Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:08

Zorian

What the fox?

kuusj98 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:58:
In principe nog blij met mijn S7 Edge, maar waar ik me toch echt aan dooderger is het feit dat de hele telefoon besluit te hangen als ik Snapchat veel gebruik. Dan 'opent' hij de Snap, maar ik kan hem niet zien. De enige oplossing is Snapchat killen en dan 5 minuten wachten op het opstartscherm, of de telefoon rebooten. Kan makkelijk een Snapchat probleem zijn hoor, maar het is wel irritant.

Verder jaag ik er tegenwoordig weer 2 acculadingen per dag doorheen. Zit nu weer op 14%, terwijl ik de eerste maanden nog de nacht door kon op de eerste lading bij wijze van. Toestel is 6 maanden oud nu.
Weet niet wat jij met je telefoon doet dan.
Snapchat reageert hier altijd onmiddellijk.
Accu gaat ook rustig enkele dagen mee met gemiddeld gebruik. Screen on van 8+ uur is prima te doen.
Speel wel 'vals'. Heb een zeer goeie custom ROM die een veel betere accuduur heeft dan die stock ROM.
Laad mijn telefoon gemiddeld 2, soms 3 keer per week op. Als ik hem weinig gebruik haalt ie net geen week op 1 lading.

Then again, ik krijg zelden appjes binnen, heb geen social media, Snapchat is ook super rustig, telefoontjes vallen enorm mee en verder doe ik niet veel meer dan af en toe even Tweakers browsen e.d. om eventjes tussendoor een kwartiertje weg te branden tijdens het wachten ergens op bijvoorbeeld.

S Health is trouwens ook een gigantische accuslurper. Die meet 24/7 je voetstappen dus hij gaat nooit écht in Doze/slaapmode. Heb S Health samen met de meeste Samsung apps eruit gesloopt en dat helpt behoorlijk. Geen social media hebben helpt ook veel, die apps (Facebook etc) slurpen ook bizar veel. Snapchat is nu met afstand de grootste slurper. Als ik die weghaal heb ik er zo 30-40% levensduur bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Zorian op 07-07-2017 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zorian schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 00:56:
[...]

Weet niet wat jij met je telefoon doet dan.
Snapchat reageert hier altijd onmiddellijk.
Accu gaat ook rustig enkele dagen mee met gemiddeld gebruik. Screen on van 8+ uur is prima te doen.
Speel wel 'vals'. Heb een zeer goeie custom ROM die een veel betere accuduur heeft dan die stock ROM.
Laad mijn telefoon gemiddeld 2, soms 3 keer per week op. Als ik hem weinig gebruik haalt ie net geen week op 1 lading.

Then again, ik krijg zelden appjes binnen, heb geen social media, Snapchat is ook super rustig, telefoontjes vallen enorm mee en verder doe ik niet veel meer dan af en toe even Tweakers browsen e.d. om eventjes tussendoor een kwartiertje weg te branden tijdens het wachten ergens op bijvoorbeeld.
Je beantwoord je eigen 'vraag' dus eigenlijk al... Ik zal mijn telefoon veel vaker gebruiken dan jij, heb geen custom ROM en zal al een aardig afgedraaide accu hebben qua cycles.

Mijn vriendin heeft hetzelfde met Snapchat, houd het maar op een gebruik van 2 Snaps per minuut :+ Buffer overflow of zo, ergens loopt geheugen over in ieder geval.

Edit: ah... zal S-health maar eens gaan uitzetten dan ;)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

kuusj98 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 00:59:
[...]

Je beantwoord je eigen 'vraag' dus eigenlijk al... Ik zal mijn telefoon veel vaker gebruiken dan jij, heb geen custom ROM en zal al een aardig afgedraaide accu hebben qua cycles.

Mijn vriendin heeft hetzelfde met Snapchat, houd het maar op een gebruik van 2 Snaps per minuut :+ Buffer overflow of zo, ergens loopt geheugen over in ieder geval.
Mijn S7 Edge is al meer dan een jaar oud, dus ik denk dat ik ook aardig aan de cycles zit. :p
Je zou voor de gein eens een custom ROM moeten proberen. Zal hoogstwaarschijnlijk veel van je zorgen wegnemen en het ziet eruit als stock. Alleen dan met veel betere performance en accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Zorian schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 01:01:
[...]

Mijn S7 Edge is al meer dan een jaar oud, dus ik denk dat ik ook aardig aan de cycles zit. :p
Je zou voor de gein eens een custom ROM moeten proberen. Zal hoogstwaarschijnlijk veel van je zorgen wegnemen en het ziet eruit als stock. Alleen dan met veel betere performance en accuduur.
Ik wil die KNOX bit niet triggeren, heb de Google Launcher met een Material design thema en het ziet er redelijk stock uit. Eigenlijk een goede combo van het (te) kale Stock Android van de Nexus toestellen die ik gehad heb en het afgrijselijke Touchwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

kuusj98 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 01:03:
[...]

Ik wil die KNOX bit niet triggeren, heb de Google Launcher met een Material design thema en het ziet er redelijk stock uit. Eigenlijk een goede combo van het (te) kale Stock Android van de Nexus toestellen die ik gehad heb en het afgrijselijke Touchwiz.
Je weet dat die KNOX bit geen drol uitmaakt? :p Je garantie vervalt er wettelijk niet door. Die vervalt enkel wanneer je defect aantoonbaar door bijvoorbeeld flashen wordt veroorzaakt. Dus als jij je scherm, speakers of USB aansluiting sloopt wordt ie gewoon gefixed. :) Bovendien kan je alle KNOX services ook met een getriggerde KNOX nog 100% gebruiken.

Ik vind TouchWiz trouwens best fijn, heb juist een bloedhekel aan kale Android en het hele Material gedoe. :p Veel te kaal en lelijk, soms ook onoverzichtelijk.
Al blijft HTC Sense bij mij op #1 staan qua schil.

Maar goed, laten we maar niet verder zeveren over root voordat de modjes boos worden dat we in het verkeerde topic zitten. :+ Kan het je enkel aanraden. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 07-07-2017 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Zorian schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 01:05:
[...]

Je weet dat die KNOX bit geen drol uitmaakt? :p Je garantie vervalt er wettelijk niet door. Die vervalt enkel wanneer je defect aantoonbaar door bijvoorbeeld flashen wordt veroorzaakt. Dus als jij je scherm, speakers of USB aansluiting sloopt wordt ie gewoon gefixed. :) Bovendien kan je alle KNOX services ook met een getriggerde KNOX nog 100% gebruiken.

Ik vind TouchWiz trouwens best fijn, heb juist een bloedhekel aan kale Android en het hele Material gedoe. :p Veel te kaal en lelijk, soms ook onoverzichtelijk.

Maar goed, laten we maar niet verder zeveren over root voordat de modjes boos worden dat we in het verkeerde topic zitten. :+ Kan het je enkel aanraden. ;)
Nee, dat wist ik niet :+ Vond het een iets te duur toestel om de garantie te riskeren haha. Zal in de zomervakantie lekker aan het flashen gaan dan, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

kuusj98 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 01:07:
[...]

Nee, dat wist ik niet :+ Vond het een iets te duur toestel om de garantie te riskeren haha. Zal in de zomervakantie lekker aan het flashen gaan dan, thanks!
Have fun, laat maar weten in een DM als je het niet lukt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

Ik lees op internet toch wel andere dingen betreft garantie afhandeling met getriggerde KNOX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Imperium schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:16:
[...]

Ik lees op internet toch wel andere dingen betreft garantie afhandeling met getriggerde KNOX?
Klopt. Er is een keer een uitspraak van de rechter geweest dat ze niet zomaar alles mogen afschuiven op rooten (stond een artikel over hier op tweakers) maar hier wordt helaas weinig tot geen gehoor aan gegeven door fabrikanten. Als consument trek je dus alsnog vaak aan het kortste eind.

Heb me er zelf overigens nooit wat van aan getrokken en alle toestellen geroot. Nog nooit problemen mee gehad.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Zojuist weer een update van 47mb. Geen idee wat de veranderingen zijn.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:54
BMW_M3 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:07:
Hopelijk battery drain, gaat geen dag meer mee... ook niet als ik gans de dag in Wi-Fi zone zit, en vaak standby... Ouderdom toestel kan het ook niet liggen (begin Mei gekocht). Battery stats zeggen dat het Android system/OS is, de rest is als voordien hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
BMW_M3 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:07:
Ook geen idee van wijzigingen, de Niv. Andriod-beveiligingspacht staat nog steeds op 1 juni 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
RigolleM schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Hopelijk battery drain, gaat geen dag meer mee... ook niet als ik gans de dag in Wi-Fi zone zit, en vaak standby... Ouderdom toestel kan het ook niet liggen (begin Mei gekocht). Battery stats zeggen dat het Android system/OS is, de rest is als voordien hetzelfde.
Bij mij hielp het heel erg goed om de facebook app te verwijderen, de batterij gaat nu zeker 1,5 keer zo lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ernemmer schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:15:
[...]

Bij mij hielp het heel erg goed om de facebook app te verwijderen, de batterij gaat nu zeker 1,5 keer zo lang mee.
Facebook app staat er niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
RigolleM schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Dat het android systeem bovenaan staat bij alleen maar standby staan is logisch. Vermoedelijk zal het toch echt ergens aan een app liggen.
Zelf doe ik eens in de zoveel tijd een clean install. Dan haal ik met gemak (bij veel gebruik) een SOT van 5 uur. Twee maanden later wordt dat al lastiger. Apps installeren, verwijderen, etc zorgen hier denk ik voor. Ik verwacht dan ook niet dat een update van 46mb jouw drain gaat oplossen.

Advies is toch om eens een schone installatie te doen en te kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
l3art schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:48:
[...]
Advies is toch om eens een schone installatie te doen en te kijken wat er dan gebeurd.
Ik ga niet akkoord om regelmatig een clean install uit te voeren, om een euvel zoals battery drain op te lossen. Hiermee los je niks op, maar stel je het gewoon telkens een paar maand uit.

Dat Android system bovenaan staat lijkt u misschien logisch, maar voordien stond deze niet bovenaan de lijst maar de apps die ik gebruik of SOT, Android system stond altijd een pak lager.

Ik kan jammer genoeg niet de vinger erop leggen wanneer de battery drain is begonnen, maar ik verdenk de vorige update of één van de Google updates (Google services, etc.) er van.

Ik heb nog eens GSAM battery geïnstalleerd en het eens hiermee opvolgen.

Maar toch bedankt voor het advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Net mijn toestel laten ophalen voor reparatie door Dynalogic.. De bekende roze verticale lijn op het scherm. :(
Mijn nieuwe screenprotector(UltimateShield folie) van net een maand dus kwijt. :(
kortingscode SAVE104U werkt gelukkig nog.

Het doem scenario dat het toestel in een kist werd gegooid van een eerdere reactie is meegevallen.
Het toestel ging in een heel net koffertje bekleed met schuimrubber.

Is die drie werkdagen dat je hem kwijt bent het minimale of het maximale?

[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 07-07-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:59
Thombias schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:43:

Is die drie werkdagen dat je hem kwijt bent het minimale of het maximale?
maximal 3 dagen is wel erg luxe, ben mijn toestel (sony) een keer een weekje kwijtgeweest ipv de 2 weken die het kon duren. zou daar dus maar vanuit gaan. 3 dagen lijkt me vrij kort..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
Mijn s7 edge krijgt geen updates van android.
Als ik het handmatig probeer geeft hij aan "verwerken mislukt".
is dat wel vaker ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:29:
Mijn s7 edge krijgt geen updates van android.
Als ik het handmatig probeer geeft hij aan "verwerken mislukt".
is dat wel vaker ?
Al eens geprobeerd na een reset? Of na een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Een vraagje over die UltimateShield protector, bedekt dat de hele telefoon? Ik heb zelf de normale S7 versie en had gister bij een telefoonturk een protector voor 7.50 gekocht welke niet eens fatsoenlijk past.. halve cm ruimte aan beide kanten over en het scherm is dus niet helemaal protected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:41:
[...]

Al eens geprobeerd na een reset? Of na een factory reset?
Reset gedaan.
Met kies lukt ook niet.

Kies zegt : "alleen de eigenaar kan verbinding maken met kies, ga naar het account van de eigenaar en probeer opnieuw"
(ik ben toch echt de eigenaar)

Factory reset nog ff geen zin in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Reset gedaan.
Met kies lukt ook niet.

Kies zegt : "alleen de eigenaar kan verbinding maken met kies, ga naar het account van de eigenaar en probeer opnieuw"

Is het een tweedehands toestel? Zo niet dan zou ik terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt.
Ben je ingelogd met je google account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Reset gedaan.
Met kies lukt ook niet.

Lijkt me raar met Kies, want "Kies" werkt namelijk niet met de S7-serie...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
[...]

Reset gedaan.
Met kies lukt ook niet.

Samsung kies is voor oude toestellen, alle nieuwe toestellen werken met Samsung switch:
windows linkje: http://www.samsung.com/global/download/smartswitchwin/
mac linkje: http://www.samsung.com/global/download/smartswitchmac/

[ Voor 14% gewijzigd door giovanni2903 op 08-07-2017 18:01 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
BlazeMuis schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:15:
Een vraagje over die UltimateShield protector, bedekt dat de hele telefoon? Ik heb zelf de normale S7 versie en had gister bij een telefoonturk een protector voor 7.50 gekocht welke niet eens fatsoenlijk past.. halve cm ruimte aan beide kanten over en het scherm is dus niet helemaal protected.
Yep, tot aan de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Zojuist op mijn S7 Edge als de normale S7 van mijn vriendin komt een update binnen van +/- 49MB.

lijstje met aanpassingen is zoals altijd, diversen bugfixes, prestatieverbeteringen etc. Android beveiligingspatch is nog altijd 1 juni 2017. Nog geen idee wat deze update exact brengt

[ Voor 8% gewijzigd door bluecupra op 09-07-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
giovanni2903 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:00:
[...]

Samsung kies is voor oude toestellen, alle nieuwe toestellen werken met Samsung switch:
windows linkje: http://www.samsung.com/global/download/smartswitchwin/
mac linkje: http://www.samsung.com/global/download/smartswitchmac/
Stom.... Bedankt !!

Switch zegt "up to date" QC1 (XAA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
driel24 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:04:
[...]

Stom.... Bedankt !!

Switch zegt "up to date" QC1 (XAA)
Wat staat er achter CSC als je *#1234# in de dialer tikt?

Zo te zien, heb je namelijk een buitenlands toestel...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
henklbr schreef op maandag 10 juli 2017 @ 07:10:
[...]

Wat staat er achter CSC als je *#1234# in de dialer tikt?

Zo te zien, heb je namelijk een buitenlands toestel...
ussd code running >> Kan het verzoek niet verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
driel24 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:36:
[...]

ussd code running >> Kan het verzoek niet verwerken.
Phone INFO downloaden, tab firmware en PDA & CSC version hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
RigolleM schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:50:
[...]
Phone INFO downloaden, tab firmware en PDA & CSC version hier posten.
Firmware
Bootloader : g935aucs4bqc2
pda version : g935axxs4bqc1
csc version : g935ttmb4bqc1
baseband : g935tuvs4bqc1
kernel : 3.18.31-10376601

csc code
Product code : sm4g935azkaxaa
firmware csc : xaa
active csc : xaa
Country : usa /us
Mobile : Vodafone NL / 20404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Sabbi

je denkt aan mij.

driel24 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:03:
[...]

Firmware
Bootloader : g935aucs4bqc2
pda version : g935axxs4bqc1
csc version : g935ttmb4bqc1
baseband : g935tuvs4bqc1
kernel : 3.18.31-10376601

csc code
Product code : sm4g935azkaxaa
firmware csc : xaa
active csc : xaa
Country : usa /us
Mobile : Vodafone NL / 20404
Je hebt zo te zien de Amerikaanse AT&T/Snapdragon versie, die heeft altijd geklooi met updates.

Nieuwere firmware sideloaden kan wel:
https://forum.xda-develop...post71692670#post71692670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Sabbi schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Je hebt zo te zien de Amerikaanse AT&T/Snapdragon versie, die heeft altijd geklooi met updates.

:( Gekocht bij optie1. Was een retour telefoon van een paar maanden oud. Met garantie.
Alles werkt wel gewoon. Alleen nooit updates van Android/samsung zelf.
Zou een Fabrieks-install problemen kunnen geven vanwege region block ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
[...]

Ik heb Knox ook getript in het verleden, draai nu unrooted / officiële firmware, maar bvb Samsung Health is niet meer te gebruiken. Secure Folder ook niet. Er zitten functioneel dus wel degelijk consequenties aan het trippen van Knox. In welke mate dat impact heeft ligt aan de functionele wensen van de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

rodie83 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:18:
[...]

Ik heb Knox ook getript in het verleden, draai nu unrooted / officiële firmware, maar bvb Samsung Health is niet meer te gebruiken. Secure Folder ook niet. Er zitten functioneel dus wel degelijk consequenties aan het trippen van Knox. In welke mate dat impact heeft ligt aan de functionele wensen van de gebruiker.
Er zijn trucjes om dat probleem te omzeilen.
Als je custom draait heb je sowieso dat probleem niet omdat daar vrijwel altijd een fix voor ingebouwd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Sabbi schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:21:
[...]

In het buitenland staat op vergrendelscherm
Altijd de roaming tijd en "prive" tijd. Die prive tijd staat als ik de grens overga, ineens een uur achter 😨. Heeft dat met buitenlands model te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 12:02
Dat ligt eraan waar je heen gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Stef666 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:35:
Dat ligt eraan waar je heen gaat ;)
Tuurlijk niet.... Nu in Frankrijk. Dan is de roaming tijd gelijk aan thuis.
En die staat een uur te vroeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
driel24 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:42:
[...]

:( Gekocht bij optie1. Was een retour telefoon van een paar maanden oud. Met garantie.
Alles werkt wel gewoon. Alleen nooit updates van Android/samsung zelf.
Zou een Fabrieks-install problemen kunnen geven vanwege region block ?
Via Messenger... geen garantie tenzij ik een globale warrenty card heb gekregen. Niet dus :(
Iemand een idee of een fabrieks reset kan?
Volgende keer graag de wijzigen knop gebruiken om je bericht te editten in plaats van een dubbel post.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 13-07-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Waarom zou het niet kunnen? Dat is puur een reset naar de fabrieksinstellingen. Waarom vraag je je af of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
l3art schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:34:
Waarom zou het niet kunnen? Dat is puur een reset naar de fabrieksinstellingen. Waarom vraag je je af of dat kan?
Ik had gelezen dat wanneer je een USA telefoon koopt hij moeilijk kan doen ivm region lock.

www.androidcentral.com/yo...thats-not-huge-deal%3Famp

Maar het zal wel meevallen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 21-09 00:46

Phntm

Tlingelingeling

Ik ben sindskort eigenaar van een auto en autoradio (Pioneer MVH-390BT) en ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de S7 (edge) en die radio of soortgelijke bluetooth radio. Nou heeft deze radio een spotify functionaliteit. Maar gek genoeg vertoont het hier geen track namen, als ik wissel naar BT audio dan zie ik track namen wel. Spotify geeft echter wel de optie om te kunnen wisselen tussen afspeellijsten onder andere.

Is er iemand die ervaring heeft met deze combi of een soortgelijke pioneer radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
ik heb mijn note 3 omgeruild voor een S7.

belangrijk voor mij zijn een goede camera, redelijke accu duur, en vooral geen vaag gezeik.

als je een goede camera wil kom je niet om toestellen als de S7 heen, de S8 en de komende note x vind ik veel te duur, ik vertik het om meer dan 500 uit te geven , aan iets wat 3 a 4 , 5 jaar gebruikt.
natuurlijk sim only , geen zin in gedoe van tele toko's en hun beperkingen.

het is wel even wennen scherm is wat kleiner maar goed te doen, eerste test foto's zijn erg goed.
moet nog een aantal zaken over zetten, de back up van google werkt niet, maar gelukkig het adres boek wel , dat is het belangrijkste, moet nog een belangrijke zakelijke app over zetten dan is het belangrijkste wel over.

vroeg me af kan ik de achtergrond van de standaard accuweather geen masker geven zodat het beter leesbaar is, bij de agenda kon dat wel, kan wel een andere accuweather app installeren , maar de meeste is veel reclame of toch niet zo energie zuinig. iemand een idee ?

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb in de auto mijn S7 altijd verbonden via bluetooth met de carkit. Als ik dan Google Maps navigatie gebruik hoor ik geen navigatiestem. Zet ik vervolgens het audiokanaal in mijn auto (seat leon) op 'Bluetooth' dan hoor ik de stem. Dit is natuurlijk niet handig, omdat je dan niet tegelijk radio kunt luisteren en navigatiegeluid kunt horen. Liever heb ik het navigatiegeluid gewoon door de telefoonspeaker van de S7. Weet iemand hoe je dat instelt? Op de helppagina van google maps wordt de optie 'Stem afspelen via Bluetooth' genoemd in de instellingen. Die kan ik echter niet vinden. Iemand een idee of dit misschien een galaxy s7 specifiek probleem is? Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Palomar schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:07:
Ik heb in de auto mijn S7 altijd verbonden via bluetooth met de carkit. Als ik dan Google Maps navigatie gebruik hoor ik geen navigatiestem. Zet ik vervolgens het audiokanaal in mijn auto (seat leon) op 'Bluetooth' dan hoor ik de stem. Dit is natuurlijk niet handig, omdat je dan niet tegelijk radio kunt luisteren en navigatiegeluid kunt horen. Liever heb ik het navigatiegeluid gewoon door de telefoonspeaker van de S7. Weet iemand hoe je dat instelt? Op de helppagina van google maps wordt de optie 'Stem afspelen via Bluetooth' genoemd in de instellingen. Die kan ik echter niet vinden. Iemand een idee of dit misschien een galaxy s7 specifiek probleem is? Meer mensen hier last van?
als je je telefoon koppelt aan, bijvoorbeeld je autoradio en je opent je dropdown menu doe je het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/mmr5no.jpg
daarna:
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/sor7eg.jpg

zo is je mobiel toch via bluetooth met een apparaat verbonden, maar het geluid blijft uit je telefoon komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
:*)
giovanni2903 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:05:
[...]

als je je telefoon koppelt aan, bijvoorbeeld je autoradio en je opent je dropdown menu doe je het volgende:
[afbeelding]
daarna:
[afbeelding]

zo is je mobiel toch via bluetooth met een apparaat verbonden, maar het geluid blijft uit je telefoon komen :)
Thanks :) Die functie was me nog niet eens opgevallen. Ga het proberen. Gebruik alleen nog wel om het extra moeilijk te maken ook nog spotify, welke wél via bluetooth door de autospeakers moet ;) Ben benieuwd of dat ook nog zo is in te regelen. Ga ik even mee spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heeft iemand ook ervaring met het toevoegen van een onscreen homeknop op de S7? Ik kom nl. van een sony z3c, die geen fysieke home-knop heeft. Ik vind dat eigenlijk prettiger, omdat die veel sneller reageert dan de fysieke knop van de S7.
Heb even zitten googlen, maar het lijkt niet mogelijk..

Alternatief is om de vingerafdrukscanner als homeknop te gebruiken. Heb easyhome geprobeerd, maar vond dat wat onnauwkeurig werken en bovendien vraag ik me af of je geen problemen gaat ondervinden wanneer je je vingerafdruk in een app wilt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Andere launcher installeren die dit ingebouwd heeft?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 20:50

OmeJoyo

This is me

Heb mijn S7 Edge helaas net laten vallen tijdens de lunch :( Scherm in een ziljoen stukjes, touch werkt nog, scherm werkt nog voor 90% denk ik, maar niet constant. Helaas vandaag geen tijd om hem weg te brengen, morgen maar direct doen. Gelukkig gaat het via de verzekering maar 100 euro kosten, maar zal wel een apar dagen/weken met een Xperia Z2 rondlopen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:10
Afgelopen zaterdag laatst samsung update geïnstalleerd. Na herstart kon ik zoals altijd de pincode voor de sim card intoetsten, zonder probleem. Hierna moest ik de pincode voor het ontgrendelen intoetsten, maar kreeg ik het alfa numerieke toetsenbord en geen numeriek toetsenbord. Pincode werd dan ook niet geaccepteerd, terwijl ik 100% zeker ben dat deze correct was. Na 10 keer foutief proberen dus een wipe van het toestel. Gelukkig alles gebackupped in mijn Google account, dus na een klein uurtje alles weer terug op het toestel.
Iemand anders deze ervaring met deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:36:
Andere launcher installeren die dit ingebouwd heeft?
Dat vind ik weer iets te rigoureus. Laat het eerst wel even zo, zal ook een kwestie van wennen zijn ;) Zag ook dat er een functie is voor gehandicapten dat er een bolletje in beeld komt waarmee je oa. de home-knop kunt simuleren, maar zo'n bolletje aldoor op je scherm is ook weer irritant...

Andere vraag. Ik heb mijn telefoon in een wallet hoesje (weet niet of dat relevant is voor het volgende). Als ik de telefoon uit mijn broekzak haal en geen fysieke knoppen op het toestel indruk dan lijkt het scherm soms toch automatisch aan te gaan. Met als gevolg dat ik soms langs het camera-icoontje op het lockscherm veeg en de camera ook nog eens aan gaat. Iemand een idee of dat automatisch aan gaan van het scherm een bepaalde feature is? (bijv. als de telefoon op eens beweegt of als er daglicht wordt gedetecteerd) en zo ja, of dat uit kan?
(hoesje is overigens geen origineel samsung hoesje die detecteert of ie open gaat en dan het scherm aanzet).

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 18-07-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Palomar schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:25:
[...]

....maar zo'n bolletje aldoor op je scherm is ook weer irritant...
En een software home knop niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 19:43
Phntm schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:54:
Ik ben sindskort eigenaar van een auto en autoradio (Pioneer MVH-390BT) en ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de S7 (edge) en die radio of soortgelijke bluetooth radio. Nou heeft deze radio een spotify functionaliteit. Maar gek genoeg vertoont het hier geen track namen, als ik wissel naar BT audio dan zie ik track namen wel. Spotify geeft echter wel de optie om te kunnen wisselen tussen afspeellijsten onder andere.

Is er iemand die ervaring heeft met deze combi of een soortgelijke pioneer radio?
Ik heb hetzelfde. Ik kan het even niet reproduceren maar in de handleiding van je Pioneer (evt even downloaden) staat hoe je deze functie kan activeren. Zelf vind ik het onhandig dus stream Spotify gewoon via de Bluetooth audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

René H schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:25:
[...]

Ik heb hetzelfde. Ik kan het even niet reproduceren maar in de handleiding van je Pioneer (evt even downloaden) staat hoe je deze functie kan activeren. Zelf vind ik het onhandig dus stream Spotify gewoon via de Bluetooth audio.
Ja ik heb inmiddels de hoop al opgegeven. Weet niet of het aan de S7 ligt of gewoon de radio. Heb Spotify in de radio menu gewoon uitgezet aangezien ik het dubbelop vind met BT Audio. Vind het gewoon net jammer dat Spotify niet de track namen wilt laten zien. Heb gebladert maar helaas niks kunnen vinden dat er op wees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Batterij is na 3,5 maand al dood... 3e keer samsung en weer is er iets binneb 6 maanden kapot wat niet door mezelf komt :(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RA5J8rT.png

[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 19-07-2017 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
giovanni2903 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 03:06:
Batterij is na 3,5 maand al dood... 3e keer samsung en weer is er iets binneb 6 maanden kapot wat niet door mezelf komt :(
[afbeelding]
Dat is wel erg uitzonderlijk volgens mij. Heb je al uitgesloten of het niet aan de lader of kabel ligt? Geen stof in de micro USB poort waardoor hij niet goed contact maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
l3art schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:28:
[...]

Dat is wel erg uitzonderlijk volgens mij. Heb je al uitgesloten of het niet aan de lader of kabel ligt? Geen stof in de micro USB poort waardoor hij niet goed contact maakt?
Andere laders heb ik al geprobeerd, dan duurt het opladen nog een half uur langer.. de poort is ook gewoon stof en roest vrij (nooit in het water gebruikt o.i.d). Beetje balen dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 21-09 07:38
giovanni2903 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 03:06:
[afbeelding]
Staat snelladen niet per ongeluk uit?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alekz87 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:40:
[...]

Ook al staat "snel laden" uit, dan mag het nog niet ruim 4u duren tot volledig opgeladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
henklbr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:02:
[...]

Ook al staat "snel laden" uit, dan mag het nog niet ruim 4u duren tot volledig opgeladen...
Zonder snel laden is 4uur echt niet lang hoor. En wie zegt dat die indicatie juist is?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alekz87 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:00:
[...]

Zonder snel laden is 4uur echt niet lang hoor. En wie zegt dat die indicatie juist is?
Lijkt mij wel, die van mij is in anderhalf uur opgeladen zonder snelladen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Alekz87 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:40:
[...]

snelladen staat idd uit, maar het hoort dan niet zo lang te duren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Alekz87 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:00:
[...]

indicatie klopt wel, vorige keer ging ie in een uur van 10 naar 28 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:02:
[...]

Lijkt mij wel, die van mij is in anderhalf uur opgeladen zonder snelladen aan.
Er is kennelijk veel verschil in opladen (zonder snel laden). De mijne is na anderhalf uur nog lang niet opgeladen. Ook bij mij duurt het minimaal 4 uur om hem van 10% op te laden naar 100%, dit is al zo vanaf aankoop in maart 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Laatst online: 19-09 16:37
Als je lader maar 500mA bij 5V = 2,5W kan leveren gaat het best lang duren voordat je accu vol is. De accu van een S7 heeft een capaciteit van 3000mAh bij 3,9V = 11,7Wh. Betekent dus dat volledig opladen ruim 4 uur gaat duren (bij een aanname dat de spanning zonder verlies omgezet kan worden, wat niet het geval is). Voor een S7 Edge met nog grotere accu gaat dit nog langer duren.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Ik blijf maar stoeien met de batterij duur van mijn S7. Ik haal met mijn forse gebruik de dag niet zonder bij te laden. Ik haal met het scherm op 40% maar 3:00 3:30 SOT.

Ik heb firmware versie: G930FXXU1DQEI
Heb de telefoon gereset.
Nagenoeg alle apps op sluimeren.

Ik weet dat in verleden de telefoon een keertje erg warm is geweest tijdens opladen (bijna te warm om vast te houden). Maar voor mijn gevoel kwam dit na de Android 7 update.Toen ik met de telefoon begon had ik 5 tot 5 1/2 uur SOT en haalde ik s avonds met 15% rest.

In vergelijking met een J5 2017 (11 uur SOT) en een J7 2016 SOT 8 uur, ben ik teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Heeft er iemand die net als ik bij Vodafone zit de juni beveiligsupdate al ontvangen? Duurt een beetje lang naar mijn idee. Mijn vrouw zit bij T-Mobile een heeft hem 2 weken geleden ontvangen en van de week de Android update met kleine aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

HeyJIJdaar schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 00:19:
Ik blijf maar stoeien met de batterij duur van mijn S7. Ik haal met mijn forse gebruik de dag niet zonder bij te laden. Ik haal met het scherm op 40% maar 3:00 3:30 SOT.

Ik heb firmware versie: G930FXXU1DQEI
Heb de telefoon gereset.
Nagenoeg alle apps op sluimeren.

Ik weet dat in verleden de telefoon een keertje erg warm is geweest tijdens opladen (bijna te warm om vast te houden). Maar voor mijn gevoel kwam dit na de Android 7 update.Toen ik met de telefoon begon had ik 5 tot 5 1/2 uur SOT en haalde ik s avonds met 15% rest.

In vergelijking met een J5 2017 (11 uur SOT) en een J7 2016 SOT 8 uur, ben ik teleurgesteld.
Ik wil je wel eraan herinneren dat de s7 toestellen helaas wel bekend staan om hun slechte batterijen die snel qua capaciteit afnemen. Mijn s7 edge heb ik sinds december in bezit en de capaciteit is al 92% terwijl ik uit ervaring gewend ben dat m'n toestellen het juist lang volhouden. Ook inderdaad met Android 7 is batterij leven sterk achteruit gegaan en daarom wacht ik nu op nieuwe toestellen (en geld) en dan vervang ik dit toestel ook en is dit mijn laatste Samsung aankoop. Mijn ervaring was ook niet altijd hetzelfde. De ene keer ergerde ik me erg aan het toestel en de andere keer was ik zeer blij mee. En vind de edge nu na een tijd een hindering; kocht de edge immers voor de grotere accu capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb mijn s7edge ook sinds december 2016 en de accu is nagenoeg nog even krachtig als in het begin.

Ik ben een redelijk heavy user:

- 's ochtends 06:00 van de lader
- 1,5 uur rijden met GPS aan naar het werk (dus scherm ook aan). Ook spotify streaming op de achtergrond.
- Toestel is de hele dag via bluetooth verbonden met met Gear s3, alle notificaties aan
- Alle sync opties op mijn telefoon staan aan (push); gmail/exchange
- Normaal gebruik tijdens mijn werkdag (mails lezen, beetje browsen, whatsapp)
- Weer terug naar huis met GPS/Spotify a 1,5
- 's avonds veelal wat browsen etc.

Gemiddeld staat mijn accu op zo'n 20/30% met zo'n 4,5 a 5 uur SOT en gaat tegen 0:00 op de lader. 7 uur SOT heb ik ook al eens gehaald bij een dergelijke dag, maar meestal is rond de 6 uur SOT wel echt gedaan. Niet gek vind ik!

Wat ik wel heb gemerkt is dat je goed moet kijken naar de locatievoorzieningen, zeker als de standaard google diensten hier toegang tot krijgen heb ik gemerkt dat mijn accu wel als een malle leeg loopt. Dus zet de locatiemethode op 'alleen apparaat' en geef alleen de apps toegang die dat nodig hebben.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ScorpionNL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:24:
Als je lader maar 500mA bij 5V = 2,5W kan leveren gaat het best lang duren voordat je accu vol is. De accu van een S7 heeft een capaciteit van 3000mAh bij 3,9V = 11,7Wh. Betekent dus dat volledig opladen ruim 4 uur gaat duren (bij een aanname dat de spanning zonder verlies omgezet kan worden, wat niet het geval is). Voor een S7 Edge met nog grotere accu gaat dit nog langer duren.
opzich logisch wat je zegt, maar toen ik het toestel kocht duurde het 2,5 uur zonder snelladen en 1-1,5 uur met snelladen. nu is het 2,5 uur met snelladen en 4-4,5 uur zonder :S
Maar ik laat het wel zo, geen zin om weer een week zonder toestel te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
giovanni2903 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:51:
[...]

opzich logisch wat je zegt, maar toen ik het toestel kocht duurde het 2,5 uur zonder snelladen en 1-1,5 uur met snelladen. nu is het 2,5 uur met snelladen en 4-4,5 uur zonder :S
Maar ik laat het wel zo, geen zin om weer een week zonder toestel te zitten
Misschien is je stroom bedorven? 😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Alekz87 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Misschien is je stroom bedorven? 😉.
ja ik dacht al dat ik iets rook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:29:
Heeft iemand ook ervaring met het toevoegen van een onscreen homeknop op de S7? Ik kom nl. van een sony z3c, die geen fysieke home-knop heeft. Ik vind dat eigenlijk prettiger, omdat die veel sneller reageert dan de fysieke knop van de S7.
Heb even zitten googlen, maar het lijkt niet mogelijk..

Alternatief is om de vingerafdrukscanner als homeknop te gebruiken. Heb easyhome geprobeerd, maar vond dat wat onnauwkeurig werken en bovendien vraag ik me af of je geen problemen gaat ondervinden wanneer je je vingerafdruk in een app wilt gebruiken.
Wil hier nog even op terugkomen. Ontdekte dat het dubbel tappen van de homeknop om de camera te activeren uit kunt zetten (gebruik ik toch nooit en zo wel dan is het per ongeluk). Dit heeft als bijkomend voordeel dat de homeknop veel sneller reageert (hij hoeft niet te wachten of je misschien een tweede keer drukt).

Dus misschien een tip voor mensen die net als ik de homeknop te traag vinden reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Vanochtend weer een kleine update binnengekregen, denk alleen de beveiligingsupdate 1 juli 2017 verder kan ik vooralsnog geen andere wijzigingen ontdekken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Barock schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:44:
Vanochtend weer een kleine update binnengekregen, denk alleen de beveiligingsupdate 1 juli 2017 verder kan ik vooralsnog geen andere wijzigingen ontdekken....
Inderdaad de 1 juli update.
Gaat best goed met de ondersteuning de laatste tijd. Prima zo Samsung!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 06:54
@AvK
Wat is goede ondersteuning eigenlijk? Dit is mijn eerste samsung (s7 edge) maar gezien hoe oud die is en in welke prijsklasse deze zit, is dit niet wat ze minimaal moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vraag mij dat eigenlijk ook af.

Ik ben aan het kijken om nog een S7 aan te schaffen, nu dat de prijzen wat gedaald zijn met de S8 introductie. Echter zie ik weinig meerwaarde in dat toestel.

Maar het liefst doe ik wel 2-3 jaar met mijn toestellen. Is dat nog uit te houden met de S7 die nu al bijna 1,5j uit is? Wat denken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Ben beetje bevooroordeeld waarschijnlijk als S7 edge gebruiker maar ik denk niet dat je heel snel tegen grenzen aanloopt met je toestel binnenkort. Gebruik de mijne nu krap een jaar en heb al even met een schuin oog naar de S8 gekeken maar ben niet overtuigd dat ik er heel erg veel op vooruit zal gaan. Mijn vrouw gebruikt nog steeds na 3 jaar mijn oude S5+ en die kan geen dingen die ik wel kan..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:49

SideShow

Administrator

Heb dit toestel nu ook sinds gisteren. Voor het overgrote deel betaald door mijn werkgever, en eerlijk gezegd vind ik dit zijn geld niet waard hoor. Voelt wel redelijk premium aan en werkt goed, alhoewel dat ik de 'smoothheid' van de software zeker niet zo speciaal vind. Gewoon, het werkt wel.

De pen is echt een gimmick voor mij, vliegt ergens achteraan de kast.

Grote nadelen voor mij:

- nul grip, alles is glas en de tablet glijdt constant, langzaam maar zeker, uit je hand. Zal dus nog mogen een hoesje kopen....
- scherm: hdr. Ik dacht dat dit 'WAW' ging zijn, maar de realiteit is dat het zwart al zijn detail verliest. Een donkere horror of thriller bekijken, is dus echt een ramp. Helderheid omhoog doen helpt niet echt en is dan zeer lastig voor ogen door het enorme contrast en lokale helderheid. Het zwart blijft echter zwart en toont weinig detail.

*edit: zo, gelukkig een workaround gevonden, voor films zeker aan te raden
http://phandroid.com/2016...ast-on-samsung-galaxy-s7/

Afbeeldingslocatie: https://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/03/Galaxy-S7-Twilight-before-after.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door SideShow op 29-07-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingotter
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10-2023
Excuus voor de domme vraag>>hoe start je dit forum niet op pagina 1 maar bijvoorbeeld pagina 50 of 25 enz.In plaats van de juiste pagina te zoeken waar je gebleven bent.
Dank voor een niet ervaren forumbezoeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Flyingotter schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:59:
Excuus voor de domme vraag>>hoe start je dit forum niet op pagina 1 maar bijvoorbeeld pagina 50 of 25 enz.In plaats van de juiste pagina te zoeken waar je gebleven bent.
Ik doe dan altijd snelkoppeling maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:30
Flyingotter schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:59:
Ik gebruik daarvoor de volgende link;
[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Het gaat dus om het laatste stukje met "last".

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
burrfoot schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:17:
Ben beetje bevooroordeeld waarschijnlijk als S7 edge gebruiker maar ik denk niet dat je heel snel tegen grenzen aanloopt met je toestel binnenkort. Gebruik de mijne nu krap een jaar en heb al even met een schuin oog naar de S8 gekeken maar ben niet overtuigd dat ik er heel erg veel op vooruit zal gaan. Mijn vrouw gebruikt nog steeds na 3 jaar mijn oude S5+ en die kan geen dingen die ik wel kan..
Het is vooral de hype die wordt gecreëerd rond een nieuw toestel. Ik vervang mijn toestel dan ook pas als die begint uit te vallen of andere narigheid en dan nog koop ik een tweedehands toestel waar ik vaak nog twee jaar of langer mee kan doen. Er is weinig innovatie in nieuwere toestellen die mij kunnen overtuigen dat ik het echt nodig heb.

De S7 Edge heb ik dan nu ook voor een prikkie met garantie. Maar goed ook want ik kreeg last van een roze lijn in het scherm. Deze is samen met de batterij gratis vervangen. Dus ik heb nu een zo goed als nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Barock schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:44:
stond ook bij dat het alleen beveiligingsupdate was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Thombias schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:01:
[...]

Het is vooral de hype die wordt gecreëerd rond een nieuw toestel. Ik vervang mijn toestel dan ook pas als die begint uit te vallen of andere narigheid en dan nog koop ik een tweedehands toestel waar ik vaak nog twee jaar of langer mee kan doen. Er is weinig innovatie in nieuwere toestellen die mij kunnen overtuigen dat ik het echt nodig heb.

De S7 Edge heb ik dan nu ook voor een prikkie met garantie. Maar goed ook want ik kreeg last van een roze lijn in het scherm. Deze is samen met de batterij gratis vervangen. Dus ik heb nu een zo goed als nieuw toestel.
onthoud wel dat die roze lijn gewoon weer terug kan komen, ken iemand die 3x een nieuw scherm heeft gekregen omdat het bleef terugkomen :S
verder is 2-3 jaar de levensduur van een telefoon (batterij is ong 1,5 jaar). dus elk jaar het nieuwste van het nieuwste kopen is idd onnodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:12
Vraagje. Ik mijn S7 heb ik 'ineens' een voor mij niet bekend icoon in de notification bar:

Afbeeldingslocatie: https://rbaarda.home.xs4all.nl/tw/tweakers-s7.png

Heeft iemand enig wat dit is?
Er zijn onlangs geen nieuwe apps of updates geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Lijkt op een icoontje van apparaatonderhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
DaanMc schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:07:
Vraagje. Ik mijn S7 heb ik 'ineens' een voor mij niet bekend icoon in de notification bar:

[afbeelding]

Heeft iemand enig wat dit is?
Er zijn onlangs geen nieuwe apps of updates geïnstalleerd.
Is dat niet dat Health gebeuren?

Geen flauw idee wat ik hier doe. ik heb geen eens een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Kan iemand mij wellicht helpen met het volgende? Sinds enige tijd krijgt ik na het lang indrukken van mijn home knop, een voice command menu. Daarvoor had ik altijd google now, ik kan maar niet vinden hoe ik google now weer terug krijg...iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
sderooij schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:34:
Kan iemand mij wellicht helpen met het volgende? Sinds enige tijd krijgt ik na het lang indrukken van mijn home knop, een voice command menu. Daarvoor had ik altijd google now, ik kan maar niet vinden hoe ik google now weer terug krijg...iemand enig idee?
download google now opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
sderooij schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:34:
Bij instellingen de voice assistant uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:26
Ik ben op zoek naar een goede all-in beveiligingsapp. uiteraard gratis ;-)
zojuist heb ik Mcaffee mobile security geïnstalleerd om ff te testen.
tot nog toe wel positief.

maar ik ben heel benieuwd wat jullie hebben en wat de ervaringen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Accessories topic had je al gevonden zie ik. Crosspost doen we niet aan.

[ Voor 92% gewijzigd door 13art op 01-08-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
l3art schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:29:
[...]

Bij instellingen de voice assistant uit zetten?
Stond al uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

frank.. schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:48:

Ik gebruik zelf Lookout (Premium).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

frank.. schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:48:

Zelf gebruik de zakelijke variant van Eset. De consumenten variant doet het ook aardig.
Maar een gratis applicatie zit al ingebouwd in Samsung Apparaatonderhoud. Volgens mij is die ook van McAfee
Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum