Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wizzard247
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02-06 11:02
quote:
Phntm schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:09:
[...]

Kun je vertellen wat Vrouw voor Nederlands is? Is het een app, of ene ongewilde notificatie? Ik snap het niet. Heb je uitgeprobeerd om je mobiele data uit te schakelen en dan alleen met Wi-Fi online te komen?

Desnoods app verwijderen en opnieuw installeren? Of alleen de cache wipen van de App in instellingen->applicaties?
Nee ik kan je niet vertellen wat het is.. Ik DENK een ongewilde notificatie en dat het een soort van spraakondersteuning is. Kreeg vorige week wel allerlei Samsungupdates voor spraak in diverse talen (ENG, FR, DUI, SP Russ) Voor zover ik weet is het geen app, dus die kan ik er niet afhalen en her-installeren...

Wanneer ik Google op deze melding krijg ik ooit een verwijzing richting een Note, die het ooit in 2014 ook had. alleen niet een antwoord hoe op te lossen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-06 13:50

Phntm

Tlingelingeling

quote:
wizzard247 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:16:
[...]

Nee ik kan je niet vertellen wat het is.. Ik DENK een ongewilde notificatie en dat het een soort van spraakondersteuning is. Kreeg vorige week wel allerlei Samsungupdates voor spraak in diverse talen (ENG, FR, DUI, SP Russ) Voor zover ik weet is het geen app, dus die kan ik er niet afhalen en her-installeren...

Wanneer ik Google op deze melding krijg ik ooit een verwijzing richting een Note, die het ooit in 2014 ook had. alleen niet een antwoord hoe op te lossen...
Gebruik je toevallig S-Voice? En dan wel actief? Zo niet schakel dat uit, ga er vanuit dat het een extra voice pack is voor S-Voice. Evt kun je ook even google inlichten over voice packs verwijderen/uitschakelen op je telefoon. Ik denk dat dat wel aardig in die richting is.

BF4 stats | Specs van gamebak :) | rMBP(late '13) i5 2.4ghz/8gb/256GB SSD

• wizzard247
quote:
Phntm schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:20:
[...]

Gebruik je toevallig S-Voice? En dan wel actief? Zo niet schakel dat uit, ga er vanuit dat het een extra voice pack is voor S-Voice. Evt kun je ook even google inlichten over voice packs verwijderen/uitschakelen op je telefoon. Ik denk dat dat wel aardig in die richting is.
Ok bedankt voor je tip. Ik heb S-voice uitgeschakeld.. Zal het in de gaten houden! ;)

• wizzard247
quote:
wizzard247 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:24:
[...]

Ok bedankt voor je tip. Ik heb S-voice uitgeschakeld.. Zal het in de gaten houden! ;)
Binnen 45 seconden weer de melding :'(

• ominous
  • Laatst online: 18-05 16:59
Beetje jammer van de Mei Patch dat er nu een antimalware melding komt waarbij je dan Mcafee kan "kopen".....

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
wizzard247 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:29:
Hello S7-gebruikers..

Mijn telefoon (S7-edge) heeft sinds t weekend de nare gewoonte om wanneer ik hem oplaad met de volgende melding te komen:

Vrouw voor Nederlands (Nederland)
Download te groot (Wi-fi vereist)

Hoe kan ik van die melding afkomen? Ik heb nog zo'n 13 gb aan ruimte en ben zo goed als altijd op Wifi. Dus ik snap het niet helemaal.

Kan iemand mij helpen?
Settings > Taal en invoer > selecteer Tekst naar spraak
Setting icon bij Samsung Text-to-Speech
Click Spraakgegevens installeren
Probeer daar Nederlands Vrouw te downloaden of te verwijderen.

Een optimist is een slecht ge´nformeerde pessimist...

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

quote:
wizzard247 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:27:
[...]

Binnen 45 seconden weer de melding :'(
Check ook even wat Bill hierboven zegt.

Ik heb even opgezocht en ik had het mis, het was niet S-voice maar iets anders. Hier melden gebruikers zelfde problemen maar dan met een oude toestel. Misschien dat de tips hierin wel nuttig zijn.

https://www.gebruikershan...y-S3/372776/antwoord.html

Ze melden dat als je de melding lang inhoud je naar de app word gebracht waar je het kan uitschakelen. Is het proberen waard.

Trouwens voor de volgende keer zodat je geen boze modje krijgt, wijzig je eerste bericht. Ze zijn streng rondom het dubbel posten.

• wizzard247
quote:
Phntm schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:38:
[...]

Check ook even wat Bill hierboven zegt.

Ik heb even opgezocht en ik had het mis, het was niet S-voice maar iets anders. Hier melden gebruikers zelfde problemen maar dan met een oude toestel. Misschien dat de tips hierin wel nuttig zijn.

https://www.gebruikershan...y-S3/372776/antwoord.html

Ze melden dat als je de melding lang inhoud je naar de app word gebracht waar je het kan uitschakelen. Is het proberen waard.

Trouwens voor de volgende keer zodat je geen boze modje krijgt, wijzig je eerste bericht. Ze zijn streng rondom het dubbel posten.
Excuses voor de dubbele post.. :) Helaas is de oplossing nog niet gevonden. Wat Bill zegt werkt ook niet.. Ik heb Nederlands nu ge´nstalleerd maar nu krijg ik de melding nog, en verwijderen is geen optie zegt de S7.

En ook wat jij hierboven schrijft is niet de oplossing. Ik kan, bij lang indrukken, alleen mijn downloadmanager uitschakelen, maar dat is natuurlijk geen optie... Krijg ik geen updates meer binnen..

Hoor graag van iemand met dÚ oplossing ;)

• Sarrr
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-06 13:20
Hi guys, ik heb de S7 nu enkele weken en ben op zich tevreden, alleen het toestel wordt opvallend vaak erg heet. Het loopt echt de spuigaten uit bij navigeren/ Flitsmeister in de auto of soms een app als PokÚmon, maar ook wel tijdens het lader met de quickcharger (hoewel me dat op zich nog logisch leek).

Moet ik me zorgen maken? Het is echt wel heet, niet gewoon een beetje warm.

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-06 20:35
quote:
ominous schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:30:
Beetje jammer van de Mei Patch dat er nu een antimalware melding komt waarbij je dan Mcafee kan "kopen".....
Heeft niks met de Mei patch te maken want ik heb die ook gekregen en ik zit nog op de 1 april beveiligingspatch...

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• dns_vbl
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 23-06 14:54
quote:
johanneslol schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:11:
[...]

Thanks we gaan het eens even proberen :) !!

Edit: Dit werkte perfect!! :D Thanks!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
en in welke taal moet ie dan staan? ned of ameri english of maakt niet uit?
Er staat nu al een 10 minuten: beta aanmelding wordt uitgevoerd, dit duurt enkele minuten" maar geen vooruitgang blijkbaar.
Geduld oefenen of ???

Gelukt en nu maar testen ;)

dns_vbl wijzigde deze reactie 18-05-2017 20:16 (21%)

Samsung Galaxy S7 Edge Black Beauty SM-935F - Build-number: NRD90M.G935FXXU1DQD7 – Sandisk Ultra Micro SD HC 1 32Gb

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:13
quote:
RigolleM schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:40:
[...]

Heeft niks met de Mei patch te maken want ik heb die ook gekregen en ik zit nog op de 1 april beveiligingspatch...
Hier ook nog 1 april 2017 en is geen grap ;)

Samsung Galaxy S7 Edge Black SM-935F - Samsung Evo Micro SD 128Gb

• johanneslol
  • Registratie: december 2011
  • Niet online
quote:
dns_vbl schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:37:
[...]

en in welke taal moet ie dan staan? ned of ameri english of maakt niet uit?
Er staat nu al een 10 minuten: beta aanmelding wordt uitgevoerd, dit duurt enkele minuten" maar geen vooruitgang blijkbaar.
Geduld oefenen of ???
Ik heb hem op american english gezet (US) Aanmelden van de beta duurde bij mij 20 min :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 24-06 19:45
quote:
wizzard247 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:29:
Hello S7-gebruikers..

Mijn telefoon (S7-edge) heeft sinds t weekend de nare gewoonte om wanneer ik hem oplaad met de volgende melding te komen:

Vrouw voor Nederlands (Nederland)
Download te groot (Wi-fi vereist)

Hoe kan ik van die melding afkomen? Ik heb nog zo'n 13 gb aan ruimte en ben zo goed als altijd op Wifi. Dus ik snap het niet helemaal.

Kan iemand mij helpen?
verwijder die taalpakketten gewoon, misschien dat dat helpt :P

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!
https://tweakers.net/ext/f/CPahIpb5JBpGAkSr1u9w3OB7/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/ZIxfPrZeRPs2xWUU5yOOxs8u/thumb.jpg

WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 19 mei 17.
Dit is officiŰle Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Na het installeren van deze ROM, krijg je WEL OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* Mei security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11104523
Build date Wed, 10 May 2017 11:06:47 +0000
Security Patch Level 2017-05-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1DQE7
CSC G930FPHN1DQD1
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Samsung Galaxy S8+ SM-G955F | Build-number: NRD90M.G955FXXU1AQF7 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

Acties:
  • 0Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 10:21
quote:
Albert020 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:58:
[...]

Hier ook nog 1 april 2017 en is geen grap ;)
Ik heb 1 januari als laatste beveiligingspatch,,,,,

Acties:
  • 0Henk 'm!
WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 19 mei 17.
Dit is officiŰle Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Na het installeren van deze ROM, krijg je WEL OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* May security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11104523
Build date Wed, 10 May 2017 02:06:43 +0000
Security Patch Level 2017-05-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1DQE7
CSC G935FPHN1DQD1
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Samsung Galaxy S8+ SM-G955F | Build-number: NRD90M.G955FXXU1AQF7 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tnx Henk :) Ik wilde net een vraag posten over dat ik via Smart Switch een nieuwe rom aangeboden krijg van 2.1GB, dat zal deze zijn.

Worst case is dat ik na flashen root kwijt ben, maar dat zien we dan wel weer.

Nomen nescio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
Ik krijg hier net een OTA update binnen op mijn S7 Edge (PHN), zullen wel de mei patches zijn die er eerder al voor de gewone S7 waren.

Acties:
  • +21Henk 'm!
Aan al het moois komt een eind: :'(

Mijn "Firmware"-postings voor de S7/S7Edge van vandaag zullen (helaas voor sommigen) de laatste zijn in dit topic.

Na het flashen van de FW van vandaag, zul je OTA-updates blijven ontvangen op je toestel...

Ik heb geen S7Edge meer (S8+ nu), dus kan eventuele "nieuwe FW's" niet meer testen voordat ik ze post.

Ik hoop dat ik er velen een plezier mee gedaan heb, al weet ik ook dat sommigen er blij mee zullen zijn "zonder" deze FW-postings... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xdijk
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
quote:
ik222 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:30:
Ik krijg hier net een OTA update binnen op mijn S7 Edge (PHN), zullen wel de mei patches zijn die er eerder al voor de gewone S7 waren.
Yep, met stabiliteitsverbeteringen zag ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

quote:
henklbr schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:37:

Mijn "Firmware"-postings voor de S7/S7Edge van vandaag zullen (helaas voor sommigen) de laatste zijn in dit topic.

Na het flashen van de FW van vandaag, zul je OTA-updates blijven ontvangen op je toestel...

Ik heb geen S7Edge meer (S8+ nu), dus kan eventuele "nieuwe FW's" niet meer testen voordat ik ze post.

Ik hoop dat ik er velen een plezier mee gedaan heb, al weet ik ook dat sommigen er blij mee zullen zijn "zonder" deze FW-postings... ;)
Tnx voor alles Henk! _o_

Nomen nescio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22-06 22:34
Het valt mij sinds kort op dat de emoticons in een whatsapp berichtje verschillen van de emoticons van datzelfde bericht, maar dan bekeken via de notification dropdown in je homescreen. Ik vind degene via de notificatio dropdown veel leuker, kan ik deze ook in mijn whatsapp app verkrijgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-06 18:17

Apoca

Array Technology Industry

quote:
...
Bedankt voor je inzet Henk :) Is er ergens een goede tutorial beschikbaar hoe ik zelf toekomstige niet PHN firmware geschikt kan maken voor PHN?

[ Workstation ] [HTPC ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 03:09

Renate1970

soms is maar even

Zojuist ook de update gekregen met beveiliging mei 2017. Geen rare dingen tegen gekomen.

HP googlechrome laptop, Samsung Galaxy s7 edge, lumia 950, New N3ds XL, PS 4, PSP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23-06 12:57
quote:

Hartelijk dank voor alle moeite! Ga je nu bij de S8+ firmware postings beginnen? hahaha

Of misschien een quick stappengids om zelf voor zoiets te zorgen?

Indodraakje wijzigde deze reactie 19-05-2017 16:08 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:07

AW_Bos

💜 Elisha Cuthbert 💜

Vandaag mijn S7 binnengekegen, en besteld bij 4Launch. Hij is snel geinstalleerd, en de app's werden ook direct met dank aan de Google Backup overgenomen :). Zelf mijn speciale beltoon van Carly Ray Jepsen stond er meteen op ;). Weinig afwerking voor mij dus, omdat er een hoop vanzelf werd geinstalleerd en geconfigureerd.

Nu zit er standaard Android Nougat op met beveiligingspatch van feb. 2017, en nu ben ik benieuwd wanneer ik Android Ola mag verwachten ;)

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
AW_Bos schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:54:
Vandaag mijn S7 binnengekegen, en besteld bij 4Launch. Hij is snel geinstalleerd, en de app's werden ook direct met dank aan de Google Backup overgenomen :). Zelf mijn speciale beltoon van Carly Ray Jepsen stond er meteen op ;). Weinig afwerking voor mij dus, omdat er een hoop vanzelf werd geinstalleerd en geconfigureerd.

Nu zit er standaard Android Nougat op met beveiligingspatch van feb. 2017, en nu ben ik benieuwd wanneer ik Android Ola mag verwachten ;)
Beveiligingspatch van feb 2017: dan heb je een "niet voor de Nederlandse markt" (grijze import) bestemd toestel gekregen...

De Nederlandse UN-branded toestellen zitten sinds deze week op mei 2017

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:07

AW_Bos

💜 Elisha Cuthbert 💜

@henklbr Dat dacht ik al. Na het voor de eerste keer opstarten kreeg ik standaard de Poolse taal.

Iemand enig idee hoeveel hoevaak er import-toestellen worden verkocht?

Verder kan dit hopelijk toch geen kwaad? Enige nadeel lijkt mij dat de updates niet gelijk lopen met Nederland en dus later op eerder kunnen komen?

AW_Bos wijzigde deze reactie 19-05-2017 20:34 (30%)

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siewert308SW
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 24-06 00:45
@AW_Bos
Gebeurt heel vaak, Vooral de (om maar ff zo te noemen) all round telefoon winkels.
Als er een short supply is komen zo via de grijze import wel weer aan hun voorraad.
De gemiddelde user merkt daar niks...

My Domoticz scripts: GitHub

• giovanni2903
vandaag ook de update gehad, kan nu weer veilig slapen met mn mei-veiligheidsupdate..:P

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:

Bedankt voor alles! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23-06 13:47
quote:

Je durft wel zeg, ons in de steek laten, het maar over laten aan Samsung en de Telco's :'( ( ;) :> ).
Grapje, zoals je zag aan de emo's. Bedankt voor de updates!
Veel plezier met je S8+

Diablo 3 - WoW - Steam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• revelc
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 07:47
quote:

Henk, bedankt voor de firmware's , en succes met de S8.

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:12

SkyStreaker

Fist of Fury

Wat zit er in de OTA (van meer dan 130+ Mb) die ik net heb ge´nstalleerd? Is daar een log van?

Blizzard: Tekknician#2871

• Indodraakje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23-06 12:57
quote:
SkyStreaker schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:03:
Wat zit er in de OTA (van meer dan 130+ Mb) die ik net heb ge´nstalleerd? Is daar een log van?
Security updates van mei 2017

http://security.samsungmobile.com/smrupdate.html#SMR-MAY-2017

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 24-06 01:42
Na 2.5 jaar met tevredenheid een Sony Z3 Compact te hebben gebruikt ben ik toe aan een nieuwe smartphone. Mijn oog is gevallen op een Samsung S7 Edge, vooral vanwege de accuduur. Ik vraag me nu alleen af of dit toestel ivm het formaat wel fijn met 1 hand te bedienen is, wat is jullie ervaring hiermee? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01:04
quote:

Dank voor al de firmware updates! Zal nu ook een S8 moeten gaan halen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Is de S7 nog de moeite om te kopen nu dat de S8 uit is? Wat is de verwachte ondersteuningsduur voor updates ed?
't Is dat ik een gsm zoek die wireless charging heeft die iets of wat betaalbaar is. De S7 is 1 er van.

Ik ben een stock android toestel gewoon. Hoe bevalt de Samsung Touchwiz, is dit nog zo storend zoals men vroeger altijd beweerde?

OnePlus One | Google Pixel C 64GB | Denon AVR-3313 | Monitor Audio RX6 | Panasonic 55VT60

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xdijk
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
quote:
ikbenben schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:25:
Is de S7 nog de moeite om te kopen nu dat de S8 uit is? Wat is de verwachte ondersteuningsduur voor updates ed?
't Is dat ik een gsm zoek die wireless charging heeft die iets of wat betaalbaar is. De S7 is 1 er van.

Ik ben een stock android toestel gewoon. Hoe bevalt de Samsung Touchwiz, is dit nog zo storend zoals men vroeger altijd beweerde?
De S7 (en zeker de edge) is zeker de moeite waard om te kopen als je een geld wilt besparen en na genoeg dezelfde kwaliteit hebt. Verschil is eigenlijk alleen het scherm en een iets snellere processor. Verder is de vingerafdrukscanner verplaatst naar de achterkant. De camera is nagenoeg gelijk.

Video: https://m.youtube.com/watch?v=TXUFw2ecCYs

Ik verwacht van de Note 8 meer innovatie dan de S8.

xdijk wijzigde deze reactie 21-05-2017 23:24 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenben
Ik vind een smartphone op zich al duur genoeg en nu dat de S8 uit is wordt de S7 betaalbaar. Voor minder dan 500E vind je ze al, een Edge is nog een pak duurder.
Mijn OnePlus One is bijna 3 jaar oud ondertussen en werkt nog perfect. Het is dat ik onlangs een nieuwe wagen gekocht heb welke een wireless charger heeft en er zijn niet zoveel (betaalbare) toestellen op de markt die deze functie hebben.

OnePlus One | Google Pixel C 64GB | Denon AVR-3313 | Monitor Audio RX6 | Panasonic 55VT60

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
quote:

updates krijg je zo goed als 2 jaar als je een toptoestel hebt, dus dat is nu nog een jaartje.
touchwiz is heel erg op de schop gegaan en niet meer zo storend als vroeger

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:55
@ikbenben De S6 van mijn vrouw krijgt ook nog regelmatig (security)updates dus dat zit volgens mij wel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-06 19:58
Raar probleempje, misschien komt het bekend voor. Ik heb in mijn huis 2 routers op hetzelfde netwerk. ╔Ún in de meterkast en ÚÚn op zolder. Met vorige telefoons (en laptops, tablets, chromebook) werkte het zo dat wanneer ik naar zolder liep, mijn telefoon automatisch overging op het sterkere signaal (meestal binnen een minuut).

Mijn S7 niet. Die blijft hangen op de trage router, niet een paar minuten, niet een paar uur, maar gewoon eindeloos. Ik moet dan WiFi afsluiten en opnieuw opstarten om hem op de dichtstbijzijnde router te krijgen.

Ik kan geen instellingen vinden die dit zouden veroorzaken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 00:39
ik heb (na de (mei) update) iedere keer een vreselijk irritant geluidje als ik mijn scherm unlock,
Heb hem zelfs een harde reset gegeven, en nu zonder apps draaien,maar blijft dat doen...
Soms doet hij 2 maal met een tussen pose van 2 sec. achter mekaar.
Bij instellingen - geluiden en trillen - geluiden schermvergrendeling, kan ik ook een geluid aan/uit zetten, maar dit is een ander "hoger" geluid.
Hebben andere mensen hier ook last van, en hoe moet ik dit uitzetten?

YouTube: strange sound/noise by unlocking Samsung S7

mongkut wijzigde deze reactie 22-05-2017 14:41 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
quote:
mongkut schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:42:
ik heb (na de (mei) update) iedere keer een vreselijk irritant geluidje als ik mijn scherm unlock,
Heb hem zelfs een harde reset gegeven, en nu zonder apps draaien,maar blijft dat doen...
Soms doet hij 2 maal met een tussen pose van 2 sec. achter mekaar.
Bij instellingen - geluiden en trillen - geluiden schermvergrendeling, kan ik ook een geluid aan/uit zetten, maar dit is een ander "hoger" geluid.
Hebben andere mensen hier ook last van, en hoe moet ik dit uitzetten?

YouTube: strange sound/noise by unlocking Samsung S7
Kleine kans, maar zit er een pasje ofzo achter/in je hoesje?
Lijkt alsof die een NFC-tag niet goed leest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mongkut
quote:
Mau_Maus schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:15:
[...]

Kleine kans, maar zit er een pasje ofzo achter/in je hoesje?
Lijkt alsof die een NFC-tag niet goed leest.
je hebt gelijk, die is met de update automatisch op "aan" gegaan, lekker bezig die Samzung...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-06 17:59
Ik heb hier een bluetooth koptelefoon die ik zonder problemen gebruikte bij mn S5 maar mn S7 vind hem niet. HOe kan dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ITG
Ik vond deze tips maar die werken niet

http://www.tomsguide.com/...tivity-issues-galaxy.html

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 23-05-2017 16:15 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 24-06 18:06

-tom-562

Oliesjeik

Is je bluetooth speaker niet 'hidden'? Veel speakers moet je zichtbaar maken als je ze met een nieuw apparaat wilt pairen.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing. Suzuki GSX-R600 K4 te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-06 10:49
quote:

Stond 4 weken terug voor dezelfde keuze, en uiteindelijk gegaan voor de S7. Gewoon een top dingetje.

Tav je laatste punt: touchwiz is echt prima. Ik kom ook van stock af (4 jaar Moto G en X), maar ben echt positief verrast door hoe volwassen en gelikt touchwiz in de tussentijd is geworden hoor. Gewoon niets mis mee; overzichtelijk, snel en veel nuttige opties om de UI echt te personaliseren.

Omdat ik dat gewend was, gebruik ik wel voor alles de Google-apps (Chrome, photos, agenda). De Samsung-varianten ervan staan gewoon in een apart mapje dus daar heb je ook geen last van.

werkenslaap wijzigde deze reactie 23-05-2017 18:40 (13%)

Per sogni e per chimere e per castelli in aria, l’anima ho milionaria
Nikon D7100 Nikon F80 | 17-50mm F2.8 50mm F1.8 | 500px

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenben
quote:
werkenslaap schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:36:
[...]

Stond 4 weken terug voor dezelfde keuze, en uiteindelijk gegaan voor de S7. Gewoon een top dingetje.

Tav je laatste punt: touchwiz is echt prima. Ik kom ook van stock af (4 jaar Moto G en X), maar ben echt positief verrast door hoe volwassen en gelikt touchwiz in de tussentijd is geworden hoor. Gewoon niets mis mee; overzichtelijk, snel en veel nuttige opties om de UI echt te personaliseren.

Omdat ik dat gewend was, gebruik ik wel voor alles de Google-apps (Chrome, photos, agenda). De Samsung-varianten ervan staan gewoon in een apart mapje dus daar heb je ook geen last van.
Bedankt! Dit is erg nuttige info.

Momenteel loopt er een actie in BelgiŰ dat je een Samsung Tablet twv 159E erbij krijgt. De geldige shops verkopen hem wel aan 544E.

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:55
quote:
mongkut schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:01:
[...]

je hebt gelijk, die is met de update automatisch op "aan" gegaan, lekker bezig die Samzsung...
*knip*. Dit voegt niks toe.

rens-br wijzigde deze reactie 24-05-2017 11:25 (25%)

• Thombias
  • Laatst online: 23-06 15:10
quote:
Nee, Deze stond bij mij ook aan na een update. Ik weet alleen niet meer of het na een factory reset was.

rens-br wijzigde deze reactie 24-05-2017 11:25 (25%)

• mongkut
quote:
Waar haal jij deze informatie vandaan, ik doe daar niks mee, dus ik ga hem ook niet "per ongeluk" aan zetten...

rens-br wijzigde deze reactie 24-05-2017 11:26 (23%)

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:55
quote:
mongkut schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Waar haal jij deze informatie vandaan, ik doe daar niks mee, dus ik ga hem ook niet "per ongeluk" aan zetten...
nou het zit in de notificatie menu...
en voor de rest ken ik 2 ander met s7 waar het na de update niet was gebeurt. inc mij is het 3 :)

• mongkut
quote:
raro007 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:21:
[...]

nou het zit in de notificatie menu...
en voor de rest ken ik 2 ander met s7 waar het na de update niet was gebeurt. inc mij is het 3 :)
omdat het bij jou en 2 andere niet gebeurd, ga je posten dat ik de enige ben.... , en ook suggereren dat ik hem per ongeluk *knip*.

rens-br wijzigde deze reactie 24-05-2017 11:27 (6%)

• rodie83
  • Niet online
quote:
mongkut schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:28:
[...]

omdat het bij jou en 2 andere niet gebeurd, ga je posten dat ik de enige ben.... , en ook suggereren dat ik hem *knip*.
Volgens mij heeft het niet zozeer met die update te maken, maar meer met een factoryreset. NFC stond bij m'n S7 Edge standaard aan (uit de doos). Waarschijnlijk zorgt een factory reset er dus voor dat de setting op aan komt te staan. No biggie toch?

rens-br wijzigde deze reactie 24-05-2017 11:27 (6%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-06 16:50
Modbreak:
Dames en heren. Houden we het wel een beetje vriendelijk? Dat op de man spelen en fel reageren is nergens voor nodig.

Verder hoort aankoopadvies hier niet thuis.

rens-br wijzigde deze reactie 24-05-2017 11:29 (15%)

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:03
Bij mijn nexus 5x kon ik bij een alarm via de klok applicatie via een notificatie het alarm uitzetten als ik voor de wekker wakker was op de S7 kom ik dit niet tegen. Ik nu ook de google versie van klok gedownload, maar die heeft hetzelfde gedrag. Nu moet ik het alamr uitschakelen en er aan denken dat ik deze later weer inschakel. Iemand een idee of een sugestie voor een app die dat wel heeft?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

quote:
wortelsoft schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:44:
Bij mijn nexus 5x kon ik bij een alarm via de klok applicatie via een notificatie het alarm uitzetten als ik voor de wekker wakker was op de S7 kom ik dit niet tegen. Ik nu ook de google versie van klok gedownload, maar die heeft hetzelfde gedrag. Nu moet ik het alamr uitschakelen en er aan denken dat ik deze later weer inschakel. Iemand een idee of een sugestie voor een app die dat wel heeft?
Bedoel je bijvoorbeeld een minuut van te voren de alarm uitschakelen? Dat kan wel maar zoals ik al een beetje aangeef alleen een minuut van te voren. :X

• wortelsoft
quote:
Phntm schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:02:
[...]

Bedoel je bijvoorbeeld een minuut van te voren de alarm uitschakelen? Dat kan wel maar zoals ik al een beetje aangeef alleen een minuut van te voren. :X
Ja dat kon op de nexus denk ik vanaf 20 minuten of zo. En dat was wel handig een minuut is erg weinig.

wortelsoft wijzigde deze reactie 24-05-2017 13:07 (6%)

• exi22
Is het iemand opgevallen dat als je s avonds je tel op vliegmodus zet dat hij dan in de nacht herstart? Ik moet nu s`ochtends altijd mijn toegangscode invullen ipv vingerafdruk omdat dat altijd moet na een herstart. Of hij crasht dat kan natuurlijk ook haha.

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-06 17:17
quote:
exi22 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:15:
Is het iemand opgevallen dat als je s avonds je tel op vliegmodus zet dat hij dan in de nacht herstart? Ik moet nu s`ochtends altijd mijn toegangscode invullen ipv vingerafdruk omdat dat altijd moet na een herstart. Of hij crasht dat kan natuurlijk ook haha.
Zal het vanavond eens testen (S7 met laatste updates 1 mei) en ik zal alles gewoon enablen met package disabler pro. Morgenochtend meer.

Als ie nou reboot gaat mijn wekker dan nog wel?

aveenhuysen wijzigde deze reactie 24-05-2017 16:05 (4%)

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 volgende een Honda SH125i

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:43
Hallo :W

Ik ben aan het overwegen om een Galaxy S7 te kopen.
Ik vraag mij alleen af hoe makkelijk het is om deze re rooten? Op XDA zijn ondertussen 10000 topics.

Iemand een link die up-to-date is?

Thanks

• exi22
quote:
aveenhuysen schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:38:
[...]

Zal het vanavond eens testen (S7 met laatste updates 1 mei) en ik zal alles gewoon enablen met package disabler pro. Morgenochtend meer.

Als ie nou reboot gaat mijn wekker dan nog wel?
Yes wekker gaat gelukkig wel :)
Ben benieuwd!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-06 22:47
quote:
Heb zelf: Google Play: Timely - Wekker, is onderdeel van Google nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
quote:
Sleep as Android kan dat, instelbaar vanaf maximaal twee uur voordat je wekker gaat. Dus als je wekker zou gaan om 18.00 krijg je bij een instelling van de maximaal 2 uur vanaf 16.00 een notificatie waarmee je het alarm kan afbreken. Is het een herhaalalarm wordt alleen het eerstvolgende alarm afgebroken.

rodie83 wijzigde deze reactie 24-05-2017 16:49 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wortelsoft
Bedankt ik ga die apps eens proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eindhovenk
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-06 10:20
quote:
Heb daar een widget voor (gewoon uit de verzameling standaard apps). Als het alarm ingesteld staat, dan is het 'wekkertje' verlicht en een keertje aanklikken, zet het alarm uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:16
Uhmm... gebruikt er iemand Package Disabler Pro? Ineens moet er een additionele app gedownload worden (PDP engine) die even toegang wil tot alles wat je kunt bedenken. Ik vind het maar heel shady...

Masteroverwatch

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:32

Yonix

Gamertag: Yonix360

quote:
yinx84 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:01:
Uhmm... gebruikt er iemand Package Disabler Pro? Ineens moet er een additionele app gedownload worden (PDP engine) die even toegang wil tot alles wat je kunt bedenken. Ik vind het maar heel shady...
Jup, same here. Heb beide apps meteen verwijderd.

Intel Core i7-4790K | Asus RoG Maximus VII Ranger | Palit GTX 1080 GameRock 8GB | Crucial Ballistix Tactical 16GB | 2X Samsung 850 EVO (120+500GB) | Seagate Barracuda (1TB) | Asus ROG Swift PG278Q | Seasonic S12II-Bronze 620W | Fractal Design Define R5

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Niks shady, door de nieuwe security patch is dat helaas de work-around. Hij heeft admin rechten nu nodig om apps uberhaupt te kunnen disablen. Niks geks aan, wat je niet wilt toelaten kun je altijd via android special permissions uitschakelen. Ik heb het gevoel dat er over ene tijdje ene update komt en dan word het wat specifieker. Het is behoorlijk *knip*

om nu duplicate apps te hebben. Vind samsung calendar enorme schijt.

Dat taak gebruik is nergens voor nodig.

rens-br wijzigde deze reactie 25-05-2017 10:38 (36%)

• ITG
quote:
-tom-562 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:12:
Is je bluetooth speaker niet 'hidden'? Veel speakers moet je zichtbaar maken als je ze met een nieuw apparaat wilt pairen.
Het betreft een koptelefoon. Die heeft alleen een aan en uit knop. Maar het is al opgelost. Heb de S5 tevoorschijn gehaald en deze werkt wel. Na nog wat zoeken schijnt het een groot issue te zijn met de S7

• aveenhuysen
quote:
Alles werkte vanmorgen in vliegmodus zonder een reboot gezien te hebben (gebruik ook vingerafdruk).

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 volgende een Honda SH125i

• exi22
quote:
aveenhuysen schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:10:
[...]

Alles werkte vanmorgen in vliegmodus zonder een reboot gezien te hebben (gebruik ook vingerafdruk).
Dan is het een bug... thx voor het checken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:48
quote:
exi22 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:59:
[...]

Dan is het een bug... thx voor het checken!
Of ..... het was de pincode voor je sim-kaart? Dat heb ik wel vaker gezien na langere tijd vliegtuig-modus en dus weer aanmelden op het netwerk.

Kan verschillen per kaart, provider, of firmware / telefoon.

Je kan het vast eenvoudig zien in je batt-gebruik als je het handig uitkient met van de lader afhalen ervoor bij een volle accu. Dan zie je na de nacht of hij aan was of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• exi22
quote:
robbvdb schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 00:35:
[...]

Of ..... het was de pincode voor je sim-kaart? Dat heb ik wel vaker gezien na langere tijd vliegtuig-modus en dus weer aanmelden op het netwerk.

Kan verschillen per kaart, provider, of firmware / telefoon.

Je kan het vast eenvoudig zien in je batt-gebruik als je het handig uitkient met van de lader afhalen ervoor bij een volle accu. Dan zie je na de nacht of hij aan was of niet.
nee echt de pincode voor de toegangscode... Ik zal eens kijken of ik het kan zien als ik dat doe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
Vraagje over Google Drive op de S7

Als je de app opent en je gaat naar instellingen heb je onderaan de instelling voor Datagebruik met een schuifknop.

Wil je die naar links schuiven krijg je de volgende melding. "Annuleren" dan ga je terug en "Meer informatie" opent een website, maar uitzetten lukt dus niet. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
Als de telefoon een lange tijd niet gebruikt word dan moet je de code opnieuw invoeren, dit is een beveiliging instelling . Of je dat ook uit kan zetten weet ik zo niet meer en ik heb mijn telefoon even niet bij de hand (ligt ter reparatie bij de verzekering, toestel houd er niet van om op beton te stuiteren)
quote:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
quote:
aveenhuysen schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:02:
Vraagje over Google Drive op de S7

Als je de app opent en je gaat naar instellingen heb je onderaan de instelling voor Datagebruik met een schuifknop.

[afbeelding]

Wil je die naar links schuiven krijg je de volgende melding. "Annuleren" dan ga je terug en "Meer informatie" opent een website, maar uitzetten lukt dus niet. Of mis ik iets?

[afbeelding]
Ik heb wel de mogelijkheid om op 'ok' te klikken in de melding die je hebt gescreenshot, maar het valt me op dat mijn melding 3 regels gebruikt, die van jou 4. Zet je scherminstellingen eens wat kleiner, dikke kans dat het daaraan ligt.

Edit: kan je probleem hier inderdaad herproduceren. Als je zoom scherm op klein zet kan je bij die melding wel op ok drukken.

rodie83 wijzigde deze reactie 26-05-2017 17:58 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
quote:
rodie83 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:48:
[...]

Ik heb wel de mogelijkheid om op 'ok' te klikken in de melding die je hebt gescreenshot, maar het valt me op dat mijn melding 3 regels gebruikt, die van jou 4. Zet je scherminstellingen eens wat kleiner, dikke kans dat het daaraan ligt.

Edit: kan je probleem hier inderdaad herproduceren. Als je zoom scherm op klein zet kan je bij die melding wel op ok drukken.
Bedankt voor de tip, nu zie ik ook "OK" met resolutie op FHD en met inzoomen op scherm op Klein en Tekstgrootte op Piepklein.....!!!

Dat ze dat scherm dan automatisch aanpassen zodat alles zichtbaar is denk ik dan. Is eigenlijk de eerste keer dat ik iets "niet" zie.

Maar het is gelukt bedankt voor de tip d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
quote:
aveenhuysen schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:01:
[...]

Bedankt voor de tip, nu zie ik ook "OK" met resolutie op FHD en met inzoomen op scherm op Klein en Tekstgrootte op Piepklein.....!!!

Dat ze dat scherm dan automatisch aanpassen zodat alles zichtbaar is denk ik dan. Is eigenlijk de eerste keer dat ik iets "niet" zie.

Maar het is gelukt bedankt voor de tip d:)b d:)b d:)b
Ik vermoed dat het met de app te maken heeft, die die melding niet goed laat schalen. Gelukkig op deze manier alsnog vrij makkelijk op te lossen :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• exi22
quote:
edtims schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:57:
Als de telefoon een lange tijd niet gebruikt word dan moet je de code opnieuw invoeren, dit is een beveiliging instelling . Of je dat ook uit kan zetten weet ik zo niet meer en ik heb mijn telefoon even niet bij de hand (ligt ter reparatie bij de verzekering, toestel houd er niet van om op beton te stuiteren)

[...]
Is dit sinds de mei update? Want daarvoor had ik dat niet namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 07:05
quote:
exi22 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:34:
[...]

Is dit sinds de mei update? Want daarvoor had ik dat niet namelijk.
Vanaf de eerste dag dat ik de S7e heb moet ik als ik de telefoon +- 20 a 24 uur niet heb aangeraakt me pin invoeren. Deze melding (dat je na 24 uur je pin moet invoeren) staat ook boven het veld waar de pin wordt ingegeven. Het enige wat mij hierbij opvalt dat het soms ook korter kan duren dan 24 uur eer hij om de pin vraagt, daarom zeg ik +- 20 a 24. Evengoed best irritant soms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
quote:
rodie83 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:18:
[...]

Ik vermoed dat het met de app te maken heeft, die die melding niet goed laat schalen. Gelukkig op deze manier alsnog vrij makkelijk op te lossen :Y)
Dacht eerst dat het aan de app lag, maar dus eigenlijk de instellingen van mijn display. Toch raar dat Google hun eigen Google Drive app niet goed kan schalen op hun Android systeem. Zal het even aan ze doorgeven :)

• jongetje
Ik sinds deze week een S7 Edge. Nu is het zo dat als ik WiFi aan heb staan en de telefoon komt uit de slaapstand (scherm uit, paar minuten later en dan scherm weer aan), dan verbind ie opnieuw met de WiFi en krijg ik daar ook een melding van "Verbonden met WiFi-SSID". Nu heb ik (natuurlijk!) ingesteld bij "Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand" op "Altijd". Wat gaat er nu mis? Ik heb de laatste updates ge´nstalleerd.

Daarnaast lijkt het erop dat hij niet alle frequenties op de 5Ghz band ondersteund van mijn LEDE router. Ik heb deze naar het laagste nummer aangepast en dan is het netwerk wel zichtbaar. Bovenstaande probleem heb ik trouwens op de 2,4Ghz want dat heeft blijkbaar de voorkeur van de telefoon omdat die sterker is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaintNick
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 28-05 01:16
quote:
pacod schreef op zondag 9 april 2017 @ 07:11:
Sinds gisteren op mijn S7 Edge een zeer dunne roze streep van boven naar onder aan de rechterkant. (bekende plek) Ik heb het toestel los gekocht bij de Mediamarkt. Is het verstandig dit via een Samsung Center te spelen of het toestel bij de Mediamarkt in te leveren?
Ik ook sinds ongeveer dezelfde tijd (niet lang na de Nougat update dus). Wat heb je ermee gedaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ludoke1955
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01-06 15:37
Hallo allen,ben nieuw in het topic en meteen al een vraag voor jullie.
Ik heb net een nieuwe S7 gekocht met een nieuwe sim kaart en nu wil ik mijn telefoon contacten naar die sim overzetten (importeren of exporteren) bij mijn vorige telefoons kon je in "telefoon" via de 3 puntjes kiezen voor contacten importeren of exporteren naar sim .
Ik kan deze optie nergens vinden op de S7.
Hij draait op Nougat met de beveiligingspatch van 1 april 2017.
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
@ludoke1955 Waarom zet je de contacten niet in je gekoppelde Google/Gmail account? Dan neem je die altijd automatisch mee.

Ik zou een SIM card manager proberen uit de app store om je contacten te exporteren.

jongetje wijzigde deze reactie 28-05-2017 09:37 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 24-06 20:01
quote:
jongetje schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:14:
Ik sinds deze week een S7 Edge. Nu is het zo dat als ik WiFi aan heb staan en de telefoon komt uit de slaapstand (scherm uit, paar minuten later en dan scherm weer aan), dan verbind ie opnieuw met de WiFi en krijg ik daar ook een melding van "Verbonden met WiFi-SSID". Nu heb ik (natuurlijk!) ingesteld bij "Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand" op "Altijd". Wat gaat er nu mis? Ik heb de laatste updates ge´nstalleerd.

Daarnaast lijkt het erop dat hij niet alle frequenties op de 5Ghz band ondersteund van mijn LEDE router. Ik heb deze naar het laagste nummer aangepast en dan is het netwerk wel zichtbaar. Bovenstaande probleem heb ik trouwens op de 2,4Ghz want dat heeft blijkbaar de voorkeur van de telefoon omdat die sterker is.
Ik had het probleem (het "reconnecten") op de 5 Ghz ook, heb het kanaal toen juist iets hoger ingesteld (kanaal 44 nu) en heb er geen last meer van. het lijkt er op of de S7 juist de het laatste kanaal niet aan kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11-06 10:42
quote:
SaintNick schreef op zondag 28 mei 2017 @ 01:14:
[...]

Ik ook sinds ongeveer dezelfde tijd (niet lang na de Nougat update dus). Wat heb je ermee gedaan?
Om wat tijd te besparen heb ik hem laten ophalen https://samsung.drmobile.nl/ ....Vorige week laten doen....dus nog even afwachten. Het sowieso niet Nougat gerelateerd geloof ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 24-06 17:10
quote:
ludoke1955 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:21:
Ik heb net een nieuwe S7 gekocht met een nieuwe sim kaart en nu wil ik mijn telefoon contacten naar die sim overzetten (importeren of exporteren) bij mijn vorige telefoons kon je in "telefoon" via de 3 puntjes kiezen voor contacten importeren of exporteren naar sim .
Zelfde 3 puntjes bij : Contacten>...>instellingen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ludoke1955
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01-06 15:37
quote:
tjbork schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:00:
[...]

Zelfde 3 puntjes bij : Contacten>...>instellingen :)
Bedankt,daar had ik niet gekeken. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:02
Heb een S7 Edge overgenomen en heb een vraag waar ik geen (concreet) antwoord op heb.
Als ik hem root (voor Titanium Backup tasker etc) krijg ik dan problemen met de camera en/of Gear VR?

Zoek nog geen custom rom omdat ik even stock wil kijken hoe goed de camera software is in touchwiz.

Steam key's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 00:50
quote:
jongetje schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:14:

Ik heb dat ook gehad een tijd geleden. 2 maal naar de reparatieservice zonder succes. Achteraf bleek het bij mij aan de IPV6 te liggen in het modem. Teruggezet naar IPV4 en geen problemen meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
  • Laatst online: 08:26

l3art

Moderator Mobile
Check, morgen ga ik een S7 ophalen. Ik kom van een Oneplus 3. Vreemde keuze? Ik vind van niet. De op3 is een fantastisch toestel, maar ik wilde een ander toestel voor hetzelfde geld als ik mijn op3 kon verkopen, eentje die iets kleiner was en die kan filmen op festivals zonder dat het geluid direct overstuurd. Tja toen kwam ik bij de S7 aan. De tijd dat ik het nieuwste van het nieuwste wil is wel voorbij.

Daar zit je dan inspiratieloos te bedenken wat hier moet komen te staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mongkut
quote:
ludoke1955 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:21:
Nieuw ? [Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie O-) 8)7 |:(
Ik nam aan dat je al die tijd een S7 in bezit had, toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-06 20:35
quote:
l3art schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:46:
Check, morgen ga ik een S7 ophalen. Ik kom van een Oneplus 3. Vreemde keuze? Ik vind van niet. De op3 is een fantastisch toestel, maar ik wilde een ander toestel voor hetzelfde geld als ik mijn op3 kon verkopen, eentje die iets kleiner was en die kan filmen op festivals zonder dat het geluid direct overstuurd. Tja toen kwam ik bij de S7 aan. De tijd dat ik het nieuwste van het nieuwste wil is wel voorbij.
Niet zo vreemd hoor, ik ben ook terug van OP3T, vooral omdat de beveiliging van onze werkmail zo hoog is dat het niet lukte op de OP3T, wegens ontbreken van de native mailclient. Heb wel de S7E genomen omdat ik toch de grootte van de OP3T gewoon was. Een beetje verlies geleden door terug te switchen en iemand heel blij gemaakt met een OP3T 128Gb die niet meer te verkrijgen was... :-)

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
  • Laatst online: 08:26

l3art

Moderator Mobile
quote:
RigolleM schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:52:
[...]

Niet zo vreemd hoor, ik ben ook terug van OP3T, vooral omdat de beveiliging van onze werkmail zo hoog is dat het niet lukte op de OP3T, wegens ontbreken van de native mailclient. Heb wel de S7E genomen omdat ik toch de grootte van de OP3T gewoon was. Een beetje verlies geleden door terug te switchen en iemand heel blij gemaakt met een OP3T 128Gb die niet meer te verkrijgen was... :-)
Mooie is dat ik nul verlies heb. Prijs voor verkopen op3 is de prijs die ik betaal voor de s7. 32GB kaartje had ik nog liggen dus dat maakt ook weer 64GB in totaal :)

Daar zit je dan inspiratieloos te bedenken wat hier moet komen te staan.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*