[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.605 views

Verwijderd

keepitfrosty schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:06:
[...]

Ja, geweldige game tot nu toe. Speelt heerlijk weg.
Voor mij blijft het beste golf spel aller tijden toch Neo Turf Masters.
Geweldig 🏌 spel! Voor maar 7 euro!

• Timvankeulen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-06 23:24
Iemand die toevallig nog iets over seasons of heaven meegekregen heeft, of is het spel overgewaaid?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:18
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:55:
[...]

Voor mij blijft het beste golf spel aller tijden toch Neo Turf Masters.
Geweldig 🏌 spel! Voor maar 7 euro!
Jij hebt echt aandelen in dat spel he :*) Als het over Golf gaat kom jij weer om de hoek zetten. Zat er al op te wachten.

@kopers van Golf Story

Is het geen gemis dat het putten altijd recht is? (geen slopes enz) Lijkt me zo saai. Zou zo graag een game als Everybody's Golf op de Switch zien. Wat een lol geeft dat spel bij local mp!, maar op de PS4 mis ik de handheld mode.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 02-10-2017 14:36 ]

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
<knip>
Op de man, niet netjes en onnodig om het zo te formuleren.

[ Voor 100% gewijzigd door Grotman op 02-10-2017 18:46 ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10

m0nk

16-09-2003 15.15

Beakzz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:35:
[...]

Jij hebt echt aandelen in dat spel he :*) Als het over Golf gaat kom jij weer om de hoek zetten. Zat er al op te wachten.

@kopers van Golf Story

Is het geen gemis dat het putten altijd recht is? (geen slopes enz) Lijkt me zo saai. Zou zo graag een game als Everybody's Golf op de Switch zien. Wat een lol geeft dat spel bij local mp!, maar op de PS4 mis ik de handheld mode.
Zit bij het putten/op de green wel een slope icoontje rechts in het scherm. Zie:

Afbeeldingslocatie: https://edge.alluremedia.com.au/m/k/2017/09/golf-story-2.jpg

Ik heb er niet eens op gelet overigens.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

OMX2000

By any means necessary...

outlandos schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

Je spelling en vragen zijn van het niveau van een 6-jarige. Gebruik eens een spellingscontrole en stel niet steeds van die onnozele vragen ajb. Wil je er geen moeite voor doen, dan verwijs ik je gaarne door naar het forum van FOK!.
:-(

What the heck is dit nou? Komt nogal neerbuigend over of niet?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10

m0nk

16-09-2003 15.15

OMX2000 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:54:
[...]

Mee eens, FoK is een prima forum!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• FrankB2k
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:25
Later vandaag nieuws over Stardew Valley.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/nqOMkb/0_AB7r_GZm_TF_Tt9g_Q0_JPU1w.png

Link naar Twitter bericht

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Oh shit boii, hype!. Was nu net begonnen met Kingdom New Lands, ook heerlijk rustgevend spelletje.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:57
Wel; suf dat al die spellen op de switch die jaren 90 look hebben.
Stardew, Golf Story.....
Beetje lazy bastards, die ontwikkelaars.

Haters everywhere but I don’t really care

• Beakzz
m0nk schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:54:
[...]

Zit bij het putten/op de green wel een slope icoontje rechts in het scherm. Zie:

[afbeelding]

Ik heb er niet eens op gelet overigens.. :P
Nice! Zag dat als negatief punt benoemt worden bij een review dus misschien er in gepatcht :?
Als het maar voor half November is, want deze MOET mee op vakantie :o

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:54
matthijst schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:28:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WuLggxh.gif

Is er iets mis met de jaren '90?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Seroczynski
  • Niet online
Stardew, Golf Story.....
Heeft te maken met het feit dat het kleine of individuele developers zijn. Dan is het velen malen efficiënter om een retro-look te hanteren, omdat je daarbij veel minder tijd kwijt bent dan met het 3D modellen. Heeft (vaak) niets met luiheid te maken.

Stardew Valley is door één persoon ontwikkeld. Als ik zo snel even Google op Kingdom New Lands zie ik twee medewerkers vermeld staan.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:36

Sméagol

Master of Mayhem

Axiom Verge is ook door 1 persoon gedaan. Mocht ik ooit zelf games gaam maken, dan worden dat ook pixel graphics. En er zijn nog zat mensen die ze kunnen waarderen hoor.. Zo lang ze goed gedaan worden. Zelf vind ik de graphics van Stardew Valley b.v. niks (dat wil zeggen, de artstyle vind ik niks), maar Sonic Mania, Mighty Gunvolt Burst en Shovel Knight vind ik niet alleen fantastische games, maar ook gewoon op visueel vlak prachtig, Kingdom: new lands ziet er b.v. ook goed uit, maar de game vind ik dan weer niks.

Make lovecraft not warcraft.

Verwijderd

Stardew, Golf Story.....
Werkt wat mij betreft prima voor Golf Story. Waarschijnlijk hebben ze de mankracht/geld niet eens voor animators, modellers, texture designers etc. Wanneer je van sprites naar 3D modellen gaat, heb je ineens 3x zoveel mensen nodig en een sterkere engine.

Weet eigenlijk ook niet wat je wil voor slechts 15 euro.
OMX2000 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:54:
[...]

Hij heeft niet geheel ongelijk.

Screen protector niet recht -> duidelijk een kwestie van zelf niet goed kunnen plakken.
Verschil rood/blauw en grijs... Google?

En het taalgebruik kan inderdaad een stuk beter.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Die retro graphics trekken me in de regel ook niet. Soms werkt het goed maar dan moet het IMO wel een 'twist' hebben. Vond de demo van Octopath Traveler erg mooi bijvoorbeeld;

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11 15:34
DevWouter schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

Het mooiste van Golf Story is dat er nogal wat bugs in zitten. Zo hoef je op level met meerdere holes alleen in de hole te spelen die het dichts bij is. Ben je bezig op hole 5? Gewoon een hole-in-one maken door 180 graden te draaien en in hole 4 te scoren :9

Los daarvan is het een uitermate vermakelijk spelletje wat me heel erg doet vermoeden dat de makers grote fans zijn van Mario Golf: Advance Tour. Het enige wat ik mis de behind-the-player camera.
Haha ik had al wel wat kleine grafische glitches gezien. Dat zijn wel forse bugs :)

• keepitfrosty
Thomas schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:53:
Die retro graphics trekken me in de regel ook niet. Soms werkt het goed maar dan moet het IMO wel een 'twist' hebben. Vond de demo van Octopath Traveler erg mooi bijvoorbeeld;

[video]
Die stijl is inderdaad erg mooi. Ik was ook blown away door die last night trailer. Jammergenoeg tot nu xbox one.

• Thomas
  • Niet online
keepitfrosty schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:25:
[...]

Die stijl is inderdaad erg mooi. Ik was ook blown away door die last night trailer. Jammergenoeg tot nu xbox one.

[video]
Ziet er inderdaad ook fantastisch uit, gelukkig heb ik ook een Xbox One :D .

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Spannenddddd :*)

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:28

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Over het 2D vs 3D verhaal. Het is echt niet zo dat 3D duurder is om te ontwikkelen dan 2D. Ze hebben alleen een ander uitgave patroon. 3D is namelijk goedkoper op schaal terwijl 2D juist vrij slecht schaalt. Het mooiste voorbeeld wat ik zo kan bedenken is Minecraft. De allereerste versie was door Notch gemaakt in 2D en vervolgens werd dat een 3D game die iedereen kent.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• matthijst
RayNbow schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:32:
[...]

[afbeelding]

Is er iets mis met de jaren '90?
Neu, maar ‘t is nu wel overkill met die retrolookzooi :)

Laat iemand ff een fatsoenlijk racespel maken ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 02-10-2017 17:57 ]

• Seroczynski
  • Niet online
Stardew Valley Switch, Oct 5th, $14.99
5:59 PM - 2 Oct 2017
Bron (Twitter)

Sweeeeet

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
Blijkbaar hier nog niet voorbij gekomen dus....

Darkest Dungeons heeft een stealth-aankondiging gekregen vorige vrijdag. Developers hebben een filmpje gepost waarin ze het op de Switch spelen. Nog een indie-topper die eraan komt!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 15:45

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ik las het ook net :) Instabuy!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• keepitfrosty
Eindelijk! Maar jammergenoeg geen local coop toch?

• outlandos
Ik ben nog bezig met Mario Rabbits (geweldig spel). Daarna staat Steamworld 2 op de rol. Dan ben ik pas weer 'bij'. En dan is het tijd voor Mario (en Golf Story voor erbij). Maar eigenlijk mag SV niet ontbreken.

I love (2D) indie games.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:28
Godver... Had liever Stardew Valley gehad dan Golf Story. Niet dat ik met Golf Story geen plezier heb hoor. Ik vermaak mij er prima mee. Maar je kan zoveel meer met Stardew Valley.
Naja, dan maar weer punten kopen komende week.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:11

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zerora schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:33:
Godver... Had liever Stardew Valley gehad dan Golf Story. Niet dat ik met Golf Story geen plezier heb hoor. Ik vermaak mij er prima mee. Maar je kan zoveel meer met Stardew Valley.
Hehehe, had precies hetzelfde. Vandaar dat ik de golf story aankoop eventjes had uitgesteld. Komt ook wel, maar misschien na de nieuwe Mario

PSN & XBL: Denkoyugo

• Beakzz
Datum en prijs een suprise :) Had minstens €20 verwacht met die steeds net iets te hoge Switch prijzen (mijn mening). Instabuy :)

• outlandos
Zerora schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:33:
Ahjoh voor 3 tientjes heb je beiden. Het is meer tijd waar de bottleneck in zit.

Verwijderd

DevWouter schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:13:
Over het 2D vs 3D verhaal. Het is echt niet zo dat 3D duurder is om te ontwikkelen dan 2D. Ze hebben alleen een ander uitgave patroon.
Verklaar je nader? Teams voor 2D-esque games zijn veel kleiner dan voor 3D-ontwikkeling. Het ontwikkelen van sprites vergt een veel kleiner aantal personen en tijd per object. Daarbij is het ervoor zorgen dat de gehele 3D-speelwereld bug-free is (door dingen heen kunnen clippen, physics) veel moeilijker dan op een 2D-vlak.

• RayNbow
Een nieuwe dag, een nieuwe Xenoblade update:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DLMfuXtVAAARAGp.png
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DLMfvJnUMAAyDUd.jpg
トラのブレイド、「ハナ」(ボイス:久野美咲さん)ですも!ハナは、トラが作り上げた人工ブレイド。もちろんノポン語も完璧に使いこなしますも。
そのパワフルなメタリックボディには、男の子の夢がいろいろと詰まっているそうですも!オトコノコのユメ…モノポンにはちょっと良くわかりませんも。

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Lekker steampunk sfeertje! 1 december kan niet snel genoeg komen wat mij betreft! :Y)
RayNbow schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:39:
[afbeelding]
[afbeelding]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Beakzz
RayNbow schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een nieuwe dag en een mooie dag voor een Xenoblade topic ;) Tenminste als je dit echt dagelijks gaat doen :+

• RayNbow
Zo veel gebeurt er anders niet in dit topic. :p

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ach, het is een mooie afwisseling tussen dit en de dagelijkse screenprotector discussies ;)
Ik ben blij met de updates!

*edit* ik zie net dat ik verkeerd quote: ik plaats de reactie boven de quote, ipv eronder...:o *edit*

[ Voor 43% gewijzigd door Thrace Grumble op 03-10-2017 11:49 ]

• Beakzz
Ben ook helemaal niet tegen nieuws over Xeno, maar elke keer van die grote plaatjes artwork vind ik meer iets voor een eigen topic. Zit ook niet te wachten op die game dus dat zal ook niet helpen :)

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:28

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:35:
[...]

Verklaar je nader? Teams voor 2D-esque games zijn veel kleiner dan voor 3D-ontwikkeling. Het ontwikkelen van sprites vergt een veel kleiner aantal personen en tijd per object. Daarbij is het ervoor zorgen dat de gehele 3D-speelwereld bug-free is (door dingen heen kunnen clippen, physics) veel moeilijker dan op een 2D-vlak.
Ik had het over het feit dat het uitgave patroon anders is en daarmee doel ik op de winst (omzet-kosten): Een vierkant tekenen is goedkoper dan een kubus, maar een kubus heeft meer potentie dan een vierkant.

In euro's...
Een vierkant maken kost 10 euro, maar levert 20 euro op. Een winst van 10 euro.
Een kubus maken kost 100 euro en levert 200 euro op als je het gebruikt als een kubus. Een winst van 100.
Een kubus maken kost 100 euro en levert maar 20 euro op als je het gebruikt als een vierkant. Een verlies van 80 euro.

Heb je 30 assets hebben dan zou 2D kosten 3000 euro zijn, terwijl in 3D de kosten 30.000 is.
Een klein team kan die kosten simpel weg niet dragen terwijl een groot team dat wel kan doen.
Zou de helft van de 3D assets effectief gebruikt worden dan heeft het groot team een omzet van (15 * -80 + 15 * 100) wat neerkomt op 30 * 20 euro.
Zou het kleine team wel alle assets effectief inzitten maar dan in 2D dan komt het neer op een omzet van 30 * 10 euro.

Uiteraard is het niet allemaal zo simpel en zijn er veel meer factoren waar je rekening mee moet houden (die spreadsheets zijn kunnen behoorlijk deprimerend zijn).

Maar zeggen dat 3D duurder is dan 2D is extreem kort door de bocht.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Beakzz schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:07:Zit ook niet te wachten op die game dus dat zal ook niet helpen :)
:o Schande! Shame, *klingel*, shame, *klingel*, shame, *klingel*, shame! >:)

Verwijderd

Hmm ik heb Zelda geleend maar wat me opgevallen is soms als ik de verderkijker gebruikt of als ik wapens veranderend dan soms is dat beetje laggy is dit normaal?
Heh

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:03:
Hmm ik heb Zelda geleend maar wat me opgevallen is soms als ik de verderkijker gebruikt of als ik wapens veranderend dan soms is dat beetje laggy is dit normaal?
Heh
Wat versta je onder laggy? Staat het beeld stil of gaat het iets minder snel? Met de verrekijker kan het zo zijn dat ie dingen die ver weg zijn ineens moet inladen. Zelda, en menig ander console game heeft af en toe wat frame drops, dat is vrij bekend. Zal dus op zich niets vreemds zijn. Je kunt er uiteindelijk toch weinig aan doen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
BOTW draait inderdaad niet continu op 60 fps. Korok woud om maar wat te noemen :')

• RayNbow
BotW draait nooit op 60 fps. ;)

Verwijderd

Bigs schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:27:
BOTW draait inderdaad niet continu op 60 fps. Korok woud om maar wat te noemen :')
BotW draait standaard op max 30. Overigens is het na de eerste 2 patches een stuk beter geworden, zelfs in Korok Forest heb ik op enkele plekken nog maar een kleine dip.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Nou als ik in Korok Forest ben dipt het toch gigantisch met frames in docked mode. Handeld is het perfect.

Verder loopt de game prima :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:17
Tiwazz schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:55:
Nou als ik in Korok Forest ben dipt het toch gigantisch met frames in docked mode. Handeld is het perfect.

Verder loopt de game prima :).
Heb je hem geupdated? De framerate is op de Switch echt merkbaar beter na de update.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Mizgala28 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:13:
[...]

Heb je hem geupdated? De framerate is op de Switch echt merkbaar beter na de update.
Uiteraard, laatste firmware van de switch zelf en laatste updates van de game.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• RayNbow

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08
Wat is er veranderd?
Wat vinden 'we' btw van de game hier? Ik heb hem gekocht vooral ook om te kijken om het lukte om uit rusland te kopen, maar ook omdat ik nog steeds echt een keer een sonic wil leuk vinden, maar ook deze game doet het (nog) niet voor mij. Misschien moet ik serieus de time trial mode gaan spelen en op die manier een level leren kennen en er dan door heen te kunnen scheuren. Nu speel ik het op de mario manier (dus beetje rondlopen en secrets zoeken, of in eerste instantie puur door de levels heen komen, maar echt heel leuk vind ik het niet....?

10 second ninja DONE

• Beakzz
Sagat schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:23:
[...]

Wat is er veranderd?
Wat vinden 'we' btw van de game hier? Ik heb hem gekocht vooral ook om te kijken om het lukte om uit rusland te kopen, maar ook omdat ik nog steeds echt een keer een sonic wil leuk vinden, maar ook deze game doet het (nog) niet voor mij. Misschien moet ik serieus de time trial mode gaan spelen en op die manier een level leren kennen en er dan door heen te kunnen scheuren. Nu speel ik het op de mario manier (dus beetje rondlopen en secrets zoeken, of in eerste instantie puur door de levels heen komen, maar echt heel leuk vind ik het niet....?
Heb het hoogstens 30 minuten gespeeld en het greep me niet echt, maar ik heb Sonic nooit echt leuk gevonden. Ik was er zo één die liever Alex the Kid speelde op mijn Master System :+

Tijdens mijn volgende reis zal ik nog wel een poging wagen. Alhoewel dan heb ik Mario Odyssey, Rabbits, Steamworld Dig 2 , Stardew valley, Golf Story, Mario Kart en nog minstens 4 spellen die voor gaan :p Met ander woorden. Echt geen idee waarom ik Sonic heb gekocht.

• Sagat
Beakzz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Heb het hoogstens 30 minuten gespeeld en het greep me niet echt, maar ik heb Sonic nooit echt leuk gevonden. Ik was er zo één die liever Alex the Kid speelde op mijn Master System :+

Tijdens mijn volgende reis zal ik nog wel een poging wagen. Alhoewel dan heb ik Mario Odyssey, Rabbits, Steamworld Dig 2 , Stardew valley, Golf Story, Mario Kart en nog minstens 4 spellen die voor gaan :p Met ander woorden. Echt geen idee waarom ik Sonic heb gekocht.
beetje ot maar:
Ik was altijd ninty fanboy. Dus pas laat ingestapt bij Sega, om precies te zijn met de saturn.....die had volgens mij geen 2d sonic games en vrijwel zeker ook geen goede sonics.......op de dc wel sonic adventure gekocht, maar ja 3d sonics...........

Daarna op ps2/cube wel sonic collections in bezit (gehad)......als zo veel mensen het leuk vinden moet er toch wel iets goed zijn? Via Sega megadrive collection en een xbla aanbieding ook de oude games weer in bezit gekregen.........maar nee, wsl is de game simpelweg niet voor mij.

Op mijn bucket list staat echter nog steeds: 'Speel iig 1 sonic game uit'.
Dan pas kan je echt oordelen natuurlijk.

Blijft lastig dat 'short attention span' syndrome :+

10 second ninja DONE

• Seroczynski
  • Niet online
Ik vind Sonic Mania echt geweldig. Eindelijk, na al die jaren, een waardige Sonic opvolger. De levels zijn cool, de bazen zijn tof, en de muziek is echt geweldig. Ik hoop ook weer op een Sonic Mania 2.

Heb de game inmiddels uitgespeeld met een bad ending en ben nog bezig met een tweede playtrough, maar die heeft last van het uitkomen van andere vette games :P

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:17
mja Sonic was uhm voor mij ook niet hoor heb het ook maar een half uurtje gespeeld toch een beetje te oude gameplay voor mij. Boeit me gewoon niet meer.

Playstation 5

• outlandos
Beakzz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Precies mijn motivatie waarom ik Sonic niet heb gekocht :D

Jaja, ik lijk geleerd te hebben van de 1000+ games uit mijn Steam lijst _O-

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 19:21

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Wilde eigenlijk de Mario Odyssey-bundel gaan pre-orderen, maar zie dat er hier geen beschermtasje bij zit. Niet een heel interessante bundel dan, temeer omdat ik mijn spellen toch liever op cartridge heb.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Skarloc schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:13:
Wilde eigenlijk de Mario Odyssey-bundel gaan pre-orderen, maar zie dat er hier geen beschermtasje bij zit. Niet een heel interessante bundel dan, temeer omdat ik mijn spellen toch liever op cartridge heb.
En je krijgt bij die bundel de game nog als downloadcode ook ;)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• RayNbow
Als je de link volgt zie je een changelog. ;)
I don't understand how you're supposed to play Sonic games en dan vooral deze post.

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Peter_Aragorn schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

En je krijgt bij die bundel de game nog als downloadcode ook ;)
Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen ;)

• applenotentaart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-11-2020
Toch wel jammer dat er geen tasje bij zit. De Amerikaans versie heeft die wel :(
Daarnaast de game als download ontvangen ipv fysieke versie, is toch wel jammer. De enige reden om de bundel te kopen is voor de rode joycons. Niet veel toegevoegde waarde lijkt mij.

[ Voor 9% gewijzigd door applenotentaart op 04-10-2017 14:10 . Reden: ik kan niet schrijven ]

• Beakzz
outlandos schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Precies mijn motivatie waarom ik Sonic niet heb gekocht :D

Jaja, ik lijk geleerd te hebben van de 1000+ games uit mijn Steam lijst _O-
Tja kijk daar heb je het al. Ik heb pas 670 games op Steam dus dan zie je nog geen problemen :+

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik wacht denk ik toch maar met het kopen van de Switch totdat Nintendo versie 2 uitbrengt. Met de hoop dat hierbij alle foutjes zijn opgelost.

• Thomas
  • Niet online
Skarloc schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:29:
Ik wacht denk ik toch maar met het kopen van de Switch totdat Nintendo versie 2 uitbrengt. Met de hoop dat hierbij alle foutjes zijn opgelost.
Dan kun je lang wachten ben ik bang. Home consoles hebben ze in de recente geschiedenis nooit grote overhauls gegeven en handhelds pas na jaren.

• Peter_Aragorn
Ik heb tot nu toe weinig foutjes ontdekt...

• Stylze
welke foutjes bedoel je dan? online gedeelte ontbreekt nog maar dat wordt met een updaten gefixed als het goed is. Verder is er toch niet veel fout?

Heb inmiddels wat potjes fifa 18 kunnen doen, had weinig tijd in het weekend helaas en had vorige week al aardig de ps4 versie gespeeld dus kan wel een redelijk goede vergelijking maken nu.

Eerste wat me opviel is dat de graphics in handheld mode wel iets tegenvallen, die zijn er uit als ps3/x360 graphics terwijl het er docked toch heel goed uitziet ongeveer als fifa 17 op de ps4. Gameplay is eigenlijk gewoon die van fifa 17 met wel een paar dingetjes van de next gen erbij. Het speelt wel soepeler en sneller maar je hebt wel minder controle.

Vindt wel dat er genoeg content is je mist idd de Journey maar zijn er überhaupt mensen die dat spelen? ik vindt daar in ieder geval geen reet aan op de ps4, verder mis je wel een paar modes met ultimate team, maar ik vindt dat er genoeg in zit voor een eerste fifa op de switch je kan gewoon carrière doen, ultimate team,online seizoenen, skill games noem maar op.

Handheld mode is dus wel wat minder mooi maar het speelt wel gewoon lekker al moest ik erg wennen aan de besturing met de joycons vast aan de switch ipv een ps4 controller of de pro controller van de switch. Speelt toch net wat anders maar als je er aan gewend bent is het prima te doen.

Ben er tevreden mee maar heb wel het gevoel dat er meer uit de switch gehaald kan worden vooral met de handheld mode aangezien de graphics daar wel echt een stapje terug zijn en ik heb de game eigenlijk vooral voor handheld mode gehaald gezien ik ook de ps4 versie heb.

Ga het vooral gebruiken als de tv bezet is en ik gewoon lekker door kan spelen op de switch en voor onderweg is het ook ideaal natuurlijk.
Als ik echter ruim de tijd heb en het huis alleen zal ik duidelijk voor de ps4 versie gaan.

Zou de game voor de switch een 7.5 geven, ben er erg blij mee maar het had beter gekunt en denk dat fifa 19 nog een flinke stap vooruit kan zetten op de switch.

[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 04-10-2017 16:06 ]

Playstation 5

• Sagat
RayNbow schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Als je de link volgt zie je een changelog. ;)
But that would require actual effort! :o ;)

Imho is het wel fijn om even snel te kunnen zien wat er veranderd is. Then again, als nieuws deler kan je dan ook mijn antwoord gebruiken :P
Thanks! ik ga die zeker even checken.

10 second ninja DONE

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Stylze schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

welke foutjes bedoel je dan? online gedeelte ontbreekt nog maar dat wordt met een updaten gefixed als het goed is. Verder is er toch niet veel fout?

Heb inmiddels wat potjes fifa 18 kunnen doen, had weinig tijd in het weekend helaas en had vorige week al aardig de ps4 versie gespeeld dus kan wel een redelijk goede vergelijking maken nu.

Eerste wat me opviel is dat de graphics in handheld mode wel iets tegenvallen, die zijn er uit als ps3/x360 graphics terwijl het er docked toch heel goed uitziet ongeveer als fifa 17 op de ps4. Gameplay is eigenlijk gewoon die van fifa 17 met wel een paar dingetjes van de next gen erbij. Het speelt wel soepeler en sneller maar je hebt wel minder controle.

Vindt wel dat er genoeg content is je mist idd de Journey maar zijn er überhaupt mensen die dat spelen? ik vindt daar in ieder geval geen reet aan op de ps4, verder mis je wel een paar modes met ultimate team, maar ik vindt dat er genoeg in zit voor een eerste fifa op de switch je kan gewoon carrière doen, ultimate team,online seizoenen, skill games noem maar op.

Handheld mode is dus wel wat minder mooi maar het speelt wel gewoon lekker al moest ik erg wennen aan de besturing met de joycons vast aan de switch ipv een ps4 controller of de pro controller van de switch. Speelt toch net wat anders maar als je er aan gewend bent is het prima te doen.

Ben er tevreden mee maar heb wel het gevoel dat er meer uit de switch gehaald kan worden vooral met de handheld mode aangezien de graphics daar wel echt een stapje terug zijn en ik heb de game eigenlijk vooral voor handheld mode gehaald gezien ik ook de ps4 versie heb.

Ga het vooral gebruiken als de tv bezet is en ik gewoon lekker door kan spelen op de switch en voor onderweg is het ook ideaal natuurlijk.
Als ik echter ruim de tijd heb en het huis alleen zal ik duidelijk voor de ps4 versie gaan.

Zou de game voor de switch een 7.5 geven, ben er erg blij mee maar het had beter gekunt en denk dat fifa 19 nog een flinke stap vooruit kan zetten op de switch.
Ik doel dan meer op de connectieproblemen van de joy cons etc. Ik ga er van uit dat wat verderop in het productieproces deze (sporadisch) voorkomende probleempjes geheel zijn opgelost.
Switch gaat er zeker komen hoor, daarvoor ben ik namelijk teveel een Nintendofan :)

Verwijderd

Skarloc schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:37:
[...]

Ik doel dan meer op de connectieproblemen van de joy cons etc. Ik ga er van uit dat wat verderop in het productieproces deze (sporadisch) voorkomende probleempjes geheel zijn opgelost.
Switch gaat er zeker komen hoor, daarvoor ben ik namelijk teveel een Nintendofan :)
Joy-con issues zijn al fixed, na de eerste paar weken al. Defecte units worden omgeruild. Heb nog geen verhalen gezien over nieuwe units die ook kapot zijn.
Wanneer je een handleiding nodig hebt om een game te waarderen, dan is het al een beetje een verloren zaak, denk ik. Ik ben nog nooit door een forumthread oid een game die ik rottig vind ineens gaan waarderen.

• RayNbow
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:14:
[...]

Wanneer je een handleiding nodig hebt om een game te waarderen, dan is het al een beetje een verloren zaak, denk ik.
Veel mensen hadden in de jaren '90 geen handleiding nodig om Sonic te waarderen. ;)
Ik ben nog nooit door een forumthread oid een game die ik rottig vind ineens gaan waarderen.
De kern van de thread is voornamelijk dat het niet uitmaakt hoe je het speelt, net zoals het niet uitmaakt hoe je Super Mario speelt. Ga je voor de snelste tijd? Alles ontdekken en voor 100% completion gaan? Een deathless run? Alles is OK, zolang je het maar met plezier speelt.

Verder bevat de thread een waardevolle tip over hoe Sonic mechanisch in elkaar steekt: het is een platformer waarbij momentum (NL: impuls) een grote rol speelt. Obstakels zijn er dus niet alleen in de vorm van vijanden, dodelijke spikes en bodemloze putten, maar ook in obstakels die proberen om de vaart eruit te halen.

Verwijderd

Ik weet hoe Sonic werkt, en ik snap wat je bedoelt. Ik bedoelde enkel dat wanneer een persoon er niet achter kan komen hoe een spel leuk is, het waarschijnlijk niet veel beter gaat worden door forumposts. Vooral met Sonic. Je kunt maar 1 kant op en in enkele minuten heb je wel door hoe het werkt. Veel meer variatie is er niet. Langzaam of snel en eventueel eigen uitdagingen zijn de enige dingen die je kunt doen, maar dat heb je in die eerste minuten wel door. Het hele spel is hetzelfde als die eerste paar minuten, enkel wat moeilijker over tijd.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2017 19:09 ]

• matthijst
Sonic wel leuk, maar een beetje vaag dat het niet opeenvolgende levels zijn.

Sinds gisteren FIFA in huis, leuk spel op de Switch!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ook sinds gister de switch met fifa18 aan geschaft. Speelt in portable mode erg lekker! Tuurlijk grafisch minder dan op de PC, maar totaal geen gestotter en online matches zijn zo gevonden.
Geen moment spijt van mn aankoop.
Heb vandaag wel een 3meter usb a naar usb c gekocht met bijbehorende stekker van speedlink, want die accu is binnen 2 uur leeg.

Steam/Epic: Deurstopper

• Sagat
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:08:
Ik weet hoe Sonic werkt, en ik snap wat je bedoelt. Ik bedoelde enkel dat wanneer een persoon er niet achter kan komen hoe een spel leuk is, het waarschijnlijk niet veel beter gaat worden door forumposts. Vooral met Sonic. Je kunt maar 1 kant op en in enkele minuten heb je wel door hoe het werkt. Veel meer variatie is er niet. Langzaam of snel en eventueel eigen uitdagingen zijn de enige dingen die je kunt doen, maar dat heb je in die eerste minuten wel door. Het hele spel is hetzelfde als die eerste paar minuten, enkel wat moeilijker over tijd.
Nou wat ik wel fijn vind om te lezen is dat ik niet de enige ben met deze ervaring.

Het geeft mij iig motivatie om het af en toe nog is te proberen.

10 second ninja DONE

• osj
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02-2024

osj

Stardew valley!!
Tip: koop hem in de Mexicaanse eshop voor 6,50€. Nice!!

• outlandos
osj schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:26:
Stardew valley!!
Is die daar al uit dan?

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 09:22
Net gekeken. Nog niet maar de prijs klopt wel.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Deurstopper schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:22:
Ook sinds gister de switch met fifa18 aan geschaft. Speelt in portable mode erg lekker! Tuurlijk grafisch minder dan op de PC, maar totaal geen gestotter en online matches zijn zo gevonden.
Geen moment spijt van mn aankoop.
Heb vandaag wel een 3meter usb a naar usb c gekocht met bijbehorende stekker van speedlink, want die accu is binnen 2 uur leeg.
FIFA bevalt mij ook erg goed! Wel jammer dat de community online en dus ook met FUT trading erg klein is: weinig items en het vinden van een online match kan soms heel lang duren. Hopen dat het niet langzaam stilletjes ‘leegloopt’, er zit erg veel potentie in FIFA voor Switch

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 21:37

Sorbo

Uw hulp in huis!

@outlandos @SmooK Net even gekeken, maar helaas, daar is ie ook nog niet uit :'(

Zal wel ongeveer gelijk liggen met het US-releasemoment, die wordt verwacht om 09:00 PT, da's over 9,5 uur.

• Peter_Aragorn
Stardew valley!!
Zag het! Straks ff kopen :)

• outlandos
http://bit.ly/2yYvOMy

Axiom Verge: weer zo'n heerlijke indie.

[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 05-10-2017 10:43 ]

• Beakzz
Stardew valley!!
Kan dat met Paypal of moet je dan Mexicaans tegoed hebben?

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-11 20:03
Beakzz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

Kan dat met Paypal of moet je dan Mexicaans tegoed hebben?
Geen PayPal helaas, had hem ook graag voor 6 euro willen kopen, maar heb geen CC.

• Beakzz
Zironako schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Geen PayPal helaas, had hem ook graag voor 6 euro willen kopen, maar heb geen CC.
Ah ok CC is ook goed, maar vaak krijg je dan weer een error omdat het een Nederlandse CC is.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Thrace Grumble schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:15:
[...]

FIFA bevalt mij ook erg goed! Wel jammer dat de community online en dus ook met FUT trading erg klein is: weinig items en het vinden van een online match kan soms heel lang duren. Hopen dat het niet langzaam stilletjes ‘leegloopt’, er zit erg veel potentie in FIFA voor Switch
Idd jammer van die kleinere community, maar misschien moet die nog groeien.
Ik vind online matches redelijk snel en volgensmij kan je ook kiezen voor connecties bij jou uit de buurt.
Het spel zelf ziet er grafisch, in portable mode, hetzelfde uit als fifa17 op de ps3.
En bij gebrek aan concurrenten zoals bijv. de playman van Sony, is dit voor onderweg de ideale handheld.

Steam/Epic: Deurstopper

• Peter_Aragorn
Beakzz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

Ah ok CC is ook goed, maar vaak krijg je dan weer een error omdat het een Nederlandse CC is.
Werkt hier altijd prima. Meerdere dingen gekocht via andere stores.

• outlandos
Beakzz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

Dan ben je niet de enige.

• Stylze
Valt het andere fifa spelers ook op dat het verschil zo groot is in de graphics met docked en handheld? met andere games merk ik wel wat verschil maar vrij weinig, met fifa vindt ik het verschil wel heel groot.. Vindt het wel heerlijk spelen handheld maar wel jammer en onnodig

Playstation 5

• Beakzz
Stylze schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:50:
Valt het andere fifa spelers ook op dat het verschil zo groot is in de graphics met docked en handheld? met andere games merk ik wel wat verschil maar vrij weinig, met fifa vindt ik het verschil wel heel groot.. Vindt het wel heerlijk spelen handheld maar wel jammer en onnodig
Het verschil zal ik nooit zien aangezien ik op het grote scherm de voorkeur geef aan PES, maar ik vind het er niet verkeerd uit zien voor een handheld versie. En vooral smooth wat mijn voorkeur heeft ;)

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 05-11 21:22
Stardew valley!!
Ik zag in de openingpost dit:
Hoe stel ik een buitenlandse eShop in op mijn Switch?

Dit is vrij makkelijk. Volg deze stappen:
Maak een nieuw profiel aan op je Switch.
Maak tevens een nieuw Nintendo Account aan en stel hierbij in het land/regio waarvan je de eShop wilt gebruiken.
Log in met de nieuwe gegevens op je Switch en de Switch zal dit account en profiel met elkaar koppelen.
Als je nu de eShop opent, zal kunnen kiezen met welk account (en dus in welke regio) je de eShop wilt bekijken.
Betekent dit als als je 10 eshops wilt hebben, dat je dus ook 10 extra accounts op je Switch hebt? Of kan dat praktischer. Het liefst heb ik maar 1 account op mijn Switch en centraal koop uit verschillende stores.

Sorry als deze vraag al eens behandeld is.

• Peter_Aragorn
Lekkerbek312 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

Ik zag in de openingpost dit:

[...]

Betekent dit als als je 10 eshops wilt hebben, dat je dus ook 10 extra accounts op je Switch hebt? Of kan dat praktischer. Het liefst heb ik maar 1 account op mijn Switch en centraal koop uit verschillende stores.

Sorry als deze vraag al eens behandeld is.
Niet nodig. Online de regio van je account veranderen. Daarna opnieuw inloggen in de eShop op je Switch en je zit in de andere store.

• RayNbow

• Thomas
  • Niet online
Zironako schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Neteller is een fijne optie. Gewoon een digitale CC waar ik nog nooit issues mee heb gehad. Je kunt storten via iDeal waardoor het geld er meestal binnen 10 min wel op staat, en je betaalt 'slechts' 1% 'rente'. Natuurlijk vrij veel, maar voor wat kleine aankopen (ik gebruik hem uitsluitend voor sommige digitale dingen zoals games, Play Store, en heel af en toe Amazon o.i.d.) valt het mee.

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:17:
[...]

Niet nodig. Online de regio van je account veranderen. Daarna opnieuw inloggen in de eShop op je Switch en je zit in de andere store.
Hierbij verlies je echter wel het tegoed wat je op je account hebt staan. (als dat meer dan 0 euro is)

• Zironako
Thomas schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Neteller is een fijne optie. Gewoon een digitale CC waar ik nog nooit issues mee heb gehad. Je kunt storten via iDeal waardoor het geld er meestal binnen 10 min wel op staat, en je betaalt 'slechts' 1% 'rente'. Natuurlijk vrij veel, maar voor wat kleine aankopen (ik gebruik hem uitsluitend voor sommige digitale dingen zoals games, Play Store, en heel af en toe Amazon o.i.d.) valt het mee.
Bedankt voor de tip. Zal eens een account maken. Scheelt toch weer bijna een tientje :).

• Peter_Aragorn
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:20:
[...]

Hierbij verlies je echter wel het tegoed wat je op je account hebt staan. (als dat meer dan 0 euro is)
Daarom gewoon de CC koppelen daaraan. Probleem opgelost.

• albert04
  • Laatst online: 11-11 10:50
Ik overweeg Fifa.. Fifa doe ik alleen online. hoe zit dat met de Switch? Krijg je gelijk een match of moet je daarvoor lang wachten omdat de game op Switch niet zo populair is als bij de PS4?

• Zironako
albert04 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:35:
Ik overweeg Fifa.. Fifa doe ik alleen online. hoe zit dat met de Switch? Krijg je gelijk een match of moet je daarvoor lang wachten omdat de game op Switch niet zo populair is als bij de PS4?
Het duurt bij mij niet langer dan 10 seconden om een match te vinden.

• Peter_Aragorn
Stardew valley!!
Kan btw aan mij liggen, maar ik kan hem nog niet kopen.

• Stylze
albert04 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:35:
ligt eraan hoe je het online wilt spelen, met gewoon seizoenen heb je met paar seconde een match gevonden, met ultimate team is het nog beetje rustig op transfer markt enzo maar denk dat dit ook nog wel gaat groeien komende dagen.

Playstation 5

• Zironako
Stardew Valley staat in de store!
Pagina: 1 ... 99 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!