Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Musta schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:46:
Pff sinds de update naar android 7 is de edge van mn zusje alleen maar aan het vastlopen en aan t uitvallen. Dan blijft die vastzitten vaak bij het opstartscherm waar samsung galaxy s7 edge staat en is die ook niet eens uit te schakelen. Anderen hier ook last van?
Hij is toevallig net opgestart, maar gister zat ze driekwart van haar dag zonder haar tel en dus onbruikbaar
Al een factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-05 09:25
Sinds gisteren op mijn S7 Edge een zeer dunne roze streep van boven naar onder aan de rechterkant. (bekende plek) Ik heb het toestel los gekocht bij de Mediamarkt. Is het verstandig dit via een Samsung Center te spelen of het toestel bij de Mediamarkt in te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 19:13
Ik heb sinds de update naar android 7.0 dat spotify of soundcloud of google play muziek niet op het lockscreen verschijnt. Als ik dus naar een volgende nummer wil gaan dan moet ik de app openen. Dit was vroeger niet zo. Hebben meer mensen hier last van? Ik kan het ook niet vinden in instellingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
exi22 schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:45:
Ik heb sinds de update naar android 7.0 dat spotify of soundcloud of google play muziek niet op het lockscreen verschijnt. Als ik dus naar een volgende nummer wil gaan dan moet ik de app openen. Dit was vroeger niet zo. Hebben meer mensen hier last van? Ik kan het ook niet vinden in instellingen :(
instelingen -> schermvergr. en beveiliging -> melding op vergrendelscherm en dar switchen naar inhoud weergeven

je hebt hem nu staan op geen melding weergeven denk ik.
anders via instelingen -> applicatie en daar per app kijken wat niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Probleem; ik wilde een andere simkaart in m'n Galaxy S7 Edge doen, hoe voorzichtig ik ook deed; de simtray is er afgebroken uit gekomen. De simkaart en sd-kaart kwamen er wel uit. Omdat ik momenteel in een ander werelddeel zit heb ik de telefoon maar weg gebracht om zelf geen schade aan te richten. Conclusie; moederbord moet vervangen worden want het sim-gedeelte van het moederbord is kapot.

Wat is wijsheid? Ik heb m'n oude S4 nog mee die ik gebruikte om een wifi-hotspot op te zetten. Ook al is het niet ideaal; ik dacht om de S4 als main-phone te gebruiken en nu de S7 als wifi-hotspot te gebruiken. Hiervoor ben ik dan op zoek naar een simkaart-lezer die ik extern op de S7 kan aansluiten, iemand hier toevallig ervaring mee?

Of iemand ervaring met het (laten) vervangen van het moederbord of alleen het simkaart-gedeelte?
Of kan ik ergens goedkoop (minder dan €200) een ander moederbord scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
quoten uit een DM is op het forum niet de bedoeling

[ Voor 89% gewijzigd door Bullet NL op 09-04-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 19:09
Musta schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:46:
Pff sinds de update naar android 7 is de edge van mn zusje alleen maar aan het vastlopen en aan t uitvallen. Dan blijft die vastzitten vaak bij het opstartscherm waar samsung galaxy s7 edge staat en is die ook niet eens uit te schakelen. Anderen hier ook last van?
Hij is toevallig net opgestart, maar gister zat ze driekwart van haar dag zonder haar tel en dus onbruikbaar
factoryreset zou alles moeten verhelpen

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Batch schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 08:09:
Het wordt wel weer een keer tijd voor een nieuwe Android beveiligingsupdate. Hij staat nu op februari en het is al april.
ik heb die van januari. het maakt vrij weinig uit allemaal

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 10:13

Phntm

Tlingelingeling

weg, hij heeft het toestel niet geopend

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 10-04-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Laatst online: 30-04 19:13
raro007 schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:00:
[...]

instelingen -> schermvergr. en beveiliging -> melding op vergrendelscherm en dar switchen naar inhoud weergeven

je hebt hem nu staan op geen melding weergeven denk ik.
anders via instelingen -> applicatie en daar per app kijken wat niet goed staat.
thx! Ik moest app meldingen aanzetten van de muziek apps... Dat scheelt mij weer een reset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 00:59
ik222 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:31:
[...]

Al een factory reset gedaan?
giovanni2903 schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:49:
[...]

factoryreset zou alles moeten verhelpen
Ga ik nu doen, was het al van plan maar ze moest alles even backuppen. Kijken of dat het zal verhelpen.

En denk dat ik mijn eigen s7 ook eens een reset ga geven, want de laatste tijd krijg ik steeds 'simkaart niet gevonden' terwijl die erin zit

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Dan moet je er ook niet verder over door blijven gaan

[ Voor 88% gewijzigd door PaT op 10-04-2017 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik moest de vorige keer mijn toestel resetten omdat ie in een bootloop kwam (door mezelf), maar ik kan sindsdien niet meer bellen. Als ik in de contacten "app" kom dan gaat mijn bereik weg en die komt pas terug als ik die app afsluit. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:38
giovanni2903 schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:58:
ik moest de vorige keer mijn toestel resetten omdat ie in een bootloop kwam (door mezelf), maar ik kan sindsdien niet meer bellen. Als ik in de contacten "app" kom dan gaat mijn bereik weg en die komt pas terug als ik die app afsluit. iemand een idee?
heb je het toestel toevallig geroot en de S8 dialer app erop gezet?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:22

Rio

Ik heb al een boek

Is het iemand al gelukt om Google Assistant aan de praat te krijgen zonder root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
Rio schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:35:
Is het iemand al gelukt om Google Assistant aan de praat te krijgen zonder root?
zet in google now spraak naar engels dan woord die geactiveerd

google now -> instelingen -> spraakinstelingen -> talen -> engels dan engels primair maken.

geen root nodig

[ Voor 17% gewijzigd door raro007 op 10-04-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evd
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-10-2024

evd

Nu vind ik mezelf wel redelijk ervaren met telefoons. Maar ik heb een S7 Edge gekocht waarvan de nummers op de doos volgens verschillende sites niet kloppen.
Betekend dit dat de telefoon nep is? Ik heb de seal nog niet verbroken en wil dit ook niet doen aangezien ik dan niet het volledige bedrag kan terug krijgen. Dus hoop dat ik met hulp van iemand hier op Tweakers kan uitvogelen of het echt is of niet...

Alvast bedankt!

https://1drv.ms/f/s!Ajoh1M9FmJ0M0gIcMeCQdM3UR75F
sorry voor de matige kwaliteit foto's :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:40
Edwin v Delft schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:26:
Nu vind ik mezelf wel redelijk ervaren met telefoons. Maar ik heb een S7 Edge gekocht waarvan de nummers op de doos volgens verschillende sites niet kloppen.
Betekend dit dat de telefoon nep is? Ik heb de seal nog niet verbroken en wil dit ook niet doen aangezien ik dan niet het volledige bedrag kan terug krijgen. Dus hoop dat ik met hulp van iemand hier op Tweakers kan uitvogelen of het echt is of niet...

Alvast bedankt!

https://1drv.ms/f/s!Ajoh1M9FmJ0M0gIcMeCQdM3UR75F
sorry voor de matige kwaliteit foto's :/
Heb je zelf het imei nummer gecheckt? Het nummer lijkt ok.
Ik zie eerlijk gezegd niet raars. Enige verschil met mijn doos is dat er staat "designed & engineerded by samsung" dus zonder "manufactured in korea" erachter.
Wat zou er dan niet kloppen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-05 15:38
Bij mij staat "Designed ..... enz" er zelfs niet op. Mijn toestel is een S7 en komt van Mediamarkt (België).
Zou ook niet direct weten wat er met je sticker mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evd
  • Laatst online: 24-10-2024

evd

buffy1966 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:23:
Bij mij staat "Designed ..... enz" er zelfs niet op. Mijn toestel is een S7 en komt van Mediamarkt (België).
Zou ook niet direct weten wat er met je sticker mis is.
Het Imei nummer heeft maar 14 nummers terwijl dit meestal 15 heeft. Daardoor kan ik het op vele sites niet checken.

Ik zie dat mijn telefoon kennis mij niet heeft teleurgesteld. Het is toch echt het overnemen van getallen op mijn telefoon dat mis ging. Alles klopt dus ik ga bezig met de unboxing 😉

[ Voor 20% gewijzigd door evd op 10-04-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:40
Edwin v Delft schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:42:
[...]

Het Imei nummer heeft maar 14 nummers terwijl dit meestal 15 heeft. Daardoor kan ik het op vele sites niet checken.

Ik zie dat mijn telefoon kennis mij niet heeft teleurgesteld. Het is toch echt het overnemen van getallen op mijn telefoon dat mis ging. Alles klopt dus ik ga bezig met de unboxing 😉
Mooi! Ik telde op je foto ook al 15 cijfers.
Veel plezier met je S7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 23:49

Renate1970

Lef is Leven

Edwin v Delft schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:42:
[...]

Komt goed en kan iedereen gebeuren. Veel plezier ermee

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Erik1805 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:14:
[...]

heb je het toestel toevallig geroot en de S8 dialer app erop gezet?
heb wel de s8 contacten/telefoon app APK's erop gezet ja..

EDIT:
heb de updates ervan verwijdert. nu kan ik weer bellen :)
Lees er ook net een artikel over: https://www.allaboutphone...-beschikbaar-system-dump/
Ben blij dat het weer opgelost is in ieder geval O+

[ Voor 31% gewijzigd door giovanni2903 op 11-04-2017 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
giovanni2903 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 00:14:
[...]

heb wel de s8 contacten/telefoon app APK's erop gezet ja..

EDIT:
heb de updates ervan verwijdert. nu kan ik weer bellen :)
Lees er ook net een artikel over: https://www.allaboutphone...-beschikbaar-system-dump/
Ben blij dat het weer opgelost is in ieder geval O+
Klopt. bekend probleem met de S8 dialer/contact app. Mooi dat het weer werkt.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:56

BiLo

PSN: toiletcleaner

Zijn er hier mensen waarbij S Health niet meer werkt? Hij geeft bij mij de foutmelding dat m'n tel geroot is (niet waar, officiele update via sammobile)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

raro007 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:39:
[...]

zet in google now spraak naar engels dan woord die geactiveerd

google now -> instelingen -> spraakinstelingen -> talen -> engels dan engels primair maken.

geen root nodig
Thx voor de tip.
Ik heb het aangepast, vooralsnog echter zonder succes helaas. Zal nog ff een paar keer proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
DylanE schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:40:
Zijn er hier mensen waarbij S Health niet meer werkt? Hij geeft bij mij de foutmelding dat m'n tel geroot is (niet waar, officiele update via sammobile)
Nee sorry, Geen probleem met S Health. Mijn toestel heeft wel root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Laatst online: 19:56

BiLo

PSN: toiletcleaner

Erik1805 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:21:
[...]

Ik heb via de Samsung members App een case aangemaakt, screenshot en foutrapportage erbij, weldra ik terugkoppeling heb zal ik het nog wel even vermelden.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Erik1805 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:21:
[...]

Dito, een S7 met root en een S7 Edge zonder root... Geen enkel probleem ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:58
Volgens de Samsung site kan je bij de op de productpagina’s zien tot wanneer een toestel ondersteund wordt qua Android en veiligheidsupdates. Ik heb geprobeerd deze informatie op te zoeken voor de S7 echter ik vind deze op de infopagina en de ondersteuningspagina niet terug.

Ik zal er vast overheen kijken maar waar staat deze informatie?

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 12-04-2017 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05 12:00
Gister is er eindelijk weer een update voor BTU binnen gekomen. 68 MB. Maar heeft het security patch level naar februari gebracht. En niet zoals ik had gehoopt naar Maart of April.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
musicfreak schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:33:
Volgens de Samsung site kan je bij de op de productpagina’s zien tot wanneer een toestel ondersteund wordt qua Android en veiligheidsupdates. Ik heb geprobeerd deze informatie op te zoeken voor de S7 echter ik vind deze op de infopagina en de ondersteuningspagina niet terug.

Ik zal er vast overheen kijken maar waar staat deze informatie?
Het is tot maart 2018.

http://www.samsung.com/nl...che-specificaties/#!/spec

Je kan het hier vinden onder OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

En ik heb mn eerste kras op het scherm. Geen idee hoe het is gekomen maar zo geweldig is dat "glas" dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 519449

Ik heb sinds een paar dagen een S7 (met voor geïnstalleerd Android 7)

Geweldig toestel alleen waar ik op dit moment tegen aanloop is als ik de bel volume op de laagste
stand zet deze nog steeds hard vind klinken.

Zijn er meer mensen die dit vinden en/of een oplossing hebben. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
heb een raar vraagje
heb s7 edge van lux en moet nog wachten op update 7 mag niet rooten firma toestel.
Kan iemand mij zeggen welk versie van samsung internet browser er nu op de s7 edge met nougat staat.

dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-05 09:25
1475paul schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:37:
heb een raar vraagje
heb s7 edge van lux en moet nog wachten op update 7 mag niet rooten firma toestel.
Kan iemand mij zeggen welk versie van samsung internet browser er nu op de s7 edge met nougat staat.

dank u
Versie 5.0.30-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05 10:03
De afgelopen paar dagen heb ik last van mijn wifi (denk ik). Elke keer wanneer ik mijn scherm vergrendel en een half uur later weer aan doe komen berichten naar binnen stromen die ik eigenlijk al moet horen terwijl het scherm uit is. Hoe los ik dat op?

Het is erg irritant als je appjes te laat binnen krijgt omdat je je telefoon neerlegt :(

alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thefonz73
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-03-2023
tweakerjunior schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:15:
De afgelopen paar dagen heb ik last van mijn wifi (denk ik). Elke keer wanneer ik mijn scherm vergrendel en een half uur later weer aan doe komen berichten naar binnen stromen die ik eigenlijk al moet horen terwijl het scherm uit is. Hoe los ik dat op?

Het is erg irritant als je appjes te laat binnen krijgt omdat je je telefoon neerlegt :(

alvast bedankt!
kijk eens naar de power saving instellingen (of schakel die uit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:03
tweakerjunior schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:15:
Dit heeft niks met je wifi te maken maar met Doze. Je moet zorgen dat bepaalde apps een uitzondering krijgen, anders zet Doze deze allemaal in 'slaapstand' waardoor je notificaties niet binnenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Laatst online: 26-09-2024
rens-br schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:20:
[...]

Dit heeft niks met je wifi te maken maar met Doze. Je moet zorgen dat bepaalde apps een uitzondering krijgen, anders zet Doze deze allemaal in 'slaapstand' waardoor je notificaties niet binnenkomen.
Een andere mogelijkheid is dat in de Wifi instellingen de optie om 'Wifi aan te houden als het scherm uit is' uit staat. Mijn telefoon Doze-ed veel door weinig gebruik maar berichten komen altijd binnen. Apps zoals Whatsapp worden automatisch in de White-list van Android opgenomen en niet in slaapstand gezet of regelmatig (bij mij om de 6 minuten) geactiveerd om te controleren op berichten. Voor zover ik weet heb ik hier nooit iets voor hoeven instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doukkali
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-04 21:40
Heeft iemand ooit last gehad van een Sim-kaart dat vast zit in de telefoon?
Mijn tray is afgebroken en dat stuk met de sim kaart zit nu in de telefoon vast, krijg het er ook niet meer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Laatst online: 26-09-2024
Doukkali schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:32:
Heeft iemand ooit last gehad van een Sim-kaart dat vast zit in de telefoon?
Mijn tray is afgebroken en dat stuk met de sim kaart zit nu in de telefoon vast, krijg het er ook niet meer uit..
Aangezien je nu sowieso een nieuwe tray nodig hebt zou ik naar een service center gaan. Je kan met een hele fijne pincet gaan klooien maar de kans dat je iets stuk maakt is dan ook groter. Ik heb het wel meer gelezen over een afgebroken tray in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doukkali
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-04 21:40
S7E-Vigi schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:38:
[...]

Aangezien je nu sowieso een nieuwe tray nodig hebt zou ik naar een service center gaan. Je kan met een hele fijne pincet gaan klooien maar de kans dat je iets stuk maakt is dan ook groter. Ik heb het wel meer gelezen over een afgebroken tray in dit forum.
Oké gelukkig maar, daar had ik mijn telefoon gister gebracht.
Alleen de reparateur had mij verteld dat het niet zeker is of mijn sim er wel uit komt, en dat ze bij Samsung hoge kosten hebben zitten aan dit soort ongein.

Dus ik hoop dat de service center dit kan oplossen voor mij.
Dankjewel voor je antwoord.

Weet jij of iemand anders ook toevallig of batterij verwisselen gratis is onder garantie? Die van mij gaat echt overdreven snel leeg de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Doukkali schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:46:
Weet jij of iemand anders ook toevallig of batterij verwisselen gratis is onder garantie? Die van mij gaat echt overdreven snel leeg de laatste tijd.
Aangezien je de accu niet zelf kan vervangen, valt de accu ook gewoon onder de twee jaar garantie en moet deze dus bij problemen gratis vervangen worden. De vraag is alleen of jij kan aantonen dat de accu brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Lees diverse berichten hierboven over Android 7. Ik zit nog op 6. Volgens het toestel ben ik bij qua updates. Heb een Nederlands unbranded toestel. Neem aan dat het een kwestie van tijd is, voordat ik van Samsung een melding krijg dat er iets nieuws is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:43
Gim schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:10:
Lees diverse berichten hierboven over Android 7. Ik zit nog op 6. Volgens het toestel ben ik bij qua updates. Heb een Nederlands unbranded toestel. Neem aan dat het een kwestie van tijd is, voordat ik van Samsung een melding krijg dat er iets nieuws is...
Je kunt via de desktop applicatie van Samsung's 'Smart Switch' snel en eenvoudig je S7 voorzien van Android 7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
rens-br schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:20:
[...]

Hoe moet je een uitzondering instellen bij doze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
tweakerjunior schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:49:
Hoe moet je een uitzondering instellen bij doze ?
Ik heb zelf geen Galaxy S7, dus de opties kunnen iets verschillen. Maar bij mij staat dat bij:
'Instellingen' -> 'Accu' -> drie puntjes -> 'Accuoptimalisatie' -> 'Alle Apps' -> 'Whatsapp' -> 'Niet optimaliseren'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerjunior
rens-br schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:59:
[...]

Ik heb zelf geen Galaxy S7, dus de opties kunnen iets verschillen. Maar bij mij staat dat bij:
'Instellingen' -> 'Accu' -> drie puntjes -> 'Accuoptimalisatie' -> 'Alle Apps' -> 'Whatsapp' -> 'Niet optimaliseren'.
Bedankt het is gelukt:)
Ik hoop dat het nu gaat werken.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Rio schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:01:
[...]

Thx voor de tip.
Ik heb het aangepast, vooralsnog echter zonder succes helaas. Zal nog ff een paar keer proberen..
Werkt niet bij mij, heb nog steeds Now on Tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninne1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Crosspost doen we niet aan.

[ Voor 92% gewijzigd door 13art op 14-04-2017 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Gisteren een S7 Edge unbranded LUX gehaald.
Daar ik op mijn OP3T al Nougat had wou ik die ook installeren op de S7E.
Via Sammobile de PRO (Proximus) gedownload en deze op de S7E gezet adhv instructies van @henklbr
Na installatie gezien dat de PDA en CSC een Duitse versie is:

PDA = G935FXXU1DQBT
CSC = G935FVFG1DQBT

Ik heb begrepen dat sinds de S7 de firmwares multi-CSC zijn, maar hoe krijg je die getriggerd naar de PRO versie, zodoende ik de Proximus VoLTE kan uittesten? Iemand raad hoe je dit kunt fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 07:35:
Gisteren een S7 Edge unbranded LUX gehaald.
Daar ik op mijn OP3T al Nougat had wou ik die ook installeren op de S7E.
Via Sammobile de PRO (Proximus) gedownload en deze op de S7E gezet adhv instructies van @henklbr
Na installatie gezien dat de PDA en CSC een Duitse versie is:

PDA = G935FXXU1DQBT
CSC = G935FVFG1DQBT

Ik heb begrepen dat sinds de S7 de firmwares multi-CSC zijn, maar hoe krijg je die getriggerd naar de PRO versie, zodoende ik de Proximus VoLTE kan uittesten? Iemand raad hoe je dit kunt fixen?
Helaas: is niet mogelijk...

Proximus, PRO, valt onder Vodafone; de PRO-CSC is onderdeel van Multi_CSC "VFG". Aangezien jouw toestel de "productcode" LUX heeft, pakt je toestel de 1e CSC uit het Multi-CSC bestand VFG, en dat is VD2 (Vodafone Duitsland).

Vanaf de S8 worden de meeste Europese CSC's ondergebracht in het Multi-CSC OXM: dit is dus nog niet bij de S7-serie

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
henklbr schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:48:
[...]

Proximus, PRO, valt onder Vodafone; de PRO-CSC is onderdeel van Multi_CSC "VFG". Aangezien jouw toestel de "productcode" LUX heeft, pakt je toestel de 1e CSC uit het Multi-CSC bestand VFG, en dat is VD2 (Vodafone Duitsland).

Vanaf de S8 worden de meeste Europese CSC's ondergebracht in het Multi-CSC OXM: dit is dus nog niet bij de S7-serie
Thx for the input! Dan flash ik hem terug naar LUX als de Nougat uit is en doe ik nu gewoon verder met den Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Yonix schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:28:
[...]

Je kunt via de desktop applicatie van Samsung's 'Smart Switch' snel en eenvoudig je S7 voorzien van Android 7.0.
Het leek voorspoedig te gaan, het software-update bestand (van 2GB?!) eerst gedownload alvorens te willen installeren. Echter met het willen bijwerken van mijn S7 blijf ik een kennisgevingsmelding ontvangen: software-update stand is niet herkend. De stappen van het loskoppelen, uitzetten/aanzetten alsmede de stappen bij "apparaat herstellen" leveren niks op. Alle stappen meermaals uitgevoerd om zeker te zijn.

Enige wat ik nog kan bedenken is mijn toestel terugbrengen naar fabrieksinstellingen of Smart Switch op een andere PC nog eens proberen en het hele traject opnieuw beginnen.

Maar software-update stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 10:34
DylanE schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:40:
Ja! Vandaag mijn telefoon een factory reset gegeven en dit viel mij ineens op. Officiele PHN update inderdaad eerder dit jaar geinstalleerd. Maar S Health geeft aan dat de telefoon geroot is en Knox status geeft 0x1.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris TT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-04 17:58
Hallo, vandaag heb ik mijn Samsung Galaxy S7 ontvangen, nu valt mij op dat de lade voor de simkaart en sd kaart een beetje uitsteekt, ongeveer een halve millimeter. Is dit normaal, of hoort de lade gelijk te zijn met de rest van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:27
Chris TT schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:48:
Hallo, vandaag heb ik mijn Samsung Galaxy S7 ontvangen, nu valt mij op dat de lade voor de simkaart en sd kaart een beetje uitsteekt, ongeveer een halve millimeter. Is dit normaal, of hoort de lade gelijk te zijn met de rest van de telefoon?
Dit hoort gelijk te zijn aan de telefoon.. Althans dat is bij mij wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris TT
BlazeMuis schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:50:
[...]

Dit hoort gelijk te zijn aan de telefoon.. Althans dat is bij mij wel het geval.
Dit leek mij ook zo, het ziet er ook niet uit alsof het zo hoort. Misschien maar even er mee terug gaan en kijken wat ze er over te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Chris TT schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:56:
[...]

Dit leek mij ook zo, het ziet er ook niet uit alsof het zo hoort. Misschien maar even er mee terug gaan en kijken wat ze er over te zeggen hebben.
zitten je sd kaart en simkaart er wel goed in? Toen je het toestel uitpakte zat de sim tray als het goed is helemaal in het toestel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris TT
giovanni2903 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 02:40:
[...]

zitten je sd kaart en simkaart er wel goed in? Toen je het toestel uitpakte zat de sim tray als het goed is helemaal in het toestel namelijk
Het was juist al zo toen ik de mobiel uit de doos haalde, ik had er nog niks in gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Twee dingen:

1. Soms, wanneer ik de camera-app start, maakt de camera plotseling een foto. Hij registreert dan een beweging/input, terwijl ik niet op de cameraknop druk. Ook de 'tikken op het scherm-optie' staat uit. Volumeknoppen is zoom bij mij. Heel vreemd dit. :S
2. Als ik vanuit de camer-app naar mijn foto's ga toont hij ook WhatsApp-foto's. Alles staat dus door elkaar.

Meer mensen die last hebben van deze problemen? Herstart doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Yonix schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:47:
Twee dingen:

1. Soms, wanneer ik de camera-app start, maakt de camera plotseling een foto. Hij registreert dan een beweging/input, terwijl ik niet op de cameraknop druk. Ook de 'tikken op het scherm-optie' staat uit. Volumeknoppen is zoom bij mij. Heel vreemd dit. :S
2. Als ik vanuit de camer-app naar mijn foto's ga toont hij ook WhatsApp-foto's. Alles staat dus door elkaar.

probeer is in de instellingen van de camera "herstel instellingen" en pas het daarna weer aan naar wens. misschien werkt het :P

in de galarij app kan je bovenaan op albums drukken, dan staat alles in aparte mapjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-05 18:33
Yonix schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:47:
Twee dingen:

Nee, wel af en toe dat het opstarten van de camera lang duurt. Soms ook opent de camera in de galerij ipv in opname modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
giovanni2903 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:48:
[...]

in de galarij app kan je bovenaan op albums drukken, dan staat alles in aparte mapjes
Het gaat er meer om dat als ik via de camera-app rechtsonderin op de geschoten foto's klik (dat rondje rechtsonderin) alle foto's (ook WhatsApp) getoond worden en niet enkel de door mij geschoten foto's. In de gallerij staat alles in mapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 24-08-2024
Meer mensen met spontane reboots? Bij mij vrijwel elke nacht, hij doet het alleen als hij aan de lader ligt. Zowel bij de Samsung als thirdparty laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Gim schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:38:
[...]

Maar software-update stand?
Yep, die is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hoppa! schreef op zondag 16 april 2017 @ 09:49:
Meer mensen met spontane reboots? Bij mij vrijwel elke nacht, hij doet het alleen als hij aan de lader ligt. Zowel bij de Samsung als thirdparty laders.
Hier ook last van spontane reboots. Hoeft het toestel overigens niet voor aan de lader te liggen. Heb nog geen reden gevonden.. Ga mijn toestel binnenkort sowieso opsturen voor een kwestie met de homeknop, maar ga dat dan ook even aangeven.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 21:59

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Is dat niet kort vergeleken met de concurrenten?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
dennisk. schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:47:
[...]

Hier ook last van spontane reboots. Hoeft het toestel overigens niet voor aan de lader te liggen. Heb nog geen reden gevonden.. Ga mijn toestel binnenkort sowieso opsturen voor een kwestie met de homeknop, maar ga dat dan ook even aangeven.
Staat daar toevallig de Proximus app op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 01:22
Heb zonet een S7 binnen gekregen. Net nieuw, via een grote korting op de kop kunnen tikken. Kwam goedkoper uit dan een OnePlus 3T, dus toch maar even mooi meegenomen.

Wat zijn de eerste dingen die ik nu best doe?
Voor ik toestel echt begin te gebruiken. Wat schakel ik in en uit, hoe geraak ik van bepaalde zooi vanaf e.d. Heb nog nooit een Samsung toestel gehad, geen idee waarop ik best let en wat sommige functies zijn. Wat is Knox bvb en wat is Knox trippen (en wat voor negatieve invloed heeft dit eventueel).

Toestel zou een Nederlands model moeten zijn.
CSC is G930FPHN1DQA8 al weet ik eindelijk ook niet echt 100% wat dit wil zeggen allemaal.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Oké, dat ga ik zo meteen eens doorlezen. Als er nog goeie bronnen zijn, hoor ik dat graag.

Toegeven heb nu al Deel 2 van dit draadje volledig doorlezen en heb soms meer vragen dan antwoorden. Met mijn Nexus 4 vroeger nooit echt last gehad om alles te verstaan, maar nu komt er daar nog eens een Samsung sausje bovenop. En naar mijn gevoel maakt Samsung de dingen graag ingewikkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
RigolleM schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:41:
[...]

Staat daar toevallig de Proximus app op?
Hier geen Proximus app. Zou niet weten wat het is :p. Paar keer uit het niets opnieuw opgestart en vanochtend toevallig toen ik op Facebook aan het kijken was.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:58
Vraagje: zijn er met Android 7 mogelijkheden bij gekomen voor het always on display?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

musicfreak schreef op maandag 17 april 2017 @ 07:58:
Vraagje: zijn er met Android 7 mogelijkheden bij gekomen voor het always on display?
Eerste link bij http://lmgtfy.com/?q=galaxy+s7+nougat+always+on+new+options

;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
dennisk. schreef op maandag 17 april 2017 @ 00:45:
[...]

Hier geen Proximus app. Zou niet weten wat het is :p. Paar keer uit het niets opnieuw opgestart en vanochtend toevallig toen ik op Facebook aan het kijken was.
Op de OP3(T) waren er problemen met Nougat 7.0.x i.c.m. de Proximus app (Belgische provider). Na het verwijderen de app waren de herstart problemen van de baan. Als een factory reset werd uitgevoerd na installatie van Nougat, zal je op zoek moeten gaan naar de boosdoener, meestal een incompatible app die de oorzaak kan zijn. Sinds 7.1.1 is het probleem van de baan bij de OPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
musicfreak schreef op maandag 17 april 2017 @ 07:58:
Nee er is niks veranderd, als je iets nieuws wil dan moet je de always on display versie flashen van de s8. :) Ik kan helaas geen link posten want dat mag niet...
Marsmillo schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:39:
Heb zonet een S7 binnen gekregen. Net nieuw, via een grote korting op de kop kunnen tikken. Kwam goedkoper uit dan een OnePlus 3T, dus toch maar even mooi meegenomen.
Groet
Daar is een app voor :) die heet package disabler. kun je zo vinden in de app store, werkt perfect. Gewoon installeren rechtsbovenin klikken op de 3 puntjes, disable all bloatware en je bent klaar. _/-\o_
Dutchredgaming schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:50:
[...]

Is dat niet kort vergeleken met de concurrenten?
Dit is helaas normaal aangezien de S7 al een jaar op de markt is. Hij krijgt precies 2 jaar ondersteuning. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

johanneslol schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:46:

[...]

Dit is helaas normaal aangezien de S7 al een jaar op de markt is. Hij krijgt precies 2 jaar ondersteuning. :/
Is 2 jaar standaard bij elke vlaggenschip van Samsung?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:29
Dutchredgaming schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:57:
[...]

Is 2 jaar standaard bij elke vlaggenschip van Samsung?
2 jaar is de standaard voor iedere fabrikant. Dit is waar Samsung garantie op geeft.
Zelfs Google zelf stopt eind dit jaar met support op de Nexus 5X en 6P :')

Samsung gaat over het algemeen wel langer door met het verspreiden van security patches: de S5 en de bijbehorende Note hebben dit jaar ook updates/patches ontvangen. Maar ik verwacht geen Nougat meer op de S5. Het zou best kunnen, maar daar heb je gewoon geen garantie op.

Wil je lange support, koop dan een iPhone, maar daar wil je natuurlijk ook niet dood mee gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-05 14:43

GJA

Richh schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:49:
[...]

Wil je lange support, koop dan een iPhone, maar daar wil je natuurlijk ook niet dood mee gevonden worden.
:*) :*) :*)

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

[...]

2 jaar is de standaard voor iedere fabrikant. Dit is waar Samsung garantie op geeft.
Zelfs Google zelf stopt eind dit jaar met support op de Nexus 5X en 6P :')

Samsung gaat over het algemeen wel langer door met het verspreiden van security patches: de S5 en de bijbehorende Note hebben dit jaar ook updates/patches ontvangen. Maar ik verwacht geen Nougat meer op de S5. Het zou best kunnen, maar daar heb je gewoon geen garantie op.

Dank je wel voor je duidelijke uitleg _/-\o_

Ik twijfel nu nog tussen de S7 Edge en de S8

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
johanneslol schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:46:
[...]

Daar is een app voor :) die heet package disabler. kun je zo vinden in de app store, werkt perfect. Gewoon installeren rechtsbovenin klikken op de 3 puntjes, disable all bloatware en je bent klaar. _/-\o_
Ja, las ik ondertussen ook al over. Zijn wat verschillende versies blijkbaar en er was op xda / reddit ook een kleine rel over de app. Ik kijk wat ik manueel gedisabeld krijg. Rest zal in een mapje verdwijnen. ik laat de package disabler app even voor wat het is. Teveel onduidelijkheid rond.

De bloat valt ergens nog wel mee en als het zoals ik lees weinig tot geen negatieve invloed heeft op de prestaties van toestel en batterij, ga ik er ook niet te moeilijk over doen.
henklbr schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:48:
[...]

Mmm, interessant. Hier ook klant bij Proximus (België). Heb normaal voor zover ik weet een Nederlands model die ik nochtans wel kocht in de BE versie van bol (Belgisch vlaggetje geselecteerd). Kan ik met dit toestel gebruik maken van Proximus VoLTE of moet ik Iets veranderen (enzo ja, kan ik dit of is dit ook onmogelijk). Is VoLTE de moeite waard?

[ Voor 34% gewijzigd door Marsmillo op 17-04-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
[...]

heb je wel een smartphone die uiteindelijk f*cking traag is omdat ie de nieuwe iOS niet aankan :P

2 jaar android updates is prima, daarna is je batterij toch al meer dood dan levend etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Mmm, interessant. Hier ook klant bij Proximus (België). Heb normaal voor zover ik weet een Nederlands model die ik nochtans wel kocht in de BE versie van bol (Belgisch vlaggetje geselecteerd). Kan ik met dit toestel gebruik maken van Proximus VoLTE of moet ik Iets veranderen (enzo ja, kan ik dit of is dit ook onmogelijk). Is VoLTE de moeite waard?
Momenteel is Proximus aan het testdraaien op hun branded toestellen (PRO en VFG) zie deze link. Het is wachten tot Proximus VoLTE vrijgeeft voor alle toestellen en... de LUX Nougat beschikbaar komt. Dat laatste is kwestie van enkele weken, het eerste kan nog een tijdje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73
RigolleM schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:30:
[...]

Momenteel is Proximus aan het testdraaien op hun branded toestellen (PRO en VFG) zie deze link. Het is wachten tot Proximus VoLTE vrijgeeft voor alle toestellen en... de LUX Nougat beschikbaar komt. Dat laatste is kwestie van enkele weken, het eerste kan nog een tijdje duren.
Ik heb volte al een paar maanden (en geen proximus toestel). Ik heb het wel meteen gedeactiveerd want de helft van de tijd kon ik niet bellen en smsjes versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Thefonz73 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:55:
[...]

Ik heb volte al een paar maanden (en geen proximus toestel). Ik heb het wel meteen gedeactiveerd want de helft van de tijd kon ik niet bellen en smsjes versturen.
Vreemd dit staat te lezen in de FAQ op de Proximus website:

Een compatibel toestel:
Momenteel kunt u enkel bellen via 4G op de Samsung Galaxy S7, S7 Edge, S6, S6 Edge, J5, A5 of A3. Andere toestellen volgen binnenkort.
Uw toestel is enkel compatibel als deze tot de Proximus-collectie behoort. Om dit te controleren, toetst u *#1234# in en drukt u op de beltoets. Ziet u bij CSC-code de combinatie xxxxxxPROxxxxx of xxxxxxVFGxxxxx (waarbij x andere letters en cijfers zijn)? Dan is uw toestel compatibel.

Als jij *#1234# ingeeft wat krijg jij dan te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73
RigolleM schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:27:
[...]

Een compatibel toestel:
Momenteel kunt u enkel bellen via 4G op de Samsung Galaxy S7, S7 Edge, S6, S6 Edge, J5, A5 of A3. Andere toestellen volgen binnenkort.
Uw toestel is enkel compatibel als deze tot de Proximus-collectie behoort. Om dit te controleren, toetst u *#1234# in en drukt u op de beltoets. Ziet u bij CSC-code de combinatie xxxxxxPROxxxxx of xxxxxxVFGxxxxx (waarbij x andere letters en cijfers zijn)? Dan is uw toestel compatibel.

VFG ... dus blijkbaar n proximus toestel (heb hem bij vandenborre gekocht )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Duitsland (VD2), gereleased 18 apr 17, en geschikt gemaakt voor Nederland (PHN).
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Na het installeren van deze ROM, krijg je GEEN OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* April security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11104523
Build date Fri, 7 Apr 2017 15:07:51 +0000
Security Patch Level 2017-04-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1DQD2
CSC G930FPHN1DQA8
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
@henklbr Wat is het doel van je posts? Zou dit niet in [Samsung Galaxy S7-serie] Rooten en Custom roms thuishoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:57
Nee, want het is geen ROOT en geen custom ROM ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:06
Deze discussie is al vaker gevoerd, dit betreft geen custom roms en heeft niks met rooten te maken, enkel zaken om de regio te matchen.

En kan je dit soort zaken in het vervolg in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile plaatsen, hier (nogmaals) deze discussie starten is offtopic

[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 18-04-2017 15:20 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Duitsland (VD2), gereleased 19 apr 17, en geschikt gemaakt voor Nederland (PHN).
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Na het installeren van deze ROM, krijg je GEEN OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* April security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11104523
Build date Fri, 07 Apr 2017 06:08:54 +0000
Security Patch Level 2017-04-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1DQD2
CSC G935FPHN1DQA8
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Aangezien de S8 nu fatsoenlijk is aangekondigd en ik dus nu overweeg de S7 te gaan kopen heb ik een vraagje.

Ik heb weinig tot geen ervaring met Touchwiz (heb altijd een HTC gehad), maar heb wel gemerkt dat er vaak gezegd wordt dat er wat lag optreed bij deze android skin. Heb zelf in enkele winkels af en toe eens wat geprobeerd en ik merkt het wel, maar vrij minimaal. Ik begrijp in ieder geval de klachten. Helemaal omdat ik HTC's Sense ben gewend.

Hoe dan ook, wordt het lag "probleem" opgelost als ik een andere launcher installeer op de S7? Dit ZONDER te flashen of iets dergelijks he. Gewoon downloaden en installeren.

Iemand zal er hier vast een idee over hebben :)

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bzrk80 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:49:
Aangezien de S8 nu fatsoenlijk is aangekondigd en ik dus nu overweeg de S7 te gaan kopen heb ik een vraagje.

Ik heb weinig tot geen ervaring met Touchwiz (heb altijd een HTC gehad), maar heb wel gemerkt dat er vaak gezegd wordt dat er wat lag optreed bij deze android skin. Heb zelf in enkele winkels af en toe eens wat geprobeerd en ik merkt het wel, maar vrij minimaal. Ik begrijp in ieder geval de klachten. Helemaal omdat ik HTC's Sense ben gewend.

Hoe dan ook, wordt het lag "probleem" opgelost als ik een andere launcher installeer op de S7? Dit ZONDER te flashen of iets dergelijks he. Gewoon downloaden en installeren.

Iemand zal er hier vast een idee over hebben :)
De S7 (Edge) heeft met de Touchwiz launcher al geen merkbare vertraging meer naar mijn mening. Omdat ik het uiterlijk niet zo mooi vind gebruik ik zelf Nova Launcher, en dat werkt helemaal naar wens en is lekker snel. Dat is gewoon een app uit de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Laatst online: 27-04 01:01
Zit bij anderen het settings menu ook zo raar in elkaar? Meerdere items komen vaker voor en het subkopje lijkt bij veel regels gewoon verkeerd te staan! Hieronder een selectie van enkele rare zaken:

Connections
Wifi, Bluetooth, Data Usage, Airplane mode

Airplane mode
Wallpapers, themes, icons (<-why??)

Bluetooth
11.70 GB of 26.80 GB used (<-why??)

Mobile Networks
English (United States) (<-why??)

Device maintenance
Battery, Performance Mode, Storage, RAM

Device maintenance (2e keer!)
Battery, Storage, RAM

Battery
English (United States) <-why??)

Applications
Data roaming, Roaming Settings (<-why??)

Applications (2e keer!
Default applications, App permissions

NFC and payment
Mobile Hotspot, Tethering (why??)

Battery (2e keer!)
Sounds, Vibration, Do not disturb (why??)

Privacy and safety
Wallpapers, themes, icons (why??)

Accounts
11.70 GB of 26.40 GB used (why??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 10:13

Phntm

Tlingelingeling

thefal schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:26:
Zit bij anderen het settings menu ook zo raar in elkaar? Meerdere items komen vaker voor en het subkopje lijkt bij veel regels gewoon verkeerd te staan! Hieronder een selectie van enkele rare zaken:

*knip*
Geen last van.

[ Voor 54% gewijzigd door Phntm op 19-04-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
RigolleM schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:27:
[...]

Een compatibel toestel:

Ik heb proximus abonnement en een toestel S7 edge, gekocht in een proximus punt (denk ik dan toch Carrefour, telecomstand) en dit geeft "Lux" aan bij invoeren van de *#1234#-code. Ik krijg in de toekomst hopelijk een nougat upgate. Kan ik dan voLTE bellen of niet daar proximus enkel spreekt over PRO en VFG?

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
dns_vbl schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:21:
[...]

Ik heb proximus abonnement en een toestel S7 edge, gekocht in een proximus punt (denk ik dan toch Carrefour, telecomstand) en dit geeft "Lux" aan bij invoeren van de *#1234#-code. Ik krijg in de toekomst hopelijk een nougat upgate. Kan ik dan voLTE bellen of niet daar proximus enkel spreekt over PRO en VFG?
Je krijgt in de nabije toekomst een Nougat update. De Nougat update voor de LUX toestellen geraakte niet door de eerste testen en werd dus niet publiek gesteld, wegens problemen met VoLTE. Waarschijnlijk dezelfde problemen als degene die nu de PRO of VFG toestellen ondervinden met VoLTE. Momenteel krijgen enkel de PRO en VFG toestellen toegang tot VoLTE maar in de toekomst moeten alle toestellen gebruik kunnen maken van het VoLTE van Proximus. Hoe ver de andere providers staan met VoLTE is mij nog een raadsel. Binnenkort zie ik een account manager van Orange (Mobistar) en ik zal hem ook die vraag eens stellen, maar ik vermoed dat hij het in Keulen gaat horen donderen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21
Voor de 2e keer is nu het scherm van mijn s7 edge kapot (in een jaar), er zit een dunne haar barst in. (vorige keer een roze/paarse lijn)
De barst begint links 3cm vanaf de onderkant en loopt tot 3 cm van de rechter bovenkant (of andersom), de telefoon zit altijd in een protective case en is niet gevallen. (zit verder ook geen enkele schade aan de telefoon)

Ben echt zwaar teleurgesteld in de kwaliteit van Samsung, een telefoon zou opgeborgen in een normale niet strakke broek toch geen schade mogen oplopen.

Volgens Samsung valt het niet onder de garantie en reparatie zou 399 euro kosten, vroeg of ze niet lekker waren aangezien dit eigenlijk gewoon een ontwerp c.q. productie fout is.

Denk dat ik voor 120 euro minder maar een Motorola Moto G5 Plus koop waar de zelfde camera in zit als de S7 edge en wel degelijk gebouwd is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum