Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:49
dns_vbl schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:54:
Bon de S8 is dus uit en hier op het forum valt alles stil. :?
Wil dit nu zeggen dat ik ook moet overstappen op een S8? |:(
hahaha, denk meer dat er na een jaar dat een toestel uit is er niet veel meer te vertellen is

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 21:56

Renate1970

Lef is Leven

sderooij schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:46:
[...]

overstappen en die ouwe meuk weggooien
Voor ouwe meuk hangt er nog en behoorlijk prijskaartje aan. Gelukkig heb ik afgelopen maand nog bewust gekozen voor de S7 edge. Kom gelukkig de tijd wel door van de vroegere posters. :)

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:32
Renate1970 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 03:14:
[...]

Voor ouwe meuk hangt er nog en behoorlijk prijskaartje aan. Gelukkig heb ik afgelopen maand nog bewust gekozen voor de S7 edge. Kom gelukkig de tijd wel door van de vroegere posters. :)
Ikzelf heb vorig jaar September de s7e gekocht, heb deze nog steeds, en een perfect telefoon!
Voor mij heeft de s7e nog steeds meer voordelen tov een s8 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik doe sowieso altijd 2 of 3 jaar met een telefoon, dat kan makkelijk. Sowieso, zo groot is het verschil ook niet tussen de S7 Edge en de S8+.

Na 2 of 3 jaar intensief gebruik is meestal met name de accu het probleem. En dan is het ook leuk om weer naar de nieuwste generatie smartphones te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
nvm _/-\o_

[ Voor 93% gewijzigd door giovanni2903 op 07-05-2017 20:24 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 16:55
vaagisdenaam schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:38:
Nadat iemand dat zei ben ik dit gaan bekijken een tijd terug, ik heb het ook.
Denk ook dat het een kwestie van gewenning is, mij was het anders namelijk nooit opgevallen dat de zijkanten het minder goed doen. ..
Mijn s7 edge doet dit nieuw uit de doos ook. Lijkt mij dat het zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46

Phntm

Tlingelingeling

shadowkid053 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:48:
[...]

Mijn s7 edge doet dit nieuw uit de doos ook. Lijkt mij dat het zo hoort.
Komt door de curve van het glas. Dus de licht van de zijkant breekt anders. Draai maar is om en kijk naar de zijkanten. Plotseling is de hele scherm minder maar de zijkant prima.... geen paniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Phntm schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:22:
[...]

Komt door de curve van het glas. Dus de licht van de zijkant breekt anders. Draai maar is om en kijk naar de zijkanten. Plotseling is de hele scherm minder maar de zijkant prima.... geen paniek
Het ging volgens mij om de zijkantjes van de homeknop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

shadowkid053 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:24:
[...]

Het ging volgens mij om de zijkantjes van de homeknop :P
Ik las opeens blijkbaar ergens iets over een scherm... lekker dan, beeld ik me een woord in. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Komen er trouwens ook nog eens Edge feeds van de nos en nu.nl beschikbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 14:27
shadowkid053 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:52:
Komen er trouwens ook nog eens Edge feeds van de nos en nu.nl beschikbaar?
Ik vraag mij eerder af wanneer die verrekte security patches voor unlocked devices worden doorgevoerd.
Zit nog steeds op januari, meende ergens gelezen te hebben dat ze maandelijks wilden updaten.
Dacht dat HTC er zooitje van maakte maar zie dat Samsung er ook wat van kan. ;-)

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
dns_vbl schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:54:
Bon de S8 is dus uit en hier op het forum valt alles stil. :?
Wil dit nu zeggen dat ik ook moet overstappen op een S8? |:(
Nee joh! Ik heb zelf de S7 net gekocht en verbaas me over de kwaliteit van het toestel. Erg stabiel, korte periode gehad met random reboots, maar dat kwam door een batterymanager die ik had geïnstalleerd.

Sinds ik die heb verwijderd is het echt genieten van dit toestel. Samsung heeft sinds de S3 ook softwarematig enorme sprongen gemaakt. Waar ik Touchwiz meestal na 2 maanden al spuugzat was, kan ik hier wel aan wennen. S7 heeft ook een gewoonweg geniale camera voor een smartphone.

Ik zie geen enkele reden om volle mep te betalen voor een S8. Tegen de tijd dat we bij de S9/S10 zijn kijk ik wel weer verder (zeg ik nu, maar over een half jaar zal het toch wel weer gaan kriebelen....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:53
Siewert schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:34:
[...]

Ik vraag mij eerder af wanneer die verrekte security patches voor unlocked devices worden doorgevoerd.
Zit nog steeds op januari, meende ergens gelezen te hebben dat ze maandelijks wilden updaten.
Dacht dat HTC er zooitje van maakte maar zie dat Samsung er ook wat van kan. ;-)
Ik denk dat ze te druk zijn met de S8 en de S7 maar vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Dancis schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:56:
[...]

Ik denk dat ze te druk zijn met de S8 en de S7 maar vergeten 8)7
Ik gok meer op marketing, op een bepaalde manier mensen dwingen naar een S8 (voor diegene die er gevoelig voor zijn) ;-)

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:35
Nou vandaag toch een Galaxy S7 edge gekocht voor een mooi prijsje.
Deze gaat echt nog wel 2 jaar mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Siewert schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:34:
[...]

Ja, ik dacht op een gegeven moment dat er iets mis was met de updatefunctie, maar er is gewoon nog geen update. Hopelijk komt er nog een update ergens in dit jaar. Anders maar handmatig de laatste versie flashen.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Albert020 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:48:
Nou vandaag toch een Galaxy S7 edge gekocht voor een mooi prijsje.
Deze gaat echt nog wel 2 jaar mee ;)
Goeie keus, ik heb zelf de S7 Edge al weer een jaartje maar ben er nog steeds heel blij mee, hij heeft echt een super camera en van het batterijverbruik sta ik ook elke keer weer te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/juS20WzcFnOeULv0kFA32lCt/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IxlZgD4VEL2aXixEmK1ucAtp/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
EJSEJS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:46:
[...]

Goeie keus, ik heb zelf de S7 Edge al weer een jaartje maar ben er nog steeds heel blij mee, hij heeft echt een super camera en van het batterijverbruik sta ik ook elke keer weer te kijken.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja dat ziet er zeer goed en veel belovend uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb mijn S7 nu 6 weken, ben érg tevreden. Ik sta vooral versteld van de camera. Dat ding is echt super!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zit erg te twijfelen tussen de S7 en de S7 Edge. Aan de ene kant is de grotere accu en het edge scherm erg mooi maar ook fragieler aan de andere kant is de S7 mooi compact. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 12:02
Ik heb wat reacties verplaatst naar: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ben er zojuist achtergekomen dat mijn statusbalk in het scherm gebrand is. Het viel me op tijdens het kijken naar een egaal vlak. Nu ik weet dat het er zit, zie ik het in alle situaties.. en da´s best hinderlijk. :p

Meer mensen hier last van? En valt er wat tegen te doen? Er staat diverse amoled-screenburn-fix app's in de Playstore maar ik heb hier dus nul ervaring mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mklkhanou schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:58:
Ben er zojuist achtergekomen dat mijn statusbalk in het scherm gebrand is. Het viel me op tijdens het kijken naar een egaal vlak. Nu ik weet dat het er zit, zie ik het in alle situaties.. en da´s best hinderlijk. :p

Meer mensen hier last van? En valt er wat tegen te doen? Er staat diverse amoled-screenburn-fix app's in de Playstore maar ik heb hier dus nul ervaring mee..
Nou je kan een screenburn niet fixen met een app... Heb je je scherm vaak meerdere uren (echt uren) achter elkaar aan? Dat verklaart waarom het ingebrand is in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Phntm schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Nou je kan een screenburn niet fixen met een app... Heb je je scherm vaak meerdere uren (echt uren) achter elkaar aan? Dat verklaart waarom het ingebrand is in ieder geval.
Uren achter elkaar: nee

In de tijd dat Pokémon Go werd gelanceerd heb ik best actief gespeeld en heeft mijn scherm relatief lang aangestaan. Ik heb ook gezocht naar sporen van de UI van Pokémon maar ik zie daar niks van terug. Het is alleen mijn statusbar met de klok, battery-icon etc.

Valt zoiets onder de garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mklkhanou schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:18:
[...]

In de tijd dat Pokémon Go werd gelanceerd heb ik best actief gespeeld en heeft mijn scherm relatief lang aangestaan. Ik heb ook gezocht naar sporen van de UI van Pokémon maar ik zie daar niks van terug. Het is alleen mijn statusbar met de klok, battery-icon etc.

Gewoon doen ja. BEschrijf goed wat je ziet, dan weten ze ook dat het niet komt door een applicatie die jij zelf hebt gebruikt maar gewoon door de UI zelf. Krijg je denk ik een leuke nieuwe scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
mklkhanou schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:18:
[...]

is gewoon iets dat onder garantie valt, dus gratis nieuw scherm :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
Wortelsoft meldt zich vandaag een S7 gekregen van mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Net een nieuwe update binnengekomen voor BTU via OTA. 170MB groot. Eerste verandering die ik heb gespot is hoe het firmware update menu er uit ziet.

Beveiligingspatch van april.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uzngDIQjdp5qiO8O0MmI6y0I/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TsNzfjziV1YQgbZ5xV22y3LA/thumb.png

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Galaxy S7 Edge met OTA van 5u 23m

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hadepqeqdjkrs.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 14-05-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
Gezien ik het beperkte geheugen en accuduur van mijn nexus5x enigszins beu begin te woorden ben ik me aan het orienteren voor een nieuwe/zgan telefoon, en een sgs7 is daarbij een mogelijke kandidaat.

In het verleden heb ik al meerdere samsungs gehad maar deze vielen typisch ongeveer 5 keer per week uit om te herstarten (soms meer soms minder). Nu stonden ze hier ook wel bekend om (sgs2, note 4) en kom je met een snelle google search ook hordes berichten tegen, dit lijkt bij de s7 minder te zijn (ongeveer 10* minder berichten dan de note 4 terwijl het een gangbaarder toestel is). Gezien ik dit op zijn minst irritant vond vroeg ik me af hoeveel dagen jullie gemiddeld doen tot de volgende reboot bij een s7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 13:29
ik doe meestal 1x per 1.5 week een reboot (ook al merk ik niet dat het langzamer word...)

ik zit op stock rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Bastard schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:40:
Gezien ik het beperkte geheugen en accuduur van mijn nexus5x enigszins beu begin te woorden ben ik me aan het orienteren voor een nieuwe/zgan telefoon, en een sgs7 is daarbij een mogelijke kandidaat.

In het verleden heb ik al meerdere samsungs gehad maar deze vielen typisch ongeveer 5 keer per week uit om te herstarten (soms meer soms minder). Nu stonden ze hier ook wel bekend om (sgs2, note 4) en kom je met een snelle google search ook hordes berichten tegen, dit lijkt bij de s7 minder te zijn (ongeveer 10* minder berichten dan de note 4 terwijl het een gangbaarder toestel is). Gezien ik dit op zijn minst irritant vond vroeg ik me af hoeveel dagen jullie gemiddeld doen tot de volgende reboot bij een s7?
Ik reboot hem echt amper, misschien 1 keer per maand. Mijn note 4 viel inderdaad steeds uit, ik hoop dat deze s7 edge die ik als vervanging heb gekregen dit niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
....

[ Voor 95% gewijzigd door Thombias op 14-05-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Vorige week een S7 van de zaak gekregen. :D

Effe een snel vraagje. Ik heb de always on display aan staan. Klopt het dat de functie als je de telefoon in je zak doet uitgaat?
Met werk heb ik hem altijd in me borstzak van mijn overall, als ik hem dan af en toe pak om bijv de tijd te bekijken staat het scherm gewoon uit.. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een always on functie.. Althans, dat dacht ik.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 11:54
Klopt, is bij mij ook zo, zodra ik mijn telefoon in mijn zak doe gaat Always on display uit en zodra ik hem op mijn bureau laat liggen blijft hij wel aan. Bij mijn weten hoort dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
johanneslol schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:20:
[...]

Ik reboot hem echt amper, misschien 1 keer per maand. Mijn note 4 viel inderdaad steeds uit, ik hoop dat deze s7 edge die ik als vervanging heb gekregen dit niet krijgt.
Bedankt voor je reactie :). 1 keer per maand kan ik wel mee leven, dat komt in de buurt van mijn huidige nexus5x.
Indodraakje schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:46:
ik doe meestal 1x per 1.5 week een reboot (ook al merk ik niet dat het langzamer word...)

ik zit op stock rom :)
Nog een aanvullende vraag, initieren jullie die reboot of doet de s7 dat voor jullie? (bv bij een note 4 was het vaak raak als je tussen het navigeren even moest bellen dat de telefoon ging rebooten)

Zijn er verder nog bekende zwakke punten van de s7? Bv zoals bootloops bij de n5x?

[ Voor 38% gewijzigd door Bastard op 15-05-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Hier staat de beveiligingspatch nog op 1 januari 2017.. geen updates beschikbaar. Hebben meerdere mensen dit of is er een probleem met mn toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:15
BlazeMuis schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:08:
Hier staat de beveiligingspatch nog op 1 januari 2017.. geen updates beschikbaar. Hebben meerdere mensen dit of is er een probleem met mn toestel?
Geduld, komt vanzelf.
Ze geven OTA's nooit in 1x voor iedereen vrij, gaat altijd in batches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Verenigd Koninkrijk (BTU), gereleased 7 mei 17, en geschikt gemaakt voor Nederland (PHN).
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Na het installeren van deze ROM, krijg je GEEN OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* April security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11104523
Build date Mon, 17 Apr 2017 08:03:01 +0000
Security Patch Level 2017-04-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1DQD7
CSC G935FPHN1DQA8
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Bastard schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:00:
[...]
Nog een aanvullende vraag, initieren jullie die reboot of doet de s7 dat voor jullie? (bv bij een note 4 was het vaak raak als je tussen het navigeren even moest bellen dat de telefoon ging rebooten)

Zijn er verder nog bekende zwakke punten van de s7? Bv zoals bootloops bij de n5x?
Ik doe het uit mezelf. elke ~300 uur aanstaan dan restart ik em zelf voor een refresh :) S7 is een zeer stabiele Smartphone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arjant2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:30:
[...]

Geduld, komt vanzelf.
Ze geven OTA's nooit in 1x voor iedereen vrij, gaat altijd in batches.
De nieuwste PHN firmware versie komt deze week is het gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
Kan ik zo'n phn versie ook zelf flashen met behoud van ota's? Mijn toestel komt uit Duitsland en dat merk je toch af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wortelsoft schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:41:
Kan ik zo'n phn versie ook zelf flashen met behoud van ota's? Mijn toestel komt uit Duitsland en dat merk je toch af en toe.
Ja, dat kan. Die van sammobile.com zijn veilig. Die van henk schijnen je OTA mogelijkheid uit te schakelen.
Je kan ze ook downloaden via de windows app SamFirm (Snellere download dan bij Sammobile)

(Flashen moet via de Odin app. (youtube)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:51:
[...]

Ja, dat kan. Die van sammobile.com zijn veilig. Die van henk schijnen je OTA mogelijkheid uit te schakelen.
Je kan ze ook downloaden via de windows app SamFirm (Snellere download dan bij Sammobile)
Je legt het verkeerd uit...

Als je een PHN-toestel hebt, dan moet je de laatste, officiële, PHN op je toestel hebben staan (de januari-update dus): dan krijg je OTA's op je toestel.

Mijn geposte ROM, is de laatste firmware, MET de (laatste) CSC-bestanden (land specifieke bestanden/settings) van PHN.

Je bent dan up-to-date qua functies en/of security patches.

De officiële PHN-ROM's plaats ik hier ook, en dan heb je weer OTA's...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:59:
[...]

zou ik vragen waar je deze gerucht vandaan hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indodraakje schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:30:
[...]

zou ik vragen waar je deze gerucht vandaan hebt? :)
Dat zou je kunnen vragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:59:
[...]

Snap sowieso niet waarom het zo ellenlang moet duren.
De security patches hebben niks met de gui te maken, het zijn een partijtje libs die zo implementeert zijn.
Dus een complete nieuwe layout schrijven is er niet bij.
Op dit moment lopen alle oems verachter, google heeft alles incl nieuwe April versie allang geleden vrijgegeven maar bijna niemand die er op draait.
Dan nog maar te zwijgen over de laatste N versie.
Enige tot dus ver dat ik weet aangezien ik tot 3 week geleden HTC had is dat HTC op 7.1.1 draait terwijl 7.1.2 alweer bijna een jaar geleden is aangekondigd en 9 maanden geleden vrijgegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Siewert op 15-05-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:46:
[...]

Dat zou je kunnen vragen. ;)
Dus, zou je met ons kunnen delen waar je dit soort geruchten ziet, een site als sammobile zal het wel niet zijn (en dan bedoel ik ook specifiek voor PHN wat je zei) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indodraakje schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:16:
[...]

Dus, zou je met ons kunnen delen waar je dit soort geruchten ziet, een site als sammobile zal het wel niet zijn (en dan bedoel ik ook specifiek voor PHN wat je zei) :o
En "Samsung Nederland" ook niet: die geven dit soort informatie niet...

@Verwijderd : "eigen veronderstelling", of uit je "duim"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Verenigd Koninkrijk (BTU), gereleased 10 mei 17, en geschikt gemaakt voor Nederland (PHN).
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Na het installeren van deze ROM, krijg je GEEN OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* April security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11104523
Build date Mon, 17 Apr 2017 08:02:03 +0000
Security Patch Level 2017-04-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1DQD7
CSC G930FPHN1DQA8
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Even een technische vraag: Zou het scherm van de S6 ook passen op een S7? Niet zozeer qua rondingen maar meer wat de connector betreft. Ziet er allebei een beetje hetzelfde uit.

Edit: hmm... de 920f en 930f hebben allebei 2x30 pin...we gaan het proberen :)

[ Voor 18% gewijzigd door poema op 15-05-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Bastard schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:00:

Ik heb een periode gehad dat mijn S7 zo'n beetje elke nacht zelf een reboot uitvoerde. Bleek te komen door een app die mijn batterij managede. App verwijderd (week of drie geleden) en sindsdien geen reboots meer. Tot vannacht, that is. Ik ga er maar even vanuit dat dat een incident is, want ik vind het verder een uiterst stabiele telefoon.

Misschien wel de meest stabiele die ik ooit gehad heb. Heel fijn toestel, wordt ook niet trager als je hem niet reboot ofzo. Blijft gewoon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik reboot het toestel eens in de 2-3 weken. gewoon om er zeker van te zijn dat hij niet trager word (wat je bij veel andere smartphones wél tegenkomt). tis een erg stabiele smartphone :)

en wat betreft die updates. er zit volgens mij amper verschil in 7.0/7.1/7.1.2, net als die beveiliging... Dus waarom die stress

[ Voor 26% gewijzigd door giovanni2903 op 16-05-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Hoppa! schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Ik heb een periode gehad dat mijn S7 zo'n beetje elke nacht zelf een reboot uitvoerde. Bleek te komen door een app die mijn batterij managede. App verwijderd (week of drie geleden) en sindsdien geen reboots meer. Tot vannacht, that is. Ik ga er maar even vanuit dat dat een incident is, want ik vind het verder een uiterst stabiele telefoon.

Misschien wel de meest stabiele die ik ooit gehad heb. Heel fijn toestel, wordt ook niet trager als je hem niet reboot ofzo. Blijft gewoon gaan.
Bedankt voor je respons, ik was jouw ervaringen eerder al tegengekomen, goed om te horen dat het dus (op die ene vastloper na dan) voor goed opgelost lijkt te zijn. Ik wacht even de nieuwe prijzen van tele2 morgen af :9.

En besteld, bedankt voor de reacties! Vanavond even hoesjes/screenprotectors bestellen en dan de N5X de deur uit werken :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Bastard op 17-05-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusbaba
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-04-2023
Sinds 7/5/17, 10 dagen dus, heb ik de S7 Edge in bezit, al meerdere keren is hij vast gelopen, het scherm blijft zwart en geen enkele reactie meer wanneer ik op gelijk welke knop duw. Er stonden toen nog bijna geen apps op toen het eerste keer voorviel. Het is bijna altijd wanneer mijn laptop is verbonden met de interne hotspotfunctie om zo met mijn laptop van het werk in mijn auto online te kunnen. Internet op laptop blijft dan WEL nog een tijdje functioneren maar op de S7 krijg ik geen enkel beeld meer en deze wordt héél warm.

Ik heb al contact met een medewerker van Samsung gehad via Messenger en deze raadde mij upgrade van Firmware aan via Smart Swich, er staat nu dus de 7.0 op.

Ik heb ook al mijn SIM vernieuwd en ook de extra SD card eruit genomen daar dit ook de mogelijke oorzaak kon zijn.

Het probleem blijft echter hetzelfde. Op die 10 dagen dat ik hem nu in het bezit heb is hij ook al een paar keer vast gelopen zonder dat ik de Hotspotfunctie gebruik.

Het doet pijn voor mij dat (bijna) iedereen héél tevreden is over de S7 Edge en dat ik hier met deze vervelende problemen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
@dusbaba
Als het idd voornamelijk gebeurt bij het gebruik van de hotspot functie.
Is het een optie om even in de recovery je cache te wipen en een paar dagen de hotspot niet te gebruiken.
Om te kijken of het idd hier aan ligt.
Ik weet tis een algemeen optie maar je kan dan wel bekijken of het hier aan ligt.
Het feit dat het ook een enkele keer gebeurt buitenom het gebruik van je hotspot zegt niks.
Eenmaal ingesteld blijft er altijd wat achter in de cache wat voor een conflict kan zorgen.
Zelf gebruik ik de hotspot optie niet.

p.s
Dat hij ook warm word wil zeggen dat er dus een applicatie op de achtergrond draait die volledig je CPU in gebruik heeft.
En dus warm word aangezien deze continue moet werken.
Zou je dan ook terug moeten zien in je battery verbruik welk sterk terug loopt.

[ Voor 19% gewijzigd door Siewert op 17-05-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusbaba
Siewert schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:38:
@dusbaba
Als het idd voornamelijk gebeurt bij het gebruik van de hotspot functie.
Is het een optie om even in de recovery je cache te wipen en een paar dagen de hotspot niet te gebruiken.
Om te kijken of het idd hier aan ligt.
Dank voor de snelle reactie. Ik heb gisteren om 10u het toestel terug naar fabrieksinstellingen gezet, om 11u had ik het al terug voor (zonder dat ik nadien enige app heb geïnstalleerd of met smartphone heb gewerkt). Ik denk niet dat er dan al veel in het cache zal zitten, niet?

En inderdaad, het batterijverbruik loopt dan serieus op.... :|

[ Voor 5% gewijzigd door dusbaba op 17-05-2017 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
@dusbaba
idd dan zit het daar niet in.
Je zou nog kunnen proberen om via SmartSwitch de firmware opnieuw te installeren.
Kan natuurlijk dat er een bepaalde partitie niet goed is weggeschreven en dus oude bestanden bevat die conflicteren met de nieuwe firmware.
Zou niet mogen en kunnen maar je kan het in iedergeval uit rulen.

Snel ff gegoogled en zie dat diegene die er last van hebben hun toestel hebben omgeruild.
Schijnt dat een bepaalde batch issues heeft.
Dat kan natuurlijk liggen aan het feit dat niet elke telefoon gelijk is.
Elke stukje hardware in de telefoon kan van een andere batch zijn.
Tis net als verf, altijd de zelfde kleur plus een beetje meer dan nodig kopen.
Een week later kan de zelfde kleur uit een ander bad komen en kleur afwijkingen hebben.
Hardware werk net zo, mag niet gebeuren maar gebeurt wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Siewert op 17-05-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusbaba
@Siewert Ik vroeg me ook af, misschien domme opmerking, of mijn internetverbinding naar de Portal site van mijn werk (die heel erg beveiligd is) dit probleem niet kan veroorzaken wanneer ik over mijn SIM card online ga...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
dusbaba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:58:
@Siewert Ik vroeg me ook af, misschien domme opmerking, of mijn internetverbinding naar de Portal site van mijn werk (die heel erg beveiligd is) dit probleem niet kan veroorzaken wanneer ik over mijn SIM card online ga...?
Zou kunnen, geen idee.
Liep die dan vast na of voor dat je op de portal was ingelogd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusbaba
@Siewert Dit weet ik niet zeker, ik ga dat nu eens testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusbaba
Ik heb hem dus een kwartier laten aanliggen, ZONDER op de beveiligde portal te gaan, bijna geen pagina's geladen, juist de verbinding gemaakt en eens mijn mail online gekeken. Hij is terug vast gelopen, internet werkt wel nog op laptop maar scherm van S7 Edge blijft volledig zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
dusbaba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:37:
Ik heb hem dus een kwartier laten aanliggen, ZONDER op de beveiligde portal te gaan, bijna geen pagina's geladen, juist de verbinding gemaakt en eens mijn mail online gekeken. Hij is terug vast gelopen, internet werkt wel nog op laptop maar scherm van S7 Edge blijft volledig zwart...
Gebruik je savetynet voor die portal en heb je USB-Debug toevallig aanstaan onder developer-settings?

edit:
Welke app gebruik je daarvoor?

[ Voor 3% gewijzigd door Siewert op 17-05-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusbaba
Ik ben nu juist even bij een vriend gegaan, even met zijn laptop getest via mijn hotspot. Na een 5 minuten online te zijn terug mijn toestel vast gelopen dus aan mijn laptop kan het dus niet schelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
dusbaba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:13:
Ik ben nu juist even bij een vriend gegaan, even met zijn laptop getest via mijn hotspot. Na een 5 minuten online te zijn terug mijn toestel vast gelopen dus aan mijn laptop kan het dus niet schelen....
Als een gegoogled op jouw specifieke portal en telefoon dan wel android versie of er meerdere klachten zijn.
Heb zelf geen portal om in te loggen dus kan het niet testen.
Nu is het gis werk wat er fout kan zijn, maar geloof sterk in een bug in de hotspot app van Samsung als je die al gebruikt.

En andere collega's, is er een met een Edge die het ook heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Siewert op 17-05-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Nederlandse UN-branded (PHN) S7-gebruikers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QrafPOEu9RuHPOXNnzjn1jBM/thumb.png

Er is een firmware-update, G930FXXUDQE7, beschikbaar (OTA only op dit moment)

Voor de S7Edge is deze er nog niet...

Kan iemand, die deze update gedaan heeft, even een screenshot maken van de software-info met de datum van de security patch er op?

Dank alvast...

[ Voor 19% gewijzigd door henklbr op 17-05-2017 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
ff tussen neus en lippen door.
Zo juist is mijn S7 (G930F) via OTA aan het updaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.stylingnoord.nl/images/tweakers/Screenshot_20170517-105419.png

@henklbr
Hij is bezig met updaten, na de update zal ik ze posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
@henklbr

Afbeeldingslocatie: http://www.stylingnoord.nl/images/tweakers/Screenshot_20170517-110954.jpg

@dusbaba
Vergeten de OTA te catchen dus weet niet wat er veranderd is en daarmee ook niet of ze in de hotspot functie hebben geknutseld.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siewert
Was mij nog niet eerder opgevallen, maar zie/denk dat we een extra optie erbij hebben?
Ga Naar: telefoon -> drie dots -> instellingen
Zie nu pas dat daar staat
– “Niet-opgeslagen nummers identificeren”
– “Contacten zonder nrs verbergen”

Vooral die eerste, die hadden we toch nog niet?

@rens-br
Doen we de volgende keer. :)
Maar waarom lock je mijn bericht dan?
Kan hem nu niet editen.

[ Voor 14% gewijzigd door Siewert op 17-05-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:23:
[...]

En "Samsung Nederland" ook niet: die geven dit soort informatie niet...

@Verwijderd : "eigen veronderstelling", of uit je "duim"?
Sorry Henk, ik ga mijn bronnen niet prijsgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusbaba
Siewert schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:25:
[...]

Als een gegoogled op jouw specifieke portal en telefoon dan wel android versie of er meerdere klachten zijn.
Heb zelf geen portal om in te loggen dus kan het niet testen.
Nu is het gis werk wat er fout kan zijn, maar geloof sterk in een bug in de hotspot app van Samsung als je die al gebruikt.

En andere collega's, is er een met een Edge die het ook heeft?
Sorry voor de dubbelpost hoor...

Ook juist getest via veilige modus op vraag van support Samsung maar hetzelfde resultaat. Portal heeft er niks mee te maken (denk ik toch) want vriend zijn laptop is gewoon voor prive gebruik.

Wat andere collega's betreft, dit weet ik niet. in onze laptop zit ook een SIM om online te kunnen maar dit is uiteraad beperkt voor enkel onze doeleinden. Wanneer ik via de Hotspot van mijn S7 werk is alles veel sneller en kan ik uiteraard op alle sites ;)

Met mijn oude Huawei G6 heb ik dit 2 jaar gebruikt zonder problemen...

[ Voor 3% gewijzigd door dusbaba op 17-05-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
@dusbaba
Tja... Zeg het maar.
Ben clueless op dit moment.
Kan aan Nougat liggen maar uiteraard ook aan specifieke Samsung software onderdelen.
Kan je helaas niet verder helpen.
Wel kan ik je adviseren om te kijken of er een collega is die ook een Edge heeft en de zelfde problemen ondervind.
En je kan duidelijk je verhaal halen bij Samsung, denk niet dat dit een specifiek/uniek geval is maar meer een structureel probleem is.
Andere optie is om de developers optie te activeren en een foutrapport op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, deze week een update gehad op mijn s7 en vanaf die tijd komen berichten pas binnen als ik de telefoon unlock. dat is behoorlijk irritant. weet iemand hoe ik dat weer gewoon kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:09:
Hallo, deze week een update gehad op mijn s7 en vanaf die tijd komen berichten pas binnen als ik de telefoon unlock. dat is behoorlijk irritant. weet iemand hoe ik dat weer gewoon kan krijgen?
Wat heb je staan bij:
-> instellingen - > Apperaartonderhoud -> Batterij - Spaarstand uit/mid/max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij staat op uit

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Dacht ik al.
Dan denk ik dat als je daarop klikt dat er staat "Netwerkgebr. achtergrond" uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar mn vrouw heeft die foon mee en die is a technisch. had verkeerd gekeken. hij staat op uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:24:
Sorry maar mn vrouw heeft die foon mee en die is a technisch. had verkeerd gekeken. hij staat op uit
Das dus reden waarom berichten pas aankomen als je telefoon inschakeld.
"uit" wil dus zeggen dat er geen syncr plaats vind als het scherm uit is om batterij te sparen.
Kun je dus aanpassen door in dat zelfde menu op MID te klikken en dan rechtbovenin de popup op aanpassen te klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt. ik ga dat vanavond doen als ze terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Siewert schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:27:
[...]

Das dus reden waarom berichten pas aankomen als je telefoon inschakeld.
"uit" wil dus zeggen dat er geen syncr plaats vind als het scherm uit is om batterij te sparen.
Kun je dus aanpassen door in dat zelfde menu op MID te klikken en dan rechtbovenin de popup op aanpassen te klikken.
Ben je hier niet verkeerd? "Uit" wil zeggen dat de spaarstand niet actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusbaba
Siewert schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:52:
@dusbaba

Kan aan Nougat liggen maar uiteraard ook aan specifieke Samsung software onderdelen.

Wel kan ik je adviseren om te kijken of er een collega is die ook een Edge heeft en de zelfde problemen ondervind.
En je kan duidelijk je verhaal halen bij Samsung, denk niet dat dit een specifiek/uniek geval is maar meer een structureel probleem is.
Andere optie is om de developers optie te activeren en een foutrapport op te maken.
Ik had het voor de upgrade naar Nougat ook hoor. (Op 6.0)

Geen slecht gedacht ivm mail sturen naar collega's, dit ga ik zeker doen !

Wat betreft developers optie te activeren, ik heb dit gestuurd naar Samsung support, daar sturen ze terug dat dit geen oplossing is (ik heb hier zelf geen ervaring in, sorry...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
buffy1966 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:34:
[...]

Ben je hier niet verkeerd? "Uit" wil zeggen dat de spaarstand niet actief is.
Ik ben in de veronderstelling dat hij het zelfde bedoeld dat Netwerk achtergrond uit staat.
Kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
Tja, bij mij staat deze in ieder geval ook op "Uit" (Spaarstand) en alle berichten komen gewoon binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door buffy1966 op 17-05-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
Ik heb gisteren Nougat geïnstalleerd (en hierna terug een reset naar fabrieksinstellingen voor een goede werking).
Onder Apps > Instellingen > Apparaatonderhoud > Prestatiestand, staat standaard "Geoptimal. (aanbevolen)" geselecteerd. Deze stand heeft een schermresolutie FHD (1920x1080).
Nu heb je ook volgende keuze "Hoge prestaties". Deze verhoogt de helderheid met 10% en schermresolutie in WQHD (2560x1440).
Nu lijkt het mij dat ik op het eerste zicht niet direct verschil zie tussen FHD en WQHD, het verschil in helderheid zie ik wel.
Zijn er hier gebruikers die "Hoge prestaties" instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:32
buffy1966 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:49:
Tja, bij mij staat deze in ieder geval ook op "Uit" (Spaarstand) en alle berichten komen gewoon binnen.
Idem. Vond het ook al vreemd, uit = spaarstand uit.

Nieuwe update geinstalleerd, mei security patch valt me op en zodra je de telefoon unlocked, stijl van hoe je beginscherm tevoorschijn komt is ala iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusbaba
Zijn er hier soms nog personen die hun S7 Edge gebruiken als Hotspot? Daar ik dus zoals hierboven aangegeven problemen mee heb zou ik graag weten of dit een algemeen probleem is zodat ik dit kan aankaarten bij Samsung. Ik heb reeds een afspraak gemaakt volgende week woensdag voor een "directe" herstelling van mijn apparaat via het officiële kanaal...

Graag eens uittesten om gewoon een laptop te verbinden via de Hotspot en bvb. eens je mail checken en nadien de verbinding een 15 min laten open staan zonder verder groot surfgedrag. Bij mij is de S7 edge op dat moment al vast gelopen. Alvast bedankt voor de medewerking...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 08:37

Rio

Ik heb al een boek

dusbaba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:58:
Zijn er hier soms nog personen die hun S7 Edge gebruiken als Hotspot? Daar ik dus zoals hierboven aangegeven problemen mee heb zou ik graag weten of dit een algemeen probleem is zodat ik dit kan aankaarten bij Samsung. Ik heb reeds een afspraak gemaakt volgende week woensdag voor een "directe" herstelling van mijn apparaat via het officiële kanaal...

Graag eens uittesten om gewoon een laptop te verbinden via de Hotspot en bvb. eens je mail checken en nadien de verbinding een 15 min laten open staan zonder verder groot surfgedrag. Bij mij is de S7 edge op dat moment al vast gelopen. Alvast bedankt voor de medewerking...
Doe ik regelmatig (is dan via wifi verbonden met laptop) en werkt, helaas voor jou, uitstekend bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Rio schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:04:
[...]

Doe ik regelmatig (is dan via wifi verbonden met laptop) en werkt, helaas voor jou, uitstekend bij mij.
Werkt bij mij ook feilloos.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Denk dat we twee extra opties erbij hebben?
Die zijn vandaag meegekomen met de 1 mei patch voor de G930F
Ga Naar: telefoon -> drie dots -> instellingen
Daar staat:
– “Niet-opgeslagen nummers identificeren”
– “Contacten zonder nrs verbergen”

Vooral die eerste, die hadden we toch nog niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Siewert op 17-05-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
Ik heb deze patch niet, en heb deze opties ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
BigF25 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:52:
[...]

Idem. Vond het ook al vreemd, uit = spaarstand uit.

Nieuwe update geinstalleerd, mei security patch valt me op en zodra je de telefoon unlocked, stijl van hoe je beginscherm tevoorschijn komt is ala iphone
Hoe bedoel je ala I phone?

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:32
dns_vbl schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:19:
[...]

Hoe bedoel je ala I phone?
Zodra je unlocked, manier van hoe je startscherm samen komt zeg maar (animatie)
dat was eerst niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Bij deze de vraag, ik heb nog steeds geen Google assistent.. Ben ik de enige die die nog niet heeft ? ik heb mijn telefoon altijd op engels US staan, maar het is er nog steeds niet.. Wat kan ik verder nog doen om dit te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 08:37

Rio

Ik heb al een boek

johanneslol schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:50:
Bij deze de vraag, ik heb nog steeds geen Google assistent.. Ben ik de enige die die nog niet heeft ? ik heb mijn telefoon altijd op engels US staan, maar het is er nog steeds niet.. Wat kan ik verder nog doen om dit te krijgen ?
Vergeet alles dat je dacht dat zou werken:
YouTube: How to Enable Google Assistant on Any Android Smartphone (No Root)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Thanks we gaan het eens even proberen :) !!

Edit: Dit werkte perfect!! :D Thanks!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door johanneslol op 17-05-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
mijn vrouw heeft een S7 met t-mobile en vandaag beveiligingsupdate voor mei ontvangen.
Ik S7 edge vodafone nog niets.

[ Voor 15% gewijzigd door De waarden op 17-05-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
buffy1966 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:49:
Ik heb gisteren Nougat geïnstalleerd (en hierna terug een reset naar fabrieksinstellingen voor een goede werking).
Onder Apps > Instellingen > Apparaatonderhoud > Prestatiestand, staat standaard "Geoptimal. (aanbevolen)" geselecteerd. Deze stand heeft een schermresolutie FHD (1920x1080).
Nu heb je ook volgende keuze "Hoge prestaties". Deze verhoogt de helderheid met 10% en schermresolutie in WQHD (2560x1440).
Nu lijkt het mij dat ik op het eerste zicht niet direct verschil zie tussen FHD en WQHD, het verschil in helderheid zie ik wel.
Zijn er hier gebruikers die "Hoge prestaties" instellen?
die helderheid kan je zelf ook instellen en het verschil tussen full hd en 2k zie je inderdaad niet zo 1,2,3. zou em gewoon op fhd laten ivm batterij

s7 edge van t-mobile nog steeds beveiliging van januari :S :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giovanni2903 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 04:08:
[...]

die helderheid kan je zelf ook instellen en het verschil tussen full hd en 2k zie je inderdaad niet zo 1,2,3. zou em gewoon op fhd laten ivm batterij

s7 edge van t-mobile nog steeds beveiliging van januari :S :P
Voor PHN nog niet voor een groot aantal andere regios wel....
http://samsung-updates.co...5F&details=Galaxy_S7_Edge

Maar er komen elk uur wel nieuwe regios bij. Dus......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello S7-gebruikers..

Mijn telefoon (S7-edge) heeft sinds t weekend de nare gewoonte om wanneer ik hem oplaad met de volgende melding te komen:

Vrouw voor Nederlands (Nederland)
Download te groot (Wi-fi vereist)

Hoe kan ik van die melding afkomen? Ik heb nog zo'n 13 gb aan ruimte en ben zo goed als altijd op Wifi. Dus ik snap het niet helemaal.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:29:
Hello S7-gebruikers..

Mijn telefoon (S7-edge) heeft sinds t weekend de nare gewoonte om wanneer ik hem oplaad met de volgende melding te komen:

Vrouw voor Nederlands (Nederland)
Download te groot (Wi-fi vereist)

Hoe kan ik van die melding afkomen? Ik heb nog zo'n 13 gb aan ruimte en ben zo goed als altijd op Wifi. Dus ik snap het niet helemaal.

Kan iemand mij helpen?
Kun je vertellen wat Vrouw voor Nederlands is? Is het een app, of ene ongewilde notificatie? Ik snap het niet. Heb je uitgeprobeerd om je mobiele data uit te schakelen en dan alleen met Wi-Fi online te komen?

Desnoods app verwijderen en opnieuw installeren? Of alleen de cache wipen van de App in instellingen->applicaties?

[ Voor 7% gewijzigd door Phntm op 18-05-2017 09:10 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum