| ||||||||||||||
![]() |
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
| ||||||||||||||
![]() |
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
ora et labora
druk en typefouten voorbehouden
Die bookmarks vervangen een ouderwetse tvp idd niet goedlutkeveld schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:50:
Even een post achterlaten zodat deze in Mijn Topics komt te staan
Leuk voor thuis! Ben nu ook even bezig om een tafeltje te maken waarop ik kan knutselen (meer een plank, zodat alles makkelijk 'opgeruimd' kan worden). Meteen iets van een fannetje erbij doen die de soldeerdamp uit mn gezicht plaatst.Megamind schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:53:
Vorig topic werd wel erg lang idd![]()
Was deze al langsgekomen?
[afbeelding]
[Voor 5% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-10-2014 21:31]
My favorite programming language is solder.
me wannaMegamind schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:53:
Vorig topic werd wel erg lang idd![]()
Was deze al langsgekomen?
[afbeelding]
Fix0rr3d. Rone ging ook eens verse stats trekken
Zie https://www.dx.com/s/433 Weet niet of de standaard modules ook kunnen zenden ontvangen. Geloof het wel. Maar wil je zenden ontvangen goed doen dan je beter naar Nordic modules of Zigbee dingen kijken, daar zit al een hoop in de hardware geïmplementeerd.MBgek schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:44:
Ik ben opzoek naar een zend/ontvang setje als bijvoorbeeld deze Nu wil ik ook een manier van terugkoppeling hebben, google levert mij niets op, wellicht heeft iemand hier een idee
Dat heet een tranceiver. Meestal kunnen ze om en om zenden/ontvangen, niet tegelijk.MBgek schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:44:
Ik ben opzoek naar een zend/ontvang setje als bijvoorbeeld deze Nu wil ik ook een manier van terugkoppeling hebben, google levert mij niets op, wellicht heeft iemand hier een idee
Tegelijkertijd is niet nodig, het gaat erom dat de ontvanger uit het zicht is, en ik wil weten of ie daadwerkelijk geschakeld heeft.memphis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:04:
[...]
Dat heet een tranceiver. Meestal kunnen ze om en om zenden/ontvangen, niet tegelijk.
Ik vind z'n verhalen altijd erg interessant maar z'n stem en manier van praten irriteren me zo erg dat ik eigenlijk nooit z'n filmpjes afkijk, echt zonde.Puch-Maxi schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:41:
Nog even terugkomen op het FTDI verhaal, Dave heeft er een video over gemaakt (had het al verwacht).
[video]
[Voor 19% gewijzigd door JDTeunis op 27-10-2014 23:16]
mikeselectricstuff (Is ook een regular bij Dave op het forum) en mjlortonJDTeunis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:12:
Edit: Zijn er trouwens nog andere channels die het volgen waard zijn? Photonicinduction vind ik altijd lachen maar verder ken ik er geen. Het zou wel leuk zijn om ook iets informatiefs, zoals eevblog, te hebben.
[Voor 19% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-10-2014 23:30]
Dat krijgt hij wel vaker te horen. ik had het aanvankelijk ook maar ben er beetje aan gewend geraakt.JDTeunis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:12:
[...]
Ik vind z'n verhalen altijd erg interessant maar z'n stem en manier van praten irriteren me zo erg dat ik eigenlijk nooit z'n filmpjes afkijk, echt zonde.
Edit: Zijn er trouwens nog andere channels die het volgen waard zijn? Photonicinduction vind ik altijd lachen maar verder ken ik er geen. Het zou wel leuk zijn om ook iets informatiefs, zoals eevblog, te hebben.
[Voor 81% gewijzigd door Puch-Maxi op 28-10-2014 21:36]
Als je dat in een hoge resolutie wil gaan maken vraag ik mij af of je dan wel de achterste pixels kunt zien. Als je door de pixels heen wilt kijken wordt de lichtuitstraling steeds iets minder.
Speel ook Airplane Manager en Repeat
iddmemphis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:23:
Oud lijstje..... Maar moet deel 3 niet op slot?
Hoe hoog wil je gaan? Als deze matrix ook met het handje gesoldeerd is is het monniken werk en zal een compleet klooster bouwen sneller gaanOnbekend schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:59:
[...]
Als je dat in een hoge resolutie wil gaan maken vraag ik mij af of je dan wel de achterste pixels kunt zien. Als je door de pixels heen wilt kijken wordt de lichtuitstraling steeds iets minder.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Hele onderkant van het bord is ground plane, dus uit gewoonte gooi ik alles wat aan ground hangt met een via daar naartoe. Also: lui en het maakt toch niet echt uitHans1990 schreef op maandag 27 oktober 2014 16:45:
Toch zou ik nog 1 klein dingetje iets anders hebben gedaan op dat bordje. Dat is namelijk de ontkoppeling caps iets verder verschoven dat de GND ook op dezelfde laag kon worden aangesloten (kleinere loop zonder via's). Of had je een specifieke reden om het zo te doen?
[Voor 6% gewijzigd door mux op 28-10-2014 11:51]
Het is altijd moeilijk om bij groothandels als consument te bestellen.joram.agten schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:35:
Ik wil mijn elektronica hobby terug oppikken en wil wat simpele dingen aanschaffen.
Nu vraag ik me af wat voordelige (web) winkels zijn om te shoppen.
Vorig jaar heb ik een bestelling gedaan bij reichelt.de en dat leek wel ok.
Waar halen jullie je spullen vandaan?
[Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 28-10-2014 12:32]
En het laatste wat je nu wil is een fake ftdi in je bordjesAls laatste zou je op Ebay kunnen wagen, maar ik heb het idee dat die markt overspoelt is met chinese namaak meuk.
Even booten van een Linux Live stickjejoram.agten schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:49:
[...]
En het laatste wat je nu wil is een fake ftdi in je bordjes
druk en typefouten voorbehouden
[Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 28-10-2014 21:12]
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
The Ben Heck Show... of is die te ernstig?Puch-Maxi schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 02:00:
Goed idee, laten we een lijstje maken voor in de topic start oid!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggenedit:
Misschien zijn ze allemaal niet even relevant, staan niet op een bepaalde volgorde oid. Ben er vast een paar vergeten.
http://www.eoo-bv.nl/inde...a=viewProd&productId=4098Megamind schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:07:
Beste shop: http://www.eoo-bv.nl/
Gewoon verzenden in envelop en lekker snel!
LED 10mm Superhel Rood
Game PC = http://specs.tweak.to/18396, Game PC 2 = http://specs.tweak.to/18397 “
Die wilde ik nog noemen, maar ben er zelf niet zo'n fan van. Het is mij iets te geproduceerd (reclame kanaal voor Element14) maar wie ben ik!
Puch-Maxi schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:26:
Dave is anders behoorlijk fan van Agilent (HP).
Voor zover ik het begrijp is deze chip zelf een switch met 2 ethernet-poorten en een 8 or 16 bits poort naar de host.The KSZ8852 product enables distributed, daisy-chained topologies preferred for industrial Ethernet networks. Conventional centralized (i.e., star-wired) topologies are also supported for fault tolerant arrangements.
[Voor 61% gewijzigd door CrashOverDrive op 29-10-2014 18:48]
€725 voor een 27" 2560x1440 monitor displayport. Dat lijkt verduveld veel op een Apple Thunderbolt scherm!Anoniem: 187449 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:33:
dus ik vandaag naar de bekende Alternate met duizend euri in mijn zak om een nieuwe monitor te kopen.
hij stond niet uitgestald maar was wel in voorraad, net als een bepaalde kast die ik wilde aanschaffen.
'mag ik hem even zien dan'
nee we halen ze niet even uit de doos
'nou doei dan maar'![]()
daar hoef je ook niet meer naar toe, halve winkel leeg..
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
zij het dat een Apple thunderbolt mooier is maar ook 12 x tragerRobV schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:44:
[...]
€725 voor een 27" 2560x1440 monitor displayport. Dat lijkt verduveld veel op een Apple Thunderbolt scherm!
[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 29-10-2014 19:05]
Overweeg ook:maikel schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:02:
Inmiddels heb ik de modules voor de verlichting al een tijdje in gebruik, maar ik merk toch dat er via RS485 nogal eens wat probleempjes zijn. Frame-errors, collisions, etc. Nu heb ik dat aan de server-kant wel 'opgelost' door bij problemen de packets opnieuw te versturen, maar dat is toch meer symptoombestrijding.
Daarbij wil ik in de toekomst nog een sensor toevoegen die het laat weten als er een deur open gaat. Daarvan weet ik dus nooit wanneer dit gaat zenden en kan ik collisions moeilijk voorkomen.
Nu zat ik zelf te denken of het mogelijk was het geheel om te bouwen van RS485 naar ethernet. Uiteraard kan dat wel, maar aangezien ik weinig zin heb om voor elke module (op dit moment 8 stuks voor de huiskamer alleen) een aparte kabel te trekken (en wifi ook zijn beperkingen heeft), wil ik de modules graag kunnen daisy-chain'en. Hier is vrij weinig over te vinden, maar ik kwam uiteindelijk deze chip tegen: http://www.micrel.com/ind...rticle/24-ksz8852hle.html
Volgens de omschrijving:
[...]
Voor zover ik het begrijp is deze chip zelf een switch met 2 ethernet-poorten en een 8 or 16 bits poort naar de host.
Begrijp ik het nu goed en zou ik dan via deze derde poort de data binnen kunnen laten komen op de microcontroller? En kan ik ook 'onbeperkt' doorlussen bij deze chips?
Uit de datasheet wordt mij zo gauw niet duidelijk hoe en wat ik aan data dan binnen krijg.
[Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 29-10-2014 19:36]
vind ik niet
Goede vraagbase_ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:19:
Waarvoor is die "standaard" dimmer zoal geschikt? (misschien een standaard halogeen trafo + gelijkrichter)?
Game PC = http://specs.tweak.to/18396, Game PC 2 = http://specs.tweak.to/18397 “
Ik geloof dat het bij hele oude voedingen nodig was, maar bij wat modernere voedingen niet meer. Ik gebruik zelf regelmatig oude pc voedingen voor van alles en nog wat en het gaat altijd goed.Djesse8999 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:12:
Hallo,
Stel ik ga een pc voeding gebruiken voor een auto radio, dan moet ik een groene en een zwarte draad verbinden met elkaar zodat de voeding aangaat, moet ik dan ook een load toevoegen? of is alleen de radio voldoende?
Alvast bedankt!
Hey ik heb ook zoeits! (Niet lachen, zelfgemaaktMegamind schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:54:
Vandaag maar eens een line splitter gekocht:
[afbeelding]
Dat is toch wel een stuk makkelijker om stromen te meten!
Nee, teminste deze niet, ik woon in Canada dus deze heeft US stekker.Ibex schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:03:
Is dit compatibel met schuko, of gebruik je 2 verloop stekkers?
Zoiets had ik ook, maar voor 20$ ga ik niet klooienPuch-Maxi schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 23:02:
[...]
Hey ik heb ook zoeits! (Niet lachen, zelfgemaakt)
[afbeelding]
[afbeelding]
[Voor 18% gewijzigd door Megamind op 02-11-2014 06:10]
Ik hebt exact dezelfde een tijdje gebruikt om 3 fasen per fase te meten. Gaat redelijk goed maar je moet wel een flink aantal metingen per seconde doen (richting de duizend klinkt prima). Je meet wisselstroom dus er zijn momenten dat je geen stroom zal meten en momenten met de maximale stroom. Om dit mooi uit te middelen wil je zoveel mogelijk metingen per seconde doen en dan bijvoorbeeld een gemiddelde over 1/2 seconde berekenen. Hiermee lukte het mij in ieder geval om een redelijk realistische meting te doen van het gebruik. Waarschijnlijk kun je ook wel wat doen met een gelijkrichter en condensatoren zodat je een gelijkspanning kunt meten en dus aan een enkele meting genoeg hebt.Megamind schreef op zondag 02 november 2014 @ 01:18:
Die zijn te duur als je er 28 van nodig hebt, ik heb nu een paar van deze besteld in verschillende A's: http://www.ebay.com/itm/3...rmers&hash=item417d22c662
Wat zou een goede sampletijd zijn om een beetje goede indicatie van stroomverbruik te meten? 10 samples/s? 100? 1000?
Als ik dat zo zie dan gaat dat wel gaat passen, maar zal best een gepriegel worden.Megamind schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:43:
Ik hoop dat het bij mij wel past, foto van mijn fusebox:
[afbeelding]
Als ik voor het gemak 7 sensoren aansluit op één ATMega dan heb ik er 4 nodig voor alles. Die kan ik dan op 16MHz laten draaien, dan moet een sample frequentie van 1MHz per sensor wel haalbaar zijn denk ik, alweer tijd geleden dat ik tijdkritisch geprogrammeerd heb...Infant schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:29:
Het netst zou zijn als je exact tussen de nuldoorgang van een golf kan meten.(c.a. 50Hz), en hoe meer samples je daarbinnen kunt doen, des te beter.
Als je binnen die tijd bijv.100 samples wilt doen, moet je een samplefrequentie van ten minste 5kHz hebben.
Er is een opensource energy monitor, waar je de kunst kunt af kijken: http://openenergymonitor....ocks/ct-sensors-interface
Je kunt niet zomaar alles lukraak bij elkaar optellen en dan middelen, het is wel zo aardig als je er een rms-meting van maakt.
Die werken prima. Wij hebben op de zaak een honderdtal van deze in onze 3 meterkasten zitten om het gehele stroomverbruik van het bedrijf te meten. Werkt met het openenergymonitor systeem, maar dan met onze eigen printen(gemonteerd in een DIN rail behuizing). Werkt best goedMegamind schreef op zondag 02 november 2014 @ 01:18:
Die zijn te duur als je er 28 van nodig hebt, ik heb nu een paar van deze besteld in verschillende A's: http://www.ebay.com/itm/3...rmers&hash=item417d22c662
Wat zou een goede sampletijd zijn om een beetje goede indicatie van stroomverbruik te meten? 10 samples/s? 100? 1000?
[Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 02-11-2014 19:27]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Appeltaart is lekker!
Als je ze vind bij farnell, dan wil ik ze wel bestellenLED-Maniak schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 23:51:
Iemand hier toevallig die nog twee M16 wartels over heeft? IP65/IP68 voor een buis van 9.5mm(dus wartel 8-10mm). Het zou volgens mij net in een envelop moeten kunnen maar geen bedrijf die het zo kan verzenden.
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
[Voor 49% gewijzigd door alexandersamson op 07-11-2014 02:55]
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
Appeltaart is lekker!
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
Appeltaart is lekker!
Appeltaart is lekker!
Voor Schottkys en MOSFETs en elcos geldt eigenlijk altijd dat de spanningsrating min of meer de destruction limiet is.Sprite_tm schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:40:
40V op een 36V uitgang is inderdaad wat krap maar het idee was 'Ach, ik heb nog stevige schottkys' zonder naar de precieze specs te kijken.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
[Voor 9% gewijzigd door Springuin op 08-11-2014 21:15]
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details