PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Is er al een release datum bekend voor NL? begin ongeduldig te wordendutchnltweaker schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:17:
[...]
Geduld geduld, vorigen week kwam de oreo update al uit in de UK en ierland dus andere landen zullen snel volgen.
Turkije melde vorigen maand 27 mei, maar 1 mei kwam hij al in de UK uit.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:10:
[...]
Is er al een release datum bekend voor NL? begin ongeduldig te worden
Bij de A5 2017 kwam oreo in Nederland ongeveer 3 weken na de eerste release van Rusland, dus reken er maar op ergens tussen mid en eind mei.
same, vind het sws raar dat alleen engeland de update tot nu toe heeft gekregen. snap de logica niet echtVerwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:10:
[...]
Is er al een release datum bekend voor NL? begin ongeduldig te worden
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Rustig aan, laat ze daar lekker even goed testen. Zo heel veel nieuwe dingen brengt Android 8 nu ook weer niet. En die paar weken maakt toch ook niet uit als je je toestel nu al 1 of 2 jaar met Android 7 gebruikt.giovanni2903 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 01:33:
[...]
same, vind het sws raar dat alleen engeland de update tot nu toe heeft gekregen. snap de logica niet echt
misschien iets met taal en aantallen gebruikers/verkochtte toestellen.giovanni2903 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 01:33:
[...]
same, vind het sws raar dat alleen engeland de update tot nu toe heeft gekregen. snap de logica niet echt
zeker, zeker
Verwijderd
Ik heb de BTU Oreo. Er zijn een paar ontwerpfoutjes in de layout maar verder werkt deze prima. Ik heb het gevoel dat Samsung de Britten gebruiken als Beta testers voordat ze het gaan uitrollen naar de rest.giovanni2903 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 01:33:
[...]
Beter later en beter dan snel en een hoop jankers die de boel lopen te trollen op verscheidene fora’s.
Samsung brengt ook een hoop extra nieuwe functionaliteit met de nieuwe Oreo update.
Dat kost ook meer tijd.
Nokia kan bijvoorbeeld sneller een update doen omdat ze een kale OS pushen.
Apple eigenlijk hetzelfde verhaal maar dan omdat ze maar een paar verschillende toestellen hebben.
https://www.sammobile.com...out-galaxy-s7-oreo-update
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zag het net ook ja.. valt veel over te zeggen maar heb liever dat het goed verloopt en samsung de update op pauze zet dan dat er van alles mis gaat...Arjan Verhoef schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:19:
lees net dat de uitrol is gestopt ivm bootloops
over groen gesproken.. een toestel met een groene pixel die vast zit... das al een tijdje geleden dat ik een schermpje gezien heb met een pixel die niet meer mee werkt.
404 Signature not found
Das een beetje te simpel gedacht. Die beta is er echt wel geweest, alleen niet opt-inArfman schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:40:
Tja.. je kunt ook een bètaprogramma opzetten waar je mensen opt-in de nieuwe software laat testen. Had dit probleem kunnen voorkomen.
Android 7.0 is de laatste versie voor de S7 / S7 Edge. Versie 7.1 is nooit uitgekomen dus die heb jij ook niet gehadRichiev schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:16:
Ik heb pas m'n S7 factory gereset, nu blijft Android op 7.0 staan en geeft bij Software-update aan dat de laatste updates zijn geïnstalleerd. Als ik het me goed herinner zat ik voor de reset op 7.1.2 - weet iemand hoe ik alsnog daarnaar kan updaten?
En sowieso, bij een factory reset blijf je gewoon op dezelfde software versie. Het is niet zo dat de software dan ook teruggezet wordt naar de versie waarmee hij uit de fabriek kan.
Ok dank! Ik dacht dat het een oudere versie was. (omdat het scherm met de eerste keer pincode invoeren nu weer ouderwets grote blokkentoetsen zijn), Bij een update kwam het eerste keer pincode invoeren eruit te zien zoals wanneer de telefoon opgestart is.ik222 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:23:
[...]
Android 7.0 is de laatste versie voor de S7 / S7 Edge. Versie 7.1 is nooit uitgekomen dus die heb jij ook niet gehad
En sowieso, bij een factory reset blijf je gewoon op dezelfde software versie. Het is niet zo dat de software dan ook teruggezet wordt naar de versie waarmee hij uit de fabriek kan.
iig gerustgesteld dat ik de huidige Android heb
Sinds een paar dagen nu de S7 , alles werkt goed op WhatsApp na , ik krijg bij een binnenkomende app geen geluidsmelding . het gekozen geluidsfragment doet het wel bij andere app's . Heb bij mn WA instellingen gekeken daar staat ook alles goed .
Iemand nog suggesties?
Hoe stel ik Engelse spelling controle in op het toetsenbord ?
en ze gaan weer verder.Arjan Verhoef schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:19:
lees net dat de uitrol is gestopt ivm bootloops
https://www.sammobile.com...o-update-rollout-resumed/
Verwijderd
Ik heb een nieuwe update op de Oreo BTU (G935FXXU2ERD5)firmware en heeft nummer G935FXXU2ERE8/G935FOXA2ERE8/G935FXXU2ERD6. Dit is een update met een omvang van rond de 135 MB. Nog geen mei-security update trouwens.Arjan Verhoef schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:28:
[...]
en ze gaan weer verder.
https://www.sammobile.com...o-update-rollout-resumed/
Ik verwacht dus gewoon dat het een bugfix release is.
Bij de nieuwe functies staat het hele riddeltje wat ook bij de eerste BTU Oreo update stond.
o.a. Samsung Experience 9.0, AOD, Edge Update etc.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2018 11:21 ]
Wanneer komt dan de OTA voor de mensen die de PHN versie hebben?Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:09:
[...]
Ik heb een nieuwe update op de Oreo BTU (G935FXXU2ERD5)firmware en heeft nummer G935FXXU2ERE8/G935FOXA2ERE8/G935FXXU2ERD6. Dit is een update met een omvang van rond de 135 MB. Nog geen mei-security update trouwens.
Ik verwacht dus gewoon dat het een bugfix release is.
Bij de nieuwe functies staat het hele riddeltje wat ook bij de eerste BTU Oreo update stond.
o.a. Samsung Experience 9.0, AOD, Edge Update etc.
Verwijderd
Sorry, Mijn glazenbol krijgt net een revisiebeurt.dj_killjoy schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:46:
[...]
Wanneer komt dan de OTA voor de mensen die de PHN versie hebben?
Maar je kan rustig de BTU over je huidige PHN flashen en mocht de PHN ooit uitkomen flash je die er dan zoweer overheen.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Verwijderd
Wie weet. Het draait lekker snel. Ik verwacht veel positieve reacties van degene die hebben gewacht op de PHN versie. BTU bevalt goed iig.giovanni2903 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:51:
android 8.0 word nu ook uitgerold in zuid-korea. aankomende maand is iedereen toch wel aan de beurt denk ik
Apart, je kan de data van de YouTube app eens proberen te wissen, ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. Vaak deed YouTube het juist nog wel als Netflix het niet deedramrodwillem schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:47:
Wat kan de reden zijn dat er bij het kijken naar YouTube op mn S7 geen cast symbool te zien is , kan dus niet casten naar TV , andere App's oa Netflix hebben dit probleem niet .
Heb ik ook wel eens als Youtube nog op de achtergrond 'open' staat. Heb ik bijvoorbeeld in de trein wat gekeken via 4g, naar huis gefietst, daar weer youtube geopend. Youtube maakt dan wel gebruik van wifi, maar checkt niet opnieuw of er chromecasts zijn blijkbaar - dus geen icoon. Met Netflix hetzelfde. App sluiten en opnieuw opstarten verhelpt het probleem bij mij dan.ramrodwillem schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:47:
Wat kan de reden zijn dat er bij het kijken naar YouTube op mn S7 geen cast symbool te zien is , kan dus niet casten naar TV , andere App's oa Netflix hebben dit probleem niet .
Verwijderd
https://www.sammobile.com...oad/G935FXXU2ERE8/220522/
Verwijderd
Life is a game of moansInterstellar schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:29:
Met al dat wachten had ik ondertussen wel versie 8.1 verwacht, die ondertussen toch al een behoorlijk tijdje uit is, i.p.v. versie 8.0. Ik krijg het gevoel dat je met 8.0 een betaversie krijgt..
Je kan de NEE flashen dan heb je in principe alles wat de PHN versie ook heeft. Dus ook VoLTE.
8.0 vs 8.1 is een non-discussie aangezien de features ook in de samsung aanpassingen zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2018 07:13 ]
Daar gaat die update je niet bij helpen vrees ik.yinx84 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:03:
Oei... ben nog niet over naar 8... maar sinds gisteren avond random crashes en bootloops. Na een half uur loopen startte hij gelukkig weer op, maar het is wachten op de volgende crash. Die update mag wel snel komen van mij nu!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
volgende week krijgen wij een pup en daar wil ik natuurlijk leuke foto's en video's van maken.
nu zit ik te twijfelen tussen een galaxy s7 omdat deze naar verluid mooie foto's maakt en een compact camera.
ik weet even niet wat te kiezen.
alvast bedankt voor de tips.
De S7 heeft een prima camera. Of dit voldoende is kan je alleen zelf bepalen met ondersteuning van reviews. Een losse camera heeft natuurlijk z'n voordelen. En de S7 is al een tijdje uit, dus als je belang hecht aan android updates kan je wellicht beter naar een andere smartphone kijken.joey82 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:32:
dilemma hier.
volgende week krijgen wij een pup en daar wil ik natuurlijk leuke foto's en video's van maken.
nu zit ik te twijfelen tussen een galaxy s7 omdat deze naar verluid mooie foto's maakt en een compact camera.
Heb zojuist een factory reset gedaan, maar tijdens de setup procedure die je krijgt als hij voor het eerst reboot direct weer een crashArfman schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:49:
[...]
Daar gaat die update je niet bij helpen vrees ik.
Suggesties?
edit: vrees dat het einde verhaal is. Hij gaat nu helemaal niet meer aan, ondanks een full charged battery. Niet met volume down + power... niet met volume up + home + power. Zie ook geen blauwe LED meer die bleef branden tijdens de crashes. Jammer... had het nog een jaartje uit willen houden tot de S10! Heb hem vanaf de releasedag. Wordt langs een servicepunt gaan vrees ik.
[ Voor 37% gewijzigd door yinx84 op 30-05-2018 19:40 ]
zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? vanaf mn Stock PHN S7?
404 Signature not found
Prima camera voor een telefoon misschien, maar ik denk dat een moderne compact camera veel betere foto's maakt, vooral in wat slechtere omstandigheden. Ik vind alleen de foto's in zonlicht te pruimen, verder ben ik niet echt onder de indruk van de camera in de S7....The_Anarchist schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:53:
[...]
De S7 heeft een prima camera. Of dit voldoende is kan je alleen zelf bepalen met ondersteuning van reviews. Een losse camera heeft natuurlijk z'n voordelen. En de S7 is al een tijdje uit, dus als je belang hecht aan android updates kan je wellicht beter naar een andere smartphone kijken.
Dat had ik al verwachtyinx84 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:23:
[...]
Heb zojuist een factory reset gedaan, maar tijdens de setup procedure die je krijgt als hij voor het eerst reboot direct weer een crash![]()
Suggesties?
edit: vrees dat het einde verhaal is. Hij gaat nu helemaal niet meer aan, ondanks een full charged battery. Niet met volume down + power... niet met volume up + home + power. Zie ook geen blauwe LED meer die bleef branden tijdens de crashes. Jammer... had het nog een jaartje uit willen houden tot de S10! Heb hem vanaf de releasedag. Wordt langs een servicepunt gaan vrees ik.
Volgens de site ook al in Nederland, helaas hier nog niks.Arjan Verhoef schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:36:
https://www.sammobile.com...rious-european-countries/
Nu kan het niet lang meer duren.

DBT is Duitsland, dus iemand met Nederlandse taal op zijn/haar toestel.dutchnltweaker schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:51:
[...]
Volgens de site ook al in Nederland, helaas hier nog niks.
[afbeelding]
Op de site staat vermeld dat België en Duitsland nu worden uitgerold.Dragunov schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:44:
België zal wel nog tijdje duren dus, kunnen ze toch dezelfde build geven als in Nederland??
We have received a number of tips from Galaxy S7 and Galaxy S7 edge owners saying that the Oreo update for the device is available in a number of European countries. The update was released for Nordic countries earlier this week following its debut in the UK and then South Korea, and it is now available in at least Germany, Belgium, and Spain. In Spain, the update seems to be rolling out to only Vodafone-branded models, but it shouldn’t take long before the unlocked versions are updated as well.Dragunov schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:57:
Ze bedoelen waarschijnlijk Nederland en niet België
Nope, april update is de laatste (op mijn unbranded nederlandse toestel iig). Deze week hebben we allemaal wel 8.0 denk ikDragunov schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:01:
Gelezen, maar ik krijg nog niks binnen en mijn ervaring leert me dat Nederland altijd vlugger is dan België. Heb hier ook de mei update nog niet, Nederland wel toch?
Hier geen pup meerjoey82 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:32:
dilemma hier.
Maar de S7 maakt prima foto's, voor een telefoon.
Een compact camara zal best betere foto's maken en heeft natuurlijk het zoomen als voordeel.
Maar voor een altijd bij je camara is het met een S7 goed te doen.
S7 Camera voldoet mij prima.joey82 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:32:
dilemma hier.
Tuurlijk zijn er betere maar voor de snelle kiek prima te doen.
Zowel 's avonds als overdag buiten in de volle zon geen slecht foto's.
Deze is verkleint en daardoor minder scherp anders kreeg ik hem niet geupload, originele size was 5.5mb
(Klik op de thumbnail voor een vergroting)

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
de software updates boeien mij eigenlijk niet zo.german8 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:32:
S7 camera is zeer goed. Maar waarom niet voor een (2e hands) Samsung s8 gaan? Nog betere camera, sneller, meer software updates.
zolang ik kan bellen,beetje kan internetten en mooie foto's kan maken ben ik al tevreden.
Hij ligt nu bij Dynafix... fingers crossed dat ze de oorzaak kunnen constateren. In de winkel lukte het me niet om hem te laten crashen namelijk, ondanks dat het ding thuis onbruikbaar was... zal je altijd zien. Maar goed, hoop dat iemand aan de hand van de omschrijving die ik meegegeven heb daar de goede conclusie trekt en ik hem niet teruggestuurd krijg met de melding "hij doet het toch gewoon".Arfman schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:00:
[...]
Dat had ik al verwachtJe interne geheugen is waarschijnlijk defect, dat wordt een nieuw moederbord.
Hoop dat ik voor rond de 100 euro klaar ben en hem nog even kan gebruiken... dan ga ik volgend jaar voor een S10. Zou balen als ik nu moet upgraden, want een S8/S9 vind ik niet echt een stevige upgrade t.o.v. de S7.
Op dit moment heb ik softwareversie G930FXXU2DRC4 / G930FTEF2DRC4 / G930FXXU2DRAR
Hopelijk heeft iemand een idee hoe ik aan de update kan komen!
Een Vergissing Is Meesterlijk
Als je gelezen hebt is de update eind vorige week in Duitsland gearriveerd, nog een tijdje geduld... zal wel ergens begin deze maand zijn als alles goed verloopt.iroQuai schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:56:
Het is inmiddels juni en ik heb nog geen Oreo-update voor mijn S7. Zou het kunnen dat dit het geval is omdat het een refurbished model is en daarmee niet geregistreerd staat als voor de NL markt?
Op dit moment heb ik softwareversie G930FXXU2DRC4 / G930FTEF2DRC4 / G930FXXU2DRAR
Hopelijk heeft iemand een idee hoe ik aan de update kan komen!
Dit kan je ook zelf checken door deze app te installeren of je de NL firmware hebt: https://play.google.com/s...d=org.vndnguyen.phoneinfo
Btw als je toestel online is gekocht en niet bij belsimpel kun je bijna 100% zeker zijn dat het een Nederlands toestel betreft.
Heb ik nu gewoon pech en moet ik wachten Tot O2 de uitrol start? (Er stond bij "available CSC codes: O2U, VIA en XEC" misschien biedt dat nog uitkomst? Ik heb geen idee...)
Waar heb je hem gekocht? En als ik jou was zou ik de Nederlandse firmware flashen via odin, dan maak je jou toestel als het waren "Nederlands".iroQuai schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:43:
Via die app ben ik er achter gekomen dat de firmware O2 UK branded is... (CSC code is O2U) Ik las dat O2 in de UK erg traag is met het uitrollen van Oreo...
Heb ik nu gewoon pech en moet ik wachten Tot O2 de uitrol start? (Er stond bij "available CSC codes: O2U, VIA en XEC" misschien biedt dat nog uitkomst? Ik heb geen idee...)
Via sammobile kan je de firmware verkrijgen.
Je krijgt ook veel vaker updates, bij de o2 uk versie of om de 2 maanden of zelfs langer.
Let wel op dat alles weer fabrieksinstellingen komt.
[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-06-2018 19:52 ]
De mijne een paar maanden geleden gekocht....... belsimpel dus.dutchnltweaker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:52:
[...]
Btw als je toestel online is gekocht en niet bij belsimpel kun je bijna 100% zeker zijn dat het een Nederlands toestel betreft.
Via de app gezien dat ik een pooltje heb.
Nu heb ik dus helemaal geen verstand van flashen ofzo.
Ik zal dus waarschijnlijk meer fout dan goed doen en wacht mijn beurt wel af voor oreo.
Via www.proresell.nl... was een beetje een gok maar aankoop verliep prima, toestel zag er nog goed uit en functioneert goed.dutchnltweaker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:48:
[...]
Waar heb je hem gekocht? En als ik jou was zou ik de Nederlandse firmware flashen via odin, dan maak je jou toestel als het waren "Nederlands".
Via sammobile kan je de firmware verkrijgen.
Je krijgt ook veel vaker updates, bij de o2 uk versie of om de 2 maanden of zelfs langer.
Let wel op dat alles weer fabrieksinstellingen komt.
Ik heb me inderdaad wel een beetje zitten inlezen in firmware flashen via Odin. Fabrieksinstellingen is niet zo erg, maar het is me niet zo duidelijk of ik nog moet rooten of bootloader moet unlocken ofzo.
In het verleden deed ik al die dingen regelmatig maar inmiddels heb ik geen zin, tijd en aandacht meer om me al te veel te verdiepen in het getweak. Alleen ff flashen zou echter geen probleem moeten zijn!
@Tervueren @iroQuaiiroQuai schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:39:
[...]
Via www.proresell.nl... was een beetje een gok maar aankoop verliep prima, toestel zag er nog goed uit en functioneert goed.
Ik heb me inderdaad wel een beetje zitten inlezen in firmware flashen via Odin. Fabrieksinstellingen is niet zo erg, maar het is me niet zo duidelijk of ik nog moet rooten of bootloader moet unlocken ofzo.
In het verleden deed ik al die dingen regelmatig maar inmiddels heb ik geen zin, tijd en aandacht meer om me al te veel te verdiepen in het getweak. Alleen ff flashen zou echter geen probleem moeten zijn!
YouTube: Install/ Flash Firmware on Samsung Galaxy S7, S7 edge with Odin je hoeft met het flashen niks te rooten of te unlocken, dit is een officiële methode om firmware op een Samsung toestel te zetten.
Als je deze Youtube filmpje doorloopt kan er niks fout gaan, heb dit namelijk zelf voor een ander persoon al eens eerder gedaan, die had een Grieks model en heb dit omgezet naar een Nederlands model.
Waarom ik dit adviseer om te doen, mocht je provider VoLTE ondersteunen of VoWiFi dien je wel de Nederlandse firmware te hebben nog steeds anno 2018
[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-06-2018 20:49 ]
Ik vraag me af of die battery health te vertrouwen is met die app. Maandje terug via gsmpunt.nl een S7 accu gekocht en nu al op 26.7 procent health.dutchnltweaker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:52:
[...]
Als je gelezen hebt is de update eind vorige week in Duitsland gearriveerd, nog een tijdje geduld... zal wel ergens begin deze maand zijn als alles goed verloopt.
Dit kan je ook zelf checken door deze app te installeren of je de NL firmware hebt: https://play.google.com/s...d=org.vndnguyen.phoneinfo
Bij intensief gebruik moest ik mijn oude accu wel 2 à 3 keer laden per dag , nu is het wel iets beter maar nog niet helemaal.
Iemand op aliexpress een accu besteld en goed bevonden?
Hier nog een...sig69 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:17:
Pfff wat een drama zeg die notificatie badges in Oreo. Is het echt zo moeilijk om dat goed te implementeren? Het internet staat er vol mee, sinds de eerste versies al, maar er wordt blijkbaar gewoon niks mee gedaan.
Ik vind het jammer dat de teller van mijn ongelezen mail verdwijnt als ik even m'n mail app open heb gehad.
Wordfeut toont nu helemaal geen teller meer...
Ook jammer dat de eerst volgende afspraken niet meer op de always on display worden getoond.
Het toestel voelt verder wel sneller aan.
Gadgets FTW!
Nou, dat gaat me 370 euro kostenyinx84 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:02:
[...]
Hij ligt nu bij Dynafix... fingers crossed dat ze de oorzaak kunnen constateren. In de winkel lukte het me niet om hem te laten crashen namelijk, ondanks dat het ding thuis onbruikbaar was... zal je altijd zien. Maar goed, hoop dat iemand aan de hand van de omschrijving die ik meegegeven heb daar de goede conclusie trekt en ik hem niet teruggestuurd krijg met de melding "hij doet het toch gewoon".
Hoop dat ik voor rond de 100 euro klaar ben en hem nog even kan gebruiken... dan ga ik volgend jaar voor een S10. Zou balen als ik nu moet upgraden, want een S8/S9 vind ik niet echt een stevige upgrade t.o.v. de S7.
Ik weet niet hoeveel moeite je ervoor wil doen, maar 370 euro reparatiekosten op een toestel dat krap 3 maanden uit de garantie is lijkt me Consumentenbond-technisch toch ook niet helemaal redelijk...yinx84 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:07:
[...]
Nou, dat gaat me 370 euro kostenDat gaat hem natuurlijk niet worden, aangezien een nieuwe S7 Edge 430 euro is.
Edit: zie ook Kieskeurig.
[ Voor 8% gewijzigd door Bra-Jo op 05-06-2018 13:02 ]
Nomen nescio
Tenzij er een verwijtbare schade is natuurlijk. Vocht, val, stoot.Bra-Jo schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:00:
[...]
Ik weet niet hoeveel moeite je ervoor wil doen, maar 370 euro reparatiekosten op een toestel dat krap 3 maanden uit de garantie is lijkt me Consumentenbond-technisch toch ook niet helemaal redelijk...
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Yep, uiteraard.OmeJoyo schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:01:
[...]
Tenzij er een verwijtbare schade is natuurlijk. Vocht, val, stoot.
Nomen nescio
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Of de Nordic firmware. Die ondersteunt ook VoLTE.dutchnltweaker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:46:
[...]
@Tervueren @iroQuai
Waarom ik dit adviseer om te doen, mocht je provider VoLTE ondersteunen of VoWiFi dien je wel de Nederlandse firmware te hebben nog steeds anno 2018.
Het rapport van Dynafix ligt bij mijn lokale Vodafone winkel en is nog niet aan mij doorgestuurd... maar volgens de medewerker die ik aan de telefoon had ging het inderdaad om vochtschade. Dit lijkt mij heel erg sterk, aangezien ik hem nog nooit in het water heb gehad.Bra-Jo schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:03:
[...]
Yep, uiteraard.Dat staat ook in de links die ik geplaatst heb: "Bepaal voor uzelf in alle redelijkheid of het uw eigen schuld is of niet."
Maar goed, ik laat hem naar mij terugsturen (kost me 35 euro) en ga inderdaad zoals hier boven gesuggereerd langs een Samsung Service punt.
Ik vind de discussie vocht in een waterdicht toestel meestal wel een leuke. Dan zou de conclusie val, druk of buig-schade moeten zijn met daarna nog als gevolg vocht in het toestel. Of je zou er mee gedoken moeten hebben ofzoyinx84 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:22:
[...]
Het rapport van Dynafix ligt bij mijn lokale Vodafone winkel en is nog niet aan mij doorgestuurd... maar volgens de medewerker die ik aan de telefoon had ging het inderdaad om vochtschade. Dit lijkt mij heel erg sterk, aangezien ik hem nog nooit in het water heb gehad.
Maar goed, ik laat hem naar mij terugsturen (kost me 35 euro) en ga inderdaad zoals hier boven gesuggereerd langs een Samsung Service punt.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
dan klopt de app bij jou iig niet als er nu al 72,3% van je batterij weg is.. ik heb na 15 maanden nog 80% health over en dat klopt/geloof ik wel.atillicious schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:29:
[...]
Ik vraag me af of die battery health te vertrouwen is met die app. Maandje terug via gsmpunt.nl een S7 accu gekocht en nu al op 26.7 procent health.
Bij intensief gebruik moest ik mijn oude accu wel 2 à 3 keer laden per dag , nu is het wel iets beter maar nog niet helemaal.
Iemand op aliexpress een accu besteld en goed bevonden?
goed om te weten dat dat bij hun dus nog steeds het geval is. 6 jaar geleden haalden ze hun toestellen ook al uit polen. prima allemaal, maar het word nergens vermeld..Tervueren schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:34:
[...]
De mijne een paar maanden geleden gekocht....... belsimpel dus.
Via de app gezien dat ik een pooltje heb.
Nu heb ik dus helemaal geen verstand van flashen ofzo.
Ik zal dus waarschijnlijk meer fout dan goed doen en wacht mijn beurt wel af voor oreo.
Dat zal wel kunnen kloppen idd.giovanni2903 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:21:
[...]
dat klopt de app bij jou iig niet als er nu al 72,3% van je batterij weg is.. ik heb na 15 maanden nog 80% health over en dat klopt/geloof ik wel.
Net even geinstalleert al hoewel ik zeker wist dat ik een NL toestel heb.
De mijn is volgende maand een jaar oud/jong en de teller staat op 92.5%
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
doe je goed, je gebruikt het toestel niet extreem veel op een dag denk ik?Siewert schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:37:
[...]
De mijn is volgende maand een jaar oud/jong en de teller staat op 92.5%
Ja juist wel, alleen een andere manier van opladen aangeleerd.giovanni2903 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:03:
[...]
doe je goed, je gebruikt het toestel niet extreem veel op een dag denk ik?
Laad hem op vlak voordat ik naar bed ga ongeacht hoe vol hij nog is.
's nachts laad ik hem dus niet en 's morgens even bij laden zodat ik met 100% van huis ga.
En aangezien er maar 3% idle verbruik heb is ie dus zo weer vol.
Na het kijken met een file explorer naar een aantal batterij dingen heb ik gsmpunt.nl een mailtje gestuurd, krijg een nieuwe batterij opgestuurd. Ouwe wel retour, maar wel op hun kosten. Wel netjes opgelost zolang de nieuwe het maar wel gewoon doet.giovanni2903 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:21:
[...]
dan klopt de app bij jou iig niet als er nu al 72,3% van je batterij weg is.. ik heb na 15 maanden nog 80% health over en dat klopt/geloof ik wel.
https://www.google.com/am...e_battery_capacity_after/
Weet niet of dit wel klopt, maar bij mij gaf ie 812 x 2 = 1624 mah weer. Wat dus iets meer dan 50 % betekent voor een nieuwe batterij.
Als ik de nieuwe batterij binnenkrijg geef ik wel een update.
Hoe wil je die zelf gaan vervangen?atillicious schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:21:
[...]
Na het kijken met een file explorer naar een aantal batterij dingen heb ik gsmpunt.nl een mailtje gestuurd, krijg een nieuwe batterij opgestuurd. Ouwe wel retour, maar wel op hun kosten. Wel netjes opgelost zolang de nieuwe het maar wel gewoon doet.
https://www.google.com/am...e_battery_capacity_after/
Weet niet of dit wel klopt, maar bij mij gaf ie 812 x 2 = 1624 mah weer. Wat dus iets meer dan 50 % betekent voor een nieuwe batterij.
Als ik de nieuwe batterij binnenkrijg geef ik wel een update.
Nomen nescio
Jeetje dit was echt heel makkelijk! Heb de PHN nederlandse firmware er op gezet. 7.0 was de meest recente die ik kon vinden (beveilingspatch april). Nu hoop ik natuurlijk snel de update voor 8.0 te krijgen want daar is het me allemaal om te doen.dutchnltweaker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:46:
[...]
@Tervueren @iroQuai
YouTube: Install/ Flash Firmware on Samsung Galaxy S7, S7 edge with Odin je hoeft met het flashen niks te rooten of te unlocken, dit is een officiële methode om firmware op een Samsung toestel te zetten.
Als je deze Youtube filmpje doorloopt kan er niks fout gaan, heb dit namelijk zelf voor een ander persoon al eens eerder gedaan, die had een Grieks model en heb dit omgezet naar een Nederlands model.
Waarom ik dit adviseer om te doen, mocht je provider VoLTE ondersteunen of VoWiFi dien je wel de Nederlandse firmware te hebben nog steeds anno 2018.
Ik zag dat er wel een 8.0 versie van de nordic countries is. Werkt het proces gewoon precies hetzelfde als ik die flash? of heb ik dan kans dat er alsnog wat ongebruikelijks of onhandigs gebeurd?
Zoals ik hem de eerste keer heb vervangen, de back cover is al stuk dus die kan niet nog meer stuk gaan.
YouTube: How to Replace the Battery on a Samsung Galaxy S7
Een beetje zoals hier wordt gedaan, de eerste keer was het moeilijk omdat je het gedeelte met de batterij moet verhitten waarbij de lijm wat week wordt zodat je het eraf kan trekken.
Nu hoort het wat makkelijker te gaan omdat er niet heel veel lijm meer in zit.
Ach, ik zie wel hoever ik kom. De S7 is de eerste telefoon die ik langer dan een jaar gebruik, dat zegt toch wel wat over de kwaliteiten ervan. De camera is nog goed genoeg, als ik mijn vakantiefoto's en video's op mijn tv weergeef verbaas ik me elke keer weer over de kwaliteit van de camera.
Met de Google Pixel cam apk heb je zelfs portrait mode erbij voor noppes.
Mooi dat het gelukt is, had ook niet anders verwacht!iroQuai schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:30:
[...]
Jeetje dit was echt heel makkelijk! Heb de PHN nederlandse firmware er op gezet. 7.0 was de meest recente die ik kon vinden (beveilingspatch april). Nu hoop ik natuurlijk snel de update voor 8.0 te krijgen want daar is het me allemaal om te doen.
Ik zag dat er wel een 8.0 versie van de nordic countries is. Werkt het proces gewoon precies hetzelfde als ik die flash? of heb ik dan kans dat er alsnog wat ongebruikelijks of onhandigs gebeurd?
April is ook de recentste, staat ook meestal boven aan bij samfirmware (als je PHN kiest).
Ik zou gewoon lekker wachten op de Nederlandse oreo en deze dan gewoon via je toestel update, deze update zou toch echt wel deze of aankomende week wel uitgerold worden. Ons buurland België en Duitsland hebben de update vorigen week binnen gekregen, dus de Nederlandse versie laat niet zo lang meer op zich wachten.
[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-06-2018 20:15 . Reden: spelfout ]
*Update!*
Nu komt Oreo wel binnen...
[ Voor 41% gewijzigd door Dragunov op 05-06-2018 20:37 ]
Deze was volgens samfirmware al 30/31 mei uitgekomen.Dragunov schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:35:
Hier ook België, maar nog niks hoor!
*Update!*
Nu komt Oreo wel binnen...
ik doe dit de laatste tijd ook, maar in de nacht zuipt ie dan 20% wegSiewert schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:18:
[...]
Ja juist wel, alleen een andere manier van opladen aangeleerd.
Laad hem op vlak voordat ik naar bed ga ongeacht hoe vol hij nog is.
's nachts laad ik hem dus niet en 's morgens even bij laden zodat ik met 100% van huis ga.
En aangezien er maar 3% idle verbruik heb is ie dus zo weer vol.
moet wel zeggen dat mijn 4g 24/7 aanstaat samen met mijn locatie (batterijbesparing) en synchronisatie. zal daarom ook wel zo snel achteruit gegaan zijn.
vind het niet zo erg, kan alsnog prima de dag door komen en haal over een jaartje de s10
Bij mij nog niet hoor: G7 edge versie unbranded NL.Dragunov schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:41:
Bijna iedere dag gecheckt en vandaag kwam ie eindelijk binnen!
[ Voor 0% gewijzigd door BOEFJE_NL op 06-06-2018 09:54 . Reden: toevoeging ]
Helaas NL hoort nog niet bij de landen, zie https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s7-edge/SM-G935F/BOEFJE_NL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:42:
[...]
Bij mij nog niet hoor: G7 edge versie unbranded NL.
Weet ik; maar was als reactie op Dragunov die meldde dat ie deze gisteren binnen had gekregen. Waarschijnlijk komt hij dan uit België?drpeer_holland schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:48:
[...]Helaas NL hoort nog niet bij de landen, zie https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s7-edge/SM-G935F/
[ Voor 9% gewijzigd door BOEFJE_NL op 06-06-2018 10:55 ]
Hij had het over België als je het terug leest.BOEFJE_NL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:42:
[...]
Bij mij nog niet hoor: G7 edge versie unbranded NL.

niet alleen polen hoor..ook Bulgarije, Romenie, Italie en oostenrijk. we komen in de buurt, maar het duurt alsnog te langdutchnltweaker schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:26:
Zo, Polen is de oreo update gister uitgebracht.. Heb Samsung nederland gecontacteerd en die geeft een verhaal aan dat de update tijdelijk was stopgezet (toen begin Mei). Verder weten ze niks, zelfs ik wist meer dat de klantenservice.. tjaerg jammer.
Klopt heb ik ook eerder aangegeven, maar Polen is er sinds gister bijgekomengiovanni2903 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:35:
[...]
niet alleen polen hoor..ook Bulgarije, Romenie, Italie en oostenrijk. we komen in de buurt, maar het duurt alsnog te lang
Als ik naar mezelf kijk, zit ik niet te springen om Oreo.
Verwijderd
Als je nu Oreo wil dan flash je die toch? Genoeg aanbod nu.giovanni2903 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:35:
[...]
niet alleen polen hoor..ook Bulgarije, Romenie, Italie en oostenrijk. we komen in de buurt, maar het duurt alsnog te lang
Flash bijvoorbeeld de Nordic firmware dan heb je vrijwel dezelfde firmware als de PHN.
Met adb kan je overbodige bloatware deinstalleren en klaar ben je.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum