Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
beste tweakers,

ik zit met een dilemma:

ik wil graag een telefoon dat mooie foto's maakt en de S7 hoort daar toch wel bij als ik google mag geloven.

maar ik wil niet de hoofdprijs betalen,nu was ik uitgekomen bij de S7 en de ( ik wil niet vloeken in de kerk ) iphone se.

ik weet dat de S7 niet de nieuwste van het nieuwste is en waarschijnlijk niet lang meer ondersteund zal worden maar hoelang zou de telefoon nog meegaan het volhouden als ik er nu een zou kopen?

en wat kunnen de gevolgen zijn over 2 a 3 jaar? doen bepaalde apps het dan niet meer?

ik heb er allemaal niet zoveel kaas van gegeten dus vandaar dat ik hier de vraag stel.

hij moet goede foto's kunnen maken en de standaard apps draaien ( facebook,whatsapp,instagram,twitter )

verder heb ik niet veel eisen.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPhone SE haalt het bij de S7 op fotogebied niet, toestel is ook ongeveer even oud dus support van die SE houd de komende jaren ook wel een keer op.

Samsung zal de S7 zeker nog wel een jaar van reguliere updates voorzien, daarna vervalt die support formeel maar als er cruciale problemen zijn wordt dat voorlopig echt nog wel gepatcht, ook buiten het aankomende jaar. Er staat ook een update naar Oreo voor de deur voor de S7 dus in de zin van applicatie support heb je sowieso geen problemen.

Ik heb een best wel forse Android bias, los van Samsung, maar ik denk dat met de S7 oprecht veel meer telefoon hebt voor minder.
Die SE moet nogsteeds 400 euro kosten ( :') ) in de Apple winkel, de S7 ga je voor wel wat minder kunnen scoren inmiddels. Ook nieuw.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
dus ik zou eigenlijk tot 2020 wel goed zitten met de telefoon als ik hem voornamelijk gebruik voor foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:49
Ik probeer mijn systeem taal op Engels te zetten maar het lukt niet... Ik kan de volgorde niet wijzigen in de taal lijst...? Wat doe ik fout?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z5LTgyXhOMAJW1LPa1KhWhtC/full.png?nohitcount=1

Edit: nevermind. Blijkbaar heb ik een thema die witte letters op een witte achtergrond laat zien. Ik zag de knop bewerken rechts boven dus niet. 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Blackouts op 12-04-2018 20:41 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
joey82 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:17:
beste tweakers,

ik zit met een dilemma:

ik wil graag een telefoon dat mooie foto's maakt en de S7 hoort daar toch wel bij als ik google mag geloven.

maar ik wil niet de hoofdprijs betalen,nu was ik uitgekomen bij de S7 en de ( ik wil niet vloeken in de kerk ) iphone se.

ik weet dat de S7 niet de nieuwste van het nieuwste is en waarschijnlijk niet lang meer ondersteund zal worden maar hoelang zou de telefoon nog meegaan het volhouden als ik er nu een zou kopen?

en wat kunnen de gevolgen zijn over 2 a 3 jaar? doen bepaalde apps het dan niet meer?

ik heb er allemaal niet zoveel kaas van gegeten dus vandaar dat ik hier de vraag stel.

hij moet goede foto's kunnen maken en de standaard apps draaien ( facebook,whatsapp,instagram,twitter )

alvast bedankt.
Ze komen net met Oreo, dus eer de volgende versie uitkomt, zijn we toch weer paar jaar verder en apps zullen wel blijven draaien.

Qua opslag zit je toch ook wel goed, want je kan een micro SD erin kwijt, ikzelf heb nu een 128GB kaart'je' erin en daarop staan de apps die zich toelaten om naar de SD te worden verplaatst, de volledige kaart van Europa,....

Geheugen heb je ook genoeg!

Dus in feite kan je wel nog paar jaar verder met deze telefoon, zelf ook deze gekocht met een S View cover en telefoon verbaast me nog telkens, elke dag! (Kom van een Lumia 950XL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-09 17:56
joey82 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:17:
beste tweakers,

ik zit met een dilemma:

alvast bedankt.
support van iphone se is sws (bijna) afgelopen en is op de nieuwste Ios al traag, zou lekker voor de s7 gaan. BInnenkort komt er nog android 8.0 op uit dus de komende 2 jaar kan je met dat toestel wel vooruit, best prima voor 375 euro denk ik zo :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maand geleden een S7 gekocht en is (nog steeds) een erg goede koop. Toestel is super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Ik heb van de apps "Google" en "Google Chrome" alle gegevens gewist, cache leeg gemaakt, en de apps uitgeschakeld en daarna terug ingeschakeld om op deze wijze terug met frisse internetbrowsers te beginnen.
Het is niet in mij opgekomen dat ik al mijn website-snelkoppelingen die ik had verdwenen zouden zijn.
Op internet vind ik wel terug dat je apps terug kan herinstalleren, wat het probleem niet is, maar iets over website-snelkoppelingen vind ik niet terug.

Is er een mogelijkheid om deze terug te zetten via backups van het Samsung-account of Google account?
Wil dit nog niet direct uitproberen om misschien iets fout te doen waardoor het misschien helemaal onmogelijk word om deze website-snelkoppelingen terug te plaatsen.

Edit: Ondertussen het risico genomen en met het Samsung-account geprobeerd. Is gelukt.

[ Voor 5% gewijzigd door buffy1966 op 15-04-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Vraagje!

Ik heb mijn S7 een tijdje geleden laten vallen en sindsdien werkt de koptelefoonuitgang niet fantastisch meer. Daardoor komt het regelmatig voor dat als ik fiets, de telefoon de koptelefoon even niet meer detecteert, waardoor de muziek op pauze gaat. Helaas kan ik nergens een instelling vinden om dit uit te zetten, of om de muziek weer automatisch te laten starten als ik de koptelefoon weer inplug. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:18
arjanpvt schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:22:
Ik heb mijn S7 een tijdje geleden laten vallen en sindsdien werkt de koptelefoonuitgang niet fantastisch meer. . Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Al een andere koptelefoon geprobeerd?
Kan ook in de kabel daarvan zitten....

Optie is om een Bluetooth ontvanger met accu te kopen met een 3,5"-uitgang (bv BCK-08).
Gebruik ik zelf regelmatig.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
emmerx schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:06:
[...]

Al een andere koptelefoon geprobeerd?
Kan ook in de kabel daarvan zitten....

Optie is om een Bluetooth ontvanger met accu te kopen met een 3,5"-uitgang (bv BCK-08).
Gebruik ik zelf regelmatig.
Het ligt niet aan de koptelefoon maar aan de telefoon. Ik hoopte qua oplossing meer op een (verborgen) instelling of een app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
Soms zit dat in je muziekapp (moet je even een paar proberen om er eentje te vinden waar je dat kan instellen). In de telefoon ken ik die instelling niet.

Verder vind ik die tip voor een BT hoofdtelefoon wel een slimme. Mooi excuus om iets nieuws te kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Raymond schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:10:
Soms zit dat in je muziekapp (moet je even een paar proberen om er eentje te vinden waar je dat kan instellen). In de telefoon ken ik die instelling niet.

Verder vind ik die tip voor een BT hoofdtelefoon wel een slimme. Mooi excuus om iets nieuws te kopen :D
Ik gebruik altijd Spotify, maar kan daarin niks vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
G930FXXU2DRB6 staat er nu op hier sedert vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragunov schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:49:
Dat is laat. Deze namelijk al sinds 26 maart beschikbaar.

Eind april mogelijk de Oreo update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
In België komen updates altijd later zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Dragunov schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:49:
die is best oud, ik heb al een versie daarna :S
ik wil gewoon android 8.0 :P

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giovanni2903 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:42:
[...]

die is best oud, ik heb al een versie daarna :S
ik wil gewoon android 8.0 :P
Eind april is nu de voorspelling volgens een website. (20-28 april).

Met 8 schijnt het allemaal wat sneller te draaien.
Nu is de S7 op bepaalde fronten sneller dan de S9 dus dat wordt top.(hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
En ook beter voor de batterij...

Op welke fronten is de S7 dan sneller dan een S9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:46:
[...]

Eind april is nu de voorspelling volgens een website. (20-28 april).

Met 8 schijnt het allemaal wat sneller te draaien.
Nu is de S7 op bepaalde fronten sneller dan de S9 dus dat wordt top.(hopelijk).
we gaan het zien, zolang het maar in de eerste helft van dit jaar is. anders zijn ze wel errugggg langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Helaas heeft de S7 van mijn vrouw een gebroken camera lens,gelijk aan de problemen die ook bij de samsung community worden gemeld, zie hier en in nederland hier. Nu heb ik de telefoon ter reparatie aangeboden bij de Mediamarkt waar wij hem gekocht hadden, maar die geven doodleuk aan dat het door val/stootschade komt, en vragen 191,81 voor reparatie (voor een telefoon die bij aanschaf 399,- was). "Gelukkig" zitten we nog binnen de 6 maanden van aankoop, dus ik heb al bij de service aangegeven dat ik niet akkoord ben, en dat binnen 6 maanden non-conformiteit geld (art. 7:18 lid 2 BW), en zal dus moeten wachten op reactie.
Mijn vraag aan jullie is of er iemand ditzelfde probleem heeft of heeft gehad, en hoe het bij jullie is opgelost. Binnen de garantie (kostenloos), of hebben jullie er voor moeten betalen.
raptorix schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:01:
Vandaag kwam ik er achter dat het glaas van mijn camera gebroken is, ik heb een behoorlijk goede case er om heen, nu las ik dat dit een bekend probleem is, zijn er meer mensen die dit hier hebben gehad?
Een dat is er dus al een ander, hoe is het bij jou opgelost, raptorix?

[Edit]
Mediamarkt heeft gereageerd. Zij claimen nog steeds "overduidelijk" val en stootschade. Ik heb ze in gebreke gesteld, en voorgesteld om of de telefoon kosteloos te repareren, of het aankoopbedrag te restitueren. Ik ben benieuwd...

[ Voor 32% gewijzigd door Munchkin op 17-04-2018 17:05 . Reden: Reactie Mediamarkt toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Als je nou eens even langs een Samsung servicepunt loopt en hun vraagt hoe zij deze schade interpreteren. Valschade moet je kunnen zien door beschadigingen aan de rand van een toestel. Heb zelf onlangs zeer goede ervaring gehad met een officieel service punt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
@Munchkin Ik heb het nog niet opgelost, het heeft voor mij niet zoveel prioriteit, en ik kan inmiddels de Camera weer redelijk gebruiken omdat de scherfjes weg zijn, als ik binnenkort eens tijd heb ga ik langs omdat ik een verzekering heb afgesloten. Overigens is het altijd een moeilijke discussie omdat je nooit kan bewijzen dat je telefoon niet gevallen is, zoals gezegd, als je geen beschadiging aan de rest van je behuizing hebt sta je vrij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Nu online
AvK schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:57:
Als je nou eens even langs een Samsung servicepunt loopt en hun vraagt hoe zij deze schade interpreteren. Valschade moet je kunnen zien door beschadigingen aan de rand van een toestel. Heb zelf onlangs zeer goede ervaring gehad met een officieel service punt.
Hij ligt nu nog bij het reparatiecentrum van Mediamarkt.Dat is sowieso het eerste aanspreekpunt omdat hij daar gekocht is.
Indien ik vanuit hen geen kostenloze reparatie krijg aangeboden ga ik wel langs zo'n samsung service point. Op de service pagina staat overigens al vermeld dat een reparatie van de camera aan de achter zijde daar 124,- kost. Dat is al goedkoper dan de 192,- van Mediamarkt, maar ik vind het alsnog te veel gezien de waarde van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Munchkin schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:11:
[...]

Hij ligt nu nog bij het reparatiecentrum van Mediamarkt.Dat is sowieso het eerste aanspreekpunt omdat hij daar gekocht is.
Indien ik vanuit hen geen kostenloze reparatie krijg aangeboden ga ik wel langs zo'n samsung service point. Op de service pagina staat overigens al vermeld dat een reparatie van de camera aan de achter zijde daar 124,- kost. Dat is al goedkoper dan de 192,- van Mediamarkt, maar ik vind het alsnog te veel gezien de waarde van het toestel.
Is het de camera of zoals in mijn geval alleen het beschermstukje?
Dat laatste is namelijk stuk goedkoper en kun je ook wellicht bij een telefoon Turk laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
raptorix schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:09:
[...]
Dat laatste is namelijk stuk goedkoper en kun je ook wellicht bij een telefoon Turk laten doen.
Camera beschermglas is onderdeel van de back cover van de S7.
Kan je voor weinig laten vervangen door elke phone shop.

ifixit: https://www.ifixit.com/Te...+Galaxy+S7+Teardown/56686

Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/MMfe1DfUGhdKdgAN.large

[ Voor 17% gewijzigd door emmerx op 19-04-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
emmerx schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:17:
[...]

Camera beschermglas is onderdeel van de back cover van de S7.
Kan je voor weinig laten vervangen door elke phone shop.

ifixit: https://www.ifixit.com/Te...+Galaxy+S7+Teardown/56686

[afbeelding]
Ja weet ik, op zich doet de camera het nog aardig dus heeft voor mij niet zoveel haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Sinds vandaag werkt m'n fast charge niet meer. Haperde de laatste paar dagen al merkte ik op, maar nu kan hij alleen maar default chargen. Heb gecheckt dat de fast charge optie nog gewoon aan staat in Settings.

Heb een andere lader geprobeerd (ook fast charge), no luck. Ben bang dat het m'n USB-port is. Iemand anders hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
yinx84 schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:18:
Sinds vandaag werkt m'n fast charge niet meer. Haperde de laatste paar dagen al merkte ik op, maar nu kan hij alleen maar default chargen. Heb gecheckt dat de fast charge optie nog gewoon aan staat in Settings.

Heb een andere lader geprobeerd (ook fast charge), no luck. Ben bang dat het m'n USB-port is. Iemand anders hier problemen mee?
Heb je de USB poort al eens goed schoongemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 17:41
yinx84 schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:18:

Heb ik ook gehad, de Samsung USB kabel was aan z'n eindje. Overigens werkt fast charge ook niet als de usb plug niet helemaal goed in de lader zit.

Nieuws over de Oreo update: https://nl.hardware.info/...-galaxy-s7-uit-tot-18-mei

[ Voor 10% gewijzigd door The_Anarchist op 23-04-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
The_Anarchist schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:44:
[...]

Heb ik ook gehad, de Samsung USB kabel was aan z'n eindje. Overigens werkt fast charge ook niet als de usb plug niet helemaal goed in de lader zit.

Nieuws over de Oreo update: https://nl.hardware.info/...-galaxy-s7-uit-tot-18-mei
de standaard kabel brand idd door binnen een jaar. ander kabeltje werkt wss wel en de poort ff schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:03

Phntm

Tlingelingeling

giovanni2903 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:44:
[...]

de standaard kabel brand idd door binnen een jaar. ander kabeltje werkt wss wel en de poort ff schoonmaken
Dit nooit meegemaakt. heb zelfs de oplaad kabel nog liggen van een S6... Volgens mij ligt het probleem ergens anders. Gebruik mijn snoer die uit de doos van S7 Edge komt al sinds December 2016...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
giovanni2903 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:44:
[...]
de standaard kabel brand idd door binnen een jaar. ..
Als je het hele jaar door fast charging gebruikt, dan gaat niet je kabel kapot maar wordt je accu heel snel slechter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
emmerx schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:30:
[...]

Als je het hele jaar door fast charging gebruikt, dan gaat niet je kabel kapot maar wordt je accu heel snel slechter ...
kabeltje had alle kleuren van de regenboog en kon geen fast charge meer doen, heb een nieuwe gekregen van samsung toen ik bij hun service punt in amsterdam noord was. de man die daar zat zei dat altijd fast charge gebruiken niet uitmaakt voor je accu (heb ik zo mijn twijfels over maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
emmerx schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:30:
[...]

Inderdaad, hoe sneller je laadt hoe warmer en slechter dat voor je accu is. Ik zet het ook direct uit, ook al laadt mijn lader die ik gebruik met 1A (volgens de specs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 11:38
Sinds de laatste updates van Samsung merk ik dat mijn accu echt dramatisch achteruit is gegaan.

De meeste batterijverbruik gaat op aan:
- Android OS 13%
- Apparaat in standby-stand 10%
- Android-Systeem 10%

En daarna komt scherm/display 7% pas.

Delen jullie die ervaring ook? Mijn telefoon is van augustus 2017, dus nog niet heel oud.
Bluetooth en GPS staan gewoon uit.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier met regel gewoon aan de laptop laden :-) komt t niet boven de 750mA (usb3 poort)

en verder op een chargepad welke ook max 1000mA doet als die er zuiver op ligt.. beetje offset en het zakt wel terug... tot 150mA voor er niks meer door komt :-0

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Strider schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:49:
Sinds de laatste updates van Samsung merk ik dat mijn accu echt dramatisch achteruit is gegaan.
Bij mij geen achteruitgang of verschillen (zit nu op baseband RB6 build RC3):
Scherm 8%
Android-systeem 5%
Android OS 3%
Standby 3%

Hoe minder je het toestel gebruikt (en dus het scherm uit is), hoe slechter de verhouding OS<>scherm wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
emmerx schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:48:
[...]

Bij mij geen achteruitgang of verschillen (zit nu op baseband RB6 build RC3):
Scherm 8%
Android-systeem 5%
Android OS 3%
Standby 3%

Hoe minder je het toestel gebruikt (en dus het scherm uit is), hoe slechter de verhouding OS<>scherm wordt...
Telefoon 1.47 uur geleden opgeladen. (8% gezakt)

Android: 2%
Android OS: 1%
Standby: 1%
Scherm: 1%

Totale schermtijd: 7 minuten.

Dit was vroeger echt stukken beter.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwydoogh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 20:37
Strider schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:18:
[...]
Dit was vroeger echt stukken beter.
Laatse weken ook wat last van gehad: 'opeens' een duidelijk mindere batterijduur. Maar eergisteren de cache partitie gecleared (je leest links en rechts wel dat die suggestie gemaakt wordt), en sindsdien gaat de batterij veel langer mee. Het is écht opvallend. Misschien ook eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:33
Ja, wissen cache-partitie hielp bij mij ook!

[ Voor 8% gewijzigd door durian op 26-04-2018 08:55 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
bwydoogh schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:34:
[...]

Laatse weken ook wat last van gehad: 'opeens' een duidelijk mindere batterijduur. Maar eergisteren de cache partitie gecleared (je leest links en rechts wel dat die suggestie gemaakt wordt), en sindsdien gaat de batterij veel langer mee. Het is écht opvallend. Misschien ook eens proberen?
Gisteren toevallig ook geprobeerd, maar het is er niet merkbaar beter op geworden. :/

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:03

Phntm

Tlingelingeling

Ik ben van plan een afspraak te maken bij de Samsung service point om mijn batterij te vervangen. Mensen ervaring mee? Toestel is 1,5 jaar oud, kan ik dan nog steeds de batterij laten vervangen? De accu duur is belachelijk te noemen op dit moment en het maakt mijn ervaring met dit toestel wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
durian schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:11:
Ja, wissen cache-partitie hielp bij mij ook!
Oh eens doen dan

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Phntm schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:45:
Ik ben van plan een afspraak te maken bij de Samsung service point om mijn batterij te vervangen. Mensen ervaring mee? Toestel is 1,5 jaar oud, kan ik dan nog steeds de batterij laten vervangen? De accu duur is belachelijk te noemen op dit moment en het maakt mijn ervaring met dit toestel wel minder.
Hoe slecht is slecht bij jou? Volgens AccuBattery is mijn batterij op 78% health na 2 jaar en bijna 2 maanden. Estimated capacity is 2350 mAh vergeleken met 3000 mAh nieuw.

Kan er nog de hele dag mee doen, meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
durian schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:37:
[...]

Hoe slecht is slecht bij jou? Volgens AccuBattery is mijn batterij op 78% health na 2 jaar en bijna 2 maanden. Estimated capacity is 2350 mAh vergeleken met 3000 mAh nieuw.

Kan er nog de hele dag mee doen, meestal.
3.104 mAh / 86% Health over na 2 jaar en 2 maanden, bij veel gebruik gaat hij makkelijk nog 1,5 a 2 dagen mee, bij licht gebruik tussen de 3 en 5 dagen. Bij aankoop en licht gebruik haalde ik 7 dagen standby.

Ik had overigens tot recentelijk altijd snel laden uit staan, helaas is mijn wireless dock nog voor hij 2 jaar oud was stuk gegaan, hij onderbreekt het opladen steeds alsof hij slecht contact maakt. Sinds dien staat snel laden via de kabel wel aan en ben ik in circa 4 maanden 3% Health kwijtgeraakt...een duidelijke versnelling... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@durian @S7E-Vigi met welke app kan je dat zien hoe je battery health is?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Accubattery. Na een paar dagen laden weet je het.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
S7E-Vigi schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 08:18:
[...]
Sinds dien staat snel laden via de kabel wel aan en ben ik in circa 4 maanden 3% Health kwijtgeraakt...een duidelijke versnelling... :|
Je kunt Fast Charging via de kabel uitzetten:
Instellingen | Apparaatonderhoud | Batterij | Geavanceerde instellingen | Snel opladen via kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20180428_S7snellladen.png

[ Voor 7% gewijzigd door emmerx op 28-04-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Phntm schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:45:
ze sluiten m via een kabel aan op hun computer en kijken dan of er abnormale activiteiten zijn, en kunnen de health van je batterij zien. als ie slecht is vervangen ze m kosteloos volgens mij. maar als alles op hun scherm aangeeft dat ie nog goed is en jij wilt per se een nieuwe batterij, dan moet je betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Heb sinds een jaar de S7, top dingetje nog steeds! Was eerst niet zo overtuigd van samsung vanwege wat je hier en daar leest over bloatware, maar moet zeggen dat ik de klachten totaal niet herken in de praktijk. Ik gebruik wel alleen de Google apps; de Samsung varianten staan gewoon apart in een mapje en vallen me nooit lastig. Dus volgend jaar komt er sowieso een S9, toch wel een mooi dingetje.

Nu als cadeautje voor mijn vriendin (moederdag...) ook een S7 besteld (een witte). Zijn los nog iets van 375, maar voor dat geld vind ik het nog best een goede deal. Nu android 8 komt binnenkort kun je er ook echt nog wel 2 jaar mee vooruit (meer dan snel zat, goed scherm, zeer goede camera). Zij heeft verder een simonly voor 12 euro in de maand, en had iets van een Moto G ofzo via haar werk. Vooral die camera is echt erbarmelijk slecht zeg..

PS: waar kun je zien wat de staat van je batterij is?

[ Voor 34% gewijzigd door werkenslaap op 30-04-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
werkenslaap schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:36:
Heb sinds een jaar de S7, top dingetje nog steeds! Was eerst niet zo overtuigd van samsung vanwege wat je hier en daar leest over bloatware, maar moet zeggen dat ik de klachten totaal niet herken in de praktijk. Ik gebruik wel alleen de Google apps; de Samsung varianten staan gewoon apart in een mapje en vallen me nooit lastig. Dus volgend jaar komt er sowieso een S9, toch wel een mooi dingetje.

Nu als cadeautje voor mijn vriendin (moederdag...) ook een S7 besteld (een witte). Zijn los nog iets van 375, maar voor dat geld vind ik het nog best een goede deal. Nu android 8 komt binnenkort kun je er ook echt nog wel 2 jaar mee vooruit (meer dan snel zat, goed scherm, zeer goede camera). Zij heeft verder een simonly voor 12 euro in de maand, en had iets van een Moto G ofzo via haar werk. Vooral die camera is echt erbarmelijk slecht zeg..

PS: waar kun je zien wat de staat van je batterij is?
voor dit geld is het idd nog steeds de moeite waard voor de komende 2 jaar :)
status van de batterij kun je hiermee meten: https://play.google.com/s...gibites.accubattery&hl=nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah, beveiligingspatch van april binnen.

In de VK schijnen ze al oreo binnen te krijgen.
https://www.xda-developer...android-oreo-uk-unlocked/

Edit:

Ik heb de BTU 7.0 firmware geflashed met odin en nu rolt de 8.0 oreo binnen. 8)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 21-09 18:24
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 06:52:

Klopt zelfs hier wordt het al gemeld: https://www.sammobile.com...dge-oreo-update-released/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sammobile is altijd wat traag met melden. XDA is in veel gevallen een van de eersten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:48
Ik heb deze morgen ook Oreo aangeboden gekregen. Ik heb de BTU geflashed aan het begin van de 7.0 uitrol.
Op het eerste zicht vallen de verschillen wel mee, voornamelijk kleine nuances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb een paar dagen geleden mijn batterij laten vervangen voor 45 euro; lijkt alsof ik een nieuw toestel heb gekocht...
Nu hoef ik mijn telefoon maar 1 x per dag op te laden, hiervoor deed ik dit 3 tot 4 keer per dag

Eerst had ik een schermtijd van 1u 50 min nu ,haal ik makkelijk 4 uren

Toestel is van mei 2016 (dual sim versie)

Ik had hiervoor een batterij gekocht van eBay voor een tientje maar die bleek nep te zijn, weer 2u schermtijd en 3x per dag opladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online

Edit:

Nice, dus de BTU 7.0 is noodzakelijk om Oreo binnen te krijgen? Dat betekent wel dat je een factory reset moet doen lijkt me als je over gaat vanuit de NL firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:35:
[...]

Sammobile is altijd wat traag met melden. XDA is in veel gevallen een van de eersten.
Dat klopt, maar vaak is sammobile wel correcter. Ze wachten namelijk of het wel klopt, xda heb ik vaak meegemaakt dat het uiteindelijk niet klopte helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23

Edit:

Wat zijn de nadelen hiervan? Krijg je dan UK bloatware op je telefoon en heb je geen VoLTE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:57:
[...]

Nice, dus de BTU 7.0 is noodzakelijk om Oreo binnen te krijgen? Dat betekent wel dat je een factory reset moet doen lijkt me als je over gaat vanuit de NL firmware?
Een factory reset raad ik altijd aan na een major update. Ook als de nederlandse firmwares zoals met PHN geflashed worden. Maar goed dat is ieder voor zich.

(Bloatware kan je altijd uitschakelen met bijv. BK Disabler oid.)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 17:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Binscow schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:46:
[...]
Wat zijn de nadelen hiervan? Krijg je dan UK bloatware op je telefoon en heb je geen VoLTE?
Ja, en na de Brexit heb je geen verbinding meer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:41:
[...]

Een factory reset raad ik altijd aan na een major update. Ook als de nederlandse firmwares zoals met PHN geflashed worden. Maar goed dat is ieder voor zich.

(Bloatware kan je altijd uitschakelen met bijv. BK Disabler oid.)
Heb je het gevoel dat er veel veranderd is? Oreo wijzigingen vallen volgens mij mee maar Samsung Experience 9 brengt misschien wel nieuwe features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:42:
[...]

Heb je het gevoel dat er veel veranderd is? Oreo wijzigingen vallen volgens mij mee maar Samsung Experience 9 brengt misschien wel nieuwe features?
Er is veel veranderd. Veel apps zijn nieuw zoals camera, AOD, etc.
Maar het werkt ook allemaal wat vloeiender.

De BTU 8.0.0 firmware is inmiddelds te downloaden bij sammobile.

Iets anders...
Adhell en SABS hebben een beter alternatief zonder het gedoe van een lincense key van samsung.
Dat heet Blokada op xda is daar een forum onderwerp over.

Edit: En bluetooth heeft onder Oreo meer codecs.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ook via samfirm is de ERD5 (Oreo) nu te downloaden, iets sneller dan bij sammobile.
Als region even BTU aangeven.

Edit: en hij draait alweer, even een frisse installatie gedaan.
Looking good, eindelijk mijn s8 en s7 edge weer dezelfde look and feel :).

[ Voor 39% gewijzigd door Palthe op 02-05-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

palthe schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:32:
Ook via samfirm is de ERD5 (Oreo) nu te downloaden, iets sneller dan bij sammobile.
Als region even BTU aangeven.

Edit: en hij draait alweer, even een frisse installatie gedaan.
Looking good, eindelijk mijn s8 en s7 edge weer dezelfde look and feel :).
Het is bijna net als of ik een nieuwe telefoon heb.
Die snapchat-achtige sjablonen in de camera app vind ik een beetje zo zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:09:
[...]

Er is veel veranderd. Veel apps zijn nieuw zoals camera, AOD, etc.
Maar het werkt ook allemaal wat vloeiender.

De BTU 8.0.0 firmware is inmiddelds te downloaden bij sammobile.

Iets anders...
Adhell en SABS hebben een beter alternatief zonder het gedoe van een lincense key van samsung.
Dat heet Blokada op xda is daar een forum onderwerp over.

Edit: En bluetooth heeft onder Oreo meer codecs.
Ik twijfel nog of ik handmatig wil gaan flashen, had me nu eens voorgenomen dat niet te doen bij dit toestel. Maar als ik op Sammobile kijk zie ik geen 8.0 firmware op https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s7/SM-G930F/ . Overigens lijk ik een Duits toestel te hebben aangezien mijn baseband versie G930FXXU2DRB6 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:15:
[...]

Het is bijna net als of ik een nieuwe telefoon heb.
Die snapchat-achtige sjablonen in de camera app vind ik een beetje zo zo...
Klopt, daar zie ik ook niet echt de toegevoegde waarde van. Ik heb alleen nu wel dat mijn Gmail app crashed bij het configureren van een exchange account, dus dat is het eerste minpuntje van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:31:
[...]

Ik twijfel nog of ik handmatig wil gaan flashen, had me nu eens voorgenomen dat niet te doen bij dit toestel. Maar als ik op Sammobile kijk zie ik geen 8.0 firmware op https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s7/SM-G930F/ . Overigens lijk ik een Duits toestel te hebben aangezien mijn baseband versie G930FXXU2DRB6 is.
Je kan rustig van een duitse CSC naar een britse CSC gaan dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Het kan zijn dat je dan wat extra apps hebt die meer gericht zijn op bijvoorbeeld de britse markt maar die kan je uitschakelen of in sommige gevallen verwijderen. In de BTU zit bijvoorbeeld Samsung Pay.

VoLTE is bij sommige CSC's niet beschikbaar maar persoonlijk vind ik VoLTE zwaar overrated.
Misschien dat het per provider verschilt qua kwaliteit maar goed dat is een kwestie van persoonlijke dinges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

palthe schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:34:
[...]

Klopt, daar zie ik ook niet echt de toegevoegde waarde van. Ik heb alleen nu wel dat mijn Gmail app crashed bij het configureren van een exchange account, dus dat is het eerste minpuntje van de dag.
Dit artikel is van september:
https://www.technobezz.co...ndroid-oreo-bug-gmail-app

Heb je de laatste versie(1 mei)? Daar in zou het toch opgelost moeten zijn zou ik verwachten.
Ik kan me voorstellen dat Samsung niet de laatste versie van 1 mei in de net vrijgegeven firmware had zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Je kan rustig van een duitse CSC naar een britse CSC gaan dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Het kan zijn dat je dan wat extra apps hebt die meer gericht zijn op bijvoorbeeld de britse markt maar die kan je uitschakelen of in sommige gevallen verwijderen. In de BTU zit bijvoorbeeld Samsung Pay.

VoLTE is bij sommige CSC's niet beschikbaar maar persoonlijk vind ik VoLTE zwaar overrated.
Misschien dat het per provider verschilt qua kwaliteit maar goed dat is een kwestie van persoonlijke dinges.
Oké, dus ik zou prima de BTU 8.0 over mijn Duitse 7.0 kunnen flashen? Misschien een domme vraag dan (laatste Samsung was een S6) maar op die link die ik net gaf zie ik geen 8.0 firmware. Kijk ik verkeerd of is deze weer verdwenen? Overigens heb ik geen Edge, daarvan kan ik de 8.0 BTU wel vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 02-05-2018 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Oké, dus ik zou prima de BTU 8.0 over mijn Duitse 7.0 kunnen flashen? Misschien een domme vraag dan (laatste Samsung was een S6) maar op die link die ik net gaf zie ik geen 8.0 firmware. Kijk ik verkeerd of is deze weer verdwenen? Overigens heb ik geen Edge, daarvan kan ik de 8.0 BTU wel vinden.
Ja, je kan prima een BTU over een Duitse 7.0 flashen.
Voor de flat S7 heb ik ook nog geen firmware download mogelijkheid gezien.
Maar wat je zou kunnen doen is de 7.0 BTU downloaden en dan via OTA de 8.0 binnen halen.

Edit: Toch te downloaden: https://www.sammobile.com...oad/G930FXXU2ERD5/217727/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2018 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Dit artikel is van september:
https://www.technobezz.co...ndroid-oreo-bug-gmail-app

Heb je de laatste versie(1 mei)? Daar in zou het toch opgelost moeten zijn zou ik verwachten.
Ik kan me voorstellen dat Samsung niet de laatste versie van 1 mei in de net vrijgegeven firmware had zitten.
Ow thanks! Ga ik naar kijken, klinkt als de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:28:
[...]

Dat klopt, maar vaak is sammobile wel correcter. Ze wachten namelijk of het wel klopt, xda heb ik vaak meegemaakt dat het uiteindelijk niet klopte helaas.
Dat is correct en tevens zeer juist... ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Nu online
raptorix schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:09:
[...]

Excuus voor de late reactie. Het was alleen het glaasje gelukkig. Ik ben bij een Samsung punt langsgeweest. Ook daar gaven ze aan dat het toch echt gebruikersschade was. Het vervangen van de achterzijde koste daar 79,-, maar dan zou ik gewoon nog onder de fabrieksgarantie vallen. Op de vraag of ze dan ook de vochtschadestickers vervangen was het antwoord nee. Dus dan was het mij de meerprijs niet waard (want elk volgend probleem wordt toch afgewimpeld met die verkleurde stickers).
Uiteindelijk het camera lensje laten vervangen bij een telefoonreparatiezaak voor 15,- (en compleet nieuwe achtkant was daar 35,-). Het ziet er weer goed uit, en mijn vrouw kan vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gister de accu van m'n s7 eens echt leeg getrokken.. Door hem met 5% resterend te reboten in recovery... Dar heeft die nog 6u met scherm aan gestaan.... Voor die weer uitging.. Vervolgens opgeladen op een standaard 2a lader.....

Volgens accu battery is de accu capaciteit nu 77% ipv 70% van voor de tijd.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Ik had altijd begrepen dat dat niet mocht met dit soort batterijen, echt leeg trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:19
durian schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:57:
Ik had altijd begrepen dat dat niet mocht met dit soort batterijen, echt leeg trekken?
En dat gebeurt ook niet echt, jij ziet 0%, maar in de realiteit is er nog lading over, maar wordt de telefoon uitgeschakeld om schade te voorkomen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42
Telefoon uit. Aan de snellader, en dat voor minimaal 30 min. Kijken of ie dan opnieuw boot.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Koldur schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:05:
[...]

En dat gebeurt ook niet echt, jij ziet 0%, maar in de realiteit is er nog lading over, maar wordt de telefoon uitgeschakeld om schade te voorkomen.
Maar ik kreeg de indruk dat SMSFreakie een truc gebruikte door met een paar % in recovery mode te booten en dan de telefoon nog een paar uur aan te laten. Dat klonk als echt 0%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Neem aan dat de accu zelf ook een low voltage cutoff heeft

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Net een firmware update gehad van zo'n 50MB.
Baseband ....DRB6
Build ...DRDI
Niv. Android-beveiligingspatch
1 april 2018
geen grap

EDIT
Blijkt al veel.eerder beschikbaar te zijn geweest. Ik had hem nog niet, noch zag hem bij Sammobile. Nu wel.
29 april dus...

[ Voor 95% gewijzigd door emmerx op 05-05-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
emmerx schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:29:
Net een firmware update gehad van zo'n 50MB.
Baseband ....DRB6
Build ...DRDI
Niv. Android-beveiligingspatch
1 april 2018
geen grap
hopelijk hebben we snel android 8.0, geen zin om te kloten met engelse rom flashen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
giovanni2903 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:39:
[...]

hopelijk hebben we snel android 8.0, geen zin om te kloten met engelse rom flashen.. :P
Geduld is een schonezaak ;)
@emmerx beetje oud nieuws, eind april was deze al beschikbaar ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:14
Gisteren een S7 van de zaak gehad , heb Android transfer op mn IMAc gezet als ik hem aan mn IMac hang wordt de S7 niet gezien .

Wel krijg ik de melding via Android transfer ' can't access device storage , if your device screen is locked disconnect the USB cable, Unlock your screen and then reconnect .

Toestel is ontgrendeld .

Moet ik soms in het toestel nog iets aan/uit zetten ?

Verder valt mij op als ik bij apparaatonderhoud kijk dat mijn status 80/100 is , dus na 12 uur is er al 20 van een ideale status af ...? Hoe moet ik dit interpreteren ?

Thx

[ Voor 17% gewijzigd door ramrodwillem op 05-05-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Sinds marsmellow moet je toestemming geven. Wat je moet doen is je toestel aan, scherm aan en ontgrendeld en dan aan de computer hangen. Als het goed is krijg je een pop-up op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

ramrodwillem schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:13:
Gisteren een S7 van de zaak gehad , heb Android transfer op mn IMAc gezet als ik hem aan mn IMac hang wordt de S7 niet gezien .

Wel krijg ik de melding via Android transfer ' can't access device storage , if your device screen is locked disconnect the USB cable, Unlock your screen and then reconnect .

Toestel is ontgrendeld .

Moet ik soms in het toestel nog iets aan/uit zetten ?

Verder valt mij op als ik bij apparaatonderhoud kijk dat mijn status 80/100 is , dus na 12 uur is er al 20 van een ideale status af ...? Hoe moet ik dit interpreteren ?

Thx
Mbt connectie met Mac: geen idee, maar mijn voorganger heeft een punt. :)
Mbt status 80/100: Samsung vindt dat je een virusscanner oid moet installeren, da's al 10% van de ontbrekende 20%. Zonder virusscanner zal de status dus altijd maximaal 90% zijn. De overige 10% kun je gewoon zien in het overzichtsscherm, het "probleem" wordt in de iconen onderaan aangegeven. Je kunt er op tikken om te kijken wat er mis is (bijvoorbeeld een hoop onnodige bestanden).

[ Voor 23% gewijzigd door Bra-Jo op 05-05-2018 09:33 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:14
Mrjraider schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:21:
Sinds marsmellow moet je toestemming geven. Wat je moet doen is je toestel aan, scherm aan en ontgrendeld en dan aan de computer hangen. Als het goed is krijg je een pop-up op je scherm.
Op deze manier gedaan maar blijf de melding " can't access device storage , if your device screen is locked disconnect the USB cable, Unlock your screen and then reconnect " houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Volgens mij heeft het leeg trekken van de accu wel nut gehad..
Hij is minder snel leeg.. En accubattery heeft nu een health van 81% ipv 77% wat een totale stijging maakt van 11%

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Galaxy A5 heeft nu ook de update naar Oreo ontvangen. Hopelijk volgt de S7 nu snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
SMSfreakie schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:07:
Volgens mij heeft het leeg trekken van de accu wel nut gehad..
Hij is minder snel leeg.. En accubattery heeft nu een health van 81% ipv 77% wat een totale stijging maakt van 11%
toppie hoor :)
ik heb de app een week geleden ook maar is gedownload en ik heb een health van 80%, heb het toestel nu 14 maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Aghanim schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:04:
Galaxy A5 heeft nu ook de update naar Oreo ontvangen. Hopelijk volgt de S7 nu snel.
Geduld geduld, vorigen week kwam de oreo update al uit in de UK en ierland dus andere landen zullen snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
giovanni2903 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:55:
[...]

toppie hoor :)
ik heb de app een week geleden ook maar is gedownload en ik heb een health van 80%, heb het toestel nu 14 maanden..
ik gok dat de accu zelf een low voltage cutoff protectie heeft.. en Android er gewoon niet goed mee omgaat.

getuige zijn natuurlijk toestellen met een "echt" slechte accu welke volgens android nog meer dan 15% charge heeft.. en dan ineens poef uit is

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan mijn telefoon niet verbinden met Bluetooth in de auto. Bellen gaat wel, maar het schuifje "media-audio" kan ik niet naar rechts schuiven, want hij schuift telkens terug. Iemand een oplossing, is dit een bekend probleem? Zoooo irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
Bluetooth koppeling op je telefoon én in je auto helemaal verwijderen en opnieuw toevoegen. Let op bij het opnieuw maken van de koppeling dat je alle rechten geeft(zowel telefoon als media profiel)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, ja het probleem is nou juist dat ik mijn telefoon de rechten niet KAN geven omdat het schuifje (het schuifje van de mediarechten) elke keer, terug naar "uit" schuift, zodra ik het op "aan" (naar rechts dus) wil schuiven. Ik schuif het schuifje op mijn telefoon naar rechts/aan, de telefoon schuift hem automatisch binnen 1 seconde weer terug naar links/uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:38:
Dank je, ja het probleem is nou juist dat ik mijn telefoon de rechten niet KAN geven omdat het schuifje (het schuifje van de mediarechten) elke keer, terug naar "uit" schuift, zodra ik het op "aan" (naar rechts dus) wil schuiven. Ik schuif het schuifje op mijn telefoon naar rechts/aan, de telefoon schuift hem automatisch binnen 1 seconde weer terug naar links/uit...
Als niks meer lukt dan kan vaak een factory reset een uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt, bedankt!!!!!!!!!
Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum