Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
giovanni2903 schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:28:
[...]

mijn s7 edge van halverwege maart heeft een sot van rond de 13 uur, dit is wel een 3600mah batterij ipv 3000 bij de normale s7. De normale s7 zal dus rond de 10-11 uur liggen. Ik heb wel mijn scherm op full hd staan ipv 2k. Als je gebruik maakt van 2k gaat uiteraard je sot omlaag. zou voor 400 euro de s7 pakken, vind de a5 er veel minder luxe uitzien namelijk, al is dit natuurlijk een persoonlijke voorkeur. de a5 presteert namelijk op veel vlakken hetzelfde als de s7.

http://www.gsmarena.com/c...Phone2=7945&idPhone3=7821
Een sot van rond de 13uur? Wow. Ik zit met mijn S7 (non edge) op het moment ziek thuis, dus op wifi, pak regelmatig mn telefoon voor browse, YouTube, etc.
Gisteren met nog 30% over had ik een sot van 4,5uur. Dan kom ik daarmee dus nog niet eens in de buurt van de 10-11uur terwijl dit toch redelijk ideale omstandigheden zijn om aan een hoge sot te komen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:59
l3art schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 06:42:
[...]

Een sot van rond de 13uur? Wow. Ik zit met mijn S7 (non edge) op het moment ziek thuis, dus op wifi, pak regelmatig mn telefoon voor browse, YouTube, etc.
Gisteren met nog 30% over had ik een sot van 4,5uur. Dan kom ik daarmee dus nog niet eens in de buurt van de 10-11uur terwijl dit toch redelijk ideale omstandigheden zijn om aan een hoge sot te komen.
oops, bedoelde daarmee hoelang ik doe op een batterijlading :$
sot heb ik maar 3,5 uur

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• 13art

13art

Moderator Mobile
giovanni2903 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:09:
[...]

oops, bedoelde daarmee hoelang ik doe op een batterijlading :$
sot heb ik maar 3,5 uur
Haha, dat maakt het een stuk aannemelijker. ;)

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 13:37
Hi allemaal, ik heb de S7 nu enkele maanden en afgelopen week is mij iets opgevallen m.b.t. de camera: er zit een kromming in het beeld.

Ik maakte een foto van onze woning in aanbouw en schrok achteraf van wat ik zag; in de bovenkant langs het dak zie je duidelijk een kromming in de afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JaPBKRoesAzCFPL0TJx6GEHw/medium.jpg

Later bekeek ik een foto van de achterkant waar ik hetzelfde terugzag (bij de steigers):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1DTx00XV3XA8JsN6b78rA2mz/medium.jpg

In het huis van mijn ouders heb ik nog even testfoto's genomen met de bovenkant van een kast en de bovenkant van de toegang naar onze keuken (die in het echt dus gewoon recht zijn ;-)), om er zeker van te zijn dat het niet aan het huis ligt maar toch echt aan de camera. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bWfzz5f7lh83v1RisX3JOCUC/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dAWvQx2yDKXYqItopDWg0uhW/medium.jpg

Mijn vraag: komt iemand dit probleem bekend voor? Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en denken jullie dat ik mijn toestel omwille van dit probleem terug kan sturen binnen de garantie? Ik vind het toch wel een zeer duidelijk issue. Nu ik het weet erger ik me er dood aan.

-O-

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Er zit een optie in de camera settings die beeld vervorming tegen gaan. Volgens mij is die setting om vervorming van bijvoorbeeld gebouwen tegen te gaan, dus ik denk niet dat het voor jouw probleem iets is, maar je zou het kunnen controleren/testen natuurlijk.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Sarrr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:22:
Hi allemaal, ik heb de S7 nu enkele maanden en afgelopen week is mij iets opgevallen m.b.t. de camera: er zit een kromming in het beeld.

Ik maakte een foto van onze woning in aanbouw en schrok achteraf van wat ik zag; in de bovenkant langs het dak zie je duidelijk een kromming in de afbeelding.

[afbeelding]

Later bekeek ik een foto van de achterkant waar ik hetzelfde terugzag (bij de steigers):

[afbeelding]

In het huis van mijn ouders heb ik nog even testfoto's genomen met de bovenkant van een kast en de bovenkant van de toegang naar onze keuken (die in het echt dus gewoon recht zijn ;-)), om er zeker van te zijn dat het niet aan het huis ligt maar toch echt aan de camera. :P

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn vraag: komt iemand dit probleem bekend voor? Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en denken jullie dat ik mijn toestel omwille van dit probleem terug kan sturen binnen de garantie? Ik vind het toch wel een zeer duidelijk issue. Nu ik het weet erger ik me er dood aan.

-O-
Het komt niet specifiek voor deze camera/telefoon bekend voor.

In de regel is het zo dat elke camera die momenteel op de markt komt te maken heeft met lenzen die standaard vervormen. Of dat nu een smartphone is of een systeemcamera van € 1000,-. Overigens is dat niets nieuws, ook bij veel legacy-glas van de grote fabrikanten is dat zo. Een objectief ontwerpen is verschrikkelijk moeilijk en vrijwel niet een lens is perfect.

Lenzen en objectieven moeten daarbij tegenwoordig ook nog eens steeds kleiner/platter en software wordt steeds slimmer om (door fabrikanten geaccepteerde) beeldvervormingen in de camera al te corrigeren. Vaak berusten deze correcties op vooraf ingestelde parameters waardoor de gemiddelde versie van een lens voldoende gecorrigeerd wordt. Echter, zeker bij dit soort kleine telefoonlensjes, zijn de afwijkingen van het gemiddeld vaak wat groter en kan de software niet alles corrigeren wat de lens laat liggen. Het is niet zo dat de software helemaal is afgestemd op exact dat lensje wat in jouw camera zit. Ook is de software niet slim genoeg om zo'n lijn recht te trekken. Hij doet alleen dezelfde bewerkingen als mijn S7, waar de lens net wat beter is.

Je zou eens een foto op RAW formaat kunnen schieten. Als het goed is past de camera dan helemaal geen correcties toe op het beeld en dan kun je zien dat de curve die je ziet nog veel groter is als je puur op de hardware van je camera vertrouwt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Viel mij idd ook op als je iemand fotografeert die aan de rand van het beeld staat. Vaak heeft die dan een heel breed of langwerpig hoofd :P

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Palomar schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:06:
Viel mij idd ook op als je iemand fotografeert die aan de rand van het beeld staat. Vaak heeft die dan een heel breed of langwerpig hoofd :P
Tja, dat zijn puur de wetten van de natuur die aan het werk zijn. Zelfs met de duurste groothoeklens krijg je een grote neus als je er te dichtbij staat.

Met name de goedkopere lenzen zijn flawed by design. Er moeten vaak keuzes gemaakt worden tussen lensafwijkingen die corrigeerbaar zijn met software en karakteristieken die dat niet zijn. Die karakteristieken kunnen lensafwijkingen zijn die je niet zo eenvoudig corrigeert, maar ook omvang van de lens, materiaalgebruik, ontwerp, kosten. Allemaal zaken die fabrikanten op denken te kunnen lossen met slimme algoritmen waarmee ze het RAW-bestand bewerken.

Moet je voor de grap eens bij een recente systeemcamera/spiegelreflex kijken naar het verschil in RAW en bewerkte JPEG bij gebruik van het standaard objectief. En dan niet zo zeer qua kleur, maar vooral lenscorrecties. Je weet niet wat je ziet.

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 13:37
Hoppa! schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:34:
[...]

Het komt niet specifiek voor deze camera/telefoon bekend voor.

In de regel is het zo dat elke camera die momenteel op de markt komt te maken heeft met lenzen die standaard vervormen. Of dat nu een smartphone is of een systeemcamera van € 1000,-. Overigens is dat niets nieuws, ook bij veel legacy-glas van de grote fabrikanten is dat zo. Een objectief ontwerpen is verschrikkelijk moeilijk en vrijwel niet een lens is perfect.

Lenzen en objectieven moeten daarbij tegenwoordig ook nog eens steeds kleiner/platter en software wordt steeds slimmer om (door fabrikanten geaccepteerde) beeldvervormingen in de camera al te corrigeren. Vaak berusten deze correcties op vooraf ingestelde parameters waardoor de gemiddelde versie van een lens voldoende gecorrigeerd wordt. Echter, zeker bij dit soort kleine telefoonlensjes, zijn de afwijkingen van het gemiddeld vaak wat groter en kan de software niet alles corrigeren wat de lens laat liggen. Het is niet zo dat de software helemaal is afgestemd op exact dat lensje wat in jouw camera zit. Ook is de software niet slim genoeg om zo'n lijn recht te trekken. Hij doet alleen dezelfde bewerkingen als mijn S7, waar de lens net wat beter is.

Je zou eens een foto op RAW formaat kunnen schieten. Als het goed is past de camera dan helemaal geen correcties toe op het beeld en dan kun je zien dat de curve die je ziet nog veel groter is als je puur op de hardware van je camera vertrouwt.
Bedankt voor je antwoord. Niet per se bevredigend, maar begrijpelijk. Wat dat betreft vind ik het jammer dat het mij nu is opgevallen, want nu zie ik het overal. :9

Zojuist even met de (Sony) smartphone van iemand anders getest en daar trad het probleem ook op. Ik ga mijn compactcamera en spiegelreflex ook maar eens aan een test onderwerpen....

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Mijn S7 Edge is laatst gevallen. In eerste instantie zag ik dat twee pixels rood/groen branden, de dag erop was het zwart en zie je nu dus linksboven in de hoek een klein zwart vlakje.

Valt dit nog te repareren zonder het hele scherm te vervangen?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Sarrr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:22:
Dat viel mij toevallig van de week ook op toen ik een foto van een kast maakte met mijn S7 edge.

• 13art

13art

Moderator Mobile
partyondude schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:58:
Mijn S7 Edge is laatst gevallen. In eerste instantie zag ik dat twee pixels rood/groen branden, de dag erop was het zwart en zie je nu dus linksboven in de hoek een klein zwart vlakje.

Lijkt mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
partyondude schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:58:

Nope. Individuele pixels vervangen wil echt niet. Dus nieuw scherm of mee leren leven, al kan ik me voorstellen dat je dat niet wil. Wel duur voor het probleem dat je hebt...

• partyondude
Aangezien er al 2x een nieuw scherm ingegaan is na valpartijen leer ik er maar mee leven, ga niet voor de derde keer €295,- neerleggen...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

@partyondude Heb je geen inboedelverzekering waarbij dit verzekerd is? Moet je scherm natuurlijk aan diggelen zijn en niet alleen dode pixels hebben. ;)

"When you grow up your heart dies"

• 13art

13art

Moderator Mobile
partyondude schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:23:
Aangezien er al 2x een nieuw scherm ingegaan is na valpartijen leer ik er maar mee leven, ga niet voor de derde keer €295,- neerleggen...
Bij je volgende telefoon maar een goede stevige hoes er omheen doen. ;)

• partyondude
sjaool schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:33:
@partyondude Heb je geen inboedelverzekering waarbij dit verzekerd is? Moet je scherm natuurlijk aan diggelen zijn en niet alleen dode pixels hebben. ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb of dat gedekt wordt. De twee keer dat die kapot viel was niet mijn schuld dus is gelukkig wel vergoed, maar ik vind het gewoon een beetje debiel om 900 piek uit te geven aan het toestel, dat ik gekocht heb voor €750,-. Voelt gewoon beetje raar :')

Hoesje van nu is met een bankpasje erin, van Samsung zelf. Is inderdaad totaal niet stevig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:11
Wat is dit nu weer....

Groene streep van boven naar beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fcqRT8TQXC18qqk0p6Iet2PQ/full.jpg

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
driel24 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 00:58:
Wat is dit nu weer....

Groene streep van boven naar beneden.

[afbeelding]
als het niet komt door vallen valt het onder garantie, zijn genoeg mensen die een paarse/groene streep ineens in hun scherm krijgen...

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is geen app oid met een sidebar functie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
giovanni2903 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 02:44:
[...]

als het niet komt door vallen valt het onder garantie, zijn genoeg mensen die een paarse/groene streep ineens in hun scherm krijgen...
Ik heb het ook gelezen dat het meer voorkomt.
Maar zo aan de rechterkant heb ik nog niet gezien.
Het vervelende is dat ik een USA toestel heb ontvangen (gewoon reguliere winkel gekocht)
en er een mini scheur in de achterkant zit.

De scheur aan de achterkant zit er al in vanaf de eerste dag, doordat ik nog geen hoesje had.
Groene streep <> vallen heeft zeker niets met elkaar te maken, maar gaat natuurlijk wel misbruikt worden door de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
l3art schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:43:
Het is geen app oid met een sidebar functie ofzo?
Ook na factory reset nog aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
driel24 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:13:
[...]

Ook na factory reset nog aanwezig
Je hebt geen custom rom draaien ga ik even vanuit?
Zou goed kunnen hoor dat het het scherm is wat 'kapoet' is. Die andere zaken zijn meer ter uitsluiting van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
l3art schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:14:
[...]

Je hebt geen custom rom draaien ga ik even vanuit?
Zou goed kunnen hoor dat het het scherm is wat 'kapoet' is. Die andere zaken zijn meer ter uitsluiting van....
Originele rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand op de hoogte over de status van Blueborne bij Samsung?
nieuws: Miljarden bluetooth-apparaten zijn volgens onderzoekers kwetsbaar voo...

Ik heb niet echt het idee dat het de prioriteit heeft bij ze en kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:54:
Iemand op de hoogte over de status van Blueborne bij Samsung?
nieuws: Miljarden bluetooth-apparaten zijn volgens onderzoekers kwetsbaar voo...

Ik heb niet echt het idee dat het de prioriteit heeft bij ze en kan er niets over vinden.
In de security update van september is dat lek gedicht. Mijn ervaring is dat aan het einde van de maand meestal de update komt.

• giovanni2903
jabberwock schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:44:
[...]

In de security update van september is dat lek gedicht. Mijn ervaring is dat aan het einde van de maand meestal de update komt.
heb nog de update van 1 augustus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:20
Palomar schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:06:
Die vervorming heeft te maken met het perspectief en wel omdat telefoons een groothoeklens hebben. Daar kan de maker van de lens niks aan doen.
Wat je wel kan doen: zet de foto op een groot scherm (TV) en bekijk de foto vanaf heel korte afstand met je ogen midden voro het scherm. Je kijkt dan zijdelings op de vervormde persoon en daardoor is die vervorming weer gecompenseerd. Echt waar.
En die hoek waarop je die foto ziet komt dan overeen met de hoek van de groothoeklens zogezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Mijn toestel is nog geen jaar oud en heeft een hele gele waas over het scherm. Zeg maar alles is sepia. (de speciale booklees modus staat uit)
Ik snap dat een scherm oud kan worden maar dit is echt wel heel erg extreem.
Het vervelende is dat ik geen bon heb omdat dit een omruil toestel was van mijn note 4.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:47:
Mijn toestel is nog geen jaar oud en heeft een hele gele was over het scherm. Zeg maar alles is sepia. (de speciale booklees modus staat uit)
Ik snap dat een scherm oud kan worden maar dit is echt wel heel erg extreem.
Het vervelende is dat ik geen bon heb omdat dit een omruil toestel was van mijn note 4.
Heb je niet toevallig blue light filter aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jabberwock schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:44:
[...]

Ik vind dat wel een beetje duren eerlijk gezegd, Samsung praat er überhaupt weinig/niet over en dat komt erg nalatig over op mij. Heb ze er zelfs direct over benaderd via hun Facebook pagina afgelopen vrijdag waar ze gewoon niet op reageren.

Op basis van wat ik van die exploit gezien heb in de demo's valt daar best een worm omheen te vouwen. Als je veilig wil zijn moet je bluetooth uitzetten dat heeft voor veel mensen gevolgen zoals dat de telefoon niet bruikbaar is als muziekspeler, niet in carkits, smartwatch koppelingen etc. Vind ik nogal een handicap om ruim een halve maand lang mee rond te moeten lopen met je peperdure toestel.

En zelfs waarschuwen doen ze niet, dus tenzij jij in de technieuws zit weet je niet eens dat er wat speelt. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Vandaag binnen gekregen. Helaas een Italiaanse versie (ITV)... eens kijken of ik dat zomaar met ODIN kan flashen naar NL versie (PHN)... zonder verval garantie/knox/weetikwat uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 18-09-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:55:
[...]

Ik vind dat wel een beetje duren eerlijk gezegd, Samsung praat er überhaupt weinig/niet over en dat komt erg nalatig over op mij. Heb ze er zelfs direct over benaderd via hun Facebook pagina afgelopen vrijdag waar ze gewoon niet op reageren.
Is bij bijna elke OEM zo hoor, tenzij je een Pixel hebt of ander supported Google device.
Bij LG is vorige week ook pas de Agustus security patch gekomen op de G6 en toen ik nog een Oneplus had kwam deze ook vaak rond de 18de ofzo van de maand.

Eerste moeten die OEM's al wachten tot die security patch er is na de 1ste vd maand en dan nog snel klaar maken voor als update OTA te gaan.
Wil je heel dat wacht gedoe niet moet je een Pixel kopen of de Pixel 2 binnenkort, maar die updatesnelheid betaal je dan ook wel voor een toestel met redelijke dikke bezels.
woekele schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:59:
Vandaag binnen gekregen. Helaas een Italiaanse versie (ITV)... eens kijken of ik dat zomaar met ODIN kan flashen naar NL versie (PHN)... zonder verval garantie/knox/weetikwat uiteraard.
Waar gekocht ? zou toch eens proberen op te zoeken over Italiaanse firmware of die niet redelijk snel is, want BE/NL updates op Samsungs komen vaak later aan dan Duitse of UK toestellen, kan zijn dat Italiaans ook sneller is dan hier.
Want voor de rest is er geen nadeel om die Ita firmware te laten staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Katmi op 18-09-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katmi schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:25:
[...]

Is bij bijna elke OEM zo hoor, tenzij je een Pixel hebt of ander supported Google device.
Bij LG is vorige week ook pas de Agustus security patch gekomen op de G6 en toen ik nog een Oneplus had kwam deze ook vaak rond de 18de ofzo van de maand.

Eerste moeten die OEM's al wachten tot die security patch er is na de 1ste vd maand en dan nog snel klaar maken voor als update OTA te gaan.
Wil je heel dat wacht gedoe niet moet je een Pixel kopen of de Pixel 2 binnenkort, maar die updatesnelheid betaal je dan ook wel voor een toestel met redelijke dikke bezels.
Mag, ik kan alleen maar voor Samsung spreken uit de ervaring die ik nu heb. Ik zie gewoon niet waarom dit niet als hotfix een hogere prio krijgt dan het reguliere update schema wat nog zeker drie weken gaat duren. De update is er reeds. Gewoon pushen zou ik zeggen? Gaat hier niet echt om een "nice to have".

In ieder geval niet net doen of je neus bloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:34:
[...]

Mag, ik kan alleen maar voor Samsung spreken uit de ervaring die ik nu heb. Ik zie gewoon niet waarom dit niet als hotfix een hogere prio krijgt dan het reguliere update schema wat nog zeker drie weken gaat duren. De update is er reeds. Gewoon pushen zou ik zeggen?
In ieder geval niet net doen of je neus bloed.
Is ook wel waar :P nuja ik heb me al lang erbij neer gelegd om niet te veel te verwachten van Android OEMS als het geen Google toestel is, het is tegenwoordig een stuk beter dan 2-3 jaar geleden maar nog steeds triest bij de grootste 5 OEMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nonreactie van Samsung:
Linkje

Hoe er vanuit de telefoonboeren zo'n nonchalant over gedaan wordt over deze "bug" die gewoon glashard de veiligheid van diens users aantast is me een raadsel.

Zoveel meer kost zo'n pixel overigens helemaal niet, en feitelijk vind ik de suggestie dat reguliere, bijdetijdse security fixes een premium feature zijn absurd. (niets ten nadele van jou als boodschapper ;) )
Dat ze dat roepen over nieuwe android versies, oké. Maar dat zijn feature releases. Dat heeft bredere implicaties voor de bloatware van de Telco's en betaal je in principe niet voor, maar dat ze je beschermen tegen één of andere scriptnerd met een bluetooth dongle over de economische levensduur van je telefoon absoluut zeker wel.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2017 20:59 . Reden: Stuk weggehaald dat niets met de inhoud te maken heeft. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Katmi schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:25:
[...]
Waar gekocht ? zou toch eens proberen op te zoeken over Italiaanse firmware of die niet redelijk snel is, want BE/NL updates op Samsungs komen vaak later aan dan Duitse of UK toestellen, kan zijn dat Italiaans ook sneller is dan hier.
Want voor de rest is er geen nadeel om die Ita firmware te laten staan.
Belsimpel. Heb geen idee wat het voor invloed het precies heeft op zaken als 4g/wifi-frequenties, NL-alert, etc. etc. Daarnaast heb ik liever gewoon dezelfde firmware als andere Nederlanders. Dan weet ik tenminste precies welke bugs bekend zijn/welke niet etc.

[ Voor 11% gewijzigd door woekele op 19-09-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:43:
Nonreactie van Samsung:
Linkje

Hoe er vanuit de telefoonboeren zo'n nonchalant over gedaan wordt over deze "bug" die gewoon glashard de veiligheid van diens users aantast is me een raadsel.

Zoveel meer kost zo'n pixel overigens helemaal niet, en feitelijk vind ik de suggestie dat reguliere, bijdetijdse security fixes een premium feature zijn absurd. (niets ten nadele van jou als boodschapper ;) )
Dat ze dat roepen over nieuwe android versies, oké. Maar dat zijn feature releases. Dat heeft bredere implicaties voor de bloatware van de Telco's en betaal je in principe niet voor, maar dat ze je beschermen tegen één of andere scriptnerd met een bluetooth dongle over de economische levensduur van je telefoon absoluut zeker wel.
Samsung heeft wel een paar verschillende telefoons te onderhouden (Niet dat ik het goed praat)
Plus, Samsung Nederland is niet echt degene die de update uitvoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 00:46

Phntm

Tlingelingeling

Wat doen jullie dames en heren om zoveel mogelijk SOT uit jullie s7 edge te persen? Ik haal nu moeizaam 24 uur waar ik voorheen makkelijk anderhalve dag deed met een volle accu. Naja wel genoeg sap voor een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Phntm schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:25:
Wat doen jullie dames en heren om zoveel mogelijk SOT uit jullie s7 edge te persen? Ik haal nu moeizaam 24 uur waar ik voorheen makkelijk anderhalve dag deed met een volle accu. Naja wel genoeg sap voor een dag
Je haalt volgens mij wat zaken door elkaar. Sot = screen on time. Niet de tijd dat je accu leeg is maar puur de tijd dat je scherm aan is. En bedoel je met 24uur echt de volle 24uur of bedoel je gewoon een volle dag van 8 tot 23?

Zelf eindig ik meestal rond de 30% aan het einde van de dag. Het gaat wat harder sinds ik de mi band 2 heb en Bluetooth continu aan heb staan.

Zelf doe ik niks bijzonders. Raakt de accu leeg gewoon weer even aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 18:12

AvK

Ready Set Go

Mijn S7edge is nu bijna anderhalf jaar oud. Nog steeds razend snel. Nog nooit zo'n goede en fijne telefoon gehad. Op een normale werkdag: beetje bellen, beetje appen beetje nieuws haal ik met gemak het eind van de dag. Vaak 60% over. In het weekend wat meer SOT en dan zit ik op het eind van de dag op 30%.
Wel merk ik dat de accu inderdaad wat minder capaciteit heeft. Volgens Accubattery (Nederlandse app) heeft mijn accu nog 85% van de oorspronkelijke capaciteit. Dat vind ik acceptabel.
Wat erg fijn is dat de accu erg snel laadt als je hem even aan de stroom hebt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berlinetta schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 06:39:
[...]

Samsung heeft wel een paar verschillende telefoons te onderhouden (Niet dat ik het goed praat)
Plus, Samsung Nederland is niet echt degene die de update uitvoerd.
Ongetwijfeld niet, maar ik mag toch aannemen dat het bedrijf overall wel één geheel is. In ieder geval communicatief. Wat voor nut heeft zo'n Nederlandse desk anders.
Heb gister nog weer veel te veel tijd in dit issue zitten stoppen en geconstateerd dat het mogelijk is dat die hotfix al in de augustus update zit die reeds is uitgerold en dat de check-tool van de malware ontdekkers false positives zit te geven.
Lijkt me linksom of rechtsom dat Samsung in ieder geval wel iets inhoudelijks mag gaan roepen heirover.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

l3art schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:28:
[...]

Je haalt volgens mij wat zaken door elkaar. Sot = screen on time. Niet de tijd dat je accu leeg is maar puur de tijd dat je scherm aan is. En bedoel je met 24uur echt de volle 24uur of bedoel je gewoon een volle dag van 8 tot 23?
Ik haal geen zaken door elkaar! Was benieuwd hoe men schokkende sot bereikt van 7 uur in combinatie op 1 lading waar ze richting de 40 uur mee gaan. Ik gebruik mijn telefoon meestal met 4 uur sot en dat op 1 lading die het 22 tot 24 uur volhoud. Ik snap werkelijk niet hoe men dat bereikt met een toestel volledig op stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Phntm schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:30:
[...]

Ik haal geen zaken door elkaar! Was benieuwd hoe men schokkende sot bereikt van 7 uur in combinatie op 1 lading waar ze richting de 40 uur mee gaan. Ik gebruik mijn telefoon meestal met 4 uur sot en dat op 1 lading die het 22 tot 24 uur volhoud. Ik snap werkelijk niet hoe men dat bereikt met een toestel volledig op stock.
Wist niet dat je boos zou worden ;)
Maar deze zinsopbouw "Wat doen jullie dames en heren om zoveel mogelijk SOT uit jullie s7 edge te persen? Ik haal nu moeizaam 24 uur......" deed vermoeden dat je wat zaken door elkaar haalde. Maar mooi dat je dat wel helder hebt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

l3art schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:53:
[...]

Wist niet dat je boos zou worden ;)
Maar deze zinsopbouw "Wat doen jullie dames en heren om zoveel mogelijk SOT uit jullie s7 edge te persen? Ik haal nu moeizaam 24 uur......" deed vermoeden dat je wat zaken door elkaar haalde. Maar mooi dat je dat wel helder hebt d:)b
Ik ben niet boos boor. Gewoon een uitroepteken voor het attenderen erop. Ik heb nu zelf het scherm standaard draaien op 1920x1080 net als mijn werk toestel (de a5 2017). Dat helpt toch wel eventjes en ik merk het verschil niet tussen 2560x1440 en 1920x1080 op zo een scherm. Als het een 40 inch scherm was dan was het weer andere koek. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

woekele schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 06:26:
[...]

Belsimpel. Heb geen idee wat het voor invloed het precies heeft op zaken als 4g/wifi-frequenties, NL-alert, etc. etc. Daarnaast heb ik liever gewoon dezelfde firmware als andere Nederlanders. Dan weet ik tenminste precies welke bugs bekend zijn/welke niet etc.
Heb inmiddels succesvol PHN erop geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:27
Weet iemand het verschil tussen de PHN en MMO versie?
De MMO versie heeft een recentere update gehad...

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje39
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 19:55
Weet iemand of Blueborne nou gepatched is? Als ik de app "Blueborne Vulnerability Scanner by Armis" draai krijg nu ineens wel te zien dat mijn S7 device veilig is. Voorheen was dit niet. (De app is wel geüpdate, mijn telefoon niet voor zover dat ik weet )

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Anoniempje39 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:25:
Weet iemand of Blueborne nou gepatched is? Als ik de app "Blueborne Vulnerability Scanner by Armis" draai krijg nu ineens wel te zien dat mijn S7 device veilig is. Voorheen was dit niet. (De app is wel geüpdate, mijn telefoon niet voor zover dat ik weet )
Ik heb het document van Armis Blueborne globaal door genomen.

[i]"Volgens Armis laatste berichten zijn er momenteel meer dan 8,2 miljard Bluetooth-apparaten, waarvan 2 miljard draaiende op Android, 2 miljard op Windows en 1 miljard op iOS."[/i]

Dan vraag ik mij af, welke Android apparaat. aangezien fabrikanten Bluetooth anders intergreren. (Zoals Apple, ik weet dat het geen Android is.)

"Niet al deze apparaten zijn kwetsbaar,"

Niet, maar welke precies weten we ook niet, aangezien er ontzettend veel zijn.

"Android zijn ook vatbaar, behalve de toestellen die gebruik maken van Bluetooth Low Energy."

Geen idee, welke dat allemaal precies zijn, maar dat zijn sowieso de vlaggenschepen van Samsung.
Ik gok dat het er mee te maken heeft dat je:
A: een geluid/tril/notificaties krijgt.
B: Moet je hem sowieso Accepteren of niet accepteren. Je krijgt het verzoek prominent in beeld. en er wordt nog een PIN code in beeld gegeven.

Volgens mij, kan je maar met één apparaat tegelijkertijd verbinding maken, dus als je muziek luistert zal hij/zij er niet zo makkelijk in komen.

En om het gelezen document terugkomen zit de kwetsbaarheid, meer in de encryptie
Uit de documentatie:

"It is unclear if the “auto-confirm” behaviour observed in Android and Windows is intentional, or
just a quirk in Bluetooth that these stacks haven’t figured out how to use yet. As we will
demonstrate in the next sections, this dark corner of Bluetooth’s SSP led us to discover a
significant number of vulnerabilities in the services that are now exposed due to this behaviour in
Android and Windows."

Geen idee, maar het is lastig om het allemaal te plannen en te realiseren.

Bronnen:
https://nl.hardware.info/...treft-miljoenen-apparaten

http://go.armis.com/blueborne-technical-paper

• sympa
Yup, ook gezien dat de Blueborne scanner nu wel aangeeft dat de S7 veilig is. Nou zal het niet de eerste keer zijn dat een vulnerability wat wordt aangedikt. Maar het is ook zo dat de scanner niet eens de bluetooth aanzet, en dus misschien naar de hard- en software van het toestel kijkt.

Als ik de app op mijn oude Nexus 7 (2013) draai zegt ie dat ie veilig is. Als ik dan een scan op de Nexus 7 doe naar andere apparaten vind is de S7 helemaal niet (die ligt er naast, met de Bluetooth op discoverable).

De S7 vindt wel de Nexus 7 en geeft deze weer als 'medium risk'. Op de Nexus 7 zegt de app met 'you are safe' dat de Nexus dus geen probleem heeft.

Vage boel.

Overigens geen paniek, er zijn ook nog continue lekken in Stagefright, en dat is veel makkelijker (via internet) te exploiten. En ook daar wachten we altijd rustig op een patch.

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 14:27
Opzich doe ik niks bijzonders.
Max SOT (screen on Time) 6 uur op 24uur toen was ie echt leeg.
Maar das dan ook echt maximaal gebruiken in de vakantie onder de luifel met een heerlijk koude graansilo.

Normaliter kom ik de dag door met 2uur SOT bij een gemiddeld verbruik van 1 tot 2% batterij.
Met andere woorden, ga om 6:30 van huis met 100% en kom thuis om 17:00 met een procentje of 90/85% over.
En kan dan 3 dagen zonder bij laden, werk heeft zeker invloed omdat ik hem dan bijna niet gebruik op bellen met uitvoerders na.
Ook gebieden met slecht bereik slurpen je batterij leeg.

Bluetooth staat altijd aan net zoals NFC ivm wallet.
Thuis nooit op de WiFi, en scheelt ook want dat vreet hier batterij ivm mediabox die zoekt naar media apparaten.
Enige speciale wat ik heb gedaan is een app "Package Disabler Pro" geinstaleerd.
Kun je zonder root apps disablen.
Heb zo dus apps die ik niet gebruik uitgezet (geen system apps) zoals facebook, instagram, health ed.
Facebook wel via de browser scheelt ook veel stroom.
In totaal 58 apps uitgezet, systeem apps zou ik niet aan beginnen de disablen wat die zijn te verweven en daar krijg ook weer een hoger verbruik van om dat de OS opzoek gaat naar apps die er niet zijn en beland in een loop.
Al veelste te vaak zien gebeuren toe ik nog custom android OS knutselde.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er is ook weer een update van ongeveer 375 mb.

Ik ben het nu aan het installeren dus nog geen idee of het al de 7.1.1 is. Ik verwacht het niet vanwege de omvang.

Edit:
Buildnummer is NRD90M.G935FXXU1DQIC
Het is geen 7.1.1 en geen layout wijzigingen.

[ Voor 77% gewijzigd door Thombias op 23-09-2017 16:40 ]

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:30
Thombias schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:13:
Er is ook weer een update van ongeveer 375 mb.

Ik ben het nu aan het installeren dus nog geen idee of het al de 7.1.1 is. Ik verwacht het niet vanwege de omvang.

Edit:
Buildnummer is NRD90M.G935FXXU1DQIC
Het is geen 7.1.1 en geen layout wijzigingen.
En ook geen beveiligingsupdate september. :?

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

• Thombias
  • Niet online
Meubelmaker schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:51:
[...]

En ook geen beveiligingsupdate september. :?
Vreemd. Misschien komt die met de 7.1.1 update... :9

• Meubelmaker
7.1.1 update komt er volgens mij niet. Zeer waarschijnlijk wel 8.*
https://www.sammobile.com/samsung-galaxy-android-8-o-update

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

• Thombias
  • Niet online
Voor verscheidene toestellen is 7.1.1 uitgegeven volgens mij ook de S8 dus er is een kans dat eerst deze versie nog wordt vrijgegeven. 7.1.1 bevat ook de nieuwe touchwiz plus de nieuwe iconen.

• Meubelmaker
Voor de S8 ook nog niet [wel voor de Note8]:
http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G950N

[ Voor 11% gewijzigd door Meubelmaker op 23-09-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
Mijn S7 Edge met Vodafone abonnement zit nog op de patch van 1 mei 2017. Hij vindt geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik snap hier ook niet hoe zoveel mensen zulke hoge scores halen met screen-on time. Ik heb de telefoon nu ongeveer 1 jaar. Ik heb 82% over van de batterij. Ik moet hem in het midden van de dag altijd bij laden. ( ik ga morgens weg met 80% en rond 1 uur heeft ie nog iets van 5% over ) Tis dat het een gratis telefoon is, maar anders is het echt ernstig slecht. ( Screen on time is misschien 1 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
johanneslol schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:11:
Ik snap hier ook niet hoe zoveel mensen zulke hoge scores halen met screen-on time. Ik heb de telefoon nu ongeveer 1 jaar. Ik heb 82% over van de batterij. Ik moet hem in het midden van de dag altijd bij laden. ( ik ga morgens weg met 80% en rond 1 uur heeft ie nog iets van 5% over ) Tis dat het een gratis telefoon is, maar anders is het echt ernstig slecht. ( Screen on time is misschien 1 uur)
Wat is dan je sot?
En wat voor apps heb je draaien die op de achtergrond continue bezig zijn?

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:01
Voor degene die zich afvragen wat de laatste update inhoudt :
https://www.galaxyclub.nl/2017/09/samsung-blueborne-fix/

• m.leppink
  • Laatst online: 15-04 09:33
Heeft iemand ook problemen met YouTube... Ik heb helderheid scherm erg laag, maar als ik YouTube of nos app open is het scherm ineens erg hel

• 13art

13art

Moderator Mobile
m.leppink schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:40:
Heeft iemand ook problemen met YouTube... Ik heb helderheid scherm erg laag, maar als ik YouTube of nos app open is het scherm ineens erg hel
Heb je de optie video verbeteren aan of uit staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
m.leppink schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:40:
heb ik ook, is scherm verbeter funtie

• m.leppink
Schermverbeterfunctie?. Kan dat dan ergens uitgezet worden?..

• m.leppink
Gevonden... Thanx. Videoverbeteren stond aan
Volgende keer graag de 'wijzigen' knop gebruiken en je bericht aanpassen ipv twee post onder elkaar te zetten.

[ Voor 57% gewijzigd door 13art op 28-09-2017 07:12 ]

• sympa
Als ik de Blueborne scanner draai op de S7 zegt ie 'veilig'. Draai ik de scanner op een ander toestel, dan wordt de S7 gevonden als 'High Risk'! En dat is met die laatste update.
Overigens zit de Blueborne fix gewoon in de security update van september. Die galaxyclub weet van niks, denk ik zo.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Met het opnemen van vidieo (1080p60) merk ik op dat er regelmatig haperingen in het beeld ontstaan. Hier had ik voorheen (naar mijn weten) geen last van. Nu heb ik wel eerder dit jaar een pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC UHS-I Card 200GB in mijn Samsung Galaxy S7 gedaan en ingesteld dat foto's en video's opgeslagen worden oop de sd-kaart.

Ik ga dit weekend misschien wel meer testen, maar iemand die het probleem al herkend?

• johanneslol
  • Niet online
Siewert schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:38:
[...]

Wat is dan je sot?
En wat voor apps heb je draaien die op de achtergrond continue bezig zijn?
Ik heb even gekeken mijn screen on time is 2 uur en 20 min. ( 12 uur in standby) En verder Staat alleen android os, android system en whatsapp als meest gebruikte app bovenaan. Verder doe ik ook amper wat met de telefoon. ( wat simpele nieuws apps ) Maar games ofzo doe ik helemaal niet meer dan trek ik hem in een uur leeg van 100%... |:( 8)7

• Siewert
johanneslol schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:21:
[...]

Ik heb even gekeken mijn screen on time is 2 uur en 20 min. ( 12 uur in standby) En verder Staat alleen android os, android system en whatsapp als meest gebruikte app bovenaan. Verder doe ik ook amper wat met de telefoon. ( wat simpele nieuws apps ) Maar games ofzo doe ik helemaal niet meer dan trek ik hem in een uur leeg van 100%... |:( 8)7
Die Nieuws apps hebben je vast gevraagd om locatie permissie en je locatie staat op gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Siewert schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:16:
[...]

Die Nieuws apps hebben je vast gevraagd om locatie permissie en je locatie staat op gps?
Nee dat heb ik uiteraard geblokkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Sinds de september update geeft mijn telefoon aan dat er een alarm ingesteld staat. Alleen in de klok app staat er niks ingesteld en toch gaat hij elke zaterdag en zondag om 9 uur af. Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb al geprobeerd een nieuw alarm om 9 uur te zetten en deze te verwijderen, maar dit hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Taarmen schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:03:
Sinds de september update geeft mijn telefoon aan dat er een alarm ingesteld staat. Alleen in de klok app staat er niks ingesteld en toch gaat hij elke zaterdag en zondag om 9 uur af. Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb al geprobeerd een nieuw alarm om 9 uur te zetten en deze te verwijderen, maar dit hielp niet.
probeer via instellingen > apps > klok > opslag > gegevens wissen
als het goed is is dan de hele klok app gereset en is dat ene alarm weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

komt het niet uit de agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03
Ik zit met mijn S7 nog op een beveiligingsupdate van mei 2017, dus nooit een update van augustus gehad. Is dit normaal? Ik lees her en der dat er een augustus update zou moeten zijn.

Mijn A5 van werk zit wel op augustus.

[ Voor 10% gewijzigd door FrankoNL op 02-10-2017 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:46
Je hebt waarschijnlijk net als ik helaas een Vodafone branded toestel.
Ik heb al via verschillende wegen Vodafone hierover benaderd maar ze kunnen niet aangeven wanneer we een update krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03
Anton56 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:36:
Ik heb al via verschillende wegen Vodafone hierover benaderd maar ze kunnen niet aangeven wanneer we een update krijgen. :(
Yup, vandaar dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anton56 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:36:
Waarom flash je er dan niet gewoon een PHN versie op met Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:09:
[...]
Waarom flash je er dan niet gewoon een PHN versie op met Odin?
Inderdaad, dat was het eerste wat ik deed toen ik mijn Vodafone S7 Edge kreeg. Meteen PHN erop en ik krijg nu iedere keer netjes de updates !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
Flashen lijkt inderdaad een betere optie dan wachten op Vodafone.
Ik ben er echter wat huiverig voor, heb verschillende manieren waarop het gedaan kan worden wel een paar keer voorbij zien komen, maar zou het graag nog een keer ergens duidelijk beschreven zien voordat ik het ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:27
https://www.sammobile.com...oad/G930FXXU1DQIC/189904/

Instructions:
  • Extract (unzip) the firmware file
  • Download Odin v3.12.7
  • Extract Odin ZIP file
  • Open Odin v3.12.7
  • Reboot Phone in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
  • Connect phone and wait until you get a blue sign in Odin
  • Add the firmware file to AP / PDA
  • Make sure re-partition is NOT ticked
  • Click the start button, sit back and wait few minutes
Verder zijn er nog honderden YouTube video's ...

Hiermee heb ik tot nu eenvoudig en snel (download firmware duurt wel lang...) al mijn Samsung devices kunnen updaten: van S4 tot S7

[ Voor 34% gewijzigd door emmerx op 03-10-2017 11:52 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

nou, die instructie klopt al niet. Je moet namelijk niet 1 bestand aangeven in Odin, maar 4 o.i.d.

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 03-10-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Ik begreep vandaag van Vodafone dat de update voor de S7edge is uitgerold.
In deze dagen zouden we hem moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
Ook voor de S7 hoop ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

De waarden schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:36:
Ik begreep vandaag van Vodafone dat de update voor de S7edge is uitgerold.
In deze dagen zouden we hem moeten ontvangen.
Android 8.0?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Ik ga vanuit dat ze de beveiligingspatch bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

De waarden schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:21:
[...]

Ik ga vanuit dat ze de beveiligingspatch bijwerken.
oh ik dacht dat vodafone met update de nieuwste bedoelde haha

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:35
Ik begreep uit verschillende nieuwsberichten dat Samsung Android 7.0 over zou slaan en rechtstreeks naar 7.1 zou updaten. Op mijn Edge geeft hij echter 7.0 aan bij de Android versie, terwijl dit 7.1 zou moeten zijn?
Mijn andere telefoon zit namelijk op 7.1 en backups herstellen schijnt niet backwards compatible te zijn.
Heeft Samsung het nummertje gewoon op 7.0 gehouden of zie ik iets over het hoofd?

Edit:
http://www.androidauthori...roid-7-1-1-nougat-735148/
Blijkt dus gewoon niet te kloppen als ik de reacties hier in het topic doorlees. Voorlopig dus gewoon Android 7.0.

[ Voor 22% gewijzigd door Snippo op 06-10-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Snippo schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:15:
Ik begreep uit verschillende nieuwsberichten dat Samsung Android 7.0 over zou slaan en rechtstreeks naar 7.1 zou updaten. Op mijn Edge geeft hij echter 7.0 aan bij de Android versie, terwijl dit 7.1 zou moeten zijn?
Mijn andere telefoon zit namelijk op 7.1 en backups herstellen schijnt niet backwards compatible te zijn.
Heeft Samsung het nummertje gewoon op 7.0 gehouden of zie ik iets over het hoofd?

Edit:
http://www.androidauthori...roid-7-1-1-nougat-735148/
Blijkt dus gewoon niet te kloppen als ik de reacties hier in het topic doorlees. Voorlopig dus gewoon Android 7.0.
ik werd ook misleid door die berichten, de s7(e) gaat binnenkort meteen over naar 8.0. de functies van 7.1 zitten al in 7.0 namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Beetje off-topic, maar vanochtend 7.1.2 geïnstalleerd op mijn Galaxy S .... 2! Wel nice hoe lang zo'n ding mee kan. Als de S7 dat ook volhoudt, vind ik het prima. Mijn S5 is vroegtijdig gesneuveld helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
weet iemand hoe het zit met de garantie afhandeling bij het inbranden van het amoled scherm, je kan letterlijk lezen bij een wit scherm, wat er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:06
mongkut schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:50:
weet iemand hoe het zit met de garantie afhandeling bij het inbranden van het amoled scherm, je kan letterlijk lezen bij een wit scherm, wat er op staat.
Valt gewoon onder garantie. Bij de S5 van mijn vrouw zag je het toetsenbord op een wit scherm. Dit is toen netjes onder garantie gerepareerd. Ik neem aan dat dit voor de S7 ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn telefoon had gisternacht niet opgeladen vanwege 'mogelijk vocht' in de USB-connector.
Uiteindelijk wou hij zich wel opladen.

En vanmorgen gaf hij na een nacht opladen aan dat hij van 75% naar 83% was opgeladen. Toen ik de USB-stekker er nog eens in deed ging hij serieus in 2 minuten in stappen naar de 100% toe 8)7

Twee nachten vaagheid met de batterij? Is er iets mis?

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 08-10-2017 09:06 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Inmiddels doet hij nu weer normaal, wel bizar inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
AW_Bos schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:08:
Inmiddels doet hij nu weer normaal, wel bizar inderdaad...
vaag, misschien zat er toch een beetje vocht in ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

giovanni2903 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:15:
[...]

vaag, misschien zat er toch een beetje vocht in ofzo
Wie weet, maar mij lijkt het sterk. Mocht het weer gebeuren, heb ik inmiddels een inductie-oplader gekocht.

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 10-10-2017 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
maukoo schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 07:59:
[...]

Valt gewoon onder garantie. Bij de S5 van mijn vrouw zag je het toetsenbord op een wit scherm. Dit is toen netjes onder garantie gerepareerd. Ik neem aan dat dit voor de S7 ook geldt.
Ben bij ssc te Amsterdam geweest, heb een nieuw Amoled scherm gehad, en een nieuwe batterij.
Over het scherm deden ze eerst moeilijk, de medewerkers vertelde mij dat Samsung uit coulance het scherm in het eerste jaar gratis vervangt, en daarna niet meer.
Ik vroeg of de meneer dat kon aantonen zwart op wit, dat kon hij niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ysebeer
  • Laatst online: 04-02-2022
*knip*. Crossposten en om advies vragen in ervaringen topics is niet toegestaan. Graag hier verder: Ysebeer in "Op zoek naar een nieuwe smartphone voor € 400 - € 450".

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 27-10-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een app, is er ooit een update uitgevoerd

is zo'n update "terug te draaien"?

we horen graag, want wij komen er niet meer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:42:
voor een app, is er ooit een update uitgevoerd

is zo'n update "terug te draaien"?

we horen graag, want wij komen er niet meer in
Beetje vage omschrijving maar als ik het goed begrijp wil je een update verwijderen. Als het een systeem app is kan dat inderdaad. Ga naar instellingen en dan apps zoek de app en kies voor deinstalleren. Dan gaat hij terug naar de versie die sinds de laatste systeemupdate op stond. Een gebruikers app geïnstalleerd via de playstore kan je voor zover ik weet alleen helemaal deinstalleren.

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum