• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:10
Ik wil ook gaan beginnen aan het TRÅDFRI avontuur in samenwerking met een Hue Bridge. De Ikea heeft deze week ook mooie kortingen op de TRÅDFRI serie dus een mooi moment om in te stappen.

Ik heb in de woonkamer een kroonluchter hangen met 5x E14 lampen. Deze wil ik gaan vervangen met TRÅDFRI Led-lamp E14 400 lumen. Verder wil ik twee E27 lampen gaan voorzien met de RGB versie. Echter begreep ik dat deze versie nog niet alle kleuren kan laten zien. Klopt dit? Bijvoorbeeld de kleur groen is (nog) niet mogelijk.

Waarom doet Ikea dit? En kan ik daarom beter wachten met de RGB lampen? Verder zag ik ook dat de lampen enkel als dim-set wordt verkocht. Komen er ook losse lampen aan?

Verwijderd

Heeft er iemand al goede inbouwspots (liefst zwart) kunnen vinden voor de tradfri lamp? Lampen zijn namelijk behoorlijk breed 70 mm (standaard wit) of 80 mm (verschillende wit tinten). Ik heb me rot gezocht op internet maar bij veel spots op internet staan überhaupt niet de maximale breedte van de spot.. Dank voor reactie alvast!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:22
Ryan_ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:28:
Ik wil ook gaan beginnen aan het TRÅDFRI avontuur in samenwerking met een Hue Bridge. De Ikea heeft deze week ook mooie kortingen op de TRÅDFRI serie dus een mooi moment om in te stappen.

Ik heb in de woonkamer een kroonluchter hangen met 5x E14 lampen. Deze wil ik gaan vervangen met TRÅDFRI Led-lamp E14 400 lumen. Verder wil ik twee E27 lampen gaan voorzien met de RGB versie. Echter begreep ik dat deze versie nog niet alle kleuren kan laten zien. Klopt dit? Bijvoorbeeld de kleur groen is (nog) niet mogelijk.

Waarom doet Ikea dit? En kan ik daarom beter wachten met de RGB lampen? Verder zag ik ook dat de lampen enkel als dim-set wordt verkocht. Komen er ook losse lampen aan?
Bedoel je niet gewoon deze?

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00408612/

(De lamp is dimbaar, maar het is geen dimset-combi)

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 07:39
Hoeveel gu10 spots pak je per m2?

Voor keuken/aanbouw/waskamer heb ik er een zwik nodig en die korting is wel leuk.

Stel een waskamer van 4 bij 2 meter dacht ik aan 4 stuk.

En bij aanbouw keuken van 4 bij 5 dan ook 4 tot 6? (Boven spoeleiland wil ik ook nog 2 vaste lampen, en nog 4 spotjes boven het snijblad)
Dan lijkt me 4 in plafond wel voldoende extra indien er veel licht nodig is.

• Ryan_
m0ridin schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:10:
[...]

Bedoel je niet gewoon deze?

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00408612/

(De lamp is dimbaar, maar het is geen dimset-combi)
Dit is hem inderdaad, dankjewel :)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ryan_ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:28:
Zoals hierboven, losse lamp is ook beschikbaar. Groen en cyaan is kennelijk niet helemaal lekker, waarschijnlijk omdat er niet genoeg groene leds in zitten.

Zie dit filmpje bijv: YouTube: IKEA Tradfri V1 vs Philips Hue Generation 3 - Leuchtmittel

Vorige generaties hue lampen hadden dat probleem kennelijk ook, maar met v3 opgelost.
Als groen je niet veel uit maakt is het prima.

Ik zou ze gewoon kopen, mooie prijs. In het ergste geval kun je ze binnen 365 dagen retourneren (ikea doet niet moeilijk).

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:17

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Dat is geen RGB lamp hoor, maar een kleurenlamp.

Als een lamp het witte licht zou maken met rode, groene en blauwe leds, dan zag je altijd duidelijk gekleurde schaduwen. Sommige Chinese lampen doen het wel op die manier, maar de Ikea lampen (gelukkig) niet.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 12:05
Kopietje van de frontpage: https://tweakers.net/nieu...jn-toe-aan-collectie.html

Ikea heeft nu ook bedienbare rolgordijnen. Ik kon ze op de site echter nog niet vinden.

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 14:43
Jape schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:57:
Kopietje van de frontpage: https://tweakers.net/nieu...jn-toe-aan-collectie.html

Ikea heeft nu ook bedienbare rolgordijnen. Ik kon ze op de site echter nog niet vinden.
"Vanaf februari in de Benelux" :D Komen dus pas vanaf februari op de website denk ik.

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 09:55
Ik heb mijn lampenset uitgebreidt met twee bulbs + een dimmer. Alle andere lampen + plugs heb ik momenteel op een afstandsbediening. De twee nieuwe bulb wil ik koppelen in de bridge én kunnen bedienen met de dimmer.

In welke volgorde moet ik dit nu in de app toevoegen? Ik krijg ‘t niet voor elkaar. Iedere keer als ik de dimmer toevoeg en de bulbs dan verlies ik de mogelijkheid om ze via de dimmer te bedienen. Iemand dit geval ook aan de hand gehad? :)
trekker22 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:36:
Hoeveel gu10 spots pak je per m2?

Voor keuken/aanbouw/waskamer heb ik er een zwik nodig en die korting is wel leuk.

Stel een waskamer van 4 bij 2 meter dacht ik aan 4 stuk.

En bij aanbouw keuken van 4 bij 5 dan ook 4 tot 6? (Boven spoeleiland wil ik ook nog 2 vaste lampen, en nog 4 spotjes boven het snijblad)
Dan lijkt me 4 in plafond wel voldoende extra indien er veel licht nodig is.
Dit hangt heel erg van je keuken af, ons eiland van 240x120 heeft 4 inbouw spots en een afzuigkap die nog 4 LED’s heeft.

De apparaten wand is voorzien van een nis met een blad van 120x60, daar zit een onderbouw ledstrip in (Ikea Omlopp, voorzien van Trådfri trafo, dimbaar) wat prima licht is.

Bedenk dat spots gespreider licht geven dan een hanglamp.

En bij een verlaagd plafond: zorg dat je extra draden kan trekken. Owja, inbouw speakers zijn ook makkelijk ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Ryan_
aawe mwan schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:45:
[...]

Dat is geen RGB lamp hoor, maar een kleurenlamp.

Als een lamp het witte licht zou maken met rode, groene en blauwe leds, dan zag je altijd duidelijk gekleurde schaduwen. Sommige Chinese lampen doen het wel op die manier, maar de Ikea lampen (gelukkig) niet.
Bedankt voor de extra informatie!
defusion schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:36:
[...]

Zoals hierboven, losse lamp is ook beschikbaar. Groen en cyaan is kennelijk niet helemaal lekker, waarschijnlijk omdat er niet genoeg groene leds in zitten.

Zie dit filmpje bijv: YouTube: IKEA Tradfri V1 vs Philips Hue Generation 3 - Leuchtmittel

Vorige generaties hue lampen hadden dat probleem kennelijk ook, maar met v3 opgelost.
Als groen je niet veel uit maakt is het prima.

Ik zou ze gewoon kopen, mooie prijs. In het ergste geval kun je ze binnen 365 dagen retourneren (ikea doet niet moeilijk).
Bedankt!

Dus dit wordt duidelijk niet met een update opgelost :) Nu kom ik bij een ander puntje, het updaten van deze lampen gaat niet werken zonder een TRÅDFRI verbindingshub, right? Dus ik heb sowieso een verbindingshub van TRÅDFRI nodig? Mijn keus was eigenlijk gevallen op een HUE bridge ivm wat leukere opties.

• defusion
  • Niet online
Tja, zolang het verbinding maakt met de hue bridge ga ik niet zo'n gateway aanschaffen. Zoveel nuttigs zal er toch ook niet in een update zitten?
En anders, gateway kan altijd nog, en na updaten desnoods weer geretourneerd worden...

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-12 19:10

rammes

koekebakker 1e klas

vraagje, kun je ook met de beweging sensor een plug schakelen?

Ik zou het doen!

Verwijderd

Heeft er iemand al goede inbouwspots (liefst zwart) kunnen vinden voor de tradfri lamp? Lampen zijn namelijk behoorlijk breed 70 mm (standaard wit) of 80 mm (verschillende wit tinten). Ik heb me rot gezocht op internet maar bij veel spots op internet staan überhaupt niet de maximale breedte van de spot.. Dank voor reactie alvast.
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:10:
Heeft er iemand al goede inbouwspots (liefst zwart) kunnen vinden voor de tradfri lamp? Lampen zijn namelijk behoorlijk breed 70 mm (standaard wit) of 80 mm (verschillende wit tinten). Ik heb me rot gezocht op internet maar bij veel spots op internet staan überhaupt niet de maximale breedte van de spot.. Dank voor reactie alvast.
Er vanuit gaande dat je de GU10 spots bedoeld: die hebben allemaal de zelfde doorsnee. Denk dat je verpakkingsmaat ziet :)

zoiets?

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 06-12-2018 20:14 ]

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 22:53
Misschien interessant voor een ieder hier, maar ik kreeg net een mail van de Ikea dat ze t/m 24 december voor family leden de led lichtbronnen en de tradfri slimme verlichting 20% korting geven ( en pannen15%, maar dat lijkt me hier niet zo van toepassing).

Dat lijkt me toch een mooie korting.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Jape schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:57:

Ben vooral benieuwd of ze via Zigbee of iets anders werken. Heb zeker interesse maar dan bij voorkeur wel via mijn bestaand Hue hub.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Waarom toch zo slecht leverbaar? Wil graag een plug (handig voor bij de kerstboom, in combinatie met home assistant), maar nergens op voorraad?

• trekker22
Wat is eigenlijk verschil tussen die gu10 tradfri van 7 of 15 euro?

Ene is dimbaar warm wit en die andere heeft hele spectrum?

• Ryan_
Toppe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:24:
[...]

Exact! De spectrum versie is overigens wel wat dieper
Het hele spectrum als in alle kleuren?

• trekker22
Ryan_ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:55:
[...]

Het hele spectrum als in alle kleuren?
Zoals ik las alleen wit spectrum? Maar dan vond ik het prijs verschil wel extreem. Dus misschien toch alle kleuren.

Verwijderd

Hallo, ik wil binnenkort alle verlichting slim maken. Nu ben ik aan het kijken naar de E27 lampen van IKEA maar heb ik keuze uit 4 soorten:

- 1000 Lumen voor 9,99
- 980 Lumen voor 19,95
- 980 Lumen voor 19,95 (helder glas)
- 600 Lumen voor 24,95

Wat is het verschil tussen deze lampen, en zouden jullie bepaalde aanraden?

• defusion
  • Niet online
Die van een tientje: Alleen wit 2700k
20 euro: Wit, maar kleurtemperatuur instelbaar tussen 2000-6500k (beide varianten, geen idee wat het voordeel is van doorzichtig glas)
25 euro: Ook kleuren.

Allen zijn dimbaar

Heb zelf vandaag ook een voorraadje aangelegd en heb zowel de standaard wit 2700k een aantal keer besteld, en de kleurenvariant een paar keer. Geen met instelbare kleurtemperatuur. Wel een paar instelbare gu10 spotjes, maar als die er ook in kleur waren voor 25% meer geld had ik die gekocht.

De witte van 2700k zie ik als all-purpose vervanger voor plaatsen in huis waar de sfeer minder van belang is (ik denk aan gang, keuken, opberghok, etc). En ultragoedkoop natuurlijk.

Dan heb je nog de instelbare kleurtemperatuur en de echte met kleur.
Prijsverschil tussen die twee vindt ik zelf te klein om niet voor de kleurenvariant te gaan. Kun je toch wat meer sfeer mee maken dan met alleen instelbare kleurtemperatuur. Dat was voor mij doorslaggevend om toch kleur te kiezen.

De witte is wel een stuk feller, maar mijn gedachte was: als ik veel licht nodig heb, zet ik of meer lampen aan, of gebruik ik de goedkopere niet-instelbaar 2700k lamp wel.

(ps. ze zijn momenteel in de aanbieding, 20% korting, dus de kleurenvariant is 20 euro nu, 8 euro voor de standaard lamp.)

[ Voor 86% gewijzigd door defusion op 06-12-2018 23:43 . Reden: Wat uitgebreid ]

Verwijderd

Oke bedankt voor de info. Zit te twijfelen tussen die van 980 lumen en 600 lumen met kleur. Is die met 600 lumen ook een stuk minder vel of is dit nog ruim voldoende?

• defusion
  • Niet online
Er zijn online vergelijkingstabellen te vinden die lumen vergelijken met lichtopbrengt van gloeilampen (of een ander soort lamp). Zoek die even op, dan weet je ongeveer wat je kunt verwachten.

Wat ik zo snel vindt ik 600 lumen ongeveer vergelijkbaar met een 60w gloeilamp.

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:43
gysman11 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:35:
Waarom toch zo slecht leverbaar? Wil graag een plug (handig voor bij de kerstboom, in combinatie met home assistant), maar nergens op voorraad?
Inmiddels wel weer online te bestellen!
Heb er gisteren twee besteld en als het goed is worden die morgen bij me thuis bezorgd.

Edit: nu kennelijk alweer uitverkocht. Ben benieuwd of ze inderdaad nog bezorgd worden dan.

[ Voor 10% gewijzigd door ArwinV op 07-12-2018 05:36 ]

• Ryan_
trekker22 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:05:
[...]

Zoals ik las alleen wit spectrum? Maar dan vond ik het prijs verschil wel extreem. Dus misschien toch alle kleuren.
Ja, bijna 2x zo duur. Vroeg het me daarom ook af.

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:47:
Oke bedankt voor de info. Zit te twijfelen tussen die van 980 lumen en 600 lumen met kleur. Is die met 600 lumen ook een stuk minder vel of is dit nog ruim voldoende?
Ik heb gister (vanwege de actie) 3 lampen met kleur gekocht en je merk wel iets verschil. De vorige die ik had (de 3 kleuren wit) had 1000 lumen en die kon veel feller.

De vraag is meer of je dat veel gaat gebruiken. Ik had mijn lampen altijd tussen de 40 en 50 % staan en nu zet ik ze op 60 % en is het net zo goed.

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-11 15:27
Ik heb een probleem met mijn gu10 lampje. (De goedkopere variant)

Het lampje is niet dimbaar. Niet via de app, niet via de afstandsbediening. Zodra je het percentage onder de 95% brengt valt het licht direct uit. Zet je hem op 96% dan brandt de lamp op 50% van zijn sterkte. Als je via de app de lamp op 100% zet, dan brandt de lamp op zijn maximale sterkte (Logisch).

Ik zie wel iets bijzonders. Constant zie ik één ledje in het lampje flikkeren, heel kort, en heel zachtjes. Zou het lampje dan kapot zijn of is de stroomtoevoer niet goed geregeld? De lamp zit op bruin en zwart (schakel) draad, waar wel constant stroom opstaat, omdat ik de schakelaar er tussen uit heb gehaald.

Heeft iemand zo'n soort gelijk probleem gehad?

• Ryan_
ChristianBurger schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:25:
Maakt het lampje wel echt goed contact met de fitting? Ver genoeg doorgedraaid zeg maar?

• ChristianBurger
Ryan_ schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:28:
[...]

Maakt het lampje wel echt goed contact met de fitting? Ver genoeg doorgedraaid zeg maar?
Ja, 100% zeker.

Edit: Anders ruil ik hem gewoon om. Ik moet namelijk toch nog een keer naar de ikea om die verschrikkelijke dimmer terug te brengen...

[ Voor 23% gewijzigd door ChristianBurger op 07-12-2018 09:32 ]

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11 07:14
ChristianBurger schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:25:

Het lampje is niet dimbaar. Niet via de app, niet via de afstandsbediening. Zodra je het percentage onder de 95% brengt valt het licht direct uit. Zet je hem op 96% dan brandt de lamp op 50% van zijn sterkte. Als je via de app de lamp op 100% zet, dan brandt de lamp op zijn maximale sterkte (Logisch).

Ik zie wel iets bijzonders. Constant zie ik één ledje in het lampje flikkeren, heel kort, en heel zachtjes. Zou het lampje dan kapot zijn of is de stroomtoevoer niet goed geregeld? De lamp zit op bruin en zwart (schakel) draad, waar wel constant stroom opstaat, omdat ik de schakelaar er tussen uit heb gehaald.

Heeft iemand zo'n soort gelijk probleem gehad?
Ik heb dit ook gehad, was bij 1 lampje in een batch van 8, heb dat ene lampje dus omgeruild.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Toppe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:13:
[...]

Er vanuit gaande dat je de GU10 spots bedoeld: die hebben allemaal de zelfde doorsnee. Denk dat je verpakkingsmaat ziet :)

zoiets?
Nee, hij bedoelt de lengte van de lamp. De witte spectrum lampen zijn inderdaad wat langer en steken wat uit de inbouwspot.

Ik gebruik deze, daar valt de lamp nog mooi in weg:

https://www.gamma.nl/asso...ond-nikkel-230v/p/B583794

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• ChristianBurger
Jarrean schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:33:
[...]

Ik heb dit ook gehad, was bij 1 lampje in een batch van 8, heb dat ene lampje dus omgeruild.
Oke, 'fijn' om te horen dat het vaker voor komt. Dan ligt het dus niet aan mijn elektra net.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:19
rammes schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:53:
zoals ik het in de gebruiksaanwijzing van de plug zie: ja

Hi Ha Hopjesvla

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
trekker22 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:48:
Wat is eigenlijk verschil tussen die gu10 tradfri van 7 of 15 euro?

Ene is dimbaar warm wit en die andere heeft hele spectrum?
De versie van 15 euro sturen verschillende leds de kleur aan (itt de 7 euro variant waarbij alle leds dezelfde sterkte/kleur hebben). Beetje lastig uitleggen, maar eenmaal in de Ikea in een testopstelling wordt het allemaal duidelijk. Waarbij hier onder kleur alleen het hele wit-spectrum moet worden gelezen.

What's the speed of dark?

Mojo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:40:
[...]

Nee, hij bedoelt de lengte van de lamp. De witte spectrum lampen zijn inderdaad wat langer en steken wat uit de inbouwspot.

Ik gebruik deze, daar valt de lamp nog mooi in weg:

https://www.gamma.nl/asso...ond-nikkel-230v/p/B583794
Hmmm, dan bedoelt @Verwijderd de hoogte lijkt me, in dat geval ben je afhankelijk van de hoogte van het (verlaagd) plafond, meestal is dat standaard rond de 10cm, in dat geval kom je gewoon uit met de Tradfri lampen.

• Ryan_
Hoe zit dat trouwens met de TRÅDFRI afstandsbediening?

Ik ga straks 2 groepen in mijn woonkamer creëren. De eethoek wordt 2x E27 kleur en het woongedeelte wordt 5x E14. Kan ik beide groepen afzonderlijk besturen met 1 afstandsbediening?

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:43
@Ryan_

Nee.

Je kan in de app de remote naar de andere groep verplaatsen, maar dat lijkt me niet werkbaar...

• Ryan_
RudolfR schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:31:
@Ryan_

Nee.

Je kan in de app de remote naar de andere groep verplaatsen, maar dat lijkt me niet werkbaar...
Om de app te kunnen gebruiken heb je een bridge nodig toch? Die heb ik nog niet. Zou graag een Hue bridge willen aanschaffen.

Dus tot die tijd ik heb 2 aparte afstandsbedieningen nodig?

• RudolfR
@Ryan_

Ja, de app heeft de verbindingshub nodig.

Je zult twee afstandsbedieningen nodig hebben om twee groepen afzonderlijk te bedienen; en dat wil je ook nog ook na de aanschaf van een hub/bridge.
Je kunt op de remote(s) geen groep kiezen, dus je bedient altijd de enkele groep waaraan de remote gekoppeld is.

Met de app/hub kun je 'm hooguit verplaatsen naar een andere groep; niet koppelen aan twee.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Toppe schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:55:
[...]

Hmmm, dan bedoelt @Verwijderd de hoogte lijkt me, in dat geval ben je afhankelijk van de hoogte van het (verlaagd) plafond, meestal is dat standaard rond de 10cm, in dat geval kom je gewoon uit met de Tradfri lampen.
Ja inderdaad.

De witte spectrumlampen hebben echter buiten de gangbare maten van normale spots een soort van uitstekende bobbel waar de LEDS zelf zitten. Die moeten wel in je armatuur passen, want ze kunnen uitsteken. In het type armatuur wat ik linkte vallen ze mooi in weg.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Ik bedoel niet de lengte/hoogte van de spots maar de breedte. Ik heb nu een inbouwspot gekocht waarin een lamp van 50mm breed past. De breedte van de GU10 spot van Philips Hue is bv 50 mm dus dat past perfect. Echter de breedte van de GU10 spots van Ikea zijn of 70 mm of 80 mm (staat op hun site) dus die van Ikea gaan sowieso niet passen. Het klopt dus volgens mij niet dat alle GU10 spots allemaal even breed zijn.

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Er is 20% Korting op IKEA Tradfri (en ander LED) lampen bij IKEA
https://www.ikea.com/nl/n...partments/lighting/10744/

Tradfri:
https://www.ikea.com/nl/n...partments/lighting/36812/

T/m 24 december. (je moet wel zo'n family pasje hebben)

Alleen de lampen dus niet de remotes e.d.!

[ Voor 25% gewijzigd door Fabske op 07-12-2018 16:01 ]

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:37
Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:37:
Ik bedoel niet de lengte/hoogte van de spots maar de breedte. Ik heb nu een inbouwspot gekocht waarin een lamp van 50mm breed past. De breedte van de GU10 spot van Philips Hue is bv 50 mm dus dat past perfect. Echter de breedte van de GU10 spots van Ikea zijn of 70 mm of 80 mm (staat op hun site) dus die van Ikea gaan sowieso niet passen. Het klopt dus volgens mij niet dat alle GU10 spots allemaal even breed zijn.
Ik zou ze thuis even moeten nameten, maar kan me niet voorstellen dat ze zo breed zijn. Ik heb de gewone dimbare witte GU10 spots.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:26
Ik heb plugs gekocht. Kan ik die nu ook rechtstreeks aan de gateway hangen? Dat heb ik met mijn lampen wel gedaan en die stuur ik dan aan met Home Assistant

• Sunfalls
datadevil schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:26:
Ik heb plugs gekocht. Kan ik die nu ook rechtstreeks aan de gateway hangen? Dat heb ik met mijn lampen wel gedaan en die stuur ik dan aan met Home Assistant
Waar heb je die vandaan dan? Ze zijn overal uitverkocht?

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:17

aawe mwan

Wat ook leuk is:

rammes schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:53:
Ja. (en ook zonder de hub te gebruiken)
Sterker nog: als je de bewegingsmelder met de plug gekoppeld hebt, kan je daarna ook nog eens de knop aan de bewegingsmelder koppelen en dan werken ze allebei op de plug.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• datadevil
Sunfalls schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:54:
[...]

Waar heb je die vandaan dan? Ze zijn overal uitverkocht?
vandaag bij IKEA in Utrecht, lagen er nog wel aardig wat.

• datadevil
datadevil schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:26:
Ok, zo werkt het dus: stop hem in het stopcontact, druk het reset dingetje in met een punaise (klein gaat bij het lampje in de buurt). Het klikt eerst, dan gaat het eerst langzaam knipperen, dan sneller, dan weer langzaam. Nu kun je loslaten. Druk nu op de gateway een tijdje het koppel knopje in (denk 5-10 seconden) en je zult zien dat daarna de schakelaar wat onregelmatiger op gaat lichten en na een tijdje blijft het lampje constant aan. Nu is hij gekoppeld.
Ik heb een TRADFRI driver met een remote ("puck"). Ook heb ik Philips Hue.
Mijn vraag: kun je de driver koppelen aan zowel de IKEA remote en de Hue bridge?

Ik krijg het niet voor elkaar, hij koppelt óf met de Hue bridge, of met de remote. Beiden tegelijk laten functioneren is mij nog niet gelukt.

Gelukt :) Eerst de remote koppelen aan de driver, daarna via de Hue app de lamp zoeken (geen Touchlink o.i.d.). Duurde vrij lang voordat de TRADFRI gevonden werd (langer dan eerst) maar het werkt nu wel.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 17-12-2018 06:53 ]

• Sunfalls
Even een vraagje aan medegebruikers van de TRADFRI lampen.
Ik heb nu 3 lampen in mijn woonkamer, 1 in de gang beneden, 1 in de gang boven en 1 op mijn slaapkamer. Maar ik weet niet of ik echt tevreden ben over de laatste 3. Ik heb geen zin elke keer mijn telefoon te pakken. Mn google home staat te ver weg om het gang licht aan te zetten en wil ze niet op mijn algemene schakelaar zetten die ik gebruik voor mijn woonkamer. Ook is mijn gang beneden wat langer, dus als ik binnenkom via de voordeur en ik zou de sensor bij de lichtknop hangen dan ben ik de gang al door, maar ik weet niet of ik dan 2 sensors wil (1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant)
Hoe heeft de rest die opgepakt? Werken jullie met sensors? En kan je die dan op de muur plaatsen?

Graag tips hoe ik deze effectief in kan zetten.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:22
datadevil schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:59:
[...]

vandaag bij IKEA in Utrecht, lagen er nog wel aardig wat.
Zag inderdaad dat ze er gisteren waren, tientallen, en dat er vandaag nog meer zouden komen dus was van plan ook die kant op te gaan maar nu staat er alweer dat ze er niet meer op voorraad zijn...

Helaasch, misschien alsnog even langs (voor een bureaulampje en wat 'normale' leds) maar die zijn dan sneller gegaan dan ik had gedacht. Had gisteravond helaas geen tijd...

Oh ja, en onlne bestellen lukte ook niet want 'er ging iets mis'... Iemand die toevallig weet of online bestellingen ook uit fysieke winkels gehaald worden? Dat zou zeker verklaren waarom het ineens weer weg zou zijn allemaal.

[ Voor 17% gewijzigd door m0ridin op 08-12-2018 09:41 ]

Verwijderd

-

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:23 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Sunfalls schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:28:
Even een vraagje aan medegebruikers van de TRADFRI lampen.
Ik heb nu 3 lampen in mijn woonkamer, 1 in de gang beneden, 1 in de gang boven en 1 op mijn slaapkamer. Maar ik weet niet of ik echt tevreden ben over de laatste 3. Ik heb geen zin elke keer mijn telefoon te pakken. Mn google home staat te ver weg om het gang licht aan te zetten en wil ze niet op mijn algemene schakelaar zetten die ik gebruik voor mijn woonkamer. Ook is mijn gang beneden wat langer, dus als ik binnenkom via de voordeur en ik zou de sensor bij de lichtknop hangen dan ben ik de gang al door, maar ik weet niet of ik dan 2 sensors wil (1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant)
Hoe heeft de rest die opgepakt? Werken jullie met sensors? En kan je die dan op de muur plaatsen?

Graag tips hoe ik deze effectief in kan zetten.
2 lampen in de gang met 2 bewegingsmelders. Doen het prima.

Gang boven heb nog niet, maar hier komt eerdaags verandering in met 2x schakelaar op 1 lamp. Ik wil alleen graag de afstandsbediening van de tussen stekkers hebben, moet alleen aan en uit kunnen en verder niets.

Slaapkamer is voorzien van een losse schakelaar bij het bed en de lamp gaat automatisch aan als ik naar bed ga (Hey Siri, Goodnight)

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 08-12-2018 10:17 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 17:22
De batterijen van de bewegingsdetectoren gaan echt veel te snel leeg zeg. Hier houden ze het max 3 weken vol. Wordt een dure grap op die manier. Alleen al daarom zou ik deze zo veel mogelijk vermijden (in de toekomst) en het met een AB/voice control proberen op te lossen.

[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 08-12-2018 11:01 ]

Lord_Dain schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:00:
De batterijen van de bewegingsdetectoren gaan echt veel te snel leeg zeg. Hier houden ze het max 3 weken vol. Wordt een dure grap op die manier. Alleen al daarom zou ik deze zo veel mogelijk vermijden (in de toekomst) en het met een AB/voice control proberen op te lossen.
Ik vervang alle batterijen eens per kwartaal, dan kost het wel een pakje PLATBOJ maar vindt dat nog wel mee vallen qua kosten, kom toch gemiddeld 8 keer per maand bij Ikea :+

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-11 00:03
Ik heb het voor elkaar om de stekkers toch via Siri aan te sturen.

Koppel je Trådfri spulletjes aan Google Assistant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3DRLtci5pqLYc2dCsVFkmjWV/full.jpg

Geef nu de opdracht zowel om het apparaat aan en uit te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zBz7SA6LSxiUbjdfKFM2eiMT/full.png

Ga naar de Siri instellingen op je iPhone. Hier zie je de laatst gebruikte opdrachten staan.
Klik er een aan en spreek de opdracht voor Siri in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dxST56ukvjfGjL2JwmJj4ALQ/full.png

Nu kun je gewoon Siri de opdracht geven om het apparaat aan en uit te zetten. Werkt helaas niet via de HomePods, maar hé, dit maakt het al iets makkelijker.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• R.Broere
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-02 19:43
Ik ga waarschijnlijk een zeer domme vraag stellen, maar kan simpelweg het antwoord niet vinden.

Als ik nu gebruik wil gaan maken van de tradfri verlichting moet de traditionele lichtschakelaar dan altijd aan staan om deze via de app te kunnen gebruiken?
Ik vraag dit, omdat mijn kleine (5) 'gewoon' de schakelaar zal blijven gebruiken. Of moet ik deze demonteren en daar een afstandsbediening van tradfri voor in de plaats gebruiken?

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-11 00:03
R.Broere schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:11:
Ik ga waarschijnlijk een zeer domme vraag stellen, maar kan simpelweg het antwoord niet vinden.

Als ik nu gebruik wil gaan maken van de tradfri verlichting moet de traditionele lichtschakelaar dan altijd aan staan om deze via de app te kunnen gebruiken?
Ik vraag dit, omdat mijn kleine (5) 'gewoon' de schakelaar zal blijven gebruiken. Of moet ik deze demonteren en daar een afstandsbediening van tradfri voor in de plaats gebruiken?
Ja, er moet altijd spanning op staan, dus de schakelaar moet aan staan.
Knop dus even vastzetten met wat duct tape of zo.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

R.Broere schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:11:

Lasklem met blindplaat, heb ‘t zo ook opgelost. Later kan je er dan altijd nog een Ikea schakelaar op monteren

• defusion
  • Niet online
Geen idee of het ook werkt met IKEA (ik gebruik een hue bridge), maar ik heb een plan om de 'domme schakelaars' slim te maken met een nodemcu en inderdaad een lasklem te gebruiken om de stroom constant aan te houden.

Kost je ongeveer 3 euro per schakelaar :)

1 NodeMCU en voeding is onderweg om eens te kijken of ik het aan de praat krijg. In de toekomst wellicht alle schakelaars.
defusion schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:49:
Geen idee of het ook werkt met IKEA (ik gebruik een hue bridge), maar ik heb een plan om de 'domme schakelaars' slim te maken met een nodemcu en inderdaad een lasklem te gebruiken om de stroom constant aan te houden.

Kost je ongeveer 3 euro per schakelaar :)

1 NodeMCU en voeding is onderweg om eens te kijken of ik het aan de praat krijg. In de toekomst wellicht alle schakelaars.
Interressant maar een Shelly is een €10’tje, is kant en klaar en kan zo ingebouwd worden...?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 10:06
Probleem..

Ik had een homebridge met 2 hue lampen 4 ikea lampen. Werkte goed en ook in Domoticz.
Echter kreeg niet alles (alleen de Hue lampen) in de woning app.

Ok bridge van Ikea gekocht en naderhand de afstandsbediening. Leuk een lamp gekoppeld aan de bridge van Ikea en werken. Echter niet meer in Hue app en Domoticz. Lamp verwijderd in de Hue app en daarna de afstandbediening gereset.
Hierna de Lamp (6* aan/uit lamp) gereset en geprobeerd om de Lamp weer in de Hue app te krijgen.
Jammer genoeg wordt de lamp niet meer gevonden.

Is het mogelijk om de lamp(en) in zowel in de ikea als hue bridge te krijgen of hoe krijg ik de lamp weer alleen in de Hue bridge (en dan breng ik de Ikea bridge weer retour...

Wie weet raad??
--------
In de hue heb ik hem gelukkig weer terug via de java app lampfinder10.jar

[ Voor 5% gewijzigd door bing69 op 08-12-2018 17:09 ]

Bing

• defusion
  • Niet online
@Toppe
Is dat niet juist iets om op afstand de fysieke stroom af te snijden? (ik ken de shelly verder niet)

De bedoeling is namelijk dat de lamp altijd stroom heeft en de schakelaar alleen een seintje geeft aan de bridge om aan te sturen. Je kunt dus altijd via zowel de schakelaar als via de app of voice commands aansturen.

[ Voor 4% gewijzigd door defusion op 08-12-2018 15:06 ]

defusion schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:01:
@Toppe
Is dat niet juist iets om op afstand de fysieke stroom af te snijden?

De bedoeling is namelijk dat de lamp altijd stroom heeft en de schakelaar alleen een seintje geeft aan de bridge om aan te sturen. Je kunt dus altijd via zowel de schakelaar als via de app of voice commands aansturen.

10:44 ff kijken, geeft duidelijkheid

• defusion
  • Niet online
Hele video even gekeken, en ik denk dat het daar inderdaad wel mee moet kunnen.
Ga even verder onderzoeken hoe precies. In het ergste geval eigen software, maar denk dat de tasmota firmware dit ook moet kunnen.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:45
Serena schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ga naar de Siri instellingen op je iPhone. Hier zie je de laatst gebruikte opdrachten staan.

[Afbeelding]

Nu kun je gewoon Siri de opdracht geven om het apparaat aan en uit te zetten. Werkt helaas niet via de HomePods, maar hé, dit maakt het al iets makkelijker.
Leuk gevonden deze workaround. Twee vraagjes:

1) Heb je hiervoor de trafdri hub nodig? Heb momenteel mijn Ikea tradfri lampen alleen aan mijn Hue bridge gekoppeld.
2) Moet je de Siri commando's in het engels opnemen, of kan dit ook in het nederlands?

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:51
Serena schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blijf maar steeds een foutmelding krijgen waardoor ik die ikea app niet gekoppeld krijg. :(

• Ozfo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 13:38
Hopelijk kan iemand mij hier van een antwoord voor zien, ik heb dit namelijk niet echt duidelijk kunnen vinden.

Ik wil zelf eigenlijk 2 stopcontacten en 2 lampen gaan aansturen en dit hoofdzakelijk met de Google home of app op mobiel.
De medewerker van de ikea vertelde mij alleen dat ik altijd een afstandsbediening nodig zal hebben omdat de bridge de afstandsbediening aanstuurt die vervolgens weer de lampen binnen de groep zal aansturen.
Klopt dit en zal ik dus per lamp een aparte afstandsbediening moeten gaan kopen om dit te kunnen gebruiken?
Ik had zelf namelijk verwacht dat de bridge de lampen zou aansturen en de afstandsbediening dit ook zou kunnen maar niet perse nodig was.

• RudolfR
Volgens mij kun je met één enkele afstandsbediening uit de voeten, maar je zult voor het koppelen een afstandsbediening nodig hebben.

Daarna kun je de afstandsbediening wegleggen en kan het via de app/hub.

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Ozfo schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:01:
Hopelijk kan iemand mij hier van een antwoord voor zien, ik heb dit namelijk niet echt duidelijk kunnen vinden.

Ik wil zelf eigenlijk 2 stopcontacten en 2 lampen gaan aansturen en dit hoofdzakelijk met de Google home of app op mobiel.
De medewerker van de ikea vertelde mij alleen dat ik altijd een afstandsbediening nodig zal hebben omdat de bridge de afstandsbediening aanstuurt die vervolgens weer de lampen binnen de groep zal aansturen.
Klopt dit en zal ik dus per lamp een aparte afstandsbediening moeten gaan kopen om dit te kunnen gebruiken?
Ik had zelf namelijk verwacht dat de bridge de lampen zou aansturen en de afstandsbediening dit ook zou kunnen maar niet perse nodig was.
Het koppelen verloopt via de afstandsbediening naar de hub. In de app kun je groepen definiëren waar je de lampen (los van de afstandsbediening) kunt plaatsen. Wanneer je een afstandsbediening binnen een groep plaatst bestuurt deze alle lampen binnen de groep.

What's the speed of dark?

• Ozfo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 13:38
Bedankt RudolfR / JayOne,

Dit was inderdaad precies wat ik wou weten.
Bedankt voor de snelle reacties!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
Iemand ervaring met het koppelen van een bewegingssensor EN een dimmer met de lampen? Zonder hub?

Ik krijg ze wel aan de dimmer. En ook wel aan de bewegingssensor.... Maar niet tegelijk.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 08:09
Je kan proberen de dimmer en de bewegingssensor aan elkaar te koppelen door beide koppel-knoppen ingedrukt te houden.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

franssie

Save the albatross

@Waah Ik denk dat de lampen zelf niet slim genoeg zijn om regels te snappen (DIM = 50%, beweging = JA, wat moet de lamp dan doen? dat weet ie niet). Daar heb je dus een hub voor nodig of als smerige werkbare oplossing twee lampen in een enkel armatuur?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Christiaan99jl
Toppe schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:47:
[...]

HomeKit komt uit 2014, Google Home uit 2016. Ripoff dus >:)

Als ze terug gaan laat het dan even weten, loop ik een dagje later de koopjes hoek in :9
Zojuist pakketje binnen gekregen met de hub en 4 smart sockets. Ik volg de stappen in de app en kom op een scherm terecht dat ik kan koppelen maar je moet dus een schakelaar hebben of iets om verder te kunnen?
Christiaan99jl schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:03:
[...]

Zojuist pakketje binnen gekregen met de hun en 4 smart sockets. Ik volg de stappen in de app en kom op een scherm terecht dat ik kan koppelen maar je moet dus een schakelaar hebben of iets om verder te kunnen?
Yup, heb je geen enkele schakelaar mee besteld? Ook geen socket set met AB?

• Waah
franssie schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:46:
@Waah Ik denk dat de lampen zelf niet slim genoeg zijn om regels te snappen (DIM = 50%, beweging = JA, wat moet de lamp dan doen? dat weet ie niet). Daar heb je dus een hub voor nodig of als smerige werkbare oplossing twee lampen in een enkel armatuur?
Hoopte dat de beweging enkel aan en uit zou zetten. En met de dimmer de hoeveelheid licht te regelen zou zijn.

Maar zal wel niet kunnen denk ik dan maar.

• Christiaan99jl
Toppe schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:04:
[...]

Yup, heb je geen enkele schakelaar mee besteld? Ook geen socket set met AB?
Euhm nee, ik dacht je verbind de gwn met de hub en beheer ik ze met de Google Home mini op spraak alles.

• Christiaan99jl
***zooi wel slim van Ikea moet ik weer 15 euro uit geven voor een dingetje dat ik maar 1 keer gebruik..

• Christiaan99jl
Toppe schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:29:
[...]

Haha, koop jij ‘m neem ik m wel over voor de verkoopprijs inclusief verzendkosten :+
Hehe rustig he geef niet zo gauw op.
Ga morgen wel even langs Ikea om een sensor halen. Als ik de kamer binnen loop dat de lampen aan gaan. Weet je toevallig dat kan instellen dat hij actief wordt om een bepaalde tijd?

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:52
@Waah je kan in de app wel de intensiteit instellen waarmee ze aan gaan bij beweging.
Maar dat is dus niet én én.
Christiaan99jl schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:39:
[...]

Hehe rustig he geef niet zo gauw op.
Ga morgen wel even langs Ikea om een sensor halen. Als ik de kamer binnen loop dat de lampen aan gaan. Weet je toevallig dat kan instellen dat hij actief wordt om een bepaalde tijd?
Je idee is goed, alleen een bewegingsmelder stuurt een aan én uit signaal na 1, 5 of 10 minuten... verder kan je aan de achterkant van de sensor wel instelling of hij altijd moet reageren of alleen als het donker is. Alleen reageren als het donker is werkt prima.

Dus: als je de bewegingsmelder op je slimme stekker wilt toepassen dan met regelmaat bewegen ;)

• Waah
Deshmir schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:41:
@Waah je kan in de app wel de intensiteit instellen waarmee ze aan gaan bij beweging.
Maar dat is dus niet én én.
Zonder hub is dat lastig instellen in de app :+

Maar leer er wel mee leven. Geen zin om een extra hub te kopen naast alles wat ik al heb, enkel om de intensiteit in te kunnen stellen.

• Christiaan99jl
Toppe schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:55:
[...]

Je idee is goed, alleen een bewegingsmelder stuurt een aan én uit signaal na 1, 5 of 10 minuten... verder kan je aan de achterkant van de sensor wel instelling of hij altijd moet reageren of alleen als het donker is. Alleen reageren als het donker is werkt prima.

Dus: als je de bewegingsmelder op je slimme stekker wilt toepassen dan met regelmaat bewegen ;)
Dus je kan er maar 1 smart socket aan een sensor koppelen? Niet dat je een sensor koppelt aan de hub en als er dan beweging is dat alle lampen aan.
Christiaan99jl schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:11:
[...]

Dus je kan er maar 1 smart socket aan een sensor koppelen? Niet dat je een sensor koppelt aan de hub en als er dan beweging is dat alle lampen aan.
Ja dat kan wel. Tot 10 apparaten op 1 zender. Maar hou er rekening mee dat ze dus na een aantal minuten weer uit gaan.

Ik heb twee bewegingsmelders in de gang hangen en twee lampen, bewegingsmelder bij 1 van de sensoren is beide lampen aan!

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 08-12-2018 21:15 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tof! Jammer dat het via wifi gaat. Dan zijn deze schakelaars geen onderdeel van je mesh netwerk.
Eigenlijk zouden ze die slimme schakelaars van IKEA nog even wat kleiner moeten maken ala die Shelly 1. Dan koop ik ze gelijk en bouw ze achter alle lichtschakelaars.

• Erik1971
  • Laatst online: 09-11 22:16
Lord_Dain schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:00:
Is wel erg snel, ik heb een Hue Bridge met Hue Motion Sensor en die gaat nu al ruim 2 jaar mee op dezelfde batterijen, zijn de originele die er vanaf het begin in zitten!

Heb je de Tradfri lampen altijd aan staan (dwz gepowered, standby is geen probleem), heb het idee dat de Tradfri sensoren en dimmers er niet zo goed tegen kunnen wanneer er geen ZigBee router in de buurt staat.

Heb zelf tot nu toe maar 1 Tradfri lamp aan mijn Hue systeem gehangen, meer als experiment om te zien hoe deze zich gedraagt, tot nu toe redelijk goed, heel af en toe mist deze een bericht van de bridge om lamp aan of uit te zetten, gebruik daar routines voor.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 17:22
Waah schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:05:
[...]

Hoopte dat de beweging enkel aan en uit zou zetten. En met de dimmer de hoeveelheid licht te regelen zou zijn.

Maar zal wel niet kunnen denk ik dan maar.
Het kan wel, zo heb ik dat hier op de overloop. Je moet de dimmer met de lampen koppelen en dan via een reddit 'hack' de dimmer en de sensor koppelen.

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Heb op dit moment Homekit met Philips Hue, deze bestuur ik met me telefoon en doormiddel van Homepod.

Ben erg benieuwd naar de ikea smart lineup maar er is nogal verwarring welke wel en nog geen Homekit support hebben.

RÅDFRI Homekit support?
- Led-lamp GU10 2700k (wel of geen?)
- Smart stekker (helaas nog niet heb ik gelezen)
- Beweging sensor (wel of geen?)
- Wacht nog op deur contacten :)

Voorlopig lijkt het het net niet maar misschien is er al meer bekend en zijn er al wat updates geweest waar ik nog niet bewust van ben, tevens is de informatie waar ik op moet leten met aankoop welke versie nummer nodig is voor homekit support.

Dien ik ze eerst aan de Hue bridge te koppelen of kan dat direct zonder enige tussenkomst van een remote of hub gekopped worden met homekit?

• Erik1971
  • Laatst online: 09-11 22:16
AngelusHD schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:02:
Heb op dit moment Homekit met Philips Hue, deze bestuur ik met me telefoon en doormiddel van Homepod.

Ben erg benieuwd naar de ikea smart lineup maar er is nogal verwarring welke wel en nog geen Homekit support hebben.

RÅDFRI Homekit support?
- Led-lamp GU10 2700k (wel of geen?)
- Smart stekker (helaas nog niet heb ik gelezen)
- Beweging sensor (wel of geen?)
- Wacht nog op deur contacten :)

Voorlopig lijkt het het net niet maar misschien is er al meer bekend en zijn er al wat updates geweest waar ik nog niet bewust van ben, tevens is de informatie waar ik op moet leten met aankoop welke versie nummer nodig is voor homekit support.

Dien ik ze eerst aan de Hue bridge te koppelen of kan dat direct zonder enige tussenkomst van een remote of hub gekopped worden met homekit?
Via Hue bridge werken de Tradfri producten niet met HomeKit.,,,

In jou situatie, met de aanname dat de HomePod als HomeKit bridge fungeert, kun je het beste een Tradfri bridge nemen en deze dan ook aan HomeKit koppelen! Dan heb je een appart netwerk voor Hue en Tradfri producten en middels HomeKit kun je ze gewoon samen laten werken!

Zover ik weet geeft de Tradfri bridge alleen maar de lampen door aan HomeKit! De remote/dimmer en sensor van Tradfri worden niet doorgegeven.

Voor jou situatie zou ik voor dimmers en sensoren sowieso voor de Philips Hue varianten gaan, deze werken namelijk significant beter dan de Tradfri alternatieven (ze gaan sowieso veel langer mee op de batterijen, je hebt het prijsverschil zo terug verdiend).

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Erik1971 schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:29:
[...]

Via Hue bridge werken de Tradfri producten niet met HomeKit.,,,
Ok, goedkoop is dus duur koop in dit geval.

Hoe zit het met de Philips beweging sensor en de Trådfri gu10 spots icm philips hue en homekit?

Hue app kan ik sync'en met homekit en visa versa, als de ikea lamp direct of via hue app als een hue lamp werkt zou je toch zeggen dat deze zonder extra hub schakelbaar zijn toch?

bewegigsensors vallen in mijn geval dus af. De stekker zodra deze homekit compatible is zou nog is een leuke optie zijn want het is wel een aantrekkelijke prijs voor het schakelen van je kerstboom.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 08:09
Nee, Philips heeft er voor gekozen om enkel Philips-lampen ondersteuning te geven voor homekit (en Google Home?). Lampen van andere merken zal de Philips hub niet doorgeven. Ligt aan Philips dus...

• Ryan_
Gisteren 2x de E27 (kleur) en 5x de E14 gekocht. Het koppelen ging erg goed. Helaas bleek er één E14 niet te werken. Deze gaat dus weer retour. Al geprobeerd te resetten maar geen enkel teken van leven te bekennen. Kan ik nog iets proberen?
Pagina: 1 ... 48 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)