfde gevoel helaas. Vandaar laten liggen. Veel moeite moeten doen om die ouderwetse gloeidingen überhaupt nog te vinden :-).

Slimme wandschakelaars ook al gezocht, maar wordt weer ploeteren om te achterhalen of ze compatible zijn met tradfri / google home setup die ik in gedachten heb. Even doorzoeken dus :-)
Ik gebruik hier de dimmers van klikaanklikuit in combinatie met filament lampen, daarnaast heb ik tradfri lampen gekoppeld aan een ICS2000 van kaku, een yeelight rgb lamp en een paar home mini's. Dit hele spulletje is best aardig met elkaar te combineren en te bedienen met GH.

Voor sommige zaken gebruik ik olisto en/of IFTTT om mijn scenes goed te laten verlopen middels 1 commando aan GH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
JBRIL schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:54:
[...]

Ik gebruik hier de dimmers van klikaanklikuit in combinatie met filament lampen, daarnaast heb ik tradfri lampen gekoppeld aan een ICS2000 van kaku, een yeelight rgb lamp en een paar home mini's. Dit hele spulletje is best aardig met elkaar te combineren en te bedienen met GH.

Voor sommige zaken gebruik ik olisto en/of IFTTT om mijn scenes goed te laten verlopen middels 1 commando aan GH.
Zat voor de google home / tradfri combo naar eenzelfde (denk ik) oplossing te zoeken als wat jij beschrijft. Namelijk met deze klik aan klik uit inbouwschakelaar: https://www.bol.com/nl/p/...umhQmMTEz80IaAn9MEALw_wcB.

Op basis van jouw ervaring, is dit te integreren zonder dat je additioneel ook een klik aan klik uit zender als basis nodig hebt? Dus op basis van zigbee deze schakelaar mee laten werken middels google home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Joppiesaus2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:58:
[...]

Zat voor de google home / tradfri combo naar eenzelfde (denk ik) oplossing te zoeken als wat jij beschrijft. Namelijk met deze klik aan klik uit inbouwschakelaar: https://www.bol.com/nl/p/...umhQmMTEz80IaAn9MEALw_wcB.

Op basis van jouw ervaring, is dit te integreren zonder dat je additioneel ook een klik aan klik uit zender als basis nodig hebt? Dus op basis van zigbee deze schakelaar mee laten werken middels google home?
Dit is 433Mhz, geen zigbee, dus je sowieso iets moeten hebben wat dat ook praat. Daarnaast is dit Kaku protocol leuk voor wat speelgoed maar niks wat je serieus in huis wil bouwen, het rapporteert namelijk geen status terug, stuur je bijv 2 x aan naar een dimmer dan gaat ie gewoon langzaam aan/uit tot je weer op aan drukt om hem vast te zetten. Je weet dus eigenlijk nooit of een signaal goed is aangekomen en opgepikt. Uiteindelijk denk ik daarom dat als je toch al zigbee hebt, dat je beter kunt zoeken naar een zigbee schakelaar of oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb net een nieuwe tradfri lamp aangesloten en een raar probleem. Alles wat nu is aangesloten is van IKEA zelf.

Mijn hub heeft 3 afstandsbedieningen:
AB1, 2 lampen. (studeerkamer)
AB2, 4 lampen. (woonkamer)
AB3, 1 lamp (slaapkamer)

AB2 en AB3 zijn nieuw, net als de slaapkamerlamp. Ik heb AB3 uit de doos gehaald, gereset en de lamp in de slaapkamer opgehangen. Ik meld de AB aan in de app en bij de hub. Dat werkt.
Als ik dan de lamp in de hub aan wil melden wordt deze niet gevonden. Ik houd netjes de AB tegen de fitting van de lamp aan terwijl ik de knop op de AB ingedrukt houd en de lamp gaat knipperen. Als het knipperen klaar is laat ik de knop op de AB los en wacht.
De hub blijft volgens de app zoeken naar de lamp.

Het rare is dat als ik nu de AB gebruik de lamp gewoon reageert... Nu heb ik de hub al wat dichterbij de slaapkamer gezet, maar zonder kunstgrepen ga ik hem niet nog dichterbij krijgen (waar stroom zit zit geen ethernet, en waar ethernet zit heb ik poe...).
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sniker
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11-2024
vandaag een hue dimmer switch gekocht voor 15 euro op de pop up shop.
gewoon om te proberen of dat werkt met mijn tradfri spul wat ik al heb. maar vind als muur schakelaar die dimmers van phillips mooier

hij zit nu samen met een tradfrie remote met een wit spectrum lamp gekoppeld.(eerst philips dimmer aan lamp dan tradfri remote aan dimmer!)
hij kan in princiepe alles. aan/uit, dimmen en hij cycled door de 3 witkleuren als je een 2e keer op de aan toets drukt.

heb hem eerst aan de bridge proberen te koppelen. als remote werd hij niet herkend maar wel als dimmer. bridge geeft nu onder disconnected devices rwl021 met low battery status.

mijn enige probleem is dat de phillips remote intern zijn status lijkt te onthouden.
bijvoorbeeld, schakel aan met philips dimmer, schakel uit met tradfri remote. so far so good. maar als ik dan daarna weer op de aanknop van de phillips remote druk springt hij aan met een kleurspectrum switch. als ik eerst op uit druk in de phillips remote en dan weer aan werkt het zoals gewenst.

funfact: die philips dimmer koppelt van flinke afstanden met lampen. de eerste keer dat ik hem aan de remote wilde koppelen conecte hij bij een lamp 3 meter verder (die aan een andere remote zat) en werkte het als hotel schakeling, maar alleen voro die speciefieke lamp. en niet de andere lamp in die groep, die wel door de tradfri remote meegenomen werd. dit alles terwijl ik de bedoelde tradfri remot elangs de phillips dimmer hield tijdens het koppelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sniker
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11-2024
Boudewijn schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:55:
Ik heb net een nieuwe tradfri lamp aangesloten en een raar probleem. Alles wat nu is aangesloten is van IKEA zelf.

Mijn hub heeft 3 afstandsbedieningen:
AB1, 2 lampen. (studeerkamer)
AB2, 4 lampen. (woonkamer)
AB3, 1 lamp (slaapkamer)

AB2 en AB3 zijn nieuw, net als de slaapkamerlamp. Ik heb AB3 uit de doos gehaald, gereset en de lamp in de slaapkamer opgehangen. Ik meld de AB aan in de app en bij de hub. Dat werkt.
Als ik dan de lamp in de hub aan wil melden wordt deze niet gevonden. Ik houd netjes de AB tegen de fitting van de lamp aan terwijl ik de knop op de AB ingedrukt houd en de lamp gaat knipperen. Als het knipperen klaar is laat ik de knop op de AB los en wacht.
De hub blijft volgens de app zoeken naar de lamp.

Het rare is dat als ik nu de AB gebruik de lamp gewoon reageert... Nu heb ik de hub al wat dichterbij de slaapkamer gezet, maar zonder kunstgrepen ga ik hem niet nog dichterbij krijgen (waar stroom zit zit geen ethernet, en waar ethernet zit heb ik poe...).
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
heb ik ook gehad, alles gereste (alles = nieuw toegevoegde spul) en nog een keertej gekoppeld en het werkte naar behoren.

wat overigens ook kan is dat je lamp te ver weg is van de dchtsbijzijnde andere lamp/bridge. dan kan hij geen contact maken, je AB is misschien net iets dichterbij(en ws niet door een fitting afgeschermd) en kan via een andere lamp wel contact krijgen. probeer eens tijdelijk een andere lamp dichterbij in te schroeven en kijkof het dan wel werkt. zo ja. dan is het bereik van je lamp het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sniker schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:01:
[...]

heb ik ook gehad, alles gereste (alles = nieuw toegevoegde spul) en nog een keertej gekoppeld en het werkte naar behoren.

wat overigens ook kan is dat je lamp te ver weg is van de dchtsbijzijnde andere lamp/bridge. dan kan hij geen contact maken, je AB is misschien net iets dichterbij(en ws niet door een fitting afgeschermd) en kan via een andere lamp wel contact krijgen. probeer eens tijdelijk een andere lamp dichterbij in te schroeven en kijkof het dan wel werkt. zo ja. dan is het bereik van je lamp het probleem.
Resetten hielp niet. Heb toen alsnog met een verlengsnoer de hub onder de lamp gezet, lamp geconnect en hub weer terug gezet. Nu werkt alles prima. Dank je wel.

+1 dus voor je post.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

• Prullenbak84
Volgens de voorraadinformatie op de site van Ikea zijn de tradfri stopcontacten (haast?) nergens meer op voorraad. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten? :)

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:25
Prullenbak84 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:06:
Volgens de voorraadinformatie op de site van Ikea zijn de tradfri stopcontacten (haast?) nergens meer op voorraad. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten? :)
Klopt wel. Zijn zeer beperkt leverbaar helaas. Deze stopcontacten zijn overigens alleen te gebruiken met de Ikea hub toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Ryan_ op 13-12-2018 09:15 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:51
wat is eigenlijk het bereik van een schakelaar of hub to.v. een lamp? Wil eventueell mijn lamp buiten aan de schuur er mee schakelen, die zal zo'n meter of 8 in de tuin hangen aan de buitenmuur van de schuur.
Natuurlijk is dit van meer factoren afhankelijk (aantal muren etc) maar wie heeft daar een beetje ervaring mee?

Hi Ha Hopjesvla

• Prullenbak84
Ryan_ schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:09:
[...]

Klopt wel. Zijn zeer beperkt leverbaar helaas.
Ok bedankt. Jammer.
Deze stopcontacten zijn overigens alleen te gebruiken met de Ikea hub toch?
Of met een tradfri-schakelaar in wat voor vorm dan ook (remote, bewegingsmelder). Maar geen homekit/google home vooralsnog dacht ik, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Hopjesvla79 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:17:
wat is eigenlijk het bereik van een schakelaar of hub to.v. een lamp? Wil eventueell mijn lamp buiten aan de schuur er mee schakelen, die zal zo'n meter of 8 in de tuin hangen aan de buitenmuur van de schuur.
Natuurlijk is dit van meer factoren afhankelijk (aantal muren etc) maar wie heeft daar een beetje ervaring mee?
Volgens Ikea zelf:

"De dimmer heeft een maximale reikwijdte van 10 meter wanneer deze niet wordt geblokkeerd door muren."

Maar ik denk dat dat wel wat positief ingeschat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:21
Hopjesvla79 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:17:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56922097

Ik heb heel soms dat de verste niet lekker aan gaat, maar denk meer dat dit komt door de Homekit scene dan daadwerkelijk de afstand.
Als ik op de telefoon de lamp aan zet, springt hij gelijk aan

[ Voor 16% gewijzigd door Deshmir op 13-12-2018 13:31 ]

• ArwinV
  • Laatst online: 03:34
Prullenbak84 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:21:
[...]

Ok bedankt. Jammer.

[...]

Of met een tradfri-schakelaar in wat voor vorm dan ook (remote, bewegingsmelder). Maar geen homekit/google home vooralsnog dacht ik, helaas.
Home kit werkt nog niet maar met de Ikea hub in combinatie met google home werkt het prima.
Alleen jammer inderdaad dat ze zo slecht leverbaar zijn (vorige week kon ik er "ineens" een paar online bij Ikea bestellen (zijn ook binnengekomen inmiddels) maar nu weer volledig uitverkocht.

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05 18:19
Prullenbak84 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:21:

[...]

Icm de hub werken ze wel in Google Home, ik kan de kerstboom er mee aanzetten :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonDennis
Is het misschien een idee om de “TRADFRI aan Hue koppelen, lees deze post” te updaten of eruit te gooien omday dit inmiddels allang niet meer zo omslachtig hoeft/je er niks van Ikea voor nodig hebt behalve een lamp? :P

Nogal misleidend (ik dacht ook of dimmer/sensor/hub nodig te hebben) tegenwoordig omdat je “gewoon” de lamp erin draait, de app ziet ‘m en hij doet met alle scene’s mee, werkt met Hue dimmer en ook spanning eraf/erop gooit ‘m niet uit de bridge :*)
Erik1971 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:40:
[...]

Nu je het zegt, nee heb mijn Ikea lamp achter een routine hangen, zet hem nooit aan of uit of dimmen met dimmer switch...

Toen ik hem heb toegevoegd, heb ik dat met Hue Dimmer Switch gedaan die niet via de Hue bridge maar rechtstreeks de lampen aanstuurd, en met deze directe aansturing ging het dimmen en zo goed.

Sowieso als dimmen rechtstreeks via App (Hue Bridge) goed gaat, en dat gaat goed kan ik bevestigen, dan werkt het ook goed met Hue Dimmer die normaal is aangesloten.

Heb 1 van mijn 4 Hue Dimmers niet via de Hue Bridge lopen, maar via een truk, rechtstreeks aan Hue Systeem gekoppeld, dit om te zorgen dat ik mijn Woonkamer en Keuken altijd kan bedienen met deze schakkelaar, ook als de Hue Bridge niet werkt of uit staat. Ander voordeel is dat de TouchLink feature van deze Dimmer Switch dan nog gewoon werkt (staat uit als deze via Hue Bridge werkt) en dan is het makelijker om lampen aan mijn Hue systeem te kopppelen, zoals de Tradfri lampen!
Lamp erin -> app openen -> app ziet ‘m -> toevoegen aan een groep/scene -> hij werkt/doet alles wat de Hue lampen doen _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door GewoonDennis op 13-12-2018 21:22 ]

• Erik1971
GewoonDennis schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:21:
Is het misschien een idee om de “TRADFRI aan Hue koppelen, lees deze post” te updaten of eruit te gooien omday dit inmiddels allang niet meer zo omslachtig hoeft/je er niks van Ikea voor nodig hebt behalve een lamp? :P

Nogal misleidend (ik dacht ook of dimmer/sensor/hub nodig te hebben) tegenwoordig omdat je “gewoon” de lamp erin draait, de app ziet ‘m en hij doet met alle scene’s mee, werkt met Hue dimmer en ook spanning eraf/erop gooit ‘m niet uit de bridge :*)

[...]

Lamp erin -> app openen -> app ziet ‘m -> toevoegen aan een groep/scene -> hij werkt/doet alles wat de Hue lampen doen _/-\o_
Mooi dat het direct werkt, welke software versie zit er in de tradfri lamp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonDennis
Erik1971 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:06:
[...]

Ik meen 1821? Zal straks even verifiëren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
pietervanhuizen schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:16:
[...]

Icm de hub werken ze wel in Google Home, ik kan de kerstboom er mee aanzetten :-)
Ah, google home dus wel. Wist ik niet.

Homekit nog niet, toch? Dus dat gaat in de andere volgorde dan de lampen gingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_

[...]

Maar dan heb je nog wel steeds de Hue/Ikea hub nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Ryan_ schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:14:
[...]

Maar dan heb je nog wel steeds de Hue/Ikea hub nodig toch?
Ik zeg ook niet van niet?
Er staan dat je verplicht een Ikea dimmer/sensor nodig hebt om lampen in te stellen/aan een Hue bridge te linken, wat niet (meer) waar is :Y

En lees hier veel dat het zo is dat als je de stroom eraf haalt/de lamp uitzet met een Philips dimmer, ze dan verdwijnen uit je app/Philips hub maar dat is ook niet (meer) zo :)

[ Voor 21% gewijzigd door GewoonDennis op 14-12-2018 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
GewoonDennis schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:18:
[...]

Ik zeg ook niet van niet?
Er staan dat je verplicht een Ikea dimmer/sensor nodig hebt om lampen in te stellen/aan een Hue bridge te linken, wat niet (meer) waar is :Y

En lees hier veel dat het zo is dat als je de stroom eraf haalt/de lamp uitzet met een Philips dimmer, ze dan verdwijnen uit je app/Philips hub maar dat is ook niet (meer) zo :)
* Ryan_ neemt nog een bak koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 09:33

ArCadE

No banana available

knip...

Deze week 4 lampen gehaald en maar 1 wil er koppelen aan de Hue hub. Ik krijg de andere 3 op geen enkele manier gekoppeld, resetten werkt ook niet.

De 3 gaan vandaag retour, ik hoop dat de 3 nieuwe wel gaan werken.

Oh ja, ze hadden allemaal hetzelfde productienummer... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 10:29
Ik wil eens gaan kijken of Tradfri iets zou zijn voor in ons huis en ben wat aan het lezen en googlen.

Er is een hoop info te vinden, maar niet alles is up to date en soms zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wie kan me een eindje op weg helpen of verwijzen naar een site waar e.e.a. voor mijn situatie duidelijker uitgelegd wordt?

Onze eerste wensen:
Een aantal lampen in de woonkamer en keuken tegelijk aan en uit kunnen zetten en dimmen Via app of google home speaker en voorlopig 1 fysieke knop. Volgens mij heb ik daarvoor in ieder geval nodig:
Verbindingshub : 32,95
afstandbediening : 15,00
Lampen : vanaf 5,59

Klopt het dat de lampen verbinden met de afstandbediening en niet met de hub? Bij bediening via de app of google home, gaat jouw opdracht naar de hub en de hub bedient dan de afstandbediening, afstandbediening stuurt de lampen aan?
Wat is een "driver voor draadloze besturing"? Zou ik die nog nodig hebben?

Er is ook nog een draadloze dimmer. Met de afstandbediening van 15,- kan je ook dimmen. Waarom zou je dan een dimmer willen hebben?

Programmeer je zo'n afstandbediening altijd voor dezelfde groep lampen of kun je met 1 knop ook switchen naar een extra/andere groep lampen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

djiedjee schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:14:
Onze eerste wensen:
Een aantal lampen in de woonkamer en keuken tegelijk aan en uit kunnen zetten en dimmen Via app of google home speaker en voorlopig 1 fysieke knop. Volgens mij heb ik daarvoor in ieder geval nodig:
Verbindingshub : 32,95
afstandbediening : 15,00
Lampen : vanaf 5,59

Er is ook nog een draadloze dimmer. Met de afstandbediening van 15,- kan je ook dimmen. Waarom zou je dan een dimmer willen hebben?
Dit is inderdaad wat je nodig hebt. Je hebt voldoende aan 1 afstandsbediening die ook kan dimmen. Meer heb je niet nodig; je kan maximaal 10 lampen aansturen via de afstandsbediening maar als je toch via de app gaat bedienen, kun je prima méér van 10 lampen toevoegen aan de afstandsbediening (je bedient dan immers via de app).

Laatste tip; je kan dus het best 1 lamp met een afstandsbediening in een setje kopen aangezien je dat wat extra voordeel oplevert. Omdat er nu 20% korting op lampen zit gaat er ook nog eens éxtra korting daar overheen. Want lampen krijg je wél korting op (en dus ook op een setje met AB), maar op de losse afstandsbediening niet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:24
ArCadE schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:06:
[...]

Deze week 4 lampen gehaald en maar 1 wil er koppelen aan de Hue hub. Ik krijg de andere 3 op geen enkele manier gekoppeld, resetten werkt ook niet.

Toevallig zit mijn vader met hetzelfde probleem. Hij heeft ze gisteren even mee naar mij genomen, na diverse resetten kreeg ik er af en toe een werkend, maar meestal vondt hij ze niet. Na een reset als eentje werkte (moest sowieso gebeuren omdat ze niet aan mijn bridge gehangen moesten worden) kreeg de bridge hem weer niet gevonden. Ik vermoed dat met zo'n 10 resets, elke lamp 1x (afzonderlijk van elkaar) gevonden werd :? 8)7

Uw advertentie hier?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Wat bij mij dusver perfect werkt:
- Afstand kort houden, paar cm tussen bridge en lamp. Een losse fitting is wel handig om te hebben, anders verlengkabel+lange netwerkkabel aan de bridge.
- Alle lampen uit behalve degene die je wilt koppelen, altijd maar ééntje tegelijk. Dus bij bijvoorbeeld spots met meerdere lampen er maar eentje inschroeven, en eruit halen zodra gekoppeld.
- In de hue app éérst op 'zoeken' drukken, en dan pas de lamp aanzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GewoonDennis
Erik1971 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:06:
[...]

1828 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
ArCadE schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:06:
[...]

Download en probeer eens met lampfinder. een Java app

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 14:35

flexje

got-father

Is het mogelijk om met de zigbee2mqtt een dimmer van ikea/philips te koppelen aan een ikea tradfri lamp?

Alleen de lamp werkt prima en ook met domoticz....

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonDennis
bing69 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:35:
[...]

Download en probeer eens met lampfinder. een Java app
Óf iConnecthue (mits je iPhone hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
GewoonDennis schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:24:
[...]

Óf iConnecthue (mits je iPhone hebt)
€5,99 ???

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonDennis
Klopt en meer dan waard! (Iig icm hue en hue dimmers/sensoren, maar das offtopic hier) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 13:20
Ik heb sinds enkele dagen dat 1 van mijn 4 Tradfri LEDs niet meer goed werkt. Als je de lichten aandoet, komt die niet aan en begint dan een beetje later licht te knipperen aan een vast tempo (ong. 4Hz).
Ik dacht ik zal eens in het forum hier zoeken, en vond eindelijk iemand met krek hetzelfde probleem... Bleek het een post van mezelf te zijn. 8)7
Twixie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:59:
Hier ook maar eens Tradfri proberen. Helaas lijkt het of één van de 4 GU10 lampen DOA is. Het was meteen de eerste die ik probeerde, dus was nog niet zeker hoe het zich moet gedragen. Toen ik de schakelaar aanknipte begon de lamp gelijk snel te flikkeren. Ik kreeg hem ook helemaal niet gekoppeld met de remote. Bij lamp 2 was het dan ook duidelijk dat dat geflikker niet normaal is. Heb ook al een factory reset geprobeerd (6x aan/uit, really ?!) maar hielp ook niet. Bizarre is dat ik hem eigenlijk wel gekoppeld kreeg, en hij samen met de 3 andere ook reageert op aan/uit of dimmen, maar gewoon constant blijft knipperen.
Morgen maar eens terugbrengen dus...
Is dit een gekend gedrag ? Want ook nu weer reageert de lamp wel op aan/uit van de remote of van de app. Maar als hij zou moeten branden, doet er niet toe op welke sterkte, gaat hij niet aan en begint hij vervolgens licht te knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
En dit is dus een nieuwe? Natuurlijk kun je de pech hebben dat deze ook weer stuk is.

Er kan natuurlijk ook iets aan de hand zijn met jouw stroomnet of iets met de armatuur/fitting, maar lamp zelf defect lijkt me nog steeds waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 13:20
defusion schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:43:
En dit is dus een nieuwe? Natuurlijk kun je de pech hebben dat deze ook weer stuk is.
Neen, nu is het dus een van de 4 die ik uiteindelijk sinds november vorig jaar in gebruik heb. Heb echter nog niets over dit gedrag gelezen, en lijkt me ook een raar gedrag voor een defect. Heb nu nog niet geprobeerd of ik kan resetten e.d. maar als het dus effectief is zoals vorig jaar (toen was het wel een nieuwe uit de doos), dan zal ook dat allemaal niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
yep, iConnectHue is zijn geld meer dan waard!!

Het is even heel goed kijken hoe het werkt, maar daarna werkt het uitstekend. En heb je allerlei mogelijkheden om in te stellen!! d:)b

Have Fun Funske

Pagina: 1 ... 49 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)