404 Signature not found
Als ik de fietsrit begin met < 50% dan gaat deze tijdens de rit uit. Het moment weet je nooit.
en ik zoek een goede bt oortje met ruis onderdrukking die in een helm past iemand een idee ?
wil kunnen praten en de S7 die het opneemt zodat ik het onder een video kan zetten
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Ik pak ff de glazen bol erbij ....dj.verhulst schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:51:
heb een update gekregen, maar ding is nog steeds android 7.0 iemand een idee hoe het staat naar android 8 ?
en ik zoek een goede bt oortje met ruis onderdrukking die in een helm past iemand een idee ?
wil kunnen praten en de S7 die het opneemt zodat ik het onder een video kan zetten
heb liever een linkje van een betrouwbare site.
8.0 komt ergens dit jaar. verwacht het iig in het eerste half jaar, maar samsung houdt best wel van uitstellen..dj.verhulst schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:51:
heb een update gekregen, maar ding is nog steeds android 7.0 iemand een idee hoe het staat naar android 8 ?
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Als ik iets type en hij wil er zelf een woord van maken terwijl ik type en ik klik op dat woord en type door dan typt ie geen spatie tussen dat woord en het volgende woord. Mijn Windows Phone deed dat wel.
Is dat een instelling ergens? Is dat android specifiek of S7 specifiek? Is dat op te lossen? Anders zijn die suggesties nogal zinloos imo als ik telkens handmatig een spatie moet geven.
Iemand?
Probeer een ander toetsenbord. Swiftkey en Google keyboard zijn goeie alternatieven en hebben, voor zover ik heb gezien in mijn gebruik, die functie gewoon wel.vosss schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:47:
Kort S7 vraagje, maar misschien ook wel gewoon android, geen idee, dit is mijn eerste android telefoon.
Als ik iets type en hij wil er zelf een woord van maken terwijl ik type en ik klik op dat woord en type door dan typt ie geen spatie tussen dat woord en het volgende woord. Mijn Windows Phone deed dat wel.
Is dat een instelling ergens? Is dat android specifiek of S7 specifiek? Is dat op te lossen? Anders zijn die suggesties nogal zinloos imo als ik telkens handmatig een spatie moet geven.
Iemand?
Instellingen > algemeen beheer > taal en invoer > scherm toetsenbord > klik Samsung toetsenbord > vinkje aan bij automatische spatieering
Super! Werkt precies zoals ik wil, bedankt, was ik zelf nooit achter gekomenMrjraider schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:42:
Ook gewoon onder de standaard Samsung toetsenbord hoor.
Instellingen > algemeen beheer > taal en invoer > scherm toetsenbord > klik Samsung toetsenbord > vinkje aan bij automatische spatieering
maar als ik mn Telefoon in "energie besparende mode" zet doet die er keurig een zwart "skinnetje" er over..
alleen als ik een donker thema wil kan ik die alleen downloaden ( en dan weer een samsung account maken ;+ ) terwijl als je energie besparing wil het zo zonder probleem kan
404 Signature not found
Verwijderd
En wat is nu precies je probleem?SMSfreakie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:39:
Mogelijk zoek ik het verkeerd...
maar als ik mn Telefoon in "energie besparende mode" zet doet die er keurig een zwart "skinnetje" er over..
alleen als ik een donker thema wil kan ik die alleen downloaden ( en dan weer een samsung account maken ;+ ) terwijl als je energie besparing wil het zo zonder probleem kan
Ff je samsung account invullen/aanmaken en een donker thema downloaden. Er is geen standaard donker thema aanwezig.SMSfreakie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:39:
Mogelijk zoek ik het verkeerd...
Mijn Moto G Play, een budget telefoon van net 150 piek meen ik heeft afgelopen week zelfs een upgrade naar Android 7.1.1 gekregen.dj.verhulst schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:51:
Lachweekend eigenlijk, ware het niet dat het dat natuurlijk helemaal niet is

Alle functies van 7.1.x zitten in 7.0 in de Samsung ROM. Dit is meerdere malen besproken natuurlijk in dit topic.partyondude schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:23:
[...]
Mijn Moto G Play, een budget telefoon van net 150 piek meen ik heeft afgelopen week zelfs een upgrade naar Android 7.1.1 gekregen.
Lachweekend eigenlijk, ware het niet dat het dat natuurlijk helemaal niet is
Oke, dat mag natuurlijk. Maar wat mis je dan precies aan de update?partyondude schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:55:
Dat zal best, maar dat is mijn punt niet. Een budget toestel zit eerder op 7.1.1 dan een flagship wat me €750,- gekost heeft. Daar vind ik iets van.
hoezo eerder? De s7 (edge) gaat m nooit krijgen, want zoals eerder gezegt. alle "nieuwe" functies van 7.1.1 zitten er allang in...partyondude schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:55:
Dat zal best, maar dat is mijn punt niet. Een budget toestel zit eerder op 7.1.1 dan een flagship wat me €750,- gekost heeft. Daar vind ik iets van.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Beveiligingspatch van 1 januari 2018.
De gps locatie (high accuracy) in trusted places (thuis bv.) wijzigt voortdurend een tiental meters. Dat is geen probleem als eenmaal Smart Lock met succes is geactiveerd. Nadat location is gedeactiveerd (off) en daarna weer geactiveerd (on) werkt Smart Lock (in mijn situatie) niet meer. Ook niet als je een tweede (thuis) locatie (coördinaten) aan trusted places hebt toegevoegd.Raymond schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:04:
Ik heb een probleempje met mn smart lock.
Ik ben thuis en heb ingesteld staan dat ik dan zonder code (alleen over schermvschuiven) kan inloggen. Dat heeft tot gisteren gewerkt. Nu niet meer. Ik heb het nog een keer opnieuw ingesteld, maar ik moet nog steeds mn pincode invoeren om te unlocken.
Net een testje gedaan: smart lock werkt wel als ik een bekend device via bt heb gekoppeld. Probleem zit hem dus in smart lock op basis van locatie
Hebben jullie een idee hoe ik kan testen om het in orde te maken?
In "trusted places" pas ik de gps locatie aan (update) nadat "location" gedeactiveerd is geweest. Na de aanpassing/update werkt Smart Lock weer gedurende de periode dat location aan is en je S7 op de locatie blijft.
Kan dit beamen, heb de update op mijn S7 edge ook binnen.Barock schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:47:
Heden morgen een (heel kleine) update ontvangen ca. 21,40Mb.
Beveiligingspatch van 1 januari 2018.
Ik kom van een Moto G die ik ongeveer 2.5 jaar met veel plezier gebruikt heb. Die begon de laatste tijd te klagen over ruimtegebrek, een mooie aanleiding om iets nieuws te kopen. Ik wilde vooral meer opslag ruimte en een betere camera, het werd mede daarom de S7.
De S7 ziet er net wat beter uit dan de Moto G, en het gaat allemaal net wat soepeler. Dat is fijn. Maar ik vind de verschillen met mijn Moto G dermate klein dat ik moeite heb om het verschil in prijs te rechtvaardigen, zelfs nu ik hem nieuw heb kunnen kopen voor ongeveer de helft van de introductieprijs. Ik vind de achterkant wat glad, dat wordt wel even wennen. De Moto G heeft een stroeve kunststof achterkant. Dat ziet er misschien niet zo premium uit, maar heeft wel een betere grip.
Ik moest m'n simkaart naar nano-formaat knippen. Dat is niet goed gegaan, ik moest ook een stukje in het koper knippen om het passend te krijgen. De sim-kaart wordt nu niet herkend. Ik heb maar een nieuwe besteld bij m'n provider. M'n simkaart was denk ik ook al 10 jaar oud. Eerder had ik hem al wel succesvol kunnen knippen naar micro-formaat.
Meestal root ik m'n telefoon meteen en zet ik er een custom rom op. Ik had me voorgenomen om dat nu eens niet te doen, maar dat is me niet gelukt. Ik merkte dat ik me meteen al zat te ergeren aan het gebrek aan vrijheid om het ding zo in te stellen als ik zelf wilde. Dus TWRP recovery en LineageOS erop gezet. Omdat tijdens dit proces de data partitie gewist wordt is het sowieso handiger om een custom rom te installeren voordat je het toestel gaat gebruiken.
Het valt me op dat m'n telefoon nu zegt dat er ongeveer 30 GB gebruikt is van de 60 GB intern geheugen, terwijl ik volgens mij toch echt de 32 GB variant heb. Vraag me ook of waar die 30 GB aan gebruikt zou moeten zijn. Iemand die dit herkend?
Zou je niet verwachten....slow whoop schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:20:
Ik moest m'n simkaart naar nano-formaat knippen. Dat is niet goed gegaan, ik moest ook een stukje in het koper knippen om het passend te krijgen. De sim-kaart wordt nu niet herkend.
zeker, zeker
Duidelijk, zou het voortaan in de gaten houden!rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:09:
[modbreak]Het individueel melden dat je een update hebt ontvangen voegt niet zoveel toe, laat dat dan ook achterwege. Het discussiëren over de update zelf mag natuurlijk wel gewoon.[/]
Het was misschien een beetje naïef van mij om te denken dat het wel zou lukken. Ben waarschuwt er zelfs voor om niet zelf je simkaart tot nano-formaat te knippen (ik zag dat trouwens pas toen het al te laat was). In de link staat ook: "De Nanosimkaart is kleiner dan het koperen contact van een normale of Microsimkaart." Ik moest er dus wel een stukje van afknippen om hem net zo klein te maken als het nano-formaat. En nu is ie stuk. Eigen schuld, dikke bult.
Hij past nu ook niet meer in mijn oude telefoon dus dat betekent een paar dagen niet bellen en smsen. Tot mijn verbazing werkt Whatsapp nog wel gewoon zonder simkaart op m'n oude telefoon.
Whatsapp heeft ook niets met je SIM kaart te maken. Die doet alleen de eerste keer een check op je nummer dmv een SMS en daarna kun je whatsapp (telegram etc.) gewoon gebruiken. Daarom moet je ook je telefoon helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen als je hem zou verkopen, anders kan iemand anders bij je chats.slow whoop schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:21:
[...]
Tot mijn verbazing werkt Whatsapp nog wel gewoon zonder simkaart op m'n oude telefoon.
Iemand een idee?
[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 30-01-2018 00:25 ]
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik had ook mijn batterij laten vervangen daar, ze zijden dat daar niks mee aan de hand was, na 2 maande grote elende met de 2de lijn (v.o.c.) van S eindelijk mijn MB vervangen, probleem was verholpen...giovanni2903 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:45:
heb een afspraak gemaakt voor volgende week bij het servicecenter in amsterdam, omdat ik mijn batterij nu wel zat ben. Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen en vervangen ze m direct..
Ben nu nog bezig met mijn cam van mij S7, pas op de klantenservice van S is een groot DRAMA!!
Ik adviseer je om alle gesprekken op te nemen met ACR en alles in de mail laten bevestegen!
[ Voor 13% gewijzigd door mongkut op 01-02-2018 11:54 ]
Ik doe in het buitenland altijd de tijd op Niet automatisch. Dan wordt de privé tijd wel goed weergegeven.driel24 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:24:
In het buitenland heb je altijd een dubbele klok op je vergrendelscherm. De locale tijd wordt juist weergegeven. Maar de privé tijd niet. Die staat gelijk met de locale tijd.
Iemand een idee?
Gevonden....bizarre410 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:55:
[...]
Ik doe in het buitenland altijd de tijd op Niet automatisch. Dan wordt de privé tijd wel goed weergegeven.
Settings > vergrendelscherm > info + apps >
Dubbele klok > niet alleen aanzetten maar op drukken. Daar zie je tijdzone thuis instellen.
Wel een beetje merkwaardig. Die optie had er ook onder kunnen staan. Ik zie op Google veel mensen hiermee worstelen.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
ze hebben dus wel je batterij vervangen toen je daarom vroeg? Als het daarna is opgelost is het prima toch. Wat is er met je camera dan, hebben hun m gesloopt of is het spontaan gebeurd?mongkut schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:51:
[...]
Ik had ook mijn batterij laten vervangen daar, ze zijden dat daar niks mee aan de hand was, na 2 maande grote elende met de 2de lijn (v.o.c.) van S eindelijk mijn MB vervangen, probleem was verholpen...
Ben nu nog bezig met mijn cam van mij S7, pas op de klantenservice van S is een groot DRAMA!!
Ik adviseer je om alle gesprekken op te nemen met ACR en alles in de mail laten bevestegen!
Ze hebben idd de batterij vervangen, maar daar waren de problemen nog niet mee verholpen,na 2 mnd gezeur met de 2de lijn van de klantenservice, is uiteindelijk mijn mb vervangen.giovanni2903 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 03:14:
[...]
ze hebben dus wel je batterij vervangen toen je daarom vroeg? Als het daarna is opgelost is het prima toch. Wat is er met je camera dan, hebben hun m gesloopt of is het spontaan gebeurd?
Camera is nog steeds kut (onscherp), zouden hem vervangen bij Bynanix, maar waren dat weer vergeten bij het vervangen van het mb.
Zit nog steeds te wachten op een telefoontje van S...
Zit te overwegen om een rechtszaak aan te spannen, met al die toezeggingen (bewijzen) via de mail en op genomen gesprekken over dat ik een nieuwe telefoon krijg naar zoveel reparaties.
Scherm vervangen, oplaad connector board vervangen, mb vervangen, batterij vervangen.
De klanten service van Samsung is een groot DRAMA

Iemand enig idee bij welke instellingen ik kan bekijken om dit probleem te doorgronden? Op 1 of andere manier heb ik 's nachts geen contact met het data netwerk en Wifi staat inderdaad 24/7 uit want ik heb een databundel van 10 Gb.
[ Voor 11% gewijzigd door S7E-Vigi op 03-02-2018 08:07 ]
Same here. Misschien een bug in WhatsApp? Ik zou verder niet weten hoe het zou komen. De telefoon is namelijk altijd verbonden met wifi (sterk signaal).S7E-Vigi schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:05:
Sinds januari dit jaar wordt ik opeens elke morgen begroet door onderstaande melding van Whatsapp! Ik heb nooit een instelling veranderd en heb zaken als 'niet storen' uit staan. Het enige wat ik uit heb gezet (weet niet goed meer wanneer) is het 'Scannen via Wifi'. Maar dit is mijn inziens niet de oorzaak.
[afbeelding]
Iemand enig idee bij welke instellingen ik kan bekijken om dit probleem te doorgronden? Op 1 of andere manier heb ik 's nachts geen contact met het data netwerk en Wifi staat inderdaad 24/7 uit want ik heb een databundel van 10 Gb.
Bij mij komt dit niet voor gek genoeg sinds de nieuwe update van Samsung die 20 m'n was of iets in die richting. Heb jij die al naar binnen gehaald inmiddels? Het is de kleine patch die ook het security niveau van januari toevoegt.S7E-Vigi schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:05:
Sinds januari dit jaar wordt ik opeens elke morgen begroet door onderstaande melding van Whatsapp! Ik heb nooit een instelling veranderd en heb zaken als 'niet storen' uit staan. Het enige wat ik uit heb gezet (weet niet goed meer wanneer) is het 'Scannen via Wifi'. Maar dit is mijn inziens niet de oorzaak.
[afbeelding]
Daar hoopte ik ook op, tevens update Whatsapp zichzelf ook van de week maar helaas geen verbetering, die 20 Mb veiligheidspatch heb ik dus inderdaad geïnstalleerd. Blijft een raadsel maar ik hoop dat @Yonix gelijk heeft en dat dit aan Whatsapp ligt.Phntm schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:30:
[...]
Bij mij komt dit niet voor gek genoeg sinds de nieuwe update van Samsung die 20 m'n was of iets in die richting. Heb jij die al naar binnen gehaald inmiddels? Het is de kleine patch die ook het security niveau van januari toevoegt.
Op mijn S7 komt dat probleem, ook na de laatste update van Samsung, niet voor. Mijn partner heeft een LG K10 en hetzelfde probleem als hierboven geschetst. Blijkbaar niet een specifiek S7 probleem.S7E-Vigi schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:42:
[...]
Daar hoopte ik ook op, tevens update Whatsapp zichzelf ook van de week maar helaas geen verbetering, die 20 Mb veiligheidspatch heb ik dus inderdaad geïnstalleerd. Blijft een raadsel maar ik hoop dat @Yonix gelijk heeft en dat dit aan Whatsapp ligt.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
staat de optie helemaal onderin wel op: "back-up maken via"; wi-fi of mobiel netwerk. dat is het enige wat ik kan bedenken. kan ook zijn dat whatsapp niet de mactiging heeft in je instellingen om zoveel data te gebruiken, maar dit is dus een toestelinstellingS7E-Vigi schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:05:
[afbeelding]
ik heb gewoon het probleem dat het opladen heel lang duurt en dat ie voor mijn gevoel te snel leeg gaat. met een nieuwe batterij is dit hopelijk gewoon opgelost en anders koop ik in de zomer een ander toestelmongkut schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:24:
[...]
Ze hebben idd de batterij vervangen, maar daar waren de problemen nog niet mee verholpen,na 2 mnd gezeur met de 2de lijn van de klantenservice, is uiteindelijk mijn mb vervangen.
Camera is nog steeds kut (onscherp), zouden hem vervangen bij Bynanix, maar waren dat weer vergeten bij het vervangen van het mb.
Zit nog steeds te wachten op een telefoontje van S...
Zit te overwegen om een rechtszaak aan te spannen, met al die toezeggingen (bewijzen) via de mail en op genomen gesprekken over dat ik een nieuwe telefoon krijg naar zoveel reparaties.
Scherm vervangen, oplaad connector board vervangen, mb vervangen, batterij vervangen.
De klanten service van Samsung is een groot DRAMA
Goeie, dat valt mij ook op. Ik dacht dat hij geen bereik had in het nachtkastje op mijn kamer.bluecupra schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:36:
Had dit probleem ook met Whatsapp dat de backup via WiFi niet lukt. Wanneer je deze handmatig start werkt het wel. Na de laatste update (security update januari 2018) (die ik gisteren geïnstalleerd heb) werkt het automatisch backuppen weer wel.
maar na het een paar keer speelde vond ik het wel erg opvallend worden. Ik ben benieuwd wanneer ik deze nieuwe update krijg.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
staat inderdaad op 'wifi en mobiel netwerk' en voor de rest heeft Whatsapp alle machtigingen zonder beperkingen. Voorlopig heb ik de backup maar naar wekelijks gezet zodat ik niet elke ochtend mezelf hoef te irriterengiovanni2903 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:55:
[...]
staat de optie helemaal onderin wel op: "back-up maken via"; wi-fi of mobiel netwerk. dat is het enige wat ik kan bedenken. kan ook zijn dat whatsapp niet de mactiging heeft in je instellingen om zoveel data te gebruiken, maar dit is dus een toestelinstelling
Hoezo zou je ook nog jezelf gaan irriteren? Je ergeren aan dit probleem lijkt me genoeg...
[ Voor 4% gewijzigd door emmerx op 04-02-2018 14:58 ]
Draadloos laden op onze Zon
De A3 2017 heeft heel veel weg van de S7 in een iets kleiner jasje. Snelheid is best ok, zoveel eis ik niet. Foto's zijn soms best ok, maar soms erg matig.
Tweedehands S7? Formfactor vrijwel gelijk en prima foto's.oNo schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:55:
Iemand een idee voor een opvolger van de S7? Iets qua formfactor gelijk of kleiner en goede foto's zijn een must.
Anders de S8, als je die schermranden kan hebben....
[ Voor 9% gewijzigd door emmerx op 04-02-2018 21:39 ]
vaag, ik heb er geen last van en zit 24/7 op 4g (onbeperkt data). Hopelijk fixt whatsapp het snelS7E-Vigi schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:40:
[...]
staat inderdaad op 'wifi en mobiel netwerk' en voor de rest heeft Whatsapp alle machtigingen zonder beperkingen. Voorlopig heb ik de backup maar naar wekelijks gezet zodat ik niet elke ochtend mezelf hoef te irriteren
Verwijderd
T-Mobile?wortelsoft schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:48:
Mijn vriendin heeft het ook op Wilefox Swift en ik heb het op mijn S7 met januari update nog steeds. Denk dat bij whatsapp zelf de fout zit.
Ik bedoelde eigenlijk: ik heb een unbranded Duits toestel met een vodaphone zakelijk sim.
kon er eerst makkelijk 4 dagen mee doen en als ik echt weinig mee speel 5 dagen
nu is ie met 3 dagen wel toe aan de lader en dan heb ik ongeveer een half uur gebeld
heb ik echte beldag is ie met krap 1,5 a 2 dagen op ..
bron: https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/U7HNNPENTYVBD/Voor de Galaxy S7 (en ook de Edge) geldt een 50 euro cashback actie:
Koop tussen 5 februari 2018 en 4 maart 2018 een Galaxy S7 edge of Galaxy S7 bij een van de deelnemende verkooppunten en ontvang €50 retour.
Let op: vraag aan de verkoper om een toestel met deelnemende EAN code. Sommige winkels verkopen uit het buitenland geïmporteerde producten in plaats van de officiële Nederlandse producten. Deze producten hebben een afwijkende EAN code en komen niet in aanmerking voor deze Nederlandse promotie.
Vul het online aanmeldformulier in, upload de aankoopbon en een foto van de streepjescode met de EAN code en het IMEI-nummer van de verpakking uiterlijk 19 maart 2018. Zie actievoorwaarden voor meer details.
Hier een lijst met geldige EAN codes:
https://datapusher-nl-weh...mazonaws.com/ddqmu3p0.pdf
Verwijderd
https://www.sammobile.com...ut-in-vietnam-by-mistake/
Met andere navigatie op mijn toestel heb ik dit probleem niet.
Iemand die dit probleem kent en een oplossing heeft?
heb een nieuwe oplaadkabel gekregen, omdat de vorige was doorgebrand. Geen nieuwe batterij omdat er niks mis mee was. Heb nu al een paar dagen mijn locatie uitstaan en dat schijnt te helpen. kan nu makkelijk een hele dag door op 1 batterijgiovanni2903 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:56:
[...]
ik heb gewoon het probleem dat het opladen heel lang duurt en dat ie voor mijn gevoel te snel leeg gaat. met een nieuwe batterij is dit hopelijk gewoon opgelost en anders koop ik in de zomer een ander toestel
Vandaag opgeladen naar 71% en toen met carnaval meegenomen. Bij terugkomst bleek het toch erg hard gegaan te zijn, gedaald naar circa 30%. Zo gek veel foto's overigens niet genomen. Zeg pak hem beet 20.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Als jij je in een hele drukke omgeving bevind en er dus maximaal van de zendmast gebruik word gemaakt door heel veel telefoons komt dat niet ten goede van je battery verbruik.
Avondje (2 tot 3 uurtjes) stadion kost hier al gauw 20 tot 30%.
Terwijl een normale werkdag (12uurtjes) het zelfde verbruik heeft.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Dat ding heeft gewoon op mijn kamer gelegen, los van de stroom, en ik sluit hem aan...
Doet niks?
Nog een keer her-inpluggen van de stekker: ja hoor: "Er is vocht gedetecteerd..."
Vorig jaar obtober ofzo heb ik dat ding nog laten repareren onder garantie, maar nu heb ik weer dat gedonder
ik denk dat ik maar een S8 ga kopen, en deze ga inruilen. Ben hem het zo stront-beu en ik heb geen zin om elke xx aantal maanden weer naar Samsung te moeten gaan. Kost mij weer een hele halve dag

Is is er geen secret switch om die melding uit te zetten en die beveiliging te bypassen? Ik gebruik hem toch niet onder de douche of in het water.
[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 13-02-2018 09:56 ]
Ik denk dat er wel degelijk iets mis mee is, locatie staat bij mij (en denk ik bij iedereen) gewoon aan.giovanni2903 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:40:
[...]
heb een nieuwe oplaadkabel gekregen, omdat de vorige was doorgebrand. Geen nieuwe batterij omdat er niks mis mee was. Heb nu al een paar dagen mijn locatie uitstaan en dat schijnt te helpen. kan nu makkelijk een hele dag door op 1 batterij
Die locatie stond bij jou toch ook gewoon aan in de begin maanden van je gebruik?
Dat je weer aan een Samsung wil kopen, denk je niet dat je over weer een paar maanden daar weer voor de deur staat?AW_Bos schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:41:
Mijn god, wederom is vanmorgen weer die klote melding teruggekomen met die vochtdetectie.
Dat ding heeft gewoon op mijn kamer gelegen, los van de stroom, en ik sluit hem aan...
Doet niks?
Nog een keer her-inpluggen van de stekker: ja hoor: "Er is vocht gedetecteerd..."
Vorig jaar obtober ofzo heb ik dat ding nog laten repareren onder garantie, maar nu heb ik weer dat gedonder. Gebruiken ze brakke connectors daar?
ik denk dat ik maar een S8 ga kopen, en deze ga inruilen. Ben hem het zo stront-beu en ik heb geen zin om elke xx aantal maanden weer naar Samsung te moeten gaan. Kost mij weer een hele halve dag
Is is er geen secret switch om die melding uit te zetten en die beveiliging te bypassen? Ik gebruik hem toch niet onder de douche of in het water.
Ik heb nog nooit een massale horde mensen voor de deur van het Service Center in Amsterdam gezien, met mensen die allemaal problemen hebben.mongkut schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:01:
[...]
Dat je weer aan een Samsung wil kopen, denk je niet dat je over weer een paar maanden daar weer voor de deur staat?
Misschien is de S8 wel verbeterd met betere sensoren die niet spontaan gaan zeuren voor een vuiltje of weet ik veel wat het die melding maar triggert.
Eerst ga ik maar eens opzoek naar wat oplossingen. Ik lees dat het iemand al helpt om de knop voor snel-laden uit te zetten, en die weer aan. Misschien geeft dit wel een reset ofzo aan het interne batterijchipje?
In de tussentijd heb ik de inductie QI-lader er maar weer bijgepakt. Maar dat laden duurt ook weer eventjes.
Hoop dat het werkt, want nu kan ik dus niet eventjes eenvoudig foto's overzetten

Wel ben ik blij dat alles in de cloud staat!
Dit komt omdat 9 van de 10 hem op laten halen door Bynanix, en dat je geen massale horde mensen hebt gezien hebt, is dat ze op afspraak werken bij het SCA...AW_Bos schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:06:
[...]
Ik heb nog nooit een massale horde mensen voor de deur van het Service Center in Amsterdam gezien, met mensen die allemaal problemen hebben.
Ik heb tevens ook nog geen alarmerende nieuwsberichten op Tweakers gezien over verkopers die massaal afstand nemen van hun Galaxy telefoon vanwege rare foutmeldingen en andere fratsen. Dus ik denk dat je maar wat raaskalt.mongkut schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:11:
[...]
Dit komt omdat 9 van de 10 hem op laten halen door Bynanix, en dat je geen massale horde mensen hebt gezien hebt, is dat ze op afspraak werken bij het SCA...
Ik heb zeker vertrouwen in Samsung, maar blijkbaar is de sensor gewoon brak. Geen reden om een merk links te laten liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 13-02-2018 10:14 ]
Het zijn ook wel goede telefoons, MAAR het update beleid, het reparatie bedrijf Bynanix is ver onder de maat, hoe Samsung met klachten omgaat is K.U.T.AW_Bos schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:13:
[...]
Ik heb tevens ook nog geen alarmerende nieuwsberichten op Tweakers gezien over verkopers die massaal afstand nemen van hun Galaxy telefoon vanwege rare foutmeldingen en andere fratsen. Dus ik denk dat je maar wat raaskalt.
Ik heb zeker vertrouwen in Samsung, maar blijkbaar is de sensor gewoon brak. Geen reden om een merk links te laten liggen.
En ik heb heel wat gsm reparateurs gesproken over de laatste jaren (hier en in het buitenland) de meeste zeggen "neem nooit een Samsung" , veel vage klachten. en super slechte service.
En nee, ik ben een Android fan, en vind het eco systeem van A niks.
Binnen een uur was mijn telefoon weer gerepareerd, en in de tussentijd kon ik op hun kosten een kopje thee/koffie bij de barista op de hoek halen.
Uiteraard heb ik wel een afspraak gemaakt, en het is ook nog eens op loopafstand (klein halfuur) vanaf Amsterdam CS bereikbaar. Het moet geen gewoonte worden verder, omdat ik anders weer dagen vrij moet nemen.
Maar via de pakketpost mijn telefoon opsturen vind ik een dikke no-go. Liever mijn telefoon een paar uurtjes kwijt, dan dat hij 3 weken weg is. Mijn telefoon heb ik hard nodig voor mijn werk.
Ik zie wel wat klachten op je genoemde pagina, maar om daar K.U.T. over te zeggen? Of dacht je soms dat alles foutloos moest werken? Samsung is nu eenmaal geen klein onbekend merk, dus van die miljoenen apparaten kan er wat kapot gaan. Ik zie je probleem echt totaal niet.
[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 13-02-2018 10:36 ]
klopt, maar hij stond op hoge precisie en dat vreet aan je batterij. heb m nu op energiezuinig staan en mn batterij doet weer zoals het hoortmongkut schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:58:
[...]
Ik denk dat er wel degelijk iets mis mee is, locatie staat bij mij (en denk ik bij iedereen) gewoon aan.
Die locatie stond bij jou toch ook gewoon aan in de begin maanden van je gebruik?
Ben iig blij dat ik gratis een nieuwe kabel kreeg, want deze is een stuk langer dan de kabel die je krijgt bij aanschaf van het toestel
Betreft Dynafix, dat bedrijf is idd echt ruk, maar zo goed als ieder merk (behalve apple en huawei zover ik weet) maken gebruik van hun service in Nederland. Als er iets kapot is wat niet noodzakelijk is, zou ik er voor kiezen ermee rond te blijven lopen ipv het door hun te laten maken. Hebben mijn xperia Z2 in het verleden gemaakt, maar wel vuil achter gelaten in de lens van mijn camera en een dikke kras aan de binnenkant van de glazen achterkant die je aan de buitenkant dus ook zag..

[ Voor 29% gewijzigd door giovanni2903 op 13-02-2018 14:01 ]
Bij mij staat hij ook op hoge precisie, en gebruikt niet (veel) maar batterij, kan er wel 2 dagen mee doen..giovanni2903 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:59:
[...]
klopt, maar hij stond op hoge precisie en dat vreet aan je batterij. heb m nu op energiezuinig staan en mn batterij doet weer zoals het hoort
Bynanix is een groot KUT bedrijf, meerdere slechte ervaring mee gehad..giovanni2903 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:59:
[...]
Betreft Dynafix, dat bedrijf is idd echt ruk, maar zo goed als ieder merk (behalve apple en huawei zover ik weet) maken gebruik van hun service in Nederland. Als er iets kapot is wat niet noodzakelijk is, zou ik er voor kiezen ermee rond te blijven lopen ipv het door hun te laten maken. Hebben mijn xperia Z2 in het verleden gemaakt, maar wel vuil achter gelaten in de lens van mijn camera en een dikke kras aan de binnenkant van de glazen achterkant die je aan de buitenkant dus ook zag..
wel bijzonder...raptorix schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:01:
Vandaag kwam ik er achter dat het glaas van mijn camera gebroken is, ik heb een behoorlijk goede case er om heen, nu las ik dat dit een bekend probleem is, zijn er meer mensen die dit hier hebben gehad?
Oplossing voor je probleem, hoe je het moet doen, en €2.5 voor het glaasje.
Succes.
Ik denk dat je aan dit bericht denkt?:raptorix schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:01:
Vandaag kwam ik er achter dat het glaas van mijn camera gebroken is, ik heb een behoorlijk goede case er om heen, nu las ik dat dit een bekend probleem is, zijn er meer mensen die dit hier hebben gehad?
https://nl.hardware.info/...ekt-op-willekeurig-moment
https://www.allaboutphones.nl/samsung-emoji-android-oreo/
werd een keer tijd, sommige emoji zijn echt kut op samsung.. Nu nog de android 8.0 update uitbrengen...
Hoe denken jullie erover?
Ik lees ook dat het helpt om de kabel erin te douwen zodra je het Samsung-logo op je bootscreen ziet.
[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 14-02-2018 01:22 ]
Deze fix werkt niet of tijdelijk. Gewoon je oplaadpoort schoonmaken. Alle stof en vuiltjes er uit. Als het dan nog blijft voorkomen. Totale factory reset. Is het er nog steeds, naar een Samsung service punt gaan en je oplaadpoort laten vervangen.AW_Bos schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 01:22:
Die vochtdetectie-error is zo te zien in veel gevallen wel te verhelpen met een simpele fix:
Hoe denken jullie erover?
Ik lees ook dat het helpt om de kabel erin te douwen zodra je het Samsung-logo op je bootscreen ziet.
Nu werkt hij prima. Heb gereboot, even geblazen en gaan met die banaan. Ik houd het in de gaten.DiMacho schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:04:
[...]
Deze fix werkt niet of tijdelijk. Gewoon je oplaadpoort schoonmaken. Alle stof en vuiltjes er uit. Als het dan nog blijft voorkomen. Totale factory reset. Is het er nog steeds, naar een Samsung service punt gaan en je oplaadpoort laten vervangen.
Maar zo'n oplaadconnector zou toch niet zomaar even gaan bokken, lijkt me. Die van mij is in oktober nog vervangen.
Jup en op nog wat Engelse websites.Mau_Maus schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:41:
[...]
Ik denk dat je aan dit bericht denkt?:
https://nl.hardware.info/...ekt-op-willekeurig-moment
Weet je zeker dat het aan de batterij ligt?OosterF schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:20:
Mijn vriendin heeft een Galaxy S7 van een jaartje oud met batterijproblemen. Loopt 's nachts enkele tientallen procenten leeg terwijl ze slaapt. Ze heeft het toestel aangeschaft i.c.m. een abonnement van Tele2. Is Tele2/Samsung een beetje bereid om een batterij onder garantie te vervangen? Ik heb zelf alleen ervaring met Apple.
Probeer eerst zelf het toestel te backuppen en een factory reset te geven. Kijken of dat helpt. Garantie is 2 jaar, ook op de accu! Je kan altijd naar een Samsung premium point gaan of hem opsturen bij Tele2.OosterF schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:20:
Mijn vriendin heeft een Galaxy S7 van een jaartje oud met batterijproblemen. Loopt 's nachts enkele tientallen procenten leeg terwijl ze slaapt. Ze heeft het toestel aangeschaft i.c.m. een abonnement van Tele2. Is Tele2/Samsung een beetje bereid om een batterij onder garantie te vervangen? Ik heb zelf alleen ervaring met Apple.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Via de website een afspraak maken. Google op Samsung service punt. Je hebt een Samsung account nodig. Je moet een backup maken. Je krijgt je toestel gereset terug!!!AvK schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:27:
Heb sinds een week de beruchte roze streep rechts op mijn scherm. Telefoon valt nog binnen de garantie en ik wil hem laten repareren bij zo'n Samsung service punt. Het is een zakelijke telefoon en ik kan absoluut niet zonder, dus opsturen is geen optie. Wil dus gebruik maken van de 1 uur service. Maar wat is die website waar je een afspraak zou kunnen maken hopeloos zeg. Wat onvriendelijk. Nu blijkt het gewoon een The Phone House vestiging te zijn. Kan je daar rechtstreeks naar toe bellen voor een afspraak? Iemand ervaring met dit soort vestigingen?
Verwijderd
Nu heb ik sindskort het volgende probleem: elke keer wanneer mijn telefoon helemaal uit is geweest (batterij leeg) dan wil WhatsApp niet meer opstarten daarna. De enige oplossing tot nog toe is WhatsApp eraf gooien en opnieuw installeren. Maar dat is ook geen ideale oplossing natuurlijk. Zijn er hier wellicht mensen met hetzelfde probleem? Ik draai verder geen custom ROM's ofzo, gewoon Android met Samsung schil.
Heb Microsoft genoeg krediet gegeven en eens zien hoe deze telefoon me bevalt
Bynanix... hahaha ik lig helemaal dubbel.[Het zijn ook wel goede telefoons, MAAR het update beleid, het reparatie bedrijf Bynanix is ver onder de maat, hoe Samsung met klachten omgaat is K.U.T.
Daar ga je geen spijt van krijgen, zelf overgeschakeld van de lumia 950 naar de S7 edge, wel wennen maar prima te doen.Dragunov schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:30:
Na paar jaar met Windows Mobile te hebben gewerkt (Lumia 950XL), vandaag overgeschakeld naar een Samsung Galaxy S7.
Heb Microsoft genoeg krediet gegeven en eens zien hoe deze telefoon me bevalt
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Bevalt me volkomen!
Heb nu ook een Samsung draadloos oplaadstation gekocht en volgende maand komt er dan een Gear S3 bij (of misschien wachten voor een S4?).
Ook voor in de wagen een Qi oplaadstation gekocht, moet enkel nog worden gemonteerd.

Een wereld van apps gaan voor me open, ZELFS van Microsoft zelf (enorm veel meer dan voor hun eigen platform).
Nooit gedacht dat Microsoft zoveel apps had, waar ik nooit van wist!!!
- Navigatie
adresboek en zoekresultaten Maps, real time file info en het laatste Maps kaartmateriaal. - Muziek
je laatste mp3's en Spotify - Kilometeradministratie met GPS
- Parkeren
Parkmobile of vergelijkbare apps - OBD-reader
uitlezen en programmeren voertuigspecifieke data
Werkt super met platte scherm van S7 (weinig extra reflecties aan randen i.t.t. S8...)!

Voor €15 een Koolpad )of powerQi) i.c.m. een oud Nilkinn S5-hoesje en achterkant van een S4-houder.
OEM radio er uit en een standaard DIN Bt radio voor €120.

[ Voor 67% gewijzigd door emmerx op 01-03-2018 15:26 ]
Verwijderd
Wat te doen? Ga ik straks na 1 uur weer een nieuwe poging krijgen? Ik heb wel zo'n wachtwoord wat ik iedere keer bij het opstarten van mijn telefoon in moet typen maar dat kan nu niet meer?
Verwijderd
Die optie stond bij mij uitgeschakeld(?) Ik moest eigenlijk een half uur wachten maar heb de telefoon even een uurtje laten liggen. Na een uur kon ik wel weer een wachtwoord invoeren, gelukkig maar.Mrjraider schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:01:
Meestal moet je een backup beveiliging kiezen dus een patroon, pin of wachtwoord. Dan voer je die toch in? Dat moet ik op mijn S8 wel instellen en mijn S6 had dat ook.
* De optie stond achteraf niet uitgeschakeld, door mijn gare vinger werden er 2 a 3 aanrakingen gedetecteerd terwijl ik er maar 1 deed, vandaar dat het leek dat ik mijn WW niet in kon voeren
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2018 23:33 ]
tip: je kan 4 verschillende vinger registreren voor de vingerafdrukVerwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:32:
Mijn hamster heeft mijn duim kapot gebeten, i.c.m. met droge handen van het verbouwen herkent mijn vingerafdrukscanner mijn vinger niet. Ik ging van het opnieuw proberen van 30 seconden naar 5 minuten naar 10 minuten en nu naar 30 minuten.
Wat te doen? Ga ik straks na 1 uur weer een nieuwe poging krijgen? Ik heb wel zo'n wachtwoord wat ik iedere keer bij het opstarten van mijn telefoon in moet typen maar dat kan nu niet meer?
Wilde eigenlijk 2 generaties overslaan (waarom zo vaak een nieuwe mobiel??), maar de afgeronde schermranden van de S8 bleken voor mij niet te werken.; de S7 bleek de laatste Samsung Galaxy S met een vlak scherm.
Wat een verademing was het qua snelheid, foto's bij weinig licht en de 32GB intern geheugen; veel minder vaak de boel hoeven opschonen.
Ik mis wel de Irda poort; heb nu weer alle afstandsbedieningen in de kamer liggen ....
Is dit een bekende issue bij de S7?
Ik heb de S7 dual sim (bijna 2 jaar in bezit)
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum