Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: december 2011
  • Niet online
Ik heb opeens in de afgelopen dagen dat mijn s7 edge heel erg veel problemen heeft. Denk hierbij aan het flikkeren van het scherm met gear vr, het installeren en verwijderen van apps kost UREN!, verder is de batterij bizar snel leeg... cache parties heb ik al gewist. Nog iemand een idee behalve een factory reset?

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01:16

Zorian

Wololo!

quote:
driel24 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:45:
Ben over van s5 naar s7 edge. Super toestel.

Alles terug halen met je google account is goed gelukt. Whatsapp chat + images zijn ook weer terug. Ze staan alleen niet in mijn galerij. Nieuwe foto's verstuurd met Whatsapp staan er wel in. Is dat normaal?
Ja, die staan immers nog op je oude toestel.
quote:
johanneslol schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:10:
Ik heb opeens in de afgelopen dagen dat mijn s7 edge heel erg veel problemen heeft. Denk hierbij aan het flikkeren van het scherm met gear vr, het installeren en verwijderen van apps kost UREN!, verder is de batterij bizar snel leeg... cache parties heb ik al gewist. Nog iemand een idee behalve een factory reset?
Ga je lijst met apps eens na en kijk of er wat raars tussen zit wat het kan veroorzaken.
Anders factory reset of garantie claimen.

Zorian wijzigde deze reactie 10-06-2017 00:04 (40%)

Normality is a paved road: It's comfortable to walk, but no flowers grow.
Steam: Zorian | B.Net: Zorian#21889 | PSN: Zulake1

• Jumpiefox
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-08 01:18
Mijn S7 edge nu een jaar in gebruik, altijd tevreden mee geweest. Werkt gewoon lekker snel en eigenlijk nooit problemen gehad. Gisteren echter een val gemaakt (niet verzekerd) en scherm dik gebarst wat ik eigenlijk niet eens zo erg vind maar ook de LCD is stuk, flikkert, roze lijn en af en toe wordt de helft groenachtig...baal er zo erg van. Reparatie kosten a 300euro. Wat vind ik dat toch belachelijk veel geld.Denk dat ik hem maar ga verkopen voor een habbekrats ofzo en een ander goedkoop android toestel haal.

On a road of changes....

• johanna52
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 12:25
quote:
Richh schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:35:
@johanna52 de microfoon van de S7 is erg goed en ik heb ook prima ervaringen met concerten.

De speaker is opzich ook wel goed, maar in de prijsklasse van de S7 is er beter te krijgen op dat gebied. Als je je opnames vooral op andere apparaten bekijkt zoals op de TV, maakt dat verder natuurlijk niet uit.
Dat is goed om te horen. Hartstikke bedankt!

Johanna :)

• johanneslol
  • Niet online
[...]

Ga je lijst met apps eens na en kijk of er wat raars tussen zit wat het kan veroorzaken.
Anders factory reset of garantie claimen.
[/quote]

Ik heb al gekeken maar er is niks vreemds op. alleen " Google play services en android system " blijven 100% van de tijd actief... afgelopen nacht is mijn telefoon 20% gezakt en waren beide ruim 7 uur actief!

• Harrybarry
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:35
Ik krijg na de laatste update om de week een melding van verbeterde voorzieningen wat ik erg irritant vind, wat ik ook probeer het lukt me niet om het uit te zetten. Is er hier iemand die weet hoe je dat uit kunt zetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20-08 06:57
quote:
Harrybarry schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:20:
Ik krijg na de laatste update om de week een melding van verbeterde voorzieningen wat ik erg irritant vind, wat ik ook probeer het lukt me niet om het uit te zetten. Is er hier iemand die weet hoe je dat uit kunt zetten?
Ik heb dit opgelost door de verbeterde voorzieningen aan te zetten _/-\o_ oftewel, I couldn't beat them, so I joined them ;)

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:14
quote:
Zorian schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:04:
[...]

Ja, die staan immers nog op je oude toestel.
Ik schreef dat de restore gelukt is....
In bestandsbeheer zie ik ze ook gewoon staan.

Maar niet in gallerij.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Harrybarry
quote:
S7E-Vigi schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:38:
[...]

Ik heb dit opgelost door de verbeterde voorzieningen aan te zetten _/-\o_ oftewel, I couldn't beat them, so I joined them ;)
Nou nee, ik wil die troep echt niet op mijn computer. 8)7 Misschien dat iemand anders het weet?

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-08 12:28
quote:
Harrybarry schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Nou nee, ik wil die troep echt niet op mijn computer. 8)7 Misschien dat iemand anders het weet?
https://www.gsminfo.nl/bl...-zit-gebruikers-in-de-weg
Enkele gebruikers hebben al een oplossing aangedragen voor het probleem. Door bij 'Contacten' naar je eigen profiel te gaan kun je 'Profiel delen' uitschakelen. Mocht dat niet werken, ga dan naar de 'Geregistreerde informatie' optie in hetzelfde venster om de registratieinfo van je toestel te verwijderen.

• Harrybarry
quote:
raro007 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:36:
[...]

https://www.gsminfo.nl/bl...-zit-gebruikers-in-de-weg
Enkele gebruikers hebben al een oplossing aangedragen voor het probleem. Door bij 'Contacten' naar je eigen profiel te gaan kun je 'Profiel delen' uitschakelen. Mocht dat niet werken, ga dan naar de 'Geregistreerde informatie' optie in hetzelfde venster om de registratieinfo van je toestel te verwijderen.
Thanks, dat bericht had ik al gevonden maar profiel delen was al uitgeschakeld. Ik denk dat ik er maar mee moet leven. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-08 18:50
quote:
johanneslol schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:10:
corrupte sd card?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-08 14:16
Reparatieadvies gevraagd! Waarschuwing, onderstaande foto's kunnen als schokkend worden ervaren :+

Enkele maanden na aankoop van m'n S7 heb ik hem stom genoeg laten vallen tijdens het fietsen; headphone kabel bleef ergens achter haken... Hij doet het wel nog (mailtjes komen binnen etc.) maar daarmee is ook alles gezegd: het scherm is kapot en digitizer werkt niet meer, daarnaast is de achterkant gebarsten en het aluminium zelf ook behoorlijk beschadigd.

Mijn vraag aan jullie: heeft iemand enig idee wat reparatie hiervan zou kosten, en waar ik dit het beste kan laten doen? Scherm vervangen kost zo'n 150 euro zie ik, backcover zo'n 80 euro maar over vervanging van de aluminium body zelf kan ik niets vinden. Dit lijkt me wel nodig aangezien die momenteel ingedeukt is, waardoor het scherm niet duurzaam te vervangen zonder dat dit uit zou steken.

Heeft iemand ervaringen met wat dit zou kosten, en of dit uberhaupt nog de moeite waard is? Ik ben niet vies van zelf sleutelen aan gadgets (Nexus 5 tot aan het moederbordje toe vervangen) maar de S7 schijnt echt een ramp te zijn, vandaar dat ik dit toch wil laten doen door een professional.

Overigens ben ik waarschijnlijk ook alle foto's van de afgelopen maanden kwijt; ben er zojuist achtergekomen dat Google Drive backup per ongeluk uitstond. Recovery zonder usb debugging lijkt na uren proberen niet mogelijk bij de S7 en bij reparatie wordt-ie meestal gewiped. Balen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zorian

Zorian

Wololo!

quote:
thamm schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:39:
Reparatieadvies gevraagd! Waarschuwing, onderstaande foto's kunnen als schokkend worden ervaren :+

Enkele maanden na aankoop van m'n S7 heb ik hem stom genoeg laten vallen tijdens het fietsen; headphone kabel bleef ergens achter haken... Hij doet het wel nog (mailtjes komen binnen etc.) maar daarmee is ook alles gezegd: het scherm is kapot en digitizer werkt niet meer, daarnaast is de achterkant gebarsten en het aluminium zelf ook behoorlijk beschadigd.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn vraag aan jullie: heeft iemand enig idee wat reparatie hiervan zou kosten, en waar ik dit het beste kan laten doen? Scherm vervangen kost zo'n 150 euro zie ik, backcover zo'n 80 euro maar over vervanging van de aluminium body zelf kan ik niets vinden. Dit lijkt me wel nodig aangezien die momenteel ingedeukt is, waardoor het scherm niet duurzaam te vervangen zonder dat dit uit zou steken.

Heeft iemand ervaringen met wat dit zou kosten, en of dit uberhaupt nog de moeite waard is? Ik ben niet vies van zelf sleutelen aan gadgets (Nexus 5 tot aan het moederbordje toe vervangen) maar de S7 schijnt echt een ramp te zijn, vandaar dat ik dit toch wil laten doen door een professional.

Overigens ben ik waarschijnlijk ook alle foto's van de afgelopen maanden kwijt; ben er zojuist achtergekomen dat Google Drive backup per ongeluk uitstond. Recovery zonder usb debugging lijkt na uren proberen niet mogelijk bij de S7 en bij reparatie wordt-ie meestal gewiped. Balen :+
Ga maar uit van een bedrag omstreeks 250-300 euro, dit zal een vervanging gaan worden gezien de hoeveelheid schade.
Misschien kijken of je een verzekering/dekking hebt die dit kan vergoeden? (Inboedelverzekering etc)

quote:
Zorian schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:20:
[...]

Ga maar uit van een bedrag omstreeks 250-300 euro, dit zal een vervanging gaan worden gezien de hoeveelheid schade.
Misschien kijken of je een verzekering/dekking hebt die dit kan vergoeden? (Inboedelverzekering etc)
Volgens mij wordt dit NIET vergoed door de verzekering: het is de "eigen schuld" van @thamm , toch?
Fietsen doe je, volgens mij, met 2 handen aan het stuur, en niet met 1 hand aan het stuur en in je andere hand je mobiel...

@thamm : kijk eens op deze pagina -> https://www.samsung.com/nl/reparatie/

Samsung Galaxy S8+ SM-G955F | Build-number: NRD90M.G955FXXU1AQH3 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:29

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Let op, er is ook een [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic, ook voor sd kaarten

Prulleman wijzigde deze reactie 12-06-2017 08:06 (8%)

• johanneslol
  • Niet online
quote:
Ik kan hier ook nog even naar kijken. :) Maar 99% van de problemen zijn opgelost, _/-\o_ het kwam door " Google play services beta, de nieuwe skype beta en het de game launcher die problemen heeft.

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:45

Yonix

Gamertag: Yonix360

Wat ik niet zo goed begrijp is dat de levensduur van de batterij zo enorm kan verschillen per dag. :S Wat ik wel begrijp is dat dit natuurlijk afhankelijk is van het gebruik, maar bij mij en mijn Galaxy S7 loopt het (verbruik) de afgelopen dagen best uiteen.

Voorbeeld: eergisteren volledig opgeladen en met intensief gebruik - veel browsen, e-mailverkeer - ruim 24u uitgehouden. Vanochtend tot 80% opgeladen, weinig gebruikt vandaag en nu al op 19%. :(

What's the deal? Volgens Android en batterijbeheer zijn het besturingssysteem en de e-mailapplicatie verantwoordelijk voor het meeste verbruik, maar dit is gebaseerd op het gebruik vanaf de laatste keer dat de telefoon volledig opgeladen is geweest.

Ik hang hem vanavond maar weer aan de lader en dan zal ik de batterij toch maar weer volledig opladen. We'll see.

Intel Core i7-4790K | Asus RoG Maximus VII Ranger | Palit GTX 1080 GameRock 8GB | Crucial Ballistix Tactical 16GB | 2X Samsung 850 EVO (120+500GB) | Seagate Barracuda (1TB) | Asus ROG Swift PG278Q | Oculus Rift + Touch | Fractal Design Define R5

• xdijk
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
quote:
Yonix schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:00:
Wat ik niet zo goed begrijp is dat de levensduur van de batterij zo enorm kan verschillen per dag. :S Wat ik wel begrijp is dat dit natuurlijk afhankelijk is van het gebruik, maar bij mij en mijn Galaxy S7 loopt het (verbruik) de afgelopen dagen best uiteen.

Voorbeeld: eergisteren volledig opgeladen en met intensief gebruik - veel browsen, e-mailverkeer - ruim 24u uitgehouden. Vanochtend tot 80% opgeladen, weinig gebruikt vandaag en nu al op 19%. :(

What's the deal? Volgens Android en batterijbeheer zijn het besturingssysteem en de e-mailapplicatie verantwoordelijk voor het meeste verbruik, maar dit is gebaseerd op het gebruik vanaf de laatste keer dat de telefoon volledig opgeladen is geweest.

Ik hang hem vanavond maar weer aan de lader en dan zal ik de batterij toch maar weer volledig opladen. We'll see.
Minstens 1 keer in de week een reboot wil nog wel eens helpen. Mogelijk werkt dat ook voor jou S7.

• edtims
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:41
Als het enorm luid is dan is er een hele goede en simpele oplossing voor goede opnamen.
een plakbandje over de mic, echt geloof me dat werkt heel goed. Vooral met video. als je alleen audio opneemt moet je dat via een app doen waarmee je de gain terug kan schroeven.
Maar echt waar als je video van een concert opneemt met een plakbandje over de mic dan kan het erg goed klinken.
quote:
johanna52 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:21:
Hallo allemaal, ik wil ook graag weer een Samsung kopen. Heb nu een Sony Xperia en hoewel die goed bevalt, vind ik Samsung toch wat beter.
Maar ik wil wel graag een telefoon, die ook goed opneemt. Voor als ik naar concerten ga.
Nu lees ik in reviews dat de speaker niet al te best is.
Heeft iemand al eens geluid opgenomen met de Samsung Galaxy S7? En hoe bevalt dat?

Johanna

• raro007
quote:
Yonix schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:00:

ligt denk ik aan die oculus apps.
gisteren nacht ging ik vanuit dat ik niet hoefde op te laden, maar s nachts had die oculus geupdate en was er minstens 25% batterij afgesnoept...

• Yonix

Yonix

quote:
raro007 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:56:
[...]

ligt denk ik aan die oculus apps.
gisteren nacht ging ik vanuit dat ik niet hoefde op te laden, maar s nachts had die oculus geupdate en was er minstens 25% batterij afgesnoept...
Oculus?

Intel Core i7-4790K | Asus RoG Maximus VII Ranger | Palit GTX 1080 GameRock 8GB | Crucial Ballistix Tactical 16GB | 2X Samsung 850 EVO (120+500GB) | Seagate Barracuda (1TB) | Asus ROG Swift PG278Q | Oculus Rift + Touch | Fractal Design Define R5

• Yonix

Yonix

quote:
Die dienst heb ik uitgeschakeld, maar misschien dat hij toch op de achtergrond actief blijft.

Maar vandaag ook weer: vanochtend 07.30u @80% nu alweer 12% en ik heb het apparaat amper gebruikt, want ik heb heel de dag voor de klas gestaan. :(

• raro007
quote:
Yonix schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:24:
[...]

Die dienst heb ik uitgeschakeld, maar misschien dat hij toch op de achtergrond actief blijft.

Maar vandaag ook weer: vanochtend 07.30u @80% nu alweer 12% en ik heb het apparaat amper gebruikt, want ik heb heel de dag voor de klas gestaan. :(
eerlijk gezegd ik heb die batterij indicatie nooit vertrouwd.(in geen enkel toestel)
ik denk daarom dat er een app dat veroorzaakt en dat je dat niet kan zien.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:51

l3art

Moderator Mobile
quote:
[...]

Heb je al eens betterbatterystats of gsam ge´nstalleerd om meer inzicht te krijgen in welke processen veel energie kosten?

Daar zit je dan inspiratieloos te bedenken wat hier moet komen te staan.

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:37
Ongeveer een week geleden m'n telefoon voor 10-15 min in de regen laten liggen in de tuin. Niks aan het handje, maar sinds vandaag krijg ik bij het opladen de melding dat er moisture gedetecteerd is in de usb poort. Uiteraard kan dat al lang niet meer het geval zijn. Het wordt echter steeds hardnekkiger en ben nu steeds langer bezig met frummelen totdat hij daadwerkelijk wel oplaadt. Wat gezocht en een paar dingen geprobeerd, zoals stofzuiger op de poort, met doekje en paperclip proberen schoon te maken... mocht niet baten.

Iemand hier nog tips? Ben bang dat het een reparatiegevalletje wordt...

Masteroverwatch

• acale
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:44
quote:
[...]

Heb je toevallig secure folder ge´nstalleerd? Mijn ervaring is dat deze dienst ook erg veel batterij verbruikt

• Yonix

Yonix

quote:
acale schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:41:
[...]

Heb je toevallig secure folder ge´nstalleerd? Mijn ervaring is dat deze dienst ook erg veel batterij verbruikt
Nee, wel 'FX File Manager' - ongeveer een week geleden.

Heb wederom de telefoon opnieuw gestart en volledig opgeladen om een zo duidelijk mogelijk beeld te kunnen krijgen van het verbruik de komende 24 uur.

• johanneslol
  • Niet online
Mijn telefoon weigert op te laden, ik krijg alleen maar de moisture. Ik ben nog nooit in de buurt van water geweest... Ik liep gewoon in het park pokemon te spelen en ik wilde een powerbank gebruiken. Nu alleen maar deze melding. Toen ik thuis kwam kon ik hem tot 50% opladen met kabel en daarna verscheen het weer random... Ik heb alles al geprobeerd ( Schoonmaken, haardroger, met een doekje en hij ligt nu maar in de rijst.. ) Hoe kan zoiets zomaar random oppoppen ?

• Tolstoi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-07 09:43
Ik heb een vraagje over de s7. Als de 2-jarige software ondersteuningsperiode is afgelopen (ergens volgend jaar), krijgt dit toestel dan nog beveiligingsupdates van Samsung?

• acale
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:44
quote:
Tolstoi schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:04:
Ik heb een vraagje over de s7. Als de 2-jarige software ondersteuningsperiode is afgelopen (ergens volgend jaar), krijgt dit toestel dan nog beveiligingsupdates van Samsung?
Lees dit even. Dan heb je je antwoord
https://www.galaxyclub.nl...g-galaxy-android-8-update

• Emiel1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:29

Emiel1984

Made in NL

quote:
johanneslol schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:52:
Mijn telefoon weigert op te laden, ik krijg alleen maar de moisture. Ik ben nog nooit in de buurt van water geweest... Ik liep gewoon in het park pokemon te spelen en ik wilde een powerbank gebruiken. Nu alleen maar deze melding. Toen ik thuis kwam kon ik hem tot 50% opladen met kabel en daarna verscheen het weer random... Ik heb alles al geprobeerd ( Schoonmaken, haardroger, met een doekje en hij ligt nu maar in de rijst.. ) Hoe kan zoiets zomaar random oppoppen ?
Haardroger?
S7 is waterdicht op papier dus ook al zou het water zijn dan heb je gewoon nog garantie naar mijn weten. Waarom ga je zelf prutsen met het risico dat je de garantie verspeelt??

[LTS][MTS][HTS]

• L0we
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:12
quote:
En even schoonmaken met een tandenborstel? Ik heb het wel eens gehad dat er zich wat vuil verzamelde, na het schoonborstelen was er niets meer aan de hand

ANMD

• Barock
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22-08 12:53
quote:
Draadloos opladen?

• johanneslol
  • Niet online
Het probleem heeft zichzelf opgelost... :) Maar goed hij werkt weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:37
quote:
L0we schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:26:
[...]

En even schoonmaken met een tandenborstel? Ik heb het wel eens gehad dat er zich wat vuil verzamelde, na het schoonborstelen was er niets meer aan de hand
Dit heeft voor mij geholpen! :) Dank voor de tip.

Masteroverwatch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 00:34
quote:
thamm schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:39:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nexus 5 heb ik zelf ook wel eens onder handen genomen :) maar de S6 en S7 zijn nogal kut om te openen. Het gelijmde glas is lastig verwijderen en lastig opnieuw bevestigen: zeer secuur werk (gebogen metaal door een val maakt het al haast onmogelijk) en je hebt tools nodig. Ik heb het eens met een S6 geprobeerd maar ik zou je inderdaad naar elders verwijzen.

Het valt me tegen dat het nog niet genoemd is, maar reparatie kan je gewoon door Samsung laten doen. En dit zou je ook moeten doen, voor behoud van garantie en waterdichtheid! Ze hebben verschillende servicepunten en een haal/brengservice bijvoorbeeld.
Ik zou je afraden om in jouw situatie de boel op te sturen, omdat je dan nog steeds niet weet wat het moet kosten en er wel 'onderzoekskosten' en retourkosten in rekening worden gebracht als je het te duur vind. Ga langs bij een service center, ze doen een prijsopgave voor je en je weet zeker dat alles origineel en waterdicht is. Mocht alles op voorraad zijn, dan is het klaar terwijl je wacht.
Wellicht kunnen ze ook wat voor je data doen.

Ik weet niet hoe stuk je toestel is, maar probeer eventueel een wireless charger om er prik in te krijgen, en een USB OTG of bluetooth muis om door het systeem te navigeren.

Mijn PC - Download mijn MiLight app voor Android

• dns_vbl
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22-08 12:24
Help, dringend!!
Net mijn s7 edge opgestart in "downloadmode" (volume down+home +power), bevestigd met ja en heb nu een mooi scherm downloading, do not turn off target...
Hoe geraak ik hier uit zonder kleerscheuren???

Samsung Galaxy S7 Edge Black Beauty SM-935F - Build-number: NRD90M.G935FXXU1DQD7 – Sandisk Ultra Micro SD HC 1 32Gb

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002

AW_Bos

⚽ Elisha Cuthbert ⚽

Voorheen toen ik de S4 had met Android 5 had ik bij de stock videospeler een knop om een opgeslagen video te kunnen streamen naar een Smart-TV. Nu is die knop niet meer te vinden op een S7 met Android Nougat.

Hoe kan ik dit nu dan doen?
quote:
dns_vbl schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:12:
Help, dringend!!
Net mijn s7 edge opgestart in "downloadmode" (volume down+home +power), bevestigd met ja en heb nu een mooi scherm downloading, do not turn off target...
Even geduld hebben, denk ik?

AW_Bos wijzigde deze reactie 19-06-2017 23:16 (45%)

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

quote:
Help, dringend!!
Powerknop lang inhouden..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Help, dringend!!
Volgens mij is het volume omhoog + volume omlaag + aan/uit knop ingedrukt houden.

Of als je meer geduld hebt, wachten tot je accu leeg is ;) :+

Natuurlijk wel pas nadat het flashen van iets is afgerond. Maar ga er vanuit dat je dat al wel begrepen had.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
quote:
Help, dringend!!
Volume omlaag + powerknop is voldoende. Dat doet een harde herstart na 5 sec. (vergelijkbaar met batterij loskoppelen)
Je kan dus gewoon uitzetten in Downloadmodus. Die waarschuwing is meer voor als je al met een proces bezig bent.

• dns_vbl
quote:
Geprobeerd, geen reactie
quote:
Mau_Maus schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:37:
[...]
Volume omlaag + powerknop is voldoende. Dat doet een harde herstart na 5 sec. (vergelijkbaar met batterij loskoppelen)
Je kan dus gewoon uitzetten in Downloadmodus. Die waarschuwing is meer voor als je al met een proces bezig bent.
Geprobeerd, geen reactie
[/quote]
quote:
l3art schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:21:
[...]
Volgens mij is het volume omhoog + volume omlaag + aan/uit knop ingedrukt houden.
Of als je meer geduld hebt, wachten tot je accu leeg is ;) :+

Natuurlijk wel pas nadat het flashen van iets is afgerond. Maar ga er vanuit dat je dat al wel begrepen had.
Geprobeerd, geen reactie
En wilde eigenlijk niet flashen enkel cache legen

Maar ik heb dus vanalles geprobeerd kreeg nergens beweging.
Uiteindelijk dan maar ODIN gestart, ergens decCSC lux ingevoerd en dat "ge´nstalleerd/geflashd".
en toen startte ie terug op en doet ie het weer...

En nu de vraag kan iemand met een S7 edge LUX versie/software eens een screetje maken van #*1234* en dat hier posten zodat ik kan vergelijken.
Want mss moet ik wel een factory reset doen :?

dns_vbl wijzigde deze reactie 20-06-2017 20:13 (3%)
Reden: taelvaudje

Samsung Galaxy S7 Edge Black Beauty SM-935F - Build-number: NRD90M.G935FXXU1DQD7 – Sandisk Ultra Micro SD HC 1 32Gb

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:30
quote:
En nu de vraag kan iemand met een S7 edge LUX versie/software eens een screetje maken van #*1234* en dat hier posten zodat ik kan vergelijken.
Want mss moet ik wel een factory reset doen :?

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
quote:
Mau_Maus schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:37:
[...]

quote:
dns_vbl schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:09:
[...]
Geprobeerd, geen reactie
Als je precies 5 seconden deed werkte het misschien niet.
Net 2x getest en na +/-7 seconden werkte het.

• dns_vbl
quote:
AP: idem
CP: idem
CSC: 1BPH1 ipv 1DQE1

Solution wanted pls...

• rodie83
  • Niet online
quote:
dns_vbl schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:22:
[...]

AP: idem
CP: idem
CSC: 1BPH1 ipv 1DQE1

Solution wanted pls...
Download via SamFirm de versie die je wilt hebben, flash alle bestanden via Odin, klaar (let op, dataverlies!). Voor meer uitgebreide uitleg verwijs ik je even naar de tientallen posts in dit topic die over precies hetzelfde dingetje gaan.

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:30
Normaal zou je via de Samsung Smartswitch app op uw PC ook uw S7 Edge kunnen upgraden. Indien dit niet het geval is zal je inderdaad via ODIN moeten werken.

Lees de posts van henk eens na hoe je het best mee omgaat:

[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie

Downloaden kan je hier bijvoorbeeld.

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• _deej_
  • Laatst online: 20:31
Ter info voor degenen die het leuk vinden:

Zojuist update ontvangen, 20,32 MB met kenmerk G935FXXS1DQF6 / G935FPHN1DQD1 / G935FXXU1DQD7 voor de Edge.

Nog niks van de vinden wat er in deze update zit...

Na installatie: niveau beveiliging 01 juni 2017, kernelversie 3.18.14-11104523 (Thu Jun 8 18:21:36 KST 2017)

Edit 23/6/17: nu pas komen er berichten via google te vinden over deze update? Maar nog niet duidelijk wat het is.

_deej_ wijzigde deze reactie 23-06-2017 12:28 (51%)

2010: HTC Desire / 2012: HTC One X+ / 2015: Nexus 6 / 2016: Samsung Galaxy S7 Edge and still going

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 02:52
quote:
_deej_ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:39:
Ter info voor degenen die het leuk vinden:

Zojuist update ontvangen, 20,32 MB met kenmerk G935FXXS1DQF6 / G935FPHN1DQD1 / G935FXXU1DQD7 voor de Edge.

Nog niks van de vinden wat er in deze update zit...

Na installatie: niveau beveiliging 01 juni 2017, kernelversie 3.18.14-11104523 (Thu Jun 8 18:21:36 KST 2017)
blijkbaar komt samsung nu toch elke maand met nieuwe beveiligingsupdates, gelukkig zijn ze lekker klein

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002

AW_Bos

⚽ Elisha Cuthbert ⚽

Voorheen toen ik de S4 had met Android 5 had ik bij de stock videospeler een knop om een opgeslagen video te kunnen streamen naar een Smart-TV. Nu is die knop niet meer te vinden op een S7 met Android Nougat.

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

• Yonix

Yonix

quote:
AW_Bos schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:39:

Via de SmartView-applicatie van Samsung? Of de optie 'apparaten in de buurt' (zie instellingen)? :)

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08-08 18:44
Ik kan recent niets meer installeren (of enkel met moeite).
Als ik in de playstore iets wil updaten of installeren dan download hij zonder problemen alleen blijft hij daarna op 100% staan.
Ik heb al opnieuw opgestart, cache geleegd van playstore en de gegevens gewist van de playstore.

Ditzelfde probleem heb ik ook in de oculus store voor mijn gear.

Ik heb meer dan genoeg ruimte op mijn telefoon (10GB externe SD en 5 GB interne SD).

wat kan ik doen (behalve een factory reset)?

edit,
het installeren gaat super traag. Hij gaat naar 100% en dan lijkt het alsof hij stil staat.
Echter na een paar minuten de melding dat hij geinstalleerd is.
Terwijl collega's de zelfde app direct kunnen downloaden. Het lijkt erop alsof er iets niet lekker loopt.

madmaus wijzigde deze reactie 23-06-2017 11:54 (21%)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• johanneslol
  • Niet online
quote:
madmaus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:23:
Ik kan recent niets meer installeren (of enkel met moeite).
Als ik in de playstore iets wil updaten of installeren dan download hij zonder problemen alleen blijft hij daarna op 100% staan.
Ik heb al opnieuw opgestart, cache geleegd van playstore en de gegevens gewist van de playstore.

Ditzelfde probleem heb ik ook in de oculus store voor mijn gear.

Ik heb meer dan genoeg ruimte op mijn telefoon (10GB externe SD en 5 GB interne SD).

wat kan ik doen (behalve een factory reset)?

edit,
het installeren gaat super traag. Hij gaat naar 100% en dan lijkt het alsof hij stil staat.
Echter na een paar minuten de melding dat hij geinstalleerd is.
Terwijl collega's de zelfde app direct kunnen downloaden. Het lijkt erop alsof er iets niet lekker loopt.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Volgens mij zit er iets in d wifi ofzo niet goed.

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08-08 18:44
quote:
johanneslol schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:21:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Volgens mij zit er iets in d wifi ofzo niet goed.
Heb jij het probleem alleen op Wifi of ook op mobiel internet (ik ook op mobiel internet namelijk)

Ik zie dat de Amazon store en zoals genoemd dus ook de gear VR oculus store hetzelfde hebben.
Dus wel downloaden maar daarna niet installeren.
Het lijkt wel alsof de test die na downloaden uitgevoerd wordt niet goed gaat (ik weet niet of er een soort van code check\virusscan gedaan wordt na downloaden).

overigens heb ik hetzelfde op mijn werktelefoon (zelfde gmail account/ andere android versie)

edit:
ik heb inmiddels alle truucjes van internet geprobeerd. Ik heb al jaren android en vroeger zeer veel met custom roms gewerkt dus ik heb een flinke basis kennis.
Het lijkt wel alsof het ergens tegen wordt gehouden. Gezien het feit dat er afgezien van 1 hierboven niemand anders dit meld ga ik er vanuit dat dit geen breed probleem is.

edit 2:
het lijkt erop alsof hij een soort lange que heeft die niet te verwerken is.
ook als ik op software update klik en dan handmatig duurt het een paar minuten voordat het scherm in beeld komt.
Dat heeft hij dus op beide telefoons die afgezonderd van het merk en gmail account dus los staan van elkaar.

madmaus wijzigde deze reactie 23-06-2017 16:46 (74%)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• thamm
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-08 14:16
Dank voor jullie reacties! Heb het even druk gehad en de reparatie voor me uitgeschoven, nu toch maar es iets mee doen.
quote:
Zorian schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:20:
[...]

quote:
henklbr schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:53:
[...]

Volgens mij wordt dit NIET vergoed door de verzekering: het is de "eigen schuld" van @thamm , toch?
Fietsen doe je, volgens mij, met 2 handen aan het stuur, en niet met 1 hand aan het stuur en in je andere hand je mobiel...

@thamm : kijk eens op deze pagina -> https://www.samsung.com/nl/reparatie/
Ja, door dat gebogen metaal moet reparatie wel echt onmogelijk zijn inderdaad. Eigenlijk is 300 euro dan nog conservatief geschat, ik zie dat Samsung inmiddels 200 euro vraagt voor reparatie van het beeldscherm (was eerst 150). Daar komt dus nog reparatie van achterkant en waarschijnlijk vervangen van frame bij, lijkt me elk ook wel ruwweg 100 euro. Toestel is eigenlijk dus gewoon total loss, balen...

Verzekering wordt lastig. Heb enkel een inboedelverzekering en een reisverzekering. Voor die laatste valt nog wat te zeggen, alhoewel ik tijdens die reis geen overnachting geboekt had en hij dus waarschijnlijk niet telt.
quote:
Richh schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:35:
[...]

Nexus 5 heb ik zelf ook wel eens onder handen genomen :) maar de S6 en S7 zijn nogal kut om te openen. Het gelijmde glas is lastig verwijderen en lastig opnieuw bevestigen: zeer secuur werk (gebogen metaal door een val maakt het al haast onmogelijk) en je hebt tools nodig. Ik heb het eens met een S6 geprobeerd maar ik zou je inderdaad naar elders verwijzen.

Het valt me tegen dat het nog niet genoemd is, maar reparatie kan je gewoon door Samsung laten doen. En dit zou je ook moeten doen, voor behoud van garantie en waterdichtheid! Ze hebben verschillende servicepunten en een haal/brengservice bijvoorbeeld.
Ik zou je afraden om in jouw situatie de boel op te sturen, omdat je dan nog steeds niet weet wat het moet kosten en er wel 'onderzoekskosten' en retourkosten in rekening worden gebracht als je het te duur vind. Ga langs bij een service center, ze doen een prijsopgave voor je en je weet zeker dat alles origineel en waterdicht is. Mocht alles op voorraad zijn, dan is het klaar terwijl je wacht.
Wellicht kunnen ze ook wat voor je data doen.

Ik weet niet hoe stuk je toestel is, maar probeer eventueel een wireless charger om er prik in te krijgen, en een USB OTG of bluetooth muis om door het systeem te navigeren.
Langs een service-center is misschien een goede ja! Het idee van Samsung is beter dan de uitvoering helaas; ze zijn niet bepaald royaal gespreid. Ik woon in Maastricht en de dichtstbijzijnde is in Eindhoven... Ben er dus een paar uurtjes zoet mee. Misschien wel het slimst inderdaad. Al begin ik dus te vermoeden dat reparatie meer gaat kosten dan een nieuw toestel...

Net Samsung schriftelijk gevraagd of er een indicatie van reparatiekosten- en mogelijkheden kan worden gegeven. Zoals verwacht niet mogelijk, al kunnen ze wel een aantrekkelijk persoonlijk aanbod doen voor een nieuwe telefoon.. ..voor 459 euro. 8)7

Hou vooral lekker een case om die telefoons jongens :+

• Zorian

Zorian

Wololo!

quote:
thamm schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:09:
Dank voor jullie reacties! Heb het even druk gehad en de reparatie voor me uitgeschoven, nu toch maar es iets mee doen.

[...]

[...]

Ja, door dat gebogen metaal moet reparatie wel echt onmogelijk zijn inderdaad. Eigenlijk is 300 euro dan nog conservatief geschat, ik zie dat Samsung inmiddels 200 euro vraagt voor reparatie van het beeldscherm (was eerst 150). Daar komt dus nog reparatie van achterkant en waarschijnlijk vervangen van frame bij, lijkt me elk ook wel ruwweg 100 euro. Toestel is eigenlijk dus gewoon total loss, balen...

Verzekering wordt lastig. Heb enkel een inboedelverzekering en een reisverzekering. Voor die laatste valt nog wat te zeggen, alhoewel ik tijdens die reis geen overnachting geboekt had en hij dus waarschijnlijk niet telt.

[...]

Langs een service-center is misschien een goede ja! Het idee van Samsung is beter dan de uitvoering helaas; ze zijn niet bepaald royaal gespreid. Ik woon in Maastricht en de dichtstbijzijnde is in Eindhoven... Ben er dus een paar uurtjes zoet mee. Misschien wel het slimst inderdaad. Al begin ik dus te vermoeden dat reparatie meer gaat kosten dan een nieuw toestel...

Net Samsung schriftelijk gevraagd of er een indicatie van reparatiekosten- en mogelijkheden kan worden gegeven. Zoals verwacht niet mogelijk, al kunnen ze wel een aantrekkelijk persoonlijk aanbod doen voor een nieuwe telefoon.. ..voor 459 euro. 8)7

Hou vooral lekker een case om die telefoons jongens :+
Ik zou gewoon eens met de verzekering bellen, de situatie uitleggen en kijken of het eronder valt. Nee heb je, ja kan je krijgen.

• johanneslol
  • Niet online
quote:
madmaus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Heb jij het probleem alleen op Wifi of ook op mobiel internet (ik ook op mobiel internet namelijk)

Ik zie dat de Amazon store en zoals genoemd dus ook de gear VR oculus store hetzelfde hebben.
Dus wel downloaden maar daarna niet installeren.
Het lijkt wel alsof de test die na downloaden uitgevoerd wordt niet goed gaat (ik weet niet of er een soort van code check\virusscan gedaan wordt na downloaden).

overigens heb ik hetzelfde op mijn werktelefoon (zelfde gmail account/ andere android versie)

edit:
ik heb inmiddels alle truucjes van internet geprobeerd. Ik heb al jaren android en vroeger zeer veel met custom roms gewerkt dus ik heb een flinke basis kennis.
Het lijkt wel alsof het ergens tegen wordt gehouden. Gezien het feit dat er afgezien van 1 hierboven niemand anders dit meld ga ik er vanuit dat dit geen breed probleem is.

edit 2:
het lijkt erop alsof hij een soort lange que heeft die niet te verwerken is.
ook als ik op software update klik en dan handmatig duurt het een paar minuten voordat het scherm in beeld komt.
Dat heeft hij dus op beide telefoons die afgezonderd van het merk en gmail account dus los staan van elkaar.
Ik update nooit apps via mobiele netwerk :) dus geen idee. ( kleine databundel) Wat voor mij heeft geholpen is de sd kaart te formatteren, en de cache van de telefoon in het bootmenu. Verder heb ik de playstore en google play services app geupdate met eentje van apk mirror. :) nu werkt het weer gewoon zoals het hoort. wellicht heb je er iets aan. ;)

• edtims
Een tijdje terug mijn telefoon laten vallen op het beton van mijn balkon toen ik uiteraard even geen hoesje om mijn telefoon had.
Voor en achterkant gebroken plus de metalen rand beschadigd.
Gelukkig heb ik een veel te dure verzekering maar die kwam nu handig uit.
Toestel weer in complete nieuwstaat terug en dat is mooi nadat ik hem al weer een jaartje heb.
Nu nog geen maand later zit er een barst in de achterkant? Heb hem echt (nog) niet laten vallen.
Kan dat wel weer claimen maar eigenlijk vermoed ik dat dit een foutje is door de reparatie.
Ik mag maar 2 keer per jaar iets claimen dus kan ik de verzekering net zo goed opzeggen daarna.

Heb al een Galaxy s van dag 1 maar nog nooit eerder een barst in een scherm gehad, glas is mooi maar voor plastic was toch ook wel wat te zeggen.

Na dit verhaaltje dan ook nog maar even een vraag.
Hoe is het toch mogelijk dat mijn telefoon in mijn broekzak van alles doet(apps openen, camera starten, websites openen waardoor ik zelf per ongeluk abonnement diensten heb afgesloten) terwijl ik de vingerafdruk scanner aan heb.
Heb het zo ingesteld dat de telefoon vergrendeld word als ik op de powerbutton druk en ook niet de functie aanstaan dat de telefoon niet vergrendeld word als hij beweegt.

• xdijk
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
quote:
edtims schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:33:

Heb al een Galaxy s van dag 1 maar nog nooit eerder een barst in een scherm gehad, glas is mooi maar voor plastic was toch ook wel wat te zeggen.
Dat plastic, wat vele verafschuwde, was zo gek nog niet. Van mij had de achterkant van mijn huidige ook best ook plastic mogen zijn. Nu moet er haast iets van een debrand skin op anders zitten er geheid zo krasjes op.
Met de Edge heb ik wat minder vertrouwen gekregen in GorillaGlass. :|

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 02:52
quote:
xdijk schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:02:
[...]

Met de Edge heb ik wat minder vertrouwen gekregen in GorillaGlass. :|
welke gorilla glass je ook hebt, krassen krijg je sws idd :F

EDIT:
net ook de nieuwe update ontvangen, die 20mb updates zijn dus echt alleen maar beveiligingsupdates :)
http://oi65.tinypic.com/qs6u02.jpg

giovanni2903 wijzigde deze reactie 24-06-2017 18:26 (23%)

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-08 12:41
Hoe komt het dat dezelfde foto's op S7 een grotere bestandsgrootte hebben in Google Foto's t.o.v. Google Foto's geopend op de computer? Het lijkt mij dat daarom ook deze op de S7 van betere kwaliteit zouden zijn. Of je die foto's op smartphone of computer bekijkt, dit blijft toch dezelfde Google Foto's map veronderstel ik.

Ik heb foto's op de computer vanuit Google Foto's naar de computer gedownload en deze hebben allen een horizontale en verticale resolutie van 72 dpi.
Ik heb als test een foto van de S7 gemaild naar mij en deze heeft een horizontale en verticale resolutie van 150 dpi. Hoe kan dit?

buffy1966 wijzigde deze reactie 25-06-2017 17:11 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
quote:
buffy1966 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:02:
Hoe komt het dat dezelfde foto's op S7 een grotere bestandsgrootte hebben in Google Foto's t.o.v. Google Foto's geopend op de computer? Het lijkt mij dat daarom ook deze op de S7 van betere kwaliteit zouden zijn. Of je die foto's op smartphone of computer bekijkt, dit blijft toch dezelfde Google Foto's map veronderstel ik.

Ik heb foto's op de computer vanuit Google Foto's naar de computer gedownload en deze hebben allen een horizontale en verticale resolutie van 72 dpi.
Ik heb als test een foto van de S7 gemaild naar mij en deze heeft een horizontale en verticale resolutie van 150 dpi. Hoe kan dit?
Standaard laat google photo's de locale foto's zien als die gevonden worden... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loen1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-07 19:35
Ik heb recent de Samsung Galaxy S7 (android 7.0) aangeschafd, hoofdzakelijk vanwege de goede camera. Nu bevalt de telefoon prima op 1 ding na. Ik gebruik tijdens het hardlopen bluetooth oordopjes (Philips SHQ6500CL) en mijn max volume is erg laag. Op zich veilig natuurlijk, maar dit is zo laag dat ik de muziek amper hoor boven mijn omgevings geluid :(.

Volume staat natuurlijk op maximaal en ik had hier geen last van met mijn vorige telefoon (Sony Z5 compact). Ook is het volume van gewone oordopjes (met draad) gewoon prima, dus het ligt echt aan de bluetooth connectie.

Herkennen meer mensen bovenstaand verhaal en is er een oplossing (of een containment) voor dit probleem, zonder de telefoon te rooten btw?

MVg,
Loen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:16

renzo4000

*Doh!*

Ook nadat je waarschuwingsmelding hebt doorgeklikt als je het volume verhoogt?

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
loen1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:15:
Ik heb recent de Samsung Galaxy S7 (android 7.0) aangeschafd, hoofdzakelijk vanwege de goede camera. Nu bevalt de telefoon prima op 1 ding na. Ik gebruik tijdens het hardlopen bluetooth oordopjes (Philips SHQ6500CL) en mijn max volume is erg laag. Op zich veilig natuurlijk, maar dit is zo laag dat ik de muziek amper hoor boven mijn omgevings geluid :(.

Volume staat natuurlijk op maximaal en ik had hier geen last van met mijn vorige telefoon (Sony Z5 compact). Ook is het volume van gewone oordopjes (met draad) gewoon prima, dus het ligt echt aan de bluetooth connectie.

Herkennen meer mensen bovenstaand verhaal en is er een oplossing (of een containment) voor dit probleem, zonder de telefoon te rooten btw?

MVg,
Loen
Het volume van de S7 is inderdaad niet heel erg hoog, dat heb ik ook al ervaren. Voor mij hard genoeg, maar beduidend lager dan de op3 bijvoorbeeld. Maar weer niet zo laag dat ik nauwelijks wat hoor.
Ik ken die oordopjes niet, maar hebben die van zichzelf geen mogelijkheid om harder gezet te worden? Heb je de mogelijkheid om ze ook met andere oordopjes uit te proberen? Kan je jouw setje bedraad aansluiten? Zo ja wat doet dat dan met het geluid?

Aan de andere kant, een beetje Google leert dat het een bekend probleem is met de S7. Echt een oplossing ben ik zo snel nog niet tegen gekomen. Iemand gebruikt de app volume booster maar een ander zegt weer dat het niks doet. Zelf proberen dus.

Draai in ieder geval even 'adapt sound' dat al veel helpen.

Edit:
Als je root hebt kan dit helpen: https://www.google.nl/url...ZQPbLpvcy7pYL0_8CE_Fs6gAw

Ga ik zelf nu proberen --> Werkt uitstekend d:)b

l3art wijzigde deze reactie 26-06-2017 08:05 (18%)

• Hoppa!
  • Laatst online: 18:09
Zijn er hier meer mensen waarbij het geluid van Youtube filmpjes (zeker wanneer gestart vanuit Whatsapp) gewoon in 1x stopt na een paar seconde? Erg irritant probleem wat ik niet opgelost krijg. S7 hier met de laatste stock firmware.

• johanneslol
  • Niet online
quote:
l3art schreef op maandag 26 juni 2017 @ 07:45:
[...]

Het volume van de S7 is inderdaad niet heel erg hoog, dat heb ik ook al ervaren. Voor mij hard genoeg, maar beduidend lager dan de op3 bijvoorbeeld. Maar weer niet zo laag dat ik nauwelijks wat hoor.
Ik ken die oordopjes niet, maar hebben die van zichzelf geen mogelijkheid om harder gezet te worden? Heb je de mogelijkheid om ze ook met andere oordopjes uit te proberen? Kan je jouw setje bedraad aansluiten? Zo ja wat doet dat dan met het geluid?

Aan de andere kant, een beetje Google leert dat het een bekend probleem is met de S7. Echt een oplossing ben ik zo snel nog niet tegen gekomen. Iemand gebruikt de app volume booster maar een ander zegt weer dat het niks doet. Zelf proberen dus.

Draai in ieder geval even 'adapt sound' dat al veel helpen.

Edit:
Als je root hebt kan dit helpen: https://www.google.nl/url...ZQPbLpvcy7pYL0_8CE_Fs6gAw

Ga ik zelf nu proberen --> Werkt uitstekend d:)b
ik gebruik een andere muziek speler die het geluid mono maakt... wel niet zo mooi maar het geluid is 10 keer beter hoorbaar. _/-\o_

Ik heb al meer dan 2 maanden gewoon update gehad op de uk rom :( zijn er meer die daar last van hebben?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb het idee dat mijn S7 trager is geworden, heb het ding nu ruim een jaar dus het is maar eens tijd om een backup te maken en het ding opnieuw te installeren. Foto's e.d. upload ik automatisch al dus dat hoeft gelukkig niet.

| XBL GT: ThomasXIV | Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• darkdesign
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Er kwam zojuist rook uit de onderkant van mijn S7 toen ik mijn originele lader aansloot. Ik trok natuurlijk zo snel mogelijk de kabel er weer uit, maar de aansluiting ziet er al verkoold uit. Vannacht heeft ie al niet goed opgeladen en er stond vanmorgen een melding op het scherm dat hij niet verder kon laden in verband met te hoge temperatuur.

Sowieso een eng idee dat dit dus ook snachts had kunnen gebeuren. Stel dat ik hem had aangekoppeld in het donker en de rook niet had gezien. Ik leg de telefoon altijd op de grond naast het bed, maar een vonkje of vlammetje kan dan wel ernstige gevolgen hebben.

Het toestel zal nu ook naar een Samsung servicepunt moeten. Hopelijk kunnen ze hem daar maken terwijl ik erop wacht.

• buffy1966
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-08 12:41
quote:
johanneslol schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:06:
[...]

Standaard laat google photo's de locale foto's zien als die gevonden worden... ;)
Kan je dit even verduidelijken?
Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met "laat de locale foto's zien". Als ik de foto's op de S7 via Google Foto's bekijk, of ik bekijk deze op de computer via Google Foto's, is het toch zo dat deze op beide toestellen via dezelfde Google Foto's bekeken wordt?

• edtims
Hoe is het toch mogelijk dat mijn telefoon in mijn broekzak van alles doet(apps openen, camera starten, websites openen waardoor ik zelf per ongeluk abonnement diensten heb afgesloten) terwijl ik de vingerafdruk scanner aan heb.
Heb het zo ingesteld dat de telefoon vergrendeld word als ik op de powerbutton druk en ook niet de functie aanstaan dat de telefoon niet vergrendeld word als hij beweegt

Paar dagen terug deze vraag gesteld maar ook al eens maanden eerder.
Is dit een probleem wat echt alleen ik heb?
Zelf nadat mijn telefoon kapot was en compleet uit elkaar is geweest en alles overgezet is in een nieuwe voor en achterkant en middenplaat, blijft hij dit af en toe doen.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Maak je geen gebruik van smart lock?

• edtims
Ja ik gebruik smartlock maar alleen thuis is als een veilige plaats ingesteld en dit probleem heb ik als ik hem in mijn broekzak heb op mijn werk bv. en dat is ver weg van mijn huis.
Maar ook een tijd lang smartlock uit gehad om te kijken of het daar aan lag maar ook dan doet hij dingen in mijn broekzak.

edtims wijzigde deze reactie 28-06-2017 14:17 (25%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
edtims schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:53:
[b]Hoe is het toch mogelijk dat mijn telefoon in mijn broekzak van alles doet(apps openen, camera starten, websites openen waardoor ik zelf per ongeluk abonnement diensten heb afgesloten) terwijl ik de vingerafdruk scanner aan heb.
Geen idee, ik heb hier totaal geen last van. Enige wat ik zou kunnen bedenken is alles zoveel mogelijk uitschakelen aan smart lock, gestures, etc. Maar dat heb je dus al gedaan.

En als je, als test, een andere vergrendelingsmethode probeert. Bijvoorbeeld een patroon, gebeurd het dan ook?

• bizarre410
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:51
@edtims Heb je al gekeken bij Instellingen: Display: Scherm uitgeschakeld laten?

• edtims
quote:
bizarre410 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:31:
@edtims Heb je al gekeken bij Instellingen: Display: Scherm uitgeschakeld laten?
Ja heb ik ingeschakeld. de meeste instelling al eens aan en uit gehad.
Maar wat 13art aangeeft heb ik stom genoeg nog niet geprobeerd, zal de telefoon eens op een patroon instellen.
Maar goed als dat de oplossing is dan snap ik nog niet hoe de telefoon unlocked kan worden met de vingerafdruk als beveiliging.

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:53
quote:
edtims schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Maar wat 13art aangeeft heb ik stom genoeg nog niet geprobeerd, zal de telefoon eens op een patroon instellen.
Maar goed als dat de oplossing is dan snap ik nog niet hoe de telefoon unlocked kan worden met de vingerafdruk als beveiliging.
Hier ook vingerafdruk als beveiliging en nog nooit een probleem gehad daarmee. Niet in de broekzak of in de jaszak. Vreemd geval.
Mijn Type beschermbeveiliging staat op Pincode, Vingerafdrukken.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 volgende een Honda SH125i

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
edtims schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:53:
[...]

De reden dat ik het opper is om uit te sluiten of de vingerafdrukscanner mogelijk bij jou niet goed werkt en dus onder bepaalde omstandigheden ontgrendeld zonder een daadwerkelijke vingerafdruk.

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:21

AvK

Ready Set Go

quote:
edtims schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:53:
Heb het zo ingesteld dat de telefoon vergrendeld word als ik op de powerbutton druk en ook niet de functie aanstaan dat de telefoon niet vergrendeld word als hij beweegt

Paar dagen terug deze vraag gesteld maar ook al eens maanden eerder.
Is dit een probleem wat echt alleen ik heb?
Zelf nadat mijn telefoon kapot was en compleet uit elkaar is geweest en alles overgezet is in een nieuwe voor en achterkant en middenplaat, blijft hij dit af en toe doen.
Dit overkomt mij ook zo nu en dan. Staat de GPS ineens aan, brandt de zaklamp. Dat soort dingen. Geen idee wat ik fout doe.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Daarvoor hoef je je telefoon niet voor te unlocken, als de home knop is ingedrukt of aan/uit knop dan is je quickmenu gewoon te bereiken. Het gebeurt mij nooit, maar misschien een beetje bezwete broekzak(nasty ;)) is al genoeg voor onbedoelde aanrakingen.

• kuusj98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:35

kuusj98

Ofwel varken in 't Limburgs

In principe nog blij met mijn S7 Edge, maar waar ik me toch echt aan dooderger is het feit dat de hele telefoon besluit te hangen als ik Snapchat veel gebruik. Dan 'opent' hij de Snap, maar ik kan hem niet zien. De enige oplossing is Snapchat killen en dan 5 minuten wachten op het opstartscherm, of de telefoon rebooten. Kan makkelijk een Snapchat probleem zijn hoor, maar het is wel irritant.

Verder jaag ik er tegenwoordig weer 2 acculadingen per dag doorheen. Zit nu weer op 14%, terwijl ik de eerste maanden nog de nacht door kon op de eerste lading bij wijze van. Toestel is 6 maanden oud nu.

Intel i7 6700K - MSI Z170A M5 - MSI GeForce GTX1080 Gaming X - 2x8GB DDR4 HyperX Fury - Corsair RM550x - NZXT H440 NewEdition - Kone XTD - Corsair K70 - HP Omen 15 (6300HQ/960M) - PS4 Pro - S7 Edge - Kever

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yonix

Yonix

Een tip voor de mensen die Package Disabler Pro hebben verwijderd, nadat de applicatie een vreemde plugin nodig had om te kunnen functioneren: ik gebruik nu AdHell en die doet precies hetzelfde (via: AndroidWorld.nl). Voor mij geen onnodige Samsung- of Google-services meer op de achtergrond actief, die zorgen voor de nodige 'battery drain'. 8)

En in tegenstelling tot mijn 'batterijproblemen' van een tijdje terug, het kan dus (weer) wel:

* Yonix is weer helemaal blij met zijn Galaxy S7! :*)

• Arshaad
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21-08 19:12
quote:
kuusj98 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:58:
In principe nog blij met mijn S7 Edge, maar waar ik me toch echt aan dooderger is het feit dat de hele telefoon besluit te hangen als ik Snapchat veel gebruik. Dan 'opent' hij de Snap, maar ik kan hem niet zien. De enige oplossing is Snapchat killen en dan 5 minuten wachten op het opstartscherm, of de telefoon rebooten. Kan makkelijk een Snapchat probleem zijn hoor, maar het is wel irritant.

Verder jaag ik er tegenwoordig weer 2 acculadingen per dag doorheen. Zit nu weer op 14%, terwijl ik de eerste maanden nog de nacht door kon op de eerste lading bij wijze van. Toestel is 6 maanden oud nu.
Exact het zelfde probleem hier! Als aanvulling hierop, m'n telefoon wordt de laatste tijd vaker ontzettend heet bij gebruik. Als de snapchat app alleen al open staat, zie ik mijn batterij percentage dalen alsof het niks is. Daarnaast duurt het opladen nu makkelijk 2.5 uur (zonder fast charging) waar dit voorheen makkelijk in 1.5 uur was gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-08 12:45
Kreeg opeebs de 'intel security anti-malware' pop-up. Wist eerst niet of ik het Řberhaupt kon vertrouwen maar lees dat het een samenwerking is tussen Intel en Samsung en werkt in combinatie met KNOX. Maar verder is er weinig over te vinden online.
Iemand er ervaring mee? Zet je het aan of uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:21
quote:
Yonix schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:39:...

Goede tip! Hoeveel sot zat er in die 46 uur? Weet je dat nog?Wel een erg belangrijke factor, staat namelijk ook niet op positie 1 en 2. Kunnen we beter nagaan hoeveel impact het heeft. :)

pepernooot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Yonix schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:39:
Een tip voor de mensen die Package Disabler Pro hebben verwijderd, nadat de applicatie een vreemde plugin nodig had om te kunnen functioneren: ik gebruik nu AdHell en die doet precies hetzelfde (via: AndroidWorld.nl). Voor mij geen onnodige Samsung- of Google-services meer op de achtergrond actief, die zorgen voor de nodige 'battery drain'. 8)

En in tegenstelling tot mijn 'batterijproblemen' van een tijdje terug, het kan dus (weer) wel:
[afbeelding]

Heb je een lijstje met welke apps/processen je precies disabled hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harrybarry
Misschien kan iemand mij hier helpen, sinds de update van de laatste keer gaat er iedere morgen op een vaste tijd een verschrikkelijk alarm af wat niet de wekker is. Ik dacht eerst aan nl.alert en heb die uitgezet, maar dat mocht niet baten. Zelfs als ik niet storen aanzet gaat het alarm af, onderhand weten we het niet meer. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• revelc
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 14-08 17:03
Mischien een reminder gezet in een agenda app of zoiets ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harrybarry
quote:
revelc schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:37:
Mischien een reminder gezet in een agenda app of zoiets ?
Nee, die gebruikt ze niet maar bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yonix

Yonix

quote:
dinkelover schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:24:
[...]
Goede tip! Hoeveel sot zat er in die 46 uur? Weet je dat nog?Wel een erg belangrijke factor, staat namelijk ook niet op positie 1 en 2. Kunnen we beter nagaan hoeveel impact het heeft. :)
SOT gedurende die 46 uur was een ruime 2-2,5 uur. Vanochtend heb ik mijn S7, na zo'n 24 uur, aan de oplader gehangen met een SOT van ergens tussen de 3-4 uur. Geen verkeerde cijfers, me dunkt. :)
quote:
l3art schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:36:
[...]

Heb je een lijstje met welke apps/processen je precies disabled hebt?
Ik kan geen handig lijstje maken, zoals dat met Package Disabler Pro wel kon, maar ik heb een lijst van XDA gebuikt om te kijken welke services handig zijn om uit te zetten: klik (XDA). Vooral Google Play-services, Gear (VR)-services en social media-applicaties als Facebook, Skype en Instagram.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3rdperspective
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 05-08 14:58
quote:
Harrybarry schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:54:
Misschien kan iemand mij hier helpen, sinds de update van de laatste keer gaat er iedere morgen op een vaste tijd een verschrikkelijk alarm af wat niet de wekker is. Ik dacht eerst aan nl.alert en heb die uitgezet, maar dat mocht niet baten. Zelfs als ik niet storen aanzet gaat het alarm af, onderhand weten we het niet meer. Heeft iemand een idee?
Staat er verder geen melding op je scherm over waar het alarm voor is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Toevallig Baconreader ge´nstalleerd? NFC aanstaan? Yahoo mail ge´nstalleerd? Als je googled op je probleem kom je genoeg voorbeelden tegen die dit "vreemde fenomeen" beschrijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harrybarry
Het raadsel is opgelost, we hadden nog een oude wekker staan die op een of andere manier geactiveerd was hahaha. 8)7 Bedankt voor de antwoorden iig.
quote:
3rdperspective schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:22:
[...]

Staat er verder geen melding op je scherm over waar het alarm voor is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ericuitpeize
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 28-07 19:44
Beste Tweakers,

Sinds een week of twee registreert Google Fit niet meer de fietsafstanden. Ik heb de app opnieuw ge´nstalleerd en de app gemachtigd tbv locatie.

Stappen en locaties werken prima, en mijn activiteitenlijn Maps heeft keurig de route die ik gefietst heb, maar Fit laat niks zien..

Iemand een suggestie?

Groeten!
Eric

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
Arshaad schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:03:
[...]

Exact het zelfde probleem hier! Als aanvulling hierop, m'n telefoon wordt de laatste tijd vaker ontzettend heet bij gebruik. Als de snapchat app alleen al open staat, zie ik mijn batterij percentage dalen alsof het niks is. Daarnaast duurt het opladen nu makkelijk 2.5 uur (zonder fast charging) waar dit voorheen makkelijk in 1.5 uur was gedaan.
Ik zou de telefoon eens een wipe geven, kijken of het daarna beter gaat. Klinkt als een aantal apps die blijven draaien.

• tweakerjunior
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20-08 16:05
Beste tweakers,

In de doos krijg je een kleine USB OTG connector. Als ik een externe HDD of usb ermee verbind worden ze niet kerkend. Ik heb es file explorer ge´nstalleerd, maar het heeft helaas niet geholpen. Kan iemand me ermee helpen?

Alvast bedankt :)

edit: Het is me gelukt. Het werkte opeens :) Alleen de externe hdd wordt niet herkent

tweakerjunior wijzigde deze reactie 06-07-2017 23:07 (14%)

• _deej_
  • Laatst online: 20:31
Weer een update!
http://imgur.com/vJpbMfj

_deej_ wijzigde deze reactie 07-07-2017 09:12 (84%)

2010: HTC Desire / 2012: HTC One X+ / 2015: Nexus 6 / 2016: Samsung Galaxy S7 Edge and still going

• tweakerjunior
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20-08 16:05
Krijgt de s7 nog android 7.1 ?
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*