![]() | ||||||||||
| ||||||||||
![]() |
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() | ||||||||||
| ||||||||||
![]() |
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Dat hangt een beetje van de applicatie af he, maar ik zou iig niet onder de 50 Hz gaan. Theoretisch haalt je oog maar een framerate van 24hz dacht ikTrailBlazer schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:04:
wat is trouwens de minimale frequentie die je je PWM signaal moet geven voordat het zichtbaar wordt voor het blote oog. Ik geloof iets van 100Hz ofzo.
Vanaf 0.00000˜00000001Hz is het zichtbaar met het oog, tot ergens 50-60Hz afhankelijk van de persoon neem ik aan. (bij geluid is dat toch ook zo)TrailBlazer schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:04:
wat is trouwens de minimale frequentie die je je PWM signaal moet geven voordat het zichtbaar wordt voor het blote oog. Ik geloof iets van 100Hz ofzo.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Niet dat ze die dingen helemaal ingieten in zwart epoxy, dan ligt de drempel om dat ding te kraken net wat hoger. Maar goed er zijn ook mensen met een röntgen apparaat.Sprite_tm schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:35:
Woei, snelheid kent geen tijd: nieuws: Tweaker kraakt eenvoudig beveiliging Padlock-stick
Nice, Ferry!
High Powered Madness
Ik heb die 23 uit de lijst van examples bij de gegeven frequentie, stond in de datasheet van atmel.Mauws: Hoe kom je daarop? Iirc is de formule om de baudrate uit te rekenen baud=fosc/((ubrr+1)*16); dan kom ik op een baudrate van 8533 uit. Dan kom je er met een ubrr van 20 meer in de buurt, dan heb je een baudrate van 9752 wat anderhalf procent van je gewenste 9600 afzit. Zolang je niet ongelovelijk veel data zonder error-detectie gaat versturen moet dat prima werken.
Opzich niet zo moeilijk: NAND flash, uCtje (ARM?) dat zélf bijv. AES encryptie doet (en USB mass-storage). Pincode authenticatie (4-pin of 8-pin) op het ding zelf (dan werkt ie namelijk zonder software op een pc) Na 3 foutieve pin-codes verwijderd het uC alle gegevens (dwz wist NAND flash). Je moet alleen dan je sleutel ergens kwijt veilig kwijt (EEPROM?)kluyze schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:05:
Laten we een project beginnen met de elo boys van GOT, eens zien of we het beter kunnen!
[ Voor 34% gewijzigd door 0fbe op 10-03-2008 19:59 ]
Zal wel fun zijn, ontwerpen wij de meest secure open source usb stick ever. Denk wel dat zo'n project best veel tijd in beslag gaat nemen. Alleen jammer dat * dalus bijna gaan programmeer ervaring heeftkluyze schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:05:
Laten we een project beginnen met de elo boys van GOT, eens zien of we het beter kunnen!
High Powered Madness
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Ik ben alleen bang dat een mini of micro sd kaart de doorsnee persoon (zonder IT kennis) een gevoel van onveiligheid geeft: Ze kunnen zomaar je data uit je usb stick halen (denken ze dan) hoewel puur een sd kaart je geen info geeft. Maar het heeft niet mijn voorkeur...virus.elektro schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:10:
er bestaan genoeg microcontrollers met usb ingang. als je nou een (mini of micro) sd kaart er aan hangt kan je volgens mij een redelijke beveiliging maken, vooral als je het encrypt
Je kan altijd de WE (write enable) pin van de NAND chip loshalen zodat er niet meer naar geschreven kan worden, zie het geheugen dan nog maar eens te wissentimcooijmans schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:53:
Na 3 foutieve pin-codes verwijderd het uC alle gegevens (dwz wist NAND flash).
[...]
-Pin bruteforcen kan niet omdat je maar 3x kan proberen.
Dannog, je hebt een NAND-chip met AES ge-encrypte gegevens. AES is tot nu toe niet gekraakt, je hebt dus niks aan die gegevens.madwizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:13:
[...]
Je kan altijd de WE (write enable) pin van de NAND chip loshalen zodat er niet meer naar geschreven kan worden, zie het geheugen dan nog maar eens te wissenJe zou een write kunnen doen tijdens de check om te kijken of de WE pin nog werkt maar ook dat kun je emuleren, of je zorgt dat de WE vlak daarna losgehaald wordt zodat het ding niet gewist kan worden.
Met een goede AES encryptie is het toch geen probleem dat je extreem veel pogingen hebt omdat de WE los hangt.madwizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:13:
[...]
Je kan altijd de WE (write enable) pin van de NAND chip loshalen zodat er niet meer naar geschreven kan worden, zie het geheugen dan nog maar eens te wissenJe zou een write kunnen doen tijdens de check om te kijken of de WE pin nog werkt maar ook dat kun je emuleren, of je zorgt dat de WE vlak daarna losgehaald wordt zodat het ding niet gewist kan worden.
High Powered Madness
Maar je kunt niet voorkomen dat je maar 3 pogingen hebt op je uC. Zeker als je eerst een poging aftrekt en dan pas kijkt of het goed is. Na 3 pogingen gooi je de sleutel (op de uC) weg.madwizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:30:
Dat is waar maar je zou de pincode dan wel kunnen brute forcen en die heeft waarschijnlijk een stuk minder combinaties dan een encryptiekey.
[ Voor 5% gewijzigd door 0fbe op 10-03-2008 20:32 ]
Kwestie van eerst kijken of je sleutel weg is, zoniet extra bit schrijven en dan pas laten weten dat het fout was. Volgens mij zou dat moeten werken:madwizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:39:
Dat klopt inderdaad wel, misschien kan je het wissen van EEPROM in de uC nog wel voorkomen door de voeding van de controller zo laag mogelijk te zetten. Misschien dat de uC dan nog werkt maar niet meer de spanning op kan wekken om het geheugen te wissen, daar is vaak wel een hogere spanning voor nodig (en vast ook wel meer stroom).
Je kan toch ook gewoon in je flash schrijven?madwizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:39:
Dat klopt inderdaad wel, misschien kan je het wissen van EEPROM in de uC nog wel voorkomen door de voeding van de controller zo laag mogelijk te zetten. Misschien dat de uC dan nog werkt maar niet meer de spanning op kan wekken om het geheugen te wissen, daar is vaak wel een hogere spanning voor nodig (en vast ook wel meer stroom).
[ Voor 4% gewijzigd door HammerT op 10-03-2008 21:29 ]
Madwizard heeft wel deels gelijk:HammerT schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:27:
[...]
Je kan toch ook gewoon in je flash schrijven?
Ik denk eigenlijk dat je nooit tot een hooge beveiliging kan komen met een micro. Omdat er altijd een mogelijkheid is om de lock fuses te omzeilen en zo de source er van af te halen. Daar kan je dan weer de sleutel uit halen.
Je zou een soort challenge voor de host moeten maken met een heleboel verschillende mogelijkheden van verschuiven and or-en wat je allemaal wel niet kan verzinnen. En hierna pas de data (die ge-encrypt in het geheugen staat uiteraard) kan lezen.
edit:
en brown uit fuses kan je ook gebruiken, maar ik weet niet of die zo betrouwbaar zijn
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Dat is niet zo'n probleem, dan gebruik je gewoon meerdere partities. Eentje met het tooltje er op. Hoewel je dan weer met mac linux windows compatibiliteit zittimcooijmans schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:34:
[...]
Madwizard heeft wel deels gelijk:
Onder 1.55V is flash niet meer beschrijfbaar (en wisbaar) maar werkt de Core nog wel: Je zou met een brownout detector kunnen resetten maar dan heb je nog steeds 1 poging (behalve dus als je bij het intoetsen van de laatste toets eerst een bit wegschrijft en dan pas kijkt of of de code goed is: is ie goed wis je die bit, is ie fout wis je de sleutel of zet je de pogingen over eentje minder, kan dat niet staat die bit er ook nog en boot je stick niet meer) Daarnaast was mijn streven om de USB-stick software vrij te maken zodat hij op elke pc zou werken...
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
Je pakt een usb stick, leest het flash uit, toetst code fout in en zie daar een verandering in je flash. Met een geheugen controller kopieer je het oude image weer terug en je kunt nog een keer proberen! Volgens mij kost dit minder moeite dan het openhalen van een behuizing en het daaruit proben van de data.HammerT schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:42:
[...]
Dat is niet zo'n probleem, dan gebruik je gewoon meerdere partities. Eentje met het tooltje er op. Hoewel je dan weer met mac linux windows compatibiliteit zit
Zowiezo denk ik dat het een goed idee is om je data steeds op een andere locatie te schrijven.
Maar waarom zou je je retry count niet gewoon encrypted in je geheugen kunnen plaatsen? Je zou voorhand kunnen controleren of write protection oid aan staat.
[ Voor 47% gewijzigd door 0fbe op 10-03-2008 22:12 ]
Niet als je alle relevante data uit het systeem weet te halen (hoe dan ook) en op een PC alles simuleert. Die drie pogingen check valt altijd wel te omzeilen, hoe dan ook is het cryptografisch gezien handig daar vanuit te gaan.timcooijmans schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:07:
Je hebt het nu over brute-forcen, maar als je maar 3 pogingen hebt is er niks te brute forcen...
Ik heb een Praxis Halo halogeen dimmer en volgens de verpakking kan deze 230V en 12V (conventionele trafo) halogeen dimmen.ThinkPadd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:19:
Wie kan mij vertellen wat voor dimmer ik nodig heb voor een rail met halogeen lampjes, met een gewone ringkerntrafo? (geen elektronische dus!) ?
De bouwmarkt biedt deze dimmers aan:
- Conventionele dimmer voor gloeilampen
- Halogeendimmer (deze zou niet geschikt zijn voor gewikkelde trafo's
)
- Elektronische dimmer
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Leuk dat je het aanhaalt, want dat zou namelijk betekenen dat je dmv. een Rabobank randomreader en een bankpasje, de pincode van het desbetreffende bankpasje kan achterhalen.madwizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:11:
[...]
Niet als je alle relevante data uit het systeem weet te halen (hoe dan ook) en op een PC alles simuleert. Die drie pogingen check valt altijd wel te omzeilen, hoe dan ook is het cryptografisch gezien handig daar vanuit te gaan.
Ik weet niet hoe dat ding werkt, het werkt wel losstaand toch zonder verbinding met internet ofzo? Wel een interessant apparaat ook. Maar ik vermoed dat daar wel over nagedacht is. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat meerdere pincodes hetzelfde resultaat geven, je krijgt toch een soort transactie code op basis van je pincode?timcooijmans schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:17:
Leuk dat je het aanhaalt, want dat zou namelijk betekenen dat je dmv. een Rabobank randomreader en een bankpasje, de pincode van het desbetreffende bankpasje kan achterhalen.
Het apparaat is inderdaad losstaand, en geeft een transactie code op basis van je pincode máár geeft zelf (dwz. op het apparaat zelf) aan dat de pincode fout is. Dus het dingetje heeft zelf het algoritme om te checken of een pincode juist is of niet...madwizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:25:
[...]
Ik weet niet hoe dat ding werkt, het werkt wel losstaand toch zonder verbinding met internet ofzo? Wel een interessant apparaat ook. Maar ik vermoed dat daar wel over nagedacht is. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat meerdere pincodes hetzelfde resultaat geven, je krijgt toch een soort transactie code op basis van je pincode?
Neemt niet weg dat de chip op de pas dus blijkbaar je pincode kan controleren, je kan daar natuurlijk ook dezelfde trucs op gaan toepassen.fsfikke schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 02:41:Ook onthoudt de kaart zelf hoeveel pogingen je nog hebt. Als je te vaak fout zit blokkeert de chip. Je kan dan dus niet meer online inloggen of Chipknippen. PIN automaten werken met de magneetstreep en hebben dus niets met de chip te maken. Betalen met een geblokkeerde chipknip kan dus nog wel.
Het is natuurlijk helemaal intressant dat de volledige specificaties van EMVco online staan: Klikmadwizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:31:
Zie nu ergens dat de chip op de pas ook gebruikt wordt, dat is weer wat anders dan dat de kaart alleen gelezen wordt met magneetstrip.
Uit een oud topic:
[...]
Neemt niet weg dat de chip op de pas dus blijkbaar je pincode kan controleren, je kan daar natuurlijk ook dezelfde trucs op gaan toepassen.
Lijkt me wel anders eens leuk om de data overdracht tussen het kaartje en de random reader te bekijken. zeg maar een soort adapter op je pasje plakken en daarmee de data loggen.ThinkPadd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:29:
Die random reader valt trouwens niet open te maken, voor de nieuwschierigen onder ons.
Heb eens gelezen dat er een verbinding wordt verbroken, en daardoor een chip wordt gewist.
High Powered Madness
ThinkPadd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:29:
Die random reader valt trouwens niet open te maken, voor de nieuwsgierigen onder ons.
Heb eens gelezen dat er een verbinding wordt verbroken, en daardoor een chip wordt gewist.
Dus gewoon wachten tot die leeg is en dan open makenquote: http://rabobank.nlAls uw Random Reader stuk is of de batterij is leeg, kunt u gratis een nieuw exemplaar ophalen bij uw Rabobank
Kun je lang wachten, heb de mijne al bijna 2 jaar zonder problemenHammerT schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:52:
[...]
[...]
Dus gewoon wachten tot die leeg is en dan open maken
Gaat niet lukken, zo'n randomreader wist zijn geheugen als ie bijna leeg is. Ik vermoed dat er een Maxim-IC chip in zit die ipv flash, ram met intene batterij heeft: Is de batterij op word het ram gewist. Ze hebben dan ook een laagje over het eeprom zitten wat proben tegen gaat...HammerT schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:52:
[...]
[...]
Dus gewoon wachten tot die leeg is en dan open maken
Kan wel, maar dan moet je weten via een donor random reader waar dat contactje zit. vervolgens neem je er nog 1, en ga je rond dat contactje de behuizing weg dremelen, en dan die contactjes met wat dun draad doorverbinden.ThinkPadd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:29:
Die random reader valt trouwens niet open te maken, voor de nieuwschierigen onder ons.
alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen
Been there, done that: in die Random Reader zit inderdaad tegen de achterkant een stukje geleidend plastic tegen een stel contacten op de print aan. Als je die weghaalt gaat alle Rabobank-specifieke info eruit en komt de unit in een soort testmode terecht. Waarschijnlijk is het dan ook mogelijk andere firmware te uploaden, maar ik zou niet weten hoe of wat precies. De rabobank geeft je trouwens vrij gemakkelijk nieuwe readers mee, gewoon naar de bank gaan en zeggen dat je oude stukgegaan is en dat je 'm al weggegooid hebt. (En nu niet allemaal readers gaan verzamelen!)timcooijmans schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:40:
[...]
Gaat niet lukken, zo'n randomreader wist zijn geheugen als ie bijna leeg is. Ik vermoed dat er een Maxim-IC chip in zit die ipv flash, ram met intene batterij heeft: Is de batterij op word het ram gewist. Ze hebben dan ook een laagje over het eeprom zitten wat proben tegen gaat...
[ Voor 12% gewijzigd door Sprite_tm op 11-03-2008 13:10 ]
Omdat je juist een manier moet verzinnen om de zwakte van je wachtwoord (en brute forcen) moet voorkomen.donzz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:21:
@ubersecure usb stick;
Waarom zou je de hele decoding sleutel opslaan op de stick zelf?
Waarom niet de pincode gebruiken om de code uit te rekenen? Zeg dat je een 6-cijferige pincode neemt, das 10^6 combinaties = 20 bit. ook al gebruik je AES 1024, sterker dan 20 bit wordt je totale beveiliging niet (zwakke schakel.. ketting), omdat alle andere informatie op de stick zelf staat.
verder is iedere beveiliging te omzeilen, de grote vraag is: hoe maak je het voor niet teveel geld zo moeilijk mogelijk (hoe beter de beveiliging hoe duurder het is).
[ Voor 34% gewijzigd door HammerT op 11-03-2008 13:11 ]
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
idd gewoon neonlampje vermoed dat het niet veel meer is...Boudewijn schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:30:
Even een vraagje... ik zag dit ding net in het "show hier je overpiced meuk topic":
http://car.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=00077
Het ding zou statische electricitieit moeten killen, maar ik kan me niet voorstellen dat het complex is.
[afbeelding]
Is dat gewoon een neonlampje in een grote zekerings-behuizing? of zit er iets meer in?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
[ Voor 48% gewijzigd door 0fbe op 11-03-2008 22:20 ]
Gewoon een FINO gebruiken natuurlijk!madwizard schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:21:
De ultieme beveiliging is natuurlijk geen NAND flash maar een WOM van Signetics te gebruiken
Misschien moeten we een trashcan/shredder-USB stick ontwikkelen: alles wat je erop zet verdwijnt in het niets!
[ Voor 43% gewijzigd door T1psY op 12-03-2008 00:49 ]
http://www.dumo-technics.com
Dit is voor Nederland, maar voor Belgie geen idee.... Echter de type fotoframe zou ook in Belgie verkrijgbaar zijn, alleen dan moet je zelf zoeken in welke (speelgoed) winkels.pcfreaky1991 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:43:
Edit: is het in de Nederlandse of in de Belgische blokker? Ben nl. van België
Anoniem: 167155
Het voordeel van een USB stick is imoh dat je hem op meerdere computers kan gebruiken, als je dus elke keer software moet installeren schiet dat niet op. Als je daarnaast ook nog eens de sleutel mee moet dragen (voor de andere computeren waarop je je USB stick wil gebruiken) is dat natuurlijk niet handig.Anoniem: 167155 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:39:
@ uebersecure usb dinges.
Waarom moet de usb key de beveiliging regelen?
Kun je niet veel beter een programma op de computer hebben die je data omzet met AES beveiliging en dat dan op een goedkope flash disk zetten?
Als iemand het uitleest die het eigenlijk niet mag maakt het toch niet uit (als je AES encryptie maar genoeg bits bevat) en je zit niet met de limitaties van een pincode.
Als je wel over de juiste key beschikt heb je het in een mum van tijd gedycrypt.
[ Voor 18% gewijzigd door Sprite_tm op 12-03-2008 12:57 ]
Bootloader kan je ook self programmen, vanuit de bootloader (read while write).Sprite_tm schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:40:
De manier om daaruit te komen is door de watchdog in de bootloader uit te zetten, maar jah, dan moet je die bootloader wel in je chip zien te krijgen...
Woei! Thanks voor deze gouden tip!SA007 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:50:
@Basje2001 gisteren:
Ik heb hetzelfde gehad bij een Siemens M35i, de oplossing was een paar grote caps (1000+ µF) aan de voeding erbij te hangen, hij trekt blijkbaar de pieken niet.
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Fijne club, die Samtec! Ze zijn erg scheutig met samples, en ze kunnen werkelijk alles op connectorgebied voor je maken. Wij zijn hier op het werk ook wel fan van samtec.Atlas schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:16:
Woei connectoren gevonden voor mijn GPS
Samtec had z ein hun magazijn, mailtje gestuurd of ze voor deze ene keer er 3 wilden op sturen voor leerdoeleindes voor een student. En ze sturen er dus nu 3 op
Hmmz, hier komt dus m'n sig
1
2
3
4
| ld pwm_val1, X ld temp,Y+ add pwm_val1,temp st X+, pwm_val1 |
Dat is ook ongeveer mijn streven:SA007 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:13:
Vraag me af of hier genoeg animo is om met zijn alle een onkraakbare usb stick te maken.
Met dus als voornaamste eisen:
- Geen meuk op je OS nodig (en dus volledig cross-platform)
- Hardwarematige encryptie welke onkraakbaar geacht wordt
- Geen budget oplossingen, alleen het veiligste.
Denk dat we met de mensen hier zat connecties hebben om iets dergelijks ook daadwerkelijk te produceren en op de markt te brengen.
Je vorige waarde onthouden.TrailBlazer schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:18:
Mijn sterrenhemel progje vordert steeds verder en ik ben bijzonder trots om mijn ASM code so farIk zit nog met een dingetje waar ik niet helemaal lekker uitkom.
De huidige PWM waarde zit op SRAM lokatie X. Op SRAM lokatie Y zit de modificatie die in laad naar temp.
code:
1 2 3 4 ld pwm_val1, X ld temp,Y+ add pwm_val1,temp st X+, pwm_val1
Ik kan dus op basis van een hogere of lagere waarde de fading aanpassen. Het probleem is dus dat ik de waarde enkel kan laten toenemen. Dit heeft als gevolg dat de led steeds zwakker wordt en dan weer vol aan springt als de waarde van pwm_val boven de 255 uitkomt.
Nou zat ik er aan te denken om bit 7 van de modificatie te gebruiken als indicator dat er up of down geteld moet worden. Iemand anders nog goede ideeen?
Je bedoel 10 knopjes op de stick zelf net als dat ding dat ferry heeft gekraakt?timcooijmans schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:37:
[...]
Dat is ook ongeveer mijn streven:
-Geen software nodig om USB stick te gebruiken (USB stick start zijn USB verbinding pas op als het wachtwoord klopt)
-AES encryptie (onkraakbaar)
Blijft alleen de vraag over hoe we toegangscontrole doen? Pincode? (mijn voorkeur)
Een vergelijking tussen door doen om te kijken of het getal groter of kleiner isTrailBlazer schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:18:
Mijn sterrenhemel progje vordert steeds verder en ik ben bijzonder trots om mijn ASM code so farIk zit nog met een dingetje waar ik niet helemaal lekker uitkom.
De huidige PWM waarde zit op SRAM lokatie X. Op SRAM lokatie Y zit de modificatie die in laad naar temp.
code:
1 2 3 4 ld pwm_val1, X ld temp,Y+ add pwm_val1,temp st X+, pwm_val1
Ik kan dus op basis van een hogere of lagere waarde de fading aanpassen. Het probleem is dus dat ik de waarde enkel kan laten toenemen. Dit heeft als gevolg dat de led steeds zwakker wordt en dan weer vol aan springt als de waarde van pwm_val boven de 255 uitkomt.
Nou zat ik er aan te denken om bit 7 van de modificatie te gebruiken als indicator dat er up of down geteld moet worden. Iemand anders nog goede ideeen?
1
2
3
4
5
6
| Oude waarde - nieuwe waarde testen branch if negative naar regel 5 oude waarde ophogen jmp naar regel 6 oude waarde verlagen verder gaan met je code |
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ik zou de toegangscontrole doen met een mini chip kaartje + een pincodetimcooijmans schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:37:
[...]
Dat is ook ongeveer mijn streven:
-Geen software nodig om USB stick te gebruiken (USB stick start zijn USB verbinding pas op als het wachtwoord klopt)
-AES encryptie (onkraakbaar)
Blijft alleen de vraag over hoe we toegangscontrole doen? Pincode? (mijn voorkeur)
High Powered Madness
Zeker, zijn zeer leuke dingen, schema wordt ook bijgeleverd dus alsk er een heb en je hebt intresse in het schema moet je maar even roepen...Sprite_tm schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:34:
timcooijmans: Oeh, liefTis alleen dat ik hier een stel (werkende) printplaten van stukke smartphones heb liggen waar dezelfde proc op zit en waar ook Linux op gaat komen, anders was ik zwaar geinteresseerd geweest.
Anoniem: 167155
En daarna? kun je dan precies uitvinden op welke lenkte en breedte je zit te solderen?Atlas schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:07:
Samtec is lief
Mijn 2x10 0.8mm Pitch headers zijn binnen, per UPS express. Moest zelfs voor getekend worden
* Atlas gaat solderen
Tuurlijk, ding zal wel RS232 (gewoon serieel dus) NMEA GPS info uit sturen...Anoniem: 167155 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:24:
[...]
En daarna? kun je dan precies uitvinden op welke lenkte en breedte je zit te solderen?
Ja komt gewoon rs232 uit. Ga vanavond ff klooienAnoniem: 167155 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:24:
[...]
En daarna? kun je dan precies uitvinden op welke lenkte en breedte je zit te solderen?
* Xiphalon roept.timcooijmans schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:45:
[...]
Zeker, zijn zeer leuke dingen, schema wordt ook bijgeleverd dus alsk er een heb en je hebt intresse in het schema moet je maar even roepen...
Boardje zelf is 120x100mm (alhoewel ik niet weet of dat inclusief connectors is die uitsteken)darkmage schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:43:
[...]
* 0fbe roept.
wat zijn de afmetingen en de power requirements van 't bordje?
Cool. Heb je nog meer info? foto's oid? Link naar de site van fabrikant?timcooijmans schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:11:
[...]
Boardje zelf is 120x100mm (alhoewel ik niet weet of dat inclusief connectors is die uitsteken)
Het ding moet 12V in hebben (230V voeding wordt bijgeleverd)
https://f1nerd.nl
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq