Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 24-11 14:52
quote:
ITG schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:03:
[...]

Het betreft een koptelefoon. Die heeft alleen een aan en uit knop, waarmee je hem ook mee kan pairen aan je mobieltje, net als een bluetooth oortje imho (zie user manual, gebruiksaanwijzing, mode d'emploi) 8)7 Maar het is al opgelost. Heb de S5 tevoorschijn gehaald en deze werkt wel. Na nog wat zoeken schijnt het een groot issue te zijn met de S7

Samsung Galaxy S7 Edge Black Beauty SM-935F - Build-number: NRD90M.G935FXXU1DQD7 – Sandisk Ultra Micro SD HC 1 32Gb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:40
quote:
S7E-Vigi schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:28:
[...]

Vanaf de eerste dag dat ik de S7e heb moet ik als ik de telefoon +- 20 a 24 uur niet heb aangeraakt me pin invoeren. Deze melding (dat je na 24 uur je pin moet invoeren) staat ook boven het veld waar de pin wordt ingegeven. Het enige wat mij hierbij opvalt dat het soms ook korter kan duren dan 24 uur eer hij om de pin vraagt, daarom zeg ik +- 20 a 24. Evengoed best irritant soms.
Aha ok... Maar ik slaap niet zo lang hoor haha. maximaal 7 uur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:28
Ook vreemd dat er bij de specificaties een FM-radio (headset staat)..........

pricewatch: Samsung Galaxy S7 32GB Zwart

(heb het al doorgegeven dat die optie niet bestaat)

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 volgende een Honda SH125i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06:53

Yonix

Gamertag: Yonix360

Ik gebruik het standaard e-mailprogramma van Samsung, omdat ik niet zo'n fan ben van Gmail, maar soms komt het wel eens voor dat ik e-mailberichten registreer als spam. Dit gaat per ongeluk, omdat ik via het contextmenu de e-mailberichten wil markeren als gelezen. Echter, de knop 'registreren als spam' zit daar net boven/onder. Iets met ongelukkige plaatsing dus.

Anyhow, deze wijziging werkt door op de server waar de e-mailberichten binnenkomen, dus ook op mijn desktop komen deze e-mailadressen nu binnen als spam.

Is er een manier om deze wijziging terug te draaien? Binnen de Samsung Mail-applicatie krijg ik deze niet zo snel gevonden.

i7-4790K | Asus RoG Maximus VII Ranger | Palit GTX 1080 GameRock 8GB | Crucial Ballistix Tactical 16GB | 2X Samsung 850 EVO (120+500GB) | Seagate Barracuda (1TB) | Asus ROG Swift PG278Q | Oculus Rift + Touch | Fractal Design Define R5 | Xbox One X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09-12 13:16
quote:
Daarom,
quote:
ludoke1955 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:21:
Hallo allen,ben nieuw in het topic en meteen al een vraag voor jullie.
beetje vreemd... :'(

ook je "simpele" vraag, zekers als je telefoon root en flasth met odin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12-12 14:40
Net het bericht gekregen dat mijn S7 terug is van reparatie. (T-mobile)
Het toestel liep vast, werd heel heet, en bleef vervolgens rebooten.
Ik kreeg niet eens de kans om 'm via het normale menu te resetten.

Een harde factory reset liep later ook vast.

Ik had het idee dat het met de nieuwste versie van Android te maken had. Voorheen altijd stabiel, zal wel toeval zijn.

BertV wijzigde deze reactie 29-05-2017 16:57 (19%)

Asus Zenbook 3 | < 500 kWh | < 1000 m3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05:16
Ik heb een S7 Edge, en de achterste glasplaat sluit inmiddels links niet meer 100% aan op het metaal zoals dat op de rechterkant het geval is (gekeken vanaf de voorkant, kijk je vanaf de achterkant naar het toestel dan is het de linkerkant die los laat).

Het gaat om een zeer klein verschil, je kan het net voelen. Je kan er zeker niet tussen kijken ofzoiets en in de hoeken sluit het glas nog wel prima aan.

Ik vermoed dat het de accu is die aan het uitzetten is? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? De accuduur leek de laatste tijd ook minder te worden.

Richh wijzigde deze reactie 29-05-2017 17:57 (16%)

Mijn PC | Mijn MiLight app Android

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ludoke1955
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-07 17:20
quote:
mongkut schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:46:
[...]

Daarom,

[...]

beetje vreemd... :'(

ook je "simpele" vraag, zekers als je telefoon root en flasth met odin
Gewoon omdat ik het niet kon vinden waar je het vroeger in "telefoon" kon vinden en had niet aan de aparte app contacten gedacht omdat ik die nooit gebruik en ik de contacten gebruik in "telefoon" . En ja mss ben ik een beetje dom dan _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09-12 13:16
quote:
ludoke1955 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:39:
[...]

Gewoon omdat ik het niet kon vinden waar je het vroeger in "telefoon" kon vinden en had niet aan de aparte app contacten gedacht omdat ik die nooit gebruik en ik de contacten gebruik in "telefoon" . En ja mss ben ik een beetje dom dan _/-\o_
Duidelijk,

Maar waarom zeg je dan;
quote:
ludoke1955 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:21:
Hallo allen,ben nieuw in het topic en meteen al een vraag voor jullie.
:?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 10-12 03:19
quote:
Richh schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:56:
Ik heb een S7 Edge, en de achterste glasplaat sluit inmiddels links niet meer 100% aan op het metaal zoals dat op de rechterkant het geval is (gekeken vanaf de voorkant, kijk je vanaf de achterkant naar het toestel dan is het de linkerkant die los laat).

Het gaat om een zeer klein verschil, je kan het net voelen. Je kan er zeker niet tussen kijken ofzoiets en in de hoeken sluit het glas nog wel prima aan.

Ik vermoed dat het de accu is die aan het uitzetten is? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? De accuduur leek de laatste tijd ook minder te worden.
dan is je batterij idd aan het uitzetten, gelijk wegsturen voor reparatie !

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 24-11 14:52
quote:
Yonix schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:48:
Ik gebruik het standaard e-mailprogramma van Samsung, omdat ik niet zo'n fan ben van Gmail, maar soms komt het wel eens voor dat ik e-mailberichten registreer als spam. Dit gaat per ongeluk, omdat ik via het contextmenu de e-mailberichten wil markeren als gelezen. Echter, de knop 'registreren als spam' zit daar net boven/onder. Iets met ongelukkige plaatsing dus.

Anyhow, deze wijziging werkt door op de server waar de e-mailberichten binnenkomen, dus ook op mijn desktop komen deze e-mailadressen nu binnen als spam.

Is er een manier om deze wijziging terug te draaien? Binnen de Samsung Mail-applicatie krijg ik deze niet zo snel gevonden.
Heb net even gekeken in de samsung mail app. Je gaat naar de spam folder, klikt (en houdt) het bericht dat je wil "ontspammen" tot er een pop up verschijnt met de keuze "remove from spam". Dat zou het moeten doen denk ik.

Samsung Galaxy S7 Edge Black Beauty SM-935F - Build-number: NRD90M.G935FXXU1DQD7 – Sandisk Ultra Micro SD HC 1 32Gb

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xdijk
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
Weer een kleine update voor de S7 Edge via OTA binnengekregen. Het is iets van 21 megabyte in omvang.

Het gaat om builld G935FXXU1DQEF

xdijk wijzigde deze reactie 30-05-2017 09:55 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:44

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Modbreak:
check the topic waarschuwing voor de overige s7 topics, er zijn wat posts verplaatst naar [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11-12 23:29
in mei beveiliging patch kreeg ik privacykennisgeving melding om akkoord te gaan.
kreeg vroeger altijd de naam van bedrijven, of is dit meer uitgebreid?
edit: s6 krijgt die ook

raro007 wijzigde deze reactie 30-05-2017 11:37 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 30-11 22:08
Dames en heren, ik heb vorige week de stoute schoenen aangetrokken en 2 Samsung Galaxy S7 Active's besteld in de US, dit omdat deze kanjer enkel AT&T Exclusive is geleverd.

Maar nu is mijn vraag, is de taal 'Nederlands' toe te voegen aan dit apparaat? (er zit geen SIMlock op, toestel werkt perfect op het Nederlandse 4G-netwerk met mijn Simyo kaartje) :9

Alvast bedankt!
Bart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:47
quote:
SaintNick schreef op zondag 28 mei 2017 @ 01:14:
[...]

Ik ook sinds ongeveer dezelfde tijd (niet lang na de Nougat update dus). Wat heb je ermee gedaan?
Morgen krijg ik hem weer terug.......gerepareerd als het goed is. Zijn verder geen kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08:16
quote:
xdijk schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:48:
Weer een kleine update voor de S7 Edge via OTA binnengekregen. Het is iets van 21 megabyte in omvang.

Het gaat om builld G935FXXU1DQEF
Zojuist ook deze update gekregen op mijn S7 Edge en de "reguliere" S7 van mijn vriendin, echter ook erg benieuwd naar de verbeteringen/fixes

bluecupra wijzigde deze reactie 30-05-2017 20:03 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xdijk
  • Niet online
quote:
barta123 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:16:
Dames en heren, ik heb vorige week de stoute schoenen aangetrokken en 2 Samsung Galaxy S7 Active's besteld in de US, dit omdat deze kanjer enkel AT&T Exclusive is geleverd.

Maar nu is mijn vraag, is de taal 'Nederlands' toe te voegen aan dit apparaat? (er zit geen SIMlock op, toestel werkt perfect op het Nederlandse 4G-netwerk met mijn Simyo kaartje) :9

Alvast bedankt!
Bart
Kwestie van een PHN versie downloaden van sammobile.com en flashen met Odin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giovanni2903
zal wel geen boeiende update zijn, grootte is bijna niks en er worden geen daadwerkelijke updates gemeld. blijkbaar waren er wat dingen die verbeterd moesten worden na afgelopen update

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barta123
quote:
xdijk schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:16:
[...]

Kwestie van een PHN versie downloaden van sammobile.com en flashen met Odin.
Ik krijg Odin niet ge´nstalleerd op mijn Surface Pro 4...weet iemand hier raad mee? De instructies op internet zijn wel dusdanig duidelijk dat het zou moeten lukken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:27

jabberwock

XBL:Jabberwocks

quote:
barta123 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:16:
[...]

Ik krijg Odin niet ge´nstalleerd op mijn Surface Pro 4...weet iemand hier raad mee? De instructies op internet zijn wel dusdanig duidelijk dat het zou moeten lukken
Odin hoef/kun je niet te installeren. Het is gewoon een executable..

• mklkhanou
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:18
quote:
mklkhanou schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:58:
Ben er zojuist achtergekomen dat mijn statusbalk in het scherm gebrand is. Het viel me op tijdens het kijken naar een egaal vlak. Nu ik weet dat het er zit, zie ik het in alle situaties.. en da´s best hinderlijk. :p

Meer mensen hier last van?
Update: Samsung kan helaas geen uitsluitsel geven of zij dit onder garantie kunnen repareren waardoor ik dus eerst verplicht mijn telefoon moet opsturen, en er de kans bestaat dat ik zelf de volle mep moet betalen voor een nieuw scherm. Niet laten repareren is dan uiteraard ook een optie, maar dan moet ik wel de 'onderzoekskosten' aftikken en ben ik mijn telefoon een paar dagen kwijt geweest voor niks. :X

Het is dus allÚÚn mijn statusbar. Voor de rest kan ik nul sporen vinden van andere inbrandingen.

Hierbij nog een foto van het scherm, waarop een 100% grijs egaal vlak wordt getoond:
http://i.imgur.com/qt9D84n.jpg

Geen idee wat ik nu moet doen eerlijk gezegd..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-12 21:56

l3art

Moderator Mobile
quote:
mklkhanou schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:16:
[...]

Update: Samsung kan helaas geen uitsluitsel geven of zij dit onder garantie kunnen repareren waardoor ik dus eerst verplicht mijn telefoon moet opsturen, en er de kans bestaat dat ik zelf de volle mep moet betalen voor een nieuw scherm. Niet laten repareren is dan uiteraard ook een optie, maar dan moet ik wel de 'onderzoekskosten' aftikken en ben ik mijn telefoon een paar dagen kwijt geweest voor niks. :X

Het is dus allÚÚn mijn statusbar. Voor de rest kan ik nul sporen vinden van andere inbrandingen.

Hierbij nog een foto van het scherm, waarop een 100% grijs egaal vlak wordt getoond:
http://i.imgur.com/qt9D84n.jpg

Geen idee wat ik nu moet doen eerlijk gezegd..
Op zich logisch dat ze niet direct zeggen dat het onder de garantie valt, ze zullen eerst onderzoeken of er bijvoorbeeld geen water of valschade is. (ze hebben nog wel eens een handje er van om daar alles onder te scharen). Blijkt dat niet het geval dan lijkt het me gewoon onder de garantie te vallen.
Als het je nu steeds opvalt en je irriteert jezelf er aan zou ik de gok nemen en hem opsturen. Je weet zelf hoe zuinig je met je telefoon bent omgegaan en of er risico's zijn waardoor het niet onder de garantie zou kunnen vallen.

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way you're a mile away, and you have their shoes too.

• mklkhanou
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:18
quote:
l3art schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:47:
[...]

Op zich logisch dat ze niet direct zeggen dat het onder de garantie valt, ze zullen eerst onderzoeken of er bijvoorbeeld geen water of valschade is. (ze hebben nog wel eens een handje er van om daar alles onder te scharen). Blijkt dat niet het geval dan lijkt het me gewoon onder de garantie te vallen.
Als het je nu steeds opvalt en je irriteert jezelf er aan zou ik de gok nemen en hem opsturen. Je weet zelf hoe zuinig je met je telefoon bent omgegaan en of er risico's zijn waardoor het niet onder de garantie zou kunnen vallen.
Heel logisch. Ik mis alleen een stukje informatie, namelijk wat de voorwaarden zijn om in aanmerking te komen voor een dergelijke reparatie. Ik probeer eigenlijk het scenario te vermijden dat ik straks een paar dagen zonder telefoon zit en ik moet lappen voor een nietszeggend onderzoek. :D

'Ja meneer u komt niet in aanmerking, omdat uit het logbestand blijkt dat jouw telefoon op 18 februari 2017 maar liefst 4 uur lang met het scherm aan heeft gestaan' :+

Samsung's televisie-tak is in ieder geval een stuk duidelijker met high-end televisies: binnen 10 jaar last van inbranding/what-so-ever = nieuw of gerepareerd paneel.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
mklkhanou schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:15:
[...]

Heel logisch. Ik mis alleen een stukje informatie, namelijk wat de voorwaarden zijn om in aanmerking te komen voor een dergelijke reparatie. Ik probeer eigenlijk het scenario te vermijden dat ik straks een paar dagen zonder telefoon zit en ik moet lappen voor een nietszeggend onderzoek. :D

'Ja meneer u komt niet in aanmerking, omdat uit het logbestand blijkt dat jouw telefoon op 18 februari 2017 maar liefst 4 uur lang met het scherm aan heeft gestaan' :+

Samsung's televisie-tak is in ieder geval een stuk duidelijker met high-end televisies: binnen 10 jaar last van inbranding/what-so-ever = nieuw of gerepareerd paneel.
Ok, maar die duidelijk ga je waarschijnlijk ook niet krijgen. Dus dan blijft het logisch nadenken over. Zijn er zaken waarvan je zelf kan bedenken die van invloed kunnen zijn en waar ze het op kunnen gooien? Zo niet de gok nemen en opsturen.

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way you're a mile away, and you have their shoes too.

• barta123
quote:
jabberwock schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:21:
[...]

Odin hoef/kun je niet te installeren. Het is gewoon een executable..
Odin moet je dus wel installeren, het is een programma waarin je de software van je ZIP-file wat betreft de firmware van je telefoon moet inladen... Het probleem lag bij Norton, die het programma onveilig vond.

Het is me nu in elk geval gelukt om met Odin nieuwe software op mijn S7 Active te flashen, waardoor hij nu op de laatste build met Android 7.0 Nougat draait! Ik heb hiervoor de thread op droidview.com gebruikt (mocht iemand ge´nteresseerd zijn); http://www.droidviews.com...s7s7-edge-sm-g930a-g935a/

• jorank
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-12 12:19
Weet niet zo goed of het hier hoort maar laatste tijd is mijn S7e nogal vreemd gedrag aan het vertonen.

Zo start ongeveer 2 ß 3x per uur Spotify uit het niets op.
Krijg regelmatig geen Whatsapp berichten binnen, alleen als ik Whatsapp open. En vannacht gaf mijn Whatsapp status regelmatig online aan, aldus mijn vriendin. Dit terwijl ik gewoon op 1 oor lag.

Lijkt dit op malware bijvoorbeeld? Heb echt geen idee waar ik dit moet zoeken.

Oja, WiFi of 4G+ maakt niet uit het blijft het zelfde.
Draai op de Android 7.0 en beveiligingsupdate van 1 mei.

II i5 4460, 8GB, G1. Siper H6, R9 280X II

• xdijk
  • Niet online
quote:
barta123 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:43:
[...]

Odin moet je dus wel installeren, het is een programma waarin je de software van je ZIP-file wat betreft de firmware van je telefoon moet inladen... Het probleem lag bij Norton, die het programma onveilig vond.

Het is me nu in elk geval gelukt om met Odin nieuwe software op mijn S7 Active te flashen, waardoor hij nu op de laatste build met Android 7.0 Nougat draait! Ik heb hiervoor de thread op droidview.com gebruikt (mocht iemand ge´nteresseerd zijn); http://www.droidviews.com...s7s7-edge-sm-g930a-g935a/
Nope, Odin is een standalone applicatie. Het installeert niks op je HDD/SSD. Je hebt wel een ge´nstalleerde Samsung USB Driver nodig anders ziet Odin je telefoon niet en kunnen de BL, AP, CP en CSC bestanden niet naar je telefoon geflashed worden.

xdijk wijzigde deze reactie 01-06-2017 11:15 (4%)

• xdijk
  • Niet online
quote:
jorank schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:50:
Weet niet zo goed of het hier hoort maar laatste tijd is mijn S7e nogal vreemd gedrag aan het vertonen.

Krijg regelmatig geen Whatsapp berichten binnen, alleen als ik Whatsapp open. En vannacht gaf mijn Whatsapp status regelmatig online aan, aldus mijn vriendin. Dit terwijl ik gewoon op 1 oor lag.

Lijkt dit op malware bijvoorbeeld? Heb echt geen idee waar ik dit moet zoeken.

Oja, WiFi of 4G+ maakt niet uit het blijft het zelfde.
Wat heb je zelf al gedaan?
Heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart?

Soms is het ook een oplossing om een factory reset uit te voeren.

• jorank
quote:
xdijk schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:17:
[...]

Wat heb je zelf al gedaan?
Heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart?

Soms is het ook een oplossing om een factory reset uit te voeren.
Excuus, was ik vergeten om erbij te zetten.
Heb inderdaad een herstart gedaan en Spotify en Whatsapp opnieuw ge´nstalleerd.

Een factory reset is inderdaad ook een optie maar dat wil ik liever als laatste doen.

• jabberwock

jabberwock

quote:
barta123 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:43:
[...]

Ik gebruik Odin al sinds de Note 2 en heb nog nooit Odin ge´nstalleerd. Ik klik gewoon de executable en voila..

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
jorank schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:22:
[...]

Een factory reset is inderdaad ook een optie maar dat wil ik liever als laatste doen.
Is dit van de ene op de andere dag begonnen? Zo ja, heb je rond die tijd apk's ge´nstalleerd die niet uit de Playstore kwamen? Of is het gelijkelijk begonnen met eerst wat andere vage klachten?

• exi22
quote:
jabberwock schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Ik gebruik Odin al sinds de Note 2 en heb nog nooit Odin ge´nstalleerd. Ik klik gewoon de executable en voila..
oops verkeerde.

exi22 wijzigde deze reactie 01-06-2017 13:54 (8%)
Reden: verkeerde gequote

• exi22
quote:
jorank schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:22:
[...]

Installeer de app lookout en doe een scan voor malware.

• jaapieln
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 01:31
Goedemiddag, ik heb hier een galaxy s7 edge olympische editie die op de Nederlandse PHN-software draait. De laatste tijd wordt het toestel warm en valt het uit. Als het toestel erg warm is dan blijft hij achter elkaar uitvallen en opnieuw opstarten. Denken jullie dat dit een hardwareprobleem is of dat ik beter een andere rom op die toestel kan zetten?

:D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
jaapieln schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:06:
Goedemiddag, ik heb hier een galaxy s7 edge olympische editie die op de Nederlandse PHN-software draait. De laatste tijd wordt het toestel warm en valt het uit. Als het toestel erg warm is dan blijft hij achter elkaar uitvallen en opnieuw opstarten. Denken jullie dat dit een hardwareprobleem is of dat ik beter een andere rom op die toestel kan zetten?
Naar mijn idee is dat lastig te zeggen. Hiervoor zal je gewoon wat dingen uit moeten proberen. Dus als er een andere rom op kan, doen en eens kijken wat het effect is. Wellicht is een andere kernel ook al voldoende.

• rodie83
  • Niet online
quote:
l3art schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:15:
[...]

Naar mijn idee is dat lastig te zeggen. Hiervoor zal je gewoon wat dingen uit moeten proberen. Dus als er een andere rom op kan, doen en eens kijken wat het effect is. Wellicht is een andere kernel ook al voldoende.
Niet eens met advies voor andere ROM, mits je originele firmware gebruikt en unrooted. Onder normaal gebruik hoort het gewoon niet zo snel te gebeuren. Lees wel: normaal gebruik. Als je met 30 graden in de zon op volle instellingen gaat gamen kan zo een toestel natuurlijk te heet worden.

Dus, draai je officiele firmware, doe je geen gekke dingen en lopen er geen apps mee die je toestel overbelasten, dan kan je best garantie claimen imo.

• jorank
quote:
l3art schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:46:
[...]

Is dit van de ene op de andere dag begonnen? Zo ja, heb je rond die tijd apk's ge´nstalleerd die niet uit de Playstore kwamen? Of is het gelijkelijk begonnen met eerst wat andere vage klachten?
Durf ik niet met zekerheid te zeggen, aangezien het mij eerst niet echt opviel dat spotify in 1x aan staat. Aangezien ik Spotify best vaak gebruik.
quote:
exi22 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:55:
[...]

Installeer de app lookout en doe een scan voor malware.
Heb ik gedaan en die zegt dat alle apps veilig zijn..

• jaapieln
quote:
rodie83 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Niet eens met advies voor andere ROM, mits je originele firmware gebruikt en unrooted. Onder normaal gebruik hoort het gewoon niet zo snel te gebeuren. Lees wel: normaal gebruik. Als je met 30 graden in de zon op volle instellingen gaat gamen kan zo een toestel natuurlijk te heet worden.

Dus, draai je officiele firmware, doe je geen gekke dingen en lopen er geen apps mee die je toestel overbelasten, dan kan je best garantie claimen imo.
Ja het is een Braziliaans toestel met de officiŰle Nederlandse software. Toestel is niet geroot en ook nooit geroot geweest. Misschien dan volgende week toch maar even langs Samsung?

quote:
jorank schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:50:

Maak je toevallig ook gebruik van een Gear S2/S3 met daarop Spotify ook geinstalleerd?

Ik heb hetzelfde op mijn S8+; ik vermoed dat dit komt door de Gear S3 applicatie...

Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS | Build-number: NMF26X.N950FXXU2BQKG | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• jorank
quote:
henklbr schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:38:
[...]

Maak je toevallig ook gebruik van een Gear S2/S3 met daarop Spotify ook geinstalleerd?

Ik heb hetzelfde op mijn S8+; ik vermoed dat dit komt door de Gear S3 applicatie...
Ja gebruik inderdaad een Gear S3 met Spotify erop.
Ik zal het er eens afgooien en kijken of het niet meer gebeurd..

quote:
jaapieln schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:06:
Sorry: maar dit is niet mogelijk...

In Nederland is deze speciale editie namelijk nooit verschenen, en er is ook geen Nederlandse firmware uitgebracht met o.a. het Olympisch thema...

Naar aller waarschijnlijkheid heb je een Duits toestel, want daar is deze speciale S7Edge wel uitgekomen...

Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS | Build-number: NMF26X.N950FXXU2BQKG | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• jaapieln
quote:
henklbr schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:41:
[...]

Sorry: maar dit is niet mogelijk...

In Nederland is deze speciale editie namelijk nooit verschenen, en er is ook geen Nederlandse firmware uitgebracht met o.a. het Olympisch thema...

Naar aller waarschijnlijkheid heb je een Duits toestel, want daar is deze speciale S7Edge wel uitgekomen...
Het is een Braziliaans toestel dat aan alle deelnemers van Olympische spelen is uitgereikt. Dit toestel draait nu op een Nederlandse rom. Thema staat niet meer op het toestel inderdaad.

jaapieln wijzigde deze reactie 01-06-2017 21:22 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzard247
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-10 15:24
quote:
giovanni2903 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:50:
[...]

verwijder die taalpakketten gewoon, misschien dat dat helpt :P
Geen oplossing gevonden tot ik afgelopen week twee maal, vrij snel achter elkaar een software-update kreeg.. Probleem opgelost...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12-12 21:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

quote:
jorank schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:40:
[...]

Ja gebruik inderdaad een Gear S3 met Spotify erop.
Ik zal het er eens afgooien en kijken of het niet meer gebeurd..
Ik heb dit ook, om gek van te worden 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorank
quote:
ETzPliskin schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:49:
[...]

Ik heb dit ook, om gek van te worden 8)7
Lijkt wel alsof het helpt, het is sinds gisteren niet meer gebeurd.
Denk je eindelijk een fatsoenlijke app te hebben op je Tizen watch.. :(
Nu zijn de goeie apps echt op 1 hand te tellen voor mij.

• xdijk
  • Niet online
quote:
henklbr schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:38:
[...]

Hoe bevalt jouw de S8+ tegenover jouw S7 Edge?
quote:
xdijk schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Hoe bevalt jouw de S8+ tegenover jouw S7 Edge?
Ben er, tot op heden, nog steeds heel tevreden over... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 07:35
Okay ik heb een probleem met mn s7.

Hij heeft in mn zak per ongeluk een duik genomen in de zee. Niet heel lang gelukkig, hield m in mn handen vast nadat ik erachter kwam. Hij was misschien een paar centimeter onder water, zou denken dat er niks aan de hand is. Maar nu laadt die niet meer op.
Hij pakt de lader wel want ik die het oplaadsymbool verschijnen (tel is uitgevallen), maar na 3 seconden ofzo licht die ff op en laadt die niet meer op. Terwijl die wel nog een procentje erbij kreeg toen ik het een paar uur geleden probeerde op te laden.
Is dit een indicatie van dat die niet oplaadt door vocht ? Of is het iets heel anders?

Wat kan ik doen? Hij ligt al 4 uur ongeveer te drogen in de zon en rijst...
En ik zit in het buitenland en ben hier nog een maand.

Powerbank nodig? / 3DS FC: 2423-5475-5029

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-12 21:22

renzo4000

*Doh!*

Gewoon geduld hebben, wellicht is het een beveiliging die voorkomt dat er spanning doorgegeven mag worden. Wacht nog even een nachtje af met het toestel uitgeschakeld. Mocht het nog niet werken de volgende dag dan zou je ook even k˙nnen proberen om draadloos te laden en kijken of dat wel werkt.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Musta
quote:
renzo4000 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:22:
Gewoon geduld hebben, wellicht is het een beveiliging die voorkomt dat er spanning doorgegeven mag worden. Wacht nog even een nachtje af met het toestel uitgeschakeld. Mocht het nog niet werken de volgende dag dan zou je ook even k˙nnen proberen om draadloos te laden en kijken of dat wel werkt.
Hmm ja ging vanmiddag wat zoeken en las dat er blijkbaar een vocht bescherming zit in de s7 die ervoor zorgt dat het opladen dan afgebroken wordt. Maar of die er echt in zit durf ik niet te zeggen.
Gelukkig pakt hij de kabel wel, dus is hij niet helemaal dood gegaan :)

Hmm draadloos is een goeie, helaas liggen mijn beide draadloze opladers thuis in NL :(
Zal morgen ff hier wat zoeken dan als die het nog niet doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
in principe is de telefoon waterdicht dus valt het onder gerantie mocht ie echt niks meer doen. kut is het wel dat je nog zolang in het buitenland zit...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:32
quote:
Musta schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:37:
[...]

Hmm ja ging vanmiddag wat zoeken en las dat er blijkbaar een vocht bescherming zit in de s7 die ervoor zorgt dat het opladen dan afgebroken wordt. Maar of die er echt in zit durf ik niet te zeggen.
Gelukkig pakt hij de kabel wel, dus is hij niet helemaal dood gegaan :)

Hmm draadloos is een goeie, helaas liggen mijn beide draadloze opladers thuis in NL :(
Zal morgen ff hier wat zoeken dan als die het nog niet doet.
De S7E van m'n vriendin een keer meegenomen onder water in het zwembad. Ding kon 2 dagen niet opladen. Uiteindelijk met een f÷hn zitten spelen en rebooten tot ik die rare melding niet meer kreeg. Heb m'n vriendin nog nooit zo kwaad gezien haha!😂.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

quote:
Musta schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:18:
Okay ik heb een probleem met mn s7.

Hij heeft in mn zak per ongeluk een duik genomen in de zee. Niet heel lang gelukkig, hield m in mn handen vast nadat ik erachter kwam. Hij was misschien een paar centimeter onder water, zou denken dat er niks aan de hand is. Maar nu laadt die niet meer op.
Hij pakt de lader wel want ik die het oplaadsymbool verschijnen (tel is uitgevallen), maar na 3 seconden ofzo licht die ff op en laadt die niet meer op. Terwijl die wel nog een procentje erbij kreeg toen ik het een paar uur geleden probeerde op te laden.
Is dit een indicatie van dat die niet oplaadt door vocht ? Of is het iets heel anders?

Wat kan ik doen? Hij ligt al 4 uur ongeveer te drogen in de zon en rijst...
En ik zit in het buitenland en ben hier nog een maand.
Ik zou op zijn minst je telefoon goed afspoelen onder schoon water. Zeker de usb aansluiting. Zout water is namelijk heel erg corrosief. De telefoon is door Samsung ook alleen waterdicht geclassificeerd in zoet schoon water.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
giovanni2903 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:44:
in principe is de telefoon waterdicht dus valt het onder gerantie mocht ie echt niks meer doen. kut is het wel dat je nog zolang in het buitenland zit...
@Musta

Gebruikershandleiding:
Als het apparaat wordt blootgesteld aan schoon water, droogt u het zorgvuldig af met een
schone, zachte doek. Als het apparaat wordt blootgesteld aan andere vloeistoffen, zoals zout
water, ge´oniseerd water of alcoholische dranken, spoelt u het apparaat af met schoon water
en droogt u het zorgvuldig af met een schone, zachte doek. Als u deze instructies niet volgt,
kunnen de prestaties en het uiterlijk van het apparaat worden be´nvloed.

Als u het apparaat oplaadt terwijl de multifunctionele aansluiting nat is, kan het apparaat
beschadigd raken. Maak de multifunctionele aansluiting zorgvuldig droog voordat u het
apparaat oplaadt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Musta
quote:
henklbr schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:06:
[...]

@Musta

Gebruikershandleiding:
Als het apparaat wordt blootgesteld aan schoon water, droogt u het zorgvuldig af met een
schone, zachte doek. Als het apparaat wordt blootgesteld aan andere vloeistoffen, zoals zout
water, ge´oniseerd water of alcoholische dranken, spoelt u het apparaat af met schoon water
en droogt u het zorgvuldig af met een schone, zachte doek. Als u deze instructies niet volgt,
kunnen de prestaties en het uiterlijk van het apparaat worden be´nvloed.

Als u het apparaat oplaadt terwijl de multifunctionele aansluiting nat is, kan het apparaat
beschadigd raken. Maak de multifunctionele aansluiting zorgvuldig droog voordat u het
apparaat oplaadt.
Thanks, Ik had het gelukkig al schoongemaakt.Ik laat hem nog 1 dag in de rijst liggen tot vanavond (zit momenteel in Curacao) en ik ga proberen een draadloze oplader te regelen als die niet oplaadt.

Duimen dat t alleen komt door het water en niks anders, want hij bevestigde gisteren wel dat er ff stroom komt mr daarna wordt die 'afgekapt'. Anders wordt t ergens een goedkope tel op de kop tikken om nog bereikbaar te zijn met het thuisfront e.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giovanni2903
heb het met mijn sony z2 toen gehad in de headphone jack. had em in het zwembad gebruikt en vergeten af te spoelen met zoet water. doen kreeg ik allemaal blauwe aanslag in de jack waardoor deze stuk ging. toch is het onder garantie vervangen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• revelc
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 12-12 16:50
Wie kan mij het verschil tussen de SM-925F en de SM-925P uitleggen, en of de firmware uitwisselbaar is tussen die twee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12-12 14:40
quote:
giovanni2903 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:44:
Volgens T-mobile valt waterschade niet onder de garantie.
Reparatie ging wel vlot. (geen waterschade bij mij)

Asus Zenbook 3 | < 500 kWh | < 1000 m3

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
revelc schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:49:
Wie kan mij het verschil tussen de SM-925F en de SM-925P uitleggen, en of de firmware uitwisselbaar is tussen die twee.
Op de SM-G925F & SM-G925P past geen S7Edge firmware...

Als de firmware "uitwisselbaar" was geweest, hadden ze (waarschijnlijk) beiden wel -F- geheten...

-F- = international version
-P- = USA Sprint

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siewert308SW
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 12-12 18:57
quote:
henklbr schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:09:
[...]

Op de SM-G925F & SM-G925P past geen S7Edge firmware...

Als de firmware "uitwisselbaar" was geweest, hadden ze (waarschijnlijk) beiden wel -F- geheten...

-F- = international version
-P- = USA Sprint
Komt bij dat de Sprint versie een andere chipset heeft voor de radio.
Aangezien de frequenties anders zijn dan hier, vandaar dat de firmware en partitie layout van elkaar verschillen.
Flashen van F op P of vise versa zal geheid in een bricked device resulteren.

My Domoticz scripts: GitHub

• Musta
Hij doet t gelukkig weer, moest hem alleen goed laten drogen en opnieuw afspoelen. Ik heb hem nu al 2 uur lang aan en voorlopig blijft die t doen. Hopelijk blijft t zo en geen duik meer ermee :X

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06:23
Doet samsung moeilijk ivm garantie zonder aankoopbewijs, kan een samsung edge kopen via mp die de koper van ze verzekering heeft gehad.

Hij zegt dat samsung niet moeilijk doet en dat ze naar imei nummer kijken...de samsung store dan.
quote:
Amaze86 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 06:44:
Doet samsung moeilijk ivm garantie zonder aankoopbewijs, kan een samsung edge kopen via mp die de koper van ze verzekering heeft gehad.

Hij zegt dat samsung niet moeilijk doet en dat ze naar imei nummer kijken...de samsung store dan.
Ze kunnen ten alle tijden vragen om een aankoopbewijs, dus voor garantie heb je dit dus wel nodig! (toestel kan immers ook gestolen zijn, toch?)...

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06:23
Ja je hebt gelijk, is voor me vrouw.als ze zo graag eentje wil dan maar met bon of gewoon in de winkel kopen.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:

Samsung zelf even vragen?

• Musta
quote:

Destijds met mn s4 hebben ze me geen bon oid gevraagd en paar weken geleden met de s7e van mn zusje heeft de Samsung repair centre het ooo niet gevraagd in Rotterdam centrum.
Ze zeiden toen dat ze via serie nummer kijken maar ze kunnen t altijd wel vragen natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:10
Ze kijken dan wanneer je toestel gemaakt is om te bepalen of et nog garantie is. Als een toestel een tijdje in voorraad staat en dan pas verkocht wordt dan is je garantie termijn (zonder bon) een stuk korter. Zou altijd om een aankoopbon vragen.

Megapaul wijzigde deze reactie 07-06-2017 17:53 (3%)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• bilgy_no1
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 12:02
Even een snelle poll: op welk security patch level zitten jullie?

Ik heb via Optie1 een Portugees toestel gekregen, ondanks dat ze een officiŰle partner waren van de Samsung NL/Benelux importeur. Eerst problemen met de Samsung actie (uiteindelijk via de winkel toch de Gear headset gekregen), toen kwam de Nougat update erg laat (later dan NL). Nu blijkt dat ik nog steeds op Patch van januari 2017 zit. Ik loop dus inmiddels al ruim 5 maanden achter, ondanks het zogenaamde 'Maandelijkse security update programma' dat 'op wereldwijde schaal' is gestart (http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1097862). Dat was voor mij ÚÚn van de redenen om voor Samsung te kiezen en nu zit ik met deze achterstand. Ik ga er werk van maken, maar ben benieuwd waar mensen hier op zitten (en dan de officiŰle ROMs).

Het valt me echt zwaar tegen van Samsung.

• acale
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:44
Heeft iemand een oplossing gevonden of gelezen ergens om apk's van apk mirror te installeren na de mei security patch? Ik heb natuurlijk wel op Google gezocht maar voorlopig niets werkbaar kunnen vinden.
Edit:
Hier trouwens ook 1 mei

acale wijzigde deze reactie 07-06-2017 21:44 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EJSEJS
  • Registratie: april 2009
  • Nu online

EJSEJS

Tweaker-fan

quote:
bilgy_no1 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:29:
1 Mei 2017

• toxict
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:34
Sinds de laatste security patch (mei) doet mijn S7 Edge moeilijk met mijn non-LCI 2006 BMW.
Daarvoor deed Bluetooth het nog wel, daarna niet meer.

Ben even gaan Googlen, maar durf niet verder te lezen.
Een bak ellende wat ik lees over de S7 Edge i.c.m. Bluetooth;

Ik heb het over Android 7 Nougat op de S7 Edge.

Kan ik met Odin onder behoud van garantie een Android 6 Rom van sammobile erop zetten en kijken of mijn BT i.c.m. mijn 2006 BMW het wel gaat doen?

Kan daarna toch altijd terug naar Nougat via OTA?

UPDATE:

Net m.b.v. ODIN 3.12.7 mijn S7 Edge terug geflashed naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Model                   SM-G935F
Model name:             Galaxy S7 edge
Country:                Netherlands
Version:                Android 6.0.1
Changelist:             9689434
Build date:             Thu, 15 Dec 2016 02:31:35 +0000
Securit Patch Level:    2016-12-01
Product code:           PHN
PDA:                    G935FXXU1BPLB
CSC:                    G935FPHN1BPK1

Na de setup wizard van Android 6.0.1 direct geprobeerd te connecten met mijn non-LCI 2006 BMW en voila......werken!!!!

Hierbij een dikke middelvinger naar Google/Samsung voor hun crappy implementatie van Bluetooth in Nougat.
Ik ga morgen verder testen door de via OTA aangeboden update naar Nougat te installeren.
Ben benieuwd of Bluetooth blijft werken bij een upgrade.

(Bij mij was Bluetooth stuk gegaan na een factory reset toen ik al op Nougat patch level mei 2017 zat.)

Dus de test: Blijft Bluetooth werken bij een upgrade van Android 6.0.1 naar 7.0?

toxict wijzigde deze reactie 08-06-2017 01:17 (47%)

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 04-10 10:21
quote:
S7 edge 1 mei 2017

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 04-10 10:21
quote:

Ik heb via Optie1 een Portugees toestel gekregen, ondanks dat ze een officiŰle partner waren van de Samsung NL/Benelux importeur. Eerst problemen met de Samsung actie (uiteindelijk via de winkel toch de Gear headset gekregen), toen kwam de Nougat update erg laat (later dan NL). Nu blijkt dat ik nog steeds op Patch van januari 2017 zit. Ik loop dus inmiddels al ruim 5 maanden achter, ondanks het zogenaamde 'Maandelijkse security update programma' dat 'op wereldwijde schaal' is gestart (http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1097862). Dat was voor mij ÚÚn van de redenen om voor Samsung te kiezen en nu zit ik met deze achterstand. Ik ga er werk van maken, maar ben benieuwd waar mensen hier op zitten (en dan de officiŰle ROMs).

S7 edge 1 mei 2017

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12-12 10:45
Fast chargen is een raar fenomeen bij mijn toestel... in 75% van de gevallen blijft het toestel normale temperatuur... maar de overige keren wordt hij erg warm. Wat zorgt er voor dat het toestel de ene keer wel warm wordt en de andere keer niet? Herkennen anderen dit?

• Rio
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-11 12:28
Heb een OTA van 21MB ontvangen. Geen idee wat ik ik geinstalleerd heb eigenlijk :')

• toxict
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:34
quote:
toxict schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:07:
Sinds de laatste security patch (mei) doet mijn S7 Edge moeilijk met mijn non-LCI 2006 BMW.
Daarvoor deed Bluetooth het nog wel, daarna niet meer.

Ben even gaan Googlen, maar durf niet verder te lezen.
Een bak ellende wat ik lees over de S7 Edge i.c.m. Bluetooth;

Ik heb het over Android 7 Nougat op de S7 Edge.

Kan ik met Odin onder behoud van garantie een Android 6 Rom van sammobile erop zetten en kijken of mijn BT i.c.m. mijn 2006 BMW het wel gaat doen?

Kan daarna toch altijd terug naar Nougat via OTA?

UPDATE:

Net m.b.v. ODIN 3.12.7 mijn S7 Edge terug geflashed naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Model                   SM-G935F
Model name:             Galaxy S7 edge
Country:                Netherlands
Version:                Android 6.0.1
Changelist:             9689434
Build date:             Thu, 15 Dec 2016 02:31:35 +0000
Securit Patch Level:    2016-12-01
Product code:           PHN
PDA:                    G935FXXU1BPLB
CSC:                    G935FPHN1BPK1

Na de setup wizard van Android 6.0.1 direct geprobeerd te connecten met mijn non-LCI 2006 BMW en voila......werken!!!!

Hierbij een dikke middelvinger naar Google/Samsung voor hun crappy implementatie van Bluetooth in Nougat.
Ik ga morgen verder testen door de via OTA aangeboden update naar Nougat te installeren.
Ben benieuwd of Bluetooth blijft werken bij een upgrade.

(Bij mij was Bluetooth stuk gegaan na een factory reset toen ik al op Nougat patch level mei 2017 zat.)

Dus de test: Blijft Bluetooth werken bij een upgrade van Android 6.0.1 naar 7.0?
UPDATE:

Ik heb de OTA upgrade van Android 6.0.1 naar 7.0 vannacht nog gedaan.
Vanmorgen had ik nog steeds een stabiele en werkende Bluetooth connectie.
Inmiddels staat de update met een size van 350,42MB klaar voor mijn toestel.
Ik vermoed dat deze mijn Bluetooth om zeep helpt.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:42

-tom-562

Oliesjeik

quote:
Rio schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:02:
Heb een OTA van 21MB ontvangen. Geen idee wat ik ik geinstalleerd heb eigenlijk :')
Krijg 'm ook binnen, ga 'm vanavond thuis installeren. Zullen wel beveiligingsupdates zijn?

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08:16
quote:
-tom-562 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:13:
[...]

Krijg 'm ook binnen, ga 'm vanavond thuis installeren. Zullen wel beveiligingsupdates zijn?
Is dit niet de update die Samsung Knox verwijderd?

• johanna52
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 06-12 08:23
Hallo allemaal, ik wil ook graag weer een Samsung kopen. Heb nu een Sony Xperia en hoewel die goed bevalt, vind ik Samsung toch wat beter.
Maar ik wil wel graag een telefoon, die ook goed opneemt. Voor als ik naar concerten ga.
Nu lees ik in reviews dat de speaker niet al te best is.
Heeft iemand al eens geluid opgenomen met de Samsung Galaxy S7? En hoe bevalt dat?

Johanna

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:41
@johanna52 Voor opnemen lijkt mij de microfoon relevanter dan de speaker ;). Al vind ik het geluid op concerten en festivals per definitie slecht, laat staan als het met een telefoon is opgenomen...

• johanna52
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 06-12 08:23
quote:
jongetje schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:27:
@johanna52 Voor opnemen lijkt mij de microfoon relevanter dan de speaker ;). Al vind ik het geluid op concerten en festivals per definitie slecht, laat staan als het met een telefoon is opgenomen...
Ja sorry. Natuurlijk de microfoon. En wat opnemen betreft, met mijn Sony Xperia Z1 kan ik toch redelijke opnames maken.

Johanna

• Reneger
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-12 15:28

Reneger

Wie? IK?

Zodeju.. Even een zweetmomentje. Update geinstalleerd, maar hij bleef wel heel lang in het "Updating" screen hangen.

Net toen ik hier ging kijken wat de ervaringen waren, was hij klaar...

Dus, mocht het lang duren, heb geduld :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05:16
@johanna52 de microfoon van de S7 is erg goed en ik heb ook prima ervaringen met concerten.

De speaker is opzich ook wel goed, maar in de prijsklasse van de S7 is er beter te krijgen op dat gebied. Als je je opnames vooral op andere apparaten bekijkt zoals op de TV, maakt dat verder natuurlijk niet uit.

Mijn PC | Mijn MiLight app Android

• Siewert308SW
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 12-12 18:57
quote:
bluecupra schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Is dit niet de update die Samsung Knox verwijderd?
Geen idee, maar het vreemde is dat ik vanmiddag op het werk wel een melding had van een update.
Deze genegeerd met de gedachte dat zien we thuis wel.
Nu ben ik thuis en manueel zoeken naar de update maar krijg de melding dat er geen update is.
SmartSwitch houd zich ook koest en cache legen werkt ook niet, das wel apart of is de update teruggetrokken?

My Domoticz scripts: GitHub

quote:

Ga maar eens als 1e klagen dan bij "Optie1" die jou een "voor de buitenlandse markt bestemd toestel" hebben gegeven!
Daarna misschien klagen bij Samsung Portugal (die daar (waarschijnlijk) ook niks aan kan doen, omdat ze in Portugal "lakse operator's" hebben)

• bilgy_no1
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 12:02
quote:
henklbr schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:36:
[...]

Ga maar eens als 1e klagen dan bij "Optie1" die jou een "voor de buitenlandse markt bestemd toestel" hebben gegeven!
Daarna misschien klagen bij Samsung Portugal (die daar (waarschijnlijk) ook niks aan kan doen, omdat ze in Portugal "lakse operator's" hebben)
Samsung belooft wereldwijd maandelijkse Security Patches en die belofte komen ze niet na.

Verder is Samsung NL ronduit onwillig om hierin een rol te spelen. Zij kunnen druk uitoefenen op Optie1 die op de Samsung website genoemd werd als partner en zich niet aan de voorwaarden hield. Samsung NL mag me zelfs dankbaar zijn dat ik deze contractbreuk bij hun heb gemeld.

Dus ik ben ook teleurgesteld in Samsung. Natuurlijk zit Optie1 hartstikke fout, maar dat moge duidelijk zijn.

• marrek
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:44
Goedeavond.
Vanmiddag haalde ik mijn telefoon uit me zak en had allemaal glassplinters in mijn hand.
Mijn screenprotector was compleet gebroken en los van het scherm.
Hoe dit kan geen idee...
Maar er zit nu ook een barst in mijn scherm van de s7. Als ik goed kijk is het alleen oppervlakkig en werkt het scherm zelf nog naar behoren. Ook geen gekke kleuren te zien t.h.v. de barst.
Nu ben ik wezen kijken naar alleen het vervangen van de glasplaat maar dat lijkt onmogelijk, althans de bedrijven die de schermen vervangen geven dit aan.
Er is zijn losse glasplaten verkrijgbaar voor de s7.

Heeft iemand toevallig ervaring met het vervangen van alleen de glasplaat of moet zoals beweerd wordt echt de complete display worden vervangen.
Glasplaat of compleet verschilt nogal in de kosten.

Mark

• Rio
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-11 12:28
quote:
marrek schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:37:
Goedeavond.
Vanmiddag haalde ik mijn telefoon uit me zak en had allemaal glassplinters in mijn hand.
Mijn screenprotector was compleet gebroken en los van het scherm.
Hoe dit kan geen idee...
Maar er zit nu ook een barst in mijn scherm van de s7. Als ik goed kijk is het alleen oppervlakkig en werkt het scherm zelf nog naar behoren. Ook geen gekke kleuren te zien t.h.v. de barst.
Nu ben ik wezen kijken naar alleen het vervangen van de glasplaat maar dat lijkt onmogelijk, althans de bedrijven die de schermen vervangen geven dit aan.
Er is zijn losse glasplaten verkrijgbaar voor de s7.

Heeft iemand toevallig ervaring met het vervangen van alleen de glasplaat of moet zoals beweerd wordt echt de complete display worden vervangen.
Glasplaat of compleet verschilt nogal in de kosten.

Mark
In theorie is het te doen om alleen de glasplaat te vervangen. In de praktijk niet; je gaat onherroepelijk je scherm alsnog slopen. Accepteer het.
quote:
bilgy_no1 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:04:
[...]

Samsung belooft wereldwijd maandelijkse Security Patches en die belofte komen ze niet na.

Verder is Samsung NL ronduit onwillig om hierin een rol te spelen. Zij kunnen druk uitoefenen op Optie1 die op de Samsung website genoemd werd als partner en zich niet aan de voorwaarden hield. Samsung NL mag me zelfs dankbaar zijn dat ik deze contractbreuk bij hun heb gemeld.

Dus ik ben ook teleurgesteld in Samsung. Natuurlijk zit Optie1 hartstikke fout, maar dat moge duidelijk zijn.
Helaas kan Samsung NL hier dus helemaal niks aan doen.

Ik heb dit "probleem" ook al eens voorgelegd aan Samsung NL, maar dan over Belsimpel.

Helaas is "grijze import" toegestaan; het zou de web-verkopers sieren dat ze dit vermelden op de site (dat je een buitenlands toestel kan krijgen), maar dat doen ze dus niet... (gaat hun alleen om de ĄĄĄ!)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Ik snap zo ie zo niet waarom er Řberhaupt allemaal landmodellen moeten bestaan. Waarom niet gewoon een versie per soort radio/ hardware? Dan zou voor Europa iig 1 versie voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11-12 23:29
quote:
jongetje schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:25:
Ik snap zo ie zo niet waarom er Řberhaupt allemaal landmodellen moeten bestaan. Waarom niet gewoon een versie per soort radio/ hardware? Dan zou voor Europa iig 1 versie voldoende moeten zijn.
reden is simpel.
in nederland verdien je met gemak 1200 euro maar in polen is dat 300 euro.
Dus in polen woorden toestellen met minder marche verkocht = lager prijs.
En belsimpel denkt dan slim te zijn door jou een pools toestel te verkopen.
belsimpel koopt goedkoop in en jij betaalt minder dan die van coolblue.

(pools toestel is maar een voorbeeld zat andere landen waar een s7 s8 goedkoper verkocht woord.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:20
Zijn er ook al gebruikers die nu al last hebben van een ingebrand scherm?
Ik speel veel pokemon, en daarbij staat je scherm vaak lang aan.
Nu zag ik toevallig met een foto die ik gemaakt heb ineens een batterij icoon op de plek waar hij normaal staat.
Toestel is nog geen 10 maanden oud.

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-11 22:58
quote:
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:40:
Zijn er ook al gebruikers die nu al last hebben van een ingebrand scherm?
Ik speel veel pokemon, en daarbij staat je scherm vaak lang aan.
Nu zag ik toevallig met een foto die ik gemaakt heb ineens een batterij icoon op de plek waar hij normaal staat.
Toestel is nog geen 10 maanden oud.
Nope. Net ff gechecked met *#0*# met keuze Blue en ik zie niks gelukkig. Met mijn Note 4 ze ik de bovenste notificatiebalk wel ingebrand. Binnen een jaar is wel erg snel. Zou dit niet onder garantie vallen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
quote:
raro007 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:35:
[...]

reden is simpel.
in nederland verdien je met gemak 1200 euro maar in polen is dat 300 euro.
Dus in polen woorden toestellen met minder marche verkocht = lager prijs.
En belsimpel denkt dan slim te zijn door jou een pools toestel te verkopen.
belsimpel koopt goedkoop in en jij betaalt minder dan die van coolblue.

(pools toestel is maar een voorbeeld zat andere landen waar een s7 s8 goedkoper verkocht woord.)
Lijkt mij alleen maar extra kosten voor Samsung om al die versies bij te houden en richting alle verschillende landen te distribueren. Dat doet Apple toch ook niet?

Ik heb via belsimpel een Duitse S7 edge (blijkbaar daar ook goedkoper dan in NL). Met de mooie "Mein Samsung" app :'( .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
quote:
Thombias schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:15:
[...]

Nope. Net ff gechecked met *#0*# met keuze Blue en ik zie niks gelukkig. Met mijn Note 4 ze ik de bovenste notificatiebalk wel ingebrand. Binnen een jaar is wel erg snel. Zou dit niet onder garantie vallen?
Net ook getest en niks te zien maar hoe kom ik uit dat menu....? Maar gereboot uiteindelijk...:-)

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 volgende een Honda SH125i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:20
quote:
Thombias schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:15:
[...]

Jazeker, met mijn note 4 en de s5 van mijn vrouw viel dat onder garantie

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-11 22:58
quote:
aveenhuysen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:32:
[...]

Net ook getest en niks te zien maar hoe kom ik uit dat menu....? Maar gereboot uiteindelijk...:-)
Back button (rechts naast de home button)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
quote:
Thombias schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:55:
[...]

Back button (rechts naast de home button)
Vanmorgen deed ie dat niet nu wel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:39
Ben over van s5 naar s7 edge. Super toestel.

Alles terug halen met je google account is goed gelukt. Whatsapp chat + images zijn ook weer terug. Ze staan alleen niet in mijn galerij. Nieuwe foto's verstuurd met Whatsapp staan er wel in. Is dat normaal?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*