Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Yonix schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:22:
[...]

SOT gedurende die 46 uur was een ruime 2-2,5 uur. Vanochtend heb ik mijn S7, na zo'n 24 uur, aan de oplader gehangen met een SOT van ergens tussen de 3-4 uur. Geen verkeerde cijfers, me dunkt. :)

[...]

Ik kan geen handig lijstje maken, zoals dat met Package Disabler Pro wel kon, maar ik heb een lijst van XDA gebuikt om te kijken welke services handig zijn om uit te zetten: klik (XDA). Vooral Google Play-services, Gear (VR)-services en social media-applicaties als Facebook, Skype en Instagram.
Thnx voor de link naar xda. Ik heb een boel overgenomen uit de lijst. Echter werkt m'n gallery niet meer. Als ik een foto heb gemaakt en ik ga naar gallary, is deze leeg. Iemand misschien die weet (uit ervaring welke uit de xda lijst hiervoor zorgt? Anders moet ik 1 voor 1 aanzetten...

Edit: Ben er inmiddels achter: "CMHProfider" kan dus niet worden uitgeschakeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Monda op 27-11-2017 19:33 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik ben van een S6 overgestapt op de S7. Nu zag ik dat de camera verhoudingen wat anders zijn. Bij 12MP is de beeldverhouding 4:3 en als je een beeldverhouding van 19:6 wilt, zul je terug moeten naar 9,1 MP.

Welke instelling gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 09:28
Monda schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:16:
Ik ben van een S6 overgestapt op de S7. Nu zag ik dat de camera verhoudingen wat anders zijn. Bij 12MP is de beeldverhouding 4:3 en als je een beeldverhouding van 19:6 wilt, zul je terug moeten naar 9,1 MP.

Welke instelling gebruiken jullie?
Dat is ook niet meer dan logisch, je mist een beetje beeld.

Bij 4:3 is de resolutie 4032*3024, bij 16:9 is dat 4032*2268. Je mist 756 pixels in de hoogte, als je dat vermenigvuldigt met 4032, kom zo rond de 3 MP verschil :)

Ik gebruik zelf de 16:9 verhouding, 4:3 oogt zo ouderwets :)

[ Voor 5% gewijzigd door L0we op 28-11-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
L0we schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:08:
[...]

Bij 4:3 is de resolutie 4032*3024, bij 16:9 is dat 4032*2268. Je mist 756 pixels in de hoogte, als je dat vermenigvuldigt met 4032, kom zo rond de 3 MP verschil :)

Ja ik snap 't thnx. Haha ja dat vond ik dus ook. Vooral wanneer je een foto wilt laten zien op je mobiel, ziet het er een stuk minder. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Hoe is jullie SoT? Met mijn S6 haalde ik 3,5/4 uur. Nu met een nieuwe S7 en exact dezelfde apps, zit ik op 6 uur en 17 minuten met nog 18% over. Tot nu toe dus erg tevreden.

Edit: Inmiddels 7,5 uur Sot. Wel bijna leeg, dus nu houdt 't wel echt op. Erg tevreden!

[ Voor 20% gewijzigd door Monda op 28-11-2017 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Monda schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:33:
Hoe is jullie SoT? Met mijn S6 haalde ik 3,5/4 uur. Nu met een nieuwe S7 en exact dezelfde apps, zit ik op 6 uur en 17 minuten met nog 18% over. Tot nu toe dus erg tevreden.

Edit: Inmiddels 7,5 uur Sot. Wel bijna leeg, dus nu houdt 't wel echt op. Erg tevreden!
Dat haal ik hier bij lange na niet. Meestal zit ik tussen de 3 a 4 uur in 24uur tijd.

Maar zoals zo vaak gezegd, zeggen de getallen zelf niet zoveel aangezien het veel verschillende factoren afhankelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 29-11-2017 08:58 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

Phntm

Tlingelingeling

l3art schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:57:
[...]

Dat haal ik hier bij lange na niet. Meestal zit ik tussen de 3 a 4 uur in 24uur tijd.

Maar zoals zo vaak gezegd, zeggen de getallen zelf niet zoveel aangezien het veel verschillende factoren afhankelijk is.
Ik deel deze zelfde ervaring, jammer dat ik nu andere prioriteiten heb dan een nieuw toestel kopen. Hiermee maar volhouden en vaak per dag opladen 😂

• Monda
Ik heb voor 't eerst een toestel met een microsd kaartje.
Nou wilde ik m'n inkomende filmpjes en foto's op WhatsApp, eigenlijk rechtstreeks op de sd laten opslaan. Ik kan alleen niet vinden hoe.
Ik heb al een mapje gemaakt in gallery op de microsd, met de naam WhatsApp foto's. Alle foto's vanuit de originele map heb ik verplaatst naar deze nieuwe map.

Maar wanneer er nu een foto binnenkomt, komt deze weer in de oude WhatsAppfoto map op 't intern geheugen...

Is hetgeen ik zou willen mogelijk?

• L0we
Monda schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:11:
Ik heb voor 't eerst een toestel met een microsd kaartje.
Nou wilde ik m'n inkomende filmpjes en foto's op WhatsApp, eigenlijk rechtstreeks op de sd laten opslaan. Ik kan alleen niet vinden hoe.
Ik heb al een mapje gemaakt in gallery op de microsd, met de naam WhatsApp foto's. Alle foto's vanuit de originele map heb ik verplaatst naar deze nieuwe map.

Maar wanneer er nu een foto binnenkomt, komt deze weer in de oude WhatsAppfoto map op 't intern geheugen...

Is hetgeen ik zou willen mogelijk?
https://forums.androidcen...nto-external-sd-card.html

Nope, volgens mij niet :)

• Monda
Oh helaas! Dankjewel! Wie weet komt WhatsApp ooit met een update die dit mogelijk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 22:52
[Knip] verkeerde topic.

[ Voor 109% gewijzigd door iisworks op 02-12-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21
giovanni2903 schreef op maandag 27 november 2017 @ 03:06:
[...]

aan de hand van het imeinummer kunnen ze zien dat het toestel onder garantie valt, je zult gewoon netjes een nieuwe batterij erin krijgen
Yeah ik kreeg te horen dat het niet onder garantie valt waarschijnlijk omdat mn tel geroot is. Hij moet het dus opsturen in plaats van zelf vervangen in de samsung repair center.
Wat heeft een uitgezette batterij nou te maken met mn root.. :(

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
iisworks schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:32:
Is er iemand die het met LineageOS 14.1 voor elkaar heeft gekregen om de Stock accuduur te benaderen bij licht gebruik (geen games, dag of 2 standby)? Op de laatste Samsung ROM is de accuduur prima, maar in LOS loopt hij een stuk harder leeg in standby met hetzelfde lichte gebruik + apps.
Hiervoor hebben we het root en custom rom topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:49
L0we schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:08:
[...]

Ik vind 16:9 mooier maar gebruik 4:3. Waarom zou ik minder pixels gebruiken als je later nog naar 16:9 kan bijsnijden wat iets meer vrijheid geeft?
Of mis ik dan iets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Mutatie schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:18:
[...]

Ik vind 16:9 mooier maar gebruik 4:3. Waarom zou ik minder pixels gebruiken als je later nog naar 16:9 kan bijsnijden wat iets meer vrijheid geeft?
Of mis ik dan iets? :?
Mja snap wat je bedoelt... Echter 90% van mijn foto's bekijk ik, mijn vrienden en familie op een mobiel, tv of tablet. Die zwarte randen zien er dan echt niet uit.
10% wordt gebruikt voor een fotoboek.

Maar hoe bedoel jij dan naar 19:6 bijsnijden? Als je ze gaat printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:56
Musta schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:48:
[...]

Yeah ik kreeg te horen dat het niet onder garantie valt waarschijnlijk omdat mn tel geroot is. Hij moet het dus opsturen in plaats van zelf vervangen in de samsung repair center.
Wat heeft een uitgezette batterij nou te maken met mn root.. :(
kan zijn dat er iets anders beschadigt is geraakt doordat je batterij is uitgezet, dat is niet zo 123 op te lossen. Root maakt als het goed is niks uit hoor, de medewerker heeft toch wel verteld waarom hij het niet meteen kon vervangen?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
giovanni2903 schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:21:
[...]

kan zijn dat er iets anders beschadigt is geraakt doordat je batterij is uitgezet, dat is niet zo 123 op te lossen. Root maakt als het goed is niks uit hoor, de medewerker heeft toch wel verteld waarom hij het niet meteen kon vervangen?
Yeah hij kon het zelf niet vervangen omdat de software die hij nodig had er niet was en pas deze week zou komen, maar hij zag de root en zei al gelijk dat die volgens de opdracht die hij heeft gekregen van Samsung hier niet aan mag zitten en het moet opsturen voor reparatie en dat ik zeer waarschijnlijk een prijsopgave zou krijgen.
Hij kon niet zeggen dat dit onder garantie viel (dat kon die wel zeggen voordat hij de root zag)
Tevens zei die dat de root kan zorgen voor het verpesten van de power management van de batterij etc, maar ik heb uberhaupt geen idee hoe ik de batterij zou moeten beinvloeden dan..
Waarschijnlijk moet de moederbord ook vervangen worden, dat begreep ik iig uit zijn verhaal ook

Hij wou overigens ook per se een factuur zien, dus niet alleen de serienummer.
Ik zal van de week even langs gaan met mn factuur en dan zullen we wel zien hoe en wat er gaat gebeuren precies, is al de 3e samsung met ene opgezwollen batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
Misschien domme vraag maar sinds de laatste updates van Facebook staat de menubalk onderin het scherm. Dit vind ik erg irritant en heb een oudere apk geïnstalleerd en automatisch updaten van apps uitgezet. Maar toch presteert Facebook het om alsnog te auto-updaten! Is het mogelijk om auto updates van 1 enkele app uit te zetten?

PSN id: PENo1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@P.E.No.1 Ik vrees dat dit niet eenvoudig kan. Facebook lijkt zelf updates te kunnen pushen naar alle app's.
Monda schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:24:
[...]

Oh helaas! Dankjewel! Wie weet komt WhatsApp ooit met een update die dit mogelijk maakt.
Ik vind dit nog steeds een groot gemis van WhatsApp.
Het is dat ik nu een S7 heb met ruim voldoende opslag, maar mijn S4 liep er steeds op vast.
En helemaal leuk als je een hoop Whatsapp-groepen hebt waar constant foto's op gedeeld worden :X.

[ Voor 67% gewijzigd door AW_Bos op 03-12-2017 21:09 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:49
Monda schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:48:
[...]

Mja snap wat je bedoelt... Echter 90% van mijn foto's bekijk ik, mijn vrienden en familie op een mobiel, tv of tablet. Die zwarte randen zien er dan echt niet uit.
10% wordt gebruikt voor een fotoboek.

Maar hoe bedoel jij dan naar 19:6 bijsnijden? Als je ze gaat printen?
Ja oke, dan is standaard 16:9 wel fijn, al loop ik zelf wel veel te zoomen op foto's.
Bij nabewerken op de foon of pc, en inderdaad ook bv met printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Musta schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:35:
[...]

Yeah hij kon het zelf niet vervangen omdat de software die hij nodig had er niet was en pas deze week zou komen, maar hij zag de root en zei al gelijk dat die volgens de opdracht die hij heeft gekregen van Samsung hier niet aan mag zitten en het moet opsturen voor reparatie en dat ik zeer waarschijnlijk een prijsopgave zou krijgen.
Hij kon niet zeggen dat dit onder garantie viel (dat kon die wel zeggen voordat hij de root zag)
Tevens zei die dat de root kan zorgen voor het verpesten van de power management van de batterij etc, maar ik heb uberhaupt geen idee hoe ik de batterij zou moeten beinvloeden dan..
Waarschijnlijk moet de moederbord ook vervangen worden, dat begreep ik iig uit zijn verhaal ook

Hij wou overigens ook per se een factuur zien, dus niet alleen de serienummer.
Ik zal van de week even langs gaan met mn factuur en dan zullen we wel zien hoe en wat er gaat gebeuren precies, is al de 3e samsung met ene opgezwollen batterij
zat ook al te denken aan moederbord idd, daarom root ik dus niet omdat je gezeik krijgt als er iets gemaakt moet worden.. Bij welke servicecenter ben je geweest? Wil zelf binnenkort naar amsterdam gaan omdat mijn batterij echt overleden is. normaal opladen duurt 8 uur, ongeacht welke kabel, en dat hoort 2-3 uur te duren :P

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
giovanni2903 schreef op maandag 4 december 2017 @ 02:17:
[...]

zat ook al te denken aan moederbord idd, daarom root ik dus niet omdat je gezeik krijgt als er iets gemaakt moet worden.. Bij welke servicecenter ben je geweest? Wil zelf binnenkort naar amsterdam gaan omdat mijn batterij echt overleden is. normaal opladen duurt 8 uur, ongeacht welke kabel, en dat hoort 2-3 uur te duren :P
Uhm Rotterdam, bij de servicecenter in de tele2 winkel. Ik ga ff ook langs die van schiedam kijken hoe die is, ze zijn allebei gelukkig dichtbij voor me :p
Nu ff zoeken hoe ik een stock firmware kan flashen zodat die compleet stock is en zonder root, Het is een tijdje geleden dat ik een andere firmware heb geflashed op mn tel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zojuist wel een controle SMS ontvangen van NL Alert op mijn S7E maar mijn telefoon heeft geen daadwerkelijke NL Alert gehad volgens mij.
Hebben meer mensen hier last van gehad?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Da_maniaC schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:10:
Zojuist wel een controle SMS ontvangen van NL Alert op mijn S7E maar mijn telefoon heeft geen daadwerkelijke NL Alert gehad volgens mij.
Misschien rare vraag; je was/bent wel in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Da_maniaC schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:10:
Ja en nee.
In eerste instantie kreeg ik hem niet binnen. Toen heb ik bij bericht instellingen de test tekstberichten aangezet en toen kreeg ik hem (bijna een half uur later) wel binnen.
Ik weet nu dus alleen niet goed of dit komt omdat ik de test berichten aangezet heb, of dat mijn NL alert gewoon echt laat binnen kwam. Maar ik zou zeggen controleer je instellingen even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

mongkut schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:48:
[...]

Misschien rare vraag; je was/bent wel in Nederland?
Yep, ik ben in Nederland. :)
l3art schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:36:
[...]

Ja en nee.
In eerste instantie kreeg ik hem niet binnen. Toen heb ik bij bericht instellingen de test tekstberichten aangezet en toen kreeg ik hem (bijna een half uur later) wel binnen.
Ik weet nu dus alleen niet goed of dit komt omdat ik de test berichten aangezet heb, of dat mijn NL alert gewoon echt laat binnen kwam. Maar ik zou zeggen controleer je instellingen even.
Hier hetzelfde...even later ging ik lunchen, toen kreeg ik bijna een uur later dus toch mijn NL Alert binnen.
Lekker betrouwbaar systeem. :)

[ Voor 61% gewijzigd door Da_maniaC op 04-12-2017 14:05 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Lekker betrouwbaar systeem. :)
Zeker een Samsung S7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik doelde eerder op NL Alert. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51

AvK

Ready Set Go

Zat op mijn werk. Mijn S7edge ging om exact 12:00 af.
Ook de andere foons gingen af, zowel Android als Apple iOS. Gek was wel dat ongeveer 5 minuten later een andere Apple iOS foon alsnog afging. Heb er verder geen aandacht aan kunnen besteden. Geen idee waarom dat tijdsverschil er tussen zat.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Bij mij kwam ie pas rond 4 uur binnen.. xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johanneslol schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:36:
Bij mij kwam ie pas rond 4 uur binnen.. xd
Jij hebt zeker T-Mobile en was ergens in een gebouw? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik kreeg de NL ALert ook binnen, alleen gewoon met een simpel en standaard notify-signaal.
Ik hoor van anderen dat die NL-Alert berichten een hels kabaal geven? Welke instelling is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:14:
[...]

Jij hebt zeker T-Mobile en was ergens in een gebouw? >:)
xD yes en yes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik heb alleen dit bericht gekregen, is dat goed?

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/5xicya.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

Phntm

Tlingelingeling

giovanni2903 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 00:12:
ik heb alleen dit bericht gekregen, is dat goed?

[afbeelding]
Ja zekers, met onze klachtfoons krijgen we ten minste het belangrijke goed binnen. :+

De mensen die niks ontvangen: hebben jullie dat soort berichten geactiveerd in de settings? Volg op de site van nl alert de guide om die instelling juist in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb mijn S7 van een klein half jaartje oud laatst op straat laten vallen, precies op het scherm. Zitten nu 2 barsten in. Gelukkig vnl. boven en onder het scherm (thv het Samsung logo en thv de backknop) en tochscreen etc. werkt nog prima, maar baal er toch van. Als ik even google kost het vervangen van het scherm gemiddeld al snel zo'n 180 euro. Is dit idd ook wat ik kan verwachten, of zijn er goedkopere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Palomar schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:03:
Heb mijn S7 van een klein half jaartje oud laatst op straat laten vallen, precies op het scherm. Zitten nu 2 barsten in. Gelukkig vnl. boven en onder het scherm (thv het Samsung logo en thv de backknop) en tochscreen etc. werkt nog prima, maar baal er toch van. Als ik even google kost het vervangen van het scherm gemiddeld al snel zo'n 180 euro. Is dit idd ook wat ik kan verwachten, of zijn er goedkopere opties?
je kunt het bij een winkel laten doen voor vaak 70-100 euro, maar dan heb je vaak een b-kwaliteit scherm. bij samsung zelf kom je idd wel rond de 180-200 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Phntm schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:20:
[...]

Ja zekers, met onze klachtfoons krijgen we ten minste het belangrijke goed binnen. :+

De mensen die niks ontvangen: hebben jullie dat soort berichten geactiveerd in de settings? Volg op de site van nl alert de guide om die instelling juist in te schakelen.
hahah gelukkig maar dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Phntm schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:20:
[...]

Infoberichten aan, en de Kanalen op [alle] zetten voldoet al prima.
Niks 919 invoeren, Hoop gedoe. Twee settings dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Wat wel onhandig is. Gistereavond was er een nl alert bij mij in de buurt vanwege een grote brand en ik ben er nu dus achter dat down time silence ook voor een nl alert bericht geld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:03:
giovanni2903 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:49:
[...]

je kunt het bij een winkel laten doen voor vaak 70-100 euro, maar dan heb je vaak een b-kwaliteit scherm. bij samsung zelf kom je idd wel rond de 180-200 euro uit.
Van b-kwaliteit schermen krijg je spijt. Het is een behoorlijke inlevering op beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:10:
[...]

[...]

Van b-kwaliteit schermen krijg je spijt. Het is een behoorlijke inlevering op beleving.
ik zei ook niet dat het aan te raden is :P
Maar denk niet dat een toestel van nog maar 400 euro het waard is een scherm in te zetten van 200 euro. zou ik eerder nog een half jaar met die barsten lopen en dan een nieuw los toestel kopen en deze verkopen voor 200 op marktplaats aan een knutselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:10:
[...]

[...]

ja idd, ik heb die S7 juist oa. gekocht vanwege het mooie scherm (anders had ik een motorola gekocht voor de helft van het geld, maar minder scherm). Komt dus echt geen B-merk scherm in.

Denk dat ik het maar even zo laat. De barsten zitten toevallig gelukkig precies boven en onder het scherm, dus merk er eigenlijk niks van. Vind 180 euro voor een reparatie dan wel fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

AW_Bos schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:39:
[...]

Infoberichten aan, en de Kanalen op [alle] zetten voldoet al prima.
Niks 919 invoeren, Hoop gedoe. Twee settings dus.
Waar vind je deze instelling. Ik kreeg wel een NL alert maar wil het uitzetten.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@aReaRe Open de app Berichten, klik rechtsboven op de drie puntjes, kies Instellingen, kies Meer Instellingen, zet Infoberichten uit.

Voor wie NL-Alert aan wil zetten voldoet de instelling 'Alle kanalen', en zet daarbij ook Infoberichten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

AW_Bos schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:57:
@aReaRe Open de app Berichten, klik rechtsboven op de drie puntjes, kies Instellingen, kies Meer Instellingen, zet Infoberichten uit.

Voor wie NL-Alert aan wil zetten voldoet de instelling 'Alle kanalen', en zet daarbij ook Infoberichten aan.
Dat heet nu Instellingen noodwaarschuwingen, maar bedankt. Ik kon het niet meer vinden en na 3 dagen bij het iedere keer aanzetten van het toestel was ik die NL Alert keukenmeiden gegil wel een beetje zat :+

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 07-12-2017 17:01 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giovanni2903 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 00:03:
[...]

ik zei ook niet dat het aan te raden is :P
Maar denk niet dat een toestel van nog maar 400 euro het waard is een scherm in te zetten van 200 euro. zou ik eerder nog een half jaar met die barsten lopen en dan een nieuw los toestel kopen en deze verkopen voor 200 op marktplaats aan een knutselaar
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 18:01
Iemand hier die op een T-Mobile branded toestel de November patch al heeft ontvangen? Staat al een tijdje op sammobile als volle download, maar OTA krijg ik nog niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.E.No.1
AW_Bos schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:07:
@P.E.No.1 Ik vrees dat dit niet eenvoudig kan. Facebook lijkt zelf updates te kunnen pushen naar alle app's.

[...]
Weet je wat nog vager is? Mijn vrouw heeft een S6 met exact dezelfde versie van Facebook (152.0.0.42.136) en zij heeft wel de menubalk bovenaan! Waarom op de S7 onderaan dan? Sinds begin december heb ik nu al een stuk of 6 x een oudere APK geïnstalleerd en steeds update Facebook zelf. Wat een kutapp is het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:53
Nog vager :? , op mijn S7 Edge staat ie gewoon bovenaan.
P.E.No.1 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:21:
[...]

Weet je wat nog vager is? Mijn vrouw heeft een S6 met exact dezelfde versie van Facebook (152.0.0.42.136) en zij heeft wel de menubalk bovenaan! Waarom op de S7 onderaan dan? Sinds begin december heb ik nu al een stuk of 6 x een oudere APK geïnstalleerd en steeds update Facebook zelf. Wat een kutapp is het ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Gewoon Facebook in je browser gebruiken. Scheelt mega ruimte (en permissies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Martin99 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:28:
Nog vager :? , op mijn S7 Edge staat ie gewoon bovenaan.

[...]
Dan snap ik er echt helemaal niks meer van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
P.E.No.1 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:03:
[...]

Dan snap ik er echt helemaal niks meer van. 8)7
Ik denk dat ze gewoon een experiment aan het doen zijn. ;)

https://www.theverge.com/...e-android-app-crash-tests

https://www.theguardian.c...ical-experiments-on-users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
So mn S7 is gemaakt, ben uitendelijk naar de repair centre in Schiedam geweest en de mevrouw daar zei dat mn root niks te maken had met mn batterij, terwijl die medewerker bij tele2 in Rotterdam centrum het direct op root gooide en het wou opsturen. Dacht meld het hier als iemand ooit gebruik moet maken van de repair centre

Ze moest wel de software updaten, mn gegevens zouden behouden blijven maar helaas is dat niet gelukt. Ze kreeg telkens een foutmelding als het werd aangelsoten op de pc, dus ben alsnog alle gegevens kwijtgeraakt.
Uiteindelijk is het wel gelukt met de update en ik heb nu ook Android 7.0.

Had ook gevraagd hoeveel het zou kosten om een batterij te vervangen na de garantieperiode van 2 jaar, kost maar €60, dat valt dus wel mee

Het voelt veel 'snappier' aan dan eerst, gaat gewoon veel soepeler en oh man, mijn batterij. Kan me niet meer herinneren wanneer die een dag zonder opladen meeging :p

Wat ik me nu afvraag is of de camera nog RAW foto's opslaat? Ik kan de optie niet meer terugvinden in de camera app, wel de prof stand maar geen RAW opslag die vroeger in de instellingen stond? Hij slaat eht volgens mij nu gewoon als een jpeg bestand op mn sd kaart, waar die eerst een RAW bestand van opsloeg in de interne opslag :?

Eigenlijk hoorde het grootste gedeelte van je bericht in het RMA topic, maar gezien je laatste vraag laat ik hem staan. Eventueel kan je zelf nog wat knippen en plakken

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 11-12-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Waar ik kan gooi ik hem in de snellader, op die manier red ik net 16.30

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xgJ1hteZ11MV5H2BBWFTs6nK/thumb.jpg

Nauwelijks scherm GPS uit, Factory Reset gedaan. Waardeloos.

Begrijp dat mijn collega's hetzelfde hebben. Waardeloos. Ga hem maar opsturen naar Dynafix, maar daar worden ze meestal ook niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:24
PWM schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:14:
Nauwelijks scherm GPS uit, Factory Reset gedaan. Waardeloos.
Ik zie voor Google Services een batterijverbruik van 50% ???
Bij mij is dit 6% met GPS aan ....

Wat heb je daarop allemaal draaien?
Eens kijken wat je -tijdelijk- uit kunt zetten bij:
Instellingen | Ontwikkelaars Opties | Actieve services

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
emmerx schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:49:
[...]

Bij mij ie maar 2% zelfs.. overigens is de batterijduur sterk afhankelijk van het signaal als ik thuis ben doe ik ongeveer 20 uur met de telefoon. Als ik echter in de trein zit is het soms maar 2,5 uur... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

emmerx schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:49:
[...]

Niks, dit is na een factory reset ;) Alleen Whatsapp erop gezet en mail sync.

Maar dit is de 3de factory reset in 2 weken. Het helpt niets.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 11-12-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
PWM schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:03:
[...]

Niks, dit is na een factory reset ;) Alleen Whatsapp erop gezet en mail sync.

Maar dit is de 3de factory reset in 2 weken. Het helpt niets.
Heb je er een SD kaart in zitten? Die zorgde bij mij voor problemen, omdat hij er een corrupte file ergens op had staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rage Quit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:14
Echt belachelijk dit: https://nos.nl/artikel/22...huwt-tegen-galaxy-s7.html
Koop geen Galaxy S7 of S7 Edge meer, is het advies van de Consumentenbond. Als je het in 2016 uitgebrachte toestel - dat nog altijd ruim 400 euro kost - nu koopt, is de kans groot dat je vanaf maart al geen software-updates meer krijgt.
Hoe is dit mogelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Rage Quit op 12-12-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Lijkt me dat de Consumentenbond de druk wat opvoert met het zicht op de rechtzaak begin komend jaar..

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
Nou gewoon omdat ze er mee weg komen want wij blijven desondanks hun spulletjes toch wel kopen. Zo kunnen ze lekker een ruime marge opstrijken en hun concurrenten die wel netjes updaten uit de markt drukken. De enige manier om dit tegen te gaan is met je voeten stemmen, dus voorlopig even voor en ander merk kiezen tot ze weer aan hun klanten gaan denken ipv aan hun aandeelhouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:31
@Rage Quit Toch niets nieuws? Samsung geeft minimaal 2 jaar updates op haar flagships.
Dat gaat dan over software updates. Beveiligingsupdates krijg je echt nog wel een stuk langer, die ontvang ik op mijn S6 ook nog steeds en die is nog een jaar ouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik snap niet dat mensen hier nog verbaasd op reageren. Ze kopen zelf een toestel wat al bijna 2 jaar op de markt is en zijn dan verbaasd dat er niet nog 2 jaar na hun aankoop nieuwe Android versies op komen.
En net alsof Samsung de enige is. Dit beleid wordt door veel andere fabrikanten net zo gevoerd.

Er wordt in het artikel ook niet duidelijk gemaakt of het hier om updates naar nieuwe versies van Android of security updates gaat.
Vooralsnog staat Android 8 gewoon op de planning voor de Galaxy S7 en S7 Edge.

Als het artikel nu als titel had: "Géén Android 8.0 voor de Galaxy S7 en S7 Edge", dan pas had ik mij zorgen gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
@dj_killjoy Het is dan ook gewoon makkelijk scoren wat de Consumentenbond probeert te doen. Komt ook gelijk in het nieuws op de radio alsof het GROOT NIEUWS is. KOOP GEEN SAMSUNG S7!!!
Natuurlijk wil iedereen langere updates, maar laten we nou inderdaad niet gaan doen alsof dit nieuws is. Ze zijn heel erg selectief en dat doen ze bewust, pak de grootste aan en probeer ze schade te berokkenen om de druk op te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rage Quit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:14
Arjant2 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:50:
@Rage Quit Toch niets nieuws? Samsung geeft minimaal 2 jaar updates op haar flagships.
Dat gaat dan over software updates. Beveiligingsupdates krijg je echt nog wel een stuk langer, die ontvang ik op mijn S6 ook nog steeds en die is nog een jaar ouder.
Zeker niet nieuw! Maar toch een beetje raar dat de consumentenbond de gewone consument afschrikt door dit artikel te laten publiceren. Gezien het feit dat niet alleen samsung hieraan schuldig is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
@Rage Quit Dat is ook zeker raar. Zoals ik schreef, dat doen ze alleen maar om de druk op te voeren op Samsung, door ze pijn te doen, bewust. In feite door gewoon de onwetende consument onvolledig voor te lichten. Want het enige wat de consument hoort is: Consumentenbond raadt de Samsung S7 af want het is niet veilig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04
Arjant2 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:53:
Natuurlijk wil iedereen langere updates,
Als in mijn directe omgeving ga kijken 'wil' er niemand updates. De meeste mensen interesseert het echt helemaal geen moer. Het is vaak zelfs andersom: "Mijn toestel werkt toch prima, dan heb ik toch geen updates nodig?" "Stomme Windows updates, mijn laptop was weer 10 minuten bezig met opstarten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
rens-br schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:45:
[...]

Als in mijn directe omgeving ga kijken 'wil' er niemand updates. De meeste mensen interesseert het echt helemaal geen moer. Het is vaak zelfs andersom: "Mijn toestel werkt toch prima, dan heb ik toch geen updates nodig?" "Stomme Windows updates, mijn laptop was weer 10 minuten bezig met opstarten."
Of dat dus inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

rens-br schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:45:
[...]

Totdat er een keer exploit of malware op je PC of telefoon terecht komt die je bankrekening plundert, of alles encrypt met ransomware, dan staan ze te schreeuwen waarom er geen patch voor was... |:( 8)7

Als er geen security updates meer komen voor de S7 gaat die al snel de kast in, en of er dan weer een Samsung voor in de plaats komt is twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04
gauchov6 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:25:
Totdat er een keer exploit of malware op je PC of telefoon terecht komt die je bankrekening plundert, of alles encrypt met ransomware, dan staan ze te schreeuwen waarom er geen patch voor was... |:( 8)7
Zo werkt het inderdaad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Arjant2 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:50:
Zelfs op een S5 nog in september... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
dj_killjoy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:50:
[...]

Ik snap niet dat mensen hier nog verbaasd op reageren. Ze kopen zelf een toestel wat al bijna 2 jaar op de markt is en zijn dan verbaasd dat er niet nog 2 jaar na hun aankoop nieuwe Android versies op komen.
En net alsof Samsung de enige is. Dit beleid wordt door veel andere fabrikanten net zo gevoerd.

Er wordt in het artikel ook niet duidelijk gemaakt of het hier om updates naar nieuwe versies van Android of security updates gaat.

Als het artikel nu als titel had: "Géén Android 8.0 voor de Galaxy S7 en S7 Edge", dan pas had ik mij zorgen gemaakt.
Ik heb mijn S7 3 maanden terug gekocht voor 500 euro, de introductieprijs was 700 euro, daarmee kun je gerust stellen dat het niet om 1 of ander outdated model gaat. Nu snap ik ook wel dat ik er ergens een eind komt aan het updaten van Software, maar dit zou voor mij betekenen dat ik op een toestel van dan net een halfjaar oud al geen grotere updates ga krijgen, dat vind ik persoonlijk niet te verkopen en zal ook zeker verhaal gaan halen bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
raptorix schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:43:
[...]

Ik heb mijn S7 3 maanden terug gekocht voor 500 euro, de introductieprijs was 700 euro, daarmee kun je gerust stellen dat het niet om 1 of ander outdated model gaat. Nu snap ik ook wel dat ik er ergens een eind komt aan het updaten van Software, maar dit zou voor mij betekenen dat ik op een toestel van dan net een halfjaar oud al geen grotere updates ga krijgen, dat vind ik persoonlijk niet te verkopen en zal ook zeker verhaal gaan halen bij Vodafone.
Dus jij had geen idee dat dit toestel al bijna 2 jaar op de markt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-09 11:44
AvK schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:21:
Lijkt me dat de Consumentenbond de druk wat opvoert met het zicht op de rechtzaak begin komend jaar..
Ik hoop maar dat je gelijk hebt. Ze blazen het op. Waar gaat die rechtszaak nou eigenlijk precies over?

Overigens hebben ze wel een punt; updates zijn na maart niet meer gegarandeerd. Maar is het niet zo dat dit bij praktisch iedere smartphone zo is? Security-updates krijg je dan meestal nog wel.

Ik baal ervan omdat ik hem net een paar maanden heb, maar then again, voor €395 nieuw bij Mediamarkt mag ik ook niet niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
dj_killjoy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:05:
[...]

Daar gaat het natuurlijk niet echt om. Het gaat erom dat je een telefoon koopt voor 500 euro en daar bepaalde verwachtingen bij mag hebben qua ondersteuning. Daar hoef je imo niet zelf voor op onderzoek uit te gaan hoe lang deze telefoon al op de markt is en daar zelf conclusies uit trekken hoelang de ondersteuning dan nog ongeveer zal zijn.

Ik heb een klein half jaartje geleden ook een S7 aangeschaft voor 500 euro en ga er bij zo'n bedrag gewoon vanuit dat de telefoon nog een voor mij acceptabele tijd updates krijgt dat de telefoon nog veilig te gebruiken is. Zo niet dan wordt de volgende geen Samsung meer (zal ze leren ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:18:
[...]

Daar gaat het natuurlijk niet echt om. Het gaat erom dat je een telefoon koopt voor 500 euro en daar bepaalde verwachtingen bij mag hebben qua ondersteuning. Daar hoef je imo niet zelf voor op onderzoek uit te gaan hoe lang deze telefoon al op de markt is en daar zelf conclusies uit trekken hoelang de ondersteuning dan nog ongeveer zal zijn.

Ik heb een klein half jaartje geleden ook een S7 aangeschaft voor 500 euro en ga er bij zo'n bedrag gewoon vanuit dat de telefoon nog een voor mij acceptabele tijd updates krijgt dat de telefoon nog veilig te gebruiken is. Zo niet dan wordt de volgende geen Samsung meer (zal ze leren ;))
Paniek van niks.

Android 8 krijgt het toestel nog en daarna nog zeker een jaar de beveiliging patches.
Het toestel stopt niet met functioneren als het geen Android 9 zou krijgen.
Geen paniek dus.
Mocht je in 2019 graag Android 9 willen dan is er ook nog zoiets als custom roms. Die kan iedere leek met een gemiddeld IQ flashen.
Zelfs mijn Galaxy S2 draait nu Android 7 en er is een Alpha versie van Android 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57
Hoe zit het met de Google security updates? Pushed Samsung ook elke maand de nieuwe patch levels door via een mini update zoals bij mijn Huawei P9 lite?
nieksvd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:29:
[...]

Ik hoop maar dat je gelijk hebt. Ze blazen het op. Waar gaat die rechtszaak nou eigenlijk precies over?

Overigens hebben ze wel een punt; updates zijn na maart niet meer gegarandeerd. Maar is het niet zo dat dit bij praktisch iedere smartphone zo is? Security-updates krijg je dan meestal nog wel.

Ik baal ervan omdat ik hem net een paar maanden heb, maar then again, voor €395 nieuw bij Mediamarkt mag ik ook niet niet klagen.
Momenteel 449, heb ik een actie gemist? Ik zoek nog een vervanger voor mijn Oneplus One 64GB.

edit: 50 euro retour, 399 zal het wel zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door sdk1985 op 12-12-2017 20:43 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nieksvd
sdk1985 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:41:
Hoe zit het met de Google security updates? Pushed Samsung ook elke maand de nieuwe patch levels door via een mini update zoals bij mijn Huawei P9 lite?

[...]

Momenteel 449, heb ik een actie gemist? Ik zoek nog een vervanger voor mijn Oneplus One 64GB.
Een tijd geleden (eind mei, geloof ik) was er een €75 cashback-actie bij Samsung. Ik heb een maand moeten wachten op het geld, maar werd op vakantie in de zomer verblijd met de cashback (wel wetende dat ik het zou krijgen, niet wanneer). Netto 470-75=395€ betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
nieksvd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:45:
[...]

Een tijd geleden (eind mei, geloof ik) was er een €75 cashback-actie bij Samsung. Ik heb een maand moeten wachten op het geld, maar werd op vakantie in de zomer verblijd met de cashback (wel wetende dat ik het zou krijgen, niet wanneer). Netto 470-75=395€ betaald :)
Thanks. Ik zit te twijfelen of het de 150 euro extra waard is tov een P10 lite. Hoe is de camera bij wat slechter licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
sdk1985 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:49:
[...]

Thanks. Ik zit te twijfelen of het de 150 euro extra waard is tov een P10 lite. Hoe is de camera bij wat slechter licht?
Wanneer je in de prof-modus de sluitertijd wat langer zet, en een vaste hand hebt óf een statief hebt - die trek je voor €1,50 van AliExpress - sleep je er 9/10 keer een prachtig resultaat uit.

Ik heb eventueel wel 'samples' voor je? edit: Heb ik niet meer :(

De auto-modus is ook prima, overigens. Dan heb je alleen wel af en toe automatisch een wat hogere ISO en daar ben ik flink allergisch voor..

Ongeacht de lichtcondities schiet 'ie overigens altijd goede plaatjes, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
nieksvd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:53:
[...]

Wanneer je in de prof-modus de sluitertijd wat langer zet, en een vaste hand hebt óf een statief hebt - die trek je voor €1,50 van AliExpress - sleep je er 9/10 keer een prachtig resultaat uit.

Ik heb eventueel wel 'samples' voor je? edit: Heb ik niet meer :(

De auto-modus is ook prima, overigens. Dan heb je alleen wel af en toe automatisch een wat hogere ISO en daar ben ik flink allergisch voor..

Ongeacht de lichtcondities schiet 'ie overigens altijd goede plaatjes, hoor.
Hoe zit het met video? Ik film weleens een moederbord oid (heb daar wel kunstlampen bij). De P9 Lite heeft in tegenstelling tot de Oneplus One alleen full hd, maar dan wel met minder ruis.

En wat is het laatste security patch level (Settings>About)?

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 12-12-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
sdk1985 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:30:
[...]

Hoe zit het met video? Ik film weleens een moederbord oid (heb daar wel kunstlampen bij). De P9 Lite heeft in tegenstelling tot de Oneplus One alleen full hd, maar dan wel met minder ruis.
1080p60fps vind ik altijd wel de fijnste setting. 1440p voor als je op de telefoon zelf kijkt (die heeft een 1440p scherm), en 4k doen het ook altijd goed.
Bij 4k heb je geen videostabilisatie, maar wel optische stabilisatie; geen groot gemis.
Video's bij low-light durf ik niks over te zeggen, want die maak ik nooit.

De 60fps bij 1080p is wel een fijne functie om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
nieksvd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:45:
[...]

Ik was zelf ook wel blij met mijn deal via mobiel.nl, ook al is ie al weer wat maandjes ouder.
Toestel kost me in totaal 434,- euro (kpn). Ik kreeg daar echter een JBL E55BT Bluetooth headset bij en heb deze voor 80,- euro verkocht. Blijft er een bedrag van 354,- euro over.
(170,- euro terug voor m'n S6, dus uiteindelijk nog 184,- euro wat over blijft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
Monda schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:22:
[...]

Ik was zelf ook wel blij met mijn deal via mobiel.nl, ook al is ie al weer wat maandjes ouder.
Toestel kost me in totaal 434,- euro (kpn). Ik kreeg daar echter een JBL E55BT Bluetooth headset bij en heb deze voor 80,- euro verkocht. Blijft er een bedrag van 354,- euro over.
(170,- euro terug voor m'n S6, dus uiteindelijk nog 184,- euro wat over blijft.)
Wat deed jou besluiten om naar de S7 te gaan, als je een S6 had, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
nieksvd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:41:
[...]

Wat deed jou besluiten om naar de S7 te gaan, als je een S6 had, als ik vragen mag?
Ik snap je vraag. Ik was na 2 jaar en 3 maanden eigenlijk nog erg tevreden met m'n S6. In dagelijks gebruik nog rap en soepel zat. Dit had ik met vorige telefoons vaak niet. Dan was 't wel echt klaar. M'n batterij was wel achteruit gegaan.
Ik kon dus al een tijd een nieuwe mobiel uitzoeken bij het verlengen van mijn abonnement.

Ik ben erg zuinig op mijn mobiel (glasplaatje op scherm en flinke cover met bumper). Nu zag ik dat er van de S8 alleen nog "edge" versies werden uitgebracht. Aangezien ik vind dat je deze minder goed kan beschermen als een plat scherm en een stuk kwetsbaarder zijn, twijfelde ik erg om daar voor te gaan. Ken meerdere mensen met zo'n edge scherm, waarbij deze gebarsten is. Daarnaast zijn de reparatiekosten flink van deze schermen.

Ik moest een aantal honderd euro meer bijbetalen ivm een S7 en aangezien de S7 eigenlijk een geupgrade versie van de S6 is (stof/waterdicht, grotere batterij capaciteit oa) en dit voor mij directe meerwaarde had, heb ik voor de S7 gekozen.

Inmiddels, zoals ook op mij S6, packets disabler pro losgelaten op m'n S7 en tot nu toe zeer tevreden. Batterij, reactietijd etc ervaar ik als zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
dj_killjoy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:05:
[...]

Zeker wel, maar toen ik hem kocht was de s8 nog maar net uit (als in minder als 4 weken), ik vind de s8 een lelijk toestel, dus wilde absoluut de s7. Daarnaast zijn er ook bepaalde auto's al 20 jaar op de markt, hoeven die ook niet meer ondersteund te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
raptorix schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:40:
[...]

Zeker wel, maar toen ik hem kocht was de s8 nog maar net uit (als in minder als 4 weken), ik vind de s8 een lelijk toestel, dus wilde absoluut de s7. Daarnaast zijn er ook bepaalde auto's al 20 jaar op de markt, hoeven die ook niet meer ondersteund te worden?
Dan heb je toch nog ruim voldoende ondersteuning? Samsung geeft de S serie ruim 4 jaar ondersteuning dus je kunt nu nog 2 jaar vooruit.

Daarnaast, leuk dat je de standaard auto vergelijking pakt, maar auto's van 20 jaar oud ondersteunen meerstal geen bio brandstof (E10) en daarnaast ken ik geen automerk dat nog updates voor zijn 20 jaar oude infotainment systeem levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
jongetje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:53:
[...]

Dan heb je toch nog ruim voldoende ondersteuning? Samsung geeft de S serie ruim 4 jaar ondersteuning dus je kunt nu nog 2 jaar vooruit.

Daarnaast, leuk dat je de standaard auto vergelijking pakt, maar auto's van 20 jaar oud ondersteunen meerstal geen bio brandstof (E10) en daarnaast ken ik geen automerk dat nog updates voor zijn 20 jaar oude infotainment systeem levert.
Dit hele topic word een welles nietes spelletje, mijn inziens worden telefoons niet geupdate met OS versies als ze niet de juiste functionele specs hebben, echter het is bullshit om alleen OS updates op je laatste model doet. Ja, dat men essentieele patches uitbrengt voor oudere modellen lijkt me logisch, maar dat is ook niet zo moeilijk omdat security patches vrijwel makkelijk te patchen zijn op alle versies, de verschil tussen de versies zit hem veelal in GUIS en optimalisaties.

• giovanni2903
dj_killjoy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:50:
[...]

zelfs de S6 (edge) krijgt nog android 8.0. je moet ook niet verwachten dat een fabrikant na 2 jaar nog met software updates komt, maar dat begrijpt de "standaard" consument toch niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 08:11

SkyStreaker

Move on up!

Iemand ook last van complete vastlopers op de S7 Edge? Heb 2x in 3 maanden tijd dat de telefoon om onduidelijke reden compleet crashed en ik VolUp+Home+Pow moet gebruiken voor een reset.

En een ander probleem dat notificaties niet altijd naar voren komen, desondanks dat batterysaving aan of uit staat.

[ Voor 24% gewijzigd door SkyStreaker op 15-12-2017 22:00 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
SkyStreaker schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:00:
Iemand ook last van complete vastlopers op de S7 Edge? Heb 2x in 3 maanden tijd dat de telefoon om onduidelijke reden compleet crashed en ik VolUp+Home+Pow moet gebruiken voor een reset.

En een ander probleem dat notificaties niet altijd naar voren komen, desondanks dat batterysaving aan of uit staat.
factoryreset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 08:11

SkyStreaker

Move on up!

Wil ik gaan doen, maar KIES wil niet installeren. Wil graag eerst een backup maken. Kan ik ook wel anders, maar heb liever even de makkelijke manier.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
SkyStreaker schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:20:
[...]

Wil ik gaan doen, maar KIES wil niet installeren. Wil graag eerst een backup maken. Kan ik ook wel anders, maar heb liever even de makkelijke manier.
Kies is oldschool. Samsung gebruikt nu al een tijd Smart Switch. Kan je zelfs op een sdkaart een backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Gisteren een zilver titanium S7 non edge gekocht. Mooi toestel. Overzetten van contacten vanaf een Windows Phone toestel ging niet zonder slag of stoot. Eerst ging het niet en vervolgens had ik alle contacten 3 dubbel erin staan :X

Gelukkig is dat wel opgelost door een of andere merge optie in gmail te gebruiken. Volgende probleem was dat een mailtje naar mijn hotmailadres ook binnen kwam in de gmail app en ik dus van elke mail 2 berichten kreeg. Dat is uiteindelijk ook opgelost.

Misschien kan iemand mij helpen met een nieuws app. Op Windows Phone gebruikte ik de app Nieuws en Weer. Dat was een hele simpele app, zwarte achtergroond, witte letters, geen poespas en bijna geen plaatjes. Dat las ik altijd in bed voor het slapen gaan nog even.

Voor Android kan ik vooralsnog niet zo een app vinden. En nee, ik wil niet een nachtstand moeten activeren, hoewel dat feitelijk een beetje hetzelfde is natuurlijk. Ik zoek gewoon een nieuwsapp, in het Nederlands, met zwarte achtergrond en witte letters die elke dag de headlines laat zien en waar je dan kan doorklikken naar de berichten zelf.

Iemand? :)

https://www.microsoft.com...weer-verkeer/9nblggh0dc6t

Deze app was dat. Zie de link voor plaatjes wat ik precies bedoel. Is er iets wat hierop lijkt voor Android? Ik heb nog nooit een Android toestel gehad en zie door de bomen het bos niet meer.

Wel een sjieke telefoon overigens zo in het zilverkleurig :)

[ Voor 13% gewijzigd door vosss op 16-12-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

vosss schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:10:
Ik zoek gewoon een nieuwsapp, in het Nederlands, met zwarte achtergrond en witte letters die elke dag de headlines laat zien en waar je dan kan doorklikken naar de berichten zelf.

NOS Teletekst? Heeft alle nieuws beknopt en vrijwel altijd als eerste.
Alleen geen links om op door te klikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
AvK schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:41:
[...]

NOS Teletekst? Heeft alle nieuws beknopt en vrijwel altijd als eerste.
Alleen geen links om op door te klikken....
Mja, die zag ik ook al, maar dat is toch niet helemaal wat ik bedoel.

Zijn er serieus dan geen nieuwsapps voor Android die een zwarte pagina met witte letters laten zien? Desnoods eenmalig in die app in te stellen?

Ik wil niet telkens nachtstand handmatig aan moeten zetten als ik in bed nog even het laatste nieuws wil checken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
vosss schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:10:
Gisteren een zilver titanium S7 non edge gekocht. Mooi toestel. Overzetten van contacten vanaf een Windows Phone toestel ging niet zonder slag of stoot. Eerst ging het niet en vervolgens had ik alle contacten 3 dubbel erin staan :X

Gelukkig is dat wel opgelost door een of andere merge optie in gmail te gebruiken. Volgende probleem was dat een mailtje naar mijn hotmailadres ook binnen kwam in de gmail app en ik dus van elke mail 2 berichten kreeg. Dat is uiteindelijk ook opgelost.

Misschien kan iemand mij helpen met een nieuws app. Op Windows Phone gebruikte ik de app Nieuws en Weer. Dat was een hele simpele app, zwarte achtergroond, witte letters, geen poespas en bijna geen plaatjes. Dat las ik altijd in bed voor het slapen gaan nog even.

Voor Android kan ik vooralsnog niet zo een app vinden. En nee, ik wil niet een nachtstand moeten activeren, hoewel dat feitelijk een beetje hetzelfde is natuurlijk. Ik zoek gewoon een nieuwsapp, in het Nederlands, met zwarte achtergrond en witte letters die elke dag de headlines laat zien en waar je dan kan doorklikken naar de berichten zelf.

https://www.microsoft.com...weer-verkeer/9nblggh0dc6t

Deze app was dat. Zie de link voor plaatjes wat ik precies bedoel. Is er iets wat hierop lijkt voor Android? Ik heb nog nooit een Android toestel gehad en zie door de bomen het bos niet meer.

Op Android heet deze ook nieuws en weer ;-) Deze is van google en kan ingesteld worden op donker thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
wortelsoft schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:51:
[...]

Op Android heet deze ook nieuws en weer ;-) Deze is van google en kan ingesteld worden op donker thema.
Ow, hij heette nieuws, weer en verkeer ofzoiets.

Ik zal eens kijken naar die wat jij zegt en dan donker thema, brb :)

=edit=
Gevonden. Donker thema is niet helemaal wat ik zoek, dat is grijs ipv zwart. Juist met dit amoled scherm zou gewoon zwarte achtergrond met witte headlines zo mooi zijn :)

Thanks in elk geval, hier kan ik wel mee vooruit voor nu. Mocht iemand nog eentje vinden die zwarte achtergrond met witte letters kan dan laat maar weten O+

[ Voor 32% gewijzigd door vosss op 16-12-2017 22:26 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum