[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.308 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-10 00:51
Bomberman71 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:34:
[...]

Nintendo gebruikt de 'schaarste' techniek die tegenwoordig bijdraagt aan het maken van een hype.
We zagen dat jaren geleden al met smartphones waarbij schaarste bij release (of puur het melden ervan) ervoor zorgde dat er een hype ontstond EN met name er veel media aandacht ontstond.

Met de NES mini hetzelfde verhaal. Er zijn er 45 ofzo van gemaakt en daarom was hij nergens te krijgen en dat zorgde vanzelf voor de nodige aandacht en absolute hype.

Nintendo zijn masters qua marketing en sales ... Ook het maken van top exclusives zijn ze niet verleerd.
Het maken van goed doordachte hardware zijn ze inmiddels een beetje verleerd.
Alleen komt een bedrijf als Apple of Samsung er wel mee weg en kopen nog steeds veel mensen die telefoons, Nintendo heeft na de Wii U die luxe positie niet in mijn ogen, ze hebben na de Wii U veel goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Mizgala28 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:39:
[...]

Alleen komt een bedrijf als Apple of Samsung er wel mee weg en kopen nog steeds veel mensen die telefoons, Nintendo heeft na de Wii U die luxe positie niet in mijn ogen, ze hebben na de Wii U veel goed te maken.
Valt wel mee. De echte fans kopen vrijwel alles dus dat probleem heb je niet. Daarbij is de Switch best positief ontvangen en heeft enorm veel media aandacht gehad.
Kortom, Nintendo kan wel een potje breken.
Daarbij verkopen ze de Switch met winst en is er sowieso geen man overboord.

Het is te vroeg om te zeggen hoe het gaat lopen maar je kunt rustig stellen dat ze er genoeg gaan verkopen voor het eind van dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Zucht. Glazen screenprotector geplakt. Stofje er onder. Regenboogkleurtjes bij dat stofje.

Waarom nou voor die paar euro meer niet gewoon een glazen scherm? Of een niet kromme dock. Of zachte geleiders ipv hard rubber.

Dit moet hen toch ook opgevallen zijn bij testen? Evenals de joycon problemen? Ah nee. Ze testen dat natuurlijk in een lab zonder allerlei storende factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:57
Abom schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:23:
Ik heb gisteren het geluid gewijzigd naar 5.1 in docked modus (staat standaard op stereo) en ik vond dat in Zelda niet bepaald mooi. Er zat een hoop echo in het geluid en met die vogeltjes werd dat heel snel, heel irritant.

Ik heb mijn switch via HDMI op mn TV aangesloten en de TV stuurt het audio signaal via RAC naar mijn receiver.

Iemand anders ervaring dat het 5.1 geluid slecht is?
Nee, maar ik heb dan ook die ellende al gehad bij de WiiU. Nu weet ik niet welke codering de Switch uitstuurt, maar als Nintendo daar niets aangepast heeft dan is dat 5.1 lpcm, geen DTS of Dolby of zoiets. Ten tijde van de WiiU had veel apparatuur het niet zo met 5.1 lpcm, dus als de Switch dat ook doet kan dat wel eens je probleem zijn. Ik sluit alles aan via een Onkyo receiver met HDMI passthrough en dat werkt prima.
outlandos schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:28:
[...]

Ik heb ze helaas nog niet zelf mogen vast houden, maar de redenering dat het ongemakkelijk vasthoud vanwege die geforceerde symmetrie is niet ongegrond lijkt me.

Daarbij blijft het andere punt dat ze hebben eeuwig zonde: waarom geen booster in de dock waarmee je alles op 1080p met 60fps kan spelen. Dat moet anno 2017 toch niet te veel gevraagd zijn. Verder een leuk apparaatje hoor, dont het me wrong! Als ik geen Wii U had zou ik direct een Switch halen.

Voor degene die de review nog eens wil zien:

YouTube: NINTENDO SWITCH - A PC Gamer's Perspective
Met zo'n booster wordt het geheel veel duurder en loop je het risico dat developers die booster voor iets anders gaan gebruiken dan alleen maar 60 Hz @ 1080p, waardoor de game ineens niet meer werkt in handheld mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Beakzz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:00:
[...]

Het antwoord staat echt 3 posts boven je vraag.... In Europa valt het allemaal wel mee, maar in Skri Lanka deed KLM ineens lastig en in Nicaragua was het probleem dat bij de powerbank van mijn vriendin het aantal mah er niet op stond. Dat is dus het grootste probleem. Het moet vermeld staan op de powerbank.

Er zijn zelfs een paar maatschappijen die ze totaal weigeren, maar dat lijkt echt om wat kleinere te gaan gelukkig.

Een voorbeeld van wat mag (verschillend per maatschappij).

https://www.easyacc.com/m..._Thai_airport-640x640.jpg
Score. Heb een foto van de onderkant gevonden in de reviews. Minder dan 100Wh. Volgens mij mag je die dan meenemen.
https://www.amazon.co.uk/...paging_btm_2?pageNumber=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Ahh de Xbox 360... "beste" launch ooit (vooral voor de 50% van de kopers die een red ring kregen)

Al loste Microsoft het goed op, ben ik van beide Microsoft en Nintendo gewend, enige van de 3 waar ik over klaag qua service is Sony (op meerdere vlakken dan consoles alleen) die waardeloos is, iedere keer de schuld naar de klant opschuiven (ligt vast gewoon aan mijn ervaringen met hun).

[...]

Als je werkelijk naar Linus Tech Tips keek, neem die hele channel met een korrel zout.

Ik kijk hun voor leed vermaak voor vooral computer tech nieuws, maar je moet hun zien als een onserieuze clubje mensen die van hun mening een feit willen maken, geloof hun niet want er zijn tig betere channels.
oke dat zal ik voortaan doen, ik neem het soms een beetje sireus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

perentaart schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:45:
Zucht. Glazen screenprotector geplakt. Stofje er onder. Regenboogkleurtjes bij dat stofje.

Waarom nou voor die paar euro meer niet gewoon een glazen scherm? Of een niet kromme dock. Of zachte geleiders ipv hard rubber.

Dit moet hen toch ook opgevallen zijn bij testen? Evenals de joycon problemen? Ah nee. Ze testen dat natuurlijk in een lab zonder allerlei storende factoren.
Ja, wat dit betreft zijn de Switches niet goed getest oid. Als ik het zo lees als non fanboy klinkt de hele Switch een beetje als een gerushed product. Wel jammer, het blijft namelijk wel een mooi product. Jammer van de slordige foutjes en mag je dit niet verwachten bij een toestel van deze prijs..

Blijft een feit dat ik hem nog wel ga kopen, maar pas later als er meer dan 1 serieus spel op de markt is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bomberman71 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:42:
[...]

Valt wel mee. De echte fans kopen vrijwel alles dus dat probleem heb je niet. Daarbij is de Switch best positief ontvangen en heeft enorm veel media aandacht gehad.
Kortom, Nintendo kan wel een potje breken.
Daarbij verkopen ze de Switch met winst en is er sowieso geen man overboord.
Dat is erg optimistisch, Nintendo moet het vooral van de fans hebben waar bij Apple en Samsung mensen gewoon de nieuwste en snelste telefoon willen hebben, die laatste kopen meer mensen in een kortere periode en vaak ieder jaar weer.

Switch kreeg inderdaad veel positieve aandacht, maar de laatste paar dagen ook veel negatieve, terecht of niet als grote websites over krassen op scherm door dock, wegvallende verbinding van Joy-Cons en ga zo door schrijven gaan lezers niet vanuit dat (zoals in feite) weinig mensen er echt zo erg veel van last hebben, nee mensen die dat lezen denken dat iedere Switch dat probleem heeft en dat komt onnodig negatief over.

Is al vaker met andere consoles en handhelds gebeurt, zorgt onnodig voor een slechte naam.

Dat Nintendo de Switch zelf met winst verkoopt geloof ik wel, al zal de meeste winst in de accessoires zitten want je maakt mij niet wijs dat een simpele dock €90 euro moet kosten vanwege dure productiekosten, ik heb een teardown ervan gezien en het kost hun hooguit 5 euro om te maken, tel daar transport bij en simpele design kosten en dan lijkt €90 mij nog steeds te duur, maar daar zullen ze wel veel winst op maken.

De Switch zelf zal hun minder opleveren, gezien het pakket zou het mij verbazen als de marge onder de 30 euro ligt met alle kosten bij elkaar.

(echter houdt dat mij niet tegen om het apparaat uiteindelijk te kopen)
Het is te vroeg om te zeggen hoe het gaat lopen maar je kunt rustig stellen dat ze er genoeg gaan verkopen voor het eind van dit jaar.
Klopt mitst ze er genoeg van maken en er niet weer tekorten komen, hype of niet tekorten zijn niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-10 23:51
goed nieuws voor de Wifi haters (waaronder ikzelf!). Je hebt een USB dongel die een ethernet aansluiting kan vormen voor het dock! Super relaxed want boven heb ik gewoon 0 verbinding terwijl mijn iphone dat wel heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-10 12:33
Zou graag Lego Worlds willen hebben als tussendoor game maar er is nog steeds niets bekend over wanneer die game voor de Switch uitkomt terwijl de game morgen al op de XBO, PS4 en PC uitkomt. Niet handig.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:58:
[...]

Ja, wat dit betreft zijn de Switches niet goed getest oid. Als ik het zo lees als non fanboy klinkt de hele Switch een beetje als een gerushed product.
Het is gegarandeerd gerushed, maar dat is logisch.

Wii U kwam eind 2012 uit en ik ben er zeker van dat Nintendo niet had verwacht deze na amper 4 jaar te moeten vervangen, ondanks dat al eind 2013 je al zag dat de Wii U slecht verkocht en de 3rd parties vrij snel weg gingen kom je erop uit dat Nintendo dit alles op z'n vroegst binnen 3 jaar in elkaar heeft "geknutseld".

Dat als ze op de achtergrond het meteen door hadden betwijfel ik, ik denk dat na de E3 in 2015 ze niet eens nog wisten hoe en wat met de toenmalige NX, ze moesten zich haasten want de Wii U van de markt af halen kon niet, zelf direct dumpen zou schadelijk voor hun als bedrijf zijn en dat in combinatie met een systeem dat maar bleef dood bloeden.

(daarnaast zag je hoe abrupt de support van de Wii U stopte door Nintendo vorig jaar, dat Zelda erop uit komt is puur en alleen omdat deze al "op de plank" lag)

2 of zelfs 3 jaar is te weinig, je maakt dan gegarandeerd ergens blunders, de reden dat bijvoorbeeld de Xbox 360 zoveel problemen had een langere tijd na de launch was omdat Microsoft koste wat het kost de 360 eerder op de markt wou hebben dan Sony de PS3.

Alleen in dit geval had Nintendo weinig tot geen keus, rushen is dan je enige optie en ik zou niet verbaasd zijn als alle stilte rondom de Switch en de geringe informatie die naar buiten kwam vooral veroorzaakt was doordat ze nog niet klaar mee waren.

Echter hoewel Nintendo geen keus had hadden ze beter dat ene extra jaar kunnen wachten, dan zouden al deze problemen waarschijnlijk ook niet hebben bestaan.
ls789 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:07:
goed nieuws voor de Wifi haters (waaronder ikzelf!). Je hebt een USB dongel die een ethernet aansluiting kan vormen voor het dock! Super relaxed want boven heb ik gewoon 0 verbinding terwijl mijn iphone dat wel heeft..
Ze mogen die dingen eindelijk eens inbouwen in hun consoles, gebruik altijd LAN voor consoles omdat het veel stabieler is dan WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Mizgala28 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:18:

Ze mogen die dingen eindelijk eens inbouwen in hun consoles, gebruik altijd LAN voor consoles omdat het veel stabieler is dan WiFi.
Helemaal eens maar helaas zit het er niet in en denk dat dit een prima oplossing is (voor mij dan in ieder geval _/-\o_ )

En gelukkig is er usb 3.0 aanwezig dus prima snelheden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bomberman71
Mizgala28 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:05:
[...]

Dat is erg optimistisch, Nintendo moet het vooral van de fans hebben waar bij Apple en Samsung mensen gewoon de nieuwste en snelste telefoon willen hebben, die laatste kopen meer mensen in een kortere periode en vaak ieder jaar weer.

Switch kreeg inderdaad veel positieve aandacht, maar de laatste paar dagen ook veel negatieve, terecht of niet als grote websites over krassen op scherm door dock, wegvallende verbinding van Joy-Cons en ga zo door schrijven gaan lezers niet vanuit dat (zoals in feite) weinig mensen er echt zo erg veel van last hebben, nee mensen die dat lezen denken dat iedere Switch dat probleem heeft en dat komt onnodig negatief over.

Is al vaker met andere consoles en handhelds gebeurt, zorgt onnodig voor een slechte naam.

Dat Nintendo de Switch zelf met winst verkoopt geloof ik wel, al zal de meeste winst in de accessoires zitten want je maakt mij niet wijs dat een simpele dock €90 euro moet kosten vanwege dure productiekosten, ik heb een teardown ervan gezien en het kost hun hooguit 5 euro om te maken, tel daar transport bij en simpele design kosten en dan lijkt €90 mij nog steeds te duur, maar daar zullen ze wel veel winst op maken.

De Switch zelf zal hun minder opleveren, gezien het pakket zou het mij verbazen als de marge onder de 30 euro ligt met alle kosten bij elkaar.

(echter houdt dat mij niet tegen om het apparaat uiteindelijk te kopen)

[...]

Klopt niet ze er genoeg van maken en er niet weer tekorten komen, hype of niet tekorten zijn niet goed.
Onderschat de Nintendo magie niet ...
Je ziet het de afgelopen maanden dat heel heel HEEL veel mensen enorm veel verwachten van de Switch en direct er 1 kochten. Het is natuurlijk een mooi ding en de Nintendo marketing was deze keer behoorlijk effectief. Een absolute TOP game zoals Zelda helpt ook enorm, en terecht !

Echter zaken die normaal een No Go waren bij ieder ander product worden nu opeens met de mantel der liefde bedekt en weg gewuifd als 'valt wel mee...'
Zaken zoals geen online gaming bij release, joycon drama, geen BT connectivity, Voice app en ga zo maar door.
Vandaag las ik ook nog dat je gamesaves niet eens kan backuppen 8)7
Kortom, als je Switch ermee nokt is het op dit moment afgelopen met je savegames en met games zoals Zelda kan dat de doodsteek voor je spelplezier zijn.

Ik riep al eerder dat het gerushed was en daar kwam al snel commentaar op en dat het wel mee viel.
Ik zie dat anders, en als dit de balans is na 1 weekend dan zullen er nog wel andere issues komen.

Ik heb al aangegeven dat ik de kat uit de boom kijk maar dat doe ik ook met andere consoles en heb sinds de Switch niks meer bij release gekocht, 1 uitzondering de PS4Pro nadat ik pas 2 jaar later de PS4 kocht en hem nu makkelijk kon verkopen en goedkoop kon upgraden.

Het early adopten is tegenwoordig niet meer aan mij besteed en als ik zie wat er allemaal niet pluis is met de Switch na 1 weekend dan denk ik dat ik er goed aan doe.

Maar de Switch is al een hit en zal het denk ik ook wel worden. Vergeet niet dat Nintendo een gat heeft gehad van 5 jaar omdat velen de WiiU niet of nauwelijks kenden en een hoop casual gamers zijn naast hun main game rig/console ook wel toe aan wat leuks erbij.
De Switch (al dan niet met een revisie) kan daar in voorzien.
Ik zit zelf echt wel te wachten op BOTW maar kan nog prima 10 maanden ofzo want ik heb games zat die ik nog moet spelen en buiten het gamen heb ik nog andere hobbies.

Mind you, ik ben Nintendo liefhebber van het eerste uur maar ben niet blind nog doof en game ook gewoon op andere consoles en de PC.
De Nintendo religie heb ik de rug toegekeerd maar af en toe zing ik nog weleens ouderwets een Psalm mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bomberman71 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:21:
[...]

Onderschat de Nintendo magie niet ...
Je ziet het de afgelopen maanden dat heel heel HEEL veel mensen enorm veel verwachten van de Switch en direct er 1 kochten. Het is natuurlijk een mooi ding en de Nintendo marketing was deze keer behoorlijk effectief. Een absolute TOP game zoals Zelda helpt ook enorm, en terecht !

Echter zaken die normaal een No Go waren bij ieder ander product worden nu opeens met de mantel der liefde bedekt en weg gewuifd als 'valt wel mee...'
Zaken zoals geen online gaming bij release, joycon drama, geen BT connectivity, Voice app en ga zo maar door.
Vandaag las ik ook nog dat je gamesaves niet eens kan backuppen 8)7
Kortom, als je Switch ermee nokt is het op dit moment afgelopen met je savegames en met games zoals Zelda kan dat de doodsteek voor je spelplezier zijn.

Ik riep al eerder dat het gerushed was en daar kwam al snel commentaar op en dat het wel mee viel.
Ik zie dat anders, en als dit de balans is na 1 weekend dan zullen er nog wel andere issues komen.

Ik heb al aangegeven dat ik de kat uit de boom kijk maar dat doe ik ook met andere consoles en heb sinds de Switch niks meer bij release gekocht, 1 uitzondering de PS4Pro nadat ik pas 2 jaar later de PS4 kocht en hem nu makkelijk kon verkopen en goedkoop kon upgraden.

Het early adopten is tegenwoordig niet meer aan mij besteed en als ik zie wat er allemaal niet pluis is met de Switch na 1 weekend dan denk ik dat ik er goed aan doe.

Maar de Switch is al een hit en zal het denk ik ook wel worden. Vergeet niet dat Nintendo een gat heeft gehad van 5 jaar omdat velen de WiiU niet of nauwelijks kenden en een hoop casual gamers zijn naast hun main game rig/console ook wel toe aan wat leuks erbij.
De Switch (al dan niet met een revisie) kan daar in voorzien.
Ik zit zelf echt wel te wachten op BOTW maar kan nog prima 10 maanden ofzo want ik heb games zat die ik nog moet spelen en buiten het gamen heb ik nog andere hobbies.

Mind you, ik ben Nintendo liefhebber van het eerste uur maar ben niet blind nog doof en game ook gewoon op andere consoles en de PC.
De Nintendo religie heb ik de rug toegekeerd maar af en toe zing ik nog weleens ouderwets een Psalm mee _/-\o_
Grote verwachtingen en het feit dat Nintendo een mobiel apparaat een thuis console (die een handheld kan zijn) noemt in plaats van een handheld (die een console kan zijn) hebben ook ervoor gezorgd dat er ook teleurgestelde mensen zijn.

Ik zie de Switch als een hele krachtige handheld, maar wat Nintendo zei zorgt ervoor dat mensen het onnodig met de PS4 en XBO vergelijken, een oneerlijke vergelijking want als thuis console is de Switch meh voor die mensen.

Ik onderschat de Nintendo magie niet, nooit gedaan want ze komen met heel veel blunders weg, maar de Wii U en de VirtualBoy hebben ook bewezen dat ze moeten oppassen met die magie, als die magie verdwijnt hebben hun een heel groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-10 16:20
ls789 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:07:
Zou de Wii U ethernet dongle werken met de Switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
ls789 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:20:
[...]

Helemaal eens maar helaas zit het er niet in en denk dat dit een prima oplossing is (voor mij dan in ieder geval _/-\o_ )

En gelukkig is er usb 3.0 aanwezig dus prima snelheden
Ik herinner me nog de Flak die ik kreeg toen ik kritisch was en zei dat die ethernet port in het dock had moeten zitten omdat Wifi niet altijd evengoed werkt.
Was onzin, sloeg nergens op, welkom in 2017, ouderwets, Wifi AC is de standaard, etc etc etc. Allemaal kreten die ik voorbij zag komen.

Nu 1.5 maand verder en we hebben al wat berichten voorbij zien komen mbt slecht of geen bereik en ik denk dat mijn punt destijds duidelijk is. Wifi AC is niet allermachtig zoals sommigen deden voorkomen en ouderwets kan soms nog erg functioneel zijn.
KaiTak schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:38:
[...]

Zou de Wii U ethernet dongle werken met de Switch?
JA

[ Voor 18% gewijzigd door Bomberman71 op 06-03-2017 19:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-10 14:10

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Nou ik ben in ieder geval erg tevreden met de switch. Zonder Zelda had ik hem waarschijnlijk niet gekocht maar de combinatie van Zelda en de switch is in mijn ogen perfect. Ik heb al jaren een ipad maar hier nog nooit een spel op gespeeld wat langer dan een kwartier mijn aandacht kon vasthouden. Nu heb ik al enkele uren op de bank gespendeerd met zelda terwijl mijn vriendin tv kijkt. Ik was bang dat het scherm te klein zou zijn maar het is net groot genoeg. Ja iets groter scherm zou beter zijn geweest, krachtigere hardware zou beter zijn geweest maar desondanks is het apparaat in mijn ogen zeer geslaagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Tweakarim schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:44:
Nou ik ben in ieder geval erg tevreden met de switch. Zonder Zelda had ik hem waarschijnlijk niet gekocht maar de combinatie van Zelda en de switch is in mijn ogen perfect. Ik heb al jaren een ipad maar hier nog nooit een spel op gespeeld wat langer dan een kwartier mijn aandacht kon vasthouden. Nu heb ik al enkele uren op de bank gespendeerd met zelda terwijl mijn vriendin tv kijkt. Ik was bang dat het scherm te klein zou zijn maar het is net groot genoeg. Ja iets groter scherm zou beter zijn geweest, krachtigere hardware zou beter zijn geweest maar desondanks is het apparaat in mijn ogen zeer geslaagd.
Hier ook erg tevreden.
Ik had hem niet pre-ordered, maar na de goede reviews die vorige week verschenen, heb ik vrijdag eerst zonder resultaat wat winkels afgelopen en 's avonds eentje opgehaald via Marktplaats. Gelukkig voor een nog redelijke prijs (switch plus Zelda voor 400)
En hij valt vooralsnog zeker niet tegen. Zelda voor m'n vrouw, Skylanders voor m'n zoontje en ik vind Snipperclips briljant. :P
Schermpje zou voor de game-ervaring groter mogen zijn, maar dan wordt ie (nog) minder portable. Dus ik denk dat dit een compromis is. We spelen hier voornamelijk op de tv btw.

Het is wel duur spul allemaal. Eigenlijk hebben we nog de pro controller nodig en dan nog 2 joycons als we met meer dan 2 man tegelijkertijd willen spelen. Een charging grip zou ook nog wel mooi zijn.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Vwb het scherm en het materiaal en krasbestendigheid

YouTube: Nintendo Switch Durability Test!! - Will it survive?

Altijd goede vergelijkingstests op dit vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 11:10
Zover mijn ervaringen van wat reacties op dit topic.

Nou Ik heb totaal geen last gehad met joy cons en het wegvallen ervan... geen idee hoe dat komt dat sommige van jullie er "nog" wel last van hebben. Wou vandaag eens die grip echt eens goed proberen en denk dat ik wel kan zeggen dat ik hem goed getest heb na 6 uur spelen. Kramp in me hand zoals sommige krijgen heb ik ook geen last van alhoewel ik me kan voorstellen dat dit een probleem is dat pas voorkomt als je echt wat grotere handen hebt. Wat je nog zou kunnen doen is de joy-cons los gebruiken zonder grip en kijken hoe dat werkt, even wennen maar wellicht is de vormgeving ervan op die manier beter. Maar ik heb zeker geen spijt van de aankoop van een Pro Controllerr, dit omdat de pro controller toch wel iets mee toevoegd. De sticks hebben een groter bereik, er zit een "echte" d-pad op en ligt gewoon naar mijn idee iets beter in je handen

Voor de WiFi problemen, ja tja daar kunnen we uren over doorpraten. Simpel als jou WiFi niet stabiel genoeg is door je huis, je router, de plaatsing, verkeerde soort UTP kabel, je hond of kat en weet ik veel wat er allemaal nog bij kan komen gaat geen eene verbinding lekker werken. Er bestaat zoiets als accespoints die je kan verbinden met een lan kabel waardoor je gelijk ook nog eens je wifi signaal bereik groter maakt lijkt mij dan geen slechte optie. WiFi AC op 5 GHZ kan ik mezelf niet bij voorstellen dat dat onvoldoende is. Door gebrek aan een browser kan ik niet echt een speedtest doen op de Switch maar Fast RMX downloaden ging toch wel rap.

Of de Switch een succes is door Zelda is zeker waar, er is genoeg hype gemaakt voor BoTW waardoor velen hem willen hebben en ja dan wil je hem natuurlijk ook op volle glorie kunnen spelen dus een aankoop voor een Switch is sneller gemaakt, alhoewel er ook genoeg zijn die de WiiU versie zouden kopen omdat ze geen baat hebben bij de Switch. Maar een Mario game bij release was ook al voldoende geweest om deze hype een succes te maken. Hadden ze een combinatie gemaakt van beide dan waren sales waarschijnlijk helemaal uit de pan geschoten en stonden er niet eens Switches in de verkoop voor de eerste 2 leveringen wellicht.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:22

S2S

Solderen jongens ;) Linker Joy Con fix.

YouTube: Trying To Fix The Left JoyCon!

Ga ik denk ik uitproberen, door de dock trouwens liggend (of staanbd, maar dat kan hier niet) neer te leggen maar wel naar voren. Is het wel wat verbeterd. (lag eerst naar de zijkant, wist ik veel)

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52
Bomberman71 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:10:

Teh Horror :o

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-10 22:12
Seal64 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:46:
[...]

Nee, maar ik heb dan ook die ellende al gehad bij de WiiU. Nu weet ik niet welke codering de Switch uitstuurt, maar als Nintendo daar niets aangepast heeft dan is dat 5.1 lpcm, geen DTS of Dolby of zoiets. Ten tijde van de WiiU had veel apparatuur het niet zo met 5.1 lpcm, dus als de Switch dat ook doet kan dat wel eens je probleem zijn. Ik sluit alles aan via een Onkyo receiver met HDMI passthrough en dat werkt prima.

[...]
Het probleem zit in mn TV. Rechtstreeks op mn Onkyo klopt het surround geluid wel. Mss moet ik mn steam link ook maar rechtstreeks op mn Onkyo aansluiten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolliebolly
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-10 16:57
Tweakarim schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:44:
Hier ben ik het ook totaal mee eens. Denk ook dat teveel mensen de Switch zien als een echte console ipv een handheld hybride. Ik gebruik de Switch voornamelijk in handheld modus en heb dan van de problemen met de Joycons geen last. Uiteraard is het niet goed te praten dat deze controller een issue heeft, maar zolang ik er geen last van heb vind ik het minder storend.

Volgende maand komt Mario Kart 8 Deluxe uit welke ik ook ga kopen en binnenkort ook de Splatoon 2 beta. Ik vermaak mij nog wel eventjes met de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Kadardar schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:10:
Zover mijn ervaringen van wat reacties op dit topic.

Nou Ik heb totaal geen last gehad met joy cons en het wegvallen ervan... geen idee hoe dat komt dat sommige van jullie er "nog" wel last van hebben. Wou vandaag eens die grip echt eens goed proberen en denk dat ik wel kan zeggen dat ik hem goed getest heb na 6 uur spelen. Kramp in me hand zoals sommige krijgen heb ik ook geen last van alhoewel ik me kan voorstellen dat dit een probleem is dat pas voorkomt als je echt wat grotere handen hebt. Wat je nog zou kunnen doen is de joy-cons los gebruiken zonder grip en kijken hoe dat werkt, even wennen maar wellicht is de vormgeving ervan op die manier beter. Maar ik heb zeker geen spijt van de aankoop van een Pro Controllerr, dit omdat de pro controller toch wel iets mee toevoegd. De sticks hebben een groter bereik, er zit een "echte" d-pad op en ligt gewoon naar mijn idee iets beter in je handen

Voor de WiFi problemen, ja tja daar kunnen we uren over doorpraten. Simpel als jou WiFi niet stabiel genoeg is door je huis, je router, de plaatsing, verkeerde soort UTP kabel, je hond of kat en weet ik veel wat er allemaal nog bij kan komen gaat geen eene verbinding lekker werken. Er bestaat zoiets als accespoints die je kan verbinden met een lan kabel waardoor je gelijk ook nog eens je wifi signaal bereik groter maakt lijkt mij dan geen slechte optie. WiFi AC op 5 GHZ kan ik mezelf niet bij voorstellen dat dat onvoldoende is. Door gebrek aan een browser kan ik niet echt een speedtest doen op de Switch maar Fast RMX downloaden ging toch wel rap.

Of de Switch een succes is door Zelda is zeker waar, er is genoeg hype gemaakt voor BoTW waardoor velen hem willen hebben en ja dan wil je hem natuurlijk ook op volle glorie kunnen spelen dus een aankoop voor een Switch is sneller gemaakt, alhoewel er ook genoeg zijn die de WiiU versie zouden kopen omdat ze geen baat hebben bij de Switch. Maar een Mario game bij release was ook al voldoende geweest om deze hype een succes te maken. Hadden ze een combinatie gemaakt van beide dan waren sales waarschijnlijk helemaal uit de pan geschoten en stonden er niet eens Switches in de verkoop voor de eerste 2 leveringen wellicht.
ik lees wisselende verhalen over de wifi helaas.. begin nu te twijfelen of die antenne niet gewoon gaar is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
ls789 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:57:
[...]

ik lees wisselende verhalen over de wifi helaas.. begin nu te twijfelen of die antenne niet gewoon gaar is haha
De antenne zal prima werken maar ik schat in dat die te zwak is, of overgevoelig.
Je ziet namelijk dat niet iedereen er last van heeft en dat de mensen die er last van hebben er met hun andere hardware in huis totaal geen issues hebben, en tegenwoordig kunnen dat best wel wat apparaten zijn.

Je ziet ook aan de uitleg van Nintendo dat de mensen maar hun zit positie moeten verbeteren, de switch niet te dicht bij andere apparaten zetten, richten, Aquarium, en ga zo maar door.
Het gaat natuurlijk nergens over want dit dient gewoon te werken, klaar .. En bij iedereen , overal en in iedere kamer.

Heb dit nog nooit gezien bij een andere console en we hebben toch al wat jaartjes draadloze controllers nu.
Daarbij, als al je andere spullen prima werkt en de Switch niet dan lijkt het me duidelijk waar het aan ligt.

Ik denk tevens dat dit niet zo even met een update gefixed wordt want het probleem is nu al meer dan een week bekend en het aanpassen van het zendvermogen (dit werd als een mogelijke oplossing vermeld) had anders nu wel als update aangeboden geweest immers dat hoeft geen weken te duren voor een programming team.
ik moet nog zien of er een inruil aktie komt of dat het gewoon blijft bij het aanpassen van je positie, wijze van hand op controller plaatsen en andere hardware verplaatsen of uitdoen en dergelijke, immers niet iedereen heeft het dus het is ook niet een structureel probleem dat iedereen gegarandeerd raakt.

Degene die het wel raakt is denk ik voorlopig in de aap gelogeerd -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Solderen. Klaar :)
Je bent een Tweaker of je bent het niet.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
matthijst schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:30:
Tweaker of niet, als hij ooit op een ander stukje hardware breekt ben je gelijk je garantie kwijt. Ik zou niet al te hard roepen solderen maar zonder te vermelden dat je garantie gelijk stopt.

Maarja je bent vrij om te doen wat je wilt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
matthijst schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:30:
Gaat nergens over, tweaker of niet die zooi dient gewoon te werken ... Punt uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ah, de smiley wordt weer niet gesnapt :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:25
matthijst schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:40:
Ah, de smiley wordt weer niet gesnapt :'(
:(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-10 16:20
1-2 Switch is in the Ramms bij Amazon.de! 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-10 20:42
Weet iemand waarvoor de langwerpige opening in de dock achter het klepje dient?

Ben niet van plan om binnen korte tijd een Switch te kopen en in geen enkel filmpje hebben ze het er over. Maar toch vraag ik het me af.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Xyphoid schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:02:
Weet iemand waarvoor de langwerpige opening in de dock achter het klepje dient?

Ben niet van plan om binnen korte tijd een Switch te kopen en in geen enkel filmpje hebben ze het er over. Maar toch vraag ik het me af.
Niet veel, denk iets van stukje extra hitte afvoer als ik kijk naar de achterkant van de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Bomberman71 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:10:
[...]

De antenne zal prima werken maar ik schat in dat die te zwak is, of overgevoelig.
Je ziet namelijk dat niet iedereen er last van heeft en dat de mensen die er last van hebben er met hun andere hardware in huis totaal geen issues hebben, en tegenwoordig kunnen dat best wel wat apparaten zijn.

Je ziet ook aan de uitleg van Nintendo dat de mensen maar hun zit positie moeten verbeteren, de switch niet te dicht bij andere apparaten zetten, richten, Aquarium, en ga zo maar door.
Het gaat natuurlijk nergens over want dit dient gewoon te werken, klaar .. En bij iedereen , overal en in iedere kamer.

Heb dit nog nooit gezien bij een andere console en we hebben toch al wat jaartjes draadloze controllers nu.
Daarbij, als al je andere spullen prima werkt en de Switch niet dan lijkt het me duidelijk waar het aan ligt.

Ik denk tevens dat dit niet zo even met een update gefixed wordt want het probleem is nu al meer dan een week bekend en het aanpassen van het zendvermogen (dit werd als een mogelijke oplossing vermeld) had anders nu wel als update aangeboden geweest immers dat hoeft geen weken te duren voor een programming team.
ik moet nog zien of er een inruil aktie komt of dat het gewoon blijft bij het aanpassen van je positie, wijze van hand op controller plaatsen en andere hardware verplaatsen of uitdoen en dergelijke, immers niet iedereen heeft het dus het is ook niet een structureel probleem dat iedereen gegarandeerd raakt.

Degene die het wel raakt is denk ik voorlopig in de aap gelogeerd -O-
ik heb het over de wifi :) de joy cons doen het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
ls789 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:10:
[...]

ik heb het over de wifi :) de joy cons doen het prima
Ja, zelfde verhaal .... Wifi werkt ook niet overal even sterk terwijl andere apparaten volle bak hebben op dezelfde locatie.
Zelfde verhaal, positie verbeteren, richten, andere apparatuur, etc etc etc.

Dit lijkt minder een issue te zijn dan de joycon waar meer mensen last van hebben maar het is inmiddels wel duidelijk dat het hele draadloze gebeuren (wifi en BT) nogal matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jzpf2MF.png

Dit is niet mijn set-up, ik krijg morgen pas m'n Switch. Iemand anders de Switch al op een 21:9 monitor geprobeerd? Hoe is het beeld? Stretched of..?

Zag deze net ff op Reddit voorbij komen en ben dan weer nog meer hyped dan ik al was als de Switch gewoon native 21:9 ondersteund. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Blaim schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:17:
[afbeelding]

Dit is niet mijn set-up, ik krijg morgen pas m'n Switch. Iemand anders de Switch al op een 21:9 monitor geprobeerd? Hoe is het beeld? Stretched of..?

Zag deze net ff op Reddit voorbij komen en ben dan weer nog meer hyped dan ik al was als de Switch gewoon native 21:9 ondersteund. :9~
De Switch zal gewoon 1920x1080 uitsturen. Hoe een ultrawide monitor daar mee omgaat is afhankelijk van de monitor. Al zouden de meesten niet stretchen denk ik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:15:
[...]

Ja, zelfde verhaal .... Wifi werkt ook niet overal even sterk terwijl andere apparaten volle bak hebben op dezelfde locatie.
Zelfde verhaal, positie verbeteren, richten, andere apparatuur, etc etc etc.

Dit lijkt minder een issue te zijn dan de joycon waar meer mensen last van hebben maar het is inmiddels wel duidelijk dat het hele draadloze gebeuren (wifi en BT) nogal matig is.
Hoe zijn je ervaringen met jouw Switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 18:27
Seal64 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:46:
[...]

Met zo'n booster wordt het geheel veel duurder en loop je het risico dat developers die booster voor iets anders gaan gebruiken dan alleen maar 60 Hz @ 1080p, waardoor de game ineens niet meer werkt in handheld mode.
Daar kan Nintendo gewoon eisen aan stellen dat een developer dat niet mag doen. Doet Sony ook met de PS4 Pro: elk spel moet ook nog op de normale werken of het mag niet released worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-10 18:13
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:17:
[...]

Inderdaad, maar hier reageert hij toch niet op, als er een goed argument wordt gegeven tegen hem, negeert hij het simpelweg.

WiFi werkt gewoon prima hier, zelfs op zolder. Met 5Ghz wat beter dan met 2,4Ghz. Joy con problemen heb ik sporadisch, maar ook sporadisch is niet de bedoeling dat moet echt opgelost gaan worden.

Mijn dock heeft vrij veel ruimte over, dus verwacht geen problemen, maar toch wel de bijgeleverde screen protector bij de Nintendo case uit voorzorg aangebracht.

Voor de rest is het echt een topsysteem en heeft de Switch mij echt positief verrast! Erg stevig apparaat, buiten de plastic lens om. Dat vind ik ook zoiets grappigs, iedereen zegt dat het scherm van plastic is. Dit is altijd een aparte lens wat boven het daadwerkelijke scherm wordt aangebracht. Hopelijk makkelijk en goedkoop te vervangen dus. Maar als de schermen echt veel bekrast worden, moet Nintendo dit natuurlijk kosteloos gaan oplossen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
[...]

RemindMe! in december :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 10:04
Oplossing voor de linker joycon is 1 simpel draadje:

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Koldur schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:59:
[...]

Inderdaad, maar hier reageert hij toch niet op, als er een goed argument wordt gegeven tegen hem, negeert hij het simpelweg.

WiFi werkt gewoon prima hier, zelfs op zolder. Met 5Ghz wat beter dan met 2,4Ghz. Joy con problemen heb ik sporadisch, maar ook sporadisch is niet de bedoeling dat moet echt opgelost gaan worden.

Mijn dock heeft vrij veel ruimte over, dus verwacht geen problemen, maar toch wel de bijgeleverde screen protector bij de Nintendo case uit voorzorg aangebracht.

Voor de rest is het echt een topsysteem en heeft de Switch mij echt positief verrast! Erg stevig apparaat, buiten de plastic lens om. Dat vind ik ook zoiets grappigs, iedereen zegt dat het scherm van plastic is. Dit is altijd een aparte lens wat boven het daadwerkelijke scherm wordt aangebracht. Hopelijk makkelijk en goedkoop te vervangen dus. Maar als de schermen echt veel bekrast worden, moet Nintendo dit natuurlijk kosteloos gaan oplossen.
Het is beetje nauw in de dock maar je kan in feite het scherm gedeelte met de achterkant erin sliden waardoor je het beeldscherm niet raakt tegen de dock, denk niet dat Nintendo dit kosteloos gaat vervangen zonder dat je kan aantonen dat je dock krom is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-10 18:13
Kadardar schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:07:
[...]

Het is beetje nauw in de dock maar je kan in feite het scherm gedeelte met de achterkant erin sliden waardoor je het beeldscherm niet raakt tegen de dock, denk niet dat Nintendo dit kosteloos gaat vervangen zonder dat je kan aantonen dat je dock krom is geleverd.
Ja, zo doe ik het ook, maar het zou natuurlijk gewoon makkelijk moeten gaan. Altijd wel een beetje voorzichtigheid, maar om het nou iedere keer heel nauwkeurig moeilijk erin te moeten zetten... Maar, ik heb het vermoeden dat dit probleem zwaar overdreven wordt. De tijd zal uitwijzen hoe dit zit.
Het hele unieke selling point is dat je zo makkelijk kan switchen, vind het daarom wel een belangrijk punt om in de gaten te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 07-03-2017 00:14 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Nadat ik dit gezien heb, zou ik op dit moment wachten met het kopen van een Switch.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
[...]

Vragen naar de bekende weg. Je weet dat ik de kat uit de boom kijk maar toch maar even flauw doen ...
Ik vertel gewoon de facts maar dat wordt door sommigen niet gewaardeerd, jammer.

De launch fail video´s in combo met de ervaringen van sommigen mensen hier zegt genoeg.
En dat een weekend na de launch. Nee, je kan zeggen wat je wilt maar dit is nog nooit voor gekomen met geen enkele console die ik ken.

[ Voor 37% gewijzigd door Bomberman71 op 07-03-2017 00:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 10:54
Mixpower schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:30:
Nadat ik dit gezien heb, zou ik op dit moment wachten met het kopen van een Switch.
[video]
Goh er zijn wat producten kapot, verwacht je niet wanneer je twee miljoen exemplaren op de markt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
NotSoSteady schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:48:
[...]

Goh er zijn wat producten kapot, verwacht je niet wanneer je twee miljoen exemplaren op de markt brengt.
Precies ;) neemt niet weg dat ik denk dat er wel wat structurele problemen zijn.. alhoewel ik denk dat het WiFi probleem bijvoorbeeld opgelost kan worden door een update/fix. Verder zijn andere launches ook nooit vlekkeloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:09
[video]
Het is niet mijn bedoeling hier om de problemen van de mensen in deze video te bagatelliseren. Het is absoluut niet leuk als je een nieuw device in gebruik neemt en het blijkt kapot te zijn. De meeste van deze vastlopers lijken echter gewoon defectieve units te zijn, door bvb een kapotte chip of fan. Dit is vrij normaal bij consumentenelectronica - je gaat altijd een percentage van je units hebben die defect zijn en dus moeten teruggebracht worden.

@de joycon strap problemen: ik heb zelf nog geen kans gehad om te spelen maar ik vraag me af of mensen gewoon niet opletten als ze zoiets vastklikken. De oplossing is trouwens om m te unlocken en daarna door te schuiven in dezelfde richting tot ie er af is.

De intentie van deze video vind ik trouwens best gemeen - wat men hier doet is een zeer beperkt aantal defecten tonen in een context waarbij men het framed alsof Nintendo een slechte launch heeft. Je ziet zelfs enkele clips meerdere malen terugkomen in de video. Het aantal klachten op het internet over vastlopers, BSODs e.d. lijkt echter best mee te vallen, helemaal niet op de schaal die ik zou verwachten bij echt grote problemen.
Bomberman71 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:10:
[...]

[...]
Nochtans heeft de Dualshock van de PS4 ook desync problemen, en heeft Microsoft een erg uitgebreide hulp pagina voor desyncende X1 controllers.

Opnieuw, ik wil dit probleem niet minimaliseren - het is duidelijk dat er een batch joycons zijn die minder goed werken. Nintendo moet dit probleem aanpakken, en dat doen ze ook: mensen die de tech support bellen en alle sync problemen hebben proberen aanpakken, kunnen een reparatie/vervanging krijgen. Nintendo zou hierover beter moeten communiceren, maar om eerlijk te zijn: mocht het structureel zijn, is dit niet een probleem dat je - denk ik - in een week oplost. Iets zoals het signaal boosten betekent dat de controller opnieuw gecertifieerd moet worden in de USA, bvb. Vergeet echter niet dat er ook een hoop mensen zijn voor wie de joycons - en de gehele Switch - gewoon correct werken.

[ Voor 2% gewijzigd door JackAvery op 07-03-2017 01:01 . Reden: spelling, verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
Op Youtube, een overzicht van defecte Switch apparaten:
YouTube: Nintendo Switch painful launch

Interssant filmpje, geeft je een aardig indruk wat ke kunt verwachten.

Edit: las net dat er al eerst een link was geplaatst. Meest frappante zijn de krassen op het scherm door jet plaatsen van het device in de Dock. Het scherm van de Switch is van plastic en niet van glas zoals bij Smartphones.

Het testen van de krasgevoeligheid:

[ Voor 63% gewijzigd door Fermion op 07-03-2017 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
JackAvery schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:56:
[...]

Het is niet mijn bedoeling hier om de problemen van de mensen in deze video te bagatelliseren. Het is absoluut niet leuk als je een nieuw device in gebruik neemt en het blijkt kapot te zijn. De meeste van deze vastlopers lijken echter gewoon defectieve units te zijn, door bvb een kapotte chip of fan. Dit is vrij normaal bij consumentenelectronica - je gaat altijd een percentage van je units hebben die defect zijn en dus moeten teruggebracht worden.

@de joycon strap problemen: ik heb zelf nog geen kans gehad om te spelen maar ik vraag me af of mensen gewoon niet opletten als ze zoiets vastklikken. De oplossing is trouwens om m te unlocken en daarna door te schuiven in dezelfde richting tot ie er af is.

De intentie van deze video vind ik trouwens best gemeen - wat men hier doet is een zeer beperkt aantal defecten tonen in een context waarbij men het framed alsof Nintendo een slechte launch heeft. Je ziet zelfs enkele clips meerdere malen terugkomen in de video. Het aantal klachten op het internet over vastlopers, BSODs e.d. lijkt echter best mee te vallen, helemaal niet op de schaal die ik zou verwachten bij echt grote problemen.

[...]
Nochtans heeft de Dualshock van de PS4 ook desync problemen, en heeft Microsoft een erg uitgebreide hulp pagina voor desyncende X1 controllers.

Opnieuw, ik wil dit probleem niet minimaliseren - het is duidelijk dat er een batch joycons zijn die minder goed werken. Nintendo moet dit probleem aanpakken, en dat doen ze ook: mensen die de tech support bellen en alle sync problemen hebben proberen aanpakken, kunnen een reparatie/vervanging krijgen. Nintendo zou hierover beter moeten communiceren, maar om eerlijk te zijn: mocht het structureel zijn, is dit niet een probleem dat je - denk ik - in een week oplost. Iets zoals het signaal boosten betekent dat de controller opnieuw gecertifieerd moet worden in de USA, bvb. Vergeet echter niet dat er ook een hoop mensen zijn voor wie de joycons - en de gehele Switch - gewoon correct werken.
Je hebt zeker een punt daar want van meer dan een miljoen units zijn er altijd een paar uitvallers, volledig normaal.
Echter, wat wel opvalt is dat we een aantal zaken terug zien komen in het hele kleine groepje users in dit forum dat ook stoeit met bepaalde zaken zoals de Joycons, de clips die vast zitten, en wifi die niet optimaal is.
Als je binnen zo´n klein clubje hier al dezelfde issues hoort denk ik dat je hier en daar structurele problemen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermion
NotSoSteady schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:48:
[...]

Ik vermoed dat het probleem groter is dan een paar procent... zeker met de joysticks attachments die je verkeerd kan insteken en vrijwel niet meer los krijgt. Of de krassen Ok het scherm door je Dock. Let maar op, de problemen zijn groter dan de Red Ring of Death.

[ Voor 5% gewijzigd door Fermion op 07-03-2017 01:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
[video]
Er zou altijd wel iets zijn wat niet lekker werkt. Dat er cartridges niet werken is een beetje apart, je zou toch denken dat die aan een snelle test worden onderworpen voordat ze het doosje ingaan. Maarja je ziet hier maar 2 of 3 mensen met dit probleem. Eerlijk gezegd heb ik nog nieman op tweakers voorbij zien komen die dit probleem meldt en er zijn er toch wel wat aardig onder de tweakers,.

Dat random uitvallen of glitchen lijkt mij op een GPU die niet lekker werkt/niet goed gesoldeerd zit of niet goed gekoeld wordt, ja kan gebeuren helaas. Dat is launch en soms zelfs na 2 jaar blijkt het probleem pas echt gevonden te worden. Dit kan ook gebeuren bij onze Switches over de loop van de tijd heen.

De rails zou ik niet als een probleem aanhalen... dit is gewoon domheid van de mens. Mensen die gewoon even snel iets erop willen schuiven en alhoewel ik mensen gelijk zou geven dat het makkelijker kan... wordt dat in geval moeilijk omdat de controller simpelweg niet zo ontworpen zijn. Ze hadden wellicht er een soort tussen mechanisme tussen kunnen maken zodat die niet helemaal doorklikt indien op de verkeerde joy-con aangesloten zit.

Die docks wisten we al, sommigen docks staan krom en overduidelijk bij een van die gasten was die krom omdat die als Hulk op de tablet loopt te rammen om hem erin te krijgen... goh, hoe zou dat nou komen? Ik kan het begrijpen dat het onwetendheid is van iemand die net een switch heeft maar als iets niet soepel gaat ga je het niet forceren.

Maar eerlijk gezegd als je een deal ala 290 a 310 (misschien 320) ergens kan halen voor de console zou ik hem gewoon kopen, zover heb ik er veel plezier van en zou ik zeker niemand willen ontmoedigen om de switch te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermion
Kadardar schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 01:14:
[...]

Er zou altijd wel iets zijn wat niet lekker werkt. Dat er cartridges niet werken is een beetje apart, je zou toch denken dat die aan een snelle test worden onderworpen voordat ze het doosje ingaan. Maarja je ziet hier maar 2 of 3 mensen met dit probleem. Eerlijk gezegd heb ik nog nieman op tweakers voorbij zien komen die dit probleem meldt en er zijn er toch wel wat aardig onder de tweakers,.

Dat random uitvallen of glitchen lijkt mij op een GPU die niet lekker werkt/niet goed gesoldeerd zit of niet goed gekoeld wordt, ja kan gebeuren helaas. Dat is launch en soms zelfs na 2 jaar blijkt het probleem pas echt gevonden te worden. Dit kan ook gebeuren bij onze Switches over de loop van de tijd heen.

De rails zou ik niet als een probleem aanhalen... dit is gewoon domheid van de mens. Mensen die gewoon even snel iets erop willen schuiven en alhoewel ik mensen gelijk zou geven dat het makkelijker kan... wordt dat in geval moeilijk omdat de controller simpelweg niet zo ontworpen zijn. Ze hadden wellicht er een soort tussen mechanisme tussen kunnen maken zodat die niet helemaal doorklikt indien op de verkeerde joy-con aangesloten zit.

Die docks wisten we al, sommigen docks staan krom en overduidelijk bij een van die gasten was die krom omdat die als Hulk op de tablet loopt te rammen om hem erin te krijgen... goh, hoe zou dat nou komen? Ik kan het begrijpen dat het onwetendheid is van iemand die net een switch heeft maar als iets niet soepel gaat ga je het niet forceren.

Maar eerlijk gezegd als je een deal ala 290 a 310 (misschien 320) ergens kan halen voor de console zou ik hem gewoon kopen, zover heb ik er veel plezier van en zou ik zeker niemand willen ontmoedigen om de switch te kopen.
Het issue met de Rails zou niet mogen gebeuren, vertel dat maar aan een kind van 6. Daar is de Switch toch voor bedoeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Fermion schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 01:18:
[...]

Het issue met de Rails zou niet mogen gebeuren, vertel dat maar aan een kind van 6. Daar is de Switch toch voor bedoeld?
Dat een kind van 6 een Switch heeft zonder enige vorm van uitleg van de ouders maak ik mij eerder zorgen om. Kinderen zijn niet dom, maar we leven niet in wereld met apparaten zoals een nes, snes waar je een cartridge inpropt en boem gaan.

Sommigen punten en in dit geval de rails zouden uitgelegd moeten worden hoe het werkt, echter is de oplossing vrij simpel zoals in het filmpje ook te zien is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
Om met wat ander nieuws te komen dan discussie over kinderziektes: Anandtech heeft een artikel over de power consumption van de Switch online gezet. Interessant voor mensen die met power banks willen gaan spelen, en benadrukt eigenlijk ook nog eens dat dit een toestel is dat 11W verbruikt. Vraag je je toch af waarom sommige mensen dit met een console willen blijven vergelijken... ;)

Een journalist van de NYT heeft een interview met Reggie afgenomen, alvast wat resultaten op twitter gezet, en de Switch heeft alvast het erg goed gedaan in het Amerikaanse continent. De sales in de eerste twee dagen waren beter dan die van de Wii daar.

----

edit: de RROD uitval lag boven de 23%. Hou dat in je hoofd voor je vergelijkingen maakt @Fermion

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 07-03-2017 01:27 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Denken jullie dat de volgende lading switches een betere linker joycon hebben? Ik wacht op minimaal Mario kart, maar nog meer op Mario Odyssee. Of denken jullie dat Nintendo de linker joycons nog gaat repareren? Heb liever straks een goede dan nu één die toch minder goed in elkaar zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:05
Mijn dochter van 8 jaar heeft er sinds vrijdag enorm plezier met de Switch.

Vooraf zelf een 9h screenprotector erop gezet en 2 losse joycons extra aangeschaft zodat ze de joycons aan de console met rust kan laten.
Wanneer on the go dan mooi voorlopig in een siliconen case totdat een snap on case weer beschikbaar zal zijn.

In het begin was het mij niet direct opgevallen dat de rails een +/- had en dus deze verkeerd ingeschoven, misschien was het dus handig geweest dat ze het een bepaalde kleur hadden gegeven zodat het vooraf gewoon opvalt.

Vandaag legde ze mij overigens uit dat het haakje ook een extra bevestiging is wanneer de rail eraan zit, ik vond het al vreemd dat de rails er soms zo moeizaam afkwam :)))).

Maar mijn dochter is dusver dus een happy kid met haar Switch.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:01
Hier ook zeer tevreden. Vanmiddag maar eens op de TV aangesloten, want tot nu was de handheld mode voor mij afdoende. Heb ook (nog) geen enkel probleem met de hardware dus dat helpt wel natuurlijk.

Zat me een tijdje geleden te ergeren aan de fanboys hier omdat ze alles goed zaten te praten, maar nu snap ik ze wel een beetje. Ineens weet half Tweakers dit topic te vinden om even te melden wat er mis is met de Switch en waarom de console nu al in de shit zit. Echt elke console launch heeft problemen. Warmte problemen, ontbrekende apps, slechte user interface en systemen die crashen. En aangezien iedereen met een camera het op internet kan zetten komt elk probleem onder een vergrootglas te liggen.

Geef het even tijd en wacht af wat Nintendo gaat doen. In het ergste geval een inruilactie of misschien met een simpele patch. Ook daar moeten ze eventuele problemen in kaart brengen. Ja het voelt allemaal gerusted aan, maar ondertussen kan ik alleen maar glimlachen om al die drukte in dit topic. Vertrouw je het niet en kan je het geld ergens anders beter gebruiken dan koop je toch gewoon nog even geen Switch?

Zelda , Fast RMX en de Puyo Tetris demo op de Tv of in handheld modus gezellig naast mijn vriendin op de bank. Een optie waar ik niet eens van wist dat ik die miste. Met de Vita kon ik wel ongeveer hetzelfde, maar dan miste ik wel de shoulderbuttons en het bleef streamen met kleine (soms grote) hickups. Dit voelt zoveel smoother. Switch er uit, klik, klik en weer verder gamen. En mijn vriendin weer blij dat ze niet op de Ipad TV hoeft te kijken :+

Het is dat een groot deel van mijn vriendengroep op de PS4 zit, want eigenlijk is dit nu mijn favo systeem om naast mijn game pc te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buddha_
  • Laatst online: 06:46
thijsken schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:50:
[...]

Welke Powerbank is dat? Die ga ik direct aanschaffen _/-\o_ Ik reis me een hoedje door het jaar heen, ik wil spelen, ook onderweg.
Ik heb deze en ben er zeer tevreden over, zit ook een prima usb A-usb C kabel bij, kan de switch gelijk op het lichtnet.

https://www.google.nl/?gw...+USB+C+20100+mAh+Zwart+&*

[ Voor 10% gewijzigd door Buddha_ op 07-03-2017 06:39 ]

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:47
Beakzz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 03:25:
Hier ook zeer tevreden. Vanmiddag maar eens op de TV aangesloten, want tot nu was de handheld mode voor mij afdoende. Heb ook (nog) geen enkel probleem met de hardware dus dat helpt wel natuurlijk.

Zat me een tijdje geleden te ergeren aan de fanboys hier omdat ze alles goed zaten te praten, maar nu snap ik ze wel een beetje. Ineens weet half Tweakers dit topic te vinden om even te melden wat er mis is met de Switch en waarom de console nu al in de shit zit. Echt elke console launch heeft problemen. Warmte problemen, ontbrekende apps, slechte user interface en systemen die crashen. En aangezien iedereen met een camera het op internet kan zetten komt elk probleem onder een vergrootglas te liggen.

Geef het even tijd en wacht af wat Nintendo gaat doen. In het ergste geval een inruilactie of misschien met een simpele patch. Ook daar moeten ze eventuele problemen in kaart brengen. Ja het voelt allemaal gerusted aan, maar ondertussen kan ik alleen maar glimlachen om al die drukte in dit topic. Vertrouw je het niet en kan je het geld ergens anders beter gebruiken dan koop je toch gewoon nog even geen Switch?

Zelda , Fast RMX en de Puyo Tetris demo op de Tv of in handheld modus gezellig naast mijn vriendin op de bank. Een optie waar ik niet eens van wist dat ik die miste. Met de Vita kon ik wel ongeveer hetzelfde, maar dan miste ik wel de shoulderbuttons en het bleef streamen met kleine (soms grote) hickups. Dit voelt zoveel smoother. Switch er uit, klik, klik en weer verder gamen. En mijn vriendin weer blij dat ze niet op de Ipad TV hoeft te kijken :+

Het is dat een groot deel van mijn vriendengroep op de PS4 zit, want eigenlijk is dit nu mijn favo systeem om naast mijn game pc te hebben.
Bespeur ik daar nou nuance op het forum van de Switch? oOo Ik ben het helemaal met je eens. Volgens mij valt het allemaal wel mee met hoeveel problemen er zijn. Mensen met euvels gaan natuurlijk rijk het internet op om lekker te azijn zeiken. De rest heeft het te druk met Zelda O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 22:32
Mijn switch Neon gaat retour. Hoewel ik het een vermakelijk apparaat vindt, en de Zelda subliem, is hij me op dit moment niet de bijna €400,- waard voor alléén Zelda :).

Over een paar maanden / jaar scoor ik er wel eentje tweedehands.

*knip* verkapte v&a post

[ Voor 20% gewijzigd door Ircghost op 07-03-2017 18:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hotman
  • Laatst online: 23:04
Hier ook zeer tevreden over de Switch. In het weekend vooral veel in dock mode gespeeld en gisteren een dagje de handheld modus gebruikt. In dock heb ik vooral gebruik gemaakt van de pro controller tijdens Zelda. Wel samen met twee vrienden nog even bomberman gespeeld. Daar zijn er geen problemen gevonden met de joycons en desync problemen. Voor de rest zitten bij de joycons bijna de hele tijd vast aan de Switch zelf. Aangezien hij nog weinig geswitched is tussen de dock en handheld modus kan ik dus nog niks zeggen over eventuele krassen. Hij gaat er bij mij iig soepel in en uit :D

En wat is Zelda toch een geweldige game :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 09:52

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hier een perfecte Switch, geen enkel probleem tot nu toe. Joycons werken ook prima op een flinke afstand, ook achter de rug. En Zelda is gewoon geweldig, het lijkt wel alsof er om de 20 meter lopen weer een puzzel/secret op je ligt te wachten. Ben gisteren nadat ik eerder mijn eerste paard heb verkregen weer eens naar het begin gebied gegaan. Toch weer enkele secrets ontdekt. Geweldig :)

Ik snap trouwens echt niet hoe mensen het voor elkaar kunnen krijgen dat het scherm bekrast in de dock. Bij mij is er genoeg ruimte over en als je het met een beetje beleid terugplaatst, dan zie ik niet in hoe de dock de Switch kan bekrassen.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-10 15:40
Mar.tin schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:08:
Mijn switch Neon gaat retour. Hoewel ik het een vermakelijk apparaat vindt, en de Zelda subliem, is hij me op dit moment niet de bijna €400,- waard voor alléén Zelda :).

Mocht er iemand zijn die hem wil redden uit de klauwen van de retour, stuur gerust een DM. Hij gaat einde van de dag op de post terug.
Gebruikt of nog in de verpakking?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-10 16:14
[video]
leuk, op basis van een hand vol mensen die dit probleem hebben en dit vervolgens op YT plaatsen, ben jij overtuigd dat het beter is om te wachten? :)

[ Voor 16% gewijzigd door rudyman85 op 07-03-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolliebolly
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-10 16:57
Rossi46 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:22:
[...]

Gebruikt of nog in de verpakking?
Hij heeft Zelda gespeeld dus ik gok dat die gebruikt is

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-10 15:40
Wolliebolly schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:30:
[...]

Hij heeft Zelda gespeeld dus ik gok dat die gebruikt is
If so, dan vind ik het enorm asociaal om de Switch in die toestand retour te sturen. Dan maak je misbruik van je rechten bij het kopen op afstand.

Aan Zelda zelf kan het niet liggen en vooraf was bekend dat de line-up bij launch mager zou zijn.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Mar.tin schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:08:

Mocht er iemand zijn die hem wil redden uit de klauwen van de retour, stuur gerust een DM. Hij gaat einde van de dag op de post terug.
Ik begrijp dat gevoel heel erg goed en kan je geen ongelijk geven. Dit is ook de reden dat ik in eerste instantie de Switch niet heb ge-pre-ordered. De launch line-up is echt heel erg matig en ik begrijp heel goed dat mensen voorlopig nog de kat uit de boom kijken. Dit kan zo maar een gigantische inschattingsfout van Nintendo zijn, waardoor ook de switch niet goed gaat landen.

Als je geen grote zelda fan bent, is er op dit moment gewoon geen reden om een switch te halen.

Ik heb uiteindelijk toch vrijdagmorgen een switch besteld met zelda en het hele weekend thuis gebleven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:37
Abom schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:49:
[...]

Ik begrijp dat gevoel heel erg goed en kan je geen ongelijk geven. Dit is ook de reden dat ik in eerste instantie de Switch niet heb ge-pre-ordered. De launch line-up is echt heel erg matig en ik begrijp heel goed dat mensen voorlopig nog de kat uit de boom kijken. Dit kan zo maar een gigantische inschattingsfout van Nintendo zijn, waardoor ook de switch niet goed gaat landen.

Als je geen grote zelda fan bent, is er op dit moment gewoon geen reden om een switch te halen.

Ik heb uiteindelijk toch vrijdagmorgen een switch besteld met zelda en het hele weekend thuis gebleven :)
Eshop + fysieke games = geen magere launch.

Genoeg games om te spelen, dat er wellicht niets tussen zit wat je aan aanspreekt (niet persoonlijk bedoeld) is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-10 14:36
Tot nu toe zeer tevreden met de Switch.
Normaal ben ik niet zo van de screenprotectors, maar zonet toch besteld uit voorzorg.
https://www.amazon.de/Dis...8-1&keywords=Orzly+switch

Ben benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Genoeg games om te spelen, dat er wellicht niets tussen zit wat je aan aanspreekt (niet persoonlijk bedoeld) is een ander verhaal.
Nou, dat is ook wel waar, maar laten we eerlijk zijn.. Er is momenteel maar 1 noemenswaardige titel en dat is duidelijk Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:53:
[...]

Nou, dat is ook wel waar, maar laten we eerlijk zijn.. Er is momenteel maar 1 noemenswaardige titel en dat is duidelijk Zelda.
Eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
Ryatzu schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Wat staat er in de eshop? Een paar antieke neogeo games en I am Setsuna. Bomberman heb ik gekocht in de eshop en dat is een ontzettende rukgame. Ik heb vroeger heel veel bomberman gespeeld, maar deze versie is echt geen €50 waard, nog geen €20 als je het mij vraagt.

Owja, snipperclips vind ik tof. Ik heb em nog niet gekocht, maar dat idee vond ik echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-10 19:52
Snipperclips geprobeerd met mijn vrouw, ik dacht dat is nou iets wat zij misschien ook leuk vind. Maar ze vond er geen zak aan. Haha.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:54

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-10 19:52
Pff verkoopcijfers in een YouTube video zetten, zucht. En dan ook nog zo droog als maar kan met een foto van de Switch als enige beeld... Triest.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Bomberman71 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:10:

Ja, die is zo'n beetje de standaard. Hij heeft ook zo'n beetje alle bekende smartphones getest op die manier.
De Switch komt er toch aardig uit. Alleen het plastic scherm is een punt van zorg. (keuze voor plastic is volgens hem gemaakt omdat dat niet zo snel breekt bij vallen itt glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Phusebox schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:00:
Snipperclips geprobeerd met mijn vrouw, ik dacht dat is nou iets wat zij misschien ook leuk vind. Maar ze vond er geen zak aan. Haha.
Had dus precies hetzelfde! Dacht eindelijk een game die we leuk same kunnen spelen.
Tot me verrassing kwam ze gisteravond ook thuis met 1-2 switch (hier bij de MediaMarkt voor 35 euro) en moet zeggen het is een leuke gimmick game, maar neem dat laatste met een korreltje zout.
Sommige dingen zijn grappig, maar er is echt bijna geen replay waarde en denk dat sommige minigames echt te moeilijk zijn voor kinderen en beetje te 'saai' voor volwassen. Weet niet of mensen het zouden willen spelen op feestjes bijv. (niet dat ik me Switch daarheen neem).
Moet nu opzoek naar een goede usb A naar usb C kabel, omdat ik 2 powerbanks heb die relatief goed zouden werken met de Switch. Ben alleen bang de verkeerde kabel te gebruiken en de Switch te beschadigen, dus wacht nog wat tests op Reddit en dergelijke af

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Over de Switch en launch gesproken.
Ik ben zeer tevreden over de console/handheld. Tot op heden geen klachten en dat geklaag over magere launch-up? Precies of je meerdere games tegelijkertijd kan spelen. Godzijdank dat het wat gespreid is. Uiteindelijk spelen de meeste toch 1 game tot het uit is.
Degene die wachten met aankoop omdat ze denken slimmer af te zijn... wel blijf denken, wij blijven ondertussen lekker spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
Abom schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:56:
[...]

Wat staat er in de eshop? Een paar antieke neogeo games en I am Setsuna. Bomberman heb ik gekocht in de eshop en dat is een ontzettende rukgame. Ik heb vroeger heel veel bomberman gespeeld, maar deze versie is echt geen €50 waard, nog geen €20 als je het mij vraagt.

Owja, snipperclips vind ik tof. Ik heb em nog niet gekocht, maar dat idee vond ik echt leuk.
Smaken verschillen natuurlijk, maar FAST RMX en Shovel Knight lijken mij best de moeite. In de komende maanden komen er ook een hoop indiegames uit met redelijk wat potentieel. Een greep uit het aanbod: Yookla-Laylee, Mr. Shifty, Shakedown: Hawaii, Tumbleseed, Snake Pass, Has Been Heroes, .... staan allemaal gepland voor de lente. Fysiek verschijnen bvb. Mario Kart 8, ARMS, Lego City Undercover (coop!) en Puyo Puyo Tetris ook tijdens de lente.
Moddie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Moet nu opzoek naar een goede usb A naar usb C kabel, omdat ik 2 powerbanks heb die relatief goed zouden werken met de Switch. Ben alleen bang de verkeerde kabel te gebruiken en de Switch te beschadigen, dus wacht nog wat tests op Reddit en dergelijke af
Het makkelijkste wat je kan doen om kabels te checken is de reviews van Benson Leung bekijken. Hij werkt als ingenieur voor Google en heeft het min of meer zijn missie gemaakt om gare USB-C kabels te ontdekken. A naar C kabels bekijkt hij ook :)

Edit: de USB A naar C kabel die bij de pro controller zit, werkt trouwens ook goed naar het schijnt.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 07-03-2017 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-10 17:14
JackAvery schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:37:
[...]

Smaken verschillen natuurlijk, maar FAST RMX en Shovel Knight lijken mij best de moeite. In de komende maanden komen er ook een hoop indiegames uit met redelijk wat potentieel. Een greep uit het aanbod: Yookla-Laylee, Mr. Shifty, Shakedown: Hawaii, Tumbleseed, Snake Pass, Has Been Heroes, .... staan allemaal gepland voor de lente. Fysiek verschijnen bvb. Mario Kart 8, ARMS, Lego City Undercover (coop!) en Puyo Puyo Tetris ook tijdens de lente.
Hier ook erg tevreden over de switch vooralsnog, voel me echt net weer een klein kind. Fast RMX is echt een super leuk spelletje. Doet me erg denken aan wipeout voor de ps/psp van vroeger, en voor 20 euro mag je die echt niet laten liggen. Zelda is natuurlijk subliem, wat een geweldige game.

Ik zie trouwens dat mensen hier Tetris hebben gedownload, hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Mij lukt het niet om in de store van Japan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 09:29
[b][message=50475707,noline]
Zelda , Fast RMX en de Puyo Tetris demo op de Tv of in handheld modus gezellig naast mijn vriendin op de bank. Een optie waar ik niet eens van wist dat ik die miste.
De demo van Puyo Tetris? Ik heb de Switch op Nederlands ingesteld en heb alleen de demo van Snipperclips. Op welke store heb jij de Switch ingesteld en weet iemand misschien of dat je na het downloaden van de demo weer terug kan wisselen naar de Nederlandse store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Laatst online: 22-10 17:09
Gisteren de "oplossing" geprobeerd voor de connectie problemen met je linker Joy Con. Alle controllers desync'ed en daarna weer gesynced maar helaas geen succes bij mij. Het ziet er naar uit dat Mario Kart een dure game gaat worden voor mij. Aangezien ik de game ook gewoon gezellig op de bank wil kunnen spelen met mijn vrouw zal er toch echt een tweede pro controller moeten komen (anders is het niet mogelijk met de huidige Joy Cons). Dat drukt de pret een klein beetje maar in zijn algemeenheid ben ik echt tevreden over de Switch.

Gisteren voor het eerst een handheld sessie gedaan. Ik moet wel zeggen dat na 2,5 uur Zelda spelen op de Switch ik wel wat last begon te krijgen van mijn polsen. Maar verder gewoon zonder restricties Zelda op de bank kunnen spelen. Hoe geniaal is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:54
Remmetje schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:48:
Gisteren de "oplossing" geprobeerd voor de connectie problemen met je linker Joy Con. Alle controllers desync'ed en daarna weer gesynced maar helaas geen succes bij mij.
Heb je tussendoor ook je systeem volledig uitgezet?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
RayNbow schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Heb je tussendoor ook je systeem volledig uitgezet?
Yup, ik heb het hele stappenplan gevolgd. Ik ben bang dat de antenne in de linker Joy Con gewoon te gevoelig is voor Wifi e.d. waardoor die de connectie met de Switch niet optimaal is. Switch staat vrij 1 meter naast de televisie en er is duidelijk zicht tussen de Switch en de bank. Bank staat denk ik 3 a 4 meter van de Switch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Remmetje schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:48:
Gisteren de "oplossing" geprobeerd voor de connectie problemen met je linker Joy Con. Alle controllers desync'ed en daarna weer gesynced maar helaas geen succes bij mij. Het ziet er naar uit dat Mario Kart een dure game gaat worden voor mij. Aangezien ik de game ook gewoon gezellig op de bank wil kunnen spelen met mijn vrouw zal er toch echt een tweede pro controller moeten komen (anders is het niet mogelijk met de huidige Joy Cons). Dat drukt de pret een klein beetje maar in zijn algemeenheid ben ik echt tevreden over de Switch.
[...]
Ik vind toch echt dat Nintendo met een oplossing moet komen voor deze problemen. Ik heb ze zelf nog niet ervaren, maar ik vind het onacceptabel dat iemand het probleem zelf op heeft gelost door 1 kabeltje te solderen in de linker joycon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Abom schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Ik vind toch echt dat Nintendo met een oplossing moet komen voor deze problemen. Ik heb ze zelf nog niet ervaren, maar ik vind het onacceptabel dat iemand het probleem zelf op heeft gelost door 1 kabeltje te solderen in de linker joycon.
Volledig mee eens maar als er met de release van Mario Kart nog geen oplossing is dan moet je iets. Het belangrijkste vind ik nog wel om plezier te hebben met de console en tot aan 28 April gaat dit makkelijk solo af maar vanaf dat moment wil ik graag dat plezier kunnen delen. Aangezien de Pro Controller perfect werkt is dat dan mijn enige oplossing. Niet ideaal maar daardoor wel gegarandeerd van plezier (in plaats van frustratie van de connectie problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angie79
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
[...]

Ik heb ook al een paar keer een foutmelding gehad met Zelda opstarten. Console afgesloten en daarna start het spel wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
marcelproust schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:36:
Over de Switch en launch gesproken.
Ik ben zeer tevreden over de console/handheld. Tot op heden geen klachten en dat geklaag over magere launch-up? Precies of je meerdere games tegelijkertijd kan spelen. Godzijdank dat het wat gespreid is. Uiteindelijk spelen de meeste toch 1 game tot het uit is.
Degene die wachten met aankoop omdat ze denken slimmer af te zijn... wel blijf denken, wij blijven ondertussen lekker spelen.
Er zijn toch weinig grotere titels, waar dat er doorgaans toch wat meer zijn. Als je niet van Zelda houdt (ja dat kan) is er niet heel veel anders te kiezen. Voor mijn zoontje gelukkig nog Skylanders en Just Dance (niet nieuw voor deze console, maar ja) maar zelf zie ik niet zo veel dat mij zelf aantrekt naast Snipperclips. Ik had graag al een Mario Kart (en dan liever een nieuwe dan een gepimpte 8) en een goede Mario-game gezien. Let wel: ik vind het geen ramp, maar ik vind dat de mensen en reviewers zeker een punt hebben. En vergeet niet dat er ook gezinnen zijn die de console kopen en die spelen niet 1 spel met zijn allen tegelijk. Smaken verschillen en zo. Ik ben er zeker wel fan van, maar enige nuance is op zijn plek, meen ik.
En ik heb hem dus al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 15:26

Denko

|{ing Øf ßlitz

Abom schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Mijn gok is dat ze over 2 weken een soort omruilprogramma maken. Dat duurt even om op gang te laten komen. Maak me er niet zo'n zorgen om (maar ik heb er dan ook geen last van). Maar het blijft een beetje het feit dat het allemaal gerushed aanvoelt.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik vraag me af hoe veel van de mensen daadwerkelijk een probleem hebben. Voor enige indicatie zou wellicht een poll (in de OP?) geplaatst kunnen worden. Natuurlijk zullen gemiddeld meer mensen met problemen hier kijken (want vaak gaat men dan kijken/zoeken) maar enig idee zou het ons wel kunnen geven. Bijvoorbeeld: geen probleem, probleem met joycon(s), probleem met krasjes, probleem met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:08
Hyp Hyper schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:38:
Ik vraag me af hoe veel van de mensen daadwerkelijk een probleem hebben. Voor enige indicatie zou wellicht een poll (in de OP?) geplaatst kunnen worden. Natuurlijk zullen gemiddeld meer mensen met problemen hier kijken (want vaak gaat men dan kijken/zoeken) maar enig idee zou het ons wel kunnen geven. Bijvoorbeeld: geen probleem, probleem met joycon(s), probleem met krasjes, probleem met wifi.
Miss een google docs documentje waar iedereen zijn problemen kan invullen? Of juist dat ze geen problemen hebben. Lijkt mij anders erg onoverzichtelijk worden in het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hyp Hyper schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:38:
Tja, sommige problemen zijn natuurlijk afhankelijk van de situatie. Goed voorbeeld is de WiFi, als er veel stoorzenders zijn (oude apparaten, accesspoint ver weg, waardoor het bereik slecht is, of een kooi van faraday waar je in woont, kunnen ook belemmerend zijn voor de WifFi verbinding. Dus de WiFi problemen zijn niet per se te wijten aan de Switch natuurlijk.

Ikzelf heb tot nu toe overigens geen problemen. De problemen met de krasjes kun je natuurlijk voorkomen door een screenprotector te nemen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2017 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Vraag me af, hebben andere Switch owners hier ook dat het plastic een beetje "klikt" als je drukt op de rand van het
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:53:
[...]

FastRMX is anders zeker ook een aanrader. Helemaal voor de fans van Wipeout en Fzero waarvoor deze zeker niet onderdoet met een flink aantal tracks en schepen. over een paar weekje skomt dan Mario Kart 8 erbij een zooi indie titels. Ik vermaak mij wel in ieder geval ventilator gat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Er zou altijd wel iets zijn wat niet lekker werkt. Dat er cartridges niet werken is een beetje apart, je zou toch denken dat die aan een snelle test worden onderworpen voordat ze het doosje ingaan.
Waarschijnlijk wordt alleen de integriteit van de data op de cartridge getest. Een paar miljoen cartridges in een console proppen om te kijken of Zelda opstart is natuurlijk niet te doen. Het zijn natuurlijk gewoon SD-kaartjes met een mooi doosje eromheen.

Verder snap ik eigenlijk niet hoe mensen hun Switch scratchen in een recht dock. Als je deze voorzichtig plaatst, raakt het scherm volgens mij niet eens het dock. Als je deze natuurlijk als een mongool erin ramt dan zal het vast gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sn0wblind schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:46:
Vraag me af, hebben andere Switch owners hier ook dat het plastic een beetje "klikt" als je drukt op de rand van het

[...]

FastRMX is anders zeker ook een aanrader. Helemaal voor de fans van Wipeout en Fzero waarvoor deze zeker niet onderdoet met een flink aantal tracks en schepen. over een paar weekje skomt dan Mario Kart 8 erbij een zooi indie titels. Ik vermaak mij wel in ieder geval ventilator gat?
Euh, je vermaakt je met het ventilator gat? Heb tot nu toe in elk geval ook niet echt iets gevonden wat een klikkend geluid maakt als ik op de rand van het ... druk. ;)

Heb zelf geen problemen met de Switch. :) Grootste probleem is dat ik gisteren niet even Zelda heb gespeeld! :(

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Wat zijn eigenlijk jullie verwachten omtrent de line-up vanaf de zomer (post E3)?

Na 1-2 switch te hebben gespeeld, dat toch flink door Nintendo wordt gehyped ben ik een beetje bang dat ze weer met gimmick games gaan komen. Die IR en HD rumble is leuk, maar de toepassing ervan is een beetje onduidelijk voor vele games. En motion hoeft van mij ook niet perse (Splatoon en Zelda passen het wel leuk toe).

Daarnaast is het wel een console dat wederom veel "extra's" heeft, heb toch besloten de pro controller erbij te kopen omdat de joycon niet helemaal voor mij geschikt is (puur persoonlijke mening) en dan nog hoesje en screenprotector erbij, kom je toch richting de 450-500 euro. Nu zullen er waarschijnlijk naar verloop van tijd deals komen die dit allemaal inclusief hebben, maar is toch een flinke smak geld voor een console die (in sommige gevallen) best wat kinderziektes heeft. Twijfel een beetje daarom om hem in Vraag & Aanbod aan te bieden met alles erop en eraan, hoe gewelding Zelda ook is..
Pagina: 1 ... 10 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!