Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:42:
voor een app, is er ooit een update uitgevoerd

is zo'n update "terug te draaien"?

we horen graag, want wij komen er niet meer in
Ik ga er vanuit dat wijzen op de website 'apkpure' niet strafbaar is. Als je op die site de app opzoekt kan je meestal ook de vorige versies downloaden. Hou er dan wel rekening mee dat je bij de instellingen moet aangeven dat je eenmalig een app uit een onbekende bron wilt installeren. Suc6.

Linken staan we niet toe, de naam noemen wel, heb het aangepast

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 14-10-2017 15:48 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi 13art, nee het is geen systeem app

hoi meubelmaker, ik zal melden hoe het precies zit.....
mijn broer had een app, blockchain genaamd, hier stond 0,2 bitcoin op

hij kreeg van de app de suggestie om 'm te updaten en dat deed hij
toen vroeg de geupdate app om INLOGNAAM en WACHTWOORD

nou, die kende hij niet, want hij was al die tijd ingelogd op die app
(app was natuurlijk altijd actief geweest, waardoor hij die vragen nooit eerder kreeg)

maar hij was ook vergeten de inlognaam te noteren, alsmede wachtwoord en mnemonic-code

nu kan hij niet meer bij zijn 0,2 bitcoin

dit is er dus aan de hand in een note-dop

omdat hij dus niet bij zijn crypto geld kan komen, door de geupdate app,
heeft hij wellicht een mogelijkheid om terug te grijpen naar zijn oudere versie van zijn app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

13art

Moderator Mobile
Dat zal niet werken. Hooguit als hij een backup had gemaakt met titanium backup oid. Maar ben bang dat hij nu kan fluiten naar zijn 0,2btc. Het is ook niet zo handig om met zoiets niet het nodige te backuppen. Dat is zo'n beetje regel 1 met cryptocurrency. Overigens is dit niet S7 gerelateerd maar algemene app vraag waar een eigen topic voor geopend mag worden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe firmware update van 122,12 MB voor de S7 Edge

Versie : G935FXXU1DQJ1 / G935FPHN1DQI1 / G935FXXU1DQIL

Nog geen Android 8.0 btw.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Beveiligings patch staat nu op 1 oktober.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:56:
Er is weer een nieuwe firmware update van 122,12 MB voor de S7 Edge

Versie : G935FXXU1DQJ1 / G935FPHN1DQI1 / G935FXXU1DQIL
OTA binnen en nu aan het installeren.
Nog geen Android 8.0 btw.
Hoe lang gaat dat nog duren :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

aReaRe schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:25:
[...]

[...]

Hoe lang gaat dat nog duren :?
Ergens volgend jaar verwacht ik. (Of als kerstcadeautje o<:) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:31:
[...]

Ergens volgend jaar verwacht ik. (Of als kerstcadeautje o<:) )
We krijgen eerst de S8-look update en pas erna Oreo.
Mijn toestel werkt perfect met versie 7.0, ik hoef eigenlijk Oreo niet... (lees: geen zin in een factory reset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RigolleM schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:13:
[...]

Mijn toestel werkt perfect met versie 7.0, ik hoef eigenlijk Oreo niet... (lees: geen zin in een factory reset)
We zullen het zien.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RigolleM schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:13:
[...]

We krijgen de Samsung Experience 8.5 of > pas met de volgende grote update en dat wordt Android 8.0.
Tot dan alleen security updates.

De laatste Touchwiz kun je downloaden van sammobile.com/apk/touchwiz-home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:41:
[...]

We krijgen de Samsung Experience 8.5 of > pas met de volgende grote update en dat wordt Android 8.0.
Tot dan alleen security updates.

De laatste Touchwiz kun je downloaden van sammobile.com/apk/touchwiz-home
Moet ik die apart installeren of zit het er al op :? (Laatste beveiligings patch van 1 okt 2017, Android 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aReaRe schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:43:
[...]

Moet ik die apart installeren of zit het er al op :? (Laatste beveiligings patch van 1 okt 2017, Android 7).
Nee apart. Geen root nodig oid. Dit is de TW die ook op de S8 zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:52:
[...]

Nee apart. Geen root nodig oid. Dit is de TW die ook op de S8 zit.
Hoe doe ik dat :?

* aReaRe brave android gebruiker is , nooit root of wat dan ook gedaan. :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 20:01
Apk downloaden, apk starten, instructies volgen. That's all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

AvK schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:50:
Beveiligings patch staat nu op 1 oktober.
Klopt, een recent Bluetooth lek is hiermee gedicht :)

Verder heb ik nog steeds gedoe met zogenaamd vocht in mijn telefoon tijdens het opladen. Ik denk dat er rommel in de connector zit? Kan dit die melding triggeren? Ik hoor ook vaak over brakke kabels? Maar ik heb nu de snellader-kabel gebruikt, en daar treedt het ook op.

Soms duurt het eventjes voordat die melding komt, en soms na een lange poos ook gewoon direct.
Morgen eens naar laten kijken door Phonehouse Samsung Service Center.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:58:
[...]

Klopt, een recent Bluetooth lek is hiermee gedicht :)

Verder heb ik nog steeds gedoe met zogenaamd vocht in mijn telefoon tijdens het opladen. Ik denk dat er rommel in de connector zit? Kan dit die melding triggeren? Ik hoor ook vaak over brakke kabels? Maar ik heb nu de snellader-kabel gebruikt, en daar treedt het ook op.

Soms duurt het eventjes voordat die melding komt, en soms na een lange poos ook gewoon direct.
Morgen eens naar laten kijken door Phonehouse Samsung Service Center.
Al eens een nachtje het toestel in een bak met (ongekookte :+ ) rijst geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:27:
[...]

Al eens een nachtje het toestel in een bak met (ongekookte :+ ) rijst geprobeerd?
Zou niet weten waarom, want hij is niet nat! En het speelt al een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-09 21:59
is er hier iemand waarvan de oplaadkabel verkleurt? Heb mijn toestel inmiddels 7 maandjes en de kabel is blauw/geel aan t worden :S

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:18

Phntm

Tlingelingeling

giovanni2903 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 01:46:
is er hier iemand waarvan de oplaadkabel verkleurt? Heb mijn toestel inmiddels 7 maandjes en de kabel is blauw/geel aan t worden :S
Jij maakt ook echt alles mee.... Prop je dat ding wel eens in je broekzak? Want die kabels van samsung verkleuren snel door externe invloeden. Mijne is nog wit omdat ie altijd op m'n bureau is. Neem het nooit mee namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Phntm schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:40:
[...]

Jij maakt ook echt alles mee.... Prop je dat ding wel eens in je broekzak? Want die kabels van samsung verkleuren snel door externe invloeden. Mijne is nog wit omdat ie altijd op m'n bureau is. Neem het nooit mee namelijk.
hahah, samsung vind mij denk ik niet zo leuk. Misschien komt het door de warme van de kabel icm met mijn gordijn die er tegenaan komt ofzo.. zal het verder maar laten dan
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/mayxhv.jpg

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Dat lijkt me een kabel waar sluiting of een slecht contact in zit. Er lijkt ook een knikje in te zitten. Waarschijnlijk zit daar de oorzaak. Kabel wordt warm en verkleurt. Niet meer gebruiken. Is brandgevaarlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door AvK op 21-10-2017 11:15 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:57
Vanochtend nieuwe beveiligingsupdate binnengekregen (1 oktober 2017). Iemand enig idee of dit ook iets doet tegen het [url=nieuws/130755/belgische-onderzoekers-vinden-ernstig-lek-in-wifibeveiliging-wpa2.html]WPA2-lek[/]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:00
Mijn vriendin heeft sinds vandaag het probleem dat haar S7 edge echt schandalig heet wordt tijdens gebruik.
Ik heb er een tijdje mee zitten spelen maar kan geen vinger op het probleem leggen.
Heb de telefoon een tijdje in veilige modus laten draaien en toen was het probleem weg. Na vervolgens opnieuw opstarten was het probleem weer terug.
Cache ook gereset, heeft niks geholpen.
Weet iemand wat ik hier mee aan moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Extreme smell schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:19:
Mijn vriendin heeft sinds vandaag het probleem dat haar S7 edge echt schandalig heet wordt tijdens gebruik.
Ik heb er een tijdje mee zitten spelen maar kan geen vinger op het probleem leggen.
Heb de telefoon een tijdje in veilige modus laten draaien en toen was het probleem weg. Na vervolgens opnieuw opstarten was het probleem weer terug.
Cache ook gereset, heeft niks geholpen.
Weet iemand wat ik hier mee aan moet?
Klinkt een beetje als een brakke app die te veel CPU-kracht gebruikt, of heel veel stroom oid. Probeer eens voor jezelf na te gaan wat er de laatste tijd geïnstalleerd is, en gooi het eraf. Of kijk even bij Device Maintenance (Apparaatbeheer?) wanneer het weer gebeurt, daar kun je zien waar je batterij en geheugen mee bezig zijn.
Krijg je het daarmee niet opgelost, dan een backup maken en het toestel een harde reset geven (alles wissen) en hopen dat het daarmee opgelost is. Zo niet, is het waarschijnlijk een hardwareprobleem en zou ik contact opnemen met je leverancier.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Heeft er niemand hier last van een zeer korte batterij duur?
Een vriend van mij heeft ook last van.
Bij het Samsung service centrum is er een nieuwe batterij (en een nieuwe micro usb "moederbordje") er in geplaats, en draai nu een week zonder enkele App van de playstore, na een nacht is 20% weg!
Dit was zeker in het begin wel anders, ik haal nu net een dag met alleen een paar telefoontjes met een spinternieuwe batterij, zonder op mijn telefoon te kijken (er staat ook niks op).
Zou dit te maken hebben met een update?
En wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 20:12
Het lukt mij niet meer een APK te installeren. Het gaat goed tot en met het aanzetten "onbekende bronnen" , daarna reageert het niet meer op "installeren".
Tot voor kort ging het wel, zal ongetwijfeld iets met instellingen te maken hebben. Maar heb geen idee wat het kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Martin99 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:59:
Het lukt mij niet meer een APK te installeren. Het gaat goed tot en met het aanzetten "onbekende bronnen" , daarna reageert het niet meer op "installeren".
Tot voor kort ging het wel, zal ongetwijfeld iets met instellingen te maken hebben. Maar heb geen idee wat het kan zijn.
Gokje, je hebt een app geïnstalleerd die iets met je scherm doet,bijvoorbeeld overlay voor minder blauw licht in de avonduren. Zet die eens uit en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 20:12
l3art schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

Gokje, je hebt een app geïnstalleerd die iets met je scherm doet,bijvoorbeeld overlay voor minder blauw licht in de avonduren. Zet die eens uit en probeer het nog eens.
Bingo... Boosdoener is de app " Afgerond hoekscherm". Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog mensen die nog steeds op de beveiligingspatch van 1 mei zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:13
Zat ik tot vorige week ook nog op, nu eindelijk de update van 1 september binnen op de Vodafone branded SG S7. Inmiddels is de oktober update al uitgerold naar de unbranded toestellen, hoop dat Vodafone er deze keer weer geen vier maanden over doet om de oktober update voor de branded toestellen beschikbaar te stellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20
Ik vraag me af waarom je als provider tijd en geld investeert in een branded versie? Levert dat echt al die moeite op?

Ik heb iig mijn Duitse firmware vervangen door de Nederlandse (PHN) ivm 4G bellen bij T-Mobile en was makkelijker dan gedacht.

[ Voor 37% gewijzigd door jongetje op 24-10-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anton56 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:45:
Zat ik tot vorige week ook nog op, nu eindelijk de update van 1 september binnen op de Vodafone branded SG S7. Inmiddels is de oktober update al uitgerold naar de unbranded toestellen, hoop dat Vodafone er deze keer weer geen vier maanden over doet om de oktober update voor de branded toestellen beschikbaar te stellen !
Dit is waarom ik altijd gewoon geld spaar een retail exemplaar contant koop i.c.m. sim only...
Er zit al vertraging tussen een release bij Google en vervolgens een release bij Samsung (of elke andere telefoonboer) als daar dan ook nog Telco's een plasje over moeten doen kan je maanden rondlopen met tamelijk serieuze issue's in je firmware (bluborne bijv...) effectief alleen maar voor wat bloat/shovelware en telco branding. Mij niet gezien.

Al vind ik dat overigens wel een issue hogerop bij Samsung of zelfs Google. Dat Telco's iets met de firmware van je telefoon van doen kunnen/mogen/moeten hebben vind ik zeer vaag. Mijn Internetprovider heeft ook niets te schaften met de updates op mijn hardware achter hun internet modempje waarom dat in deze user-context anders moet is me een raadsel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
Het is ook het laatste branded toestel dat ik ooit nog zal aanschaffen, ik ervaar geen voordelen, alleen maar nadelen als klant. Het vreemde is dat mijn echtgenote op hetzelfde moment in dezelfde winkel ook een SG S7 kocht die naar later bleek onbranded was waardoor zij wel snel maandelijkse updates kreeg !
Tenslotte vind ik het op z'n minst ongepast dat Vodafone mij als klant niet heeft gevraagd of ik wel een branded toestel wil, of dat ik liever een unbranded toestel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Hmm... gisteren (of eergisteren?) een nieuwe versie van android op mn toestel gekregen / geïnstalleerd. Nu laadt mn telefoon niet meer op via 'gewone' usb-kabel (ligt er al 5 uur aan, wel een power symbooltje, percentage blijft op 17% steken)... alleen nog maar via de samsung adapter.

Meer mensen last van?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Anton56 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:41:
Het is ook het laatste branded toestel dat ik ooit nog zal aanschaffen, ik ervaar geen voordelen, alleen maar nadelen als klant. Het vreemde is dat mijn echtgenote op hetzelfde moment in dezelfde winkel ook een SG S7 kocht die naar later bleek onbranded was waardoor zij wel snel maandelijkse updates kreeg !
Tenslotte vind ik het op z'n minst ongepast dat Vodafone mij als klant niet heeft gevraagd of ik wel een branded toestel wil, of dat ik liever een unbranded toestel wil.
Ik weet niet of je het weet maar je kan die branded toestellen flashen naar de standaard unbranded Nederlandse rom. Misschien het proberen waard? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
Ik heb gelezen over de mogelijkheid om te flashen, maar ik ben daar huiverig voor vanwege mijn onbekendheid ermee.
Ik vind dat - in dit geval Vodafone - beter zijn best moet doen voor haar klanten op gebied van het snel beschikbaar stellen van updates.
Flashen zou voor mij wel een goede optie zijn, maar ontslaat Vodafone gelijktijdig van haar verantwoordelijkheid tegenover haar klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Yonix schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:41:
Vanochtend nieuwe beveiligingsupdate binnengekregen (1 oktober 2017). Iemand enig idee of dit ook iets doet tegen het [url=nieuws/130755/belgische-onderzoekers-vinden-ernstig-lek-in-wifibeveiliging-wpa2.html]WPA2-lek[/]?
Ik weet wel dat er een lek met Bluetooth gefixxed is.

Verder ga ik aanstaande dinsdag naar Amsterdam toe met mijn telefoon, en kijken of ze die vocht-error eruit kunnen krijgen. Mijn telefoon is niet nat, maar op random momenten (soms direct, soms 5/20 minuten) blokkeert hij tijdens het opladen omdat er vocht zou zijn. Dikke onzin natuurlijk, omdat ik mijn telefoon nooit zwemles geef of een onder de douche houd.
Uiteraard al veilige modus en en nieuwe update geprobeerd, maar het blijft.

Wat denken jullie? Kapotte connector? Vuil in de connector die vochtsensor voor de gek houdt?
Ik wil toch weten wat ik moet verwachten met dit wazige probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16
Mijn telefoon vond pokemon go niet zo fijn, accu vaak aan de powerbank en ging op het laatst erg kort mee.

Van 100 naar 50% in nog geen uur en onde rde 50% viel ie spontaan uit.

Daarna bemerkte ik dat de zijkant helemaal open stond (goed dat ie niet nat is geweest)
Accus was dus gaan bollen.

Is netjes een nieuwe ingezet onder garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
wimpie007 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:47:
Mijn telefoon vond pokemon go niet zo fijn, accu vaak aan de powerbank en ging op het laatst erg kort mee.

Van 100 naar 50% in nog geen uur en onde rde 50% viel ie spontaan uit.

Daarna bemerkte ik dat de zijkant helemaal open stond (goed dat ie niet nat is geweest)
Accus was dus gaan bollen.

Is netjes een nieuwe ingezet onder garantie
Je kan je ernstig afvragen of het niet gewoon andersom was. Accu was al brak en met een app die veel vraagt zijn de mankementen gaan opvallen. Het lijkt me nogal sterk dat een app dat zoveel gebruikt wordt bij jou voor een opbollende accu zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
l3art schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:42:
[...]

Je kan je ernstig afvragen of het niet gewoon andersom was. Accu was al brak en met een app die veel vraagt zijn de mankementen gaan opvallen. Het lijkt me nogal sterk dat een app dat zoveel gebruikt wordt bij jou voor een opbollende accu zorgt.
Misschien verwoordde ik het verkeerd: Door een jaar vrij intensief pogo heeft ie accu continue te lijden gehad. Steeds powerbank eraan. Daar is die accu niet beter van geworden zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:35
Ik kon maar niet wennen aan het Samsung toetsenbord, dus uiteindelijk maar besloten om SwiftKey aan te schaffen.
Blijkt dat die al 3 jaar gratis is inmiddels... :+

Ik heb altijd het standaard Android toetsenbord gebruikt, en de speciale tekens en interpunctie tekens zitten net anders op het Samsung toetsenbord. Met SwiftKey werkt alles weer zoals vanouds :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
wimpie007 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 01:18:
[...]

Misschien verwoordde ik het verkeerd: Door een jaar vrij intensief pogo heeft ie accu continue te lijden gehad. Steeds powerbank eraan. Daar is die accu niet beter van geworden zeg maar
Van veel opladen, warm worden gaat je accu inderdaad wat sneller achteruit, maar ja dat is nog altijd geen reden om op te gaan bollen. Dat de capaciteit achteruit gaat ok, maar dit is gewoon een slechte accu geweest. Maar netjes onder garantie vervangen zoals je zou mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
l3art schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:21:
[...]

Van veel opladen, warm worden gaat je accu inderdaad wat sneller achteruit, maar ja dat is nog altijd geen reden om op te gaan bollen. Dat de capaciteit achteruit gaat ok, maar dit is gewoon een slechte accu geweest. Maar netjes onder garantie vervangen zoals je zou mogen verwachten.
Ja quickcharge heb ik nu uitgezet, daar werd ie erg warm van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:40:
[...]

Ik weet wel dat er een lek met Bluetooth gefixxed is.

Verder ga ik aanstaande dinsdag naar Amsterdam toe met mijn telefoon, en kijken of ze die vocht-error eruit kunnen krijgen. Mijn telefoon is niet nat, maar op random momenten (soms direct, soms 5/20 minuten) blokkeert hij tijdens het opladen omdat er vocht zou zijn. Dikke onzin natuurlijk, omdat ik mijn telefoon nooit zwemles geef of een onder de douche houd.
Uiteraard al veilige modus en en nieuwe update geprobeerd, maar het blijft.

Wat denken jullie? Kapotte connector? Vuil in de connector die vochtsensor voor de gek houdt?
Ik wil toch weten wat ik moet verwachten met dit wazige probleem.
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat soort dingen is erg lastig te bepalen. Kan vanalles zijn. Gewoon laten repareren dat is de enige zekerheid die je kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ze kunnen het daar wel beoordelen dan. Aanstaande dinsdag weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Mijn telefoon is vandaag gerepareerd door Samsung Service Center in Amsterdam. Uiteraard is de telefoon op hun verzoek door mij gereset.. (AUW!)

Gelukkig stond haast alles nog in de clouds bij Samsung en Google, maar één instelling kan ik niet vinden.
Ik heb een flipcover, met zo'n glaasje erin:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/813iVNYOnKL._SX522_.jpg
Maar als ik hem dichtklap, zag ik voorheen altijd de tijd in witte cijfers in het vierkant, op een zwarte achtergrond.
Nu gaat hij gewoon op zwart? De 'Always On Display' staat gewoon aan.
Waar moet ik deze instelling zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38
Heb sinds een half jaar een S7 edge. Ik laad mn telefoon elke avond voor het slapen draadloos op. Ik ben op zoek naar een app/script waardoor het scherm en de LED notificatie automatisch volledig uit gaan tot ik hem weer van de draadloze lader af haal. Ik wil dus niet dat het scherm aanspringt terwijl hij oplaadt (want dan slaap ik). Ook niet als ik gebeld word etc.

Iemand een idee hoe ik dit kan regelen? Op dit moment zet ik de telefoon elke avond op vliegtuigstand. In de app LED notify heb ik dan ingesteld dat het LED lampje niet werkt. Het scherm gaat dan (bijna) niet aan omdat ik geen internet verbinding heb. Ik moet dit elke ochtend echter weer handmatig uit zetten en dat vergeet ik wel eens waardoor ik de halve ochtend niet bereikbaar ben.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De ingebouwde niet storen stand kan alles wat je wilt behalve het in en uitschakelen op basis van het opladen. Echter automatisch in en uitschakelen op geplande tijden kan wel. Is dat geen oplossing voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Magnolia schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:52:
Heb sinds een half jaar een S7 edge. Ik laad mn telefoon elke avond voor het slapen draadloos op. Ik ben op zoek naar een app/script waardoor het scherm en de LED notificatie automatisch volledig uit gaan tot ik hem weer van de draadloze lader af haal. Ik wil dus niet dat het scherm aanspringt terwijl hij oplaadt (want dan slaap ik). Ook niet als ik gebeld word etc.

Iemand een idee hoe ik dit kan regelen? Op dit moment zet ik de telefoon elke avond op vliegtuigstand. In de app LED notify heb ik dan ingesteld dat het LED lampje niet werkt. Het scherm gaat dan (bijna) niet aan omdat ik geen internet verbinding heb. Ik moet dit elke ochtend echter weer handmatig uit zetten en dat vergeet ik wel eens waardoor ik de halve ochtend niet bereikbaar ben.
Zou zoiets niet kunnen met Tasker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:38
l3art schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:21:
[...]

Zou zoiets niet kunnen met Tasker?
Of anders met de Do Not Disturb functie? De led gaat dan ook niet aan, dacht ik mij te herinneren. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:37:
Mijn telefoon is vandaag gerepareerd door Samsung Service Center in Amsterdam. Uiteraard is de telefoon op hun verzoek door mij gereset.. (AUW!)

Gelukkig stond haast alles nog in de clouds bij Samsung en Google, maar één instelling kan ik niet vinden.
[afbeelding]
Maar als ik hem dichtklap, zag ik voorheen altijd de tijd in witte cijfers in het vierkant, op een zwarte achtergrond.
het is opgelost. Bij de optie Display in het menu stond de optie toch uit.
Nu doet hij het :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
EN-IS schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:03:
[...]

Of anders met de Do Not Disturb functie? De led gaat dan ook niet aan, dacht ik mij te herinneren. :Y)
Zeker wel dat die dan aan gaat. Zet hem voor de nacht altijd op do not disturb, maar draai de telefoon ook om omdat het ledje best fel lijkt zo in het donker. Maar goed als je iemand bent (ben ik zelf niet) die toch niet wakker wordt 's nachtst dan maakt het niet zoveel uit natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 02-11-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Een app zoals light manager kan de led tijdens een zelf in te stellen periode uitschakelen, misschien is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:40
Ik gebruik altijd nights keeper.
De mijne is een bedrijfs telefoon.
Moet wel gebeld kunnen worden, maar al het andere lichtjes, geluiden en apps moeten uit. Je kunt veel instellen.

Google Play: Nights Keeper (do not disturb)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25

Sabbi

je denkt aan mij.

l3art schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:26:
[...]

Zeker wel dat die dan aan gaat. Zet hem voor de nacht altijd op do not disturb, maar draai de telefoon ook om omdat het ledje best fel lijkt zo in het donker. Maar goed als je iemand bent (ben ik zelf niet) die toch niet wakker wordt 's nachtst dan maakt het niet zoveel uit natuurlijk.
Bij de Do Not Disturb mode kan je als het goed is instellen of de led licht mag geven tijdens dnd. Staat onder het kopje 'notification popups'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Top, die optie had ik nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38
Thnx DND werkt idd, behalve wat betreft de oplaad LED die brandt wel ondanks dat ik deze heb uitgeschakeld in de app LED notifications. Andere LED signalen worden wel gemute (whatsapp, mail etc). Vreemd.

En ik moet nog steeds handmatige DND aanzetten voor t slapen gaan en uitzetten bij t opstaan. Mooiste zou zijn dat DND automatisch aan en uit gaat zodra hij draadloos gaat laden. Heb tasker inmiddels geïnstalleerd, maar wordt nog weinig wijs uit deze app.

Iemand die weet hoe ik binnen tasker zoiets instel?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25

Sabbi

je denkt aan mij.

Magnolia schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:14:
Thnx DND werkt idd, behalve wat betreft de oplaad LED die brandt wel ondanks dat ik deze heb uitgeschakeld in de app LED notifications. Andere LED signalen worden wel gemute (whatsapp, mail etc). Vreemd.

En ik moet nog steeds handmatige DND aanzetten voor t slapen gaan en uitzetten bij t opstaan. Mooiste zou zijn dat DND automatisch aan en uit gaat zodra hij draadloos gaat laden. Heb tasker inmiddels geïnstalleerd, maar wordt nog weinig wijs uit deze app.

Iemand die weet hoe ik binnen tasker zoiets instel?
Tasker is niet heel erg makkelijk onder de knie te krijgen inderdaad. Je moet eerst een task Do Not Disturb > Priority maken, en daarna een Profile State> Power > Power >AC maken. Dan de taak aan het profile koppelen. Dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 17:27
AW_Bos schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:37:

[afbeelding]
Ik heb geen ervaring met een dergelijk hoesje i.c.m. een Samsung maar wel met een Sony. Hier zat 'm de truck in het inschakelen van NFC (instellingen -> verbindingen). In mijn hoesje zat een NFC-chip die na detectie de instellingen goed zette. Probeer het eens zou ik zeggen. Wellicht moet je het hoesje na inschakelen van de NFC-chip nog even verwijderen en opnieuw plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-11-2024
Hallo, Ik gebruik op mijn telefoon af en toe "word" voor het opmaken van een document. Ik hoef geen toestemming te geven om op te slaan als ik iets in een gebruikte tekst verander. Ik zou het prettiger vinden als daar expliciet toestemming voor zou worden gevraagd. Is dat in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
Merk net op men scherm de melding "unsupported sd card".
Ik heb bij mijn weten geen update oid uitgevoerd.
Als ik verder kijk onder storage bij device maint moet ik om ze te kunnen gebruiken "formatteren" zegt men gsmpje.
In de laptop is alles van de sd card leesbaar.
Ik zocht reeds op het forum omdat ik dacht het hier ooit ergens gezien te hebben doch zonder resultaat.
Iemand enig advies???
Kan ik bv alles van kaartje naar laptop kopieren, het kaartje formatteren in gsm en dan de hele handel terug zwieren op het geformatteerde kaartje??
alvast bedankt

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
dns_vbl schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:27:

Kan ik bv alles van kaartje naar laptop kopieren, het kaartje formatteren in gsm en dan de hele handel terug zwieren op het geformatteerde kaartje??
alvast bedankt
dit zou ik inerdaad doen, waarschijnlijk is de melding dan weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Beetje vage omschrijving maar als ik het goed begrijp wil je een update verwijderen. Als het een systeem app is kan dat inderdaad. Ga naar instellingen en dan apps zoek de app en kies voor deinstalleren. Dan gaat hij terug naar de versie die sinds de laatste systeemupdate op stond. Een gebruikers app geïnstalleerd via de playstore kan je voor zover ik weet alleen helemaal deinstalleren.
dank je wel voor het antwoord, maar het is inderdaad geen systeem app
het is een gebruikers app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Na jaren van Android is het nu klaar. De S7 Edge liep leeg binnen 2 uur, dus heb een factory reset gedaan. En dan krijg je het:

25x moet je voorwaarden accepteren (zonder, werkt het toestel niet)
Meermaals de vraag of ik (samsung) apps wil installeren, zeg nee, installeren toch
Facebook, Twitter, Instagram, allemaal staat het er op. Schakel ik het uit, 10 minuten later staat het er weer
Wilt u Gmail gebruiken? NEE. 1 minuut later: Poef, u heeft nieuwe gmail

en het gaat maar door en gaat maar door. En ja, over een uur of 3 heb ik echt alles uit kunnen zetten, maar de manier waarop staat me niet meer aan.

En dan heb je lelijke icons, wil je nieuwe downloaden: Please login to Samsung

Nee

Ik ga eens kijken of stock wat beter is, anders is het maar eens klaar met de onvriendelijkheid van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Rooten en een custom rom erop zetten. Je kan hem dan net zoveel aanpassen zoals je maar wil, ook helemaal stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

acale schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:42:
Rooten en een custom rom erop zetten. Je kan hem dan net zoveel aanpassen zoals je maar wil, ook helemaal stock
Niet zo een feest bij Samsung. Enkel "stock" custom touchwiz ROMs. Dit komt mede omdat de Europese varianten op de exynos chip draaien. Heel anders dan de Snapdragon architectuur die wel open source is.

@PWM ik raad je aan om te kijken naar een toestel als de oneplus 5t als je toch wilt overstappen die valt mee in prijs. Ik zelf denk er over om over te stappen of naar oneplus of weer een iPhone. De s7 is echt inconsistent wat betreft ervaring. Soms is het prima en soms weer niet. Batterij slijtage is ook aan de hoge kant, 89% binnen een jaar als maximum capaciteit. Ik ben gewend van mijn toestellen dat ik toch wel meer over hou na een jaar... Voor mij in ieder geval geen Samsung meer na deze, want bixby (s8 en nieuwe toestellen van Samsung zullen hieraan lijden..) hoef ik niet en al dat bloatware ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Phntm op 10-11-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
mijn batterij is ook al flink naar de klote binnen een half jaar, dus ga hierna terug naar sony (als ze wat aan het lelijke design hebben gedaan van hun premium X-Z toestellen) en anders miss een iphone idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 18:01
Phntm schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:31:
[...]

Niet zo een feest bij Samsung. Enkel "stock" custom touchwiz ROMs. Dit komt mede omdat de Europese varianten op de exynos chip draaien. Heel anders dan de Snapdragon architectuur die wel open source is.
Dit is complete onzin, de Exynos variant is juist de enige variant met fatsoenlijke AOSP ROMs. Dit komt doordat de Snapdragon variant een locked bootloader heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat zijn twee verschillende zaken. Los van de bootloader is het met de exynos architectuur lastiger roms ontwikkelen. Dat er nu meer roms zijn voor de exynos toestellen komt weer vanwege de bootloader idd. Maar zou de bootloader van de snapdragon toestellen unlocked zijn dan zou de rom ontwikkeling daar makkelijker voor zijn dan bij de exynos roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 18:01
l3art schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:49:
Dat zijn twee verschillende zaken. Los van de bootloader is het met de exynos architectuur lastiger roms ontwikkelen. Dat er nu meer roms zijn voor de exynos toestellen komt weer vanwege de bootloader idd. Maar zou de bootloader van de snapdragon toestellen unlocked zijn dan zou de rom ontwikkeling daar makkelijker voor zijn dan bij de exynos roms
Correct, maar de assumptie dat er alleen stock TouchWiz gebaseerde roms zijn voor de Exynos variant, is fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ShadowCode schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:52:
[...]

Correct, maar de assumptie dat er alleen stock TouchWiz gebaseerde roms zijn voor de Exynos variant, is fout.
True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ShadowLabs schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:45:
[...]

Dit is complete onzin, de Exynos variant is juist de enige variant met fatsoenlijke AOSP ROMs. Dit komt doordat de Snapdragon variant een locked bootloader heeft.
AOSP is beschikbaar voor elk architectuur, neemt niet weg dat de AOSP roms voor de Exynos architectuur nooit verder komen dan development status, zie Lineage rom bijvoorbeeld. Dat er niet enkel TouchWiz roms zijn, is inderdaad wat jij zegt correct. maar het is voor de rest niet onzin aangezien je de rest van de "AOSP" roms niet kan zien als daily drivers. Dat er netjes staat dat het een stable release is betekent niet automatisch dat het fatsoenlijk is. I rest my case. Dus nee, niet complete onzin, Snapdragon is een veel beter architectuur om voor te ontwikkelen binnen AOSP en een locked bootloader heeft nooit iemand weerhouden. En bovendien dit verandert niet wat Samsung echt mis heeft laten lopen bij de S7 series zoals hun batterijen. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giovanni2903
nieuwe update met beveiliging van november is live, is maar 20mb :P

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2dqkroo.jpg

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 23:20
Die laatste update is voor het 1 november security level. 5 en 6 november zitten er nog niet in, dus de patch voor de KRACK wifi vulnerability waarschijnlijk ook niet... al kan Samsung die natuurlijk ook onafhankelijk hebben gedaan.

• acale
Als ik onderstaand bericht goed begrijp, is de fix voor krack inbegrepen in deze patch
https://www.galaxyclub.nl...-s7-november-update-krack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 23:20
Tja die site neem ik dus niet serieus. Er is een site van Google, die aangeeft wat de security patches omvatten. Die vind je hier voor deze maand: https://source.android.com/security/bulletin/2017-11-01

En daar wordt uitgelegd dat er deze maand 3 security-niveaus zijn, namelijk 1, 5 en 6 november. Waarbij ook nog heel duidelijk staat: Security patches for the KRACK vulnerabilities are provided under the 2017-11-06 security patch level.

Mijn S7 geeft als patchlevel aan: 1 november 2017. Zit er niet in dus.

Weer een minpunt voor 'galaxyclub'. Dat soort journalistiek kan ik niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:48
Goedemorgen,

Ik heb de s7 edge praktisch gezien de releasedatum en sinds 6 - 12 maanden ben ik er eigenlijk niet heel tevreden over. Waarom?

Het toestel is hier enorm traag, het lagt en soms loopt het random vast. Dit betreft tijdens het nemen van foto's, het afspelen van muziek via spotify, het browsen etc. Wat heb ik er al aan gedaan? Het toestel de afgelopen maanden vaak gereset, cache geleegd en alles terug naar fabrieksinstellingen. Het is een Vodafone branded toestel en ik heb alle updates keurig geïnstalleerd.

Het gaat dus al om vele maanden dat ik er niet tevreden over ben. Het gebruikersgemak is weg! Ik heb hier een oude OnePlusOne te liggen en deze werkt gewoon veel fijner.

Zelfs heb ik al zitten denken aan het rooten van het toestel en custom rom, alleen gaat het dan misschien problemen opleveren met Spotify en Netflix. Dit houdt me tegen.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat een toestel met zulke specs gewoon niet prettig werkt? Ben hier al een trouwe Samsung gebruiker vanaf de s1.. maar dit is echt belachelijk.

Heeft iemand de sleutel tot succes? Op het world wide web kom ik niet verder dan factory reset etc. Dat is inmiddels tig keer gedaan..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:27
henidde schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:56:
Het toestel de afgelopen maanden vaak gereset, cache geleegd en alles terug naar fabrieksinstellingen. Het is een Vodafone branded toestel en ik heb alle updates keurig geïnstalleerd.
Waarom niet een keer de unbranded PHN firmware installeren?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:48
emmerx schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:13:
[...]

Waarom niet een keer de unbranded PHN firmware installeren?
Dat houdt in? En hoe doe ik dat?

Is dat ''gemakkelijker'' dan een custom rom er op zetten?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
henidde schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:27:
[...]

Dat houdt in? En hoe doe ik dat?

Is dat ''gemakkelijker'' dan een custom rom er op zetten?
Van sammobile kan je de rom downloaden. :) Daar kan je ook ODIN downloaden. Dat is veel eenvoudiger en sneller dan een custom rom. Verder omdat het een orginele rom is heb je geen problemen met netflix enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Ik weet niet welke apps bij jou op de achtergrond draaien, want ik merk hier geen lag. Kan het zijn dat het te maken heeft met de afstelling voor prestatiestand? Zet hem een tandje hoger, misschien gaat het wat beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:41
Via ontwikkelaarsopties kun je alle actieve services/apps achterhalen. Gewoon even kijken wat er allemaal op de achtergrond draait en dan die apps verwijderen.

https://m.androidcentral....-developer-mode-galaxy-s7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

johanneslol schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:03:
[...]

Van sammobile kan je de rom downloaden. :) Daar kan je ook ODIN downloaden. Dat is veel eenvoudiger en sneller dan een custom rom. Verder omdat het een orginele rom is heb je geen problemen met netflix enz.
Tip: SamFirm. 10x zo snel voor downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
De camera van.mijn S7 doet vervelend. Hij maakt steeds vaker continu opnames van 100 foto's. Ik heb behoorlijk veel gezocht op internet, maar er lijkt geen mogelijkheid om het uit te zetten. De instellingen resetten helpt tijdelijk. Maar de periodes dat het helpt lijken steeds korter te worden. Weet iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37
Ik heb een probleempje met mn smart lock.
Ik ben thuis en heb ingesteld staan dat ik dan zonder code (alleen over schermvschuiven) kan inloggen. Dat heeft tot gisteren gewerkt. Nu niet meer. Ik heb het nog een keer opnieuw ingesteld, maar ik moet nog steeds mn pincode invoeren om te unlocken.

Net een testje gedaan: smart lock werkt wel als ik een bekend device via bt heb gekoppeld. Probleem zit hem dus in smart lock op basis van locatie

Hebben jullie een idee hoe ik kan testen om het in orde te maken?

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond op 18-11-2017 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Raymond schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:04:
Ik heb een probleempje met mn smart lock.
Ik ben thuis en heb ingesteld staan dat ik dan zonder code (alleen over schermvschuiven) kan inloggen. Dat heeft tot gisteren gewerkt. Nu niet meer. Ik heb het nog een keer opnieuw ingesteld, maar ik moet nog steeds mn pincode invoeren om te unlocken.

Net een testje gedaan: smart lock werkt wel als ik een bekend device via bt heb gekoppeld. Probleem zit hem dus in smart lock op basis van locatie

Hebben jullie een idee hoe ik kan testen om het in orde te maken?
heb het soms ook als ik thuis ben, heb je het ingesteld als thuis adres? Zo ja, voeg hem toe als normale locatie. dan blijft het als het goed is wel gewoon werken. Hij pakte bij mij ook heel vaak de standaard "Thuis" locatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
sympa schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:30:
Tja die site neem ik dus niet serieus. Er is een site van Google, die aangeeft wat de security patches omvatten. Die vind je hier voor deze maand: https://source.android.com/security/bulletin/2017-11-01

En daar wordt uitgelegd dat er deze maand 3 security-niveaus zijn, namelijk 1, 5 en 6 november. Waarbij ook nog heel duidelijk staat: Security patches for the KRACK vulnerabilities are provided under the 2017-11-06 security patch level.

Mijn S7 geeft als patchlevel aan: 1 november 2017. Zit er niet in dus.

Weer een minpunt voor 'galaxyclub'. Dat soort journalistiek kan ik niet serieus nemen.
heb je een crack scanner geprobeerd? die geven bij mij aan dat ik not vulnerable ben namelijk.

trouwens jij focust te veel op getallen en datums.
samsung kan best zeggen dat de patch van nov 1 tot 7 gewoon november 1 noemen.
veel dingen van android 7.1 zitten op android 7.0 namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDeWee
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 22:48
raro007 schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:25:
[...]

heb je een crack scanner geprobeerd? die geven bij mij aan dat ik not vulnerable ben namelijk.

trouwens jij focust te veel op getallen en datums.
samsung kan best zeggen dat de patch van nov 1 tot 7 gewoon november 1 noemen.
veel dingen van android 7.1 zitten op android 7.0 namelijk ook.
Inderdaad.

Ik heb eens even gecheckt op de website van CERT (https://www.kb.cert.org/vuls/id/228519)

Hier staan de CVE nummers genoemd van de KRACK vulnerability. Deze CVE nummers worden aangegeven als gepatcht op de website van Samsung (https://security.samsungmobile.com/securityUpdate.smsb)

KRACK is dus gepatcht in de November update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn accu loopt leeg in een paar uurtjes. Heb hem factor reset gegeven. En nu doet ie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sMUeAorpAvsXPKXMidlCx1dE/thumb.png

Staat verder eigenlijk niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:11

oNo

Het is koud buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:39
binnen niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:27
Van mij mogen de weervrouwen terug naar hun eigen programma en kunnen hun naspellingen verwijderd worden.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:40
Sabbi schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Je hebt zo te zien de Amerikaanse AT&T/Snapdragon versie, die heeft altijd geklooi met updates.

Nieuwere firmware sideloaden kan wel:
https://forum.xda-develop...post71692670#post71692670
update :
Via garantie een nieuw moederbord in de telefoon gekregen.
Daarna geen bereik meer. Telefoon weer verstuurd naar de winkel.
Nu zijn de antennes vervangen. Amerikaanse antennes "praten" niet
met een Europese moederbord.
Het scherm met de groene strepen wil hij niet vervangen :'(
(wel tegen inkospprijs +- 200 euro)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28
PWM schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:03:
Mijn accu loopt leeg in een paar uurtjes. Heb hem factor reset gegeven. En nu doet ie:

[afbeelding]

Staat verder eigenlijk niets aan.
https://www.androidpit.co...ttery-drain-how-to-fix-it

Dat is een probleem wat vaker voorkomt. Ik heb er zelf ook eens last van gehad, maar weet niet goed meer wat voor mij de oplossing was.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 17:27
Ik vraag me bij het aanschaffen van een geheugenkaartje vaak af of het loont een snellere variant te nemen. Zijn vaak een paar euro duurder. Levert dit merkbaar verschil op?
Dit hoort in accessoires thuis

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 23-11-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn sd kaart zit bijna vol. Ik wil nu een nieuwe kopen en de inhoud van de oude via mijn windows pc kopiëren naar de nieuwe (incl. hidden files e.d.) en dan weer in de telefoon plaatsen. Weet iemand of dit gewoon goed gaat, of zal bijv. Google Photos (welke ik gebruik om mijn foto's te backuppen) op een of andere manier alles als nieuwe foto's zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFailzor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-08 13:28
Ik zit nog steeds op de security updates van oktober. Mijn S7 Edge kan ook verder helemaal geen update vinden, terwijl de S7 Edge van mijn vriendin al een aantal dagen geleden de update heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ik zag dus net dat de achterkant loslaat van mn s7. Waarschijnlijk is dit een opgezwollen batterij? De laatste tijd lijkt de batterij ook telkens sneller leeg te gaan en raar te doen, soms gaat die van de 15 naar 5 en als ik het wil opladen gaat t opeens naar 20 ofzo.
Tevens dekt mijn hoesje de linkerkant niet goed. Ik had dit al een paar weken geleden gemerkt, maar heb het nooit van dichtbij bekeken, het was gewoon puur toeval dat ik de zijkant van de telefoon ging voelen waardoor ik dit zag.

Heb dit ook met de opgezwollen batterij van mn s4 hiervoor gehad, is dit hetzelfde probleem denken jullie?

Ik heb even gezocht in de topic en zag dat een paar maanden geleden iemand dit ook had en dat het onder garantie is gerepareerd.
Ik zou ook nog garantie moeten hebben, heb het in maart 2016 gekocht dus morgen maar even langs de samsung repair center gaan. Heb alleen geen factuur meer waarschijnlijk, kjiken wat ze zullen zeggen aan de hand van de serienummer

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Musta schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:58:
Ik zag dus net dat de achterkant loslaat van mn s7. Waarschijnlijk is dit een opgezwollen batterij? De laatste tijd lijkt de batterij ook telkens sneller leeg te gaan en raar te doen, soms gaat die van de 15 naar 5 en als ik het wil opladen gaat t opeens naar 20 ofzo.
Tevens dekt mijn hoesje de linkerkant niet goed. Ik had dit al een paar weken geleden gemerkt, maar heb het nooit van dichtbij bekeken, het was gewoon puur toeval dat ik de zijkant van de telefoon ging voelen waardoor ik dit zag.

Heb dit ook met de opgezwollen batterij van mn s4 hiervoor gehad, is dit hetzelfde probleem denken jullie?

Ik heb even gezocht in de topic en zag dat een paar maanden geleden iemand dit ook had en dat het onder garantie is gerepareerd.
Ik zou ook nog garantie moeten hebben, heb het in maart 2016 gekocht dus morgen maar even langs de samsung repair center gaan. Heb alleen geen factuur meer waarschijnlijk, kjiken wat ze zullen zeggen aan de hand van de serienummer
aan de hand van het imeinummer kunnen ze zien dat het toestel onder garantie valt, je zult gewoon netjes een nieuwe batterij erin krijgen

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum